Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 203 204 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:33
Ik kijk tegenwoordig 's nachts naar de zender ID via Ziggo CI+ module. Je moet er van houden want het zijn voornamelijk moordzaken. Maar daar gaat het niet om. Het gaat over hoe de zender het geluid levert. Dan heb je tenminste wat aan de subwoofer en achterluidsprekers. Topgeluid.

Tis maar een tip. Als was het maar om je installatie uit te proberen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-03 17:29
@amboly De Sonos-kabel zou voldoende moeten zijn - je verstuurt geluid, geen beeld (dat die high speed echt nodig zou kunnen hebben). De verbetering moet dus echt je nieuwe TV zijn.

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:07
Thanks all, jullie denken allemaal dat het door de tv komt dus :) en dat accepteer ik dan als het goede antwoord :). Ter info, mijn gedachtegang was als volgt: als de tv passthrough doet en de Sonos decodeert dan ligt het waarschijnlijk aan de kabels. Hoe dan ook is het een hele fijne en overwachte bijkomstigheid dat het geluid zo verbeterd is.

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28
als je een ci+ kaar heb komt het geluid van je tv.
als je een tv decoder gebruikt komt het geluid van je decoder vandaar passtrough.
dan gaat het alleen van je decoder rechtstreeks naar je sonos.
je tv is dan alleen een passeerstation

• Rallye
@amboly Ondervindt een betere kwaliteit op zijn Sonos door een nieuwe TV (of mogelijk nieuwe kabels), niet door de bron van het geluid.

Overigens vraag ik mij af of passthrough echt niets doet met het geluid. Een TV zonder Atmos geeft bijvoorbeeld geen Atmos door. Ergens zit er dan dus toch iets wat het signaal tegenhoudt of checkt op wat het precies is (en bij niet-herkennen een signaal terugstuurt naar de bron).

• ben1303
Daar heb jij weer een punt Rallye.
Ben benieuwd of iemand dat hier weet.
Denk dat het ook een aanvooer is vanuit het signaal.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:17

CeesKees

I rest my Kees

Zucht...

Ik word helemaal gek van de SONOS installatie...

Ik heb een goede 10 speakers in huis, waarvan 6 in een stereopaar.. En SONOS weet mij helemaal gek te krijgen van tijd tot tijd...

Wat heb ik:
- Op random momenten werkt de besturing niet, of niet meer.
- Op random momenten kan nog maar 1 persoon de SONOS besturen
- Op random momenten zijn Speakers niet meer te groeperen
- Op random momenten is er geen muziek meer te selecteren

En nog wat vage klachten..

Alles via WIFI aangesloten, er was ooit een SONOS Boost, maar die is er tussenuit, omdat dit ook veel problemen gaf (nadat het eerst heel erg hielp)

Ik snap het niet meer.

Tot 2 updates geleden was dit opgelost, daarvoor was het nog veel erger. Ik snap het gewoon niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door CeesKees op 16-02-2026 15:53 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:35:
Zucht...

Ik heb een goede 10 speakers in huis, waarvan 6 in een stereopaar.. En SONOS weet mij helemaal gek te krijgen van tijd tot tijd...

Wat heb ik:

Ik snap het niet meer.

Tot 2 updates geleden was dit opgelost, daarvoor was het nog veel erger. Ik snap het gewoon niet meer.
Hoe heb je het aangesloten? Allemaal via WiFi? SonosNet? LAN?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

DennusB schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:47:
[...]

Hoe heb je het aangesloten? Allemaal via WiFi? SonosNet? LAN?
Ah, sorry.. Alles WiFi.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Rallye
Wat voor router en andere onderdelen in je netwerk?

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:19
Zucht...

Wat heb ik:

Alles via WIFI aangesloten, er was ooit een SONOS Boost, maar die is er tussenuit, omdat dit ook veel problemen gaf (nadat het eerst heel erg hielp)

Ik snap het niet meer.

Als de BOOST er tussenuit is dan moet minstens 1 speaker met LAN aangesloten zijn.
Oude SONOS speakers zoals de Playbar 5 zijn niet meer compatibel en zijn alleen met een eigen app (S1) aan te sturen.
Nieuwere speakers kun je beter met de S2 app aansturen.
Speakers bijvoorbeeld als de Era 100. Move en Roam hebben ook Bleutooth ontvangst, dat kan soms ook problemen geven (bij mij de Roam).

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:52
sonnypiek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:43:
dank allen voor de tips! ik heb de speakers inderdaad ook in Homekit en Homey hangen, zal eens proberen om ze daaruit te verwijderen en dan nogmaals d.m.v. een factory reset helemaal opnieuw toe te voegen.
Alle speakers dit weekend uit homekit verwijderd. Daarna factory reset en bijna 24 uur van de stroom gelaten en helaas, nog steeds t zelfde probleem.

Nu snap ik t helemaal niet meer

• GerCor
Zucht...

Wat heb ik:

Ik snap het niet meer.

Volgens mij beginnen de problemen met de modem/router en mensen die zelf wel uitmaken hoe ze die inrichten maar dat niet vertellen als ze problemen hebben. Dus, welk modem/router heb je?

Ziggo modem hier. Nergens aangezeten en vrijwel alles werkt zoals je mag verwachten. Enig probleem dat ik heb is wanneer ik van radiozender verander die zender in beeld komt maar de vorige gewoon blijft spelen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• vogelmans
sonnypiek schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:38:
[...]

Alle speakers dit weekend uit homekit verwijderd. Daarna factory reset en bijna 24 uur van de stroom gelaten en helaas, nog steeds t zelfde probleem.

Nu snap ik t helemaal niet meer
Waarschijnlijk een open deur maar er is recent een flinke update geweest, heb je die ook (op alle phones, tablets, laptops) geïnstalleerd? ALLE speakers moeten dan ook aan staan.

