• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Miyamoto schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:37:
Op de website van Dynafix staat nu een speciaal bulletin over vochtschade: Dynafix_informatiebulletin_vochtschade_druk.pdf.
Zelfs met een korte natuurkunde les... :D
Allereerst wat is waterdamp: waterdamp is water in de gasfase. Waterdamp is met het menselijk oog niet zichtbaar als er zich geen condensatie voordoet. Boven een kop warme vloeistof wordt het condenserende water uit de damp wel zichtbaar.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wel een komisch stukje: :+

"Afhankelijk van de plaats en intensiteit van het onheil merkt u direct het gevolg of pas na verloop van tijd."

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05
Zojuist bij VARA's Kassa: defecten aan telefoons die onterecht worden afgedaan als waterschade door een 'bepaald bedrijf'. En laat dat 'bepaald bedrijf' nu net Dynafix zijn :+

Kassa had zes iPhone's met verschillende defecten in hun bezit. Deze zes waren allen retour gekomen als zijnde waterschade en waren daarom niet onder garantie gerepareerd en tegen onderzoekskosten teruggestuurd.
Kassa heeft deze iPhone's laten controleren door een ander bedrijf die constateerde dat bij geen van de zes iPhone's sprake was van waterschade. Bij twee was er sprake van zeer lichte corrosie, wat eenvoudig te verwijderen was.

Vervolgens wordt de directeur van Dynafix in de studio even op het blok gelegd. Je zou verwachten dat deze diep door het stof gaat, maar neen; dat in zijn geheel niet.
Mijnheer had na consultatie met zijn 'experts' de conclusie getrokken dat zij maar in één geval onjuist gehandeld hadden en in de andere vijf gevallen was er juist gehandeld. Hij durfde zelfs tussen neus en lippen door te beweren dat het bedrijf van Kassa onjuiste conclusies had getrokken omdat zij enkel second-opinions deden. (M.a.w.: die hebben voordeel als zij constateren dat Dynafix fout zat).
Echt ongelofelijk; die man praatte om elke vraag heen, of verschool zich achter allerlei technische praat of drogredenen.

Uitzending zal straks wel op Uitzending Gemist staan; aanrader om te kijken. Arrogantie ten top als je het mij vraagt.

• -aad-
Laat maar, BounceCloud heeft een wat completere samenvatting gegeven van de uitzending..

[ Voor 108% gewijzigd door -aad- op 29-09-2012 19:51 ]

Anoniem: 318025

Wel erg toevallig dat het alleen iPhones zijn waar het op waterschade gegooid werd, ik heb geen andere merk zien langs komen, maar heb zelf dan ook nooit problemen gehad met garantie afhandeling van HTC, dat is altijd goed gegaan.

Dus deze uitzending van Kassa zegt meer over Apple want die zullen wel opdracht aan Dynafix geven, van gooi het zoveel mogelijke op waterschade, dat bespaart Apple ja geld.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Ik heb hetzelfde gehad, maar heb toen een lange brief naar Dixons gestuurd, en toen was het in eens een foutje en was alles direct weer mogelijk. Ze doen daar maar wat, want ik had me telefoon ingestuurd omdat de microfoon los zat, bellen ze me op, ja meneer ik zie inderdaad dat de camera het niet meer doet, maar verder zijn er geen sporen van waterschade, een foutje van onze kant. Die drie weken daarvoor ben ik in Amerika geweest op vakantie en heb ik wekenlang foto's gemaakt met mijn iPhone. Dynafix is een RAMP! Een tip die ik kan geven is om foto's te maken van je waterindicatoren.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 29-09-2012 19:58 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Meneer van Dynafix stelde dat er per maand meer dan 100.000 defecte producten binnenkomen waarvan 60.000 defecte telefoons. 720.000 defecte telefoons per jaar aangeboden alleen al bij Dynafix? Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk hoog getal. Als er dan enkele stuks niet juist zouden worden beoordeeld dan lijkt me dat een meer dan redelijk aantal maar ik kan me het totale aantal defecte telefoons helemaal niet voor waar aannemen. Zou hij niet het aantal per jaar bedoelen? Als die 60.000 stuks per maand wel correct is dan is het uitvalpercentage wel heel erg hoog onder de mobile telefoon?

Testing, one, two ...

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:57:
Wel erg toevallig dat het alleen iPhones zijn waar het op waterschade gegooid werd, ik heb geen andere merk zien langs komen, maar heb zelf dan ook nooit problemen gehad met garantie afhandeling van HTC, dat is altijd goed gegaan.

Dus deze uitzending van Kassa zegt meer over Apple want die zullen wel opdracht aan Dynafix geven, van gooi het zoveel mogelijke op waterschade, dat bespaart Apple ja geld.
Dat is inderdaad toevallig, maar dat zou ook kunnen om vergelijking te vergemakkelijken. Dat je bijvoorbeeld geen discussie krijgt over de kwaliteit van componenten van de verschillende merken.

Dat Apple aan Dynafix daartoe opdracht zou geven vind ik plausibel. Het is notabene een premium merk en ik acht zo'n opdracht niet in hun marketingstrategie passend. Verder zou dat fout zijn van Apple, maar ook zeker van Dynafix. Dat zou misleiding zijn om onder garantiereparaties uit te komen en dat is strafbaar.
En zowel Tweakers als andere fora staan vol met verhalen van andere merken die met waterschade worden afgedaan.
Het zou kunnen, maar ik acht het wel zeer plausibel. Een net zo plausibele reden kan zijn dat Dynafix veel op waterschade gooit omdat dit ze tijd bespaard, een zeer rekbaar en aan discussie onderhevige reden is en het ze zo geld oplevert.
Wat zal het zijn? Zullen we wel niet achterkomen, maar ik vond de opstelling van Dynafix in de uitzending op zijn minst opmerkelijk. De toestellen waren niet meer in hun bezit en toch kon door experts in een second-opinion beoordeeld worden dat het toch echt geen fout van hun was.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Dit is de derde keer dat ik mijn telefoon heb opgestuurd. Heb dit gedaan vanwege vlekken in het scherm (htc one X ) na de reparatie. Ook was het zo dat het lenskapje flink beschadigt was. Nou heb ik dit gemeld door middel van een extra klachtomschrijving en nu gaan ze het hele camera systeem vervangen.

Zij snappen het ook niet helemaal he.

Al met al wel positief. want ze doen niet moeilijk icm garantiekwesties.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Zit toch met enige verbazing naar het Kassa item te kijken, en dan met name hoe de directeur van Dynafix reageert....

Slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:32
Wat is de directeur van Dynafix een arrogante etterkop zeg. Heb gisteren het progamma gezien. Gewoon je iphone naar lelieveld brengen. Veel betere service.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is dat als je gebruik wilt maken van garantie dat meestal via Dynafix gaat, dus veel keuze heb je niet, maar zolang je geen iPhone hebt zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Denzis schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:39:
Dit is de derde keer dat ik mijn telefoon heb opgestuurd. Heb dit gedaan vanwege vlekken in het scherm (htc one X ) na de reparatie. Ook was het zo dat het lenskapje flink beschadigt was. Nou heb ik dit gemeld door middel van een extra klachtomschrijving en nu gaan ze het hele camera systeem vervangen.

Zij snappen het ook niet helemaal he.

Al met al wel positief. want ze doen niet moeilijk icm garantiekwesties.
Misschien is dat lenskapje niet apart als onderdeel te bestellen en hebben ze daarom de hele camera module vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BounceCloud schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:49:
Zojuist bij VARA's Kassa: defecten aan telefoons die onterecht worden afgedaan als waterschade door een 'bepaald bedrijf'. En laat dat 'bepaald bedrijf' nu net Dynafix zijn :+

Kassa had zes iPhone's met verschillende defecten in hun bezit. Deze zes waren allen retour gekomen als zijnde waterschade en waren daarom niet onder garantie gerepareerd en tegen onderzoekskosten teruggestuurd.
Kassa heeft deze iPhone's laten controleren door een ander bedrijf die constateerde dat bij geen van de zes iPhone's sprake was van waterschade. Bij twee was er sprake van zeer lichte corrosie, wat eenvoudig te verwijderen was.

Vervolgens wordt de directeur van Dynafix in de studio even op het blok gelegd. Je zou verwachten dat deze diep door het stof gaat, maar neen; dat in zijn geheel niet.
Mijnheer had na consultatie met zijn 'experts' de conclusie getrokken dat zij maar in één geval onjuist gehandeld hadden en in de andere vijf gevallen was er juist gehandeld. Hij durfde zelfs tussen neus en lippen door te beweren dat het bedrijf van Kassa onjuiste conclusies had getrokken omdat zij enkel second-opinions deden. (M.a.w.: die hebben voordeel als zij constateren dat Dynafix fout zat).
Echt ongelofelijk; die man praatte om elke vraag heen, of verschool zich achter allerlei technische praat of drogredenen.

