Net iets gek gehad:
een Samsung 843T van een vriendin werd plots niet meer herkend door Windows.
Gloednieuwe ssd, en momenteel nog weinig gebruikt: momenteel haar data schijf maar er moet in de toekomst Windows op komen.
Dus ja ik plug hem bij mij in via een 2,5" usb case: Windows begint meteen stuurprogramma's te installeren.
Goed dacht ik, maar bleek te vroeg gejuicht: ssd was niet te vinden in de verkenner of in disk management.
Zelfs na restart en verschillende USB poorten, geen reactie meer van de ssd.
Dan maar eens hetzelfde gedaan bij mijn Macbook: *ploink* ssd wordt meteen herkent. Meteen maar even haar data gered, ssd een format gegeven en data teruggezet.
Ik hand de ssd terug aan mijn Windows pc: geen reactie.
Terug aan de Macbook: wel reactie. Dus dan geformatteerd als vrije ruimte (partities verwijdert dus), en via eSata aan Windows gehangen: ssd wordt perfect herkend.
Dan onder Windows de partitie terug gemaakt, en nu lijkt alles weer perfect in orde.
SMART is volledig clean, er stond zelfs nog geen 1 uur op de teller. Wel 18 start/stops op de teller waarvan 17 keer POR recovery.
Ik vermoed dus dat ze de "hardware veilig verwijderen" knop niet weet staan en dat ze prijs had bij het uittrekken van de schijf.
Maar ik vind het persoonlijk nogal gek dat de schijf zelfs niet in Disk Management tevoorschijn kwam, terwijl mijn Macbook met een 3rd party NTFS programma de schijf wel meteen zag er kon formatteren.
*Offtopic* Iemand trouwens gemerkt dat we over de 10 000 posts gemaakt hebben in dit topic?
Hoog tijd voor een deel 10 me dunkt
[
Voor 4% gewijzigd door
Malantur op 17-01-2014 00:12
]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.