• sonnypiek
dank aan allen voor het meedenken, alle tips worden enorm gewaardeerd!

ja alle speakers zijn up to date.
het probleem speelt ook helaas al wat langer

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

GerCor schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 00:09:
[...]

Volgens mij beginnen de problemen met de modem/router en mensen die zelf wel uitmaken hoe ze die inrichten maar dat niet vertellen als ze problemen hebben. Dus, welk modem/router heb je?

Ziggo modem hier. Nergens aangezeten en vrijwel alles werkt zoals je mag verwachten. Enig probleem dat ik heb is wanneer ik van radiozender verander die zender in beeld komt maar de vorige gewoon blijft spelen.
vogelmans schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Als de BOOST er tussenuit is dan moet minstens 1 speaker met LAN aangesloten zijn.
Oude SONOS speakers zoals de Playbar 5 zijn niet meer compatibel en zijn alleen met een eigen app (S1) aan te sturen.
Nieuwere speakers kun je beter met de S2 app aansturen.
Speakers bijvoorbeeld als de Era 100. Move en Roam hebben ook Bleutooth ontvangst, dat kan soms ook problemen geven (bij mij de Roam).
Dank voor de reacties allen,

Ik zal hieronder schetsen wat er in huis is en hoe het is aangesloten:

Beneden:
- 2 Era 100
- 1 Symfonisk lamp
- 1 Symfonisk boekenplank

Boven 1
- 2 Play: 1
- 2 Roam SL

Boven 2
- 1 Symfonisk lamp (oude versie)
- 1 Symfonisk boekenplank

Aansluiten:

Router: TP-Link AX6000
Accespoints TP-Link Deco X55 (3x)

Speakers beneden verbonden met de AX6000
Speakers boven verbonden met de Deco
Netwerknaam is gelijk aan elkaar (NETWERK_1) en alles draait op 2.4Ghz &5Ghz

Wat gek is: Wanneer ik problemen heb met het bedienen van de speakers, of ze niet allen zichtbaar zijn in de SONOS app, dan zijn ze wel gewoon zichtbaar op het netwerk.

Let wel, alles heeft een tijd lang echt perfect gewerkt, tot SONOS weer een update deed, een week of 3 geleden.

Wat ik nog overweeg is 1 of 2 extra DECO's beneden te plaatsen, en de wifi van de AX6000 helemaal uit te zetten.

• vogelmans
Waarschijnlijk zit het probleem in de Symfonisk lamp gen1.
Er zijn 2 Sonos app's voor oude en nieuwe generatie speakers. De oude Symfonisk lamp zal waarschijnlijk alleen nog op Sonos app 1 goed draaien terwijl de nieuwere speakers zoals de Era 100 en Roam SL op de Sonos 2 app draaien.
Ik denk als je de "boven 2" speakers op de Sonos app 1 installeerd dat het probleem is opgelost. Helaas kun je die speakers dan niet meer op dezelfde app als de andere speakers aansturen maar ze blijven het wel goed doen.
Zelf heb ik o.a. nog een gen 1 Play 5 die het alleen nog op de Sonos 1 app doet. Geeft niet want die heb ik op de slaapkamer gezet en doet het nog prima (geweldige speaker overigens).
Als je 1 speaker bedraad aansluit dan geven de speakers zelf het signaal door, het gaat van speaker naar speaker. Je hebt dan helemaal geen extender o.i.d. nodig.
Mijn ervaring is dat het aansturen van meerdere speakers via de Bleutooth van de Roam en Era 100 niet storingsvrij werkt.

• Rallye
@sonnypiek @vogelmans Even wat rechtzetten met betrekking tot het gebruik van de S1/S2 app. Alle Symfonisk speakers kunnen op S2 draaien. Een Playbar 5 bestaat niet; de Playbar kan op S2, alleen de Play 5 (Gen 1) niet.

@sonnypiek Gezien je klachten kan het niet liggen aan S1/S2-problemen. Oudere speakers willen op S2 soms nog wel vertraagd reageren, maar daar hoor ik je niet over. Wat mij betreft is dit een wifi probleem. Zijn de Deco’s ingesteld als access points? En niet als router? Twee routers op een netwerk geeft problemen.

Met jouw speakers kun je inderdaad ook een Sonosnet creëren (net als een Boost) door een speaker bekabeld aan te sluiten. Sonos vindt dit echter niet meer nodig, daarom kunnen nieuwere speakers geen Sonosnet meer en is de Boost uit productie.

Nog één opmerking: resetten is nooit een oplossing, dan komen de problemen gewoon terug. Rebooten kan sommige problemen wel (mogelijk tijdelijk) oplossen. Resetten gooit info weg waar Sonos je mee zou kunnen helpen. Kortom: ik zou eens met Sonos bellen.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Rallye schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:59:
. Zijn de Deco’s ingesteld als access points? En niet als router? Twee routers op een netwerk geeft problemen.

Met jouw speakers kun je inderdaad ook een Sonosnet creëren (net als een Boost) door een speaker bekabeld aan te sluiten. Sonos vindt dit echter niet meer nodig, daarom kunnen nieuwere speakers geen Sonosnet meer en is de Boost uit productie.
Ja, de DECO's staan ingesteld als AP's.

• vogelmans
@Rallye
"Even wat rechtzetten met betrekking tot het gebruik van de S1/S2 app. Alle Symfonisk speakers kunnen op S2 draaien. Een Playbar 5 bestaat niet; de Playbar kan op S2, alleen de Play 5 (Gen 1) niet."

Klopt, het ging inderdaad over mijn Play 5 gen. 1 (playbar 5 was een schrijffoutje).
Overigens heb ik zelf een aantal Sonos speakers van de oude en nieuwe gen.en dat gaat goed behalve uiteraard de Play 5 die op de Sonos 1 app draait en af en toe geeft de Roam wat hik-ups als alle speakers incl. de Roam spelen.
Ik heb o.a. ook 2x Era 100 en 2x Play3 warvan ik er eentje bekabeld heb maar dat zou dan niet meer noodzakelijk zijn met de Era 100?

