Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 58 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59
Vraagje voor de tweakers met Sonos-surround (2* Play: 1 + Playbar + SUB): hoe hebben jullie de surround settings staan m.b.t. muziek? Volledig of sfeervol)? En hoe ver staat bij jullie de slider (volume muziek)?

Just curious. :)

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
Yonix schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:27:
Vraagje voor de tweakers met Sonos-surround (2* Play: 1 + Playbar + SUB): hoe hebben jullie de surround settings staan m.b.t. muziek? Volledig of sfeervol)? En hoe ver staat bij jullie de slider (volume muziek)?

Just curious. :)
Ik had hem eerst op sfeervol staan, en vond dat eigenlijk erg mooi. Maar mijn vriendin is meer fan van de 'volledige' setting, en op zich is dat wel 'eerlijker' voor mijn Play1's, want bij de sfeervol optie hoeven ze niet echt moeite te doen terwijl ze zulk goed geluid kunnen produceren.

Het is een beetje spelen dus :) Ik heb bij muziek in ieder geval de sllider in het midden staan (de standaard), en bij dialoog/tv de slider op 70-80%. De afstand van de playbase tot de play 1 is circa 2 meter.

Edit: ik heb dus alleen geen subwoofer, dat vroeg je wel in je post :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 02-04-2018 19:40 ]

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Ik heb ook voor muziek de optie op volledig staan en de sliders in het midden.
play 1's plus soundbar en sub

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lukt het iemand om Alexa een playlist van Spotify daadwerkelijk te laten shufflen op de Sonos One?

Ik heb een playlist genaamd "2018" en als ik zeg "Alexa, shuffle 2018 from Spotify" zegt ze keurig "Shuffling 2018 from Spotify on Woonkamer", maar vervolgens speelt ze hem altijd van boven naar beneden af.

Verwijderd

Als eens een andere term geprobeerd? Random play bijvoorbeeld?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Tralapo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:49:
Lukt het iemand om Alexa een playlist van Spotify daadwerkelijk te laten shufflen op de Sonos One?

Ik heb een playlist genaamd "2018" en als ik zeg "Alexa, shuffle 2018 from Spotify" zegt ze keurig "Shuffling 2018 from Spotify on Woonkamer", maar vervolgens speelt ze hem altijd van boven naar beneden af.
Overigens vind ik de shuffle algoritme van Spotify echt verschrikkelijk.
Komt me regelmatig voor dat er gewoon een nummer tot 3 keer toe achter elkaar gespeeld wordt.

Maar dat even terzijde

PSN: Flix20-NL

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:18:
Als eens een andere term geprobeerd? Random play bijvoorbeeld?
Shuffle is de juiste term en ook de enige die Alexa ondersteunt. Ook als je eerst een playlist start en vervolgens 'Shuffle' zegt, zegt Alexa dat ze Shuffle-modus heeft geactiveerd, maar heeft geen invloed op de volgorde van de playlist.

Beetje onduidelijk ook bij wie je zoiets moet aankaarten als bug. Sonos? Spotify? Amazon? Allemaal?
Flix20 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:38:
[...]
Overigens vind ik de shuffle algoritme van Spotify echt verschrikkelijk.
Komt me regelmatig voor dat er gewoon een nummer tot 3 keer toe achter elkaar gespeeld wordt.

Maar dat even terzijde
Drie keer dezelfde is me nog nooit overkomen, je kunt sowieso instellen of nummers wel of niet herhaald mogen worden tijdens een shuffle-sessie. Wel start Spotify heel vaak met hetzelfde nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door Tralapo op 10-04-2018 15:02 ]

• Flix20
  • Nu online
Tralapo schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:02:
[...]

Drie keer dezelfde is me nog nooit overkomen, je kunt sowieso instellen of nummers wel of niet herhaald mogen worden tijdens een shuffle-sessie. Wel start Spotify heel vaak met hetzelfde nummer.
Vind het niet erg dat een nummer vaker langskomt tijdens een shuffle-sessie, maar meedere malen achter klaar hoeft van mij ook weer niet.

Ook wat je zegt, start inderdaad vaak met hetzelfde nummer maar ook de volgorde waarop een bepaalde playlist gespeeld wordt is vaak hetzelfde.
Lijkt alsof het geprogrammeerd is om bepaalde tonen/ritme's aan elkaar te koppelen voor de luister ervaring, althans, dat is mijn theorie.

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05-2025
Logitech hub + sonos playbar

Na logitech update van gisteren werkt volume met logitech zapper niet goed meer. Wel met de app. Overige knoppen zelfs mute werken wel

Hebben meer mensen dit probleem en/of een oplossing?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-01 19:29
Ik heb Sonos boxen in huis, wat prima is voor internet streaming of geluid van mijn TV, echter, ik wil nu mijn versterker hierop aansluiten, en dacht daarvoor een Connect unit te gebruiken om het geluid aan te leveren aan de Sonos boxen.
Echter, de uitdaging is dat op de receiver geen tulp uitgang zit (of lijkt te zitten), maar alleen met luidspreker draad dit vastgeklemd zit. Voor Stereo moet ik van 2 luidspreker draden (linker en rechterbox, met ieder rood en zwart) naar 2 tulp (1 rood en 1 wit) op de connect komen. Bestaat daar een oplossing voor? Of is er een beschrijving ergens hoe dat aan elkaar te solderen?

----------------

Oplossing, tulp kabel afgeknipt en de draden er aan gesoldeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door swhnld op 14-04-2018 10:44 ]

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-01 14:49
swhnld schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:41:
Ik heb Sonos boxen in huis, wat prima is voor internet streaming of geluid van mijn TV, echter, ik wil nu mijn versterker hierop aansluiten, en dacht daarvoor een Connect unit te gebruiken om het geluid aan te leveren aan de Sonos boxen.
Echter, de uitdaging is dat op de receiver geen tulp uitgang zit (of lijkt te zitten), maar alleen met luidspreker draad dit vastgeklemd zit. Voor Stereo moet ik van 2 luidspreker draden (linker en rechterbox, met ieder rood en zwart) naar 2 tulp (1 rood en 1 wit) op de connect komen. Bestaat daar een oplossing voor? Of is er een beschrijving ergens hoe dat aan elkaar te solderen?

----------------

Oplossing, tulp kabel afgeknipt en de draden er aan gesoldeerd.
Ik begrijp dat je het wekend wilt krijgen maar dat is absoluut niet de juiste manier.
De speaker uitgang van een versterker is een zgn. 'Krachtuitgang'. De input van een Sonos Connect is een zgn. 'Analoge Signaal ingang'.

Tulp aan je speakerdraden maken is een absolute NO-GO. Je zou zelfs je signaalingang van je sonos kunnen opblazen. (of, afhankelijk wat de impendantie van een dergelijk circuit is, zelfs de eindtrap van je verserker/receiver).

Als je toch uit je versterker/receiver naar Sonos wilt streamen, laten we dan verder kijken. Wat zit er aan de versterker dan richting de sonos moet? Een CD speler of platenspeler? Een TV?
Kijk dan of je die apparaten niet direct aan de Sonos connect kunt koppelen. Evt. kun je ook een receiver kopen met Airplay (of iets anders dat de sonos ondersteund).

Misschien zijn er zelfs converters voor Speaker krachtsignaal-> Analoog signaal. Al komt zoiets wel ongeveer erop neer als: "een microfoon voor je speaker hangen" 8)7

...don't know what should be here...

• swhnld
Roel Broersma schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:05:
[...]

Als je toch uit je versterker/receiver naar Sonos wilt streamen, laten we dan verder kijken. Wat zit er aan de versterker dan richting de sonos moet? Een CD speler of platenspeler?
Heel simpel, losse componenten set bestaande uit Platenspeler, Cassette deck, CD wisselaar en allerbelangrijkste gewoon de FM Radio. Mijn vrouw drukt liever fysiek het knopje aan dan in de telefoon te klimmen om de Sonos app te starten. Ik vind het gewoon fijn iets te hebben wat het ook doet als internet plat ligt wegens een storing.

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 14:00
swhnld schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:16:
[...]

Heel simpel, losse componenten set bestaande uit Platenspeler, Cassette deck, CD wisselaar en allerbelangrijkste gewoon de FM Radio. Mijn vrouw drukt liever fysiek het knopje aan dan in de telefoon te klimmen om de Sonos app te starten. Ik vind het gewoon fijn iets te hebben wat het ook doet als internet plat ligt wegens een storing.
Zit er geen (AUX) ingang op de Technics?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01 17:57

CeesKees

I rest my Kees

swhnld schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:16:
[...]

Volgens mij was u beter af met een andere oplossing dan Sonos.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• swhnld
Volgens mij was u beter af met een andere oplossing dan Sonos.
Tsja, als je 2 boedels samenvoegt...
Dat is een goede, die zit er op, gebruik ik die!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-01 17:57

CeesKees

I rest my Kees

swhnld schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:40:
Tsja, als je 2 boedels samenvoegt...
... verkoop je de hele zooi op Martkplaats en ga je voor zoiets:

https://www.hifiklubben.n...nstallatie-met-bluetooth/
hijskraan schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:21:
[...]

Een ingang is om geluid IN de technics te krijgen. Is dat wel de bedoeling?

[ Voor 27% gewijzigd door CeesKees op 16-04-2018 21:48 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Roel Broersma
- De radio zit op Sonos (TuneIn).
- Een cassette deck,.. Ik zou toch eens kijken hoe vaak je nog cassettes afspeelt en die direct digitaliseren.. (naar wav, mp3,. of wat dan ook) want de kwaliteit wordt alleen maar slechter.
- Een CD speler: digitaliseer je CD's of neem een abonnement op bijv. Spotify of Deezer, dan heb je gelijk alle CD's ;) (zolang je betaald)
- Een platenspeler. Deze zou ik als enige op de Sonos connect aansluiten, met TULP stekkers.

Dan leg je een iPad op de salontafel en voila.. (met de Sonos App er altijd op).. Play... in een handomdraai..

Ik zou inderdaad niet een losse set combineren met een Sonos. Zelf heb ik ook nog een losse set en dacht: Die zet ik in de garage, maar daar heb ik zelfs een Sonos Play3 opgehangen. Het is gewoon zoveel makkelijker.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb inmiddels Alexa aan de praat, maar hij praat Duits... Ik kan de eerder vermelde country settings niet vinden. Kan iemand daar een linkje naartoe geven?

• Roel Broersma
MikeyMan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:23:
Heb inmiddels Alexa aan de praat, maar hij praat Duits... Ik kan de eerder vermelde country settings niet vinden. Kan iemand daar een linkje naartoe geven?
Ik zit er ook mee te vogelen.

Wat ik heb gedaan: In mijn Sonos Profiel mijn land op DUITS gezet. (kan natuurlijk op de UK of VS zetten).
Op Amazon heb ik een DUITS adres aangemaakt (kan natuurlijk ook iets in de VS op Manhattan zijn ;))

Heb jij die 2 dingen gedaan?
Als ik naar Alexa ga dan kan ik alleen maar de Setup in en moet ik een Amazon speaker toevoegen, geen keuze voor Sonos.

Via de Sonos App kun je echter via Spraakservices hem wel aan je Alexa account toevoegen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roel Broersma schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:25:
[...]

Ik zit er ook mee te vogelen.

Wat ik heb gedaan: In mijn Sonos Profiel mijn land op DUITS gezet. (kan natuurlijk op de UK of VS zetten).
Op Amazon heb ik een DUITS adres aangemaakt (kan natuurlijk ook iets in de VS op Manhattan zijn ;))

Heb jij die 2 dingen gedaan?
Als ik naar Alexa ga dan kan ik alleen maar de Setup in en moet ik een Amazon speaker toevoegen, geen keuze voor Sonos.

Via de Sonos App kun je echter via Spraakservices hem wel aan je Alexa account toevoegen.
Ben er net achter; in de kamerinstellingen van sonos kun je dat gewoon wijzigen.
Locatie bepaalt dan nog wel welke services je hebt.

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik heb nu twee Play 1 speakers beneden. Op dit moment wordt onze nieuwe badkamer betegeld en ik wil graag de mogelijkheid hebben een Sonos speaker in de badkamer op te hangen. Ik heb een extra stopcontact net onder het plafond laten aanleggen. Daar wil ik dan net onder een beugel monteren voor de play 1 of one.

Ik zat nu naar deze te kijken van Flexson: https://goo.gl/images/9pkg1V
Omdat je de speaker dan op de kop zou kunnen hangen.

Heeft er iemand nog tips voor een andere beugel?

En zou ik voor de One moeten gaan? De reden dat me die voor de badkamer interessant lijkt is vanwege voice control.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@Can2 Wij hebben twee Play 1's in de keuken hangen aan die Flexon beugels. Ik vind ze erg degelijk, en je kunt de Sonos iets naar voren kantelen en iets draaien, waarna je de beugel met een schroef weer fixeert in die positie. En dat werkt erg goed. Wij hebben ze net voor de gaten in de muur gepositioneerd, waar de stroomkabel doorheen gaat. Daardoor is alles mooi uit het zicht en zie je geen gat en geen snoeren.

Op de kop hangen weet ik niet. Hij klemt achterop en onderop de Sonos speaker, dus check dat even. Waarom zou je dat willen?

edit: je ziet helaas net de beugel niet, maar voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ShfnCDt.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-04-2018 10:53 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@swhnld Hier was mevrouw in het begin ook een beetje huiverig voor Sonos met een app, maar het feit dat zowel de app op mobiel als de laptop werkt en zeer gebruiksvriendelijk is heeft haar nu toch een groot fan van Sonos gemaakt. Ik had al een Google Play abbo voor muziek, hier kan je ook eigen muziek naar uploaden (CD's, casettebandjes), zelfs met de gratis versie. Als je alles lokaal wil houden kan je ook bijvoorbeeld Plex gebruiken als muziekopslag.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zag via The Verge dat de One tijdelijk in wat nieuwe kleuren beschikbaar zal komen. Persoonlijk niet mijn smaak, maar de variatie is wel grappig:

Sonos One nieuwe kleuren

• The Inquisitor
Haha cool, ik zie geen mooie kleuren inderdaad, maar wie weet breid het nog uit.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik ben op zoek naar een witte sticker(s) die ik onder een Play:1 kan plakken zodat je die tekst onder de speler niet meer kan zien (ze hangen wat hoger). Is daar een oplossing voor of moet ik wat stickervellen bestellen en die op maat knippen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:33

rvk

CrashOne schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:15:
Ik ben op zoek naar een witte sticker(s) die ik onder een Play:1 kan plakken zodat je die tekst onder de speler niet meer kan zien (ze hangen wat hoger). Is daar een oplossing voor of moet ik wat stickervellen bestellen en die op maat knippen?
Kun je die Play:1 niet op zijn kop hangen (maakt voor het SONOS-woordje niet uit). En dan heb je de bedieningsknopjes onderaan. Ook handig als ie wat hoger hangt want dan kun je erbij.

(Zo heb ik mijn Play:3 op zijn kop aan de beugel hangen.)

Zo zie je bijvoorbeeld hier bij deze plafond-beugel dat ze met de knoppen aan de onderkant hangen.
https://www.flexson.com/b...-white-double-flxp1cm2011
Ook bij deze zie je het (2e plaatje)
http://www.cavus.eu/nl_/m...r-sonos-play-1-zwart.html

[ Voor 5% gewijzigd door rvk op 18-04-2018 15:46 ]

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb ze hangen aan Flexson muurbeugels, deze zijn hier helaas niet geschikt voor. Dit omdat er een schuifmechanisme aan het speaker deel zit dat niet omgedraaid kan worden. Helaas.

• Can2
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:49:
@Can2 Wij hebben twee Play 1's in de keuken hangen aan die Flexon beugels. Ik vind ze erg degelijk, en je kunt de Sonos iets naar voren kantelen en iets draaien, waarna je de beugel met een schroef weer fixeert in die positie. En dat werkt erg goed. Wij hebben ze net voor de gaten in de muur gepositioneerd, waar de stroomkabel doorheen gaat. Daardoor is alles mooi uit het zicht en zie je geen gat en geen snoeren.

Op de kop hangen weet ik niet. Hij klemt achterop en onderop de Sonos speaker, dus check dat even. Waarom zou je dat willen?

edit: je ziet helaas net de beugel niet, maar voor het idee:
[afbeelding]
Ah bedankt voor je reactie. Ziet er netjes uit zo.
Zo mooi weggewerkt krijg ik het niet, want er zit bij ons een stopcontact. Het stopcontact zit vlak onder het plafond. Dus als ik de Play 1 gewoon ophang zitten de knoppen (en bij de one de microfoon) tegen het plafond aan. Als die op de komt hangt zou je er nog bij kunnen komen.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:59
Can2 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:19:

Heeft er iemand nog tips voor een andere beugel?
Ik heb deze beugel: https://www.bol.com/nl/p/...y-1-wit/9200000043135078/

De beugel zit vast met een schroefje aan de Sonos, dus op z'n kop hangen zou ook moeten kunnen. Ik

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:33

rvk

CrashOne schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:08:
Ik heb ze hangen aan Flexson muurbeugels, deze zijn hier helaas niet geschikt voor. Dit omdat er een schuifmechanisme aan het speaker deel zit dat niet omgedraaid kan worden. Helaas.
Als het om deze gaat...
https://www.flexson.com/b...t-for-sonos-play-1-single
Daar zie ik de zwarte op het laatste plaatje toch echt op zijn kop hangen.

• Can2
Sahi_NL schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:00:
[...]

Ik heb deze beugel: https://www.bol.com/nl/p/...y-1-wit/9200000043135078/

De beugel zit vast met een schroefje aan de Sonos, dus op z'n kop hangen zou ook moeten kunnen. Ik
Bedankt voor de tip, dat is ook een mooie beugel.

• Can2
ddaffy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:14:
[...]

Als het om deze gaat...
https://www.flexson.com/b...t-for-sonos-play-1-single
Daar zie ik de zwarte op het laatste plaatje toch echt op zijn kop hangen.
Ja inderdaad.. zou volgens mij ook moeten kunnen.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb het gevonden: YouTube: How to fit a Flexson Wall Mount for SONOS PLAY:1, with the speaker i...

Er zitten schroeven achter de sticker zodat je de bracket andersom kunt plaatsen :)

Thanks!

• Flix20
  • Nu online
Was hier even bang dat ik Mn Sonos boxen zou opblazen.

Sonos speakers via iPad een spotify playlist laten afspelen.
Vervolgens op de iPad een YouTube filmpje aangeklikt, ineens sprong het geluid van de Sonos speakers met de muziek naar standje vol volume. Moest snel de Sonos app openen en hier het geluid zachter zetten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoort het dat het lampje van m'n Sonos one blijft branden na inschakelen van Alexa? Had hem juist uit gezet.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
De One heeft twee witte lampjes; 1 standaard iets uit het midden die je uit kan schakelen in de App, en 1 recht onder het microfoontje, deze zal altijd aan zijn als de microfoon actief is (zijn hardwired aan elkaar en kan je niet apart uit zetten).

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:20
Grapjassen bij Sonos, krijg je een mailtje over hoe “makkelijk je je platen speler aan kunt sluiten op sonos....”

Klik je door wordt je een play 5 of een connect aangeraden! Ja dat had ik ook al bedacht....

• The Inquisitor
Ach het is feitelijk wel correct

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 13:21
Met een verloopkabeltje kan het ook nog op de Playbar :+

• The Inquisitor
Op Koningsdag trouwens 20% korting op sonos bij plattetv. Een play1 is dan minder dan 150 euro, en zelfs 130 als je er 2 tegelijk koopt.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:33
middelsluis schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:37:
Logitech hub + sonos playbar

Na logitech update van gisteren werkt volume met logitech zapper niet goed meer. Wel met de app. Overige knoppen zelfs mute werken wel

Hebben meer mensen dit probleem en/of een oplossing?
Jup, hier is het probleem ook aanwezig.

Het probleem is bekend en er wordt aangewerkt:
https://support.myharmony...ony-experience-with-sonos

Tot die tijd de Sonos app gebruiken, heel veel geduld hebben of handmatig het geluid aanpassen :)

©2004

• Walkman
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:04:
Op Koningsdag trouwens 20% korting op sonos bij plattetv. Een play1 is dan minder dan 150 euro, en zelfs 130 als je er 2 tegelijk koopt.
Gaat dat ook gelden voor de Play:One? Wil daarvan nog wel een tweede aanschaffen als die ook meegaat...

• The Inquisitor
Walkman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:57:
[...]

Gaat dat ook gelden voor de Play:One? Wil daarvan nog wel een tweede aanschaffen als die ook meegaat...
Dat lijkt er wel op :)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-01 19:04
Iemand die hier de Sonos playbase in een kast heeft staan (met bv. een deurtje van speakerdoek ervoor)
De playbase staat nu op de kast, maar er moet een nieuwe kast komen. Als de playbase daarin staat geeft dat wel een strak resultaat volgens mij, maar het geluid moet natuurlijk wel nog hoorbaar blijven. (had laatst een paar waxinelichtjes naast de playbase staan die door de lage tonen gingen trillen, echt super irritant, en voor we erachter kwamen waar de trilling vandaan kwam......)

• Tassadar32
@miles Zowel de playbar als playbase projecteren een deel van het geluid opzij. De zijkant afdekken of in een kast monteren word door Sonos afgeraden hierom. Als hij dan toch in een kast moet zorg er dan voor dat de ruimte waar hij in komt aan de zijkanten een flink stuk groter is zodat je tenminste nog een goed stereobeeld krijgt. Reken er op dat met het inbouwen in een kast je surroundgevoel helemaal wegvalt tenzij je losse achterspeakers gebruikt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 15:16
Sluuz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:00:
Ah kijk, wist niet dat er aftermarket steunen waren die dat "probleem" omzeilden :).

En qua updates: I know, maar er gaat natuurlijk een moment komen dat het ophoudt. Laten we hopen dat dat moment nog ver weg is ;)
En nu blijkt dus dat dat moment daar is:
https://www.theverge.com/...airplay-2-support-details

PSN: Sluuz

• Tassadar32
@Sluuz De "oudere" modellen zullen nog gewoon updates krijgen, echter is de hardware die er in zit mogelijk niet snel genoeg of mist decoders om Airplay2 te ondersteunen. De 1st gen play5 krijgt ook nog gewoon updates en werkt nog steeds prima, maar kan een aantal zaken niet die de 2nd gen play5 wel kan. De enige Sonos hardware die echt end-of-life is is de oude CR100 controller die al een flink aantal jaren niet meer te koop is.

• Flix20
  • Nu online
o help ease the pain and frustration of that cutoff, Sonos says that so long as you’ve got one speaker that can do AirPlay 2 in your Sonos setup, you can group it with older models to make that audio play everywhere.
Dat scheelt dan wel wanneer je een playbar hebt.
wat ik mij dan wel afvraag, ik heb mijn playbar in surround modus met 2 'oude' play:1's.

In de keuken, circa 6 meter verder, ga ik een nieuwe Play:One hangen.
Kan ik nu de Play:One en het surround set tot één groep koppelen en daarmee over het geheel streamen?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 13:21
Flix20 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:36:
[...]

Dat scheelt dan wel wanneer je een playbar hebt.
wat ik mij dan wel afvraag, ik heb mijn playbar in surround modus met 2 'oude' play:1's.

In de keuken, circa 6 meter verder, ga ik een nieuwe Play:One hangen.
Kan ik nu de Play:One en het surround set tot één groep koppelen en daarmee over het geheel streamen?
Dat kan wel, maar als je dan tv gaat kijken zul je dat geluid dus ook in de keuken horen.

Dit bericht komt trouwens precies op tijd voor mij. Ik was namelijk van plan 2x Play 1 erbij te kopen, maar voor AirPlay 2 zou ik dus beter de One kunnen kopen

[ Voor 13% gewijzigd door yorroy op 26-04-2018 10:54 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 15:16
Tassadar32 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:54:
@Sluuz De "oudere" modellen zullen nog gewoon updates krijgen, echter is de hardware die er in zit mogelijk niet snel genoeg of mist decoders om Airplay2 te ondersteunen. De 1st gen play5 krijgt ook nog gewoon updates en werkt nog steeds prima, maar kan een aantal zaken niet die de 2nd gen play5 wel kan. De enige Sonos hardware die echt end-of-life is is de oude CR100 controller die al een flink aantal jaren niet meer te koop is.
Klopt, maar dit soort features die je gaat missen is wel vervelend. Zeker als je net een Play:1 hebt gekocht tijdens Black Friday bv.

PSN: Sluuz

• Flix20
  • Nu online
yorroy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:53:
[...]

Dat kan wel, maar als je dan tv gaat kijken zul je dat geluid dus ook in de keuken horen.

Dit bericht komt trouwens precies op tijd voor mij. Ik was namelijk van plan 2x Play 1 erbij te kopen, maar voor AirPlay 2 zou ik dus beter de One kunnen kopen
Hmm dat niet ideaal.
En het is vast niet mogelijk om het geluid via de Play:One te doen en dan ook het surround set te selecteren om op af te spelen.
Dat word twee Play:One's aanschaffen en één van de Play:1 naar boven te verkassen(wat op lang termijn sowieso het plan is).

Aan de andere kant, als ik in de woonkamer zit en ik wil een youtube filmpje afspelen, doe ik dat gewoon op de tv dus heb ik Airplay in de woonkamer helemaal niet nodig.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mijn 2x Play:5 (2nd Gen) gaan in de verkoop.
Na een jaar toch achter gekomen dat het behoorlijk overkill is voor mijn woonsituatie.

Volume van de 5'en in stereo pair komen vrijwel nooit boven de 30/40% en dan klinken ze nog behoorlijk stevig.
Behalve tijdens feestjes thuis , dan denken de mensen dat ik een Club ben begonnen ;)

• The Inquisitor
Flix20 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:08:
[...]

Hmm dat niet ideaal.
En het is vast niet mogelijk om het geluid via de Play:One te doen en dan ook het surround set te selecteren om op af te spelen.
Dat word twee Play:One's aanschaffen en één van de Play:1 naar boven te verkassen(wat op lang termijn sowieso het plan is).

Aan de andere kant, als ik in de woonkamer zit en ik wil een youtube filmpje afspelen, doe ik dat gewoon op de tv dus heb ik Airplay in de woonkamer helemaal niet nodig.
Ben ook bang dat dat niet mogelijk is. Ik had gehoopt dat zolang 1 apparaat in je setup airplay2 compatible is, deze gewoon naar de rest steamt. En dan bedoel ik dus niet het groupen van speakers.

Ik heb al een playbase + 2xPlay1 in de woonkamer, en 1x play1 in de slaapkamer, die wil ik nu uitbreiden met een tweede play1 (niet One, vanwege de prijs). Het zou fijn zijn om te kunnen AirPlayen naar de slaapkamer omdat de playbase in de setup is verwerkt.

Maar zo te lezen gaat dat niet gebeuren.
Groepeer elke Sonos-speaker met een compatibele speler om AirPlay op je hele systeem beschikbaar te maken.
Alhoewel dit suggereert dat je een speaker nodig hebt om op je hele systeem airplay mogelijk te maken... Het lijkt me echter dat het per Sonos groep gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door The Inquisitor op 26-04-2018 12:49 ]

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:04:
Als ik de website nu bekijk heb ik het idee dat ze de prijzen net verhoogd hebben. 8)7

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
PlatteTV kortingscode = koning2018

• The Inquisitor
Crxtreem schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:36:
[...]

Als ik de website nu bekijk heb ik het idee dat ze de prijzen net verhoogd hebben. 8)7
Prijzen zijn hetzelfde behalve de prijzen bij aankoop van 2. Die korting is weg.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:20
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:56:
[...]

Prijzen zijn hetzelfde behalve de prijzen bij aankoop van 2. Die korting is weg.
Altijd hetzelfde liedje met die bedrijven, dat kunstje flikken ze ook op black friday.

• The Inquisitor
Jimijames75 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:35:
[...]

Altijd hetzelfde liedje met die bedrijven, dat kunstje flikken ze ook op black friday.
Mjah, is toch logisch. Je krijgt combinatiekorting als je er meerdere besteld, maar als je daarop ook nog eens 20% korting krijgt, lijkt me dat niet meer rendabel. 143 euro voor een play1 is ook al echt goedkoop als je het vergelijkt met een jaar geleden, waarbij de adviesprijs nog 219 was.

• Walkman
  • Niet online
Voor de Play One is 183,20 euro wel een mooie prijs, deze had van de week nog geen korting bij ze.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Niet alleen de combo pack zijn duurder hoor.
De Playbar ook.
Dus eigenlijk is de korting 8% vergeleken met de reguliere prijzen van andere winkels.

