Mooi verhaal hier.
Ik heb afgelopen maandag een nieuw abo afgesloten bij Vodafone (nummerbehoud vanaf T-Mobile). Donderdag heb ik bericht gekregen dat mijn nummerbehoud was goedgekeurd. Fijn, alles zou nu in gang gezet worden.
Gisteren contact gehad met Vodafone (0800 nummer klantenservice) en ze vertelde mij dat ik in de loop van de dag een email zou krijgen voor een bezorgafspraak. Mocht dat niet gebeuren, dan moest ik bellen met een andere afdeling. Ik kreeg dat nummer.
Gisteren geen mail gehad, dus vandaag even gebeld. Wat blijkt, deze afdeling Logistics (oid) die vertelt mij dat mijn telefoon klaar staat voor verzending, maar dat ze 'm pas zullen verzenden als het nummerbehoud goedgekeurd is. Ik vertel deze aardige dame dat mijn nummerbehoud afgelopen donderdag al is goedgekeurd. Dat stond niet in haar systeem, maar het synchroniseren van de systemen duurt altijd even zei ze. Dus ze verwachtte vandaag of morgen dat ze gesynchroniseerd zouden worden en dan kon mijn iPhone gelijk verstuurd worden. Ik zou daarvan bericht krijgen.
Wel opmerkelijk dat Vodafone sneller met de klant communiceert dan intern tussen de verschillende afdelingen

En dat verhaal van synchroniseren vind ik maar raar. Hoezo lezen niet beide afdelingen dezelfde database uit? Als ik op de pagina kijk over de status van nummerbehoud, dan staat daar 'goedgekeurd'. Dus ik kan als klant wel de juiste database uitlezen, maar de verschillende afdelingen niet?
Ik heb geduld, vind de klantenservice van Vodafone wel ontzettend vriendelijk!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.