Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 200 201 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hieperdepiep schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:46:
Heeft er iemand bij de originele Sonos era 300 standaard, de stroomkabel en internet kabel via de interne goot kunnen krijgen? Hoe heb je het anders netjes op kunnen lossen?
Ik heb alleen de stroomkabel er door heen lopen en kan me niet voorstellen dat daar ook nog een ethernetkabel bij past.

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:14
EagleTitan schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:40:
[...]

Ik heb alleen de stroomkabel er door heen lopen en kan me niet voorstellen dat daar ook nog een ethernetkabel bij past.
Dat gevoel heb ik dus ook, alleen hoe hebben/zouden jullie het afwerken dan?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:07
Er zijn ook dunne ethernet kabels.
Misschien past dat?

Maar aangezien de stekker van sonos door de buis moet passen, kan ik mij niet voorstellen dat er geen kabeltje bij past.

Je zou ook de usbc kunnen verlengen, dan heb je die adapter ook niet achter de speaker hangen.
5 meter zou moeten kunnen.

• dekkersp
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:06
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de afstandsbediening van de TCL 65C7K aan de Sonos Playbar?

De Playbar is via de optische kabel aangesloten aan de TV, dus er komt gewoon tv-geluid uit. Echter het lukt me niet om het volume en aan/uit werkend te krijgen. Heb de Playbar al reset, bluetooth op tv uitgeschakeld, de AB proberen te koppelen via de Sonos app, waarbij het eindelijk lijkt te lukken.... maar toch niet.

Tips en advies welkom. Als het aan de TCL AB ligt, dan zou ik een nieuwe universele moeten aanschaffen.

• alex3305
  • Laatst online: 15:01
Was er afgelopen nacht een Sonos update?

Ik werd rond 03:00u wakker van de Ray op de slaapkamer die afwisselend een enorm felle rode en witte led liet zien. Heel irritant.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
alex3305 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:39:
Was er afgelopen nacht een Sonos update?

Ik werd rond 03:00u wakker van de Ray op de slaapkamer die afwisselend een enorm felle rode en witte led liet zien. Heel irritant.
Bij mij niet. Je kunt automatische updates uitzetten of verplaatsen naar een andere dagdeel. (zit achter settings, general settings, system updates, schedule)

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 13-11-2025 15:49 ]

• alex3305
  • Laatst online: 15:01
Exactor it schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:48:
Bij mij niet. Je kunt automatische updates uitzetten of verplaatsen naar een andere dagdeel. (zit achter settings, general settings, system updates, schedule)
Bedankt! Zo leren we elke dag iets nieuws :). Ik heb de updates naar de middag verplaatst.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Wat zouden jullie, eventuele ervaringsdeskundigen, mij aanraden:

Ik had een Bose Lifestyle 650 5.1 set. Daar hoorde een Bose Acoustimass 300 subwoofer bij (10" driver). Was prima tevreden met de set (zowel qua sound als looks) maar Bose stopt met de ondersteuning voor SoundTouch. Dat is voor mij wel een dingetje, dus maar tijdig verkocht voor die ondersteuning stopt en voor Black Friday.
Nu wachtend op een deal voor:

- Sonos Arc Ultra
- Sonos Era 100 (300 vind ik helaas iets te groot om aan de muur te hangen en ik denk ook overkill als surround speakers voor mij)
- Sonos Sub 4 of Sub 4 Mini

Ik wil alles in één keer aanschaffen. Speel niet veel Atmos content af en heb 2 jonge kindjes. Het gaat vooral om tv/films/series kijken, af en toe muziek afspelen. De benedenverdieping is zo'n 40m2.
Films en muziek spelen wij helaas nooit meer af op standje bioscoop, zeg maar. Maar wil wel gewoon degelijk geluid en heb het budget. Mijn twijfel zit hem nog een klein beetje in Era 100 vs 300, met name richting de toekomst. Maar goed, kan altijd de 100 elders plaatsen en de 300 of de dan nieuwste speakers aanschaffen. Neig dus gewoon naar de 100.

Twijfel meer over de sub 4 vs sub mini. De vrouw vindt het sowieso allemaal maar onnodig, lelijk en het staat in de weg. Jullie kennen het wel. Maar ik ben bang dat als ik de Sub Mini neem, ik wat teleurgesteld ga zijn. Maar zoals gezegd: écht die bass vol open of een film hard spelen doen we ook weer niet. Althans, op dit moment niet. Ik lees ook wel positieve verhalen (o.a. hier) over de Sub Mini, maar ook genoeg wat minder positieve verhalen. Sonos zelf raadt de Sub Mini niet (pro-actief) aan i.c.m. een Arc Ultra in ieder geval.
Toch maar gewoon een Sub 4? :P

• FRANQ
@remzor ik denk dat de 4mini nauwelijks een bijdrage kan leveren.
De ultra produceert zelf al prima bass.

Ik zou daar zeker een sub4 bij zetten.

Dat is op basis van wat ik kon testen in de MM op een rustige vrijdagochtend.
De mini had nauwelijks een hoorbaar verschil.
Maar dat is natuurlijk in een winkel van een paar duizend m2.

[ Voor 38% gewijzigd door FRANQ op 13-11-2025 21:20 ]

• Exactor it
  • Nu online
Bij mij op 4*5 doet de mini wel wat icm arc en 2x era 100 hoor. Een sub testen in een vliegtuighangar lijkt me niet de beste methode. Overigens vindt mijn vrouw dat de sub meer doet dan ik, getuige haar woorden als ik Battlefield speel drie kamers verderop.

Ik heb bewust de mini gekocht omdat de ruimte klein is. Als er meer ruimte is, altijd voor groter gaan. Je kunt altijd het geluid wat achter zetten immers. Harder is begrensd door je vermogen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Exactor it op 13-11-2025 22:30 ]

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
remzor schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:10:

Ik had een Bose Lifestyle 650 5.1 set. Daar hoorde een Bose Acoustimass 300 subwoofer bij (10" driver). Was prima tevreden met de set (zowel qua sound als looks) maar Bose stopt met de ondersteuning voor SoundTouch. Dat is voor mij wel een dingetje, dus maar tijdig verkocht voor die ondersteuning stopt en voor Black Friday.

