Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16

bAdmuTs

mAzE

Ik heb mijn telefoon inmiddels weer terug en buiten het feit om dat ze wel heel erg traag zijn bij dynafix ziet mijn telefoon er nog hetzelfde uit als voor de reparatie. Denk dat ik een mazzeltje heb gehad :).

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Waarom sturen mensen hun telefoon geroot naar een reparateur?!?

Dat is het mooie van root - > Nandroid maken (als je scherm en telefoon het nog doen uiteraard), volledig unrooten (zonodig bootloader locken) en opsturen. Scheelt je gigantisch veel gezeik.

[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 06-08-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
Ook gerootte toestellen vallen onder garantie dus het zou gewoon moeten kunnen!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Daar denken diverse fabrikanten anders over (of je moet een Nexus kopen).

Het probleem is dat sommige (lees een hoop) mensen rooten, zonder enig idee te hebben wat ze precies doen en zelfs wat root inhoudt.
Makkelijk toolkitje eroverheen en 'hee, ik kan me bloatware verwijderen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Opgepleurd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:10:
Daar denken diverse fabrikanten anders over (of je moet een Nexus kopen).

Het probleem is dat sommige (lees een hoop) mensen rooten, zonder enig idee te hebben wat ze precies doen en zelfs wat root inhoudt.
Makkelijk toolkitje eroverheen en 'hee, ik kan me bloatware verwijderen'.
Fijn, maar de wet denkt er anders over. Rooten is gewoon toegestaan, hetzelfde met custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Trishul schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:33:
iPhone 5 32gb ingeleverd bij Vodafone voor reparatie, blijkbaar uitgevoerd door Dynafix.... Mijn god.

Om te beginnen stond op de reparatiefactuur dat de iPhone keurig is ingeleverd, 'piekfijne staat'. Geen krasje of deukje te bekennen.

Nu is ie dus gerepareerd (cameramodule)... Met gigantisch veel lakschade, krasjes, en als kers op de taart een gebogen (!) scherm... Like WTF. De iPhone niet geaccepteerd, en Vodafone zoekt het maar uit. Dat men zo omgaat met een telefoon die bijna 800 euro was destijds.

edit; Het blijkt dus dat ze bij aankomst bij Dynafix foto's maken van het toestel om de staat voor reparatie aan te kunnen tonen. Vodafone probeerde die meteen op te vragen en je raad het al; die foto's zijn zoek :F Ik ben bang dat dit een lange lijdensweg gaat worden.
De iPhones liggen binnen DF gewoon in plastic kratten in een plastic zakje (niet altijd met bubbeltjesfolie, bijna nooit in hun doosje) Ze hebben intern veel te lijden (van de ene bak naar de andere bak, uitzoeken, bakken overgieten in andere bakken, van afdeling naar afdeling, onderling naar elkaar toe gooien)

Maar de vraag is, heb je je eigen toestel terug gekregen of een refurb? (meestal 'repareren' ze niet jouw toestel, maar ruilen ze om met een ander toestel dat wel gefixt is, zo kunnen ze sneller weer uitleveren)

Foto's kwijt? (aka niet gemaakt, te weinig tijd voor vaak) Dan zou ik meteen de boel laten escaleren bij het Callcenter.. ze weten dan zelf ook dat ze geen kant op kunnen en dan mag de teamlead van repair het oplossen (alsnog swappen)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zojuist weer een mail ontvangen van Dr Mobile.
Mijn toestel was onbeschadigd toen ik deze opstuurde naar hen en bij ontvangst zouden zij meteen een grote scheur in het beeldscherm geconstateerd hebben.
Ik voel me echt zwaar genaaid...

Nu kan ik 225 euro aftikken voor een nieuw beeldscherm terwijl dit tijdens de zending is gebeurt.
Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord.
Ben benieuwd of de verzending verzekerd was?!

Voor nu moet ik zelf het e.e.a. nog met hen communiceren en mocht dit niet het gewenste resultaat hebben anders ga ik het toch uit handen geven...

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met Dynafix. Hij is al vanaf 4 aug onderweg naar logisitek en nu sinds gisteren ochtend klaar voor verzending maar ze doen niks. Heb ook niet veel vertrouwen in de reperatie bij de samsung store hebben ze al een downgrade van software gedaan hielp niet nu hebben ze bij dynafix een softwareupdate gedaan maar denk niet dat dit de oplossing is. ben nu wel benieuwd wanneer ik hem terug krijg.

Order - Volledig ingevoerd 30-7-2014 16:56:10
Order - Bevestigd 30-7-2014 16:56:11
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 30-7-2014 16:56:12
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-8-2014 4:52:35
Beste klant, uw defect toestel werd ontvangen bij ons erkend service center Dynafix. Mvg, Dr. Mobile Online
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-8-2014 4:52:36
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 1-8-2014 9:25:12
Reparatie repair center - In behandeling 1-8-2014 10:03:34
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 4-8-2014 17:21:18
Reparatie repair center - Voltooid 4-8-2014 17:21:18
Logistiek - Product klaar voor retourzending 6-8-2014 9:01:14

Updat: hij staat nog steeds op product klaar voor retourzending :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:15
Collaborator schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:08:
[...]

De iPhones liggen binnen DF gewoon in plastic kratten in een plastic zakje (niet altijd met bubbeltjesfolie, bijna nooit in hun doosje) Ze hebben intern veel te lijden (van de ene bak naar de andere bak, uitzoeken, bakken overgieten in andere bakken, van afdeling naar afdeling, onderling naar elkaar toe gooien)

Maar de vraag is, heb je je eigen toestel terug gekregen of een refurb? (meestal 'repareren' ze niet jouw toestel, maar ruilen ze om met een ander toestel dat wel gefixt is, zo kunnen ze sneller weer uitleveren)

Foto's kwijt? (aka niet gemaakt, te weinig tijd voor vaak) Dan zou ik meteen de boel laten escaleren bij het Callcenter.. ze weten dan zelf ook dat ze geen kant op kunnen en dan mag de teamlead van repair het oplossen (alsnog swappen)
Nee was wel de eigen toestel (van m'n vader). Ze gaan het onderzoeken en komen binnen drie dagen hierop terug. Ik ben benieuwd. Als de foto's er niet zijn ga ik flink hun oren wassen. Ze hoeven niet te proberen om ons te verwijzen naar Dynafix. Liever gewoon de 250 euro gelapt en van de Apple store een nieuwe iphone gekregen (was langsgeweest, dit bood de genius aan, maar goed, hij is gekocht bij vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb mijn Samsung s4 op laten sturen naar dynafix, volledig gebroken display echter ik ben wel verzekert. Dit is huidige status:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS   DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 31-7-2014 13:12:12
Service-aanmelding - Bevestigd 31-7-2014 13:12:30
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 2-8-2014 14:08:36
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 2-8-2014 14:08:37, nu is mijn vraag waarom het zolang duurt? En of er nog een bevestiging van ontvangst moet komen van de reperatie dienst?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen toestaan om rechtstreeks in aanraking te komen met de "achterliggende partij" Dynafix. Dynafix mag echt opbokken, met Dynafix heb ik niks te maken. Je levert de telefoon in bij de winkel of je stuurt hem op naar de webshop. Je spreekt een redelijke reparatietermijn af: Deze mag bijvoorbeeld niet langer zijn dan een aantal (drie) weken, al helemaal niet als het toestel slechts enkele maanden oud is.

Is er een probleem, dan meldt de winkel dit bij jou en mag de winkel je een passende oplossing bieden. Dat bespaart van-het-kastje-naar-de-muur gedoe.

Lekker makkelijk hoor, als de winkel het getouwtrek met de reparateur afwentelt op de consument. Zo werkt het nu eenmaal niet. Jammer dat zo weinig mensen hun consumentenrechten kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridderbanaan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2014
Nog een slechte ervaring. Ongeveer twee maanden geleden begon mijn Z1 compact vreemde symptomen te vertonen tijdens het aansluiten van een koptelefoon. Geluid ging automatisch zachter, harder, koptelefoon werd niet herkend of hij dacht dat ik op een knop drukte terwijl er geen knop op mijn koptelefoon (een HDJ-1500) zit. Zelf een update uitgevoerd en de telefoon een hardreset gegeven. Werkte niet dus vermoedelijk is de koptelefooningang defect. Dat dus ook in het reparatieverzoek gezet.

Uiteraard via Dynafix laten ophalen, wat verder prima ging. Echter kreeg ik de telefoon anderhalve week later terug met de melding dat er een software-update is uitgevoerd. Prima, horen ze te doen in verband met privacy, maar verder is er niks uitgevoerd. Ik sluit dus een koptelefoon aan om het te controleren en, warempel, hij is nog steeds defect. Contact opgenomen en Dynafix schoof letterlijk alles op de externe reparatiedienst af en ze zouden even contact opnemen met Sony. Eerst daar weer een week op moeten wachten, totdat ik uiteindelijk een reactie terug kreeg dat ze geen mankement hadden gevonden.

Wat ik dan niet snap is waarom Dynafix in vredesnaam zelf geen eindcontrole uitvoert. Dat had ze letterlijk 5 seconden gekost en een hoop ellende bespaard. Verder kunnen ze geen restitutie van de verzendkosten geven, want het is nou eenmaal zo dat de externe reparatiedienst een fout heeft gemaakt en dat ik daar mijn verhaal maar moet gaan halen. Wat belachelijk is, aangezien zij zelf eindverantwoordelijke zijn.

31 juli terug gestuurd en nu staat de status sinds 4 augustus op 'gestuurd naar externe reparatiedienst.' 0,0 informatie vanuit Dynafix en tevens 0,0 informatie vanuit Sony zelf. Ze zullen wel aan het wachten zijn op onderdelen, maar niemand kan het mij vertellen.

De informatie is beperkt, de snelheid dramatisch, niemand weet ergens van en de medewerkers zijn alles behalve klantvriendelijk. Bellen is enkel geldverspilling en als je mailt krijg je een standaard antwoord waar niemand blij van wordt. Ik snap dus ook echt niet hoe dit bedrijf überhaupt nog bestaansrecht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 20:40
Ridderbanaan schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:00:
Nog een slechte ervaring. Ongeveer twee maanden geleden begon mijn Z1 compact vreemde symptomen te vertonen tijdens het aansluiten van een koptelefoon. Geluid ging automatisch zachter, harder, koptelefoon werd niet herkend of hij dacht dat ik op een knop drukte terwijl er geen knop op mijn koptelefoon (een HDJ-1500) zit. Zelf een update uitgevoerd en de telefoon een hardreset gegeven. Werkte niet dus vermoedelijk is de koptelefooningang defect. Dat dus ook in het reparatieverzoek gezet.

Uiteraard via Dynafix laten ophalen, wat verder prima ging. Echter kreeg ik de telefoon anderhalve week later terug met de melding dat er een software-update is uitgevoerd. Prima, horen ze te doen in verband met privacy, maar verder is er niks uitgevoerd. Ik sluit dus een koptelefoon aan om het te controleren en, warempel, hij is nog steeds defect. Contact opgenomen en Dynafix schoof letterlijk alles op de externe reparatiedienst af en ze zouden even contact opnemen met Sony. Eerst daar weer een week op moeten wachten, totdat ik uiteindelijk een reactie terug kreeg dat ze geen mankement hadden gevonden.

Wat ik dan niet snap is waarom Dynafix in vredesnaam zelf geen eindcontrole uitvoert. Dat had ze letterlijk 5 seconden gekost en een hoop ellende bespaard. Verder kunnen ze geen restitutie van de verzendkosten geven, want het is nou eenmaal zo dat de externe reparatiedienst een fout heeft gemaakt en dat ik daar mijn verhaal maar moet gaan halen. Wat belachelijk is, aangezien zij zelf eindverantwoordelijke zijn.

31 juli terug gestuurd en nu staat de status sinds 4 augustus op 'gestuurd naar externe reparatiedienst.' 0,0 informatie vanuit Dynafix en tevens 0,0 informatie vanuit Sony zelf. Ze zullen wel aan het wachten zijn op onderdelen, maar niemand kan het mij vertellen.

De informatie is beperkt, de snelheid dramatisch, niemand weet ergens van en de medewerkers zijn alles behalve klantvriendelijk. Bellen is enkel geldverspilling en als je mailt krijg je een standaard antwoord waar niemand blij van wordt. Ik snap dus ook echt niet hoe dit bedrijf überhaupt nog bestaansrecht heeft.
Dynafix voert geen eindcontrole uit, omdat ze Sony niet mogen repareren. Toestel wordt door hun ook simpelweg doorgestuurd naar een ander reparatiebedrijf(Teleplan). Dynafix bied het meer als service aan dat je die toestellen ook naar hen kunt opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Heb ook een heerlijke ervaring.
Op 10 mei 2014 een HTC one mini gekocht. Cadeautje voor pa.
Hij is 31mei jarig, dus 30 mei alles geopend om het toestel vast voor te bereiden voor hem.
Hij komt dus NIEUW uit de verpakking en er zitten scheurtjes in de behuizing.
Gelukkig was zichtbaar dat het toestel ongebruikt was, en de simkaart e.d. nog in de verpakking was.

Op naar de winkel om hem aan te melden voor reparatie.
De winkel neemt de tweede week van juni het toestel aan en hij gaat het reparatieproces in. Wegens vakantie van mijn kant wordt het toestel in de eerste week van juli op een vrijdag weer afgehaald in de winkel. Volgens de reparatiebrief is er een nieuwe behuizing geplaatst. Klopt, want er zijn geen scheurtjes meer te zien. Het toestel was teruggekomen zonder de simkaarthouder.
'
Die maandag kwam ik terug bij de winkel om het simhoudertje op te halen (toestel ligt dus een weekend in de doos,want er kan geen simkaart in). Wat blijkt, er zitten weer scheurtjes in de behuizing. De medewerker constateerde hetzelfde en heeft hem gelijk weer ter reparatie aangeboden.

Nog geen twee weken later kan ik het toestel weer afhalen. Wederom is de behuizing vervangen. Maar nu zitten er kleine deukjes in de nieuwe behuizing en hij sluit niet aan op het scherm. Je kan dus gewoon in het toestel kijken, het gat is meer dan 1mm breed.

Gelijk is er door de medewerker van de winkel contact opgenomen met dynafix en ook HTC, dat ze het toestel zo niet meer willen meegeven. Ondertussen is de aanvraag geescaleerd en het toestel is twee weken terug bij ons thuis opgepikt. Als de beschadigingen bevestigd zijn door HTC dan krijg ik een vervangend toestel.
Tot op heden nog geen reactie gehad verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridderbanaan
Kalua schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Dynafix voert geen eindcontrole uit, omdat ze Sony niet mogen repareren. Toestel wordt door hun ook simpelweg doorgestuurd naar een ander reparatiebedrijf(Teleplan). Dynafix bied het meer als service aan dat je die toestellen ook naar hen kunt opsturen.
Dan vraag ik me al sowieso af wat het bestaansrecht van Dynafix is. Zo creëer je alleen maar nog meer lijnen en verwarring in het reparatieproces.

Ik heb nu bijvoorbeeld geen idee bij wie ik nou moet zijn voor informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Ridderbanaan schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Dan vraag ik me al sowieso af wat het bestaansrecht van Dynafix is. Zo creëer je alleen maar nog meer lijnen en verwarring in het reparatieproces.

Ik heb nu bijvoorbeeld geen idee bij wie ik nou moet zijn voor informatie.
Je moet zijn bij het punt waar je jet ingeleverd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridderbanaan
Kalua schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:27:
[...]

Je moet zijn bij het punt waar je jet ingeleverd heb.
Dat is exact hetgeen wat ik in mijn originele bericht aangeef. Dynafix wijst naar Sony en Sony wijst naar Dynafix. Fouten worden ontkend of afgeschoven op elkaar.

Met andere woorden, geen van de twee neemt verantwoordelijkheid of voorziet mij van de informatie die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Trishul schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:51:
[...]

Nee was wel de eigen toestel (van m'n vader). Ze gaan het onderzoeken en komen binnen drie dagen hierop terug. Ik ben benieuwd. Als de foto's er niet zijn ga ik flink hun oren wassen. Ze hoeven niet te proberen om ons te verwijzen naar Dynafix. Liever gewoon de 250 euro gelapt en van de Apple store een nieuwe iphone gekregen (was langsgeweest, dit bood de genius aan, maar goed, hij is gekocht bij vodafone).
Ze hebben het toestel inmiddels teruggestuurd naar Dynafix met de mededeling dat ze hem zo niet accepteren (aka geweigerd). Dit gebeurde afgelopen week. We zouden op de hoogte gebracht worden, maar inmiddels begint het totale proces toch aardig veel tijd te kosten. Ondertussen gaat er ook een klachtbrief richting Vodafone HQ, ook al heeft de winkel sussend gereageerd op de mededeling. Hadden ze het maar professioneler moeten aanpakken. Schandalig dat het zo moet, al helemaal bij een trouwe klant uit het Libertel tijdperk.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Alhoewel ik mijn toestel al lang en breed weer terug heb wil ik ook graag mijn gemixte ervaringen delen.

Ik heb in oktober 2013 een Sony Xperia SP aangeschaft op verlenging van mijn abbo bij Vodafone. Dit heb ik toentertijd bij BelCompany gedaan. Een maand geleden kwam ik er achter dat mijn toestel gewoon niet meer oplaadde en dat verbinding met mijn laptop resulteerde in een BSOD :+ Goed mijn USB Connector is naar de gallemiezen dus even bellen.

Allereerste belde ik BelCompany met de vraag hoe ik dit allemaal het beste kon opzetten. Zij verwezen mij naar (ja ja komt ie) Vodafone omdat dat mijn provider is. Onwetend dat ik was belde ik met Vodafone welke mij doodleuk vertelde dat ik dit met BelCompany moest regelen.. Verbaast als ik was belde ik BelCompany de dag later terug en legde uit dat ik zo van het kastje naar de muur werd gestuurd en ik nu wel wilde weten wat ik moest doen..... BelCompany bood aan om het toestel via hun te laten repareren, nadat ik verteld had dat ik recht had op een leentoestel werd mij verteld dat ik via hun er geen recht op had maar via Dynafix zelf wél..

Goed ik bel Dynafix op en laat een ticket aanmaken. Eenmaal de bon in mijn mail kwam ik erachter dat het nogal dove mensen waren.
Allereerst hadden ze de Sony Xperia P vermeld terwijl het om een Sony Xperia SP ging.. Ten tweede hadden ze mijn IMEI verkeerd.
Er dus achteraan gebeld en de fouten laten wijzigen... Dagje later werd mijn toestel opgehaald en op de track en trace pagina kon ik heel mooi bijhouden hoe en wat.

Staat hier doodleuk op:
Toestel: Sony Xperia Z2

Ik liet het maar voor wat het is en ik wachtte af. Gelukkig kreeg ik gewoon mijn toestel terug. Duurde 8 dagen :D

Order - Data complete 16-7-2014 12:35:15
Order - Confirmed 16-7-2014 12:35:36
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 16-7-2014 12:35:36
Logistics - Product received by Dynafix Care 18-7-2014 4:04:11
Logistics - Product sent to external repair facility 18-7-2014 11:29:38
Transport order succesful - delivered at external repair facility 21-7-2014 8:17:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 21-7-2014 21:26:28
External repair - Pending 22-7-2014 21:30:52
Transport - Ready for shipment at external repair center 23-7-2014 21:30:32
Transport - Product has been send by external repair center 23-7-2014 21:31:24
External repair - Repair finished 23-7-2014 21:31:54
Logistics - Product ready for return shipment 24-7-2014 8:43:22
Logistics - Product sent 24-7-2014 13:09:15

Moraal: Geduld is een schone zaak en een goede duidelijke stem is een must :+

Verwijderd

Kan je je voorstellen als je totaal geen verstand van dit soort zaken hebt. Dan word je toch moedeloos? Ongelooflijk (wel begrijpelijk natuurlijk) waarom de grote spelers geen eigen reparatieservice hebben.

20 juni is mij een creditering van de onderzoekskosten toegezegd...dit zou tot 4 weken kunnen duren. Mogen jullie gokken of dit idd al is gebeurd ja/nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Trishul schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:19:
[...]

Ze hebben het toestel inmiddels teruggestuurd naar Dynafix met de mededeling dat ze hem zo niet accepteren (aka geweigerd). Dit gebeurde afgelopen week. We zouden op de hoogte gebracht worden, maar inmiddels begint het totale proces toch aardig veel tijd te kosten. Ondertussen gaat er ook een klachtbrief richting Vodafone HQ, ook al heeft de winkel sussend gereageerd op de mededeling. Hadden ze het maar professioneler moeten aanpakken. Schandalig dat het zo moet, al helemaal bij een trouwe klant uit het Libertel tijdperk.
Update:

Eind goed al goed... Dynafix kon er niet meer onderuit (want foto's ontbraken enz.) en van Vodafone een nieuwe iPhone 5s 32GB gekregen! Dus uiteindelijk een upgrade; leverde een iPhone 5 in ter reparatie, dat volledig mislukt was, en vervolgens krijgen we een iPhone 5s ervoor terug _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autodrop
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-07 16:37
8 juli: Xperia Z opgestuurd vanwege defecte interne speaker

17 juli: Toestel retour

24 juli: Opnieuw aangeboden ter reparatie vanwege waterschade als gevolg van gebrekkige reparatie

7 augustus: Toestel retour

18 augustus: Opnieuw aangeboden ter reparatie vanwege waterschade als gevolg van gebrekkige reparatie

Ik ben bang dat ik in een vicieuze cirkel ben aanbeland.... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Autodrop op 18-08-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Order - Volledig ingevoerd 5-8-2014 20:15:07
Order - Bevestigd 5-8-2014 20:15:08
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 5-8-2014 20:15:09
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-8-2014 14:01:22
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-8-2014 14:01:23
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 13-8-2014 8:01:27
Reparatie repair center - In behandeling 13-8-2014 8:01:47
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 13-8-2014 8:05:42
Reparatie repair center - In behandeling 18-8-2014 20:06:30
Reparatie Intern - Wacht op informatie fabrikant 18-8-2014 20:10:41
Reparatie repair center - In behandeling 19-8-2014 13:25:02
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 19-8-2014 15:31:34
Reparatie repair center - Voltooid 19-8-2014 15:31:34

Ging over een HTC One Mini 2, 3 weken oud; defecte simlezer.
Ben nu eens benieuwd wanneer ik hem eigenlijk zal terug hebben..

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Na 15 totaal mislukte trajecten van reparatie bij ons bedrijf (ze zijn zelfs meerdere toestellen kwijt geraakt), weer en poging.

Koerier komt langs, met vervangend toestel. Waar de simkaart dus niet inpast. Je, je kan hem even laten knippen in de winkel, en daarna een adapter in het orginele toestel.

Ze kunnen daar echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een negatieve ervaring met dynafix. Ik heb nu bijna 3 weken geleden mijn samsung galaxy S3 weggebracht naar de belcompany en die hebben hem naar dynafix gestuurd. Ik had hiervoor nog nooit van dit bedrijf gehoord. Nu staat er dus al een paar dagen dit: Logistiek - Product klaar voor retourzending 19-8-2014 8:15:20. Ze hebben inmiddels dus al 4 dagen de tijd gehad om een pakketje op te sturen, geen grote moeite lijkt me zo.. Ook wordt er niet gereageerd op mijn mailtjes. Belachelijk slechte service dus opnieuw bij dynafix en ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren en wat ik het beste kan doen! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel is onderweg naar mij momenteel.. Hoop dat hij werkt en in de staat is dat ik hem heb afgeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Autodrop schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:00:
8 juli: Xperia Z opgestuurd vanwege defecte interne speaker

17 juli: Toestel retour

24 juli: Opnieuw aangeboden ter reparatie vanwege waterschade als gevolg van gebrekkige reparatie

7 augustus: Toestel retour

18 augustus: Opnieuw aangeboden ter reparatie vanwege waterschade als gevolg van gebrekkige reparatie

Ik ben bang dat ik in een vicieuze cirkel ben aanbeland.... :'(
Zelfde probleem hier alleen heb ik het niet eens geprobeerd , ik neem aan dat ze bij jou ook niet de achterkant goed hebben gelijmd en deze dus een stukje omhoog staat.

Ik kwam erachter toen ik hem even afspoelde onder de kraan , 2 minuten later deed hij het niet en de stickers waren verkleurd. 2 weken later heb ik maar een ander toestel gekocht want de enige reden waarom ik de Z had was vanwege het waterdichte aspect , als dat niet meer werkt en ik er geen vertrouwen meer in heb dan koop ik maar een toestel wat ik wel vertrouw (niet waterdicht maar zonder andere problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel weer in huis, sim slot is gerepareerd. Geen extra schade te zien.
Enkel de vibrate wou gisteren even niet werken maar die werkt nu weer (geen idee wat daar mis mee was).
Al bij al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Bij mij zijn ze ook alweer goed bezig!

Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 13-8-2014 15:38:27
Service-aanmelding - Bevestigd 13-8-2014 15:38:32
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 14-8-2014 10:28:27
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 15-8-2014 2:40:27
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 15-8-2014 2:40:28
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 15-8-2014 7:30:11
Reparatie repair center - In behandeling 15-8-2014 7:37:18
Reparatie - Wacht op informatie van de verzekeraar 15-8-2014 15:01:03
Reparatie repair center - In behandeling 15-8-2014 15:01:03
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 18-8-2014 7:21:56

Zijn nu immers bijna op de 27e en had al op internet gelezen dat het wachten op onderdelen soms weken kan duren. Nice! Ik wacht niet veel langer tot ik vodafone ga contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Wat een pannekoeken zijn die bezorgers. Heb een tijd bij een grotere computerketen in Nederland gewerkt, en daar hadden we regelmatig koeriers die iets op kwamen halen. Vaak ingehuurde jochies. Niet al te pienter. Maar een winkel met een groot reclamebord op de gevel konden ze gelukkig wel vinden.

Nu voor het eerst particulier contact met ze (defecte telefoon).
Ophalen van het toestel ging perfect. We hebben een wat rare flat, aangezien je buiten met een trap naar de eerste verdieping loopt, dan het pand binnen gaat. 1 verdieping hoger is dus de 2e verdieping.
Heel ingewikkeld.
Koerier zou vandaag langs komen, gelukkig was mijn vriendin thuis.
Zojuist contact gehad met hun (dure) 0900 nummer om te vragen wat de status was (had twee oproepen gemist van een 0348 nummer, maar kon niet terug bellen want die was ingesprek).

Meneer aan de telefoon wist mij te melden:
Koerier is doorgereden want het adres is niet correct.
Melding van de koerier:
Huisnummer ** is niet op de tweede verdieping. Wel een huisnummer ** op de eerste verdieping. Adres incorrect.

Niet aagebeld bij huisnummer **, noch gebruik gemaakt van de intercom buiten.... ik heb geen woorden.... :F

Nuja, maar tot morgen wachten. Heb de heer aan de telefoon maar verteld dat het wellicht niet zo handig is om te vermelden op welke verdieping het huisnummer is.... Hopen dat er morgen een andere pannekoek langs komt, die wel snapt dat huisnummer ** echt gewoon huisnummer ** is.

EDIT:

Toestel terug gekregen vandaag. Opgestuurd omdat een volumeknop het niet meer deed. Toestel terug gekregen. Achterkant van het toestel is volgens mij geheel vervangen.
Echter is de USB aansluiting ook weer een stuk strakker (we weten allemaal hoe die "uitlubberen" na verloop van tijd.
Dacht even dat ik een nieuw toestel had gekegen. Echter is de telefoon wel voorzien van windows 8.1 dev. preview, en die zetten ze er bij Dynafix vast niet op, dus het mainbord is niet vervangen

Had de sim tray thuis gehouden naar aanwijzingen van het HTC telefoonpersoneel. Maar mijngerepareerde toestel had ook een nieuwe sim tray. Dus voor wie er een sim tray nodig is voor de 8x....

[ Voor 19% gewijzigd door kid1988 op 03-09-2014 17:00 . Reden: resultaat reparatie. ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn toestel (de M8 terug).

Het positieve is dat het best snel is, en de koerier op tijd was.

Nieuwe problemen: 3 krassen op het scherm (toestel was gloednieuw). Nu zijn 3 nieuwe krassen tot nu toe het minste van alle reparaties, dus wat dat betreft valt het eigenlijk mee.

Probleem 2: SD kaart + houder mist.

Beetje mijn fout, ik had hem eruit moeten halen. Echter, dat is nog geen reden om ze dan maar te houden zou je zeggen?

Wat ik nu ga doen? Niets. Krassen neem ik voor lief, en ik koop wel een SD kaartje (houdertje vraag ik bij HTC). Bespaart me een hoop ellende met Dynafix die het toch niet gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridderbanaan
Ridderbanaan schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

Dat is exact hetgeen wat ik in mijn originele bericht aangeef. Dynafix wijst naar Sony en Sony wijst naar Dynafix. Fouten worden ontkend of afgeschoven op elkaar.

Met andere woorden, geen van de twee neemt verantwoordelijkheid of voorziet mij van de informatie die ik wil hebben.
Na 5 weken in reparatie te zijn, is mijn telefoon nu eindelijk terug. Is het probleem opgelost? Het originele probleem is voor nu opgelost. Echter zijn er nu drie bijgekomen.

1: De SIM-tray is verdwenen. Deze had ik er misschien uit moeten halen, maar goed, alsnog belachelijk.
2: Zwarte krassen op de achterkant van de telefoon. Het lijkt alsof er haren tussen de twee plastiek lagen zitten.
3: Vlek in het scherm alsof er iemand te hard op het scherm heeft gedrukt.

Ze maken het probleem bij dat bedrijf alleen maar erger......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Allright, ik ben blij dat ik nu al dit topic een beetje door kan lezen zodat ik me een beetje kan voorbereiden. Ik ben gister naar de Apple store gegaan om meer info te krijgen over het vervangingsprogramma van de sleep/wake button op mijn iPhone 5 (zwart 32gb). Daarnaast heb ik af en toe dat er bij het gebruik van mijn camera paarse lijnen door mijn beeldscherm heen lopen. De Apple Genius wist me te vertellen dat dit hoogstwaarschijnlijk een fout is in het logicboard en dat de telefoon waarschijnlijk vervangen gaat worden door de originele leverancier. In mijn geval is dit Coolblue, ze hebben zeker een goede service maar ik ga duidelijk naar aanleiding van alle verhalen hier wat stappen nemen voordat ik hem inlever bij Coolblue.

Ik denk er aan om foto's te nemen van het toestel voordat ik hem inlever en de medewerker van Coolblue die hem gaat innemen een briefje laat ondertekenen dat het toestel (op enkele gebruikerssporen na) in een perfecte staat is. Dan heb je achteraf in ieder geval iets meer houvast mocht het uitlopen op ellende...

Nog meer tips die ik vooraf kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
x

[ Voor 119% gewijzigd door bóòbó op 04-04-2015 01:46 ]

• TheDogeGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 19:50
Heb zelf nu jammer genoeg ook een ervaring met dynafix/teleplan.

Zo'n anderhalve maand geleden, herkende mijn telefoon ineens mijn simkaart niet meer. Ook na meerdere keren opnieuw opstarten, de simkaart opnieuw plaatsen en een hardreset. Ik ging eerst op vakantie, en de week dat we terugwaren hem opgestuurd naar dynafix.

Order - Volledig ingevoerd 23-8-2014 14:31:28
Order - Bevestigd 23-8-2014 14:31:29
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 23-8-2014 14:31:30
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-8-2014 22:08:21
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 29-8-2014 10:04:58
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe
reparatiedienst 1-9-2014 14:58:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe
reparatiedienst 2-9-2014 21:19:04
Reparatie ETD - In behandeling 2-9-2014 21:21:51
Transport - Gereed voor verzending bij externe
reparatiedienst 8-9-2014 21:26:50
Transport - Product verzonden door externe
reparatiedienst 8-9-2014 21:28:51
Reparatie ETD - Reparatie gereed 8-9-2014 21:29:54

Nou had ik weer een beetje rondgekeken op internet, en toen bleek dat je via een site ook de status bij Teleplan kan checken. Ik braaf naar die site gaan, mijn Imei nummer opgeven, en wat zie ik staan bij de Service Activiteiten.

"Het toestel is economisch dan wel technische afgekeurd. Economisch afgekeurd betekent dat de kosten voor het repareren van de mobiele telefoon, hoger zijn dan de aanschafkosten van een nieuwe mobiele telefoon van hetzelfde type. Technisch afgekeurd betekent dat de mobiele telefoon niet meer gerepareerd kan worden. De elektronica is te ernstig beschadigd door bijvoorbeeld vocht- of brandschade. Dergelijke schade valt niet onder de leasevoorwaarden. Vochtschade kan optreden door bijvoorbeeld een zware regenbui, maar ook door bovenmatig transpiratievocht, spreekvocht of een vochtige omgeving."

Ik vind het zowiezo al vreemd, dat ze er 6 dagen over doen, en dan ineens onherstelbare schade constateren. Ik krijg er ook een foto bij van mijn telefoon, met een klein barstje in het scherm. Kan me zelf niet herinneren dat die er in zat, maar zelfs als die er in zat is het toch geen bewijs van valschade. En voor de rest heeft het scherm helemaal niks met mijn klacht te maken.

Ik ben nu aan het wachten tot mijn vader thuis is, zodat ik eens naar de prijsopgave kan kijken. Wat zal er opstaan, waarschijnlijk iets in de trans van of u betaald 40 euro onderzoekskosten. Of u betaald 260 euro voor een vervangend toestel. ;w geld.

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:13:
Mijn toestel (de M8 terug).

Het positieve is dat het best snel is, en de koerier op tijd was.

Nieuwe problemen: 3 krassen op het scherm (toestel was gloednieuw). Nu zijn 3 nieuwe krassen tot nu toe het minste van alle reparaties, dus wat dat betreft valt het eigenlijk mee.

Probleem 2: SD kaart + houder mist.

Beetje mijn fout, ik had hem eruit moeten halen. Echter, dat is nog geen reden om ze dan maar te houden zou je zeggen?

Wat ik nu ga doen? Niets. Krassen neem ik voor lief, en ik koop wel een SD kaartje (houdertje vraag ik bij HTC). Bespaart me een hoop ellende met Dynafix die het toch niet gaan oplossen.
Er wordt ergens hierboven geopperd dat er toestellen onderling worden verwisseld. Heb je evt. foto's gemaakt voordat je het toestel opstuurde? Eigenlijk gekkenwerk dat je zo al moet denken.
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:
Kan je je voorstellen als je totaal geen verstand van dit soort zaken hebt. Dan word je toch moedeloos? Ongelooflijk (wel begrijpelijk natuurlijk) waarom de grote spelers geen eigen reparatieservice hebben.

20 juni is mij een creditering van de onderzoekskosten toegezegd...dit zou tot 4 weken kunnen duren. Mogen jullie gokken of dit idd al is gebeurd ja/nee ;)
Ongelooflijk. 25 augustus(!!!!!!) is er door Buckaroo (regelt het betalingsverkeer voor Dynafix) 8,45 gestort. Dit had iets meer dan €53,- moeten zijn. Volgens Dynafix is er wel degelijk een correcte opdracht naar Buckaroo gestuurd.........tja.....

Een toezegging van 4 weken staat al bijna op 12...ik hoop dat ik hier nooit meer mee te maken krijg. Wat een zooi.

Wat moet je in hemelsnaam als medewerker aan met al deze klachten? Er is gewoon iets fundamenteel mis daar. Bizar.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:37:
[...]
Wat moet je in hemelsnaam als medewerker aan met al deze klachten? Er is gewoon iets fundamenteel mis daar. Bizar.
Klopt, als eerste is de software al bagger, enorm log systeem dat remote draait (=elke klik vertraging) met honderden kleine vakjes en vinkjes. Maar nergens een fatsoenlijke manier om naar elkaar een boodschap door te geven 8)7 Alleen een lijst default error/status codes met prijzen er aan gekoppeld.

Je hebt een log voor de afhandelingsstatus, maar die ziet de klant niet en het callcenter kijkt hier pas misschien als de klant boos belt. Callcenter loopt altijd achter de feiten aan.

Er komen veel toestellen terug bij de klant met meldingen als "Software update" en "Klacht niet geconstateerd" omdat daar bepaalde bedragen aan hangen (of juist geen, bv geen onderzoekskosten) en dat de enige manier is om sommige situaties correct binnen garantie af te handelen zonder extra kosten. Maar wel heel verwarrend voor de klant. Het probleem is opgelost onder garantie maar de omschrijving is SW update terwijl het een hardware probleem was 8)7 . (ik zeg maar wat, er zijn veel gekke combinaties, situaties mogelijk) Een puntje corrosie = (was) code vochtschade. Een krasje is val/drukschade. De enige manier om het juist bedrag er aan te hangen, terwijl Dyna ook wel snapt dat het geen verzopen telefoon is.

Je kunt als iemand voor een derde/vierde keer al een toestel terug heeft gestuurd met de melding "toestel is erg warm tijdens het laden" als monteur/screener na uitvoerig testen niet kan reproduceren op geen enkele manier hier iets over communiceren richting de klant om dit toe te lichten of hier iets over te vragen.

Je krijgt regelmatig toestellen in je handen die je volgens de regels/software niet op kan/mag lossen maar je wel weet dat die nog 3 keer terug zullen komen en het uiteindelijk een escalatie wordt. Je kunt hier gewoon niks mee omdat je hier zowel in de software of intern geen mogelijkheden voor hebt ("gewoon doen en je loopt achter op je target van 100+ toestellen dus opschieten!" -teamlead) En inderdaad, het callcenter wordt daar absoluut niet vrolijk van en kan er helemaal niks aan doen..

[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 11-09-2014 15:33 ]

This space is occupied

Verwijderd

Ahhhhh het principe van targets wordt gehanteerd. Funest voor een correcte afhandeling. Geroote toestellen zijn dan hartstikke makkelijk voor ze. Gelijk als retour bestempelen want dat schiet lekker op.

Ook kwalijk vind ik de rol van de telefoonfabrikanten. Dynafix behartigt hun belangen. Erg vreemd. De consument heeft gewoon geen keuze.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:36:
..
Ook kwalijk vind ik de rol van de telefoonfabrikanten. Dynafix behartigt hun belangen. Erg vreemd.
Gewoon geen toestellen meer kopen die door dynafix worden gerepareerd. Ze bestaan wel, heb een keer een korte tijd een Acer toestel gebruikt. En dat werd door een andere partij gerepareerd, toestel binnen 3 dagen thuis en netjes gerepareerd zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ahhhhh het principe van targets wordt gehanteerd. Funest voor een correcte afhandeling. Geroote toestellen zijn dan hartstikke makkelijk voor ze. Gelijk als retour bestempelen want dat schiet lekker op.

Ook kwalijk vind ik de rol van de telefoonfabrikanten. Dynafix behartigt hun belangen. Erg vreemd. De consument heeft gewoon geen keuze.
Dat is toch logisch? Dynafix repareert namens de fabrikant. Ze zijn niet onpartijdig. Je aanspreekpunt is de winkelier. Zij moeten de garantie-afhandeling voor je doen. Als je in gesprek gaat met de fabrikant of een door de fabrikant aangestelde partij, kom je er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Geroote toestellen zijn dan hartstikke makkelijk voor ze. Gelijk als retour bestempelen want dat schiet lekker op.
Nee dat is ook weer niet zo, alleen in warranty reparaties tellen mee voor het target van een reparateur. Die wil dus zoveel mogelijk garantie reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:51:
[...]

Dat is toch logisch? Dynafix repareert namens de fabrikant. Ze zijn niet onpartijdig. Je aanspreekpunt is de winkelier. Zij moeten de garantie-afhandeling voor je doen. Als je in gesprek gaat met de fabrikant of een door de fabrikant aangestelde partij, kom je er niet uit.
True, heb ik ook gehad. Zelf regelen vond ik het makkelijkste en snelste. Ik dacht dat Dynafix LG in huis deed....ze nemen tenslotte LG telefoons aan en ik had ze vantevoren gemaild over hoe en wat.
Maar nee, de LGtjes gaan naar Teleplan. Toen ik m'n telefoon ongerepareerd retour kreeg, ging ik het de 2e x via Media Markt spelen...wat overigens ook geen drol hielp want de telefoon kwam weer ongerepareerd terug. Het gevolg van dit dozen schuiven is dat zij een marge op de onderzoekskosten van Teleplan doorberekenen, dit scheelt verdomme bijna 20(!!!) euro.
Dit weet ik omdat ik zowel de onderzoekskosten van Dynafix en Teleplan heb gezien. Toen ik ernaar vroeg onderkende Dynafix dat ze er een marge op gooien .

Dynafix is een verlengstuk van een x aantal grote telefoonfabrikanten. After sales is zeer belangrijk m.b.t. het gevoel dat je bij een merk hebt. Zal een Samsung/ LG enz. zich überhaupt iets aantrekken van de chaos bij Dynafix? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het daar nou niet echt heel lekker loopt en dat zorgt bij mij iig voor een vervelend gevoel als ik een reparatie nodig heb. Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Zoals hierboven al wordt geopperd was ik ook aan het kijken naar merken die een andere servicepartner hebben. Dat slaat eigenlijk helemaal nergens op!

Als je dit topic doorleest dan zitten er schandalige cases bij. Absurd en schofterig tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Kalua schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:10:
[...]

Nee dat is ook weer niet zo, alleen in warranty reparaties tellen mee voor het target van een reparateur. Die wil dus zoveel mogelijk garantie reparaties.
Klopt, alleen afgehandelde toestellen tellen voor je target maar, als er te veel werk ligt (en dat gebeurt regelmatig, 2 dagen te rustig = mensen ontslaan) is het heel fijn om een toestel snel weg te krijgen door hem terug te sturen ipv hem helemaal af te handelen.

Snel je toestellen wegwerken? allemaal softwareupdate laten geven :+ zie je ze pas een dag later terug :z

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 12-09-2014 14:01 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:09:
[...]

Als je dit topic doorleest dan zitten er schandalige cases bij. Absurd en schofterig tegelijk.
Ik heb een blauwe maandag in die grijsgoedreparatie gezeten en het werkt ongeveer zo:
het reparatiebedrijf heeft veel klanten. Dat zijn 1. eindconsumenten zoals jij en ik, 2. winkeliers zoals MediaMarkt en de zaak op de hoek en 3. fabrikanten als Apple en Samsung. Het reparatiebedrijf zit eigenlijk in een lastig parket, want een winkelier wil dat zijn klant zsm kosteloos geholpen wordt, terwijl de fabrikant kritisch is over wat er onder garantie valt. Het reparatiebedrijf heeft als kleine speler maar weinig macht en buigt naar de meest boze klant. Daarbij zijn de marges erg klein en staan constant onder druk.

Daarom is het slim om als klant niet direct contact op te nemen met het reparatiebedrijf. Je bent een haar in de soep, maar niet veel meer. Een partij als mediamarkt is in staat om door zijn enorme volumes veel scherpere afspraken en doorlooptijden te maken. Zelfs zo scherp, dat ze keihard eisen dat wanneer een reparatie niet binnen X dagen klaar is, een gratis vervangend product wordt geleverd. Het is dus veel handiger om je druk te maken in de MM winkel, dan aan de telefoon bij Dynafix.

Verwijderd

Eigenlijk shockerend om te lezen. Mag je er bij rechtstreeks aanleveren dus simpelweg vanuit gaan dat er een mindere prioriteit aan zit...en het risico ook nog eens groter is als het ergens in het traject verkeerd gaat?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou ja, het is natuurlik geen policy. Het reparatiecentrum doet er gewoon alles aan om je te helpen, maar zodra er iemand langs komt die verklaart dat hij NU NU NU voorrang moet hebben, want anders kun je zijn business wel vergeten, dan is de uitkomst te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
x

[ Voor 100% gewijzigd door bóòbó op 04-04-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vochtsticker nat :p Vast een smoes om hem niet te repareren.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
x

[ Voor 100% gewijzigd door bóòbó op 04-04-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

rikadoo schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:22:
Vochtsticker nat :p Vast een smoes om hem niet te repareren.
You bet your ass. Bij vrijwel elke fabrikant is dan de garantie 100% verlopen (BER, Beyond Economical Repair) en krijg je als "optie" (prijsopgave) een refurbished toestel te kopen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Collaborator schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:53:
[...]

You bet your ass. Bij vrijwel elke fabrikant is dan de garantie 100% verlopen (BER, Beyond Economical Repair) en krijg je als "optie" (prijsopgave) een refurbished toestel te kopen.
Zo gaat het toch altijd als ik het zo allemaal lees in dit topic. En met die foto willen ze vast iets bewijzen, en zodra er water in is gekomen willen ze het nooit repareren nee, en proberen ze je te naaien.

Maargoed, ik word echt niet blij als ik dit zo lees, als een reparatie bedrijf zo werkt dan is er echt iets mis.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Collaborator schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:53:
[...]

Bij dynafix krijg je geen prijsopgave. Je krijgt het toestel zelfs gratis(!) retour.(Gaat dus om merken die dynafix zelf repareert zoals Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Kalua schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:09:
[...]

Bij dynafix krijg je geen prijsopgave. Je krijgt het toestel zelfs gratis(!) retour.(Gaat dus om merken die dynafix zelf repareert zoals Samsung)
Ik weet niet of ik je post helemaal begrijp.
Je krijgt bij toestellen die Dynafix repareert geen prijsopgave?

Ik weet toch zeker dat je bij bijvoorbeeld de iPhones (worden intern gerepareerd, net als Samsung) gewoon direct als klant een email/brief met de prijsopgave krijgt. En je vrijwel altijd onderzoekskosten kwijt bent als je besluit niks te doen. Of dat moet al ineens veranderd zijn de afgelopen tijd.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:33
Collaborator schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet of ik je post helemaal begrijp.
Je krijgt bij toestellen die Dynafix repareert geen prijsopgave?

Ik weet toch zeker dat je bij bijvoorbeeld de iPhones (worden intern gerepareerd, net als Samsung) gewoon direct als klant een email/brief met de prijsopgave krijgt. En je vrijwel altijd onderzoekskosten kwijt bent als je besluit niks te doen. Of dat moet al ineens veranderd zijn de afgelopen tijd.
Ik denk dat Kalua het over de BER toestellen had. Die komen idd in de regel direct terug zonder onderzoekskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

The_Zohan schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:43:
[...]

Ik denk dat Kalua het over de BER toestellen had. Die komen idd in de regel direct terug zonder onderzoekskosten
Vreemd zo heb ik dat niet meegemaakt geloof ik. Je kreeg een offerte voor een nieuwe (refurb), en kon afstand doen zodat hij netjes afgehandeld word (onderdelen worden hergebruikt om nieuwe refurbs te maken)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Laatst online: 14:17
Na 3 weken mijn Z2 weer terug, het probleem lijkt verholpen (deels). Bij het opsturen heb ik vermeld dat het klepje van de USB los liet en er stof in de lens zat. Het klepje blijft nu dicht maar het stof zit er nog. Na het ontvangen viel mij op dat de screenprotector enorm beschadigd is en vol met pitjes zit. Het lijkt wel of de telefoon hardhandig op een zanderige tafel is gelegd.

Zo te zien weer een lekkere afhandeling door Dynafix -> Teleplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
x

[ Voor 106% gewijzigd door bóòbó op 04-04-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Collaborator schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:47:
[...]

Vreemd zo heb ik dat niet meegemaakt geloof ik. Je kreeg een offerte voor een nieuwe (refurb), en kon afstand doen zodat hij netjes afgehandeld word (onderdelen worden hergebruikt om nieuwe refurbs te maken)
Ik bedoelde inderdaad BER toestellen, Iphones krijg je wel de mogelijkheid om een refurb te kopen inderdaad, maar alle andere merken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenLeven
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-05-2024
Hallo,

Ik heb op 10 september mijn sony xperia z ultra naar dynafix gestuurd nadat hij kapot gegaan was in mijn zak zonder enige goede reden. Nu is mijn statusverloop van de situatie dit:

Order - Volledig ingevoerd 3-9-2014 16:06:19
Order - Bevestigd 3-9-2014 16:06:20
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 3-9-2014 16:06:21
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 12-9-2014 5:04:05
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 12-9-2014 7:52:39

Moet ik me zorgen gaan maken dat het product er nu al 8 werkdagen over doet om bij de externe reparatiedienst aan te komen of komt die vaker voor? Ik hoop dat iemand dit weet want ik begin wel een beetje te stressen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
GeenLeven schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:18:
Hallo,

Ik heb op 10 september mijn sony xperia z ultra naar dynafix gestuurd nadat hij kapot gegaan was in mijn zak zonder enige goede reden. Nu is mijn statusverloop van de situatie dit:

Moet ik me zorgen gaan maken dat het product er nu al 8 werkdagen over doet om bij de externe reparatiedienst aan te komen of komt die vaker voor? Ik hoop dat iemand dit weet want ik begin wel een beetje te stressen al.
Mijne doet er nu al 3 dagen over om bij de interne reparatiedienst aan te komen, terwijl hij bij vrijwel iedereen een paar uur later al aankomt. ;(

Order - Volledig ingevoerd 17-9-2014 15:34:46
Order - Bevestigd 17-9-2014 15:34:47
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 17-9-2014 15:34:48
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 20-9-2014 9:47:09
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 20-9-2014 9:47:10

Jammer dat ze geen chat hebben, maar misschien kun je proberen ze een mailtje te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenLeven
Tjaaaa, Ik weet het niet. Ik wacht het nog wel 2 dagen af denk ik. Voordat ik ga mailen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Hallo,

Je kan even op http://teleplan.e-repair.nl/ kijken. Je toestel is daar namelijk heen gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenLeven
Nu zie ik dat er om 4 uur een foto toegevoegd is. Wat betekent dit? dat de telefoon binnen is bij de externe reparatiedienst?

[ Voor 64% gewijzigd door GeenLeven op 23-09-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
GeenLeven schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:28:
Nu zie ik dat er om 4 uur een foto toegevoegd is. Wat betekent dit? dat de telefoon binnen is bij de externe reparatiedienst?
Is er op de foto niets te zien?
Van wat ik in dit topic heb gelezen houdt het soms in dat er schade aan de telefoon is en die foto als bewijs is geüpload; maar als daar verder niets over beschreven is zou ik daar niet van uitgaan.

• GeenLeven
Nu krijg dus een mailtje dat hij niet onder garantie valt omdat er val/stoot of oxidatie schade is geconstateerd. ZE WILLEN 314 EURO voor een reparatie. De telefoon kost nieuw 280. Ik ben zelf ook vrij zeker van dat het garantie is

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

GeenLeven schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:10:
Nu krijg dus een mailtje dat hij niet onder garantie valt omdat er val/stoot of oxidatie schade is geconstateerd. ZE WILLEN 314 EURO voor een reparatie. De telefoon kost nieuw 280. Ik ben zelf ook vrij zeker van dat het garantie is
Wat is het nu? Valschade of vochtschade is nogal een verschil. Ik neem aan dat er wel een beschrijving bij zit hoe ze tot deze constatering gekomen zijn. En 'kapot gegaan in mijn zak' klinkt ook nogal vaag. ;)

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Hallo,

Na de zomervakantie lopen ze vaak enorm achter (te weinig mensen in dienst ivm rustige zomer, veel kapotte telefoons binnen) Dus blijft een boel een paar dagen in de bakken liggen tot ze er aan toe komen.

This space is occupied

• GeenLeven
Dit is het enige wat ik kan vinden in de mailtjes reparatie formulieren

Uw toestel, aangemeld ter reparatie onder onze referentie ********* met imei ********, is inmiddels geïnspecteerd door onze technici en wij hebben geconstateerd dat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.

De benodigde reparatie van uw product valt niet binnen de dekking van de garantievoorwaarden.

De redenen waarom het toestel buiten de garantie valt kunnen zijn:

(1) Er is val-, stoot- of oxidatieschade geconstateerd;

(2) De kassabon is mogelijk niet meegestuurd of ongeldig, waardoor de fabrikant geen toestemming geeft voor het repareren onder garantie;

(3) De garantiedatum is verlopen.

Er staat nergens een echte reden gegeven waarom hij niet gerepareerd is alleen bovengenoemde opties. Ze willen nu dit bedrag :314.60 ik snap niet waar ze het vandaan halen omdat zoveel te vragen voor een telefoon die nu nog 280 euro kost. Er staat ook niet bij wat ze willen reparen. Maar wat is nu de beste optie om te doen. Bellen/mailen spammen op social media zoiets? Want ik had een hele duidelijke omschrijving gegeven wanneer/hoe was gegaan. Nu heb ik ook nog op teleplan gekeken maar daar kwam ik ook geen steek verder. Dus ja...

[ Voor 12% gewijzigd door GeenLeven op 24-09-2014 16:33 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

GeenLeven schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:29:
Er staat nergens een echte reden gegeven waarom hij niet gerepareerd is alleen bovengenoemde opties. Ze willen nu dit bedrag :314.60 ik snap niet waar ze het vandaan halen omdat zoveel te vragen voor een telefoon die nu nog 280 euro kost.
Je snapt het volgens mij niet helemaal. Je hoeft je toestel niet te laten maken, zij zijn alleen de reparateur.
Net als een auto die defect gaat kosten de losse onderdelen vaak een veelvoud (die dingen moeten ook ergens opgeslagen en vervoerd worden, dat kost bakken met geld) En tel daar het arbeidsloon nog bij op.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:02
Geen mailtjes gehad maar als ik de status updates mag geloven is de reparatie gedaan.

Order - Volledig ingevoerd 20-9-2014 14:35:59
Order - Bevestigd 20-9-2014 14:36:00
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 20-9-2014 14:36:01
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 24-9-2014 2:37:56
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 24-9-2014 2:37:57
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 24-9-2014 7:39:16
Reparatie repair center - In behandeling 24-9-2014 12:22:01
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 24-9-2014 16:05:47
Reparatie repair center - Voltooid 24-9-2014 16:05:47

Betekend dit ook mogelijk een nieuwe toestel (want in mijn opinie kan dit niet anders gezien de staat/werking van mijn toestel prio verzenden naar Dynafix) >:)

ehhhh..HOI

• GeenLeven
Ik snap het wel. Maar ik vind dan 314,60 euro alsnog een extreem bedrag. En ik vind het ook raar dat er zo weinig info beschikbaar is over de reden waarom ik geen garantie krijg.

• Lennardnl
krizzziz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:34:
Geen mailtjes gehad maar als ik de status updates mag geloven is de reparatie gedaan.

Order - Volledig ingevoerd 20-9-2014 14:35:59
Order - Bevestigd 20-9-2014 14:36:00
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 20-9-2014 14:36:01
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 24-9-2014 2:37:56
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 24-9-2014 2:37:57
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 24-9-2014 7:39:16
Reparatie repair center - In behandeling 24-9-2014 12:22:01
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 24-9-2014 16:05:47
Reparatie repair center - Voltooid 24-9-2014 16:05:47

Betekend dit ook mogelijk een nieuwe toestel (want in mijn opinie kan dit niet anders gezien de staat/werking van mijn toestel prio verzenden naar Dynafix) >:)
Je krijgt geen nieuwe, anders stond er wel 'toestel omgeruild' ofzo.

En ik was eerder. :@ :P

Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 23-9-2014 10:27:49
Reparatie repair center - In behandeling 23-9-2014 10:39:45

• krizzziz
Lennardnl schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:31:
[...]

Je krijgt geen nieuwe, anders stond er wel 'toestel omgeruild' ofzo.

En ik was eerder. :@ :P

Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 23-9-2014 10:27:49
Reparatie repair center - In behandeling 23-9-2014 10:39:45
Ik zag een pdf'je van de tmobile site waar alle codes en reparatiemededelingen staan van Dynfix en het lijkt erop of je gelijk hebt. Deze melding komt namelijk in de lijst voor:

Nr 73: Reparatie repair center - Product omgeruild

Deze code komt inderdaad niet voor in mijn reparatie timeline. Lijkt erop dat ze er dus geen fluit aan gedaan hebben! Jammer. Vind de leadtime wel snel gaan trouwens, had me op het ergste ingesteld.

@Lennardnl nanana 8)7

ehhhh..HOI

• Lennardnl
krizzziz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:24:
[...]

Ik zag een pdf'je van de tmobile site waar alle codes en reparatiemededelingen staan van Dynfix en het lijkt erop of je gelijk hebt. Deze melding komt namelijk in de lijst voor:

Nr 73: Reparatie repair center - Product omgeruild

Deze code komt inderdaad niet voor in mijn reparatie timeline. Lijkt erop dat ze er dus geen fluit aan gedaan hebben! Jammer. Vind de leadtime wel snel gaan trouwens, had me op het ergste ingesteld.

@Lennardnl nanana 8)7
Huh, hoezo lijkt het erop dat ze niks gedaan hebben?

• krizzziz
Lennardnl schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:31:
[...]
Huh, hoezo lijkt het erop dat ze niks gedaan hebben?
Ik weet hoe dat toestel er heen is gegaan. De genius van Apple en ikzelf hadden alle twee qwel geconstateerd dat het toestel gewoon omgeruild moest worden. Dat er iets aan gerepareerd is lost het probleem van het toestel niet op. Daarom zeg ik "niks aan gedaan". Maarja, ik wacht het gewoon even af!

Update. Wat een idioten. Mijn probleem was DUIDELIJK een hardware probleem, en mijn toestel is opgestuurd met iOS 8.

Wat schetst mijn verbazing? Onderstaande zaken zijn uitgevoerd:

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: iOS 8.0

Er zat al iOS 8 op! OMG, zoals ik dus al zei. Geen zak aan gedaan.

[ Voor 32% gewijzigd door krizzziz op 25-09-2014 09:00 ]

ehhhh..HOI

• Lennardnl
krizzziz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:46:
[...]

Ik weet hoe dat toestel er heen is gegaan. De genius van Apple en ikzelf hadden alle twee qwel geconstateerd dat het toestel gewoon omgeruild moest worden. Dat er iets aan gerepareerd is lost het probleem van het toestel niet op. Daarom zeg ik "niks aan gedaan". Maarja, ik wacht het gewoon even af!

Update. Wat een idioten. Mijn probleem was DUIDELIJK een hardware probleem, en mijn toestel is opgestuurd met iOS 8.

Wat schetst mijn verbazing? Onderstaande zaken zijn uitgevoerd:

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: iOS 8.0

Er zat al iOS 8 op! OMG, zoals ik dus al zei. Geen zak aan gedaan.
Misschien valt het mee en klopt dat lijstje niet ofzo.
Ik zou eerst maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1504
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-02 09:42
Vandaag mijn telefoon terug gekregen van Dynafix. Wat blijkt, ontbreekt de SIM kaart houder van mijn Sony Xperia Z2! Heb ze meteen gebeld en er werd me verteld dat ik die er niet in had laten zitten maar dat had ik zeker wel gedaan. Daarna werd me vertelt dat ik maar een mail moest sturen naar serviceclub.nl@dynafix.com.

Nu maar afwachten wat ze zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Dynafix is een gigantisch zooitje ongeregeld. Ik kan het weten, zoals sommigen van jullie heb ook ik er gewerkt.

Quantiteit gaat daar boven alles (dus ook qualiteit).

Ze hebben daar liever dat je 15 iPhones op een dag repareert (die vervolgens weer terug komen) dan dat je er 10 maakt die ook daadwerkelijk gefixed zijn.

Toen ik daar werkte zat ik bijna altijd 3~5 iPhones onder mijn minimum target. Wel kreeg ik zo goed als nooit returns (dat een iphone binnen een x aantal weken terug komt). En ik fixde fouten van voorgangers (een telefoon die eerder bij ons was, maar door een collega gefixed werd, vervolgens geen LDI's terug geplaatst, missende schroeven etc).

Ik heb daar toen een hele discussie met een 'leidinggevende' (knulletje van 23 die mij wel 'kende' en wist dat ik de 'kantjes ervan af loop', want dat had die wel door in die 2 keer dat hij maandelijks even over de vloer komt. Ik moest telefoons maar bij de manager inleveren als er fouten van collegas in zitten en sneller werken voor mijn targets. Dat ik geen returns had, en managers zeggen dat jij jou toegewezen toestellen zelf moet fixen boeit niet.

Zo kan ik nog wel een uur doorgaan over de achterlijke manier van werken, maar het komt er uiteindelijk op neer:
Bij Dynafix is het belangrijker dat aantallen gehaald worden dan dat problemen daadwerkelijk opgelost worden.
Op de screening afdeeling wil het zelfs eens voorkomen dat screeners rode LDI (indicatie van waterschade) vervangen door witte en vervolgens als 'geen fout geconstateerd' terugsturen, zodat ze aantallen halen =| ..

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Nouja, mijn telefoon is in ieder geval voorzien van een nieuwe camera module en zonder nieuwe problemen teruggekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Bovenstaande berichtgeving m.b.t. medewerkers ervaringen baart me toch wel zorgen. Ik heb ook een slechte ervaring gehad met dit bedrijf, en uiteindelijk met druk van de media (en Tweakers forum posts) heb ik T-Mobile weten te overtuigen dat ik het er niet bij liet zitten. Als consument sta je vrijwel machteloos tegenover de gang van zaken. En dit is inmiddels al jaren aan de gang.

Het wordt tijd dat een instantie hier eens goed naar gaat kijken. Wat kun je als individuele consument nu beginnen tegen zulke bedrijven die in zee gaan met een organisatie als Dynafix? Het forum stroomt vol met klachten, een enkele keer besteedt een programma als TROS Radar er aandacht aan, maar men gaat vervolgens vrolijk op dezelfde weg verder. In je eentje gaan klagen bij een telecomprovider heeft echt totaal geen nut. De telefoonmedewerkers zal het een worst zijn of jij blij bent met Dynafix of niet. Het interesseert ze simpelweg niet. De hogere heren in het bestuur weten dit en zolang de verkopen er niet onder leiden, zal het ze ook niet boeien.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Royeboi schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:30:
Bovenstaande berichtgeving m.b.t. medewerkers ervaringen baart me toch wel zorgen. Ik heb ook een slechte ervaring gehad met dit bedrijf, en uiteindelijk met druk van de media (en Tweakers forum posts) heb ik T-Mobile weten te overtuigen dat ik het er niet bij liet zitten. Als consument sta je vrijwel machteloos tegenover de gang van zaken. En dit is inmiddels al jaren aan de gang.

Het wordt tijd dat een instantie hier eens goed naar gaat kijken. Wat kun je als individuele consument nu beginnen tegen zulke bedrijven die in zee gaan met een organisatie als Dynafix? Het forum stroomt vol met klachten, een enkele keer besteedt een programma als TROS Radar er aandacht aan, maar men gaat vervolgens vrolijk op dezelfde weg verder. In je eentje gaan klagen bij een telecomprovider heeft echt totaal geen nut. De telefoonmedewerkers zal het een worst zijn of jij blij bent met Dynafix of niet. Het interesseert ze simpelweg niet. De hogere heren in het bestuur weten dit en zolang de verkopen er niet onder leiden, zal het ze ook niet boeien.
100% mee eens en bovendien (helaas) exact dezelfde ervaringenmet Dynafix!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ik ben huiverig om mijn telefoon op te sturen naar t-mobile, het is een z1 compact, en de koptelefoonaansluiting zit los... Ik ben vooral bang dat mijn telefoon niet waterdicht terugkomt (verhalen dat de kit er aan de achterkant uitloopt van het slechte dichtmaken)

Heeft er ook iemand goede ervaringen met het repareren van waterdichte sony telefoons?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Je moet hem ook niet opsturen, maar brengen bij een T-Mobile shop en laten tekenen voor een goede aflevering.

Vooraf foto's maken, en duidelijk aangeven welke eventuele beschadigingen er al op je toestel zitten. De T-Mobile medewerker laten tekenen voor goede ontvangst.

Anders krijg je net zoals ik destijds een foto van 150x150 pixels met daarop een (voor mij onherkenbare) telefoon met een grote barst erin tezamen met de optie om hem voor €230,- om te laten ruilen voor een refurb. Dat terwijl ik hem in prima conditie opstuurde met enkel het probleem dat de mute-knop lam was geworden.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ga ik doen, bedankt voor je advies! Ik lees ook op de site van Dynafix (http://web.dynafix.com/over-ons/autorisaties) dat ze geen contract hebben met Sony, betekent dit dat t-mobile mijn telefoon naar teleplan stuurt? of misschien naar sony zelf?

[ Voor 75% gewijzigd door WCA op 29-09-2014 13:35 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autodrop
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-07 16:37
woutervanesch schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:16:
Ga ik doen, bedankt voor je advies! Ik lees ook op de site van Dynafix (http://web.dynafix.com/over-ons/autorisaties) dat ze geen contract hebben met Sony, betekent dit dat t-mobile mijn telefoon naar teleplan stuurt? of misschien naar sony zelf?
Telefoon gaat naar Teleplan.

Maar mijn advies: Niet opsturen indien je telefoon nog enigszins werkt. De mensen zowel bij Dynafix als bij Teleplan zijn compleet incompetent. Je krijgt je telefoon in ieder geval niet waterdicht terug.

Mijn Z is vier keer weggeweest voor reparatie. Wat begon met een defect aan de interne speaker heeft in de drie keren daarna telkens tot waterschade geleidt.

Goed, misschien eigenwijs van mij. Maar als men mij verteld dat het ding waterdicht is, dan hoort het dat ook te zijn. Dat was het dus niet.

