In April m'n verhaal gedaan op het TROS Radar forum, daarom hier een citaat.
(link)
Apple iPhone 4, zwart 16GB
De iPhone in kwestie is vanbuiten 100% in orde, enkel wat gebruikerssporen van de carkit. Echter verbind de iPhone niet opnieuw als ik in een gebied ben geweest zonder service en werkt de nabijheidssensor niet (als je dan belt blijft het touchscreen actief). Dit was een veel voorkomend probleem bij de eerste iPhone 4's die geleverd werden. Dus ik vol goede moed, bij de AppleStore geweest in A'dam, bij Vodafone in A'dam en in Gouda. Zij vertelde mij dat er nog garantie op zat dus dat ik hem kon opsturen.
Ik een afspraak met Dynafix gemaakt om de iPhone op te halen, gevraagd of ik nog Garantie had en ja, dat had ik. De volgende dag stond er een busje voor de deur om hem op te halen. Ik heb de iPhone de dag ervoor gereset en van folie ontdaan voordat deze mee ging met de chauffeur. Op 't moment dat ik de iPhone inleverde, was er dus geen enkel barst in de iPhone te vinden. Dit hebben meerdere medewerkers van Vodafone gezien en de chauffeur zelf ook.
Na enkele dagen kwam er een brief binnen. Of er 235 euro neergeteld kon worden om het toestel om te ruilen. Maar, waarom dan? 'T toestel viel onder garantie dus gevraagd naar de bewijsstukken voor deze conclusie. dit gekregen en ben me rot geschrokken. Kijk zelf:
Buiten dat de foto's van bizarre kwaliteit zijn, weet ik 100% zeker dat ik 't toestel niet zo heb afgeleverd. Ik snap natuurlijk zelf ook wel dat als ik een iPhone zo inlever, dat dat niet onder de garantie valt. Dat gaat niet vanzelf. Toch beweren ze dat 't mijn iPhone is. Daarop heb ik duidelijkere foto's gevraagd met IMEI nummer. Heb daar nog niks van ontvangen.
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Iemand die ervaring hiermee heeft?
Bedankt!
Heb contact op genomen met Fenne. Bedankt!
Inmiddels weer foto's ontvangen van Dynafix. Echter wéér geen foto's van de iPhone en het IMEI nummer tegelijk. Zie:
De iPhone met de kloppende IMEI:
Nieuwe foto's, nu ook beschadiging aan de onderkant:
Gehele iPhone:
Vervolgens weer gebeld naar Dynafix dat ik hieraan nog niet kon zien dat dit mijn iPhone was. Ik wil foto's van m'n IMEI en schade tegelijk. Echter dat was na een hele discussie niet mogelijk. Ik beweerde van wel dus ik moest foto's sturen dat dat wel kon. Geen probleem, heb foto's gemaakt van een andere iPhone:
Het kan dus wel, foto's opgestuurd en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Wat zou er gebeuren als ik de iPhone terug zou roepen, zou ik dan m'n iPhone terug krijgen heel of toch kapot, en wie betaald de verzendkosten?
Bedankt!
Om het verhaal af te ronden. Ik heb contact gehad met Vodafone nadat ik mijn iPhone 4 eindelijk terug heb gehad. En uiteraard, hij was niet gebarsten en precies zoals ingeleverd. Dynafix beweerde de barsten te hebben gemaakt, maar echt niet, mijn achterkant (met de kleine krasjes op de juiste plekken) zat er gewoon nog aan.
Ik contact gehad met Vodafone en heb uiteindelijk een NIEUWE iPhone 4s gekregen. Ben je wel ruim 2 maanden verder maar dan heb je ook wat. :wink:
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.