Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:00

Met de producten van Sonos kun je relatief eenvoudig een draadloos Hi-Fi systeem in je woning plaatsen. Wanneer je in het bezit bent van meerdere speakers is het mogelijk om in elke kamer andere muziek af te spelen.

PLAY:5

Inmiddels alweer de tweede generatie van de zwaarste speaker uit het Sonos assortiment
  • Stream je hele muziekverzameling, online muziekservices en radiostations
  • Draadloze bediening, eenvoudige installatie
  • HiFi-speakersysteem met 5 drivers voor een kamervullend geluidLijningang voor de aansluiting van je favoriete muziekbronnen.
PLAY:3
  • Veelzijdig. Past perfect in hoge en smalle, lage en brede ruimtes.
  • Stereogeluid. Intens en sensationeel. Met een verrassend diepe bas voor een speaker van dit formaat.
  • Verticaal of horizontaal te plaatsen: het geluid klinkt altijd geweldig.
  • Twee PLAY:3's werken perfect als home-cinema achterspeakers.
  • Eenvoudig te bevestigen: aan de muur of op een standaard.
PLAY:1
  • Compact. Past overal en vult elke kamer met muziek.
  • Krachtig. Verrassend vol geluid voor een speaker van dit formaat.
  • Vochtbestendig. Perfect voor de badkamer (of achtertuin).
  • Twee PLAY:1's werken perfect als home-cinema achterspeakers.
  • Eenvoudig te bevestigen: aan de muur of op een standaard.
PLAYBAR
  • Twee-in-één. Voorziet je tv van een allesomvattend bioscoopgeluid. Streamt ook muziek.
  • Makkelijke installatie met slechts twee draden. Eén voor de stroom. En één voor je televisie.
  • Werkt ook met je huidige tv-afstandsbediening.
  • Synchroniseert draadloos met SUB en twee PLAY:1 speakers voor een 5.1 surround sound-beleving.
  • Je kunt hem plat neerzetten of aan de muur bevestigen.
SUB
  • Geeft je Sonos-speaker een waanzinnig diepere bas (of elke andere speaker met een ingebouwde versterker).
  • Geen getril. Geen gezoem.
  • Veelzijdig. Plaats hem waar je maar wil. Staand of liggend. Jij beslist.
  • Met één druk op de knop te installeren.
CONNECT
  • Zorgt dat je met je huidige geluidsinstallatie muziek kunt streamen.
  • Flexibel. Voorzien van analoge, optische en coaxiale digitale audio-uitgangen.
  • Lijningang. Zodat je al je apparaten kunt inpluggen.
  • Speelt de muziek van je versterkte draaitafel af op je Sonos.
  • Streamt je cd's en lp's naar al je Sonos-speakers in andere kamers.
CONNECT:AMP
  • Zorgt dat je muziek kunt streamen op je vaste binnen- en buitenspeakers.
  • Meer sonische kracht. De ingebouwde versterker geeft grote en kleine speakers meer vermogen.
  • 55W per kanaal voor 8-Ohm speakers.
  • Verbind een subwoofer en een breed scala aan afspeelbronnen met behulp van RCA.
  • Subwoofer-lijnuitgang.

nielsn wijzigde deze reactie 06-02-2017 10:49 (66%)
Reden: Update van het assortiment

• de_koeievanger
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2014

de_koeievanger

KOEIEEEEEE

Ik overweeg om ook mijn 5.1 set te vervangen voor sonos.
Ik twijfel alleen nog of ik 2 x de play1 of 2 x de play3 icm de playbar zal aanschaffen. Wat is jullie advies?

Girls are like domainnames, all good are already taken. But you can still get those from weird countries.

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
quote:
tboheeren schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:59:
Huh? Thuis heb ik wel 1 playbar en 2x play:3 als rear speaker. Dit wordt door sonos verkocht als volwaardige 5.1 installatie. Dan maakt DTS wel degelijk uit hoor...

En streaming audio? Voor muziek ja maar mijn films worden door de NAS naar de HTPC gestreamed dus geen verlies in kwaliteit.
Als jij een Playbar als een volwaardige 3.0 speakerset vooraan ziet, dan zou ik mijn referentie eens te luisteren leggen bij een echt volwaardig 5.1 systeem.

• PeeBee
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-10-2018
quote:
matthijst schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:12:
Aankondiging ws. mid oktober op Cedia.

Iemand ervaring met AirPort Express icm Airplay naar Sonos?
Neem aan dat Apple Music dan wel werkt? En is het zo simpel als de airplayswitch omzetten en spelen maar? Gebruikte met iOS 8 AirSonos, maar die werkt nu niet meer. Zal misschien wel weer komen, maar zat wel enige vertraging tussen starten en muziek uit de speakers.
En kan je met AirPort Express gewoon elke keer uit alle speakers in je zone spelen, of moet je tussendoor de Sonos App nog ergens voor openen?
Hoop vragen, ik weet 't, maar zou er een Play 5 (of ff wachten op de nieuwe) voor moeten kopen om een line in te hebben...
Ik gebruik de AirPort express aan de line in van een Sonos Connect met een draadloze hoofdtelefoon, dat gaat perfect via Apple Music airplay, daarnaast kun je alle zones gewoon gebruiken (group) in de Sonos app, verder is de app niet nodig op dat moment.

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:52

LDVC

Let's get it over with

quote:
clinton222 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:26:
De Play 5 wordt niet meer gemaakt. Over een potentiële opvolger laat Sonos zich niet uit. Iemand op dit Forum die daar meer over weet en zich er wél over uit durft te laten? ;-)
Als je even een pagina terug bladert, dan kun je het gerucht zien waarom Sonos het huidige model Play:5 niet meer maakt...
Tenminste, als het inderdaad zo is dat ze die niet meer maken (bron?)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:15

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
LDVC schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:02:
[...]

Als jeeven een pagina terug bladertt, dan kun je het gerucht zien waarom Sonos het huidige model Play:5 niet meer maakt...
Tenminste, als het inderdaad zo is dat ze die niet meer maken (bron?)
Je weet dat niet iedereen eventeel reacties per pagina ziet? :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Koop een tweedehands Play 5?
Als die nieuwe dan zoveel beter is verkoop je hem zo weer lijkt me (nieuwe zal wel rond de 500 zijn, oude blijft dan voor 300 nog aantrekkelijk).

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
quote:
Leolinedance schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:55:
[...]

Best irritant. 4W = 100W per dag * 365 = 36,5 kWh
Met een Play 5 erbij straks komt het vast in de buurt van 80-100 kWh
Als je de draadloze functie niet nodig hebt, kan je deze uitschakelen en wordt het verbruik ook minder.

Zie hier: http://bsteiner.info/articles/disabling-sonos-wifi

http://specs.tweak.to/11484

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-04 20:00
Ik heb een vraagje over de play 1. Mijn ouders hebben een playbar van Sonos gekocht en geïnstalleerd en dat werkt top. Maar nu hebben ze ook 2 sonos play 1's gekocht. Maar bij muziek krijg ik daar wel vrij zacht geluid uit. Maar bij TV helemaal niks.
Klopt het dat ik bij normaal tv kijken van achter niks hoor? Alleen bij een blue ray met surround opties van de helikopter die achter langs vliegt zeg maar?

En hoe zet ik bij muziek de achterspeakers harder?

• Skyblaster62
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04-12-2018
Hi MikeyMan en Yamaha,

Ik heb net contact gehad met support en bleek dat ik me zelf (onbewust) had opgegeven voor Beta test en hierin ontbrak bepaalde opties zoals het instellen van deze share.

