welke store? (land)fsfikke schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:42:
Hm bij de bestelstatus-pagina van de Apple Store stond net opeens dat de betaling niet gelukt was, terwijl m'n CC limiet ruim voldoende was. Nogmaals geauthoriseerd en nu lukte het schijnbaar wel. Hopelijk levert dat geen vertraging op
Maar ik kan nu ook bevestigen dat Apple m'n cc gecharged heeft
En nu preparing for shipment.
Problemen van de eerste wereld 😆
Doe ik even.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wel even rekening houden dat als je een abo neemt met een telefoon dat je vanaf een telefoonwaarde vanaf 250€ geregistreerd staat bij de BKR. Dus mocht je binnen nu en 5 jaar een woning willen kopen ben je de sjaak. Het zou me zelfs niks verbazen als die 5 jaar ingaat nadat je je abo hebt afbetaald...Jay-v schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:06:
[...]
Bij KPN scheelt het toch een beetje:
iPhone 6 16GB:
Sim-Only 32.50 * 24 + 699 = 1479
Met toestel 54 * 24 + 49 = 1345
Anyway ik kan mijn telefoonrekening declareren, maar een los toestel niet. Ben dus sowieso aangewezen op KPN in deze.
Als ik me niet vergis doen telefoonmaatschappijen tegenwoordig niet meer aan BKR registraties. En zo lang je gewoon je rekeningen betaalt en er geen negatieve registratie komt is er toch sowieso niks aan de hand?Vinnocchio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:39:
[...]
Wel even rekening houden dat als je een abo neemt met een telefoon dat je vanaf een telefoonwaarde vanaf 250€ geregistreerd staat bij de BKR. Dus mocht je binnen nu en 5 jaar een woning willen kopen ben je de sjaak. Het zou me zelfs niks verbazen als die 5 jaar ingaat nadat je je abo hebt afbetaald...
Dat is dus het verneukeratieve: dat mag niet meer van minister Dijsselbloem; lees deze link maar eens:Micheeels schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:02:
[...]
Als ik me niet vergis doen telefoonmaatschappijen tegenwoordig niet meer aan BKR registraties. En zo lang je gewoon je rekeningen betaalt en er geen negatieve registratie komt is er toch sowieso niks aan de hand?
https://www.rijksoverheid...tis-toestel-blijft-lening
Dus sowieso registratie.De kredietaanbieder moet daarnaast toetsen of de consument de bijkomende maandelijkse lasten wel kan dragen. Ook wordt het verleende krediet, als het hoger is dan €250,-, geregistreerd bij het Bureau Kredietregistratie (BKR), zodat de lening bekend is bij andere kredietverschaffers.
Ik dacht dat telefoonmaatschappijen een tijdelijke uitzondering op deze strengere kredietregels mochten vormen, maar het kan zijn dat ik me vergis.Vinnocchio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:13:
[...]
Dat is dus het verneukeratieve: dat mag niet meer van minister Dijsselbloem; lees deze link maar eens:
https://www.rijksoverheid...tis-toestel-blijft-lening
[...]
Dus sowieso registratie.
Edit: dit blijkt inderdaad niet uit je link, maar toch staat me zoiets bij. Ik ga nog eens even Googlen. Dank voor de info!
[ Voor 10% gewijzigd door Micheeels op 16-09-2015 23:19 ]
Nee dus, dat staat in het artikel.Micheeels schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:17:
[...]
Ik dacht dat telefoonmaatschappijen een tijdelijke uitzondering op deze strengere kredietregels mochten vormen, maar het kan zijn dat ik me vergis.
Dus geen uitzonderingen meer. Deze uitspraak is recent en blijkbaar bij weinig consumenten bekend, pas dus op.Telecomproviders , VNO-NCW en MKB-Nederland verzochten na het arrest om een uitzondering voor de telecomsector. Minister Dijsselbloem heeft de Tweede Kamer op 1 juli 2015 laten weten dat hij een aanpassing van de wet niet wenselijk en niet te rechtvaardigen vindt
Dat bedoel ik dus met onbekende info. Let op dit is niet meer zo! Lees het artikel van de rijksoverheid voordat je jezelf in de vingers snijdt.DeeSung schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:24:
Bkr registratie is alleen erg wanneer je niet optijd betaald.
En het toestel wordt gezien als krediet.Ook wordt het verleende krediet, als het hoger is dan €250,-, geregistreerd bij het Bureau Kredietregistratie (BKR)
[ Voor 21% gewijzigd door Vinnocchio op 16-09-2015 23:33 ]
Ik zeg dat het alleen erg is als je een betaling achterstand heb en dus een negatieve registratie krijgt.Vinnocchio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:31:
[...]
Dat bedoel ik dus met onbekende info. Let op dit is niet meer zo! Lees het artikel van de rijksoverheid voordat je jezelf in de vingers snijdt.
(Dit heb ik van bkr site zelf).
Wat bedoel jij ermee dan?
Dat de bank gelijk moeilijk gaat doen omdat je een telefoon op afbetalen koopt?
Edit:
Ik kan best begrijpen dat wanneer je een aantal leningen heb lopen van bijelkaar een ton dat bank dan mss moeilijk gaat doen. Maar dit lijkt mij meer dan logisch.
[ Voor 14% gewijzigd door DeeSung op 17-09-2015 00:07 ]
Duitsland (ik woon in München)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Die BKR registratie kan negatieve gevolgen hebben op het maximaal te lenen bedrag voor bv een hypotheek.
Maarja uiteindelijk zal dit 2-3 duizend euro schelen..
Wel zuur wanneer je net een tophypotheek nodig hebt..
Maarja dan koop je het abonnement af en ben je van de registratie af en kun je de hypotheek alsnog afsluiten..
No big deal.
Maarja uiteindelijk zal dit 2-3 duizend euro schelen..
Wel zuur wanneer je net een tophypotheek nodig hebt..
Maarja dan koop je het abonnement af en ben je van de registratie af en kun je de hypotheek alsnog afsluiten..
No big deal.
Verwijderd
"De kredietaanbieder moet daarnaast toetsen of de consument de bijkomende maandelijkse lasten wel kan dragen."
In dat zinnetje zit t m.
Hoeveel % van de bevolking zal een abbo + toetsel nemen? Die staan echt niet allemaal negatief en met schulden geregistreerd.
Op het moment dat je de rekeningen niet (kan) betaald / betalen, dan "toetst de kredietaanbieder" of je de maandelijkse lasten kan dragen, en de uitkomst daarvan is nee.
Dan ben je, zoals in de volksmond genoemd, BKR-geregistreerd.
Uit eigen ervaring (werken bij provider), weet ik dan dat je dan geen abonnementen meer mag afsluiten, en dan krijg je idd problemen met hypotheken enzo.
Als jij gewoon elke maand netjes je verschuldigde bedrag laat innen, dan kun je gewoon nog een abonnement nemen of voor een hypotheek o.i.d gaan.
In dat zinnetje zit t m.
Hoeveel % van de bevolking zal een abbo + toetsel nemen? Die staan echt niet allemaal negatief en met schulden geregistreerd.
Op het moment dat je de rekeningen niet (kan) betaald / betalen, dan "toetst de kredietaanbieder" of je de maandelijkse lasten kan dragen, en de uitkomst daarvan is nee.
Dan ben je, zoals in de volksmond genoemd, BKR-geregistreerd.
Uit eigen ervaring (werken bij provider), weet ik dan dat je dan geen abonnementen meer mag afsluiten, en dan krijg je idd problemen met hypotheken enzo.
Als jij gewoon elke maand netjes je verschuldigde bedrag laat innen, dan kun je gewoon nog een abonnement nemen of voor een hypotheek o.i.d gaan.
Is dit het BKR topic? Jezusminna, als je gewoon je rekeningen betaald en genoeg inkomen hebt dan is een hypotheek echt geen probleem. Is het kantje boord dan ben je er misschien niet aan toe of moet je kijken naar een minder huis.
I don't have dreams, I have goals!!
Verwijderd
prima samenvattingRedondo1982 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:56:
Is dit het BKR topic? Jezusminna, als je gewoon je rekeningen betaald en genoeg inkomen hebt dan is een hypotheek echt geen probleem. Is het kantje boord dan ben je er misschien niet aan toe of moet je kijken naar een minder huis.
nog steeds geen nieuws over de release of iemand die het weet zeker?
Vodafone belde me vanmiddag met de vraag of ik interesse had in een iPhone 6s. Dat heb ik beaamt en ze gaan vanaf volgende week donderdag/vrijdag mensen bellen om bestellingen op te nemen.thibautb schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:21:
Wanneer ze konden leveren konden ze nog niet zeggen dus heel veel conclusies kan je er niet uit trekken. In de first-wave landen zit er twee weken tussen pre-order en levering.
[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2015 17:29 ]
Ik liep net bij kpn naar binnen en de verkoper zei me direct 2 okt. Maar reserveren kon hij niet. Ik schrok ook een beetje van de prijzen. 64 pm. En alsnog 133 bijleggen voor het 64 gigh model. 6s.thibautb schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:21:
Welk abonnement? Heb nu 5GB + onbeperkt bellen/smsen. Dat kost nu 54,-.swoutr schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:30:
[...]
Ik liep net bij kpn naar binnen en de verkoper zei me direct 2 okt. Maar reserveren kon hij niet. Ik schrok ook een beetje van de prijzen. 64 pm. En alsnog 133 bijleggen voor het 64 gigh model. 6s.
Wel onbeperkt bellen en sms / 10gb + spotify premium. Het was overigens in combinatie met een iphone 6 64gb niet de 6s daar waren de prijzen nog niet van bekend icm. Een abbo dan. Maar de abbo's blijven verder gelijk dacht hij, wss wordt het dan wel 185 bij leggen aangezien de 6s 64gb 50 euro duurder wordt dan zijn voorganger.Jay-v schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:55:
[...]
Welk abonnement? Heb nu 5GB + onbeperkt bellen/smsen. Dat kost nu 54,-.
[ Voor 16% gewijzigd door swoutr op 17-09-2015 18:06 ]
Jongens, voordat we alle mogelijke combinaties van minuten/sms/data/maanden door gaan kauwen:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Graag zou ik een witte 6S willen kopen op de launchdag. Hoe ging dat vorig jaar (ben het alweer vergeten, toen moest ik een maandje wachten op de 6 na een webshop abbo bij GSMWijzer)?
Gulfstream G650
Bestellen bij Apple of een authorized reseller gaat t snelst.
Ik vind deze reclame trouwens ook wel opvallend... hopelijk een goed teken? (Of gewoon false advertising
).
Ik vind deze reclame trouwens ook wel opvallend... hopelijk een goed teken? (Of gewoon false advertising

Alsnog blijft de vraag hoeveel tijd tussen pre-order en uitlevering gaat zitten.
Ja, bij de 5S volgde ik dit topic ook en bleken mensen wekenlang aan het lijntje gehouden te worden, terwijl ik gewoon een week na release bij een T-mobile winkel de telefoon heb opgepikt zonder te reserveren. Was wel een contractverlenging, om de een of andere manier mag ik altijd verlengen in oktoberfsfikke schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:14:
Alsnog blijft de vraag hoeveel tijd tussen pre-order en uitlevering gaat zitten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Altijd mooie advertenties, maar je zult zien dat ze straks kenbaar maken dat ze niet weten hoeveel ze krijgen van Apple, omdat zij niet bij de belangrijkste winkels zitten om in eerste instantie uit te leveren.. en vervolgens wacht je 2 maanden.Uniciteit schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:12:
Bestellen bij Apple of een authorized reseller gaat t snelst.
Ik vind deze reclame trouwens ook wel opvallend... hopelijk een goed teken? (Of gewoon false advertising).
[afbeelding]
Het ging mij er dan ook meer om dat het wellicht een teken is dat pre-orders (in z'n algemeen) mogelijk dus volgende week beginnen.keanu_ schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:48:
[...]
Altijd mooie advertenties, maar je zult zien dat ze straks kenbaar maken dat ze niet weten hoeveel ze krijgen van Apple, omdat zij niet bij de belangrijkste winkels zitten om in eerste instantie uit te leveren.. en vervolgens wacht je 2 maanden.
Hier twee toestellen op support profile zichtbaar. 😌
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
En als een winkel adverteert met pre-ordering en je besteld bij 5 winkels een iPhone, kun je er met de NL wetgeving mits besteld bij een NL winkel gewoon 4 annuleren/terugsturen. Kijken wie er daadwerkelijk levert.Uniciteit schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:03:
[...]
Het ging mij er dan ook meer om dat het wellicht een teken is dat pre-orders (in z'n algemeen) mogelijk dus volgende week beginnen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hier ookknny schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:00:
Hier twee toestellen op support profile zichtbaar. 😌

Ook nieuwsgierig? Kijk op https://supportprofile.apple.com
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 19-09-2015 10:51 ]
De iCentre in Groningen heeft trouwens een reserveringslijstje liggen. Ik heb er nog expliciet naar gevraagd wat er zou gebeuren als ik eerder ergens anders een toestel zou halen, het antwoord was "maakt niet uit, dan zou ik ook daarvoor gaan. Wij verkopen 'jouw' toestel toch wel"
Oh, iCentre bij mij in de buurt maar even een e-mailtje gestuurd wat ze daar kunnen doenjuliusyoup schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:50:
De iCentre in Groningen heeft trouwens een reserveringslijstje liggen. Ik heb er nog expliciet naar gevraagd wat er zou gebeuren als ik eerder ergens anders een toestel zou halen, het antwoord was "maakt niet uit, dan zou ik ook daarvoor gaan. Wij verkopen 'jouw' toestel toch wel"
De lijst bestond nog maar anderhalf dag bij de mijne, maar toch was ik nummer 5 voor de spacegrey 64gb 6s. In totaal al 20 toestellen gereserveerd daar, dus het gaat wel snel.NiGeLaToR schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:00:
[...]
Oh, iCentre bij mij in de buurt maar even een e-mailtje gestuurd wat ze daar kunnen doendank voor de tip!
Hoe gaan jullie dat eigenlijk doen met de Milieu sticker?
Afgelopen jaar had ik er keurig een gekocht en geplakt maar toen ging ik naar het centrum van Düsseldorf.
Dit jaar ga ik naar Oberhausen daar is hij ook wel nodig maar daar staat hij in de parkeergarage natuurlijk dus wilde het eigenlijk gokken.
Wat doen jullie?
Afgelopen jaar had ik er keurig een gekocht en geplakt maar toen ging ik naar het centrum van Düsseldorf.
Dit jaar ga ik naar Oberhausen daar is hij ook wel nodig maar daar staat hij in de parkeergarage natuurlijk dus wilde het eigenlijk gokken.
Wat doen jullie?
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 19-09-2015 13:08 ]
Oberhausen Centro is geen probleem, je komt niet door het centrum. Ik kom hier regelmatig zonder sticker op de auto. Ik ga zelf ook weer volgende week vrijdag voor de 6S.Donstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:06:
Wat doen jullie?
Moet zeggen heb nooit een milieu sticker gekocht in Duitsland, ook nog nooit problemen mee gehad heheDonstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:06:
Wat doen jullie?
De gok is ook wel te nemen "Het rijden in een Umweltzone zonder geldige sticker kan u een boete opleveren van € 80" , aan de andere kant betaal je echt maar een paar euro voor die sticker en zijn overal verkrijgbaar in Duitsland
Ik weet een paar minuten voor ik weg ga pas met welke auto dat zal zijn. Daardoor kan ik in Nederland geen sticker kopen, ook in Duitslnd heb ik daar niet echt tijd voor helaas (Zitten krap ik de tijd)cardwizard schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:48:
De gok is ook wel te nemen "Het rijden in een Umweltzone zonder geldige sticker kan u een boete opleveren van € 80" , aan de andere kant betaal je echt maar een paar euro voor die sticker en zijn overal verkrijgbaar in Duitsland
Oké duidelijk. Ik ga het ook maar gokkenBoomTree schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:28:
[...]
Oberhausen Centro is geen probleem, je komt niet door het centrum. Ik kom hier regelmatig zonder sticker op de auto. Ik ga zelf ook weer volgende week vrijdag voor de 6S.
in Nederland zijn ze ook veel te duur , in Duitsland zijn er zo veel plekken waar je binnen een minuut je sticker op het raam kunt plakken
In Hoorn reserveren ze niet, ze zeggen geen idee te hebben wanneer er wat binnen zou kunnen komen dus beginnen niet aan reserveren.juliusyoup schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:17:
[...]
De lijst bestond nog maar anderhalf dag bij de mijne, maar toch was ik nummer 5 voor de spacegrey 64gb 6s. In totaal al 20 toestellen gereserveerd daar, dus het gaat wel snel.
Echt? Ik heb vorrigjaar online gekeken, kwam er niet uit uit. Benzine pompen hebben de stickers wel maar moeten een garage hebben oid?cardwizard schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:57:
in Nederland zijn ze ook veel te duur , in Duitsland zijn er zo veel plekken waar je binnen een minuut je sticker op het raam kunt plakken
"Mocht uw voertuig ook na 15 november 2008 niet van een milieusticker zijn voorzien, bent u een boete verschuldigd van 40,- EURO. Tevens krijgt u een strafpunt in het Duitse register van algemene verkeersovertredingen toebedeeld."cardwizard schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:48:
Centro ligt in een "randgebied" van de milieuzone van Oberhausen. Als je via de A3/A42 rijdt dan kom je niet door de milieuzone en kan je zonder sticker toe.
ja garages , banden zaken , tüv stations , kentekenbewijs laten zien en klaar , volgens mij 5 euro !Donstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:02:
[...]
Echt? Ik heb vorrigjaar online gekeken, kwam er niet uit uit. Benzine pompen hebben de stickers wel maar moeten een garage hebben oid?
dat is inmiddels toch echt 80 euro , ik woon 100 meter van de grens afBoomTree schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:05:
[...]
"Mocht uw voertuig ook na 15 november 2008 niet van een milieusticker zijn voorzien, bent u een boete verschuldigd van 40,- EURO. Tevens krijgt u een strafpunt in het Duitse register van algemene verkeersovertredingen toebedeeld."
Centro ligt in een "randgebied" van de milieuzone van Oberhausen. Als je via de A3/A42 rijdt dan kom je niet door de milieuzone en kan je zonder sticker toe.
van de ANWB site : "Het rijden in een Umweltzone zonder geldige sticker kan u een boete opleveren van € 80'
en zelfs op eBay zijn ze te koop STICKER
[ Voor 13% gewijzigd door Cardwizard op 19-09-2015 15:01 ]
meestal ben je dan wel beter op de hoogte van de regels toch ?BoomTree schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:33:
Wist niet dat het verdubbeld was, maar maakt het uit dan dat je 100 meter van de grens woont
maar voor we heel erg gaan afdwalen , denk dat de sticker info zo wel voldoende is , mocht dat niet zo zijn ... ik regel graag stickers als iemand een 6s plus voor me regelt

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 19-09-2015 15:36 ]
Vond het wel grappig om te lezen, maar idd mensen in het grensgebied zijn doorgaans wel beter op de hoogte. Maar nu weer verder ontopiccardwizard schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:35:
[...]
meestal ben je dan wel beter op de hoogte van de regels toch ?verder maakt het weinig uit inderdaad....
maar voor we heel erg gaan afdwalen , denk dat de sticker info zo wel voldoende is , mocht dat niet zo zijn ... ik regel graag stickers als iemand een 6s plus voor me regelt
Als je de iPhone zo snel mogelijk wilt hebben moet je het pre-orderen dan krijg je het gelijk op de dag dat het uitkomt tenzij je in een wachtlijst staat dan duurt het nog enkele weken.
https://www.twitch.tv/roffaboys
Hoezo niet? Je hoeft toch pas als je gaat rijden het kenteken op de sticker te noteren.Donstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:53:
[...]
Ik weet een paar minuten voor ik weg ga pas met welke auto dat zal zijn. Daardoor kan ik in Nederland geen sticker kopen, ook in Duitslnd heb ik daar niet echt tijd voor helaas (Zitten krap ik de tijd)
Anyway zou ik me er niet druk om maken, als je een keertje in Duitsland bent en tijd hebt gewoon eentje kopen voor de normale prijs (€5).
De laatste keer had ik hem bij de breezam gehaald. Kreeg hem toen geprint mee. Kon er njet zelf op schrijven.fsfikke schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:55:
[...]
Hoezo niet? Je hoeft toch pas als je gaat rijden het kenteken op de sticker te noteren.
Anyway zou ik me er niet druk om maken, als je een keertje in Duitsland bent en tijd hebt gewoon eentje kopen voor de normale prijs (€5).
De laatste keer ben ik met een 4,5l V8 BMW geweest. Vanaf Rotterdam koste dat een behoorlijke bak brandstof

Smart for two zeker?Donstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:44:
[...]
De laatste keer had ik hem bij de breezam gehaald. Kreeg hem toen geprint mee. Kon er njet zelf op schrijven.
De laatste keer ben ik met een 4,5l V8 BMW geweest. Vanaf Rotterdam koste dat een behoorlijke bak brandstofdit jaar wordt het wat zuinigers
Jammer dat we niet naar dezelfde stad gaan!!
Power to the beat.
Haha nee dat is mijn woon werk bakkie. Daar ga ik niet te ver mee (Hoewel het prima zou gaan).ronaldm3 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:49:
[...]
Smart for two zeker?
Jammer dat we niet naar dezelfde stad gaan!!
Volgend jaar mag je mee rijden hoor
Ik las hier en ergens anders
dat je je reservering moet kunnen zien in de Apple Store app?
Zelf zie ik mijn reservering van as vrijdag in Oberhausen niet staan?
De afgelopen jaren was dit niet mogelijk en ik heb het nu ook niet staan bij mijn account.RiCk schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:10:
Ik las hier en ergens andersdat je je reservering moet kunnen zien in de Apple Store app?
Dat zijn volgens mij alleen reserveringen voor Genius Bar afspraken etc.
Verwijderd
Als ik via Apple.nl een iPhone bestel (thuisbezorgd), kan ik dan voor garantie ook naar een Apple Store? Of zijn de fysieke en digitale stores gescheiden van elkaar?
Nee dat kan gewoon.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:31:
Als ik via Apple.nl een iPhone bestel (thuisbezorgd), kan ik dan voor garantie ook naar een Apple Store? Of zijn de fysieke en digitale stores gescheiden van elkaar?
Je kan gedurende het eerste jaar altijd bij Apple zelf terecht, gedurende het tweede jaar moet je naar de Winkel van aanschaf.
Is die winkel Apple dan kun je naar de store.
Je kunt het ook online regelen trouwens. Krijg je een doosje opgestuurd enz.
Verwijderd
Ahn duidelijk! Dan bestel ik hem gewoon online volgende week.Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:34:
[...]
Nee dat kan gewoon.
Je kan gedurende het eerste jaar altijd bij Apple zelf terecht, gedurende het tweede jaar moet je naar de Winkel van aanschaf.
Is die winkel Apple dan kun je naar de store.
Je kunt het ook online regelen trouwens. Krijg je een doosje opgestuurd enz.
Heb met persoonlijk contact toch vaker succes met garantie.
Moet zeggen dat mijn ervaring juist andersom is.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:46:
[...]
Ahn duidelijk! Dan bestel ik hem gewoon online volgende week.
Heb met persoonlijk contact toch vaker succes met garantie.
Mijn vriendin had een Wifi probleem op haar iPhone 6, werd in de store niet geconstateerd dus ze deden er niets aan. Toen thuis RMA op site aangemeld, doosje gekregen, opgestuurd 2 dagen later een swap model.
Vraagje..als je een iphone besteld hebt bij applestore Duitsland, kan je deze dan bij appplestore nederland terugbrengen? Of moet je dit gebeuren bij een applestore in Duitsland?
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Voor garantie bedoel je?shaowoo schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:57:
Vraagje..als je een iphone besteld hebt bij applestore Duitsland, kan je deze dan bij appplestore nederland terugbrengen? Of moet je dit gebeuren bij een applestore in Duitsland?
Nee.. om in te ruilen (geld terug), bestelling was impulsief
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Dat gaat niet voor zover ik weet.shaowoo schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:17:
[...]
Nee.. om in te ruilen (geld terug), bestelling was impulsief, twijfel nu of het niet té impulsief was .
Geld hier afgeschreven niet meer een reservering 😋
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Gaat niet, je kan hem binnen de 2 weken enkel terug brengen waar je hem gekocht hebt.shaowoo schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:57:
Heb dit ergens gelezen maar weet niet meteen waar juist.
Je moet het een beetje zien als Media Markt Nederland en Duitsland. Een product gekocht bij MM Duitsland kun je niet terugbrengen bij MM Nederland, ook al dragen ze dezelfde naam. Je kunt je niet beroepen op het consumentenrecht van het land waar je het product gekocht hebt, wanneer je je niet in datzelfde land bevindt.
Apple is natuurlijk ook de fabrikant en dat schept nogal eens verwarring, maar een in Duitsland gekochte iPhone valt onder het Duitse consumentenrecht, en die kun je dan niet in Nederland gaan eisen (lees: niet grens overschrijdend). Hoewel de EU een overkoepelend orgaan is, gelden er voor dit soort dingen nog steeds grenzen. Ik heb op internet verhalen gelezen van Nederlanders met een Duitse iPhone die in het 2e jaar weer met Apple Duitsland contact moesten opnemen omdat de wereldwijde fabrieksgarantie van 1 jaar verlopen was. Ik weet niet of Apple op dit punt al coulanter is geworden? Ik blijf het lastige materie vinden.
Misschien kun je de iPhone weer terugsturen naar de Apple Duitsland online store ipv terugbrengen naar een Duitse store? En een andere optie is in NL verkopen en winst maken
Apple is natuurlijk ook de fabrikant en dat schept nogal eens verwarring, maar een in Duitsland gekochte iPhone valt onder het Duitse consumentenrecht, en die kun je dan niet in Nederland gaan eisen (lees: niet grens overschrijdend). Hoewel de EU een overkoepelend orgaan is, gelden er voor dit soort dingen nog steeds grenzen. Ik heb op internet verhalen gelezen van Nederlanders met een Duitse iPhone die in het 2e jaar weer met Apple Duitsland contact moesten opnemen omdat de wereldwijde fabrieksgarantie van 1 jaar verlopen was. Ik weet niet of Apple op dit punt al coulanter is geworden? Ik blijf het lastige materie vinden.
Misschien kun je de iPhone weer terugsturen naar de Apple Duitsland online store ipv terugbrengen naar een Duitse store? En een andere optie is in NL verkopen en winst maken
Ik mag zelf bij T-Mobile mn abbo weer verlengen, heeft iemand ervaring wat de snelste manier van bestellen is. In een store zelf of gewoon direct online bestellen wanneer dat dan ook mogelijk mag wezen.
Een T-Mobile winkel bedient een kleine groep mensen in de regio.idutcher schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:56:
Ik mag zelf bij T-Mobile mn abbo weer verlengen, heeft iemand ervaring wat de snelste manier van bestellen is. In een store zelf of gewoon direct online bestellen wanneer dat dan ook mogelijk mag wezen.
De T-Mobile online winkel bedient heel Nederland.
Het lijkt mij dat de online winkel eerder het door jou gewenste model kan leveren dan de lokale winkel vanwege de grote voorraad. Maar voor hetzelfde geld heb je mazzel bij de lokale winkel en sturen ze het daar naar op basis van behoefte. Je zal nooit echt lang moeten wachten denk ik.
Ik heb even gezocht in dit topic
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
Bij mij zojuist ook. Dan moet er vannacht toch wel een verzendbericht komen? In USA berichten dat UPS al aan het verzenden is vanuit China. Is in Europa de iPhone pas te traceren als de eerste batch vanuit een Europees distributiecentrum vertrekt naar lokale depots?knny schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:10:
Geld hier afgeschreven niet meer een reservering 😋
[ Voor 29% gewijzigd door swv op 21-09-2015 16:48 ]
Voor het eerst een iPhone gepreorderd bij Apple.de. Creditcard belast sinds gisteren, was er vroeg bij met bestellen, lijkt dus goed te gaan.
Lees ik nou goed dat deze iPhones niet van Duitsland naar Duitsland worden verzonden, maar vanuit buitenlandse depots?
Lees ik nou goed dat deze iPhones niet van Duitsland naar Duitsland worden verzonden, maar vanuit buitenlandse depots?
Dat zou zomaar kunnen. Regelmatig gehad dat Apple producten die ik heb besteld direct vanuit China geleverd worden.Bobbus schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:10:
Voor het eerst een iPhone gepreorderd bij Apple.de. Creditcard belast sinds gisteren, was er vroeg bij met bestellen, lijkt dus goed te gaan.
En vaak via Nederland dan naar Duitsland gaan ;-)
iPhone 6S reserveringen om op te halen in de winkel worden... niet meer aangenomen! Vanaf 26 september om 06:00 's ochtends is het weer mogelijk om een toestel te reserveren voor in-store pick-up.
Misschien een teken dat, vanaf dat moment, pre-orders starten in de 'second wave'-landen (waaronder hopelijk Nederland)?
Misschien een teken dat, vanaf dat moment, pre-orders starten in de 'second wave'-landen (waaronder hopelijk Nederland)?

Nee dat is gewoon een teken dat alle modellen gereserveerd zijn.Uniciteit schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:18:
iPhone 6S reserveringen om op te halen in de winkel worden... niet meer aangenomen! Vanaf 26 september om 06:00 's ochtends is het weer mogelijk om een toestel te reserveren voor in-store pick-up.
Alle stores wereldwijd tonen dit tegelijkertijd. Het is echt niet zo dat in álle Apple Stores tegelijkertijd de voorraad is gereserveerd.fsfikke schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:26:
[...]
Nee dat is gewoon een teken dat alle modellen gereserveerd zijn.
Er is gewoon een switch omgezet: "Vanaf nu nemen we geen in-store reserveringen meer aan."
[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 22-09-2015 10:15 ]
Verwijderd
Vorig jaar was er een Tweaker die een systeem had gemaakt waar je je mail adres kon achterlaten. Zodra de reserverings site van Apple open ging kreeg je direct een mailtje terug. Dit werkte toen super! Iemand een idee of dit jaar dit ook weer mogelijk is?
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:32:
Vorig jaar was er een Tweaker die een systeem had gemaakt waar je je mail adres kon achterlaten. Zodra de reserverings site van Apple open ging kreeg je direct een mailtje terug. Dit werkte toen super! Iemand een idee of dit jaar dit ook weer mogelijk is?
[/quote
Deze ?
http://iphonestorecheck.pimvdijk.nl/chooseCountry
[/quote
Deze ?
http://iphonestorecheck.pimvdijk.nl/chooseCountry
Ik ga vrijdagavond een iPhone 6s ophalen in Duitsland. Wat mij opvalt is dat de mail waarin de reservering bevestigd wordt geen melding maakt van mijn persoonlijke gegevens. Staan deze gegevens alleen in de systemen van Apple zelf?
[ Voor 14% gewijzigd door Bartezzzb op 22-09-2015 18:40 ]
Die gegevens staan wel in hun systeem , ze vragen daar om je apple id waarmee je de reservering hebt gemaakt
Dankjewel voor de info!cardwizard schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:43:
Die gegevens staan wel in hun systeem , ze vragen daar om je apple id waarmee je de reservering hebt gemaakt
Iemand die kan inschatten (aan de hand van de vorige jaren) hoe druk het zo zal zijn in de gemiddelde Apple Store rond 17u (ikzelf ga naar Rijsel)?
Ik ga vlak na mijn werk en vrees dat het daar nogal een warboel zal zijn, ook al heb ik een reservatie. In wachtrijen heb ik namelijk weinig zin.
Ik ga vlak na mijn werk en vrees dat het daar nogal een warboel zal zijn, ook al heb ik een reservatie. In wachtrijen heb ik namelijk weinig zin.
Als je een reservering hebt hoef je er geen zorgen om te maken. Je staat met een paar minuten weer buiten als je in de avond gaat.SanderH_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:52:
Iemand die kan inschatten (aan de hand van de vorige jaren) hoe druk het zo zal zijn in de gemiddelde Apple Store rond 17u (ikzelf ga naar Rijsel)?
Ik kreeg vanochtend deze e-mail: Hoi Tayfun, De winkels zijn beschikbaar! Reserveer je iPhone! De verwachtte reserveerlink is: https://reserve.cdn-apple...serve/iPhone/availability.
Ik had mijn e-mail ingevoerd via de tool van blottle.
Maar de link is niet actief. Hebben meerdere deze e-mail ontvangen?
Zelf heb ik geen mail ontvangen.Tayfunc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:49:
Ik kreeg vanochtend deze e-mail: Hoi Tayfun, De winkels zijn beschikbaar! Reserveer je iPhone! De verwachtte reserveerlink is: https://reserve.cdn-apple...serve/iPhone/availability.
Ik ben zeer benieuwd wanneer de eerste iPhones 6S geleverd gaan worden door de Nederlandse (web)winkels.
D-d-d-d-d-d-dispatched uit de UK store
Dan zal die van jullie ook wel in het traject zitten.
Zojuist verzendbevestiging ontvangen van Apple. Wordt vrijdag 25/09 geleverd met DHL Express service!
Een van de Onze is ook onderweg. Binnen Duitsland maar met UPS.
Er is al een tracking maar UPS pakt deze nog niet.
Er is al een tracking maar UPS pakt deze nog niet.
Via zo een parcel forwarding service neem ik aan?sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:12:
D-d-d-d-d-d-dispatched uit de UK storeDan zal die van jullie ook wel in het traject zitten.
Ik kan alvast niet meer wachten tot vrijdagavond
Correct, via forward2me. Ik ben nu aan het besluiten voor welke pakketdienst ik ga. Waarschijnlijk DHL Express vanwege prima prijs en snelle levering. Ik weet alleen niet of DHL Express Nederland standaard internationale zendingen ook op de zaterdag bezorgd, anders wordt het maandag denk ik en daar ga ik ook van uit.SanderH_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:46:
[...]
Via zo een parcel forwarding service neem ik aan?
Ik kan alvast niet meer wachten tot vrijdagavond
Het enige dat mij een heel klein beetje zorgen baard is dat mijn pakketje door heel veel handjes is gegaan en nog zal gaan. Mocht er dan iets gebeuren, dan kan ik vanuit mijn bureaustoel in Nederland moeilijk een schuldige aanwijzen in het grote logistieke proces
DHL Express, UPS, FedEx, komen allemaal niet op zaterdag helaassww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:57:
[...]
Correct, via forward2me. Ik ben nu aan het besluiten voor welke pakketdienst ik ga. Waarschijnlijk DHL Express vanwege prima prijs en snelle levering. Ik weet alleen niet of DHL Express Nederland standaard internationale zendingen ook op de zaterdag bezorgd, anders wordt het maandag denk ik en daar ga ik ook van uit.
Het enige dat mij een heel klein beetje zorgen baard is dat mijn pakketje door heel veel handjes is gegaan en nog zal gaan. Mocht er dan iets gebeuren, dan kan ik vanuit mijn bureaustoel in Nederland moeilijk een schuldige aanwijzen in het grote logistieke procesmaar ja met de Apple Watch ging het ook goed.
Verwijderd
Voor de gereserveerden, ik kreeg vandaag weer een mail met de bevestiging dat ik het op 25 september op kan halen. Echter zie ik er in staan dat je het volgende moet meenemen:
"Zulässige Identitätsnachweise
- Deutscher Personalausweis
- Deutscher Reisepass
- Aufenthaltserlaubnis + Reisepass eines Nicht-EU-Landes"
Is het uberhaupt wel mogelijk om zonder Duits paspoort een telefoon op te halen daar? Of geldt dit echt alleen als je een abonnement afsluit?
"Zulässige Identitätsnachweise
- Deutscher Personalausweis
- Deutscher Reisepass
- Aufenthaltserlaubnis + Reisepass eines Nicht-EU-Landes"
Is het uberhaupt wel mogelijk om zonder Duits paspoort een telefoon op te halen daar? Of geldt dit echt alleen als je een abonnement afsluit?
Ik heb ook vanmorgen om 4 uur nog eens exact dezelfde bevestgingsmail ontvangen die ik vlak na mijn reservatie heb ontvangen (tot 2 maal toe zelfs).
Een soort van vriendelijke reminder?
Gaat de Iphone 6S morgen ook meteen verkocht worden bij de Mediamarkt en Saturn in Duitsland?
Uit eerdere reacties blijkt dat:
- Ze elke keer hebben gevraagd om een Duits paspoort/identificatiebewijs mee te nemen. Echter vraagt men daar niet naar.
- De iPhone gaat alleen verkocht worden (nog) bij de Apple Stores
- En ik heb de mail ook gehad. Een soort vriendelijke reminder!
- Ze elke keer hebben gevraagd om een Duits paspoort/identificatiebewijs mee te nemen. Echter vraagt men daar niet naar.
http://www.mediamarkt.de/...53,2345753.html?langId=-3RiCk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:16:
Uit eerdere reacties blijkt dat:
Deden ze afgelopen jaren niet eerder.SanderH_ schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:00:
Ik heb ook vanmorgen om 4 uur nog eens exact dezelfde bevestgingsmail ontvangen die ik vlak na mijn reservatie heb ontvangen (tot 2 maal toe zelfs).
Ze zijn bang dat we niet komen denk ik
Ga er even vanuit dat we net als voorgaand jaar gewoon als NL de iphones kunnen ophalen. Maar ik heb pas laat in de middag dus hou dit forum in de gaten.Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:54:
[...]
Deden ze afgelopen jaren niet eerder.
Ze zijn bang dat we niet komen denk ik
Ben benieuwd of er nu überhaupt een rij staat in DE voor de stores gezien je eenvoudig kon reserveren dit jaar. Voorgaande jaren kwamen dacht ik nu al de eerste rij foto's voorbij.
Edit: Het is al bezig:
https://twitter.com/searc...0munchen&src=typd&lang=nl
https://twitter.com/ramms...46639718856290304?lang=nl
[ Voor 12% gewijzigd door joffrey19 op 24-09-2015 09:28 ]
Kan iemand dit bevestigen? Mijn neef en ik hebben allebei een iPhone besteld (hij is woonachtig in Duitsland, dus op zijn adres) Hij heeft een 6s en ik heb de 6s Plus.
Hij krijgt zijn iPhone morgen thuis gestuurd, ik 'pas' tussen 2 en 8 oktober. Dit omdat de Plus variant problemen kent met fabriceren?
Edit: Het enige wat ik zelf heb kunnen vinden:
De oorzaak van het tekort aan de grotere iPhone 6s Plus ligt anders. Analist Ming-Chi Kuo van KGI Securities, die een goed trackrecord heeft met betrekking tot Apple-gerelateerd nieuws, meldt dat de producenten van de grotere iPhone kampen met een tekort aan schermverlichtingselementen. De leverancier van het onderdeel - het Japanse Minebea - zou problemen hebben met een onderdeel van het verlichtingselement en de productie niet kunnen opvoeren. Apple heeft daarop besloten een andere leverancier bij te schakelen voor de productie van de modules.
Hij krijgt zijn iPhone morgen thuis gestuurd, ik 'pas' tussen 2 en 8 oktober. Dit omdat de Plus variant problemen kent met fabriceren?
Edit: Het enige wat ik zelf heb kunnen vinden:
De oorzaak van het tekort aan de grotere iPhone 6s Plus ligt anders. Analist Ming-Chi Kuo van KGI Securities, die een goed trackrecord heeft met betrekking tot Apple-gerelateerd nieuws, meldt dat de producenten van de grotere iPhone kampen met een tekort aan schermverlichtingselementen. De leverancier van het onderdeel - het Japanse Minebea - zou problemen hebben met een onderdeel van het verlichtingselement en de productie niet kunnen opvoeren. Apple heeft daarop besloten een andere leverancier bij te schakelen voor de productie van de modules.
[ Voor 49% gewijzigd door MartijnMartijn op 24-09-2015 09:53 ]
Dit topic is gesloten.