Uitzending zal straks wel op Uitzending Gemist staan; aanrader om te kijken. Arrogantie ten top als je het mij vraagt.
En je vergeet nog de manager van Vodafone (?) die benadrukte hoe gul ze wel niet zijn door 2 jaar garantie te geven, in plaats van 1. Want Apple geeft maar 1 jaar. En ook dat de schade kan komen doordat je je telefoon in de keuken hebt laten liggen of ergens waar bovengemiddeld veel vocht in de lucht kan zijn.
Het is eigenlijk bizar hoe het daar loopt. Met computers of een wasmachine had niemand dit soort dingen geaccepteerd.

Gewoon gelijk naar de geschillencommissie als het fout begint te lopen, dat zal je een hoop ellende besparen.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
tweaker2010 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

Misschien is dat lenskapje niet apart als onderdeel te bestellen en hebben ze daarom de hele camera module vervangen?
Het lenskapje behoort zeg maar tot de behuizing.

Als voorbeeld :

EDIT:
Ik zie wel wat ze vervangen. Hij is gisteren gemaakt en komt als het goed is vandaag of morgen binnen :D
Lekker snel. binnen een week namelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Denzis op 02-10-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:54

Nox

Noxiuz

Als kapje te veel tijd kost om te vervangen doen ze meestal een boardswap of nieuwe behuizing.

Idem voor een slechte jack connector (bij mijn DHD veel voorkomend probleem). Dan halen ze die er niet af maar vervangen ze de hele zooi gewoon.

Overigens heb ik nu, een maand of 7/8 na boardswap weer last van dezelfde problemen. Echter heb ik vlak na de boardswap na het rooten wat problemen gehad. Ik moest de telefoon resetten door de accu eruit te halen. De accu viel op de grond > indicator rood.

Maar toestel heeft waarschijnlijk geen enkele vorm van corrosie. (alle pinnetjes zijn nog netjes voor zover ik kan zien). Hoe zal Dynafix hiermee omgaan? Na het zien van de huidige uitzending zijn ze bij het minste geringste al heel erg lief op het vinkje 'vochtschade'. Overigens moet een telefoon uiteraard gewoon een regendruppel kunnen hebben, dus met minieme vochtschade moet dit ook opgelost kunnen worden dunkt mij. Tenzij je natuurlijk het monopoly hebt als reparatiebedrijf, dan kan je alles maken.

Grappig detail, ze zijn een schroef vergeten na de boardswap. Eens kijken of ik hem terug kan laten sturen om die schroef er nog in te draaien. Kijken of ze ook daarvoor een softwarereset nodig achten :+ En uiteraard waterschade, dan lever ik hem wel in mét accu :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:20
Wat ik me afvraag aan de hand van die aflevering is dat je al 'vochtschade kan hebben als de telefoon in je broekzak zit tijdens een regenbui'. Maar als de telefoon daar niet tegen kan dan is dat toch gewoon een knettergrote ontwerpfout? Als de waterdamp van zoiets al schade veroorzaakt dan valt dat in mijn ogen gewoon onder normaal gebruik en er mag verwacht worden dat een telefoon daar tegen kan.

Ik zou bijna een nieuwe wet voorstellen, als er bij een second opinion blijkt dat het oordeel totaal fout is (bv Dynafix zegt weer eens waterschade) en bv apple zegt dat het probleem er werkelijk niks mee te maken heeft moeten de onderzoekskosten dubbel vergoed worden, puur als boetedoening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je telefoon hoeft niet perse stuk te gaan van vochtschade, ze overleven dat vaak genoeg, zo ben ik eens op vakantie in donker bij het vier sterren hotel in zo'n vijvertje gevallen omdat ik niet gezien had dat het er was omdat het donker was.

Nou goed mijn telefoon ( HTC Desire HD ) deed het nog gewoon, maar ik moest hem wel even laten drogen en heb ik met haardroger gedaan en volgende dag was het in orde en heeft gewoon nog gedaan, maar ik heb wel verkocht, maar hij werkte gewoon uitstekend ik denk dat hij bij zijn nieuwe eigenaar nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:57

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb een HTC OneX via Typhone aangeschaft waar ik wat pech mee heb. Allereerst een Wifi probleem, 1 x opgestuurd naar Dynafix en gerepareerd teruggekomen. Daarna bleek de positiebepaling niet goed waardoor de navigatie niet meer goed werkt, daarvoor heb ik een topic aangemaakt [HTC OneX] onnauwkeurige GPS / kompas

TLDR; 2 x opgestuurd voor de probleem, 2x niet gerepareerd

Ik heb inmiddels weer contact gehad met HTC en ze gaan mijn toestel vervangen omdat ik in korte tijd 3 x mijn toestel heb moeten opsturen voor reparatie en het probleem nog niet is opgelost.
Nu heb ik gevraagd of ze direct een ander toestel meenemen als ze de oude komen ophalen en ik kreeg de volgende mail:
Hartelijk dank voor het contacteren van HTC betreffende uw HTC One X.

Mijn naam is xxxx en ik ben werkzaam op de afdeling emails van de klantenservice van HTC.

Ik begrijp dat een vervangend toestel is goedgekeurd.

Het is helaas niet zo dat u direct het andere toestel krijgt. Dit heeft ermee te maken dat het reparatie centrum eerst moet de hardware fout van uw eigen toestel moet bevestigen omdat wij dit niet op afstand kunnen doen.

Daarna bouwen we een andere One X voor u. Deze is dus niet nieuw in doos maar een toestel die wij dan voor u laten bouwen. Zodra deze klaar is wordt hij weer naar u teruggestuurd.

U bent daarom wel tijdelijk uw telefoon kwijt. Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoor graag van u of u hiermee akkoord bent zodat ik het voor u kan inplannen.

Alvast bedankt voor uw medewerking.
Het komt er volgens HTC op neer dat ik nu dus een 4e keer zonder toestel kom te zitten en dat ze voor een 3e keer het toestel gaan onderzoeken voor dit probleem(ik twijfel erg over het onderzoek de eerste paar keer). Er is toen geadviseerd te wachten op de HTC software update. Die kwam een dag later en heeft niet geholpen. 2e keer hebben ze zelf de software update erop gezet (die er al op stond) en uiteraard was het probleem nog steeds aanwezig.

Is het niet zo dat ze nu eens gewoon een ander toestel moeten gaan leveren?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
Na alle negatieve reacties hier een positieve vermelding.

Mijn Desire S had er de brui aangegeven. Vrijdags ingeleverd bij Telecombinatie, precies een week later kreeg ik een belletje, uw toestel is terug.
Is bij Dynafix geweest, prima gemaakt tot nu toe en dit in een week tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

janvanduschoten schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:42:
Is het niet zo dat ze nu eens gewoon een ander toestel moeten gaan leveren?
Wij repareren zo ongeveer alle mobiele devices m.u.v. telefoons (als certified service center voor Asus, Apple, Sony, HP, TomTom, Samsung, enz...) en het is gebruikelijk dat bij een derde of vierde terugkeer van een apparaat er een korte inspectie wordt gedaan alvorens tot creditering wordt overgegaan. Helaas betekent dat dat je nog een paar dagen zonder toestel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:24
Gister met mijn telefoon langs de Apple Store in Amsterdam geweest. Niks van waterschade te vinden en een paar minuten later stond ik mijn backup te restoren op een gloednieuw toestel (hoogstwaarschijnlijk refurbished uiteraard). Vandaag of morgen maar met de papieren langs Phonehouse om mijn 'onderzoekskosten' terug te eisen.

Vantevoren foto's maken van je waterschade indicatoren kun je altijd doen voor de zekerheid, maar in mijn ervaringen wordt daar ook niet naar geluisterd. Mijn schoonmoeder heeft op dit moment ongeveer hetzelfde probleem: De aan/uit knop van haar Galaxy Nexus deed het niet meer, drie weken weg geweest ter reparatie en ook terug gekregen met de melding 'vochtschade'. Eerst kon ze haar telefoon nog aan krijgen door het apparaat aan de stroom te leggen maar nadat hij is weg geweest ter 'reparatie' doet zelfs dat het niet meer.

Met mijn iPhone kon ik nog langs een winkel van de fabrikant zelf, maar met haar Samsung gaat dat niet lukken. Haar 'reparatie' is uitgevoerd door Solid Vision en voor een second opinion verwijzen ze haar naar Dynafix, dat gaat dus niet werken :P

Iemand suggesties voor een betrouwbaar adres voor een second opinion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Edmin schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

Wij repareren zo ongeveer alle mobiele devices m.u.v. telefoons (als certified service center voor Asus, Apple, Sony, HP, TomTom, Samsung, enz...) en het is gebruikelijk dat bij een derde of vierde terugkeer van een apparaat er een korte inspectie wordt gedaan alvorens tot creditering wordt overgegaan. Helaas betekent dat dat je nog een paar dagen zonder toestel zit.
Ik heb HTC gemaild dat ik het toestel nu 4 maanden heb en er nu al in totaal 4 weken geen gebruik van heb kunnen maken ivm reparaties. Zou dus betekenen dat ik hem nog zeker 1 á 2 weken niet kan gebruiken.

