Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
TL:DR, naar de poll.

Afgelopen week lekker een weekje weggeweest in het zonnige Nederland. Op de heen- en terugweg gebruik gemaakt van Google navigatie op mijn HTC OneX. Hij was net weer een paar weken terug van de reparatie van de WiFi antenne. Tijdens het rijden gaat het navigeren vrij goed, af en toe zag ik een cirkel om de blauwe pijl komen omdat hij dan niet meer precies de locatie weet maar wel op een paar meter na.

Het werd storender dat hij af en toe ineens aangaf dat ik op een parallelweg zat of ergens in een weiland naast de weg reed. Bij de onderstaande afbeelding (opklikken voor groot) reed ik bijvoorbeeld op de Ommerweg.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Irfqogf9NiV82daP3lDscZRZ/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KDmg5vkcLS2kTxWEag73rdEf/medium.png

Als ik stilstond voor een stoplicht raakte hij helemaal de weg kwijt en begon het scherm te draaien. De onderstaande screenshots zijn dus stilstaand voor een stoplicht genomen.

Hier staat de auto net stil en geeft hij nog de juiste richting aan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w38A5uQdQpJtgdcDHifxQT2p/medium.png

Hieronder is de navigatie 180 graden gedraaid en denkt hij dus dat ik in de tegengestelde richting rijd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ayoEUkh9UtQdboyzkfh4iiHs/medium.png

Hieronder is hij van mening dat ik op een andere plek op de kruising sta en dat ik naar links moet (ik moet echter rechtdoor, ik sta ongeveer op het blokje waar N340 op staat)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DIcRAxIL283gmEy7krPThfQv/medium.png

Ik kom in het OneX topic wel een paar mensen tegen die melding maken van een GPS die niet nauwkeurig werkt bijvoorbeeld Fried in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie" maar ben benieuwd of dit een losstaand probleem is of dat meer OneX gebruikers er last van hebben.
Het zal er wel weer op uitdraaien dat hij weer terug moet naar Dynafix want dit is niet zoals het hoort. Mochten er softwarematige oplossingen voor zijn dan hoor ik het graag :)

Een manier om het probleem te testen en om problemen met apps uit te sluiten is het terugzetten van je toestel naar de fabrieksinstelling. Wat een alternatief is is het opstarten van je OneX in de Veilige Modus. Je start dat je toestel op met alleen de fabrieks apps, alle gedownloade apps worden niet opgestart.

Het gaat als volgt:
Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
• Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
• Schakel het toestel uit.
• Zet het toestel weer normaal aan.
• Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
• Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.
Let op, de kans bestaat dat widgets niet meer werken na een reboot!

Poll

Ik heb even een poll gemaakt om te zien of er meerder gevallen zijn of dat mijn geval een geval apart is.

Ik heb het getest met Google Maps. Start het op, wacht op een goede GPS fix en wacht dan een minuutje. Bij mij gaat de blauwe pijl binnen de minuut vanzelf "lopen"

Poll: Heb je een niet nauwkeurig werkende locatiebepaling?
Ja, na reparatie Wifi
Ja
Nee
Nee, ook niet na reparatie Wifi
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=381875&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 07-08-2012 15:48 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:42

Nakebod

Nope.

GPS Test al eens geinstalleerd vanuit de Play store? En dan bij de instellingen daar de AGPS wissen, en updaten.
Op mijn vorige telefoon wel eens moeten doen, ondanks dat ik een GPS fix had (Welke toen ook best lang duurde), was hij onbruikbaar, totdat ik de AGPS data opnieuw had gedownload.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387313

Heel herkenbaar!

Toevallig heb ik vorige week mijn One X door Dynafix laten ophalen om dit probleem te laten fixen. Ik heb twee keer contact gehad via de chat met een medewerker van HTC. De eerste keer werd mij voorgesteld om een hard-reset uit te voeren om uit te sluiten dat het een software probleem was. Dat heb ik gedaan. En heb daarna wederom wat testen gedaan. Het probleem was niet weg. Het gaat ook wel momenten goed. Vooral op de snelweg corrigeert de navigator zich vrij snel. Maar in de stad navigeren is echt een ramp omdat hij constant denkt dat ik ergens anders rij. Of zelfs rij, terwijl ik stilsta. Ik ben al een keer te laat op een afspraak gekomen doordat ik steeds de verkeerde kant op werd gestuurd.

Kortom, weer contact gehad met HTC via de chat en het probleem weer uitgelegd. De medewerker was het eens dat dit niet klopte. Toen heb ik een afspraak gemaakt om de telefoon te laten ophalen ter reparatie. Volgens de laatste reparatie-status-update van Dynafix, via hun website, is er een "onderdeel vervangen". Ik verwacht de telefoon vandaag of morgen weer terug. Ik ben erg benieuwd.

Ik had ook met GPSTest wat testen gedaan. Daarmee was te zien dat hij wel in sync was met meerdere satellieten (7-9) maar de nauwkeurigheid van de locatie schommelde constant enorm tussen een paar meter en tientallen meters.

Hier nog twee soortgelijke probleempjes op YT (niet van mij):

Zie hieronder een screenshot van een stuk autorit (langzaam rijdend in de file) op de A13. Bij Delfgauw ging ik er trouwens echt af ;) .

Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/Awf6FjyCMAAltkq.png:large

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 387313 op 13-07-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Anoniem: 387313 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:23:

Zie hieronder een screenshot van een stuk autorit (langzaam rijdend in de file) op de A13. Bij Delfgauw ging ik er trouwens echt af ;) .

[afbeelding]
Waarmee heb je die map gemaakt met de GPS eroverheen?
Ik zit met zelfde probleem als ts, maar ik dacht eigenlijk dat het een probleem was van Google navigatie.
Ik heb namelijk ook Sygic geprobeerd en daar heb ik het probleem niet mee. Of die corrigeert beter...

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Xanion schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Ik zit met zelfde probleem als ts, maar ik dacht eigenlijk dat het een probleem was van Google navigatie.
Ik heb namelijk ook Sygic geprobeerd en daar heb ik het probleem niet mee. Of die corrigeert beter...
Ik denk met mytracks, die registreert de gps route op een kaart

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je roottoegang jvd? Op XDA staat een gps-fix die het locken van je positie moet verbeteren. Zou oa meer satellieten moeten vinden.

Het draaiende scherm zou overigens iets met het interne kompas te maken moeten hebben, niet zozeer met de gps. Dat heb ik trouwens zelf ook gehad, maar sinds ik 2.05 draai is dat niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
Er zijn exemplaren waaarbij de gps gewoon niet goed functioneert. Ik had ook een HOX die domweg geen stabiele fix kon krijgen en heb deze dan ook omgeruild voor een exemplaar met een goed werkende gps. Een collega van mij had ook zo'n slecht functionerende welke hij heeft geretourneerd. Op xda is er ook een topic te vinden, ik weet niet of je die al hebt gezien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb A-GPS gewist en vanmorgen een klein stukje geprobeerd maar hij blijft afwijken van de werkelijke positie. Hij gaf vanmorgen aan dat ik op een parallelweg reed, circa 50 meter verder en voor het stoplicht gaat de blauwe windveer draaien, willekeurige kanten op. Ook zie ik regelmatig de blauwe cirkel rond de blauwe pijl komen en groter/kleiner worden.

Ik krijg wel snel een correcte GPS fix maar daarna gaat hij afwijken.

@RoD, ik heb (nog) geen root dus kan de fix niet proberen. Het willekeurig draaien lijkt me ook van het kompas te komen.

@dadario, bedankt voor je reply, ik ga ook een route rijden met MyTracks, en kijken hoe de route eruit komt te zien. Dan is het wat makkelijker aan te tonen als ik hem terug wil sturen (alweer :( )

Ik heb net even de link van kwiebus bekeken en http://forum.xda-develope...p?p=25072457&postcount=18 lijkt inderdaad hetzelfde probleem te zijn.

Als ik het zo zie zijn het 2 afzonderlijke dingen, een onnauwkeurige GPS en een kompas dat niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:37:
[...]
Ik heb hiervoor inderdaad MyTracks gebruikt. Dit tooltje zit standaard geïnstalleerd op de HTC One X.
RoD schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:59:
Heb je roottoegang jvd? Op XDA staat een gps-fix die het locken van je positie moet verbeteren. Zou oa meer satellieten moeten vinden.
Ik had in ieder geval een fix met ruim voldoende satellieten, leek mij.

Ik had vlak voordat te telefoon opgehaald werd voor reparatie, nog een testje in mijn tuin gedaan; Als ik in de app myTracks of Navigator keek, was ik volgens de telefoon een paar straten verder op door de wijk aan het rondrennen, terwijl wanneer ik dan Maps opende, hij me wel gewoon in de tuin 'zag staan'. Maar ik kon met dit simpele testje niet met zekerheid uitsluiten dat het aan de applicaties lag.

Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar het zou betekenen dat het toch een software probleem is, als Maps wel constant de correcte positie weergeeft.
Misschien kunnen anderen dit testje ook eens proberen?

Dus check eens (voor de mensen die dit probleem ook ervaren), op het moment dat Navigator 'van slag is' wat je positie op dat moment volgens Maps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag mijn telefoon teruggekregen van Dynafix. Uiteraard ben ik direct een rondje door de wijk gaan wandelen on te kijken of het probleem verholpen is. Helaas moet ik concluderen dat het probleem niet verholpen is. Ik merk geen enkel verschil met vóór de 'reparatie'.
Ik ben bang dat het geen zin zal hebben om hem nogmaals op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Kan het niet zo zijn dat door een dwalende kompas de software denkt dat je van de weg afwijkt? ( tis maar een idee :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:46:
Kan het niet zo zijn dat door een dwalende kompas de software denkt dat je van de weg afwijkt? ( tis maar een idee :))
Dat zou best kunnen.

Vandaag ga ik toch nog maar weer contact opnemen met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Het probleem lijkt bij inderdaad (in ieder geval) bij het kompas vandaan te komen. Gisteren een stukje gereden met Google Play: My Tracks aan en zoals je aan de onderstaande screenshots ziet "denkt" hij steeds dat ik een andere kant op rijdt. (de oranje balk is omdat ik mu een screenshot maak van de opgenomen route, gisteren had ik uiteraard wel een goed GPS signaal)
MyTracks3
MyTracks2
MyTracks1

Ik heb na de post van RoD nog eens gekeken naar het kompas met de app Google Play: Kompas - Smart Compass en in het onderstaande filmpje kun je zien dat hij na een tijdje constant van richting wisselt. Let vooral niet op het achtergrondlawaai en de slechte opnamekwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
janvanduschoten schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:15:
Ik heb na de post van RoD nog eens gekeken naar het kompas met de app Google Play: Kompas - Smart Compass
Ik vraag me af of die app wel zo representatief is. Als ik deze app gebruik en ik leg het toestel op mijn bureau dan is de compass ook continu aan het flippen. Wat doet bijvoorbeeld bij jou de app Google Play: GPS Status & Toolbox?

screenshotje van mijn toestel:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ml75tc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag weer even contact gehad met HTC over het probleem met mijn HTC One X. Er werd mij gevraagd of ik WIFI aan of uit had staan bij het navigeren. Volgens de medewerkster kon navigeren met WIFI aan negatief effect hebben op de nauwkeurigheid van het bepalen van de locatie.
Ik heb daarom vanmiddag weer een testje gedaan tijdens mijn autorit van Diemen naar Delfgauw. Ik ben vertrokken met WIFI disabled.
Tot mijn verbazing was de navigator super nauwkeurig. Ook de lijn die door MyTracks getrokken werd was eveneens een mooie strakke lijn over de A4. Halverwege de rit heb ik ter hoogte van afrit 6 bij Leiderdorp de WIFI weer enabled. Gelijk werd de navigator onnauwkeurig en begon hij weer te driften en allerlei correcties voor te stellen. Op de MyTracks route was dit ook goed te zien.
Ter hoogte van afrit 8 bij Leidschendam zette ik de WIFI weer uit, en jawel hoor, de lijn werd gelijk weer mooi strak zonder rimpels.
Ik ben benieuwd of anderen tot dezelfde conclusie komen...

Rijdend met wifi uit (mooi strakke lijn):
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2rypro4.jpg

Hier zette ik wifi aan:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/j8pe6o.jpg

Onnauwkeurig signaal met wifi aan:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2dqstg0.jpg

En hier zette ik wifi weer uit:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/11aahzs.jpg

Zie hier de volledige rit:
https://maps.google.com/m...317.0004c4f6b20f800d7e97c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Het zit m inderdaad in de wifi . Je kan ook bij je instellingen/locatieservices/locatieservices van Google uitzetten.

Op mijn Nexus gaf dat ook een nauwkeuriger positiebepaling met gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zit m inderdaad in de wifi . Je kan ook bij je instellingen/locatieservices/locatieservices van Google uitzetten.

Op mijn Nexus gaf dat ook een nauwkeuriger positiebepaling met gps
Bedankt voor deze tip. Ga ik morgen nog een testje mee doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Gisteren ook eens tijdens een stop de Wifi uitgezet en hij wordt inderdaad nauwkeuriger, zodra ik hem weer aanzet gaat hij behoorlijk afwijken. Is dit nog een defect of eerder een producteigenschap? Ik ga nog eens een keertje een rondje rijden met een Desire en OneX om te zien of ze beide even nauwkeurig zijn met wifi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Jan, denk dat het niet ligt aan defecten o.i.d. Maar dat het te maken heeft net die locatie-services die Google gebruikt om extra data binnen te slepen. Daar maken ze gebruik van wifi , en de zendmasten voor je locatie. Dat zal wel frictie geven met je gps positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb het net uitgezet, als ik weer een ritje moet maken zal ik het nog eens bekijken met My Tracks, met en zonder WiFi aan.

Wel bijzonder dat dat gebeurd, ik kan me niet herinneren dat ik het voor de boardswap ook al had. Dat zou dus betekenen dat alle OneX toestellen er last van hebben, erg slordig van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
janvanduschoten schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:44:
Gisteren ook eens tijdens een stop de Wifi uitgezet en hij wordt inderdaad nauwkeuriger, zodra ik hem weer aanzet gaat hij behoorlijk afwijken. Is dit nog een defect of eerder een producteigenschap?
Dat lijkt me een defect, heb een ritje gemaakt met Wifi aan en gps was gewoon nauwkeurig. Het lijkt mij eerlijk gezegd sowieso vreemd dat je Wifi uit zou moeten zetten om een beetje fatsoenlijk te kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Mij ook, maar het heeft echt een behoorlijk verschil met of zonder WiFi aan. Zodra ik WiFi aanzet is hij mijn richting kwijt, regelmatig denkt hij dat ik dwars of achterstevoren op de weg rijdt en gaat dus van een andere koers uit.
Ik zit nu te denken of dit probleem voldoende is om nog een keer mijn telefoon een week of 2 kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

janvanduschoten schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:59:
Afgelopen week lekker een weekje weggeweest in het zonnige Nederland. Op de heen- en terugweg gebruik gemaakt van Google navigatie op mijn HTC OneX. Hij was net weer een paar weken terug van de reparatie van de WiFi antenne. Tijdens het rijden gaat het navigeren vrij goed, af en toe zag ik een cirkel om de blauwe pijl komen omdat hij dan niet meer precies de locatie weet maar wel op een paar meter na.

Het werd storender dat hij af en toe ineens aangaf dat ik op een parallelweg zat of ergens in een weiland naast de weg reed. Bij de onderstaande afbeelding (opklikken voor groot) reed ik bijvoorbeeld op de Ommerweg.

[afbeelding]
[afbeelding]

Als ik stilstond voor een stoplicht raakte hij helemaal de weg kwijt en begon het scherm te draaien. De onderstaande screenshots zijn dus stilstaand voor een stoplicht genomen.

Hier staat de auto net stil en geeft hij nog de juiste richting aan.
[afbeelding]

Hieronder is de navigatie 180 graden gedraaid en denkt hij dus dat ik in de tegengestelde richting rijd.
[afbeelding]

Hieronder is hij van mening dat ik op een andere plek op de kruising sta en dat ik naar links moet (ik moet echter rechtdoor, ik sta ongeveer op het blokje waar N340 op staat)

[afbeelding]

Ik kom in het OneX topic wel een paar mensen tegen die melding maken van een GPS die niet nauwkeurig werkt bijvoorbeeld Fried in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie" maar ben benieuwd of dit een losstaand probleem is of dat meer OneX gebruikers er last van hebben.
Het zal er wel weer op uitdraaien dat hij weer terug moet naar Dynafix want dit is niet zoals het hoort. Mochten er softwarematige oplossingen voor zijn dan hoor ik het graag :)
Ik heb precies hetzelfde!

Hij was twee weken teruggekomen van reparatie met de Wi-Fi. Daarvoor was de GPS altijd perfect. Nu heb ik hem meegenomen naar Turkije en was hij zeer slecht. Ik dacht dat het misschien aan de omgeving zou liggen vanwege de bergen. Nu terug in Nederland is hij nog steeds zeer slecht. Vrijwel geen ontvangst of honderden meters ernaast. Echt continue. Sinds de reparatie is de GPS om zeep geholpen.

Sygic, Google maps en Navigon zijn niet te gebruiken meer. Kut!
Wi-Fi probleem is trouwens wel verholpen. Maar nu een groter probleem erbij gekregen. Leuk dat repareren waarbij je twee weken je telefoon kwijt bent en er weer wat anders stuk is gegaan.

Echt spijt van deze aankoop. Beter voor die Samsung kunnen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 19-07-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Even een poll gemaakt in de topicstart om te zien of dit probleem vaker voorkomt, ik vermoed namelijk van wel (zie hierboven). Ik heb geen spijt van de aankoop, ik had alleen even moeten wachten met de aankoop tot de kinderziektes eruit waren. Early adopters kunnen dit soort dingen verwachten, bij elk merk en product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bedoel je met "Na reparatie" ook de GPS Fix van het XDA forum? Dat heeft mij namelijk goed geholpen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 11:59
Wifi uit (wel uitzetten voor het inschakelen van de navigatie) is bij mij ook de oplossing voor een goede fix. Overigens is vliegtuigmodus nog beter, maar dan heb je ook meteen niks meer aan google navigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
hee, zet eens in die poll een optie "soms"
eergisteren was er iets erg vreemd aan de hand tijdens het rijden met Google Navigatie
het toestel dacht dat ik in het zuiden van frankrijk aan het rijden was..
na een reboot was het al dichter in de buurt, maar kreeg ik geen gps fix (wel correcte in de blauwe cirkel, dus gsm triangulatie werkte nog)
toen ik wifi uit zette, en toestel nog eens rebootte, was het wel nauwkeurig genoeg, maar de blauwe pijl stond een meter of 5 te veel naar rechts (de route klopte wel) echt vreemd
nu krijg ik weer een perfecte fix, telkens binnen 2 seconden met wifi terug aan. alles dus weer in orde.

zou er toevallig geen zonnevlam uitgebroken zijn? of geheime experimenten van de NASA/ESA??

[ Voor 14% gewijzigd door efari op 19-07-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:57:
Bedoel je met "Na reparatie" ook de GPS Fix van het XDA forum? Dat heeft mij namelijk goed geholpen.
Nee, specifiek een reparatie bij de GSM boer of Dynafix. Ben benieuwd of de XDA fix ook mijn probleem zou verhelpen maar ik root nog niet totdat het buiten HTC om kan.

@ hierboven, ik kan de poll niet meer wijzigen (dacht ik), ik had ook niet aan de optie "soms" gedacht.

Net even een chatgesprek met HTC gehad met het standaard verhaal (harde reset en anders naar Dynafix/ uw lokale GSM boer). Toch nog maar eens een harde reset geven en nog eens testen, anders gaat hij toch weer terug naar Dynafix ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:18:
[...]

Nee, specifiek een reparatie bij de GSM boer of Dynafix. Ben benieuwd of de XDA fix ook mijn probleem zou verhelpen maar ik root nog niet totdat het buiten HTC om kan.

@ hierboven, ik kan de poll niet meer wijzigen (dacht ik), ik had ook niet aan de optie "soms" gedacht.

Net even een chatgesprek met HTC gehad met het standaard verhaal (harde reset en anders naar Dynafix/ uw lokale GSM boer). Toch nog maar eens een harde reset geven en nog eens testen, anders gaat hij toch weer terug naar Dynafix ;w
Laat even weten hoe de harde reset afloopt. Terug naar Dynafix zit ik ook niet op te wachten voor een tweede keer. Weer weken weg. Wi-Fi uit ga ik dadelijk testen met navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Zou je ook willen testen met Google Play: GPS Test, en kijken rechts bovenin de app hoe nauwkeurig hij is met en zonder wifi?

Harde reset doe ik vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net terug van even in eigen dorp navigeren met Google Maps. Ik had de mappen Benelux van te voren al gedownload. Wi-Fi was al uit. De blauwe peil schoot eerst als een vliegtuig over de wijk. Daarna schoot hij even terug en begon uit zichzelf te rijden. Er klopte gewoon helemaal niets van. Zelfs voor de C1000 waar ik geparkeerd stond begon de blauwe driehoek te rijden naar allerlei richtingen. Zelfs in een park.

GPS test had ik al. Zelfs hierbij verliest hij verbinding links bovenin. Geel groen knipperen. Feet verspringt ook behoorlijk. Van 28 naar 100. Hij vindt totaal maar 5 satellieten welke allemaal geel zijn en soms oranje. Heel af en toe een groene.

Dat wordt weer een reparatie verdomme.

YouTube: HTC One X GPS Unable To Lock On Position
Hard reset zou ook kunnen helpen. Alles back-uppen en resetten dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 19-07-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Harde reset net uitgevoerd maar het helpt niets.In Maps begint de pijl vanzelf in diverse richtingen te lopen terwijl ik stil sta. Na het weekend maar wéér op laten halen door Dynafix. Klote.

edit: mijn maps ziet er ook zo uit, de pijl loopt vanzelf weg.

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 19-07-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de harde reset gedaan maar geen resultaat. Navigon opnieuw erop gezet maar hij vloog net weer weg richting park en schommelt continue van locatie. Ook met Maps. Dat Wi-Fi onderdeel hebben ze vervangen bij Dynafix maar de GPS is hierdoor flink van slag geraakt of beschadigd.

Misschien hier nog wat aan.
http://www.wowtechy.com/h...tc-one-s-and-one-x-guide/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1595800
Ga ik proberen. Dan maar rooten.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 19-07-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Anoniem: 378762 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:41:
Ik heb ook de harde reset gedaan maar geen resultaat. Navigon opnieuw erop gezet maar hij vloog net weer weg richting park en schommelt continue van locatie. Ook met Maps.
Dit is precies het probleem wat ik bij de HOX had die ik (als DOA) heb omgeruild en wat een collega van mij ook had met de HOX die hij had aangeschaft. Wat wel opmerkelijk is dat ik een grijze HT23 en hij een witte HT24 had, dus toestellen uit verschillende batches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwiebus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:10:
[...]

Dit is precies het probleem wat ik bij de HOX had die ik (als DOA) heb omgeruild en wat een collega van mij ook had met de HOX die hij had aangeschaft. Wat wel opmerkelijk is dat ik een grijze HT23 en hij een witte HT24 had, dus toestellen uit verschillende batches.
Yep, ik ben er inmiddels ook achter dat niets helpt. GPS status nu gedownload en alles blijft grijs en zeer laag. Ook na reset en download in deze tool. Fantastische telefoons deze serie. Not.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 19-07-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
kwiebus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:10:
[...]

Ik heb een (witte) HT25 en die heeft het ook, lijkt dus een behoorlijk wijdverspreid probleem te zijn. Ik vind het zelf niet de moeite om hem voor reparatie aan te bieden. Gebruik navigatie niet heel regelmatig, als ik het nodig heb zet ik mn wifi wel uit. Neemt niet weg dat dit gewoon slecht is bij een toestel van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131865

Ik kan het verhaal ook bevestigen, 2 keer bij Dynafix in reparatie geweest vanwege Wifi-problemen. Bij 2e keer is het moederbord vervangen. GPS was voorheen uitmuntend! Nu is de GPS compleet van slag, precies gelijk als bij ts.

Gisteren opnieuw bij repair-centrum geweest van Dynafix... verder als een hard-reset en nieuwe installatie komen ze niet en uiteraard heeft dat géén enkele invloed op het signaal. Bij HTC ligt nu voor om het toestel te 'escaleren' en volledig te vervangen. Ik ben het namelijk wel beu... toestel steeds kwijt te zijn... iedere keer weer opnieuw instellen.. en iedere keer wordt weer gedacht met een factory reset problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Net nog even een ander OneX erbij gehad (HT24) die geen boardswap of reparatie heeft gehad. Als ik bij beide toestellen Maps aanzet en even wacht dan lopen bij beide toestellen de pijlen alle kanten op, ze verschuiven willekeurig over de kaart binnen een straal van circa 50 meter rond de werkelijke positie.

Ik heb de indruk dat dit bij alle toestellen voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker niet bij alle toestellen! Het is alleen zo dat het niet alléén bij diegene is die een Wifi-reparatie hebben gehad.

Zoals gezegd, had ik voor de reparatie echt een super-steady-fix en werd er echt niet 'gelopen' bij stilstand in maps.

Er zijn vanaf begin af aan hardware-problemen geweest met of Wifi of GPS en het valt nu op dat bij een aantal personen het Wifi-probleem is opgelost door moederbord-swap en het GPS probleem is ontstaan.

Het overgrote deel van alle toestellen heeft overigens hélemaal nergens last van, en dan is het inderdaad echt een supertoestel met een erg goede Wifi en een erg goede GPS. En ik moet ook eerlijk toegeven dat HTC de problemen echt serieus aanpakt en probeert op te lossen... alleen jammer dat ik hem nu das al 3 keer kwijt ben geweest en dat is echt frusterend.. het zou echter nog vele malen erger zijn als HTC de problemen niet zou onderkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Voor de boardswap had ik ook nergens last van, super fijn toestel. Ik vind het nu nog steeds een erg prettig toestel, dit is alleen vervelend, meer niet.
Ik twijfel nu alleen of ik hem zal rooten en de GPS fix ga proberen of dat ik hem weer naar Dynafix stuur. Als ik hem eerst root dan weet ik niet of HTC hem nog voor garantie wil repareren.

Ik heb in de topicstart boven de poll even gezet hoe je eenvoudig kunt testen of je hetzelfde probleem hebt. Gewoon Maps opstarten en een minuut wachten nadat je een GPS fix hebt. Bij mij begint de blauwe pijl vanzelf te draaien en daarna gaat hij diverse kanten op "lopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb gister mijn One X ontvangen en ik merkte vanochtend ook dat de GSM ontzettend jumpy is. Ik heb geen idee of mijn One X een oud of een nieuw board heeft (waar kan ik dat zien?) maar ook nieuw geleverde One X'en hebben dit probleem dus.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
StarLite schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:13:
Ik heb gister mijn One X ontvangen en ik merkte vanochtend ook dat de GSM ontzettend jumpy is. Ik heb geen idee of mijn One X een oud of een nieuw board heeft (waar kan ik dat zien?) maar ook nieuw geleverde One X'en hebben dit probleem dus.
Als hij ter reparatie ligt krijg je als hij weer terugkomt een briefje erbij waarop staat wat er is gebeurd, bij mij dus een boardswap. Ik neem aan dat je met GSM de GPS bedoeld? Als je een kompas app probeert, geeft hij dan netjes het noorden aan of flip hij ook naar diverse richtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ter info:

heb zojuist ook even de Compass test gedaan, maar deze is bij mij wel gewoon steady en lijkt dus geen invloed te hebben op de gps-fix of gps-schommelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

janvanduschoten schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:18:
[...]

Als hij ter reparatie ligt krijg je als hij weer terugkomt een briefje erbij waarop staat wat er is gebeurd, bij mij dus een boardswap. Ik neem aan dat je met GSM de GPS bedoeld? Als je een kompas app probeert, geeft hij dan netjes het noorden aan of flip hij ook naar diverse richtingen?
Ik bedoel GPS ipv GSM ja (nog niet helemaal wakker).
Ik heb afaik geen boardswap oid gehad, ik heb mijn OneX gister nieuw gekregen.

Ik heb net even Google Play: Kompas - Smart Compass geinstalled en hij lijkt flink te flippen. Hoewel de algemene richting wel klopt, draait ie als een gek heen en weer.
Bij Google Play: GPS Status & Toolbox staat ie wel netjes stil.

[ Voor 16% gewijzigd door StarLite op 20-07-2012 13:02 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even die magneet uit je broekzak halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 10:55
Ik heb hetzelfde probleem, zal ik me maar opofferen en de root fix proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
coendeurloo schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:44:
Ik heb hetzelfde probleem, zal ik me maar opofferen en de root fix proberen?
Ik stem voor :)

Doet hij hetzelfde al die van mij (zie ook screenshots & filmpje in de topicstart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Yep, exact hetzelfde gedrag. Volgens het XDA topic over dit probleem is het een hardware fout...maar ik lees in dat topic weer niks over die gps-fix patch.

Het enige verschil bij mij is dat wifi uitzetten het niet geheel oplost. Ik krijg een tijdje een prima steady fix, maar na een tijdje gaat hij weer 'driften'. Lange stukken navigeren gaat inderdaad redelijk prima, maar midden in de stad en tijdens stilstaan raakt hij in de war. best jammer, want dat is precies wanneer navigatie het meest nodig is...erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij ook geen verschil als ik Wifi-uitzet... in het begin lijkt die steeds even steady.. maar daarna is het hopeloos.

dus ik ben ook voor dat iemand de gps-fix probeert, als je toch al geroot hebt

Edit 1:Ik bel NU nog even met HTC of ze er al uit zijn wat ze gaan doen met mijn telefoon

Edit2: mijn toestel wordt omgeruild..

na drie reparaties heb je daar recht op... let wel dat ik geen nieuwe krijg, maar een refurbished.. mocht daar nog iets aan mankeren dan wordt het een nieuwe in een doos...

al met al is het echt waardeloos om mijn toestel zoveel kwijt te zijn, maar zoals eerder gezegd wordt je wel serieus genomen en doen ze er alles aan om tevredenheid te bewerkstelligen..

[ Voor 58% gewijzigd door janvanduschoten op 20-07-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag even de [edit.] knop gebruiken om je laatste post aan te passen

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 20-07-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 20-07-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Nou, Ik vind het bijzonder vreemd dat er blijkbaar drie maal niet eens word gekeken of de reparatie nut heeft gehad?

Ik ga die van mij echt niet opsturen....geen zin in de mogelijkheid van 3 reparaties, refurbish en dan pas nieuw toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat moet ik toch nuanceren, in eerste instantie was het probleem namelijk wifi-bereik en dat is uiteindelijk goed opgelost.. er was helemaal geen sprake van een gps-probleem

maar ik moet je wel gelijk geven dat er na iedere reparatie wel even een grondige check zou moeten plaatsvinden of ALLES nu wel werkt

en ik ga er alleen maar mee akkoord omdat ik bang ben dat problemen op een later moment terug zouden kunnen komen. Het wifi probleem was namelijk ook niet direct aanwezig, de eerste 2 weken deed alles het uitstekend!

Ik heb mezelf, helaas, voorgenomen om alles terug te sturen totdat het helemaal naar volle tevredenheid werkt. Ik heb er namelijk 550 euro voor betaald en weiger het risico te lopen dat ik over 4 maanden problemen ergens mee krijg en dat ze dan moeilijk doen ivm gebruikssporen, of zeggen dat ik het toestel heb laten vallen of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb het net in de auto even geprobeerd en ik kan de eerdere bevinding van dadario beamen: WiFi aan of uit maakt een goot verschil in de nauwkeurigheid.
Ik heb toen de brug open stond ook even getest of een actieve dataverbinding (streaming audio) invloed had, maar ik kon geen verschil merken met wanneer er geen stream aan stond.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen wordt hij voor de tweede keer opgehaald om gerepareerd te worden door Dynafix. Nu dus de GPS module. Volgens HTC zal de reparatie nu sneller gaan vanwege het op voorraad hebben van deze onderdelen. Met andere woorden. Het is een bekend probleem. Weer mijn oude telefoon uit de kast halen.

Update:
Toestel is om 12:30 afgehaald. Ben benieuwd of ze hem ook echt maken en testen bij Dynafix. Ik laat het weten wanneer hij gereed is. Zal wel twee weken weer zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 21-07-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Net nog een 3e One X hier gehad, ook eentje die nog geen reparatie heeft gehad en ook die heeft last van een onnauwkeurige plaatsbepaling. Ik heb er nu dus 3 gezien en geen 1 die normaal functioneert qua plaatsbepaling.

Ik wacht eerst even de reparatie aan van Reptillian77 zijn toestel om te kijken of het echt wel verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
hier ook een betere en nauwkeurigere GPS positie bij uitgeschakelde wifi.
zelfde route in mijn woonwijk > met wifi aan kom ik niet thuis. alleen maar in tuinen en hij schiet van straat naar straat. zelfs bij stilstand loopt het pijltje nog door.
met wifi uit > tot op 10 meter nauwkeurig en veel betere interactie qua snelheid.
Toestelcode: SH254W......
ik stuur de telefoon voor dit verhaal niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661

Ik heb niet alle posts gelezen, maar wat steekwworden van de OP (zit op het werk)
Ik heb PRECIES het zelfde en zat er laatst aan te denken om eens op te zoeken of het een bekend probleem is.
Ik heb mjin X niet hoeven repareren, maar bij stil staan tolt het kompas wel als een dolle.
Ik ga dit topic later eens verder goed doorlezen. Poll is ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is sneller klaar als verwacht! Deze week zal ik hem dus terug gaan krijgen en hopelijk met een werkende GPS en Wi-Fi.

Dear Dhr. xxxxxxxxxxxxxx

Device HTC One X, Serial No. HT242Wxxxxxx, is now awaiting shipment in our warehouse and should be returned to you within a couple of days.

Many thanks,

HTC Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661

Bij mij werkt de GPS wel goed als WiFi uitstaat.
Dan kom je dus bij het dilemma:
- Opsturen binnen de garantie en maar afwachten wat er mee gebeurd. Het toestel ziet er niet echt uit om em uit elkaar te halen en dat het er weer fatsoenlijk wordt bij terugplaatsen. Aan de andere kant kan je verwachten voor zo'n high-end gadget dat het probleemloze hardware heeft.
- Lekker gebruiken zonder WiFi; ik zie in mijn nabije toekomst geen WiFi in de auto of anderzins als ik op pad ben (fiets bv.). Toestel blijft zoals hij nu is en ziet er netjes niet verrommeld uit.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem vandaag om 08:30 terug gekregen voor de tweede keer. Ze hebben de complete behuizing vernieuwd. Dus voor en achterkant. Hardware intern is nog hetzelfde omdat IMEI en serienummer hetzelfde zijn. Ik heb net Navigon 4.1.3 geïnstalleerd. Wi-Fi doet het gelukkig nog steeds perfect.

Verdomme........................ GPS nog steeds kut. Ik ga nu 169km/h. Ik heb nu Wi-Fi uitstaan. Nog steeds kut!
Ik ga een filmpje op Youtube zetten welke in net gemaakt heb met de HTC One V van mijn vrouw die veel beter kan navigeren dan de One X zonder verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Zou je eens willen kijken hoe het kompas reageert of Maps bijvoorbeeld? Mijn kompas denkt steeds dat ik rondjes draai, ik zie in maps de hele wijk voorbij komen.
Eergisteren kreeg ik ook geen goede GPS fix, met en zonder wifi aan. Volgens Maps zat ik in Portugal, maar mijn uitzicht vertelde me toch iets anders.

Ik had eigenlijk verwacht (jij uiteraard ook) dat je One X nu weer helemaal zou werken zoals het hoort. Ik wacht nog even met opsturen, het probleem wordt blijkbaar (nog) niet opgelost.

Ben ook even benieuwd of er users zijn met dezelfde klacht en waarbij het rooten & GPS fix heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In maps is hetzelfde probleem alleen iets minder maar inderdaad rondjes draaien en twee straten te ver aanwijzen. Ik ben nu bezig met filmpjes maken voot HTC want nu al voor de tweede keer weggeweest en niet opgelost is wel heel slecht van Dynafix.

Rooten begin ik niet aan in een garantieperiode. Heb nog twee stikkers over voor garantie en zoals ik heb gelezen zijn ze bij een derde keer verplicht je een nieuwe te geven. Dat is een policy van HTC. Dan moet je nog hopen dat alles niet weer van voor af aan begint.

YouTube: HTC One X GPS malfunction
YouTube: HTC One X GPS malfunction in Maps

Eerste is in Navigon(Wi-Fi is uit). Tweede in Maps(Wi-Fi is aan) welke standaard al op je telefoon staat.
Nou, ik ga hem voor de derde keer aanmelden. Ik geef niet op. €500,- voor een slecht werkende telefoon gaat er bij mij absoluut niet in.

Er zit ook een vuiltje(wit dingetje) achter het glaasje van de lens om foto's te nemen. Dit is gebeurd met de behuizing vernieuwen en kan ik zelf niet weghalen.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 28-07-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende keer graag de [Edit.] knop gebruiken ;)

[ Voor 105% gewijzigd door janvanduschoten op 28-07-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Dat is precies hetzelfde dat de mijne ook doet na een boardswap. Je bent er dus niets mee opgeschoten. Ik ga hem ook aanmelden bij HTC, ik verwacht dat zo'n toestel gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302820

Deze week de HTC OneX gekocht.
Had veel problemen met Sygic Navigatie:
- veel storing
- snelheidsopgave totaal onbetrouwbaar.
- de indicator sprong alle kanten op.
Na dit topic gevonden te hebben was de oorzaak duidelijk:
Zet bij navigatie de WiFi uit en alles liep bij mij weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
HTC One X geroot, agps fix van xda geinstalleerd, maar dit heeft helaas niet geholpen. Net even in de achtertuin gestaan maar de positie jumpt nog steeds.

Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Jammer, ik had gehoopt dat het zou werken, bij RoD werkte het wel. Ik moet hem binnenkort toch maar aanmelden bij HTC.

Ik heb 3 OneX- en hier gehad en ze hebben. het allemaal. Ik gebruik mijn OneX als enige regelmatig voor navigatie dus vind het wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:22:
Jammer, ik had gehoopt dat het zou werken, bij RoD werkte het wel. Ik moet hem binnenkort toch maar aanmelden bij HTC.

Ik heb 3 OneX- en hier gehad en ze hebben. het allemaal. Ik gebruik mijn OneX als enige regelmatig voor navigatie dus vind het wel storend.
YouTube: HTC One X - GPS Issues
Bij deze gast was het probleem schijnbaar opgelost na het vervangen van de volgende onderdelen.
this issue was resolved following repair work carried out by tmobile. The following was the engineer notes
- Software update
- Replacement - Sponge,LED_ENR#U
- Replacement - Copper Foil,back_ENR#U
- Replacement - MAIN BOARD,T-MOBILE UK,ENDEAVOR#U-C9#EMEA
- Replacement - Mesh,battery conn,sealing,ENR#U
- Replacement - ACCESSARY SCREEN PROTECTOR,OPTION ONEPCS FOR SIMPLE PACK,WJE,ENR#U
- Replacement - BATTERY_LI-POLYMER,1800mAh,3.7­V,ATL,ATL,445560,NMP-1155,Nowa­ter label

Dat is nogal wat! Kunnen ze beter een nieuwe telefoon geven(nieuwe release) als hij zo uit elkaar getrokken wordt. Nog goedkoper ook voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47

Onbekend

...

Waarschijnlijk konden ze de oorzaak ook niet vinden, en hebben met het vervangen van onderdelen geprobeerd het probleem op te lossen.
Schijnbaar hadden ze hiervoor 6 pogingen nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 30-07-2012 11:04 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Akelig! Maar als je nou op 1 of andere manier duidelijk kon maken dat de GPS niet werkt en dat daar een soort standaard reparatie procedure voor was...dan zou ik hem wel in willen leveren ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is op dit moment het complete toestel omgeruild, laat je svp niet afschepen..

wifi aan/uit mag natuurlijk geen enkele invloed hebben op GPS!

Dit toestel doet het fantastisch, perfect WIFI-bereik, GPS-fix binnen 1 sec. en supernauwkeurig en gooed 3G bereik. Zo hoort het en niet anders.

Na 3 reperaties kun je een nieuw toestel eisen bij HTC! Bij mij is die 2 keer bij Dynafix geweest en ik ben 1 keer zelf bij het reparatiepunt van Dynafix geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij was aangemeld voor de derde keer bij HTC maar ze hebben totaal mijn bericht niet gelezen en de Youtube filmpjes bekeken van mij over de defecte GPS. Het antwoord van hun was dat de hele Wi-Fi module en behuizing was vervangen. Pfffffffff, ik word hier zo moe van. Dit is te belachelijk voor woorden.

Kan ik het hogerop zoeken? Hoe kun je nou met iemand communiceren van HTC die je klacht niet eens (begrijpend)leest?

Dit was van mij:

Mijn HTC One X is vandaag voor de tweede keer teruggekomen van reparatie maar nog steeds dezelfde symptomen die ik voor de eerste reparatie niet had met de GPS, toen was deze wel perfect. Nu hebben ze alleen de behuizing vernieuwd waarbij ook nog een stofje achter het glaasje van de lens zit welke ik niet weg kan krijgen. Zelf open maken doe ik niet natuurlijk. GPS is nog steeds een drama. Ik heb twee filmpjes ge-upload op Youtube als bewijs.
YouTube: HTC One X GPS malfunction

YouTube: HTC One X GPS malfunction in Maps
Zoals u kunt zien kan ik geen navigatie meer gebruiken maar deze is heel belangrijk voor me. Eerste filmpje is Wi-Fi uit en tweede aan. Maar het maakt geen verschil. GPS werkt niet zoals het hoort.

Dit is een gedeelte van de reactie:

Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC One X. Mijn naam is xxx en ik ben van de technische ondersteuning van de klantenservice voor het HTC Email Team. Ik vind het vervelend om te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de WiFi verbinding van uw toestel, het is echter niet zo dat bij deze uitgevoerde reparatie slechts de behuizing is vervangen. Zover ik het van hieruit kan beoordelen is de bezel vervangen, oftewel de WiFi / Bluetooth antenne. Dat er tijdens de reparatie stof achter het scherm is gekomen is natuurlijk niet goed te praten. Ik begrijp uw frustratie, u hebt geen toestel gekocht om vervolgens 3 keer naar een reparatie afdeling te moeten sturen. Het enigste echter wat ik voor u kan betekenen is dat ik uw toestel wederom binnenboek voor reparatie, echter deze keer wel met een reparatieklacht, waardoor er met nog meer zorg naar uw toestel gekeken wordt. Nogmaals, ik begrijp uw frustratie, maar ik zie helaas geen andere keuze. Indien u hiermee akkoord gaat, dan verneem ik dat graag van u zodat ik de reparatie kan binnen boeken en de ophaal procedure in gang kan zetten. Geeft u indien u voor dit kiest, dan a.u.b. aan op welke dag en welk tijdstip we het toestel kunnen afhalen (tussen 9 en 1, 1 en 5 of tussen 5 en 9 uur 's avonds).

Update:
Toestel wordt donderdag weer opgehaald voor de derde keer. Goh, wat heb ik toch kunnen genieten van deze HTC One X waar ik €500,- voor betaald heb. Schande is het.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 31-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
Anoniem: 131865 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:39:
Bij mij is op dit moment het complete toestel omgeruild, laat je svp niet afschepen..

wifi aan/uit mag natuurlijk geen enkele invloed hebben op GPS!

Dit toestel doet het fantastisch, perfect WIFI-bereik, GPS-fix binnen 1 sec. en supernauwkeurig en gooed 3G bereik. Zo hoort het en niet anders.

