Hallo allemaal,
Ik wil bij deze even een apart topic openen over de problemen die veel mensen toch nog hebben met deze zogenaamde 'brakke' SATA-600 controller. De bedoeling is om elkaar te helpen om de SATA-600 ssd's toch wel fatsoenlijk aan de praat te krijgen zodat mensen die destijds een duurder moederbord hebben gekocht vanwege de SATA III poort geen kat in de zak gekocht heb.
Het gaat over de Marvell 9128 SATA 6G controller die vooral op moederborden van Gigabyte en MSI aanwezig is.
Deze post heb ik geplaatst in het [BBG] SSD aanschaf topic:
Ik wil bij deze even een apart topic openen over de problemen die veel mensen toch nog hebben met deze zogenaamde 'brakke' SATA-600 controller. De bedoeling is om elkaar te helpen om de SATA-600 ssd's toch wel fatsoenlijk aan de praat te krijgen zodat mensen die destijds een duurder moederbord hebben gekocht vanwege de SATA III poort geen kat in de zak gekocht heb.
Het gaat over de Marvell 9128 SATA 6G controller die vooral op moederborden van Gigabyte en MSI aanwezig is.
Deze post heb ik geplaatst in het [BBG] SSD aanschaf topic:
Ook heb ik op het forum van Gigabyte een post geplaatst in de hoop dat zei ons verder kunnen helpen om het wel werkend te krijgen. Ik zal binnenkort eens kijken of we ook marvell kunnen contacteren.Ik heb hier: http://www.station-drivers.com/page/marvell.htm Gezien dat er nieuwe marvell drivers zijn voor de 91xx serie van de Marvell SATA3 controller. Ik heb zelf namelijk ook zo'n moederbord (Gigabyte-GA-P55A-UD6) met een 9128 controller en het schijnt dat het met de nieuwe firmware wel goed werkt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat die controller de snelheden van de M4 niet haalt. Die haalt namelijk 415 mb/s. Dat een brakke controller geen beloofde 600 kan halen ok, maar die 415 met de nieuwe firmware moet te doen zijn!
[ Voor 8% gewijzigd door Tc-Chub op 23-05-2011 22:34 ]