Pff, nou... het is echt een tweaker-toestel hoor...:
Het kompas bleek helemaal te flippen nu hij terug was van reparatie. Dus ik was not amused

Dat kon ik zien in de app
Compass en ook in Locations draaide hij willekeurige kanten op. In Google Maps dan weer niet.
Daarom ben ik maar allerlei dingen gaan testen. Allereerst de app
Gestabiliseerd kompas geprobeerd. Hierin bleek ik de gyroscoop uit te moeten zetten om de storing te laten verdwijnen.
De g-sensor ijken via de keuze in de normale Instellingen; Weergave, gebaren en knoppen (die met de waterpassen) maakte helaas geen verschil. 8-jes/rondjes draaien hielp ook niet, want dat is enkel voor het magnetisch veld, niet voor de g-sensor.
Verder gezocht op gyro en g-sensor, kwam ik op deze thread op XDA:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1588663&page=3 en deze post:
http://forum.xda-develope...p?p=25213281&postcount=22
Hierin wordt de app GPS Status & Toolbox genoemd. Als je deze installeert, staat in het apps-menu overigens alleen 'GPS Status' te lezen. Maar in deze app zit onder
Menu, Tools een keuze om
rol/inclinatie (roll/pitch) te kalibreren.
Die kalibratie heb ik uitgevoerd, dus het toestel op een vlakke ondergrond gelegd. Voor de zekerheid buiten gedaan omdat de app toch ook over GPS gaat (alhoewel het bij mij dus volgens mij de gyroscoop was) en toen gekalibreerd.
Wat die app verder allemaal toont, snap ik niet zo goed, maar de kompasrichting flipt nu in ieder geval niet meer...!
Dus ik weer blij en

voor
GPS Status & Toolbox.
Ik was al bang hem voor de derde keer te moeten terugsturen. Maar dus door een ietwat wazige app te downloaden die die g-sensor kennelijk kan kalibreren, was het zelf op te lossen. Je moet er maar achter komen, vandaar vind ik dit toch wel een toestel voor de tweaker.
N.B. Mijn toestel heeft dus geen last gehad van willekeurige posities op de kaart, dus met verlopende lijnen in tracks, maar alleen van een rondtollende kompasrichting.
[
Voor 6% gewijzigd door
Eegee op 17-09-2012 15:26
]