Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 12:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort bedrijven hebben over het algemeen geen voorraad (al is e.e.a. afhankelijk van de afspraken die ze met het merk hebben). De voorraad ligt bij het merk zelf in een distributiecentrum. Op de dag dat je laptop aankomt bij het reparatiecentrum wordt het ding ingeboekt op serienummer en een diagnose gedaan. Op basis van die diagnose gaat er 's avonds een parts order naar het merk, dat over het algemeen de dag later levert, al kan dat soms een dag duren. Op die manier kunnen ze die 5 dagen dus halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Edmin schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:43:
Dit soort bedrijven hebben over het algemeen geen voorraad (al is e.e.a. afhankelijk van de afspraken die ze met het merk hebben). De voorraad ligt bij het merk zelf in een distributiecentrum. Op de dag dat je laptop aankomt bij het reparatiecentrum wordt het ding ingeboekt op serienummer en een diagnose gedaan. Op basis van die diagnose gaat er 's avonds een parts order naar het merk, dat over het algemeen de dag later levert, al kan dat soms een dag duren. Op die manier kunnen ze die 5 dagen dus halen.
Ok, ik weet zeker dat mijn moederbord vervangen moet worden. Wat er nu gaat gebeuren is dat ze van de fabrikant een moederbord ontvangen en het installeren in mijn laptop en dan terug naar mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:57

empy

Rijdt rondjes

Dat klopt, notebook moederborden hebben een modelafhankelijke grootte en kunnen niet vervangen worden met een alternatief. Het bord dat er in gaat is sowieso lenovo. Zij leveren binnen 3 dagen hun onderdelen, vandaar die tijdsduur. Hierna word jouw moederbord vervangen en zal je de notebook terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

NeutraleGast schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:09:

Ik vind het onacceptabel dat mijn twee weken oude laptop kapot gaat door officiële software van de fabrikant, en ik vervolgens 2 weken zit te wachten om dan uiteindelijk een halfgare onderdeel uit china te krijgen.
Dat het vervelend is, daar kan iedereen inkomen. Dat je problemen hebt met onderdelen uit China is enigszins apart te noemen, gezien Lenovo gewoon een Chinees bedrijf is dat de activiteiten van IBM heeft overgenomen.
Lenovo is een Chinese maker van computerhardware en consumentenelektronica. Het bedrijf is de grootste computerfabrikant van China en sinds 2011 de tweede grootste ter wereld naar marktaandeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Anoniem: 27535 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

Dat het vervelend is, daar kan iedereen inkomen. Dat je problemen hebt met onderdelen uit China is enigszins apart te noemen, gezien Lenovo gewoon een Chinees bedrijf is dat de activiteiten van IBM heeft overgenomen.

[...]
Ik bedoel uiteraard chinese namaak, originele lenovo onderdelen die uit china komen zijn natuurlijk prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

paQ

dat zien we

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

NeutraleGast schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:09:
In een van de eerdere berichten heb ik gelezen dat dynafix geen originele onderdelen gebruikt, maar onderdelen besteld uit china, is dit ook mogelijk met een moederbord? Zo ja: Hoe kom ik erachter dat er geen originele moederbord meer inzit? Want als dat het geval is, dan ga ik gewoon een nieuwe laptop eisen.
Er zijn wereldwijd maar een paar fabrikanten die moederborden maken (oa Compal, Quanta en Inventec). Lenovo maakt haar laptops ook niet allemaal zelf, dus grote kans dat deze van een van deze toeleveranciers komt. Stel: jij hebt een laptop van Inventec met een Lenovo sticker erop, dan betekent dit nog niet dat Dynafix hier zomaar een ander merk moederbord in kan duwen. Daar geloof ik helemaal niets van.

Op de meeste moederborden zitten stickers met partnummers (zichtbaar bij het memory klepje), deze zou je kunnen vergelijken met je nieuwe moederbord. Een Inventec part begint meestal met een V bijvoorbeeld.

En anders zou je evt nog de DMI uit kunnen lezen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
Lenovo heeft 2 lijnen, de IdeaPad en de ThinkPad. De ThinkPad lijn hebben ze destijds overgenomen van IBM, gelden ook heel andere servicevoorwaarden voor dan bij de IdeaPad. De thinkpads worden opgehaald door UPS en gaan naar Teleplan in Duitsland, de IdeaPad wordt blijkbaar bij Dynafix geserviced.

Voor laptops zie ik niet snel goedkope chinese naamaakrommel toegepast worden. Enige wat ik aan immitatie voor laptops veel toegepast zie worden is de accu, de rest is allemaal min of meer origineel of gelijkwaardig aan het origineel.
Soms wil je ook niet eens origineel, heb bij een Samsung laptop nu al 2x een kapotte inverter gehad, eerst de originele, toen een op onderdeelnummer besteld op basis van origineel onderdeel en later gewoon van Ebay een geschikt type voor die laptop laten komen, die zag er heel wat robuuster uit dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4VCjO.png

Als het goed is ontvang ik het dus morgen.

Hebben jullie tips over waar ik allemaal op moet controleren?

Ik dacht zelf:
-Geen opvallende beschadigingen/krassen
-Scherm controleren op krassen/dode pixels edg.
-Alle knopjes/indicatielampjes controleren
-Harde schijf controleren(Hoe?)
-Alle porten contoleren

Wat nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Je HDD kun je makkelijk testen op bad sectors oid door even een scantool van de fabrikant te draaien.
Verder krassen enz, je laptop is toch open geweest, dus er is altijd kans dat ze wat beschadigd hebben.
Pixels hoef je natuurlijk alleen te checken als ze het scherm vervangen hebben, lijkt me hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:51:
Je HDD kun je makkelijk testen op bad sectors oid door even een scantool van de fabrikant te draaien.
Verder krassen enz, je laptop is toch open geweest, dus er is altijd kans dat ze wat beschadigd hebben.
Pixels hoef je natuurlijk alleen te checken als ze het scherm vervangen hebben, lijkt me hier niet het geval.
Ik moet sowieso mijn laptop zelf ook openen om de ssd weer in te zetten, dus dan kan ik kijken of er nog wat beschadigd is. Alleen ga ik natuurlijk niet zover dat ik de hele moederbord eruit heb liggen, dus kan alleen naar de oppervlak kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Nieuwe status:
Opdracht niet uitgevoerd, bedrijf/winkel gesloten, KIB

bedrijf was 9 - 19 uur open, niemand heeft aangebeld. Dit is de tweede keer dat ze dit flikken, bij het ophalen hebben ze zich ook niet aan de afspraak gehouden.

Wat een amateuristische zooi weer.

[ Voor 196% gewijzigd door ObiTewodros op 22-10-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:16
Nee, deze is leuk:
Teleplan status "start onderhoud -11-10"
Dynafix status: gerepareerd, met statusbon en het bericht dat de telefoon (zelfde Imei) is opgestuurd naar mij. (21-10-2013)

Dynafix gebeld want ik had geen telefoon gezien. Dynafix meldt doodleuk dat het toestel ook niet wordt opgestuurd (ondanks de algemene maar volledig ingevulde servicebon en het bericht dat ie verstuurd is) die dus blijkbaar onzin is en dat ik moet wachten op Vodafone die me een "passend" voorstel gaat doen. En dat kon nog wel eens 2 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Laptop is terug met zelfde defect.

Laptop had ik maar twee weken wanneer de defect optrad. Ik vind het onacceptabel als ik het weer voor de zelfde probleem ter reparatie moet aanbieden. Wat zijn mijn rechten?

Tevens is hebben ze van de laptopdoos een gatenkaas gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4Y5qw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4Y5rB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4Y5rY.jpg

Wat een kut bedrijf zeg. Helaas doen alle grote fabrikanten zaken met deze amateurs.

[ Voor 112% gewijzigd door ObiTewodros op 24-10-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 12:36
Ik weet niet of dat voor Lenovo van toepassing is, ik heb namelijk nogal wat slechte ervaringen met HTC en Dynafix, maar mijn tip:

Probeer het op Facebook.

Ik heb namelijk via Facebook contact gezocht met HTC nadat de klanten service herhaaldelijk het zelfde, in mijn ogen verkeerde, antwoord gaf.
Als je contact krijgt met iemand van Lenovo via Facebook dan zijn dat vaak PR mensen die meer kaas hebben gegeten van klant contact en vaak ook iets meer te vertellen hebben binnen de origanisatie.
Mits jij uiteraard met een goed verhaal komt..

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Giftcard schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:07:
[...]

Ik weet niet of dat voor Lenovo van toepassing is, ik heb namelijk nogal wat slechte ervaringen met HTC en Dynafix, maar mijn tip:

Probeer het op Facebook.

