Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gaan we zeker ook verhalen. Vandaag gebeld voor de status. Dan hangt er weer iemand 23 minuten in de wacht voor 0,45 euro. En ja, je kan zeggen dat je dat niet moet doen, maar wat moet je dan :?

We hebben in ieder geval besloten alle Vodafone abo's op eerst mogelijke datum op te zeggen. We zijn een klein bedrijf (20 abo's denk ik), maar toch iets.

EDIT: Voor degene die denkt dat dit een opgeblazen verhaal is... Ik laat minstens 50% van de fouten nog ongenoemd, en de kostenraming is een lage inschatting. Dan heb ik het nog niet over het uurtarief van de mensen die moeten bellen de hele tijd.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 14-01-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:49

Richard

Kuru Kuru Kururin

Richard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:30:
Alhier een "Adres klopt niet" bij het aanmelden van een toestel via http://www.drmobile.eu/nl/dr-mobile-online

Iemand hier ervaring mee? Welk adres ik ook probeer, en in welke notatie maakt allemaal niet uit.
Was een website hick-up. SOLVED!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvg93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07-2023
Mijn ervaring met Dynafix is ronduit slecht te noemen...

Bij mijn Vodafone abonnement heb ik een Sony Xperia Z verkregen. Vanaf het moment dat ik het toestel heb zat er een vlek in het scherm als je op de achterkant drukte aangezien ik me hier niet zo heel veel aan stoorde dit maar mooi zo gelaten
.
Maar nu liet het rubbertje rondom mijn usb poort los waardoor het toestel dus niet meer waterdicht is. Daarop besloten om het toestel aan te melden. Bij mijn abonnement zit vervangend toestel service dus hier gebruik van gemaakt. 25 november 2013 werd mijn toestel omgewisseld voor een leentoestel, allemaal prima voor elkaar.

Zaterdag 7 december ontving ik het toestel weer terug. Het rubbertje om de usb poort was inderdaad gerepareerd maar de vlek was niet uit het scherm helaas. Maar daarna viel ik in de volgende verbazing het stukje plastic waar de microsim in moet worden geplaatst is niet meegeleverd, hiervoor kon ik dus naar de Vodafone winkel in Zwolle waar gelukkig net zo'n stukje op voorraad was. Daar werd de telefoon opgestart en stond een Pools besturingssysteem op het toestel, heel vreemd. Maar goed het toestel werkte nu eindelijk. Helaas wel een grote kras op de achterkant van het toestel na de reparatie.
In de loop van de dag wou ik de telefoon gaan opladen, maar dit werkte niet?! Terwijl dit nooit een probleem is geweest.

Dus toestel weer aangemeld bij mijn vrienden van Dynafix... Toestel werd 11 december opgehaald, daarop volgde de volgende statussen:
Order - Data complete 11-12-2013 14:11:10
Order - Confirmed 11-12-2013 14:11:50
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 11-12-2013 14:11:52
Logistics - Product received by Dynafix Care 13-12-2013 4:59:38
Logistics - Product sent to internal repair facility 13-12-2013 4:59:39
Logistics - Product arrived at repair center 17-12-2013 14:00:14
Repair at repair center - Started 17-12-2013 14:33:03
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 17-12-2013 15:17:44
Repair repair center - repair stopped 17-12-2013 15:17:44
Logistics - Product received by Dynafix Care 18-12-2013 8:59:27
Logistics - Product sent to external repair facility 18-12-2013 8:59:28
Transport order succesful - delivered at external repair facility 19-12-2013 9:06:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 19-12-2013 21:00:25
External repair - Pending 20-12-2013 21:01:09
Quotation - external repair center waits for answer customer 24-12-2013 21:02:19
Quotation - Shipped 31-12-2013 15:02:55
Quotation - Reminder sent 8-1-2014 10:05:10

Tijdens de reparatie ook nog enkele malen contact gehad met de klantenservice.Uiteindelijk de prijsopgave ontvangen van 227 euro ontvangen, weer meerdere malen contact gehad hierover, bleek dat ik dit moest betalen voor de defecte usb poort. Niet mee akkoord gegaan, nu wordt er door een expert van Dynafix nagekeken maar dit duurt natuurlijk wel weer een week. Over de kras en de vlek in scherm wisten ze me nog niks te vertellen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@karperien, als jouw toestel nog binnen garantie valt is Vodafone jouw gesprekspartner en NIET Dynafix. Verwijs hun door naar Vodafone en neem zelf ook gewoon alleen contact op met Vodafone. Als het toestel binnen de garantie valt dan mogen zij Vodafone de rekening presenteren en wat die ermee doet mogen zij zelf weten, als jij hem maar niet te zien krijgt, mits het toestel nog binnen de garantie valt natuurlijk.

P.s. Ik snap in dit topic niet waarom iedereen steeds in conclaaf gaat met Dynafix, zij zijn in veel gevallen gewoon geen discussie partner, maar alleen de consument en leverancier. In dit geval dient Vodafone alles te regelen en niemand anders.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2014 16:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_Dune_ schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:02:
@karperien, als jouw toestel nog binnen garantie valt is Vodafone jouw gesprekspartner en NIET Dynafix. Verwijs hun door naar Vodafone en neem zelf ook gewoon alleen contact op met Vodafone. Als het toestel binnen de garantie valt dan mogen zij Vodafone de rekening presenteren en wat die ermee doet mogen zij zelf weten, als jij hem maar niet te zien krijgt, mits het toestel nog binnen de garantie valt natuurlijk.

P.s. Ik snap in dit topic niet waarom iedereen steeds in conclaaf gaat met Dynafix, zij zijn in veel gevallen gewoon geen discussie partner, maar alleen de consument en leverancier. In dit geval dient Vodafone alles te regelen en niemand anders.
Hoewel dat in theorie waar is, treedt Dynafix over het algemeen op als spreekbuis van de leverancier. Daar zijn ze door (in dit geval) Vodafone voor gemachtigd en heeft voor de consument soms ook voordelen, zoals snellere communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is ze gelukt, ze hebben een nieuw toestel opgestuurd, na 5 weken zonder mobiel te hebben gezeten.

Ik lever een normale One S in, en krijg nu een T-Mobile branded toestel terug, vol niet te verwijderen apps. Ohja, is dus ook niet mijn provider.

We houden hem maar voordat we weer de hel die Dynafix is in moeten gaan.

Op de 4 ingediende klachten bij Vodafone, is er op niet 1 gereageerd overigens. Ze passen dus prima bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb via de Vodafone Vervang Service mijn Iphone 5 16 Gb ingeleverd en kreeg een Iphone 4s 8 Gb als leentoestel maar ik gebruik maar even mijn oude HTC 8x (liever mijn eigen toestel dan een leentoestel). Ben ik om 16 uur thuis en ik had al SMS gekregen dat de koerier dan zou zijn. Nou ja na 20 min gewacht toch maar eens in de brievenbus gaan kijken; was die al om 16 uur geweest. Nou ja kan net gemist dan, dus volgende afspraak gemaakt. Volgens SMS zou de koerier om 19.25 er zijn, bleek dat die al om 19.15 op de stoep te staan, dus die vorige afspraak was die denk ik al om 15.50 er.

Eerlijk, ik hou me hart vast en heb al goede foto's gemaakt van mijn Iphone 5 dus we wachten maar af maar vrolijk word ik niet van Dynafix na ervaring met mijn Toshiba laptop want die moest al 3 keer terug en eigenlijk werkte die helemaal niet goed of snel (ondanks de SSD en de Core I7 CPU) althans maar ja laat maar ik heb nu verkocht. Mijn Iphone 5 moest vanwege veel cameraproblemen, wifi, telefoonbereik en warmteontwikkeling terug, het kon echt niet langer meer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvg93
  • Laatst online: 28-07-2023
karperien schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:23:
Mijn ervaring met Dynafix is ronduit slecht te noemen...

Bij mijn Vodafone abonnement heb ik een Sony Xperia Z verkregen. Vanaf het moment dat ik het toestel heb zat er een vlek in het scherm als je op de achterkant drukte aangezien ik me hier niet zo heel veel aan stoorde dit maar mooi zo gelaten
.
Maar nu liet het rubbertje rondom mijn usb poort los waardoor het toestel dus niet meer waterdicht is. Daarop besloten om het toestel aan te melden. Bij mijn abonnement zit vervangend toestel service dus hier gebruik van gemaakt. 25 november 2013 werd mijn toestel omgewisseld voor een leentoestel, allemaal prima voor elkaar.

Zaterdag 7 december ontving ik het toestel weer terug. Het rubbertje om de usb poort was inderdaad gerepareerd maar de vlek was niet uit het scherm helaas. Maar daarna viel ik in de volgende verbazing het stukje plastic waar de microsim in moet worden geplaatst is niet meegeleverd, hiervoor kon ik dus naar de Vodafone winkel in Zwolle waar gelukkig net zo'n stukje op voorraad was. Daar werd de telefoon opgestart en stond een Pools besturingssysteem op het toestel, heel vreemd. Maar goed het toestel werkte nu eindelijk. Helaas wel een grote kras op de achterkant van het toestel na de reparatie.
In de loop van de dag wou ik de telefoon gaan opladen, maar dit werkte niet?! Terwijl dit nooit een probleem is geweest.

Dus toestel weer aangemeld bij mijn vrienden van Dynafix... Toestel werd 11 december opgehaald, daarop volgde de volgende statussen:
Order - Data complete 11-12-2013 14:11:10
Order - Confirmed 11-12-2013 14:11:50
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 11-12-2013 14:11:52
Logistics - Product received by Dynafix Care 13-12-2013 4:59:38
Logistics - Product sent to internal repair facility 13-12-2013 4:59:39
Logistics - Product arrived at repair center 17-12-2013 14:00:14
Repair at repair center - Started 17-12-2013 14:33:03
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 17-12-2013 15:17:44
Repair repair center - repair stopped 17-12-2013 15:17:44
Logistics - Product received by Dynafix Care 18-12-2013 8:59:27
Logistics - Product sent to external repair facility 18-12-2013 8:59:28
Transport order succesful - delivered at external repair facility 19-12-2013 9:06:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 19-12-2013 21:00:25
External repair - Pending 20-12-2013 21:01:09
Quotation - external repair center waits for answer customer 24-12-2013 21:02:19
Quotation - Shipped 31-12-2013 15:02:55
Quotation - Reminder sent 8-1-2014 10:05:10

Tijdens de reparatie ook nog enkele malen contact gehad met de klantenservice.Uiteindelijk de prijsopgave ontvangen van 227 euro ontvangen, weer meerdere malen contact gehad hierover, bleek dat ik dit moest betalen voor de defecte usb poort. Niet mee akkoord gegaan, nu wordt er door een expert van Dynafix nagekeken maar dit duurt natuurlijk wel weer een week. Over de kras en de vlek in scherm wisten ze me nog niks te vertellen.... :(
Zojuist weer contact gehad, nog niks geescaleerd of een status update helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:08:
Het is ze gelukt, ze hebben een nieuw toestel opgestuurd, na 5 weken zonder mobiel te hebben gezeten.

Ik lever een normale One S in, en krijg nu een T-Mobile branded toestel terug, vol niet te verwijderen apps. Ohja, is dus ook niet mijn provider.

We houden hem maar voordat we weer de hel die Dynafix is in moeten gaan.

Op de 4 ingediende klachten bij Vodafone, is er op niet 1 gereageerd overigens. Ze passen dus prima bij elkaar.
Lekkere toko dat Vodafone. Stel ze via een aangetekende brief in gebreke, waarbij je eist dat ze binnen een redelijke termijn (3-4 weken moet redelijk zat zijn lijkt me?) zorgen voor een passende oplossing waarbij je volledig wordt gecompenseerd in de gemaakte kosten. Neem hierbij zowel de telefoonkosten als het uurtarief van je werknemer mee. Het is van de zotte dat je zoveel tijd en geld moet spenderen aan iets waar je gewoon recht op hebt.

Mochten ze ook die links laten liggen, wordt het tijd om er een incassohond op af te sturen en uiteindelijk de gang naar de rechtbank te maken. Als jij een keer je rekeningen niet op tijd betaalt doen ze precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:12
loopezz schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:41:
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 12-12-2013 9:37:18
Service-aanmelding - Bevestigd 12-12-2013 9:37:23
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 12-12-2013 10:56:11
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 12-12-2013 23:05:38
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-12-2013 23:05:39
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-12-2013 7:54:01
Reparatie repair center - In behandeling 18-12-2013 9:50:55
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 18-12-2013 17:59:16
Reparatie repair center - Voltooid 18-12-2013 17:59:16
Logistiek - Product klaar voor retourzending 18-12-2013 18:53:57
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel 18-12-2013 21:25:49
Winkel - Product ontvangen 19-12-2013 10:19:30

Ik heb mijn iPhone zojuist weer mogen ontvangen mét een nieuw scherm én oorspeakertje gefixt. Tot zover nu wel goed opgelost en nog geen andere gebreken ontdekt. :)
Dit gaat ook weer een staartje krijgen... Weer een falende power button. Ik ben er achtergekomen dat het voornamelijk gebeurd wanneer ik meer rechts op de power button druk (rechtshandig). Daarnaast mogen ze de home button dan ook gelijk er recht inzetten. Prutsers. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unstable_Rat
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 15:28

Unstable_Rat

Zing een liedje voor me

Ik had problemen met mijn HTC Desire C, en heb contact opgenomen met Dynafix, zoals aangegeven. Alles goed en wel, pakketje is op zaterdag opgehaald zoals ik wilde (door de weeks ben ik niet thuis, kon niet anders). Toen de telefoon klaar was heeft Dynalogic(!) het bij mij afgeleverd. Kennelijk komen ze niet in het weekend wegbrengen, alleen ophalen. Weird. Maar goed, Donderdag een kaartje in de bus, Vrijdag een kaartje in de bus, Maandag dinsdag en woensdag idem. Nu kreeg ik geen nieuwe email dat ze opnieuw zouden komen, en ik dacht laat ik maar eens bellen. Dynalogic aan de lijn: "Ja sorry man we hebben je telefoon gewoon zonder wat te laten terug gestuurd naar HTC en nu moet je zelf maar even uitzoeken hoe en wat...". Nouja, niet letterlijk, maar dar kwam het op neer. Dus ik bel HTC, krijg je dit: "Ja wij hebben uw hele telfoon nooit terug gehad hoor, en dat kan ook helemaal niet! Zoals ik kan zien ligt hij bij Dynafix, moet je die even bellen.". Nou prima, ik bel voor de 5de keer intotaal met een 0900-nummer, deze maal ingebruik van Dynafix, en ik krijg te horen: "Ja wij zijn geen HTC meneer, ik weet niet wat u bedoeld. (dat zei ik ook helemaal niet, maar goed) Uw pakketje kan niet op zaterdag aangeleverd worden? Daar weet ik niks van, ik werk hier alleen maar en snap niet eens hoe de computer werkt! U moet bij de koerier zijn, de koerier. DE KOERIER JA! Ik kan ze alleen een email sturen of ze het met de post op willen sturen, dan komt het misschien wel op zaterdag. dat zal ik even doen, doei!". En toen gooide ze de hoorn neer.

Na intotaal 6 0900-nummers, 1 020-nummer en 1 070-nummer te hebben gebeld en ongeveer een uur bezig te zijn geweest na dat de telefoon al een maand weg was, afwachten wat er nu gebeurd. In ieder geval raad ik je af om, als je de keuze hebt, met hetzij Dynalogic hetzij Dynafix in zee te gaan.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Staat een leuk plaatje op de website van dynafix

Afbeeldingslocatie: http://web.dynafix.com/_files/image/advertizers/default.jpg:

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144053

Hallo,

Ik heb een mobiel (Galaxy s advance), waarvan op 8 november de usb connector stuk was gegaan.
Ik heb hem op laten sturen naar Dynafix, en hij kwam weer gemaakt terug, met de 'service hint': koop een nieuwe lader, waarschijnlijk zijn de pinnetjes van de lader verbogen en is daarom de connector stuk gegaan. Ik heb braaf een nieuwe lader gekocht.

Maar nu blijkt hij weer stuk te zijn (hij viel uit omdat de batterij op was, en ik kon hem niet meer opladen, maar een andere, volle, batterij erin, en hij deed het weer).
Op de service hint staat ook: 'Mocht u toch van mening zijn dat uw toestel niet naar behoren functioneert, dan kunt u uw toestel opnieuw ter reparatie aanbieden. Blijkt het probleem weer verooraakt te worden door een defecte laadconnector, dan zijn wij helaas genoodzaakt om kosten in rekeing te brengen.'.

Kan ik mijn toestel nu wel kosteloos laten repareren door Dynafix of moet ik nu gaan betalen terwijl ik wel binnen de garantietermijn zit en hun advies heb opgevolgd?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 144053 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:27:
Op de service hint staat ook: 'Mocht u toch van mening zijn dat uw toestel niet naar behoren functioneert, dan kunt u uw toestel opnieuw ter reparatie aanbieden. Blijkt het probleem weer verooraakt te worden door een defecte laadconnector, dan zijn wij helaas genoodzaakt om kosten in rekeing te brengen.'.

Kan ik mijn toestel nu wel kosteloos laten repareren door Dynafix of moet ik nu gaan betalen terwijl ik wel binnen de garantietermijn zit en hun advies heb opgevolgd?

Bvd!
Je hebt een nieuwe lader gekocht, maar het toestel heeft sinds de vorige reparatie toch een tijdje gewerkt?
Kan me wel voorstellen dat ze niet tot in het oneindige onder garantie gratis laadconnectors gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 13-06 14:54
Ik heb mijn Nexus 5 terug van reparatie bij Dynafix. Het glas met valschade was gerepareerd, helaas heb ik er nieuwe schade bij.

Heb inmiddels contact opgenomen met de verzekering om dit op te lossen. Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
Ik heb ook nog een leuke ervaring met Dynafix, zowel van mijn Hp laptop als mijn Galaxy S4.

Mijn HP:
Mijn Hp had last van een knikkend scharnier, hij is bij Block gebracht en doorgestuurd naar Dynafix, ik had foto's gemaakt van de machine in de winkel.
4 dagen later kreeg ik een belletje dat mijn laptop niet gemaakt kon worden en ik even 75 euro over kon maken om hem überhaupt terug te kunnen krijgen.
Hij bleek gevallen te zijn (grote deuk rechtsboven)
Na lang gediscussieerd te hebben met Dynafix en Block mocht ik een nieuwe laptop uitzoeken van dezelfde aankoopprijs als de vorige laptop.

Mijn Galaxy S4,
Telefoon had een klein barstje in het scherm zelf, niet in het glas maar echt onder het glas, bijna niet zichtbaar maar wel storend, het is kosteloos door Dynafix gemaakt, echter kreeg ik 3 weken na het sturen van mijn toestel een Galaxy S3 van een andere klant met alle data er nog op, contact op genomen met Dynafix maar zij bleven beweren dat het mijn toestel was (S3)
Per toeval belde ik een naam genaamd ''Mama'' en dat bleek de moeder van de rechtmatige eigenaar te zijn van het toestel,
Ze waren zo netjes om naar mij toe te komen en netjes van toestel gewisseld.

Toch erg ontevreden over Dynafix.:S

Anoniem: 144053

tweaker2010 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:10:
[...]

Je hebt een nieuwe lader gekocht, maar het toestel heeft sinds de vorige reparatie toch een tijdje gewerkt?
Kan me wel voorstellen dat ze niet tot in het oneindige onder garantie gratis laadconnectors gaan vervangen.
Ik heb hem maar niet opgestuurd en zelf een connector besteld en ingebouwd. Hij doet het weer perfect, en dat voor €20,71!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581516

Van mijn samsung s3 werd het beeld van de ene op de andere dag zwart. Het toestel was net een jaar oud en had nog een jaar fabrieksgarantie. In een menu gestuurde telefoon van Belsimpel.nl moest ik het toestel opsturen naar Dynafix. Vol vertrouwen stuurde ik het toestel naar dit reparatiebedrijf. Mijn toestel was ik zuinig op en zat vanaf het begin in een origineel klaphoes. Ik had getuigen laten meekijken bij het inpakken. Wat een vaag gevoel wad bij mij bleek achteraf een nachtmerrie te zijn. Ik kreeg een mail met een factuur en een foto. De telefoon bleek glasschade te hebben terwijl dit bij het opsturen in de originele fabrieksverpakking geen zichtbare schade had. De reparatiekosten die niet onder garantie vielen bedroeg een kleine €. 190,00. Op mijn emails heb ik geen reactie gehad. Ik heb me vervolgens tot Samsung Nederland gewend en zij verschuilen achter dit bedrijf. We komen dus niet verder en ik zit in een padstelling. Mensen kijk inderdaad uit voor dit beun-de-haas reparatiebedrijf dat eerder verder stuk maakt dan repareert. Op Marktplaats heeft een gedupeerde een advertentie geplaatst waarin hij vraagt om aangifte bij de politie te doen van de oplichtingspraktijken van Dynafix en direct/indirect van Samsung Nederland. Ik denk dat hoe meer mensen aangifte doen hoe meer kans op vervolging aanwezig is. Ik ga aangifte doen en hoop met mij veel meer mensen. Link naar marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/telecommuni ... Source=SYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eabeemer, als ik het goed begrijp heb jij het toestel bij belsimpel.nl gekocht. Dan heb jij niets met Dynafix te maken. Ook is Samsung hierin geen partij. De enige waar jij mee te maken hebt is jouw leverancier, in dit geval belsinpel.nl.

Neem contact op met belsimpel.nl en doe daar jouw verhaal. Geef ook aan dat jij getuigen hebt voor het feit dat het toestel geen glasschade bevatte voor het inpakken. Geef verder aan bij Dynafix aan dat zij mogen communiseren met jouw leverancier en dat jij niets met hun te maken hebt niet meer dan dat zij de opdracht van belsimpel.nl hebben het toestel te repareren.. Maar verder heb je gelijk Dynafix is een bedrijf welke zeer veel fouten maakt wat bijna naar oplichting neigt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
Ik had mijn iphone 5 voor reparatie via vodafone opgestuurd. Power button werd gerepareerd en omdat iphone vaak bij 20% uitviel hadden ze een nieuwe accu erin gedaan.
2 weken werkte alles top en toen begon het toestel te crashen. Ook na schone installatie via itunes. Bij diagnoses kreeg ik veel panic.plist te zien. Heb dit ook aan ze gemeld.
Weer laten opsturen naar Dynafix. Kreeg hem gisteren terug, hebben ze alleen een software update gedaan.......had hem nog geen 10 sec opgestart en hij crashte weer. Kon gelijk weer teruggestuurd worden.....

[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 26-02-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeman1995
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 16:59
Mijn Sony Xperia Z is gevallen (kleine val maar op punt bureau) en daardoor gelijk compleet gebarsten en scherm non-reactief.

Krijg ik anderhalve week later een reparatieopgaaf van Sony (reparatie zou via hen gaan omdat Sony bij sommige dingen graag erg meedoet zeiden ze) van MAAR LIEFST 385 EURO.

EEN NIEUWE KOST 350. Dus ik bellen dat dat gewoonweg onmogelijk en beláchelijk was, krijg ik het antwoord dat ik moet reageren op de mail met de prijsopgaaf erin. Gedaan, VIJF DAGEN LATER eindelijk reactie DAT ZE HET NOG GAAN NAVRAGEN BIJ DE REPARATEUR (waarom het zo duur is).

Dus ik nog vier dagen gewacht op antwoord, vandaag gebeld. Staat blijkbaar voor vandaag in de agende om voor opheldering te zorgen. NOG STEEDS NIKS GEHAD. Weet niet eens zeker of ze bedoel om opheldering vragen bij de reparateur (nu pas...) of ook daadwerkelijk mailen met info.

Modbreak:*knip* laat dat soort teksten maar achterwege. Uberhaupt is het niet de bedoeling zoals hierboven om te gaan schreeuwen of ranten.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 07-03-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 13-06 14:54
Inmiddels wacht ik alweer 18 dagen op het herstellen van reparatieschade welke door hun veroorzaakt is. Wou ze vandaag even bellen maar zag dat het € 0,45 per minuut kost, waag er eerst maar eens een mailtje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

boeman1995 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:52:
Mijn Sony Xperia Z is gevallen (kleine val maar op punt bureau) en daardoor gelijk compleet gebarsten en scherm non-reactief.

Krijg ik anderhalve week later een reparatieopgaaf van Sony (reparatie zou via hen gaan omdat Sony bij sommige dingen graag erg meedoet zeiden ze) van MAAR LIEFST 385 EURO.

EEN NIEUWE KOST 350. Dus ik bellen dat dat gewoonweg onmogelijk en beláchelijk was, krijg ik het antwoord dat ik moet reageren op de mail met de prijsopgaaf erin. Gedaan, VIJF DAGEN LATER eindelijk reactie DAT ZE HET NOG GAAN NAVRAGEN BIJ DE REPARATEUR (waarom het zo duur is).
Je begrijpt toch wel dat onderdelen los icm het arbeidsloon over de huidige waarde heengaan qua kosten?
Nieuw kostte een Xperia Z 600 euro, dus dat kun je niet vergelijken met de prijs van nu. Hetzelfde verhaal met een oude auto, als daar een nieuw onderdeel in moet is dat ook (te) duur vergeleken met de dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV.
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 00:09
Edit:

verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door SanderV. op 05-03-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Ja, nu een redelijk lange tijd na introductie tijd. Houd er ook rekening mee dat die geproduceerd is in een laag lonen land. Die kosten zijn dus totaal niet vergelijkbaar met een onderzoek en eventuele reparatie die uitgevoerd moet worden door een relatief dure gecertificeerde Nederlandse arbeidskracht, het totale proces van ontvangst tot terugzending verwerkt moeten worden door een duurdere service organisatie. Daarnaast wil het ook nog wel eens voorkomen dat individuele onderdelen los duurder zijn dan wanneer verpakt in een nieuwe telefoon.

Al met al kan het best voorkomen dat reparatie duurder is dan een nieuwe kopen, zeker wanneer een bepaald model al langer op de markt is, en de aanschafprijs dus al enkele malen (flink) gedaald is. Zuur voor de eigenaar in dit geval maar mijn inziens zeker niet onredelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 05-03-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeman1995
tweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:26:
[...]

Je begrijpt toch wel dat onderdelen los icm het arbeidsloon over de huidige waarde heengaan qua kosten?
Nieuw kostte een Xperia Z 600 euro, dus dat kun je niet vergelijken met de prijs van nu. Hetzelfde verhaal met een oude auto, als daar een nieuw onderdeel in moet is dat ook (te) duur vergeleken met de dagwaarde.
Dus is het logisch dat het scherm dat ze gebruiken om bij fabrikatie nieuw in de Xperia Z te stoppen, dat gelijk is aan de schermen die ze gebruiken voor reparatie (die bij Sony zélf gebeurt), blijkbaar zó duur is? Het lijkt me ook echt niet dat het zó enorm lang duurt om dat ding te vervangen en die mensen krijgen denk ik ook geen uurloon van 100 euro? Vind het gewoon nogal belachelijk; nieuw kun je hem mét scherm voor minder krijgen. Dus nee, dat begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeman1995
Dennism schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:44:
Ja, nu een redelijk lange tijd na introductie tijd. Houd er ook rekening mee dat die geproduceerd is in een laag lonen land. Die kosten zijn dus totaal niet vergelijkbaar met een onderzoek en eventuele reparatie die uitgevoerd moet worden door een relatief dure gecertificeerde Nederlandse arbeidskracht, het totale proces van ontvangst tot terugzending verwerkt moeten worden door een duurdere service organisatie. Daarnaast wil het ook nog wel eens voorkomen dat individuele onderdelen los duurder zijn dan wanneer verpakt in een nieuwe telefoon.

Al met al kan het best voorkomen dat reparatie duurder is dan een nieuwe kopen, zeker wanneer een bepaald model al langer op de markt is, en de aanschafprijs dus al enkele malen (flink) gedaald is. Zuur voor de eigenaar in dit geval maar mijn inziens zeker niet onredelijk.
Als ik zo eens lees over de kwaliteit en service die Dynafix levert, zijn ze mijns inziens véél minder gekwalificeerd dan zelfs een hoop losse particuliere reparateurs... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 11:06
De WIFI van mij HTC One viel elke paar seconde uit, waardoor ik genoodzaakt was om mijn toestel te laten repareren door Dynafix.
Na twee weken kreeg ik bericht dat ik hem weer terug zou krijgen. Nadat ik mijn toestel had ontvangen, stond er dat mijn moederbord vervangen was.
Na 5 min gespeeld te hebben krijg ik gekleurde strepen door mijn scherm en wordt t zwart... Blijkt dus dat het scherm waarschijnlijk niet goed is aangesloten en dat ik hem weer mag sturen.
Wat ik overigens vreemd vind, is dat ik mijn HTC One een aantal keren had laten vallen en er deuken in de hoeken zaten. Maar het toestel wat ik nu heb heeft gewoon een body zonder deuken maar met krassen?

[ Voor 5% gewijzigd door phoenix_555 op 11-03-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

phoenix_555 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:35:
De WIFI van mij HTC One viel elke paar seconde uit, waardoor ik genoodzaakt was om mijn toestel te laten repareren door Dynafix.
Na twee weken kreeg ik bericht dat ik hem weer terug zou krijgen. Nadat ik mijn toestel had ontvangen, stond er dat mijn moederbord vervangen was.
Na 5 min gespeeld te hebben krijg ik gekleurde strepen door mijn scherm en wordt t zwart... Blijkt dus dat het scherm waarschijnlijk niet goed is aangesloten en dat ik hem weer mag sturen.
Wat ik overigens vreemd vind, is dat ik mijn HTC One een aantal keren had laten vallen en er deuken in de hoeken zaten. Maar het toestel wat ik nu heb heeft gewoon een body zonder deuken maar met krassen?
Heel simpel je hebt niet hetzelfde toestel terug gekregen, gebeurd wel vaker bij deze toko. Als er een organisatie zijn zaken niet op orde is, dan is het wel Dynafix, sommige gevallen zou je bijna over oplichting kunnen spreken. Heel veel succes en laat jouw leverancier het afhandelen! Zij zijn verantwoordelijk, tenminste als het hier om een garantie afhandeling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Ik heb overigens mijn toestel bij CoolBlue gehaald. Als ik weer problemen heb, dan zou ik dat weer bij hun kunnen melden en een nieuwe toestel vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Laatst online: 03-06 13:03
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 25-2-2014 15:22:52
Service-aanmelding - Bevestigd 25-2-2014 15:23:04
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 26-2-2014 9:49:28
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 27-2-2014 1:14:51
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 27-2-2014 1:14:52
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-2-2014 7:42:22
Reparatie repair center - In behandeling 6-3-2014 10:31:16
Reparatie Intern - Wacht op omruil 10-3-2014 12:22:26
Reparatie repair center - In behandeling 11-3-2014 12:58:03

Blijkbaar wordt mijn iphone 5 omgeruild.
Krijg ik dan een refurbished toestel van Apple of is het gewoon een 2e hands toestel van dynafix zelf, met krasjes enzo?
Hopelijk staat er geen ios 7.1 op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

phoenix_555 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:36:
Ik heb overigens mijn toestel bij CoolBlue gehaald. Als ik weer problemen heb, dan zou ik dat weer bij hun kunnen melden en een nieuwe toestel vragen?
Ik zou contact opnemen met CoolBlue als ik jou was. Dan kunnen zij het met Dynafix uitvechten. Zij zijn tenslotte de winkel waar je het toestel gekocht hebt, daar mag je wel een stukje service van verwachten. Eigenlijk heb je als klant niets te maken met Dynafix. Als er problemen zijn moet CoolBlue dat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Coolblue gemailed en ze nemen de zaak over! Veel beter dan weer terug te sturen naar Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585621

Hallo,

Vraagje aan de Dynafix kenners.
Ik heb mijn Sony Experia Z1 Dinsdag verstuurd naar Dynafix via T-Mobile omdat hij elke keer uitviel op onverwachtte momenten en ik hem daarrna niet meer opgestart kreeg.
Via de track en trace verliep alles soepel en was mijn mobieltje onderweg naar een nieuw leven.
Maar inneens komt er geen voortgang meer. Sinds woensdag is mijn product is afgeleverd bij de externe reparateur en er gebeurt niets meer.

Hoelang is het gebruikelijk dat ik nu nog moet wachten. Want zoals iedereen altijd zal denken. Ik betaal ervoor dus ik wil dat ding terug :)

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Laatst online: 02:00
ik heb mn z1 ook opgestuurd via phonehouse (scherm gebarst) en ze hadden m de 19 e binnen. vorige week gebeld, de onderdelen waren besteld bij de externe reparateur. kan een paar dagen duren of weken....
laaame. kwil mn xperia terug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:10:
Staat een leuk plaatje op de website van dynafix

[afbeelding]:
Wie soept er een venstertje bij met "Claim it's waterdamage" ;(

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Order - Volledig ingevoerd 28-3-2014 13:34:21
Order - Bevestigd 28-3-2014 13:34:22
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 28-3-2014 13:34:23
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 31-3-2014 5:01:00
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 31-3-2014 5:01:01
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 3-4-2014 10:14:18
Reparatie repair center - In behandeling 3-4-2014 10:15:29
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 3-4-2014 17:07:46
Reparatie repair center - Voltooid 3-4-2014 17:07:46
Logistiek - Product klaar voor retourzending 3-4-2014 22:44:37
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 4-4-2014 8:05:05

Heb mijn HTC One X opgestuurd gehad voor een luie batterij, zit 2 jaar garantie op via HTC.

Aangezien er via HTC een ticket is aangemaakt, heb ik geen RMA code van Dynafix ontvangen.
Geluk bij een ongeluk had ik mijn aankoopfactuur vergeten mee te sturen en na een telefoontje met een zeer onvriendelijke dame van Dynafix heb ik het RMA nummer weten te bemachtigen.

Mijn telefoon is vanmiddag, dus 9 dagen later, weer terug.

Mijn batterijduur is weer zoals hij oorspronkelijk was.
Ook is mijn speakervolume weer de oude, voorheen kon je nog geen mp3'tje beluisteren op 20cm afstand.
Ik ga ervan uit dat ze er een compleet nieuwe achterkant op hebben gezet, ik heb nog wel mijn originele scherm (beide te beoordelen aan specifieke miniscule merktekentjes die ik erop heb gezet).

Verder zat de behuizing netjes ingepakt in blauw stickerplastic en zelfs op de cameralens hadden ze een apart stukje plastic geplakt. :)

Al met al een nette service geleverd door Dynafix, ik hield mijn hart al vast na alle verhalen hier gelezen te hebben :*).
Ze mogen er alleen wel eens wat vriendelijkere medewerkers neerzetten, de dame die ik aan de lijn had, had waarschijnlijk een zwaar geval van maandagochtendziekte :/

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Imnoa schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:52:
[...]

Wie soept er een venstertje bij met "Claim it's waterdamage" ;(
U vraagt , wij draaien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Im4Erfa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592192

Nadat ik al deze slechte ervaringen heb gelezen over Dynafix, baal ik zwaar dat ik mijn S4 hier naar toe heb gestuurd. Mijn mobiel was gevallen en daardoor kreeg ik geen beeld meer en zat er een scheur in het scherm. Echt jammer, aangezien ik deze mobiel nog geen maand had.

Ik heb deze mobiel via Studentmobiel.nl gekocht en dat ging echt prima. Studentmobiel heeft me op de site doorverwezen naar Dynafix en ik heb dus mijn mobiel in goed vertrouwen op gestuurd naar die toko.
Het is nu al 6 dagen geleden dat ik mijn mobiel heb opgestuurd en volgens postNL is deze afgeleverd, maar bij de track & trace van Dynafix staat helemaal niet dat ze hem al hebben. De moed zakt me nu wel echt in de schoenen, aangezien ik ook gelezen heb dat er toestellen kwijt raken etc.

Op hoop van zegen dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

paQ

jeutje...
ze waren misschien al vanaf vrijdag gesloten, net zoals vandaag...

niet al meteen piepen :/

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 20:09
Nou mijn htc one m8 is door de winkel naar dynafix gestuurd vorige week omwille van losse volumeknop (maakte een licht ratelend geluid tijdens gebruik) en een scherm dat niet mooi gelijk lag met de bovenste speakergrill (waardoor je telkens op een harde rand stootte bij het swipen). HTC had me hiervoor naar de winkel gestuurd met de boodschap 'omruilen'.

Nu zie ik juist dat mijn toestel vandaag is 'hersteld' met als service activity 'Software Update' en niets anders. Nu vrees ik dus dat ze helemaal niets hebben gedaan. Iemand een idee of deze vrees terecht is?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

geduld.... 6 letters.... wij hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:36:
geduld.... 6 letters.... wij hebben geen glazen bol.
Je hebt gelijk uiteraard, maar deze thread kwam als eerste boven toen ik het even gegoogled had en de resultaten waren niet al te positief. Als ze het dan wel volledig fysiek- terug in orde hebben gebracht, zou het wel handig zijn om er meer neer te zetten dan 'software update', maar kan ook een gebrek van de tracking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

betekent niet dat het altijd fout moet gaan.... maar als je hem in handen hebt kan je oordelen eerder niet.

genoeg bedrijven die geen duidelijke reparatie gegevens invullen zeker niet op de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 18:51
Cooki3s schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:57:
[...]

Je hebt gelijk uiteraard, maar deze thread kwam als eerste boven toen ik het even gegoogled had en de resultaten waren niet al te positief. Als ze het dan wel volledig fysiek- terug in orde hebben gebracht, zou het wel handig zijn om er meer neer te zetten dan 'software update', maar kan ook een gebrek van de tracking zijn.
goed nieuws is geen nieuws :)
je zal meer negatieve verhalen vinden over dingen dan positieve

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
Razenko schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:50:
[...]

goed nieuws is geen nieuws :)
je zal meer negatieve verhalen vinden over dingen dan positieve
Helaas, mijn gebrek aan geduld won het en ik heb alvast even naar dynafix gebeld voor meer info. 'De technieker kon het defect niet vaststellen, meneer'. Dan maar eens op mijn strepen gaan staan in de winkel, dat ze de telefoon hopelijk gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
itsalex schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:03:
Ik durf me Iphone 5 niet terug te sturen naar Dynafix icm Vodafone. Ik heb dat me camera vaak op zwart slaat / paarse strepen of me lichtsensor valt uit en dan geef je het toestel een klap en doet die het weer, toestel wordt vaak erg heet, heeft moeite met draadloos (vaak slechte ontvangst), moeite met schakelen van GPRS>3G>4G maar voor de rest doet het toestel erg goed dus ik koop liever een Iphone 4 er maar naast denk ik. Ik heb het toestel vaak in me zak zitten dus krijg standaard dan al vochtschade en zitten krassen op aluminium dus krijg dan valschade en ga zo maar door.

Ik zag het ook aan de professionaliteit met mijn Toshiba Tecra R850. Wat een ellende was dat. Pas na 3 keer kwamen ze er achter van dat het me ecostand was op de laptop (maar dat was gelul want ik heb ook met een schone installatie getest en daar deed die laptop het ook erg traag mee (voorbeeld: installatie Office 2010 met deze laptop was 7 min (SSD en Core I7) en mijn oude HP 2510P (64Gb Msata en SU9400) deed maar 1 min en 30 sec erover)). CPU was gewoon vervangen maar niet melden want anders zou ik me geld terugkrijgen vanwege de gouden norm. Ik kreeg in Windows melding van nieuwe hardware gevonden (CPU) en ik zag ook andere stepping maar wat ik ook deed bij Toshiba, ik kreeg me geld niet terug, zelfs met dreigen van advocaat.
Ik had vorig jaar dit gepost over de Toshiba maar wat denken jullie? SSD was toch stuk. Grapjassen en uiteindelijk vervangen. Netjes, nee was hierover al heel lang aan het klagen. Toch maar even stiekem snel de 100% norm ingevuld en geretourneerd voor de 2e keer. Nu draait die eindelijk beter.

Iphone toch laten vervangen want na de strepen liep die ook vaak vast. Dat ging wel redelijk qua swap, alleen Dynafix was 2 min voor 16 uur er en ik kreeg pas een sms rond 15.45 uur dus ik was net op tijd thuis maar dat net was net te laat. Ok dus ik moest eigenlijk ervoor betalen volgens Vodafone. Maar wacht even, ze waren bij de aflevering veel te laat, niet aan de afspraak gehouden en na hoop geruzie en uiteindelijk via de Vodafone directie toch die extra kosten teruggekregen.

Vandaag kwam Dynalogic of fix whatever wat halen en wat brengen. Hmmm halen?? O wacht even ik had nog een defect tablet liggen, geen bericht of wat dan ook van gehad maar ok dus op hoop van zegen het goede pakket gegeven. En brengen, dat wist ik wel, de Toshiba laptop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik had 2 weken geleden mijn LG G2 opgestuurd (defect lcd). De negatieve verhalen waren bekend maar ik had hoop dat de reparatie onder garantie kon worden gerepareerd dus dan maar naar Dynafix.

Afgelopen maandag mail ontvangen dat de reparatie uit was gevoerd en klaar. Later kwam een mail voor het maken van een afspraak met de koerier.....toen ging er een lichtje branden want dan is het sowieso geen garantiegeval geweest. Ik had echter 0,0 van ze gehoord, iets wat ze wel zeggen te doen (zucht). Toen de servicebon gedownload en daarop stond 'onherstelbaar retour' en verder niks. Rembourskosten (onderzoekskosten) zijn bijna €54,-.

Ik mailen, kreeg ik als antwoord terug dat de telefoon is geroot en daarom is geweigerd. Dat gaat dus leuk worden want daar is al best veel onduidelijkheid over. Het defect in het lcd staat volkomen los van het rooten.

Als dat de enige diagnose is dan is er geen onderzoek naar het defect uitgevoerd maar een simpel 'pre-onderzoek', of hoe je het ook wilt noemen, en dan is het m.i. onzin om dat te betalen. Sterker nog, dit is volkomen schofterig om überhaupt te vragen aan de klant. En niet omdat het nu mijn telefoon betreft, dit soort boevenpraktijken hou ik niet van en het gebeurt helaas bij meer bedrijven.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Ik wil m'n telefoon z.s.m. terug (ik betaal geen stuiver aan onderzoekskosten) en ergens laten maken waar ze wel van service hebben gehoord.

Schandalig dat een bedrijf als deze de belangen van grote jongens als Samsung mag behartigen.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383182

Ja, heb ook soortgelijke slechte ervaring met Dynafix.
GPS deed het niet meer binnen garantietermijn. Dus mijn Samsung Ace2 opgestuurd. Ik had aangegeven dat het met DPD pakketdienst moest, maar ik kreeg maar geen antwoord of een RMA nummer o.i.d.
Bellen met Dynafix. Ja, we zijn gestopt met de DPD pakket service, of ik maar even een nieuwe opdracht wil aanmaken. Telefoontje kosten me 2 euro 40.
Uiteindelijk aangetekend verstuurd.
Kreeg ik 'm binnen een week al terug met alleen een software update. Heel fijn dat ie nu Android 4 heeft, maar mijn GPS doet het nog steeds niet.
Ik mailen, met het verzoek om de verzendkosten terug te boeken. Krijg ik een standaard antwoord terug waar in staat dat het verstandig is om aangetekend te versturen. Nogmaals gemaild, geen response.
Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Dynafix. Kan iemand zorgen dat die tent zijn service verbeterd?

Groet,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 383182 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:27:
... Kan iemand zorgen dat die tent zijn service verbeterd? ...
Misschien kunnen hun klanten dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sirius schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:14:
Ik mailen, kreeg ik als antwoord terug dat de telefoon is geroot en daarom is geweigerd. Dat gaat dus leuk worden want daar is al best veel onduidelijkheid over. Het defect in het lcd staat volkomen los van het rooten.
[...]
Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Ik wil m'n telefoon z.s.m. terug (ik betaal geen stuiver aan onderzoekskosten) en ergens laten maken waar ze wel van service hebben gehoord.

Schandalig dat een bedrijf als deze de belangen van grote jongens als Samsung mag behartigen.
Je had je beter eerst in hun algemene voorwaarden verdiept voordat je je toestel opstuurde.
En bij twijfel kun je natuurlijk altijd even bellen. Achteraf wordt het denk ik lastig om je gelijk te halen.
Misschien kan de winkel waar je het toestel gekocht hebt nog iets voor je betekenen?

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 02-06-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
@tweaker2010:

Mijn voorbereiding en kennis heb je wellicht iets onderschat :)

Ik had hem los bij Mediamarkt gehaald ;) Verder ben ik al aardig wat mailtjes verder, al die communicatie in dit topic verwerken is een beetje veel hehe.

Dynafix legt het balletje neer bij LG. Dynafix is wat LG betreft enkel een doorgeefluik naar Teleplan. Laatstgenoemde voert de reparaties uit. Wist ik overigens niet, ik had ff op de site van Dynafix gekeken en het toestel vervolgend daar aangeleverd.

LG heeft deze kwestie vanaf 21 mei al liggen. Binnen 3 werkdagen zou ik een reactie krijgen, ahum. Vorige week en vanochtend weer een medewerker op hun chat gehad en ze zijn er nog steeds mee bezig. Overigens hebben zowel Dynafix (zij hebben mijn gemekker doorgespeeld) en een medewerker van Tweakers ook contact met LG opgenomen. Wij zijn allen in afwachting van een antwoord....als dat NEE zou zijn geweest dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit dan eerder zou worden gecommuniceerd. Wat denk jij?

Over LG's voorwaarden, weet jij die exact? Dit is 'em (aangehaald door medewerkster Dynafix):
In uw handleiding staat het volgende : LG is niet aansprakelijk voor prestatie- of incompatibiliteitsproblemen die ontstaan door het bewerken van registerinstellingen of het wijzigen van systeemsoftware.
Als u probeert uw besturingssysteem aan te passen, werken het apparaat en de
bijbehorende applicaties mogelijk niet langer naar behoren.
Mijn argument: als een geroot toestel geen prestatie- of incompatibiliteitsproblemen veroorzaakt dan gaat LG dus wel tot garantie over?

Mijn 2e punt is nog steeds de bijna €54,- aan onderzoekskosten die ik op mocht hoesten. Bespottelijk! Als ik m'n G2 opstart en ff snel bij 'about phone' kijk dan kan ik de conclusie 'root' ook snel trekken. Staat deze conclusie echter in relatie tot het defect? Daarvoor zijn deze kosten m.i. officieel bedoeld!!