- Sonos Arc Ultra
- Sonos Era 100 (300 vind ik helaas iets te groot om aan de muur te hangen en ik denk ook overkill als surround speakers voor mij)

Ik wil alles in één keer aanschaffen. Speel niet veel Atmos content af en heb 2 jonge kindjes. Het gaat vooral om tv/films/series kijken, af en toe muziek afspelen. De benedenverdieping is zo'n 40m2.
Films en muziek spelen wij helaas nooit meer af op standje bioscoop, zeg maar. Maar wil wel gewoon degelijk geluid en heb het budget. Mijn twijfel zit hem nog een klein beetje in Era 100 vs 300, met name richting de toekomst. Maar goed, kan altijd de 100 elders plaatsen en de 300 of de dan nieuwste speakers aanschaffen. Neig dus gewoon naar de 100.

Twijfel meer over de sub 4 vs sub mini. De vrouw vindt het sowieso allemaal maar onnodig, lelijk en het staat in de weg. Jullie kennen het wel. Maar ik ben bang dat als ik de Sub Mini neem, ik wat teleurgesteld ga zijn. Maar zoals gezegd: écht die bass vol open of een film hard spelen doen we ook weer niet. Althans, op dit moment niet. Ik lees ook wel positieve verhalen (o.a. hier) over de Sub Mini, maar ook genoeg wat minder positieve verhalen. Sonos zelf raadt de Sub Mini niet (pro-actief) aan i.c.m. een Arc Ultra in ieder geval.
Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik zonder twijfel voor de Sub Mini gaan. Voor jouw situatie lijkt dat ook de beste match. De Arc Ultra klinkt ook verrassend goed samen met een Sub Mini en sterker nog, in een recente test van Peter Pee kwam zelfs naar voren dat de Arc Ultra met een Sub Mini beter klinkt dan met een Sub 4. Dat zegt wel wat.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat je bij een Sub Mini geen dual-sub setup kunt bouwen zoals bij de Sub 4. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je überhaupt van plan was om twee subs neer te zetten, dus dat minpunt valt waarschijnlijk weg.

Mocht je de Sub Mini nog iets harder willen laten werken dan kan je altijd nog het Sub niveau individueel omhoog instellen. Dit advies komt trouwens van iemand die twee keer een Sub 4 heeft, maar ik ben niet bang dat je bass tekort gaat komen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• remzor
  • Nu online
FRANQ schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:17:
@remzor ik denk dat de 4mini nauwelijks een bijdrage kan leveren.
De ultra produceert zelf al prima bass.

Ik zou daar zeker een sub4 bij zetten.

Dat is op basis van wat ik kon testen in de MM op een rustige vrijdagochtend.
De mini had nauwelijks een hoorbaar verschil.
Maar dat is natuurlijk in een winkel van een paar duizend m2.
En zo zie je hoe de ervaringen en meningen toch uiteen kunnen lopen. Jij geeft aan: sub 4. Anderen weer: mini is voldoende.
Ik vind het echt lastig te bepalen in mijn eigen thuissituatie. De mini is natuurlijk goedkoper en compacter, maar op lagere volumes vraag ik mijzelf vooral af of deze nog wel wat toevoegt aan de Arc Ultra of dat je er dan net zo goed geen kunt toevoegen. Een beetje wat jij ook zegt dus.
Gezien de aanbiedingen die er zijn en gaan komen wil ik het liefst nu 'mijn slag slaan' en niet iets toevoegen over een maand voor de volle mep :P
Exactor it schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:37:
Bij mij op 4*5 doet de mini wel wat icm arc en 2x era 100 hoor. Een sub testen in een vliegtuighangar lijkt me niet de beste methode. Overigens vindt mijn vrouw dat de sub meer doet dan ik, getuige haar woorden als ik Battlefield speel drie kamers verderop.

Ik heb bewust de mini gekocht omdat de ruimte klein is. Als er meer ruimte is, altijd voor groter gaan. Je kunt altijd het geluid wat achter zetten immers. Harder is begrensd door je vermogen. :)
Ja, dat geloof ik ook wel. Maar ik lees ook wel dat de Arc Ultra een beduidend betere bass heeft dan de Arc. Bij de Arc heeft ie mssn nog wel een meerwaarde, ik probeer gewoon overtuigd te worden van de meerwaarde van de Mini bij de Arc Ultra.
De ruimte waarin we zitten is ook 4x5 ofzo, maar het is gewoon een standaard twee-kapper indeling dus het is in de praktijk één grote aaneengesloten ruimte incl. open keuken.
ZesBarkiePK schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:14:
Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik zonder twijfel voor de Sub Mini gaan. Voor jouw situatie lijkt dat ook de beste match. De Arc Ultra klinkt ook verrassend goed samen met een Sub Mini en sterker nog, in een recente test van Peter Pee kwam zelfs naar voren dat de Arc Ultra met een Sub Mini beter klinkt dan met een Sub 4. Dat zegt wel wat.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat je bij een Sub Mini geen dual-sub setup kunt bouwen zoals bij de Sub 4. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je überhaupt van plan was om twee subs neer te zetten, dus dat minpunt valt waarschijnlijk weg.

Mocht je de Sub Mini nog iets harder willen laten werken dan kan je altijd nog het Sub niveau individueel omhoog instellen. Dit advies komt trouwens van iemand die twee keer een Sub 4 heeft, maar ik ben niet bang dat je bass tekort gaat komen.
Een dual-sub opstelling komt er zeker niet nee. Het filmpje van Peter Pee heb ik inderdaad ook gezien, ga ik toch nog eens rustig bekijken. Het blijft lastig dat de meningen zo uiteen lopen. En wat ik al zei: mijn usecase is vooral films en series op een 'normaal' volume afspelen momenteel door de kids hier thuis. Die wil ik liever niet wakker maken met een Atmos bioscoopsound in de avond, zeg maar :+ Dan doen we nu ook al niet. Mijn sub van Bose was ook erg krachtig.

Maar jij zegt dus: een Sub Mini voegt wat toe, ook aan de Arc Ultra. Ook al communiceert Sonos dit niets al combi voor bij de Arc Ultra. De bass in de Ultra is al aardig, ik snap bij meer vermogen en hogere volumes dat een sub mini zeker wat toevoegt. En ik kan hem idd opschroeven, maar ik wil alles wel in balans houden.

Dank allen! Materiaal tot nadenken in ieder geval. Er zijn momenteel al wel aanbiedingen zie ik, sowieso voor de Era 100 en de Sub Mini. Ik mis de sound nu wel thuis (doe het dus even met TV geluid en dat is echt 3x niks).