Ik heb namelijk via Facebook contact gezocht met HTC nadat de klanten service herhaaldelijk het zelfde, in mijn ogen verkeerde, antwoord gaf.
Als je contact krijgt met iemand van Lenovo via Facebook dan zijn dat vaak PR mensen die meer kaas hebben gegeten van klant contact en vaak ook iets meer te vertellen hebben binnen de origanisatie.
Mits jij uiteraard met een goed verhaal komt..
Laptop heb ik niet bij lenovo maar bij campusshop besteld. Helpt het alsnog om met Lenovo via facebook contact op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Laatst online: 29-04 12:36
Mijn HTC one X+ komt bij de MediaMarkt vandaan.. HTC heeft daar bij mij nog nooit moeilijk over gedaan

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 20:28
Weet iemand hoelang het gemiddeld duurt voordat je telefoon weer terug is?
Heb me toestel ingeleverd bij de telecomboer en die heeft om opgestuurd.
Telefoon heeft waterschade maar is daarvoor verzekerd. Moest een extern onderzoek komen voordat de verzekering uitkeerde. Dus daarom naar de vrienden van Dyna.

Mijn status is momenteel:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 24-10-2013 18:49:22
Order - Bevestigd 24-10-2013 18:49:25
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 25-10-2013 13:59:30
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 26-10-2013 7:20:27
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 26-10-2013 7:20:28
Edit: Toestel is een HTC One V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 12:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

NeutraleGast schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:50:
L

Wat een kut bedrijf zeg. Helaas doen alle grote fabrikanten zaken met deze amateurs.
Samsung en Asus doen reparaties via Comserve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:08
Edmin schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:07:
[...]

Samsung en Asus doen reparaties via Comserve. :)
En Comserve is niet noodzakelijk beter, dat heb ik ook al mogen ondervinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:22
3 x in 6 weken tijd me HTC desire S terug moeten sturen. 2e x had ik ene klacht ingediend bij Coolblue, omdat ze niet hadden getest of de reparatie geslaagd was.

Als ik hem aanzet en probeer een wifi connectie tot stand te brengen en dat lukt meteen al niet .... zucht.

3e x moeten opsturen en daarna NOG niet gefixed aarrggggg.

Coolblue weer gemaild en ik heb toen een nieuwe HTC one gekregen, omdat de desire s niet mee leverbaar was.

Top service van CB, maar Dynafix.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Chris89 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:03:
Weet iemand hoelang het gemiddeld duurt voordat je telefoon weer terug is?
Heb me toestel ingeleverd bij de telecomboer en die heeft om opgestuurd.
Telefoon heeft waterschade maar is daarvoor verzekerd. Moest een extern onderzoek komen voordat de verzekering uitkeerde. Dus daarom naar de vrienden van Dyna.

Mijn status is momenteel:

[...]

Edit: Toestel is een HTC One V
Ondertussen 3 statussen verder:
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 30-10-2013 7:08:52
Reparatie repair center - In behandeling 30-10-2013 7:09:39
Reparatie - Wacht op informatie van de verzekeraar 30-10-2013 7:25:12
Hoelang duurt dat voordat er informatie is van de verzekeraar? 8)7
Edit: Zijn trouwens ook 2 fotos toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551394

STATUS    DATUM / TIJD   
Order - Volledig ingevoerd    24-10-2013 16:23:32    
Order - Bevestigd    24-10-2013 16:23:34  
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)    24-10-2013 16:23:34  
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care    28-10-2013 1:15:10    
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst    28-10-2013 1:15:11       

mijn s4 3 manden oud met scheerm probleem naar solid vision gebracht repratie uitgevoerd 2 onderdelen vervangen staat op de papier
ik heb 2 dagen gebruikt na de repratie was goed geen probleem darna begon met oude probleem nog erger
vorge week heb ik zelf naar solid vision gegaan toen de man achter de balie zegt dat solid vision mogen niet meer samsung toestelen repareren opderacht van samsung en ik moet naar dynafix verstuuren maar ik heb naar studentmobiel gebracht en alles verteld ze hebben zelf naar dynafix verstuurd
nu ik ben benieuwd wat gaan dynafix doen en vinden

probleem is - beeld en scheerm flikkert en loopt fast

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 551394 op 30-10-2013 11:46 . Reden: ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Chris89 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:35:
[...]

Ondertussen 3 statussen verder:

[...]

Hoelang duurt dat voordat er informatie is van de verzekeraar? 8)7
Edit: Zijn trouwens ook 2 fotos toegevoegd
Phoe weer iets verder... Wat duurd dat allemaal lang...
Reparatie - Wacht op informatie van de verzekeraar 30-10-2013 7:25:12
Reparatie repair center - In behandeling 31-10-2013 14:17:56
Reparatie repair center - In behandeling 31-10-2013 14:17:56
Betekend dit een toestel vervangen? Of onderdelen wachten en reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris89 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Phoe weer iets verder... Wat duurd dat allemaal lang...

[...]

Betekend dit een toestel vervangen? Of onderdelen wachten en reparatie?
nog niet bekend staat in behandling ze zijn nog bezig
van mij ook in behandling sinds 8 uur smorgens!!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Okee gaat voorspoedig dus bij het bedrijf. Het nogal druk blijkbaar.
Me toestel is verzekerd dus verwacht een toestel wissel. Dus als ik mazel heb dat ik hem zaterdag weer terug heb. Telefoon heeft waterschade. Mobo is aanslag op de connectoren te zien op de foto. Foto van het beeldscherm geeft aan dat die ook schade heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reparatie repair center - Voltooid    31-10-2013 17:49:37   
 Logistiek - Product klaar voor retourzending    31-10-2013 22:35:32         In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling:Software update
Additionele informatie:Nieuwe softwareversie: PHN I9505XXUDMHB

niet normal dynafix zij hebben allen maar software update voor gemakt en ik had latste frimware geupdate plus eerste repratie bij solid vision was 2 onderdelen vervangen onder beeldscherm ik had ook papierje van solid vision ook me gestuurd naar dynafix ook hun gebeld

nu als toestel probleem blijft en wordt niet opgelost door samsung of studentmobiel dan ga ik echt niet meer samsung merk kopen en niet van studentmobiel ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Ik kan hier echt geen zak van maken :X , wat bedoel je precies?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 551394 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:20:
nu als toestel probleem blijft en wordt niet opgelost door samsung of studentmobiel dan ga ik echt niet meer samsung merk kopen en niet van studentmobiel ook .
Probeer om te beginnen eens wat duidelijker/beter te schrijven. Dit heeft toch niets met Dynafix te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als serjony ook zo z'n klachtomschrijving geformuleerd heeft snap ik best dat Dynafix er niks uit op kan maken en vervolgens maar een software update doet :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Slapen ze nog bij DynaFix? Of doen ze niet zoveel meer voor het weekend?
Status nog hetzelfde als hierboven... Duurt lang :-/

Edit nog niks veranderd... Pff

[ Voor 11% gewijzigd door Chris89 op 01-11-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaker2010 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:12:
[...]

Probeer om te beginnen eens wat duidelijker/beter te schrijven. Dit heeft toch niets met Dynafix te maken?
Ik heb eerder hier geschreven wat gebeurt met mijn s4

ik zeg ook dynafix of solid vision niks mee te maken verantwordlijk is verkoper samsung omdat hun werken met slecht reparatie bedrijven de eene zegt hardware probleem en onderdelen vervangen en andere zegt software probleem en update uitgevoerd naar laatste versie terwijl laatste versie sinds anderhalf maand op staat via samsung keis bij mij
jammer dat zo groot bedrijven zoals samsung htc sony de hier verdenen miljoenen van onze geld werken met amature aftersale bedrijven :-(
Anoniem: 551394 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:42:
STATUS    DATUM / TIJD   
Order - Volledig ingevoerd    24-10-2013 16:23:32    
Order - Bevestigd    24-10-2013 16:23:34  
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)    24-10-2013 16:23:34  
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care    28-10-2013 1:15:10    
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst    28-10-2013 1:15:11       

mijn s4 3 manden oud met scheerm probleem naar solid vision gebracht repratie uitgevoerd 2 onderdelen vervangen staat op de papier
ik heb 2 dagen gebruikt na de repratie was goed geen probleem darna begon met oude probleem nog erger
vorge week heb ik zelf naar solid vision gegaan toen de man achter de balie zegt dat solid vision mogen niet meer samsung toestelen repareren opderacht van samsung en ik moet naar dynafix verstuuren maar ik heb naar studentmobiel gebracht en alles verteld ze hebben zelf naar dynafix verstuurd
nu ik ben benieuwd wat gaan dynafix doen en vinden

probleem is - beeld en scheerm flikkert en loopt fast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Anoniem: 551394 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:40:
[...]