Ik heb Support van Sonos gevraagd mij van deze lijst af te halen vervolgens software update gedaan en de optie is weer terug. Probleem opgelost

Thx voor het meedenken 😜

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:43
Zou geen probleem moeten zijn, als je bij haar bent zorg je dat je op haar WiFi zit, in de Sonos App kies je voor "Ander systeem toevoegen" en vervolgens "Aansluiten op een bestaand systeem", hij zou hem dan automatisch moeten toevoegen. Dit hoef je maar een keer te doen, daarna hoort hij hem automatisch te vinden.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

robhof

Lembongan view

quote:
commentator schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Alleen over de PLAY:5 heeft Sonos iets aangegeven

Op diverse buitenlandse websites staan nu beschikbaarheidsdatums tussen 7 en 14 november
Zondag 1 november demonstratie van de nieuwe PLAY:5 bij Wifimedia: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=979799968749751

Leverbaar medio december geven zij aan. Helaas nog even geduld dus. :|

• matthijst
  • Nu online
Thanks, hoop leuke info!

Hebben ze nog wat losgelaten over Apple Music?

• illewoare
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 16:08
Ik ben al een paar jaar tevreden gebruiker van Sonos (Play 1 in de keuken en een connect aan mijn stereo opstelling in de living) en het kriebelt al eventjes om mijn tv geluidservaring te verbeteren.
Alleen is de Playbar nu al een tijdje uit en krijg ik schrik dat ik een "oud" product koop. Mensen die recent een Playbar gekocht hebben en met dezelfde bedenkingen zaten? Waarom dan toch er (niet) voor gegaan?

• Yamahaa
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-07 06:42
Gister even de tijd en rust kunnen vinden om TP uit te proberen. In de slaapkamer bij ons met P1s ben ik enthousiast. Het geluidsbeeld lijkt evenwichtiger en na de instelling kan je met de EQ nog meer hoog er bij zetten (iets wat ik erg miste bij de P1). Ik had hoog altijd max staan en deze kan ik nu duidelijker lager zetten. In de badkamer ook een succes. Daar hangt een P3. Ik moest echter wel de test een 4e keer opstarten omdat de software tijdens het uitvoeren vd test andere geluiden waarnam en de app sommeerde mij alle andere geluiden te voorkomen. Grappig want het was muisstil en dit kwam natuurlijk door de resonanties in deze ruimte. Na het opstarten vd 4e poging lukte het. Resultaat een wat afgevlakter geluidsbeeld maar in deze ruimte zeker een verbetering ook deze instelling ga ik komende tijd gebruiken om te zien of ik dit echt zo wil laten. Ik denk het wel. In de slaapkamers vd meiden staan P3s en P1en en daar kom ik vooralsnog tot een iets tevredener resultaat.

De woonkamer en eetkamer is een ander verhaal. In de eetkamer staan ook P1 in stereo en ook daar miste ik wat extra hoog (en gekregen) maar merkte ook dat daar het middengebied TE sterk naar beneden was gezet. Op zich iets wat ik een tijdje aan moet horen en niet perse extra mooi of lelijk lijkt maar als ik ze in een groep zet met de woonkamer (wat zeer veel het geval is) dan vallen ze opeens uit de toon. In de woonkamer heb ik een Amp met vloerstaanders (en daar kan je dit truukje natuurlijk niet doen (gelukkig niet want je mist belangrijke data om een mooi advies te geven of maken). Het geluidsbeeld is door het extra ontbreken van wat middengebied bij de eetkamer echt ongelijk geworden. Iets waar ik zeker niet aan kan wennen of wil wennen. Ik ga dat nog een paar keer op nieuw tunen om te zien of ik (door te tunen op andere plekken) wel dat extra hoog kan vinden maar niet die effecten van het middengebied. Even door prutsen. Andere ruimtes en buiten is middels Connects en daar is ook net als met de Amp niets te melden. De sub staat met de Amp geschakeld dus die doet mi niks. Maar ik zal hem nog eens met de eetkamer koppelen kijken wat i dan gaat doen.

Kort door de bocht tevreden er zijn echt effecten. Jammer dat (zoals ik al eerder melde) je niet zelf de te kiezen frequentie gebieden zelf (meer) kan bijstellen. Ik dacht ik deel het even met jullie.

• matthijst
  • Nu online
quote:
jakob schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:33:
de nieuwe beta heeft terug een beta logo, geen rc. misschien eerst eens de oude verwijderen.
Ah, zie idd betalogo terug.
Dacht dat Apple Music nog steeds die DRM melding gaf gisteren.

Werkt het bij jou wel dan (nu niet thuis, kan niet testen)?

Duitse promo:

matthijst wijzigde deze reactie 01-12-2015 08:22 (14%)

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
bij mij werkt het, maar nog niet veel tijd gehad om te testen.

http://specs.tweak.to/11484

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben er meer mensen problemen met updaten? Ik krijg de melding dat er een update is, maar als ik de link volg, krijg ik de melding dat de app niet geïnstalleerd is.
Opnieuw installeren heeft niet geholpen :(

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:52
Een oplossing is inderdaad een switch er tussen. 1 pagina terug werd deze als tip gegeven:
http://www.kabelstore.nl/...0245.438202086.1446236513

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-8100

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14-09 14:30
quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:52:
Hebben er meer mensen problemen met updaten? Ik krijg de melding dat er een update is, maar als ik de link volg, krijg ik de melding dat de app niet geïnstalleerd is.
Opnieuw installeren heeft niet geholpen :(
Hier heb ik ook last van. Doe jij toevallig ook mee met het beta programma? Ik installeer dan de beta en op een of andere manier wordt dan vanuit de play store een andere (niet beta versie) als update te installeren. Vervolgens krijg ik elke keer de melding dat de app bijgewerkt moet worden en lukt dit niet als je het proces doorloopt.

Melden bij Sonos door te schudden met de telefoon werkt bij mij niet meer, moet dit tegenwoordig op een andere manier?

Edit: vanuit de mail over de beta: On your Android Device: Hold the sleep/wake button and volume down until the screen flashes. On a Samsung device, hold the power button and the home button until the screen flashes.

wmn79 wijzigde deze reactie 28-12-2015 14:56 (12%)

• joeneke26
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-01-2016
quote:
JanV79 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:13:
[...]

d:)b
Bedankt voor je reactie. Jammer dat dit niet zo is... moet ik voor de gewone WiFi nog even op zoek naar een andere oplossing...
De Boost gaat er toch wel komen voor m'n Sonos apparatuur... ;)
Waarom kijk je voor je wifi niet naar een devolo homeplug, of 2 of meer ?
Heb er 4 in mijn huis met WiFi on the move werkt dat uitstekend, zelfs 20m achter in de tuin heb ik WiFi.http://www.devolo.com/nl/Producten/dLAN-500-AV-Wireless+ deze bijvoorbeeld, kan je er maximaal 24 van koppelen.

• matthijst
  • Nu online
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:23:
Maandje geleden €1398 uitgegeven aan de Playbar + Sub.
Nu €1235 bij de Mediamarkt.
Pfff mooie korting hoor!
Ah, je had de jaarkijkse actie niet zien aankomen? :+

• Damon
quote:
Werkhoven schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:33:
Op de website van Sonos zie ik bij de huidige generatie Play:5 het volgende staan:

"Nog meer coole functies
Verbind je andere apparatuur eenvoudig met internet
Als je draadloos verbinding hebt gemaakt met een BRIDGE, BOOST of andere speler, kun je de ethernetpoort op de achterkant van je PLAY:5 gebruiken om een standaardinternetverbinding te creëren met je satelliet-tv, DVR, PC, gameconsole of de harddrive van je netwerk."

Weet iemand toevallig of dit op de oude Play:5 ook kan?
Dat geldt voor alle Sonos apparaten, dus ook de oude Play:5

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Een gat zagen ter grootte van een Play:1? :?

Duur alternatief is een Play:AMP nemen en zelf inbouwspeakers kiezen.

Gonadan wijzigde deze reactie 10-02-2016 16:57 (45%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• EgMaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-01 20:56
Sonos Connect:AMP gebruiken samen met je plafondspeakers naar keuze...

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:45
Ik heb nu 3 Play:1's en die vind ik het echt wel waard. Ja, voor 200 euro zul je vast wel een iets betere speaker kunnen kopen, maar die moet je dan ook nog aansturen. Het gemak van Sonos vind ik dan ook nog wel wat waard. Ik kan op elk apparaat in m'n huis veranderen wat er speelt, ipv alleen het apparaat waarmee ik de muziek heb aangezet. Tijdens het huishouden gaan ze allemaal op party mode :D

Alleen de Connect vind ik wel echt heel zwaar overpriced. Als je een Play:1 voor 200 kunt verkopen, kan een kastje dat het signaal alleen doorstuurt toch geen 400 moeten kosten.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Jheroun schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:29:
Een line in, line out en een netwerkpoortje kosten ook drie keer niets natuurlijk. Het prijsverschil tussen een play1 en een play5 zit echt niet in die paar poortjes maar in de versterkers en de speakers natuurlijk. Ik vind het wel een erg creatieve vergelijking overigens :P

Dat de waarde niet in de fysieke poortjes zit maar in de software snap ik, dat ze het dan niet voor een paar tientjes verkopen snap ik ook maar zo'n connect voor Sonos hoeft toch niet meer te kosten dan zoiets als een AppleTV, lijkt me.
Er is niets creatiefs aan die vergelijking, het is de meest eerlijke. Jij vergelijkt de prijs van de instapspeaker met de Connect en oordeelt daarmee dat de Connect te duur is, dat is creatief vergelijken. Qua functionaliteit staat de Connect nu eenmaal relatief hoog op op de ladder.

Daarbij denken techneuten altijd wel te weten wat iets mag kosten, maar dat is ook omdat men over het algemeen puur vanuit technische kosten redeneert. Een kansloze exercitie, de waarde van het product wordt bepaald voor veel factoren. Fysieke poorten zijn daar één van, maar ook de plaats die het inneemt in je productlijn qua functionaliteit, de onderzoekskosten vooraf, etc. Als je puur naar technische kosten kijkt zijn al hun producten veel te duur, maak het dan gewoon zelf, want wat moet een speaker met internetverbinding nu eigenlijk kosten?

Daarbij heeft Sonos er totaal niets aan om de Connect voor een zeer lage prijs weg te zetten. Dan ondermijnen ze hun eigen speakerrange omdat het gaat lonen een Connect met eigen speakers in elke ruimte neer te zetten. Voor je het weet zijn er cases met ingebouwde speaker op de markt waar een connect precies in past, voor weinig. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:36
quote:
Slasher schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:43:
Ben me een beetje aan het verdiepen om te gaan starten met de Play:1
Handleiding gelezen om wat in te lezen.

Maar een aantal dingen is mij nog niet duidelijk.

Ik wil 2 stuks van de Play:1 aanschaffen, en die als stereopaar laten dienen.
Maar kan ik later nog 2 stuks aanschaffen en die ook als stereopaar te laten dienen, allen in de zelfde woonkamer en zo een surround effect te krijgen?

Kan dit?
Min of meer. Surround is niet helemaal het goede woord omdat je eigenlijk jezelf in het midden van twee stereoparen plaatst. Stel je hebt de volgende opstelling:

......Front......
1.................2
........Jij.........
3.................4
......Back......

Bij het configureren van een stereopaar moet je aangeven wat de linker PLAY:1 is. Dus in dit gangbare voorbeeld zijn:
1 & 2 een paar
3 & 4 een paar
Dan zou ik 1 en 3 als linker speaker markeren.Tot zover klinkt het logisch ;)

Dan komt het moment dat je muziek van een live concert gaat afspelen. In de Sonos app kun je aangeven de groepen 1 & 2 en 3 & 4 te willen bundelen. Als het goed is klinkt het drumstel dat wat meer links van het podium staat duidelijker over 1 en 3 en de gitaar wat rechts op het podium staat duidelijker over 2 en 4. Surround is het dan niet, want het publiek schreeuwt voor net zo hard als achter aangezien paar 1 & 2 hetzelfde afspelen als 3 & 4. De echte surround ervaring haal je natuurlijk alleen met een playbar in 5.1 opstelling maar dan is de meerwaarde vooral het kijken van films.

Wat jij dus voorstelt kan bij muziek dus prima maar is niet surround waardig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yamahaa
Zo te zien loopt op de fotos de 230 kabel keurig door de buis. Aan de recenties is zien dat deze trouwens wat krap is. Ruimte voor een netwerkkabel lijkt me dan ook reeel. Helaas heb ik hem niet maar ik zou geen probleem verwachten (en anders stuur je hem toch terug...of bel je even met ze...ze hebben snelle klantenservice..).

• Yamahaa
Veel opties, veel geld en weinig ervaring met de individuele speakers. Dus wat is wijsheid? :)
[/quote]

Natuurlijk mag je deze vraag stellen :)

Maar het antwoord is veel lastiger. Elke ruimte kent zijn eigen dynamiek. Zelfs de beste audio ervaring kan op tekening (en zelfs ter-plaatse) moeilijk beoordelen (vooraf) wat de beste plek is voor bv een SUB. Daar is veel testen voor nodig (zowel voor de plek waar de SUB komt te staan) dan-wel de effecten binnen de plekken in de ruimte. Daar zal dan uiteindelijk dan een compromis gesloten moeten worden.

Wat feiten:

De Sub geeft meer laag dan een play 5 en (3)
Veel van ons ervaren een sub toegevoegd aan de playbar als positief.

Echter voor surroud zal in deze opstelling het toevoegen van 2 keer een Play1 (of 3) effect hebben. Maar op de basweergave minimaal.

Beide doelen zijn mi dan ook niet te bereiken met OF een SUB OF het toevoegen van spelers..... en is of beiden of een keuze. Ik hoop dat je iets aan mijn visie hebt.

mvg

Peter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:51
Na twee maanden gebruik heb ik mijn Sub toch maar weer verkocht. Gelukkig schrijven de Sonos producten niet zo hard af dus de financiële schade viel mee :).

De reden was dat ik de Sub toch iets té vond voor ons huis (Jaren '30 huis met houten plafonds, redelijk kleine woonkamer). Ik had hem al flink teruggeschroefd maar nog hoorde ik het dreunen als ik boven was, ook al stond de muziek niet eens zo hard. En dan vind ik het zonde om zo veel geld uit te geven aan iets dat je niet optimaal gebruikt.

Dus ik heb nu tweemaal de Play:1 besteld. Ik denk dat ik daar meer plezier van heb en hou nog geld over ook. En heel eerlijk gezegd mis ik de Sub helemaal niet nu ik weer alleen maar geluid uit de Playbar heb. Het valt me nu pas op dat de lage tonen uit de Playbar helemaal niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeeBee
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-10-2018
Meerdere Playbars is geen probleem, deze krijgen immers alle een andere naam/kamer die onafhankelijk van elkaar spelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tinustilburg
Tja, je kunt niet alles hebben. :)
Ik wilde juist witte dus dat kwam goed uit.
Maar ze hebben het dus nog steeds niet in de gaten, mooi!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tinustilburg
quote:
GAITii schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:07:
Afgelopen zondag voor het eerst een Play:1 gekocht, men wat een geluid!

Momenteel heb ik nog een JBL SCS200.5 staan i.c.m. Yamaha RX-V479 staan van een jaar oud, maar sinds wij (vriendin & ik) op onszelf wonen hekelt zij die 'lelijke' speakers naast de TV.

Nu zag zij de Sonos Playbar en kwam ermee of dit niet iets was als zijnde vervanger. Ik ben altijd iemand geweest die niet gelooft in soundbars, maar nu ik de Play:1 heb gehoord begon mijn gedachte over soundbars toch te twijfelen over de Playbar.

Kan deze Playbar van Sonos mijn JBL SCS200.5 met TV kijken en een enkel filmpje op de zondagmiddag overtreffen in een kamer van 20m2? En begrijp ik het goed dat ik dan alles op mijn TV moet aansluiten i.p.v. mijn receiver zoals de Chromecast & PS4?

