Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:07

Met de producten van Sonos kun je relatief eenvoudig een draadloos Hi-Fi systeem in je woning plaatsen. Wanneer je in het bezit bent van meerdere speakers is het mogelijk om in elke kamer andere muziek af te spelen.

PLAY:5

Inmiddels alweer de tweede generatie van de zwaarste speaker uit het Sonos assortiment
  • Stream je hele muziekverzameling, online muziekservices en radiostations
  • Draadloze bediening, eenvoudige installatie
  • HiFi-speakersysteem met 5 drivers voor een kamervullend geluidLijningang voor de aansluiting van je favoriete muziekbronnen.
PLAY:3
  • Veelzijdig. Past perfect in hoge en smalle, lage en brede ruimtes.
  • Stereogeluid. Intens en sensationeel. Met een verrassend diepe bas voor een speaker van dit formaat.
  • Verticaal of horizontaal te plaatsen: het geluid klinkt altijd geweldig.
  • Twee PLAY:3's werken perfect als home-cinema achterspeakers.
  • Eenvoudig te bevestigen: aan de muur of op een standaard.
PLAY:1
  • Compact. Past overal en vult elke kamer met muziek.
  • Krachtig. Verrassend vol geluid voor een speaker van dit formaat.
  • Vochtbestendig. Perfect voor de badkamer (of achtertuin).
  • Twee PLAY:1's werken perfect als home-cinema achterspeakers.
  • Eenvoudig te bevestigen: aan de muur of op een standaard.
PLAYBAR
  • Twee-in-één. Voorziet je tv van een allesomvattend bioscoopgeluid. Streamt ook muziek.
  • Makkelijke installatie met slechts twee draden. Eén voor de stroom. En één voor je televisie.
  • Werkt ook met je huidige tv-afstandsbediening.
  • Synchroniseert draadloos met SUB en twee PLAY:1 speakers voor een 5.1 surround sound-beleving.
  • Je kunt hem plat neerzetten of aan de muur bevestigen.
SUB
  • Geeft je Sonos-speaker een waanzinnig diepere bas (of elke andere speaker met een ingebouwde versterker).
  • Geen getril. Geen gezoem.
  • Veelzijdig. Plaats hem waar je maar wil. Staand of liggend. Jij beslist.
  • Met één druk op de knop te installeren.
CONNECT
  • Zorgt dat je met je huidige geluidsinstallatie muziek kunt streamen.
  • Flexibel. Voorzien van analoge, optische en coaxiale digitale audio-uitgangen.
  • Lijningang. Zodat je al je apparaten kunt inpluggen.
  • Speelt de muziek van je versterkte draaitafel af op je Sonos.
  • Streamt je cd's en lp's naar al je Sonos-speakers in andere kamers.
CONNECT:AMP
  • Zorgt dat je muziek kunt streamen op je vaste binnen- en buitenspeakers.
  • Meer sonische kracht. De ingebouwde versterker geeft grote en kleine speakers meer vermogen.
  • 55W per kanaal voor 8-Ohm speakers.
  • Verbind een subwoofer en een breed scala aan afspeelbronnen met behulp van RCA.
  • Subwoofer-lijnuitgang.

nielsn wijzigde deze reactie 06-02-2017 10:49 (66%)
Reden: Update van het assortiment

• lukaon
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Sinds vandaag een Sonos Connect in huis, met dank voor dit topic! In 1 woord: fantastisch! Installatie was erg gemakkelijk op de Mac en werkte gelijk met de Synology NAS en iPod Touch als remote. Netjes dat Sonos ook alle mogelijke kabels meelevert.

Vooral de remote functie met de iPod Touch is fijn. En grootste verrassing is toch wel de goede uitwerking van Sonos Internet Radio. Eindelijk, eindelijk is Internet radio echt een feestje! Met de Popcorn Hour C-200 was het mij altijd te omslachtig met de TV/schermpje om echt veel te gebruiken. Met de Sonos is dit nu verleden tijd:
WMMR Classic Rock Radio, Clear 99, KFOX Radio.. Oeff, het is of ik weer in de USA woon. :P Spotify wacht ik nog even mee met deze enorme bak aan goede radiostations!

@JoeBlack2k
Niet alleen mp3 en WMA wordt ondersteund:

• lukaon
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
erreen schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:44:
Sinds gisteren in het bezit van een Sonos Connect (voorheen Zoneplayer ZP90)
Mooi kastje en zeer goed afgewerkt. Eenvoudige installatie.

Wat mij wel opvalt is dat ik bij instellingen (equalizer) de bas nagenoeg helemaal uit moet zetten, anders overheerst de bas enorm.
Heb de Connect via stereo kabels (analoog uit) aangesloten op m'n receiver.
Is dit ook jullie ervaring?
Analoog is de Sonos erg matig in geluidskwaliteit, geluid klinkt vlak en weinig muzikaal. Een behoorlijk rommeltje. Sluit de Sonos dus vooral digitaal aan op je versterker of CD speler, heb je geen digitale ingangen dan een externe DAC. Pas digitaal aangesloten is de Sonos echt perfect in geluidskwaliteit: bitperfect.

De bekendste en budgetvriendelijke externe DAC's zijn op dit moment:

Beresford 7510 of 7520

Cambridge Audio DacMagic / DacMagic Plus

Music Fidility V-Dac

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Sonos stopt met de productie van hun eigen controller. Vanaf nu alleen bediening mogelijk via de gratis apps op eigen apparatuur. Op zich wel logisch, die controller was best aan de prijs.

Als je er toch nog eentje wilt dan moet je dus snel zijn! De prijzen zullen vast nog even flink gaan dalen.

http://www.slashgear.com/...smartphone-apps-04221539/

• Cr0N
  • Niet online
quote:
CrimpyRex schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:06:
Ik heb nu sinds een jaar 2 PLAY:5's als stereo geconfigureerd en ben er zeer content mee.
Zit te denken om een SUB aan te schaffen, maar de prijs (699) houd me vooralsnog tegen.

Je hebt dan voor 1500 aan aaparatuur staan, en volgens mij kan ik voor dat geld een betere setup hebben.
Gewoon doen! Een subwoofer maakt echt een wereld van verschil. De Sonos Sub krijgt opvallend goede reviews. Het is nu op het einde van het jaar en dus de tijd van de lijstjes en ik zie deze Sub steeds vaker verschijnen op de tech sites als een van de beste producten van 2012.

Het is dat ik al een subwoofer heb in combinatie met een Sonos Connect, anders kwam de Sonos Sub er direct. Beauty!

• MVC
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-04-2019
Een vraag m.b.t. het juist instellen van de tags van mp3 bestanden.

Als ik via mijn Sonos android controller app (4.1 beta) zoek naar bijv. blue, dan laat de app me o.a. het nummer van Eiffel 65 met de titel blue zien.

Maar als ik nu ga zoeken naar Eiffel of Eiffel 65, dan zijn er geen resultaten

M.i. heeft dit iets te maken met de tags van mp3s ?
Bij alle verzamelalbums die ik heb, staat bij de Albumartiest tag Verschillende Artiesten ingesteld.

Kan iemand mij uitleggen wat hier fout gaat ? B.v.d !

Op vakantie met een (toer)caravan, kies uit meer dan 70 verhuurders en huur een caravan in Nederland

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 21:03
Mijn oude Onkyo receiver met nog oudere boxen had de geest gegeven en ik wilde sowieso eens naar een goed modern Hi-Fi set dat streamen en surround ondersteunde voor TV en muziek in mijn woonkamer, het liefst draadloos.. Ik kende het merk eerlijk gezegd nog niet, maar na veel verhalen gehoord te hebben van mensen in mijn omgeving die al Sonos in huis hadden, het lezen en bekijken van talloze goede reviews, en het zelf mogen ervaren van een Sonos setup bij een vriend thuis was ik overtuigd, ik ging ook Sonos in huis halen, the whole shebang..

Met dit resultaat na een dagje shoppen in Hilversum bij Hi-Fi Klubben:

Sonos Playbar + Sub + 2x Play:3 + Bridge.. 8)

En ja, dat is een mat-zwarte Sub.. Ik weet toevallig dat Sonos die niet meer maakt en ook niet meer levert maar Hi-Fi Klubben had er toch nog een liggen.. Ik vind het mat-zwart sowieso mooier dan de glossy, past beter bij de rest van de set en hij was ook nog eens 100 euro goedkoper.. Bridge was gratis i.v.m. de Sonos testpakket aktie.. Anyway, set klinkt enorm goed imho.. Je verwacht niet dat er zoveel geluid komt uit een soundbar met 2 kleinere achterspeakers.. Met Sub helemaal, al kan je die echt niet te hard zetten, want dan trillen hier de ruiten eruit.. :*) De bas zonder Sub is trouwens ook al best ok, maar met Sub is het helemaal feest..

Heel nieuwe ervaring ook alles bedienen via je PC, telefoon en/of tablet, welkom in het digitale tijdperk.. Maar het werkt fantastisch vind ik.. Nu lekker genieten van deze set en kijken of ik wat nieuwe goede muziek kan ontdekken m.b.v. de 90 dagen gratis Napster die er ook bij zat.. 8)

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:35
Omdat onze woonkamer verbouwd gaat worden thuis en de home cinema teveel plaats inneemt, wil ik deze graag volledig vervangen door een Sonos Playbar. Virtual Surround is voor onze eisen meer dan goed genoeg. Natuurlijk stap ik niet alleen over omwille van plaatsgebrek, maar ook om alles een beetje digitaler te gaan maken. Ik heb volgende setup uitgewerkt:

De reden voor de Toslink-switch is dat we graag CD's zouden blijven afspelen zonder dat televisie daarvoor moet aanstaan. Zal dit werken?

Dan nog een vraag, de achterkant van de televisie ziet er als volgt uit:

Heb ik hiervoor een mini-toslink naar Toslink kabel nodig (m.a.w. die 'Digital Audio Out' is dat mini Toslink?). Ik dacht dat het met zoiets zou moeten lukken, maar heb hier graag bevestiging van :)

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:07

Yonix

Gamertag: Yonix360

Sinds vanmiddag de eigenaar van een Sonos Play: 5 en Sonos Bridge.

Ik ben nu zo'n klein half uur met het systeem aan het spelen en mijn eerste indrukken zijn erg positief. :)
Wel even één vraagje: stel ik krijg vrienden op bezoek die een nummer willen laten horen, moeten zij dat speciaal daarvoor de Sonos Controller-app installeren om gebruik te maken van mijn Sonos Play: 5 of is daar een andere optie voor?

Intel i9-9900K | Asus Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB/500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:34
@RedT Sonos gebruikt een Mesh netwerk. Waardoor het netwerk robuuster wordt naar mate je meer apparaten hebt.

leonbong wijzigde deze reactie 25-08-2013 11:35 (5%)

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:50
quote:
tboheeren schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:54:
Gisteren Sonos aangekomen thuis (play:3 & connect). Eerste ervaring is zeer goed, al had ik gehoopt dat de play3 iets harder speelde. Extra vraag: waar slaat sonos mijn muzieklibrary op? Op men eerste controller (android htc) werd dit geindexeerd dus ik dacht dat alles op de smartphone werd opgeslagen. Maar bij het aansluiten van een 2de en 3de remote was de muzieklibrary onmiddellijk volledig ingeladen.
Hoe hard wil je hem hebben? Ik heb mijn Play:3 juist altijd heel zacht staan qua volume, want ik vind ze extreem hard gaan.

Dit is voor mij een kamervullend volume. Vol kan de gehele straat meeluisteren.

De library staat op de Sonos devices zelf, als je de stroom eraf haalt verdwijnt de afspeellijst bijv. ook.

thaan wijzigde deze reactie 30-08-2013 00:20 (10%)

• Cobaltjeh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-01 19:17
Ik heb laatst een vergelijking gedaan tussen mijn steriopaar Sonos Play 5, Philips zuilen uit een HTR-9900 set. En een zelfbouw speaker set met custom DSP, 2x 10 inch woofers(peerless xls10), en 4x18cm(vifa xg18) mids.

Het resultaat hiervan: De sonos set klinkt beter als de philips set. En komt erg dicht bij de zelfbouw set in de buurt die makkelijk 2 keer zo duur is. Enige kanttekening hierbij is dat de zelfbouwset nog niet klaar is, hier is dus nog wel redelijk wat verbetering uit te halen.

Het verschil zit hem voornamelijk in dat de zelfbouw set door zijn 2x 10 inch woofers net wat meer controle heeft in het laag, en wat meer dynamiek over het gehele beeld. Ook logisch aangezien het verschil in formaat.

Zet je er nog een Sonos sub naast denk ik dat je dit verschil ook ver weg haalt.

Ga je natuurlijk op extreme volumes 'luisteren', zal de zelfbouwset uiteindelijk winnen, omdat deze een veel hoger wattage aan kan. Maar in mijn ogen is dit geen argument, aangezien zelfs mijn Sonos set nooit vol open staat. (Gaat dan veel te hard naar mijn zin.)

Onder nog een plaatje van de testopstelling:

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-01 13:47
quote:
ECiftci schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:55:
[...]

Volgens mij niet bij de playbar... Bij de sonos plays wel volgens mij
http://www.hifiklubben.nl...aadloos-luidspreker-62567

en ook via de sonos online shop

overal een gratis bridge

DancePlaza wijzigde deze reactie 06-12-2013 15:24 (13%)

Van het kastje naar de muur lopen...

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:36
Is er een nieuwe actie bji sonos.com?

ik krijg deze te zien in plaats de sonos play:1 referal program

Limbeckx wijzigde deze reactie 02-01-2014 10:17 (23%)

• DancePlaza
  • Laatst online: 24-01 13:47
quote:
Alexke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:57:
Ik twijfel nog tussen een homecinema met sonos producten of een aparte receiver met een 5.1 opstelling. Echter spreekt de oplossing met sonos mij momenteel meer aan door het draadloze systeem en de mogelijkheid tot uitbreiding.

Ik heb wel nog enkele vragen..

Klopt het dat de homeciname opstelling zowel mogelijk is met de Play 3 als de Play 1?

Ik las dat de stroomkabel van de Play 1 2 meter lang is? Iemand die weet hoelang deze kabel is bij de Play 3 en de Playbar?

De Play 1 of 3 zou ik op de Flexson stands plaatsen achter de zetel, de Playbar zou worden opgehangen onder de tv.
Hoe lossen jullie dit dan op met de stroomkabel en de optische kabel naar de tv? Gat in de muur achter de Playbar of zijn er andere/betere oplossingen?
De bedoeling is natuurlijk alle kabels weg te werken.
kabel goot, of een valse muur maken. Dat laatste heb ik nu gedaan met steigerhoud maar moet nog een mooie tv mount vinden voor me 40' led tv

er gaat gewoon een 8 vormig stroomkabel in

DancePlaza wijzigde deze reactie 08-01-2014 16:18 (6%)

Van het kastje naar de muur lopen...

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:32
De one heeft wel een aparte aansluiting, een '8' kabel onder 90 graden. Heb sinds een dag de 1 voor de badkamer naast 2 5-en. En erg onder de indruk van wat er uit zo'n kleine Sonos komt. :)

zeef wijzigde deze reactie 08-01-2014 17:20 (17%)

• leonbong
Dat is een C7 kabel zeer standaard.

• DaMarcus
  • Laatst online: 21:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

quote:
yzf1kr schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:56:
Heeft Sonos ookzo iets als de Squeezebox radio?

Ik zoek een apparaat dat je vanaf het apparaat zelf kan bedienen, en waarbij je dus niet steeds met ander apparaat hoeft hoeft te klooien om het de bedienen?
Op zich is het een mooi systeem van Sonos, maar dat mis ik nog.
Sonos had de CR100;

Die was aan de grote kant en werd dat later de CR200;

Alleen werden smartphones en tablets steeds meer en meer gemeengoed en besloot Sonos hiervoor apps uit te brengen en te stoppen met de CR200. En an sich geef ik ze daarin geen ongelijk; vanwaar een remote blijven gebruiken terwijl je smartphone dit ook kan? Immers is een smartphone een van je meest persoonlijke bezittingen en heb je die vaak bij je. En hierdoor hoef je ook niet op zoek te gaan naar de remote :)

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Vond een screenshot via Google, artikel wat er bij hoorde lijkt weer offline gehaald te zijn.

andere link

jip_86 wijzigde deze reactie 10-03-2014 21:04 (31%)

• MmarkM
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online

• crispo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-01 11:24
Zie net dat ze bij Wehkamp (en andere winkels anders dan Sonos zelf) een soortgelijke actie hebben die toch net anders is:

Je krijgt bij hen dus de Bridge gratis ipv de Wall Mount of Pathé Thuis, link naar hun promo site.

crispo wijzigde deze reactie 18-03-2014 14:27 (77%)

• Don Quijote
  • Laatst online: 21:21

Don Quijote

El Magnifico

Ik heb nu enkele jaren een Sonos systeem thuis staan, maar sinds ik vorig jaar naar een nieuw huis ben verhuisd heb ik vaak dat spelers spontaan uit mijn netwerk verdwijnen. Op basis van wat ik hier heb gelezen ben ik eens naar support/review gegaan en daar kwam het volgende plaatje uit:

Gezien de rode en gele kleuren heb ik het gevoeld dat het niet helemaal lekker gaat qua connectie. Echter heb ik geen idee hoe ik deze plaat moet interpreteren. Kan iemand hier dat verder duiden?

Ter verduidelijking; op de begane grond staat de living room (play:5) Kitchen (Play:3), op de eerste verdieping Bedroom (Play:3), Bridge en op de tweede verdieping is de Media Room (connect).

Don Quijote wijzigde deze reactie 11-04-2014 22:24 (15%)

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-01 15:17
Volgens mij kan ik mijn setje wat aan de tv hangt niet eens aansluiten op een connect:AMP als ik het zo zie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-01 11:25
weet er iemand of de mat zwarte sub nog komt wacht er eigenlijk op, heb nu de setup met de play 1's icm playbar, maar wil niet de hoogglans sub.

U2psv wijzigde deze reactie 25-05-2014 16:56 (2%)
Reden: spelfout

• tboheeren
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-01 17:14
Kan een eigenaar van een playbar hier me even verder helpen. Ik heb gezien dat de onderkant van de playbar op twee 'voetjes' staat. Deze voetjes zijn niet de volledige breedte en diepte van de playbar. Ik zoek namelijk de exacte afmetingen (hoogte, breedtje, diepte) van deze voetjes.... Hopelijk wil iemand dit even meten.

Inventaris

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:14

spaceboy

op grote hoogte

quote:
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:43:
@spaceboy

Je hebt mijn reactie kennelijk niet gelezen.

Om uit te sluiten dat ik mezelf tegenspreek en de info van Sonos klopt, heb ik de proef op de som genomen en ben zelf gaan meten. :)

Zie hieronder een tweetal plaatjes waarin je kunt zien wat het verbruik is ten tijde van afspelen van muziek (5,1W) en idle, na welgeteld twee minuten stilte (3,6W).

https://db.tt/eHeqmFpx

Ik stream via een Bridge, niet via mijn eigen Wifi accesspoint.
Hoi, sorry, heb inderdaad helemaal over jouw reactie heen gelezen.
Ik heb dus ondertussen mijn andere Play:1 aan de meter gehangen. Eerst ruim een uur gewacht (na standby zetten), toen de meter gereset.

Wat zien we hier... 250 Watt verbruikt in bijna 15 uur. Dan kom ik dus ook met deze Sonos Play:1 op bijna 17 Watt per uur.

Doe ik iets verkeerd?

succes is een keuze

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 24-01 15:09
quote:
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:13:
Is er iemand van de sonos liefhebbers die ergens vergeleken heeft met andere soortgelijke sets en iets beters heeft gehoord?
quote:
Mmpzandee27 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:04:
[...]B&W A7 en de A5. Ik gebruik airfoil, erg handig en werkt ook uitstekend!
In mijn eigen zoektocht heb ik afgelopen zaterdag de Allroom Air One van het merk Audio Pro gehoord:

http://www.audiopro.com/products/allroom-air-one

Wow, wat een vet ding. Ziet er super uit met een lederen omhulsel met gaaf stiksel, maar vooral wat een geluid! Het beste wat ik tot nu toe uit zo'n soort speaker heb gehoord. Lekkere bas, evenwichtig open geluid, mooi middengebied en hoge tonen. Is met een afstandbediening en een simpele led display. Is iets goedkoper dan de A7.

Even nog de A7 gaan beluisteren, want die heb ik enkel kunnen horen in een zeer luidruchtige ruimte.

• Cr0N
  • Niet online
Het kan nog wreder hoor, wij hebben een Geneva XL met een Sonos Connect. Nog nooit zo'n meesterlijke bas gehoord en heerlijke mellow sound. Een geweldige Sonos speler, maar wel een bakbeest van 50 kg.

Plaatje is even van internet, wij hebben een witte. :)

• Cr0N
  • Niet online
Totdat je de Geneva XL zelf hebt gehoord. Ik ben erg kritisch met geluid, we hadden hiervoor een Marantz surround, die kwam niet in de buurt. Het is absoluut luxe met 600 Watt en zes aparte Class D versterkers wat je ook merkt op lage volumes. We noemen het altijd onze Modern Jukebox. :)

Cr0N wijzigde deze reactie 20-08-2014 23:19 (32%)

• Cr0N
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:40:
[...]

Toch is het maar één locatie in de ruimte. Leuk voor de design- en gadgetfetisjisten en ruimtebesparing maar ik ben toch voorstander van meerdere bronnen. Hoe goed het geluid van die Geneva ook is. :)
Het werkt anders dan je denkt. Je hebt met de Geneva XL een volledig breed èn verdiept stereobeeld uit 1 kast. En het is niet te vergelijken met Bose of dat soort van direct reflecting handel.

Moeilijk uit te leggen maar onderuit op de bank met de iPad + Sonos met de Geneva XL is echt genieten. En het ziet er ook nog eens superstrak uit.

http://youtu.be/nndORbB5HTA

• Cr0N
  • Niet online
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:40:
Je werkt op de marketing afdeling begrijp ik?

Linksom of rechtsom, het geluid komt uit één box. Dit heeft invloed op het geluid. in sommige gevallen niet erg, maar voor topgeluid zorgt het niet.
Nope, dat weet je pas wanneer je het zelf hebt uitgeprobeerd, ik ben nooit zo van de vooroordelen.
Het heeft een aantal bijzondere technieken aan boord die het mogelijk maakt om goed stereo te horen. Ik kende het eerst ook niet maar kwam er pas achter toen het bij het Britse vakblad WhatHifi.com Product of the Year was geworden.

Later eens voor de eerste keer zelf gehoord bij een hifi zaak en was toen gelijk verkocht. We hadden hiervoor een Marantz surround + B&W boxen en dat geluid was te vlak en effen. De Geneva is rauw en heeft meer dynamiek en gelaagdheid, ook bij lage volumes. Maar kan ook hard, heel hard zonder vervorming en je met zijn 600 Watt compleet van de bank afblazen.

Maar als het niet je ding is, is het niet je ding natuurlijk. :)

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:50
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:40:
Je werkt op de marketing afdeling begrijp ik?

Linksom of rechtsom, het geluid komt uit één box. Dit heeft invloed op het geluid. in sommige gevallen niet erg, maar voor topgeluid zorgt het niet.
Ik heb zowel 2x de Sonos Play:3 als een Geneva Model L, deze:

En moet zeggen dat ik toch echt een stuk meer onder de indruk ben van de Geneva. Kost ook een tikkie meer, en ik weet dat de Play:3 de budget Sonos versies zijn, maar ik weet ook hoe een Play:5 klinkt en dat kan niet op tegen de Geneva.

Maar uiteraard ligt het ook aan de ruimte, heb je 300M2 dan heb je aan 1 Geneva niet genoeg. ;)

• Cr0N
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:18:
[...]

Ik ook niet, maar wel van de natuurkunde en die kunnen ze bij Geneva niet omzeilen. Ze werken net zo goed als Bose met richt-, interferentie of kaatstechniek. Er zit geen Scotty in die je geluid automagisch ergens anders vandaan laat komen.

[...]

Goede loudness dus. :+

[...]

Dat blijft een kwestie van smaak. Ik geloof best dat er erg goed geluid uit komt en dat het de gemiddelde set ontstijgt. Het blijft echter ook maar één bron en dat heeft simpelweg ook nadelen. De positie doet er veel meer toe dan bij opstelling met meerdere speakers. En als je van film kijken met surround houdt wil je toch echt een surroundopstelling hebben. :)
Oh zeker, het is ook niet bedoelt als vervanger van een complete surround. Hier wat meer info over de gebruikte Embracing Sound techniek http://www.audiac.nl/wp-c...-geneva-nieuw-low-res.pdf

Uiteindelijk beslissen je eigen oren natuurlijk. Twee Play 5's ook geprobeerd, klonk veel te iel, met de Geneva kwam de Sonos pas echt tot leven. Het zou nog mooier zijn geweest als Sonos ingebouwd was. Maar helaas biedt Sonos deze optie niet aan bij andere leveranciers, best een gemiste kans.

En ja, ik houd ook van strak design. Doe mij deze woonkamer maar... + uitzicht. :)

• Grasfluiter
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
quote:
marcelmg2 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:35:
... De Play1's hangen nog niet op hun definitieve plek. Ik wil even kijken of ik zelf een goedkoop ding met die schroefdraad in elkaar kan zetten. Iemand tips?
Dit is ook mooi. Zie je ook geen snoer langs de muur.

• DaMarcus
  • Laatst online: 21:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zat zojuist te Goegelen naar de aansluitingen van de versterker, kom ik dit tegen:

Nu ben ik slecht bekend met Bose maar kan je de draden verknippen zodat je ze op de Connect:AMP kan aansluiten? En gebruik je nu een enkele versterker voor of meerdere? Mocht je ze kunnen verknippen, dan is een Connect:AMP ideaal, anders zit je vast aan meerdere versterkers en Connects.

• Grasfluiter
  • Niet online
quote:
JSS540 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:10:
Onlangs de aankoop gedaan van twee Sonos Play:1 luidsprekers om die met een wall mount aan de muur te bevestigen. We plaatsen binnenkort een nieuwe badkamer in huis en voorzien dan ook gelijk een UTP kabel in de hoeken van de kamer waar deze luidsprekers komen. Ik heb ze alvast eens aangesloten en ben er enorm tevreden mee! Twee Play:1 luidsprekers lijken zeker voldoende om wat muziek te hebben tijdens het douchen 's ochtends. Ze zijn bovendien vochtbestendig dus een pluspunt in de badkamer.

...

Twee Sonos Play 1 in de badkamer? Dat zou ik echt NOOIT doen, veel te gevaarlijk. Sonos geeft alleen aan dat deze waterdamp bestendig zijn tot 90%. Wordt de vochtigheid hoger of komt er per ongeluk een straal water langs heb je kans op dikke kortsluiting. Als je dan ernaast staat met je voeten in het water is het gelijk electrocutie en einde oefening.

Plus moet je na een paar jaar een waterbestendigheid altijd laten controleren, net als met een horloge drogen afdichtingen uit op den duur.

Een Sonos Connect Amp + badkamer speakers is dan veel veiliger.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 22:41

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Van de Sonos Play:1 specificatiepagina:

Ze adverteren er zelfs mee dat het kan. Als je hem hoog aan de muur hangt, buiten bereik van stralen water (douche/wasbak), what's the point? Uiteraard niet direct boven de douchekop in de cabine of direct boven bad (weet niet welke IPxx-zone dat is), maar veiligheid lijkt me gewaarborgd.

En hoe wilde je een Connect:AMP (die niet bedoeld is voor gebruik in de badkamer) gebruiken? Lijkt me een niet heel fijn advies om te geven.

iNSaNe-oNe wijzigde deze reactie 25-08-2014 23:06 (14%)

... en oranje! :P

• janser01
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 29-05-2019

- Zone 0: Dit is de binnenkant van de douchecabine. Hiervoor is het aanbevolen om geen of IP65 verlichting te plaatsen i.v.m. de lichtvochtigheid.

- Zone 1: Dit is de ruimte naast de douchecabine. Hiervoor gebruikt u minimaal IP44 verlichting maar liever nog waterdichte IP65 armaturen.

- Zone 2: Dit is de algemene ruimte op minimaal een 0.5 meter afstand van de douchecabine. Hiervoor wordt verlichting met een IP44 normering aanbevolen.

- Zone 3: Dit is de overige ruimte. Hiervoor kunt u gewoon IP20 verlichting gebruiken. Het wordt aanbevolen om de stopcontacten niet dichter bij dan zone 3 te plaatsen!

Dus als je 100% zeker wilt zijn, gewoon in zone 3 hangen en er is niks aan de hand. En als je een beetje uitkijkt kan je hem volgens mij ook nog wel op een strategische plaats in zone 2 kwijt.

janser01 wijzigde deze reactie 26-08-2014 08:46 (99%)

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Grasfluiter
  • Niet online
quote:
janser01 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:43:
[afbeelding]

- Zone 0: Dit is de binnenkant van de douchecabine. Hiervoor is het aanbevolen om geen of IP65 verlichting te plaatsen i.v.m. de lichtvochtigheid.

- Zone 1: Dit is de ruimte naast de douchecabine. Hiervoor gebruikt u minimaal IP44 verlichting maar liever nog waterdichte IP65 armaturen.

- Zone 2: Dit is de algemene ruimte op minimaal een 0.5 meter afstand van de douchecabine. Hiervoor wordt verlichting met een IP44 normering aanbevolen.

- Zone 3: Dit is de overige ruimte. Hiervoor kunt u gewoon IP20 verlichting gebruiken. Het wordt aanbevolen om de stopcontacten niet dichter bij dan zone 3 te plaatsen!

Dus als je 100% zeker wilt zijn, gewoon in zone 3 hangen en er is niks aan de hand. En als je een beetje uitkijkt kan je hem volgens mij ook nog wel op een strategische plaats in zone 2 kwijt.
Een Sonos Play 1 zo aansluiten in de badkamer is echt oliedom. Je vergeet erbij te vermelden dat je wel ALTIJD aansluiting met randaarde moet gebruiken, en de Sonos heeft geen randaarde aansluiting. Dus je hebt niets aan de aardlekbeveiliging in Zone 3, levensgevaarlijk. Speciale badkamer apparatuur zoals inbouwtv's werken daarom op 12V. Zie de NEN1010: http://www.splashvision.nl/badkamer-tv-veilig-installeren

Nog veel gemakkelijker en stukken goedkoper is deze Bluetooth Shower Speaker van Abco Tech. Kun je zelfs de telefoon mee opnemen tijdens het douchen. :+

Grasfluiter wijzigde deze reactie 26-08-2014 11:05 (5%)

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:14
quote:
aval0ne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:31:
De Sonos1 is een min of meer ronde speaker. Betekent dit ook dat het geluid in 360 graden wordt weergegeven of moet je de speaker 'richten' naar waar je het geluid wil?
Geluid komt gewoon van 1 kant. Richten is dus wel een puntje als je hem bv ergens in een hoek neerzet.

@Grasfluiter: Dat de Play:1 in de UK niet in de badkamer mag heeft te maken met de regelgeving daar. Er mag zelfs geen stopcontact in de badkamer aanwezig zijn in de UK volgens dezelfde regelgeving. Heeft dus niets met de Play:1 zelf te maken. Deze kan prima in een badkamer gebruikt worden, alleen niet waar er rechtstreeks water op kan komen. Hier de officiële reactie van Sonos.

f4stf0rw4rd wijzigde deze reactie 28-08-2014 08:44 (34%)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Grasfluiter schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Wat is je bron? Zonder bron zijn dit loze kreten die niets zeggen.
Randaarde is volgens mij verplicht in de badkamer volgens cobouw.

Iedereen kan natuurlijk lekker zelf aanknutselen en met een verlengsnoertje amateuristisch een paar Sonos Play 1 in de hoeken hangen. Maar niet gaan janken als het fout afloopt. Het zal je kind maar wezen die dood neervalt. Overdreven? Blijkbaar denken ze er in de UK nog voorzichtiger over dan wij.

http://nen1010.cobouw.nl/...ties-bad-en-doucheruimten

Open anders even een ander topic om over badkamerapparatuur te discussiëren.

Nadeel van Sonos is wel dat je niet moet vergeten de muziek uit te zetten, kom je 's avonds boven klinkt er nog muziek uit de badkamer. :D

Gonadan wijzigde deze reactie 29-08-2014 16:08 (4%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• janser01
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 29-05-2019
quote:
Yamahaa schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:54:
[...]

He wat gaaf dat je dit laat zien dat wist ik niet....ik vind het een super idee en ziet er strak uit. Even oefenen :)
Ik zie net dat ze ook een Nederlandse URL hebben http://flexson.nl/

Zo'n zwarte connect ziet er wel gaaf uit

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 20:15
Werkt dit op een Sonos Connect Amp?
Een optische bron (TV) aansluiten met een converter naar RCA op de Amp?

g

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 20:15
quote:
DaMarcus schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:39:
Dan zou ik de Play:3 een hard reset geven om deze vervolgens draadloos te verbinden met je netwerk. Hoe je een hard reset uitvoert, kan je hier vinden.
Intussen de Sonos Play 3 een reset gegeven, helaas loopt de draadloze installatie vast met het zoeken....?
De sonos Play staat op een 3 meter van de router?

quote:
Damon schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:51:
@Morris: Ik wilde je een privebericht sturen, maar dat staat uit bij jou?
Vreemd, probeer nog eens ;)

• Grasfluiter
  • Niet online
Nog niet gezien. Wel dat hier een Play 3 wordt leeggetrokken. Denk de speaker dus maar even weg.
Ziet er trouwens erg degelijk uit.

https://www.ifixit.com/Te...s+Play%3A3+Teardown/12475

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:15:
Zou anders graag een waterdichte controller zien voor onder de douche.

Maar wellicht is dat een kwestie van een waterdichte smartphone kopen :P
Die was er, de CR100:

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• benedictuz
  • Laatst online: 17:56
quote:
daanNL schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:41:
Heeft iemand foto's van een open gemaakte Sonos Connect? Deze kan ik niet vinden en ben wel nieuwsgierig.

benedictuz wijzigde deze reactie 23-02-2015 19:46 (3%)

• dakong
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-01 15:55
quote:
Damon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:35:
Ik weet bijna zeker dat je op de line-in maar één kanaal binnen krijgt (links of rechts dus), zo zijn de Beatles LP's gemixt, geen panning :)
Tijd om je kabel te checken denk ik!
Ik moest panning even googlen :9 maar ik begrijp daaruit dat hierdoor de geluidskwaliteit in orde blijft bij samenvoegen tot een monokanaal? Dus om dat de LP niet op deze manier is gemixt kan ik deze ook niet over de line-in samenvoegen? :'( Of begrijp ik het volkomen verkeerd :+ . Wel raar dat bijvoorbeeld een Abbey road het wel gewoon goed doet!

Is hier eventueel een oplossing voor?

Ik heb ook even een twee foto's gemaakt van de kabels:

• Irminsul
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-12-2019

Ik heb een harde schijf aan de router maar zal met een NAS wel vergelijkbaar zijn. Je kunt ook afspeellijsten maken. Mocht t niet helder zijn hoor ik het wel.

Irminsul wijzigde deze reactie 13-06-2015 19:31 (7%)

• Magicw00b
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-01 11:28
ik heb al een tijdje een play 1 en nu heb ik er een connect bij gekocht zodat ik de play 1 in de keuken/tuin kan zetten en vervolgens de installatie in de woonkamer kan gebruiken met de connect. Het betreft een Onkyo SR-608, ik heb de connect nu via de analoge tulp stekkers aangesloten, in de toekomst wil ik dit via coax of tolink gaan doen. Ik merk nu echter dat ze niet synchroon spelen, de play 1 loopt een fractie van een seconde voor. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: het leven kan soms zo makkelijk zijn...

Magicw00b wijzigde deze reactie 15-06-2015 23:42 (9%)

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:39
Nieuwe Play 5 'gelekt': http://www.onemorething.n...aadt-2de-generatie-play5/

Pino112 wijzigde deze reactie 18-09-2015 00:08 (29%)

• Grasfluiter
  • Niet online
Hoewel ik heel tevreden ben met mijn Sonos Connect kon ik de verleiding niet weerstaan en heb de nieuwe spiksplinternieuwe Chromecast Audio gekocht. Want vanaf een Chromebook werkt Sonos nog steeds niet.
Ik ben bang dat Sonos het nog zwaar gaat krijgen met deze nieuwste Google telg. Deze Chromecast Audio werkt namelijk ook erg fijn. Mèt optische uitgang, 24-bit/96KHz ondersteuning en Spotify, TuneIn etc. Voor de onvoorstelbare lage prijs van €39 (!)

Deze kleine puck kan de hele streaming wereld wel eens flink op zijn kop gaan zetten. Misschien dat Sonos nu ook een echt goedkope streamer gaat uitbrengen?

Grasfluiter wijzigde deze reactie 17-10-2015 10:58 (4%)

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
http://tweakers.net/ext/f/XEzM2kOE71HmdObqcVRWCQk5/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/UnZaG5JzqxFLdH8Q7h9h38ej/thumb.jpg

Ben hem aan het testen, erg indrukwekkend geluid en zeker het tunen met TruePlay kan een enorm verschil geven. Erg positief tot nu toe.

Damon wijzigde deze reactie 29-10-2015 16:01 (30%)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Irminsul
Zojuist de sonos update uit de Appstore gedownload, software versie 6.0. Bij nieuwe functies stond trueplay. Zo even proberen en kijken wat het doet.

Edit:

Je moet je iPhone omdraaien vanwege de microfoon, vervolgens hoor je een soort alien space geluid en moet je je telefoon op en neer bewegen terwijl je door de kamer loopt. Ik had drie keer dit:

(beeld draait ondersteboven met de iPhone mee)

Heb een play 3 in de keuken bovenop een kast, en twee play 1's in een werkkamer en badkamer. Doet niet heel veel heb ik het idee. Misschien voor de nieuwe play 5 meer.

Irminsul wijzigde deze reactie 10-11-2015 15:19 (63%)

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:58
quote:
Engineer Stewie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:08:
Ik heb in de muur een buis liggen om de kabels van de TV naar de decoder/gameconsole te krijgen. In deze buis kan ik ter hoogte van de playbar wel een gat bijmaken maar kan je de playbar offcenter ophangen? De buis staat namelijk niet perfect in het midden van de TV.

Maw, kan je de kabels onzichtbaar routeren naar waar je wilt in de beugel?
De playbar hang je op aan de 2 ogen aan de buitenkant. Er is niet al te veel ruimte voor de kabels om achter de bar weg te voeren.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:10
quote:
jakob schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:33:
de nieuwe beta heeft terug een beta logo, geen rc. misschien eerst eens de oude verwijderen.
Ah, zie idd betalogo terug.
Dacht dat Apple Music nog steeds die DRM melding gaf gisteren.

Werkt het bij jou wel dan (nu niet thuis, kan niet testen)?

Duitse promo:

matthijst wijzigde deze reactie 01-12-2015 08:22 (14%)

• michelb86
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 11:42
quote:
Gonadan schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:25:
Een aantal vragen zijn nog niet beantwoord. Wat mis je nu? Dynamiek? Laag? Of gewoon kwaliteit?
Wat heb je nu precies staan?
Wat voor opstelling wil je nu en in de toekomst heen? Sonos surround? Alles draadloos? Of een combinatie?

Mogelijkheden zat, er is niet één beste en het is wel belangrijk te weten wat je wilt. :)
Momenteel is de situatie als volgt, waarbij de rode blokjes de boxen zijn en de gele de sonos connect amp. De woonkamer is ongeveer 30m2 groot.

Gevolg is dat als ik in de keuken sta en aan het koken ben, ik niet veel van de muziek mee krijg. En als ik op de bank zit, ik vooral de box van voren lijk te horen. Geluid is opzich wel oke, al lijkt het soms wat flets. De boxen die ik nu heb zijn trouwens Elac CL 132.

Kwaliteit vind ik het belangrijkst. Het liefst draadloos, maar ik wil overal in de kamer goed de muziek kunnen horen (en niet dat het hard moet). En later uitbreiden naar andere kamers, maar dat is in ons appartement nu nog niet nodig. En dan heb ik het ook nog alleen over muziek. TV wil ik later ook nog wel een goed setje voor.

michelb86 wijzigde deze reactie 27-12-2015 18:47 (3%)

• Yonix

Yonix

Vanavond een Sonos Play: 1 aangeschaft om mijn Play: 5 te vergezellen. :*)

Dankzij de BTW-vrije dagen van de MediaMarkt. :)

Intel i9-9900K | Asus Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB/500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

• Mex
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-01 09:31
Ik vond het pas na enige tijd zoeken:

Ga naar de Sonos software op je Mac of PC, Help en dan Info over mijn Sonos systeem.

Mex wijzigde deze reactie 31-01-2016 10:08 (4%)

• Mex
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-01 09:31
Welke Netflix series of films kunnen gebruikt worden voor de 5.1 test?

edit, het is al gelukt, bv Making a murderer

Hij doet 't }:O

Mex wijzigde deze reactie 01-02-2016 20:12 (46%)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23-01 16:54
Excuses als dit niet in dit topic thuishoort. Aangezien het 100% Sonos-specifiek is hoop ik het hier te mogen stellen.

Bij mijn ouders thuis hangt nu ongeveer een jaartje een 55" UHD TV met daaronder een Sonos Playbar. In de woonkamer, die ongeveer 11 bij 6 is hangt op ongeveer een meter hoogte de Sonos Playbar, met daarboven de TV. Daaronder staat een TV meubel. Zie voor de rest de tekening.

Nu wil m'n vader het geluidssysteem een upgrade gaan geven, met als hoofddoel een betere basweergave bij het kijken van films en luisteren van muziek, en met het tweede doel om beter stereo/surround sound te kunnen creëren. Het budged ligt rond de €750. Nu zijn er de volgende plannen:
  1. De aanschaf van een Sonos Sub, en deze naast het TV meubel (waarschijnlijk rechts) te plaatsen.
  2. De aanschaf van een Sonos Play 5, en deze naast het TV meubel (waarschijnlijk rechts) te plaatsen.
  3. De aanschaf van twee Sonos Play 3, en deze aan weerszijden van of het TV meubel of de bank te plaatsen, maar heb je dan nog wel genoeg bas...
De Sonos Sub lijkt het best voor basweergave maar is ook het duurst. De Play 5 is een stuk goedkoper, er krijgt erg goede reviews. Met twee Play 3's krijg je een stereo weergave (naast het TV meubel) dan wel een gelimiteerd surround effect (naast de bank).

Veel opties, veel geld en weinig ervaring met de individuele speakers. Dus wat is wijsheid? :)

• Irminsul
quote:
C6DL schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:55:
Wie kan mij vertellen hoe de kabel in een play1 speaker zit?

Ik wil een play1 in me badkamer ophangen boven in de hoek.
Vervolgens een gat boren in de tegel om zo aan de andere kant in me slaapkamer hem van stroom te voorzien.

Alleen het liefst wil ik dan niet de breedte van een stekker te hoeven boren maar van de kabel :)
Als iemand dit kan melden thanks!
de play 1 heeft een afneembaar snoer.

Afmetingen zijn vast wel op internet te vinden.

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-01 16:45
Is dit niet gewoon een standaard snoer en plug, behalve de hoek die er in zit dan? Kan het nu niet checken omdat ik niet thuis ben. Ik bedoel dus zoiets:

wmn79 wijzigde deze reactie 29-04-2016 13:22 (19%)

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:06
Klopt, ook wel eurostekker genaamd.

Ze zijn ook wel te vinden in (ongeveer) dezelfde haakse variant:

Denk dat het een kwestie van proberen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darklor
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:02
Vandaag naar een electronicazaak geweest om te kijken welke sonos het beste bij mij past. De playbar en de play5 zijn toch wel favoriet. Het budget is daarentegen niet zo hoog om beide te kopen. Ik heb ongeveer €800 te besteden. De verkoper rade mij een playbar aan maar vraag me af of het geluid nog steeds mooi is onderstaand appartement. De playbar heeft geen trueplay/kalibratie mogelijkheid? En de play5 wel.

De bar komt dan rechtsonder , tussen de2 pijlen , te staan onder mijn tv.(ks7000 of ks8000 van Samsung)

Nu vraag ik me af of ik bijvoorbeeld in mij keuken de playbar ook nog een mooi geluid blijft geven en/of het niet beter is om een play5 met play1 speakers te nemen?

• Irminsul
Net Sonos 6.3 geïnstalleerd en de app biedt nu bediening vanaf het vergrendelingsscherm op iOS.

Mooie update!

• Striven
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-01 16:04
quote:
Tony schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:53:
Iemand met een witte sub die wat foto's wilt plaatsen ? 😁

Striven wijzigde deze reactie 03-11-2016 17:00 (3%)

• the Runningman
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 28-08-2019
Hoi,

Bij voorbaat sorry, ik ben beetje lang van stof geweest in de tekst...

Wij zijn sinds zaterdag op grootse manier ingestapt in de wereld van Sonos:

2x Play 1 verbonden als 'losse kamer' om de eetkamer te vullen van geluid
1x Playbar met Sub (WIT!! ) voor bij de TV
1x Play 3 om te freewheelen door de rest van het huis.
1x Connect, voor de platenspeler en misschien meer?..

Maar ik heb wat vragen waar ik niet helemaal uitkom.

Eigenlijk wil ik ook nog een CD speler aansluiten op onze installatie. Dit omdat ik wel een beetje old-school ben en ik al mijn cd's nog heb. Maar met het aanschaffen van de Sonos heb ik mijn oude installatie de deur uit gedaan, dus op dit moment heb ik helemaal geen cd speler.

Nu dus mijn vraag: is het mogelijk om zowel een platenspeler ALS een cd speler aan te sluiten binnen je installatie? Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit via je TV doet (CD/DVD speler) maar dan moet de TV altijd aanstaan als je muziek luistert, en dat vind ik niet gewenst. Dus het liefst in een opstelling dat het via de Connect gaat, maar die RCA line-in is natuurlijk al bezet. Of via een andere manier?

Verder vertelde de man die bij ons de Sonos kwam aansluiten dat komende week, of volgende week, een update uitgerold wordt waardoor ook op de soundbar en sub trueplay toegevoegd wordt. Dit was ze donderdag medegedeeld door de vertegenwoordiger van Sonos die langs kwam in de winkel.

the Runningman wijzigde deze reactie 22-11-2016 22:10 (13%)
Reden: Afbeelding van Sub erbij. :)

• TerrorSource
  • Laatst online: 21:48
Vraagje aan de Playbar gebruikers :)

Ik zit er ook naar te kijken alleen is er geen mogelijkheid om hem direct voor de tv te leggen dus ik wil hem op de grond neerleggen.

Zeg maar dezelfde situatie als hieronder. Dus de Playbar op de grond onder de lades.

Zou dit kunnen? Wat ik las is dat het misschien geluidstechnisch geen goede plek is.
We zitten niet direct op de TV. Meter of 3-4 is het wel denk ik.

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Dbm12
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:23
Heren,

Ik zit met een dilemma die jullie waarschijnlijk al hebben meegemaakt. Ik heb eerder dit jaar 3x Play:1 gekocht en deze als volgt geplaatst in mijn woning

- 2x Play:1 in woonkamer (stereo paar)
- 1x Play:1 in keuken

http://oi64.tinypic.com/2i6ckdj.jpg

Nu wil ik echter gaan uitbreiden en zit ik erover te denken of ik op dezelfde voet (Play:1) doorga of voor de upgrade weg ga namelijk naar de Play:3.
De goedkoopste optie is uiteraard uitbreiden met de Play:1 maar ik wil toch de Play:3 optie de revue laten passeren.

Na wat leeswerk echter las ik in meerder reviews dat het combineren van Play:1 en Play:3's geen goede keuze is omdat je verschil in geluid hoort. En laat dit nu precies mijn probleem zijn als ik voor de uitbreiding ga.....
Ik heb dus jullie hulp nodig met de opties die ik heb bedacht. Laten we beginnen met de makkelijkste optie.

Optie 1:
Uitbreiden Play:1 serie wat de veilige keus en 1 bijplaatsen onder trap naar de volgende setup:
http://oi67.tinypic.com/24g8yyp.jpg

Echter als ik naar een Play:3 optie ga kijken om ik op de volgende opties uit:

Optie 2:
- Woonkamer laten staan (Stereo Paar)
- Keuken vervangen van Play:1 naar Play:3
- Play:1 plaatsen op nieuwe plek onder trap
http://oi68.tinypic.com/dpjlvk.jpg

Optie 3:
- Woonkamer PLay:1's vervangen voor Play:3's
- Keuken PLay:1 intact laten
- 1 Play:1 onder trap plaatsen.
- 1 Play:1 vrij om ergens anders in huis te plaatsen
http://oi63.tinypic.com/rihqwp.jpg

Optie 4:
- Woonkamer PLay:1's laten staan (Stereo paar)
- Keuken Play:1 vervangen voor Play:3
- Trap nieuwe Play:3 plaatsen
- 1 Play:1 over om ergens anders te plaatsen in huis

http://oi64.tinypic.com/2ldelc4.jpg

Vragen over:

- Is het slim om Play:1 / PLay:3 te combineren in dezelfde open ruimte? Woonkamer/open keuken
- Alle opties hebben zo hun voor en nadelen (vooral prijstechnisch :P) maar ik ben benieuwd of een play:3 echt een upgrade is ten op zichtte van de play:1.

Iemand hier ervaring mee of advies voor mij?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:36
quote:
new_guy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Kans dat er gezien de CES opvolgers aangekondigd gaan worden?

Ik zit al een tijdje rond te kijken naar de Playbar, maar dat deze toch al een tijd op de markt is laat me twijfelen of het op dit moment een slimme investering is...
Wat me wel opvalt is dat de SUB al een tijdje bij veel winkels in NL niet of slecht leverbaar is, sommige webshops geven 14 februari als 'weer beschikbaar'. De Playbar begint (lijkt?) nu ook bij sommige winkels minder goed verkrijgbaar te worden.
Zou kunnen wijzen op een nieuw product in de pijplijn, of natuurlijk gewoon op leverproblemen.

• wardjj
quote:
Geert1976 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:43:
[...]

ah, maar is dat niet gewoon de witte variant op de huidige Sonos Sub (dus 1e gen.)?
Nee;

Nieuwste versie

Oudere versie

Alleen de ring is van kleur veranderd en het logo is iets kleiner/andere kleur. Verder is 'ie intern hetzelfde.

• maanvis123
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-06-2019
quote:
pjeterinfo schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Net even geprobeerd , als ik lokale bestanden selecteer in de Spotify desktop app kan ik al mijn Sonos speakers selecteren bij Spotify connect. Ik heb alleen geen Play1 , maar dat mag niet uitmaken.
Ik krijg dit te zien:

'Bedroom' zijn mijn Sonos-speakers

maanvis123 wijzigde deze reactie 04-02-2017 12:05 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18:11
quote:
matthijst schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:22:
Foto van de Playbase?
Ben wel benieuwd naar "echte" foto's :)

Ik ben er nog niet uit welke moet blijven, 1 ding staat voor mij vast, geluid van de Playbase is fijner, meer bas in ieder geval.

• Sallin
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
jaspernts schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:49:
[...]

Ben ik meteen benieuwd of jij ook zo'n LG tv hebt met 2 pootjes aan de zijkant. Zo ja, past de Playbase onder de TV en tussen de pootjes in? Of heb je hem aan de muur hangen? :P
Bij mijn 55UH77 steken de pootjes iets uit, ongeveer 4 cm aan beide kanten. Het stoort mij niet.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Ook even een plaatje om een idee te geven.

@tinustilburg nu mijn vrouw nog overtuigen ;)!

hantheman wijzigde deze reactie 03-04-2017 17:59 (20%)

• Yonix

Yonix

Afgelopen weekend, in onze zoektocht naar een goede Hi-Fi setup voor in onze nieuwe woning, hebben mijn vriendin en ik een Sonos: Playbar en een tweede Sonos: Play 1 gekocht (inclusief 2x Vogel's muurbeugels). De reden dat we voor Sonos zijn gegaan is dat we beide al ervaring hadden met producten van Sonos, we hebben namelijk al een Play: 1 en Play: 5 in bezit en we zijn in het algemeen érg te spreken over het merk! :) Volgens velen biedt Sonos daarnaast een gebruikerservaring die door weinig merken, voor een soortgelijk bedrag, geëvenaard wordt.

Nu is de situatie thuis als volgt:

Afstand tv - bank: 2,85 meter. Afstand tv - meubel: 31 centimeter. Hoogte tv: 75 centimeter.

De Playbar komt op het televisiemeubel te liggen en de Play: 1's komen boven de bank te hangen. Nu is mijn vraag aan jullie: wat is een goede hoogte om de Play: 1's te bevestigen? Oorhoogte? Op gelijke hoogte met de tv?

Hoogte bank: 77 centimeter.

Yonix wijzigde deze reactie 17-04-2017 12:46 (5%)

• Yonix

Yonix

Zo, het hangt (en staat)! 8)

Installeren was, zoals we van Sonos gewend zijn, 'easy peasy' en daarna meteen even getuned met TruePlay om vervolgens natuurlijk een film/serie op te zetten. Wat een heerlijk geluid! :9~

Ondanks het 'gebrek' aan een Sonos SUB is het geluid vol en rijk. :o Waarschijnlijk stellen we de koop van een SUB dan ook nog even uit, want we zijn nu al dik tevreden met hoe het nu klinkt in onze woonkamer. _/-\o_

Wel één klein ding: als ik TV kijk via de Ziggo-decoder (Samsung SMT-C7140) kan ik prima het volume regelen met de afstandsbediening, maar als ik de Netflix-app gebruik via mijn Chromecast (2.0) dan geeft mijn televisie de melding dat ik 'het volume op de externe bron moet regelen' - want ik gebruik een externe speaker. Het volume moet ik dan regelen via de Sonos-app. Niet héél erg, maar vreemd dat het niet kan via de afstandsbediening. Zie ik toevallig iets over het hoofd? :)

* Yonix is verder dik tevreden over zijn nieuwe Sonos-aanwinsten. One (big) happy camper! d:)b Vanavond maar eens de Blu-Ray van 'Interstellar' in de speler knallen denk ik! _/-\o_ 8)

• wardjj
quote:
Destianto schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:53:
[...]

Precies, dat is mijn bedoeling. Het gaat dus om de lokale muziek op de iphone, geen streamingdienst.
quote:
matthijst schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Maar kan je vanaf een iPhone met de music-app inmiddels direct streamen zonder Apple Music?
Je kan lokale muziek vanaf je iPhone spelen zonder Apple Music, maar wel allemaal vanuit de Sonos app.

wardjj wijzigde deze reactie 19-04-2017 13:05 (23%)

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:14

spaceboy

op grote hoogte

quote:
Jimijames75 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:26:
[...]

Bij Netflix staat er duidelijk bij de titel: het aantal sterren, duur van de film,HD en 5.1

Kijk vervolgens in de sonos app bij instellingen/ info over mijn sonos systeem/ of er bij audio ingang van je playbar Dolby Digital 5.1 staat

Wat voor tv gebruik je?
Thanks. Ik ben weer even verder aan het klungelen. Lukt nog steeds niet. Wat ik gedaan heb, is nu een willekeurige film van Netflix (daar staat bij "HD" en "5.1" dus ik vermoed minstens surround sound) en dan HOOR ik inderdaad wel "iets" uit de rear speakers, maar zodra ik een echt "testfilmpje" van bv YouTube (en daar kan ik niet van bevestigen of het met surround sound is, maar gezien dat soort filmpjes miljoenen views hebben ga ik ervan uit dat het op z'n minst bruikbaar is) probeer hoor ik echt maar heel minimaal iets uit de surrounds.

Ik heb een Samsung UE55MU8000. En als ik (tijdens het kijken van zo'n 5.1 Netflix film) bij de instelling van m'n Sonos app op m'n telefoon (Android, heb helaas geen Apple spullen om TruePlay te doen) kijk zie ik dit. Bedoel je dat?

http://members.chello.nl/~e.noorlander/sonos.png

Meer tips zeer welkom!

succes is een keuze

• reputatio
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:20
quote:
Frid0 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:52:
Hoi,

Ik had een vraag over de Sonos Playbar. Zit er aan te denken om die aan te schaffen dit ook omdat mijn tv hangt aan de muur en vind de Playbase dan minder mooi als die op het tv-meubel staat.

Nu vroeg ik mij alleen af, hoe sluit je al je randapparatuur aan op de Playbar?

Bv, tv, playstaion, apple tv, mediaspeler etc etc
De playbar heeft als connectie een Digital Audio In (Optical). Als je die aansluit op je TV, dan wordt al het geluid dat uit je TV komt, doorgestuurd naar de Playbar. Dus is ook gelijk het geluid van de Apple TV, Playstation e.d. via de Playbar

http://files.linuxgizmos.com/sonos-playbar-details-rear.jpg

• HiMyNameIs
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14-01 20:11
Wat in april begon met een 'impulsaankoop' in de vorm van een Playbar groeide al snel uit tot een gat in mijn hand.

Na de Bar, driemaal (eentje voor een tweede zone) een Play:3 verder ook de Sub gekocht :9~

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-01 20:31
quote:
Wally2002 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:54:
[...]
Een update van Play:5 lijkt me onwaarschijnlijk, daar is al de 2e generatie van (microfoon zit daar al ingebouwd maar (nog) niet geactiveerd). Update van Play:1 en/of 3 is waarschijnlijker, deze gaan al weer een tijdje mee, standby verbruik is bv ook relatief hoog (play:1 doet 3,8W, 2e gen Play:5 bv maar 2,2W).
We gaan het zien, nog "maar" 5 weken :)

daxy wijzigde deze reactie 29-08-2017 11:51 (5%)

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:30
quote:
ralpharma schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:29:
[...]

Als tevreden (en trotse) eigenaar van een Playbase kan ik je zeggen dat het plaatsen in een meubel nadelig zou kunnen zijn voor het geluid. Ook aan de zijkanten komt er geluid vrij en dit moet aardig wat ruimte krijgen. Door het in een meubel te plaatsen (hangt uiteraard van het meubel af) zou dit onvoldoende vrij kunnen komen en komt alles er aan de voorkant uit: heb je nog niets.

Je kunt verder alles op een PlayBase zetten, zolang het maar niet meer weegt dan 35 kilo en goed verspreid wordt over het oppervlak ;)
ok..dat is iets waar ik niet over nagedacht had..het zou gaan om dit meubel waar hij dan in zou staan:

Binnenruimte van de kast is 130 cm, dus als ik kijk naar de afmetingen van de playbase dan zou aan weerszijden 30 cm ruimte vrij zijn. De achterkant van de kast is ook open.

Als ik de playbar zou nemen dan is ophangen tussen tv en meubel ook geen optie, want die ruimte is beperkt en dan wordt het zo 'proppen'. Hmm..denk niet dat vrouwlief het ok vindt als ik de playbase op de kast plaats.. :) . De zithoek staat overigens wel volledig gericht op het meubel.

Wat is wijsheid? Kan natuurlijk de playbase gewoon bestellen en uitproberen.. :?

Zijn er mensen hier die 'm toevallig in een kast hebben staan?

Edit: ik denk er trouwens aan om deze optische switch te bestellen om te zorgen dat al mijn apparatuur (amino tv box en de popcorn) 5.1 geluid over de playbase en 2 maal play 1 kunnen spelen. Qua prijs is deze schappelijk, niet? Geloof namelijk dat ik zonder deze switch niet van 5.1 geluid kan profiteren vanaf mijn Samsung UE40D8000.

bvsteyn wijzigde deze reactie 10-09-2017 15:20 (10%)

• 414524
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een tv meubel beugel voor de sonos playbar?
Ik zoek er een, maar kom alleen maar beugels voor onder je tv beugel tegen (wij willen de tv graag op het tv meubel laten staan).
Bijgaand een fotootje voor het idee, hij moet onder de tv meubel komen, als iemand tips/ een adres heeft die het op maat maakt: ik laat me graag doorverwijzen. Dankjewel!

https://tweakers.net/ext/f/3XOuefAFfUmcp6tD6XQ64NHn/thumb.jpg

414524 wijzigde deze reactie 25-11-2017 14:45 (9%)

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:53
quote:
Tassadar32 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:31:
@merlin1201 Ik draai plex op een linux fileserver en NAS dus dat is geen probleem, echter word DD+ en DTS dus gewoon doorgegeven aan de TV die er vervolgens met moeite (haperingen) DD5.1 van maakt. Misschien kan de config van de chromecast in plex aangepast worden zodat deze alleen DD5.1 binnenkrijgt? Weer even verder googlen!
Kijk eens goed naar je instellingen van zowel je Plex app als ook de server want volgens mij moet het gewoon kunnen. kies wel voor direct stream want dan word DTS on thee fly omgezet naar DD
Bijgevoegd foto's
https://tweakers.net/ext/f/apseQm1o9NoUImoHONAdND0S/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/MmxwnVME10qEibKBHMcAn5MK/thumb.jpg

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• mijansen1987
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 10-01 23:57
Hallo allemaal,

Wat is beter/mooier?:

Playbar liggen?

Planbar ophangen?

• Yonix

Yonix

Een vraagje voor de Sonos-gebruikers met een volledige surround setup (Playbar + 2x One + SUB): hoe hebben jullie de volgende instellingen staan?

Yonix wijzigde deze reactie 15-02-2018 11:46 (4%)

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Ik had hier wel hele discussies verwacht over het aankomende uitschakelen van de bij mij zo geliefde CR100.

http://media.engadget.com/img/product/13/a3n/sonos-controller-100-kp2-800.jpg

Niemand die daar verder mee zit?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-01 22:48

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@Can2 Wij hebben twee Play 1's in de keuken hangen aan die Flexon beugels. Ik vind ze erg degelijk, en je kunt de Sonos iets naar voren kantelen en iets draaien, waarna je de beugel met een schroef weer fixeert in die positie. En dat werkt erg goed. Wij hebben ze net voor de gaten in de muur gepositioneerd, waar de stroomkabel doorheen gaat. Daardoor is alles mooi uit het zicht en zie je geen gat en geen snoeren.

Op de kop hangen weet ik niet. Hij klemt achterop en onderop de Sonos speaker, dus check dat even. Waarom zou je dat willen?

edit: je ziet helaas net de beugel niet, maar voor het idee:

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 18-04-2018 10:53 (9%)

www.digitalracing.nl

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Zag via The Verge dat de One tijdelijk in wat nieuwe kleuren beschikbaar zal komen. Persoonlijk niet mijn smaak, maar de variatie is wel grappig:

Sonos One nieuwe kleuren

• leonbong
ik zit zelf te denken aan deze

Het gaat mij inderdaad niet om de je misschien verschil hoort tussen DD en DTS maar eerder dat er blu-ray's zijn met alleen DTS en dan heb je alleen stereo.

leonbong wijzigde deze reactie 07-06-2018 14:23 (122%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:31
quote:
Ancent schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:49:
[...]

@Bob-B190 je bent de foto vergeten te posten :*)

Memento mori

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:56

DON PAPA

Tweaker-fan

quote:
Furfoot schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:53:
Nadat mijn Sonos ZP90 het begaf is nu ook mijn Play 5 gen 1 stuk na 5 jaar in gebruik. De Play 5 met ethernet verbonden en na een factory reset geeft deze een knipperend oranje licht waarna de mute knop gaat knipperen.

Het enige wat Sonos doet is 150 euro van de nieuwprijs afhalen van het vergelijkbare maar wel refurbished product (6 maanden garantie).

Voor mij iig geen Sonos meer.
En wat zou dan een play5-refurbished met de 150 euro korting gaan kosten als ik vragen mag ? Want ik neem aan dat dit goedkoper uitkomt dan het repareren van je huidige play5, als Sonos met zo'n voorstel komt ?

En weet je wel zeker dat als je voor een refurbished play5 zou kiezen, je maar 6 maanden garantie krijgt ?
Want als ik op de Sonos website kijk zie ik 2 jaar garantie staan voor refurbished produckten (zie screenshot)

DON PAPA wijzigde deze reactie 06-07-2018 23:57 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:27
Even pollen?
Poll: Heb jij een BEAM besteld?
Ja
Nee, ik heb al een Sonos Playbar/Playbase
Nee, ik heb al een andere soundbar of 5.1 opstelling
Nee, ik wil geen tv op mijn Sonos
Nee, anders
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400716&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
Giosan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Yep zat ik ook aan te denken. Alleen over AirPlay2 lees ik ook niet echt al te goede dingen (buffer issues, wegvallen, latency) maar dat is officieel nog in Beta voor Sonos natuurlijk.

Op zich kan ik ermee leven om alleen AppleTV geluid erheen te sturen, en niet alles. De Switch en SNES/NES mini classic kunnen prima met de simpele TV speakers uit de voeten..

17 juli zou de release van AirPlay2 zijn voor de Sonos One/Play 5 maar ik las ergens dat 't nu ook weer later wordt. Dat is jammer.
Ik ga de update nu binnenhengelen, ik ga het testen icm aTV wanneer ik tijd heb... ik laat je mijn bevindingen weten :)
quote:
DennusB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Werkt AirPlay2 nou alleen met Apple Music? Of ook met Spotify bijv?
Voorlopig alleen met Apple Music, Siri wordt ook niet volledig ondersteund (alleen het stukje van aMusic dus), in de toekomst waarschijnlijk wel. Het wordt sowieso eens tijd dat Siri spotify kan bedienen.

Edit:

Dit maakt me weer totaal niet vrolijk:

The Inquisitor wijzigde deze reactie 11-07-2018 17:03 (25%)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online

de TV die je hier ziet is een 49 inch. Dus wellicht handig om het enigzins in perspectief te krijgen met een ieders TV.

rechtsachter m'n TV zie je de Logitech Harmony oplaad cradle, die moet nog ff een ander plekkie krijgen :X

Geert1976 wijzigde deze reactie 16-07-2018 13:47 (255%)

• TerrorSource
  • Laatst online: 21:48
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Playbar op de grond?
Volgens mij is dat echt de meest slechte luisterpositie voor een soundbar...
Valt mee hoor. Zolang hij maar niet teveel naar achteren staat.

Speakers zitten trouwens ook schuin in de case, juist om meer richting te geven aan het geluid.

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:56

DON PAPA

Tweaker-fan

quote:
TerrorSource schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:23:
[...]Valt mee hoor. Zolang hij maar niet teveel naar achteren staat.

Speakers zitten trouwens ook schuin in de case, juist om meer richting te geven aan het geluid.
Toch staat er in de handleiding het volgende

Onder een TV-meubel lijkt mij ook niet echt de beste plek voor de playbar, maar als jij het geluid goed genoeg vind dan moet je hem daar lekker laten liggen...

DON PAPA wijzigde deze reactie 18-07-2018 17:06 (17%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bedoel je deze toevallig?

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True