Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Dit topic zal weinig tot geen uitleg nodig hebben.

Wel wat spel regels / dingen die belangrijk zijn om te weten:

- Bestellingen via Apple zijn het snelst.
- Providers weten niet wat ze krijgen qua aantallen, als ze je iets beloven: niet geloven!!
- Providers willen klanten aan zich binden, ze zullen dus uitspraken gaan doen die niet handig zijn!!
- Je bent pas zeker van een toestel als je hem in je hand hebt!!
- Deel nooit je track&trace!

Verder heb ik weer een formuliertje gemaakt waarop je je bestelling kan invullen. Graag volledig invullen en bijwerken indien de status veranderd of je wat nieuws te melden hebt.

Het is onmogelijk om nu al officieel te bestellen (laat staan te betalen!) dus ik zal met regelmaat even kijken of mensen al wat ingevuld hebben: Dat wordt dan verwijderd!

Invullen kan hier
Resultaten vind je hier

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 12-09-2024 12:02 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:57
Toppe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:32:
Dit topic zal weinig tot geen uitleg nodig hebben.

Wel wat spel regels / dingen die belangrijk zijn om te weten:

- Bestellingen via Apple zijn het snelst.
- Providers weten niet wat ze krijgen qua aantallen, als ze je iets beloven: niet geloven!!
- Providers willen klanten aan zich binden, ze zullen dus uitspraken gaan doen die niet handig zijn!!
- Je bent pas zeker van een toestel als je hem in je hand hebt!!
- Deel nooit je track&trace!

Verder heb ik weer een formuliertje gemaakt waarop je je bestelling kan invullen. Graag volledig invullen en bijwerken indien de status veranderd of je wat nieuws te melden hebt.

Het is onmogelijk om nu al officieel te bestellen (laat staan te betalen!) dus ik zal met regelmaat even kijken of mensen al wat ingevuld hebben: Dat wordt dan verwijderd!

Invullen kan hier
Resultaten vind je hier
Kleine tip. Pas je formulier aan naar Odido… staat nog t-mobile.. :+

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Hopen dat het bestellen vrijdag beetje soepel verloopt. Heb namelijk best negatieven ervaringen. Met name via apple zelf.

[ Voor 56% gewijzigd door grote_oever op 11-09-2024 22:36 ]

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 12:47
Welke negatieve ervaringen heb je het dan over? Totaal onmogelijk om een iPhone te bestellen?

• grote_oever
SlideR NL schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:36:
Welke negatieve ervaringen heb je het dan over? Totaal onmogelijk om een iPhone te bestellen?
Het betalen lukte vorige keer niet en site was regelmatig down:

Iphone 14 pro beschikbaar om 14:00 en ik zat voor de tijd klaar.

14:15: Site niet lekker te navigeren grote_oever in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"
14:20: bestelling kunnen plaatsen, maar kon niet betalen: grote_oever in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"
14:26: uiteindelijk bestelling kunnen plaatsen, maar levertijd was al een maand opgelopen: grote_oever in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"

Een dag daarna besteld bij bol.com. Hier was hij op voorraad en ik had hem de voglende dag in huis.

Bij de telefoon daarvoor (iPhone X) ook de bestelling via apple geannuleerd en hem vervolgens mij coolblue besteld.

Levertijd van Apple store loopt heel snel op. Nadeel wat ik heb is dat deze boer niet dicht bij een apple store woont. Dus ophalen is voor mij geen optie.

[ Voor 40% gewijzigd door grote_oever op 11-09-2024 22:45 ]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
@grote_oever Dat de iPhone X toen zo snel uitverkocht was, was logisch. Er was best wel veel vertraging tijdens de productie en echt iedereen en de buurvrouw wilde er eentje hebben.

Ik zit zelf altijd met meerdere apparaten klaar en test mijn betaalmethodes van tevoren. Het is tot nu toe ieder jaar gelukt.

Alleen bestelde ik een zwarte iPhone 15 Pro Max en viel deze in het echt tegen. Toen moest ik er alsnog eentje van Marktplaats halen.

En de iPhone 6, 6S en 7 heb ik opgehaald in de Store. Ik woon in Groningen, maar ja, toen had je nog studenten-ov onder het oude stelsel (dus geen schuld). :D

In het algemeen voor iedereen: providers zijn vaak waardeloos qua levertijden. Coolblue weet vaak snel te leveren. Bol ook wel. MediaMarkt en Amac zijn bijna iedere jaar de grote verliezers. Bestel dus niet bij Amac als om 13:30 de pre-order al open is. Dat is vragen om problemen.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-04 20:29
Ik ga de mijne via proximus abonnement nemen,mijn vorig abonnement is vervallen.

Hopelijk valt het wat mee qua levertijd.

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-04 20:55
Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:03:
@grote_oever
In het algemeen voor iedereen: providers zijn vaak waardeloos qua levertijden. Coolblue weet vaak snel te leveren. Bol ook wel. MediaMarkt en Amac zijn bijna iedere jaar de grote verliezers. Bestel dus niet bij Amac als om 13:30 de pre-order al open is. Dat is vragen om problemen.
En hoe is de ervaring met Belsimpel?

• grote_oever
Dennisweb schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:03:

Ik zal iedereen aanraden om bij de Amac te bestellen :+ Groter de kans dat ik rustig kan bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lisa1994
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-04 17:38
grote_oever schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:59:
[...]

Ik zal iedereen aanraden om bij de Amac te bestellen :+ Groter de kans dat ik rustig kan bestellen!
Ik denk dat het dit jaar sowieso gaat meevallen.
Iedereen zegt toch mwah.

Ik ga bij Apple bestellen; proberen via de app en de browser

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:48
Toppe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:32:

Invullen kan hier
Resultaten vind je hier
Ik wil hem best wel invullen vrijdag maar de ingevulde e-mailadressen zijn openbaar, ik zit er niet op te wachten nog meer spam te ontvangen :+

• grote_oever
Ping83 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik wil hem best wel invullen vrijdag maar de ingevulde e-mailadressen zijn openbaar, ik zit er niet op te wachten nog meer spam te ontvangen :+
@Toppe Er staat inderdaad een vraag over een emailadres in die verplicht is. Als je resultaat bekijkt zie je dat één iemand hem al ingevuld heeft met zijn emailadres erbij.

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 11:09
E-Mail openbaar is inderdaad een grote no-no en ook niet nodig. Kleine aanpassing door Toppe moet mogelijk zijn. Ik kan via mijn werk 1 bestellen dus hoop dat Coolblue, Mobiel of Belsimpel een goede voorraad hebben.

• Toppe
Ping83 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:56:
[...]

Je moet van google een mail adres invullen omdat je hem anders later niet meer kan aanpassen... Daar kan ik niets aan doen

Oplossing: Is hier. Je moet nog wel een mail adres invullen maar die is niet meer zichtbaar.

Voor de mensen die denken, hé toppe gaat mijn mail adres verkopen, onjuist. Je kan een 'Hide-my-mail' aanmaken óf je gebruikt deze oplossing: https://10minutemail.com/ sla alleen de link wél op want anders kan je hem niet aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door Toppe op 12-09-2024 12:07 ]

• Toppe
lisa1994 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:03:
[...]

Ik denk dat het dit jaar sowieso gaat meevallen.
Iedereen zegt toch mwah.

Ik ga bij Apple bestellen; proberen via de app en de browser
En ieder jaar is de teleurstelling groot :+

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Een pro max 512 natural voor mij dit jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 22-04 22:07
Toppe schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:03:
[...]

En ieder jaar is de teleurstelling groot :+
Hou er rekening mee dat het morgen vrijdag de 13e is >:)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rechtstreeks via Apple heb je direct de meeste duidelijkheid over wanneer je je toestel krijgt. Het grote voordeel van de providers is echter dat je altijd - ook bij release - korting krijgt van zeker zo’n €100 tot €200.

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-04 20:55
Uniciteit schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:35:
Rechtstreeks via Apple heb je direct de meeste duidelijkheid over wanneer je je toestel krijgt. Het grote voordeel van de providers is echter dat je altijd - ook bij release - korting krijgt van zeker zo’n €100 tot €200.
Krijg je die korting door via de website te bestellen of alleen als je iemand persoonlijk spreekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mad Wally schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:58:
[...]

Krijg je die korting door via de website te bestellen of alleen als je iemand persoonlijk spreekt?
Gewoon via de website!

Je kan ook nog overwegen om via een site als mobiel.nl of belsimpel.nl te bestellen - daar is de korting vaak nog wat hoger. Dan wel goed om te weten: zulke sites hebben wel de minst betrouwbare levertijden. Daar kun je rustig een aantal weken moeten wachten.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:57
Ik ga gewoon via Odido bestellen. Ik mag verlengen en doe daar elke 2 jaar een iPhone bij. Dit jaar minder frustratie hoop ik. We gaan het meemaken. 🤞🏻

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• Alekz87
  • Nu online
Ik ga m morgen bestellen vanuit m’n vakantiehuisje in Frankrijk. Echter ben ik pas 21/22 september thuis. Benieuwd of je een levermoment/dag kan kiezen. Ik ga verlengen via KPN

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• grote_oever
Zit daar nog heel veel voordeel bij? Ik kan ook verlengen bij KPN. Ik lees al dat levertijden niet super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Hoe laat gaan de pre-orders open? 14.00u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tristan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 06:44:
Hoe laat gaan de pre-orders open? 14.00u?
Bij Mobiel.nl heb ik de verlengmail gekregen dat het om 14:00 kan. Apple ook 14:00. Rest weet ik niet zeker omdat ik in het verleden wel eens heb gehoort dat Apple om 14:00 begint en providers/winkels om 15:00. Die mobiel.nl mail zorgt bij mij dus voor wat verwarring.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:36
ik ben nog nieuw in het apple gebeuren, ik ga van een gewone 13 naar een 16 pro, nu zt ik voor mijn werk nog 2 weken in België. hoe betrouwbaar is de levertijd van apple, als ze zeggen dat ze op de 20ste leveren gebeurt dat dan ook of kan het dan nog veel later worden en heb je de mogelijkheid om je order nog te annuleren?

alvast bedankt en iedereen veel succes om 14 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJSP
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
baco101 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:33:
ik ben nog nieuw in het apple gebeuren, ik ga van een gewone 13 naar een 16 pro, nu zt ik voor mijn werk nog 2 weken in België. hoe betrouwbaar is de levertijd van apple, als ze zeggen dat ze op de 20ste leveren gebeurt dat dan ook of kan het dan nog veel later worden en heb je de mogelijkheid om je order nog te annuleren?

alvast bedankt en iedereen veel succes om 14 uur
Als de levertijd op dat moment nog op de 20ste staat dan levert Apple in de regel ook op die dag.

Jij ook succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-04 16:04
Vandaag is de dag! :)

De overstap van mijn mooie iPhone XS naar de iPhone 16 Pro Black 256GB.

Twijfel alleen nog of ik via Vodafone F&F bestel of dat ik gewoon even langs de Vodafone winkel rij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:15
Plezier allemaal vandaag. Ik ga wel meelezen om toch een beetje mee te genieten en herinneringen op te halen 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:53
Weet iemand of je bij de bestelling bij Apple ook de afleverdatum kan aanpassen of dat dit pas later vlak voor het bezorgmoment kan?
De 20e gaan we net 's ochtends een weekend weg, maar ik denk dat bij later bestellen de datum nog veel verder weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:00
Ik zit vanmiddag ook klaar om over te stappen van KPN naar Odido. Ga voor een witte Pro Max 256GB.
Ben benieuwd naar de animo dit jaar, volgens mij valt het wel mee als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Pino112 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:10:
Weet iemand of je bij de bestelling bij Apple ook de afleverdatum kan aanpassen of dat dit pas later vlak voor het bezorgmoment kan?
De 20e gaan we net 's ochtends een weekend weg, maar ik denk dat bij later bestellen de datum nog veel verder weg is.
Bij de meeste koeriers kan je zelf de datum aanpassen zodra je de track en trace hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
MartijnMartijn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:26:
Ben benieuwd naar de animo dit jaar, volgens mij valt het wel mee als ik het zo lees.
Elk jaar gaat dit zo, iedereen denkt dat het wel mee valt maar uiteindelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-04 22:38
Toppe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:34:
[...]

Elk jaar gaat dit zo, iedereen denkt dat het wel mee valt maar uiteindelijk....
Moet zeggen dat het vorig jaar voor mij super soepel ging via Apple. Maar ik had dan ook gewoon de zwarte 15pro, terwijl de natural titanium (en pro max) toen de hardloper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Yep, vandaag d-day! Ik wens jullie bankrekening allemaal beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:18
Succes iedereen vandaag, ik zit vandaag op kantoor, nu nog hopen dat we geen stroomstoring krijgen vandaag, het is tenslotte vrijdag de 13e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:37
Oja vrijdag de 13e.... :P
Ik ben waarschijnlijk onderweg rond 14uur. Heeft iemand ervaring met direct bestellen bij Apple via de Store op je iPhone?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avinator
  • Laatst online: 00:24
Bushalte schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:30:
Ik ben waarschijnlijk onderweg rond 14uur. Heeft iemand ervaring met direct bestellen bij Apple via de Store op je iPhone?
Uit eigen ervaring werkt het via de app (iPhone of iPad) sneller dan via de website. De afgelopen jaar ook meer succes gehad via de app. Overigens kon je alvast jouw gewenste model markeren als favoriet waardoor je straks om 14:00 uur alleen op bestellen hoeft te drukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 14:25

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ah, we meet again! Het is weer die tijd van het jaar! :)
Bushalte schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:30:
Mijn ervaring is dat het volledige willekeur is. Het ene jaar kom je er sneller door via de site en het andere jaar via de app. De laatste jaren vind ik het bestelproces bij Apple zelf heel onbevredigend dus bestel ik tegenwoordig elders.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Reem0nN schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:10:
Succes iedereen vandaag, ik zit vandaag op kantoor, nu nog hopen dat we geen stroomstoring krijgen vandaag, het is tenslotte vrijdag de 13e :P
Heb de powerbank klaar liggen voor de laptop/iphone, 4G backup internet etc :+

En honger }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Vorig jaar zat ik erin voor iedereen anders aan. Dat was rustig bestellen en geen problemen. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Maandag zat ik al tijdens het event op de nieuwe pagina’sj. Geeft wel hoop, want ik ben zo ongeduldig als de neten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-03 16:08
Weet iemand wat vorig jaar de prijzen waren van de 15 en 15pro bij Vodafone? Lagen die (veel) lager dan de adviesprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Coolblue komt met best behoorlijke beloftes:

“Vanaf vrijdag 13 september 14.00 uur bestel je jouw nieuwe iPhone bij Coolblue. De pre-order periode loopt tot en met donderdag 19 september 23.59 uur. Als je tijdens de pre-order periode bestelt, heb je jouw toestel vrijdag 20 september in huis. Kies voor ophalen in de winkel als je 's ochtends vroeg al je iPhone wilt hebben.”

Dus zolang je hem voor de 19e besteld heb je hem schijnbaar de 20e binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Skinnyice schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:22:

“Vanaf vrijdag 13 september 14.00 uur bestel je jouw nieuwe iPhone bij Coolblue. De pre-order periode loopt tot en met donderdag 19 september 23.59 uur. Als je tijdens de pre-order periode bestelt, heb je jouw toestel vrijdag 20 september in huis. Kies voor ophalen in de winkel als je 's ochtends vroeg al je iPhone wilt hebben.”

Dat is nog al wat. Benieuwd of ze dat waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-04 21:16

Dat zegt eigenlijk niks over de voorraad, alleen benadrukken ze wat ze eigenlijk dagdagelijks doen en dat is gewoon de volgende dag geleverd.

Niks speciaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
PrettigGestoord schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:26:
[...]

Dat zegt eigenlijk niks over de voorraad, alleen benadrukken ze wat ze eigenlijk dagdagelijks doen en dat is gewoon de volgende dag geleverd.

Niks speciaals aan.
Ben ik het niet perse mee eens. Dit is een speciale landingspagina en ze doen al jarenlang preorder momenten. Als je weet dat in het eerste uur de hele voorraad van dag 1 besteld gaat worden zet je dit niet op je website. Of ze proberen mensen over te halen om bij hun te bestellen en daarna te melden “oh nee, het wordt toch 1 november”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Skinnyice schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:30:
[...]

Ben ik het niet perse mee eens. Dit is een speciale landingspagina en ze doen al jarenlang preorder momenten. Als je weet dat in het eerste uur de hele voorraad van dag 1 besteld gaat worden zet je dit niet op je website. Of ze proberen mensen over te halen om bij hun te bestellen en daarna te melden “oh nee, het wordt toch 1 november”
Dat laatste. Dat heeft CoolBlue een paar jaar geleden ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36

Je kan niet meer pre-orderen als de voorraad op is, op die manier kan Coolblue zijn beloftes nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Laatst online: 00:18
Tristan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:54:
[...]

Je kan niet meer pre-orderen als de voorraad op is, op die manier kan Coolblue zijn beloftes nakomen.
Helaas heeft Coolblue wel vaker te veel bestellingen toegelaten, en orders moeten annuleren of in de mail aangeven dat het wordt omgezet in een backorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Tristan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:54:
[...]

Ze plaatsen een bestelling bij Apple, wat er geleverd wordt is maar de vraag.

Je plaatselijke supermarkt kan wel 100 potten pindakaas bestellen maar als er maar 50 zijn krijgen ze er maximaal 50...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik bestel maar gewoon weer bij Apple. Dat is altijd goed gegaan, dus dat blijven we mooi doen. Vind het toch altijd een gok of je ‘m op release dag krijgt als je bij Coolblue, Belsimpel, Mobiel etc bestelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkKyvIx1Pb5C9gzOZ5dMi7FaPT8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/V2wonlsLMPILhKSQNWurvBS7.gif?f=user_large

Iedereen al zenuwachtig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 14:25

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Coolblue heeft in mijn geval met die preorders vaker beloftes moeten breken dan dat ze die na hebben kunnen komen. De afgelopen twee jaren bleven ze na mijn preorder om enkele minuten na 14.00 volhouden dat ze gingen leveren bij release tot ze de dag voor levering opeens belden dat het nog een paar weken kon duren.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
RiccardoNL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:57:
Ik bestel maar gewoon weer bij Apple. Dat is altijd goed gegaan, dus dat blijven we mooi doen. Vind het toch altijd een gok of je ‘m op release dag krijgt als je bij Coolblue, Belsimpel, Mobiel etc bestelt.
Zie mijn eerder ervaring. Zelf heb ik veel betere ervaringen met Coolblue en bol.com dan met de apple store. Dus ja, tis maar om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 19:47
Zijn de prijzen van Vodafone al bekend misschien? Normaal altijd los via Apple, maar icm abonnement is meestal goedkoper dacht ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Laatst online: 05-11-2024
Toppe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:56:
[...]

Ze plaatsen een bestelling bij Apple, wat er geleverd wordt is maar de vraag.

Je plaatselijke supermarkt kan wel 100 potten pindakaas bestellen maar als er maar 50 zijn krijgen ze er maximaal 50...
Die bestelling lijkt mij op B2B niveau toch al lang geplaatst? Ze weten allang wat er geleverd word, vraag is alleen of dat voldoende is voor de vraag straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
gday schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:40:
[...]

Coolblue heeft in mijn geval met die preorders vaker beloftes moeten breken dan dat ze die na hebben kunnen komen. Afgelopen jaar bleven ze na mijn preorder om enkele minuten na 14.00 volhouden dat ze gingen leveren bij release tot ze de dag voor levering opeens zeiden dat het nog een paar weken kon duren.
Ik zal het voor iedereen nog eens goed uitleggen:

Apple presenteert de nieuwe iPhone. De dag daarna gaan alle resellers aan de slag om iPhones te bestellen. Dit gaat op de gok. Zolang de iPhones nog niet op transport naar de resellers gaan weet niemand hoeveel ze gaan krijgen, het is een stukje vraag en aanbod.

Even in jip en janneke:

Calve heeft 100.000 potten pindakaas in het magazijn staan. Albert Heijn, Jumbo en Picnic bestellen elk 60.000 potten: 180.000 of te wel, 80.000 potten minder dan wat ze willen.

Over het hele jaar zijn er 1.900.000 potten verkocht:
Albert Heijn: 800.000 potten -> 42%
Jumbo: 700.000 potten -> 36%
Picnic: 400.000 potten -> 21%

Of te wel, wat zullen ze ontvangen:
Albert Heijn: 42.000 potten
Jumbo: 36.000 potten
Picnic: 21.000 potten

Dit werkt met iPhones net zo. Elke reseller zal zeggen dat je geleverd krijgt op de release dag want elke iPhone die ze verkopen is gewoon geld.

Als op een iPhone 8% marge zit dan is dat -even gemiddeld genomen- €96 per toestel. Als ze er 1000 verkopen dan pakken ze even €96.000 zonder dat ze er iets voor hoeven te doen.

Enige zekerheid qua datum is Apple, de rest is gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:41
BekSide schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:48:
Zijn de prijzen van Vodafone al bekend misschien? Normaal altijd los via Apple, maar icm abonnement is meestal goedkoper dacht ik toch.
Of hopelijk heeft Vodafone deze keer ook een super actie zoals bij de s24 Ultra en de Flip6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
creapYYY schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:52:
[...]

Die bestelling lijkt mij op B2B niveau toch al lang geplaatst? Ze weten allang wat er geleverd word, vraag is alleen of dat voldoende is voor de vraag straks.
Nee, want als dat zo is is de oplossing ook eenvoudig: De aantallen die je krijgt beschikbaar stellen op je website en op is op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:54
Nou, nog 1 uur voordat we weer kunnen vloeken op de site, dat zo'n groot bedrijf het niet voor elkaar krijgt om gewoon om 14:00 online te zijn. Succes iedereen!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
carpebios schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:00:
Nou, nog 1 uur voordat we weer kunnen vloeken op de site, dat zo'n groot bedrijf het niet voor elkaar krijgt om gewoon om 14:00 online te zijn. Succes iedereen!
Ben nu al aan het vloeken omdat ik niet eens even bij m'n Apple Store account m'n betalings gegevens kan bekijken :+ .

Vrij laat besloten toch ook eens een nieuwe iPhone te kopen, staat de site nu al dicht/in voorbereidingsmodus. Ik kijk volgende maand wel weer waar de levertijd dan op staat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Wel allemaal de lijst invullen hé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Propane schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:03:
[...]
Ben nu al aan het vloeken omdat ik niet eens even bij m'n Apple Store account m'n betalings gegevens kan bekijken :+ .

Vrij laat besloten toch ook eens een nieuwe iPhone te kopen, staat de site nu al dicht/in voorbereidingsmodus. Ik kijk volgende maand wel weer waar de levertijd dan op staat :P .
Apple Pay gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Propane schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:03:
[...]

Ja, vanmorgen rond 09:00 was hij al dicht, echt bizar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Op de een of andere manier werkt Apple Pay met weinig kaarten op de apple site bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Weet iemand hoe veel hij vorig jaar goedkoper was bij odido?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
carpebios schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:04:
[...]

Op de een of andere manier werkt Apple Pay met weinig kaarten op de apple site bij mij.
Geen idee. Heb gewoon een creditcard bij de ING en die doet het prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
* Toppe wordt hyper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fh2tqQ-7jDXssjghvYF9tuuFDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wObENA0epbpwfiSLtO9Zuy1x.jpg?f=fotoalbum_large

* Toppe opent nog een nieuw blikje

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 13-09-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik zou zeggen, check je glucosewaarden eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
carpebios schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:07:
Vanwege de suikervrije cola? :+

Al is die chocomel vast niet suikervrij :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
carpebios schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:07:
Ik wacht op een AW die dat kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Waah schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:09:
[...]

Vanwege de suikervrije cola? :+

Al is die chocomel vast niet suikervrij :D
Klopt. Heb ook echt honger, alleen de vraag: ga ik nog even naar de snekbar voor een patatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nee, meer de hoeveelheid, niet de suiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lisa1994
Hebben we er zin in 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
En straks ontploft marktplaats ook, de link waar ze straks staan: marktplaats
:+

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 13-09-2024 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
En het is vrijdag de 13e. Dus het gaat sowieso weer mis straks. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Rivanov schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:26:
En het is vrijdag de 13e. Dus het gaat sowieso weer mis straks. :+
Ik weet waar het mis gaat, heb je dat gifje nog? :+

@Donstil ben je er ook bij?

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 13-09-2024 13:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grote_oever
Eerlijk, vind het altijd verschrikkelijk het bestellen. Pret begint bij mij pas op moment dat ik bevestiging krijg van bezorgdienst wanneer pakketje geleverd wordt. Pret houdt op wanneer ik telefoon 5 minuten aan heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
grote_oever schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:27:
[...]

Eerlijk, vind het altijd verschrikkelijk het bestellen. Pret begint bij mij pas op moment dat ik bevestiging krijg van bezorgdienst wanneer pakketje geleverd wordt. Pret houdt op wanneer ik telefoon 5 minuten aan heb :o
We zijn net kleuters op sinterklaas avond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 21:45
grote_oever schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:27:
[...]

Deel ik met je !

Beatelllen is altijd een drama en tot laatste moment maar afwachten of t gelukt is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
Toppe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/3ab1303a89dd946215159a96196d80101b8a78c6/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FstO8GWI.gif

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:26:
[...]

Ooh ja dit topic, ik zit dat andere topic de verversen :P

Ben erbij hoor, nog steeds geen definitief besluit genomen maar 80/20 voor de zwarte Pro niet max.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Donstil schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:34:
[...]

Ben erbij hoor, nog steeds geen definitief besluit genomen maar 80/20 voor de zwarte Pro niet max.
Dus het wordt de max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa1994
Ververst de Apple Store pagina zichzelf overigens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
lisa1994 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:37:
Ververst de Apple Store pagina zichzelf overigens?
Voor jouw wel :) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lisa1994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Toppe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:28:
[...]

We zijn net kleuters op sinterklaas avond :+
Nou, toen hoefde ik geen nier te verkopen aan de pieten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Net nog even een ECG'tje gemaakt, alles dik in orde hier :+

* Toppe klikt weer z'n blikje lekkerheid open

[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 13-09-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ik heb nog geen linkjes bij bol.com gespot. Komen die vaak om 14.00 online?

Coolblue staat keurig "houd me op de hoogte".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterMarcFR
In de Vodafone winkel. Ik ben de enige haha.

Nu nog even wachten tot 14.00

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:15
[...]

Zelden zo'n cliffhanger meegemaakt....

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/Jqz2CozsFMoAAAAC/popcorn-eat.gif

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa1994
Nou ik ga even koffie pakken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
hk12nl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:41:
[...]

Zelden zo'n cliffhanger meegemaakt....

[Afbeelding]
Ik denk dat @Donstil ook even langs de pearl moet aangezien er groot onderstaat: GESLOTEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Ik zou het niet doen. Straks brand je wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJSP
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
zijn er nog meer mensen die bij kpn niet geen sms inlog code kunnen krijgen om te verlengen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:28
[...]

krijg je spijt van })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ik twijfel alleen nog tussen zwart en natural titanium (aka grijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Waah schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:45:
ik twijfel alleen nog tussen zwart en natural titanium (aka grijs)
Ik heb nu natural en moet toegeven, kijk er nooit naar... Het zou me kunnen jeuken welke kleur het word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Minder dan 15 minuten boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 22-04 22:07
Al iemand zweethandjes ?
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Let op:
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.

Toppe houdt een lijst bij met iPhone 16 bestellingen en verwachte leveringen. Je kunt je bestelling toevoegen via dit Google form.