Ik heb eerder hier geschreven wat gebeurt met mijn s4

ik zeg ook dynafix of solid vision niks mee te maken verantwordlijk is verkoper samsung omdat hun werken met slecht reparatie bedrijven de eene zegt hardware probleem en onderdelen vervangen en andere zegt software probleem en update uitgevoerd naar laatste versie terwijl laatste versie sinds anderhalf maand op staat via samsung keis bij mij
jammer dat zo groot bedrijven zoals samsung htc sony de hier verdenen miljoenen van onze geld werken met amature aftersale bedrijven :-(

[...]
Feit blijft dat er bijna geen touw aan vast te knopen is door jouw schrijfstijl. Probeer eens op interpunctie te letten. (Google "interpunctie" voor de zekerheid ook even)

Ontopic: Als het probleem niet is opgelost, gewoon weer terug sturen. De winkel die jou de telefoon heeft verkocht is verantwoordelijk. Als Dynafix (of Solid Vision?) niet goed repareert moet de winkel een goed alternatief bieden. Per slot van rekening heb je garantie. Ik heb uit dit topic een beetje het idee dat driemaal scheepsrecht is en er dan een nieuwe komt.
De status bij Dynafix verandert niet altijd dagelijks, niet vreemd als er even niks lijkt te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 15:53
Een reactie op je emails hoef je geloof ik niet te verwachten.....wat een k*t bedrijf :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Het Vosje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:30:
Een reactie op je emails hoef je geloof ik niet te verwachten.....wat een k*t bedrijf :r
Klopt daar reageren ze niet op. Op de Fb echter wel of even bellen

Ze werken 5 dagen in de week? Bij de PH zeide ze dat ze 7 dagen in de week werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Chris89 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:11:
[...]

Klopt daar reageren ze niet op. Op de Fb echter wel of even bellen

Ze werken 5 dagen in de week? Bij de PH zeide ze dat ze 7 dagen in de week werken..
Even bellen...heb je gezien wat ze daar voor rekenen 8)7

Mijn tracktrace bij Dynafix had op zaterdag wel een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Het Vosje schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:09:
[...]

Even bellen...heb je gezien wat ze daar voor rekenen 8)7

Mijn tracktrace bij Dynafix had op zaterdag wel een update
Topic doorzoeken?
Anoniem: 359628 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:08:
Normaal telefoonnummer naar Dynafix is 0348-462800

Dynalogic in Woerden heeft als tel. 0348-462888, met de 00 aan het einde i.p.v. 88 komt je bij Dynafix in Nuth uit.

Dus geen duur 0900-nummer meer bellen ;)
Staat zelfs op de eerste pagina ;)
Maar verwacht niet veel van een reactie van ze hoor :P
Mijne staat sinds donderdag al op dezelfde status...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Krijg nou wat:
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 4-11-2013 12:15:05
Reparatie repair center - Voltooid 4-11-2013 12:15:05
Me telefoon is nu toch gemaakt?
Ja dus,
laatste status: Logistiek - Product klaar voor retourzending 4-11-2013 13:23:25
In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Servicehandeling: Boardswap
Additionele informatie: Reparatie van de geconstateerde schade aan het toestel valt niet binnen de garantievoorwaarden.

Servicehandeling: Display vervangen
Zal mij benieuwen of je een toestel met waterschade kan repareren met een boardswap en een display vervangen.... 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Chris89 op 04-11-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Chris89 schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:52:
[...]

Topic doorzoeken?

Staat zelfs op de eerste pagina ;)
Maar verwacht niet veel van een reactie van ze hoor :P
Mijne staat sinds donderdag al op dezelfde status...
Ik verwacht nu al helemaal niks meer van ze ... Heb m net weer terug, foon gaat inderdaad weer aan en er is een boardswap uitgevoerd volgens de log. Staat niks over dat ze mn camera ook gefixt hebben, dus ik denk ik kijk even of die het weer goed doet.

Ik krijg een volledig grijs ruis-beeld en na10 seconden FC'd de camera app. Lekker hoor, heb het toestel letterlijk 15 minuten in huis gehad en heb alweer een nieuw reparatietick laten maken 8)7 |:( :(

Algehele test stond er nog op het briefje, yeah right :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320086

Op 25 september 2013 heb ik mijn telefoon bij een winkel van t-mobile in amsterdam aangeboden ter reparatie. Ik heb het toestel (een xperia go zwart) laten vergezellen door de pakbon (door t-mobile als aankoop bewijs gemarkeerd) en kopie van het contract dat werd afgesloten bij GSM-Topdeal zakelijk op 10 oktober 2012.
Op 30 september ontving ik een mail met daarin een brief van t-mobile dat de garantie van het toestel was verlopen en dat er een reparatie gedaan kon worden door Dynafix voor 230,13 euro. Vervolgens gebeld met t-mobile die zeiden dat dat niet klopte want het toestel was nog geen jaar in bezit. Vervolgens belde t-mobile met Dynafix en toen zeiden ze dat het aankoopbewijs ontbrak (onzin was meegegaan ter reparatie) en of dat alsnog gestuurd kon worden naar: prijsopgave@dynafix.com. Gedaan, krijg bericht terug dat het niet voldoet. Weer gebeld met t-mobile die zeggen dat het wél voldoet en het gaan uitzoeken.

Het toestel is nog geen jaar in bezit.

Na enige stilte heb ik weer gebeld, gemailed en via facebook contact gezocht. Het voert te ver om alle contactmomenten op te schrijven. Op de mail wordt niet geantwoord (behalve de standaard het-is ontvangen mail. Op FB krijg je een mail met het verzoek naar prive berichten over te stappen en als je dat doet wordt er niet gereageerd op je berichten.
Als je belt zijn ze heel vriendelijk, gaan van alles uitzoeken (want a. dat de garantie is verlopen klopt niet, b. de pakbon is wel degelijk aankoopbewijs, c. het toestel is al teruggestuurd, d. het toestel wordt gerepareerd) en beloven dan dat je wordt teruggebeld door een speciale afdeling binnen 2 dagen.

Dat laatste is nu dus precies 14 dagen geleden. Sindsdien niets meer gehoord en geen toestel teruggekregen.
Een fascinerende goocheltruuc die me enorm veel tijd heeft gekost maar de telefoon is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Chris89 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:05:
Krijg nou wat:

[...]

Me telefoon is nu toch gemaakt?
Ja dus,
laatste status: Logistiek - Product klaar voor retourzending 4-11-2013 13:23:25

[...]

Zal mij benieuwen of je een toestel met waterschade kan repareren met een boardswap en een display vervangen.... 8)7
Boardswap is dynafix-code voor toestel swap. Je krijgt gewoon een andere refurbished, met dus een nieuwe 'board'.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 320086 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:44:
Op 25 september 2013 heb ik mijn telefoon bij een winkel van t-mobile in amsterdam aangeboden ter reparatie. Ik heb het toestel (een xperia go zwart) laten vergezellen door de pakbon (door t-mobile als aankoop bewijs gemarkeerd) en kopie van het contract dat werd afgesloten bij GSM-Topdeal zakelijk op 10 oktober 2012.
Op 30 september ontving ik een mail met daarin een brief van t-mobile dat de garantie van het toestel was verlopen en dat er een reparatie gedaan kon worden door Dynafix voor 230,13 euro. Vervolgens gebeld met t-mobile die zeiden dat dat niet klopte want het toestel was nog geen jaar in bezit. Vervolgens belde t-mobile met Dynafix en toen zeiden ze dat het aankoopbewijs ontbrak (onzin was meegegaan ter reparatie) en of dat alsnog gestuurd kon worden naar: prijsopgave@dynafix.com. Gedaan, krijg bericht terug dat het niet voldoet. Weer gebeld met t-mobile die zeggen dat het wél voldoet en het gaan uitzoeken.

Het toestel is nog geen jaar in bezit.

Na enige stilte heb ik weer gebeld, gemailed en via facebook contact gezocht. Het voert te ver om alle contactmomenten op te schrijven. Op de mail wordt niet geantwoord (behalve de standaard het-is ontvangen mail. Op FB krijg je een mail met het verzoek naar prive berichten over te stappen en als je dat doet wordt er niet gereageerd op je berichten.
Als je belt zijn ze heel vriendelijk, gaan van alles uitzoeken (want a. dat de garantie is verlopen klopt niet, b. de pakbon is wel degelijk aankoopbewijs, c. het toestel is al teruggestuurd, d. het toestel wordt gerepareerd) en beloven dan dat je wordt teruggebeld door een speciale afdeling binnen 2 dagen.

Dat laatste is nu dus precies 14 dagen geleden. Sindsdien niets meer gehoord en geen toestel teruggekregen.
Een fascinerende goocheltruuc die me enorm veel tijd heeft gekost maar de telefoon is verdwenen.
Bellen en het afdelingshoofd van screening/repair aan de telefoon eisen. Het magische woord "escalatie" nemen ze namelijk wel serieus en dan MOETEN ze er intern direct op reageren. Als dat woord valt aan de telefoon weten ze genoeg intern. (escalatie van een reparatie bv)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De service bij Dynafix/HTC laat weer eens lekker te wensen over. Ik wil de accu van mijn One S laten vervangen omdat deze minder wordt na 1,5 jaar. Ik kan dat niet zelf (want unibody) en wil mijn garantie voor de komende maanden nog wel houden.

