net de samsung 830 512GB binnen voor het bakkie van het vrouwtje.
Moet je bij deze ssd nog stukken leeghouden?
Verwijderd
2MB aan het begin van de schijf, om juist te kunnen laten uitlijnen, en een paar gig (als je het kan missen) aan het einde (over provisioning) raad de samsung ssd magician aan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:14:
[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2012 18:19 ]
Dat moet niet. De intel SATA-300 poort geeft een beter ervaring dan de marvel SATA-600 poort. Waarom? Omdat die marvel controller prut is. De intel port heeft in bepaalde gevallen 2x zo veel iops.devinjanssen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:59:
Het gaat om een GA-X58A-UD3R (rev. 1.0) Deze heeft een ICH10R Chipset.
Echter heeft de intel chip geen sata3 ondersteuning. Dus moet wel voor de marvell 9128 gaan.Dit kan ik vinden op de gigabyte site.
[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2012 19:07 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2012 19:15 ]
Haha, you must be kiddin'!!Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:14:
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Ik neem aan dat je dat bij de BIOS bedoeld?devinjanssen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:50:
Ik heb de iata_enu.exe: provides English-only files if you have an English version of the operating system geinstalleerd.
Dit moet versie Intel® Rapid Storage Technology (RAID) driver version 11.2.0.1006 zijn.
Echter geeft hij bij het opstarten nog steeds de versie V8.9.1.1002 aan van de intel ICH10R chip. Moet ik nog ergens drivers update? bij de raid config??
of moet ik windows 7 opnieuw installeren en bij F6 de laatste drivers installeren
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Verwijderd
Waarom zou ik?quote:
Semmy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:14:
Haha, you must be kiddin'!!
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
De vraag is of je dat wel gaat merken. Na al je posts hier, heb je nog steeds niet vermeldt wat je er mee gaat doen (of ik lees er langs). Voor normaal gebruik ga je het verschil echt niet merken. Zelfs met games met massa's aan textures is het nog enkel secondenwerk.devinjanssen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:42:
Eens even google of er nog moederborden zijn met een 6gb/s intel controllers.
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
[ Voor 85% gewijzigd door Swordlord op 26-09-2012 15:18 ]
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
Dus NA de Asrock driver gaat het fout. Niet meer installeren dan. Welke Driver installeer je?shag-me schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:42:
Poging zoveel, ik heb zojuist alles geïnstalleerd als Raid, zonder extra HDD aangesloten. Vervolgens ge reboot, asrock driver cd er in, die reboot na installatie van de eerste driver en boem, weer de melding "reboot and select boot device" ik snap er zo langzamerhand geen biet meer van.
Geen oude drivers gebruiken vanaf een cdtje, maar de nieuwste van de Intel website...shag-me schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:42:
Poging zoveel, ik heb zojuist alles geïnstalleerd als Raid, zonder extra HDD aangesloten. Vervolgens ge reboot, asrock driver cd er in, die reboot na installatie van de eerste driver en boem, weer de melding "reboot and select boot device" ik snap er zo langzamerhand geen biet meer van.
Het is een "Natuurlijk" process.Unknown Alien schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:20:
[...]
Wat veroorzaakt nou dat de 4K writes met 1/3 omlaag gaan??
crucial M4 had in het begin 92MB 4K writes en nu 60MB .
[afbeelding]
[afbeelding]
Drivers zijn goeden ook niet veranderd. Enige wat veranderd is dat de SSD nu voor 22% vol zit ipv 15%.
[ Voor 48% gewijzigd door Swordlord op 27-09-2012 10:39 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Swordlord op 27-09-2012 10:36 ]
Verwijderd
7% meer gebruikte opslag ruimte is een degradatie van 4K writes met 1/3. Flinke daling. In de praktijk merk ik daar ook niks van, maar wil vaak weten waarom iets gebeurdMinder geheugen cellen om over uit te spreiden, gezien wear leveling of door de minder vrije capaciteit.
Daarbij is 4k write waarde een waarde waar je je het minst druk om hoeft te maken.
Wat Cipher ( RTC fan? )zegt. Wacht een maand en de prijzen van de 830 en M4 zijn weer gekelderd.Mr_gadget schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:48:
Ik zit er over te denken om bij de mediamarkt tijdens de geen btw dagen de Samsung 256 Gb te halen (voor ongeveer 142 euro). Is iets goedkoper dan de pricewatch. Is dit een goede deal of zal hij binnenkort nog goedkoper worden aangezien de opvolger al is aangekondigd? (vraag voor de tweakers die beschikken over een glazen bol)
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 27-09-2012 14:42 ]
Verwijderd
Bedankt voor je informatie reactie. Het is weer een stuk duidelijker geworden.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:45:
@Regeneration: [...]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door Phuncz op 28-09-2012 09:57 ]
MediaMarkt heeft op dit moment "19% BTW weg ermee" actie, dus dan is 142 euro wel degelijk een leuke prijs voor een 256GB SSD.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:25:
Ik zie niet zoveel reden nu snel nog een SSD te halen juist voor de BTW-verhoging. De SSDs zijn nu juist wat goedkoper aan het worden en tevens zijn er nieuwere types die eraan komen. Dat betekent dat de Crucial M4 en Samsung 830 nog wel een stuk goedkoper kunnen worden, terwijl de nieuwe M5 en 840 even de premium prijs kunnen vragen.
Die 2% extra BTW is dus niet zo significant dat het de prijsfluctuaties op de markt kan overtroeven. Ik zou gewoon wachten en later een goedkope SSD of nieuwere SSD halen.
En toch merk ik iig niets van de lage speeds met de 2 hdd's die ik eraan heb hangen (latency hebben die sowieso al, dus daar kan ik geen uitspraak overdoen).Phuncz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:52:
EDIT: blijkbaar de laatste pagina's niet, mijn excuses.
Anyway, de Marvell SATA-controller is ruk, hoge latency (not good), lage read/write speeds (lager dan SATA-300) en het kan voor andere problemen zorgen bij alternatieve OS'en.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bij harddisks heb je amper last van de toegevoegde latency, omdat die latency niet de bottleneck is voor je harddisk. Bij SSDs wel dus. Verder zit de onboard Intel/AMD controller geintegreerd in de chipset, welke een stuk grotere bandbreedte heeft naar de CPU dan een PCIe-1x link.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:45:
[...]
En toch merk ik iig niets van de lage speeds met de 2 hdd's die ik eraan heb hangen (latency hebben die sowieso al, dus daar kan ik geen uitspraak overdoen).
Het is volgens benches lager en dus beter aan de native controller (welke volgens mij ook via pci-x1 aangesloten is?), maar volgens mij is zo erg als je het nu schetst ook weer niet.
Dus niet, pcie hangt ook gewoon rechtstreeks aan de controller in je chip._JGC_ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:07:
[...]
Bij harddisks heb je amper last van de toegevoegde latency, omdat die latency niet de bottleneck is voor je harddisk. Bij SSDs wel dus. Verder zit de onboard Intel/AMD controller geintegreerd in de chipset, welke een stuk grotere bandbreedte heeft naar de CPU dan een PCIe-1x link.
DMI shares many characteristics with PCI-E, using multiple lanes and differential signalling to form a point-to-point link. Most implementations use a x4 link, while some mobile systems (e.g. 915GMS, 945GMS/GSE/GU and the Atom N450) use a x2 link, halving the bandwidth. The original implementation provides 10 Gbit/s each direction (using a x4 link). DMI 2.0 (introduced in 2011) doubles the transfer rate to 20 Gbit/s with a x4 link.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Je PCI-E lines voor je grafische kaarten gaan rechtstreeks je CPU in...MeNTaL_TO schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:20:
[...]
Dus niet, pcie hangt ook gewoon rechtstreeks aan de controller in je chip.
Zie http://www.intel.com/cont.../z77-express-chipset.html
[afbeelding]
pcie gelijk aan controller in cpu, de intel controller zit in de chip op mobo en wordt aangesproken via DMI 2.0.
[...]
[ Voor 43% gewijzigd door Swordlord op 28-09-2012 14:03 ]
Hmm, €142 voor zo'n goeie 256GB SSD is eigenlijk geen geld maar ik denk dat ik de verleiding toch ga weerstaan en voor de 840 serie ga._JGC_ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:11:
[...]
MediaMarkt heeft op dit moment "19% BTW weg ermee" actie, dus dan is 142 euro wel degelijk een leuke prijs voor een 256GB SSD.
Bij de BTW dagen wordt toch eigenlijk gewoon de prijs verlaagd? Dus als je zakelijk de Samsung SSD koopt kost ie 119 euroBull schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:31:
[...]
Hmm, €142 voor zo'n goeie 256GB SSD is eigenlijk geen geld maar ik denk dat ik de verleiding toch ga weerstaan en voor de 840 serie ga.
[ Voor 65% gewijzigd door SmiGueL op 28-09-2012 16:36 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One Mini P180 Wit | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 187,50 | € 187,50 |
1 | Tagan BZ 700W | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Asus P8Z77-M PRO | € 113,50 | € 113,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 422,85 |
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Verwijderd
neeVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:14:
De Kingston SSDNow V+200 120G staat op een online site in aanbieding voor slechts 69 € Ik dacht eraan om er 2 te kopen, zijn dit goede schijven? Heb momenteel een Corsair Force GT 90GB
Bedankt
Verwijderd
Is Overprovisioning perse nodig?Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 02:42:
Als je er twee wilt kopen, koop dan een betrouwbare SSD met ook hoge specs voor die grootte, dat is dan de pricewatch: Samsung 830 series 128GB. Als je twee in RAID0 wilt (?) zit je dan tegen de 1GB/s read en 700MB/s write. Ik raad wel aan dat je overprovisioning gebruikt, door een partitie te maken van 75% van de maximum grootte. Dit kun je achteraf altijd vergroten in Disk Management (Extend).
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 3% gewijzigd door .joepiedepoepie op 01-10-2012 10:01 ]
Nee, want dan wordt dit gedeelte eventueel gebruikt voor normale data opslag in rond te spelen...icecreamfarmer schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:55:
[...]
Is Overprovisioning perse nodig?
Kun je ook gewoon opteren om een deel niet te gebruiken maar wel zo dat dat de capaciteit zichtbaar is in Win.
Zoals je misschien al vaak genoeg hebt gelezen. Het maakt geen bal uit, zijn beide goede drives..joepiedepoepie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:59:
Ik wil dezer weken ook een SSD aanschaffen voor mijn laptop. Ik twijfel alleen nog tussen de Crucial m4 en de Samsung 830.
Mijn ouders hebben de Crucial m4 in hun desktop. Een vriend van mij heeft precies dezelfde laptop als ik en hij heeft de Samsung 830. Echter kreeg hij telkens bsod's en dit heeft hij "verholpen" door een niet legale windows 7 te installeren.
Op dit moment is de Samsung 830 nieuwer tov de Crucial m4, net iets goedkoper en zou hij net iets sneller zijn, dus dit heeft mij aan het twijfelen gebracht.
Zou ik dan voor de Samsung 830 gaan of de Crucial m4?
[ Voor 47% gewijzigd door Swordlord op 01-10-2012 10:07 ]
Ik lees al een paar maanden mee dus dat heb ik inderdaad gezien. Toch twijfel ik een beetje met het oog op de bsod's.Swordlord schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:00:
[...]
Zoals je misschien al vaak genoeg hebt gelezen. Het maakt geen bal uit, zijn beide goede drives.
Beide drives hebben een goede betrouwbaarheid opgebouwd..joepiedepoepie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:02:
[...]
Ik lees al een paar maanden mee dus dat heb ik inderdaad gezien. Toch twijfel ik een beetje met het oog op de bsod's.
True. Ik denk dat ik dan gewoon voor de Samsung 830. Als consument heb ik ook nog rechten, dus in het ergste geval kan ik het altijd retour doen en alsnog voor de Crucial m4 gaanSwordlord schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:03:
[...]
Beide drives hebben een goede betrouwbaarheid opgebouwd.
Vorige week kwam het bericht dat ie inderdaad defect bevonden is en vandaag kwam de dagwaarde van OCZ binnen, ik krijg €80 terug waarmee ik de kosten van een 128GB M4 er grotendeels uit hebRaven schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:25:
Vertex 2![]()
Had die gekocht voor de reputatie bekend werd en net binnen garantie (1 maandje nog) houd ie het voor gezien. De Vertex 2 wordt niet meer gedetecteerd en er brand een rode LED in de SSD. Aldus Google is dat R.I.P.
Dus maar RMA procedure gestart en ik kan als deze inderdaad het hoekje om is een ander model terug krijgen. Heb voor de M4 gekozen, al zat ik te twijfelen tussen die en de 830. Maar de M4 is langer op de markt, dan die maar. Nu maar afwachten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Die kleine 10 euro die je bij moet lappen voor de m4 zal het dubbel en dwars waard zijn me dunkt.Raven schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:18:
[...]
Vorige week kwam het bericht dat ie inderdaad defect bevonden is en vandaag kwam de dagwaarde van OCZ binnen, ik krijg €80 terug waarmee ik de kosten van een 128GB M4 er grotendeels uit heb
Denk het ook.joepiedepoepie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Die kleine 10 euro die je bij moet lappen voor de m4 zal het dubbel en dwars waard zijn me dunkt.
Zo'n vermoeden had ik al, ik denk dat ze de reputatie bij de betreffende winkel wel kennen, het is totaal geen probleem om een ander model weer te krijgen.Mafketel schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:27:
Je bent ook niet de enige die min of meer deze route gebruikt om van een vertex2 naar een betrouwbare ssd te gaan.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 26% gewijzigd door Jorruchie op 02-10-2012 11:49 ]
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Samsung heeft tot nu toe alleen aangegeven dat hun TLC SSD net zo lang mee zou gaan als de MLC drives van de concurrentie. Die 750x werd tijdens de introductie van de drive nergens vernoemd...MeNTaL_TO schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:47:
Vraag me af hoeveel mensen beginnen te stressen over de hoeveelheid writecycles op de TLC flashchips van de Samsung 840 (750keer).
Verwijderd
Maar wel in de review op hardware.info.arnoud_h schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:56:
[...]
Samsung heeft tot nu toe alleen aangegeven dat hun TLC SSD net zo lang mee zou gaan als de MLC drives van de concurrentie. Die 750x werd tijdens de introductie van de drive nergens vernoemd...
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 02-10-2012 08:34 ]
Normale scores voor een laptop met SATA-300...PWM schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:33:
Mijn Samsung 830, 256gb in mijn E6410 gestopt (i7, 8GB). Onder Windows 7 kom ik niet verder dan Seq read/write van 230/217.
Eerst maar eens alle drivers aflopen, maar nog niet het begin waar ik op hoopte. Per ongeluk wel de hele SSD als 1 partitie gebruikt. Heeft het nog zin om achteraf de partitie te verkleinen?
MeNTaL_TO schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:47:
Vraag me af hoeveel mensen beginnen te stressen over de hoeveelheid writecycles op de TLC flashchips van de Samsung 840 (750keer).
Je hebt de klok horen luiden maar niet weten waar de verdomme klepel hangt ?
[ Voor 37% gewijzigd door Swordlord op 02-10-2012 09:27 ]
En vervolgens zelf niet lezen, ik vraag me af hoeveel mensen er gaan stressen omdat ze nu al truuks uit halen om op een MLC zo weinig mogelijk te schrijven.Swordlord schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:16:
[...]
Je hebt de klok horen luiden maar niet weten waar de verdomme klepel hangt ?
Brand roepen als er geen brand is?
Paniek zaaien om niks?
Kort samengevat... Lezen is een kunst!!!
Hardware.info heeft in hun review situaties geschetst, waar 750 write cycles als voorbeeld wordt gebruikt om zo aan te geven hoe lang de levensduur is ook al zouden de write cycles drastisch lager zijn..
Samsung zelf heeft in hun presentaties over de 840 en het TLC nand geclaimed dat de write cycles gelijkwaardig zijn aan normaal MLC nand. Dus ik ga er van uit dat de write cycles gewoon 2000-3000 zijn...
De overstap naar TLC-chips geeft overigens wel te denken. Hoewel Samsung er zelf geen uitspraken over doet, is algemeen bekend dat TLC-chips veel minder vaak herschreven kunnen worden dan tot dusver gangbare MLC-chips, die twee bits per cel opslaan. Bij de huidige generatie 2x nm chips kunnen cellen in MLC-chips gemiddeld zo'n 3000x herschreven worden voordat ze geen nieuwe data meer kunnen verwerken. Bij TLC ligt die hoeveelheid naar verluidt rond de 750x. Is dat erg? Voor normale consumenten vermoedelijk niet. Voor wie z'n PC echter zeer intensief of (semi-)professioneel gebruikt kan het potentieel wél voor problemen zorgen.
[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-10-2012 10:15 ]
Tweakers.net:Samsung couldn't tell us any exact P/E cycle numbers, but they claimed that the 840 has higher endurance than many competitors MLC based SSDs.
Zo kan ik nog wel wat meer bronnen voor die claim van samsung opnoemen...Verder zou tlc-geheugen minder write/erase-cycles aankunnen, maar Samsung claimt dat zijn tlc-geheugen een vergelijkbare levensduur heeft als mlc-geheugen van de concurrent. Dat ligt momenteel rond de 3.000 w/e-cycli.
[ Voor 28% gewijzigd door Swordlord op 02-10-2012 11:30 ]
SRK35ZS-W
Verwijderd
Edit: er blijkt alleen maar ellende te komen van deze firmware, hooguit toepassen als je al problemen heb met je M4.Release Date: 09/25/2012
[...]
Version 010G includes the following changes:
Improved Trim response time
Improved power-on-to-ready time (known as POR, or TTR for Time-to-ready)
Improved resume-time from low power modes, and improved reliability of warm reboot
Improved power consumption by disabling HIPM (Host Initiated Power Management)
[ Voor 20% gewijzigd door Murk op 05-10-2012 01:19 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Hoeveel heeft dan de M4? Ik heb 119,2 GB ruimte (NTFS), dat is volgens mij 128 GiB geformateerd.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:30:
Elke SSD doet aan overprovisioning (typisch 7%), de 840 alleen meer dan anderen (ongeveer 9% schat ik).
[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-10-2012 14:14 ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 14:18 ]
[ Voor 14% gewijzigd door jostefa op 03-10-2012 15:23 ]
Verwijderd
Dit is een release van 5 maanden geleden om dat meteen prehistorisch te noemen? Bedankt voor je bericht heb het vorige bericht geüpdatet met de smart resultaten.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:08:
Verder draai je PCI mode, dat had je zelf ook kunnen zien als je niet zo'n prehistorische versie van AS SSD gebruikte.
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 15:45 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Swordlord op 03-10-2012 15:50 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Habana op 03-10-2012 17:13 ]
Verwijderd
Een schijf image is gebaseerd op de gehele LBA van de schijf.Habana schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:49:
@ CiPHER, Ja eigenlijk wel logisch, geen trim dan heeft inderdaad ook de toolbox weinig zin, maar is een Windows Image/systeemkopie maken en terug zetten dan in dit geval dan niet makelijker, uiteraard na een secure erase , dit zal dan toch een regelmatig terug komend iets zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 03-10-2012 17:35 ]
[ Voor 77% gewijzigd door r.marijnissen op 04-10-2012 18:46 ]
er is genoeg vergelijkingsmateriaal beschikbaar om zelf een conclusie te kunnen trekkenr.marijnissen schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:45:
Dit zijn scores van mijn samsung 830 256Gb.
Beetje normaal?
http://imageshack.us/a/img405/1600/screenshotssdbench.png
Kan per schijf.icecreamfarmer schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:41:
Ik heb zowel een ssd als een hdd moet ik dan nog steeds de indexing service, prefetch uitzetten?
Of kan ik dat ook per schijf regelen?
Hoe precies want als ik indexing voor de ssd wil uitzetten krijg ik een foutmelding.
[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-10-2012 20:00 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq