Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:51
dave1972 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:09:
[...]

hahahaha, nee ik meen t serieus, ik kan dr geen kwaad woord over zeggen, bij mij is het dan toevallig heel goed gegaan :)
Ik heb ook 2x gebruik moeten maken van hun diensten. De eerste keer ging het idd goed, maar met mijn laptop was het echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safariking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 11:30
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:06:
[...]

Je toestel ligt bij de servicepartner van Microsoft. Reparatie bij hen kan 2/3 weken duren dus het kan zijn dat het iets langer duurt dan we normaal hopen.

Groetjes, ^Tamara.
Dat betekent dus dat ik mijn toestel in totaal 5 weken kwijt ben dat is echt belachelijk lang eerst duurt het ander halfe tot 2 weken voordat jullie hem hebben en een keer doorsturen (wordt er dus in die tijd niks aan gedaan) en dan nog is 2/3 weken wachten dat is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik vraag me af hoe Dynafix straks telefoons/laptops gaat repareren die al standaard geëncrypt binnen komen om te repareren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

GreNade schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:00:
[...]

KPN gebruikt niet per se teleplan hoor, gewoon dynafix meestal

Ook handelt die medewerker niet namens dynafix, de klant heeft niets te maken met dynafix in 99% van de gevallen.
Ik heb altijd teleplan bij kpn

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:23
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:42:
Ik vraag me af hoe Dynafix straks telefoons/laptops gaat repareren die al standaard geëncrypt binnen komen om te repareren.
Gewoon een volledig nieuw image installeren? Of misschien kunnen ze iets van een alternatief diagnose systemen in booten nog voordat het toestel de bios voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:44:
Nee, wat betreft dat reparatie het verwerken van persoonsgegevens is, is onjuist. Dat heeft er echt niets mee te maken. Het is niet of ze iets met de gegevens op de telefoon doen.

What's next? Dat ik bij de PC-boer om de hoek een los ventilatortje in de PC laat vervangen om vervolgens een PC met lege HDD terug te krijgen? Complete onzin dat de gegevens op de drager verwijderd dienen te worden voor de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Ze verwijzen dan ook naar een gedragscode - oftewel zoals al eerder gezegd, het is zo ingericht voor *hun* gemak. Niet voor de klant, en het is ook niet vereist in de wet. Dat verwijderen ook niet tégen de WBP is en het daarom in een code kan staan, maakt het niet dat verwijderen volgens de wet moet of zelfs tegen andere rechten van de consument ingaan.

Dat er verder een procedure is waarin inderdaad moet worden getekend dat zaken verwijderd worden is goed, maar het is twijfelachtig of iets dergelijks dat voor degene die het overkomt een grote impact kan hebben niet expliciet op het innameformulir behoort in plaats van de AV.
https://www.consuwijzer.nl/thema/algemene-voorwaarden

[...]

Los daarvan kan het dan natuurlijk nooit zo zijn dat een medewerker zegt dat gegevens wél behouden kunnen worden als het alleen om een scherm gaat. En kan het ook niet zo zijn dat als er op het innameformulier specifiek gevraagd wordt het niet te verwijderen het tóch te doen. Immers, de handtekening op dat formulier staat ook onder dat verzoek. Wederom zal Dynafix dan gewoon terug naar de klant moeten en vragen wat te doen in plaats van het gewoon maar te doen.

Ik zie trouwens ook nog geen reactie op het andere geval waarnaar gelinkt is?
Ik denk dat het meer een procedure is dan wetgeving, nu moet ik zeggen dat ik geen directe ervaring hebt met direct handelen met Dynafix zonder tussenkomt van de verkoper maar in alle gevallen dat ik persoonlijk te maken heb gehad met RMA aanvragen bij apparatuur waar de kans bestond dat er gebruikersdata op stond (niet alleen telefoons) was duidelijk vermeld op het RMA formulier dan wel in de bijgeleverde RMA instructies van dan wel het verkopende bedrijf dan wel de reparatie dienst dat je vooraf een backup moest maken, waar mogelijk persoonlijke data voor inleveren moest verwijderen (gaat natuurlijk lastig in het geval van een kapotte HDD) en eventuele verwijderbare media als SD kaarten niet moet meesturen juist omdat normaliter procedure is om een apparaat na een reparatie in een schone "af fabriek" status op te leveren. In de meeste gevallen werd ik tevens door de medewerker van de betreffende winkels hier extra op gewezen. Zeker bij bijv. Laptops en desktops maar ook telefoons vind ik dit trouwens ook best een logische procedure, daar bij hardware defecten het mij niet onlogisch lijkt dat ze deze willen testen op correcte werking in een gecontroleerde omgeving (met een factory default image) voor terug levering aan de klant.

Als een medewerker van een winkel anders aangeeft verwacht ik eerder dat deze niet bekend is met de procedures, het lijkt me lastig de reparateur daar op aan te spreken tenzij inderdaad expliciet vermeld op het formulier en zelfs dan zou het mij niet onlogisch lijken als de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij de verkoper (die mogelijk foutieve informatie heeft verstrekt) zou liggen en niet bij de reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

D3nnisd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:38:
[...]

Ik heb altijd teleplan bij kpn
Dat is dan omdat jouw toestel niet gerepareerd mag worden door dynafix, onder andere sony en nokias worden niet door dynafix gedaan.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:24:
Het wissen van gegevens heeft voor ons te maken met de wet op privacy. Wij zijn wettelijk niet gemachtigd om privé-gegevens van onze klanten te bewaren en zijn daarmee verplicht toestellen leeg te maken wanneer deze bij ons in behandeling zijn.
Aperte nonsens. Dynafix mag de informatie wel degelijk bewaren, omdat de klant dat *wil*. Dynafix mag niet *meer* met de informatie doen dan de klant vraagt, maar aangezien een telefoon - tevens - een datadrager is zoals een USB stick, die tot doel heeft de informatie die erop staat te bewaren, behoort het bewaren van die informatie juist tot het doel waarvoor Dynafix over de informatie beschikt.

Concurrenten doen dat overigens een stuk beter. Ik had een dode Macbook (waterschade). Inboedelverzekering had een reparateur ingeschakeld en die concludeerde 'mainboard dood', maar ik kreeg wel een externe HDD opgestuurd met een image van de SSD van de Macbook, en het verzoek die HDD terug te sturen.
Dit staat dus spijtig genoeg los van wat de consument hierop graag zou willen.
Dat zie je dus precies helemaal verkeerd. Het gaat juist om de vraag wat de consument wil dat er met de data gebeurt.
Daarbij komt dat wij vanuit de fabrikanten verplicht zijn het toestel altijd te flashen met de software die zij ons leveren, dat zorgt er ook direct voor dat het toestel leeggemaakt word.
Nog los van het feit dat de fabrikant daar niet zoveel over te willen heeft, omdat het toestel eigendom van de consument is, is er niks op tegen een dump te maken voorafgaand aan het flashen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxnl9
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-07 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:44:
Nee, wat betreft dat reparatie het verwerken van persoonsgegevens is, is onjuist. Dat heeft er echt niets mee te maken. Het is niet of ze iets met de gegevens op de telefoon doen.

What's next? Dat ik bij de PC-boer om de hoek een los ventilatortje in de PC laat vervangen om vervolgens een PC met lege HDD terug te krijgen? Complete onzin dat de gegevens op de drager verwijderd dienen te worden voor de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Ze verwijzen dan ook naar een gedragscode - oftewel zoals al eerder gezegd, het is zo ingericht voor *hun* gemak. Niet voor de klant, en het is ook niet vereist in de wet. Dat verwijderen ook niet tégen de WBP is en het daarom in een code kan staan, maakt het niet dat verwijderen volgens de wet moet of zelfs tegen andere rechten van de consument ingaan.

Dat er verder een procedure is waarin inderdaad moet worden getekend dat zaken verwijderd worden is goed, maar het is twijfelachtig of iets dergelijks dat voor degene die het overkomt een grote impact kan hebben niet expliciet op het innameformulir behoort in plaats van de AV.
https://www.consuwijzer.nl/thema/algemene-voorwaarden

[...]

Los daarvan kan het dan natuurlijk nooit zo zijn dat een medewerker zegt dat gegevens wél behouden kunnen worden als het alleen om een scherm gaat. En kan het ook niet zo zijn dat als er op het innameformulier specifiek gevraagd wordt het niet te verwijderen het tóch te doen. Immers, de handtekening op dat formulier staat ook onder dat verzoek. Wederom zal Dynafix dan gewoon terug naar de klant moeten en vragen wat te doen in plaats van het gewoon maar te doen.

Ik zie trouwens ook nog geen reactie op het andere geval waarnaar gelinkt is?
Hoe zouden ze het dan doen met bijvoorbeeld een laptop, waarbij er een interne hdd/ssd zit, waar je niet bij kan, zonder de garantie te laten vervallen, en iemand heeft totaal geen verstand van pc's en back-uppen, en geeft dus duidelijk aan van, bewaar mijn data (Wat ofcourse niet gebeurt) En er moet (Zoals in uw voorbeeld) een fan vervangen worden..
Dit is ook gebeurt op mijn toestel, wat geen ramp is, aangezien alles gebacked up was, en ik geloof dat Dynafix mijn imei gespoofed heeft, op een ander main board dan mijn oude,(Er is nog van alles mis, zie mijn volgende post) en hebben dit niet aan mij doorgegeven, doen ze het dan niet ook om zulke redenen? Zodat ze geen tijd in tijdrovende reparaties hoeven te steken, en er gewoon een nieuw moeder bord in proppen en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxnl9
Hierbij mijn volgende post..
Bijna iedereen hier is ontevreden over Dynafix (lees 98 vd 100 mensen).
Ik dus nu ook... Blijkbaar hebben ze onnodig een nieuw moederboard er in geplaatst, en dus ook een 'nieuwe' batterij, de batterij is zo stuk als het maar kan..
Ze hebben er een 'nieuwe' case opgezet, waarvan de klepjes zo verbogen waren dat ze bijna afbreken, en ze springen continu open (Had mijn toestel voor de reparatie niet) en het scherm is vervangen, wat niet nodig was, maar waar ik wel blij mee was, dus begin ik het vermoeden te krijgen dat ze een toestel swap gedaan hebben, waarbij ze mijn IMEI gespoofed hebben.
(Voor de mensen die niet weten wat dit is, imei is je identificatie nummer van je telefoon, spoofen = Het ene nummertje op een andere telefoon zetten, beetje kort door de bocht maar Google is je vriend :)
Het enige wat er bij de reparatie stond was 'onderdeel vervangen' en ze hadden een software update gedaan, die er al op stond, en ik mede daardoor een hoop argwaan krijg (Omdat het blijkbaar er niet opstond, wanneer staat het er niet op? Bij een 'nieuw' moederboard..) nu bezig met sony om hem daar heen te sturen, Dynafix heeft hun kans gehad, en naar mijn mening verprutst
Max

[ Voor 20% gewijzigd door Maxnl9 op 08-11-2015 08:19 . Reden: Perongeluk op verstuur gedrukt.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catjam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-08 11:04
Reparatie van mijn Sonim Core XP1300 duurde wel lang, maar was wel goed en zonder vragen uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Hier spring ik even op in, de kans is inderdaad heel groot dat hij toch leeggemaakt word. Sowieso mogen wij de gegeven wegens de privacygevoeligheid NIET houden. De kans is dus inderdaad erg groot dat je de gegevens toch niet terug gaat krijgen. Als je wil dat ik nog kijk of ik kan inspringen op de behandeling van je toestel mag je me altijd even je iRMA-nummer geven, dan kijk ik met je mee.
Is maar goed dat jullie geen data-recovery bedrijf zijn. "Ja we moeten 'm wel eerst even formatteren..."

Ik geloof hier niets van. Mijn MicroSD kaart werd zelfs doormidden gebroken teruggestuurd, gewoon omdat het kan!
Probeer het maar eens, die dingen gaan echt niet zomaar doormidden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxnl9
Fairy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:25:
[...]

Is maar goed dat jullie geen data-recovery bedrijf zijn. "Ja we moeten 'm wel eerst even formatteren..."

Ik geloof hier niets van. Mijn MicroSD kaart werd zelfs doormidden gebroken teruggestuurd, gewoon omdat het kan!
Probeer het maar eens, die dingen gaan echt niet zomaar doormidden!
Ho, doormidden geknipt?! Daar hebben ze gewoon geen recht toe, ik zou een nieuwe eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gloednieuwe Xperia Z5 naar Sony teruggezonden omdat het frame aan de rechterzijde los zit. Als je erop drukt dan beweegt het gewoon. Nu kreeg ik vorige week tot mijn schrik een bericht dat het toestel bij Dynafix ligt.

Kortgezegd, gisteren een update van hun gekregen dat er niets mis is met het toestel en vandaag dat het toestel zal worden teruggezonden naar mij. Het toestel wordt dus ongerepareerd teruggezonden. Ik heb er een zeer uitgebreide toelichting bij gedaan met de klachten en zelfs een plaatje met pijlen waar het probleem ligt. En toch is er volgens Dynafix niets aan de hand, terwijl (zoals ik al zei) het frame los zit.

Dit is werkelijk onbegrijpelijk. Hoe kan de medewerker van Dynafix beweren dat er niets met het toestel aan de hand is terwijl duidelijk is dat het toestel niet goed is? Vind men daar een los zittend frame normaal? Helaas hier dus geen positief verhaal over dit bedrijf, ik ben uitermate verontwaardigd en verbolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
I'm in for a treat. Garantieverzoek gedaan bij Sony vanwege spontane barst in mijn Z5 compact (toestel lag op mijn bureau toen het gebeurde) en nu mag ik 'm opsturen naar Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:54:
I'm in for a treat. Garantieverzoek gedaan bij Sony vanwege spontane barst in mijn Z5 compact (toestel lag op mijn bureau toen het gebeurde) en nu mag ik 'm opsturen naar Dynafix.
Meen je! In middels zijn we 5 Z's verder en nog zijn er Zx met spontane barsten! Foei Sony! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:25
Wil ik mijn Nexus 5 aanmelden omdat mijn Aan/uit-knop het niet meer doet en vanwege haarscheurtjes, doet de site het niet.

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:54:
Heb je een update, ben benieuwd naar je ervaring met Dynafix icm een Xperia. Mijn Z5 ligt as we speak bij Dynafix met de status "Wacht op informatie fabrikant". Mijn toestel is afgelopen week voor de 2e keer naar Dynafix gegaan namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 10:07 ]

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:06:
[...]

Heb je een update, ben benieuwd naar je ervaring met Dynafix icm een Xperia. Mijn Z5 ligt as we speak bij Dynafix met de status "Wacht op informatie fabrikant". Mijn toestel is afgelopen week voor de 2e keer naar Dynafix gegaan namelijk.
Sorry,

Helemaal super, met een dag of twee mijn toestel gerepareerd terug.

• WCA

WCA

Twee dagen? dat is ridicuul snel... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Share and Enjoy!

• StevenK
GreNade schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:09:
Twee dagen? dat is ridicuul snel... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Misschien omdat ik de begeleidende brief op briefpapier van mijn kantoor had gezet, ik weet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier onlangs ook wel een goede ervaring gehad. Maandag m'n Moto 360 ingeleverd bij Vodafone (waar ik hem gekocht heb), vrijdag was 'ie al weer terug. Ging wel om een software probleem, dus geen echte reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Onlangs mijn HTC One X voor retour aangemeld bij Cooblue wegens een batterijduur die sterk verminderd was (is dan ook al 2 jaar oud, maar zolang hij onder garantie zit maak ik van de situatie gebruik natuurlijk).

Ook in herstelling gegaan bij Dynafix. Achteraf melding gekregen dat de batterij vervangen is, maar daar geloof ik helemaal niets van. Ze was even snel leeg dan er voor. Bovendien was de lak beschadigd vooraan. Ik heb dan opnieuw melding gedaan, waarna mijn HTC terug naar Dynafix ging. Dit keer kreeg ik te horen dat het moederbord kapot was.

Na opnieuw uitgebreid testen, merkte ik dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Ik heb hem nu maar een 3de keer opgestuurd. Ik geloof dat dat mijn goed recht is... Geen idee wat ik anders moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

StevenK schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:10:
[...]

Misschien omdat ik de begeleidende brief op briefpapier van mijn kantoor had gezet, ik weet 't niet.
Als ik dat doe heeft het veel minder effect :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
paQ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:09:
[...]

Als ik dat doe heeft het veel minder effect :P
Komt doordat jij altijd zo bijdehand doet :P

Overigens is het wel stuitend hoe vaak ik wel niet tegen een situatie aan loop waarvan duidelijk is dat ik als ik niet 'per ongeluk' mijn briefpapier of kantooradres had gebruikt met een kluitje in het riet zou zijn gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
StevenK schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:22:
[...]
Overigens is het wel stuitend hoe vaak ik wel niet tegen een situatie aan loop waarvan duidelijk is dat ik als ik niet 'per ongeluk' mijn briefpapier of kantooradres had gebruikt met een kluitje in het riet zou zijn gestuurd.
Ik zou zeggen, begin een handeltje in je briefpapier :)

Maar even serieus, is het opzich "illegaal" om zelf je eigen briefpapier te verzinnen en daarmee uiteraard 100% "onbewust" en "onbedoeld" sneller geholpen te worden?

Zolang ik het niet ergens vandaan jat maar verzin en de adresgegevens etc gewoon kloppen dan lijkt het mij toch gewoon mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

zie je nou wel :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:09:
[...]

Ik zou zeggen, begin een handeltje in je briefpapier :)

Maar even serieus, is het opzich "illegaal" om zelf je eigen briefpapier te verzinnen en daarmee uiteraard 100% "onbewust" en "onbedoeld" sneller geholpen te worden?

Zolang ik het niet ergens vandaan jat maar verzin en de adresgegevens etc gewoon kloppen dan lijkt het mij toch gewoon mogen?
Jurist is geen beschermde titel. Advocaat is dat wel. Je mag jezelf dus niet advocaat noemen, maar wel jurist.
Briefpapier maken met Gomez' Juridisch Advies is dus technisch geen probleem, hoewel het wel als misleidend aangepakt kan worden als aannemelijk gemaakt kan worden dat je nooit juridisch advies geeft.

Ik heb geen officiële juridische opleiding, maar heb hier sticky's opgesteld en info van advocaten verzameld om toch vaak advies te kunnen geven in minder gecompliceerde zaken. Zou ik briefpapier maken met jurist erop dan kan daar nooit iemand een probleem van maken.
Het hof overweegt als volgt.
Met de rechtbank en de raadsman stelt het hof voorop dat de aanduiding ‘jurist’ geen beschermde titel is, maar een benaming voor iemand die zich met juridische vraagstukken bezighoudt. Dat de verdachte zich aldus niet mocht voordoen, kan niet wettig en overtuigd worden bewezen, waardoor het hof de verdachte van die onderdelen van de tenlastelegging zal vrijspreken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 11:51 ]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
Afgelopen vrijdag is mijn Z3 compact opgehaald, straks wordt hij alweer langsgebracht. Ik ben heel benieuwd of de reparaties goed zijn gegaan, dit is de eerste keer dat er niet weken overheen gaan voor mij.

Afleveren wel weer bijzonder, ik had (met rede) tijdsvak tussen 8:00 en 11:00 gekozen, het is nu 11:00 geweest en volgens de track en trace is de koerier al een kwartier bezig bij adres 1... ik ben adres 9 :p

edit:
Het bleek dat de apparatuur van de koerier niet goed functioneerde. Hij was iets te laat, niet zo heel veel. So far ziet alles er goed uit. Blij eindelijk een goede positieve ervaring met Dynafix te hebben :)

[ Voor 21% gewijzigd door MerijnB op 17-12-2015 12:28 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik mag weer de molen in. Deze keer totaal eigen schuld, toestel laten vallen.

Anyway, afspraak ingepland voor het ophalen. Krijg ik bevestiging, maar niet voor mijn adres. Heb gebeld, 15 minuten in de wacht. Nog een keer, 8 wachtenden voor me.

Nu maar weer, 4 wachtenden. Nouja, die wacht ik wel af. 10 minuten later:"er zijn nog 6 wachtenden voor u"

Van alle faalbedrijven, staat Dynalogic toch wel stijf bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 00:26
MerijnB schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:06:
Afgelopen vrijdag is mijn Z3 compact opgehaald, straks wordt hij alweer langsgebracht. Ik ben heel benieuwd of de reparaties goed zijn gegaan, dit is de eerste keer dat er niet weken overheen gaan voor mij.

Afleveren wel weer bijzonder, ik had (met rede) tijdsvak tussen 8:00 en 11:00 gekozen, het is nu 11:00 geweest en volgens de track en trace is de koerier al een kwartier bezig bij adres 1... ik ben adres 9 :p

edit:
Het bleek dat de apparatuur van de koerier niet goed functioneerde. Hij was iets te laat, niet zo heel veel. So far ziet alles er goed uit. Blij eindelijk een goede positieve ervaring met Dynafix te hebben :)
Helaas was ik iets te voorbarig. Het blijkt dat de achterkant van het toestel, die vervangen is, niet goed zit en wijkt in een hoek. Ik kan dat hoekje indrukken en schiet ie met een plopje weer naar buiten :/
Terug maar denk.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxnl9
Mensen met een device van Sony en geen zin hebben om hun apparaten aan Dynafix te geven, voor reparatie, je kan hem ook direct naar sony opsturen, je bent hem waarschijnlijk wel wat langer kwijt, maar je krijgt wel een goed toestel terug.. Gewoon zeggen dat je geen vertrouwen hebt in Dynafix, niet al te netjes tov Dynafix, maar de manier hoe ze met klanten (En hun devices) omgaan is ook niet bepaald netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het niet aan de leverancier te beslissen waar hij hem laat repareren? Vraag me af of Sony zomaar reparaties zonder bon in behandeling neemt. En als het zo goed werkt waarom stuurt de leverancier hem dan niet zelf naar Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag mijn S6 terug ontvangen. Is iets van 4 werkdagen weg geweest, dus aardig snel terug.

Helaas is de simtray niet mee terug gestuurd. Er kan nu dus geen simkaart in de telefoon, mooi balen dus. Verder hebben ze mijn 1 week oude D-Brand skin er af gehaald en terug gestuurd op papier geplakt. Gooi dat ding dan gewoon gelijk in de prullenbak, of wees zo netjes om deze weer terug op de telefoon te plakken of op zijn minst op een stuk plastic. Het papier plakt er natuurlijk zo aanvast dat er toch niets meer mee te doen is. Ik had liever gezien dat de skin helemaal niet terug gekomen was. Echt heerlijk lomp gedaan dit 8)7

Nu maar hopen dat ik mijn simtray nog terug kan krijgen zodat er weer een simkaart in de telefoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 19:00
PilatuS schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:
Vandaag mijn S6 terug ontvangen. Is iets van 4 werkdagen weg geweest, dus aardig snel terug.

Helaas is de simtray niet mee terug gestuurd. Er kan nu dus geen simkaart in de telefoon, mooi balen dus. Verder hebben ze mijn 1 week oude D-Brand skin er af gehaald en terug gestuurd op papier geplakt. Gooi dat ding dan gewoon gelijk in de prullenbak, of wees zo netjes om deze weer terug op de telefoon te plakken of op zijn minst op een stuk plastic. Het papier plakt er natuurlijk zo aanvast dat er toch niets meer mee te doen is. Ik had liever gezien dat de skin helemaal niet terug gekomen was. Echt heerlijk lomp gedaan dit 8)7

Nu maar hopen dat ik mijn simtray nog terug kan krijgen zodat er weer een simkaart in de telefoon kan.
Soms zou je bijna denken dat ze het er om doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IncognitoNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:16
*nvm, bevestigingsmail kwam wat laat*

[ Voor 87% gewijzigd door IncognitoNL op 04-01-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:

Inmiddels meer dan een week verder. Nog steeds geen simtray ontvangen. 1x een reactie gehad met welke kleur het moest zijn. Daar gelijk een reactie op gegeven, maar hoor nu niets meer terug. Blijkbaar is het moeilijk om binnen 1 week een antwoord te geven op een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, dat van simtrays is wel eindeloos vaak herhaald eigenlijk. Je moet alleen de telefoon en niks anders meesturen (dus geen achterklep geen batterij en ook geen simtray), want dat ga je gewoon niet meer terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Ongeveer 2 weken geleden mijn telefoon opgestuurd naar Dynafix (abonnement via Typhone + 24 maand standaard garantie). Track en trace code gekregen binnen no time. Hij was binnen anderhalf week al weer terug! Geen kosten niks en alles is opgelost.

Ik kan zeggen dat het voor mij een goede service was.

EDIT: Het was ook nog een foutje van mij dat het langer duurde, ik was namelijk vergeten "Zoek mijn iPhone" uit te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door SwooX op 07-01-2016 15:26 . Reden: Kleine toevoeging. ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theexternaldisk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 17:41
Hallo allemaal ik wil ook even mijn (slechte) ervaring met Dynafix delen.

Op 18 november 2015 heb ik mijn mobiel de 'Motorola Moto G 3rd gen 16GB' bij dynafix aangemeld voor reparatie. Het probleem waarvoor ik deze aanmeldde was dat er een lampje brandde in de speaker en deze kreeg ik niet meer uit.
Volgens de reparatieomschrijving heeft dynafix een 'boardswap' uitgevoerd op mijn toestel.
Na twee week kreeg ik van dynafix weer een toestel retour. Dit was echter een ander toestel van het verkeerde type.
Bij de 'boardswap' die dynafix uitgevoerd heeft is er dus iets fout gegaan. De mobiel die ik ontvangen had was de 8GB versie van de Motorola Moto G i.p.v. de 16GB versie die ik heen gestuurd had. Ook de mobiel een duidelijke kras op het scherm zitten.
Ik dacht foutje kan gebeuren. Het is namelijk moeilijk/niet aan het toestel te zien of het om de 8GB of 16GB versie gaat.
Dus toen heb ik gelijk naar dynafix gemaild dat er bij hun iets fout was gegaan. Op deze mail kreeg ik vervolgens (een aantal dagen later) een reactie. Ze zijden in hun reactie dat het hun ten zeerste betreurde als er iets mis was gegaan tijdens de reparatie. Ook zijden zij dat het niet mogelijk was dat ik het verkeerde type terug had gekregen en dat ze de kras wel wilden repareren.
Na deze mail voelde ik mij aardig belazerd maar vooruit. Ik heb netjes op deze mail gereageerd met bewijsstukken dat het daadwerkelijk het verkeerde toestel was en dat ik mij belazerd voelde door hun en graag een excuses zou ontvangen.
Op deze mail kreeg ik de reactie dat ik het toestel wel mocht retourneren en dat er ter plekke gekeken werd naar een gepaste oplossing. Dus toen heb ik het toestel maar braaf geretourneerd.
Na weer een paar week wachten heb ik toch eindelijk mijn toestel weer terug en dit keer het goede type. Alleen heb ik nog geen excuses ontvangen (wat een kleine moeite geweest was).
In het kort gezegd raad ik mensen af gebruik te maken van de services van dynafix. Dit omdat ze erg onpersoonlijk en ongeïnteresseerd overkomen en natuurlijk ook voor het maken van een fout en het vervolgens ontkennen.

edit 20-02-2016
onderhand heeft dynafix zij/haar excuses aan mij aangeboden. Dit zowel via mijn klacht op klacht.nl als via een handgeschreven kaart. Ook zat bij de kaart een klein cadeautje van de aftersales afdeling (een kleine noodlader).
Het kost misschien soms wat moeite maar het is uiteindelijk toch redelijk afgehandeld.

Zoals ik het zie kan Dynafix een prima service leveren maar als het fout gaat moet je ze wel achter de broek aanzitten.

[ Voor 9% gewijzigd door theexternaldisk op 20-01-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
Via KPN Smartcare mijn HTC One m8 opgestuurd naar teleplan ...teleplan stuurt hem weer door naar dynaFix nu kreeg ik in mijn status update terug dat ik vocht schade had . Nu staat er in mijn status dat mijn toestel wordt omgeruild en de reparatie order is gesloten ..maar mijn vraag is wordt er nu een toestel bij htc opgevraagd zo ja hoe lang duurt dit of mag ik in de winkel een nieuwe uitzoeken ...

Ik heb een Kpn SmartCare HS3 verzekering ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
En opnieuw een goede ervaring met Dynafix. Mijn kids hebben een Moto E 2015 en na een half jaar spelen in hutten en andere dingen die kinderen van zeven doen ziet die eruit alsof hij vijf jaar oud is. Toen hield het scherm er mee op en gaf Motorola mij aan dat Dynafix de garantieafhandeling doet.
Het duurde even (wachten op onderdelen), maar gisteren kreeg ik het gerepareerde toestel retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 21:42
Moto G XT1039 opgestuurd met tientallen groene stuck pixels. Het scherm is vervolgens vervangen. Er zit nu een volledig nieuw scherm in. Helaas blijkt ook dit scherm een aantal vastzittende pixels te bevatten.

"De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd." Aldus het rapport van Dynafix :F

Net contact gehad met de klantenservice van Bol. Het ziet er naar uit dat ik mijn toestel weer een tijdje mag missen. Als hij dan nóg niet in orde is krijg ik een vervangend exemplaar.

Moet zeggen dat ik inmiddels aardig klaar ben met Motorola. Eerste toestel via Amazon had last van random reboots. Toestel van Bol tientallen groene stuck pixels. En nu dus weer een paneel met defective pixels. Het blijft kennelijk lastig om een goed functionerend paneel van 1280x720 te leveren in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Skire schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:46:
Moto G XT1039 opgestuurd met tientallen groene stuck pixels. Het scherm is vervolgens vervangen. Er zit nu een volledig nieuw scherm in. Helaas blijkt ook dit scherm een aantal vastzittende pixels te bevatten.

"De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd." Aldus het rapport van Dynafix :F

Net contact gehad met de klantenservice van Bol. Het ziet er naar uit dat ik mijn toestel weer een tijdje mag missen. Als hij dan nóg niet in orde is krijg ik een vervangend exemplaar.

Moet zeggen dat ik inmiddels aardig klaar ben met Motorola. Eerste toestel via Amazon had last van random reboots. Toestel van Bol tientallen groene stuck pixels. En nu dus weer een paneel met defective pixels. Het blijft kennelijk lastig om een goed functionerend paneel van 1280x720 te leveren in 2016.
Vreemd hoor, denk dat je gewoon een enorme pechvogel bent helaas :(

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd." Aldus het rapport van Dynafix

Ben bang dat Dynafix niks met dode of wat dan ook pixels doet aangezien je toestel is 'gecontroleerd'. Of misschien toch niet goed gecontroleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 19-01-2016 10:25 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Korte vraag:

Is dr.mobile hetzelfde als dynafix? Ik moest van LG m'n g watch r opsturen naar dr.mobile.

Vraagje over garantie behandeling. Ik had geen bon meer (ja dom), maar na contact met LG is toch besloten om hem onder fabrieksgarantie te laten repareren omdat het toestel nog geen 2 jaar op de markt is. Volstaat het als ik gewoon het mail contact met lg toevoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
twowheeler schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:31:
Korte vraag:
Is dr.mobile hetzelfde als dynafix? Ik moest van LG m'n g watch r opsturen naar dr.mobile.
Is hetzelfde bedrijf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 21:42
Mandrake466 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:23:
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd." Aldus het rapport van Dynafix

Ben bang dat Dynafix niks met dode of wat dan ook pixels doet aangezien je toestel is 'gecontroleerd'. Of misschien toch niet goed gecontroleerd?
Jawel er zit een volledig nieuw scherm in. De tientallen groene stuck pixels van het oude scherm zijn dus ook weg. Het nieuwe scherm bevat echter ook gewoon stuck pixels, zij het in mindere mate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

FlyEragon schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:22:
Tja, dat van simtrays is wel eindeloos vaak herhaald eigenlijk. Je moet alleen de telefoon en niks anders meesturen (dus geen achterklep geen batterij en ook geen simtray), want dat ga je gewoon niet meer terugkrijgen.
Wel raar allemaal want ik heb ook een tijd mee geholpen met de S6 groep (tijdje bij Dynafix op de Samsung afdeling gewerkt) en daar werd me verteld om altijd te loggen voordat je begint of de simtray wel of niet bij het toestel zit (dit moet trouwens met alle toestellen) en eventuele schade te melden voordat je begint aan het reparatieproces. Wel jammer dat het zo lang moet duren voordat je een nieuwe hebt... Dat het een keer vergeten word oke, daar zit dan nog een hele aparte afdeling voor genaamd eindcontrole, maar tja als monteur zijnde ben je dus het haasje ook al staat er "eindcontrole OK" en de reparatie komt als terug dan heb je dus mooi een repeat op je naam :) want in het systeem staan alle accessoires genoemd die bij de reparatie horen dus -moet- eigenlijk niet kunnen dat dit door de eindcontrole kan komen dus eigenlijk is het dan 2x fout gegaan.

Over de disccusie van gegevens wipen, ik las altijd de klachtomschrijving en eventuele documenten met andere klachten en als daar in stond dat de data op het toestel of kaartje moest blijven liep ik altijd even naar teamleiding om dat aan te geven en dan was het verder geen probleem. Standaard moet van Samsung als Dynafix hun vergoeding wilt claimen op hun repairs alle toestellen die binnen garantie zijn over een Samsung programma laten lopen die het toestel automatisch voorziet van de laaste SW voor die buyer. Dus ga er maar vanuit indien niet van te voren aangegeven dat altijd je data gewiped word, beste is gewoon een backup maken, alle kaartjes eruit en opsturen. Ook alle SD-kaarten worden standaard gewiped. Dit word er echt in geramt tijdens de training in het begin. -alles moet gerest terug, wet van privacy (geen idee precies wat dit inhoud nooit in verdiept) en ingeval van virussen ed mocht iets verwisseld worden en iemand anders krijgt je toestel (lel wut) en een harde eis van de fabrikant zelf-

Maargoed het is toch wel mindblowing als ex-medewerker om alle negatieve reacties te lezen. Wel repareerde ik wekelijks zo'n 80 stuks dus daar gaan er gewoon door menselijke fout (werkdruk, ervaring, uithelpen etc) of door andere externe factoren (DOA onderdelen of rework moederbordjes) een paar niet goed. :'( Sorry mensen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
Beste tweakers,

zeer waarschijnlijk vanaf vandaag mijn eerste ervaring met Dynafix, de bovenste helft van het touchscreen van mijn Z3C reageerd niet meer op aanraking. Contact gehad met Sony en ben geadviseerd om een herstel via PC Companion uit te voeren, dit bleek helaas geen oplossing te bieden.

Gister opnieuw gebeld, en voor vandaag een ophaal afspraak gemaakt, zo komen vandaag tussen 8u en 18u, als ik alle reacties hierzo lees word hier toch een beetje huiverig voor.

Ik heb het toestel oorspronkelijk in een t-mobile winkel gekocht, en begin me af te vragen of ik deze ophaal afspraak niet moet opzeggen en het via t-mobile (i.p.v. direct met Sony) proberen te spelen, uiteindelijk komt m'n toestel ongetwijfeld op dezelfde plek terecht, maar dan zou ik t-mobile als aanspreekpunt / aansprakelijke hebben (die ik evt via rechtsbijstand kan aanspreken).

Wat zouden jullie hierin doen?

Tevens nog tips voor het opsturen? ik heb genoeg foto's gemaakt van het toetstel, uiteraard helemaal leeg gemaakt, een briefje met de klacht en wat er wel / niet mee is gebeurd + adres gegevens (zowel engels als nederlands) in de doos erbij gedaan.

Update: Dynalogic is net langs geweest, de koerier adviseerde om het toestel niet mee te nemen, gezien ie beter in een bubbeltjes envelop verstuurd kon worden (had 'm in de oorspronkelijke doos gedaan, zoals aangegeven door Sony). Niet ideaal, maar wel goed advies en wacht liever iets langer dan dit ie nog meer defect aankomt als dat ik 'm had opgestuurd.

laat dus de keuze tussen een nieuwe afspraak maken en bij de t-mobile winkel inleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door marc1982 op 27-01-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Hoe lang duurt het doorgaans voor je een update ontvangt?
22 januari bericht gehad van dr.mobile dat m'n toestel is aangekomen
25 januari bericht van dynafix dat er verschil zit in de gegevens (niets raars)

Als ik de status checker van dr.mobile gebruik staat er nog steeds dat ik het toestel naar hun stuur maar dat de reparatie wel al is aangemeld

Begreep van LG dat dynafix niets zegt over de garantie maar m'n toestel doorstuurt naar een lg service center. Neem aan dat ik daar nu op moet wachten?

[ Voor 17% gewijzigd door twowheeler op 28-01-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Blijkbaar erg lang. Donderdag mail gestuurd naar dynafix. Nog steeds geen antwoord terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Toch de gok maar weer genomen, voor de 6e keer mijn Sony Z1c opgestuurd wegens kapotte headphone jack. Ben benieuwd, aangezien dynafix tegenwoordig de Sony toestellen zelf schijnt te repareren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
GreNade schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:12:
Toch de gok maar weer genomen, voor de 6e keer mijn Sony Z1c opgestuurd wegens kapotte headphone jack. Ben benieuwd, aangezien dynafix tegenwoordig de Sony toestellen zelf schijnt te repareren.
6e keer?

5x een mislukte reparatie of verschillende problemen?

Ik heb m'n telefoon zaterdag bij T-mobile ingeleverd, afwachten, het scheelt in ieder geval al een tientje aan onderzoekskosten, mochten er kosten bij komen kijken en ik van de reparatie afzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

marc1982 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:55:
[...]

6e keer?

5x een mislukte reparatie of verschillende problemen?

Ik heb m'n telefoon zaterdag bij T-mobile ingeleverd, afwachten, het scheelt in ieder geval al een tientje aan onderzoekskosten, mochten er kosten bij komen kijken en ik van de reparatie afzie.
Probleem:
Koptelefoonaansluiting zit erg los en maakt niet altijd contact.

1e keer:
Niets gerepareerd, zelfde telefoon

2e keer:
Touchscreen vervangen terwijl de koptelefoonaansluiting kapot was

3e keer:
Hebben ze me een refurb gestuurd, touchscreen heeft ghost touches, terug.

4e keer.
Touchscreen vervangen, probleem van touchscreen blijft.

5e keer
van t-mobile een compleet nieuw toestel, ghost touches blijven ook op het nieuwe toestel voorkomen, maar in mindere mate. Acceptabel te noemen, even scherm afvegen en het is weer goed. Echter na een tijd kapt de koptelefoonaansluing er gewoon weer mee.

Ben ik nou zo'n pechvogel of is die Z1c gewoon een maandagochtendontwerp? Afgezien van de problemen was het zo'n ongelooflijk goeie en fijne telefoon. (alhoewel 5.0.1 niet te harden was, maar 5.1.1 heeft dat allemaal opgelost.)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

GreNade schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:26:
[...]

Probleem:
Koptelefoonaansluiting zit erg los en maakt niet altijd contact.

1e keer:
Niets gerepareerd, zelfde telefoon

2e keer:
Touchscreen vervangen terwijl de koptelefoonaansluiting kapot was

3e keer:
Hebben ze me een refurb gestuurd, touchscreen heeft ghost touches, terug.

4e keer.
Touchscreen vervangen, probleem van touchscreen blijft.

5e keer
van t-mobile een compleet nieuw toestel, ghost touches blijven ook op het nieuwe toestel voorkomen, maar in mindere mate. Acceptabel te noemen, even scherm afvegen en het is weer goed. Echter na een tijd kapt de koptelefoonaansluing er gewoon weer mee.

Ben ik nou zo'n pechvogel of is die Z1c gewoon een maandagochtendontwerp? Afgezien van de problemen was het zo'n ongelooflijk goeie en fijne telefoon. (alhoewel 5.0.1 niet te harden was, maar 5.1.1 heeft dat allemaal opgelost.)
Ik heb een Z1 gehad en die had ook last van ghosttouches. Mijn vriendin: Hetzelfde verhaal met de Z1.

Komt volgens mij door de binnendruk om hem waterdicht te houden. Dan staat er teveel druk op, en dan buigt ie naar binnen lijkt het wel.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 13:10
Ik heb mijn HTC Windows Phone ooit opgestuurd naar DynaFix om hem te repareren; er zat een gloed van dode subpixels aan de zijkant van het scherm. Volgens DynaFix is deze telefoon gerepareerd volgens de garantieregeling en netjes teruggestuurd.

Eenmaal bij de post ging het fout (PostNL), pakket stond gegeven als afgeleverd maar is nooit afgeleverd. Contact gehad met DynaFix, waarbij ik aannam dat zij hiervoor verantwoordelijk waren, maar zij schoven de verantwoordelijkheid in eerste instantie af op mij. Dat ik maar even contact opnam met PostNL.
Dat heb ik vervolgens gedaan, de postNL meneer zei dat ik DynaFix achter hun broek aan moest zitten, en dat ik van PostNL ook een vergoeding kon krijgen. Zegge: Twee dertig. Ik was (na ruim een maand) allang blij en verrast dat ze dit wilden doen (voor een telefoon van 300 euro - half jaar oud) Bleek uiteindelijk te gaan om 2,30. Haha.

Na maanden van getouwtrek uiteindelijk een nieuwe (refurbished) telefoon van DynaFix gekregen -die na een half jaar precies dezelfde klachten weer had-.
Nu maar een Nokia gekocht en tot zover geen problemen meer. Ik doe in ieder geval geen zaken meer met DynaFix. Vervelende, onbereikbare klantenservice met een duur tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

LG G4 vorige week gecrashed. Gekocht bij T-mobile.
Bootloader unlocked vorig jaar zodra LG dat aanbood, daardoor snel met Android 6 kunnen experimenteren. Grotendeels naar tevredenheid. Draai al maanden stabiel, vorige week opeens een bootloop. Niets behalve het bootscreen, waar natuurlijk de melding 'bootloader unlocked' mooi verschijnt. Toch, na maanden van succesvol gebruik is er voor mij niets wat erop wijst dat het flashen van 6 ook maar enig probleem heeft veroorzaakt. Nieuwe flash eindigde nog steeds in bootloop.
Bij Tmobile gebracht vorige week, opgestuurd naar Dynafix.

Toch speelt Dynafix het nu op:
Onze gecertificeerde technici hebben de mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel gebruik maakt van software toepassingen die niet door de fabrikant geautoriseerd zijn. Dit valt niet binnen de garantievoorwaarden .

Iemand hier ervaring mee? € 250,- betalen lijkt me niet helemaal normaal.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

fewips schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:07:
Bootloader unlocked vorig jaar zodra LG dat aanbood, daardoor snel met Android 6 kunnen experimenteren. Grotendeels naar tevredenheid. Draai al maanden stabiel, vorige week opeens een bootloop. Niets behalve het bootscreen, waar natuurlijk de melding 'bootloader unlocked' mooi verschijnt. Toch, na maanden van succesvol gebruik is er voor mij niets wat erop wijst dat het flashen van 6 ook maar enig probleem heeft veroorzaakt. Nieuwe flash eindigde nog steeds in bootloop.
Bij Tmobile gebracht vorige week, opgestuurd naar Dynafix.

Toch speelt Dynafix het nu op:
Onze gecertificeerde technici hebben de mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel gebruik maakt van software toepassingen die niet door de fabrikant geautoriseerd zijn. Dit valt niet binnen de garantievoorwaarden .

Iemand hier ervaring mee? € 250,- betalen lijkt me niet helemaal normaal.
Het lijkt mij meer dan normaal dat je als je softwareproblemen krijgt na het kloten met bootloaders enzo, dat je geen garantie krijgt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden bij het unlocken van de bootloader. Hoewel het er misschien niks mee te maken heeft, sta je juridisch gezien niet echt in je recht.

http://developer.lge.com/resource/mobile/RetrieveBootloader.dev?categoryTypeCode=ANRS

[ Voor 35% gewijzigd door FlyEragon op 03-02-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou ja.. in zoverre het bedrag van 250 euro redelijk is, als het voor hen maximaal 1 uurtje werk is om de software er opnieuw op te zetten (1 uur lijkt me al erg ruim).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Cyberpope schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:16:
Nou ja.. in zoverre het bedrag van 250 euro redelijk is, als het voor hen maximaal 1 uurtje werk is om de software er opnieuw op te zetten (1 uur lijkt me al erg ruim).
Tsja, als je garantie vervalt is moeten alle kosten betaald worden, niet alleen dat ene uurtje. Waarschijnlijk voeren ze een boardswap uit, aangezien een unlocked bootloader bij veel toestellen zonder boardswap niet ongedaan gemaakt kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door WCA op 03-02-2016 14:28 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 16:15
GreNade schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Tsja, als je garantie vervalt is moeten alle kosten betaald worden, niet alleen dat ene uurtje. Waarschijnlijk voeren ze een boardswap uit, aangezien een unlocked bootloader bij veel toestellen zonder boardswap niet ongedaan gemaakt kan worden.
Met GreNade. Tegenwoordig gebruiken ze bijna allemaal een soort fuses/zekeringen die niet te herstellen zijn als deze getript zijn. Boardswap is dan de enige optie en die is prijzig inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:11
Nou, telefoon naar 'reparatie' terug, ze hebben daar magiërs in dienst!
Klachtomschrijving: USB poort is te ruim waardoor de kabel niet blijft zitten. Getest met meerdere kabels, en de kabels in meerdere telefoons.

Oplossing: Software update uitgevoerd, klacht verholpen.

Hoe gaaf is het dat je een hardwarematige fout kan oplossen met een software update, werkte heel de wereld maar zo! *Belt garage op, ja ik heb een lekke band. Geen probleem meneer, we sturen even een OTA update om dat te fixen!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilkic
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:14
Hier een gematigde reactie met Dynafix. Mijn Xperia Z1 compact terug gestuurd via T-mobile wegens een defecte accu (telefoon schakelde zichzelf uit met nog 40-50% batterij). Rond de kerstperiode opgestuurd, en binnen een week was deze gerepareerd. Echter bleek mijn telefoon nu voorzien te zijn van branded software, wat eerst niet het geval was.

Vervolgens eerst moeizaam contact via T-mobile, uit eindelijk met het voorstel gekomen om de telefoon opnieuw op te sturen en dan te laten "unbranden". Uiteindelijk wel goed opgelost, maar het was niet nodig geweest om de telefoon een tweede keer op te sturen, als ze de eerste keer er weer gewoon een unbranded versie op hadden gezet.

Hulde voor de snelheid, jammer van de branded software.

• WCA

WCA

Het is weer eens raak hoor, na de 6e keer bij dynafix krijg ik mijn toestel zo terug:
Afbeeldingslocatie: http://plexsch.nl/screenshots/205cad2c-a90f-456a-a5e6-164921a114cf.png

T-mobile heeft mij nu een nieuwe Z3 compact gestuurd, en de Z1c opgehaald, ik hoop echt dat ik nooit meer met dit bedrijf te maken hoef te krijgen...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het voordeel van hun gepruts is werk dat je nu een nieuwer type toestel hebt ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Perkouw op 16-02-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
ElPaco schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:00:
Nou, telefoon naar 'reparatie' terug, ze hebben daar magiërs in dienst!
Klachtomschrijving: USB poort is te ruim waardoor de kabel niet blijft zitten. Getest met meerdere kabels, en de kabels in meerdere telefoons.

Oplossing: Software update uitgevoerd, klacht verholpen.

Hoe gaaf is het dat je een hardwarematige fout kan oplossen met een software update, werkte heel de wereld maar zo! *Belt garage op, ja ik heb een lekke band. Geen probleem meneer, we sturen even een OTA update om dat te fixen!
En om het feest compleet te maken is de telefoon nu kwijt gemaakt door PostNL bij het opnieuw terug sturen naar de winkel/Dynafix :( Hadden ze het apparaat gewoon gemaakt dan was er niks aan de hand geweest...

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynafix is voor mij dynanix.
2x reparatie aan mijn nexus 9 uitgevoerd ivm slecht opladen (een hele nacht voor 10 tot 20%) Zelf diverse malen gereboot ook tussen reparaties door. Nog steeds hetzelfde euvel. Derde maal opgestuurd en teruggekomen met de woorden werkt prima, software update uitgevoerd. Getest in desbetreffende winkel met verschillende opladers of het nu opgelost is (adapters met juiste amperage en voltage voor de kritischie onder ons) en diverse kabels. En nog steeds slecht opladen. Weer terug gestuurd, HTC op de hoogte gesteld. En als of de duvel er mee speelt. Weer ...het apparaat functioneert prima. Kunt u de oplader opsturen (oplader is al 3x bij dynafix geweest), waarvan zij beweren dat ie niet orgineel is. (oplader is orgineel dynafix, neem even de moeite en kijk naar de tekst op de oplader..en als je het niet weet .....bel ff met HTC, dan kunnen zij dit bevestigen) Want beweren dat een orginele oplader niet orgineel is, betekent voor dynafix dat ze mij weer van het kastje naar de muur kunnen sturen onder het mom van ...zo zijn de procedures. Zo lust ik er nog wel een paar. Voor mij is dit een witte boorden mafiapraktijk. dynafix...ja dynanix zal je bedoelen. O-)
Ondertussen zijn we weer 2 maanden verder zonder oplossing met dank aan dynafix, mediamarkt en HTC...
Sorry mensen....maar als er iets slecht oplaad, je hebt alle attributen die horen bij het apparaat + apparaat zelf...dan check je toch ALLES....
Afijn je moet tegenwoordig alles tot op de letter voorkwauwen geloof ik. Eigen initiatief of zelf nadenken is er niet meer bij.

ZZZZUUUCCCCHHHHHTTTTTT.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Weet iemand wat toevallig de levertijden zijn van dynafix en of je altijd een T&T code krijgt om je toestel te volgen als die gerepareerd is?
Heb het toestel 24e opgestuurd en is helaas nog niet terug.. (Samsung dr mobile zei 3 dagen..)
Hij is gisteren verstuurd en van Nuth naar Landgraaf is maar 13km |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55

R-P

Jij weet ook best dat ie eerst naar sorteercentrum in Lutjebroek gaat ;)

Mijn Samsung S4 eergisteren opgestuurd met het "ziet simkaart niet" probleem. Het web staat er vol mee, inclusief weigering om te repareren onder garantie omdat het een probleem zou zijn veroorzaakt door flexen van het toestel door dragen in de broekzak (tja wie doet nu zoiets doms met zijn telefoon...)
Daadwerkelijke probleem is op het net nog niet met 100% zekerheid gevonden, maar in veel gevallen lijkt het een slechte soldeerverbinding in de simkaart connector gecombineerd met hitte (en juist temperatuurWISSELINGEN) van nabij liggende processoren. En minieme druk op een slechte elektrische verbinding wil inderdaad vaak verschil maken tussen wel of geen contact.

Ik ben benieuwd.

Slightly off-topic en persoonlijke mening: er is weinig dat meer elektronica afval heeft geproduceerd dan lood-vrij soldeer...

Edit: Telefoon na ongeveer een week retour ontvangen met "vervangen onderdeel en vervangen board" of iets van die strekking. Ik vermoed dat zowel het moederbord en de sim-kaart houder vervangen zijn.
Bij mij dus gewoon correcte en vlugge reparatie.
Zoals verwacht is Android 5 geïnstalleerd: opeens werkt mijn 4G (werkte niet onder Android 4) en ben ik NOG een Gigabyte meer kwijt van mijn toch al beperkte 16GB intern geheugen (Samsung's Android verbruikt nu meer dan de helft). Maar dat is zoals verwacht en niet Dynafix aan te rekenen.

[ Voor 36% gewijzigd door R-P op 01-04-2016 20:56 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 12:28
Dit keer eens positieve feedback over dynafix.

HTC M8 starten met geen mogelijkheid meer op. Contact opgenomen met HTC en ze heeft meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De koerier van dynalogic was zelfs te vroeg en verontschuldigde zich daarvoor, voor mij geen probleem. 9 dagen later stond de koerier weer aan de deur om hem weer als nieuw terug te bezorgen. Nu gaat het hier alleen om een software update maar dit is allemaal prima verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameShine
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-03-2016
DynaFix ziet spoken!

Vorige week heb ik mijn Motola Nexus 6 meegegeven ter reparatie van het scherm. De telefoon is volledig functioneel, dus ik dacht dat dit niet zo een enorme taak moest zijn, vooral omdat dit bedrijf gecertificeerd is door het Motorola zelf.

Vandaag kreeg ik mijn telefoon terug, met een speciale verrassing. De telefoon is ongerepareerd teruggestuurd, onder het motto dat er waterschade is geconstateerd in het toetstel!. Mijn toestel heeft vanaf dat mijn scherm gebroken was op een droge plek gelegen in een koffer op mijn kamer gelegen. Blijkbaar is het ook zo dat zodra dit probleem wordt geconstateerd, er geen communicatie is met de klant over dit probleem totdat de telefoon thuis is afgeleverd. Bovendien is mijn Nexus 6 met een zakje emt onderdelen teruggestuurd, dus nu is mijn telefoon ook nog niet goed dicht. Dit zorgt voor een trillend geluid in de speakers.

Dit is NIET NETJES!, en nu mag ik ook wachten tot aan het eind van deze maand tot ik mijn betaalde bedrag teruggestort krijg op mijn rekening! Ik ben niet tevreden over de manier hoe dit bedrijf omgaat met de klanten, en het terugsturen van mijn ongerepareerde telefoon onder het motto dat er waterschade is geconstateerd slaat nergens op.

CONCLUSIE:
Bij dit bedrijf moet je duidelijk niet zijn. Geen goede communicatie en nog steeds geen goed werkend scherm op mijn Nexus 6.

[ Voor 7% gewijzigd door GameShine op 16-03-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

maxoss schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:16:
Dit keer eens positieve feedback over dynafix.

HTC M8 starten met geen mogelijkheid meer op. Contact opgenomen met HTC en ze heeft meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De koerier van dynalogic was zelfs te vroeg en verontschuldigde zich daarvoor, voor mij geen probleem. 9 dagen later stond de koerier weer aan de deur om hem weer als nieuw terug te bezorgen. Nu gaat het hier alleen om een software update maar dit is allemaal prima verlopen
9 dagen voor een software update, wat goed van ze. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 22:40
Ik heb mijn telefoon teruggekregen vol met krassen...

Had hem opgestuurd voor een losse camera connector.

Teruggekregen met krassen op het scherm en deuken in de aluminium rand van mijn S6 en een nieuwe achterkant.

Blijkbaar kregen ze de achterkant niet open zonder er een schroevendraaier tussen te zetten en hem te breken, en op dezelfde manier de batterij er uit te halen.

Ze hebben het zelfs geflikt om de homebutton te verpesten, linkerkant klikt niet eens meer en er zit een dikke kras op.

En de vervangende cameramodule is van afschuwelijke kwaliteit, op elke foto zitten groene vlekken in de donkere gedeeltes...

Enige wat ik me kan bedenken is dat ze de telefoon zonder zacht doekje er onder hardhandig hebben bewerkt om bij de camera te komen...

T-mobile medewerker heeft "lichte krasjes" opgeschreven als omschrijving voor de staat van mijn toestel terwijl "kleine beschadiging op aluminium rand linksonder" een veel accuratere beschrijving was.

T-mobile wil hier niks aan doen door die beschrijving en Samsung wijst T-mobile aan als de instantie die het op moet lossen.

Ik ben ten einde raad :(

[ Voor 5% gewijzigd door Coffee2Code op 12-04-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

In gebreke stellen en een ultimatum stellen.

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 12-04-2016 21:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Laatst online: 16-09 22:40
PcDealer schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:12:
In gebreke stellen en een ultimatum stellen.
Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Geen idee hoe namelijk :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Coffee2Code op 12-04-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Anthraxium-64 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:13:
[...]

Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Geen idee hoe namelijk :-(
Genoeg voorbeelden op internet te vinden. O.a. Consumentenbond en Consuwijzer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
fewips schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:07:
vorige week opeens een bootloop. Niets behalve het bootscreen, waar natuurlijk de melding 'bootloader unlocked' mooi verschijnt.
Ik zou eens aandringen dat het unlocken van de bootloader door LG aangeboden werd, en dat LG ook toegegeven heeft dat het probleem met de bootloops bij de G4 een hardware fout is door slecht contact tussen componenten, wat natuurlijk niets met het al dan niet unlocken van de bootloader te maken heeft.

Ik heb de mijne net gisteren ook opgestuurd naar DrMobile omwille van de bootloop issue en wacht nu met een bang hart af. De mijne was wel nog volledig origineel, alleen de OTA update naar Android 6 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 23:24
Mijn sony xperia z ultra 2 maanden terug gestuurt naar dr mobile, helaas krijg ik bij iedere mail waar die blijft dat die bij een extern bedrijf ligt en ze niet weten hoe lang het nig gaat duren. Goed bezig joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdominic
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-08-2016
Logistiek - Product niet retour gestuurd, de verzekeraar zal zorgen voor verdere afhandeling
Wat gaat er gebeuren?
Krijg ik mijn geld terug? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
mijn Sony Z3 compact verstuurt, het scherm zat aan de bovenkant los.

29 april Product sent to internal repair facility

ben benieuwd of het scherm wordt gemaakt of dat ik een nieuwe telefoon krijg, maar ik schrik wel een beetje als ik dit topic door lees. :o

[ Voor 13% gewijzigd door fespen op 02-05-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Timvankeulen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 02:13:
Mijn sony xperia z ultra 2 maanden terug gestuurt naar dr mobile, helaas krijg ik bij iedere mail waar die blijft dat die bij een extern bedrijf ligt en ze niet weten hoe lang het nig gaat duren. Goed bezig joh!
2 maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
Ja en t blijft alleen maar langer duren, op mailtjes reageren ze ook niet meer, dat dit zichzelf een bedrijf mag noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Timvankeulen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:09:
[...]

Ja en t blijft alleen maar langer duren, op mailtjes reageren ze ook niet meer, dat dit zichzelf een bedrijf mag noemen...
probeer het eens op fb daar zijn ze vrij actief.
https://www.facebook.com/dynafixrepair/?fref=ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
Zal ik proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
fespen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:55:
mijn Sony Z3 compact verstuurt, het scherm zat aan de bovenkant los.

29 april Product sent to internal repair facility

ben benieuwd of het scherm wordt gemaakt of dat ik een nieuwe telefoon krijg, maar ik schrik wel een beetje als ik dit topic door lees. :o
ik heb mijn telefoon weer, ziet er weer als nieuw uit en heeft ongeveer 2 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Samsung S6 meegegeven aan de koerier voor een probleem met de laadconnector. Heb het systeem+data volledig gewiped omdat er ook werkgerelateerde data op stond wat echt niet op straat mag komen.

Ben echter bang dat ze ook softwarematig herstel gaan pogen en wellicht hiervoor zelfs een boardswap doen terwijl ik die rotzooi er na terugkomst toch weer afgooi want werk met custom firmware (Xtrestolite).

Heeft iemand anders ervaringen met een soortgelijk iets en wat daarvan de kosten zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:27:
Vandaag mijn Samsung S6 meegegeven aan de koerier voor een probleem met de laadconnector. Heb het systeem+data volledig gewiped omdat er ook werkgerelateerde data op stond wat echt niet op straat mag komen.

Ben echter bang dat ze ook softwarematig herstel gaan pogen en wellicht hiervoor zelfs een boardswap doen terwijl ik die rotzooi er na terugkomst toch weer afgooi want werk met custom firmware (Xtrestolite).

Heeft iemand anders ervaringen met een soortgelijk iets en wat daarvan de kosten zijn geworden?
Valt meestal wel onder garantie, de s6 gebruikt een apart bord voor de headphone jack en de laadconnector. Geen swap nodig lijkt mij.

Edit: Wat ze wel altijd doen in mijn ervaring is de laatste software erop zetten van de fabrikant. Dus verwacht gewoon weer de laatste s6 rom van samsung.

[ Voor 9% gewijzigd door Iekozz op 15-05-2016 15:19 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:09
Of ze wijzen snoeihard garantie af omdat er een custom rom gebruikt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

DynaFix, ohja in het verleden is mee te maken gehad.

Als er iets met mijn toestel aan de hand is --> Neem ik mijn verlies wel en haal ik een nieuwe.

Geen zin om Tijd, geld, moeite in zo'n Dynafix reparatie te steken.

Ik snap het wel, ik heb gelezen dat er een gast was die reparaties goed deed, maar daardoor zijn quota van het aantal toestellen niet haalde; *goede reparatie kost tijd* Dus is die ontslagen.
Anderen halen wel die quota (maar zijn ' minder netjes', of missen zaken en zijn niet volledig)

Dat is nou eenmaal het Business model van Dynafix:
Zoveel en zo snel mogelijk repareren, dat het dan 28 keer moet maakt blijkbaar niet uit want dat betaald de verzekering toch wel.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
_JGC_ schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:01:
Of ze wijzen snoeihard garantie af omdat er een custom rom gebruikt is...
Dat is inmiddels gewijzigd: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iekozz schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:43:
:+
[...]

Valt meestal wel onder garantie, de s6 gebruikt een apart bord voor de headphone jack en de laadconnector. Geen swap nodig lijkt mij.

Edit: Wat ze wel altijd doen in mijn ervaring is de laatste software erop zetten van de fabrikant. Dus verwacht gewoon weer de laatste s6 rom van samsung.
Naja het defect wat ik heb kan haast niet veroorzaakt worden door custom firmware of het moet zodanig slecht zijn dat je board wegschroeit van de hitte maar kapotte laadconnector is veroorzaakt door 'wear' en waarschijnlijk gebruiksfout.

Zou het jammer vinden mijn apparaat langer kwijt te zijn en moeten betalen voor het terugplaatsen van firmware terwijl ik dat er toch weer vanaf haal.

Maar we shall see denk ik dan meer... Hoop dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Samsung S6 teruggekregen. Ze hebben een boardswap en firmware update uitgevoerd.

De kosten zijn: €0,00

- Functieknoppen functioneren
- Geen schade aan het scherm
- Probleem waarvoor ik hem heb opgestuurd is opgelost

Tot dusver geen klachten en ben ik behoorlijk opgelucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:58
Afgelopen week mijn HTC One M8 opgestuurd vanwege een niet volledig werkend touchscreen, slecht werkende speakers en slecht werkende microfoon. De LCD (assembly?) is vervangen en daarmee is alles opgelost! Was mijn toestel een week kwijt.

Goede ervaring dus deze keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

HTC Vive controller opgestuurd. 1 week geduurd om te bevestigen van binnenkomst. binnen 1 dag gerepareerd. Bij ontvangst. Probleem is niet opgelost, niks gerepareerd dus.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
Ik heb mijn toestel nu al 8 dagen geleden verstuurd bij Dr.Mobile en die is doorgestuurd naar Dynafix (Ascend Mate 7) ,en nu al 6 dagen de status van de reparatie is "Toestel wordt terug gestuurd"!!

Ze kunnen echt niets goed doen bij Dynafix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukkie3
  • Laatst online: 09-01-2022
Ook ik ben onaangenaam verrast door Dynafiks, maar ben nog met ze in discussie.
Heb een prijsopgave (>300 EUR) van ze gehad waar ik het absoluut niet mee eens ben, en dan ook niet mee akkoord ga.

In de garantieperiode van een Galaxy Note 10.1 2014 herhaaldelijk schermuitval gehad en tweemaal opgestuurd. Twee keer toestel; teruggekregen met 'softwareupdate geinstalleerd' (laatste SW stond er al lang op, maar is zo'n lekker makkelijk 'kluitje in het riet' verhaal voor argeloze consumenten ,wat het altijd goed doet bij Dynafiks...). Ook hebben ze 'de contacten hersteld' (WTF is dat nou weer ?). Tot tweemaal toe trad het display-uitval probleem weer op, dus niet goed hersteld (ondanks mijn suggestie dat er iets hardware-technisch met het display mis is, en de suggestie om deze te vervangen).

Nu dus een derde keer opgestuurd, en nu komen ze plotseling met 'val-, breuk- of stootschade' aanzetten terwijl het apparaat in onberispelijke staat (lees: met slechts lichte gebruikerssporen) naar ze is opgestuurd. Opnieuw zo'n 'kluitje in het riet' verhaal wat bij mij echt de indruk geeft van een poging om je een oor aan te naaien. Verder ook hier twee uiterst vage foto's meegekregen (waarin je net zo gemakkelijk een koe in de wei kan herkennen als de zijkant van een tablet) die dienen als 'bewijs' van hun kant.

Opmerkelijk is verder dat ze in de diagnosetekst ook zelf een identieke diagnose stellen als de vorige keer ('Display valt uit'), en dat ze suggereren (tekst in voltooid verleden tijd) dat zowel het display als de behuizing (wat was daar in godsnaam mis mee ???) reeds vervangen zijn, dus niet dat dat nog zou moeten gebeuren zodra ik akkoord ga met de prijsopgave.

Ik beroep me nu op hun garantievoorwaarden op de vorige reparatie (90 dagen), gezien het feit dat EXACT hetzelfde probleem dat voorheen optrad opnieuw is teruggekomen, en na de 2e reparatiepoging de klacht al heel snel weer terugkeerde.
Verder heb ik de zogenaamd geconstateerde 'val-,breuk- of stootschade' naar het rijk der fabelen gewezen.

Heb eerst Dynafiks gebeld (45 ct p/minuut, vreemd verloop ook van 2 wachtenden voor u naar 4 wachtenden voor u, hebben ze daar nu zelfs moeite met basaal rekenen ??).
Te woord gestaan door een dame van Dynafiks, die blijkbaar als opdracht heeft om alle klanten af te wimpelen door het oplepelen van de onjuiste constateringen/verzinsels uit de tekst van de reparatieafdeling, als ware het zo dat ze zelf het toestel onder handen heeft gehad.

Ik houd jullie op de hoogte of er een tevredenstellende oplossing uit komt rollen.
Weet iemand soms of dat Dynafiks is aangesloten bij een of andere Geschillencommissie ?
(Zal wel niet bij een dergelijke bedroevende kwaliteit van reparatiediensten, dat doe je immers pas als je 100% vertrouwen hebt in je eigen vakmanschap, wat ook repareren echt is.)

Tot slot: Ik ben niet het type klager dat overal maar over klaagt, maar doorgaans een tevreden mens, ook over de wijze waarop de meeste bedrijven zich opstellen. Maar dit bedrijf vraagt er eenvoudigweg om om es nader onder de loep gelegd te worden gezien de klantonvriendelijke werkwijze en twijfelachtige praktijken waarbij misbruik wordt gemaakt van vertrouwen van goedgelovige consumenten.

We wachten af wat er terugkomt, en anders overweeg ik een ingebrekestelling omdat ze niet voldoen aan hun (eigen) schriftelijke garantievoorwaarden. Ook een second opinion (laat ze het toestel dan maar ongerepareerd retour sturen) bij een ander reparatiebedrijf, mede inzake die 'val-,breuk- en stootschade' die eenvoudig te pareren zal zijn (tenzij ze ter plaatse het toestel 'een handje hebben geholpen' om aan de constatering te voldoen) behoort tot de mogelijkheden.

Tips voor een ieder alvast:
- Maak sowieso altijd uitgebreide foto's van alle kanten van het toestel voor je het opstuurt.

[ Voor 9% gewijzigd door plukkie3 op 04-06-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Afgelopen week een Samsung Galaxy S5 opgestuurd omdat 'ie regelmatig last heeft van een snowy / static screen. Uiteraard afgewezen vanwege vochtschade... hoe de ***** kan dat nu weer ontstaan zijn, zeker voor een toestel dat waterdicht is (IP67 certificatie). Volgens Dynafix kunnen ze het niet repareren omdat het toestel 'uit meerdere lagen ontstaat'. Maar meer info kon men ook niet geven, alleen dat blijkbaar alle 3 de vochtindicatoren verkleurd zijn.

http://i64.tinypic.com/2vrzk1x.jpg

Is dit een geval van 'jammer maar helaas' of zijn er nog andere mogelijkheden?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste