Ik ben ook een ervaring rijker geworden en ook ik zal maar even een stukje schrijven over de positieve en negatieve ervaringen met Dynafix (en HTC):
Probleem:
Eind 2012 heb ik de HTC One X+ (HOX+) gekocht, nadat tot 3x keer toe mijn bijgeleverde DrDre Beats earphones zijn vervangen* heb ik de volgende klachten gekregen met de telefoon: Het beeldscherm blijft zwart bij het unlocken.
Er zijn al meerdere Tweakers die dit probleem gemeld hebben, het scherm gaat niet aan maar de menu-knop etc geven nog wel feedback. Duidelijk een probleem met het scherm, of de aansturing van het scherm.
Het mag duidelijk zijn dat ik nu binnen een half jaar na aanschaf voor de 3e keer het HTC Service proces in ga, en dat ik daar niet heel vrolijk van wordt.
* =
Het schijnt dat Beats By Dre een aparte lijn heeft gemaakt om uit te leveren bij HTC telefoons, dit is blijkbaar mindere kwaliteit.
Aanmelding
Ik heb HTC gesproken, mij werd zeer duidelijk en professioneel duidelijk gemaakt dat er de volgende dag een koerier voor de deur zou staan die de telefoon kwam halen en, na reparatie, ook weer zou retourneren.
Een hele grootte

voor HTC.
Reparatie
Volgens de Dynafix papieren:
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Boardswap
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.
Wat mij direct opviel is dat het IMEI-nummer gelijk was gebleven, het lijkt mij dat dit ook wijzigt bij een boardswap. Heeft iemand hier ervaring mee?
De telefoon werd netjes afgeleverd in een HTC doosje met de tekst "I'm Back", een leuke postieve touch.
Mijn positiviteit zakte vrij snel hierna tot diep onder het nulpunt, conclusie na een half uurtje hard/softreset en een aantal dingen probreren:
Mijn telefoon heeft meer mankementen gekregen!
Bevindingen
- Mijn SIM-Kaart wordt niet herkend
- Nadat ik een paar keer gereset (Hard en Soft) kwam het euvel met mijn beeldscherm ook weer terug.
- Volgens mijn telefoon: (Instellingen, over de telefoon) was mijn IMEI-Nummer:
Onbekend
(Ik heb ook een HTC One X in huis, Ik heb alle acties geverifieerd met de HOX.
Ik heb hierna HTC gebeld en weer een afspraak gemaakt om de telefoon op te laten halen, in eerste instantie werd de koerier ingepland op Hemelsvaartdag maar 2 uurtjes later werd ik gebeld dat dat een foutje was aangezien niemand werkt op die dag. Uiteindelijk is mijn telefoon vanmorgen (10 Mei) opgehaald.
Na dit gesprek heb ik een klacht bij HTC ingeschoten via de website over de afgehele service van HTC.
Mijn mailBeste,
Ik wil via deze weg een klacht indienen over de apparaten en een gedeelte over de service van HTC.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een HTC One X+ gekocht, sinds dat moment heb ik 3 keer de
Beats headset opgestuurd en vrijdag gaat mijn telefoon voor de 2e keer op reparatie nadat deze na
de 1e reparatie, welke afgelopen weken is uitgevoerd, in verslechterde staat terug is gekomen
dan dat telefoon heen is gegaan.
Van het half jaar dat ik 100% van het geleverde product tot mijn beschikking kan hebben mis ik,
door alle reparatie tijden ongeveer 2 maand. De 3 headsets zijn elk minimaal 1.5 week weg geweest, de eerste
reparatie van mijn telefoon heeft in totaal 13 dagen gekost en deze nieuwe reparatie zal ook zolang duren.
De oplossing van mijn ergernis laat ik handen van HTC, ik neem aan dat hier passende oplossingen voor klaarliggen.
PS: Ik spaar ondertussen Service Ticket-nummers van HTC, onder mijn telefoon nummer kunt u ze allemaal terug vinden: 06-XXXXXXXX
Uiteindelijk mail wisseling met HTC:
Slecht leesbaar, komt door de HTC portal, blijkbaar snapt de HTC portal nog niet dat een 'enter' daadwerkelijk meerwaarde heeft.Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC One X + Mijn naam is Abdullah, ik ben van de technische ondersteuning van de klantenservice voor het HTC Email Team. Ik wil u als eerst mijn excuses aanbieden voor de service die u van ons heeft ontvangen en u bedanken om dit onder onze aandacht te brengen. HTC is een klantenservice georiënteerd bedrijf en is erop gebrand om ervoor te zorgen dat alle klanten een uitstekende service ervaren. Het is erg vervelend om te horen dat wij hier gefaald hebben. Ik zou u graag willen toelichten dat uw reparatie goed is ingeboekt en met de grootste zorg zal worden uitgevoerd. U kunt uitgaan dat een reparatie maximaal 10 werkdagen zal duren, dit kan alleer uitlopen als er onderdelen niet op voorraad zijn en dat er gewacht moet worden op onderdelen uit Taiwan. Maar dit komt niet of nauwelijks voor. U toestel zal worden opgehaald worden op 10 mei. Mocht na deze reparatie het toestel nog steeds niet goed functioneren, dan moet het toestel nog 1 keer wordne opgestuurd voordat wij kunnen kijken naar een alternatieve oplossing. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd en wens u een fijne dag verder!
Beste Abdullah, Ik begrijp dat HTC een service gericht bedrijf is, dat is logisch. Ook is het proces van telefoonreparatie i.c.m. eventuele onderdelen logisch. In mijn eerste bericht schrijf ik over een oplossing van mijn ergernis, daar reageert u niet op. U schrijft wel over het feit dat HTC de ongeschreven regel volgt waarbij elk apparaat bij veel leveranciers omgewisseld wordt tijdens een 3e reparatie. Dat is standaard service. Begrijp ik uit uw reactie goed dat er, binnen een service gericht bedrijf, geen compensatie oplossingen liggen voor, zoals u het zelf omschrijft; een falende service? Mvg Giftcard
Beste Mr Giftcard, Ik bied mijn excuses aan voor het feit dat ik de indruk heb gewekt dat ik niet reageer op uw ergernis. Dit is niet mijn bedoeling. Ik heb uw reparatie geschiedenis bekeken en daarin zie ik dat mijn collega's die de reparatie ingeboekt hebben dit met de grootste zorg hebben gedaan. Ik vind het absoluut heel erg vervelend voor u dat uw telefoon nu voor de tweede keer ingeboekt is voor reparatie, maar u moet begrijpen dat wij van HTC er alles aan doen om dit probleem niet meer voor te laten komen. Zoals ik u ook in een eerder bericht heb aangegeven, ik kan u een alternatieve oplossing aanbieden als het toestel meer dan 3 keer is gerepareerd. Als dit dan ook het geval is dan ga ik hiervoor dan ook mijn best doen voor u. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Status
Momenteel maar weer wachten tot er meer bekend is, mijn telefoon is net opgehaald en volgens Abdullah is het aannemelijk dat ik 'em binnen 10 werkdagen weer zou mogen ontvangen.
Plussen en minnen:
Dynafix:
Positief:
- - Reparatie tijd, binnen 2 weken was mijn telefoon weer terug.
Negatief:
- - Slechte reparatie.
- - Geen juiste controle op de reparatie.
- - Telefoon in verslechterde staat afleveren.
- - Tot nu toe zonder enige vorm van excuses.
- - Via dit topic vond ik de link waarop de status bekeken kan worden van je reparatie. Mooie functie, maar niet gecommuniceerd, daarom in het negatieve rijtje.
Al-met-al is mijn ervaring met Dynafix slecht.
HTC
Positief:
- - Ophaal en retour service. ( I know, dit regelt Dynafix maar HTC betaald hiervoor. Als HTC minder betaald had ik 'em zelf op moeten sturen.)
- - Bij mijn eerste aanmelding telefonisch zeer goed te woord gestaan.
- - Goed op de hoogte gehouden via mail, ik heb een mail gekregen waarin de afspraak met de koerier bevestigd wordt, het service-nummer, contact gegevens en ook dat mijn telefoon klaar was na de reparatie en dat hij terug gestuurd zou worden.
Negatief:
- - Mail contact met HTC mbt mijn klacht; Het zijn goede mailtjes die ze versturen maar er wordt in geschermd met "de goede service"-instelling van HTC en toch doen ze geen stap extra voor iemand die nu voor de 5e keer in het service proces zit. Hij schrijft dat ze het heel erg vervelend vinden, maar dat gevoel krijg ik niet.
- - De tweede aanmelding van mijn telefoon-reparatie verliep knullig.
Al-met-al heb ik bij HTC mixed-feelings, het is allemaal redelijk tot goed geregeld maar alleen als je netjes tussen de lijntjes van de processen blijft.