Op deze manier stunten met 20% wacht ik wel een eerlijkere actie af.
Dan laat ik het voor nu maar liggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Crxtreem op 27-04-2018 10:48 ]

• The Inquisitor
Een play1 voor 143€ is voor mij voldoende aanbieding om mijn sonosverzameling uit te breiden.

Maar ieder zijn keus.

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb de Sonos One gekocht...prima prijs!

• Tassadar32
Heb er toch een setje play:1's bijgekocht. Nieuw huis dus wilde er een in de keuken en badkamer bij. Keuken zit in de buurt van de woonkamer dus als die samen in een groep zitten krijg je in de keuken nog wel de lage tonen van de sub en playbar mee. Een enkele 1 is dan perfect om daar het geluid verder aan te vullen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
Wellicht kunnen jullie mijn twijfel wegnemen.
Op dit moment heb ik een Marantz SR5023 stereo receiver met twee Monitor Audio BR5 luidspekers. Volgens mij valt dit redelijk in de categorie audiofiele apparatuur. Aan de receiver hangt een chromecast audio voor Spotify.

Nu overweeg ik om dit alles te vervangen door twee Sonos One luidsprekers. Als ik dat doe, ga ik dan (veel) in geluidskwaliteit inleveren? Vanochtend luisterde ik via Spotify naar de easy saturday playlist en daarbij kwamen af en toe nummers voorbij waarbij de bass goed hoorbaar was. Echt niet overdreven, daar zijn het de speakers niet naar, maar wel prettig aanwezig. Ik zet het gelud trouwens ook nooit overdreven hard.

Hopelijk kunnen jullie me adviseren wat te doen. Een extra sub vind ik trouwens niet fraai ogen. Her gaat me echt puur om twee Ones.

Edit: hier (https://www.want.nl/sonos-one-stereo-review/) al wat info gevonden. Volgens deze site geeft de Sonos One al voldoende bas.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 28-04-2018 22:45 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij hebben twee Sonos 1's in stereo paar. En dat klinkt echt prima! Maar, als je iets hoger op de audiofiele ladder gaat, komen zaken als soundstage en detaillering om de hoek kijken. Met jouw specifieke apparatuur heb ik geen ervaring, wel met Marantz in combinatie met een paar mooie Elac's. En die combi speelt zo'n Sonos wel weg hoor. Maar goed, dan heb je het al over een combinatie dat ongeveer het 5-voudige kost van twee Sonosjes.

Ik zou dan eerder eens kijken voor zo'n Sonos Play 3 of 5. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel eens naar een setje 5's geluisterd bij Wifimedia en dat vond ik verre van slecht klinken. Ik weet alleen niet wat dat kost.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 14:00
Ik heb 1 Sonos one in de keuken staan, en ik moet zeggen,er zit echt genoeg bass in!
Ik heb wel de treuplay instelling gedaan met de Iphone.
meesje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:02:
Op dit moment heb ik een Marantz SR5023 stereo receiver met twee Monitor Audio BR5 luidspekers. Volgens mij valt dit redelijk in de categorie audiofiele apparatuur. Aan de receiver hangt een chromecast audio voor Spotify.

Nu overweeg ik om dit alles te vervangen door twee Sonos One luidsprekers. Als ik dat doe, ga ik dan (veel) in geluidskwaliteit inleveren? Vanochtend luisterde ik via Spotify naar de easy saturday playlist en daarbij kwamen af en toe nummers voorbij waarbij de bass goed hoorbaar was. Echt niet overdreven, daar zijn het de speakers niet naar, maar wel prettig aanwezig. Ik zet het gelud trouwens ook nooit overdreven hard.

Hopelijk kunnen jullie me adviseren wat te doen. Een extra sub vind ik trouwens niet fraai ogen. Her gaat me echt puur om twee Ones.

Edit: hier (https://www.want.nl/sonos-one-stereo-review/) al wat info gevonden. Volgens deze site geeft de Sonos One al voldoende bas.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 11:34
Twijfel tussen de Play:one en de One. Kan iemand vertellen wat buiten de assistent functie de verschillen zijn tussen de twee? Is de geluidskwaliteit überhaupt anders? Ik wil er maar eentje, dus het moet wel de moeite waard zijn en niet raar klinken omdat ik dr eigenlijk twee zou moeten hebben :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zelfde maar de One kan straks Airplay 2 aan.

Haters everywhere but I don’t really care

• Flix20
  • Nu online
Hoiz schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:08:
Twijfel tussen de Play:one en de One. Kan iemand vertellen wat buiten de assistent functie de verschillen zijn tussen de twee? Is de geluidskwaliteit überhaupt anders? Ik wil er maar eentje, dus het moet wel de moeite waard zijn en niet raar klinken omdat ik dr eigenlijk twee zou moeten hebben :)
Exact dezelfde speaker, alleen is er bij de One de mogelijkheid tot spraak input.

• meesje
Hoiz schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:08:
Wat hiervoor al is aangegeven zijn de verschillen: Airplay 2 ondersteuning en Alexa/Google Assistant. Verder is het uiterlijk iets anders. De geluidskwaliteit is, volgens reviews, hetzelfde gebleven.
Als ik vandaag mijn keuze maak om mijn stereo receiver te vervangen door Sonos, ga ik in ieder geval voor de One’s. Spelen met voice control icm Spotify en thuisautomatisering is erg leuk. Wellicht komt er zelfs in de toekomst nog ondersteuning voor Siri.

Het is trouwens geen ‘play:one’ maar ‘play:1’. De term ‘one’ is specifiek voor het nieuwe model. Het zal me niet verbazen als ooit de opvolger van de play:5 gen2 ‘five’ gaat heten.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 17:33
meesje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:02:
Spotify is over het algemeen geen super bron. Als dat je voornaamste geluidsbron is dan maken speakers niet superveel uit.
Nu overweeg ik om dit alles te vervangen door twee Sonos One luidsprekers. Als ik dat doe, ga ik dan (veel) in geluidskwaliteit inleveren?
Ja. Maar vraag is of je dat gaat merken
Vanochtend luisterde ik via Spotify naar de easy saturday playlist en daarbij kwamen af en toe nummers voorbij waarbij de bass goed hoorbaar was. Echt niet overdreven, daar zijn het de speakers niet naar, maar wel prettig aanwezig. Ik zet het gelud trouwens ook nooit overdreven hard.

Sonos is gericht op de gemiddelde consumenten smaak en er zit dus nogal wat bas in ook met de typische bas reflex druk op de oren. Dat moet je smaak zijn. Veel mensen vinden dat erg prettig.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• meesje
Wijnands schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:58:
[...]

Spotify is over het algemeen geen super bron. Als dat je voornaamste geluidsbron is dan maken speakers niet superveel uit.

[...]

Ja. Maar vraag is of je dat gaat merken

[...]

Sonos is nogal gericht op de gemiddelde consumenten smaak en er zit dus nogal wat bas in ook met de typische bas reflex druk. Dat moet je smaak zijn. Veel mensen vinden dat erg prettig.
Bedankt voor je reactie.
De 20% actie van Plattetv is verlopen, maar bij een eerstvolgende actie denk ik dat ik mijn hifi set ga vervangen door twee keer Sonos One.
Om mijn receiver en speakers goed recht aan te doen zou ik inderdaad gebruik moeten maken van een andere bron (b.v. CD's via een goede CD-speler). Echter dat zal ik denk ik nooit meer gaan doen.
Destijds heb ik mijn set in een geluidsstudio beluisterd, maar achteraf gezien was dat best overkill. Hoe vaak komt het voor dat ik op een dergelijke wijze naar muziek kan luisteren. In mijn geval: nooit. Vaak staat het geluid ook redelijk zacht.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 17:33
Nou, mochten die BR5's in de weg staan kom ik ze gratis bij je ophalen, bespaar ik je wel een tripje naar de milieustraat. :)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• meesje
Wijnands schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:10:
Nou, mochten die BR5's in de weg staan kom ik ze gratis bij je ophalen, bespaar ik je wel een tripje naar de milieustraat. :)
Ik heb zo'n vermoeden dat ze nog wel iets moeten opleveren. Een milieustraat had ik zeker niet in gedachten. ;)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

MeNTaL_TO

The future is not set

Wijnands schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:58:
[...]

Als je audio compressie uitzet, dan is het best wel goed te verteren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• meesje
MeNTaL_TO schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:43:
[...]

Als je audio compressie uitzet, dan is het best wel goed te verteren.
Ze hebben toch alleen maar compressed audio? Lossless is toch nog in beta?
In mijn Chromecast Audio heb ik in ieder geval de optie Volledig dynamisch bereik aangevinkt. Kan ik ook nog in Spotify iets aanpassen?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

MeNTaL_TO

The future is not set

meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:09:
[...]

Ze hebben toch alleen maar compressed audio? Lossless is toch nog in beta?
In mijn Chromecast Audio heb ik in ieder geval de optie Volledig dynamisch bereik aangevinkt. Kan ik ook nog in Spotify iets aanpassen?
Audio compressie is in dit geval letterlijk, de optie om alle muziek op hetzelfde volume af te spelen is een compressor of limiter. Het haalt de complete dynamiek uit je geluid.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• _Bailey_
  • Niet online
Er zijn documenten online gezet door de FCC met tekeningen (en andere ingewikkelde data :+ ) van een nieuwe Sonos speaker, 1 van de tekeningen laat touch en voice control zien als ook de aansluitingen;
Power, ethernet en....HDMI!

Ik zeg: (eindelijk) DTS support!? *O* *O*

https://fccid.io/SBVRM014

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2018 21:33 ]

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Geert1976 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:09:
Er zijn documenten online gezet door de FCC met tekeningen (en andere ingewikkelde data :+ ) van een nieuwe Sonos speaker, 1 van de tekeningen laat touch en voice control zien als ook de aansluitingen;
Power, ethernet en....HDMI!

Ik zeg: (eindelijk) DTS support!? *O* *O*

https://fccid.io/SBVRM014
Interessant, maar DTS kan ook over de optical, dus ik ben bang dat HDMI daarin niet zoveel zegt

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• _Bailey_
  • Niet online
Damon schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:22:
[...]

Interessant, maar DTS kan ook over de optical, dus ik ben bang dat HDMI daarin niet zoveel zegt
Volgens mij ondersteunt optical niet de bitrate die nodig is voor het transmitten van Dolby Atmos / DTS.
En volgens mij ook de bandwith niet aanwezig in optical voor deze 'nieuwe' audio standaarden.

Maar goed, erg fijn als Sonos later dit jaar dus met een nieuwe speaker op de markt komt met (mogelijke) DTS ondersteuning
Time will tell ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 01-05-2018 04:00 ]

• The Inquisitor
Dolby Atmos is ook helemaal geen equivalent van DTS. Je hebt verschillende variaties hé. DTS gaat prima over optical, het probleem is dat Sonos er geen licentie voor heeft en de geluiddoorvoer daardoor nu 'stilte' blijft.

• _Bailey_
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:00:
Dolby Atmos is ook helemaal geen equivalent van DTS. Je hebt verschillende variaties hé. DTS gaat prima over optical, het probleem is dat Sonos er geen licentie voor heeft en de geluiddoorvoer daardoor nu 'stilte' blijft.
ah oke, bedankt voor de uitleg!

• Gieter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-01 14:21
Hier een linkje naar een Duitse site met een plaatje van de nieuwe playbar.

https://www.ifun.de/sonos...heint-im-anmarsch-121705/

• Can2
Gieter schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:39:
Hier een linkje naar een Duitse site met een plaatje van de nieuwe playbar.

https://www.ifun.de/sonos...heint-im-anmarsch-121705/
Ah dat zou mooi zijn! Dan wacht ik nog even met het kopen van een Playbar..

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:40
Mag ook weleens een nieuwe play:3 komen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• The Inquisitor
Ziet er leuk uit die nieuwe bar. Sowieso moet de Playbar en de Play3 eens met een verversing komen, want dat zijn ondertussen de oudste producten. Touch zit ook al op de Playbase en de One, dus dat lijkt de nieuwe standaard te zijn.

Als er nu ineens DTS komt op de nieuwe bar, dan zou het ook met terugwerkende kracht op de huidige apparatuur moeten komen... want het is immers alleen een licentie issue.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

The Inquisitor schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:57:

Als er nu ineens DTS komt op de nieuwe bar, dan zou het ook met terugwerkende kracht op de huidige apparatuur moeten komen... want het is immers alleen een licentie issue.
Zou mooi zijn, maar ik gok dat de kans zo'n 5% is dat ze dat doen.

PSN & XBL: Denkoyugo

• The Inquisitor
Denko schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:04:
[...]

Zou mooi zijn, maar ik gok dat de kans zo'n 5% is dat ze dat doen.
Met terugwerkende kracht op oude modellen? Of überhaupt DTS?

AirPlay 2 komt niet op alle modellen, maar de reden daarvoor is technisch (de oude modellen kunnen het niet aan), het is geen onwil.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

The Inquisitor schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Met terugwerkende kracht op oude modellen? Of überhaupt DTS?

AirPlay 2 komt niet op alle modellen, maar de reden daarvoor is technisch (de oude modellen kunnen het niet aan), het is geen onwil.
Nee, met terugwerkende kracht. Ik neem aan dat ze ondertussen wakker zijn geschokken, de 2004 kalender het raam uit gegooid hebben en DTS ontdekt hebben. Zover geloof ik het nog wel.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 11:09
Ik overweeg om van een Sonos playbase een tv-meubel te maken. ik dacht dit met de volgende poten van de Karwei te doen: https://www.karwei.nl/ass...h-leg-ovar-40cm/p/B580563
Nu vraag ik me af of de Playbase zo is ingeregeld dat hij het best klinkt als hij op een oppervlakte ligt ipv in het luchtledige hangt met alleen drie of vier poten er onder.
Ik weet ook nog niet hoe de poten onder de playbase te bevestigen, dacht aan een metalen plaat.

ben benieuwd naar jullie reacties.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... heb toch wat discussies met Alexa zeg... Commandos worden de ene keer wel en de andere keer niet geaccepteerd. Zelfs "Stop Music" wat een nogal simpel commando is, levert af en toe vergaande problemen op. Hoop dat ze er wat updates tegenaan gooien.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:39
Jasper1975 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:43:
Ik overweeg om van een Sonos playbase een tv-meubel te maken. ik dacht dit met de volgende poten van de Karwei te doen: https://www.karwei.nl/ass...h-leg-ovar-40cm/p/B580563
Nu vraag ik me af of de Playbase zo is ingeregeld dat hij het best klinkt als hij op een oppervlakte ligt ipv in het luchtledige hangt met alleen drie of vier poten er onder.
Ik weet ook nog niet hoe de poten onder de playbase te bevestigen, dacht aan een metalen plaat.

ben benieuwd naar jullie reacties.
Goed idee! Ik zou deze poten halen en dan bij de lokale ijzerhandel een aluminium plaat uit laten snijden van een paar millimeter dik daar deze poten ondermaken en daarop de playbase neerleggen. Dan hangt hij niet in het 'luchtledige' en maakt het weinig uit denk ik. Daar is hij tenslotte voor gemaakt (ergens op liggen met een TV erop)

• _Bailey_
  • Niet online
Sonos gaat op 6 juni een nieuwe home theatre speaker (met Alexa) aankondigen...

https://www.theverge.com/...nced-new-playbar-playbase

gauw iedereen nog ff snel z'n Playbar/Playbase in de verkoop gooien! :+

heel dat Alexa en tegen je speakers aan lullen boeit me ongeveer 0,0. Ik heb bijv. liever DTS.

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 03-05-2018 18:32 ]

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb sinds een paar maanden 2x play 1 met de Sub en ben zeer tevreden.
Ik heb alles in de cloud en stream mixes via Soundcloud.

Nu zoek ik een vergelijkbare aanbieder zoals Soundcloud.
Dus simpel aangeven wat je leuk vindt en 2 seconden erna kan je dit via de sonos app beluisteren.

Echt super fijn.

Wat is een vergelijkbare stream dienst?

• The Inquisitor
TuffScout schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:09:

Dus simpel aangeven wat je leuk vindt en 2 seconden erna kan je dit via de sonos app beluisteren.

Echt super fijn.

Dat komt omdat de like-lijst gewoon gesynct wordt. Dat werkt met de andere streamingdiensten hetzelfde, bijvoorbeeld Spotify. Je voegt iets toe aan je playlist en daarna staat het in Sonos app.

Misschien iets voor jou: Mixcloud https://www.mixcloud.com/apps/sonos/

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ben er ff ingedoken en dit is inderdaad wat ik wil.

Bedankt Inquisitor :)

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 11:26
TuffScout schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:09:

Echt super fijn.

Mixcloud misschien? Vind ik zelfs beter dan Soundcloud.

I hide at work because good employees are hard to find.

• The Inquisitor
Dat zeg ik hierboven :P

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Goede avond!

Binnenkort gaan wij verhuizen en daar treffen wij een heerlijke veranda (volledig overdekt).

Nu wil ik daar graag wat muziek kunnen afspelen (met respect voor de buren 😉)

Geen versterkers meer in huis, dus de echte outdoorspeakers met good old rood en zwart koper kan ik nergens meer op aansluiten.

Nu overweeg ik de stap naar het sonos ecosysteem (nu nog alleen wat samsung multiroom staan), maar vraag mij af of (en welke?) sonos bestendig is tegen buiten ophangen?

Officieel geen (al opgezocht), maar zijn hier ervaringen?
Pagina: 1 ... 58 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.