BaT schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:31:
Ik zit bij T-Mobile en heb momenteel een iPhone 4 met een i150-08 abonnement (150min 150sms onbeperkt internet) en nu wil ik graag een iPhone 5S 32gb bestellen. Ik zie op de T-Mobile site echter alleen maar de 16gb versie, of ben ik echt blind

edit: gevonden, ik heb d'r blijkbaar 5 minuten overheen gekeken
Edit2: my-tmobile ligt er nu ook ff uit, was misschien toch niet helemaal blind, site zal het wel wat zwaarder te verduren hebben.
Daarnaast: is het voor mij interessanter om die Iphone 5S 32gb los te halen (ervan uitgaande dat ik er 3 jaar mee ga doen, net als m'n iPhone 4). Huidige abo voldoet nl ruimschoots en dat onbeperkte internet is ook wel handig (zal wel geen 4G zijn?).
Ik zit met precies dezelfde overweging. Ook ik heb nog een i150-08 abonnement. Qua minuten en sms niet bijzonder, maar wel echt onbeperkt internet. Kosten? 30 euro per maand. 30 *36 = 1080 (voordeel is een relatief lage maandprijs vergeleken met de abonnementen van nu. Doe er 800 bij en je hebt je totale kosten (1880) over drie jaar. Gemiddeld per jaar 626 euro.
Nu kijken of je op deze manier voordeliger uit bent. Het nadeel is dat je in één keer 800 euro mag neertikken voor een telefoon.
Bij tmobile (huidige provider) ben ik uitgegaan van het volgende: iphone 5s 32gb, 150 minuten, 5000mb data (vrij onbeperkt), dat kost je eenmalig 400 en maandelijks 55 euro. Na twee jaar ben je dus 1720 euro kwijt. Het lukt je nooit om een passende sim-only te vinden voor 160 euro(13 euro per maand) om break even te maken.
Met 1000 mb data en 150 minuten kom je uit op eenmaling 530 plus 24*39 = 1466. Dan kom je meer in de buurt, maar lever je dus zwaar in qua data.
Een los toestel kopen lijkt dus wel de voorkeur te hebben, al zullen ze je inderdaad niet snel op het 4g netwerk laten...