Ook gemeld dat ik niet tevreden ben over de kwaliteitscontrole bij Dynafix, 2 x teruggestuurd zonder controle terwijl ik binnen enkele minuten na ontvangst van het toestel weer kon constateren dat het probleem wederom niet was verholpen.
Ik begrijp ook wel dat ze daar aardig moeten doorwerken maar als ik hem een paar keer moet opsturen kost het imo meer tijd & geld dan dat ze er gelijk de 1e keer serieus naar kijken en ook testen of het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je niet gewoon bij de verkopende partij zijn? Ik kies ook meestal om mijn garantie rechtstreeks via HTC te doen, maar eigenlijk moet ik bij MediaMarkt Duitsland wezen.

Dus als je dat via je verkopende partij doet dan kunnen zei je geld terug geven of een nieuw toestel, dat is trouwens al vaker gezegd dat garantie via de winkelier loopt en het je eigen risico is om het rechtstreeks via de fabrikant te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Klopt, had ook via Typhone gekund maar dan zit ik met een behoorlijke groep personen waar het mis kan gaan.

Ik>Typhone>HTC>Dynafix

Nu is de kring korter omdat ik rechtstreeks contact heb met HTC. Anders moet ik mijn probleem uitleggen aan Typhone en zie ik het weer gebeuren dat er iets mis gaat en niemand weet waar het fout is gegaan en wie het heeft gedaan. Alhoewel, de huidige situatie was ook al ruk maar dat ligt meer aan de controle na het "repareren" van Dynafix. Als je een ongerepareerd toestel retour stuurt, tja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Zingo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:35:
Wat ik me afvraag aan de hand van die aflevering is dat je al 'vochtschade kan hebben als de telefoon in je broekzak zit tijdens een regenbui'. Maar als de telefoon daar niet tegen kan dan is dat toch gewoon een knettergrote ontwerpfout? Als de waterdamp van zoiets al schade veroorzaakt dan valt dat in mijn ogen gewoon onder normaal gebruik en er mag verwacht worden dat een telefoon daar tegen kan.

Ik zou bijna een nieuwe wet voorstellen, als er bij een second opinion blijkt dat het oordeel totaal fout is (bv Dynafix zegt weer eens waterschade) en bv apple zegt dat het probleem er werkelijk niks mee te maken heeft moeten de onderzoekskosten dubbel vergoed worden, puur als boetedoening...
Ik kan je vertellen dat het grootste deel van de 'vochtschade' gevallen corrosie zijn, dus geen zwembad duik (komt ook genoeg voor hoor). Corrosie kan heel vaak klachten veroorzaken, dat is duidelijk (pinnetjes met elkaar kortsluiten = bad idea) De vochtstickers aan de binnenkant zijn dan vaak nog ok, dus als een second opinion zegt dat de telefoon nog ok is omdat die sticker niet verkleurd is, dan is dat natuurlijk niet het hele verhaal.

Het is zeer zelden dat het fout gaat met het constateren van de corrosie, maar eerder dat de definitie van vochtschade gewoon heel lastig is, omdat je meerdere partijen hebt waar je het aan moet verantwoorden, het reparatiebedrijf, de winkel en de fabrikant.

Je hebt met alle 3 te maken als het gaat om de eventuele vergoeding die je krijgt voor de reparatie als bedrijf.

Stel Apple zegt tegen Dynafix: een enkel puntje corrosie betekend einde garantie.. wat kan Dynafix daar dan nog aan doen? Die definitie zal ook nog wel eens veranderen afhankelijk van hoe de media is over dit soort onderwerpen en zoals de afgelopen tv uitzending.

En dan heb je natuurlijk nog andere situaties.. de een vind misschien een klein beetje corrosie prima om onder garantie te repareren (of ziet het over het hoofd), de ander pakt elk puntje (want: dat zijn de orders) als reden voor afkeuring (wat ook klopt op papier, maar wel lullig voor de klant is)

Het is een heel lastig parket waar je in zit als bedrijf het bedrijf kan ik me voorstellen. Je hebt aan de ene kant je 'klant' en aan de andere kant de 'klant' in de winkels die je beide tevreden moet houden met beide compleet andere belangen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 04-10-2012 19:41 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04 21:18

Nny

Dat is allemaal leuk en aardig en een goede uitleg waarom ook minime vochtschade kan zorgen voor defecten, maar schade zoals onstaan door normaal gebruik, zoals aangeven door Zingo, moet natuurlijk altijd onder garantie vallen.

Je kunt van een telefoon toch niet verwachten dat deze nooit aan vocht wordt bloot gesteld, zeker in een klimaat als het onze. Een telefoon moet ook buitenshuis gebruikt kunnen worden en dus ook een spatje kunnen heben, of een tripje in een vochtige broekzak kunnen overleven.

De man bij Kassa haalde, als ik me niet vergis, ook nog aan dat vochtschade ook kon ontstaan door een telefoon op de badkamer te laten liggen bij het douchen. Het is toch werkelijk van de gekke, dat als dit voor een defect zorgt, dit dan buiten garantie valt. Wat mij betreft heb je dan als frabrikant een ondeugdelijk product gemaakt en moet je het gewoon vervangen danwel repareren.

PSN, Twitter: NNY1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Is het erg om te klagen om deze schade? https://www.dropbox.com/s/o10i4gal8q86ffn/DSCF1831.JPG

Ik kreeg hem zo terug na de 2de reparatie onder garantie.

Wat denken jullie wat htc hier mee doet?

Ook nog een rammel in de camera jeej

[ Voor 11% gewijzigd door Denzis op 05-10-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon aankaarten, nee heb je, ja kun je krijgen. Als het er niet op zat heb je gewoon een punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als het er niet al op zat zou ik wel behoorlijk ontstemd zijn over een dergelijke beschadiging. Als je het zelf gedaan hebt valt er niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:52:
Als het er niet al op zat zou ik wel behoorlijk ontstemd zijn over een dergelijke beschadiging. Als je het zelf gedaan hebt valt er niets te klagen.
Het zat er sowieso niet op nee, Het viel meteen op zodra ik de telefoon uit de retourverpakking haalde.
Het is best wel miniscuul en als ik het zelf had gedaan had ik me er niet aan geergerd maar als je het niet zelf heb gedaan is het wel erg storend.

Het lijkt net alsof dynafix met een schroevendraaier is uitgeschoten.

Heb het aangekaart bij HTC zelf, en die gaat er wat meedoen (escalatie afdeling)
Ben benieuwd wat er uitkomt. Heb zelf net vandaag mijn oude HTC desire verkocht dus heb geen geen vervanging indien de telefoon even weg is :( Dus wil eigenlijk wel een nieuwe voordat dat ding weer halfbakken terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mijn boekje heet dat niet miniscuul, maar ik ben dan ook voorzichtig met mijn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Nny schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig en een goede uitleg waarom ook minime vochtschade kan zorgen voor defecten, maar schade zoals onstaan door normaal gebruik, zoals aangeven door Zingo, moet natuurlijk altijd onder garantie vallen.
Zoals ik al zei is het dan ook niet de keuze van het reparatiebedrijf maar die van Apple.. En ja dat is best lullig. (trouwens na de uitzending is het echter geen groot punt meer de corrosie, dus doe er je voordeel mee)
De man bij Kassa haalde, als ik me niet vergis, ook nog aan dat vochtschade ook kon ontstaan door een telefoon op de badkamer te laten liggen bij het douchen. Het is toch werkelijk van de gekke, dat als dit voor een defect zorgt, dit dan buiten garantie valt.
Ik vind persoonlijk niet dat electronische apparatuur (van welk merk dan ook) thuis hoort in vochtige ruimtes in huis, en zeker niet een douche. Dat is echt een KILLER voor apparatuur, vragen om problemen.

Dat is als een kaars meenemen in een storm en dan klagen dat hij uitgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 06-10-2012 13:29 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een telefoon hoort gewoon tegen gebruiksomstandigheden te kunnen die te verwachten zijn. Dus bellen in lichte regen, condens uit adem, zweet in een broekzak of een badkamer zijn allemaal zaken die onder normaal gebruik vallen. Er is natuurlijk een groot grijs gebied met zwarte grenzen, maar zoals de situatie nu is lijken de bedrijven de grenzen wel erg naar hun eigen voordeel toe gelegd te hebben. Een telefoon dient gewoon binnen redelijke grenzen te functioneren in de echte wereld en de echte wereld is nu eenmaal geen steriele en droge kamer.

Overigens kan condens uit een badkamer bar weinig kwaad, want daar zitten geen mineralen in en het geleidt dus ook niet. Ik kan mij niet heugen ooit een telefoon in de badkamer meegenomen te hebben, maar het zou geen ramp moeten zijn als je mobiel een keer op een plankje ligt als je staat te douchen.

