Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 57 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Atmoz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:48:
Weet iemand of er een (third party?) oplossing te verzinnen is waarbij een bepaalde Sonos speaker (in dit geval mijn SONOS Play 1 in de tuin) automatisch op mute gaat na op een bepaalde tijd?
Heel simpel:
zet een timer op het gewenste tijdstip voor het afspelen van een willekeurige bron. (eventueel een audiobestand op je NAS, maar radio kan ook) Stel deze in op volume 0, en met een tijdslimiet van heel kort.
De speler stopt dan vanzelf met afspelen, ook al zit ie in een groep.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

rvk

[b][message=54519909,noline]Wat ik zelf kan verzinnen is een CRON-job op de NAS die een PHP-script triggert waar hiervoor zorgt. Dat zal even werken, maar zodra de Play 1 op de een of andere manier een ander IP-adres krijgt werkt dit niet meer. Ik hoor graag of er betere opties zijn _/-\o_
Hebben die dingen geen HOSTNAME? Dan heb je geen IP nodig.
Of je zoekt hem binnen je netwerk (zoals de app ook doet).

En bij het niet vinden stuur je een signaaltje naar je mobiel of per mail dat er iets mis is met het vinden van die Sonos.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-01 15:05

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:22:
Ik had hier wel hele discussies verwacht over het aankomende uitschakelen van de bij mij zo geliefde CR100.
Niemand die daar verder mee zit?
Nee, hoewel ik het wel belachelijk vind. Er zijn weinig goede argumenten te bedenken en vind het ook niet des Sonos. Ik heb zelf een CR200, dus hoop dat die niet over een tijdje hetzelfde lot beschoren is.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:24

CeesKees

I rest my Kees

Atmoz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:48:
Weet iemand of er een (third party?) oplossing te verzinnen is waarbij een bepaalde Sonos speaker (in dit geval mijn SONOS Play 1 in de tuin) automatisch op mute gaat na op een bepaalde tijd?
Stel een alarm in.
Kies een willekeurig station in TuneIn op volume 0

(of een Spotify afspeellijst ook op Volume 0)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• rvk
  • Nu online

rvk

Ik had hier wel hele discussies verwacht over het aankomende uitschakelen van de bij mij zo geliefde CR100.
Krijg je dan wel weer een compensatie in de vorm van een coupon van 100 dollar voor >:)

(Ze weten dus wel dat ze mis zitten.)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 16:38

Atmoz

Techno!!

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:55:
Tijdschakelaar op de stekker van de Sonos zetten?
Kan, maar is wel erg "rigoureus" vind ik :P
(het werkt natuurlijk wel :9)

Niemand die daar verder mee zit?
Ik heb er meerdere, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen een meer van gebruik.
Dus die korting wat je daardoor krijgt vind ik dan wel weer nice :)
Geen idee wat Alexa is (ook nog nooit van gehoord) dus het zal er wel niet op/bij zitten...

[edit]

Oh, er waren nog meer reacties geplaatst op m'n vraag. Effe doorlezen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Atmoz op 08-03-2018 14:20 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
ddaffy schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Krijg je dan wel weer een compensatie in de vorm van een coupon van 100 dollar voor >:)

Dus gauw een kopen en dan coupon eisen? :P

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
ddaffy schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Idd krijg je een kortingscode van €125 van Sonos. Verleidelijk om dus weer iets extra te kopen bij de Sonos winkel.. ;)

Verwijderd

Atmoz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Geen idee wat Alexa is (ook nog nooit van gehoord) dus het zal er wel niet op/bij zitten...
Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

https://www.amazon.de/Son...sr=1-1&keywords=sonos+one

• rvk
  • Nu online

rvk

bvsteyn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:03:
Idd krijg je een kortingscode van €125 van Sonos. Verleidelijk om dus weer iets extra te kopen bij de Sonos winkel.. ;)
Ik had wel 100 dollar gezien. Ergens heeft iemand dat omgerekend naar € 125 maar of dat ook echt klopt vraag ik me af (100 dollar is geen € 125 :+ ).

• The Inquisitor
ddaffy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:24:
[...]

Ik had wel 100 dollar gezien. Ergens heeft iemand dat omgerekend naar € 125 maar of dat ook echt klopt vraag ik me af (100 dollar is geen € 125 :+ ).
Zegt Sonos zelf gewoon:
https://www.sonos.com/nl-nl/cr100submit

• rvk
  • Nu online

rvk

Ah, ok.

Grappig dat ze in America maar $100 dollar krijgen:
https://www.sonos.com/en-us/cr100submit

En in de UK £100.

Zal wel een marketing gedachte achterliggen :o

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 20:21

KenVerburg

Race-fan

Ze betalen dan ook over het algemeen $ = £

• -me
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023

-me

Ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb een paar aanbiedingen gevonden:

2 Sonos One speakers voor € 400
amazon.co.uk heeft ivm de HomePod de aanbieding 2 Sonos One speakers voor € 400.
Let wel op dat amazon.co.uk volgens mij geen Nederlands adres heeft, dus als je ooit gebruik wilt maken van de garantie of hem terug wilt sturen, kost dat geld en is dat lastiger dan bij andere webshops.

Sonos One Wit voor € 196,99 (niet op voorraad)
Sonos One Zwart voor € 209,00

amazon.de heeft wel een Nederlands adres en heeft ze ook goedkoper dan in Nederland. Ivm het retourbeleid en garantie raad ik je wel aan om te zorgen dat het product verkocht en verzonden is door Amazon.
Sonos One wit kost daar € 196,99 nu, alleen is niet op voorraad.
Sonos One zwart kost daar € 209,00

EDIT: En de webshop van Sonos verkoopt refurbished Play:1 speakers voor € 139

Een paar dagen geleden was ik nog van plan om alleen een Echo Dot te kopen. Dus om nu gelijk 2 Sonos One speakers te kopen gaat ook een beetje snel.
Waarschijnlijk koop ik mijn eerste Sonos One toch bij de Sonos webshop vanwege de 100-day return policy.

[ Voor 3% gewijzigd door -me op 13-03-2018 14:01 ]

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
-me schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:15:
Ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb een paar aanbiedingen gevonden:

2 Sonos One speakers voor € 400
amazon.co.uk heeft ivm de HomePod de aanbieding 2 Sonos One speakers voor € 400.
Let wel op dat amazon.co.uk volgens mij geen Nederlands adres heeft, dus als je ooit gebruik wilt maken van de garantie of hem terug wilt sturen, kost dat geld en is dat lastiger dan bij andere webshops.

Sonos One Wit voor € 196,99 (niet op voorraad)
Sonos One Zwart voor € 213,58

amazon.de heeft wel een Nederlands adres en heeft ze ook goedkoper dan in Nederland. Ivm het retourbeleid en garantie raad ik je wel aan om te zorgen dat het product verkocht en verzonden is door Amazon.
Sonos One wit kost daar € 196,99 nu, alleen is niet op voorraad.
Sonos One zwart kost daar € 213,58

EDIT: En de webshop van Sonos verkoopt refurbished Play:1 speakers voor € 139

Een paar dagen geleden was ik nog van plan om alleen een Echo Dot te kopen. Dus om nu gelijk 2 Sonos One speakers te kopen gaat ook een beetje snel.
Waarschijnlijk koop ik mijn eerste Sonos One toch bij de Sonos webshop vanwege de 100-day return policy.
Toevallig zag ik die Sonos One in het wit ook staan bij Amazon.de. Heb deze vanochtend besteld. Dit wordt m'n eerste Sonos product dus ben benieuwd! Ik ga 'm gebruiken als wekker met Spotify/Alexa (al dan niet in combinatie met Home Assistant) en mogelijk als speaker in de badkamer.

Verwijderd

Meer mensen die last hebben dat geen enkele muziekdienst meer gevonden kan worden? Kan alleen radio afspelen.

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Toevallig zag ik die Sonos One in het wit ook staan bij Amazon.de. Heb deze vanochtend besteld. Dit wordt m'n eerste Sonos product dus ben benieuwd! Ik ga 'm gebruiken als wekker met Spotify/Alexa (al dan niet in combinatie met Home Assistant) en mogelijk als speaker in de badkamer.
Ga je hem dan verplaatsen/meenemen? Of in de toekomst misschien een tweede kopen voor de badkamer?

Wij dachten dat we die van ons wel eens van verdieping zouden veranderen. Van keuken naar werkkamer. Maar hij staat eigenlijk altijd in de keuken :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:13:
Meer mensen die last hebben dat geen enkele muziekdienst meer gevonden kan worden? Kan alleen radio afspelen.
Vorige week wel veel storing gehad. Kon geen verbinding maken via de Spotify app en de Sonos app > Spotify lukte ook niet. Geen updates of iets dergelijks. Soms lukte het om een paar seconde wat af te spelen en daarna melding dat dienst niet beschikbaar was...

[ Voor 27% gewijzigd door KleinDraakje op 15-03-2018 20:20 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:13:
jup.

Al ruim 3 weken alleen maar problemen met Spotify Connect en Sonos. Het werkt vaker niet, dan wel. En als t werkt, heb ik eerst vaak ruim 20 minuten lopen klooien.

Vorige week met Sonos Support gebeld, 1 van de heren aan de telefoon heeft met mij een aantal stappen doorlopen, waaronder factory reset van de Sonos speakers. Al met al, niets heeft echt het probleem opgelost.
De (technische) medewerker heeft mij ingestuurde logs bekeken en zag inderdaad zeer veel connectie problemen met Spotify.

Het Spotify forum staat ook vol met deze zelfde problemen met Sonos.

Ik ga nog 1 keer Sonos Support bellen in de hoop het probleem nu echt te kunnen tackelen, lukt dit niet, dan stop ik met Sonos.
Ik heb geen tijd en zin om telkens Spotify fatsoenlijk te laten draaien op mijn Sonos boxen van ruim € 1500.
En om nou al mijn Sonos boxen voor alleen als Radio in te zetten vind ik persoonlijk een beetje te duur.
Het gebruiksgemak en genot wat ik afgelopen 10 maanden heb gehad is laatste 3 a 4 weken compleet weg.

Heb bij een collega en een andere kennis HEOS geluisterd, daar werkt Spotify 100%, wellicht is dat nog een optie voor me.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 16-03-2018 04:55 ]

• JPtjeeNL
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 04:51:
[...]
jup.

Al ruim 3 weken alleen maar problemen met Spotify Connect en Sonos. Het werkt vaker niet, dan wel. En als t werkt, heb ik eerst vaak ruim 20 minuten lopen klooien.

Vorige week met Sonos Support gebeld, 1 van de heren aan de telefoon heeft met mij een aantal stappen doorlopen, waaronder factory reset van de Sonos speakers. Al met al, niets heeft echt het probleem opgelost.
De (technische) medewerker heeft mij ingestuurde logs bekeken en zag inderdaad zeer veel connectie problemen met Spotify.

Het Spotify forum staat ook vol met deze zelfde problemen met Sonos.

Ik ga nog 1 keer Sonos Support bellen in de hoop het probleem nu echt te kunnen tackelen, lukt dit niet, dan stop ik met Sonos.
Ik heb geen tijd en zin om telkens Spotify fatsoenlijk te laten draaien op mijn Sonos boxen van ruim € 1500.
En om nou al mijn Sonos boxen voor alleen als Radio in te zetten vind ik persoonlijk een beetje te duur.
Het gebruiksgemak en genot wat ik afgelopen 10 maanden heb gehad is laatste 3 a 4 weken compleet weg.

Heb bij een collega en een andere kennis HEOS geluisterd, daar werkt Spotify 100%, wellicht is dat nog een optie voor me.
Jeetje, dat klinkt niet best! Ik wilde een Sonos One juist als wekkerradio gebruiken, maar als dat niet werkt gaat m'n wekker niet af. M'n Amazon Echo Dot doet het overigens prima als wekker, maar het geluid vind ik niet fijn. Afgelopen 3-4 maanden? Dat is vrij lang. Aangezien meer mensen hier last van hebben, zou je aanraden om die Sonos One die ik heb besteld te annuleren?
KleinDraakje schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Ga je hem dan verplaatsen/meenemen? Of in de toekomst misschien een tweede kopen voor de badkamer?

Wij dachten dat we die van ons wel eens van verdieping zouden veranderen. Van keuken naar werkkamer. Maar hij staat eigenlijk altijd in de keuken :)
Nee, ik zou hem dan niet iedere keer meenemen. Misschien verplaatsen om eens te kijken hoe dat is en dan eventueel een tweede bijkopen. Als de draden eenmaal zijn weggewerkt dan zie ik 'm mijzelf niet zo snel verplaatsen. :) In de keuken lijkt mij dat ook top. Met name vanwege Alexa zodat je zonder je handen te gebruiken een playlist kan wijzigen ofzo.

• KleinDraakje
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 06:25:
[...]

Nee, ik zou hem dan niet iedere keer meenemen. Misschien verplaatsen om eens te kijken hoe dat is en dan eventueel een tweede bijkopen. Als de draden eenmaal zijn weggewerkt dan zie ik 'm mijzelf niet zo snel verplaatsen. :) In de keuken lijkt mij dat ook top. Met name vanwege Alexa zodat je zonder je handen te gebruiken een playlist kan wijzigen ofzo.
Wat mij een beetje tegen hield bij vaak een nieuwe plek zoeken, is dat je eigenlijk de Sonos Trueplay calibratie opnieuw moet doen. Voor de beste geluidservaring. En dat maakt echt veel herrie :o had m een keer verplaatst en Trueplay gedaan, komt mijn vriend van de eerste verdieping on te vragen wat er aan de hand is... het klonk alsof er een trein door het huis was gedenderd :+

• JPtjeeNL
  • Niet online
KleinDraakje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 06:54:
[...]

Wat mij een beetje tegen hield bij vaak een nieuwe plek zoeken, is dat je eigenlijk de Sonos Trueplay calibratie opnieuw moet doen. Voor de beste geluidservaring. En dat maakt echt veel herrie :o had m een keer verplaatst en Trueplay gedaan, komt mijn vriend van de eerste verdieping on te vragen wat er aan de hand is... het klonk alsof er een trein door het huis was gedenderd :+
Haha lol! >:) Ik wist niet dat Sonos dat had. Ik heb dat wel bij m'n audioset moeten doen die ik in de woonkamer heb staan, dat maakt veel herrie ja! Heb jij ook issues met Spotify, net zoals Geert hierboven? Of gebruik je geen Spotify?

Verwijderd

Heb uiteindelijk alles weer aan de praat gekregen door een keer in te loggen in mijn account via de app. Dat leek te helpen. Daarna zag hij alle diensten weer. Eerste keer dat me dat gebeurde overigens, moet niet vaker voorkomen.

Verwijderd

Wanneer komt de Sonos soundbar met HDMI ARC uit is daar al wat over bekend?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JPtjeeNL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:05:
[...]

Haha lol! >:) Ik wist niet dat Sonos dat had. Ik heb dat wel bij m'n audioset moeten doen die ik in de woonkamer heb staan, dat maakt veel herrie ja! Heb jij ook issues met Spotify, net zoals Geert hierboven? Of gebruik je geen Spotify?
Werkt alleen met Apple helaas.

• KleinDraakje
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:05:
[...]

Afgelopen weken wel gehad ja, maar heb sinds vorige week niet meer geprobeerd. Inderdaad Spotify connect die dwars zat. Het ene apparaat kon via spotify soms wel verbinden met de Sonos en de ander niet. Na een reboot van de Sonos leek hij het weer een paar uur te doen om vervolgens weer te stoppen. Maar moet eerlijk zeggen dat het wellicht ook een paar keer aan het internet had kunnen liggen. Tmobile deed het een paar dagen ook heel bagger (en daar heb je dan glasvezel voor :+ )

• JPtjeeNL
  • Niet online
KleinDraakje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:33:
[...]

Afgelopen weken wel gehad ja, maar heb sinds vorige week niet meer geprobeerd. Inderdaad Spotify connect die dwars zat. Het ene apparaat kon via spotify soms wel verbinden met de Sonos en de ander niet. Na een reboot van de Sonos leek hij het weer een paar uur te doen om vervolgens weer te stoppen. Maar moet eerlijk zeggen dat het wellicht ook een paar keer aan het internet had kunnen liggen. Tmobile deed het een paar dagen ook heel bagger (en daar heb je dan glasvezel voor :+ )
Aha, check. :) Ik zal het wel uitgebreid gaan testen zodat ik het zeker weet. Gelukkig kan ik bij Amazon.de binnen 30 dagen retourneren.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:30
Hier eerlijk gezegd nog 0,0 problemen met Sonos > Spotifiy gehad.
En ik gebruik het dagelijks. Opstaan, via de iPad spotify aan voor een goed uur voordat ik de deur uit ga.

Zo aan de problemen hierboven te lezen ligt het 'm dus vooral in de link Spotify > Sonos.

[ Voor 26% gewijzigd door Flix20 op 16-03-2018 09:23 ]

PSN: Flix20-NL

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flix20 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:22:
En ik gebruik het dagelijks. Opstaan, via de iPad spotify aan voor een goed uur voordat ik de deur uit ga.

Zo aan de problemen hierboven te lezen ligt het 'm dus vooral in de link Spotify > Sonos.
Hier dezelfde ervaring. Niks aan het handje, zowel via de Sonos app als via de Spotify app.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:06:
Wanneer komt de Sonos soundbar met HDMI ARC uit is daar al wat over bekend?
Hoe kom je er überhaupt bij dat er een Playbar met HDMI zou komen?

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Jeetje, dat klinkt niet best! Ik wilde een Sonos One juist als wekkerradio gebruiken, maar als dat niet werkt gaat m'n wekker niet af. M'n Amazon Echo Dot doet het overigens prima als wekker, maar het geluid vind ik niet fijn. Afgelopen 3-4 maanden? Dat is vrij lang. Aangezien meer mensen hier last van hebben, zou je aanraden om die Sonos One die ik heb besteld te annuleren?

[...]
dat moet je echt zelf beslissen uiteraard. Enige dat ik kan zeggen; waar ik eerst ruim 10 maanden zeer blij was met mijn Sonos speakers thuis, ben ik er dus nu echt helemaal klaar mee.
Ik ben wellicht wel een beetje bevooroordeeld ;)
door schade en schande.

• _Bailey_
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:22:

volgens de technische afdeling van Sonos is het in mijn specifieke geval de connectie van Spotify Cloud en Sonos.
We hebben ruim een half uur aan de telefoon proberen te trouble shooten (dmv diverse log bestanden versturen naar hem), maar concreet is er geen oplossing gekomen.

Maar als het werkt, is het een werkelijk top systeem.
Maar bij mij (en velen laatste 2 a 3 maanden) is het elke dag weer een loterij of de connectie tot stand kan komen tussen Spotify en Sonos.
En ik heb daar geen ruim €1500 voor betaald, om die loterij nu al ruim 3 weken te spelen.

Wat ik al eerder aangaf vanochtend, ik ga nog wel 1x met Sonos bellen, want de support die zij normaal bieden is echt onwijs goed.

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31

IJsrace

null

Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:27:
[...]

volgens de technische afdeling van Sonos is het in mijn specifieke geval de connectie van Spotify Cloud en Sonos.
We hebben ruim een half uur aan de telefoon proberen te trouble shooten (dmv diverse log bestanden versturen naar hem), maar concreet is er geen oplossing gekomen.

Maar als het werkt, is het een werkelijk top systeem.
Maar bij mij (en velen laatste 2 a 3 maanden) is het elke dag weer een loterij of de connectie tot stand kan komen tussen Spotify en Sonos.
En ik heb daar geen ruim €1500 voor betaald, om die loterij nu al ruim 3 weken te spelen.

Wat ik al eerder aangaf vanochtend, ik ga nog wel 1x met Sonos bellen, want de support die zij normaal bieden is echt onwijs goed.
Yup, ook hier problemen met Spotify en in mijn geval een Sonos Connect. Gisteravond via de Spotify app een playlist aangezet, na 3 nummers ineens stil in de woonkamer. Spotify openen, geen Sonos meer in m'n apparatenlijst te vinden. Powercycle gedaan en wel weer terug, maar de seemless experience is er niet meer helaas... :'(

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12-2025
Bloederig schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Yup, ook hier problemen met Spotify en in mijn geval een Sonos Connect. Gisteravond via de Spotify app een playlist aangezet, na 3 nummers ineens stil in de woonkamer. Spotify openen, geen Sonos meer in m'n apparatenlijst te vinden. Powercycle gedaan en wel weer terug, maar de seemless experience is er niet meer helaas... :'(
Conspiracy mode aan: Zou Apple dit stiekem niet heel goed uitkomen? “Sonos werkt niet seamless, koop vooral onze HomePod als je seamless wilt!”

• _Bailey_
  • Niet online
Fitzierpi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:21:
[...]

Conspiracy mode aan: Zou Apple dit stiekem niet heel goed uitkomen? “Sonos werkt niet seamless, koop vooral onze HomePod als je seamless wilt!”
Zet je alu hoedje eens gauw af! :P

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-01 15:14

B2

wa' seggie?

Bloederig schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Kan ik ook onderschrijven. Veel gedoe met Spotify Connect vanaf iPhone of Mac. Nummers die niet starten, afspeellijsten waarbij standaard de eerste nummers overgeslagen worden, gegroepeerde speakers welke opeens geen groep meer zijn in de Spotify app e.d.
Ik ben overgestapt naar Apple Music.

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 16-03-2018 11:29 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Goh, niet verwacht dat het hier op Tweakers ook dit zo leefde.

Jammer nogmaals, want tot ongeveer december /januari werkte mijn Sonos systeem thuis gewoon 100%.

Support van Spotify is non existant. Van hen hoef je in deze niets te verwachten.

• Flix20
Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:27:
[...]

m.
Sja, wat ik bij dit soort gevallen altijd lastig vind is dat je vooral de mensen hoort die een klacht hebben.
Die schrijven hierover, de mensen die tevreden zijn, hoor je in vele mindere maten.

Wat ik uit de verhalen hierboven begrijp is dat het probleem dus tussen Sonos en Spotify ligt.
Dus zal de oplossing van beide moeten komen.
Vind het overigens wel heel goed dat Sonos dan de moeite neemt om uren met jou aan de telefoon te hangen om het probleem op te lossen.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41
Wat missen jullie in de Sonos app aan Spotify opties, omdat jullie allemaal met Spotify connect werken?

Persoonlijk vind ik werken met Spotify vanuit de Sonos app vele malen beter werken en ik mis ook niets aan opties.

• B2

B2

wa' seggie?

Sahi_NL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:04:
Wat missen jullie in de Sonos app aan Spotify opties, omdat jullie allemaal met Spotify connect werken?

Persoonlijk vind ik werken met Spotify vanuit de Sonos app vele malen beter werken en ik mis ook niets aan opties.
Vanuit de Sonos app had ik dezelfde problemen. Daarnaast is de Sonos app op de mac echt dramatisch qua UI.

• KleinDraakje
  • Niet online

Vind het vooral vanaf MacBook makkelijker om spotify te openen/gebruiken :)

• _Bailey_
  • Niet online

ook Spotify aansturen vanuit de Sonos app (Mac OS X) werkt bij mij dus vaker niet dan wel. Los van het feit dat de Mac Sonos app een absolute draak van een app is.

Onbegrijpelijk dat Sonos al die jaren nog niks echt fatsoenlijks aan hun eigen app voor Mac hebben gedaan.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41
Aah, dat is dus het verschil, Ik gebruik Sonos eigenlijk alleen vanaf mijn mobiel (Android). Die app is hetzelfde als op IOS

• _Bailey_
  • Niet online
voor de mensen die dit topic sinds vanochtend hebben gevolgd en dan met name mijn Spotify connectie problemen van de laatste 4 weken;

zojuist voor de 2e keer in korte tijd telefonisch contact gehad met Sonos Support NL. Ongeveer 45 minuten met deze medewerker bezig geweest met trouble shooten, de problemen met Spotify Connect bleven met mijn EIGEN (!!) Spotify account aanhouden.

De medewerker heeft toen 2e lijns contact gehad met collegae intern, daarop is besloten om zowel in mijn Sonos app (Mac OS X) en Spotify app op de Mac in te loggen met een test Spotify account van Sonos zelf.
Wonderlijk genoeg werkte het feilloos, dus 0 connectie problemen, het werkte gewoon perfect.

Dan ga je dus denken dat er iets is met mijn eigen Spotify account, maar als ik op mijn iPhone diverse playlist beluister, en dus geen connectie maak met Spotify, werkt het voor de volle 100%...ik kan elke playlist probleemloos starten en van songs skippen.

De Sonos medewerker en ik hebben nu samen een contact formulier opgesteld en verstuurd aan Spotify met het verzoek uit te zoeken wat er nou aan de hand is met mijn eigen Spotify account, daar het dus met een Sonos Suport test Spotiy account perfect/feilloos werkt en niet met mijn eigen account Spotify--->Sonos maar daarentegen wel 'gewoon' op mijn iPhone (dus afluisteren op iPhone).

Hopelijk spoedig een reactie van Spotify, alhoewel ik daar op korte termijn niet veel van verwacht. De Support vanuit Spotify is non existant, ook dat kon de medewerker van Sonos telefonisch beamen ;)

TL;DR: een Sonos suport Spotify account werkt hier bij mij thuis 100%/feilloos en mijn eigen Spotify account NIET of nauwelijks op de Sonos, wel gewoon via de Spotify app op de iPhone

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 16-03-2018 15:49 ]

• B2

B2

wa' seggie?

Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:35:
[...]

ook Spotify aansturen vanuit de Sonos app (Mac OS X) werkt bij mij dus vaker niet dan wel. Los van het feit dat de Mac Sonos app een absolute draak van een app is.

Onbegrijpelijk dat Sonos al die jaren nog niks echt fatsoenlijks aan hun eigen app voor Mac hebben gedaan.
Tijd dat Apple Airplay 2 gaat uitbrengen en Sonos dit zoals beloofd zal inbouwen. Dan kunnen we gewoon iTunes gebruiken..

• _Bailey_
  • Niet online
B2 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Tijd dat Apple Airplay 2 gaat uitbrengen en Sonos dit zoals beloofd zal inbouwen. Dan kunnen we gewoon iTunes gebruiken..
alsjeblieft geen iTunes... ;)
Wat dat betreft vind ik Spotify honderd miljoen miljard keer prettiger in gebruik. iTunes vind ik zelfs persoonlijk nog erger dan de Sonos Mac OS app

• B2

B2

wa' seggie?

Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:51:
[...]

alsjeblieft geen iTunes... ;)
Wat dat betreft vind ik Spotify honderd miljoen miljard keer prettiger in gebruik. iTunes vind ik zelfs persoonlijk nog erger dan de Sonos Mac OS app
Kwestie van smaak :) Ik vind iTunes lekker clean en overzichtelijk. Daarnaast heb ik zelf al een grote bibliotheek in iTunes staan omdat ik het al meer dan 10 jaar gebruik en ik een Apple Music abonnement heb.

• Flix20
Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:48:
voor de mensen die dit topic sinds vanochtend hebben gevolgd en dan met name mijn Spotify connectie problemen van de laatste 4 weken;

zojuist voor de 2e keer in korte tijd telefonisch contact gehad met Sonos Support NL. Ongeveer 45 minuten met deze medewerker bezig geweest met trouble shooten, de problemen met Spotify Connect bleven met mijn EIGEN (!!) Spotify account aanhouden.

De medewerker heeft toen 2e lijns contact gehad met collegae intern, daarop is besloten om zowel in mijn Sonos app (Mac OS X) en Spotify app op de Mac in te loggen met een test Spotify account van Sonos zelf.
Wonderlijk genoeg werkte het feilloos, dus 0 connectie problemen, het werkte gewoon perfect.

Dan ga je dus denken dat er iets is met mijn eigen Spotify account, maar als ik op mijn iPhone diverse playlist beluister, en dus geen connectie maak met Spotify, werkt het voor de volle 100%...ik kan elke playlist probleemloos starten en van songs skippen.

De Sonos medewerker en ik hebben nu samen een contact formulier opgesteld en verstuurd aan Spotify met het verzoek uit te zoeken wat er nou aan de hand is met mijn eigen Spotify account, daar het dus met een Sonos Suport test Spotiy account perfect/feilloos werkt en niet met mijn eigen account Spotify--->Sonos maar daarentegen wel 'gewoon' op mijn iPhone (dus afluisteren op iPhone).

Hopelijk spoedig een reactie van Spotify, alhoewel ik daar op korte termijn niet veel van verwacht. De Support vanuit Spotify is non existant, ook dat kon de medewerker van Sonos telefonisch beamen ;)

TL;DR: een Sonos suport Spotify account werkt hier bij mij thuis 100%/feilloos en mijn eigen Spotify account NIET of nauwelijks op de Sonos, wel gewoon via de Spotify app op de iPhone
Hoe gebruik jij Spotify over Sonos?
Via de Sonos app op Spotify ingelogd en van daaruit de aansturing, of de Spotify app en dan van daar uit Sonos aansturen?

• JPtjeeNL
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:41:
Goh, niet verwacht dat het hier op Tweakers ook dit zo leefde.

Jammer nogmaals, want tot ongeveer december /januari werkte mijn Sonos systeem thuis gewoon 100%.

Support van Spotify is non existant. Van hen hoef je in deze niets te verwachten.
Moet zeggen dat ik geen slechte ervaringen met de support via Twitter heb. Behalve toen ze Spotify Connect support gestopt hadden voor zowel m'n receiver als m'n auto. :( Maar goed, daar kan support ook weinig mee. Helaas heb ik nooit communicatie hierover gehad van Spotify.

• _Bailey_
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Hoe gebruik jij Spotify over Sonos?
Via de Sonos app op Spotify ingelogd en van daaruit de aansturing, of de Spotify app en dan van daar uit Sonos aansturen?
voorheen kon ik in elke willekeur Sonos aansturen, of direct via de Sonos app vanaf m'n Mac en/of de Spotify app op zowel mijn Mac als ook mijn iPhone/iPad.

Dit kan dus niet meer.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-01 16:37

Lapras

Ice beam

Ik heb een vraag over een opstelling. Hopelijk is dit het juiste topic, aangezien het ook wat Sonos spullen betreft.

Momenteel heb ik een Sonos connect:amp met twee speakers daarop aangesloten. Daarnaast heb ik een TV+PS4 met een 5.1 logitech set.

Ik wil nu eigenlijk van die 5.1 set af aangezien hij te groot is, ik het niet mooi vind om zoveel boxen te hebben en ik toch meestal mijn eigen muziek op heb als ik aan het gamen ben. De vraag is nu of het mogelijk om mijn TV (en dus PS4) via de speakers te laten klinken. Ik heb hiervoor twee opties bedacht. Graag hoor ik of er een slimmere manier is waardoor ik minder hoef aan te schaffen.

De connect:amp heeft geen ingangen behalve een aansluiting voor de boxen. Er valt dus verder niet op aan te sluiten.

- Ik koop een aparte versterker en sluit daar mijn TV op aan. Voor de Sonos verbinding moet ik dan een Connect kopen en mijn connect:amp is verder waardeloos.
- Ik koop een Sonos playbar en sluit daar mijn TV en Connect:Amp op aan. Voor dat laatste heeft Sonos wel een oplossing, maar die lijkt me nogal houtje-touwtje. Daarnaast is er een risico op vertraging. Dit is mogelijk ook de duurdere optie.

Dank alvast!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Lapras schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:00:
Ik heb een vraag over een opstelling. Hopelijk is dit het juiste topic, aangezien het ook wat Sonos spullen betreft.

Momenteel heb ik een Sonos connect:amp met twee speakers daarop aangesloten. Daarnaast heb ik een TV+PS4 met een 5.1 logitech set.

Ik wil nu eigenlijk van die 5.1 set af aangezien hij te groot is, ik het niet mooi vind om zoveel boxen te hebben en ik toch meestal mijn eigen muziek op heb als ik aan het gamen ben. De vraag is nu of het mogelijk om mijn TV (en dus PS4) via de speakers te laten klinken. Ik heb hiervoor twee opties bedacht. Graag hoor ik of er een slimmere manier is waardoor ik minder hoef aan te schaffen.

De connect:amp heeft geen ingangen behalve een aansluiting voor de boxen. Er valt dus verder niet op aan te sluiten.

- Ik koop een aparte versterker en sluit daar mijn TV op aan. Voor de Sonos verbinding moet ik dan een Connect kopen en mijn connect:amp is verder waardeloos.
- Ik koop een Sonos playbar en sluit daar mijn TV en Connect:Amp op aan. Voor dat laatste heeft Sonos wel een oplossing, maar die lijkt me nogal houtje-touwtje. Daarnaast is er een risico op vertraging. Dit is mogelijk ook de duurdere optie.

Dank alvast!
De ConnectAMP heeft wel degelijk een analoge ingang, daar kun je je TV dus op aansluiten, je hebt dan uiteraard geen surround meer.

[ Voor 83% gewijzigd door Damon op 16-03-2018 17:03 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-01 16:37

Lapras

Ice beam

Damon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:03:
[...]

De ConnectAMP heeft wel degelijk een analoge ingang, daar kun je je TV dus op aansluiten, je hebt dan uiteraard geen surround meer.
Haha, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... Te gefocused op digitale/optische aansluitingen. Ik ga het proberen. Veel dank!

Verwijderd

yorroy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:14:
[...]

Hoe kom je er überhaupt bij dat er een Playbar met HDMI zou komen?
Heb je het niet gevolgd?
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1517993468

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen de playbar en twee one's staan. Als ik dus muziek uit zet dan blijven die leds wit, ik krijg dan de indruk dat de speakers gewoon aan staan, hoe zie ik dat ze in stand-by staan? Ik heb al wat afgezocht maar er wordt me niks duidelijk.

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:40
Kan je via de app regelen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• -me
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11-2023

-me

Ik heb de afgelopen dagen veel gestreamd via Spotify Connect, en dat werkt hier helemaal perfect.
[...]

Hij gaat sowieso af. Als hij geen verbinding kan maken met je gekozen muziek/radio valt hij terug op de Sonos Chime. Daarnaast gaat het alarm niet via Spotify Connect maar direct via Spotify.
Geert1976 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:48:

Probeer het volgende eens:
- Van alle apps via spotify.com de toegang intrekken
- Je wachtwoord veranderen via spotify.com
- Overal uit te loggen via het accountoverzicht op spotify.com
- Uitloggen van Spotify op je Sonos (zou eigenlijk automatisch moeten gaan bij het intrekken van de toegang)

Misschien werkt het. Het zou theoretisch gezien alle API tokens etc. moeten resetten.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Hier ook sinds jaar en dag sonos en spotify (gebruik eigenlijk alleen de Sonos app, geen spotify connect). En het werkt altijd feilloos hier, nooit problemen altijd snel. Een heel enkele keer een melding van service niet gevonden in de app, maar vrijwel nooit.

• JPtjeeNL
  • Niet online
-me schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:42:
Hij gaat sowieso af. Als hij geen verbinding kan maken met je gekozen muziek/radio valt hij terug op de Sonos Chime. Daarnaast gaat het alarm niet via Spotify Connect maar direct via Spotify.
Aha, dat kan ik ook nog doen. Ik ben van plan het te integreren met m'n domotica systeem, vandaar dan via Spotify Connect. Maar als er een fallback op zit, dan is het misschien beter om hier de ingebouwde functionaliteit te gebruiken. Thanks voor de tip!

• _Bailey_
  • Niet online
-me schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:42:

[...]

Probeer het volgende eens:
- Van alle apps via spotify.com de toegang intrekken
- Je wachtwoord veranderen via spotify.com
- Overal uit te loggen via het accountoverzicht op spotify.com
- Uitloggen van Spotify op je Sonos (zou eigenlijk automatisch moeten gaan bij het intrekken van de toegang)

Misschien werkt het. Het zou theoretisch gezien alle API tokens etc. moeten resetten.
bedankt voor het meedenken, waardeer ik zeer. Grappig dat jouw wachtwoord-oplossing niet eens naar voren is gekomen tijdens mijn 2 telefoon gesprekken met Sonos Support.

Ik moet zeggen dat de laatste 2 dagen ineens zeer goed zijn gegaan, Spotify Connect werkt al vele malen betrouwbaarder dan voor vrijdag (het 2e gesprek met Sonos Support).
Heb soms nog wel eens connectie problemen, maar ze zijn dus beduidend minder geworden.
Ben nog niet helemaal tevreden, maar we zijn goed op weg ;)

De melding die ik nu nog het meest krijg is ''toegang geweigerd'', dit betreffende Spotify Connect. Vreemd, want als ik bijvoorbeeld mijn AirPods in heb en Spotify aan heb staan, dit altijd 100% werkt zonder onderbrekingen.
Dus dan ligt het echt in het Sonos systeem.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik zie opvallend veel advertenties op MP verschijnen met one’s nieuw in doos, veelal ook setjes van twee...

Enig idee waar die zo vandaan komen?
(Want dan is de bron nog goedkoper, lijkt mij 😇)

• B2

B2

wa' seggie?

boefje79 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:56:
Ik zie opvallend veel advertenties op MP verschijnen met one’s nieuw in doos, veelal ook setjes van twee...

Wellicht een actie waarbij ze 'gratis' worden weggegeven? Heeft KPN volgens mij ook een tijdje gedaan met HEOS apparatuur.

• JPtjeeNL
  • Niet online
boefje79 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:56:

Zag wat mogelijkheden bij de beschrijvingen staan:
"Gewonnen bij miljoenenjacht, helaas kan ik er niks mee. Compleet nieuw dus!"
"... vanwege promotie twee speakers ontvangen maar heb er maar 1 nodig."

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Hi-Fi Klubben had bij de heropening van hun filiaal in Haarlem een 2 voor de prijs van 1 actie op de Sonos One. Zou me niks verbazen als dat er wat mee te maken heeft. Die actie was gisteren namelijk.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Ja die zag ik als Haarlemmer helaas net te laat 🙈

• kevertje1977
  • Laatst online: 11-01 15:33

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sonos One voor 196,99

https://www.amazon.de/Son...T=_SX300_QL70_&dpSrc=srch

Laagste prijs in NL €229

[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 19-03-2018 08:28 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:24

CeesKees

I rest my Kees

Linius schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:49:
Hi-Fi Klubben had bij de heropening van hun filiaal in Haarlem een 2 voor de prijs van 1 actie op de Sonos One. Zou me niks verbazen als dat er wat mee te maken heeft. Die actie was gisteren namelijk.
Als ik dat van te voren had geweten...
Hadden een willekeurige medetweaker en ik er nu beiden een staan voor 50% van de prijs...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• The Inquisitor
CeesKees schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Als ik dat van te voren had geweten...
Hadden een willekeurige medetweaker en ik er nu beiden een staan voor 50% van de prijs...
Ja.. daar had ik een half uur ritje naar Haarlem wel voor over.

• appelrondo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-01 09:51
Momenteel is het niet mogelijk om een Sonos te koppelen aan Google Home, behalve door een Chromecast te koppelen via de line-in (Play:5) of via Sonos Connect.

Is het denkbaar dat de huidige Sonos-producten alsnog compatible worden met Google Home en dus middels een spraakcommando naar bijv. een Google Home Mini aangestuurd kunnen worden? Ik ben dus niet op zoek naar een volledige spraakassistent (zoals de Sonos One), maar vraag me af of het verwerken van opdrachten via een GHM met terugwerkende kracht in de huidige speakerlijnen geactiveerd kan worden.

• The Inquisitor
Het zou me niet verbazen als google home via de One te koppelen is. Alexa en Siri werken al, dus waarom niet Google niet.

Dat de lijn met terugwerkende kracht compatible wordt om opdrachten te ontvangen zou ik niet van uit gaan. Met geluk gaan we straks AirPlay2 krijgen op alle modellen, maar zelfs dat is nog geen zekerheid. Je kunt waarschijnlijk wel aan de slag met wat tooltjes die je draait op een NAS/RPI, zo is er voor Apple HomeBridge waarbij je Sonos kan verschijnen in HomeKit en dus ook aan kan gaan op basis van regels/siri commando's/sensors enz.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het zou sowieso eens tijd worden dat ze die spraakfuncties activeren. Schiet niet op zo...

• appelrondo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-01 09:51
The Inquisitor schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:05:
Het zou me niet verbazen als google home via de One te koppelen is. Alexa en Siri werken al, dus waarom niet Google niet.

Dat de lijn met terugwerkende kracht compatible wordt om opdrachten te ontvangen zou ik niet van uit gaan. Met geluk gaan we straks AirPlay2 krijgen op alle modellen, maar zelfs dat is nog geen zekerheid. Je kunt waarschijnlijk wel aan de slag met wat tooltjes die je draait op een NAS/RPI, zo is er voor Apple HomeBridge waarbij je Sonos kan verschijnen in HomeKit en dus ook aan kan gaan op basis van regels/siri commando's/sensors enz.
Ik heb een iPhone, maar ook een Google Home Mini. Ik ben tevredener over Google Assistant dan over Siri dus wil graag verder met Google Home, maar Sonos werkt nog niet echt mee. Wil ook liever niet gaan klooien met allerlei extra randapparatuur, dus HomeBridge o.i.d. spreekt me niet echt aan (nepTweaker :P ).

Zit nu te twijfelen om een receiver + speakers te koppelen aan een Chromecast, maar dat vind ik eigenlijk zonde met het oog op toekomstige uitbreiding of multiroom streaming. Wordt waarschijnlijk afwachten dus.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind Chromecast veel te onbetrouwbaar. Heb met Sonos nooit problemen, die Chromecast heeft te vaak slechte verbinding.

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 11:09
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:36:
Ik vind Chromecast veel te onbetrouwbaar. Heb met Sonos nooit problemen, die Chromecast heeft te vaak slechte verbinding.
Mee eens, daarnaast moet je niet je versterker moeten aan zetten en op de juiste bron zetten als je een muziekje wilt luisteren.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasper1975 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:42:
[...]

Mee eens, daarnaast moet je niet je versterker moeten aan zetten en op de juiste bron zetten als je een muziekje wilt luisteren.
Mwoh, da's een druk op de Logitech Harmony. Vind Sonos dan weer inferieur voor in de woonkamer ;)

• Jasper1975
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Mwoh, da's een druk op de Logitech Harmony. Vind Sonos dan weer inferieur voor in de woonkamer ;)
Een chromecast audio klinkt toch niet beter?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasper1975 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:55:
[...]

Een chromecast audio klinkt toch niet beter?
Nouja, heb een Pioneer receiver staan met een vijftal dynaudio speakers... Daar kan geen Sonos tegenop.

Normaal gesproken speel ik muziek af via htpc of platenspeler, maar voor achtergrond doet de Chromecast het dan weet best aardig.

• Jasper1975
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Nouja, heb een Pioneer receiver staan met een vijftal dynaudio speakers... Daar kan geen Sonos tegenop.

Normaal gesproken speel ik muziek af via htpc of platenspeler, maar voor achtergrond doet de Chromecast het dan weet best aardig.
Heeft die Pioneer een trigger dat zodra hij input krijgt van de chromecast dat hij op aan en juiste input gaat? Das wel zo prettig voor casual listening.

• The Inquisitor
Ik ben zelf begonnen met chromecast audio's (voordat ik geld spendeerde aan sonos), en dat was best ruk. Switchen van room werkte zeker niet altijd, casten wilde soms niet, naadloos overgaan/meegaan naar volgende room lukte echt nooit... etc. Leuk product, zeker voor het geld, maar niet stabiel. Met Sonos gaat het gewoon lekker.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasper1975 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Heeft die Pioneer een trigger dat zodra hij input krijgt van de chromecast dat hij op aan en juiste input gaat? Das wel zo prettig voor casual listening.
Nee, maar da's een issue van de Chromecast, niet van de Pioneer volgens mij.

• The Inquisitor
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:36:
[...]

Nee, maar da's een issue van de Chromecast, niet van de Pioneer volgens mij.
Dat is het hele issue van een chromecast, je moet dan al je devices op standby gaan zetten en op de line-in/optical port. Sonos switcht tenminste dynamisch en gaat nooit uit.

Wat ik ook irritant vond met de CCA is dat volume per apparaat achterlijk verschilt en je dus telkens het volume per device moet aanpassen.

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 11:26
Jasper1975 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:42:
[...]

Zodra ik een link naar de CC stuur, springt mijn versterker aan, en op de juiste bron.

I hide at work because good employees are hard to find.

• The Inquisitor
Incolumis schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:17:
[...]

Zodra ik een link naar de CC stuur, springt mijn versterker aan, en op de juiste bron.
Is dat niet de video variant die je gebruikt tho?

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 11:26
The Inquisitor schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Is dat niet de video variant die je gebruikt tho?
Ja. Sorry ik had niet door dat je het over de audio had.

I hide at work because good employees are hard to find.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@MikeyMan Waarom dan geen Sonos Connect aan je HiFi hangen? Zelfde gemak als Sonos met het goede geluid van je eigen HiFi.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tassadar32 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:40:
@MikeyMan Waarom dan geen Sonos Connect aan je HiFi hangen? Zelfde gemak als Sonos met het goede geluid van je eigen HiFi.
Omdat ik 350 euro voor een veredelde Chromecast veel teveel geld vind. Als het ding had kunnen streamen had ik er nog over nagedacht.

Misschien ooit een keer, maar vind hem echt te duur voor het gebodene.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb een tijdje de connect te leen gehad en die ga ik juist weer teruggeven en ik zal waarschijnlijk voor de chromecast gaan.

spotify gebruik ik niet meer en het enige waarvoor ik het eigenlijk wilde gebruiken is om bijvoorbeeld het geluid van youtube filmpjes over mijn stereo te laten lopen, maar daar moet je dan de app sonostube voor gebruiken die nu zeurt dat ik eerst moet betalen voordat ik het kan gebruiken op mijn iphone

heb je een ding van 350euro staan moet je nog betalen voor simpele functionaliteit 8)7

dat ding gaat dus terug naar zijn eigenaar en ik ben blij dat ik niet zelf die 350euro betaald heb

• The Inquisitor
Leipo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:08:
ik heb een tijdje de connect te leen gehad en die ga ik juist weer teruggeven en ik zal waarschijnlijk voor de chromecast gaan.

spotify gebruik ik niet meer en het enige waarvoor ik het eigenlijk wilde gebruiken is om bijvoorbeeld het geluid van youtube filmpjes over mijn stereo te laten lopen, maar daar moet je dan de app sonostube voor gebruiken die nu zeurt dat ik eerst moet betalen voordat ik het kan gebruiken op mijn iphone

heb je een ding van 350euro staan moet je nog betalen voor simpele functionaliteit 8)7

dat ding gaat dus terug naar zijn eigenaar en ik ben blij dat ik niet zelf die 350euro betaald heb
Als jij een Sonos connect zou kopen + dure HiFi, dan snap ik niet waarom je in vredesnaam YouTube filmpjes wilt streamen erop. Die kwaliteit is gewoon ruk, dus het is nogal logisch dat jouw methode niet ondersteund wordt. Ga voor Spotify, Deezer of Tidal, maar niet YouTube audio.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Of Play:Music, win/osx Sonos applicatie, Plex. Allemaal mogelijkheden waar je je eigen muziek kan stallen! Overigens heeft een losse connect niet echt veel meerwaarde boven een chromecast als je geen andere Sonos speakers hebt die je in sync wil afspelen of in dezelfde app wil beheren.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Inquisitor schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Als jij een Sonos connect zou kopen + dure HiFi, dan snap ik niet waarom je in vredesnaam YouTube filmpjes wilt streamen erop. Die kwaliteit is gewoon ruk, dus het is nogal logisch dat jouw methode niet ondersteund wordt. Ga voor Spotify, Deezer of Tidal, maar niet YouTube audio.
Tsjah, soms wil ik gewoon bijvoorbeeld de F1 interviews op de tv zien via YouTube... Helaas bestaat vrijwel geen enkele use-case uit het alleen maar luisteren van muziek van een bepaalde bron.

Ik hou het voorlopig even bij m'n HTPC. Wellicht in de toekomst vervangen door een NUC.

• The Inquisitor
MikeyMan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:56:
[...]

Tsjah, soms wil ik gewoon bijvoorbeeld de F1 interviews op de tv zien via YouTube... Helaas bestaat vrijwel geen enkele use-case uit het alleen maar luisteren van muziek van een bepaalde bron.

Ik hou het voorlopig even bij m'n HTPC. Wellicht in de toekomst vervangen door een NUC.
Je wilt interviews ZIEN? Dus het gaat niet eens om audio? Wat heeft Sonos daar mee te maken dan? Sonos doet alleen geluid, geen beeld. Als je Youtbe wilt kijken op je tv gebruik je je smart tv, chromecast of apple tv, waarbij het geluid gewoon netjes uit je Sonos komt.

Edit: maar jij hebt geen homecinema oplossing natuurlijk (geen bar/base), dan zou een chromecast audio icm android phone je oplossing kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door The Inquisitor op 28-03-2018 09:56 ]

• Leipo
  • Niet online
The Inquisitor schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Als jij een Sonos connect zou kopen + dure HiFi, dan snap ik niet waarom je in vredesnaam YouTube filmpjes wilt streamen erop. Die kwaliteit is gewoon ruk, dus het is nogal logisch dat jouw methode niet gratis ondersteund wordt.
fixed that for you ;)

ze hebben de functionaliteit dus wel, maar ze vereisen dat je daar extra voor betaald. en dat vind ik dus triest voor zo'n duur apparaat. En daarom ben ik dus ook blij dat ik hem niet gekocht heb maar heb kunnen lenen om uit te proberen: ik twijfelde al over de absurde prijs, maar dacht dat de 'sonos-ervaring' mij misschien wel zou aanspreken. blijkbaar dus niet :P

• The Inquisitor
Leipo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:21:
[...]

fixed that for you ;)

ze hebben de functionaliteit dus wel, maar ze vereisen dat je daar extra voor betaald. en dat vind ik dus triest voor zo'n duur apparaat. En daarom ben ik dus ook blij dat ik hem niet gekocht heb maar heb kunnen lenen om uit te proberen: ik twijfelde al over de absurde prijs, maar dacht dat de 'sonos-ervaring' mij misschien wel zou aanspreken. blijkbaar dus niet :P
Nope, ze ondersteunen het niet. Ze hebben echter een API en ontwikkelaars kunnen daar iets mee, en dat heeft de ontwikkelaar van SonosTube gedaan. Sonostube is helemaal geen Sonos app.

Als Sonos het ondersteunt, dan zit het in de (officiele) sonos app.

• Leipo
  • Niet online
dan is het simpel: connect de deur uit

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
Tralapo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:36:
[...]
Als je Alexa echt daarvoor makkelijk wilt gebruiken dan moet je eerst een vertaalslag in Spotify en Hue doorvoeren.
Een vertaalslag maken in Hue is niet nodig. Je Hue lampen zijn in de Alexa app zichtbaar. In deze app kun je de namen aanpassen naar Engelse termen. De namen in Hue blijven ongewijzigd.

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:02:
[...]
Een vertaalslag maken in Hue is niet nodig. Je Hue lampen zijn in de Alexa app zichtbaar. In deze app kun je de namen aanpassen naar Engelse termen. De namen in Hue blijven ongewijzigd.
Wow! Dat is nog eens een ontdekking. Werkt perfect!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
Tralapo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:42:
[...]

Wow! Dat is nog eens een ontdekking. Werkt perfect!
Klopt het dat om Alexa werkend te krijgen, je:
- een US Amazon account moet hebben (heb ik al met US adres)?
- in je Sonos account (heb ik nog niet, want ook nog geen Sonos) je het land naar US moet aanpassen?
- geen aanpassingen hoeft te doen in je Spotify account?

• Tralapo
  • Niet online
Aanpassingen aan je Spotify-account zijn niet nodig. In het onderste deel van deze post leg ik het stappenplan dat ik gebruikt heb uit. De daar nog weer in gelinkte extra stap is wel belangrijk.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tralapo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:47:
Aanpassingen aan je Spotify-account zijn niet nodig. In het onderste deel van deze post leg ik het stappenplan dat ik gebruikt heb uit. De daar nog weer in gelinkte extra stap is wel belangrijk.
Net toch dat stappenplan gevolgd en Alexa werkt, hij kon ook m'n speaker vinden. Alleen wanneer ik nu zeg "Alexa, play [naam artiest]", dan krijg ik de melding dat ik de sonos skill moet enablen in de Alexa app. Dat heb ik echter al gedaan. Hoe kan ik dit oplossen?

• Tralapo
  • Niet online
Dat zou ik niet durven te zeggen. Af en toe krijg ik die melding ook, maar als ik het commando dan herhaal voert ze het meestal alsnog wel uit.
Pagina: 1 ... 57 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.