• Exactor it
  • Nu online
@remzor Ik had de mini eerst in combinatie met een beam en twee ones in een opstelling van ongeveer 4*5 maar dan net als jij in een lange kamer (20*5). Daar deed de mini beduidend minder dan nu in een kamer van 4*5.

Ik denk help je even want je moet overtuigd worden om te kopen wat je wilt kopen, de sub 4. :)

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26
Wij hebben een Sub 4. In eerste instantie samen met Era 100, en daarna met een Arc Ultra erbij.

Om eerlijk te zijn vind ik het erg lastig om echt veel verschil te horen, de Sub 4 lijkt niet super veel toe te voegen. Ook niet toe te 'voelen' eigenlijk.

Nu is de kamer waar hij in staat wel zo een 5*10 meter, allicht heeft dat er iets mee te maken.

Men zegt wel dat de mini beter is om muziek te luisteren.

@remzor, goed om te weten dat de maximale korting bij Sonos meestal rond de 30% zit.

[ Voor 9% gewijzigd door zunrob op 14-11-2025 12:19 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31
zunrob schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:13:
Wij hebben een Sub 4. In eerste instantie samen met Era 100, en daarna met een Arc Ultra erbij.

Om eerlijk te zijn vind ik het erg lastig om echt veel verschil te horen, de Sub 4 lijkt niet super veel toe te voegen. Ook niet toe te 'voelen' eigenlijk.

Nu is de kamer waar hij in staat wel zo een 5*10 meter, allicht heeft dat er iets mee te maken.

@remzor, goed om te weten dat de maximale korting bij Sonos meestal rond de 30% zit.
Doet je subwoofer wel mee? Ik zou eens goed in de App kijken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• zunrob
Jumpman schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:23:
[...]

Doet je subwoofer wel mee? Ik zou eens goed in de App kijken.
Ja, hij doet wel mee. Als je met de regelaar schuift naar 15 hoor je hem duidelijk mee doen. Heb hem nu zo rond de 4 a 5 staan. Maar heel eerlijk, zet je hem aan of uit in de app hoor je weinig verschil.

Je hoort hem wel hoor, maar had er meer van verwacht. Had eigenlijk ook zo een bioscoop 'rumble' verwacht, dat je hem echt voelt. Daar is ie waarschijnlijk te klein voor, of mijn verwachtingen kloppen niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 14-11-2025 12:31 ]

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

- Sonos Arc Ultra

Ga lekker voor de Sub 4. Ik neem aan dat je zo’n set voor de lange termijn koopt. Dat je behoeftes nu minder veeleisend zijn wil niet zeggen dat dat de komende jaren zo blijft.

En nog wat: je zal nooit weten wat het verschil zou zijn met de Sub mini. Want die heb je dan niet. Kan je de “wat als” gewoon loslaten en genieten van een mooi setje. ;)

• Jumpman
  • Laatst online: 16:31
zunrob schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:28:
[...]

Ja, hij doet wel mee. Als je met de regelaar schuift naar 15 hoor je hem duidelijk mee doen. Heb hem nu zo rond de 4 a 5 staan. Maar heel eerlijk, zet je hem aan of uit in de app hoor je weinig verschil.

Je hoort hem wel hoor, maar had er meer van verwacht. Had eigenlijk ook zo een bioscoop 'rumble' verwacht, dat je hem echt voelt. Daar is ie waarschijnlijk te klein voor, of mijn verwachtingen kloppen niet. :)
Moet je wel voor elkaar kunnen krijgen, al True Play gedaan en daarna de subwoofer iets in de plus gezet? Hier een woonkamer van 40 m2 en Sonos Arc + 2x One SL + Sub Gen 3 en de bass is voelbaar, zeg maar. Het zou ook aan de ondergrond kunnen liggen.

Al mis ik soms de Harman Kardon HKTS16 actieve sub nog weleens. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• ZesBarkiePK
  • Nu online
remzor schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:45:

Een dual-sub opstelling komt er zeker niet nee. Het filmpje van Peter Pee heb ik inderdaad ook gezien, ga ik toch nog eens rustig bekijken. Het blijft lastig dat de meningen zo uiteen lopen. En wat ik al zei: mijn usecase is vooral films en series op een 'normaal' volume afspelen momenteel door de kids hier thuis. Die wil ik liever niet wakker maken met een Atmos bioscoopsound in de avond, zeg maar :+ Dan doen we nu ook al niet. Mijn sub van Bose was ook erg krachtig.

Maar jij zegt dus: een Sub Mini voegt wat toe, ook aan de Arc Ultra. Ook al communiceert Sonos dit niets al combi voor bij de Arc Ultra. De bass in de Ultra is al aardig, ik snap bij meer vermogen en hogere volumes dat een sub mini zeker wat toevoegt. En ik kan hem idd opschroeven, maar ik wil alles wel in balans houden.

Dank allen! Materiaal tot nadenken in ieder geval. Er zijn momenteel al wel aanbiedingen zie ik, sowieso voor de Era 100 en de Sub Mini. Ik mis de sound nu wel thuis (doe het dus even met TV geluid en dat is echt 3x niks).
Bij twijfel gewoon voor de Sub 4 gaan; spijt ga je er echt niet van krijgen. Ik wilde alleen even aangeven dat de Sub Mini misschien minder “mini” is dan je zou verwachten. Daarnaast heeft de Sonos-app ook nog een speciale nachtmodus, zodat je ’s avonds prima op een redelijk volume kunt kijken zonder die hele diepe bass door het huis te voelen. Succes en laat maar even weten wat het geworden is.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• zunrob
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:13:
[...]

Bij twijfel gewoon voor de Sub 4 gaan; spijt ga je er echt niet van krijgen. Ik wilde alleen even aangeven dat de Sub Mini misschien minder “mini” is dan je zou verwachten. Daarnaast heeft de Sonos-app ook nog een speciale nachtmodus, zodat je ’s avonds prima op een redelijk volume kunt kijken zonder die hele diepe bass door het huis te voelen. Succes en laat maar even weten wat het geworden is.
Je triggert me met "bass door het hele huis te voelen". Op welk volume heb jij de soundbar staan (en de Eq van de sub)? Ik heb mijn Sub 4 echt nog nooit gevoeld.

• zunrob
Jumpman schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:22:
[...]

Moet je wel voor elkaar kunnen krijgen, al True Play gedaan en daarna de subwoofer iets in de plus gezet? Hier een woonkamer van 40 m2 en Sonos Arc + 2x One SL + Sub Gen 3 en de bass is voelbaar, zeg maar. Het zou ook aan de ondergrond kunnen liggen.

Al mis ik soms de Harman Kardon HKTS16 actieve sub nog weleens. ;)
Ja, True Play is gedaan (de snelle variant, heb geen iOS device). Heb je de sub vlak bij de bank staan? Hier staat ie bij de tv.

• remzor
  • Nu online
Exactor it schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:53:
@remzor Ik had de mini eerst in combinatie met een beam en twee ones in een opstelling van ongeveer 4*5 maar dan net als jij in een lange kamer (20*5). Daar deed de mini beduidend minder dan nu in een kamer van 4*5.

Ik denk help je even want je moet overtuigd worden om te kopen wat je wilt kopen, de sub 4. :)
Haha nou, de zithoek is 4x5 ongeveer en totaal ong. 40-45m2. Dus 20x5 heb ik bij lange na niet hoor :P
Neig nu wel meer naar 'gewoon' de sub 4, ja.

Dank voor je ervaring. Ik kom dus van een acoustimass 300/700 van Bose af, die hoorde en voelde je echt wel. Voor zover ik weet en in winkels ooit heb gehoord is de Sonos Sub aardig gelijkwaardig daaraan.
Die 30% max. houd ik rekening mee ja. Hoop rond de 25-30% wel te halen idd. Kreeg nu meldingen van Taelmanhome.be via Tweakers, maar die (web)shop ken ik niet dus wacht liever even op Nederlandse (online) aanbieders.

@JeppieW @ZesBarkiePK Dank, ik neig dus ook wel echt naar de sub 4. 90% zeker dat die het gaat worden. Dan ben ik idd toekomstbestendig, en voor een feestje of toch een keer een goede filmavond nooit verkeerd natuurlijk :)

• ZesBarkiePK
  • Nu online
zunrob schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:33:
[...]

Je triggert me met "bass door het hele huis te voelen". Op welk volume heb jij de soundbar staan (en de Eq van de sub)? Ik heb mijn Sub 4 echt nog nooit gevoeld.
Ik heb eerst een Trueplay-tuning gedaan en daarna het Sub-volume op +5 gezet. Loudness staat uit. In de woonkamer heb ik twee Sub 4’s gecombineerd met een Arc Ultra, en als ik mijn hand op de rugleuning van de bank leg voel ik ’m gewoon trillen. De klapperende kastdeuren liegen er ook niet om. Het volume gaat bij mij meestal trouwens niet hoger dan 30.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 16:15

- Sonos Arc Ultra

Maak het jezelf gemakkelijk. Bestel een Sub mini en een Sub 4. Probeer je ze beide en neem dan een besluit. En dan stuur je wat je niet bevalt/nodig hebt terug. Elke woonkamer is anders. Het is onmogelijk te zeggen wat in jouw woonkamer het beste klinkt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• zunrob
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:57:
[...]

Ik heb eerst een Trueplay-tuning gedaan en daarna het Sub-volume op +5 gezet. Loudness staat uit. In de woonkamer heb ik twee Sub 4’s gecombineerd met een Arc Ultra, en als ik mijn hand op de rugleuning van de bank leg voel ik ’m gewoon trillen. De klapperende kastdeuren liegen er ook niet om. Het volume gaat bij mij meestal trouwens niet hoger dan 30.
Dat is echt een gigantisch verschil met hier. Waar staan de subs? Onder de bank? Hier staat het volume soms echt hoger, maar geen getril.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 16-11-2025 01:29 ]

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier meer die ook geen gebruik kunnen maken van MyTuner op Sonos?

XBL gamertag StayingPow3r

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zouden jullie in een woonkamer van 12m lang en 5,3m breed twee sonos era 300 aan 1 kant van de muur zetten (dus als je met je rug naar een 5,3m muur staat, beide sonos era 300 links, 1 op 0m en de ander op 12m) of kan er 1 links of rechts en maakt dat qua geluid niet uit?

• ZesBarkiePK
  • Nu online
zunrob schreef op zondag 16 november 2025 @ 01:28:
[...]

Dat is echt een gigantisch verschil met hier. Waar staan de subs? Onder de bank? Hier staat het volume soms echt hoger, maar geen getril.
Bij mij staan ze links en rechts in de hoeken van de woonkamer, met het tv-meubel ertussen.
Misschien heb je nog iets aan deze methode, dit is sowieso beter dan true-play alleen. sub-woofer crawl
Want iedere woonkamer is weer anders, maar je kan hier wel degelijk de beste plek voor je Sub mee vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door ZesBarkiePK op 16-11-2025 10:22 ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

Nicap

Tsssk....

Ferra schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:16:
Zouden jullie in een woonkamer van 12m lang en 5,3m breed twee sonos era 300 aan 1 kant van de muur zetten (dus als je met je rug naar een 5,3m muur staat, beide sonos era 300 links, 1 op 0m en de ander op 12m) of kan er 1 links of rechts en maakt dat qua geluid niet uit?
Lijkt me ook erg liggen aan de indeling van je meubels e.d., dus je usecase.
Sowieso niet echt optimaal als je ze in gaat stellen als stereopaar. Als twee losse maakt het verder niet.

• niekdewert
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 11:22
Heeft er iemand ervaring met het koppelen van zijn/haar Playbar aan een nieuwere Philips TV?
Ik heb gisteren mijn 65OLED810 ontvangen, maar krijg het niet voor elkaar om deze te koppelen aan mijn Playbar.
De aansluitingen zitten goed (optische audio kabel) en de instellingen lijken ook goed te staan:
[Audio uitvoer luidsprekers staat op: optisch en tv luidsprekers uitgeschakeld
Indeling digitale uitvoer staat op: stereo (ook geprobeerd met meerkanaals en meerkanaals bypass, helaas zonder resultaat)

Via het instellingen menu van de TV zou ik niet weten wat ik nog meer kan doen.
Via de Sonos (S2) app heb ik ook geprobeerd de TV te koppelen. Bij het controleren van de verbinding krijg ik dan de volgende melding: ‘Geen signaal gedetecteerd. Controleer of de optische kabel goed is aangesloten op de tv en je Playbar.’

Hopelijk heeft iemand hier de oplossing!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

niekdewert schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:41:
Heeft er iemand ervaring met het koppelen van zijn/haar Playbar aan een nieuwere Philips TV?
Ik heb gisteren mijn 65OLED810 ontvangen, maar krijg het niet voor elkaar om deze te koppelen aan mijn Playbar.
De aansluitingen zitten goed (optische audio kabel) en de instellingen lijken ook goed te staan:
Indeling digitale uitvoer staat op: stereo (ook geprobeerd met meerkanaals en meerkanaals bypass, helaas zonder resultaat)

Via de Sonos (S2) app heb ik ook geprobeerd de TV te koppelen. Bij het controleren van de verbinding krijg ik dan de volgende melding: ‘Geen signaal gedetecteerd. Controleer of de optische kabel goed is aangesloten op de tv en je Playbar.’

Al met HDMI geprobeerd?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
niekdewert schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:41:

Wellicht met een HDMI converter?
https://www.flexson.nl/hd...r-sonos-playbar-playbase/

• niekdewert
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 11:22
Nee, de Playbar heeft geen HDMI aansluiting en ik heb geen converter thuis liggen. Wellicht dat het met een converter ertussen wel werkt inderdaad.

• JeppieW
  • Niet online
Zijn er toevallig meer mensen waarbij vanuit de Sonos app geen MyTuner radio stream gestart kan worden? Bij mij zegt ‘ie al de hele dag dat er iets fout is gegaan. Ik heb de MyTuner service al ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld, zonder resultaat.

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 22:19
JeppieW schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:14:
Zijn er toevallig meer mensen waarbij vanuit de Sonos app geen MyTuner radio stream gestart kan worden? Bij mij zegt ‘ie al de hele dag dat er iets fout is gegaan. Ik heb de MyTuner service al ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld, zonder resultaat.
Ja, hier hetzelfde probleem.

• remzor
  • Nu online
Ik zie nu wel een goede aanbieding voor een set met Arc Ultra, Sub 4 en 2x Era 300 voor €2000,-.

Had ook wel naar de Era 300 gekeken in eerste instantie maar vond ze behoorlijk groot voor aan de muur als surround speakers. Daarnaast spelen we niet superveel Atmos content, vooral ook gewoon tv kijken en ook non-Atmos series enzo. Zal in de toekomst wel wat meer Atmos worden waarschijnlijk.

Las dat dan de Era 300 wat overbodig is? En dat de front forward speakers worden uitgeschakeld of gedempt. En voor muziek als surround opstelling ook niet per se beter dan de 100’s?
Wat denken jullie? Wie kan mij overtuigen van de 300’s? Of juist niet natuurlijk? ;)
Snap dat alles ook wat persoonlijk is hoor. Als iemand een foto heeft met die kolossen aan de muur: plaatsen wordt gewaardeerd!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Yep, hier ook.

Mr. Freeze in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:01
remzor schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:25:
Ik zie nu wel een goede aanbieding voor een set met Arc Ultra, Sub 4 en 2x Era 300 voor €2000,-.

Had ook wel naar de Era 300 gekeken in eerste instantie maar vond ze behoorlijk groot voor aan de muur als surround speakers. Daarnaast spelen we niet superveel Atmos content, vooral ook gewoon tv kijken en ook non-Atmos series enzo. Zal in de toekomst wel wat meer Atmos worden waarschijnlijk.

Las dat dan de Era 300 wat overbodig is? En dat de front forward speakers worden uitgeschakeld of gedempt. En voor muziek als surround opstelling ook niet per se beter dan de 100’s?
Wat denken jullie? Wie kan mij overtuigen van de 300’s? Of juist niet natuurlijk? ;)
Snap dat alles ook wat persoonlijk is hoor. Als iemand een foto heeft met die kolossen aan de muur: plaatsen wordt gewaardeerd!
Smaken verschillen inderdaad!
Ik heb zelf 2 Era 100’s en 2 Era 300’s. De 100’s stonden eerst in de eetkamer en de 300’s gebruikte ik als surround in mijn woonkamer, samen met de Arc Ultra en een Sub Mini en dat klonk echt geweldig.

Uit nieuwsgierigheid heb ik vervolgens de opstelling omgedraaid: de Era 100’s als surroundspeakers in de woonkamer en de Era 300’s in de eetkamer. In de woonkamer vond ik het verschil als surroundspeakers eigenlijk minimaal. In de eetkamer was het daarentegen meteen duidelijk hoorbaar: de 300’s klinken daar echt veel beter dan de 100’s.

Dus laat ik het nu zo: de 100’s blijven in de woonkamer als surround, en de 300’s staan in de eetkamer.

• remzor
  • Nu online
Ilankroon schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:34:
[...]

Smaken verschillen inderdaad!
Ik heb zelf 2 Era 100’s en 2 Era 300’s. De 100’s stonden eerst in de eetkamer en de 300’s gebruikte ik als surround in mijn woonkamer, samen met de Arc Ultra en een Sub Mini en dat klonk echt geweldig.

Uit nieuwsgierigheid heb ik vervolgens de opstelling omgedraaid: de Era 100’s als surroundspeakers in de woonkamer en de Era 300’s in de eetkamer. In de woonkamer vond ik het verschil als surroundspeakers eigenlijk minimaal. In de eetkamer was het daarentegen meteen duidelijk hoorbaar: de 300’s klinken daar echt veel beter dan de 100’s.

Dus laat ik het nu zo: de 100’s blijven in de woonkamer als surround, en de 300’s staan in de eetkamer.
Ah, interessant. Wat voor content speelde je met name? Muziek? TV? Of toch veel Atmos? En merkte je het verschil daarin ook nauwelijks?

En nu we toch bezig zijn: je hebt dus gekozen voor de sub mini in plaats van de sub 4. Bewust neem ik aan. Hoe klinkt de opstelling als je de sub mini uitschakelt op normaal volume niveau? Merk je dat verschil wel goed?
Thanks!

• zacht
  • Niet online
Net getest: bij mij geen problemen met Mytuner.

• JeppieW
  • Niet online
@Mr. Freeze @ipje @zacht Bij mij is het probleem met MyTuner nu ook verdwenen. 🙌

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:37
@remzor Dat een deel van de speakers bij de Era 300 in surround opstelling niet worden gebruikt is een bewuste kwaliteitskeuze van Sonos, ze zouden anders te overheersend worden. Die moet je dus gewoon niet aan willen hebben.

• remzor
  • Nu online
Rallye schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:44:
@remzor Dat een deel van de speakers bij de Era 300 in surround opstelling niet worden gebruikt is een bewuste kwaliteitskeurmerk van Sonos, ze zouden anders te overheersend worden. Die moet je dus gewoon niet aan willen hebben.
Ja, denk voor mijn usecase en ruimte sowieso overkill. Het Atmos effect lijkt me geweldig maar die keren zijn jaarlijks op één hand te tellen ben ik bang dat we daar gebruik van maken.
Ga denk ik dus gewoon lekker voor de 100’s, qua muziek ook meer dan prima. Die 300’s wil je liever ook niet in surround setup hebben vwb muziek denk ik.

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:01
remzor schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:56:
[...]

Ah, interessant. Wat voor content speelde je met name? Muziek? TV? Of toch veel Atmos? En merkte je het verschil daarin ook nauwelijks?

En nu we toch bezig zijn: je hebt dus gekozen voor de sub mini in plaats van de sub 4. Bewust neem ik aan. Hoe klinkt de opstelling als je de sub mini uitschakelt op normaal volume niveau? Merk je dat verschil wel goed?
Thanks!
in de woonkamer voornamelijk TV, eetkamer meer muziek. en muziek klinkt met de era300 beter naar mijn beleving in de eetkamer dan de film met de era300 in de woonkamer. Ik koos uit budgetoverweging voor de submini ipv de 3 of 4. maar ik merk een zeer positief verschil met de sub aan. klinkt vele malen beter!

• mprkooij
  • Laatst online: 19:17
Ik zie momenteel de Sonos Arc Ultra + Sub 4 voor 1299,- bij ANTO Beeld en Geluid. De sondbar + sub is eigenlijk het enigste wat wij nog niet hebben. Momenteel hebben wij een Sony HT-ST5000. Hele specifieke vraag, maar is er toevallig iemand die een soort gelijke set had en heeft ingeruild voor de Arc (Ultra) + sub?

https://www.antobeeldenge...-arc-ultra-sub-gen4-black

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:01
ik vind het erg stil rondom Sonos
ook voor wat we in 2026 mogen verwachten.
vaak hoorde je nog iets van geruchten maar is nu wel heel stil.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

benjans68 schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:17:
ik vind het erg stil rondom Sonos
ook voor wat we in 2026 mogen verwachten.
vaak hoorde je nog iets van geruchten maar is nu wel heel stil.
De huidige line up is best recent naar mijn mening. En vernieuwing alleen omdat het zou moeten is ook zinloos toch?

• zunrob
Toch nog even over de Sub 4 en het geluid dat deze zou moeten maken.
Ik heb zojuist het volume van de Arc Ultra en Sub 4 op 60 gezet. Als ik mijn hand op de Sub leg voel ik amper iets. Ook als ik een blaadje tegen de opening houd trilt deze niet mee zoals ik wel herken van normale speakers.
Als ik een lege doos ernaast zet voel ik de bassen hier wel heel lichtjes in.

Ik snap dat geluid lastig te vergelijken is, maar hoe 'voelt het' bij anderen? Voel je de sub fysiek als je je hand erop legt of een papiertje voor de opening houdt?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

zunrob schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:44:
Ik heb zojuist het volume van de Arc Ultra en Sub 4 op 60 gezet. Als ik mijn hand op de Sub leg voel ik amper iets. Ook als ik een blaadje tegen de opening houd trilt deze niet mee zoals ik wel herken van normale speakers.

Ik snap dat geluid lastig te vergelijken is, maar hoe 'voelt het' bij anderen? Voel je de sub fysiek als je je hand erop legt of een papiertje voor de opening houdt?
Mijn Sub gen 2 voel ik het wel degelijk, maar heb het niveau van de Sub ook behoorlijk opgekrikt in de instellingen, omdat ik wel van behoorlijke bass-heavy muziek houd. Bass moet je niet horen, die moet je voelen! :X

Als je amper wat ziet bewegen, moet je wellicht de instellingen eens nalopen, of anders zou ik bijna denken dat je Sub defect is.

Mijn reviews al gezien?

• Rallye
@benjans68 Sonos doet even rustig aan, zie https://www.reddit.com/r/sonos/s/HeAUA9qLTC: “Restoring the quality of Sonos’ software has taken priority over its hardware road map.”

• zunrob
PeacekeeperNL schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:55:
[...]

Mijn Sub gen 2 voel ik het wel degelijk, maar heb het niveau van de Sub ook behoorlijk opgekrikt in de instellingen, omdat ik wel van behoorlijke bass-heavy muziek houd. Bass moet je niet horen, die moet je voelen! :X

Als je amper wat ziet bewegen, moet je wellicht de instellingen eens nalopen, of anders zou ik bijna denken dat je Sub defect is.
Waar moet ik precies kijken om iets te zien bewegen? Bedoel je de speakers zelf in beide zijden van de opening?

• ZesBarkiePK
  • Nu online

Dat is echt bizar, want 60 is heel erg hoog, in ieder geval in mijn situatie. Tenzij je in een soort vliegtuig­hangar woont, zou dat nergens voor nodig moeten zijn. Ik kijk Dolby Atmos-films vanaf een Blu-Ray speler met mijn Arc Ultra en Sub 4 op volume 15. Om een of andere reden is het geluid via mijn Blu-Ray speler altijd bijna twee keer zo hard. Stream ik iets van bijvoorbeeld HBO Max, dan staat het meestal op 25 à 30. Muziek speel ik ook rond de 30, en soms op 40 maar dan trilt alles mee. Hoe ziet jouw ruimte eruit, en wat gebruik je als bron voor muziek of films? Ik ben wel benieuwd wat daar allemaal achter schuilgaat.

• zunrob
ZesBarkiePK schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:48:
[...]

Dat is echt bizar, want 60 is heel erg hoog, in ieder geval in mijn situatie. Tenzij je in een soort vliegtuig­hangar woont, zou dat nergens voor nodig moeten zijn. Ik kijk Dolby Atmos-films vanaf een Blu-Ray speler met mijn Arc Ultra en Sub 4 op volume 15. Om een of andere reden is het geluid via mijn Blu-Ray speler altijd bijna twee keer zo hard. Stream ik iets van bijvoorbeeld HBO Max, dan staat het meestal op 25 à 30. Muziek speel ik ook rond de 30, en soms op 40 maar dan trilt alles mee. Hoe ziet jouw ruimte eruit, en wat gebruik je als bron voor muziek of films? Ik ben wel benieuwd wat daar allemaal achter schuilgaat.
Heb even mijn tekenskills van stal gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYtp4SmH0btk_Vh5OHXjIJorXyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2tAwjod7xux2wiw2LFN2m3Mc.png?f=fotoalbum_large
Groen = bank
Oranje = 2x Era 100
Blauw = TV-meubel
Rood = Arc Ultra
Zwart = TV
Grijs = Sub 4

Achter de TV-kast is nog een ruimte van 2 meter. Reden dat de sub daar staat is dat de kindjes daar niet mogen/kunnen komen. Geluid heeft imo in ieder geval meer dan genoeg ruimte, temeer omdat het laag is, om naar de rest van de woonkamer te komen.
Bovendien, zelfs als ik dus de Sub aanraak voel ik eigenlijk niks (maar ik kan me nog voorstellen dat dit de bedoeling is, aangezien er twee drivers inzitten). Als ik een doos ernaast zet voel ik die wel trillen.

Ik gok dat de afstand van bank tot sub zo een 6 meter is.

• GerCor
Knip

Voel je de sub fysiek als je je hand erop legt of een papiertje voor de opening houdt?
Nee. Daar maakt Sonos juist reclame mee. Dat komt doordat de drivers (speakers) tegenover elkaar zijn geplaatst.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ZesBarkiePK
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:52:
[...]

Heb even mijn tekenskills van stal gehaald.

[Afbeelding]
Groen = bank
Oranje = 2x Era 100
Blauw = TV-meubel
Rood = Arc Ultra
Zwart = TV
Grijs = Sub 4

Achter de TV-kast is nog een ruimte van 2 meter. Reden dat de sub daar staat is dat de kindjes daar niet mogen/kunnen komen. Geluid heeft imo in ieder geval meer dan genoeg ruimte, temeer omdat het laag is, om naar de rest van de woonkamer te komen.
Bovendien, zelfs als ik dus de Sub aanraak voel ik eigenlijk niks (maar ik kan me nog voorstellen dat dit de bedoeling is, aangezien er twee drivers inzitten). Als ik een doos ernaast zet voel ik die wel trillen.

Ik gok dat de afstand van bank tot sub zo een 6 meter is.
De afstand tussen de bank en de subwoofer is met 6 meter misschien toch iets te groot. Ter vergelijking: in mijn eigen opstelling is die afstand 3 meter, en dat verschil verklaart waarschijnlijk waarom ik veel meer laag ervaar. Maar het feit dat je de sub maar nauwelijks voelt, wijst er ook op dat de huidige plaatsing niet optimaal is.

Mijn advies; plaats de subwoofer links naast het tv-meubel in plaats van erachter. Dit verkort de afstand tot de luisterpositie en voorkomt dat meubels het geluid blokkeren.

Een andere optie is om de sub in een andere hoek te zetten, bijvoorbeeld bij een Era 100. Of zet hem aan de zijkant van de bank voor directe impact. Hoeken versterken lage frequenties door reflectie.

Daarnaast zou ik ook meteen het subniveau in de Sonos-app te verhogen, bijvoorbeeld naar +5, en Trueplay opnieuw uitvoeren na het verplaatsen van de Sub. Test bij voorkeur met een basrijke Dolby Atmos film zoals Dune om het verschil goed te beoordelen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:08
Rallye schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:31:
@benjans68 Sonos doet even rustig aan, zie https://www.reddit.com/r/sonos/s/HeAUA9qLTC: “Restoring the quality of Sonos’ software has taken priority over its hardware road map.”
Jammer, gaat nog wel even duren dus voordat de problemen met Apple Music zijn opgelost.

• irrledd
  • Laatst online: 02-12 13:08

Net een paar uur mijn Arc Ultra en Sub 4 binnen, en hier eigenlijk hetzelfde verhaal.

- Sub viel tegen. Moest eerst me hand bij de sub houden om te horen of de sub 4 wel aan stond nadat ik was verbonden had met de Arc Ultra. Ook een "grote" woonkamer, ~13x5.4 meter. Even snel de sub naar +15 oid en geluisterd naar andere plekken in de woonkamer. Dat gaf me wel een ander gevoel. Heb jij inmiddels een oplossing?
- Ook vond ik de Arc Ultra met muziek behoorlijk schel, al kan dat ook komen omdat we de woonkamer nog moeten vullen met wat inboedel na de verhuizing. De TV speakers vond ik ook een stuk slechter klinken in deze woning vergeleken de vorige.
- Ik had Trueplay getest op de bank, maar net onder de bankleuning gehouden. Ik kreeg het idee dat hij daardoor niet goed het geluid van de linker kant van de woonkamer te horen kreeg, waardoor het geluid uit de soundbar extreem van 1 kant kwam. Opnieuw Trueplay instellen en iets hoger houden leek dat wel tot bepaalde hoogte te verhelpen. De andere "muur" van de kamer is wel echt 8-10 meter verder, dus ben wel benieuwd hoe goed geluid daar uberhaupt van terugkaatst...

Ik ga vanavond spelen met positie van de sub en een film aanzetten met Atmos. Ik ben ook geen audiophile en heb eigenlijk ook geen idee wat ik wel verwacht had. Een vies gezicht bij een technosetje bleef in ieder geval weg. Wel iets meer verwacht voor de prijs tot nu toe.

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-12 22:52
Ook ik heb een grote woonkamer 12x5.60
Ik heb de sonos arc ultra en 2 keer de era 300 en 2 keer de sub gen3,bij mij staat de volume 0p 15 en dat is soms nog te hard b8j dolby atmos.
En ik hoor mijn subs zeker knalen bij actie films
De set is zeker zijn geld wel waard,en als sonos even zorgt voor het pinewood project dan zal het helemaal een top geluid worden.
En gisteren vroeg ik waarom het stil rond sonos is vanwege nieuwe producten ik was niet de enige Peter pee op YouTube heeft hier ook een filmpje van gemaakt.
En dat was 2dagen geleden.
Ik heb het idee dat ze ergens mee bezig zijn wat we iets verwachten.