Met je telefoon in je broekzak in de sloot springen? Nee. Een keertje door de regen fietsen waarbij je broek wat vochtig wordt? Dat zou toch echt moeten kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-10-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Interessant topic. Wat opvallend is is dat je rechtstreeks met Dynafix contact krijgt bij een reparatie terwijl in principe alles via de winkelier moet verlopen. Leuk en aardig om je reparatie te tracken, maar als jij een toestel inlevert bij een winkel ter reparatie dan verwacht je ook dat je daar je toestel ook weer mag afhalen toch? En eventuele geschillen ook bij de winkel mag afhandelen. Dus een Dynafix die jou benadert met "sorry reparatie gaat niet door want [vul_onzin_reden_in] en nu moet je 30 euro betalen om überhaupt je kapotte phone terug te krijgen" lijkt me in de eerste plaats niet toegestaan. Of wel?

Misschien dat ik daarom toch liever bij een fysieke winkel koop voor complexe electronica zoals een smartphone. Als ie stuk gaat dan kan ik dat ding gewoon droppen in de winkel (alleen je naam en telefoonnummer afgeven), redelijke termijn afspreken en lukt achteraf herstel niet binnen die termijn dan een nieuw product mee, of de koop ontbinden en je geld terug.

Het is simpelweg te makkelijk voor een winkel (webshop) om zich niet meer te bemoeien met garantieproblemen nadat Dynafix de reparatie in behandeling heeft genomen. De winkel verkoopt, de winkel regelt de garantie en dus ook de problemen. Met Dynafix wil ik niks te maken hebben. Terecht, gezien de vele negatieve reacties over dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Had een HTC One V met het beruchte QHSUSB_DLOAD-probleem (zie mijn topic op XDA).

Ik had hem gekocht bij Studentmobiel, maar op hun site las ik dat ik in het geval van een RMA hem zou moeten opsturen naar hun op eigen kosten. Daar had ik geen zin in, dus heb ik het maar via HTC geprobeerd.

Via de webchat het probleem uitgelegd, en de medewerker heeft een RMA voor mij opgezet en een afspraak gemaakt met de koerier :)
Koerier kwam volgende dag op de afgesproken mijn telefoon ophalen. Ongeveer een weekje kwijtgeweest aan Dynafix voordat de koerier hem weer kwam terugbrengen :)

Gelukkig helemaal schadevrij weer teruggekregen en het probleem is natuurlijk opgelost :) _/-\o_

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 18:30
Ik heb mijn Xperia U waarvan het glas uitsteekt dinsdag ingeleverd bij The Phone House (waar ik hem niet heb gekocht), en raad eens? Hij wordt niet door Dynafix gerepareerd :D

Order - Volledig ingevoerd 16-10-2012 17:36:04
Order - Bevestigd 16-10-2012 17:36:12
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 17-10-2012 13:20:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 18-10-2012 1:36:47
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 18-10-2012 15:23:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 19:12
Ah gezellig, mijn telefoon (sgs2) na 2 maanden stuk. Oververhittingsproblemen en niet meer opladen enzo. Eerst naar de TPH gebracht om te kijken wat het was .. konden het niet maken 8)7 Nu ligt mijn telefoon ook bij Dynafix. Ik ben benieuwd.. een telefoon van 2 maanden oud die al zo doet :X

Tot nu toe zijn we zover;

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 13-10-2012 11:26:10
Order - Bevestigd 13-10-2012 11:26:14
Reparatie service point - Reparatie afgebroken 15-10-2012 13:05:51
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 15-10-2012 17:08:14
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-10-2012 2:16:36
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 17-10-2012 2:16:37
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-10-2012 14:21:37
Reparatie repair center - In behandeling 18-10-2012 12:22:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Niet zeuren, mijn telefoon brickte al na 3 weken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 19-10-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 20:17
Denzis schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:59:
[...]

Het zat er sowieso niet op nee, Het viel meteen op zodra ik de telefoon uit de retourverpakking haalde.
Het is best wel miniscuul en als ik het zelf had gedaan had ik me er niet aan geergerd maar als je het niet zelf heb gedaan is het wel erg storend.

Het lijkt net alsof dynafix met een schroevendraaier is uitgeschoten.

Heb het aangekaart bij HTC zelf, en die gaat er wat meedoen (escalatie afdeling)
Ben benieuwd wat er uitkomt. Heb zelf net vandaag mijn oude HTC desire verkocht dus heb geen geen vervanging indien de telefoon even weg is :( Dus wil eigenlijk wel een nieuwe voordat dat ding weer halfbakken terugkomt.
Ik heb een zelfde ervaring gehad met Dynafix (zie paar pagina's terug in dit topic). Ik had mijn iPhone ter reparatie opgestuurd, en het vervangende model had inderdaad ook een schade https://dl.dropbox.com/u/18404675/P1010351.JPG

Uiteraard meteen contact opgenomen met Dynafix, en meteen een afspraak gemaakt om het toestel op te laten halen. Na een tijd kreeg ik weer een pakketje, zelfde telefoon en er was een software update uitgevoerd :| ... Daarna is het toestel wel omgerolen voor een nieuw vervangend toestel.

Kortom, contact opnemen met DynaFix, en duidelijk uitleggen wat er mis is gegaan, en uiteindelijk krijg je wel een onbeschadigd toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:02:
Inderdaad, ik heb mijn HTC Evo 3D na pas twee weken in gebruik gehad te hebben ook moeten op laten halen door dynafix.

Het is nou eenmaal niet anders of de winkel moet willen ruilen, maar na twee weken word dat vaak niet meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Laatst online: 01-10-2019
Onlangs een Galaxy S2 overgekocht van iemand, maar nu blijkt de volumeknop defect te zijn. Het toestel valt nog onder garantie (Samsung verwijst me door naar Dynafix), maar ik twijfel erover of ik het niet beter gewoon zou retourneren naar de verkoper.

Discussiefora staan vol met negatieve ervaringen, maar als het goed is gaan mensen daar natuurlijk niet snel iets over zeggen. Heeft er iemand een idee wat ongeveer de verhouding is van goede en slechte ervaringen met Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mja het enige wat ik erover kan zeggen dat mijn telefoon laatst naar Dynafix is geweest (namens HTC), en dat dat prima verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Compizfox schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:02:
3 weken!? zo dan.. dan heb je idd helemaal pech :>

Nou mijn telefoon lijkt gemaakt te zijn :o
Ik ben benieuwd, hopelijk onbeschadigd want ik ben er echt super zuinig op.. het is maar afwachten wanneer ze hem terug sturen.

STATUS DATUM / TIJD
Reparatie Intern - Component repair 22-10-2012 10:29:41
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 22-10-2012 11:06:26
Reparatie repair center - Voltooid 22-10-2012 11:06:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
170074 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:03:
Interessant topic. Wat opvallend is is dat je rechtstreeks met Dynafix contact krijgt bij een reparatie terwijl in principe alles via de winkelier moet verlopen. Leuk en aardig om je reparatie te tracken, maar als jij een toestel inlevert bij een winkel ter reparatie dan verwacht je ook dat je daar je toestel ook weer mag afhalen toch? En eventuele geschillen ook bij de winkel mag afhandelen. Dus een Dynafix die jou benadert met "sorry reparatie gaat niet door want [vul_onzin_reden_in] en nu moet je 30 euro betalen om überhaupt je kapotte phone terug te krijgen" lijkt me in de eerste plaats niet toegestaan. Of wel?

Misschien dat ik daarom toch liever bij een fysieke winkel koop voor complexe electronica zoals een smartphone. Als ie stuk gaat dan kan ik dat ding gewoon droppen in de winkel (alleen je naam en telefoonnummer afgeven), redelijke termijn afspreken en lukt achteraf herstel niet binnen die termijn dan een nieuw product mee, of de koop ontbinden en je geld terug.

Het is simpelweg te makkelijk voor een winkel (webshop) om zich niet meer te bemoeien met garantieproblemen nadat Dynafix de reparatie in behandeling heeft genomen. De winkel verkoopt, de winkel regelt de garantie en dus ook de problemen. Met Dynafix wil ik niks te maken hebben. Terecht, gezien de vele negatieve reacties over dit bedrijf.
Ik vind het ook een slechte zaak, ik heb gisteren mijn telefoon naar de The Phonehouse gebracht, en heb daar het Dynafix formulier moeten ondertekenen. Terwijl het eigenlijk niet mijn risico zou moeten zijn of de klacht wel of niet geconstateerd wordt door Dynafix. De winkel constateerde de klacht ook, en dat zou voldoende moeten zijn, daar heb ik immers de telefoon gekocht.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn ervaring:
Sony Ericsson opgestuurd met kapotte USB/lader connectie. Hij was extern gerepareerd binnen paar dagen. Nergens stond iets over kosten ed. Toestel werd gerepareerd naar Dynafix gestuurd en vandaag binnen gekregen. Staat er op de status pagina een service bon waarin staat dat het toestel onherstelbaar retour is verzonden. Terwijl er wel staat dat hij gerepareerd is. Kosten 53 euro. Vanmiddag kwam iemand van postnl dus leuk zeggen dat ik 53 euro kon betalen. Heb hem geweigerd!
Volgens de regels van Dynafix moet ik eerst nog op de hoogte worden gesteld voordat ik uberhaupt betalen moet. Iemand tips hoe dit af te handelen?