• sonnypiek
Rallye schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:59:
@sonnypiek @vogelmans Even wat rechtzetten met betrekking tot het gebruik van de S1/S2 app. Alle Symfonisk speakers kunnen op S2 draaien. Een Playbar 5 bestaat niet; de Playbar kan op S2, alleen de Play 5 (Gen 1) niet.

@sonnypiek Gezien je klachten kan het niet liggen aan S1/S2-problemen. Oudere speakers willen op S2 soms nog wel vertraagd reageren, maar daar hoor ik je niet over. Wat mij betreft is dit een wifi probleem. Zijn de Deco’s ingesteld als access points? En niet als router? Twee routers op een netwerk geeft problemen.

Nog één opmerking: resetten is nooit een oplossing, dan komen de problemen gewoon terug. Rebooten kan sommige problemen wel (mogelijk tijdelijk) oplossen. Resetten gooit info weg waar Sonos je mee zou kunnen helpen. Kortom: ik zou eens met Sonos bellen.
dank voor je suggestie, ik denk echter dat er wat dingen door elkaar gehaald worden.
ik heb geen last van speakers die niet of traag reageren.

het enige vervelende probleem wat ik ervaar is dat de speakers telkens na een aantal dagen van naam veranderen 8)7 |:(

• Rallye
Mijn antwoord lijkt inderdaad meer voor @CeesKees bedoeld. Excuus.

@vogelmans De “Gen” van Sonos zegt niet zoveel, dus het gebruik van die term kan tot onduidelijkheid leiden. Een Beam (Gen 1) werkt op S1 en S2, een Play 5 (Gen 1) werkt alleen op S1 en niet op S2.

Als jij Play 3’s bekabeld hebt gaan die op Sonosnet; de Era’s niet, die zouden gewoon op je wifi moeten zitten.

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:36
sonnypiek schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:01:
[...]

dank voor je suggestie, ik denk echter dat er wat dingen door elkaar gehaald worden.
ik heb geen last van speakers die niet of traag reageren.

het enige vervelende probleem wat ik ervaar is dat de speakers telkens na een aantal dagen van naam veranderen 8)7 |:(
Dit kan veroorzaakt worden als je speakers voorkomen in Google Home of Apple Home kit. Sonos neemt de naam vanuit daar over.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:35
Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt er op dat ik trueplay niet meer kan uitschakelen. Er hoort een toggle beschikbaar te zijn in de trueplay opties. Ik weet niet of de laatste update hier mee te maken heeft? Ik heb gisteren de nieuwe app geïnstalleerd en de firmware update gedaan.

Ook is de trueplay tuning veranderd, de geavanceerde tuning had eerst twee stappen, één vanuit de luisterpositie en één waarbij je een rondje door de kamer moest lopen. Nu hoef je alleen nog maar het laatste te doen.

Ik wil eigenlijk even het geluid horen zonder de tuning aan, maar dat lijkt nu dus geen optie meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FaMqjkiYSvQX_n46h_g-ovhpeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QwH02NkTsN7n21MjEHTizO3q.png?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• ben1303
Ik heb gisteren nog treuplay uitgezet en welke nieuwe app bedoel jij dan.
Ik heb nog het schuifknopje treuplay .

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ben1303 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:12:
Ik heb gisteren nog treuplay uitgezet en welke nieuwe app bedoel jij dan.
Ik heb nog het schuifknopje treuplay .
Als je die uitzet, kun je het niet meer aanzetten en moet je trueplay opnieuw doen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• ZesBarkiePK
Met nieuwe app bedoelde ik de Sonos update voor iOS / iPadOS. Geen idee of het daarmee te maken heeft, maar het is in ieder geval het vermelden waard als blijkt dat andere hetzelfde probleem hebben.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Na het uitzetten van het schuifje, komt het niet meer terug na het opnieuw doen van trueplay.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• ZesBarkiePK
Oké bedankt dan ben ik niet de enige. Nu lijkt het er dus alleen op dat je trueplay niet meer kunt uitschakelen.

• ZesBarkiePK
Ter extra info;

Trueplay no longer letting me enable/disable in the settings?

Het is dus zeker een bekend probleem.

Ik zou voorlopig even van trueplay afblijven tot de volgende app update.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 09:53
CeesKees schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Ja, de DECO's staan ingesteld als AP's.
Ik had ook sinds een aantal weken heel veel problemen met mijn DECO's (XE75) en Sonos. Sinds ik twee weken terug 1 player bedraad heb aangesloten, heeft de Sonos zijn SONOSNET opgebouwd (hetzelfde als jouw BOOST deed) en al mijn problemen zijn verdwenen.

• Rallye
Let wel dat Sonosnet alleen werkt met oudere devices. Niet met de Era speakers en de Arc Ultra.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:03

DON PAPA

Tweaker-fan

Rallye schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:04:
Let wel dat Sonosnet alleen werkt met oudere devices. Niet met de Era speakers en de Arc Ultra.
Weet je dat wel zeker, bij mij is alleen de ARC Ultra bedraad aangesloten, maar ik zie ook de twee ERA300 en Sub Mini bedraad terug in mijn router software.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iJ8x_a05GWvow39CMLEoYhVuQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajtIp0cdb10iWeZhDsHVR058.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik een WiFi scan doe, dan zie ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MFRkKUc6LjEdHN_oWeXlea80u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFB60SjqrqstRYa2XYsuUjb2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door DON PAPA op 22-02-2026 12:31 ]

• sjigr
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
DON PAPA schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:18:
[...]