Zowel HTC als Dynafix kan niet zeggen wat het vervangen kost. Ze kunnen alleen adviseren om het toestel op te sturen, waarbij ze een kostenopgave gaan doen. Als daar uit komt dat de behuizing een krasje heeft gaan ze die ook vervangen (a 100 euro) en ja, die zitten er na 1,5 jaar wel op. Als ik dat niet gemaakt wil maar de accu wel, dan kan dat niet want ze doen alleen complete reparaties. Dan ben je de bekende 35,70 aan onderzoekskosten kwijt en ben je niets verder. Enige optie dus? Zelf vervangen, terwijl ze ongetwijfeld al vaker een accu vervangen hebben. Ik ben echt klaar met deze club ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:29
J0YR1D3R schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:20:
De service bij Dynafix/HTC laat weer eens lekker te wensen over. Ik wil de accu van mijn One S laten vervangen omdat deze minder wordt na 1,5 jaar. Ik kan dat niet zelf (want unibody) en wil mijn garantie voor de komende maanden nog wel houden.

Zowel HTC als Dynafix kan niet zeggen wat het vervangen kost. Ze kunnen alleen adviseren om het toestel op te sturen, waarbij ze een kostenopgave gaan doen. Als daar uit komt dat de behuizing een krasje heeft gaan ze die ook vervangen (a 100 euro) en ja, die zitten er na 1,5 jaar wel op. Als ik dat niet gemaakt wil maar de accu wel, dan kan dat niet want ze doen alleen complete reparaties. Dan ben je de bekende 35,70 aan onderzoekskosten kwijt en ben je niets verder. Enige optie dus? Zelf vervangen, terwijl ze ongetwijfeld al vaker een accu vervangen hebben. Ik ben echt klaar met deze club ;w
gewoon ff langs een htc servicepoint, die kunnen dat ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Collaborator schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:26:
[...]

Boardswap is dynafix-code voor toestel swap. Je krijgt gewoon een andere refurbished, met dus een nieuwe 'board'.
Het klopt niet wat je zegt. Me behuizing is nog hetzelfde. Dus ik ga ervan uit dat alleen het scherm en moederbord vervangen is...
Schijnt HTC regelmatig te doen om de kosten te drukken. Phone House zei dat dit de goedkoopste oplossing was.

Toestel is weer terug en moet zeggen dat het wel een verbetering is. Me baterij gaat weer heerlijk lang mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Chris89 schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:13:
[...]

Het klopt niet wat je zegt. Me behuizing is nog hetzelfde. Dus ik ga ervan uit dat alleen het scherm en moederbord vervangen is...
Schijnt HTC regelmatig te doen om de kosten te drukken. Phone House zei dat dit de goedkoopste oplossing was.

Toestel is weer terug en moet zeggen dat het wel een verbetering is. Me baterij gaat weer heerlijk lang mee :-)
Oke nou dan is het anders in het geval van HTC. Mijn ervaring op de Apple afdeling is in ieder geval dat ze het hele toestel omruilen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 19:32

NSG

Je weet niks!

Krijg ik na twee weken m'n iPhone 4S terug in een kartonnen doosje met nergens een beschrijving wat er aan het toestel gedaan is.

Heb het dus maar nagekeken op de website, staat er enkel: "Nieuwe softwareversie: 7.0.3". Nou vind ik dat vreemd, want volgens mij stond dat er al op; ik heb namelijk op 30 oktober nog gecontroleerd op updates.

Ik had de volgende klachten:
  • wifi verbinding word vaak verbroken, terwijl er goed bereik is (andere apparaten hebben er geen last van).
  • Toestel gaat soms niet over terwijl er naar gebeld word, bij de beller wordt er dan direct opgehangen.
  • Toestel valt op momenten uit dat er nog 30% van de accucapaciteit is.
Zo'n bedrijf kan zichzelf toch niet meer serieus nemen, als ze een software-update als oplossing zien (en zoals ik al zei, volgens mij was hij al up to date).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kalua schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:28:
[...]

gewoon ff langs een htc servicepoint, die kunnen dat ook wel
Misschien maar eens proberen dan inderdaad. Het hoeft van mij niet eens onder garantie te vallen, dan weet ik zeker dat ik die hele discussie niet krijg. Ik vind het vooral gewoon raar dat elke andere reparatiezaak op bijv. Marktplaats kan zeggen wat het vervangen van een accu kost. Dynafix en HTC kunnen dat niet. Je kunt mij niet wijs maken dat het niet bekend is, ze laten het gewoon niet los en kunnen zo achterlijk hoge prijzen hanteren. Als je het niet wilt moet je alsnog 36 euro betalen om je toestel zonder reparatie terug te krijgen, het gaat echt nergens over. Helemaal omdat Dynafix geen halve reperaties mag doen van HTC en zodoende ook de krassen op mijn behuizing wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
nadat mijn toestel (zie pagina 12) 3x naar repair is geweest, en 2 omruil toestellen gehad had met hetzelfde probleem, heb ik alsnog een sony xperia U gekregen, deze wou na een tijd echter niet meer opstarten, en heb nu na 7 maanden weer pech met de Sony XPERIA J! hier is de dynafix log:

Order - Volledig ingevoerd 9-11-2013 12:49:30
Order - Bevestigd 9-11-2013 12:49:31
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 9-11-2013 12:49:32
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-11-2013 5:03:33
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 13-11-2013 15:44:25
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 14-11-2013 14:18:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 14-11-2013 21:04:23
External repair - Pending 18-11-2013 21:09:29
Nu maar hopen dat ze garantie accepteren!

[ Voor 2% gewijzigd door Sidle op 19-11-2013 07:38 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik durf me Iphone 5 niet terug te sturen naar Dynafix icm Vodafone. Ik heb dat me camera vaak op zwart slaat / paarse strepen of me lichtsensor valt uit en dan geef je het toestel een klap en doet die het weer, toestel wordt vaak erg heet, heeft moeite met draadloos (vaak slechte ontvangst), moeite met schakelen van GPRS>3G>4G maar voor de rest doet het toestel erg goed dus ik koop liever een Iphone 4 er maar naast denk ik. Ik heb het toestel vaak in me zak zitten dus krijg standaard dan al vochtschade en zitten krassen op aluminium dus krijg dan valschade en ga zo maar door.

Ik zag het ook aan de professionaliteit met mijn Toshiba Tecra R850. Wat een ellende was dat. Pas na 3 keer kwamen ze er achter van dat het me ecostand was op de laptop (maar dat was gelul want ik heb ook met een schone installatie getest en daar deed die laptop het ook erg traag mee (voorbeeld: installatie Office 2010 met deze laptop was 7 min (SSD en Core I7) en mijn oude HP 2510P (64Gb Msata en SU9400) deed maar 1 min en 30 sec erover)). CPU was gewoon vervangen maar niet melden want anders zou ik me geld terugkrijgen vanwege de gouden norm. Ik kreeg in Windows melding van nieuwe hardware gevonden (CPU) en ik zag ook andere stepping maar wat ik ook deed bij Toshiba, ik kreeg me geld niet terug, zelfs met dreigen van advocaat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Even serieus he, wat is Dynafix voor toko? :F

Ik stuur mn foon op voor algehele vastloper + camera stuk. Krijg mn foon terug, die gaat idd weer aan maar camera nog steeds stuk, ondanks de ALGEHELE controle :?
Dezelfde dag maak ik een 2e repairticket, dit keer is de omschrijving en enige klacht: camera doet niks.
Ik krijg m'n foon vandaag terug, is kennelijk een onderdeel vervangen en alweer een ALGEHELE controle.

3x raden...ik zet de telefoon aan, open de camera en binnen een seconde zie je al dat die nog steeds niks doet 8)7 |:( :F

Als een toestel binnen komt met een kapotte camera, dan controleer je die toch als je m weer als 'gerepareerd' de deur uit laat gaan???

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:45

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Telefoon nog niet zo lang in bezit, komt het scherm los. Scherm vervangen onder garantie door Dynafix. Krijg telefoon retour en zit er in het kunststof aan de voorzijde onder het scherm van de telefoon ineens een rare bobbel :| Wederom teruggestuurd met de vraag of ze het nu NETJES willen repareren.

• melvinnie
  • Niet online
Ik heb mijn s3 bij Dynafix laten repareren, de telefoon kon geen verbinding meer krijgen met het Vodafone netwerk, Vodafone meerdere malen gebeld om te vragen wanneer hij klaar zou zijn, krijg ik als antwoord: Dat kan ik niet zeggen. Dus heb ik Dynafix een mail gestuurd en ik krijg netjes binnen twee dagen een antwoord waarin staat dat het toestel is gerepareerd en naar de eindcontrole is gebracht. Ik snap niet waar Vodafone zo moeilijk over doet hoor...

Maar iig, hij wordt nu weer teruggestuurd naar de Vodafone winkel:) Hopelijk heb ik hem morgen/overmorgen terug! Met Dynafix zit het voor zover ik nu kan zien wel goed, ze zijn enorm klantvriendelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door melvinnie op 21-11-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549149

Mijn HTC One had het slechte camera sensor probleem (paarse waas).
Na een eerste keer kwam men toestel terug met dezelfde camera en erger, de bovenste speaker deed het niet meer.

Heb hem opnieuw opgestuurd, betaalde 9 euro verzendkosten en verzekering in geval hij verloren gaat onderweg.

Kreeg hem tien dagen terug thuis en alles werkt prima nu!!

Als het goed is mag het ook gezegd worden. Alleen jammer dat het zo'n rompslomp is bij dat bedrijf. Had men de eerste keer ook echt een checkup gedaan, het had zo lang niet moeten duren. Was het een luie onbekwame medewerker of is het een strategie van het bedrijf omdat ze vaak ook te maken hebben met onwetende mensen, ik weet het niet. Maar feit is wel dat ik niet snel opgeef en van plan was hem te blijven opsturen tot ik een perfect werkend toestel heb. Dat mag wel voor de prijs van 649 euro.

Bij deze ook nog enkele vergelijkende fotos voor en na finale reparatie.

Afbeeldingslocatie: http://nsa33.casimages.com/img/2013/11/26/131126081916448927.jpg Afbeeldingslocatie: http://nsa33.casimages.com/img/2013/11/26/131126081815609085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nsa33.casimages.com/img/2013/11/26/131126082023949674.jpg Afbeeldingslocatie: http://nsa34.casimages.com/img/2013/11/26/131126082035422969.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nsa34.casimages.com/img/2013/11/26/131126082043337127.jpg
Plat op de tafel-test. Zwart is zwart, zoals het moet.

Men had er zelfs nog een screenprotector bij gestopt omdat de oude behoorlijk beschadigd is door de reparaties.

Bedankt HTC en Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Sidle schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:40:
nadat mijn toestel (zie pagina 12) 3x naar repair is geweest, en 2 omruil toestellen gehad had met hetzelfde probleem, heb ik alsnog een sony xperia U gekregen, deze wou na een tijd echter niet meer opstarten, en heb nu na 7 maanden weer pech met de Sony XPERIA J! hier is de dynafix log:

Order - Volledig ingevoerd 9-11-2013 12:49:30
Order - Bevestigd 9-11-2013 12:49:31
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 9-11-2013 12:49:32
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-11-2013 5:03:33
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 13-11-2013 15:44:25
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 14-11-2013 14:18:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 14-11-2013 21:04:23
External repair - Pending 18-11-2013 21:09:29
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 29-11-2013 10:25:10
Weet iemand wat dat betekent?

edit: het betekent dat mijn telefoon niet meer te repareren was, ik krijg nu eenzelfde of vergelijkbaar toestel. ;w

[ Voor 11% gewijzigd door Sidle op 30-11-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
En we zijn nog steeds bezig, ben nu 5.5 week, 3 'reparaties' en een 'FRU swap' verder en iedere keer heb ik de telefoon teruggekregen met precies hetzelfde defect 8)7 |:(

Mn 2e escalatie zoals ze dat bij HTC noemen ligt nu bij t hoofdkantoor.
De eerste escalatie was voor de FRU swap (na 3 reparaties kan je een swap exemplaar krijgen), maar Dynafix heeft na opnieuw een nieuw moederbord te plaatsen me weer mn oude telefoon teruggegeven (ok, een nieuwe moederbord is een fru swap, maar als dat de eerste 3 keer al niet werkt??)

Helaas gaat ie nu ook weer eerst bij Dynafix op controle of ie nog wel echt stuk is. Zal je zien dat ze m weer gaan 'repareren' en als 'gerepareerd' meegeven ipv dat ik gewoon eens een keer een nieuw toestel krijg ;( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 11:00

Scrummie

Think different

Word een beetje moe van dit bedrijf. M'n vader eindelijk aan de smartphone gekregen sinds een maand of 3, nieuwe S4 bij Phonehouse gehaald. Gelijk een hoesje erbij gedaan, hij gaat er erg zuinig mee om. Geen krasje, niets. Nu, anderhalve week terug, klapt hij het hoesje dicht zoals altijd, doet hem in z'n broekzak, paar uur later haalt hij hem eruit, klapt het hoesje open, scherm kapot. En onder het glas, zit een barstje, heel klein, maar je kan zien dat de oorsprong is van het defecte scherm (gaf nog beeld, maar eh.. lastig uit te leggen zonder foto). M'n vader naar de Phonehouse, die hem naar Dynafix stuurde. Vandaag bericht, valt niet binnen garantie volgens Dynafix, dus of ie even 250 euro ofzo wou betalen. Ammehoela dat ie dat gaat doen, want hij kan er gewoon echt niets aan doen. Iemand tips of met soortgelijke situaties waarbij wel een oplossing is gevonden? Ben zelf lekker makkelijk de sociale media hoek aan het proberen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:01
Scrummie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:04:
Word een beetje moe van dit bedrijf. M'n vader eindelijk aan de smartphone gekregen sinds een maand of 3, nieuwe S4 bij Phonehouse gehaald. Gelijk een hoesje erbij gedaan, hij gaat er erg zuinig mee om. Geen krasje, niets. Nu, anderhalve week terug, klapt hij het hoesje dicht zoals altijd, doet hem in z'n broekzak, paar uur later haalt hij hem eruit, klapt het hoesje open, scherm kapot. En onder het glas, zit een barstje, heel klein, maar je kan zien dat de oorsprong is van het defecte scherm (gaf nog beeld, maar eh.. lastig uit te leggen zonder foto). M'n vader naar de Phonehouse, die hem naar Dynafix stuurde. Vandaag bericht, valt niet binnen garantie volgens Dynafix, dus of ie even 250 euro ofzo wou betalen. Ammehoela dat ie dat gaat doen, want hij kan er gewoon echt niets aan doen. Iemand tips of met soortgelijke situaties waarbij wel een oplossing is gevonden? Ben zelf lekker makkelijk de sociale media hoek aan het proberen.
Met Dynafix zal dit je iig niet gaan lukken, die werken met protocollen van de fabrikant waarbij dit soort (vaak drukschade) niet onder garantie valt en jij bent geen directe klant van Dynafix dus voor jou zullen ze hoogstwaarschijnlijk niets kunnen betekenen. Ook wettelijk gezien hoefft Dynafix in princiepe niets voor jou te doen in deze, je hoeft dus ook niet moe van ze te worden want je communniceerd met de verkeerde partij in deze :)

Gelukkig voor jou heb je met Dynafix verder niets te maken, je hebt het toestel bij Phonehouse gekocht en deze zijn dan ook ten allen tijde volgens het nederlandse recht jouw aanspreekpunt voor garantie. Je de 2de geluk is dat volgens je post het toestel nog geen 6 maand oud is, dit betekend dat de bewijslast tenaanzien van het aantonen van de oorzaak van het defect bij Phonehouse ligt, zij moeten dus kunnen aantonen dat jij (je pa) de schade zelf heeft veroorzaakt willen ze dit buiten garantie laten vallen, kunnen zij dit niet dan moet Phonehouse aan zijn garantie verplichtingen voldoen en zorg dragen voor de reparatie/vervanging van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Dennism schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:31:
[...]

Met Dynafix zal dit je iig niet gaan lukken, die werken met protocollen van de fabrikant waarbij dit soort (vaak drukschade) niet onder garantie valt en jij bent geen directe klant van Dynafix dus voor jou zullen ze hoogstwaarschijnlijk niets kunnen betekenen. Ook wettelijk gezien hoefft Dynafix in princiepe niets voor jou te doen in deze, je hoeft dus ook niet moe van ze te worden want je communniceerd met de verkeerde partij in deze :)

Gelukkig voor jou heb je met Dynafix verder niets te maken, je hebt het toestel bij Phonehouse gekocht en deze zijn dan ook ten allen tijde volgens het nederlandse recht jouw aanspreekpunt voor garantie. Je de 2de geluk is dat volgens je post het toestel nog geen 6 maand oud is, dit betekend dat de bewijslast tenaanzien van het aantonen van de oorzaak van het defect bij Phonehouse ligt, zij moeten dus kunnen aantonen dat jij (je pa) de schade zelf heeft veroorzaakt willen ze dit buiten garantie laten vallen, kunnen zij dit niet dan moet Phonehouse aan zijn garantie verplichtingen voldoen en zorg dragen voor de reparatie/vervanging van het toestel.
Dank voor je uitleg! Waar ik moe van werd is het feit dat men aan de telefoon gewoon zegt 'pech gehad'. Verder is je verhaal duidelijk en zal idd Phonehouse zijn verplichtingen moeten nakomen. Je hebt het over het Nederlandse recht, maar kan ik deze bepalingen ook ergens vinden? Als je het niet weet, prima, ga ik zelf even googlen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Hier wordt het goed uitgelegd, exacte artikel nummers qua wetboek weet ik zo niet uit mijn hoofd :)

Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Scrummie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:04:
En hoe weet je dat hij niet gaan zitten is met zijn telefoon in de broekzak, dat er dermate veel spanning is op gaan staan en het scherm daardoor geknapt is? Geloof me dit gebeurt veel, het is glas en het kan wel wat draaing en druk weerstaan, maar op een gegeven moment is het gewoon gebeurt. Telefoon+hoesje is aardig dik en dat in een spijkerbroek bijvoorbeeld, dat kan best strak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Kalua schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:23:
[...]

En hoe weet je dat hij niet gaan zitten is met zijn telefoon in de broekzak, dat er dermate veel spanning is op gaan staan en het scherm daardoor geknapt is? Geloof me dit gebeurt veel, het is glas en het kan wel wat draaing en druk weerstaan, maar op een gegeven moment is het gewoon gebeurt. Telefoon+hoesje is aardig dik en dat in een spijkerbroek bijvoorbeeld, dat kan best strak zitten.
Dat weet ik niet, maar jij ook niet, en Dynafix/Phonehouse ook niet. En als ik verdorie niet mag gaan zitten met een mobiel in m'n broekzak, is er toch iets mis in deze wereld, en deugt het product gewoonweg niet en heeft het niet aan de verwachtingen voldaan die reëel geacht worden. Op basis van de info die de user boven je geeft, kan een koop dan ongeldig worden verklaard.

Anyway, morgen maar langs de Phonehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 20:55
Dynafix, de naam doet er niet goed aan... Ik heb 2 december 2013 garantie geclaimd voor mijn iPhone 5. Die had last van een falende power-button (1 van de 3 keer) en 3 paarse vlekjes in de achtercamera. Vandaag werd ik gebeld door Vodafone dat ik mijn iPhone kon ophalen. Gedaan en weer meteen ingeleverd voor garantie claim. :')
Vandaag dus de iPhone 'terug' gekregen met de volgende schade:
- Redelijk bekrast scherm met een putje erin & vooral hoekje rechtsonder slijtage van het glas; was gewoon overal mooi egaal.
- Oorspeakertje defect; deed het vóór de reparatie het wel.

Ik ben benieuwd wat ze er nu aan gaan doen, vooral met betrekking tot de cosmetische schade. Gelukkig heb ik op 2 december nog foto's gemaakt van mijn iPhone, omdat ik het niet vertrouwde. :p

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:31
loopezz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:09:
Dynafix, de naam doet er niet goed aan... Ik heb 2 december 2013 garantie geclaimd voor mijn iPhone 5. Die had last van een falende power-button (1 van de 3 keer) en 3 paarse vlekjes in de achtercamera. Vandaag werd ik gebeld door Vodafone dat ik mijn iPhone kon ophalen. Gedaan en weer meteen ingeleverd voor garantie claim. :')
Vandaag dus de iPhone 'terug' gekregen met de volgende schade:
- Redelijk bekrast scherm met een putje erin & vooral hoekje rechtsonder slijtage van het glas; was gewoon overal mooi egaal.
- Oorspeakertje defect; deed het vóór de reparatie het wel.

Ik ben benieuwd wat ze er nu aan gaan doen, vooral met betrekking tot de cosmetische schade. Gelukkig heb ik op 2 december nog foto's gemaakt van mijn iPhone, omdat ik het niet vertrouwde. :p
Heb je geen nieuw IMEI nummer gekregen?
Dynafix (of beter: denyfix) swapped iPhones met grote regelmaat ... Alleen krijg je dan vaak wel een refurbished toestel ervoor terug ...
Dat kan de nieuwe klachten in ieder geval verklaren...

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 14:16

Coehinator

Hocus Pocus!

Goed, mijn ervaring dan.

Een Sony Xperia Z van nog geen 3 maanden oud heeft 8 als het geen 9 zijn, dode pixels.
die dingetjes zijn zo klein, dat je ernaar op zoek moet, totdat ze met zijn 4en op een kluitje gaan zitten en dan is het opeens heel storend.

Dus, ik naar T-Mobile, en opgestuurd naar Dynafail. Hun oplossing: Software-Update.
Kijk, dat zet zoden aan de dijk met dode pixels :+

Lastige is, ik ben geen klant van T-Mobile, ik heb t toestel met bon en garantie gekocht van iemand anders . Het liefste wil ik ook geen refurbished rommel terug, maar ik denk dat er niks anders op zit dan voor de tweede keer opsturen, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 10:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Gisterenavond is er een HTC SV toestel bij mij opgehaald, vandaag gearriveerd bij reparatie volgens de tracking link van HTC, en ik kreeg net een mailtje van HTC dat hij alweer wordt uitgeleverd vandaag. Ik hoop dat dat goed is gegaan, lijkt me een beetje erg erg snel. Het scherm kwam namelijk los van de body. Op zich een simpele reparatie maar gemiddeld zou het toch 2 weken duren. Ben bang dat er niks aan gedaan is.

HTC Status:
Received12/13/2013
Status:Device Packing

DynaFix status:
Order - Ingepland 10-12-2013
Logistiek - In transport 12-12-2013
Order succesvol uitgevoerd 12-12-2013

Of is HTC iets te snel met zijn berichtgeving dat het toestel al terug komt ?

[ Voor 25% gewijzigd door FlyEragon op 13-12-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Zilverdael80 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:56:
[...]

Heb je geen nieuw IMEI nummer gekregen?
Dynafix (of beter: denyfix) swapped iPhones met grote regelmaat ... Alleen krijg je dan vaak wel een refurbished toestel ervoor terug ...
Dat kan de nieuwe klachten in ieder geval verklaren...
Nee, het IMEI nummer was identiek. Ook mijn eigen gebruikerssporen waren identiek op het scherm na. Ik ben dus écht benieuwd wat ze er aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
loopezz schreef op zondag 15 december 2013 @ 04:55:
[...]

Nee, het IMEI nummer was identiek. Ook mijn eigen gebruikerssporen waren identiek op het scherm na. Ik ben dus écht benieuwd wat ze er aan gaan doen.
In mijn ervaring (staat wel ergens in dit topic) voeren ze een software update voor je uit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Coehinator schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:19:
Goed, mijn ervaring dan.

Een Sony Xperia Z van nog geen 3 maanden oud heeft 8 als het geen 9 zijn, dode pixels.
die dingetjes zijn zo klein, dat je ernaar op zoek moet, totdat ze met zijn 4en op een kluitje gaan zitten en dan is het opeens heel storend.

Dus, ik naar T-Mobile, en opgestuurd naar Dynafail. Hun oplossing: Software-Update.

Lastige is, ik ben geen klant van T-Mobile, ik heb t toestel met bon en garantie gekocht van iemand anders . Het liefste wil ik ook geen refurbished rommel terug, maar ik denk dat er niks anders op zit dan voor de tweede keer opsturen, ofwel?
Dynafix repareert geen Sony, maar stuurt deze alleen maar door(naar teleplan). Dus als je iemand af wil zeiken dan moet je teleplan in dit geval afzeiken en niet dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:54
Ik heb mijn toestel opgestuurd ivm barst in scherm, prijsopgave gehad en dat is prima (wel teringduur) maar er staat naast display vervangen ook "Software update". Is flauwekul, hij is up to date. Willen ze me soms een of ander refurbished ding geven? Mijn toestel was net 2 weken in gebruik dus heb weinig trek in een 2de hands toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Volgens mij is een software update i.c.m. met factory reset een standaard handeling. De 2x dat ik een telefoon heb op moeten sturen voor een garantie verzoek de afgelopen 10 jaar is er altijd een software update + reset gedaan, zelfs als mijn software al up-to-date was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Kalua schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:16:
[...]

Dynafix repareert geen Sony, maar stuurt deze alleen maar door(naar teleplan). Dus als je iemand af wil zeiken dan moet je teleplan in dit geval afzeiken en niet dynafix
Jij werkt bij Dynafix? Je bent er telkens als de kippen bij users te corrigeren hier.

En, hoe moet deze user nou weten waar iets naar toe gaat? Ik gok niet dat je dat van te voren te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Scrummie schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:17:
[...]

Jij werkt bij Dynafix? Je bent er telkens als de kippen bij users te corrigeren hier.

En, hoe moet deze user nou weten waar iets naar toe gaat? Ik gok niet dat je dat van te voren te horen krijgt.
En het is dan nog via Dynafix verstuurd, en als die even wat beter hadden gekeken hadden die ook tot de conclusie kunnen komen dat er niks gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Scrummie schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:17:
[...]

Nee ik werk niet bij dynafix, maar ik repareer wel telefoons. En ik reageer op dingen waarvan ik vind dat het op Dynafix afgeschoven terwijl het eigenlijk aan gebruiker en/of ander bedrijf ligt.
Coehinator schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:14:
[...]

En het is dan nog via Dynafix verstuurd, en als die even wat beter hadden gekeken hadden die ook tot de conclusie kunnen komen dat er niks gebeurd is.
Het is via T-mobile verstuurd, die hadden ook even beter kunnen kijken en dan concluderen dat er niets gebeurt is.. Snap je mijn punt? Dynafix doet dit verhaal precies hetzelfde als T-mobile, toestel komt binnen en gaat meteen in de bak die naar Teleplan gaat, toestel komt terug van teleplan en gaat dan weer in de bak naar winkel/klant. Dynafix is alleen maar het doorgeefluik hier, waarom zouden ze aan iets waar ze niets aan verdienen en van Sony niet eens aan mogen komen, moeite besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Coehinator schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:19:
Goed, mijn ervaring dan.

In principe is T-Mobile jou aanspreekpunt, hoe willen zij bewijzen dat het toestel niet door jou is gekocht?
Je hebt tenslotte een bon én garantie! Verder staat er in Sony's eigen documentatie dat twee dode pixels wel acceptabel zijn, maar bij jou zijn het er 9! Of je genoegen moet nemen met een refurbished, dat zou ik niet weten. Máár wat wel in je voordeel is is dat de bewijslast nu nog bij de verkoper ligt (6 maanden) mochten ze je reparatie afkeuren.

Overigens weet ik niet hoe het zit met ontbinden (mocht je dat willen) en dergelijke in dit geval want ik ben geen jurist!

Sidle

Betreft refurb:
Topic 1
Bronnen:
Sony's documentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Slechte service...

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 5-12-2013 18:16:31
Order - Bevestigd 5-12-2013 18:16:32
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 5-12-2013 18:16:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 9-12-2013 5:12:43
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-12-2013 5:12:44
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-12-2013 13:22:41
Reparatie repair center - In behandeling 17-12-2013 13:24:45
Reparatie Intern - Wacht op informatie klant 17-12-2013 13:29:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Kaya10 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:57:
Slechte service...

STATUS DATUM / TIJD
Zou ik je mogen vragen waarover het gaat ipv gewoon "slechte service" hier neer te dumpen met een nietszeggend log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
hellboy123 schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:28:
[...]

In mijn ervaring (staat wel ergens in dit topic) voeren ze een software update voor je uit... :X
Dat hoop ik toch niet. Dat ga ik ook niet accepteren. 8)7

Ondertussen heb ik vandaag weer pas de eerste update:
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 12-12-2013 9:37:18
Service-aanmelding - Bevestigd 12-12-2013 9:37:23
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 12-12-2013 10:56:11
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 12-12-2013 23:05:38
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-12-2013 23:05:39
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-12-2013 7:54:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Sidle schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:42:
[...]

In principe is T-Mobile jou aanspreekpunt, hoe willen zij bewijzen dat het toestel niet door jou is gekocht?
Je hebt tenslotte een bon én garantie! Verder staat er in Sony's eigen documentatie dat twee dode pixels wel acceptabel zijn, maar bij jou zijn het er 9! Of je genoegen moet nemen met een refurbished, dat zou ik niet weten. Máár wat wel in je voordeel is is dat de bewijslast nu nog bij de verkoper ligt (6 maanden) mochten ze je reparatie afkeuren.

Overigens weet ik niet hoe het zit met ontbinden (mocht je dat willen) en dergelijke in dit geval want ik ben geen jurist!

Sidle

Betreft refurb:
Topic 1
Bronnen:
Sony's documentatie
T-Mobile is er wel erg mee bezig hoor, ze hebben onderzoek gedaan, en belden mij gisteren.
Ze wisten inderdaad te melden dat Dynafix het doorstuurt naar Sony zelf. En dat die een pixelbeleid hanteren van 5 dode pixels. Aangezien er een paar dik op een kluitje zitten, vallen die gewoon heel erg op, geen idee hoeveel dat er zijn. en onderin het scherm is het ook een sterrenhemel :+ Het zijn er echt een stuk of 9, en dan tel ik de dikke voor 2 : 8)

Ik ga hem gewoon weer naar T-Mobile brengen, en mocht het hierna nog niet goed gegaan zijn, gaan hun een andere oplossing zoeken buiten de reparaties om. Goed geregeld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 10:45

FlyEragon

Alien Monkeys

FlyEragon schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:48:
Gisterenavond is er een HTC SV toestel bij mij opgehaald, vandaag gearriveerd bij reparatie volgens de tracking link van HTC, en ik kreeg net een mailtje van HTC dat hij alweer wordt uitgeleverd vandaag. Ik hoop dat dat goed is gegaan, lijkt me een beetje erg erg snel. Het scherm kwam namelijk los van de body. Op zich een simpele reparatie maar gemiddeld zou het toch 2 weken duren. Ben bang dat er niks aan gedaan is.

HTC Status:
Received12/13/2013
Status:Device Packing

DynaFix status:
Order - Ingepland 10-12-2013
Logistiek - In transport 12-12-2013
Order succesvol uitgevoerd 12-12-2013

Of is HTC iets te snel met zijn berichtgeving dat het toestel al terug komt ?
Ongelofelijk, ik heb een goede ervaring mogen meemaken met Dynafix :D
Afgelopen donderdag een HTC One SV opgepikt door DynaFix, en vandaag in goede en gerepareerde staat mogen ontvangen. Er is een nieuw display geplaatst i.v.m ernstige backlight bleeding aan de zijkanten en het scherm kwam los. Ik hield mijn hart vast omdat het zo snel weer terugkwam, maar echt prima gefixed !
Moge dit vaker voorbijkomen en een lichtpuntje zijn voor overige lotgenoten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 21:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vind het doorsturen naar interne raparatiedienst bij Dynafix wel erg lang duren.
Is het normaal dat hij de 9e word doorgestuurd en pas de 18e aankomt? (zo haal je de 2 weken zeker wel)
Gaat om een HTC One.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Sidle schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:26:
[...]

Zou ik je mogen vragen waarover het gaat ipv gewoon "slechte service" hier neer te dumpen met een nietszeggend log
Het gaat over de HTC One...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:49:
Vind het doorsturen naar interne raparatiedienst bij Dynafix wel erg lang duren.
Is het normaal dat hij de 9e word doorgestuurd en pas de 18e aankomt? (zo haal je de 2 weken zeker wel)
Gaat om een HTC One.
dit gebeurde bij mij ook, ik had het de 7 de opgestuurd, die hadden het de 17 pas binnengekregen

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ontvangen door het magazijn en ontvangen door de reparatieafdeling zijn 2 verschillende zaken denk ik.
Pas wanneer de reparatieafdeling aan jouw toestel begint zullen ze hem op ontvangen/in progress zetten.

• loopezz
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 12-12-2013 9:37:18
Service-aanmelding - Bevestigd 12-12-2013 9:37:23
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 12-12-2013 10:56:11
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 12-12-2013 23:05:38
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-12-2013 23:05:39
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-12-2013 7:54:01
Reparatie repair center - In behandeling 18-12-2013 9:50:55
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 18-12-2013 17:59:16
Reparatie repair center - Voltooid 18-12-2013 17:59:16
Logistiek - Product klaar voor retourzending 18-12-2013 18:53:57
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel 18-12-2013 21:25:49
Winkel - Product ontvangen 19-12-2013 10:19:30

Ik heb mijn iPhone zojuist weer mogen ontvangen mét een nieuw scherm én oorspeakertje gefixt. Tot zover nu wel goed opgelost en nog geen andere gebreken ontdekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Laatst online: 17:27
Op 9 december een ticket aangemaakt met de volgende omschrijving:
"Trilfunctie werkt sinds 7 december ineens niet meer. Firmware update en fabrieksreset hebben allebei niet geholpen. Zeer waarschijnlijk is de trilmodule defect."

Opgestuurd en vervolgens de volgende log:

Order - Data complete 9-12-2013 9:42:46
Order - Confirmed 9-12-2013 9:42:47
Logistics - Product received by Dynafix Care 13-12-2013 23:57:12
Logistics - Product sent to internal repair facility 13-12-2013 23:57:13
Logistics - Product arrived at repair center 18-12-2013 9:04:46
Repair at repair center - Started 18-12-2013 9:05:14
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 18-12-2013 10:24:17
Repair at repair center - Finished 18-12-2013 10:24:17
Logistics - Product ready for return shipment 18-12-2013 23:17:06
Logistics - Product sent 20-12-2013 0:07:12

Service activity: Toestel afgeregeld volgens specificaties

Service activity: Software update

Vandaag het product ontvangen en zoals voorspeld is er niks aan de hardware vervangen en werkt de trilfunctie dus nog steeds niet. Wat een slecht bedrijf... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Reparatie repair center - In behandeling 19-12-2013 7:38:49
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 20-12-2013 10:35:14
Reparatie repair center - Voltooid 20-12-2013 10:35:14
Logistiek - Product klaar voor retourzending 20-12-2013 22:51:30

zo zit het bij mij, nog steeds niets binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dat kan ook wel even duren, dat heeft bij mij ook 4 dagen geduurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 22:12
Heb HTC gecontacteerd over mijn HTC One X (wifi doet het erg slecht) en HTC ruilt mijn One X om voor een One X+. De omruiling gebeurt aan de deur, heb de One X nog steeds in mijn bezit.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 18-12-2013 19:40:59
Order - Bevestigd 18-12-2013 19:41:02
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 18-12-2013 19:41:07
Order - Bevestigd 18-12-2013 19:41:07
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 18-12-2013 19:41:07
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 19-12-2013 6:16:53
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 19-12-2013 6:16:54
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 19-12-2013 7:16:24
Reparatie repair center - In behandeling 19-12-2013 9:03:31
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 19-12-2013 12:08:26
Reparatie repair center - Product omgeruild 19-12-2013 12:08:26
Logistiek - Product klaar voor retourzending 19-12-2013 22:50:40

Vraag me nu alleen af of ik in de kerstvakantie nog kan verwachten dat ik die telefoon krijg. Hij staat dus al sinds de 19e op klaar voor retour.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Het Vosje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:15:
En we zijn nog steeds bezig, ben nu 5.5 week, 3 'reparaties' en een 'FRU swap' verder en iedere keer heb ik de telefoon teruggekregen met precies hetzelfde defect 8)7 |:(

Mn 2e escalatie zoals ze dat bij HTC noemen ligt nu bij t hoofdkantoor.
De eerste escalatie was voor de FRU swap (na 3 reparaties kan je een swap exemplaar krijgen), maar Dynafix heeft na opnieuw een nieuw moederbord te plaatsen me weer mn oude telefoon teruggegeven (ok, een nieuwe moederbord is een fru swap, maar als dat de eerste 3 keer al niet werkt??)

Helaas gaat ie nu ook weer eerst bij Dynafix op controle of ie nog wel echt stuk is. Zal je zien dat ze m weer gaan 'repareren' en als 'gerepareerd' meegeven ipv dat ik gewoon eens een keer een nieuw toestel krijg ;( :F
Ik ben 2 maanden en 4 'All Good' doosjes verder, maar nu eindelijk heeft Dynafix het voor elkaar gekregen om iets werkends op te sturen. Als ze gewoon de eerste keer (en de 2 keer daar) even goed getest hadden......

Maargoed, eindelijk van het ellenlange wachten en gedoe af (hopelijk jinx ik nu niks :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 21:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Na geruime tijd onderweg te zijn en in reparatie voor kapotte microfoon en verdwenen HTC letters op achterkant. heeft Dynafix mijn HTC ONE uiteindelijk maar omgeruild voor een nieuwe.

Aan meerdere dingen te merken, beats logo achterop terug (was eraf gevaagd) powerknop ligt hoger (blijkbaar iets verzonken in originele) en een putje in de achterkant opgelopen door tafel verdwenen.

En het belangrijkste de reden waarvoor hij in reparatie ging de microfoon is gemaakt en de letters HTC zitten weer op de achterkant.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn HTC One S is nu meerdere keren teruggeweest, en kwam steeds terug met hetzelfde of een nieuw probleem. Hij is inmiddels weer op reis, maar ik heb zelf al een Nexus 5 gekocht als vervanging. De vervangende toestellen die ik krijg zijn meer voor (en door) bouwvakkers.

Maar het grootste probleem is de communicatie tussen Vodafone, verzekering en uiteindelijk Dynafix. Een ambtenaar zou kromme tenen krijgen.

Toen mijn Nexus overigens werd geleverd (besteld om 15.00 voor levering 's avonds), zag ik dat een zusje van Dynafix (Dynalogic) het toestel kwam brengen. Hield mijn hart vast, maar dat ging juist extreem goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-05 12:15

Kevinr1989

I am the danger

Nadat ik een aantal maanden met een kapotte camera heb gelopen (na het opstarten bleef het scherm zwart en 5 seconden later sprong hij terug naar het hoofdscherm) toch maar laten opsturen. Tevens had ik een slecht wifi ontvangst en begon de accu kuren te vertonen...

Na een kleine 3 weken eindelijk de telefoon terug mogen ontvangen, men wat duurt dat toch lang als je er op wacht. Overigens niet de eerste keer dat hij is opgestuurd, maar tot dusver kan ik niets anders zeggen dat ze naar behoren het euvel hebben verholpen.

Er is een heel nieuw binnenwerk in gegaan (boardswap), camera doet het weer perfect alleen het wifi twijfel ik nog over... Ga niet WEER die telefoon opsturen, blijf er tot de maand dat ik kan verlengen (Mei) mee lopen :) Overal dus een positieve ervaring met Dynafix...

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 21-12-2013 12:59:56
Order - Bevestigd 21-12-2013 13:00:35
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 23-12-2013 11:40:24
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 24-12-2013 3:02:03
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 24-12-2013 3:02:04
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 2-1-2014 8:29:10
Reparatie repair center - In behandeling 7-1-2014 8:17:57
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 7-1-2014 16:18:17
Reparatie repair center - Voltooid 7-1-2014 16:18:17
Logistiek - Product klaar voor retourzending 7-1-2014 18:33:26
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel 7-1-2014 20:17:56
Winkel - Product ontvangen 8-1-2014 10:49:37

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dynafix is mijn toestel kwijt, al 2 weken. Ze sturen nu al 3x een verkeerd toestel op.

Kosten tot nu toe? 140,- in de wacht hangen bij Dynafix :( En Vodafone, die reageert gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
PWM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:39:
Dynafix is mijn toestel kwijt, al 2 weken. Ze sturen nu al 3x een verkeerd toestel op.

Kosten tot nu toe? 140,- in de wacht hangen bij Dynafix :( En Vodafone, die reageert gewoon niet.
Je hebt je telefoon via Vodafone? Dan is Vodafone verantwoordelijk. Gewoon Vodafone blijven stalken. Laat hen het gewoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Ik ben blij dat ik nog nooit een toestel ter reparatie aan heb hoeven bieden. Dynafix had jaren geleden al een beroerde reputatie en dat lijkt niet beter. geworden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik moet zeggen dat ik toch wel tevreden ben. Had last van roze/paarse waas met foto's in een donkere omgeving. Er zat ook een barst in mijn scherm, maar daar had ik niets over gemeld; Ik had hem laten vallen, dus eigen schuld. Telefoon is net iets meer dan twee weken weggeweest (incl. kerstdagen en jaarwisseling). Heb hem terug met een cameramodule van oktober en de voorkant is vervangen! Geen enkel krasje/barstje meer in het scherm. De telefoon zit nu beter in elkaar dan voor de reparatie. Geen gaps. Alleen twee weken je telefoon kwijt zijn is wat vervelend.
Heb een hele tijd gewacht met opsturen tot de verhalen op tweakers wat positiever werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 13:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Alhier een "Adres klopt niet" bij het aanmelden van een toestel via http://www.drmobile.eu/nl/dr-mobile-online

Iemand hier ervaring mee? Welk adres ik ook probeer, en in welke notatie maakt allemaal niet uit.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De situatie nu, nadat Dynafix mijn toestel heeft gerepareerd:
  • Dynafix stuurt kapot toestel van andere gebruiker naar ons terug en neemt vervangend toestel mee
  • Dynafix komt kapot toestel weer halen, vergeet vervangend toestel te leveren
  • Na zeer lang bellen (€80+) komt Dynafix eindelijk het toestel brengen: Het blijkt het kapotte toestel van de andere gebruiker (200km verderkop) weer te zijn
  • Weer bellen (€60,-) om Dynafix te overtuigen dat ze het juiste toestel niet geleverd hebben. Kapotte toestel word werderom opgehaald, maar weer geen vervangend toestel, omdat ze dachten dat we die al hadden
  • Weer bellen (€25,-): Goed nieuws, we zijn uw toestel echt kwijt, maar we sturen een gloednieuwe. We nemen morgen contact op.
  • Zijn nu bijna week verder, niets gehoord of gezien
Vodafone ondertussen gebeld en gemailed. Niks gehoord.

Ondertussen heb ik al 3 weken geen toestel, en hebben we maar een vervangend toestel gekocht op eigen kosten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 14-01-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voor die 165 euro aan belkosten met dynafix had je ook bijna een nieuw toestel kunnen kopen :X.

Neem aan dat je die kosten nog wel gaat verhalen op Dynafix of Vodafone?
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste