Kijk een gelijkgestemde!

Vooral qua is/ruis vond ik het een stap vooruit. Op de d3100 durf ik eigenlijk niet boven de iso800/1600 te gaan terwijl ik op de d7000 indien nodig best 2500 kan gebruiken. Qua kwaliteit valt het verder mee tussen d3100 en d7000 (14 en 16 megapixel, beide vrij oude sensors uit 2009 of zo) maar qua burst en vooral qua focus werkt het vele malen beter vind ik.
qua focus? kan je dat uitleggen dan precies hoe en wat?
Alleen de vraag is inderdaad, wat mis je in je huidige camera en 18-55 en 55-200 wat je nodig zou hebben voor semi-professionele fotografie volgens jou?
Daarnaast nog de vraag wat voor fotografie je dan wilt doen? Als je bijvoorbeeld vooral portretten wilt maken zou een 50mm 1.8 een mooie doch betaalbare portraitlens zijn (op DX).
Mmm dat is inderdaad een goede vraag die tobias ook vroeg.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet echt. Ik hoor en lees alleen dingen dat een D7000 beter zou zijn.
Kom er dus achter , mede dankzij jullie, dat dus vooral het gemak voor de fotograaf betreft.
Geloof niet dat ik dat nodig heb, tot nu toe hoef ik nergens snel te zijn. Ook niet voor de opdrachten die ik heb.
Een betere lens zou dus fijn zijn. Die 18-55mm Nikkor(3,5-5,6) is vrij goed volgens mij. Ik kan inderdaad nog een 17-50mm oid kopen met continu lichtsterkte van 2.8 maar is dat een verbetering?
Een prima lens is qua beeldkwaliteit sowieso een verbetering? (heb ik het over 35 of 50 mm 1.8)
Ik heb trouwens zonet even een test gedaan. Gekeken welke brandpuntsafstand overeen kwam met mijn gezichtsveld. Grappige is dat dat vanaf een meter of 3 een 55 mm is maar als ik objecten dichterbij zie, die 55mm tekort komt, dus meer dan 55mm nodig heb. Dat is in mijn beleving he? Weet verder niet waarom en heb mij er niet in verdiept. Het gaat mij altijd erom wat ik zie. (Tja of mijn ogen moeten afwijkingen vertonen

)
Ik checkte dit omdat er altijd gezegd wordt dat met een aps-c sensor ik de brandpuntsafstand maal 1,5 moet doen. En daarom, zo lees ik op internet, zou ik dan een 35 mm 1.8 moeten hebben voor mijn camera omdat dat zou overeenkomen met de natuurlijke gezichtsveld, zoals het menselijk oog het ziet.
Volgens mij is dit een beetje onzin, ik denk dat ik beter kan gaan voor een (minimaal) 50mm 1.8 op mijn camera als ik een prime wil. Dat is realistischer.
Denk dat ik dan beter af met een betere lens. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat op de een of andere manier die D7000 gevoelsmatig erg aanlokt, maar dat kan ik dus niet echt beredeneren.