Weet je dat wel zeker, bij mij is alleen de ARC Ultra bedraad aangesloten, maar ik zie ook de twee ERA300 en Sub Mini bedraad terug in mijn router software.
[Afbeelding]

En als ik een WiFi scan doe, dan zie ik dit
[Afbeelding]
Sonosnet wordt inderdaad uitgefaseerd!

https://support.sonos.com...ess-and-wired-sonos-setup

Dat je ze alsnog in je router app terugziet is nog steeds logisch, dan zijn ze rechtstreeks met jouw wifi verbonden. Sub / surround speakers etc. maken als het goed is alleen 1x verbinding met wifi bij het opstarten, en communiceren daarna rechtstreeks met de master speakers. Het is een soort van sonosnet, maar alleen voor die ruimte.

[ Voor 2% gewijzigd door sjigr op 22-02-2026 16:16 . Reden: Eerst lezen, dan reageren. ]

• Rallye
Klopt. Voor mij is deze vaste 5Ghz-verbinding geen Sonosnet, maar Sonos lijkt hem intern mogelijk wel ook zo te noemen. Uit de eerdere vraag bleek niet dat het over de verbinding tussen surroundspeakers (of Sub) en soundbar te gaan, dus had ik deze niet benoemd. De oude vorm van Sonosnet, op 2,4Ghz tussen verschillende “kamers” in de app dus, wordt inderdaad uitgefaseerd.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20
Sahi_NL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:27:
[...]

Ik had ook sinds een aantal weken heel veel problemen met mijn DECO's (XE75) en Sonos. Sinds ik twee weken terug 1 player bedraad heb aangesloten, heeft de Sonos zijn SONOSNET opgebouwd (hetzelfde als jouw BOOST deed) en al mijn problemen zijn verdwenen.
Hier werkte een en ander wel met Deco tot ik overstapte naar Unifi. Niet meer te koppelen via Wifi (play 5 en One). Nu ook via netwerkkabel aangesloten en alles werkt gelukkig weer. Wel prutswerk van Sonos. Voor mij geen nieuwe Sonos spullen meer in huis.

• ZesBarkiePK
Sonos geeft kortingscodes van 25% weg, die werken op de gehele bestelling en niet een enkele speaker. Dat maakt het wel weer interessant om naar een setje Era 100's te kijken die ik stiekem nog wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YduWkfsShTAYIdWWIrsHkGB5fYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q9snjHbPKoSg5mepnAdHmgSr.png?f=fotoalbum_large

• zunrob
  • Laatst online: 14:56
ZesBarkiePK schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:59:
Sonos geeft kortingscodes van 25% weg, die werken op de gehele bestelling en niet een enkele speaker. Dat maakt het wel weer interessant om naar een setje Era 100's te kijken die ik stiekem nog wil hebben.

[Afbeelding]
Dat is best een aardige deal. Normaal kom je niet veel verder dan 30 procent korting! Heb je die aanbieding per mail gekregen?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
hier ook de 25% ontvangen, gewoon aanmelden in je Sonos account en je ziet een pop up voor die 25% korting.

Verder geen email erover ontvangen

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:18

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

ZesBarkiePK schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:59:

[Afbeelding]
Net geprobeerd maar je kan een set Era 100 niet toevoegen want die hebben al een korting.

Als je twee losse speakers toevoegt kan je de korting niet toepassen, volgens de voorwaarden klopt dat gezien het maar op één product geldt: https://www.sonos.com/nl-nl/legal/owner-offer

Dus of jij hebt een andere code ontvangen waar dit wel werkt of het kan bij ons beide niet.

Edit: werkt dus wel als je via hun link shopt, dan kosten ze nu €343,50 incl. BTW.

Zeker leuke deal en het overwegen waard :) 8)

[ Voor 7% gewijzigd door hifigamefreak op 23-02-2026 10:59 ]

• ZesBarkiePK
zunrob schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:34:
[...]

Dat is best een aardige deal. Normaal kom je niet veel verder dan 30 procent korting! Heb je die aanbieding per mail gekregen?
Per email ontvangen inderdaad, verwacht dat iedereen met een geregistreerd account een mail ontvangt.

• ZesBarkiePK
hifigamefreak schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:56:
[...]

Net geprobeerd maar je kan een set Era 100 niet toevoegen want die hebben al een korting.

Als je twee losse speakers toevoegt kan je de korting niet toepassen, volgens de voorwaarden klopt dat gezien het maar op één product geldt: https://www.sonos.com/nl-nl/legal/owner-offer

Dus of jij hebt een andere code ontvangen waar dit wel werkt of het kan bij ons beide niet.

Edit: werkt dus wel als je via hun link shopt, dan kosten ze nu €343,50 incl. BTW.

Zeker leuke deal en het overwegen waard :) 8)
Ik weet niet precies wat je bedoelde, maar via https://www.sonos.com/nl-nl/shop kan je meerdere speakers toevoegen aan je winkelmandje en de korting wordt overal op toegepast. Voor een Era 100 kom je nu op ongeveer EU170,- uit wat best een goede prijs is, je ziet ze niet snel voor minder.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:25
Leuke actie, paar euro duurder die Era 100’s dan tijdens de november/december maanden.
Ik overweeg ook wel uitbreiding voor de keuken en badkamer.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

De prijs (€749) voor een duo set ERA300 valt mij eigenlijk heel erg tegen met deze 25% actie, deze zelfde set was eind december nog in de aanbieding voor €599 bij de Mediamarkt.

• ZesBarkiePK
DON PAPA schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:32:
De prijs (€749) voor een duo set ERA300 valt mij eigenlijk heel erg tegen met deze 25% actie, deze zelfde set was eind december nog in de aanbieding voor €599 bij de Mediamarkt.
Dat is niet zo gek. De (december) aanbiedingen aan het einde van het jaar zijn dan ook altijd de beste. Ik denk dat daar voorlopig niks meer tegenop kan.

• GerCor
Update app en firmware.

• GerCor
O, dan weet ik nu dat automatisch updaten niet werkt. Ik wist wel dat er een app update uit was en die geleidelijk uitgerold zou worden maar niet gelezen over de firmware.

• Rallye
Automatisch updaten kan wel een paar dagen op zich laten wachten.

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
Heehoi, ik ben wat nieuw met Sonos en had toch paar vragen. Ik heb nu een Samsung harman
Kardon n850 en wil overstap maken naar geheel Sonos.
Krijg je bij set van Arc Ultra + Sub 4 + 2x Era 100 ook dolby atmos? Bij gezamenlijk gebruik icm Apple TV/samsung oled? Of je altijd een era 300 nodig?
Ik twijfel tussen de 2 maar ik zit zelf wel dicht op de tv en denk zelf dat de era 300 overkill is

Heb nu al 1 era 100 in de keuken en daar komt al veel geluid uit.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Soppyscroll schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:43:
Heehoi, ik ben wat nieuw met Sonos en had toch paar vragen. Ik heb nu een Samsung harman
Kardon n850 en wil overstap maken naar geheel Sonos.
Krijg je bij set van Arc Ultra + Sub 4 + 2x Era 100 ook dolby atmos? Bij gezamenlijk gebruik icm Apple TV/samsung oled? Of je altijd een era 300 nodig?
Ik twijfel tussen de 2 maar ik zit zelf wel dicht op de tv en denk zelf dat de era 300 overkill is

Heb nu al 1 era 100 in de keuken en daar komt al veel geluid uit.
Met alleen al de arc ultra krijg je (een vorm van) dolby Atmos. De era 100 zijn daar dikke prima opties bij.

Mijn reviews al gezien?

• Soppyscroll
PeacekeeperNL schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:35:
[...]

Met alleen al de arc ultra krijg je (een vorm van) dolby Atmos. De era 100 zijn daar dikke prima opties bij.
Als er maar atmos komt icm series/films vanuit ultra en era100 aanvult ben ik zeer tevreden, zit ook niet ver van de tv af en vind de 300 iets te groot

• ZesBarkiePK
Ik heb de Era 300 een tijd als surroundspeakers gebruikt, maar was er eerlijk gezegd niet erg van onder de indruk. Zodra je de Era 300 als surrounds instelt, wordt de voorste driver uitgeschakeld. Zelfs wanneer je geen film kijkt, komt het geluid dan alleen nog maar uit de upfiring driver.

Hoewel het leuk is dat de Era 300 Atmos kan simuleren, vind ik de meerwaarde in de praktijk beperkt, zeker gezien de prijs. Voor de prijs van één Era 300 kun je twee Era 100’s kopen, en die doen het als surrounds eigenlijk net zo goed.

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:17
Nieuwe Sonos speaker gelekt?

https://www.reddit.com/r/sonos/s/QwLl57mpGq

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-03 12:40
Sinds een maand werkt de Google Assistant niet meer op mijn Sonos One.
Was van de ene dag op andere en ik krijg het echt niet meer werkend.

Al verschillende malen opnieuw proberen te linken met de app, ook de app van Google Assistant al eens helemaal ervan gesmeten, niet gelukt. Hij blijft gewoon proberen maar doet het nooit effectief.
Sonos app heb ik nog niet durven reinstallen.
Beiden zijn helemaal uptodate.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56EuapenkHO92WVyZ4XZ88jlRSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhaaCSzXUNvpLeIXs7E8rzFT.jpg?f=fotoalbum_large

Wat meer info. Ik snap het niet echt, toen het stopte met werken vermoed ik dat er niets gewijzigd was in de setup.

Elke info is welkom, wat ik nog kan doen.

• Rallye
Sonos uit Google gooien en Google uit Sonos en weer terug instellen.

• ZesBarkiePK
Dus tot nu toe lijkt het erop dat we een soort middenklasse Move krijgen en een goedkopere Era 100. Allebei nieuwe toevoegingen aan het assortiment van Sonos.

Ik ben wel benieuwd of er daarnaast ook nog upgrades aankomen. Denk bijvoorbeeld aan een vernieuwde Five, of misschien zelfs iets compleet nieuws zoals een Era 500. Dat zou ik persoonlijk een stuk interessanter vinden.

• Soppyscroll
Bedankt voor alle tips! Ik had nog laatste vraag
Kun je als je Sonos arc icm era100 (surround) ook extra era100 toevoegen aan de soundsystem? Als je gekoppeld hebt via de tv.

Heb namelijk ook 1 speaker in keuken, vind wel fijn dat ik daar dan ook de tv geluid wegkomt

Ik weet dat dit zeker met AirPlay kan, maar was benieuwd of dit ook met tv kan

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:57
Soppyscroll schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:09:
Kun je als je Sonos arc icm era100 (surround) ook extra era100 toevoegen aan de soundsystem? Als je gekoppeld hebt via de tv.

Heb namelijk ook 1 speaker in keuken, vind wel fijn dat ik daar dan ook de tv geluid wegkomt

Je kunt je TV geluid ook op een andere Sonos speaker in huis laten afspelen idd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• vogelmans
Soppyscroll schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:09:

Dat is het mooie van het Sonos systeem, je kunt door het hele huis Sonos speakers aansluiten. Je kan uit elke speaker hetzelfde geluid (bijv. tv) laten komen of in elke kamer een ander geluid. M.b.v. de app bepaal je zelf welke speaker er speelt en wat er speelt.

• Rallye

• ben1303
Zijn er hier ook die de sonos sequencer app gebruiken,en wat zijn de ervaringen en zou je het andere aanraden
Ik wil extra Era 300 kopen als fronts dus alle tips zijn welkom.

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 18:54
ben1303 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:37:
Zijn er hier ook die de sonos sequencer app gebruiken,en wat zijn de ervaringen en zou je het andere aanraden
Sonos Sequencer - Eindelijk full surround sound

misschien wil je deze ook wel lezen.

XBL gamertag StayingPow3r

• ben1303
Die had ik al gelezen maar de toppic is gesloten.
Dus vandaar ik hier de vraag stel.

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:53
ben1303 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:37:
Ik had die topic gestart. Toen er reacties op kwamen met vragen reageerde ik niet binnen 1.5 uur en werd er gezegd dat ik de afgelopen maanden niet heb gereageerd :-(

Ah fijn, ik kan het je zeker aanraden. Ik heb wel is vaker mensen hier geholpen. Als je even op Sonosequencr zoekt hier vind je best veel info

• ben1303
Oké thanks ik gaat me er is in verdiepen

• Satangel
  • Laatst online: 17-03 12:40
Rallye schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:44:
Sonos uit Google gooien en Google uit Sonos en weer terug instellen.
Bedankt dit heeft idd geholpen. In de Google app dus (niet Google Assistant) naar settings gegaan en daar iets van devices gevonden, daar stond Sonos, en kon ik 'hersubscriben'.
Beetje vreemd allemaal, mss 1 of andere EULA die gewijzigd was en daardoor het niet meer werkte. Niet duidelijk maar nu wel opgelost, bedankt

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
Sonos Play is gereleased:
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-play-white

Wel een aardig ding zo te zien. 24 uur en draadloze oplader erbij.

Haters everywhere but I don’t really care

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:26
matthijst schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:21:
Sonos Play is gereleased:
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-play-white

Wel een aardig ding zo te zien. 24 uur en draadloze oplader erbij.
Net zoals de Era100 SL

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/era-100-sl

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:00
Satangel schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:50:
Sinds een maand werkt de Google Assistant niet meer op mijn Sonos One.
Was van de ene dag op andere en ik krijg het echt niet meer werkend.

Al verschillende malen opnieuw proberen te linken met de app, ook de app van Google Assistant al eens helemaal ervan gesmeten, niet gelukt. Hij blijft gewoon proberen maar doet het nooit effectief.
Sonos app heb ik nog niet durven reinstallen.
Beiden zijn helemaal uptodate.

[Afbeelding]

Wat meer info. Ik snap het niet echt, toen het stopte met werken vermoed ik dat er niets gewijzigd was in de setup.

Elke info is welkom, wat ik nog kan doen.
Heb ik ook even mee gevochten recent... Heb op mijn telefoon eerst terug moeten switchen van de nieuwe gemini terug naar de oude google assistant en daarna lukte het om de koppeling opnieuw te maken. Geen idee of hier al een fix voor is... Wan uitendelijk wil ik natuurlijk gemini kunnen gebruiken...

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
Ik was ook nog even aan het bekijken of ik een speaker voor in de tuin zou willen en men had het over 250,- niet dus want dat vond ik dat nog wel interessant, misschien ook nog even die 15% pakken maar maar dan nog 296,- vind ik toch wel pittig.
Ik heb uiteindelijk toch voor de roam gekozen en deze voor 150,- kunnen aanschaffen.
Met een kleine draadloze qi2 oplader van de action voor 7,- werkt overigens perfect ( originele kost 49,- )

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
Veel verbeteringen in de Sonos iOS app.
Eindelijk een betere volume slider. 👍

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ronvgs schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:59:
Veel verbeteringen in de Sonos iOS app.
Eindelijk een betere volume slider. 👍
Ik heb nog eigenlijk helemaal geen verschillen gezien 8)7

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
CeesKees schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:24:
[...]

Ik heb nog eigenlijk helemaal geen verschillen gezien 8)7
Op de iPad hoef je je vinger niet meer precies op de slider te leggen, iets eronder werkt nu ook.

• merlin1201
Ik ben inmiddels toch wel benieuwd naar die era 100 sl de specificaties zien er veelal hetzelfde uit. Toch zie je dat naast het gemis van een microfoon er ook minder geheugen in zit.
Vraag me dan af of je hier iets van gaat merken.
170,- met de 15% upgrade korting is ook niet verkeerd

• ZesBarkiePK
merlin1201 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:27:
Ik ben inmiddels toch wel benieuwd naar die era 100 sl de specificaties zien er veelal hetzelfde uit. Toch zie je dat naast het gemis van een microfoon er ook minder geheugen in zit.
Vraag me dan af of je hier iets van gaat merken.
170,- met de 15% upgrade korting is ook niet verkeerd
In de praktijk waarschijnlijk niet, want de driver is hetzelfde. Het kan wel zijn dat de SL minder geheugen nodig heeft omdat er geen spraakbediening functie op zit. Of het is simpelweg een extra manier om kosten te besparen om de 100 SL goedkoper aan te kunnen bieden. Wat gezien de huidige hardware prijzen ook nog goed zou kunnen.

• merlin1201
Vandaag toch maar weer toegegeven aan de sonos verslaving, en mijn 2 keuken play 1’s vervangen voor een era 300 die helaas pas maandag wordt bezorgd.
De play 1 ‘s gaan naar de veranda en de badkamer dus mooi besteed, maar ik vraag me af of de plaatsing in de keuken goed genoeg is. Hoogte plankje tot het plafond is 60 cm dus eigenlijk net wat te hoog, maar ondersteboven monteren vind ik helemaal niks.
Wat vinden jullie? zoekplaatje zoek de play1 op het bovenste plankje op die plaats komt de era 300
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Gh3WtvrS76xZ0g5nMnrJCia-m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23GHpSC4ysdxlbKQ1nyw5SYc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door merlin1201 op 14-03-2026 17:36 ]

• vogelmans
merlin1201 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:11:
Vandaag toch maar weer toegegeven aan de sonos verslaving, en mijn 2 keuken play 1’s vervangen voor een era 300 die helaas pas maandag wordt bezorgd.
De play 1 ‘s gaan naar de veranda en de badkamer dus mooi besteed, maar ik vraag me af of de plaatsing in de keuken goed genoeg is. Hoogte plankje tot het plafond is 60 cm dus eigenlijk net wat te hoog, maar ondersteboven monteren vind ik helemaal niks.
Wat vinden jullie? zoekplaatje zoek de play1 op het bovenste plankje op die plaats komt de era 300
[Afbeelding]
Ik was voor 2 Era 100's gegaan, mooie kleine speakers met prima vol geluid. De Era 100 kun je met een speciale beugel ook hangen of eigenlijk schroef je de speaker op een beugel die je kunt hangen..

• merlin1201
vogelmans schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:40:
[...]

Ik was voor 2 Era 100's gegaan, mooie kleine speakers met prima vol geluid. De Era 100 kun je met een speciale beugel ook hangen of eigenlijk schroef je de speaker op een beugel die je kunt hangen..
hebben we zeker overwogen maar doel is uiteindelijk om er een bij te kopen en dan de surround speakers van de Arc te vervangen, dat zijn ook play 1's.
We missen namelijk toch de bas in de keuken aangezien de sub in de woonkamer staat, en die 300 geef toch een mooiere vollere bas dan de 100, en zeker beter dan de play1 vandaar die keuze en 2 x 300 was toch ff wat te veel van het goede.

[ Voor 20% gewijzigd door merlin1201 op 14-03-2026 17:49 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

merlin1201 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:47:
[...]
hebben we zeker overwogen maar doel is uiteindelijk om er een bij te kopen en dan de surround speakers van de Arc te vervangen, dat zijn ook play 1's.
Wees slim en neem de ERA100 en niet de dure ERA300 als surround speakers. Ik had eerst de ERA100 als surround speakers en nu de ERA300, maar ik vind dat het gewoon weggegooid geld is geweest. Ik denk er dan ook hard over om de ERA300 weer te verkopen en terug te gaan naar de ERA100 speakers.

• merlin1201
DON PAPA schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:59:
[...]

Wees slim en neem de ERA100 en niet de dure ERA300 als surround speakers. Ik had eerst de ERA100 als surround speakers en nu de ERA300, maar ik vind dat het gewoon weggegooid geld is geweest. Ik denk er dan ook hard over om de ERA300 weer te verkopen en terug te gaan naar de ERA100 speakers.
Ok, ik ga daar tegen die tijd zeker over nadenken want ik vermoed dat het ook wel een beetje overkill zal zijn en ook het formaat is wat flink zo kort bij de oren aangezien ze zowel links als rechts binnen 1 m staan.
Maar die Era 300 als solo speaker ga ik toch zeker behouden want mijn keuken is toch best ruim ongeveer 25m2 dus die komt daar zeker tot zijn recht en word uitsluitend voor muziek gebruikt, maar zoals genoemd willen we meer bass in de speaker en dat verschil tov de 100 vond ik toch een stuk minder. en dan is het de keuze 2x100 of 1x300

[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 14-03-2026 18:09 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

merlin1201 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:07:
[...]
Maar die Era 300 als solo speaker ga ik toch zeker behouden want mijn keuken is toch best ruim ongeveer 25m2 dus die komt daar zeker tot zijn recht en word uitsluitend voor muziek gebruikt
Ja dat zou ik ook gedaan hebben, de ERA300 is dan ook een veel betere speaker omdat dan de front speaker niet uitgeschakeld wordt, zoals bij surround het geval is.

• merlin1201
DON PAPA schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:16:
[...]

Ja dat zou ik ook gedaan hebben, de ERA300 is dan ook een veel betere speaker omdat dan de front speaker niet uitgeschakeld wordt, zoals bij surround het geval is.
O ships dat is waar ook dat die front wordt uitgeschakeld, nou ik vond hem in de winkel bij Hellotv erg goed klinken, als solo ben ik heel benieuwd hoe goed deze gaat zijn in mijn woonkeuken, mijn inmiddels echt verouderde play'1 in stereo klinken stiekem toch nog best goed maar aangezien ik in de veranda toch een speaker wilde als ook op de badkamer was dit een mooie aanleiding. En idd die Era 100 heeft echt best een goede bass maar de 300 heeft toch ff net dat beetje extra wat we zochten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat met pieken en dalen met de Android Sonos app... Ging een tijdje langzaam maar zeker beter. Maar de laatste tijd toch weer geregeld verbindingsproblemen. Naja, zal ook wel weer eens opgelost worden.

• GerCor
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:52:
Gaat met pieken en dalen met de Android Sonos app... Ging een tijdje langzaam maar zeker beter. Maar de laatste tijd toch weer geregeld verbindingsproblemen. Naja, zal ook wel weer eens opgelost worden.
Ligt niet aan de app hoor. Ik heb namelijk nergens last van. Werkt prima.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op zondag 15 maart 2026 @ 04:18:
[...]

Ligt niet aan de app hoor. Ik heb namelijk nergens last van. Werkt prima.
Lijkt me heel sterk. iPhone app doet het vlekkeloos, evenals api/home assistant. Meerdere Android telefoons niet (meer).

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-03-2026 06:55 ]

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:55
Android hier. Werkt heel stabiel en nergens last van

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
merlin1201 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:11:
[Afbeelding]
heb een soortgelijk keukenblad qua formaat. Heb 2x ERA100 icm een Sub in de woonkeuken staan.

De Sub is eigenlijk voor een woonkeuken beetje overkill (maar klinkt wel erg lekker :*) ), dus 2x ERA100 is eigenlijk ideaal voor jouw situatie.

• vogelmans
_Bailey_ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:34:
[...]

heb een soortgelijk keukenblad qua formaat. Heb 2x ERA100 icm een Sub in de woonkeuken staan.

De Sub is eigenlijk voor een woonkeuken beetje overkill (maar klinkt wel erg lekker :*) ), dus 2x ERA100 is eigenlijk ideaal voor jouw situatie.
Een mooie witte Mini Sub is ideaal in combi met 2x witte ERA 100 en ruim krachtig genoeg.

• merlin1201
vogelmans schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:38:
[...]

Een mooie witte Mini Sub is ideaal in combi met 2x witte ERA 100 en ruim krachtig genoeg.
Ik wil dus niet nog eens een stereo speaker setje plaatsen want die had ik al, en ook nog een sub toevoegen wordt toch vrij kostbaar. Morgen krijg ik de bestelde Era 300 en als deze zo klinkt als in de showroom dan heeft deze precies voldoende bass, en als ik toch helemaal los wil kan ik de woonkamer groep, Arc+sub+2play1's ook daarbij koppelen dan denk ik dat het wel goed komt.

• ben1303
Heeft iemand hier een beknopte handleiding hoe ik sonosequencr kan instellen en wat ik moet doen.
Zou het zeer waarderen.
En dan graag stap voor stap.

• Rallye

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53

Beyond

Dussssss.......

Heeft iemand ervaring met een Sonos port icm een Bluetooth transmitter? Ik heb een platenspeler hierop aangesloten en zou deze ook graag willen afspelen op mijn Bose Quietcomfort ultra.

Of iemand die bedraad een hoofdtelefoon heeft aangesloten? Zo ja hoe? Ik heb ook een Audio Technica ATH- M50X

[ Voor 3% gewijzigd door Beyond op 16-03-2026 18:56 ]

Al het goeie.......

• Rallye
De Port heeft een analoge uitgang. Daar kun je toch je bluetooth transmitter of de bedrade hoofdtelefoon op aansluiten? Eventueel heb een verloopje nodig (van tulp naar mini Jack of zo)?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-03 17:31
Beyond schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:55:
Heeft iemand ervaring met een Sonos port icm een Bluetooth transmitter? Ik heb een platenspeler hierop aangesloten en zou deze ook graag willen afspelen op mijn Bose Quietcomfort ultra.

Of iemand die bedraad een hoofdtelefoon heeft aangesloten? Zo ja hoe? Ik heb ook een Audio Technica ATH- M50X
Ik heb er een kleine versterker tussen zitten en dan werkt het perfect. Ik heb de Douk Audio T14-EQ Mini en deze heeft een mini jack uitgang. Transmitter eraan en het werkt feilloos.
Dus… Port —> Douk Audio —> Audio Technica platenspeler.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• merlin1201
DON PAPA schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:59:
[...]

Kun je daar wat meer over vertellen? welke setup heb je en welke ruimte gebruik je en waarom zou je nu voor de 100 kiezen?
Is het te veel te hard of hoor je niets van die Atmos of valt het geluid zo tegen. De prijs van de 300 is idd flink maar is het ook beter dan de 100. En hoe klinkt de muziek in die ruimte.

Ik heb inmiddels de era 300 in de keuken staan en zoals ik al dacht klinkt het echt heel goed, en ik denk ruim voldoende voor die 25 m2, het geluid klinkt veel voller en is de klank veel warmer en is de bass precies voldoende dus zeker geen spijt van de keuze, ik denk dat die era 100's ook zeker goed zouden zijn maar wie weet ga ik de era 300 alsnog in de woonkamer gebruiken als surround met de Arc+Sub.
Even sparen maar ik wil het toch zeker eens proberen om die 2e era 300 te bestellen bij sonos want volgens mij is het niet zo'n probleem om alsnog te wisselen met de era 100.

• GerCor
MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 06:44:
[...]

Lijkt me heel sterk. iPhone app doet het vlekkeloos, evenals api/home assistant. Meerdere Android telefoons niet (meer).
Nou ja. Ik heb ook Android. En sinds kort is mijn zoon het huis uit. Kom ik bij hem schakel ik probleemloos over naar zijn systeem. Kom ik thuis, schakel ik weer naar mijn systeem. Beide een Ziggo modem. Geen centje pijn. Mijn vrouw en mijn zoon hebben beide een iPhone. Werkt ook prima. Dus ja, zeg het maar. Geen idee waarom het bij jou op Android niet werkt.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

merlin1201 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Kun je daar wat meer over vertellen? welke setup heb je en welke ruimte gebruik je en waarom zou je nu voor de 100 kiezen?
Is het te veel te hard of hoor je niets van die Atmos of valt het geluid zo tegen. De prijs van de 300 is idd flink maar is het ook beter dan de 100. En hoe klinkt de muziek in die ruimte.
Mijn oude setup was ARC Ultra, sub mini & 2X ERA100 en mijn huidige setup is ARC Ultra, sub mini & 2X ERA 300 voor in de woonkamer. Maar het geluid verschil tussen deze twee setups vind ik zo minimaal, dat ik het het prijsverschil niet waard vind. Ik gebruik deze setup alleen voor tv geluid, voor muziek te luisteren heb ik een Devialet Phantom speaker.

• vogelmans
DON PAPA schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:07:
[...]

Mijn oude setup was ARC Ultra, sub mini & 2X ERA100 en mijn huidige setup is ARC Ultra, sub mini & 2X ERA 300 voor in de woonkamer. Maar het geluid verschil tussen deze twee setups vind ik zo minimaal, dat ik het het prijsverschil niet waard vind. Ik gebruik deze setup alleen voor tv geluid, voor muziek te luisteren heb ik een Devialet Phantom speaker.
I.c.m. de Arc Ultra en een Mini Sub zijn de Era 100's meer dan voldoende, zeker in een doorsnee huiskamer. De Era 300's zijn groot en maken alleen veel geluid als er in een film een straaljager overkomt. De Mini sub kan de lage tonen voor zijn rekening nemen.

• GerCor
Ik zou de Era 300 ook nooit als achterspeakers inzetten. Alleen nuttig bij Dolby Atmos. En ook dan is het maar surrogaat. Volgens mij, maar weet het niet precies meer, worden de front en binnenste drivers uitgeschakeld wanneer ze in surroundopstelling zitten. Nou, daar koop je geen speakers voor lijkt mij.

Pagina: 1 ... 203 204 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.