TLDR;
Telefoon gerepareerd, servicebon zegt onherstelbaar dus 53 euro betalen (maar status pagina zegt Toestel extern gerepareerd)

Order - Volledig ingevoerd 10-10-2012 14:47:25
Order - Bevestigd 10-10-2012 14:47:29
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 10-10-2012 14:47:29
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 11-10-2012 22:55:42
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 11-10-2012 22:55:43
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 12-10-2012 8:13:18
Reparatie repair center - In behandeling 12-10-2012 8:18:16
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 12-10-2012 8:25:31
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 12-10-2012 8:25:31
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 15-10-2012 15:19:50
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst<�/span> 15-10-2012 15:19:51
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 16-10-2012 8:43:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 17-10-2012 21:38:30
Reparatie ETD - In behandeling 17-10-2012 22:13:12
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 19-10-2012 21:12:03
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 19-10-2012 21:14:21
Reparatie ETD - Reparatie gereed 19-10-2012 21:16:06
Logistiek - Product klaar voor retourzending 22-10-2012 12:43:08
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 22-10-2012 13:03:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
@silasje1 Je hebt bewijs dat er in de tracking staat dat er nergens sprake is van een prijsopgave. Dit betekent dan ook dat anders het toestel zonder toestemming gerepareerd zou zijn. In dit geval heb je een briefje gehad dat die niet gemaakt is terwijl dit volgens het formulier is gebeurd. Weet niet of je hem rechtstreeks naar dynafix heb gestuurd, anders even contact opnemen via de chat (niet bellen, is duur) . Je hebt gewoon recht op je telefoon. ;)

Bij mij is die tot nu toe nog niet verzonden.
Jammer.. nu maar hopen dat ik hem morgen kan ophalen. Zonder gekke rekeningen enzo 8)7
Het duurt in ieder geval geen 5 weken :)

STATUS DATUM / TIJD
Reparatie Intern - Component repair 22-10-2012 10:29:41
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 22-10-2012 11:06:26
Reparatie repair center - Voltooid 22-10-2012 11:06:26
Logistiek - Product klaar voor retourzending 22-10-2012 22:11:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
waar kan ik hun chat vinden? Ik heb hem rechtstreeks gestuurd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
@silasje1

Als het goed is kan je de chat hier vinden http://web.dynafix.com/klantenservice/chat
Als dit niet werkt even de call me back functie proberen, maar vaak werkt dat ook niet.
Je kan ook mailen, staat onder het kopje klantenservice.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

TMV

Where did that damn icon go?!?

Ik heb m'n HTC Sensation XE ingestuurd via ThePhoneHouse vanwege niet functionerende WIFI en Bluetooth.. Traject tot nu toe:

Order - Volledig ingevoerd 11-10-2012 19:57:44
Order - Bevestigd 11-10-2012 19:57:48
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 12-10-2012 10:33:24
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-10-2012 12:38:16
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 13-10-2012 12:38:17
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-10-2012 12:21:26
Reparatie repair center - In behandeling 18-10-2012 8:39:12
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 18-10-2012 8:41:33
Reparatie repair center - In behandeling 23-10-2012 7:16:22
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 23-10-2012 10:44:32
Reparatie repair center - Product omgeruild 23-10-2012 10:44:32

Het lijkt erop dat ze de telefoon maar hebben vervangen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Zo, mijn telefoon back. Viel binnen de garantie gelukkig. Ben benieuwd, hij is helemaal leeg en ligt nu aan de oplader. Tot nu toe positief... hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Is het normaal dat Dynafix je firmware downgrade? Mijn vriendin heeft een Nexus S met android 4.1 ingeleverd. Volgens de track&trace hebben ze een onderdeel vervangen en "nieuwe" software geinstalleerd, namelijk: I9023XXKD1. Dat is 2.3.4. Raarrrrrr.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 18:30
Ik word nu wel een beetje ongeduldig :$ Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer? Mijn telefoon is nu ongeveer een week weg, maar ik zie nu bij iemand anders z'n reparatielog staan dat het maar 3 dagen heeft geduurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Vervolg:

Dynafix zei eerst dat de reparatie duurder werd dan het toestel zelf en daarom is terug verstuurd naar mij.
Volgende email zei dat de telefoon überhaupt niet gerepareerd kon worden :S Het blijft dus lekker dubieus helaas. Ik hoop dat ze vandaag reageren op mijn bericht. Mijn telefoon heeft alleen een kapotte usb connector dus zou makkelijk kunnen worden gerepareerd.
" In uw mail staat geen duidelijke vraag, maar aan de hand van de gegevens zien we dat uw toestel naar uw verzonden is met een remboursbedrag a € 53,23 voor onderzoekskosten. Bij de externe reparatiedienst is aangegeven dat het toestel onherstelbaar is. Dit betekent dat reparatie duurder is als de waarde van het toestel.
"
en een dag later:
"
Helaas is het toestel niet meer te repararen, ook niet binnen garantie.
Het toestel is onherstelbaar verklaard.
"
EDIT:
ik kreeg een mail terug wat hoeveel maH mijn accu voor mijn HTC gebruikt. Ironisch dat ik een Sony Ericsson heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door silasje1 op 25-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Order - Volledig ingevoerd 22-10-2012 17:02:42
Order - Bevestigd 22-10-2012 17:02:46
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 23-10-2012 10:03:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 24-10-2012 3:04:24
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 24-10-2012 3:04:25
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 25-10-2012 10:07:48
Reparatie repair center - In behandeling 25-10-2012 10:08:51
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 25-10-2012 11:50:00
Reparatie repair center - Voltooid 25-10-2012 11:50:00

Vraag me af of ze er iets aan hebben gedaan :X

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15

TMV

Where did that damn icon go?!?

Order - Volledig ingevoerd 11-10-2012 19:57:44
Order - Bevestigd 11-10-2012 19:57:48
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 12-10-2012 10:33:24
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-10-2012 12:38:16
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 13-10-2012 12:38:17
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-10-2012 12:21:26
Reparatie repair center - In behandeling 18-10-2012 8:39:12
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 18-10-2012 8:41:33
Reparatie repair center - In behandeling 23-10-2012 7:16:22
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 23-10-2012 10:44:32
Reparatie repair center - Product omgeruild 23-10-2012 10:44:32
Logistiek - Product klaar voor retourzending 23-10-2012 21:56:03
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 24-10-2012 15:37:41
Winkel - Product ontvangen 25-10-2012 15:11:56

Ik kan em straks weer ophalen *O* ben benieuwd of het echt een "nieuwe" is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Strider schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Ik vind het ook een slechte zaak, ik heb gisteren mijn telefoon naar de The Phonehouse gebracht, en heb daar het Dynafix formulier moeten ondertekenen. Terwijl het eigenlijk niet mijn risico zou moeten zijn of de klacht wel of niet geconstateerd wordt door Dynafix. De winkel constateerde de klacht ook, en dat zou voldoende moeten zijn, daar heb ik immers de telefoon gekocht.
Dat ondertekenen lijkt me zeer dubieus. Vooral als de winkel inderdaad al de klacht constateert. Ik zou echt graag wat tegen dit soort praktijken willen doen. Is er een jurist die weet of bovenstaande handelswijze is toegestaan? Wat gebeurt er als je niet akkoord gaat met het ondertekenen van zo'n 'wurgcontract'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Sony gebeld en die wisten me al meer te vertellen. Volgens teleplan had mijn telefoon druk/val of stoot schade. Dit klopt ook wel omdat ik de usb connector stuk heb gemaakt. Probleem is dat dynafix niet met antwoorden komt of mij een prijsopgave stuurt. Ik zie online dat je voor 10 euro een connector kan kopen. Dan zeggen ze dat de reparatie duurder is dan het toestel?