Qua muziek vind ik de Play:1 al velen malen beter dan het 5.1 setje.
Tja, wat zal ik zeggen. Ik denk dat je Sonos niet specifiek hoeft te kopen als je voor het allerbeste geluid gaat. Maar ik denk wel dat je Sonos zou kunnen kopen als je af wilt van je kabel-rotzooi, je tv-meubel en als je van gebruiksgemak houdt. En daarnaast een prima geluid wilt.

Voorheen had ik onder de tv een meubeltje staan met daarin een middelmatig Pioneer 5.1 setje met DVD en een mediaspeler. Nu heb ik de tv aan een achterwand van steigerhout hangen met daarboven de Playbar. Naast de tv staat een fauteuil en daar achter heb ik een mediaspelertje aan de muur gehangen. Ziet er super strak uit, scheelt veel ruimte en geen stofhappende kabels meer. Over het geluid ben ik (en ik ben dus geen audiokenner) zeer tevreden.
Een tijdje een Sub erbij gehad. Dit was (voor mij) too much. Deze weer goed verkocht en sinds een maandje heb ik er 2x de Play:1 bij. Ik ben er helemaal gelukkig mee.

Maar even terug naar je vraag: als ik jou was zou ik gewoon gaan luisteren en voor jezelf beoordelen of je het goed (genoeg) vindt. En vergeet daarbij niet wat voor voordelen een Sonos systeem verder met zich meebrengt.

En inderdaad, je TV wordt het 'centrale punt' omdat je alleen de TV met de Sonos verbindt. Een nadeel hiervan is dat veel TV's geen Dolby 5.1 doorsturen vanaf een aangesloten apparaat naar de digitale output. Ik heb dus wel Dolby Digital als ik gewoon TV kijk, maar niet als ik een film afspeel via de mediaspeler. Dus dat is wellicht iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yamahaa
Ik heb je gewaarschuwd :) Ik vind ook dat dat op de verpakking moet....

Yamahaa wijzigde deze reactie 21-06-2016 12:05 (46%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Bij mij is muziek net boven TV. Dus dan maar een eigen speakerset met een connect. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-09 22:19
quote:
laurens0619 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:10:

Een vraagje:
- Als ik de stekker uit mn 2e speaker trek om hem te verplaatsen (bv badkamer) dan valt die ook uit de groep. Ik moet dan opnieuw via de app hem aan de groep toekennen en muziek toevoegen. Is dit te voorkomen?
nee, dat is niet te voorkomen. Staat ook op de Sonosforums veel vraag naar ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:32
Even gegoogled en inderdaad een known issue. Niet heel duidelijk hoe vaak het voorkomt, maar sonos lijkt niet moeilijk te doen over omruilen. Goede aftercare in ieder geval.

Edit: reactie twee keer gewijzigd ivm auto correct die iets anders bedacht had: known/knopen en aftercare/afterparty 😂😂

gysman11 wijzigde deze reactie 11-07-2016 19:54 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:38
quote:
UnderdogD schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:14:
[...]

[...]

1 van de redenen waarom ik voor een ander merk ben gegaan :+ :X
Scheer je weg uit dit topic dan :+

Welk alternatief ben je gegaan? De denon heos?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yorroy
Ik vraag het me af hoor, vaak krijg je in vakantiehuisjes eerst een inlogscherm waar je wat voorwaarden moet accepteren. Mijn chromecast kon daar niet mee om gaan en kreeg ik niet aan de praat.
Ik denk dat je je Sonos daar niet op verbonden krijgt.

Je kunt wel een eigen router meenemen en aansluiten. Je hebt dan geen internet maar creëert dan een eigen netwerk, ik geloof dat je dan wel muziek kan afspelen dat op je telefoon staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• commentator
quote:
rGz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:35:
Sinds gisteren mijn Sonos systeem uitgebreid met een witte Play:1, prima geluid en de setup verliep uiteraard als een zonnetje.

Ik had echter het idee dat het geluid van mijn Playbar + Sub voren in de woonkamer en de Play:1 niet helemaal synchroon liep, voornamelijk bij het geluid van de TV viel dit enigszins op. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met de Wifi connectie, maar eens even mee prutsen. Playbar zit overigens bedraad aangesloten op het netwerk.
quote:
When other rooms are grouped to the PLAYBAR, the same 70 ms delay is used for transmission to those rooms. As a result, the other rooms are slightly delayed relative to the PLAYBAR when it’s playing from its TV source (optical input). In practice, this is often not noticeable, but depends on how close the other rooms are and the relative volume of the PLAYBAR and the other rooms. If it is noticeable, you can adjust the Audio Delay setting to add additional delay to the PLAYBAR for perfect room-to–room synchronization. Select Settings->Room Settings->Advanced Audio->TV Dialog Settings to adjust this setting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damon
Dat kun je zien bij "Info over mijn Sonos systeem" in de instellingen, en dan bij de Playbar de "Audio-ingang".

Damon wijzigde deze reactie 29-07-2016 00:05 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yorroy
Zou je de beide play 1 dan niet vervangen voor 2x Play 5? Dan behoudt je je setup voor films en heb je fantastisch geluid voor muziek.

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:38
quote:
Geert1976 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 06:25:
[...]

2x (new) Play:5? wow! ja dat zou denk ik wel top zijn qua geluidsbeeld voor muziek ja...

Toch zou ik het eerst eens willen proberen met het toevoegen van 1 Play:5 aan mijn huidige set up.
Anyway, bedankt voor de tip!
Ik heb dezelfde vraag. Nu 2x een play1 en twijfel erover om de play 1 weer mono te maken, los door het huis te zetten en 1 play 5 terug te zetten.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:30
quote:
SkorpionNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:45:
[...]
Ik heb momenteel in de woonkamer een paar Play:1's waar ik zeer over te spreken ben. (Hier komt nog een Playbar en een Sub bij op ten duur). Ondanks dat ik de bass voor de meeste muziek prima in orde vind, is dit voor de echt bass heavy muziek naar mijn mening toch wat te weinig. Ik dacht er dus aan om voor mijn sportruimte boven 1x een Play:5 Gen 2 te kopen i.p.v. nog een paar Play:1's. Het volume zal boven wel redelijk hard staan i.v.m. de grote ruimte. Een 2e sub voor boven wordt me iets te gek qua prijs. Zou je in dit geval alsnog een paar P1's verkiezen boven een enkele P5 Gen2?
De play5 klinkt wel voller en heeft meer bereik in het laag. Het is alleen erg persoonlijk, maar ik vind dat je met een duo opstelling en het stereo effect een meer ruimte vullend effect krijgt. En dat vind ik (persoonlijk) belangrijker dan iets meer bass. Ik luister dan echter ook geen hardstyle achtige bass-heavy soort muziek.

Heb je de play1 de bass in de EQ helemaal vol staan? En heb je Loudness aan staan? Heb je trueplay gebruikt? Speel daar eens mee en ook de opstelling van je boxen.

Toen Trueplay uitkwam was ik echt verbaasd over hoeveel beter mijn play1's opeens klonken; geluid was zo afgesteld dat ik de bron (richting waar de muziek vandaan kwam) opeens niet meer zo duidelijk kon herleiden. Dat ruimtelijke effect, van een kamer gevuld door de muziek, prachtig! Dat red ik niet met 1 play5.

