Ga maar eens het internet op...
Je doet niks anders dan kleine data opvragen dat naar jouw PC wordt gestuurd

Met dit wetende vraag ik me dan ook af of een schijf als de DC S3500 wel daadwerkelijk geschikt kan zijn als bootdisk, want dat was eigenlijk het doel van mijn zoekactie en dat ik op het bovenstaande uitkwam. Op 4K write haalt die max 4.600IOPS waar een M500 al 35.000 haalt (zeg ik ff uit mn hoofd). Wegens zijn consistentie is ie op zich wel mooi natuurlijk en zal ie echter best geschikt zijn om grote bestanden te cachen (SLOG/ZIL), zoals CiPHER dat eerder noemde voor in een ZFS systeem.
Voordeel van DC S3500 is wel dat ie bij continue 4K random dan wel vrij constant blijft met zn
latency (en dus ook IOPS), de M500 en 600Pro schieten daar alle kanten uit. Mja dat wisten we al natuurlijk, al kan je afvragen of dat erg is als die anderen max 7x meer tegelijk kunnen wegschrijven. hmm
(correct me if I'm wrong)
De data consistentie van drives zoals de DC S3500 zijn enorm leuk, in benchmarks ziet et er weer super awesome uit dat hij heel lang dezelfde hoge IOPS aanhoud...
Maar deze IOPS zijn gebaseerd op een multithreaded belasting, dus 32 simultane 4k requests, constant.
Ze willen ermee juist SSD's op hun bek krijgen, om zo verschillen te laten zien in de latency tests.
Het zijn workloads die in een server omgeving mogelijk zijn...
In een desktop omgeving kom je nog niet eens aan 10% van die belasting... Dus performance consistency is iets wat gewoon de volgende leuke kreet is.
Niet dat ik zeg dat het slecht is dat eraan wordt gewerkt...
Maargoed...
Elke SSD die gewoon normaal gespecced is, is geschikt als een boot device voor een consument. De belastingen zijn gewoon zo laag dat de meeste SSD's nog niet eens worden uitgedaagd tot hard werk.
de DC3500 specs liggen tussen de 4600 en 11000 IOPS... Dat zou zich vertalen naar +- 20 MB/s - 40 MB/s
Dat is nog steeds 40x sneller dan een HDD en wil je aan zo'n IOPS komen met een HDD RAID array, dan heb je toch meer dan 100 nodig lijkt me zo...
Edit:
Net nog even getest. Mijn Kingston V+100 haalt 9000 IOPS gemiddeld... Vind ik mijn systeem traag, klote, of wat anders, nope XD hij werkt perfect en loopt als een zonnetje.
[
Voor 28% gewijzigd door
Swordlord op 13-09-2013 10:56
]