Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, die mijn combinatie van een Kodak Zi8 + Panasonic Lumix DMC-FZ5 gaat vervangen. Ik zal van te voren weten of ik iets wil filmen of foto's wil maken, dus ik hoef dit niet tegelijk te kunnen. Ik heb een statief waar ik meestal mee film.
Ik neig nogal naar de Panasonic GH2, maar zou liever een grotere sensor hebben.
Wat is je beschikbare budget?
750 euro
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Nee
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Filmen en fotograferen van lokale bands (soms buiten en soms binnen, maar in ieder geval vaak minder goed belicht)
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Ja
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
Graag
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Belangrijk is dat hij (redelijk) goede filmpjes en foto's maakt bij slecht licht
Gewenst bereik? (zie ook het kopje Kitlenzen)
Meestal kan ik wat dichter bij gaan staan, dus minder ver
Ik heb btw ook
Het video-dSLR hardware topic doorgenomen waar ik ook zie dat de panasonic GH1, in ieder geval stereo geluid heeft en wincut, iets wat bij het buiten filemen in ieder geval fijn gaat zijn. Waar ik ook naar op zoek ben is uitbreidbaarheid, ik zou het dus fijn vinden om later bijvoorbeeld een microfoon enzo toe te kunnen voegen voor beter geluid, maar dat hoef ik nu niet gelijk te hebben.
[
Voor 16% gewijzigd door
MetalfanBlackness op 08-02-2012 22:21
]