Nu, na vier keer reparatie, kan ik een omruiling krijgen. Uiteraard enkel tegen een refurbished exemplaar dat dus ook een bezoek aan Dynafix / Teleplan heeft gemaakt. Waterdicht zal die telefoon dus ook niet zijn. En daar mag ik dan ook nog even 9,95 voor betalen want bezorgd per koerier die enkel gratis is tussen 08:00 en 17:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
:( :( :(

heb mn iphone laten repareren (dynafix) ivm aan/uit knop, 1.5 week weg geweest. nu heb ik dat mute knop heel stroef schakel. heel fijn, volgens Tmobile kan ik het alweer laten repareren |:(

(en m'n home knop deed het eerst niet, maar sinds paar dagen weer wel ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

icegodd schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:05:
:( :( :(

heb mn iphone laten repareren (dynafix) ivm aan/uit knop, 1.5 week weg geweest. nu heb ik dat mute knop heel stroef schakel. heel fijn, volgens Tmobile kan ik het alweer laten repareren |:(

(en m'n home knop deed het eerst niet, maar sinds paar dagen weer wel ...)
Heel bekend probleem en gevolg van een snel afgehandelde reparatie.
Ze gebruiken bij zulke kleine componenten zelden nieuwe onderdelen, maar slopen ze uit afgekeurde toestellen.
Als een toestel b.v. een kapot moederbord heeft, of voor een andere reden een SWAP krijgt, dan slopen ze alle onderdelen die het nog 'doen' eruit, en die worden vervolgens gebruikt bij reparatie.

Ze hebben bij jou waarschijnlijk de hele module vervangen (aan/uit en volume zit aan dezelfde pin vast) en heb je dus een 'gebruikte' module nu erin die ze niet goed schoon gemaakt hebben of te vast aangeschroefd hebben.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
x

[ Voor 99% gewijzigd door bóòbó op 04-04-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:36
Mijn telefoon zondag ingeleverd bij de T-Mobile shop voor reparatie. Wordt doorgestuurd naar Dynafix.

Je hoort zoveel negatieve berichten over Dynafix; zijn er überhaupt mensen die een positieve ervaring hebben met Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

KoenCows schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:48:
Je hoort zoveel negatieve berichten over Dynafix; zijn er überhaupt mensen die een positieve ervaring hebben met Dynafix?
Vast wel, alleen enorm in de minderheid.
Goede monteurs worden of ontslagen omdat ze targets niet halen, gaan k*twerk leveren om hun targets te kunnen halen na 2 waarschuwingen of nemen ontslag omdat ze misselijk worden van de mentaliteit (zoals ik xD).

Kwam vorige week toevallig nog 2 ex-collega's tegen.
Een ervan heeft vlak na mij ontslag genomen (samen met iemand anders) omdat die het ook te bont vond worden. De andere werkt er nog (maar volgens hem is een groot gedeelte van de werkvloer dus inmiddels weer vervangen).

Er is daar een enorm hoge doorstroom aan monteurs. Wat uiteraard ook ten koste van de kwaliteit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier uiteindelijk wel een goede ervaring gehad vorig jaar. Wel eerste de rechtsbijstand er op af moeten sturen maar uiteindelijk hebben ze gedaan wat ze moesten doen en de telefoon van mijn vader gerepareerd. :) waarschijnlijk enkel en alleen omdat de rechtsbijstand al zo ver was dat als het nu niet geregeld werd er een rechtzaak gestart zou worden, maar goed dat maakt ons niet uit het is gemaakt. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 17:43 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi there all,

sorry for the english but still my Dutch is not that good when it comes to writing.

Long story short: Got 2 phones at Dynafix (m7&m8) and the situation is ridiuculus.

Sent the HTC M8 for repairs because the camera coating was off (a common problem).
What they did? Software upgrade. Checked the version numbers: No software was upgraded. This is totaly wrong. First time had this kind of experience.

You can follow more or help on twitter: https://twitter.com/JimmyKane9/status/517273218345099264

Also for the details:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/By25QAmCAAA_FpU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Mijn HTC one is 30-9 opgehaald door Dynafix / Dynalogic. Had het probleem met paars / roze gloed over donkere foto's. Vooralsnog vrij tevreden over de service, snel opgehaald, toestel ligt sinds gister al bij de reparatieafdeling, dus dat gaat wel vlot. Nu hopen dat het niet een gevalletje "waterschade" of "drukschade" wordt :)

Order - Volledig ingevoerd 30-9-2014 9:40:24
Order - Bevestigd 30-9-2014 9:40:48
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 30-9-2014 9:40:48
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-10-2014 5:43:17
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-10-2014 5:43:18
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 1-10-2014 7:14:54

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Nog steeds statsus "Product ontvangen door reparatieafdeling" terwijl het praktisch bij iedereen in dit topic dezelfde dag nog in behandeling is. Hopen dat ze een beetje opschieten, zo'n s4 mini als leentoestel is ook niet alles...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
Darkfreak schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Goede monteurs worden of ontslagen omdat ze targets niet halen, gaan k*twerk leveren om hun targets te kunnen halen na 2 waarschuwingen of nemen ontslag omdat ze misselijk worden van de mentaliteit (zoals ik xD).
Daar hoor ik ook bij. Ik heb geen idee of ik je ken, ik heb een jaar of 2 terugook bij Dynafix gewerkt. Maar ik kan me compleet vinden in je verhaal.

De afdeling waar ik zat hanteerde een target van 23 toestellen per dag. Je mocht niet te lang bezig zijn met een toestel (wat in sommige gevallen toch echt nodig om klachten te kunnen constateren) want anders haal je je target niet. Die target werd volgens de manager opgelegd door de fabrikant, niet door Dynafix zelf. Daar kan ik me niet helemaal in vinden, maar goed. Daar gaat het niet over.

Zoals Darkfreak ook al aangaf, je wil als monteur geen returns krijgen. Dat betekent in principe dat je je werk niet goed hebt gedaan, dus neem je langer de tijd om toestellen te analyseren e.d. Doe je dat echter te veel, gaan je aantallen er op achteruit en gaan de bazen klagen. Vervolgens ga je reparaties afraffelen, om toch maar je aantallen te halen omdat je er anders uitvliegt. Toch bleef ik op dezelfde manier toestellen repareren dus ik bleef mijn target niet halen, ondanks dat ik bijna geen toestellen terugkreeg aangezien ik in 9 van de 10 gevallen goed repareerde.
Hierop volgden enkele gesprekken, ik moest er maar voor zorgen dat ik mijn target haalde, anders was het binnenkort afgelopen. Lekker motiverend!

Enkele weken later maar ontslag genomen, hier had ik echt geen zin meer in...

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik heb er vorig jaar gewerkt. Op de iPhone afdeling (die krengen emt 946874165 verschillende maten schroefjes, ugh).

Bij mij verliep het vrijwel hetzelfde. Ik haalde mijn targets vaak (net) niet, had echter nooit returns (als ik een return kreeg was het 9/10 keer een nieuw probleem en dus niet afgeschreven als onvolledige reparatie).
Na twee weken kwam de eerste opmerking, dat ik mijn targets geregeld niet haal en meer moeite moest doen, ik gaf aan dat ik geen returns heb en vaak problemen van vorige monteurs constateer en fix, boeide ze niet, targets moeten gehaald worden want anders wordt Apple boos.
Toch proberen sneller te werken, problemen van vorige monteurs niet meer fixen maar gewoon gaan klagen bij manager. Repairs gingen een beetje omhoog, maar nog steeds geen target. Weer een maandje later ongeveer kwamen ze weer klagen, dat ik mijn repairs moest verdubbelen om te laten zien dat ik het kon en dat ze me anders moesten ontslaan.

Twee dagen na dat gesprek heb ik een nieuwe baan gevonden en ontslag genomen x).
Het gezicht van Bert Ritchie was priceless, die knakker is t echt niet gewend dat mensen op eigen voet gaan XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ik denk dat er bij elke afdeling zo aan toe gaat. Het maakt gewoon niet uit wat de kwaliteit is van je reparaties, zolang je je target maar haalt. Ze hebben liever 30 slechte reparaties op een dag dan 15 goede. Nou, waar gaat het dan mis?

Overigens geloof ik niet dat een fabrikant de target oplegt. Ze zullen vast wel iets te zeggen hebben over een authorized repaircenter, maar een fabrikant heeft toch ook liever kwalitatief goede reparaties in plaats van afgeraffelde troep?

Ik kan me trouwens het gezicht van Bert ff niet meer voor de geest halen, was dat die directeur of toch iemand anders?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

ChokingHazard schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat er bij elke afdeling zo aan toe gaat. Het maakt gewoon niet uit wat de kwaliteit is van je reparaties, zolang je je target maar haalt. Ze hebben liever 30 slechte reparaties op een dag dan 15 goede. Nou, waar gaat het dan mis?

Overigens geloof ik niet dat een fabrikant de target oplegt. Ze zullen vast wel iets te zeggen hebben over een authorized repaircenter, maar een fabrikant heeft toch ook liever kwalitatief goede reparaties in plaats van afgeraffelde troep?

Ik kan me trouwens het gezicht van Bert ff niet meer voor de geest halen, was dat die directeur of toch iemand anders?
Hoofd van iPhone/iPad/Sony smartphone repairafdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Darkfreak schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:33:
Hoofd van iPhone/iPad/Sony smartphone repairafdeling
Ik heb hem volgens mij wel eens gezien. Ik ken de naam in ieder geval wel. Ik zat bij Samsung dus ik had met hem sowieso niks te maken :p

Sowieso waren de managers in hun witte jassen makkelijk herkenbaar :')

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:36
Zo te zien zijn ze bij Dynafix klaar met de reparatie van mijn iPhone 5c. Scherm linksonder leek los te zitten. Als je er op drukte kraakte de behuizing.

Wel vreemd dat er bij service afhandeling staat dat er een software update is gedaan. De laatste versie van iOS stond er al op en met een software update maak je een scherm toch niet vast... ik ben benieuwd in welke staat ik mijn telefoon straks aantref. Fingers crossed want zo te lezen is het met Dynafix soms een Russische roulette of je je telefoon wel heel en gerepareerd teurgkrijgt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nb7Swo5.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste