Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynafix blijkt een totaal waardeloos en leugenachtig bedrijf te zijn. Na drie keer een HTC op te laten sturen bij Mediamarkt om telkens hetzelfde probleem aan te pakken beweerden ze dat ze een nieuw toestel zouden opsturen. Bij nazicht van het "nieuw toestel" bleek het toch nog het oude toestel te zijn (zelfde serienummer). De eerste keren beweerden ze telkens dat het moederbord vervangen was en dat de problemen opgelost waren.

Je vraagt je af hoe dergelijk bedrijf zaken kan blijven doen en hoe de grote merken hiermee blijven samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:04:
Dynafix blijkt een totaal waardeloos en leugenachtig bedrijf te zijn. Na drie keer een HTC op te laten sturen bij Mediamarkt om telkens hetzelfde probleem aan te pakken beweerden ze dat ze een nieuw toestel zouden opsturen. Bij nazicht van het "nieuw toestel" bleek het toch nog het oude toestel te zijn (zelfde serienummer). De eerste keren beweerden ze telkens dat het moederbord vervangen was en dat de problemen opgelost waren.

Je vraagt je af hoe dergelijk bedrijf zaken kan blijven doen en hoe de grote merken hiermee blijven samenwerken.
Inderdaad. En jij kunt helaas niet anders dan de Media Markt in gebreken te stellen, want jij hebt an sich niks te maken met Dynafix. De Media Markt blijft verantwoordelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Inderdaad. En jij kunt helaas niet anders dan de Media Markt in gebreken te stellen, want jij hebt an sich niks te maken met Dynafix. De Media Markt blijft verantwoordelijk.
Mediamarkt doet niks anders dan er van onder glippen: "maar mijnheer, dat is wij niet die dat herstellen, wij beslissen niet over een eventuele terugbetaling van het geld, we gaan het vragen aan het merk mijnheer,.."

Ik weet ook dat zij als professionele verkoper moeten instaan voor de garantie maar ze wimpelen je gewoon af. Het gaat trouwens over een smartphone van €105, daarvoor gaan we echt niet procederen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:15
hier vandaag ook een bericht gekregen dat mijn toestel vochtschade heeft terwijl ik de telefoon opstuur met een defect aan de simkaartlezer (pinnetje zat los) kosten reparatie €90. na zoveel ellende te horen over dit berdrijf snap ik echt niet waarom de grote merken nog zaken doen met dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RenaldoN schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:12:
...[afschuifpolitiek]...
na zoveel ellende te horen over dit berdrijf snap ik echt niet waarom de grote merken nog zaken doen met dynafix
Misschien wel juist daarom! Omdat, gezien vanuit het bedrijf, er wat pecunia valt binnen te harken. De consument als melkkoe gebruikende... })
Immers; service & garantie vragende klanten zijn alleen maar 'lastig'. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Hetzelfde kan je ook vragen aan de consument. Waarom koopt men nog steeds telefoons die door DynaFix gerepareerd moeten worden? Zoek er eentje uit die niks met DynaFix te maken heeft, keuze genoeg.

Dynafix in opdracht van de grotere merken doet het huist super, maakt weinig kosten voor reparatie en wimpelt klanten zo af met softwareupdates en vochtschades. Stemmen kan alleen met uw portemonnee. Echter zo lang het grootste groep nog steeds elke jaar of elk 2 jaar achter de grote huppelpup merken aanlopen zijn we niet verlost van dergelijke partijen.

Een nieuwkomer op het gebied van telefoonreparatie die immers meer geld gaat vragen voor de reparatiediensten levert natuurlijk niks op en kost meer geld voor de HTC's en Samsungs van deze wereld.
Daarom kunnen we dingen als modulaire smatphones juist aanmoedigen, reparaties kunnen dan een stuk simpeler zelf uit te voeren zijn voor een stuk minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FlyEragon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:02:
[...] Stemmen kan alleen met uw portemonnee. [...]
Dat is natuurlijk onzin. Als iedereen genoeg stennis gaat schoppen bij de winkelier, gaat die heus wel nadenken over zijn relatie met Dynafix. Maar men geeft het snel op, men vind het wel goed. Nogmaals, dat de winkelier zaken doet met Dynafix is zijn keuze, niet die van de klant. De winkelier blijft hoe dan ook verantwoordelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ja, maar dat gaat gewoon niet, zie opkomst van verkiezingen etc. het kan iedereen aan zijn aars roesten, teveel moeite koop wel een nieuwe etc. Echter bij het aanschaffen 2 keer nadenken is wat makkelijker te doen bedacht ik me zo. Stennis schoppen bij de winkelier is niet voor iedereen weggelegd. En dan nog, op het moment ben jij niet geholpen, dus beter kan je dat allemaal voor zijn en gewoon geen spullen meer kopen die daar gerepareerd worden. Of je koopt het wel maar dan bij een winkel die je gewoon meteen een nieuwe meegeeft en betaalt een hogere aanschafprijs. Die zijn er ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Room42 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Als iedereen genoeg stennis gaat schoppen bij de winkelier, gaat die heus wel nadenken over zijn relatie met Dynafix. Maar men geeft het snel op, men vind het wel goed. Nogmaals, dat de winkelier zaken doet met Dynafix is zijn keuze, niet die van de klant. De winkelier blijft hoe dan ook verantwoordelijk.
De winkelier kiest echter het repair centrum in de regel ook niet. De fabrikant kiest normaliter 1 (of meerdere) bedrijven uit die ze certificeren voor reparaties en wat dan dus ook de enige partij(en) is/zijn die reparaties mag uitvoeren met goedkeuring van die fabrikant. De winkelier zit opzich dus ook vast aan de keuze van de fabrikant aangaande reparateur, aangezien hij anders voor iedere reparatie de portemonnee mag trekken daar de fabrikant niet zal betalen voor reparaties bij niet erkende / gecertificeerde reparateurs.

Dat de winkelier hoe dan ook verantwoordelijk blijft, heb je helemaal gelijk in trouwens. Het is jammer om te zien dat winkeliers zich echter keer op keer richting de consument blijven verschuilen achter oordelen die gemaakt zijn door een partij als Dynafix op basis van B2B afspraken tussen Dynafix en fabrikant, terwijl de winkelier eigenlijk richting de consument moet verantwoorden binnen het consumenten recht.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 21-06-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
pfff zit hier ook met spanning te wachten. Mijn Xperia Z3 compact opgestuurd omdat deze waterschade heeft. Heeft een regenbui niet overleefd ondanks dat de klepjes dicht waren. Mooie is dat ik heb aangegeven bij Sony dat het waterschade is maar ze willen eerst toch zelf even het probleem constateren voordat ze me kunnen vertellen wat ze kunnen doen... Vorige week opgestuurd, vandaag is pas de status ineens van Dropped off naar Device to be sent back gegaan (vreemde is dat vandaag ook pas de status Device received at repair plant is gepasseerd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6A1PygX5XVJ9WNOpZOBUZjh3/full.jpg

Komt deze nu retour, of is dit de volgende status in het proces? Ik heb voor de rest namelijk nog gene info ontvangen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sowhat?
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 12:12
Hopjesvla79 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:23:
pfff zit hier ook met spanning te wachten. Mijn Xperia Z3 compact opgestuurd omdat deze waterschade heeft. Heeft een regenbui niet overleefd ondanks dat de klepjes dicht waren. Mooie is dat ik heb aangegeven bij Sony dat het waterschade is maar ze willen eerst toch zelf even het probleem constateren voordat ze me kunnen vertellen wat ze kunnen doen... Vorige week opgestuurd, vandaag is pas de status ineens van Dropped off naar Device to be sent back gegaan (vreemde is dat vandaag ook pas de status Device received at repair plant is gepasseerd).

[afbeelding]

Komt deze nu retour, of is dit de volgende status in het proces? Ik heb voor de rest namelijk nog gene info ontvangen...
Ik heb mijn z3 ook met waterschade een maand geleden opgestuurd en heb m nog steeds niet terug. Dat "device is to be sent back" kreeg ik na een week ook te horen maar daar klopte in mijn geval niet zoveel van. Je kan de actuele status vinden op http://www3.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Sowhat? schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:48:
[...]

Ik heb mijn z3 ook met waterschade een maand geleden opgestuurd en heb m nog steeds niet terug. Dat "device is to be sent back" kreeg ik na een week ook te horen maar daar klopte in mijn geval niet zoveel van. Je kan de actuele status vinden op http://www3.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx
Thanks voor de link! Daar heb ik tenminste wat aan _/-\o_ (hoe kom je er eigenlijk aan?)

Mijn status staat nu op: Reparatie Intern - Wacht op omruil Hopelijk betekend dit (aangezien ik er verder nog niets van gehoord heb) dat het gefixt wordt onder garantie (dat zou sowieso moeten vind ik, maar liever meteen goed dan discussies ).

Hoe staat het met de jouwe? (ik vind een maand trouwens erg lang...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

Hopjesvla79 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:13:
[...]

Thanks voor de link! Daar heb ik tenminste wat aan _/-\o_ (hoe kom je er eigenlijk aan?)

Mijn status staat nu op: Reparatie Intern - Wacht op omruil Hopelijk betekend dit (aangezien ik er verder nog niets van gehoord heb) dat het gefixt wordt onder garantie (dat zou sowieso moeten vind ik, maar liever meteen goed dan discussies ).

Wacht op omruil betekent dat je een refurb terugkrijgt. Of als ze die niet hebben een nieuwe.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sowhat?
[...]

Vond het linkje door even te googlen. Ik vond het ook wel erg lang duren dus heb even gebeld met de klantenservice van Dynafix. Daar konden ze me niet verder helpen (want zij zijn ook afhankelijk van Sony voor een vervangend toestel.) Toen even gebeld met Sony. Zij zouden een escalatie maken als ik maandag nog steeds geen vervangend toestel heb ontvangen. Hopelijk gaat het in jou geval wat sneller...

Als ze al een vervangend toestel hebben aangevraagd dat wordt je telefoon in ieder geval kosteloos gerepareerd/vervangen volgens mij, maar dat kan je ook nog controleren via die website bij het kopje "maximaal reparatie bedrag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
[...]

Zoeken via google op
dynafix rma

En dan vind je die link zo

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Sowhat? schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:52:
[...]

....., maar dat kan je ook nog controleren via die website bij het kopje "maximaal reparatie bedrag".
Aha, die staat idd bij mij op 0 euro...dat klinkt positief. Afwachten dan maar.Hopelijk heb jij hem ook weer snel terug.
robinjoo1 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:12:
[...]

Zoeken via google op
dynafix rma

En dan vind je die link zo
ha, ik had het idd kunnen weten, maar was er van uit gegaan dat ik dan meteen bij die dr.mobile pagina zou uitkomen. De volgende keer inderdaad maar eerst even zelf google gebruiken |:(

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Hopjesvla79 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:30:
[...]

Aha, die staat idd bij mij op 0 euro...dat klinkt positief. Afwachten dan maar.Hopelijk heb jij hem ook weer snel terug.

[...]

ha, ik had het idd kunnen weten, maar was er van uit gegaan dat ik dan meteen bij die dr.mobile pagina zou uitkomen. De volgende keer inderdaad maar eerst even zelf google gebruiken |:(
Heb jij je telefoon al terug? Hoe ging het bij jou? ik heb mijn P8 eergisteren opgestuurd omdat er ledjes door het scherm zichtbaar waren op 3 plekken, en hij is nu al bij "Reparatie repair center - In behandeling" en het reparatiebedrag staat op 0,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
thomas1907 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Heb jij je telefoon al terug? Hoe ging het bij jou? ik heb mijn P8 eergisteren opgestuurd omdat er ledjes door het scherm zichtbaar waren op 3 plekken, en hij is nu al bij "Reparatie repair center - In behandeling" en het reparatiebedrag staat op 0,00.
helaas nog steeds niet terug...maar het probleem zit nu bij Sony...er moeten nieuwe toestellen geleverd worden maar die zijn er niet, en niemand weet hoe lang dit gaat duren |:( Heb een klacht bij Sony ingedient die als het goed is vandaag behandelt gaat worden...ben benieuwd

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Laatst online: 09-08 15:11
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

helaas nog steeds niet terug...maar het probleem zit nu bij Sony...er moeten nieuwe toestellen geleverd worden maar die zijn er niet, en niemand weet hoe lang dit gaat duren |:( Heb een klacht bij Sony ingedient die als het goed is vandaag behandelt gaat worden...ben benieuwd
Balen :/ Mijne is onderand klaar en kan teruggestuurd worden. Mijn broertje heeft zijn P6 toen een tijdje terug opgestuurd voor reparatie, en kreeg een P7 terug (al weet ik niet of dat Dynafix was) Dus ik hoop dat het zo erg was dat ik een P9 krijg :X })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Ook ik kan me hier melden..

In januari heb ik een z5 compact gekocht via een webwinkel. Helaas wou deze eind juli niet meer opladen. Opgestuurd naar de webwinkel en deze hebben hem doorgestuurd naar, achteraf, Dynafix. Ik wist nog niet van Dynafix dus was vol goede moed toen ik mijn telefoon vandaag terug kreeg.

Mijn telefoon heeft een boardswap gekregen en een software update. Gelukkig zag mijn telefoon er nog wel goed uit. Geen krassen of iets dergelijks.

Helaas is het probleem daarentegen niet verholpen. Tevens vond ik dat het touchscreen wel erg gevoelig reageerde.

Ik heb weer gebeld met de webwinkel en ga de telefoon nog maar eens opsturen. Hoewel ik er na het lezen van dit topic, wel een hard hoofd in krijg dat het goedkomt.

Ik krijg van de webwinkel gelukkig wel een leentoestel. Over de webwinkel gelukkig niets te klagen!

[ Voor 23% gewijzigd door Azura op 09-08-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sowhat?
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Probeer even te bellen met de Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/, die kunnen je helpen om een ultimatum te stellen voor de webwinkel om je een werkend toestel te leveren. Ook kunnen ze je helpen met het ontbinden van de koopovereenkomst als dat ultimatum niet wordt gehaald. Het is namelijk niet jouw probleem dat Sony niet instaat is om werkende toestellen te leveren. Toen ik noemde dat ik misschien wel de koopovereenkomst wilde ontbinden, had ik binnen een paar dagen een nieuw toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sowhat? op 10-08-2016 17:53 ]

• Hopjesvla79
Sowhat? schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:51:
[...]

Probeer even te bellen met de Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/, die kunnen je helpen om een ultimatum te stellen voor de webwinkel om je een werkend toestel te leveren. Ook kunnen ze je helpen met het ontbinden van de koopovereenkomst als dat ultimatum niet wordt gehaald. Het is namelijk niet jouw probleem dat Sony niet instaat is om werkende toestellen te leveren. Toen ik noemde dat ik misschien wel de koopovereenkomst wilde ontbinden, had ik binnen een paar dagen een nieuw toestel.
als het goed is moet hij deze week terug komen, anders inderdaad maar eens kijken wat de reactie is wanneer ik de koop wil ontbinden. Probleem is naturulijk wel dat ik de koop niet met Sony heb, maar met MM. Zou ik dit dus feitelijk willen, dan moet ik weer eerst de procedure met MM gaan opstarten (deze zitten nu niet in dit proces, heb Sony meteen zelf gecontacteerd). Goed, hopelijk na deze week alles weer geregeld...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 20:37

ITsEZ

parttime all-rounder

Sowhat? schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:48:
[...]

Via die link geprobeerd de status van een laptop reparatie op te vragen maar daar wordt natuurlijk om een IMEI nummer gevraagd 8)7 overigens dezelfde link als ik van dynafix doorkreeg om de "status van mijn reparatie bij te houden" begint allemaal al goed, ben benieuwd wat ze doen zodra ze zien dat kali op de chromebook staat *O*

What you see is always what you get.

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

TommyGun schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:58:
Afgelopen week een Samsung Galaxy S5 opgestuurd omdat 'ie regelmatig last heeft van een snowy / static screen. Uiteraard afgewezen vanwege vochtschade... hoe de ***** kan dat nu weer ontstaan zijn, zeker voor een toestel dat waterdicht is (IP67 certificatie). Volgens Dynafix kunnen ze het niet repareren omdat het toestel 'uit meerdere lagen ontstaat'. Maar meer info kon men ook niet geven, alleen dat blijkbaar alle 3 de vochtindicatoren verkleurd zijn.

http://i64.tinypic.com/2vrzk1x.jpg

Is dit een geval van 'jammer maar helaas' of zijn er nog andere mogelijkheden?
Dit word (bijna) nooit vergoed door Samsung als de vochtschade indicators verkleurt zijn en Dynafix gaat dat natuurlijk niet zelf betalen. Er is zelfs een flowchart van Samsung aanwezig dat dit soort dingen keihard afgewezen moeten worden. Heb maar een keer meegemaakt toen Samsung aanwezig was op de afdeling dat bij een toestel waarbij de klant een argument had dat het toch gerepareerd werd. Dit was bij een Xcover 3 waar aan de achterkant 4 gaten zitten er zo vocht naar binnen was gekomen.

Zelf mijn eerste ervaring met Dynafix ook gehad nadat ik er ben ontslagen, Note4 (tweedehands van iemand overgekocht voor 250) viel steeds uit na een jaar in gebruikt te zijn en ging soms niet meer goed aan natuurlijk klacht zo duidelijk mogelijk omschreven en onderstreept dat ik software reset en vanalles zelf had gedaan.. na 10 dagen krijg ik opeens een mail van Samsung dat deze omgeruild kon worden door een S7 edge omdat de benodigde onderdelen niet meer leverbaar waren. Weekje later kreeg ik een gloednieuwe S7 edge van de koerier. Dynafix helemaal omzeilt. Wel lang zonder fatsoenlijke smartphone gezeten maarja toch wel mooi van Samsung. Jammer dat de note 7 toen nog niet uit was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
TweakJerommeke schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:08:
[...]

Dit word (bijna) nooit vergoed door Samsung als de vochtschade indicators verkleurt zijn en Dynafix gaat dat natuurlijk niet zelf betalen. Er is zelfs een flowchart van Samsung aanwezig dat dit soort dingen keihard afgewezen moeten worden. Heb maar een keer meegemaakt toen Samsung aanwezig was op de afdeling dat bij een toestel waarbij de klant een argument had dat het toch gerepareerd werd. Dit was bij een Xcover 3 waar aan de achterkant 4 gaten zitten er zo vocht naar binnen was gekomen.

Zelf mijn eerste ervaring met Dynafix ook gehad nadat ik er ben ontslagen, Note4 (tweedehands van iemand overgekocht voor 250) viel steeds uit na een jaar in gebruikt te zijn en ging soms niet meer goed aan natuurlijk klacht zo duidelijk mogelijk omschreven en onderstreept dat ik software reset en vanalles zelf had gedaan.. na 10 dagen krijg ik opeens een mail van Samsung dat deze omgeruild kon worden door een S7 edge omdat de benodigde onderdelen niet meer leverbaar waren. Weekje later kreeg ik een gloednieuwe S7 edge van de koerier. Dynafix helemaal omzeilt. Wel lang zonder fatsoenlijke smartphone gezeten maarja toch wel mooi van Samsung. Jammer dat de note 7 toen nog niet uit was. :D
Zeg je dat hij niet gerepareerd kon worden nadat deze de heletijd uitviel?
Dit probleem had ik ook totdat hij helemaal niets meer deed... Ben benieuwd wat samsung met mijn note gaat doen aangezien deze vandaag is opgehaald. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

TweakJerommeke schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:08:
[...]

Ik vind het gewoon bizar bij een toestel met IP67 certificatie, maar goed.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Geachte mede-Tweakers,

Kort geleden heb ik mijn Note 4, voor de 2e keer ter reparatie verstuurd, via Vodafone. 1e maal was het toestel maf en was er een probleem met het moederbord, waarna het toestel terug gekregen, hij weer in orde leek. Echter de weken/maanden erop, deed het scherm soms raar (lijkt op losse connector ofzo), soms 1-tonige kleur, groen, geel voor even, waarna het weer weg was. Vandaar dat ik hem wederom instuur.

Krijg daarna enkele dagen later een dood-leuke mail met een prijsopgave van 303 euro. 8)7
Geachte klant,

Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Geen beeld op display.

U ontvangt een prijsopgave omdat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.

Aan het toestel is val-, stoot- of drukschade geconstateerd.
Dacht het niet, foto die erbij zit lijkt dat scherm los zit (lijkt het...).

Dit is(was) het probleem niet. Ik voelde de bui al aankomen, en heb met het 2e reparatie-verzoek een extra 50 cent (volgens mij) betaald voor verzekering tijdens transport. Oftewel zo heb ik het toestel niet aangeleverd.

Afijn, in beroep erop, helemaal geen zin in. Valt mij op dat ze een "Klantenservice" hebben. 0900 3962349.

0,45 cent per minuut. 8 minuten en 31 seconden gewacht waarna gemeld werd dat nog wel 10 minuten kon duren. Opgehangen. Direct ingelogt bij mijn VOIP provider om te zien wat het totaal was. €3,20.

Dat mag dus niet... sinds mei 2013, geld er een maximum tarief van € 1 voor 090x informatie nummers voor de klantenservice.

1e stap is contact op nemen met Dynafix (per mail dit maal). Waarna je een standaard klantenservice template terug krijgt.
Wij zullen de door u gemaakte belkosten niet vergoeden.
U wordt van te voren van de belkosten op de hoogte gebracht en heeft dan de mogelijkheid om een verbinding te verbreken.
Om contact op te nemen zijn er ook andere mogelijkheden, zoals mail, twitter en facebookchats.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.
Uiteraard een leuke email disclaimer eronder dat dit alleen mening van de verzender is en bla bla bla. Volgens meerdere juristen is dit totaal niet iets wat invloed heeft op wat dan ook. Maargoed, dat laten we voor een andere topic.

Nu heb ik een melding gemaakt bij het ACM en zal dit onderzocht worden, echter zodra er meer bekend is hoop ik dat alle mensen die na 1 mei 2013 aantoonbaar (op facturen) gebeld hebben met Dynafix, een claim in dienen. Ten tweede schaad dit de naam van Vodafone (in mijn specifieke geval).

Laatste punt is, de klantenservice heeft niet gereageerd op mijn andere vragen (over mijn toestel) in de mail. Dus ik heb nu 4 opties, 1: betalen, 2: terug laten sturen en ook €43.92 bijbetalen 3: hun het toestal kado doen. 4: Dit juridisch (via Vodafone laten uitvechten).

Maargoed, hoor graag jullie gedachten hierover.

P.S. Vodafone heeft hier niks kwaads gedaan, die helpen mij prima, dus het gaat mij alleen om Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 16:15
slijkie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:55:

P.S. Vodafone heeft hier niks kwaads gedaan, die helpen mij prima, dus het gaat mij alleen om Dynafix.
Je hebt niets met Dynafix te maken, je moet dit met Vodafone oplossen. Dus alles wat je doet is verspilde moeite. Dien een klacht bij Vodafone in dat je je toestel gerepareerd terug wilt hebben. Hoe Vodafone dat met Dynafix oplost is niet jouw probleem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Kalua schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Je hebt niets met Dynafix te maken, je moet dit met Vodafone oplossen. Dus alles wat je doet is verspilde moeite. Dien een klacht bij Vodafone in dat je je toestel gerepareerd terug wilt hebben. Hoe Vodafone dat met Dynafix oplost is niet jouw probleem,
Je krijgt een prijsopgave van Dynafix. Word aangesproken als 'klant' en indien niet of wel akkoord ook via Dynafix te regelen of contact op te nemen met hun 'klantenservice'. Wat dus in overtreding van de regels rondom maximum tarief informatie nummers voor klantenservice. Dit is schandalig, niet alleen voor mij, maar voor elk 'slachtoffer' sinds de intreding van deze wijziging in de wet. Dat neem ik hen dus wel kwalijk.

Maar ik ben het momenteel inderdaad met Vodafone aan het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dynafix kun je gewoon melden contact met Vodafone op te nemen, eventuele rekeningen die zij denken te kunnen uitschrijven dienen zij ook naar Vodafone te verzenden. Jij als klant van Vodafone hebt zoals reeds gezegd helemaal niets met Dynafix te maken, op de één of andere manier lijkt Dynafix na al die jaren nog steeds niet te begrijpen.

Mocht iemand van Dynafix meelezen... bij deze, weten jullie het nu ook eens. :O

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 21-08-2016 00:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
_Dune_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:04:
Dynafix kun je gewoon melden contact met Vodafone op te nemen, eventuele rekeningen die zij denken te kunnen uitschrijven dienen zij ook naar Vodafone te verzenden. Jij als klant van Vodafone hebt zoals reeds gezegd helemaal niets met Dynafix te maken, op de één of andere manier lijkt Dynafix na al die jaren nog steeds niet te begrijpen.

Dat ligt er natuurlijk maar aan hoe het toestel opgestuurd is, als Vodafone dit gedaan heeft en TS als contact heeft opgegeven in plaats van hun eigen filiaal / service afdeling is het eerder een fout van Vodafone. Is het toestel de 2de keer zelf opgestuurd zonder dit zoals de eerste keer via Vodafone te doen is het vrij logisch dat de communicatie bij TS terecht komt als er niet vermeld is dat eventuele communicatie via Vodafone dient te verlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 21-08-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer de eerste maal via Vodafone is verlopen, deze reparatie niet juist is uitgevoerd (zoals beschreven is), dan zou je het nogmaals via Vodafone moeten laten lopen. Nogmaals er bestaat of er zou geen relatie moeten bestaan tussen Dynafix en consument. Alleen tussen leverancier en consument, waarbij in dit geval Vodafone de leverancier is. Maar zoals in dit topic reeds meerdere malen terugkomt, is Dynafix nu niet echt een bedrijf die zich aan wettelijke regels lijkt te houden op dit gebied.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
_Dune_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:58:
Wanneer de eerste maal via Vodafone is verlopen, deze reparatie niet juist is uitgevoerd (zoals beschreven is), dan zou je het nogmaals via Vodafone moeten laten lopen. Nogmaals er bestaat of er zou geen relatie moeten bestaan tussen Dynafix en consument. Alleen tussen leverancier en consument, waarbij in dit geval Vodafone de leverancier is. Maar zoals in dit topic reeds meerdere malen terugkomt, is Dynafix nu niet echt een bedrijf die zich aan wettelijke regels lijkt te houden op dit gebied.
Ben ik met je eens, maar nergens staat duidelijk dat dit zo gegaan is, en als dit zo is, dat Vodafone geen fouten gemaakt heeft in dat proces, vandaar dat ik de conclusie dat Dynafx hier fout zit voorbarig vind.

Net als dat Dynafix zich niet aan de wettelijke regelgeving zou houden (uitzondering mogelijk het telefoonnummer zoals gemeld, al weet ik niet of dit ook van toepassing is op trajecten die eigenlijk B2B zouden moeten zijn), kijk ik ben het volledig met je eens dat er in de meeste gevallen geen directe relatie is tussen Dynafix en de consument (als uitzondering wanneer een consument een toestel wil laten repareren waar zowel van fabrieksgarantie als het recht op een conform product via die verkoper niet meer van toepassing is).

Maar ik zie in dit topic ook vooral veel zaken waarbij de consument in het geval van een traject m.b.t. een beroep op dan wel fabrieksgarantie dan wel een beroep op non-conformiteit zelf met Dynafix gaat communiceren in plaats van dit contact uitsluitend via de fabrikant dan wel de verkoper te laten lopen. In een zo'n situatie lijkt het mij niet vreemd (en ook niet tegen de wet) dat de communicatie vanuit Dynafix aan diezelfde consument gericht wordt, hij heeft immers zelf het traject geïnitieerd, waaronder bijv. de mogelijke factuur en dat daarna deze consument met dan wel de fabrikant of de verkoper moet gaan communiceren over wie deze factuur op zich gaat nemen. Als de consument zelf niet het juiste traject volgt kan je van Dynafix natuurlijk niet verwachten dat zij van alles gaan uitzoeken.

Als een trajact wel correct gestart is en de verkoper dan wel fabrikant maakt geen fouten door bijv. de consument als contact persoon te noemen zal de communicatie gewoon via de verkoper / fabrikant lopen, dat deze in het geval van User Abuse dan wel bijv. Waterschade vaak alsnog (al dan niet terecht) de factuur zullen proberen door te spelen naar de consument is dan weer een ander verhaal, maar niet de fout van Dynafix.

Ik zie in dit topic een boel fout gaan, maar regelmatig het niet volgen van de wet door Dynafix kom ik eigenlijk niet direct tegen als ik heel eerlijk ben (muv van mogelijk het eerder genoemde telefoonnummer, al lijkt die regeling voornamelijk bedoeld voor B2C, wat Dynafix bijna niet doet), eerder een mengelmoes van fouten van verkopers / fabrikanten maar ook consumenten in het voortraject en onduidelijkheden over hoe de verhoudingen in een reparatie proces precies liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 21-08-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
was aan het twijfelen om mijn telefoon naar dynafix op te sturen maar heb het uiteindelijk toch maar gedaan...
(reden is ook ergens hier in het topic te lezen ;) )

Nu hebben ze mijn telefoon gemaakt, nadat hij de heletijd uitviel en een MMC read failure kreeg.. viel hij erna helemaal uit en deed niets meer...

Maar nu zie ik op hun site dat ze een Boardswap hebben uitgevoerd maar nu vraag ik mij eigelijk af;
Mag dynafix zomaar een ander moederbord erin zetten met dezelfde IMEI code? Want dacht toch echt dat IMEI voor elk moederbord apart is...

Hoor graag wat jullie hier van vinden? O-)

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AAAPQoTDwsts3enyJSH9liMfAipExjb4nINKXdLFGxV0bA/12/100174244/png/32x32/1/_/1/2/dynafix.PNG/EPGo1E0Y6vYGIAIoAg/n8pkMCQjz0ygqdSBzv3YlykT2uTmMJwnNzRXn1OnEAw?size=2048x1536&size_mode=3

[ Voor 22% gewijzigd door k---evi-n op 21-08-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nee, ander board betekend ander imei nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Mrjraider schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:18:
Dus dat betekend dat ze hem niet hebben gemaakt... wat een toppers daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
k---evi-n schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:21:
[...]

Dus dat betekend dat ze hem niet hebben gemaakt... wat een toppers daar
Sja zo heb ik een traject met een fabrikant die al 3keer alles vervangen heeft behalve het geen wat stuk is.

:+

Sommige snappen het nu eenmaal gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Mrjraider schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:18:
Nee hoor. Samsung krijg je gewoon zelfde IMEI bij een nieuw maimboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Kalua schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

Nee hoor. Samsung krijg je gewoon zelfde IMEI bij een nieuw maimboard.
Heb je daar een bron van? Naar mijn weten is een imei niet overdraagbaar... Bij alle fabrikanten is een boardswap gelijk een ander imei, waarom zou dat bij samsung niet zijn?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Oke even een update, zojuist mijn telefoon van dynafix terug gekregen en ik was aardig verrast toen ik het doosje open deed.
Wat ik zag was een telefoon zonder schade en een nieuw Sview cover hoesje.

Of dynafix wat goed heeft te maken van de vorige reparatie waar ik aardig pissig over was dat ze de helft niet terug gestuurd hadde of dat dit van samsung komt geen idee maar dit keer ben ik positief verrast over dynafix :9
Ook heb ik reactie gekregen van samsung ove het IMEI verhaal, hierop vertelde ze dat je alleen een nieuw IMEI krijgt als je een nieuwe telefoon krijgt en zit dus niet aan het moederbord gekoppeld.. Hierop gaf ik meteen een vraag terug of dit wel mogelijk was aangezien ik dus een telefoon kan stelen en dan alles in een nieuwe behuizing (bijvoorbeeld uit china) over kan zetten.. Want als ze toch niet op het moederbord kijken kunnen we met zn alle Samsung telefoons gaan stelen en behuizingen omzetten.. Iijkt mij dus een beetje raar 8)7
Overigens weet iemand een testtool die ik kan gebruiken om het geheugen te testen of dit probleem opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:57
Waarschijnlijk heeft dynafix de (software)tools om het IMEI te flashen, mijn ervaring (HTC telefoon) is dat het IMEI nummer wel veranderde na reparatie. Dus je hebt 2 opties:
1. Dynafix liegt en er zit geen nieuw moederbord in, daarom is IMEI onveranderd
2. Dynafix moet van Samsung het IMEI onveranderd flashen op het nieuwe moederbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik kan wel bevestigen dat Samsung inderdaad bij een nieuw mainboard het oude serienummer en IMEI nummer flashed.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
k---evi-n schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:33:
Ook heb ik reactie gekregen van samsung ove het IMEI verhaal, hierop vertelde ze dat je alleen een nieuw IMEI krijgt als je een nieuwe telefoon krijgt en zit dus niet aan het moederbord gekoppeld.. Hierop gaf ik meteen een vraag terug of dit wel mogelijk was aangezien ik dus een telefoon kan stelen en dan alles in een nieuwe behuizing (bijvoorbeeld uit china) over kan zetten.. Want als ze toch niet op het moederbord kijken kunnen we met zn alle Samsung telefoons gaan stelen en behuizingen omzetten.. Iijkt mij dus een beetje raar 8)7
Wat bedoel je precies? Andere merken kan je toch ook stelen en een nieuwe behuizing omheen doen? :?

De mainboards die Samsung levert bevatten geen IMEI en serienummer, dus daar heb je niets aan want je komt geen netwerk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Kalua schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Wat bedoel je precies? Andere merken kan je toch ook stelen en een nieuwe behuizing omheen doen? :?

De mainboards die Samsung levert bevatten geen IMEI en serienummer, dus daar heb je niets aan want je komt geen netwerk op.
Nou ik bedoelde dat je een telefoon steelt en uiteindelijk het moederbord omzet in een China (namaak) behuizing. Dan kom je toch gewoon nog op het netwerk en kun je niet 123 zien of deze gestolen is of niet...

Vind het gewoon raar dat er niet 1 regel bestaat over IMEI codes en dat elke fabrikant het anders opvat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn z3 heeft ook waterschade gisteren opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Heb de laatste tijd contact met het ACM & Consuwijzer, de 2e omdat mijn eigen probleem voor mijzelf als particulier is.

Voor alle toekomstige gevallen van mensen die dynafix bellen via hun peper-dure (illigale) 0900 nummer. Raad ik jullie aan om via Consuwijzer een melding te maken. Hoe meer hoe beter. Zorg dat je de exacte datums en tijdstippen van de gesprekken hebt zodat dit terug geclaimt kan worden.

Melden kan telefonisch via: 088 - 0 70 70 70 (gratis, alleen belkosten)
Melden kan per web via: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
Of per post, alhoewel ik weinig tweakers dit zie doen.

Heb ik mijn kringen enkele meldingen al laten maken. Helaas is het hier (in dit geval) niet de VS en kan er niet via een zaak alle kosten voor iedereen terug gedraait worden. Wel zou je induvidueel kunnen claimen voor het verleden. Raad ik zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
_Dune_ schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:04:

Dynafix klantenservice reageert niet meer, krijg wel 'herinneringen' met hun link over 'akkoord' 'terug & betalen' en 'wij houden je toestel lekker'.

Ik weiger 1 van die opties te selecteren. Ben inderdaad nu ook met Vodafone bezig. Echter krijgen consumenten berichten van Dynafix, met deze opties, en als ze niet akkoord gaan te mailen of HUN te bellen. Ongeacht of Dyanfix dit wel of niet begrijpt, ze gaan gewoon keihard in overtreding. :/

• Hopjesvla79
hmmm meer mensen met problemen dat de trace pagina van Dynaflop niet werkt (500 Internal Server Error)?

Werkt weer

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-09-2016 15:08 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
Half juli mijn Sony Z5 Compact via T-Mobile op laten sturen naar DynaFix wegens valschade. Na dik 8 weken kreeg ik gisteren bericht dat het toestel opgehaald kon worden. Ik blij, maar helaas voor korte duur...
Het glaasje van de achterkant welke de lens beschermt is aan de binnenzijde zichtbaar vuil waardoor er geen normale foto mee gemaakt kan worden.
Ook registreert de pressuretest geen drukverschil wanneer ik het toestel indruk, dit in tegenstelling tot het (demo)toestel welke in de winkel ligt, dus is het toestel zeker niet waterdicht afgewerkt.
Dikke faal natuurlijk van Dynafix, je zou verwachten dat ze een soort van eindcontrole zouden hebben. Heb het toestel opnieuw bij de winkel aangeboden en zij sturen hem terug naar DF. Ben benieuwd naar de reactie van DF en de doorlooptijd...

[ Voor 7% gewijzigd door FireSt@rter op 03-09-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
Dat viel niet tegen, uiteindelijk heeft m'n toestel nog een weekje bij Dynafix gelegen voor herstel.
Bij ophalen in de T-mobile shop alles nog even gecheckt en voor zover ik kon zien is het toestel nu wel waterdicht afgewerkt en is ook de cameralens helemaal schoon.
Had anders verwacht maar ben toch blij dat dit redelijk snel is opgelost.

• Blackouts
  • Laatst online: 19-09 09:25
Mijn S6 opgesuurd voor reparatie van de homeknop, powerknop en de usb connector. De Samsung update mail zegt:
Graag laten we je weten dat we wachten op een specifiek onderdeel om de reparatie aan jouw toestel te kunnen voltooien. Dit duurt iets langer dan verwacht.

Zodra het onderdeel binnen is, gaan we hier direct mee aan de slag en zorgen we ervoor dat je toestel zo snel mogelijk is hersteld.
Dus het lijkt er op dat ie onder garantie gerepareerd wordt.

Hoop alleen dat het niet al te lang gaat duren.

De status via deze link is overigens:
Servicehandeling: Product gecrediteerd door externe technische dienst
Wordt ie nou door een extern bedrijf gerepareerd???

Edit: even googlen leert mij dat dit betekent dat ze een vervangend toestel hebben aangevraagd bij Samsung. Mogelijk krijg ik een nieuw toestel dus???

[ Voor 8% gewijzigd door Blackouts op 29-09-2016 08:32 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
bramv82 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:27:

Wordt ie nou door een extern bedrijf gerepareerd???

Edit: even googlen leert mij dat dit betekent dat ze een vervangend toestel hebben aangevraagd bij Samsung. Mogelijk krijg ik een nieuw toestel dus???
Kan een vervangend toestel zijn of een credit !!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
Samsung TabS2 8 inch opgestuurd met een kapotte volume knop via Mediamarkt. Toestel kwam 'gerepareerd' retour maar had binnen 2 dagen dezelfde klachten weer. Volgens Dynafix was het chassis vervangen. Voor de 2e keer opgestuurd met dezelfde klacht. Toestel kwam na 2 weken retour met een nieuwe laadunit en nieuwe laadkabel.... Daar was het toestel niet voor opgestuurd. En uiteraard zat het probleem nog in de tablet. Mediamarkt liet me zonder gedoe direct voor de aanschafwaarde iets nieuws uitzoeken. Erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 16:42

SuperTrooper

Weet hoe het is

Half jaar oud toestel 2 weken weg voor simpel glaasje vervangen. Onderzoek: Toestel onherstelbaar beschadigd, voor 356 Euro heeft u een nieuwe S7.

Dikke onzin. Gewoon tekort aan Samsung onderdelen. Werd mij bevestigd door zowel de Vodafone winkelmedewerker als de mensen bij het Samsung Servicepoint.

Samsung Servicepoint repair: Kan alsnog 2 weken duren vanwege het tekort aan onderdelen. Maar dan heb ik wel mijn eigen S6 terug met een nieuw raampie, MET garantie.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
SuperTrooper schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:58:
Half jaar oud toestel 2 weken weg voor simpel glaasje vervangen. Onderzoek: Toestel onherstelbaar beschadigd, voor 356 Euro heeft u een nieuwe S7.
Reparatie van het scherm voor een S7 met officiële Samsung parts bedraagt die 356 Euro. Vandaar dat ze een nieuw toestel aanbieden voor die prijs.

Ze vervangen nooit alleen de glasplaat. Altijd complete unit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

DiMacho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

Reparatie van het scherm voor een S7 met officiële Samsung parts bedraagt die 356 Euro. Vandaar dat ze een nieuw toestel aanbieden voor die prijs.

Ze vervangen nooit alleen de glasplaat. Altijd complete unit!
Officiële schermvervanging is 175 euro

Afbeeldingslocatie: http://plexsch.nl/screenshots/19f267df-a40f-4b88-9d77-1ed5afb25774.png

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 07-10-2016 14:52 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
SuperTrooper schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:58:

Dikke onzin. Gewoon tekort aan Samsung onderdelen. Werd mij bevestigd door zowel de Vodafone winkelmedewerker als de mensen bij het Samsung Servicepoint.

Samsung Servicepoint repair: Kan alsnog 2 weken duren vanwege het tekort aan onderdelen. Maar dan heb ik wel mijn eigen S6 terug met een nieuw raampie, MET garantie.
Maar ze boden je dus aan een nieuwe S7 te kopen en geen S6?

Mijn S6 ligt namelijk ook bij Dynafix ivm niet werkende home /aan-uit knop. Valt wel onder garantie gelukkig. Huidige status is dat ik een nieuwe krijg, of een tegoedbon. Ben heel benieuwd wat het wordt. Een nieuwe S6, of een tegoedbon en in het geval van dat laatste: van welk bedrag. Ik hoop dan toch minimaal het aankoopbedrag...

Kon 3-4 weken duren. De telefoon ligt nu bijna 2 weken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
bramv82 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:35:
[...] Een nieuwe S6, of een tegoedbon en in het geval van dat laatste: van welk bedrag. Ik hoop dan toch minimaal het aankoopbedrag...
Een tegoedbon ter compensatie van een ondeugdelijk product is niet toegestaan. Lees hier meer over de voorwaarden.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 09-10-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 20:27
Een Samsung galaxy a3 2016 ter garantie aangeboden aan de MM, wegens een scheur in de achterkant van de telefoon. (gorilla glass). Ik heb de telefoon nooit laten vallen, en zat netjes in een hoes. MM wilde hem na laten kijken en zodoende is de telefoon bij Dynafix uitgekomen.

De brast aan de achterzijde viel niet onder de garantie en een kostenraming was gemaild. Niet mee akkoord gegaanen de telefoon is on gerepareerd retour gegaan naar het MM filiaal.

Toen ik het daar afhaalde, bleek er 3 beschadigingen in de screenprotector te zitten. Ik kon hoog of laag springen. links of rechts draaien, maar de mediamarkt wist mij te vertellen dat er geen verantwoording voor hoes, screenprotectors of anders spul word genomen als men deze met de telefoon opgestuurd worden. Zou duidelijk was me dat niet verteld. Maar de MM blijft bij zn standpunt.

Na het zien van hoe Dynafix met spullen van een ander omgaat, gaat er vanuit natuurlijk mij nooit een reparatie naar Dynafix toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik koop niet vaak een telefoon, maar als ik er een koop, zorg ik dat ik zaken doe met een bedrijf dat geen zaken doet met Dynafix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Room42 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:00:
Ik koop niet vaak een telefoon, maar als ik er een koop, zorg ik dat ik zaken doe met een bedrijf dat geen zaken doet met Dynafix!
A
T is niet alsof andere bedrijven veel beter zijn hoor, ik had een sony die bij teleplan gerepareerd was, en van de na de 5e keer opsturen, en een refurb verder, was het nog niet goed. Uiteindelijk een nieuwer model van tmobile gekregen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
bramv82 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:35:
[...]

Maar ze boden je dus aan een nieuwe S7 te kopen en geen S6?

Mijn S6 ligt namelijk ook bij Dynafix ivm niet werkende home /aan-uit knop. Valt wel onder garantie gelukkig. Huidige status is dat ik een nieuwe krijg, of een tegoedbon. Ben heel benieuwd wat het wordt. Een nieuwe S6, of een tegoedbon en in het geval van dat laatste: van welk bedrag. Ik hoop dan toch minimaal het aankoopbedrag...

Kon 3-4 weken duren. De telefoon ligt nu bijna 2 weken daar.
Zojuist gebeld door Samsung. Ik krijg een nieuwe S6.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:03

KoudeAardbei

Moderator

Onderstaand ziet u de huidige status van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Reparatie Intern - Wacht op omruil 30-9-2016 13:37

Al dik 2 week op deze orderstatus... schiet lekker op.
(galaxy s7 edge)

[ Voor 4% gewijzigd door KoudeAardbei op 14-10-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Kan 3-4 weken duren is mij verteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
KoudeAardbei schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:07:
Onderstaand ziet u de huidige status van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Reparatie Intern - Wacht op omruil 30-9-2016 13:37

Al dik 2 week op deze orderstatus... schiet lekker op.
(galaxy s7 edge)
Volgens mij zijn er wat leveringsissue's vanwege die bijna failliete koreaanse rederij als ik het goed gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Coolblue werkt ook met Dynafix maar jullie geven wel allemaal 5 sterren in de shopreviews omdat ze zo snel leveren. Wacht maar tot je beroep wilt doen op de garantie bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
darthaxx schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:23:
Coolblue werkt ook met Dynafix maar jullie geven wel allemaal 5 sterren in de shopreviews omdat ze zo snel leveren. Wacht maar tot je beroep wilt doen op de garantie bij Coolblue.
Bijna iedere winkel zal met Dynafix werken omdat de fabrikanten van telefoons de gecertificeerde reparateur(s) voor hun toestellen kiezen. Veel fabrikanten kiezen in Nederland voor Dynafix, waardoor deze keuze in de regel eerder merk dan winkel afhankelijk is. Wil je Dynafix vermijden, kies dan een merk dat voor een andere gecertificeerde reparateur gekozen heeft dan Dynafix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double_Davy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01 13:35
Mijn Galaxy S7 Edge ligt sinds maandag bij Dynafix. Eergisteren kreeg ik een bericht van Dynafix dat ze moesten wachten op een onderdeel. Gisteren keek ik weer naar de status en er stond er dat het toestel was afgeleverd bij de externe technische dienst. Daarna Dynafix gebeld wat dit precies inhield en ze zeiden dat ze bij Samsung een crediteringsverzoek hadden ingediend. Dus ik Samsung gebeld en kreeg te horen dat de schermen van de S7 Edge op waren en dat ik binnen 6 tot 8 weken te horen kreeg of ik een nieuw toestel mag uitzoeken of dat mijn huidige toestel word omgeruild. Dus voor de mensen die van plan zijn hun S7 Edge op te sturen voor reparatie aan het scherm, de schermen zijn niet meer op voorraad bij Samsung op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:56
Iedereen negatief, ik heb via de site van Samsung reparatie aangevraagd https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/device/ en aangemeld, toestel is opgehaald. Binnen 8 werkdagen een toestel met vervangend moederbord op de deurmat zonder extra kosten of wat dan ook. Echt een aanrader om via de website je toestel aan de melden en op te laten halen! Gaat trouwens om een S6 EDGE+ waar het IMEI nummer niet meer zichtbaar was en de simkaart dus ook niet meer gezien werd door het toestel.

[ Voor 16% gewijzigd door stylzzzz op 20-10-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
stylzzzz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:21:
Iedereen negatief, ik heb via de site van Samsung reparatie aangevraagd https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/device/ en aangemeld, toestel is opgehaald. Binnen 8 werkdagen een toestel met vervangend moederbord op de deurmat zonder extra kosten of wat dan ook. Echt een aanrader om via de website je toestel aan de melden en op te laten halen! Gaat trouwens om een S6 EDGE+ waar het IMEI nummer niet meer zichtbaar was en de simkaart dus ook niet meer gezien werd door het toestel.
Bedenk wel (en daar ben ik ook pas te laat achter gekomen) dat wanneer je het zelf opstuurt je bijvoorbeeld bij problemen het erg lastig wordt om een koop te laten ontbinden (even los van het feit of dan de problemen door Dynafix of de fabrikant komen) Je heb immers een koopovereenkomst met de winkel afgesloten, niet met de fabrikant. Ik dacht ook dat het veel sneller zou gaan (qua opsturen klopte dat ook) maar toen ik 2 maanden heb moeten wachten en , in mijn geval Sony, met totaal zinloze alternatieven kwam kon ik niet de koop laten ontbinden (dat wilde ik toen wel want ik was het zat, volgens Consuwijzer stond ik ook daarin in mijn recht) want ik had het toestel zelf opgestuurd naar Dynafix/Sony , en met hun heb ik geen koopovereenkomst... Mijn volgende toestel gaat in geval van reparatie gewoon via de winkel retour...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ik heb nu 2x m'n Sony Z3 rechtstreeks ingestuurd via Drmobile.nl. De eerste keer op aanraden van de leverancier van de telefoon, de tweede keer op eigen houtje.
Beide keren de telefoon netjes onder garantie gerepareerd. Laatste keer duurde wel een maand maar dat heeft meer met de beschikbaarheid van de onderdelen te maken.
Ik heb dus eigenlijk niets te klagen en ben best positief over Dynafix. Communicatie voldoende en naar behoren opgelost.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Hier mijn telefoon ook al 5 weken kwijt. Echter ligt dit aan het langzame handelen van Samsung. Zij moeten een nieuwe telefoon opsturen naar Dynafix, wat 2 weken moet duren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:46
bramv82 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:42:
Hier mijn telefoon ook al 5 weken kwijt. Echter ligt dit aan het langzame handelen van Samsung. Zij moeten een nieuwe telefoon opsturen naar Dynafix, wat 2 weken moet duren.....
Hier hetzelfde. Toestel begin oktober opgestuurd naar dynafix. Een dag later de melding dat hij niet meer te repareren is. Weer een paar dagen later gebeld door samsung zelf. Er is mij toen een nieuw toestel beloofd. En nu 2 en halve week verder en nog steeds geen nieuwe telefoon. Samsung weet niet hoe lang het nog gaat duren en Dynafix ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double_Davy
maukoo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Hier hetzelfde. Toestel begin oktober opgestuurd naar dynafix. Een dag later de melding dat hij niet meer te repareren is. Weer een paar dagen later gebeld door samsung zelf. Er is mij toen een nieuw toestel beloofd. En nu 2 en halve week verder en nog steeds geen nieuwe telefoon. Samsung weet niet hoe lang het nog gaat duren en Dynafix ook niet.
Weet je zeker dat ze het toestel naar Dynafix opsturen? Volgens mij stuurt Samsung het toestel gewoon naar je thuis adres. Dit lijkt mij in ieder geval logisch want in mijn geval heeft Dynafix het toestel afgegeven aan Samsung. Ik ben vorige week dinsdag gebeld door Samsung en ik krijg ook een nieuw toestel opgestuurd, hoop alleen niet dat ik ook zolang moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:46
Double_Davy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:33:
[...]

Weet je zeker dat ze het toestel naar Dynafix opsturen? Volgens mij stuurt Samsung het toestel gewoon naar je thuis adres. Dit lijkt mij in ieder geval logisch want in mijn geval heeft Dynafix het toestel afgegeven aan Samsung. Ik ben vorige week dinsdag gebeld door Samsung en ik krijg ook een nieuw toestel opgestuurd, hoop alleen niet dat ik ook zolang moet wachten...
Volgens samsung zou ik vanzelf een sms krijgen van Dynafix voor het maken van een afleverafspraak. Leek mij ook meer logisch om het toestel rechtstreeks naar mij te sturen. Ik wacht nog steeds. Het is gewoon jammer dat samsung geen timeframe kan geven. Op deze manier kan het 3 weken duren maar ook 2 maanden. Hell zelfs de hoesjes van ebay waren sneller binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacky94
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik wacht inmiddels ook al bijna 6 weken op een nieuwe telefoon (S6 Edge 64GB). Ik vind Dynafix een groot drama om mee te werken.

Begin dit jaar al een verkeerd toestel ontvangen na reparatie ivm barst in het scherm. Na omruilen een telefoon met een niet goed werkende microfoon gekregen dus hij kon wéér weg. Na 2,5e week maar eens gebeld hoe het er bij stond want mij was 5-10 werkdagen verteld. Toen was ie ineens wel klaar en werd ie opgestuurd.
Begin september begon het scherm los te laten maar hij deed het verder nog prima. Het was een garantiedefect en alleen cosmetisch dus 2e/3e week van september opgestuurd voor reparatie. Zou weer 5-10 werkdagen duren. Na 3 weken maar eens gebeld en toen kon er na dat telefoongesprek ineens wel een mailtje uit dat ze op leveringen van Samsung aan het wachtten waren "maar die verwachte hij die week nog". Inmiddels weer 3 weken (en nog 3 van die mailtjes) verder. Berichtje bij Samsung, berichtje/bezoekjes bij Tmobile, vanuit Tmobile en mij nog (klachten)emails en een aantal telefoongesprekken verder maar het schiet niet op. Ik moet er via via maar min of meer achter komen wat er aan de hand is en daarnaast lopen al mijn kosten gewoon door ondanks dat ik ruim een maand geen telefoon heb. Maar daar geven alle 3 de partijen weinig tot geen gehoor aan.

Zowel Dynasure als Samsung ben ik momenteel niet over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat je kosten doorlopen is natuurlijk niet het probleem van Dynafix/Samsung maar van TMobile.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacky94
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Ja dat snap ik en daar heb ik ook al contact over gehad met Tmobile. Dat gaat ook niet helemaal zonder slag of stoot maar dat is in principe de discussie niet hier. Verzekering daarentegen loopt wel gewoon via Dynasure dus lijkt mij dat zij daar wel wat over te zeggen hebben. Nu zal ik om een keer €14 niet heel moeilijk gaan doen, maar als dit voorlopig nog even aanhoudt word ik daar ook niet heel vrolijk van. Dan loopt dat als student leuk op als je betaald voor iets waar je "geen gebruik" van maakt.

Ik vind het vooral frustrerend dat niemand mij via officiële kanalen kan/wil vertellen wat er aan de hand is en hoe lang dat nog gaat duren. Daarnaast, als ik naar de eerste de beste telefoonwinkel ga sta ik met 10 minuten waarschijnlijk weer buiten met een nieuwe, dezelde, telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double_Davy
Het is ook vreemd. Heb gisteren Samsung gebeld hoelang het gaat duren voordat mijn toestel is omgeruild en kreeg als antwoord dat zij de levertijden niet kunnen weten. Wat ik al helemaal omslachtig vind is dat ze eerst het nieuwe toestel opsturen naar Dynafix en Dynafix stuurt het dan weer naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
De afleverafspraak voor mijn nieuwe S6 staat gepland voor morgen.
Dit is 22 dagen vanaf het telefoontje van Samsung waarin ik mijn akkoord moest geven voor omwisseling. Zolang heeft het dus geduurd voordat Samsung de telefoon kon leveren aan Dynafix.

In totaal heeft het hele proces net geen 6 weken geduurd (28 werkdagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:04
Zal ik dan maar eens een positief verhaal plaatsen over Dynafix? :)
Het scherm van mijn Sony Xperia Z5 vertoonde kuren, dus ik heb 'm aangeboden ter reparatie. Ze haalden 'm per koerier op, de dag na aflevering by Dynafix kreeg ik bevestiging van ontvangst, zowel per mail als per sms, diezelfde dag nog was 'ie gerepareerd onder garantie en de volgende dag hebben ze 'm teruggestuurd. Totale doorlooptijd: 4 werkdagen inclusief het ophalen en weer terug sturen.
Volgens mij kan dat niet heel veel sneller, dus ik ben door die ervaring behoorlijk positief over Dynafix/DrMobile.
Enige grote minpunt is dat belachelijk dure telefoonnummer van hun :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Eigenlijk zijn mijn negatieve ervaringen ook veroorzaakt door het trage handelen van Samsung. Ik moet wel echt mijn complimenten geven aan de ophaal en lever service en hoe nauwkeurig ze aangeven hoe laat ze voor de deur staan.
De GPS track en een SMSje een half uur voor aankomst werken erg goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Nu bij Radar op Nederland 1 gaat het over Dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Iemand een korte samenvatting van het fragment in de uitzending? Ben wel benieuwd waar het exact over gegaan is en of Dynafix het wel serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Rw9222 schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:19:
Iemand een korte samenvatting van het fragment in de uitzending? Ben wel benieuwd waar het exact over gegaan is en of Dynafix het wel serieus neemt.
Npo gemist als bekeken? Daar staat het vast.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
EWK schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:25:
[...]

Npo gemist als bekeken? Daar staat het vast.
Excuus, niet bij stil gestaan.
Summier stukje naar mijn mening. Dynafix reageert met: wij handelen in opdracht van de opdrachtgevers. En alleen Vodafone heeft gereageerd met: Dynafix handelt in opdracht van ons, wij zijn eerste aanspreekpunt. De rest van de fabrikanten of providers wil niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Vrij loos stukje eigenlijk, gelukkig is de Advocate in de studio wel duidelijk dat de verkoper of in sommige gevallen de fabrikant verantwoordelijk is voor het hele proces, ook bij bijv. klachten over onderzoekskosten.

Blijf het jammer dat ze niet nog duidelijker en explicieter belichten dat Dynafix voor de consument geen directe partij is waarmee ze zaken doen en eigenlijk alleen op basis van Business to Business werkt (m.u.v. wanneer een consument een telefoon zonder garantie direct na contact met Dynafix bij Dynafix laat repareren, maar dan zijn eventuele garanties ook niet meer van toepassing), zodat dit voor consumenten ook duidelijker wordt. Wel zou het beter zijn dat bijv. Dynafix haar processen iets aanpast en in alle gevallen alleen via de verkoper of fabrikant zou communiceren.

Nu zie je imho nog te vaak dat vooral fabrikanten de consument direct laten inplannen bij Dynafix (wat op zich goed is voor de snelheid van het proces), maar dat Dynafix dan ook in het geval van problemen terug communiceert direct naar de consument met bijv. een betaald reparatie voorstel, het zou beter zijn als dit via de fabrikant zou verlopen, waardoor de consument niet gaan communiceren met een partij waar ze technisch gezien zelf geen klant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dynafix bied haar diensten naar mijn idee aan onder een werkbaar prijsniveau.
Er zal dus een ander verdien model moeten zijn, de strikte afspraken hiervan met haar opdrachtgevers vormen de sleutel.

Zet iemand voor het minimumloon neer welke alle toestellen controleert die binnen komen en probeer voor ieder toestel een afwijzingsreden te vinden (aldus afspraak ook al zijn deze totaal ongerelateerd)

Voor alle al dan niet terecht afgewezen telefoons moet onderzoekskosten betaald worden, hier verdient dynafix fors op.

Of iemand betaald onderzoekskosten waar een megawinst op zit, of iemand betaald niet en dan houden ze de telefoon waarvan de onderdelen weer gebruikt worden andere te repareren telefoons. (win-win voor Dynafix)

Zorg dus altijd dat je foto's van de telefoon als bewijs hebt, je SD en Simkaart er uit haalt en als het even kan een backup maakt waarna je de telefoon een factory reset geeft.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
fast-server schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:33:
Dynafix bied haar diensten naar mijn idee aan onder een werkbaar prijsniveau.
Er zal dus een ander verdien model moeten zijn, de strikte afspraken hiervan met haar opdrachtgevers vormen de sleutel.

Zet iemand voor het minimumloon neer welke alle toestellen controleert die binnen komen en probeer voor ieder toestel een afwijzingsreden te vinden (aldus afspraak ook al zijn deze totaal ongerelateerd)

Voor alle al dan niet terecht afgewezen telefoons moet onderzoekskosten betaald worden, hier verdient dynafix fors op.

Of iemand betaald onderzoekskosten waar een megawinst op zit, of iemand betaald niet en dan houden ze de telefoon waarvan de onderdelen weer gebruikt worden andere te repareren telefoons. (win-win voor Dynafix)

Zorg dus altijd dat je foto's van de telefoon als bewijs hebt, je SD en Simkaart er uit haalt en als het even kan een backup maakt waarna je de telefoon een factory reset geeft.
Ik zie maar weinig feitelijke vaststellingen om aan te namen dat ze bewust zoveel mogelijk telefoons afkeuren, let wel, iedere afgekeurde telefoon kan voor Dynafix ook minder omzet (en dus op termijn winst) betekenen.

Het grootste punt is dat Dynafix logischerwijs telefoons beoordeeld op de voorwaarden voor fabrieksgarantie, want dat zijn ze verplicht door hun partners die hun opdrachtgevers zijn. Met de wettelijke garantie en de daaruit voortvloeiende regelgeving tussen de verkoper en de consument heeft Dynafix niets te maken.

Hierdoor heb je sneller afkeur dan dat je als consument gezien wettelijk gezien mag verwachten. Deze afkeur betekend echter niet dat je als consument geen rechten meer hebt, enkel dat in veel van deze gevallen de verkoper normaliter de reparatie factuur of de onderzoekskosten van Dynafix zou moeten betalen i.p.v. de fabrikant. Grootste probleem echter in deze is dat veel verkopers deze factuur 1 op 1 proberen door te schuiven naar de consument.

Dat Dynafix fors zou verdienen op onderzoekskosten betwijfel ik (maar ik zie graag een onderbouwing die het tegendeel bewijst), ik twijfel er niet aan dat het niet enkel kostendekkend is, maar als ik zie wat er in dit proces zoal gebeurt (Koeriers laten rijden, controle en diagnose, communicatie en documentatie tussen fabrikant, Dynafix en verkoper (of de consument als deze zelf betrokken is) , vaste materiaal kosten e.d dan zie ik niet direct ruimte voor een forse winst eerder een bescheiden winst.

Het laatste punt ben ik het trouwens volledig met je eens, maar dat geldt voor ieder apparaat waar gegevens op staan, naar welke fabrikant of reparateur deze ook wordt teruggezonden.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:36:
[...]
Ik zie maar weinig feitelijke vaststellingen om aan te namen dat ze bewust zoveel mogelijk telefoons afkeuren, let wel, iedere afgekeurde telefoon kan voor Dynafix ook minder omzet (en dus op termijn winst) betekenen.
Moet je eens kijken hoeveel telefoons geweigerd worden onder garantie omdat er ergens een krasje op de behuizing zit. Er worden argumenten bij gehaald die geen enkele relatie hebben met de klacht over het toestel.

• Dennism
  • Nu online
sypie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:55:
[...]

Moet je eens kijken hoeveel telefoons geweigerd worden onder garantie omdat er ergens een krasje op de behuizing zit. Er worden argumenten bij gehaald die geen enkele relatie hebben met de klacht over het toestel.
Theoretisch zou een fabrikant toestellen met cosmetische schade ook gewoon mogen uitsluiten in haar voorwaarden voor fabrieksgarantie (en het kan dus best zijn dat sommige fabrikanten dat doen), ben het zelf trouwens nog nooit tegen gekomen bij een krasje, wel bij barsten in het scherm of de behuizing. Maar dan kom je weer op het 2de punt in mijn vorige post waar je aan voorbij lijkt te gaan.
Het grootste punt is dat Dynafix logischerwijs telefoons beoordeeld op de voorwaarden voor fabrieksgarantie, want dat zijn ze verplicht door hun partners die hun opdrachtgevers zijn. Met de wettelijke garantie en de daaruit voortvloeiende regelgeving tussen de verkoper en de consument heeft Dynafix niets te maken.

Hierdoor heb je sneller afkeur dan dat je als consument gezien wettelijk gezien mag verwachten. Deze afkeur betekend echter niet dat je als consument geen rechten meer hebt, enkel dat in veel van deze gevallen de verkoper normaliter de reparatie factuur of de onderzoekskosten van Dynafix zou moeten betalen i.p.v. de fabrikant. Grootste probleem echter in deze is dat veel verkopers deze factuur 1 op 1 proberen door te schuiven naar de consument.
Afkeur door Dynafix betekend in eerste instantie namelijk alleen dat zij volgens de regels van de fabrikant het toestel niet kosteloos mogen repareren, daar de fabrikant deze kosten niet op zich zal nemen.

Niet dat je geen wettelijk recht meer zou hebben op een conform product bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
Ik heb weer een mooie Dynafix-case...

Een familielid heeft een Galaxy S6 (nog geen jaar oud) met een defecte USB-poort. Toestel opgestuurd naar de webshop en dus bij Dynafix terecht gekomen. Nu zijn we een paar dagen verder en is de conclusie: 'onderdeel niet op voorraad'.
Hierom denkt Dynafix dat ze de volgende opties kunnen geven:
- Een nieuwe Galaxy S7 voor een redelijk nette prijs
- Toestel terug laten sturen, €50 onderzoekskosten
- Afstand doen van het toestel zonder verdere kosten

Wat is dit voor onzin!? Er ligt daar gewoon een S6 met nog altijd een behoorlijke waarde, ze hebben er niks aan gedaan (immers, ze wisten wat er defect was en ze weten ook wel dat het onderdeel er dan niet is) en dan kan je €50 betalen om het toestel terug te krijgen? Sowieso, dit is een garantiegevalletje binnen minder dan een jaar tijd.

Ik vind het raar dat Dynafix kan zeggen dat ze het onderdeel niet hebben en daarom een reparatie mogen weigeren.

Paar vraagjes dus :)
- Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n situatie?
- Kan Dynafix de reparatie weigeren?
- Waar kan je telefonisch contact opnemen met Dynafix om dit soort dingen te bespreken?
- Wat zouden jullie doen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Richh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:59:
- Waar kan je telefonisch contact opnemen met Dynafix om dit soort dingen te bespreken?
Geen ervaring mee, denk niet dat ze kunnen weigeren op basis hiervan.
Telefonisch niet echt handig, liever mailen met de punt waar de telefoon is ingeleverd anders heb je geen bewijs. Veel trambam maken en een snelle reparatie of alternatief eisen met minimale bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Richh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:59:
Ik heb weer een mooie Dynafix-case...

Een familielid heeft een Galaxy S6 (nog geen jaar oud) met een defecte USB-poort. Toestel opgestuurd naar de webshop en dus bij Dynafix terecht gekomen. Nu zijn we een paar dagen verder en is de conclusie: 'onderdeel niet op voorraad'.
Hierom denkt Dynafix dat ze de volgende opties kunnen geven:
- Een nieuwe Galaxy S7 voor een redelijk nette prijs
- Toestel terug laten sturen, €50 onderzoekskosten
- Afstand doen van het toestel zonder verdere kosten

Wat is dit voor onzin!? Er ligt daar gewoon een S6 met nog altijd een behoorlijke waarde, ze hebben er niks aan gedaan (immers, ze wisten wat er defect was en ze weten ook wel dat het onderdeel er dan niet is) en dan kan je €50 betalen om het toestel terug te krijgen? Sowieso, dit is een garantiegevalletje binnen minder dan een jaar tijd.

Ik vind het raar dat Dynafix kan zeggen dat ze het onderdeel niet hebben en daarom een reparatie mogen weigeren.

Weet je zeker dat het garantie is? Anders zou die namelijk gratis omgeruild worden naar een s6 en niet tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Kalua schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:50:
[...]

Weet je zeker dat het garantie is? Anders zou die namelijk gratis omgeruild worden naar een s6 en niet tegen betaling.
Er zit een barstje in het scherm, daar komt het natuurlijk vandaan. Barstje zit niet in de buurt van de poort onderin. Overigens kan er niet gekozen worden voor een S6, maar enkel voor een S7.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 11-11-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Richh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:33:
[...]

Er zit een barstje in het scherm, daar komt het natuurlijk vandaan. Barstje zit niet in de buurt van de poort onderin. Overigens kan er niet gekozen worden voor een S6, maar enkel voor een S7.
S6 64GB? Die zijn niet op voorraad bij Samsung "dynafix"

Verder een normaal voorstel bij een barst in het scherm = geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DiMacho schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:57:
[...]

S6 64GB? Die zijn niet op voorraad bij Samsung "dynafix"

Verder een normaal voorstel bij een barst in het scherm = geen garantie.
S6 32gb wit.

Het mag een gebruikelijk voorstel zijn als ik de rest van Tweakers mag geloven, maar dat is toch onzin? Bovendien noemen ze de barst ook niet als reden. De reden is het gebrek aan het onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Richh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:02:
[...]

S6 32gb wit.

Het mag een gebruikelijk voorstel zijn als ik de rest van Tweakers mag geloven, maar dat is toch onzin? Bovendien noemen ze de barst ook niet als reden. De reden is het gebrek aan het onderdeel.
Ja ze willen het display vervangen en jou daar een prijsopgave voor sturen, maar dat kunnen ze dus niet. Vandaar het voorstel wat je gehad hebt. Niets vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Richh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:02:
[...]

S6 32gb wit.

Ik heb vorige week nog een nieuwe S6 ontvangen van Dynafix. Goud dan wel, maar toch :/

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste