@ben1303 Misschien is het voor latere lezers fijn om te weten wat je wilde doen, wat er niet lukte, wat die onduidelijke site was en hoe je het hebt opgelost?
Ik wil 2 extra speakers toevoegen in dezelfde kamer waar ik mijn sonos suround opstelling heb staan.
Deze extra speakers wilde ik alleen gebruiken voor stereo geluid,
En of het de era 100 wordt of era 300 twijfel ik nog over.
En misschien ga ik de sonosequencr gebruiken of sonos moet met iets anders komen,
Ik heb de sonos era 300 als stereo pair gebruikt moet wel zeggen dat ik onder de indruk was van het geluid wat deze produceert,
Ik hoorde nu voor het eerst wat eruit de frontspeaker kwam,dat was zeker top.
En je houdt van de era 300 of niet maar weet zeker als je 4 era 300 in je kamer heb staan met 2 subwoofers dan heb je zeker een volwaardige stereo en surround systeem.
Is jammer dat sonos hier nog niks mee doet,ze hebben de box van Pandora alleen moeten ze die nog even openen.
Nu heeft lg ook een flex connect maar daar zijn alweer problemen mee.
Ien ik heb best wat merken gehad kwa soundbar en av receivers maar kom toch steeds terug op sonos.
Dus het is nu aan sonos,want sonos kan zich niet eeuwig vers huilen om aan de app te werken.
Is nu tijd voor echte hardware en niet die paar speakers die ze laatst hebben uitgebracht, dat zijn goedkope goedmakertje.
En ik denk dat veel gebruikers hier om vragen zeker hier maar ook op Reddit.
En hoop dat we ook is tot sonos te kunnen doordringen wat de gebruiker graag zou willen.
Deze extra speakers wilde ik alleen gebruiken voor stereo geluid,
En of het de era 100 wordt of era 300 twijfel ik nog over.
En misschien ga ik de sonosequencr gebruiken of sonos moet met iets anders komen,
Ik heb de sonos era 300 als stereo pair gebruikt moet wel zeggen dat ik onder de indruk was van het geluid wat deze produceert,
Ik hoorde nu voor het eerst wat eruit de frontspeaker kwam,dat was zeker top.
En je houdt van de era 300 of niet maar weet zeker als je 4 era 300 in je kamer heb staan met 2 subwoofers dan heb je zeker een volwaardige stereo en surround systeem.
Is jammer dat sonos hier nog niks mee doet,ze hebben de box van Pandora alleen moeten ze die nog even openen.
Nu heeft lg ook een flex connect maar daar zijn alweer problemen mee.
Ien ik heb best wat merken gehad kwa soundbar en av receivers maar kom toch steeds terug op sonos.
Dus het is nu aan sonos,want sonos kan zich niet eeuwig vers huilen om aan de app te werken.
Is nu tijd voor echte hardware en niet die paar speakers die ze laatst hebben uitgebracht, dat zijn goedkope goedmakertje.
En ik denk dat veel gebruikers hier om vragen zeker hier maar ook op Reddit.
En hoop dat we ook is tot sonos te kunnen doordringen wat de gebruiker graag zou willen.
Als je op een rustige dag langs HiFi Klubben gaat helpen ze je met plezier om een opstelling te maken.kaassouflé schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:26:
Weet iemand of er een winkel is waar je de complete set kan luisteren? Dus de arc ultra met surrounds en sub.
WiFi Media is dacht ik ook een optie hiervoor.
Mijn reviews al gezien?
Hellotv geeft naast mooie kortingen (even online vragen) ook een prima winkel om te luisteren.
Ik was onlangs in Den Bosch en daar staat alles opgesteld. Ik heb de Ultra met 300 daar zien staan.
Ik was onlangs in Den Bosch en daar staat alles opgesteld. Ik heb de Ultra met 300 daar zien staan.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Als je een luisterafspraak maakt, staat het bij Hifiklubben voor je klaar hoor. In Apeldoorn goede ervaringen met luistersessies.PeacekeeperNL schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:59:
[...]
Als je op een rustige dag langs HiFi Klubben gaat helpen ze je met plezier om een opstelling te maken.
WiFi Media is dacht ik ook een optie hiervoor.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ik werk nu een paar jaar met Bluesound en dat is ook zeker niet zaligmakend. De componenten heb ik bedraad aangesloten op het netwerk want mijn ervaring met Bluesound en WiFi is zeer slecht. Ze krijgen het niet voor elkaar om een stabiele verbinding te maken.Sandyman538 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:13:
[...]
Wat zo bijzonder is, is dat het bij een andere groep mensen gewoon allemaal prima werkt. De zaken waar men hier last van heeft ben ik nog nooit tegen gekomen. Blijft natuurlijk super vervelend voor de mensen die er wel last van hebben, maar voor mij is het onduidelijk of dit nu komt door een thuisnetwerk wat niet lekker werkt, type telefoon android/iphone, welke combinatie van speakers etc. etc. Wat zorgt er nou voor dat er een groep mensen erg veel last hebben van een niet goed werkend product en dat anderen dat niet hebben.
Ondertussen zit ik met een schuin oog te kijken naar de Arc Ultra als vervanging van mijn losse setup van powernode met opticon 2
Na mijn klaagzang de een aantal weken geleden is er blijkbaar een (of meer) update(s) geweest.
Alles werkt goed.
Speakers blijven zichtbaar, ik kan overal muziek afspelen vanaf iedere streaming bron, netwerkshares zijn en blijven bereikbaar, stereoparen blijven werken en ga zo maar door..
Ze hebben zelfs plaatjes toegevoegd bij de speakers in de app deze week!
:strip_exif()/f/image/iNkBMFzYMR0ndlbrD7FNz9do.jpg?f=fotoalbum_large)
Als men bij SonoS nu ook nog het minimumvolume flink omlaag weet te brengen word ik echt blij!
Alles werkt goed.
Speakers blijven zichtbaar, ik kan overal muziek afspelen vanaf iedere streaming bron, netwerkshares zijn en blijven bereikbaar, stereoparen blijven werken en ga zo maar door..
Ze hebben zelfs plaatjes toegevoegd bij de speakers in de app deze week!
:strip_exif()/f/image/iNkBMFzYMR0ndlbrD7FNz9do.jpg?f=fotoalbum_large)
Als men bij SonoS nu ook nog het minimumvolume flink omlaag weet te brengen word ik echt blij!
[ Voor 42% gewijzigd door CeesKees op 26-03-2026 16:40 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Het minimum volume wordt naar verluidt geregeerd door de stroombehoefte van de ingebouwde versterker. Dat gaat niet lager worden.
@CeesKees @Rallye Kun je dit niet bereiken door een Volumelimiet op een kamer/speaker te zetten?Rallye schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:00:
Het minimum volume wordt naar verluidt geregeerd door de stroombehoefte van de ingebouwde versterker. Dat gaat niet lager worden.
Stel je zet deze op 80%, dan is de 0-100 volumeregeling nog maar op 80% van het maximale vermogen, dus kun je in stapjes van 0.8 in plaats van 1.0 regelen
(het is nl. niet dat hij begrenst op 80 dan, hij verdeeld de 0-100 opnieuw)
Werkt bij mij goed, en ik gebruik ook om naastgelegen kamers / verschillende soorten speakers op elkaar af te stemmen (bv. keuken en woonkamer), zodat ze op zelfde volumeinstelling ook ongeveer even hard klinken.
[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 27-03-2026 09:17 ]
Slim gedacht; zo dacht ik het ook op te lossen.Canis Lupus schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:16:
[...]
@CeesKees @Rallye Kun je dit niet bereiken door een Volumelimiet op een kamer/speaker te zetten?
Stel je zet deze op 80%, dan is de 0-100 volumeregeling nog maar op 80% van het maximale vermogen, dus kun je in stapjes van 0.8 in plaats van 1.0 regelen![]()
(het is nl. niet dat hij begrenst op 80 dan, hij verdeeld de 0-100 opnieuw)
Werkt bij mij goed, en ik gebruik ook om naastgelegen kamers / verschillende soorten speakers op elkaar af te stemmen (bv. keuken en woonkamer), zodat ze op zelfde volumeinstelling ook ongeveer even hard klinken.
Het minimumvolume blijft dan echter hetzelfde; het verschil tussen 0 en 1 en 2 is gewoonweg te groot bij de meeste speakers.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ha, ja. Viel mij vorige week ook al op. En nu mijn zoon het huis uit is merk ik dat ik maar weinig speakers van Sonos heb. Ook de bediening op het telefoonscherm is weer terug. Niet dat ik het gebruik trouwens. Maar, de app wordt wel steeds uitgebreider en mooier.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je kunt momenteel wel zeggen de app best goed is geworden, ik ervaar geen problemen meer ook de volume slider werkt weer vlot kortom er kunnen weer nieuwigheidjes toegevoegd wat mij betreft.
Nog steeds de wens dat we legaal front speakers kunnen toevoegen 😎
De grap is eigenlijk dat die functionaliteit al gewoon in de huidige Sonos app zit, maar simpelweg is uitgeschakeld. Het was ooit onderdeel van een beta die je zelf kon activeren om te testen.merlin1201 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:30:
Dat third party apps zoals SonoSequencr werken, komt alleen doordat ze die functie nog uit de code van de Sonos app kunnen aanspreken. Als Sonos dat stuk code ooit opschoont, is het ook meteen klaar met SonoSequencr.
Juist omdat het er nog steeds in zit, denk ik dat ze er intern nog niet helemaal klaar mee zijn. De CEO van Sonos heeft ook eens aangegeven dat hij enthousiast is over deze wens van gebruikers, maar dat stabiliteit voorlopig voorrang heeft.
En eerlijk is eerlijk: het feit dat het met SonoSequencr nu al kan, laat wel zien dat het technisch gewoon mogelijk is. Ik heb het zelf nog niet getest, maar gescheiden frontkanalen zijn natuurlijk echt een flinke upgrade, en een logische volgende stap als je al een sub en rears hebt.
Ik hoop dan ook dat Sonos dit ooit weer oppakt.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Ik begrijp ook niet waarom ze dit niet gewoon in de beta zetten, bedoel dan is het je eigen zorg of het goed werkt of niet.
Ik begrijp ook eigelijk niet waarom het een probleem zou zijn maar goed de technici weten dit uiteraard beter als ons, verder denk ik dat het en gemiste kans is want ik ziet heel veel gebruikers die frontspeakers gaan aanschaffen
Ik begrijp ook eigelijk niet waarom het een probleem zou zijn maar goed de technici weten dit uiteraard beter als ons, verder denk ik dat het en gemiste kans is want ik ziet heel veel gebruikers die frontspeakers gaan aanschaffen
@CeesKees Nee dus, aangezien het om een technische beperking gaat.
Iemand die ook muziek op een nas heeft staan met afspeellijsten. Ik ontdekte vandaag dat de afspeellijsten vanaf de Nas niet goed meer werken. Herkenbaar voor iemand?
Hi, zijn er meer mensen die problemen hebben met de Spotify integratie (via de Sonos app of de Sonos applicatie op -in mijn geval- de Mac)?
Sommige nummers spelen prima af, maar andere stotteren of skipt ie met een foutmelding dat de dienst niet beschikbaar is en gaat ie naar een volgend nummer.
Best vreemd, want gister werkte het prima.
Sommige nummers spelen prima af, maar andere stotteren of skipt ie met een foutmelding dat de dienst niet beschikbaar is en gaat ie naar een volgend nummer.
Best vreemd, want gister werkte het prima.
Het blijft gewoon een brakke integratie hoor met dat Spotify. Sonos en/of Spotify (geen idee wie dat bepaalt) wijst standaard naar je thuisnetwerk maar in de praktijk presteert het gewoon de ene keer wel en de andere keer niet. Terwijl andere bronnen 0,0 van dat gedrag laten zien.
Het is alsof de Spotify services gewoon tijdelijk even minder werken via die route en als je mensen maar even laat prutsen komt het vanzelf weer op. Ik heb die issues ook wel eens gehad en eigenlijk is er niets concreets wat helpt, en als je gewoon niets doet is het uiteindelijk ook vanzelf weer over.
Ik ben vrij sceptisch over het wijzen naar het thuisnetwerk wat het systeem doet.
Het is alsof de Spotify services gewoon tijdelijk even minder werken via die route en als je mensen maar even laat prutsen komt het vanzelf weer op. Ik heb die issues ook wel eens gehad en eigenlijk is er niets concreets wat helpt, en als je gewoon niets doet is het uiteindelijk ook vanzelf weer over.
Ik ben vrij sceptisch over het wijzen naar het thuisnetwerk wat het systeem doet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen enkele muziekdienst werkt op Sonos altijd probleemloos.
Met Apple Music is het in de basis hetzelfde verhaal. Elke dienst lijkt zo z’n eigen uitdagingen te hebben, bij Spotify ervaar ik vaker afspeelproblemen, terwijl Apple Music al geruime tijd een issue heeft met Dolby Atmos, waarbij het afspelen na een paar nummers stopt en automatisch terugvalt naar stereo.
Spotify werkt bij mij momenteel prima, maar dat is niet altijd zo geweest. Af en toe treden er storingen op waarbij nummers worden overgeslagen of helemaal niet meer afspelen. In het meest frustrerende geval lukt het zelfs een paar uur niet om via de Sonos app muziek met Spotify te spelen, terwijl afspelen via de Spotify app zelf soms nog wel mogelijk is.
Hoe dan ook ben ik op dit moment erg tevreden over de Sonos app, alles lijkt nu zo stabiel mogelijk te werken. Ze hebben alleen de volume slider iets minder gevoelig gemaakt, daar moet ik nog een beetje aan wennen.
Met Apple Music is het in de basis hetzelfde verhaal. Elke dienst lijkt zo z’n eigen uitdagingen te hebben, bij Spotify ervaar ik vaker afspeelproblemen, terwijl Apple Music al geruime tijd een issue heeft met Dolby Atmos, waarbij het afspelen na een paar nummers stopt en automatisch terugvalt naar stereo.
Spotify werkt bij mij momenteel prima, maar dat is niet altijd zo geweest. Af en toe treden er storingen op waarbij nummers worden overgeslagen of helemaal niet meer afspelen. In het meest frustrerende geval lukt het zelfs een paar uur niet om via de Sonos app muziek met Spotify te spelen, terwijl afspelen via de Spotify app zelf soms nog wel mogelijk is.
Hoe dan ook ben ik op dit moment erg tevreden over de Sonos app, alles lijkt nu zo stabiel mogelijk te werken. Ze hebben alleen de volume slider iets minder gevoelig gemaakt, daar moet ik nog een beetje aan wennen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
@ZesBarkiePK om eerlijk te zijn zijn al mijn andere 'muziekdiensten' lokaal, en streamen van eigen storage heeft gewoonweg nooit problemen. Zolang je storage up is uiteraard.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doe je goed, en ook leuk om eens te horen dat dat probleemloos werkt.Gonadan schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:23:
@ZesBarkiePK om eerlijk te zijn zijn al mijn andere 'muziekdiensten' lokaal, en streamen van eigen storage heeft gewoonweg nooit problemen. Zolang je storage up is uiteraard.
Zelf gebruik ik het nog niet, maar misschien moet ik mijn cd collectie ook maar eens gaan digitaliseren. Op dit moment gebruik ik eigenlijk alleen Spotify, vooral voor het gemak.
Tot nu toe heb ik me er nog niet toe kunnen zetten, mede omdat ik eerst opslag nodig heb. Een NAS zou het mooist zijn, maar met bijbehorende storage is dat nu best een flinke investering.
Misschien is het aansluiten van een externe HDD op mijn router een goede manier om laagdrempelig te beginnen.
https://www.vzms.nl/over-vzms/cd-ripping-serive/ZesBarkiePK schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:48:
[...]
Doe je goed, en ook leuk om eens te horen dat dat probleemloos werkt.
Zelf gebruik ik het nog niet, maar misschien moet ik mijn cd collectie ook maar eens gaan digitaliseren. Op dit moment gebruik ik eigenlijk alleen Spotify, vooral voor het gemak.
Tot nu toe heb ik me er nog niet toe kunnen zetten, mede omdat ik eerst opslag nodig heb. Een NAS zou het mooist zijn, maar met bijbehorende storage is dat nu best een flinke investering.
Misschien is het aansluiten van een externe HDD op mijn router een goede manier om laagdrempelig te beginnen.
[Afbeelding]
Hou je er rekening mee dat de Sonos database maar maximaal 65.000 nummers aan kan? Google maar eens op Sonos 65k limit. Bij meer nummers moet je toch naar Plex of iBroadcast.
Ik zou zeker digitaliseren, verlaagt de drempel om je CD's te luisteren aanzienlijk! Zelf heb ik alles handmatig met Exact Audio Copy en MusicBrainz Picard geript en getagd, maar nu hou ik ook heel erg van dit soort "precisie/organisatie"werkZesBarkiePK schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:48:
[...]
Ik heb zo op Google Drive gezet (mix van MP3 (v0) en FLAC), zodat ik ze ook op mijn laptop overal kan luisteren en gelijk een backup heb. Af en toen synchroniseer ik handmatig van Drive naar NAS, met Total Commander.
Mijn collectie is nu +/- 30.000 nummers, dus nog lang niet aan de 65.000 Sonos limit.
De Sonos Play is binnen. Klinkt goed, set up was erg makkelijk. Deze zomer eens kijken hoe hij buiten werkt.
Ik heb 2 extra sonos era 300 gekocht om als front speakers toe te voegen in de sonosequencr app
Voor degene die dit gebruikt kan die mij een kleine handleiding sturen hoe dit werkt en helpen met het toevoegen van speakers
Ik heb de ultra arc 2 keer de sub gen3 en nu 4 keer de era 300.
Voor degene die dit gebruikt kan die mij een kleine handleiding sturen hoe dit werkt en helpen met het toevoegen van speakers
Als ik zo Reddit doorneem, lijkt het niet moeilijk. Waarom begin je niet gewoon? Of heb je dat gedaan en loop je ergens tegenaan?
Het is echt niet zo heel moeilijk maar voor je begin zou ik toch even dit filmpje bekijken, want zit je er op te wachten dat je hoogte speakers niet meer werken? Ikzelf was best enthousiast in eerste instantie maar om mijn Arc zo te downgraden naar simpele center speakers dat vind ik wel een ding laat staan een Ultra...kon je net zo goed een simpele playbar nemen.
Ook kun je de volume niet aanpassen van de front's want mijn play 1's klonken te zacht maar ook true play werkt niet meer, al met al net ff te veel functies die ja toch gaat missen tenminste ik wel.
Uiteindelijk hoop ik dat Sonos zelf het toevoegen van frontspeakers gaat ondersteunen.
evt kun je gemini vragen hoe je e.a instel.
https://www.reddit.com/r/...k%20Apply%2C%20and%20wait.
YouTube: $3 for ridiculously wide soundstage with Sonos Arc Ultra, but....
Ook kun je de volume niet aanpassen van de front's want mijn play 1's klonken te zacht maar ook true play werkt niet meer, al met al net ff te veel functies die ja toch gaat missen tenminste ik wel.
Uiteindelijk hoop ik dat Sonos zelf het toevoegen van frontspeakers gaat ondersteunen.
evt kun je gemini vragen hoe je e.a instel.
https://www.reddit.com/r/...k%20Apply%2C%20and%20wait.
YouTube: $3 for ridiculously wide soundstage with Sonos Arc Ultra, but....
[ Voor 5% gewijzigd door merlin1201 op 05-04-2026 14:25 ]
Waar ik tegenaan loopt is als ik de sonosequencr app open en hoe ik dan moet beginnen.
Dankzij medetweakers weet ik nu wel om de speakers toe te voegen
Zou graag willen weten als ik de app open hoe ik dan moet beginnen stap voor stap.
Dankzij medetweakers weet ik nu wel om de speakers toe te voegen
Zou graag willen weten als ik de app open hoe ik dan moet beginnen stap voor stap.
Er staan geen hapklare brokken dus zal je zelf even moeten proberen hoe e.a werkt, en volgens mij als je inlees op Reddit dan is het toch vrij simpel, mij is het ook gelukt, een beetje tweaker ;-)
Ik zal je een voorzet geven.
1 Alles ontkoppelen dwz de sub's de rear's alles verwijderen uit je home theater opstelling, dus dan heb je alle speakers los.. in de gewone sonos app doe je dat.
2 open de squequencer app en ga naar devices, en ga naar je Arc (in mijn geval de woonkamer) en klik op config onderaan.
3 Daar voeg je stereo left toe en stereo right, de subs en de rears dat moet je soms ff wat vaker doen, pakt niet altijd gelijk, soms ff uit de config en terug. wel per speaker doen, dus niet alles tegelijk willen.
en dat is alles...gewoon ff proberen je kunt niets kapot maken, denk ik ;-)
Ik zal je een voorzet geven.
1 Alles ontkoppelen dwz de sub's de rear's alles verwijderen uit je home theater opstelling, dus dan heb je alle speakers los.. in de gewone sonos app doe je dat.
2 open de squequencer app en ga naar devices, en ga naar je Arc (in mijn geval de woonkamer) en klik op config onderaan.
3 Daar voeg je stereo left toe en stereo right, de subs en de rears dat moet je soms ff wat vaker doen, pakt niet altijd gelijk, soms ff uit de config en terug. wel per speaker doen, dus niet alles tegelijk willen.
en dat is alles...gewoon ff proberen je kunt niets kapot maken, denk ik ;-)
[ Voor 61% gewijzigd door merlin1201 op 05-04-2026 17:26 ]
Voordat je in Sonosequencr aan de slag gaat, moet je ervoor zorgen dat je hardware goed is georganiseerd en gekalibreerd is.ben1303 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:56:
Ik heb 2 extra sonos era 300 gekocht om als front speakers toe te voegen in de sonosequencr app
Individuele setup:
Zorg ervoor dat elke speaker aan staan en als een afzonderlijk apparaat zichtbaar is in de officiële Sonos-app.
Tijdelijke groepen maken:
Koppel de twee era 300's (je fronts) als een stereopaar
Groepeer de Arc + Sub + Era 300’s samen
Trueplay-kalibratie:
Voer Trueplay-tuning uit voor je stereopaar en daarna voor de Arc-groep.
Hiermee wordt het akoestische profiel opgeslagen op de speakers.
Alles ontkoppelen:
Zodra de tuning klaar is, ontkoppel je alle speakers zodat ze weer afzonderlijk zichtbaar zijn in de app.
Nu gebruik je SonosSequencr om de speakers op een manier te koppelen die de standaard Sonos-app normaal niet toestaat.
Vernieuwen:
Open SonosSequencr en vernieuw de apparatenlijst.
Klik op je “Center”-speaker (de Arc).
Voeg fronts toe:
Voeg je twee frontspeakers (de 300's) toe, klik op Apply en wacht tot het proces klaar is.
Voeg rears toe:
Voeg je twee achterspeakers toe, klik op Apply en wacht.
Voeg de Sub toe:
Voeg als laatste de Sub toe aan de configuratie, klik op Apply en wacht.
De laatste stap is het activeren van de Trueplay Sequence in SonosSequencr
Thanks voor de tips ga er straks is rustig voor zitten en laat weten hoe het geluid klinkt met 2 extra frontspeakers
Alsnog bedankt.
Alsnog bedankt.
Ik gebruik al jaren een Sonos Arc met achterspeakers en dat werkte altijd probleemloos. Sinds kort valt me echter iets op: wanneer ik via mijn Apple TV naar YouTube of Spotify luister, doen de achterspeakers niets meer.
Gebruik ik daarentegen de YouTube- of Spotify-app rechtstreeks op mijn tv, dan werken de achterspeakers wél en versterken ze het geluid zoals verwacht.
Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een recente update lijkt dit veranderd. Waar kan dit aan liggen?
Gebruik ik daarentegen de YouTube- of Spotify-app rechtstreeks op mijn tv, dan werken de achterspeakers wél en versterken ze het geluid zoals verwacht.
Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een recente update lijkt dit veranderd. Waar kan dit aan liggen?
Waarschijnlijk is de pass-true niet goed ingesteld, dus kijk op je tv of daar niet was is veranderd.
Kijk in je sonos app wat deze aangeef, pcm of stereo of DD 5.1 evt Atmos
Kijk in je sonos app wat deze aangeef, pcm of stereo of DD 5.1 evt Atmos
[ Voor 27% gewijzigd door merlin1201 op 07-04-2026 17:53 ]
Denk niet dat het de pass through is. Apple heeft sinds de laatste update de zgn, Continuous Audio Connection. Om missers tijdens het schakelen van bijvoorbeeld 5.1 naar Atmos te voorkomen krijgt nu alles van de Apple TV de code voor Atmos mee - ook al is het eigenlijk stereo of DD 5.1.
Als je Arc denkt hij Atmos krijgt, maar het is stereo met een Atmos-code, dan geeft de Sonos niet het achtergrondgeluid mee dat je normaal wel hebt (en dat Sonos zelf bedenkt). Dus alleen geluid van voren.
Zie https://en.community.sono...29/apple-tv-sonos-6933458
Dus @DeJurist wat zegt de Sonos app dat je op zo’n moment voor signaal krijgt? Atmos, ook al hoor je stereo?
Als je Arc denkt hij Atmos krijgt, maar het is stereo met een Atmos-code, dan geeft de Sonos niet het achtergrondgeluid mee dat je normaal wel hebt (en dat Sonos zelf bedenkt). Dus alleen geluid van voren.
Dus @DeJurist wat zegt de Sonos app dat je op zo’n moment voor signaal krijgt? Atmos, ook al hoor je stereo?
Mijn Sonos app geeft Atmos-audio aan bij het bekijken van YouTube-video’s op de Apple TV. Is dit op te lossen? Hoewel het stereo geluid was, droeg het wel bij aan de ervaring.Rallye schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:29:
Denk niet dat het de pass through is. Apple heeft sinds de laatste update de zgn, Continuous Audio Connection. Om missers tijdens het schakelen van bijvoorbeeld 5.1 naar Atmos te voorkomen krijgt nu alles van de Apple TV de code voor Atmos mee - ook al is het eigenlijk stereo of DD 5.1.
Toch vreemd dat het na de laatste update is.
Youtube heeft geen atmos dus als de app dat wel aangeeft klopt dit niet, wel bijzonder.
Maar volgens die thread is dit gewoon uit te zetten
Youtube heeft geen atmos dus als de app dat wel aangeeft klopt dit niet, wel bijzonder.
Maar volgens die thread is dit gewoon uit te zetten
[ Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 07-04-2026 21:34 ]
Na het uitschakelen van de optie voor een constante HDMI-verbinding, functioneren de achterspeakers nu correct. Het is onduidelijk waarom Apple deze update als gunstig beschouwde.
Ik heb alle groepen ontkoppeld in de sonos app en alles staat nu apart.
Ben naar de sonosequencr app gegaan en op device gedrukt en dan loop ik vast
Ik heb naar beneden geswipt maar ik krijg niks te zien.
Ben naar de sonosequencr app gegaan en op device gedrukt en dan loop ik vast
Ik heb naar beneden geswipt maar ik krijg niks te zien.
Ik kan je hier niet mee helpen, maar het helpt wel als je in de juiste Sonos-taal spreekt. Je zegt “ Ik heb alle groepen ontkoppeld in de sonos app en alles staat nu apart.” Maar je bedoelt dat je alle speakers in de “kamers” hebt losgekoppeld?
Ja heb alles losgekoppeld
Maar als naar devce gaat in de sonosequencr app zie ben dan weet ik even niet wat ik moet zien en doen
Maar als naar devce gaat in de sonosequencr app zie ben dan weet ik even niet wat ik moet zien en doen
Het loskoppelen is geen probleem.
Het gaat om de sonosequencr app,wat moet ik daar activeren om mijn apparaten te kunnen zien.
Het geeft nu aan geen apparaten gevonden.
Ik hoef alleen te weten wat ik moet doen om mijn apparaten te kunnen zien en of ik meer dingen moet activeren in de app.
Het gaat om de sonosequencr app,wat moet ik daar activeren om mijn apparaten te kunnen zien.
Het geeft nu aan geen apparaten gevonden.
Ik hoef alleen te weten wat ik moet doen om mijn apparaten te kunnen zien en of ik meer dingen moet activeren in de app.
@ben1303 Logisch dat je hulp nodig hebt bij een lastig probleem, maar wat heb jezelf al gevonden en waarom lukt het niet? Ik mis nu een stukje inzet van jouw kant bij het oplossen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar
Het was gewoon geduld hebben
En moet zeggen is een mooi breed geluid en bij de voorste era 300 komt het geluid uit de voorkant bovenkant en zijkant
Nu even testen met atmos films en ander content.
En moet zeggen is een mooi breed geluid en bij de voorste era 300 komt het geluid uit de voorkant bovenkant en zijkant
Klopt soms duurt dat koppelen even.ben1303 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:30:
Ben benieuwd naar jou ervaringen en vooral wat atmos doet op je voorste era’s. Want volgens wat ik zo lees wordt Atmos niet goed ondersteund en is het eigelijk alleen 5.1. Maar corrigeer me gerust.
Beste is ok te testen met de dolby 5.1 test tones en de Atmos demo trailers
[ Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 11-04-2026 21:39 ]
Van alles vragen en het uiteindelijk zelf oplossen en niet vertellen hoe je het opgelost hebt.....ben1303 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:30:
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
er stond dus dat het alleen een kwestie van geduld was meer was het niet kan er ook niks meer van maken.
Maar waar moest je dan geduld voor hebben?
Zojuist de nieuwe app en firmware geïnstalleerd.
Ik moet alleen Trueplay nog even opnieuw instellen, omdat ik de speakers iets heb verplaatst, en met zo’n firmware update is dat meteen een mooi moment om het weer even goed te doen.
Ook heb ik de akoestiek in m’n woonkamer aangepakt door een latten wand te plaatsen en merk dat ik het volume wat zachter moet zetten. Waar ik voorheen volume 30 - 40 lekker hard vond voor overdag Spotify luisteren is het nu eerder volume 20 - 30. Kijk ik een blu-ray dan is volume 15 meer dan genoeg.
Spotify werkt hier trouwens ook echt top sinds ik alleen nog de Sonos app gebruik voor het afspelen. De Sonos app streamt direct lossless vanaf de Spotify servers en dat draait verrassend stabiel.
Kortom hier een zeer tevreden Sonos gebruiker.
Ik moet alleen Trueplay nog even opnieuw instellen, omdat ik de speakers iets heb verplaatst, en met zo’n firmware update is dat meteen een mooi moment om het weer even goed te doen.
Ook heb ik de akoestiek in m’n woonkamer aangepakt door een latten wand te plaatsen en merk dat ik het volume wat zachter moet zetten. Waar ik voorheen volume 30 - 40 lekker hard vond voor overdag Spotify luisteren is het nu eerder volume 20 - 30. Kijk ik een blu-ray dan is volume 15 meer dan genoeg.
Spotify werkt hier trouwens ook echt top sinds ik alleen nog de Sonos app gebruik voor het afspelen. De Sonos app streamt direct lossless vanaf de Spotify servers en dat draait verrassend stabiel.
Kortom hier een zeer tevreden Sonos gebruiker.
Never mind
[ Voor 108% gewijzigd door Nero22 op 14-04-2026 21:20 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
@ZesBarkiePK je kan het maximale volume ook aanpassen. Dan heb je wat kleinere stappen in je volumeregeling
@ZesBarkiePK Fijn dat het goed werkt!. Kleine correctie: de Sonos app streamt niets. De speakers halen zelf de stream op; de app is enkel een afstandsbediening voor het systeem.
Thnx voro de verduidelijking. Groot en belangrijk verschil, anders moet je steeds met je gsm in de buurt blijven. Nu enkel om te bedienenRallye schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:34:
@ZesBarkiePK Fijn dat het goed werkt!. Kleine correctie: de Sonos app streamt niets. De speakers halen zelf de stream op; de app is enkel een afstandsbediening voor het systeem.
Ik heb dit probleem nog steeds. Alle paden opnieuw opgebouwd. Op de Nas de juiste SMB enz enz. De grap is dat op de windows app en prima werkt, het via de online tool prima werkt. Maar via de app dus niet. Het lijkt dus wel echt aan de app te liggen. Niemand anders dit probleem?Yamahaa schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:44:
Iemand die ook muziek op een nas heeft staan met afspeellijsten. Ik ontdekte vandaag dat de afspeellijsten vanaf de Nas niet goed meer werken. Herkenbaar voor iemand?
Benieuwd hoe dat eruitziet bij 2 Five of 2 Era 300. Past dat allemaal wel?
Ik heb die update trouwens nog niet.
Ik heb die update trouwens nog niet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dan ook nog even de surrounds en de sub bij de woonkamer en het is compleet 😎 mja dan wordt plaatje idd groot
Ja, dat gaat allemaal nooit netjes passen. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind het wel een leuke toevoeging dat de Sonos app nu afbeeldingen van de speakers laat zien.
Ik zie nog geen paren in mijn app (Android, laatste versie app)ZesBarkiePK schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:03:
@GerCor Nee dat past inderdaad niet.
[Afbeelding]
@Ilankroon Ik gebruik de Sonos app op een iOS toestel, dus het zou kunnen dat deze functie (nog) niet beschikbaar is op Android. Ik heb zelf geen Android apparaat om het mee te vergelijken.
Jep, in Android inderdaad nog niet beschikbaar. Gisteren even gezocht en ik heb ook de nieuwste versie. Wat ik nu nog graag zou willen is dat de radiozenders meer met kleur gaan werken. Tot nu alleen gezien bij Skyradio waarbij de achtergrond groenis en Radio Suriname (kwam ik toevallig tegen). Bij sommige zenders wordt het woord(je) stream in een andere kleur weergegeven maar de meeste zijn gewoon grijs. Zijn details maar als het kan, pas het dan ook toe.Ilankroon schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:49:
[...]
Ik zie nog geen paren in mijn app (Android, laatste versie app)
:strip_exif()/f/image/U8u55mFPiHXRbhBBx0mmSmmz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rGqK8vLN7BPMwbmVYkcZCbk5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZqS8DqPCscBzTvJVZeySblIj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 21-04-2026 12:30 ]
Als ze nu die Fives vertikaal hadden gezet, had het misschien wel gepast. Is dat sowieso niet de aangeraden opstelling voor een stereo paar Fives?ZesBarkiePK schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:03:
@GerCor Nee dat past inderdaad niet.
[Afbeelding]
@kikashi Ik heb ze horizontaal neergezet omdat je dan een breder stereobeeld krijgt. En om heel eerlijk te zijn; op de Flexson stands vind ik ze horizontaal ook gewoon net wat mooier staan.
Ik mag de nieuwe beta app testen heb het net opnieuw gedownload dus kijken wat er nieuw aan is.
Ik weet niet of het ook voor de app geldt, maar houd er rekening mee dat voor in ieder geval de producten een NDA (Non Disclosure Agreement) geldt. Maar, weet dus niet of dat ook geldt voor de app beta.ben1303 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:20:
Ik mag de nieuwe beta app testen heb het net opnieuw gedownload dus kijken wat er nieuw aan is.
Mijn reviews al gezien?
Ik zag net de mail van sonos ik mag de Android spatial trueplay testen
Heb net ook een update ögedaan was geen kleintje.
Dus maar is kijken en luisteren hoe dat klinkt.
@ben1303 Heb je de opmerking gelezen over de Non Disclosure Agreement die je getekend hebt?
En je hebt niks getekend?ben1303 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:34:
Ik zag net de mail van sonos ik mag de Android spatial trueplay testen
Nou als je je aanmeldt als beta tester dan krijg je eerst de hele "Beta Tester and Confidentiality Agreement" te lezen, en onderaan deze tekst kun je zelf kiezen of je akkoord of niet akkoord gaat met deze regels. En jij hebt duidelijk voor akkoord gekozen, want anders was je nu geen beta tester geweest. Dus misschien wel slim om deze Beta Tester and Confidentiality Agreement nog is goed door te lezen...ben1303 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:53:
er is niks getekend
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 22-04-2026 16:11 ]
Let wel, er zou goed een verschil kunnen zitten tussen aanmelden voor bèta app updates via de Google Play Store, en het reguliere bèta programma van Sonos. Ik vermoed namelijk dat dit wellicht het reguliere bèta traject van Sonos via Google Play Store betreft. Dan heb je die nda denk ik/volgens mij niet.DON PAPA schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:35:
[...]
Nou als je je aanmeldt als beta tester dan krijg je eerst de hele "Beta Tester and Confidentiality Agreement" te lezen, en onderaan deze tekst kun je zelf kiezen of je akkoord of niet akkoord gaat met deze regels. En jij hebt duidelijk voor akkoord gekozen, want anders was je nu geen beta tester geweest. Dus misschien wel slim om deze Beta Tester and Confidentiality Agreement nog is goed door gaat lezen...
Mijn reviews al gezien?
Ow oke, ik dacht inderdaad dat hij zich had aangemeld als beta tester op de sonos website, aangezien ik in de Google Play Store geen optie zie voor de Sonos dèta appPeacekeeperNL schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:48:
[...]
Let wel, er zou goed een verschil kunnen zitten tussen aanmelden voor bèta app updates via de Google Play Store, en het reguliere bèta programma van Sonos. Ik vermoed namelijk dat dit wellicht het reguliere bèta traject van Sonos via Google Play Store betreft. Dan heb je die nda denk ik/volgens mij niet.
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 22-04-2026 15:54 ]
Zit ook eens even te kijken, maar zie m in dit geval indd ook nergens. Normaliter zie ik wel (voor andere apps) dat het beta kanaal vol zit, of dat je je er nog voor kan aanmelden. Hier geen van de twee... HmmmDON PAPA schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:50:
[...]
Ow oke, ik dacht inderdaad dat hij zich had aangemeld als beta tester op de sonos website, aangezien ik in de Google Play Store geen optie zie voor de Sonos dèta app
Dan toch mogelijk de nda van toepassing.
Mijn reviews al gezien?
Sorry ik heb me inderdaad ooit aangemeld bij sonos als beta tester.
Was wel een tijdje geleden kreeg gisteren ineens een mail van Sonos om te testen en de app te downloaden?
Was wel een tijdje geleden kreeg gisteren ineens een mail van Sonos om te testen en de app te downloaden?
Ben de bèta app aan het testen
Dus heb de spatial trueplay Android uitgevoerd en heb wat muziek en films getest.
Ik moet zeggen kan niet echt veel verschil horen met normale trueplay.
Er zouden ook nieuwe functies zijn die kan ik ook niet vinden.
Dus even een mail naar sonos gestuurd voor tips en wat er nieuw is.
En anders weer snel terug naar mijn sonosseqer app met mijn frontspeakers dat maakt echt een verschil.
Dus heb de spatial trueplay Android uitgevoerd en heb wat muziek en films getest.
En anders weer snel terug naar mijn sonosseqer app met mijn frontspeakers dat maakt echt een verschil.
spatial trueplay? wat moet ik me daarbij voorstellen zit dat ook al in iOS? of in de beta
Zit in de bèta en is voor de arc ultra.
Ik hoor weinig verschil.
Ik hoor weinig verschil.
Ok jammer dat het niet ook voor de gewone arc is aangezien deze ook Atmos speakers heeft
Zoals een aantal personen hiervoor ook al zeggen: Ik weet zeker dat jij dit hier allemaal niet mag zeggen met de NDA die je van Sonos ondertekend hebt.. Als ik jou was zou ik de berichten rondom deze test weghalen, voordat je straks grotere problemen hebt met Sonos.ben1303 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:34:
Ben de bèta app aan het testen
[ Voor 3% gewijzigd door Sahi_NL op 24-04-2026 15:23 ]
Ik begrijp nog steeds niet dat er nieuwe functionaliteiten in de app worden gezet terwijl de problemen die in 2024 zijn geïntroduceerd in de S1 app nog niet zijn opgelost.
Sahi_NL schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 15:22:
[...]
Zoals een aantal personen hiervoor ook al zeggen: Ik weet zeker dat jij dit hier allemaal niet mag zeggen met de NDA die je van Sonos ondertekend hebt.. Als ik jou was zou ik de berichten rondom deze test weghalen, voordat je straks grotere problemen hebt met Sonos.
offtopic:
De andere berichten kan ie niet meer wijzigen, omdat die ouder zijn dan 48 uur. Het bericht uit jouw quote daarentegen kan ie nog wel intrekken. Echter helpt jouw (volledige) quote daarin ook niet echt, omdat die niet (mee) gewijzigd wordt, mocht ie zijn bericht toch intrekken.
Handiger was dan geweest om de quote handmatig in te korten of @ben1303 alleen te taggen in je bericht. Bij berichten die hij inmiddels niet meer kan wijzigen, kan hij een TR aanmaken met het verzoek de betreffende berichten leeg te halen, mocht ie dat willen.
Maar ik denk dat we nu in ieder geval beter weer on topic Sonos kunnen behandelen
De andere berichten kan ie niet meer wijzigen, omdat die ouder zijn dan 48 uur. Het bericht uit jouw quote daarentegen kan ie nog wel intrekken. Echter helpt jouw (volledige) quote daarin ook niet echt, omdat die niet (mee) gewijzigd wordt, mocht ie zijn bericht toch intrekken.
Handiger was dan geweest om de quote handmatig in te korten of @ben1303 alleen te taggen in je bericht. Bij berichten die hij inmiddels niet meer kan wijzigen, kan hij een TR aanmaken met het verzoek de betreffende berichten leeg te halen, mocht ie dat willen.
Maar ik denk dat we nu in ieder geval beter weer on topic Sonos kunnen behandelen
Mijn reviews al gezien?
Er stond niks over geheimhouding of iets dergelijks.
En wat ik begreep moet ik alleen kijken en luisteren of er problemen optreden en deze melden.
Er is niks toegevoegd.
En wat ik begreep moet ik alleen kijken en luisteren of er problemen optreden en deze melden.
Er is niks toegevoegd.
Op dit heb je akkoord moeten geven voor bèta tester:ben1303 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:25:
Er stond niks over geheimhouding of iets dergelijks.
BETA TESTER AND CONFIDENTIALITY AGREEMENT
You acknowledge that you are participating in a Sonos Beta program and the info you learn as a tester is confidential and cannot be shared
You agree to keep confidential and not disclose or discuss to any third party: a) The Beta Product, b) Beta Service, c) Sonos Materials, d) Sonos development or marketing plans that you learn about as part of your participation as tester, e) your participation in the Beta program, and f) verbal or written communications from Sonos employees, agents, contractors or other representatives regarding Sonos Materials, the Beta Product and Beta Service. The confidentiality requirements continue until all of the above become publicly known.
Edite: Maar even wat ingekort voor @ZesBarkiePK
[ Voor 216% gewijzigd door DON PAPA op 24-04-2026 20:33 ]
@DON PAPA Sorry, dat was wel erg bot van me. Maar stiekem vind ik het juist wel leuk hoe @ben1303 altijd zo fanatiek met z’n Sonos bezig is.
[ Voor 91% gewijzigd door ZesBarkiePK op 25-04-2026 00:48 ]
Welke problemen zijn dat dan?ASS-Ware schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 15:25:
Ik begrijp nog steeds niet dat er nieuwe functionaliteiten in de app worden gezet terwijl de problemen die in 2024 zijn geïntroduceerd in de S1 app nog niet zijn opgelost.
Op zich kan ik me wel voorstellen dat Sonos doorgaat met het nieuwere spul…..
Sinds die app update die zoveel problemen gaf worden de namen van Apple Music Playlists niet meer afgebeeld bij afspelen.Rallye schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:53:
[...]
Welke problemen zijn dat dan?
Op zich kan ik me wel voorstellen dat Sonos doorgaat met het nieuwere spul…..
Ze zijn nog wel zichtbaar bij het instellen van een alarm.
Je legt een verband tussen jouw probleem met S1 en die update - maar die was toch alleen voor de S2 app? Of is het meer dat het tijdstip waarop deze feature vervlogen ging hetzelfde was als de introductie van de foute S2 app?
Van de S1-app is bovendien gezegd dat verloren feautures waarschijnlijk niet terugkomen. En dit zou ook nog een Apple-probleem kunnen zijn.
Van de S1-app is bovendien gezegd dat verloren feautures waarschijnlijk niet terugkomen. En dit zou ook nog een Apple-probleem kunnen zijn.
Het probleem begon na de app update en de namen zijn wel zichtbaar bij het instellen van een alarm.Rallye schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:25:
Je legt een verband tussen jouw probleem met S1 en die update - maar die was toch alleen voor de S2 app? Of is het meer dat het tijdstip waarop deze feature vervlogen ging hetzelfde was als de introductie van de foute S2 app?
Dus Apple probleem?
Ik denk het niet.
Desondanks zie ik de link met de dramatische mei 2024 S2 update niet. Heb je Sonos al eens gebeld over het feit dat dit op S1 nogsteeds mis is?
Die link heb ik ook nergens gelegd.Rallye schreef op woensdag 29 april 2026 @ 07:53:
Desondanks zie ik de link met de dramatische mei 2024 S2 update niet.
Niet gebeld, maar wel support benaderd.Heb je Sonos al eens gebeld over het feit dat dit op S1 nogsteeds mis is?
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
:strip_exif()/f/image/GvvqhwkzdqTPvHcplO3WJRZD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JX0C61elGVJUQ1nt6Xri8GFf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZZYS3V4TkAFPFtVaXw9eHbaQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oSJFphqzjpgUFz2zDDv72e1T.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6TKvzgYdzD9dWahXH9e3p7K0.jpg?f=fotoalbum_large)