Ook een leuke, in mijn allereerste mail van Dynafix legde zij het prima uit:
Het is voor ons niet mogelijk om voorafgaand aan het onderzoek naar de klacht en eventuele schade in uw product een reparatieprijs door te geven.

Ook kunnen wij niet op voorhand aangeven of deze geconstateerde klachten binnen garantie afgehandeld kunnen worden. De reden hiervan is dat wij pas na controle door een monteur kunnen aantonen wat het defect in het toestel is en waar deze door veroorzaakt wordt. Ook kunnen wij het toestel dan controleren op eventuele schade die mogelijk niet binnen de fabrieksvoorwaarden van de fabrikant valt.

Indien de reparatie van uw toestel niet binnen de garantievoorwaarden van de fabrikant valt, ontvangt u voorafgaande aan de reparatie een prijsopgave.

Op deze prijsopgave worden u dan een aantal opties geboden. Wij raden u aan het toestel ter reparatie aan ons te verzenden en een eventuele prijsopgave af te wachten. U dient rekening te houden met minimale onderzoekskosten vanaf € 36,30.
Rechtvaardigt dit de onderzoekskosten?

Ik had ook nog om een prijslijst gevraagd m.b.t. de reparaties. Stel dat jouw volumeknop kapot is maar je telefoon is ook geroot.....dan houdt het m.i. in dat deze ook linea recta retour afzender gaat en dat er dezelfde kosten als bij mij door worden berekend. Insteek is dat ik mij afvraag of dit netjes af wordt gehandeld of dat ze kijken naar de omschrijving van de klant op de bon, daar een onderzoeksbedrag aan hangen en deze aanhouden, ook als het toestel incl. root niet verder wordt behandeld.

Sterker nog, elke klant Android toestel dat met root 'onherstelbaar retour' gaat (dat was de enige info die ik op mijn servicebon had staan) zou hetzelfde bedrag af moeten tikken. Hier heb ik geen reactie op gekregen......

KPN:

Ik had op Twitter een partij tweets geplaatst waaronder naar KPN webcare. KPN omdat er in wat topics sprake is geweest van financiële compensatie.

Ik:

Als garantievoorwaarde m.b.t. rooten waterdicht is dan is compensatie vreemd. Hanteert KPN een eigen voorwaarde op dit gebied?

KPN:

wij gaan uit van de fabrieksvoorwaarden

Ik:

Gaat erom dat KPN klanten heeft gecompenseerd die toestellen met root hadden. Impliceert voor mij dat er dus onduidelijkheid is

KPN: geen reactie meer

Tja......ik had ze dit ook nog gestuurd:

Rol van KPN: http://goo.gl/P8ZdkK van belang: http://goo.gl/YjQUEf http://goo.gl/d4I1R9 laatste: http://goo.gl/BQo5HG

Hier is niet inhoudelijk op gereageerd. Doofpot/ struisvogelpraktijken bij een kleine particulier!

[ Voor 89% gewijzigd door Sirius op 02-06-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sirius schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:40:
@tweaker2010:

Mijn voorbereiding en kennis heb je wellicht iets onderschat :)

Ik had hem los bij Mediamarkt gehaald ;) Verder ben ik al aardig wat mailtjes verder, al die communicatie in dit topic verwerken is een beetje veel hehe.

Dynafix legt het balletje neer bij LG. Dynafix is wat LG betreft enkel een doorgeefluik naar Teleplan. Laatstgenoemde voert de reparaties uit. Wist ik overigens niet, ik had ff op de site van Dynafix gekeken en het toestel vervolgend daar aangeleverd.

LG heeft deze kwestie vanaf 21 mei al liggen. Binnen 3 werkdagen zou ik een reactie krijgen, ahum. Vorige week en vanochtend weer een medewerker op hun chat gehad en ze zijn er nog steeds mee bezig. Overigens hebben zowel Dynafix (zij hebben mijn gemekker doorgespeeld) en een medewerker van Tweakers ook contact met LG opgenomen. Wij zijn allen in afwachting van een antwoord....als dat NEE zou zijn geweest dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit dan eerder zou worden gecommuniceerd. Wat denk jij?

Over LG's voorwaarden, weet jij die exact? Dit is 'em (aangehaald door medewerkster Dynafix):

[...]

Mijn argument: als een geroot toestel geen prestatie- of incompatibiliteitsproblemen veroorzaakt dan gaat LG dus wel tot garantie over?

Mijn 2e punt is nog steeds de bijna €54,- aan onderzoekskosten die ik op mocht hoesten. Bespottelijk! Als ik m'n G2 opstart en ff snel bij 'about phone' kijk dan kan ik de conclusie 'root' ook snel trekken. Staat deze conclusie echter in relatie tot het defect? Daarvoor zijn deze kosten m.i. officieel bedoeld!!

Ook een leuke, in mijn allereerste mail van Dynafix legde zij het prima uit:

[...]

Rechtvaardigt dit de onderzoekskosten?

Ik had ook nog om een prijslijst gevraagd m.b.t. de reparaties. Stel dat jouw volumeknop kapot is maar je telefoon is ook geroot.....dan houdt het m.i. in dat deze ook linea recta retour afzender gaat en dat er dezelfde kosten als bij mij door worden berekend. Insteek is dat ik mij afvraag of dit netjes af wordt gehandeld of dat ze kijken naar de omschrijving van de klant op de bon, daar een onderzoeksbedrag aan hangen en deze aanhouden, ook als het toestel incl. root niet verder wordt behandeld.

Sterker nog, elke klant Android toestel dat met root 'onherstelbaar retour' gaat (dat was de enige info die ik op mijn servicebon had staan) zou hetzelfde bedrag af moeten tikken. Hier heb ik geen reactie op gekregen......

KPN:

Ik had op Twitter een partij tweets geplaatst waaronder naar KPN webcare. KPN omdat er in wat topics sprake is geweest van financiële compensatie.

Ik:

Als garantievoorwaarde m.b.t. rooten waterdicht is dan is compensatie vreemd. Hanteert KPN een eigen voorwaarde op dit gebied?

KPN:

wij gaan uit van de fabrieksvoorwaarden

Ik:

Gaat erom dat KPN klanten heeft gecompenseerd die toestellen met root hadden. Impliceert voor mij dat er dus onduidelijkheid is

KPN: geen reactie meer

Tja......ik had ze dit ook nog gestuurd:

Rol van KPN: http://goo.gl/P8ZdkK van belang: http://goo.gl/YjQUEf http://goo.gl/d4I1R9 laatste: http://goo.gl/BQo5HG

Hier is niet inhoudelijk op gereageerd. Doofpot/ struisvogelpraktijken bij een kleine particulier!
Ik vind dit nogal een warrig verhaal.

Je geeft aan dat je het toestel bij de mediamarkt hebt gekocht, maar nergens zie ik een referentie in jouw post dat je de garantie procedure ook via de mediamarkt hebt gestart, terwijl zij natuurlijk wel ten alle tijde het eerste aanspreek punt zijn bij een garantie geval, en ook verantwoordelijk voor het correct doorlopen van deze procedure.

Als je de huidige procedure heb gestart zonder de mediamarkt in te richten en je direct met LG/Dynafix contact heb opgenomen kan het zijn dat je nu een beroep op de fabrieksgarantie, welke mogelijk een stuk minder zaken dekt dat de standaard rechten die je als consument bij de verkoper hebt afhankelijk van wat LG in haar voorwaarden heeft staan (een fabrikant mag best in haar voorwaarden voor fabrieksgarantie zetten dat je niet mag rooten, en doe je dat wel hoeven ze geen service te verlenen daar fabrieksgarantie in nederland geen recht is, maar een vorm van coulance).

Voor de verkoper is het een stuk lastiger om geen garantie te hoeven te verlenen bij een geroot toestel tenzij hij kan aantonen dat er geen twijfel mogelijk is over het feit dat de schade door het rooten (en dus door schuld van de gebruiker) is ontstaan.

Waarom je over deze zaak met KPN aan het twitteren bent is mij verder ook volledig onduidelijk, nergens in jouw post staat ook maar iets dat aangeeft dat KPN een partij is in deze zaak. Die gaan jou natuurlijk nooit compenseren voor iets dat je niet bij hun gekocht hebt. Misschien kun je wat duidelijk geven over deze punten zodat er beter gekeken kan worden waar je nu echt staat, en wie je zal moeten aanspreken in deze kwestie. Vooralsnog met de informatie die tot nu toe gegeven is vind ik het volkomen logisch dat KPN je negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Zoals eerder aangegeven ga ik niet alles plaatsen, dus als het ietwat warrig over komt, so be it ;)

Je mag je van mij ook wel wagen aan een uitspraak over de daadwerkelijke kwestie hoor. Dus over het rooten en met name over de onderzoekskosten :P

Extra uitleg: vorig jaar zijn er wat nieuwsberichten op o.a. Tweakers verschenen waarin stond dat bijv. een The Phone House op dit gebied aangepaste voorwaarde hanteert. Dit n.a.v. een hardwarematig probleem waarvan de reparatie op grond van het rooten werd geweigerd. Deze persoon werd uiteindelijk in het gelijk gesteld.

Een erg interessante is deze:

nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Met name de laatste opmerking. Ze willen het blijkbaar intern houden.

Over KPN: uit bepaalde nieuwsberichten en ook uit bepaalde topics (met persoonlijke ervaringen van de users) bleek dat KPN in meerdere gevallen compensatie heeft verleend, vandaar dat ik benieuwd was of ze dit ook zwart op wit konden melden. Uiteraard verwachtte ik geen 'hulp' van KPN, enkel een medestander in deze kwestie.

Over Mediamarkt:

Over de fabrieksgarantie, het recht en coulance:

http://www.consuwijzer.nl...ja.1401730792995182630922

Coulance is als je uitgaat van de deugdelijkheid van het product. Voor mij geldt dit woord pas na het verstrijken van de fabrieksgarantie. Bij een smartphone verwacht ik dit eerlijk gezegd niet, uiteraard wel bij bijv. een wasmachine of een vaatwasser.

[ Voor 45% gewijzigd door Sirius op 02-06-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Volgens mij begrijp je niet precies hoe het werkt. Als je het niet eens bent met de garantievoorwaarden van LG cq de Media Markt dan moet je bij hen zijn. Dynafix staat hier buiten en krijgt alleen maar de opdracht van een fabrikant om onder bepaalde voorwaarden garantie te verlenen/herstellen. Daar gaan ze zelf helemaal niet over.
Dus nogmaals, neem contact op met je winkel voordat je iets opstuurt, dan voorkom je dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Dan kan je beter eerst vragen of ik weet hoe het werkt ;)

Waarom middels Mediamarkt als het rechtstreeks kan? Garantie is garantie en zonder root was dit allang geen kwestie meer. Ik had Dynafix vantevoren gemaild en wist niet beter dan dat zij reparaties uitvoeren. Na een kleine 1.5 week kwam de aap uit de mouw dat dit bij Teleplan gebeurt.

Mediamarkt is anders ook een tussenpersoon in dezen (eigenlijk net als Dynafix haha) en jullie denken dat een Teleplan m'n toestel dan wél had gerepareerd? Daar gaat het nl. om, niet waar ik het toestel aanlever. Het ligt dan trouwens aan het soort defect. De koopovereenkomst heb ik natuurlijk niet met LG gesloten maar met MM.

En zoals eerder aangehaald: vanaf 21 mei wacht ik op een reactie vanuit het LG kamp. Vanaf vorige week maandag een Tweakers medewerker. Of ze hebben het er lastig mee, of ze gaan er vanuit dat ik afhaak omdat het te lang duurt. Tja......

[ Voor 28% gewijzigd door Sirius op 02-06-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als jij naar mediamarkt was gegaan, had je kunnen zeggen: rooten heeft niks met het gemelde defect te maken, je zorgt maar dat ik een werkend toestel krijg.
Dynafix, teleplan en LG zijn jou niks schuldig. Jij hebt geen koopovereenkomst met die partijdn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Een LG heeft geen wettelijke plichten zoals in mijn geval Mediamarkt nee!

De garantievoorwaarde van LG heb ik een paar posts hierboven geplaatst, vanuit die optiek heb ik gehandeld en dat is enkel waar het mij nu om gaat. Wist ik dit achteraf dan had ik MM wellicht als 1e geprobeerd ja :) Ik dacht na een kleine 2 weken klaar te zijn ;)

@ _JGC_: dit zeg ik ook tegen LG, omdat dit min of meer in hun eigen garantievoorwaarde staat. Ik haal mijn voorbeeld weer aan: een kapotte volumeknop bij een geroot toestel valt niet onder een prestatie- of incompatibiliteitsprobleem veroorzaakt door een software-matige wijziging. Of wat als het glas in een hoek los komt te zitten?

[ Voor 62% gewijzigd door Sirius op 02-06-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sirius schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:01:
Dan kan je beter eerst vragen of ik weet hoe het werkt ;)

Waarom middels Mediamarkt als het rechtstreeks kan? Garantie is garantie en zonder root was dit allang geen kwestie meer. Ik had Dynafix vantevoren gemaild en wist niet beter dan dat zij reparaties uitvoeren. Na een kleine 1.5 week kwam de aap uit de mouw dat dit bij Teleplan gebeurt.

Mediamarkt is anders ook een tussenpersoon in dezen (eigenlijk net als Dynafix haha) en jullie denken dat een Teleplan m'n toestel dan wél had gerepareerd? Daar gaat het nl. om, niet waar ik het toestel aanlever. Het ligt dan trouwens aan het soort defect. De koopovereenkomst heb ik natuurlijk niet met LG gesloten maar met MM.

En zoals eerder aangehaald: vanaf 21 mei wacht ik op een reactie vanuit het LG kamp. Vanaf vorige week maandag een Tweakers medewerker. Of ze hebben het er lastig mee, of ze gaan er vanuit dat ik afhaak omdat het te lang duurt. Tja......
Waarom via de mediamarkt, omdat zij wettelijk verantwoordelijk zijn voor een correcte werking van jouw apparaat. Bij een conflict of impasse (zoals nu lijkt te zijn) kun je enkel terugvallen op de mediamarkt (had je de procedure via hun laten lopen, nu kan dat een stuk lastiger zijn omdat je de mediamarkt gepasseerd heb).

De mediamarkt lijkt inderdaad een tussenpersoon, en is dat praktisch inderdaad ook, echter door direct naar LG te gaan maak je nu in feite aanspraak op een fabrieksgarantie die qua voorwaarden minder kan zijn dan dat de verplichtingen van de media markt zouden zijn. als LG zegt in haar voorwaarden voor fabrieksgarantie dat een toestel niet geroot mag zijn mogen ze dat zeggen, en dus ook garantie weigeren op een geroot toestel.

Voor de media markt zou dat lastiger zijn, die hebben wettelijke verplichtingen naar jouw toe, en dat LG dan tegen de media markt zegt dat de media markt geen garantie/service van LG krijgt is dan het pakje aan van de media markt en niet zoals nu jouw pakje aan. Dan had jij nu niet met een rekening gezeten maar dan had de media markt dat met LG moeten oplossen, en onafhankelijk van die uitkomst jou een oplossing moeten bieden (tenzij ze uiteraard wel kunnen aantonen dat het defect door een foutieve actie van de gebruiker is ontstaan, waar het hier met de informatie die je geeft niet op lijkt).

Daarom altijd eerst het defect melden bij de verkoper, en het liefst deze het traject laten afhandelen. Verwijst de verkoper door naar de fabrikant (sommige fabrikanten hebben als policy alles direct af te handelen met de consument), dan behoud je in ieder je normale rechten omdat de verkoper je doorverwezen heeft.

Ik ben niet afgestudeerd in de rechten dus weet het niet 100% zeker, maar ik kan me indenken dat je door de route die je bewandeld hebt in dit traject vast zit aan de onderzoekskosten.om je telefoon terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Sowieso thnx voor je bijdrage Dennis, staan nuttige dingen in!

M'n telefoon heb ik ook al terug hoor. Na 2 weken uitstel met hun koerier, overigens petje af want afspraken wijzigen gaat hartstikke makkelijk onlie, uiteindelijk laten bezorgen omdat ik het wachten beu was.

[ Voor 63% gewijzigd door Sirius op 02-06-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Ojee.. nu ik dit lees wordt het er niet beter op..

Vrijdag koerier aan de deur gehad via Vodafone Vervangend Toestel service.
HTC One M8 meegegeven en de fantastische Samsung Galaxy Gio als leentoestel gekregen.
Leuk, respectievelijk hebben deze een nano simkaart en een gewone simkaart nodig..
Vandaag eindelijk ergens gekomen waar ik een converter kon krijgen (gratis, daar ga ik niet voor betalen) loopt de Gio vast als ik wil bellen..

Dynafix gelijk gebeld: mijn leentoestel kan niet eens bellen. "O meneer, dan verbind ik u door met ..."

Na 10 minuten wachttijd wordt er opgenomen met: het is erg druk, kan ik u binnen een half uur terugbellen. Ja, dat moet dan maar.

Wordt er na een uur teruggebeld en na 19 seconden pure stilte opgehangen..
(het bellen gebeurde met een oude blackberry, die nog prima bellen kan, maar die ik niet permanent kan gebruiken).

Morgen maar eens even regelen dat ik een Vervangend WERKEND Toestel service krijg, en hopelijk zoveel mogelijk negatieve schade brengen aan Dynafix (ja, ik ben gefrustreerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Anoniem: 383182 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:27:
Ja, heb ook soortgelijke slechte ervaring met Dynafix.
GPS deed het niet meer binnen garantietermijn. Dus mijn Samsung Ace2 opgestuurd. Ik had aangegeven dat het met DPD pakketdienst moest, maar ik kreeg maar geen antwoord of een RMA nummer o.i.d.
Bellen met Dynafix. Ja, we zijn gestopt met de DPD pakket service, of ik maar even een nieuwe opdracht wil aanmaken. Telefoontje kosten me 2 euro 40.
Uiteindelijk aangetekend verstuurd.
Kreeg ik 'm binnen een week al terug met alleen een software update. Heel fijn dat ie nu Android 4 heeft, maar mijn GPS doet het nog steeds niet.
Ik mailen, met het verzoek om de verzendkosten terug te boeken. Krijg ik een standaard antwoord terug waar in staat dat het verstandig is om aangetekend te versturen. Nogmaals gemaild, geen response.
Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Dynafix. Kan iemand zorgen dat die tent zijn service verbeterd?

Groet,
Jeroen
Probeer dit mailadres anders: wecare@dynafix.com

Heb jij nog onderzoekskosten moeten betalen dan? Wat heb je op de servicebon (pdfje) staan?

Voor de heren die met de bruikbare info kwamen ben ik wel eens benieuwd hoe jullie dit interpreteren:
In uw handleiding staat het volgende : LG is niet aansprakelijk voor prestatie- of incompatibiliteitsproblemen die ontstaan door het bewerken van registerinstellingen of het wijzigen van systeemsoftware.

Als u probeert uw besturingssysteem aan te passen, werken het apparaat en de
bijbehorende applicaties mogelijk niet langer naar behoren.
In mijn geval betreft het een ondeugdelijk lcd.

[ Voor 22% gewijzigd door Sirius op 02-06-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Net contact gehad met een LG medewerker en ik kan 'em alsnog bij de Mediamarkt aanleveren. Kwestie blijft er wel liggen en ze weten dat het nu via een ander kanaal gaat.

Dus dank aan de heren boven mij!

Bij Teleplan kan je of mag je niet als particulier aanleveren, dat gaat via de verkopende partijen. Aangezien Dynafix een 'doorgeefluik' is, hadden zij blijkbaar geen reden om daarna te vragen of dat te eisen. Even afwachten dan maar weer en ik hoop dat er niet weer gemekker komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sirius op 04-06-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 10:00
Ik heb nu deze status:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 23-5-2014 14:51:37
Order - Bevestigd 23-5-2014 14:51:38
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 23-5-2014 14:51:39
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 25-5-2014 22:44:40
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 25-5-2014 22:44:41
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 2-6-2014 7:24:35
Reparatie repair center - In behandeling 2-6-2014 9:15:29
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 2-6-2014 16:39:00
Reparatie repair center - Voltooid 2-6-2014 16:39:00
Logistiek - Product klaar voor retourzending 2-6-2014 23:04:06

Iemand enig idee wanneer die dan verstuurd wordt?
Ik heb beetje rond zitten googlen en bij iedereen met die status staat diezelfde dag nog dat die verstuurd is naar klant/winkel.
Nu wacht ik al (ruim) 1 dag voordat die verstuurd wordt.
Al met al wel snelle reparatie, rekening houdende met het feit dat hemelvaart ertussen zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Die van mij had ik door hun koerier op laten halen. Omdat ik een geroot toestel heb werd deze niet behandeld en kwam deze per koerier ook weer terug. Als je toestel echt is gerepareerd dan wordt deze per post opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Bedankt voor je reactie!

Dat snap ik maar aangezien er al 2 dagen nu staat "Product klaar voor retourzending" vraag ik me af wanneer die dan met de post meegegeven wordt?

Ik weet natuurlijk niet hoe ze daar te werk gaan maar als ik letterlijk "product klaar voor retourzending" neem dan zie ik een doos met mijn adres erop voor me die alleen nog aan bv Post NL moet worden meegegeven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Ik heb ff gekeken bij mij. 's Nachts kreeg ik een mail over de gereedmelding en later op de dag werd ik gebeld ('s avonds zelfs) door de koerier voor een afspraak. Ik mag aannemen dat het middels PostNL de eerstvolgende werkdag weggaat. Anders even bellen/ mailen of via Twitter (@DynalogicNL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ah dat is mooi! Ik word denk ik niet gebeld aangezien ze mijn adres hebben en het gewoon naar me toesturen!

Ik heb ze wel even getwitterd, maar dan wel naar @DynafixNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Oh shit, verkeerde gekopieerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Even een update:
Ze hebben het toestel verstuurd dus ik verwacht hem vandaag/morgen hier :)

Voor de volledigheid:

Order - Volledig ingevoerd 23-5-2014 14:51:37
Order - Bevestigd 23-5-2014 14:51:38
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 23-5-2014 14:51:39
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 25-5-2014 22:44:40
Reparatie repair center - In behandeling 2-6-2014 9:15:29
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 2-6-2014 16:39:00
Reparatie repair center - Voltooid 2-6-2014 16:39:00
Logistiek - Product klaar voor retourzending 2-6-2014 23:04:06
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 5-6-2014 13:09:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit vind ik wel een wat kromme omschrijving:

dus van magazijn naar technische dienst duurt ruim 7 dagen? welke slak is dat geweest :P?
Met ontvangen zullen ze bedoelen in behandeling genomen door de reparatieafdeling. dat hadden ze ook beter kunnen vermelden want 7 dagen over een intern pakketje dat is vragen om klachten cq. opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 217290 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:54:
dit vind ik wel een wat kromme omschrijving:

dus van magazijn naar technische dienst duurt ruim 7 dagen? welke slak is dat geweest :P?
Met ontvangen zullen ze bedoelen in behandeling genomen door de reparatieafdeling. dat hadden ze ook beter kunnen vermelden want 7 dagen over een intern pakketje dat is vragen om klachten cq. opmerkingen.
Waarschijnlijk moest er een onderdeel besteld worden oid en duurde het 7 dagen voordat het binnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
En vanaf 21 mei wacht ik al een op reactie van LG uit. Heb al meerdere keren contact met de chat gehad: 'ze zijn er nog mee bezig' enz. Nu is er een toezegging gemaakt dat ik vandaag een reactie krijg, of iig een 'status update'.

Ik voel er veel voor om m'n G2 te verpulveren en ergens een Nokia 3310 vandaan te plukken. Ik word hier helemaal schijtziek van. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 11-6-2014 23:18:53
Order - Bevestigd 11-6-2014 23:18:54
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 11-6-2014 23:18:55
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-6-2014 4:11:05
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 13-6-2014 4:11:06
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 16-6-2014 7:27:51
Reparatie repair center - In behandeling 16-6-2014 8:08:46
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 17-6-2014 16:47:54
Reparatie repair center - Voltooid 17-6-2014 16:47:54
Zit er goed uit. Ziet er naar uit dat Dynafix toch snel werkt nu.. En geen gezeik. Nu nog zien dat het probleem gefixed is :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Scherm is kapot gegaan, gerepareerd en netjes terug.
Nu werkt de trilfunctie van de telefoon niet meer.

Voorlopige afspraak met Dynalogic voor ophalen gemaakt, maar als Dynafix niet toegeeft dat zij de trilfunctie kapot hebben gemaakt moet ik gaan betalen. (En jullie snappen, dat wil ik niet)

Iemand ervaring met eenzelfde situatie?
Gezien eerdere aanvaringen met Dynafix weet ik niet hoe coulant ze gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Lastig duckyvite. Maak je borst maar nat voor ouderwets getouwtrek. Je bent zeker al bang voor hun reactie dat de trilfunctie het wellicht sowieso niet deed? Als ik jou was dan zou ik ook andere fora afstruinen naar soortgelijke ervaringen zodat je sterker staat. Oh afhankelijk van het type telefoon je oproep hier in het smartphone forum plaatsen.
Sirius schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:
En vanaf 21 mei wacht ik al een op reactie van LG uit. Heb al meerdere keren contact met de chat gehad: 'ze zijn er nog mee bezig' enz. Nu is er een toezegging gemaakt dat ik vandaag een reactie krijg, of iig een 'status update'.

Ik voel er veel voor om m'n G2 te verpulveren en ergens een Nokia 3310 vandaan te plukken. Ik word hier helemaal schijtziek van. Bah.
Na een kleine maand wachten een dooddoener als reactie van LG gekregen:
Uit de bronnen kan worden afgeleid dat kosteloze reparatie afgewezen mag worden als er verband is tussen de klacht en rooten, dat zoals algemeen bekend levensduurbedreigend voor het toestel is en sowieso afgeraden wordt.
Dit is dus gewoon wat ik continu aan het roepen ben maar ik draai het om: geen verband root-defect -> garantie. Als gevolg op deze mail aan het mekkeren geweest op Twitter (LG Webcare en Dynafix er ook maar weer bij) waarbij Dynafix snel reageerde. Was een dame met wie ik ook al eerder een x aantal x uitgebreid heb gemaild. Ze kon mij nog herinneren en was erg behulpzaam. Tot mijn grote verbazing/ opluchting worden mijn onderzoekskosten nu iig uit coulance vergoed. Ook omdat er blijkbaar communicatieve foutjes zijn gemaakt zo zei ze.

LG belde een paar dagen geleden ook zowaar op omdat ze mijn toestel intern willen onderzoeken op hun hoofdkantoor. Dus verteld dat deze via Mediamarkt het reparatietraject in is gegaan en dat ze 'em bij Teleplan zouden moeten onderscheppen. Het zal mij deze keer benieuwen!

WOW

Na 1.5 week kon m'n G2 op worden gehaald. Rara. Gewoon wéér hetzelfde. Ongerepareerd retour en deze keer zaten de kosten op 33,28 incl. BTW. Met name dat laatste vind ik wel heel apart aangezien de onderzoekskosten bij Dynafix 44,- ex. BTW waren. Dynafix speelt reparaties van LG door naar Teleplan en gooit er blijkbaar een marge op? Ik vind 20,- extra iig behoorlijk fors.

Dit was het orderverloop:

21-06-2014 07:07 ontvangen door klant
21-06-2014 07:07 order gesloten
21-06-2014 07:07 ontvangen in winkel
20-06-2014 09:21 ontvangen in servicecentrum
18-06-2014 08:03 versturen naar servicecentrum
18-06-2014 08:03 order registratie

Tegen de dame van Mediamarkt zei ik nog dat Dynafix verzaakte en de telefoon zonder enige vorm van communicatie retour stuurde. MM had ook 0,0 van Teleplan gehoord.

Nu dus rechtstreeks via LG want het onderscheppen bij Teleplan is dus niet gelukt. Kan ik verdomme nog langer wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door Sirius op 24-06-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Hier een bedroevende ervaring to nu toe mbt de reparatie.
Mijn Huawei P6 had een USB probleem, laadde volgens de foon altijd op USB, ook al zat er een netspanningslader op en de telefoon werd niet meer herkend door welke pc/kabel combi dan ook.
(dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn geconstateerd)

Telefoon onder garantie naar dynafix. moest 4 dagen wachten op onderdelen en uiteindelijk na een ruim weekje zojuist de telefoon opgehaald bij de phonehouse.
kom ik thuis, plug er een usb kabel in via de pc, exact hetzelfde probleem... netlader er in...ziet het nog steeds als laden via usb..
Dus probleem is 0,0 opgelost.
Ik ben altijd extreem zuinig op mijn telefoon en er waren dus ook 0 krassen of beschadigingen aanwezig toen ik hem inleverde, maar de achterkant heeft nu een mooie beschadiging van het losmaken van de batterijklep.
Nu dus maar weer contact opnemen met dynafix.

[edit] naar de phonehouse gegaan en dat ding daar maar weer achtergelaten, incl klacht en foto's van de beschadigingen. nu maar weer wachten wat voor reparatie ze nu uit gaan voeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 27-06-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Sowieso foto's maken voor het opsturen (en desnoods een filmpje, live inpakken!) al weet ik niet wat je rechten zijn als bewezen is dat de beschadiging(en) door het servicebedrijf komen.

UPDATE:

Mijn telefoon ligt inmiddels bij het hoofdkantoor van LG. Ik ben net gebeld door een medewerker en het display wordt eenmalig onder coulance vervangen. Hier ben ik héél blij mee. Heeft al met al bijna 2 maanden geduurd.

Laten we het er na het gesprek met LG maar op houden dat het rooten een schemergebied is en nog blijft en dat alle partijen er vooralsnog geen uitspraken over kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524053

Nou, ik heb afgelopen maandag mijn zakelijke Nexus 5 ingeleverd bij TPH, besteld via Typhone.nl door mijn werkgever (de zakelijke tak van TPH).
Zojuist een mailtje binnen gehad dat de telefoon is aangekomen bij het repair centre.
Ik ben benieuwd wat voor process ik in ga..

Ik had mijn telefoon op z'n rug laten vallen waardoor er verder 0,0 fysieke schade was aan de buitenkant.
Camera werkte nog (incl autofocus), scherm niks aan de hand, door het hoesje wat er om heen zat, was er ook nergens schade aan de telefoon zelf te zien.
Echter waren alle fysieke aansluiten/knoppen defect (aan/uit knop, volume knop en de USB poort deed niks meer).
Ik vermoed dat er dus iets is los geschoten aan de binnenkant door de val, maar we zullen het zien.

Wat ik wel weet, is dat ik mijn leidinggevende op dat front achter de hand heb.
Ik denk/vermoed (en vooral, hoop) namelijk dat het op zakelijk gebied toch net ff wat anders zal gaan.

We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524053 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:51:
Nou, ik heb afgelopen maandag mijn zakelijke Nexus 5 ingeleverd bij TPH, besteld via Typhone.nl door mijn werkgever (de zakelijke tak van TPH).
Zojuist een mailtje binnen gehad dat de telefoon is aangekomen bij het repair centre.
Ik ben benieuwd wat voor process ik in ga..

Ik had mijn telefoon op z'n rug laten vallen waardoor er verder 0,0 fysieke schade was aan de buitenkant.
Camera werkte nog (incl autofocus), scherm niks aan de hand, door het hoesje wat er om heen zat, was er ook nergens schade aan de telefoon zelf te zien.
Echter waren alle fysieke aansluiten/knoppen defect (aan/uit knop, volume knop en de USB poort deed niks meer).
Ik vermoed dat er dus iets is los geschoten aan de binnenkant door de val, maar we zullen het zien.

Wat ik wel weet, is dat ik mijn leidinggevende op dat front achter de hand heb.
Ik denk/vermoed (en vooral, hoop) namelijk dat het op zakelijk gebied toch net ff wat anders zal gaan.

We'll see :)
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 30-6-2014 16:39:56
Order - Bevestigd 30-6-2014 16:40:00
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 1-7-2014 12:33:19
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 2-7-2014 1:33:33
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 2-7-2014 10:33:45
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 3-7-2014 14:43:00

Hier word ik in ieder geval blij van.
Mijn telefoon is verstuurd naar LG waar de reparatie wordt uitgevoerd, dus niet bij Dynafix zelf.
Na al die berichten, is het toch eigenlijk best triest dat ik blij word van dit nieuws.
Het zou niks uit moeten maken, maar blijkbaar dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Beter toch? Maar idd, een dergelijk bedrijf moet z'n werk gewoon correct uitvoeren en klaar. Mits je daar op doelt ;)

Overigens is je telefoon naar Teleplan, dat is het bedrijf dat de reparaties daadwerkelijk uitvoert. Dynafix neemt LG toestellen aan en stuurt ze door. Samsung maken ze bijv. wel intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Morgen wordt mijn HTC One X+ opgehaald voor reparatie van de simkaarthouder. Heb zo'n bubbelenveloppe liggen maar moet ik daar nog iets bij in doen afgezien van de telefoon? Of iets erop plakken? In het mailtje van Dynafix wordt hier met geen woord over gerept.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Bij mij had ik voor de koeriersoptie gekozen, hij had iig etiketten bij zich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Had niets op de enveloppe gehoeven in ieder geval. M'n foon ligt nu bij de reparatiedienst, ben benieuwd.
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 3-7-2014 8:46:41
Order - Bevestigd 3-7-2014 8:46:42
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 3-7-2014 8:46:43
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 7-7-2014 9:21:17
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 7-7-2014 9:21:18

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sirius schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:38:
Overigens is je telefoon naar Teleplan, dat is het bedrijf dat de reparaties daadwerkelijk uitvoert. Dynafix neemt LG toestellen aan en stuurt ze door. Samsung maken ze bijv. wel intern.
Die vrouw aan de telefoon vermeldde toch expliciet dat de telefoon naar LG was verstuurd, toen ik naar Dynafix belde om mijn IMEI nummer te krijgen icm het RMA nummer (voor de track&trace).

Enfin, inmiddels staat de status zo;
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 3-7-2014 14:43:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 4-7-2014 21:23:58
Reparatie ETD - In behandeling 4-7-2014 21:26:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
OK, apart. Of ze wilde je misschien niet verwarren met weer een andere naam haha. Die van mij ligt nu ook bij LG (hoofdkantoor) maar dat is vooral door falen van Dynafix/Teleplan. Het is vrij ongebruikelijk als de reparatie echt bij LG zelf uit wordt gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta er van te kijken hoe de hele reparatie bij mij verloopt eigenlijk.
Mijn telefoon heb ik er nog niet bij terug, en de 'status updates' zijn nooit in mijn mailbox gedruppeld, maar de status ziet er netjes uit;

Reparatie ETD - In behandeling 4-7-2014 21:26:15
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 8-7-2014 21:25:14
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 8-7-2014 21:25:48
Reparatie ETD - Reparatie gereed 8-7-2014 21:26:31
Logistiek - Product klaar voor retourzending 9-7-2014 11:49:20
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 9-7-2014 15:12:57

Inmiddels is er ook keurig een pdf document aan toegevoegd, de servicebon.
Op de servicebon zouden de reparatiekosten moeten komen te staan denk ik, alleen staat er bij mij (tot mijn vreugd) dat het onder garantie valt.

Ik juich nog niet te vroeg (kon ik vannacht maar juichen, maar dat terzijde ;(), maar ik verwacht 'm vandaag weer in mijn handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Laatst de HTC One V van mijn vader opgestuurd wegens gele vlekken op het scherm. Was al helemaal bang voor de afloop. En ja hoor we kregen gezeur over de root, hele discussie gehad over dat dat er niks mee te maken had. Uiteindelijk beslissing was dat we het toestel niet gerepareerd terug kregen maar dat de onderzoekskosten niet betaald hoeven te worden. Krijgen we het toestel terug, blijkt het wel gerepareerd te zijn. Wij blij. :D wel vreemd dat ze eerst zeggen van hij wordt niet gerepareerd maar uiteindelijk krijgen we hem wel gerepareerd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Vandaag enigszins onverwacht mijn HTC One X+ weer teruggekregen. Hier de complete log
Order - Volledig ingevoerd 3-7-2014 8:46:41
Order - Bevestigd 3-7-2014 8:46:42
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 3-7-2014 8:46:43
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 7-7-2014 9:21:17
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 7-7-2014 9:21:18
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 11-7-2014 8:43:41
Reparatie repair center - In behandeling 11-7-2014 10:26:40
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 11-7-2014 15:10:03
Reparatie repair center - Voltooid 11-7-2014 15:10:03
Logistiek - Product klaar voor retourzending 11-7-2014 21:03:17
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 11-7-2014 22:22:59
Op 11-7 kreeg ik om 13:32 een geautomatiseerd Intake mailtje dat ik een kassabon had aangemeld maar dat dit niet is wat ik had geüpload. Ik had namelijk mijn contract van Studentmobiel meegestuurd waarop het toestel vermeld stond als bij het abonnement horend. (enige document dat ik gekregen had tijdens de aankoop) Geen geldig garantiebewijs dus.

Maar de reparatie was ondertussen gewoon uitgevoerd en voor ik het wist was het toestel alweer op weg naar mij toe. Vanochtend had ik nog niks vernomen van de verzending en het was me ook niet duidelijk hoe het nu met de financiële kant van het verhaal zat. Een belletje naar Dynafix callcenter maakte duidelijk dat ze de fabrieksdatum van het toestel kunnen aflezen om te bepalen of je garantie hebt. (dat is het geval, dus worden er geen kosten gerekend) Ook werd duidelijk dat hun koerier al onderweg was, daar kreeg ik deze keer echter geen track & trace mailtje van.

De uitgevoerde reparatie wordt genoemd als een "Board swap". Komt volgens mij neer op het beeldscherm overzetten op een ander toestel; mijn IMEI nummer is nu ook anders. Hoe het ook zij, de simkaart-lezer doet het weer en bijkomend voordeel is de stukken beter klinkende luidspreker. Naar aanleiding van sommige reacties was ik bevreesd voor beschadigingen aan het scherm en/of behuizing maar niks van dit alles. Al met al ben ik erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Anoniem: 483276 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:04:
Laatst de HTC One V van mijn vader opgestuurd wegens gele vlekken op het scherm. Was al helemaal bang voor de afloop. En ja hoor we kregen gezeur over de root, hele discussie gehad over dat dat er niks mee te maken had. Uiteindelijk beslissing was dat we het toestel niet gerepareerd terug kregen maar dat de onderzoekskosten niet betaald hoeven te worden. Krijgen we het toestel terug, blijkt het wel gerepareerd te zijn. Wij blij. :D wel vreemd dat ze eerst zeggen van hij wordt niet gerepareerd maar uiteindelijk krijgen we hem wel gerepareerd terug.
Ziekelijk gedoe daar dan man. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om iig de onderzoekskosten terug te krijgen. Zowel bij rechtstreeks aanleveren als middels de winkel waar ik mijn LG G2 had gehaald (MediaMarkt) is hij gelijk retour gekomen wegens root. En dan nog die grappenmakers bij het hoofdkantoor van LG die hem eenmalig kosteloos repareren maar toch weer zeggen dat rooten slecht is. Gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Een aantal weken geleden heb ik mijn Xperia z2 opgestuurd naar Dynafix omdat de microfoon veel ruis en echo had. De telefoon is nu een weekje terug met de volgende problemen, stof in de camera en een usb klepje wat constant los gaat.
Ik heb het probleem voorgelegd aan Dynafix maar nog geen antwoord mogen ontvangen (na een week). Ook heb ik geen zin om weer verzendkosten te gaan betalen voor een probleem wat door Dynafix veroorzaakt is. Heeft iemand tips om dit makkelijk en snel te regelen met Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Hieronder mijn ervaring met Dynafix; zoals je ziet ben ik m'n Xperia Z Ultra bijna DRIE maanden kwijt geweest. Vanaf 25-4 tot vorige week hebben ze moeten wachten op een vervangend toestel van Sony. Hier kwam ik pas achter na veel bellen naar de online winkel, Dynafix en de "external repair facility" (Teleplan).

Dat Dynafix deze info niet laat zien is niet handig, maar het ergste is de slechte ondersteuning vanuit Sony. Begin deze maand gaf Teleplan aan de telefoon aan dat ze op tientallen toestellen van Sony wachtten, dus ik zal niet de enige zijn hier die daar last van heeft gehad! :(

Order - Confirmed 22-4-2014 10:03:07
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care) 22-4-2014 10:03:08
Logistics - Product received by Dynafix Care 23-4-2014 22:49:53
Logistics - Product sent to external repair facility 24-4-2014 10:02:42
Transport order succesful - delivered at external repair facility 25-4-2014 9:02:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 25-4-2014 21:17:31
External repair - Pending 25-4-2014 21:19:32
Transport - Ready for shipment at external repair center 16-7-2014 21:17:20

Transport - Product has been send by external repair center 17-7-2014 21:28:34
External repair - Repair finished 17-7-2014 21:29:33
Logistics - Product ready for return shipment 18-7-2014 9:06:49
Logistics - Product sent 21-7-2014 14:15:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
michel2412 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:23:
Een aantal weken geleden heb ik mijn Xperia z2 opgestuurd naar Dynafix omdat de microfoon veel ruis en echo had. De telefoon is nu een weekje terug met de volgende problemen, stof in de camera en een usb klepje wat constant los gaat.
Ik heb het probleem voorgelegd aan Dynafix maar nog geen antwoord mogen ontvangen (na een week). Ook heb ik geen zin om weer verzendkosten te gaan betalen voor een probleem wat door Dynafix veroorzaakt is. Heeft iemand tips om dit makkelijk en snel te regelen met Dynafix?
Heb je Twitter? Sowieso een tweet achterlaten, er wordt dan vanaf een ander adres gemaild met snellere reacties als gevolg.

Even opgezocht voor je: wecare@dynafix.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 06:44

bAdmuTs

mAzE

Order - Volledig ingevoerd 22-7-2014 12:54:46
Order - Bevestigd 22-7-2014 12:54:47
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 22-7-2014 12:54:48
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 24-7-2014 4:19:20
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 24-7-2014 4:19:21

Ze mogen sommige dingen wel eens duidelijker benamen, 6 dagen onderweg naar hun interne reparatiedienst. Dat zal wel betekenen dat de telefoon op de plank ligt te wachten op reparatie maar nu lijkt het net alsof hun interne reparatiedienst ergens in Timboektoe ligt |:(

[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 30-07-2014 09:29 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS     DATUM / TIJD         
Order - Volledig ingevoerd     26-7-2014 15:13:24    
Order - Bevestigd     26-7-2014 15:13:25    
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care)     26-7-2014 15:13:26    
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care     29-7-2014 3:17:31    
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst     29-7-2014 3:17:32    
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling     29-7-2014 12:49:37    
Reparatie repair center - In behandeling     29-7-2014 13:51:25    
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling     29-7-2014 17:53:40    
Reparatie repair center - Voltooid     29-7-2014 17:53:40    
Logistiek - Product klaar voor retourzending     29-7-2014 23:15:45    
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel

Ze hebben de laatste originele firmware
Erop geflasht stond bij de reparatie

Toestel s4 was geroot en recoverymode ging niet meer .
en bleef dus in bootscherm hangen
Morgen zal ie wel aankomen .
Misschien door vakantietijd maar sneller mag je niet verwachten toch.
Als die het weer doet ben ik dik tevreden

[ Voor 3% gewijzigd door fricandel op 30-07-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 06:44

bAdmuTs

mAzE

Toch raar, het gaat dus niet op volgorde van binnenkomst :? Die van mij is nu eindelijk op de reparatieafdeling aangekomen en wacht nu op reparatie. Hopelijk gaan ze morgen eens wat doen, ben verder niet ongeduldig ofzo :P

Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling    30-7-2014 10:25:44

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612388

Samsung s4 opgestuurd omdat ik groene strepen had op mijn beeldscherm. Toestel is pas 3 tot 4 maanden oud. Voor de zekerheid goed ingepakt. Het toestel ziet er nog als nieuw uit, de beschermstikkers heb ik er zelfs nog op laten zitten.

Na een week bericht van dynafix. Het scherm is kapot door val of stootschade. Er zit een foto bij van wat mijn toestel zoi moeten zijn met een enorme scheur in het beeldscherm! !!

Ik heb meteen gereageerd dat ik dit niet pik en zelfs uit handen wil geven als ze me op deze manier willen "naaien"...

Ben benieuwd op hun reactie want hier laat ik bet echt niet bij zitten.
Er zit overigens meteen een rekening bij van maar liefst 225 euro voor het maken van bet beeldscherm. Ik kan natuurlijk ook afstand doen van mijn toestel. Ja dag! Dan kunnen hun de onderdelen zeker gebruiken/ verkopen.

Dit gevalletje gaat nog een staartje krijven voor dynafix...

Wordg er vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 00:54
Enige tijd geleden ook mijn toestel retour gemeld, na het lezen van dit topic gok ik dat het niet binnen de 2-3 weken zal vallen wat HTC in hun mail aankondigde.

Vanaf 18 juli al op parts aan het wachten -.-

Requested: 07/15/2014
Status: Awaiting Device

Device Sent

In Repair
Received: 07/18/2014
Status: In Repair

In Repair
Recieved: 07/18/2014
Status: Waiting on parts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 01:29
iPhone 5 32gb ingeleverd bij Vodafone voor reparatie, blijkbaar uitgevoerd door Dynafix.... Mijn god.

Om te beginnen stond op de reparatiefactuur dat de iPhone keurig is ingeleverd, 'piekfijne staat'. Geen krasje of deukje te bekennen.

Nu is ie dus gerepareerd (cameramodule)... Met gigantisch veel lakschade, krasjes, en als kers op de taart een gebogen (!) scherm... Like WTF. De iPhone niet geaccepteerd, en Vodafone zoekt het maar uit. Dat men zo omgaat met een telefoon die bijna 800 euro was destijds.

edit; Het blijkt dus dat ze bij aankomst bij Dynafix foto's maken van het toestel om de staat voor reparatie aan te kunnen tonen. Vodafone probeerde die meteen op te vragen en je raad het al; die foto's zijn zoek :F Ik ben bang dat dit een lange lijdensweg gaat worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 05-08-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 01:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Superraar dat de fabrikanten blijkbaar ook lak hebben aan de reparatiediensten achteraf. Een intake die foto's en filmpjes maakt bij binnenkomst en een kwaliteitscontrole achteraf zou toch ontzettend veel ergernis schelen.

Zo ook een vriend laatste met zijn HTC One. Zgan bij opsturen wegens camera defect, en bij retour behuizing vol met butsen en krassen. Wat een pannenkoeken ook.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste