Geachte mede-Tweakers,
Kort geleden heb ik mijn Note 4, voor de 2e keer ter reparatie verstuurd, via Vodafone. 1e maal was het toestel maf en was er een probleem met het moederbord, waarna het toestel terug gekregen, hij weer in orde leek. Echter de weken/maanden erop, deed het scherm soms raar (lijkt op losse connector ofzo), soms 1-tonige kleur, groen, geel voor even, waarna het weer weg was. Vandaar dat ik hem wederom instuur.
Krijg daarna enkele dagen later een dood-leuke mail met een prijsopgave van 303 euro.

Geachte klant,
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Geen beeld op display.
U ontvangt een prijsopgave omdat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.
Aan het toestel is val-, stoot- of drukschade geconstateerd.
Dacht het niet, foto die erbij zit lijkt dat scherm los zit (lijkt het...).
Dit is(was) het probleem niet. Ik voelde de bui al aankomen, en heb met het 2e reparatie-verzoek een extra 50 cent (volgens mij) betaald voor verzekering tijdens transport. Oftewel zo heb ik het toestel niet aangeleverd.
Afijn, in beroep erop, helemaal geen zin in. Valt mij op dat ze een "
Klantenservice" hebben.
0900 3962349.
0,45 cent per minuut. 8 minuten en 31 seconden gewacht waarna gemeld werd dat nog wel 10 minuten kon duren. Opgehangen. Direct ingelogt bij mijn VOIP provider om te zien wat het totaal was. €3,20.
Dat mag dus niet... sinds mei 2013, geld er een
maximum tarief van € 1 voor 090x informatie nummers voor de klantenservice.
1e stap is contact op nemen met Dynafix (per mail dit maal). Waarna je een standaard klantenservice template terug krijgt.
Wij zullen de door u gemaakte belkosten niet vergoeden.
U wordt van te voren van de belkosten op de hoogte gebracht en heeft dan de mogelijkheid om een verbinding te verbreken.
Om contact op te nemen zijn er ook andere mogelijkheden, zoals mail, twitter en facebookchats.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.
Uiteraard een leuke email disclaimer eronder dat dit alleen mening van de verzender is en bla bla bla. Volgens meerdere juristen is dit totaal niet iets wat invloed heeft op wat dan ook. Maargoed, dat laten we voor een andere topic.
Nu heb ik een melding gemaakt bij het ACM en zal dit onderzocht worden, echter zodra er meer bekend is hoop ik dat alle mensen die na 1 mei 2013 aantoonbaar (op facturen) gebeld hebben met Dynafix, een claim in dienen. Ten tweede schaad dit de naam van Vodafone (in mijn specifieke geval).
Laatste punt is, de klantenservice heeft niet gereageerd op mijn andere vragen (over mijn toestel) in de mail. Dus ik heb nu 4 opties, 1: betalen, 2: terug laten sturen en ook €43.92 bijbetalen 3: hun het toestal kado doen. 4: Dit juridisch (via Vodafone laten uitvechten).
Maargoed, hoor graag jullie gedachten hierover.
P.S. Vodafone heeft hier niks kwaads gedaan, die helpen mij prima, dus het gaat mij alleen om Dynafix.