Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik heb hem vandaag om 08:30 terug gekregen voor de tweede keer. Ze hebben de complete behuizing vernieuwd. Dus voor en achterkant. Hardware intern is nog hetzelfde omdat IMEI en serienummer hetzelfde zijn. Ik heb net Navigon 4.1.3 geïnstalleerd. Wi-Fi doet het gelukkig nog steeds perfect.

Verdomme........................ GPS nog steeds kut. Ik ga nu 169km/h. Ik heb nu Wi-Fi uitstaan. Nog steeds kut!
Ik ga een filmpje op Youtube zetten welke in net gemaakt heb met de HTC One V van mijn vrouw die veel beter kan navigeren dan de One X zonder verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Zou je eens willen kijken hoe het kompas reageert of Maps bijvoorbeeld? Mijn kompas denkt steeds dat ik rondjes draai, ik zie in maps de hele wijk voorbij komen.
Eergisteren kreeg ik ook geen goede GPS fix, met en zonder wifi aan. Volgens Maps zat ik in Portugal, maar mijn uitzicht vertelde me toch iets anders.

Ik had eigenlijk verwacht (jij uiteraard ook) dat je One X nu weer helemaal zou werken zoals het hoort. Ik wacht nog even met opsturen, het probleem wordt blijkbaar (nog) niet opgelost.

Ben ook even benieuwd of er users zijn met dezelfde klacht en waarbij het rooten & GPS fix heeft geholpen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In maps is hetzelfde probleem alleen iets minder maar inderdaad rondjes draaien en twee straten te ver aanwijzen. Ik ben nu bezig met filmpjes maken voot HTC want nu al voor de tweede keer weggeweest en niet opgelost is wel heel slecht van Dynafix.

Rooten begin ik niet aan in een garantieperiode. Heb nog twee stikkers over voor garantie en zoals ik heb gelezen zijn ze bij een derde keer verplicht je een nieuwe te geven. Dat is een policy van HTC. Dan moet je nog hopen dat alles niet weer van voor af aan begint.

YouTube: HTC One X GPS malfunction
YouTube: HTC One X GPS malfunction in Maps

Eerste is in Navigon(Wi-Fi is uit). Tweede in Maps(Wi-Fi is aan) welke standaard al op je telefoon staat.
Nou, ik ga hem voor de derde keer aanmelden. Ik geef niet op. €500,- voor een slecht werkende telefoon gaat er bij mij absoluut niet in.

Er zit ook een vuiltje(wit dingetje) achter het glaasje van de lens om foto's te nemen. Dit is gebeurd met de behuizing vernieuwen en kan ik zelf niet weghalen.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 28-07-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende keer graag de [Edit.] knop gebruiken ;)

[ Voor 105% gewijzigd door janvanduschoten op 28-07-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Dat is precies hetzelfde dat de mijne ook doet na een boardswap. Je bent er dus niets mee opgeschoten. Ik ga hem ook aanmelden bij HTC, ik verwacht dat zo'n toestel gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302820

Deze week de HTC OneX gekocht.
Had veel problemen met Sygic Navigatie:
- veel storing
- snelheidsopgave totaal onbetrouwbaar.
- de indicator sprong alle kanten op.
Na dit topic gevonden te hebben was de oorzaak duidelijk:
Zet bij navigatie de WiFi uit en alles liep bij mij weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 10:55
HTC One X geroot, agps fix van xda geinstalleerd, maar dit heeft helaas niet geholpen. Net even in de achtertuin gestaan maar de positie jumpt nog steeds.

Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Jammer, ik had gehoopt dat het zou werken, bij RoD werkte het wel. Ik moet hem binnenkort toch maar aanmelden bij HTC.

Ik heb 3 OneX- en hier gehad en ze hebben. het allemaal. Ik gebruik mijn OneX als enige regelmatig voor navigatie dus vind het wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:22:
Jammer, ik had gehoopt dat het zou werken, bij RoD werkte het wel. Ik moet hem binnenkort toch maar aanmelden bij HTC.

Ik heb 3 OneX- en hier gehad en ze hebben. het allemaal. Ik gebruik mijn OneX als enige regelmatig voor navigatie dus vind het wel storend.
YouTube: HTC One X - GPS Issues
Bij deze gast was het probleem schijnbaar opgelost na het vervangen van de volgende onderdelen.
this issue was resolved following repair work carried out by tmobile. The following was the engineer notes
- Software update
- Replacement - Sponge,LED_ENR#U
- Replacement - Copper Foil,back_ENR#U
- Replacement - MAIN BOARD,T-MOBILE UK,ENDEAVOR#U-C9#EMEA
- Replacement - Mesh,battery conn,sealing,ENR#U
- Replacement - ACCESSARY SCREEN PROTECTOR,OPTION ONEPCS FOR SIMPLE PACK,WJE,ENR#U
- Replacement - BATTERY_LI-POLYMER,1800mAh,3.7­V,ATL,ATL,445560,NMP-1155,Nowa­ter label

Dat is nogal wat! Kunnen ze beter een nieuwe telefoon geven(nieuwe release) als hij zo uit elkaar getrokken wordt. Nog goedkoper ook voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Waarschijnlijk konden ze de oorzaak ook niet vinden, en hebben met het vervangen van onderdelen geprobeerd het probleem op te lossen.
Schijnbaar hadden ze hiervoor 6 pogingen nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 30-07-2012 11:04 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 10:55
Akelig! Maar als je nou op 1 of andere manier duidelijk kon maken dat de GPS niet werkt en dat daar een soort standaard reparatie procedure voor was...dan zou ik hem wel in willen leveren ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131865

Bij mij is op dit moment het complete toestel omgeruild, laat je svp niet afschepen..

wifi aan/uit mag natuurlijk geen enkele invloed hebben op GPS!

Dit toestel doet het fantastisch, perfect WIFI-bereik, GPS-fix binnen 1 sec. en supernauwkeurig en gooed 3G bereik. Zo hoort het en niet anders.

Na 3 reperaties kun je een nieuw toestel eisen bij HTC! Bij mij is die 2 keer bij Dynafix geweest en ik ben 1 keer zelf bij het reparatiepunt van Dynafix geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij was aangemeld voor de derde keer bij HTC maar ze hebben totaal mijn bericht niet gelezen en de Youtube filmpjes bekeken van mij over de defecte GPS. Het antwoord van hun was dat de hele Wi-Fi module en behuizing was vervangen. Pfffffffff, ik word hier zo moe van. Dit is te belachelijk voor woorden.

Kan ik het hogerop zoeken? Hoe kun je nou met iemand communiceren van HTC die je klacht niet eens (begrijpend)leest?

Dit was van mij:

Mijn HTC One X is vandaag voor de tweede keer teruggekomen van reparatie maar nog steeds dezelfde symptomen die ik voor de eerste reparatie niet had met de GPS, toen was deze wel perfect. Nu hebben ze alleen de behuizing vernieuwd waarbij ook nog een stofje achter het glaasje van de lens zit welke ik niet weg kan krijgen. Zelf open maken doe ik niet natuurlijk. GPS is nog steeds een drama. Ik heb twee filmpjes ge-upload op Youtube als bewijs.
YouTube: HTC One X GPS malfunction

YouTube: HTC One X GPS malfunction in Maps
Zoals u kunt zien kan ik geen navigatie meer gebruiken maar deze is heel belangrijk voor me. Eerste filmpje is Wi-Fi uit en tweede aan. Maar het maakt geen verschil. GPS werkt niet zoals het hoort.

Dit is een gedeelte van de reactie:

Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC One X. Mijn naam is xxx en ik ben van de technische ondersteuning van de klantenservice voor het HTC Email Team. Ik vind het vervelend om te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de WiFi verbinding van uw toestel, het is echter niet zo dat bij deze uitgevoerde reparatie slechts de behuizing is vervangen. Zover ik het van hieruit kan beoordelen is de bezel vervangen, oftewel de WiFi / Bluetooth antenne. Dat er tijdens de reparatie stof achter het scherm is gekomen is natuurlijk niet goed te praten. Ik begrijp uw frustratie, u hebt geen toestel gekocht om vervolgens 3 keer naar een reparatie afdeling te moeten sturen. Het enigste echter wat ik voor u kan betekenen is dat ik uw toestel wederom binnenboek voor reparatie, echter deze keer wel met een reparatieklacht, waardoor er met nog meer zorg naar uw toestel gekeken wordt. Nogmaals, ik begrijp uw frustratie, maar ik zie helaas geen andere keuze. Indien u hiermee akkoord gaat, dan verneem ik dat graag van u zodat ik de reparatie kan binnen boeken en de ophaal procedure in gang kan zetten. Geeft u indien u voor dit kiest, dan a.u.b. aan op welke dag en welk tijdstip we het toestel kunnen afhalen (tussen 9 en 1, 1 en 5 of tussen 5 en 9 uur 's avonds).

Update:
Toestel wordt donderdag weer opgehaald voor de derde keer. Goh, wat heb ik toch kunnen genieten van deze HTC One X waar ik €500,- voor betaald heb. Schande is het.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 31-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 11:59
Anoniem: 131865 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:39:
Bij mij is op dit moment het complete toestel omgeruild, laat je svp niet afschepen..

wifi aan/uit mag natuurlijk geen enkele invloed hebben op GPS!

Dit toestel doet het fantastisch, perfect WIFI-bereik, GPS-fix binnen 1 sec. en supernauwkeurig en gooed 3G bereik. Zo hoort het en niet anders.

Na 3 reperaties kun je een nieuw toestel eisen bij HTC! Bij mij is die 2 keer bij Dynafix geweest en ik ben 1 keer zelf bij het reparatiepunt van Dynafix geweest.
Hoe lang duurde een reparatie gemiddeld bij je? Ben het met je eens dat het zou moeten werken, maar de berichten hier over het verloop van de reparatie, zoals jouw bericht, geven mij niet veel vertrouwen dat ze het probleem goed begrijpen. Het gebrek is me het niet waard om het toestel lang kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Toch maar besloten om het toestel weer terug te sturen na Dynafix, het probleem wordt niet minder. Vanmorgen nog even de navigatie gebruikt maar er is bijna niet fatsoenlijk mee te navigeren in de bebouwde kom, hij zit er echt straten naast.
Dinsdag wordt hij opgehaald, ben benieuwd of hij weer netjes binnen 1 1/2 a 2 weken terug is. Ik hoop wel dat ze hem nu goed testen voordat hij weer retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:02
hmm zaterdag een one x gehaald en zelfde gps probleem, de rest lijkt gewoon goed te werken. Ook vanuit de tuin gemerkt dat ik in de weilanden lijkt te lopen ;)

Is bekend of alle hox hier problemen mee hebben? Ik twijfel erg om morgen terug te gaan en dan toch maar voor een ander merk/type te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 06:56
marcel0672 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:18:
hmm zaterdag een one x gehaald en zelfde gps probleem, de rest lijkt gewoon goed te werken. Ook vanuit de tuin gemerkt dat ik in de weilanden lijkt te lopen ;)

Is bekend of alle hox hier problemen mee hebben? Ik twijfel erg om morgen terug te gaan en dan toch maar voor een ander merk/type te gaan.
Als je even zoekt en leest in dit topic dan kom kun je lezen dat er ook gebruikers zijn waar de gps prima werkt. Zelfs op de voorgaande pagina staat nog een reactie van iemand die een nieuwe heeft ontvangen en daarmee werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
toch lees je ook dat het in het begin prima lijkt te werken en later dus niet meer. Vandaar dus mijn vraag, wie weet heeft iemand nog elders meer info gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:25
Gebruik zelf regelmatig GPS ism Sygic en zonder problemen (ook met WiFi aan).
Zou ik een toestel hebben waar ik geen last heb van problemen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205774

Interesant topic, van het weekend voor het eerst echt navigatie gebruikt op mn One X, heb hem al ruim een maand. Was een drama, elk kruispunt weer, keer om...sla rechts... links, nee toch rechtdoor !! :@

maargoed, zo te zien ben ik niet de enige, twijfel nog of ik hem voor reparatie opstuur. Ik heb hem via Hi toestel lease, dus waarschijnlijk moet het via hun en krijg ik tijdelijk een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
ik ga vanmiddag terug naar de winkel, zit nog in mijn 48 uur zicht periode dus hoef nog niet voor een reparatie te gaan.. Ik weet nog niet of ik hem ga ruilen tegen een nieuwe X of een S.

edit: Correct geholpen bij de vodafone store en een nieuwe hox mee... helaas exact hetzelfde probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door marcel0672 op 06-08-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 06:56
marcel0672 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:16:
ik ga vanmiddag terug naar de winkel, zit nog in mijn 48 uur zicht periode dus hoef nog niet voor een reparatie te gaan.. Ik weet nog niet of ik hem ga ruilen tegen een nieuwe X of een S.

edit: Correct geholpen bij de vodafone store en een nieuwe hox mee... helaas exact hetzelfde probleem.
Dan zou ik weer teruggaan en in de winkel laten testen. Je mag verwachten dat je een goede werkend toestel mee krijgt. Zullen ze zeker niet leuk vinden maar je kunt niet aan de gang blijven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeOO schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:28:
[...]

Dan zou ik weer teruggaan en in de winkel laten testen. Je mag verwachten dat je een goede werkend toestel mee krijgt. Zullen ze zeker niet leuk vinden maar je kunt niet aan de gang blijven toch.
Ongelooflijk! Hoe kunnen ze zulke toestellen op de markt brengen. Vind je het gek dat de Samsung S3 beter verkoopt na al deze klachten waar forums vol mee staan. Ik hoop dat hij van mij na drie keer repareren dadelijk zodanig is aangepast dat het nooit meer kan gebeuren. Nieuw toestel word je schijnbaar ook niet vrolijk van want dan begint wellicht alles van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
OneX is net opgehaald, ben benieuwd of het probleem wordt opgelost. Ik vraag me ook werkelijk af of zoiets na reparatie ook nog eens goed wordt getest. Ik heb wat foto's van rondom het toestel gemaakt zodat we later geen discussie kunnen krijgen over eventuele beschadigingen en/of kieren.

Wat trouwens wel een goede optie is om problemen van apps uit te sluiten is het opstarten van de OneX in de Veilige Modus. Je OneX wordt dan opgestart met alleen de apps die er standaard opstaan dus alle gedownloade apps worden uitgeschakeld, ook launcers, etc.

Het gaat als volgt:
Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
• Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
• Schakel het toestel uit.
• Zet het toestel weer normaal aan.
• Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
• Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.
Dit is wat handiger dan je complete toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik was daarna wel al mij widget instellingen e.d. kwijt ( dacht ik, het is alweer even geleden :) )

Ik zet het bovenstaande ook wel even in de TS, dan is het voor iedereen makkelijker terug te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 07-08-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Vanmiddag bij de store geweest, symptomen hebben ze gezien, gaven aan dat het toch echt de software moest zijn. Toch nog even contact gehad met HTC en die geven aan dat het de hardware is en dat het toestel opgestuurd moet worden... leuk, 3 dagen oud, straks 5 werkdagen weg en hopelijk voor de vakantie terug (waarbij ik gps nodig heb)..... had zoiets van kan gebeuren maar ik begin nu wel geirriteerd te raken.

Dus dan morgen maar weer terug... onderhand zijn de parkeerkosten nu opgelopen tot 12 euro, wordt een duur toestel....

edit: Overigens helpen ze in de store wel mee hoor, irritatie gaat vooral naar het toestel. Als dit ook al bekend is bij HTC waarom communiceren ze dit niet breder?

[ Voor 13% gewijzigd door marcel0672 op 07-08-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik heb mijn One X sinds een week, vandaag voor het eerst mee genavigeerd.. Hopeloos, ik reed in Ommen en volgens dat ding zat ik achtereenvolgend in Maastricht en Friesland.. In de allernieuwste batch is het dus nog steeds niet gefixed. Ik zal het morgen eens testen met mijn X10 ernaast en met WiFi uit, maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik niet kan navigeren met WiFi aan. Overigens heb ik geen last van een flippend kompas, hoe kan ik zien welke batch ik precies heb?

Ninja edit: Zelfs als ik thuis stil zit en met WiFi uit flipt mijn GPS hem compleet. Fijn. Ik zal morgen wel even uitzoeken hoe het zit met de wet koop op afstand en abonnement.

Edit 2: Ik kan overigens binnenshuis geen fix krijgen, mijn X10 deed dit binnen 10 seconden. Krijgen jullie wel een fix binnen?

[ Voor 24% gewijzigd door Knul op 09-08-2012 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knul schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:56:
Ik heb mijn One X sinds een week, vandaag voor het eerst mee genavigeerd.. Hopeloos, ik reed in Ommen en volgens dat ding zat ik achtereenvolgend in Maastricht en Friesland.. In de allernieuwste batch is het dus nog steeds niet gefixed. Ik zal het morgen eens testen met mijn X10 ernaast en met WiFi uit, maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik niet kan navigeren met WiFi aan. Overigens heb ik geen last van een flippend kompas, hoe kan ik zien welke batch ik precies heb?

Ninja edit: Zelfs als ik thuis stil zit en met WiFi uit flipt mijn GPS hem compleet. Fijn. Ik zal morgen wel even uitzoeken hoe het zit met de wet koop op afstand en abonnement.

Edit 2: Ik kan overigens binnenshuis geen fix krijgen, mijn X10 deed dit binnen 10 seconden. Krijgen jullie wel een fix binnen?
Niet als je een betonnen plafond hebt. Voor de rest wel gewoon binnen en uiteraard in de serre. Althans, dat was voor de eerste reparatie van de Wi-Fi. Nu is hij compleet om zeep geholpen door de reparaties. Nu alweer een week weg met de derde reparatie. Als de derde reparatie ook faalt moet je binnen 48 uur aan de bel trekken. Dan zijn ze verplicht jou een nieuw toestel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Irriteer me nu alweer aan het track& trace systeem. Dinsdag opgehaald en hij is nog niet onderweg volgens HTC en ook niet binnen bij Dynafix.

Status HTC : https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx , emailadres en Reference number invoeren

Status Dynafix: http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx , 2 gegevens van de 4 invullen (IMEI en postcode bijvoorbeeld is voldoende)

Vorige keer was Dynafix beter te volgen dan HTC, HTC was een stuk trager en minder info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Anoniem: 378762 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Niet als je een betonnen plafond hebt. Voor de rest wel gewoon binnen en uiteraard in de serre. Althans, dat was voor de eerste reparatie van de Wi-Fi. Nu is hij compleet om zeep geholpen door de reparaties. Nu alweer een week weg met de derde reparatie. Als de derde reparatie ook faalt moet je binnen 48 uur aan de bel trekken. Dan zijn ze verplicht jou een nieuw toestel te geven.
Huis met rieten dak, dat is het probleem dus niet. Ik ben nu aan het chatten met een HTC medewerker, heb eigenlijk weinig zin om mn week oude telefoon gelijk 2 weken kwijt te zijn :(.

Edit: Chat gehad, kan kiezen om de verkoop ontbinden of de telefoon 2 weken kwijt zijn. Ik twijfel nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Knul op 09-08-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Ik had ook een GPS probleem, dit probleem was over nadat ik een custom ROM had geinstalleerd.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb daar ook aan zitten twijfelen maar ik wil eerst mijn toestel 100% in orde hebben voordat ik hem root. Ik zie alweer het verhaal aankomen dat ik de reparatie dan zelf zou moeten betalen omdat het probleem veroorzaakt kan zijn door andere software oid.

Qua GPS fix ging het bij mij trouwens vrij vlot, binnen (dicht bij raam)& buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Net even een stukje met de hond gelopen, ~200 meter, moet je zien wat hij er van bakt :')

http://goo.gl/maps/sAH50

Met WiFi aan

http://goo.gl/maps/0UHml

Met WiFi uit

Ik heb overigens alleen rechtdoor over de weg gelopen.

Edit: Hij wordt morgenvroeg opgehaald om gerepareerd te worden. Tot die tijd weer terug naar mn X10 :(.

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 09-08-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

janvanduschoten schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:15:
Ik heb daar ook aan zitten twijfelen maar ik wil eerst mijn toestel 100% in orde hebben voordat ik hem root. Ik zie alweer het verhaal aankomen dat ik de reparatie dan zelf zou moeten betalen omdat het probleem veroorzaakt kan zijn door andere software oid.

Qua GPS fix ging het bij mij trouwens vrij vlot, binnen (dicht bij raam)& buiten.
Als ik stil stond voor een stoplicht ging het echt alle kanten op, nu niet meer met die nieuwe ROM. Echt een software probleem dus. Ben benieuwd hoe HTC/Dynafix dit op wil gaan lossen zonder een nieuwe versie uit te rollen. Waar blijft die nieuwe officiële versie trouwens (met kernel 2.15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:12:
Irriteer me nu alweer aan het track& trace systeem. Dinsdag opgehaald en hij is nog niet onderweg volgens HTC en ook niet binnen bij Dynafix.

Status HTC : https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx , emailadres en Reference number invoeren

Status Dynafix: http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx , 2 gegevens van de 4 invullen (IMEI en postcode bijvoorbeeld is voldoende)

Vorige keer was Dynafix beter te volgen dan HTC, HTC was een stuk trager en minder info.
Mijn toestel is schijnbaar klaar voor verzending na de derde keer reparatie. Enige wat ze hebben gedaan aan de GPS is een update?

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 1.29.401.11 ( 002, 032 )

We wachten af. Gelijk testen als ik hem deze week nog ga krijgen zodat ik binnen de 48 uur zit. Ik snap geen reet van de update trouwens want deze is van de maand mei. Controleer altijd iedere week.

Dan net deze video gevonden YouTube: HTC One X - GPS Issues en deze update verhelpt het probleem niet omdat het een hardware probleem is. Dat zou me wat wezen als hij dadelijk nog steeds niet goed blijkt te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 10-08-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Knul schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:52:
[...]

Huis met rieten dak, dat is het probleem dus niet. Ik ben nu aan het chatten met een HTC medewerker, heb eigenlijk weinig zin om mn week oude telefoon gelijk 2 weken kwijt te zijn :(.

Edit: Chat gehad, kan kiezen om de verkoop ontbinden of de telefoon 2 weken kwijt zijn. Ik twijfel nog.
Ik ben deze week teruggegaan en heb hem geruild voor een S3. Het vertrouwen in de One X was gewoon volledig weg. Jammer, het had een geweldig toestel kunnen zijn maar de S3 is tot dusver een prima toestel dus heb de HTC nog geen moment gemist.

[ Voor 49% gewijzigd door marcel0672 op 10-08-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wellicht zijn de GPS issues verholpen bij de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ben idd benieuwd of het probleem daarmee is verholpen, het leek mij een hardwarematig probleem.. Mijn toestel is dinsdag opgehaald en vandaag weer klaar, hij wordt hopelijk vandaag ook weer opgestuurd.
Ik kan bij Dynafix helaas (nog?) niet zien wat ze hebben gedaan, afwachten dus...

edit: Hij is weer als nieuw (?), er zit andere software op, hetzelfde als Reptillian77

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 1.29.401.11 ( 002, 032 )

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 10-08-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jan,

Het is helemaal mislukt de derde reparatie bij mij. Ze zijn vergeten de SIM kaart houder terug te geven dus kan er niet mee bellen. Ook zit nog steeds dat stofje achter het glas van de lens wat bij de tweede reparatie was gebeurd. Ergste komt nu. GPS werkt nog steeds bar slecht. Ik heb nog helemaal geen apps erop gezet maar gelijk naar Google Navigatie gegaan. Hij vliegt overal heen behalve de goede kant. Je snapt dat ik nu helemaal doordraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb je ook al de nieuwe update erop gezet/erop staan die gisteren is uitgekomen? Ben benieuwd of dat wat doet met de GPS. Als het goed is komt de mijne vandaag binnen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:02:
Heb je ook al de nieuwe update erop gezet/erop staan die gisteren is uitgekomen? Ben benieuwd of dat wat doet met de GPS. Als het goed is komt de mijne vandaag binnen, ben benieuwd.
Ja, maakt niets uit. Ik ben helemaal klaar met Dynafix. HTC kan hier niets aan doen natuurlijk. Dynafix is een bedrijf wat je moet vermijden. HTC al gebeld maar die kunnen pas maandag helpen.

Hier een filmpje welke ik net gemaakt heb van de status van de GPS nu na derde keer reparatie. Lijkt alleen maar erger te zijn geworden. YouTube: GPS not working HTC One X

Op dit moment zie ik hakbijlen en granaten voorbij vliegen richting Dynafix.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 11-08-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Als ik het filmpje zo zie is het nog een stuk erger dan dat die van mij was. Wel ontzettend slecht dat ze hem niet testen na reparatie, bij jou is het toch echt heel eenvoudig te testen en het is ook nog erg duidelijk aanwezig.
Valt me op dat jij ook een donkere versie heb van de OneX, die heb ik ook. Ook op Youtube zie ik alleen maar zwarte die het hebben. Het probleem zal waarschijnlijk niet kleur gerelateerd zijn maar zou wel willen weten of er ook witte zijn die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Frustrerend om te zien dat Dynafix zijn zaken nog steeds niet op orde heeft. Onbegrijpelijk dat HTC niet op zoek gaat naar een andere service partner, dit geeft ze een slechte naam. Zeker alle slechte ervaringen door sturen naar HTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:38
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:43:
Het probleem zal waarschijnlijk niet kleur gerelateerd zijn maar zou wel willen weten of er ook witte zijn die dit probleem hebben.
Ik had al eerder aangegeven dat het probleem niet batch of kleur gerelateerd lijkt te zijn.

kwiebus in "[HTC OneX] onnauwkeurige GPS / kompas"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Na de middag mijn OneX weer terug gekregen met wat papieren. Ze hebben tijdens de diagnose geconstateerd dat de GPRS (huh, ik had het over GPS?) niet werkt en de oplossing was een software update.
In brief nummer 2 (zie hieronder) staat dat de GPS nietgoed werkt en dat het opgelost wordt door de software update die in week 33 wordt uitgebracht (ik ga er even van uit dat dat de 4.0.4. update is).
Toestel is goed, het ligt aan de software.

Uiteraard het direct Maps geopend en bekeken of het werkt zoals het hoort. Als ik het toestel plat heb liggen loopt de blauwe pijl vanzelf weer weg, geen enkele verandering. Ook als k het toestel recht houd gaat het beeld qua richting draaien, links, rechts, achterstevoren, alle kanten op.

Morgen ga ik een ritje maken richting Duitsland en kan ik het mooi testen maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6871627/Meuk/Pics/2012-08-11%2015.47.51.jpg

@kwiebus, had ik even over het hoofd gezien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469045

Mocht het niet lukken wil ik mijn One S wel ruilen voor die One X hoor!! :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:38
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:50:
Na de middag mijn OneX weer terug gekregen met wat papieren. Ze hebben tijdens de diagnose geconstateerd dat de GPRS (huh, ik had het over GPS?) niet werkt en de oplossing was een software update.
In brief nummer 2 (zie hieronder) staat dat de GPS nietgoed werkt en dat het opgelost wordt door de software update die in week 33 wordt uitgebracht (ik ga er even van uit dat dat de 4.0.4. update is).
Toestel is goed, het ligt aan de software.

Uiteraard het direct Maps geopend en bekeken of het werkt zoals het hoort. Als ik het toestel plat heb liggen loopt de blauwe pijl vanzelf weer weg, geen enkele verandering. Ook als k het toestel recht houd gaat het beeld qua richting draaien, links, rechts, achterstevoren, alle kanten op.
Wel bijzonder dat het aan de software ligt. Dat zou dus lijkt mij moeten betekenen dat er toestellen met verschillende GPS hardware in omloop zijn waarbij de tot nu uitgebrachte software op het ene type hardware wel goed werkt en op het andere type niet. In de nieuwe firmware zouden ze dat dan gefixed moeten hebben zodat de software op beide types hardware wel goed werkt?

Maar bij jou werkt het dus nog steeds niet, snel de nieuwe firmware die inmiddels al beschikbaar is installeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Had ik even moeten vermelden, ik heb ook direct de update erop gezet, helpt niets. Als software het kan verhelpen (doet het bij mij niet) zou idd betekenen dat er verschillende soorten hardware in de OneX zit. Morgen een goede testrit maken en maandag anders maar weer chatten met HTC, ik accepteer dit toestel niet zoals hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
HTC (via chat) gaf mij ook al aan dat het een hardware issue was. Ben blij dat ik op tijd was het toestel te ruilen, ik had in eerste instantie bewust gekozen voor HTC maar mis het toestel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:28:
Had ik even moeten vermelden, ik heb ook direct de update erop gezet, helpt niets. Als software het kan verhelpen (doet het bij mij niet) zou idd betekenen dat er verschillende soorten hardware in de OneX zit. Morgen een goede testrit maken en maandag anders maar weer chatten met HTC, ik accepteer dit toestel niet zoals hij nu is.
Dit moet je gelijk doen anders zit je buiten het termijn. Ik heb nu ook net bericht gehad van HTC 17:25 uur en dat op zaterdag. Ze gaan nu proberen er een escalatie van te maken zodat afdeling autorisatie goedkeuring kan geven voor een nieuw toestel. Dit zal dan vermoedelijk maandag worden.
marcel0672 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:29:
HTC (via chat) gaf mij ook al aan dat het een hardware issue was. Ben blij dat ik op tijd was het toestel te ruilen, ik had in eerste instantie bewust gekozen voor HTC maar mis het toestel niet.
Ik had gisteren even de Samsung Galaxy S3 in mijn handen gehad maar wat een lelijk ding zeg. Behuizing ziet er echt goedkoop en lelijk uit inclusief de bediening. Dat is natuurlijk mijn mening. GPS en Wi-Fi problemen hebben de S3's in ieder geval niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 11-08-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Ik vind het mee vallen (bediening is gewenning, uiterlijk kon beter) maar had niet voor niets in eerste instantie voor de HTC gekozen.... maar nu werken de dingen die ik het meest gebruik prima en dat kan ik van vele hox niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Gisteren een ritje gemaakt naar Duitsland en op de terugweg My Tracks aangehad. Het lijkt alsof hij wat beter werkt maar nauwkeurig is het absoluut niet.

http://goo.gl/maps/SHh5X

[ Voor 36% gewijzigd door janvanduschoten op 13-08-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:09:
Gisteren een ritje gemaakt naar Duitsland en op de terugweg My Tracks aangehad. Het lijkt alsof hij wat beter werkt maar nauwkeurig is het absoluut niet.

Het ritje op Google Maps
Beter als die van mij in ieder geval maar voor dat geld hoort het absoluut niet. Ik zit nu met een oude Black Berry en deze werkt zelfs perfect zonder afwijking. Nog steeds geen antwoord van HTC (Renate) dus ik wacht in spanning af. €500,- voor een telefoon welke ik nu helemaal niet kan gebruiken na drie reparaties bij Dynafix is echt frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb het maps linkje even gerepareerd, nu werkt hij wel ;)

Moet ik nu weer contact opnemen met HTC of rechtstreeks met Dynafix?
Er zit wel een papiertje bij de telefoon"meldingen uiterlijk 2 werkdagen ingaande vanaf de dag van ontvangst aan : serviceclub@dynafix.com. Meldingen die ons bereiken na deze termijn, worden niet meer in behandeling genomen". Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat gaat over eventuele beschadigingen, niet over dit soort storingen. Ik ga denk ik maar weer contact opnemen met HTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:31:
Ik heb het maps linkje even gerepareerd, nu werkt hij wel ;)

Moet ik nu weer contact opnemen met HTC of rechtstreeks met Dynafix?
Er zit wel een papiertje bij de telefoon"meldingen uiterlijk 2 werkdagen ingaande vanaf de dag van ontvangst aan : serviceclub@dynafix.com. Meldingen die ons bereiken na deze termijn, worden niet meer in behandeling genomen". Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat gaat over eventuele beschadigingen, niet over dit soort storingen. Ik ga denk ik maar weer contact opnemen met HTC...
In jouw geval met HTC ja. Bij mij had Dynafix natuurlijk die SIM kaart houder niet terug gegeven. HTC zal niet blij zijn met dit forum. Zoveel negatieve publiciteit dankzij Dynafix en hun fantastische reparatie service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Maar htc had ook meteen een goed toestel moeten afleveren. En de verhalen op tweakers vind je ook op andere sites terug. Dynafix is gewoon een extra reden voor de negatieve publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcel0672 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:04:
Maar htc had ook meteen een goed toestel moeten afleveren. En de verhalen op tweakers vind je ook op andere sites terug. Dynafix is gewoon een extra reden voor de negatieve publiciteit.
Gelijk altijd een goed product leveren is onmogelijk. Soms gaat het wel eens mis zoals ook hier in dit bedrijf waar ik werk. Dit wordt dan keurig opgelost voor de klant wat het bedrijf geld kost maar dat heb je liever dan negatieve publiciteit wat je klanten gaat kosten en dus inkomsten.

Maar Dynafix is wel een heel bizar bedrijf. Na drie reparaties en je toestel zodanig terugkrijgen dat je er niet meer mee kan bellen is uniek. Zelfs controleren na een zogenaamde reparatie doen ze niet. Dan ben je een bedrijf dat richting faillissement gaat.

Voorlopig is het nu 10:00 geweest en beide bedrijven hebben nog niets van zich laten horen.

Ha, net een e-mail. Renate heeft mijn zaak in behandeling. Ik hoop dat zij met een goede oplossing komt zonder tussenkomst van Dynafix.

Update: Nog steeds wachten op goedkeuring voor een vervangend nieuw toestel. Goedkeuring moet gebeuren door de escalatie afdeling. Wachten wachten en nog eens wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 13-08-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Een toestel (of elk ander product) dat op de markt gebracht wordt moet gewoon goed zijn. Ik weet wel dat het niet altijd zo is maar dat is wel iets waar jij als consument gewoon op moet kunnen vertrouwen. Het kan een keer voorkomen dat je een doa krijgt of dat er bugs in de software zitten (vervelend maar op te lossen zonder het ding weer een week kwijt te zijn) maar als je een nieuw product al voor de zoveelste keer een week kwijt bent dan klopt dat gewoon niet, dat had nooit mogen gebeuren en je bent niet de enige! Ik weet dat reparaties bij Dynafix worden uitgevoerd maar HTC had hier op moeten reageren, zij geven de opdracht.

Hoop dat je een (goed) vervangend toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb vandaag nog een chat gehad met HTC en ze melden dat wifi uit moet staan omdat anders de positiebepaling niet goed werkt.
HTC: Gebruikt u GPS terwijl WiFi aan staat?
Ik: Ik gebruik de OneX net zoals ik de Desire heb gebruikt, dus Wifi staat ook normaal aan (ook al heeft hij in de auto uiteraard geen verbinding). Lijkt me ook niet iets ongebruikelijks bij een smartphone.
HTC: Het is niet ongebruikelijk, maar door wifi kan GPS meestal geen correct signaal vinden omdat wifi de plaats niet exact bepaalt. Heeft u hetzelfde probleem als wifi uit staat? Als het namelijk aan de wifiverbinding ligt zal geen enkele reparatie dit kunnen oplossen.
Ik: Dus als ik het goed begrijp hebben alle OneX-en een slechte positiebepaling als wifi aan staat?
HTC: Nee, dit is bij heel veel toestellen zo ongeacht het type/merk.
Ik: Vreemd, mijn HTC Desire had dat niet en de Hero ook niet. Ik ga binnenkort nog even een testrit maken en zal dan kijken of wifi uit beter werkt.
En uiteraard de vraag of ik hem in veilige modus wil testen om uit te sluiten dat het aan een app ligt.

Al zou de OneX het goed doen met wifi uit, zou ik dat dan moeten accepteren? Ik vind het belachelijk dat ik zelf de wifi uit moet zetten omdat anders de navigatie de weg kwijt raakt. Als dat een standaard ding zou zijn zou de GPS vanzelf wifi uit moeten zetten omdat ze samen niet goed werken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen met een OneX wifi uitzet omdat anders de navigatie niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 16:02
janvanduschoten schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:07:
Ik heb vandaag nog een chat gehad met HTC en ze melden dat wifi uit moet staan omdat anders de positiebepaling niet goed werkt.

[...]

En uiteraard de vraag of ik hem in veilige modus wil testen om uit te sluiten dat het aan een app ligt.

Al zou de OneX het goed doen met wifi uit, zou ik dat dan moeten accepteren? Ik vind het belachelijk dat ik zelf de wifi uit moet zetten omdat anders de navigatie de weg kwijt raakt. Als dat een standaard ding zou zijn zou de GPS vanzelf wifi uit moeten zetten omdat ze samen niet goed werken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen met een OneX wifi uitzet omdat anders de navigatie niet goed werkt.
HTC maakt zichzelf steeds belachelijker.

Ik had het GPS probleem ook en heb hem terug gebracht naar de Phonehouse. Gelukkig had ik een nieuwe verkoper die nog niet goed snapte dat ze DOA alleen binnen 7 dagen omruilen, ik kwam er pas na 10 dagen mee bij ze terug. Hij had mij al een nieuwe beloofd, zijn baas was er niet echt blij mee toen ie erachter kwam. Maar omdat het al toegezegd was kreeg ik toch een nieuwe en deze heeft het probleem gelukkig niet.

De wifi uitzetten om je GPS te laten werken? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt en zou het ook niet accepteren. Bij mijn vorige HOX hielp het trouwens ook helemaal niks als je wifi uitzette. Mijn Desire, Wildfire S, Flyer, de Samsung Galaxy SII van mijn vrouw, de SONY Experia Ray en Samsung GIO van mijn kids doen het allemaal prima met wifi aan. Wat een onzin uitspraak weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies! Bij mij had Wi-Fi uit ook totaal geen effect en schijnbaar bij sommige weer wel. Als HTC met dit soort opmerkingen gaat komen dan wordt het inderdaad hoog tijd om over te gaan op Samsung. Ze blijven weigeren toe te geven dat de HTC One X een fabricagefout heeft in heel veel batches. Ze hebben echt schijt aan de klant en komen met een nieuwere versie van de One X met verbeterde eigenschappen. Voorlopig heb ik nog steeds geen vervangend toestel gekregen of überhaupt bericht dat ik er eentje zal gaan krijgen. 500 euro uitgegeven aan een product waar ik nu niets aan heb dankzij Dynafix. Dat bedrijf wat helemaal niet reageert op mijn e-mail waar mijn SIM kaart houder blijft!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 14-08-2012 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
zou me niets verbazen dat de nieuwe one-x die komt juist komt omdat ze geen grip op de problemen met de huidige one-x hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Zal wel een all in one chip oplossing zijn.
Dus gps/glonass met wifi en BT gebundeld. Het zou mij dan ook niets verbazen dat het een de ander stoort.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgenavond wordt mijn HTC One X voor de vierde keer opgehaald maar dit keer voor een vervangend toestel. Dus ze moeten eerst constateren dat hij nog zonder schade is en geen illegale software. Legaal is hij 100% want rooten begin ik absoluut niet aan vanwege de garantie. Schade heb ik ook niet. Ik heb wel iedere keer gezegd dat Dynafix mijn SIM kaart houder heeft gehouden maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Zelfs van Dynafix niet.

Zal wel weer een week duren eer dat ik een vervangend toestel ga krijgen helaas.
We hebben uw zaak over de HTC One X met serienummer HT242xxxxxxx bekeken.
Na een grondig onderzoek van uw zaak en op basis van de informatie die u ons heeft gegeven, hebben we besloten u een vervangend toestel aan te bieden.
Als uw toestel nog niet bij het reparatiecentrum is, vragen we u deze te laten ophalen door onze koerier.

U biedt het toestel zonder de accessoires aan. Dit betekent dat u de batterij, achterklepje(s), SIM-kaart, SD-kaart en oplader bij u houdt. Verder hoeft u het toestel niet te verpakken.

Bovengenoemde beslissing is genomen op basis van de informatie die u ons verstrekte.
Het reparatiecentrum zal deze informatie verifiëren. HTC houdt zich het recht voor om deze beslissing te herzien mochten we in het repartiecentrum nieuwe feiten vaststellen zoals, maar niet beperkt tot, gebruikersschade, valschade, vochtschade of illegale software.
Mocht dit gebeuren dan zult u daarvan op de hoogte gebracht worden door middel van een prijsopgave.

Ik kan bevestigen dat uw toestel is geboekt voor de volgende datum en tijd:
Net weer een e-mail gehad. Hij wordt opgehaald door Dynologic oftewel Dynafix en gecontroleerd natuurlijk. Nou, dat wordt foto's maken van te voren want als ik al die verhalen lees over schade welke bij hun ineens ontstaan is en gaan verhalen op de klant dan word je daar niet vrolijk van. Ik hoop dat alles eerlijk en vlot zal verlopen.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 15-08-2012 16:08 ]

Anoniem: 39949

het probleem is bij mij opgelost na het flashen van de nieuwe radio ver. 2.17.401.2

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vanmorgen even een ritje gemaakt met wifi uit en idd, hij is al beter, hij denk alleen dat ik schuin op de weg rijdt. Erg grappig vind ik wel de opmerking van de medewerker van HTC
HTC: Het is niet ongebruikelijk, maar door wifi kan GPS meestal geen correct signaal vinden omdat wifi de plaats niet exact bepaalt. Heeft u hetzelfde probleem als wifi uit staat? Als het namelijk aan de wifiverbinding ligt zal geen enkele reparatie dit kunnen oplossen.
En dan het volgende screenshot van vanmorgen:

wifi aanzetten

:')

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

janvanduschoten schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:20:
Vanmorgen even een ritje gemaakt met wifi uit en idd, hij is al beter, hij denk alleen dat ik schuin op de weg rijdt. Erg grappig vind ik wel de opmerking van de medewerker van HTC

[...]

En dan het volgende screenshot van vanmorgen:

[afbeelding]

:')
Zie mijn opmerking

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik had hem gelezen ja.
Ik weet ook vrij zeker dat ik het voor de boardswap (wifi probleem) niet had, toen werkte de navigatie gewoon zoals je zou verwachten. Kan best zijn dat het met wifi uit goed werkt, ik wil gewoon dat het goed werkt zoals het bij elk ander toestel werkt.

Anoniem: 469862

Welke navigatie software hebben jullie?? En hoe doet ie het??

Ik heb namelijk navigon europe en op al mijn htc's werkt ie perfect, behalve op mijn one x! Want hij is constant aan het zoeken waar ik ben en ik heb dan een fix.. en met maps zie je het pijltje ook over het scherm dansen alsof ik aan het bewegen ben. Weten jullie hoe je dat kan fixen heb de nieuwste update er op. En alles is bij gewerkt.. ook al locaties op nieuw dr op gezet

Ik lees jullie reacties dus ik zou m moeten weg brengen voor reparatie??

• jooproo
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 469862 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:53:
Welke navigatie software hebben jullie?? En hoe doet ie het??

Ik heb namelijk navigon europe en op al mijn htc's werkt ie perfect, behalve op mijn one x! Want hij is constant aan het zoeken waar ik ben en ik heb dan een fix.. en met maps zie je het pijltje ook over het scherm dansen alsof ik aan het bewegen ben. Weten jullie hoe je dat kan fixen heb de nieuwste update er op. En alles is bij gewerkt.. ook al locaties op nieuw dr op gezet

Ik lees jullie reacties dus ik zou m moeten weg brengen voor reparatie??
Ik heb ook Navigon Europe op mijn One X staan. Werkt bij mij prima.

is het gps-probleem dat je nooit goede GPS hebt? Want ik heb wel 1 keer gehad dat mijn kaart rondjes tolde op mijn scherm. Dag later deed die het gewoon weer prima en verder geen problemen meer gehad met de gps.

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

hmm..
kwam er vandeweek achter dat ik t ook had.
pijltje bij maps gaat alle kanten op.

het gekke is, op vakantie heb ik ner-gens last van gehad.
1x ging ie van slag omdat ie dacht dat ik een brug over dezelfde weg nam en ik 15 min eerder op bestemming zou zijn :')

Ik gebruikte sygic,
als k er vandeweek eens aan denk, zet k maps weer eens aan..
is flink irri als je ergens heenloopt en dus de verkeerde info krijgt als je m uit je broekzak haalt met t pijltje de verkeerde kant op..

Als trouwes je compas raar doet en verkeerd wijst, kan je die calibreren door ergens buiten te staan en 8tjes te draaien met je toestel.

Anoniem: 469862

Ik heb wel snel gps, alleen als ik dan ga navigeren doet ie het eerste stukje goed en dan gaat ie "flippen" dus dan verspringt je beeld steeds en dan rijd je weer naast de weg en dan zegt ie weer dat je moet keren enz.. heel irritant. Welke versie van navigon heb jij er op staan?? Ik heb 4.1.3.

En dat heb ik ook bij maps dan zie je dat pijltje bouncen over t scherm net of hij aan het zoeken is waar je bent.. maar ik heb wel gewoon een fix met satelieten..

• jooproo
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 469862 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:11:
Ik heb wel snel gps, alleen als ik dan ga navigeren doet ie het eerste stukje goed en dan gaat ie "flippen" dus dan verspringt je beeld steeds en dan rijd je weer naast de weg en dan zegt ie weer dat je moet keren enz.. heel irritant. Welke versie van navigon heb jij er op staan?? Ik heb 4.1.3.

En dat heb ik ook bij maps dan zie je dat pijltje bouncen over t scherm net of hij aan het zoeken is waar je bent.. maar ik heb wel gewoon een fix met satelieten..
Ik zit op 4.1.1 en heb buiten die ene keer nooit problemen. ook niet als die al even staat te draaien.

mijn locatie vind die altijd heel erg snel, en toen die zo flipte deed die ook raar in google maps. lag dus niet aan de app

[ Voor 8% gewijzigd door jooproo op 16-08-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen heb ik nog steeds geen nieuw toestel gekregen na de vierde keer te zijn opgehaald. Ik wacht nog steeds op bericht van de ruil. Nooit verwacht dat de service echt zo verschrikkelijk kut zou zijn dat ik hard moet nadenken of ik überhaupt nog wel een HTC in de toekomst wil aanschaffen.

Update:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 15-8-2012 15:50:45
Order - Bevestigd 15-8-2012 15:50:46
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-8-2012 6:59:28
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 17-8-2012 6:59:29
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 22-8-2012 8:59:15
Reparatie repair center - In behandeling 22-8-2012 8:59:53

Lekker wachten nog pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 22-08-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:04:
het probleem is bij mij opgelost na het flashen van de nieuwe radio ver. 2.17.401.2
sinds deze update heb ik het probleem niet meer, het lijkt er toch op dat het een softwareissue is

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ipvvb.png

getest met Google Maps en Navigon 4.5.0
ook My Tracks geeft keurig een rechte lijn

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39949 op 21-08-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Afgelopen weekend even rustig kunnen testen maar het werkt nog niet zoals het hoort. Bij hogere snelheid is hij aardig nauwkeurig, zodra ik circa 50 km/h ga rijden wordt da afwijking groter.

Hieronder het stukje route door een woonwijk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vwj4c08RYB64sAn6fO9KSOfq/full.png

De hele route incl. snelweg op Google maps, http://goo.gl/maps/yMipW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

sinds deze update heb ik het probleem niet meer, het lijkt er toch op dat het een softwareissue is

[afbeelding]

Dit is wel belangrijke informatie voor HTC denk ik zo. Helaas vervalt de garantie met rooten dus hopen dat HTC dan zelf met een oplossing gaat komen. Dat tooltje GetRIL zou dan in ieder geval kunnen laten zien of de Radio Interface Layer en de baseband wel overeenkomen. Dit zou keihard de bug kunnen zijn omdat ze niet overeenkomen!
Google Play: GetRIL

Wel irritant dat met rooten je het probleem wel kan verhelpen m.b.v. GetRIL en ze bij HTC aan het slapen zijn. Als ik dadelijk mijn nieuwe toestel heb gekregen en GPS zou het nog steeds niet doen dan wordt het tijd om te rooten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 22-08-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ook ik heb een probleem met mijn GPS signaal, het werkte eerst prima, kon mooie routes opnemen met mytracks, maar sinds juni is het in één keer zeer slecht en onnauwkeurig.

Nu las ik hier dat wifi uitzetten zou helpen, dus toch maar eens geprobeerd, hieronder het resultaat van rondje wandelen vanmiddag.... :(

btw zit op 4.0.4
en wifi stond uit tijdens het opnemen van de route:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20272326/2012-08-22%2020.17.56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 13:39
Vandaag mijn One X ontvangen en gelijk aan een test onderworpen na het lezen van dit draadje.

Stukje wezen fietsen door de wijk en het volgende mapje gemaakt. Waar de blauwe marker staat heb ik de wifi uit gezet en zoals te zien, is er geen verandering (althans niet significant). Ik vind het zelf wel redelijk, hij is nauwkeurig op een meter of 3 a 4. Wat vinden jullie er van?

Een auto test met navigatie moet ik nog een keer doen, zien of hij niet steeds de verkeerde weg pakt.

https://maps.google.nl/ma...192.0004c7dfb6932e471ebbd

• Knul
Mijn One X is terug, de GPS is gefixed :). Volgens mij hebben ze ook iets met de WiFi chip gedaan, mijn ontvangst is een stuk beter, terwijl mijn bereik niet verbeterde als ik de telefoon indrukte. Mijn HOX pakt nu als enige apparaat in huis de WiFi van de buren :).

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik vind het een keurige lijn, ik zou het er voor doen. Bij mij is het bij lage snelheden (bijv. 50 km/h) een stuk slechter dan op de snelweg. Ik zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus, wat duurt dat toch verschrikkelijk lang! Dat ding hadden ze gisteren al met TNT post kunnen meegeven.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 15-8-2012 15:50:45
Order - Bevestigd 15-8-2012 15:50:46
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-8-2012 6:59:28
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 17-8-2012 6:59:29
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 22-8-2012 8:59:15
Reparatie repair center - In behandeling 22-8-2012 8:59:53
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 22-8-2012 16:40:39
Reparatie repair center - Product omgeruild 22-8-2012 16:40:39
Logistiek - Product klaar voor retourzending 23-8-2012 16:42:27

Dat ding staat nu 15:00 nog steeds op klaar voor verzending. Volgens mij zijn ze daar een potje aan het slapen.

Update 14:00:

Nieuwe telefoon vandaag binnen gehad en alles werkt! 4 nieuwe stikkers erbij vanwege andere IMEI. Eindelijk zeg. Wi-Fi en GPS werken nu perfect. Ook met de nieuwe systeem update. Niet opgeven dus maar doorzetten totdat het uiteindelijk echt werkt zoals het hoort.
:P

Gisteren nog even als voetganger de navigatie gebruikt. Hij wijkt geen moment af. Mooie strakke rechte lijn zoals het hoort te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 27-08-2012 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Dat is goed nieuws!

Mijn probleem is hetvolgende:

Bij Google maps geen enkel probleem met navigeren, maar Navfree knalt er binnen 5 minuten 2 keer uit.
Tijdens navigeren met Navfree verschijnt regelmatig "slechte gps ontvangst" melding in t scherm.

Gps tester gedownload en er komt zelden 1 satelliet in t groen. Heb wel fix van 9 satellieten, maar dus niet in t groen.

Nogmaals: het draaien of totaal ergens anders rijden heb ik dus geen last van!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Pff, nou... het is echt een tweaker-toestel hoor...:
Het kompas bleek helemaal te flippen nu hij terug was van reparatie. Dus ik was not amused :(
Dat kon ik zien in de app Compass en ook in Locations draaide hij willekeurige kanten op. In Google Maps dan weer niet.
Daarom ben ik maar allerlei dingen gaan testen. Allereerst de app Gestabiliseerd kompas geprobeerd. Hierin bleek ik de gyroscoop uit te moeten zetten om de storing te laten verdwijnen.
De g-sensor ijken via de keuze in de normale Instellingen; Weergave, gebaren en knoppen (die met de waterpassen) maakte helaas geen verschil. 8-jes/rondjes draaien hielp ook niet, want dat is enkel voor het magnetisch veld, niet voor de g-sensor.

Verder gezocht op gyro en g-sensor, kwam ik op deze thread op XDA: http://forum.xda-develope...read.php?t=1588663&page=3 en deze post: http://forum.xda-develope...p?p=25213281&postcount=22

Hierin wordt de app GPS Status & Toolbox genoemd. Als je deze installeert, staat in het apps-menu overigens alleen 'GPS Status' te lezen. Maar in deze app zit onder Menu, Tools een keuze om rol/inclinatie (roll/pitch) te kalibreren.

Die kalibratie heb ik uitgevoerd, dus het toestel op een vlakke ondergrond gelegd. Voor de zekerheid buiten gedaan omdat de app toch ook over GPS gaat (alhoewel het bij mij dus volgens mij de gyroscoop was) en toen gekalibreerd.

Wat die app verder allemaal toont, snap ik niet zo goed, maar de kompasrichting flipt nu in ieder geval niet meer...!
Dus ik weer blij en _/-\o_ voor GPS Status & Toolbox.

Ik was al bang hem voor de derde keer te moeten terugsturen. Maar dus door een ietwat wazige app te downloaden die die g-sensor kennelijk kan kalibreren, was het zelf op te lossen. Je moet er maar achter komen, vandaar vind ik dit toch wel een toestel voor de tweaker.

N.B. Mijn toestel heeft dus geen last gehad van willekeurige posities op de kaart, dus met verlopende lijnen in tracks, maar alleen van een rondtollende kompasrichting.

[ Voor 6% gewijzigd door Eegee op 17-09-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

waar ik nu zit, is in de kelder van mn huis=hobbykamer.
krijg gek genoeg wel een fix maar schiet alle kanten op. en maps geeft er een kleiner wordende blauwe cirkel omheen.
pijltje blijft na deze fix wel een richting op staan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Helaas blijft Navfree eruit knallen bij mij.
Nou vind ik dat nog geen ramp, maar binnenkort komt TomTom voor Android en die wil ik graag hebben.

Ik zal s n andere navigatie proberen. Misschien helpt t.

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 18-09-2012 12:07 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vandaag wordt mijn OneX voor de derde keer opgehaald. 1e keer voor Wifi, 2e keer voor de positiebepaling (is toen niets gebeurd, wacht op de softwareupdate, daarmee wordt het opgelost) en nu weer voor de positiebepaling omdat het nog steeds niet goed werkt. De tip om wifi uit te zetten werkt wel aardig maar ik wil gewoon een toestel dat werkt zoals alle andere toestellen. Ben benieuwd.

* janvanduschoten kijkt treurig naar de dumbphone voor zich...

• Ferry34
Hm, mn problemen worden steeds groter.

Ik begin er ook meer op te letten, want ik zie dat ij zelden 3G heb en das niet handig met n snel vodafone smart abbo.
Nu pakt mn htc mn draadloos netwerk thuis niet eens! Soms logt die in, maar sterkte minder dan 1 streepje, terwijl mn notebook vol bereik heeft.

Kan je WiFi testen met app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Ferry34 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:46:
Nu pakt mn htc mn draadloos netwerk thuis niet eens! Soms logt die in, maar sterkte minder dan 1 streepje, terwijl mn notebook vol bereik heeft.
Kan je WiFi testen met app?
offtopic:
NOFI, maar raakt een beetje offtopic zo, misschien beter in [HTC One X] Ervaringen & Discussie

Tja, wat heet testen, met Wifi Analyzer kun je wel het e.e.a. zien. Bijv. dat je de ontvangst beter zou kunnen zien worden als je achterop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 16:31
Ik heb nu sinds een week of vier de HTC One X maar heb helemaal nergens last van GPS vindt de juiste plaats op 1 meter nauwkeurig dat kon ik van mijn oude telefoon niet zeggen (Samsung Galaxy Nexus) ook WiFi heeft bij mij geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:40

yay

Wel jammer hoor. Nu ik weet dat mijn One X onnauwkeurig is met WiFi aan zijn mijn hardloopresultaten met Runkeeper bijna 1km/h slechter geworden. Voordeel is dat ik nu in eens niet aan de andere kant van de binnen ring in Eindhoven loop. :-D

WiFi uit: Strak rondje
WiFi aan: erg rommelig rondje, ik loop regelmatig aan de andere kant van de straat en weer terug. (meer afgelegde meter / tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Zo, afgelopen woensdag mijn Onex weer teruggehad voor de 3e keer. !e keer was WiFi probleem, laatste 2 x voor het GPS probleem.
Bij Dynafix hebben ze een software update gedaan (zelfde versie als die er al opstond ) en gelijk weer terug in de doos gedaan. Woensdag gelijk na ontvangst getest en in Maps loopt de pijl nog steeds spontaan weg en draait hij ook alle kanten op. Geen enkele verbetering dus. Vandaag nog even een ritje gemaakt (misschien ligt het wel aan mijn lokatie) maar volgens MyTracks en Maps rijd ik rechtdoor/dwars/achterstevoren op de weg en ook dwars door woonhuizen heen aan beide kanten van de weg.

Net dus weer contact gezocht met Dynafix. Komt er op neer dat HTC het probleem kent en er nog geen oplossing voor heeft. Ik om ook niet in aanmerking voor een ander toestel want dat gebeurd na 2 hardware reparaties en ik het 2 zinloze software updates gehad.
HTC: Ik kan uw software gegevens noteren en toevoegen aan ons onderzoek maar ook dit kan een paar weken duren door de technische aard van het probleem.
Me: Ik zie in het topic al een man of 5 die er last van hebben. Ik kan dus melden dat HTC het niet weet en er ook nog niets aan doet?
Me: Het is al 2 maanden geleden dat ik de 1e keer het toestel opstuurde voor dit probleem.
HTC: U kunt vermelden dat het onderzoek naar de oorzaak nog loopt.
Me: Dus in al die tijd is er geen vooruitgang geboekt?
HTC: Helaas niet. Dit soort zaken kunnen enkele tijd duren.
Komt er dus op neer dat dit probleem voorlopig nog niet wordt opgelost. Volgende week neem ik toch maar weer eens contact op, ik accepteer niet dat hij in totaal al een week of 4 is weggeweest en dat hij nog steeds niet werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb weer contact gehad met HTC over het omruilen van mijn toestel. Aangezien het nu een shopping ding is geworden ga ik even verder in een ander topic.

janvanduschoten in "Ervaringen met Dynafix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

[afbeelding]

ik moet even terugkomen op bovenstaand; ik had destijds Google's location service uit staan

na wat verder rondlezen op XDA zag ik iemand die concludeerde dat het probleem hetzelfde issue is als het bekende wifi probleem, waarbij de contacten op de printplaat slecht contact maken met de antenne in de cover, dit is op te lossen door de connectoren wat te verbuigen of met wat soldeer de verbindingen sterker te maken; op een soortgelijke manier heb ik eerder mijn wifi probleem gerepareerd

voorheen had ik weliswaar een snelle gps fix, maar de pijl bleef continu verspringen
wifi uitschakelen hielp wel, maar loste het probleem niet geheel op

My Tracks report
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/x5xveb.jpg

ik heb mijn One X opengemaakt en de 2 gps connectoren waren inderdaad lichtelijk verbogen, zie foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/25f6pfr.jpg

ik heb 2 druppels soldeer op de connectors gedaan, en voila, 5 minuten later, zelfde testlocatie:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2lmaquf.jpg

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Kogel is eindelijk door de kerk, ik krijg een"vervangend toestel" *O*
Reparatie repair center - Product omgeruild 19-10-2012 13:51:05
Logistiek - Product klaar voor retourzending 22-10-2012 9:04:16
Ik zie bij Dynafix ook als opmerking een nieuw IMEI nummer staan dus ik krijg wel wat anders. Volgens de HTC chat medewerker is het geen nieuwe maar een vervangend toestel. Ben benieuwd wat ik me daar bij voor moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:55:
Kogel is eindelijk door de kerk, ik krijg een"vervangend toestel" *O*

[...]

Ik zie bij Dynafix ook als opmerking een nieuw IMEI nummer staan dus ik krijg wel wat anders. Volgens de HTC chat medewerker is het geen nieuwe maar een vervangend toestel. Ben benieuwd wat ik me daar bij voor moet stellen.
refurbished denk ik, gebruikt toestel met nieuw mainboard erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bij mij is t probleem niet meer aanwezig. Blijkbaar zit t probleem alleen met Navfree.
Heb n week Sygic geprobeerd en geen enkel probleem!

Nu n week Osmand navigatie gebruikt en weer perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb een ander toestel binnen gekregen (al even geleden) en dit toestel is goed. Zag er wel nieuw uit, geen enkel krasje of deukje. Wel een HT24 dus hoogst waarschijnlijk geen nieuwe, waarschijnlijk refurbished (zoals hierboven ook staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas|A
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09-2016
Ik heb ook aan de contactjes van de GPS-antenne zitten solderen en dat heeft inderdaad het euvel verholpen! Achteraf had ik hem misschien toch beter op kunnen sturen, want hij is er niet mooier op geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492964

Dus als ik het goed begrijp ligt het vooral aan welke navigatiesoftware je gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Nee, het ligt aan het toestel :) Ik gebruik nu exact dezelfde navi software en heb nu geen problemen meer met het "nieuwe" toestel. Het kan wel aan een app liggen maar dat kun je uitsluiten door hem op te starten in de Veilige Modus (zie TS)

Pagina: 1 2 Laatste