Na 3 reperaties kun je een nieuw toestel eisen bij HTC! Bij mij is die 2 keer bij Dynafix geweest en ik ben 1 keer zelf bij het reparatiepunt van Dynafix geweest.
Hoe lang duurde een reparatie gemiddeld bij je? Ben het met je eens dat het zou moeten werken, maar de berichten hier over het verloop van de reparatie, zoals jouw bericht, geven mij niet veel vertrouwen dat ze het probleem goed begrijpen. Het gebrek is me het niet waard om het toestel lang kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Toch maar besloten om het toestel weer terug te sturen na Dynafix, het probleem wordt niet minder. Vanmorgen nog even de navigatie gebruikt maar er is bijna niet fatsoenlijk mee te navigeren in de bebouwde kom, hij zit er echt straten naast.
Dinsdag wordt hij opgehaald, ben benieuwd of hij weer netjes binnen 1 1/2 a 2 weken terug is. Ik hoop wel dat ze hem nu goed testen voordat hij weer retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:02
hmm zaterdag een one x gehaald en zelfde gps probleem, de rest lijkt gewoon goed te werken. Ook vanuit de tuin gemerkt dat ik in de weilanden lijkt te lopen ;)

Is bekend of alle hox hier problemen mee hebben? Ik twijfel erg om morgen terug te gaan en dan toch maar voor een ander merk/type te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 06:56
marcel0672 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:18:
hmm zaterdag een one x gehaald en zelfde gps probleem, de rest lijkt gewoon goed te werken. Ook vanuit de tuin gemerkt dat ik in de weilanden lijkt te lopen ;)

Is bekend of alle hox hier problemen mee hebben? Ik twijfel erg om morgen terug te gaan en dan toch maar voor een ander merk/type te gaan.
Als je even zoekt en leest in dit topic dan kom kun je lezen dat er ook gebruikers zijn waar de gps prima werkt. Zelfs op de voorgaande pagina staat nog een reactie van iemand die een nieuwe heeft ontvangen en daarmee werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
toch lees je ook dat het in het begin prima lijkt te werken en later dus niet meer. Vandaar dus mijn vraag, wie weet heeft iemand nog elders meer info gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:30
Gebruik zelf regelmatig GPS ism Sygic en zonder problemen (ook met WiFi aan).
Zou ik een toestel hebben waar ik geen last heb van problemen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205774

Interesant topic, van het weekend voor het eerst echt navigatie gebruikt op mn One X, heb hem al ruim een maand. Was een drama, elk kruispunt weer, keer om...sla rechts... links, nee toch rechtdoor !! :@

maargoed, zo te zien ben ik niet de enige, twijfel nog of ik hem voor reparatie opstuur. Ik heb hem via Hi toestel lease, dus waarschijnlijk moet het via hun en krijg ik tijdelijk een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
ik ga vanmiddag terug naar de winkel, zit nog in mijn 48 uur zicht periode dus hoef nog niet voor een reparatie te gaan.. Ik weet nog niet of ik hem ga ruilen tegen een nieuwe X of een S.

edit: Correct geholpen bij de vodafone store en een nieuwe hox mee... helaas exact hetzelfde probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door marcel0672 op 06-08-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 06:56
marcel0672 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:16:
ik ga vanmiddag terug naar de winkel, zit nog in mijn 48 uur zicht periode dus hoef nog niet voor een reparatie te gaan.. Ik weet nog niet of ik hem ga ruilen tegen een nieuwe X of een S.

edit: Correct geholpen bij de vodafone store en een nieuwe hox mee... helaas exact hetzelfde probleem.
Dan zou ik weer teruggaan en in de winkel laten testen. Je mag verwachten dat je een goede werkend toestel mee krijgt. Zullen ze zeker niet leuk vinden maar je kunt niet aan de gang blijven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeOO schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:28:
[...]

Dan zou ik weer teruggaan en in de winkel laten testen. Je mag verwachten dat je een goede werkend toestel mee krijgt. Zullen ze zeker niet leuk vinden maar je kunt niet aan de gang blijven toch.
Ongelooflijk! Hoe kunnen ze zulke toestellen op de markt brengen. Vind je het gek dat de Samsung S3 beter verkoopt na al deze klachten waar forums vol mee staan. Ik hoop dat hij van mij na drie keer repareren dadelijk zodanig is aangepast dat het nooit meer kan gebeuren. Nieuw toestel word je schijnbaar ook niet vrolijk van want dan begint wellicht alles van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
OneX is net opgehaald, ben benieuwd of het probleem wordt opgelost. Ik vraag me ook werkelijk af of zoiets na reparatie ook nog eens goed wordt getest. Ik heb wat foto's van rondom het toestel gemaakt zodat we later geen discussie kunnen krijgen over eventuele beschadigingen en/of kieren.

Wat trouwens wel een goede optie is om problemen van apps uit te sluiten is het opstarten van de OneX in de Veilige Modus. Je OneX wordt dan opgestart met alleen de apps die er standaard opstaan dus alle gedownloade apps worden uitgeschakeld, ook launcers, etc.

Het gaat als volgt:
Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
• Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
• Schakel het toestel uit.
• Zet het toestel weer normaal aan.
• Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
• Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.
Dit is wat handiger dan je complete toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik was daarna wel al mij widget instellingen e.d. kwijt ( dacht ik, het is alweer even geleden :) )

Ik zet het bovenstaande ook wel even in de TS, dan is het voor iedereen makkelijker terug te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 07-08-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Vanmiddag bij de store geweest, symptomen hebben ze gezien, gaven aan dat het toch echt de software moest zijn. Toch nog even contact gehad met HTC en die geven aan dat het de hardware is en dat het toestel opgestuurd moet worden... leuk, 3 dagen oud, straks 5 werkdagen weg en hopelijk voor de vakantie terug (waarbij ik gps nodig heb)..... had zoiets van kan gebeuren maar ik begin nu wel geirriteerd te raken.

Dus dan morgen maar weer terug... onderhand zijn de parkeerkosten nu opgelopen tot 12 euro, wordt een duur toestel....

edit: Overigens helpen ze in de store wel mee hoor, irritatie gaat vooral naar het toestel. Als dit ook al bekend is bij HTC waarom communiceren ze dit niet breder?

[ Voor 13% gewijzigd door marcel0672 op 07-08-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 22:25
Ik heb mijn One X sinds een week, vandaag voor het eerst mee genavigeerd.. Hopeloos, ik reed in Ommen en volgens dat ding zat ik achtereenvolgend in Maastricht en Friesland.. In de allernieuwste batch is het dus nog steeds niet gefixed. Ik zal het morgen eens testen met mijn X10 ernaast en met WiFi uit, maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik niet kan navigeren met WiFi aan. Overigens heb ik geen last van een flippend kompas, hoe kan ik zien welke batch ik precies heb?

Ninja edit: Zelfs als ik thuis stil zit en met WiFi uit flipt mijn GPS hem compleet. Fijn. Ik zal morgen wel even uitzoeken hoe het zit met de wet koop op afstand en abonnement.

Edit 2: Ik kan overigens binnenshuis geen fix krijgen, mijn X10 deed dit binnen 10 seconden. Krijgen jullie wel een fix binnen?

[ Voor 24% gewijzigd door Knul op 09-08-2012 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knul schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:56:
Ik heb mijn One X sinds een week, vandaag voor het eerst mee genavigeerd.. Hopeloos, ik reed in Ommen en volgens dat ding zat ik achtereenvolgend in Maastricht en Friesland.. In de allernieuwste batch is het dus nog steeds niet gefixed. Ik zal het morgen eens testen met mijn X10 ernaast en met WiFi uit, maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik niet kan navigeren met WiFi aan. Overigens heb ik geen last van een flippend kompas, hoe kan ik zien welke batch ik precies heb?

Ninja edit: Zelfs als ik thuis stil zit en met WiFi uit flipt mijn GPS hem compleet. Fijn. Ik zal morgen wel even uitzoeken hoe het zit met de wet koop op afstand en abonnement.

Edit 2: Ik kan overigens binnenshuis geen fix krijgen, mijn X10 deed dit binnen 10 seconden. Krijgen jullie wel een fix binnen?
Niet als je een betonnen plafond hebt. Voor de rest wel gewoon binnen en uiteraard in de serre. Althans, dat was voor de eerste reparatie van de Wi-Fi. Nu is hij compleet om zeep geholpen door de reparaties. Nu alweer een week weg met de derde reparatie. Als de derde reparatie ook faalt moet je binnen 48 uur aan de bel trekken. Dan zijn ze verplicht jou een nieuw toestel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Irriteer me nu alweer aan het track& trace systeem. Dinsdag opgehaald en hij is nog niet onderweg volgens HTC en ook niet binnen bij Dynafix.

Status HTC : https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx , emailadres en Reference number invoeren

Status Dynafix: http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx , 2 gegevens van de 4 invullen (IMEI en postcode bijvoorbeeld is voldoende)

Vorige keer was Dynafix beter te volgen dan HTC, HTC was een stuk trager en minder info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Anoniem: 378762 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Niet als je een betonnen plafond hebt. Voor de rest wel gewoon binnen en uiteraard in de serre. Althans, dat was voor de eerste reparatie van de Wi-Fi. Nu is hij compleet om zeep geholpen door de reparaties. Nu alweer een week weg met de derde reparatie. Als de derde reparatie ook faalt moet je binnen 48 uur aan de bel trekken. Dan zijn ze verplicht jou een nieuw toestel te geven.
Huis met rieten dak, dat is het probleem dus niet. Ik ben nu aan het chatten met een HTC medewerker, heb eigenlijk weinig zin om mn week oude telefoon gelijk 2 weken kwijt te zijn :(.

Edit: Chat gehad, kan kiezen om de verkoop ontbinden of de telefoon 2 weken kwijt zijn. Ik twijfel nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Knul op 09-08-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Ik had ook een GPS probleem, dit probleem was over nadat ik een custom ROM had geinstalleerd.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb daar ook aan zitten twijfelen maar ik wil eerst mijn toestel 100% in orde hebben voordat ik hem root. Ik zie alweer het verhaal aankomen dat ik de reparatie dan zelf zou moeten betalen omdat het probleem veroorzaakt kan zijn door andere software oid.

Qua GPS fix ging het bij mij trouwens vrij vlot, binnen (dicht bij raam)& buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Net even een stukje met de hond gelopen, ~200 meter, moet je zien wat hij er van bakt :')

http://goo.gl/maps/sAH50

Met WiFi aan

http://goo.gl/maps/0UHml

Met WiFi uit

Ik heb overigens alleen rechtdoor over de weg gelopen.

Edit: Hij wordt morgenvroeg opgehaald om gerepareerd te worden. Tot die tijd weer terug naar mn X10 :(.

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 09-08-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

janvanduschoten schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:15:
Ik heb daar ook aan zitten twijfelen maar ik wil eerst mijn toestel 100% in orde hebben voordat ik hem root. Ik zie alweer het verhaal aankomen dat ik de reparatie dan zelf zou moeten betalen omdat het probleem veroorzaakt kan zijn door andere software oid.

Qua GPS fix ging het bij mij trouwens vrij vlot, binnen (dicht bij raam)& buiten.
Als ik stil stond voor een stoplicht ging het echt alle kanten op, nu niet meer met die nieuwe ROM. Echt een software probleem dus. Ben benieuwd hoe HTC/Dynafix dit op wil gaan lossen zonder een nieuwe versie uit te rollen. Waar blijft die nieuwe officiële versie trouwens (met kernel 2.15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:12:
Irriteer me nu alweer aan het track& trace systeem. Dinsdag opgehaald en hij is nog niet onderweg volgens HTC en ook niet binnen bij Dynafix.

Status HTC : https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx , emailadres en Reference number invoeren

Status Dynafix: http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx , 2 gegevens van de 4 invullen (IMEI en postcode bijvoorbeeld is voldoende)

Vorige keer was Dynafix beter te volgen dan HTC, HTC was een stuk trager en minder info.
Mijn toestel is schijnbaar klaar voor verzending na de derde keer reparatie. Enige wat ze hebben gedaan aan de GPS is een update?

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 1.29.401.11 ( 002, 032 )

We wachten af. Gelijk testen als ik hem deze week nog ga krijgen zodat ik binnen de 48 uur zit. Ik snap geen reet van de update trouwens want deze is van de maand mei. Controleer altijd iedere week.

Dan net deze video gevonden YouTube: HTC One X - GPS Issues en deze update verhelpt het probleem niet omdat het een hardware probleem is. Dat zou me wat wezen als hij dadelijk nog steeds niet goed blijkt te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 10-08-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Knul schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:52:
[...]

Huis met rieten dak, dat is het probleem dus niet. Ik ben nu aan het chatten met een HTC medewerker, heb eigenlijk weinig zin om mn week oude telefoon gelijk 2 weken kwijt te zijn :(.

Edit: Chat gehad, kan kiezen om de verkoop ontbinden of de telefoon 2 weken kwijt zijn. Ik twijfel nog.
Ik ben deze week teruggegaan en heb hem geruild voor een S3. Het vertrouwen in de One X was gewoon volledig weg. Jammer, het had een geweldig toestel kunnen zijn maar de S3 is tot dusver een prima toestel dus heb de HTC nog geen moment gemist.

[ Voor 49% gewijzigd door marcel0672 op 10-08-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wellicht zijn de GPS issues verholpen bij de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ben idd benieuwd of het probleem daarmee is verholpen, het leek mij een hardwarematig probleem.. Mijn toestel is dinsdag opgehaald en vandaag weer klaar, hij wordt hopelijk vandaag ook weer opgestuurd.
Ik kan bij Dynafix helaas (nog?) niet zien wat ze hebben gedaan, afwachten dus...

edit: Hij is weer als nieuw (?), er zit andere software op, hetzelfde als Reptillian77

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 1.29.401.11 ( 002, 032 )

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 10-08-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jan,

Het is helemaal mislukt de derde reparatie bij mij. Ze zijn vergeten de SIM kaart houder terug te geven dus kan er niet mee bellen. Ook zit nog steeds dat stofje achter het glas van de lens wat bij de tweede reparatie was gebeurd. Ergste komt nu. GPS werkt nog steeds bar slecht. Ik heb nog helemaal geen apps erop gezet maar gelijk naar Google Navigatie gegaan. Hij vliegt overal heen behalve de goede kant. Je snapt dat ik nu helemaal doordraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb je ook al de nieuwe update erop gezet/erop staan die gisteren is uitgekomen? Ben benieuwd of dat wat doet met de GPS. Als het goed is komt de mijne vandaag binnen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:02:
Heb je ook al de nieuwe update erop gezet/erop staan die gisteren is uitgekomen? Ben benieuwd of dat wat doet met de GPS. Als het goed is komt de mijne vandaag binnen, ben benieuwd.
Ja, maakt niets uit. Ik ben helemaal klaar met Dynafix. HTC kan hier niets aan doen natuurlijk. Dynafix is een bedrijf wat je moet vermijden. HTC al gebeld maar die kunnen pas maandag helpen.

Hier een filmpje welke ik net gemaakt heb van de status van de GPS nu na derde keer reparatie. Lijkt alleen maar erger te zijn geworden. YouTube: GPS not working HTC One X

Op dit moment zie ik hakbijlen en granaten voorbij vliegen richting Dynafix.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 11-08-2012 10:33 ]

Pagina: 1 2 Laatste