Wait and see dus weer. Heb Dynafix gemaild hiermee dat ze nu maar eens wel een goed antwoord mogen sturen ipv onzin om geld uit me te trekken/van me af te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 04:16
Gister mijn HTC Sensation ingeleverd bij de lokale Vodafone winkel omdat deze geregeld spontaan uitvalt, volgende de dame in de winkel een bekend geprobleem dus gelijk hem vanuit de winkel op laten sturen naar Dynafix:

STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 29-10-2012 13:05:19
Service-aanmelding - Bevestigd 29-10-2012 13:05:39
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 29-10-2012 14:19:20
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 29-10-2012 23:06:23
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 29-10-2012 23:06:24

[ Voor 3% gewijzigd door Ijsklont op 30-10-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

silasje1 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:13:
Vervolg:

Dynafix zei eerst dat de reparatie duurder werd dan het toestel zelf en daarom is terug verstuurd naar mij.
Volgende email zei dat de telefoon überhaupt niet gerepareerd kon worden :S Het blijft dus lekker dubieus helaas. Ik hoop dat ze vandaag reageren op mijn bericht. Mijn telefoon heeft alleen een kapotte usb connector dus zou makkelijk kunnen worden gerepareerd.
Reparatie duurder als je toestel zelf? Wat is dat nou voor onzin? Dan nog kunnen ze hem wel repareren toch?
Gewoon een nieuw mainboardje erin (waar die USB connector opzit). Evt met wat bijbetaling maar voor dat geld heb je geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 20:25
Mijn S3 ligt nu, voor de 2de keer, bij Dynafix. Nu trof ik dit aan:

Reparatie Intern - Wacht op informatie klant 30-10-2012 9:40:55

Ik heb niets van ze gehoord. Iemand de melding eerder gezien? Heb ze ook maar even gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Goedemorgen,
Wij hebben uw reactie per mail ontvangen en hierbij treft u mijn reactie aan.
Bij de externe reparatiedienst is aangegeven dat het toestel onherstelbaar is. Dit betekent dat reparatie duurder is als de waarde van het toestel. U kunt uw toestel dus retour ontvangen tegen betaling van de door hun bepaalde onderzoekskosten .
Helaas is het toestel dus niet meer te repararen, ook niet binnen garantie.
Het toestel is onherstelbaar verklaard. U heeft een pakbon per mail ontvangen met de opgave van de onderzoekskosten

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groeten,
Best regards,

Dit lijkt dus eind verhaal. Nog steeds geen prijsopgave van de kosten van de reparatie. Ik ga maar een nieuw toestel kopen, dit gaat helemaal niks worden zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

silasje1 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:51:
[...]
Dit lijkt dus eind verhaal. Nog steeds geen prijsopgave van de kosten van de reparatie. Ik ga maar een nieuw toestel kopen, dit gaat helemaal niks worden zo
Bij welke winkel heb je je toestel gekocht dan? Het lijkt me dat je daar nog wel garantie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je nog garantie hebt is het sowieso niet jouw probleem dat hij total-loss is. Dan moet de winkel jou gewoon een nieuwe leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
tweaker2010 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:34:
[...]

Bij welke winkel heb je je toestel gekocht dan? Het lijkt me dat je daar nog wel garantie hebt?
Ik heb hem gekocht bij belsimpel.nl . Ik ga deze mail even aan hun doorsturen en nogmaals vragen waarom het buiten de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:12
Wat is het toch ook een incompetent bedrijf zeg... Derde HTC die ik aanbied en meteen weer terugkan. Ik was huiverig m'n HTC One X met slechte wifi antenne te laten repareren en apparently rightfully so. Wifi probleem is gefixt, ditmaal is niet de GPS gesloopt, geen volume rocker, en zelfs de capacitieve toetsen doen het nog. Alleen het geluid is weg, werkt enkel nog met headphones. Weer een week zonder phone dus.. eigenlijk wel lekker rustig.
Prachtig dat er dan telkens weer op je reparatieformulier staat dat er 'gecontroleerd is'. Volgende keer geen HTC voor mij, eens is de maat vol.

[ Voor 14% gewijzigd door zzattack op 06-11-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

zzattack schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:59:
Prachtig dat er dan telkens weer op je reparatieformulier staat dat er 'gecontroleerd is'. Volgende keer geen HTC voor mij, eens is de maat vol.
Dus andere fabrikanten maken geen gebruik van Dynafix? En hun toestellen gaan nooit defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:12
Tja, vast wel, maar ik hoop dan uberhaupt niet in contact te hoeven komen met dynafix. Nadat 3 verschillende telefoons alle 3 2x direct achter elkaar opgestuurd moeten worden omdat bij de 'reparatie' iets ongerelateerds kapot is gegaan raakt het merk toch wat van mijn loyaliteit kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door zzattack op 06-11-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:53
In April m'n verhaal gedaan op het TROS Radar forum, daarom hier een citaat. (link)

Apple iPhone 4, zwart 16GB
De iPhone in kwestie is vanbuiten 100% in orde, enkel wat gebruikerssporen van de carkit. Echter verbind de iPhone niet opnieuw als ik in een gebied ben geweest zonder service en werkt de nabijheidssensor niet (als je dan belt blijft het touchscreen actief). Dit was een veel voorkomend probleem bij de eerste iPhone 4's die geleverd werden. Dus ik vol goede moed, bij de AppleStore geweest in A'dam, bij Vodafone in A'dam en in Gouda. Zij vertelde mij dat er nog garantie op zat dus dat ik hem kon opsturen.

Ik een afspraak met Dynafix gemaakt om de iPhone op te halen, gevraagd of ik nog Garantie had en ja, dat had ik. De volgende dag stond er een busje voor de deur om hem op te halen. Ik heb de iPhone de dag ervoor gereset en van folie ontdaan voordat deze mee ging met de chauffeur. Op 't moment dat ik de iPhone inleverde, was er dus geen enkel barst in de iPhone te vinden. Dit hebben meerdere medewerkers van Vodafone gezien en de chauffeur zelf ook.

Na enkele dagen kwam er een brief binnen. Of er 235 euro neergeteld kon worden om het toestel om te ruilen. Maar, waarom dan? 'T toestel viel onder garantie dus gevraagd naar de bewijsstukken voor deze conclusie. dit gekregen en ben me rot geschrokken. Kijk zelf:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg545/scaled.php?server=545&filename=41311271.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg220/scaled.php?server=220&filename=4131127.jpg&res=landing

Buiten dat de foto's van bizarre kwaliteit zijn, weet ik 100% zeker dat ik 't toestel niet zo heb afgeleverd. Ik snap natuurlijk zelf ook wel dat als ik een iPhone zo inlever, dat dat niet onder de garantie valt. Dat gaat niet vanzelf. Toch beweren ze dat 't mijn iPhone is. Daarop heb ik duidelijkere foto's gevraagd met IMEI nummer. Heb daar nog niks van ontvangen.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Iemand die ervaring hiermee heeft?

Bedankt!

Heb contact op genomen met Fenne. Bedankt!

Inmiddels weer foto's ontvangen van Dynafix. Echter wéér geen foto's van de iPhone en het IMEI nummer tegelijk. Zie:

De iPhone met de kloppende IMEI:
Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/7566/41311273.jpg

Nieuwe foto's, nu ook beschadiging aan de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/5118/41311271.jpg

Gehele iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/2571/41311272.jpg

Vervolgens weer gebeld naar Dynafix dat ik hieraan nog niet kon zien dat dit mijn iPhone was. Ik wil foto's van m'n IMEI en schade tegelijk. Echter dat was na een hele discussie niet mogelijk. Ik beweerde van wel dus ik moest foto's sturen dat dat wel kon. Geen probleem, heb foto's gemaakt van een andere iPhone:

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/2598/mg6001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/5259/mg6024.jpg

Het kan dus wel, foto's opgestuurd en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Wat zou er gebeuren als ik de iPhone terug zou roepen, zou ik dan m'n iPhone terug krijgen heel of toch kapot, en wie betaald de verzendkosten?

Bedankt!

Om het verhaal af te ronden. Ik heb contact gehad met Vodafone nadat ik mijn iPhone 4 eindelijk terug heb gehad. En uiteraard, hij was niet gebarsten en precies zoals ingeleverd. Dynafix beweerde de barsten te hebben gemaakt, maar echt niet, mijn achterkant (met de kleine krasjes op de juiste plekken) zat er gewoon nog aan.

Ik contact gehad met Vodafone en heb uiteindelijk een NIEUWE iPhone 4s gekregen. Ben je wel ruim 2 maanden verder maar dan heb je ook wat. :wink:

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17
Edit: verkeerd topic. Is meer gericht aan de klantenservice van T-mobile

[ Voor 98% gewijzigd door Possible op 06-11-2012 22:55 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Gewoon blijven ontkennen, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00

scorpie

Supra Addict

Afgelopen week m'n iPhone 4S ingeleverd omdat de telefoon zichzelf niet meer op het 3G netwerk kon houden. Bij het verplaatsen van de telefoon (en dus verbonden zijn via nieuwe masten) verloor ik gewoon dataconnectie. In het display stond mooi het 3G icoon, maar ik had dus geen dataconnectie. Handmatig via settings 3G uit- en weer aanzetten hielp. Dus ik vermoed dat het iets softwarematigs moet zijn, maar ik heb em al gerestored, wat niet hielp. Oftewel, via Vodafone naar Dynafix laten verschepen.

Nu zat ik even te zoeken op de status meldingen op Google, en zo kwam ik hier terecht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat ik m'n iPhone in goede orde terug ontvang :X

Reparatie repair center - In behandeling 27-11-2012 11:39:28
Reparatie Intern - Wacht op omruil 27-11-2012 11:41:01

Ben benieuwd wat dat nu inhoudt.. zal het een nieuwe (refurbished?) iPhone worden? Wie zal het zeggen..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wel een snelle diagnose... vraag me af of ze binnen 2 minuten uberhaupt wel getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja dat vroeg ik me ook al af, maar ik vermoed dat degene die aan de telefoon heeft gewerkt gewoon pas de status heeft veranderd toen hij klaar was met de case. Is trouwens ook wel grappig nu ik er over nadenk.. via Find My iPhone zag ik dat ze em niet eens aan hebben gezet :')

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ok, update. Ik heb een nieuw IMEI nummer gekregen volgens de status afhandeling.

Servicehandeling: Toestel is omgeruild
Additionele informatie: Nieuw IMEI-nummer: xxxxxxxxxxxxx

Zou het een gerefurbished one zijn of een 'echt' nieuwe? (Als je een 'echt' nieuwe krijgt, krijg je neem ik aan ook gewoon een nieuw doosje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:33
Hierbij een tip voor mensen die te maken hebben met Dynafix;

Indien de klacht niet geconstateerd wordt, laat dat de laptop dan eerst terugbezorgen en biedt deze dan pas opnieuw aan met een nieuw RMA. Dat duurt namelijk hooguit 2 werkdagen. Als je belt om de klacht nog nader te specificeren en deze intern weer op te pakken doen ze 3 weken niets namelijk.

Een nog betere tip: biedt het product bij de winkel aan; dan mogen zij eindeloos bellen en smoesjes aanhoren ipv jijzelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

scorpie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:47:
Ok, update. Ik heb een nieuw IMEI nummer gekregen volgens de status afhandeling.

Servicehandeling: Toestel is omgeruild
Additionele informatie: Nieuw IMEI-nummer: xxxxxxxxxxxxx

Zou het een gerefurbished one zijn of een 'echt' nieuwe? (Als je een 'echt' nieuwe krijgt, krijg je neem ik aan ook gewoon een nieuw doosje?)
Ik neem aan een echte nieuwe, ik zou tenminste niet akkoord gaan met een gebruikte.
Als het goed is kun je aan de verpakking (zegel oid) wel zien of het een nieuw toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 20:54
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn Samsung Galaxy SII (I9100), omdat deze altijd aangeeft dat de lader erin zit, terwijl dit niet zo is. Dit blijkt een bekend probleem te zijn en heeft te maken met de usb-port op het toestel.

Nu kan ik mijn mobiel via twee routes laten repareren (ooit aangeschaft van een Tweaker, maar deze heeft hem gekocht bij studentenmobiel.nl), via Dynafix of via Samsung. Ik heb al een aantal ervaringen met Dynafix gelezen, maar deze zijn toch wisselend (ook op het TROS Radar forum). Wat raden jullie, de mensen die ervaring hebben met Dynafix, mij aan?

En maakt het nog uit dat ik tweede eigenaar ben? Zover ik weet zit er garantie op het product en is dit niet verbonden aan de eigenaar. Ik weet alleen niet zeker of dit helemaal correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
barzi schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:59:
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn Samsung Galaxy SII (I9100), omdat deze altijd aangeeft dat de lader erin zit, terwijl dit niet zo is. Dit blijkt een bekend probleem te zijn en heeft te maken met de usb-port op het toestel.

Nu kan ik mijn mobiel via twee routes laten repareren (ooit aangeschaft van een Tweaker, maar deze heeft hem gekocht bij studentenmobiel.nl), via Dynafix of via Samsung. Ik heb al een aantal ervaringen met Dynafix gelezen, maar deze zijn toch wisselend (ook op het TROS Radar forum). Wat raden jullie, de mensen die ervaring hebben met Dynafix, mij aan?

En maakt het nog uit dat ik tweede eigenaar ben? Zover ik weet zit er garantie op het product en is dit niet verbonden aan de eigenaar. Ik weet alleen niet zeker of dit helemaal correct is.
Ik raad je sterk aan dit via de retailer te regelen. Communiceren (ze zitten in België) met Dynafix is écht een drama. Van alle afspraken die gemaakt zijn met mij, zijn ze alleen de ophaalafspraak nagekomen. Ze gaan de laptop nu ongerepareerd terugsturen op mijn verzoek na 4 weken zodat ik deze alsnog aan de retailer Informatique kan aanbieden, zodat ik niet meer hoef te communiceren met dat Dramafix bedrijf. Mag Informatique het in mijn plaats doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

barzi schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:59:

Ik denk dat hij hoe dan ook toch wel bij Dynafix terecht komt. Dit was iig zo met mijn HTC One V (ook gekocht bij Studentmobiel trouwens)
Eerst wilde ik het via Studentmobiel regelen, maar bij hen moest je de verzendkosten zelf betalen. Daar had ik geen trek in. Dus maar even met HTC Support gechat, en die regelden dat m'n telefoon gratis door een koerier opgehaald en weer teruggebracht werd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Barzi, niet met Dynafix in zee gaan, tenzij je gedonder wilt.
Hier ook slechte ervaringen met Dynafix (meerdere). Ik ben nu zelfs zo dat ik goed kijk naar wat ik koop en of de fabrikant een contract heeft met Dynafix om het te repareren. Is dat zo, dan denk ik heel goed na of er geen alternatief is voor hetgeen ik wil kopen. Ik zou dan ook liever de hardware weg gooien indien defect, dan Dynafix er mee te laten prutsen, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dan ben je nogal sterk gelimiteerd in je keuze van telefoon, want volgens mij hebben bijna alle merken Dynafix als repair centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
@Compizfox als ik zie wat voor kloters dynafix zijn ben ik blij dat sony geen licentie heeft gegeven! geruststellend gewoon. goede keuze gemaakt qua merk

dit is de status van mijn mobiel, hij is nu dus wss bij sony

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 27-11-2012 12:22:26
Order - Bevestigd 27-11-2012 12:22:27
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 4-12-2012 12:02:10
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 5-12-2012 14:52:22
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 6-12-2012 8:05:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 6-12-2012 21:01:55
Reparatie ETD - In behandeling 7-12-2012 21:08:06

[ Voor 67% gewijzigd door Sidle op 08-12-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh met mijn HTC toestellen is het altijd goed gegaan en dat was ook dynafix die de reparaties voor HTC uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

tweaker2010 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:29:
[...]

Ik neem aan een echte nieuwe, ik zou tenminste niet akkoord gaan met een gebruikte.
Als het goed is kun je aan de verpakking (zegel oid) wel zien of het een nieuw toestel is.
Ok, even de update: Het is dus een gerefurbishte geworden, maar die zou gewoon als nieuw moeten functioneren, dus geaccepteerd. Moet zeggen dat het toestel het wel gewoon doet, dus tjah.. wat kun je ervan zeggen.. Service was op zich prima, binnen een week een nieuw (ok, "ander") toestel. Als je moet wachten op letterlijk dezelfde als die je hebt ingeleverd dan kun je denk ik toch echt een heel stuk langer wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

scorpie schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:59:
[...]
Ok, even de update: Het is dus een gerefurbishte geworden, maar die zou gewoon als nieuw moeten functioneren, dus geaccepteerd. Moet zeggen dat het toestel het wel gewoon doet, dus tjah.. wat kun je ervan zeggen.. Service was op zich prima, binnen een week een nieuw (ok, "ander") toestel. Als je moet wachten op letterlijk dezelfde als die je hebt ingeleverd dan kun je denk ik toch echt een heel stuk langer wachten..
Oke, maar geen gebruikssporen als krassen op de behuizing te zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sidle schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:40:
@Compizfox als ik zie wat voor kloters dynafix zijn ben ik blij dat sony geen licentie heeft gegeven! geruststellend gewoon. goede keuze gemaakt qua merk

dit is de status van mijn mobiel, hij is nu dus wss bij sony

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 27-11-2012 12:22:26
Order - Bevestigd 27-11-2012 12:22:27
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 4-12-2012 12:02:10
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 6-12-2012 8:05:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 6-12-2012 21:01:55
Reparatie ETD - In behandeling 7-12-2012 21:08:06
Volgens mij toch echt Dynafix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Compizfox schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:17:
[...]
Volgens mij toch echt Dynafix...
nee, ze sturen
naar extern reparatiedienst
ik neem aan dat dit dan sony is aangezien ze zelf geen licentie hebben
zie:

[ Voor 47% gewijzigd door Sidle op 09-12-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha, overheen gekeken. Maar hij is volgens mij wel langs Dynafix geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
Compizfox schreef op zondag 09 december 2012 @ 01:47:
Aha, overheen gekeken. Maar hij is volgens mij wel langs Dynafix geweest. :)
dat zeker want t-mobile gebruikt dynafix en dynafix verzend hem naar sony omdat ze er niks mee kunnen/mogen.

en de medewerkers bij tmob dachten dat hij zo kapot was dat ze er zelf niks mee konden 8)7 ik lachde mij kapot, overigens er was een backligt bleed

[ Voor 20% gewijzigd door Sidle op 09-12-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 20:54
rr7r schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:25:
[...]

Ik raad je sterk aan dit via de retailer te regelen. Communiceren (ze zitten in België) met Dynafix is écht een drama. Van alle afspraken die gemaakt zijn met mij, zijn ze alleen de ophaalafspraak nagekomen. Ze gaan de laptop nu ongerepareerd terugsturen op mijn verzoek na 4 weken zodat ik deze alsnog aan de retailer Informatique kan aanbieden, zodat ik niet meer hoef te communiceren met dat Dramafix bedrijf. Mag Informatique het in mijn plaats doen.
Compizfox schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:01:
[...]

Ik denk dat hij hoe dan ook toch wel bij Dynafix terecht komt. Dit was iig zo met mijn HTC One V (ook gekocht bij Studentmobiel trouwens)
Eerst wilde ik het via Studentmobiel regelen, maar bij hen moest je de verzendkosten zelf betalen. Daar had ik geen trek in. Dus maar even met HTC Support gechat, en die regelden dat m'n telefoon gratis door een koerier opgehaald en weer teruggebracht werd _/-\o_
JK schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:02:
Barzi, niet met Dynafix in zee gaan, tenzij je gedonder wilt.
Hier ook slechte ervaringen met Dynafix (meerdere). Ik ben nu zelfs zo dat ik goed kijk naar wat ik koop en of de fabrikant een contract heeft met Dynafix om het te repareren. Is dat zo, dan denk ik heel goed na of er geen alternatief is voor hetgeen ik wil kopen. Ik zou dan ook liever de hardware weg gooien indien defect, dan Dynafix er mee te laten prutsen, maar dat is persoonlijk.
Bedankt voor jullie reacties! Naar aanleiding hiervan heb ik direct contact opgenomen via Samsung en zei vertelden mij dat ik twee keuzes heb:

1. via Dynafix
2. via GSMrepareren.nl

Over optie 2 kan ik weinig vinden en ben dan ook benieuw of één van jullie daar misschien ervaring mee heeft? Misschien is het ook wel hetzelfde bedrijf (onder een andere naam) maar dit kon ik zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Compizfox schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:05:
Dan ben je nogal sterk gelimiteerd in je keuze van telefoon, want volgens mij hebben bijna alle merken Dynafix als repair centre.
Ik heb nu al jaren een dumbphone, als die stuk gaat, gooi ik 'm weg en koop ik weer wat anders.
Nu de smartphones wat goedkoper worden (90-150 eur), koop ik wellicht een keer wel zoiets, maar die hebben weer als nadeel een hele korte batterijduur. Huidige Nokia 2720 gaat zo een week mee op standby. Ook Nokia mag richting Dynafix, maar zoals ik al zei, gooi ik 'm liever in de prullenbak (ook indien er nog garantie op zit) dan dat ik opnieuw met Dynafx te maken moet hebben. Ik begrijp echt niet dat zo'n bedrijf nog kan bestaan, laat staan dat grote fabrikanten met ze in zee willen gaan. Maargoed, een fabrikant gaat meer voor kwantiteit dan kwaliteit met de aftersales, blijkbaar.

Ook met laptops zoek ik uit of de garantie via Dynafix gaat. Is dat zo, dan koop ik de laptop gewoon niet. Kan je nagaan hoe groot mijn haat is richting Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
JK schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:27:
[...]Ik begrijp echt niet dat zo'n bedrijf nog kan bestaan, laat staan dat grote fabrikanten met ze in zee willen gaan. Maargoed, een fabrikant gaat meer voor kwantiteit dan kwaliteit met de aftersales, blijkbaar.

Ook met laptops zoek ik uit of de garantie via Dynafix gaat. Is dat zo, dan koop ik de laptop gewoon niet. Kan je nagaan hoe groot mijn haat is richting Dynafix.
En terecht, dat zo'n bedrijf nog kan bestaan. 100% gelijk heb je. Als er ooit een actie komt, doe ik graag mee. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Vitruvius op 10-12-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ben blij dat mijn HTC One V gewoon netjes gerepareerd, zonder beschadigingen terug is gekomen van Dynafix dan :) (boardswap hebben ze gedaan)

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 10-12-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

RaJitsu

B.S.U.R.

[...]

Ik heb nu al jaren een dumbphone, als die stuk gaat, gooi ik 'm weg en koop ik weer wat anders.
Nu de smartphones wat goedkoper worden (90-150 eur), koop ik wellicht een keer wel zoiets, maar die hebben weer als nadeel een hele korte batterijduur. Huidige Nokia 2720 gaat zo een week mee op standby. Ook Nokia mag richting Dynafix, maar zoals ik al zei, gooi ik 'm liever in de prullenbak (ook indien er nog garantie op zit) dan dat ik opnieuw met Dynafx te maken moet hebben. Ik begrijp echt niet dat zo'n bedrijf nog kan bestaan, laat staan dat grote fabrikanten met ze in zee willen gaan. Maargoed, een fabrikant gaat meer voor kwantiteit dan kwaliteit met de aftersales, blijkbaar.

Nokia wordt toch niet gerepareerd via Dynafix? Die sturen het door naar Nokia Care. Toen ik nog bij Vodafone werkte hoefden Nokia-klanten ook helemaal geen bon mee te sturen, omdat Nokia gewoon uitgaat van het serienummer en de datum dat het bij hun eruit gerold. Dynafix heeft die gegevens niet en hgeeft dus wel altijd een bon nodig. Aangezien er met Nokia's nooit bonnen meegezonden werd, denk ik dat alle Nokia's gewoon door Nokia zelf verwerkt worden.

Inderdaad zijn mn. HTC's een drama via Dynafix. Meermaals HTC's beschadigd teruggekregen, kwa body, en zoals achteraf bleek, ook intern. En je moet dan zelf maar weten dat je echt binnen twee dagen contact op moet nemen. Dit staat namelijk op geen van de overlegde documenten. HTC doet verder ook niets voor je. Helaas persoonlijk ook twee maal binnen twee maanden meegemaakt.

Dat een Dynafix nog bestaat is natuurlijk logisch. Afgezien van Nokia is geheel mobiel-leverend Nederland klant bij hun. Ze hebben een zo goed als monopolypositie.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
[...]

Mijn ervaring gecombineerd met de verhalen in dit topic noopt mij ook tot een dergelijke attitude.

Kan er in de OP niet een lijst worden opgenomen met fabrikanten die hebben uitbesteedt aan Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rr7r schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:34:
[...]
Mijn ervaring gecombineerd met de verhalen in dit topic noopt mij ook tot een dergelijke attitude.

Kan er in de OP niet een lijst worden opgenomen met fabrikanten die hebben uitbesteedt aan Dynafix?
Ben benieuwd welk merk telefoon je hebt dan. Er blijft niet veel keus meer over...

Afbeeldingslocatie: http://web.dynafix.com/_files/autorisaties_26%20september%202012.PNG

Voor deze merken is Dynafix geautoriseerd, daarnaast repareren ze ook voor Sony en Asus.

PS: ik lees op internet ook klachten van Nokia klanten over Dynafix, dus ik neem aan dat ze ook voor dit merk repareren.

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 11-12-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
tweaker2010 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:46:
[...]

Ben benieuwd welk merk telefoon je hebt dan. Er blijft niet veel keus meer over...

[afbeelding]

Voor deze merken is Dynafix geautoriseerd, daarnaast repareren ze ook voor Sony en Asus.

PS: ik lees op internet ook klachten van Nokia klanten over Dynafix, dus ik neem aan dat ze ook voor dit merk repareren.
O.a Sony wordt vaak vergeten en deze wordt níet gerepareerd door dynafix.

Mijn toestel is op dit moment dan ook naar sony gestuurd via Dynafix, hetzelfde lijkt te gelden voor de Nokia's die worden via Dynafix naar Nokia gestuurd.
Dus, dan heb je Sony, Nokia en Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
barzi schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:36:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties! Naar aanleiding hiervan heb ik direct contact opgenomen via Samsung en zei vertelden mij dat ik twee keuzes heb:

1. via Dynafix
2. via GSMrepareren.nl

Over optie 2 kan ik weinig vinden en ben dan ook benieuw of één van jullie daar misschien ervaring mee heeft? Misschien is het ook wel hetzelfde bedrijf (onder een andere naam) maar dit kon ik zo snel niet vinden.
Voor mijn werk meerdere telefoons en tablets opgestuurd naar GSMrepareren.nl. Geen enkele keer problemen mee gehad. De reparaties gingen ook allemaal binnen 3 weken, maar regelmatig ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
rr7r schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:34:
[...]

In de OP heb ik al een link opgenomen naar de website van Dynafix met hun eigen lijst. Ik weet niet of het veel toevoegt om die nog eens over te nemen in de OP?
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste