Ok, even een recap van m'n probleem:
Oude setup: twee HDDs, een van 250 GB en een van 500 GB. Windows geinstalleerd op de 250GB HDD.
Nieuwe setup: twee HDDs + SSD. Windows geinstalleerd op SSD, 250GB HDD geformateerd.
Mijn 'nieuwe' systeem werkt niet lekker samen met de oude 250GB HDD sinds ik windows op de SSD geinstalleerd heb. Een paar symptomen:
1. Video afspelen die op de 250GB HDD staat: video hangt vast na een minuut of 2.
2. Windows explorer openen op een locatie op de 250GB HDD: explorer hangt vast voor een minuutje.
3. Game geinstalleerd op de 250GB HDD opstarten: laden duurt enorm lang en pc hangt.
1. Zelfde video afspelen nadat ik hem naar de andere 500GB HDD (of de SSD) verplaats: geen problemen
2. Geen problemen met toegang tot bestanden op de 500GB HDD.
3. Zelfde game geinstalleerd op de 500GB HDD: geen problemen.
4. Vanuit deze game bestanden benaderen die op de 250GB HDD staan: game hangt.
Er is dus duidelijk iets aan de hand met de 250GB HDD. Ik ga er even vanuit dat hij niet kapot is, dat zou wel heel toevallig zijn (tenzij formateren iets kapot zou kunnen maken

), maar waar kan het dan wel aan liggen? In de Disk Management zag ik dat deze drive als Active stond (terwijl er geen windows op staat) en ik dacht dat dit het probleem was. Dit heb ik verholpen echter, de drive is nu niet meer Active (nu is een 100MB partitie op de SSD drive Active), maar (ook na reboot) blijft het probleem bestaan.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?