Wellicht is dit nog een tip...Ik heb ook een Connect. Deze sluit je zo aan op elke andere set. (MediaMarkt Outlet staan ze te koop voor ongeveer 209 euro) Zo zou je in je sportkamer er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om daar een goed klinkende microset (heb er zelf 1 ooit gekocht: LG fb163 van 130 euro, google maar eens) op aan te sluiten. Kan me namelijk zo voorstellen dat het met sporten ietwat meer om knallen gaat en minder om finesse in de muziek ;) Hier dan een tip om die dingen eens te gaan beluisteren in een MM of audio winkel.
Zo ben je 330 euro kwijt, maak je nog steeds gebruik van Sonos, kan je de boxen wat meer spreiden en kan je flink knallen. Is alleen niet zo stylisch als een mooie play5. Maar voor het verschil in prijs, koop je er nog een play 1 bij O-)

Xecuter NL wijzigde deze reactie 05-08-2016 18:26 (0%)
Reden: typo

• Damon
quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:11:
Iemand enig idee van het onderlinge bereik van de play3 als ik er eentje aansluit via Lan? Hoe ver kan ik ze vervolgens uit elkaar zetten?
Reken op maximaal een meter of 10/12, het zelfde als gewoon WiFi bereik.

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

quote:
B2 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:30:
Iemand hier toevallig ervaring met een Play:bar een een Panasonic plasma? Ik heb de Panasonic 42GT50, deze heeft een optisch uit, maar ik lees bij sommige modellen dat in ieder geval Dolby Digital 5.1 niet werkt.
Ik heb deze combi, werkt prima!

http://www.xbmcfreak.nl/

• ronic1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 27-03 12:52
quote:
Jab65 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet af je ook veel muziek luistert, maar daar vind ik de toevoeging van de Play1's geweldig. Door ze bij muziek volledig mee te laten spelen is de kamer echt meer gevuld met muziek dan met alleen de Playbar en de Sub (zal ook wel liggen aan mijn opstelling van de Playbar - kast links en rechts - maar toch)! Ik denk niet dat je er spijt van krijgt!

LET OP: Vandaag in de aanbieding bij BOL voor 199 euro!
Misschien een domme vraag maar hoe laat je ze volledig meespelen? een nieuwe kamer aanmaken of je verwijder ze uit surround en dan opnieuw toevoegen?

• yorroy
Ja het is wel jammer dat er geen overzicht is van tv's die via optisch alles doorsturen en eventueel DTS omzetten.

Uit de specificaties van tv's is dat nooit te zien.

yorroy wijzigde deze reactie 06-09-2016 09:57 (32%)

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:36
quote:
pih_user schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:49:
Momenteel heb ik onderstaande setup van sonos in mijn living

Sonos playbar (kast onder mijn tv)
Sonos subwoofer achter mijn zetel
2 x sonos play 1 speakers links en rechts ingesteld als surround (volledig, niet sfeervol)

Nu zou ik graag wat upgraden en wat extremere surround gaan hebben. Hiervoor twijfel ik tussen de aankoop van 2 x play 3 of play 5 ter vervanging van mijn play 1 speakers.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Mijn eerste idee was achter mij 2 x play5 speakers, en 2 x play 1 speakers naast mijn tv plaatsen.

Zou dit te extreem zijn? Of toch beter de play 3 speakers?
Als je echt een stap hoger wilt zou ik toch een 'echte' surround set nemen, dus receiver en 5.1 of7.1 (of meer) speaker set er bij. Heb je meteen de nieuwste formaten.

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:35
quote:
B2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Tja, een wit verfje is leuk maar het wordt eens tijd dat ze sommige dingen gaan updaten. Zoals een playbar met HDMI en DTS support.
HDMI ben ik het zeer zeker mee eens, moet zeggen dat ik DTS support nog nooit gemist heb.

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:30
Ik kan niet wachten op Spotify Connect functionaliteit :P
Word echt een beetje moe van de Sonos app.

• B2
  • Registratie: april 2000

B2

wa' seggie?

quote:
DennusB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

De enige? Heos doet dit al vanaf het begin :X
En Heos heeft bijvoorbeeld geen Apple Music ondersteuning. Zo blijft er bij elk platform wat.

• Yamahaa
Veel plezier ....en-->less is more. Zet um dus niet hard ...Bij ons niet meer weg te denken ....Wij hebben een matzwarte. Hoop dat je er veel lol van gaat hebben.

• Striven
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12-09 17:51
quote:
Tony schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:53:
Iemand met een witte sub die wat foto's wilt plaatsen ? 😁

Striven wijzigde deze reactie 03-11-2016 17:00 (3%)

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 22:01
quote:
Als je ergens nog een Android toestel hebt liggen (of er een kan lenen) en daar de beta op download, kun je wel gewoon via de Spotify app op iOS je Sonos bedienen. Zo heb ik het ook gedaan.

Ik zit nu even te spelen met Spotify Connect, maar voor mij voegt het niet heel veel toe. Tuurlijk, het is fijn dat Sonos eindelijk een beetje meer 'open' is geworden en de Spotify lay-out is ook een stuk fijner dan de Sonos lay-out, maar voor het wisselen van kamers moet je toch weer terug naar de Sonos app. Je blijft dus de hele tijd switchen tussen twee apps. Ik kijk het nog even aan.

Overigens zou ik helemaal blij worden als ook Spotify een multiroom systeem gaat bouwen met Spotify Connect. De Chromecast en Sonos hetzelfde laten afspelen zou een mooie aanvulling zijn (en ook een goedkopere :) ). Maar dit zie ik niet zo snel gebeuren.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:08

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Je kunt je hier afmelden: https://www.sonos.com/myaccount/beta/

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• B2
  • Registratie: april 2000

B2

wa' seggie?

quote:
the Runningman schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:49:
Hoi,

Bij voorbaat sorry, ik ben beetje lang van stof geweest in de tekst...

Wij zijn sinds zaterdag op grootse manier ingestapt in de wereld van Sonos:

2x Play 1 verbonden als 'losse kamer' om de eetkamer te vullen van geluid
1x Playbar met Sub (WIT!! ) voor bij de TV
1x Play 3 om te freewheelen door de rest van het huis.
1x Connect, voor de platenspeler en misschien meer?..

Maar ik heb wat vragen waar ik niet helemaal uitkom.

Eigenlijk wil ik ook nog een CD speler aansluiten op onze installatie. Dit omdat ik wel een beetje old-school ben en ik al mijn cd's nog heb. Maar met het aanschaffen van de Sonos heb ik mijn oude installatie de deur uit gedaan, dus op dit moment heb ik helemaal geen cd speler.

Nu dus mijn vraag: is het mogelijk om zowel een platenspeler ALS een cd speler aan te sluiten binnen je installatie? Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit via je TV doet (CD/DVD speler) maar dan moet de TV altijd aanstaan als je muziek luistert, en dat vind ik niet gewenst. Dus het liefst in een opstelling dat het via de Connect gaat, maar die RCA line-in is natuurlijk al bezet. Of via een andere manier?

Verder vertelde de man die bij ons de Sonos kwam aansluiten dat komende week, of volgende week, een update uitgerold wordt waardoor ook op de soundbar en sub trueplay toegevoegd wordt. Dit was ze donderdag medegedeeld door de vertegenwoordiger van Sonos die langs kwam in de winkel.
Volgens mij kan dit met een Connect alleen als je er bv een versterker tussen hangt en daar de platenspeler en cd speler op aansluit. Dit omdat de connect maar 1 analoge audio in heeft. Eventueel een splitter zou ook kunnen, maar geen idee of daar een beetje kwalitatief goede dingen in verkrijgbaar zijn.

• Sahi_NL
  • Laatst online: 14-09 20:08

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Of een klein mengtafeltje. Die zijn 2 kanaals ook al wel onder de €50 te krijgen.

Ik heb zelf ene kleine Behringer, zou prima zijn voor dit doeleinde.

Sahi_NL wijzigde deze reactie 23-11-2016 09:59 (30%)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• b_oldie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
quote:
the Runningman schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:49:
Hoi,

Bij voorbaat sorry, ik ben beetje lang van stof geweest in de tekst...

Wij zijn sinds zaterdag op grootse manier ingestapt in de wereld van Sonos:

2x Play 1 verbonden als 'losse kamer' om de eetkamer te vullen van geluid
1x Playbar met Sub (WIT!! ) voor bij de TV
1x Play 3 om te freewheelen door de rest van het huis.
1x Connect, voor de platenspeler en misschien meer?..

Maar ik heb wat vragen waar ik niet helemaal uitkom.

Eigenlijk wil ik ook nog een CD speler aansluiten op onze installatie. Dit omdat ik wel een beetje old-school ben en ik al mijn cd's nog heb. Maar met het aanschaffen van de Sonos heb ik mijn oude installatie de deur uit gedaan, dus op dit moment heb ik helemaal geen cd speler.

Nu dus mijn vraag: is het mogelijk om zowel een platenspeler ALS een cd speler aan te sluiten binnen je installatie? Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit via je TV doet (CD/DVD speler) maar dan moet de TV altijd aanstaan als je muziek luistert, en dat vind ik niet gewenst. Dus het liefst in een opstelling dat het via de Connect gaat, maar die RCA line-in is natuurlijk al bezet. Of via een andere manier?

Verder vertelde de man die bij ons de Sonos kwam aansluiten dat komende week, of volgende week, een update uitgerold wordt waardoor ook op de soundbar en sub trueplay toegevoegd wordt. Dit was ze donderdag medegedeeld door de vertegenwoordiger van Sonos die langs kwam in de winkel.

[afbeelding]
Ik zou aanraden om de CD-collectie te rippen en op te slaan op een NAS. Ik heb dit zelf ook gedaan, het is wel even behoorlijk wat werk, maar even een albumpje afspelen is zo een stuk eenvoudiger. Wij luisteren nu veel meer naar onze albums nu ze op de NAS staan, dan toen ze nog op CD stonden

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
quote:
jasperj schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:23:
[...]

Verzending na 1 a 2 maanden staat erbij 8)7 . Iemand ervaring mee of dit klopt?
Ik heb ze gister besteld, kreeg ook verwachte levertijd 29 dec 2016. Gisteravond laat mail gekregen dat ik ze al eind volgende week ontvang

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
quote:
Geert1976 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:31:
[...]

Ik heb ze gister besteld, kreeg ook verwachte levertijd 29 dec 2016. Gisteravond laat mail gekregen dat ik ze al eind volgende week ontvang
Ok prijs is wel erg scherp zeg. Dank voor de tip.

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
quote:
Rago schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:36:
Hoe krijg ik deze site in het engels of in nederlands??
Bij de instellingen van je account.

Heb 2 keer Play:1 besteld voor € 343,68. Dat is € 20 goedkoper dan de goedkoopste webshop die ik tot nu toe had gevonden nl Coolblue.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:56
quote:
Eragon666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:
Heeft iemand een goed adres waar ik (voor de play:1) een powerkabel kan kopen? Niet bij nagedacht dat er bij Amazon.co.uk geen 'Nederlandse' stekker bij zat :)
Marktplaats staan er genoeg op :)

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Irminsul
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 28-08 08:03
Helemaal hoe ver je wil gaan qua budget enzo... € 1100 voor twee achterspeakers vind ik vrij fors. Maar als je een grote ruimte hebt en veel muziek luistert (en de centen hebt) moet het wel prachtig zijn!

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:33

HyperBart

Huge Ego, Sorry

quote:
N0MAD schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:55:
Zijn er ook nog mensen die twee Play 5's als surround speakers gebruiken? Ik twijfel een beetje of ik 3's of 5's als achter speakers zal nemen. In de mediamarkt vertelde de vriendelijke dame dat ze normaal alleen 1's als surround verkoopt maar ja een beetje power is nooit weg natuurlijk :)
Dat gaat zelfs niet... ik had dat idee ook maar als rears worden in de app alleen maar de 1 en 3 toegelaten...

Vandaag even niets

• Irminsul
quote:
HyperBart schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:06:
[...]

Dat gaat zelfs niet... ik had dat idee ook maar als rears worden in de app alleen maar de 1 en 3 toegelaten...
De tweede generatie play 5 kan wel gekoppeld worden.

• commentator
quote:
HyperBart schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:06:
[...]

2de gen Play5 doet t prima als surround ;)

• commentator
quote:
N0MAD schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:20:
[...]

Begrijp ik uit je reactie dat je dit ook hebt staan? Dat de gen 2 het doet had ik idd ook al gelezen, mijn vraag was ook meer of het "over powered" is. Als twee play 5's de rest overstemmen verlies je een beetje het 5.1 effect lijkt me.
nee zeker niet. En ik vond de klank beter van deze dan die van de andere types

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:26
quote:
Eragon666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:
Heeft iemand een goed adres waar ik (voor de play:1) een powerkabel kan kopen? Niet bij nagedacht dat er bij Amazon.co.uk geen 'Nederlandse' stekker bij zat :)
Via Sonos.nl voor 7 euro per stuk. (Play:1)

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:49
quote:
SkorpionNL schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:39:
[...]
Via Sonos.nl voor 7 euro per stuk. (Play:1)
Vebos.nl, goedkoper dan sonos.nl

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:54
quote:
freakstar schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:07:
[...]

Wat jij de minste oplossing noemt is voor mij juist de beste oplossing. Ik had in het begin een hoop storing en gedoe met mijn Sonos, maar nadat ik de bridge ertussen uitgehaald heb en de boel rechtstreeks op mijn wifi netwerk heb gezet draait het stukken beter.

Gisteren m'n collectie uitgebreid met een Play:5 (voor 499) en een Play:1 (voor 189). Was niet de bedoeling maar ik was in de MediaMarkt en was aangenaam verrast door die prijzen (laagste prijsgarantie). Toen kon ik ze niet laten staan... :9

Volgende wordt een Playbar denk ik.

Is er trouwens iemand die naar Arrow Classic Rock luistert via TuneIn? Hapert bij mij erg vaak, ligt dit aan de stream van Arrow of aan TuneIn?
Ik luister altijd naar Arrow via Sonos en wordt er af en toe schijtziek van. Dan hapert de muziek weer, dan hangt ie weer. DRAMA! Vaak genoeg aangegeven bij Sonos, maar men doet er niets aan. Heb al eens overwogen om hierom de Sonos weer de deur uit te doen. Er is werkelijk geen andere zender die kan tippen aan Arrow (als je van rock houd) en daarom is het ook zo jammer dat dit nu juist de zender is met problemen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• matthijst
  • Nu online
Een klinkt ook al goed, maar het is wel fijn om geluid van meerdere kanten te hebben. Maar je kan prima eerst 1 kopen en er pas later een stereopaar van maken :)
Geloof dat ze nu 30 euro goedkoper zijn.

• mattdice
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-08-2018
quote:
LAD93 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:23:
Ook ik ben van plan om m'n eerste Sonos speakers aan te schaffen. Nu zit ik te twijfelen om eerst één Play 1 aan te schaffen voor in m'n slaapkamer, tevens werkkamer. Is 1 speaker voldoende of heb ik er echt 2 "nodig" om in stereo af te kunnen spelen? Is er iemand die zijn ervaringen m.b.t. 1 of 2 Play 1's kan delen?
Ik heb nu ook 1 Play1 en dit geeft een prima ruimtevullend geluid (ook al is het mono). Het is geen slecht idee om met 1 te beginnen en later nog 1 aan te schaffen.

• Irminsul
quote:
Laurences schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:15:
Zojuist heb ik de Sonos Playbar geïnstalleerd (was nog wel even zoeken naar het instellen van de Samsung smart remote, maar dit is uiteindelijk gelukt). Gaaf geluid! Mij rest nog de vraag; kan ik ergens instellen dat de bar liggend of aan de muur gemonteerd is ivm gerichter geluid? Of is dit niet mogelijk?
Er zit een gyroscoop in die automatisch de positie instelt.

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
quote:
Slingeraap2 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:02:
Okay, volgens mij moet ik er ook maar eens aan geloven met Sonos. :)

Op de begane grond, dat is woonkamer en keuken, zou ik graag 2 Sonos boxen willen hebben. Hier is echter alleen wifi, behalve dan in de meterkast, waar de modem staat. Ik las dat er tenminste 1 box met een een ethernetkabel verbonden moet zijn met het modem (daarop zitten 4 poorten in mijn geval, Telfort modem). Op de 1e verdieping, o.a. slaapkamer en werkkamer zijn wel vaste netwerkaansluitingen.

KNIP
Bedraad hoeft niet meer nu Sonos ook WiFi ondersteund. Bedraad gebruik je alleen als je het draadloze netwerk van Sonos zelf wil gebruiken. Als je WiFi in huis goed is dan lekker Wifi gebruiken.

• john.monster
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-09 09:32
Nieuwe versie van Sonos controller is binnen op mn telefoon.
Thuis snel even proberen, ziet er veel belovend uit.

http://www.sonos.com/nl-nl/software/release/7-0

PSN: Monjo

• Joost124
  • Laatst online: 14-09 07:53
Op een iOS device kun je Trueplay gewoon configureren hoor.

• jordiv30
  • Laatst online: 22:01
quote:
André schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:04:
Vraagje: ik heb in mijn woonkamer en keuken 4 keer een Play:1 staan (2 stereoparen) om overdag radio te luisteren. En onder mijn TV hangt een Playbar.

Nu wil ik een Sub kopen, maar moet ik dan steeds overdag de sub aan de groep met de 4 Play:1's hangen en 's avonds bij het TV kijken hem weer aan de Playbar koppelen? Of speelt de sub automatisch altijd mee met alle groepen die je instelt?
Als je de Sub instelt aan de Playbar zal hij alleen meespelen als de Playbar ook iets speelt. En andersom is dat ook zo. Als je de Sub aan een van de stereoparen hangt, speelt hij alleen met dat stereopaar. Je kunt de Sub niet als aparte kamer instellen.

Als je de Playbar in een groep zet met de Play:1's speelt de Sub natuurlijk wel mee, maar als je hem dus overdag bij de Play:1's wil hebben en 's avonds bij de Playbar zal je hem elke keer weer even moeten koppelen.

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-09 12:52

André

Analytics dude

quote:
the Runningman schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:57:
[...]

Heerlijk he! :) Ook leuk voor de buren trouwens. O-)
:D Gelukkig hebben de buren net als wij ook altijd (achtergrond) muziek aan met een subwoofer en horen we zo elkaar toch niet.

• maanvis123
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-06 21:25
Zojuist mijn SONOS Play 1 in gebruik genomen. Damn, wat komt daar een super geluid uit. Verbaas me daar echt over... denk dat ik niks gewend ben... haha. Misschien toch maar een tweede Play 1 kopen dan... :P

• Yamahaa
Als je niet tot vervorming versterkt gaat het uren goed..alle spelers hier maken al jaren overuren..plays 1 3 5 en ook de connects amps...als je ze niet over de zeik helpt gaat dat goed ..en ook no clippings hier.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Positie te laag, slechte akoestiek. Je creëert een soort selectief versterkend effect omdat hij feitelijk in een hoek ligt.

Plus het ziet er dan evengoed gewoon niet uit.
quote:
Vrouwlief vindt de playbar een groot lomp ding om voor de tv neer te zetten vandaar dat ik naar andere plek kijk.
Hij kan niet aan de muur opgehangen worden omdat de tv-meubel schuin voor een hoek staat.
Misschien moet vrouwlief dan even kijken hoe lomp een 5.1 set met vloerstaanders is. :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
TerrorSource schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:33:
Heb je dat wel eens zo direct tegen een vrouw gezegd? |:( hahaha
Jep, jaren in geïnvesteerd. Vanaf het moment dat we samen gingen wonen verteld dat we mooie vloerstaanders gingen krijgen zodra we een huis met voldoende ruimte zouden betrekken. Dus een jaar of zes lang de meest lompe B&W sets aangewezen. Uiteindelijk een 5.1 met staanders zo hoog als het dressoir gekocht. Die vond ze mee vallen vanwege het referentiekader wat ik had voorbereid. _O-
quote:
We hebben nu een Samsung HT-E5500 setje met alle kabels netjes weggewerkt in plinten dus overgaan naar losse boxen die per stuk in het stopcontact moeten is al een probleemje want dat krijg je nooit zo netjes weggewerkt als hoe we het nu hebben.
Tja met zo'n startpunt wordt winst behalen erg lastig inderdaad. :P

• Yamahaa
1) Als eerste wil ik melden dat ik niks te koop heb. Dan zou ik dat wel zeggen. Het idee was dat als iemand in de buurt zou wonen hij/zij kan testen en als het werkt kan ik iemand wellicht blij maken. Ik heb er nog wel 1
over (en misschien werkt het trouwens ook niet bij een betreffende opstelling)...,..vandaar testen.

2) Met twee of meer bedrade "spelers" rechtstreeks naar je router kan je verkeer genereren wat niet de bedoeling is over je netwerk. Een zogenaamd netwerkstorm hoewel Sonos daartegen bescherm is KAN het wel ongewenst (storend) verkeer opleveren waardoor je stream aan gort gaat. Deze opnieuw opbouwen tussen deze ellende kan problemen geven. Je netwerkspelers zijn immers geen supercomputers.

3) Een bridge of boost heeft maar 2 taken en dat is als netwerkserver dienen en het meshnetwerk opzetten. Verder hoeft die processor niks te doen. Is daarmee over het algemaan stabieler in die taak dan een speler (die moet nog veel meer doen) is mijn ervaring.

In grotere ruimtes en meerdere spelers moet je je eigen wifi netwerk niet met deze info en verwerking daarvan opzadelen. Hoe goed je netwerk ook is. Er moet tegenwoordig heel veel (divers) verkeer door je modem afgehandeld worden en dat ook nog met diverse (soms verouderde) protocollen en voorrangsregels.

Hoe dan ook zonder heel technisch te worden is mijn advies om (als je problemen ondervind) een bridge of boost aan te schaffen. Of in iedergeval te te testen. Naast kanaal veranderingen en een goed werkend (wifi) netwerk. En dat is niet om iets te verkopen..ik verkoop niks maar heb zo al veel mensen :) geholpen. Werkt alles goed rechtstreeks via je wifi? Niks aan doen dan (andersom ook niet trouwens ;)

Greetz

Peter

Yamahaa wijzigde deze reactie 29-12-2016 00:55 (8%)

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:56
Sonos Playbar & SUB bij Amazon.de in de aanbieding:

Sonos SUB: 612.60
https://www.amazon.de/gp/product/B01J373EQW/

Sonos Playbar: 612.61
https://www.amazon.de/gp/product/B00BEHTKWC/

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• BekSide
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:47
Saturn.de
Sonos play 1 voor €158,82
Sonos play 3 voor €239,43
Sonos Play 5 voor €402,49
Sonos Sub + Play beide €570,55

Serieus wel een ritje waard richting de grens hoor mocht je op zoek zijn naar een Sonos systeem.

Voorraad is zeer beperkt helaas!
Je moet helemaal tot aan je winkelmandje doorklikken om deze prijzen te zien.

BekSide wijzigde deze reactie 03-01-2017 10:59 (97%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Playbar kan opgenomen worden in je WiFi netwerk. Ethernet kan ook, mits je natuurlijk daar een kabel hebt liggen. Je TV hoeft niet aan te staan om radio of muziek te spelen via de Playbar. Je stuurt deze gewoon aan via de Sonos app op je iPhone/iPad of andere mobiele telefoon/tablet of natuurlijk via de computer applicatie.

Spotify kan ook rechtstreeks afgespeeld worden middels Spotify Connect vanuit de Spotify app.

Rivanov wijzigde deze reactie 07-01-2017 15:25 (38%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Wally2002
  • Nu online
quote:
N0MAD schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:31:
Wellicht een gekke vraag. Ik heb mijn setup als surround dwars in mijn woonkamers staan. Dus surround 5's op de ene lange wand en bar op de andere lange wand. Zou het nou ook mogelijk zijn bijv de bar en 1 play 5 als stereo paar in te stellen? Dus als ik nu voor in de kamer zit in de keuken dat ik stereo over de lange kant van de kamer heb.
Nee.
Zie https://sonos.custhelp.co...and-placing-a-stereo-pair

• Dr. Theopolis
  • Registratie: mei 2016
quote:
Rivanov schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Daar is de Connect niet voor bedoeld. De Connect sluit je aan op een bestaande HiFi systeem of receiver. De Connect gebruik je om van je bestaande audiosysteem een 'Sonos-systeem' te maken. Dus middels Optical of de tulp aansluitingen verbind je de Connect aan een HiFi systeem of receiver waardoor je 'Sonos muziek' door de speakers komen die aan de HiFi systeem / receiver hangt.
Wat jij nodig hebt is een Sonos Playbar. Die koppel je aan een TV om daar het geluid van de TV over te laten spelen.

Wat jij nu doet.. TV aan Connect en dan geluid over Play 5 gaat nooit en te nimmer werken... dan snap je nog niet helemaal goed hoe Sonos werkt. ;-)

Even samengevat;

1: Standalone speakers die je verbind met je WiFi netwerk (of Sonos Mesh netwerk middels Bridge of rechtstreeks ethernet in de speaker)
- Play: 1
- Play: 3
- Play: 5

2: Je bestaande HiFi systeem of receiver met speakers, Sonos geschikt maken / opnemen in je Sonos netwerk:
- Connect

3: Losse speaker zuilen rechtstreeks met Sonos gebruiken zonder tussenkomst van stereotoren of receiver:
- Connect: Amp

4: Geluidsbar voor je TV of losse speaker:
- Playbar

Lees je anders even in op de website van Sonos. Dan zie je exact alle toepassingen.
TV kan gewoon rechtstreeks op de Connect worden aangesloten, maar dan wel op de analoge RCA-in aansluiting met tulp stekkers. Dan kun je het geluid van de TV op elke Sonos speaker(dus ook Play 5) krijgen :) Daar heb je niet persé een play bar voor nodig.

• ocmer
  • Laatst online: 22:10
Hoeveel last hebben Playbar eigenaren van dat DTS en DD+ niet wordt ondersteund? Ik wil een soundbar aanschaffen en ben Sonos fan :-) dus heb de Playbar op het oog.

Maar als regelmatig er geen geluid is en je ergens settings in moet duiken om handmatig naar stereo terug te schakelen dan gaat de WAF snel achteruit. Ik kijk met name Netflix via Chromecast.

Er is veel geklaag te lezen over het ontbreken van DTS; maar nog veel veel meer positieve reviews over de Playbar, dus veel mensen zijn tevreden en lijken er geen last van te hebben. Is er makkelijk om dit probleem heen te werken als je het niet erg vind dat het dan maar stereo is?

Sony A77ii, Tamron 17-50/2.8, Sigma 18-125/3.5-5.6, Minolta 70-210/4, Minolta 50/1.7, Minolta 28/2.0, Sony F56 | RPI, Rfxcom @ Domoticz | HP Envy-13 | Sonos Play 1 x2, Play 3 | Fondriest TF4 | Sensa Merano | Burton Custom Wide, GNU Freedom, DC Control

• Getverdemme
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08-01 00:48
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:02:
vraagje aan Mac OS gebruikers;

als je het volume van je Sonos speakers wil aanpassen moet je de Sonos Controller app op de voorgrond hebben om telkens het volume aan te passen, heeft iemand shortcuts werkend met Sonos?
Of is dat simpelweg niet mogelijk met Mac OS?
Je kan gebruik maken van de SONOS Minicontroller? Deze blijft ook op de voorgrond staan maar is een stuk kleiner en kan je ook bijna alles op bedienen. Alt cmd 2. Dan komt deze in beeld. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de macbook toetsen het volume aan te passen.

• XBWillem
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-09 14:36
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Xbox One S i.c.m. Sonos? Ik vraag me af wat de Xbox One S doet met films die alléén DTS HD geluid hebben. Maakt de Xbox One S hier Dolby Digital geluid van, zodat Sonos het wel als 5.1 kan uitzenden?

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
quote:
ringlord_oc schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Ik kom toch op € 579,00
BTW, weg ermee!-€ 100,51
Inclusief 21% btw€ 83,04
Totaalbedrag€ 478,49
De witte versie was € 529 (nu geheel uitverkocht), na btw eraf €436

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
quote:
Beetje offtopic maar ik zou daar niet bestellen, prijs voor een Play:1 is meer iets van if it seems too good to be true, it probably is. Daarnaast proberen ze op de 'Wie zijn wij' pagina wel heel erg wanhopig om betrouwbaar over te komen, alle alarmbellen gaan rinkelen als ik die website zie. :+

• wardjj
  • Nu online
quote:
Geert1976 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:37:
[...]

Sonos Sub 2.0?

heb je een link? want voor zover ik weet bestaat er nog geen 2e generatie Sonos Sub _/-\o_ :P
De versie met de zwarte binnenrand i.p.v. zilveren rand. >:)

• wardjj
  • Nu online
quote:
TerrorSource schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:51:
[...]

De oude versie was toch de Matt Black? Nu is het Glossy Black
Voor zover ik weet is het altijd al glossy black geweest, er is in 2013 tijdelijk een matte Sub geweest, maar deze is al snel weer uit de verkoop gehaald in 2014.
De versie die je dus een paar maanden geleden kon kopen met grijze ring en die je nu koopt zijn allebei glossy.

• Lentje
  • Laatst online: 13-09 16:53
quote:
Geert1976 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:18:
[...]

line-in en Autoplay....kun je nader uitleggen wat je hiermee zoal kan bereiken? Tnx
Zeker. Als bijvoorbeeld Spotify of Radio op de Sonos speelt. Dan zorgt Autoplay op de Line-in er automatisch voor dat als je bijvoorbeeld met je PC iets begint af te spelen via Airplay de Sonos automatisch van Spotify/Radio switcht naar Line-in. Hoef je dus niet de Sonos app voor te openen.
quote:
TerrorSource schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:36:
Heb vandaag me Sonos Playbar en SUB binnen gekregen(rest komt later) maar merk eigenlijk direct al dat Sonos niet 100% is wat ik had gehoopt. Had gehoopt ook direct AirPlay te kunnen gebruiken om zo YouTube geluid over de set te laten gaan maar helaas kan je alleen maar de radio zenders gebruiken die in de App zitten en TV geluid laten horen over de set.
Dan heb je niet echt je research gedaan. Groot manco dat Sonos standaard geen Airplay ondersteunt inderdaad. Je zou een Airport Express aan een Play 5 kunnen hangen zoals ik. Zodat je wel kan Airplay'en. Andere optie is een optical switch zodat je een Airport Express en je TV aan je Playbar kan koppelen.

Lentje wijzigde deze reactie 27-01-2017 16:42 (43%)

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:17
quote:
TerrorSource schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:36:
Had gehoopt ook direct AirPlay te kunnen gebruiken om zo YouTube geluid over de set te laten gaan maar helaas kan je alleen maar de radio zenders gebruiken die in de App zitten en TV geluid laten horen over de set.
Tja ik weet niet waar je het gekocht hebt, maar het is eigenlijk overal wel makkelijk te vinden dat dit écht een WiFi player is...
Bevalt het geluid van de playbar verder wel?
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:44:
Zo dan...
Wat klinken 2x Play:5 (2nd gen.) in stereo pair subliem! Echt zwaar genieten :) :)

Mijn 2x Play:1 (incl staanders) gaan in de verkoop
Ik ben nu aan het genieten van een enkele play:5 :P over een tijdje zou ik wel eens bij iemand willen luisteren hoe ze in stereo klinken. Maar voor nu is dit al goed genoeg.

Pepper92 wijzigde deze reactie 28-01-2017 10:50 (34%)

Pagina: 1 2 3 ... 10

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True