• Wally2002
  • Laatst online: 18:27
ben1303 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:57:

En gisteren vroeg ik waarom het stil rond sonos is vanwege nieuwe producten ik was niet de enige Peter pee op YouTube heeft hier ook een filmpje van gemaakt.
En dat was 2dagen geleden.
Ik heb het idee dat ze ergens mee bezig zijn wat we iets verwachten.
Ik heb zelf het idee dat ze, na alle commotie over de software, even pas op de plaats maken en dat eerst opgelost hebben. En voor nieuwe hardware releases ook zorgvuldiger werken om gelijk een goed product neer te zetten. In het filmpje van Peter Pee zegt hij ook dat er met de nieuwe CEO een andere koers wordt gevaren.
En er achter de schermen vermoedelijk aan nieuwe software voor krachtiger hardware wordt gewerkt voor o.a. Voice en AI functies.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:03

Stimulate14

⭐⭐⭐

Rallye schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:31:
En terecht.

• Rallye
@Jeuvie Geen idee wat “de problemen met Apple Music” zijn, maar als ze aan de software van Sonos liggen en niet aan de hardware lijkt me dit juist positief? Overigens stelt Sonos enkel de poort open en laat de rest aan de muziekservice, dus dikke kans dat Apple iets moet doen.

@irrledd Waarom hield je je telefoon bij de bankleuning (rug- of armleuning overigens)? Ik zou hem daar houden waar je hoofd zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Rallye op 19-11-2025 12:33 ]

• GerCor
@zunrob Wel een hele vreemde plaats voor een subwoofer. Probeer het eens naast de bank.

• Jeuvie
Rallye schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:32:
@Jeuvie Geen idee wat “de problemen met Apple Music” zijn, maar als ze aan de software van Sonos liggen en niet aan de hardware lijkt me dit juist positief? Overigens stelt Sonos enkel de poort open en laat de rest aan de muziekservice, dus dikke kans dat Apple iets moet doen.
Als je AM via Sonos afspeelt is het soms net of een nummer over slaat, vergelijkbaar met alsof je tegen een CD-speler aantikt. Speel je AM af via Apple Airplay en via de AM app bestaat dit probleem niet.

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sonos heeft nu 20% korting op de adviesprijzen en alle retainers gaan hierin mee. Dus bijvoorbeeld Arc Ultra voor 799 en Era 100 voor 189.

De Arc Ultra is bij Amazon.de nu te koop voor ongeveer 700 euro. Verzending naar NL mogelijk

[ Voor 25% gewijzigd door disbehave op 20-11-2025 08:37 ]

• loyske
  • Laatst online: 15:08
Voor de kenners hier. Ik wil graag 1 Sonos speaker in de keuken toevoegen.
In de woonkamer staat een Arc, 2x One SL en Sub Gen3.
Kies ik nou beter voor een Era 100 of een Move 2?

Ik lees dat de Move 2 een beter/mooier geluid zou hebben? Maar is het de meerprijs waard?
Ik verwacht ook niet dat ik de speaker vaak zal meenemen naar een andere plek.
De vrouw zegt dat deze ook mee de tuin in kan en op vakantie >:)

Bij Amazon nu Era 100 voor 179 en Move 2 voor 333 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door loyske op 20-11-2025 14:00 ]

• FRANQ
loyske schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:02:

Ik lees dat de Move 2 een beter/mooier geluid zou hebben? Maar is het de meerprijs waard?

Als je de speaker niet vaak meeneemt, is misschien de era300 ook het overwegen waard.
Zelf heb ik die in de keuken en eetkamer, en 1x per jaar met een feestje buiten pak ik ze zo op en zet ze buiten neer.

De move heeft een accu, en dat zou ik een minpunt vinden als hij 24/7 aan het stopcontact hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 20-11-2025 09:53 ]

• loyske
  • Laatst online: 15:08
FRANQ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:52:
[...]

Als je de speaker niet vaak meeneemt, is misschien de era300 ook het overwegen waard.
Zelf heb ik die in de keuken en eetkamer, en 1x per jaar met een feestje buiten pak ik ze zo op en zet ze buiten neer.

De move heeft een accu, en dat zou ik een minpunt vinden als hij 24/7 aan het stopcontact hangt.
Era 300 heb ik ook nog naar gekeken, maar daar heb ik geen plaats voor, is te groot.

• irrledd
  • Laatst online: 02-12 13:08
Rallye schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:32:

@irrledd Waarom hield je je telefoon bij de bankleuning (rug- of armleuning overigens)? Ik zou hem daar houden waar je hoofd zit.
Tsja, de eerste keer even niet bij stil gestaan eigenlijk. 2e keer dus wel op de juiste hoogte, wat uiteraard veel verschil maakte.

Inmiddels ook een update met de sub. 1 meter naar links verplaatst in een hoek van de kamer en dat maakt echt veel verschil. Zeker de moeite waard om te schuiven door de woonkamer dus. :)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23

RnB

disbehave schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:39:
Sonos heeft nu 20% korting op de adviesprijzen en alle retainers gaan hierin mee. Dus bijvoorbeeld Arc Ultra voor 799 en Era 100 voor 189.

De Arc Ultra is bij Amazon.de nu te koop voor ongeveer 700 euro. Verzending naar NL mogelijk
Geen idee hoe de vraag naar de Ace is, maar die is zelfs 33% afgeprijsd.
Heb deze nu maar gescoord, ik vind €299,- wel schappelijk voor wat je ervoor krijgt.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 18:32
RnB schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:14:
[...]

Geen idee hoe de vraag naar de Ace is, maar die is zelfs 33% afgeprijsd.
Heb deze nu maar gescoord, ik vind €299,- wel schappelijk voor wat je ervoor krijgt.
Volgens mij niet best, en ook terecht imho. ik heb die gekocht tijdens release en heel snel weer retour gestuurd. Koop een Sony voor nog minder dan die 299 euro en geniet van beter geluid en noise canceling!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-12 18:01

thof

FP ProMod
loyske schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:02:

De vrouw zegt dat deze ook mee de tuin in kan en op vakantie >:)

Met de Black Friday code zelfs voor 169. Een zelfde actie loopt ook bij HelloTV (179 en 10 kassakorting). Ik wacht zelf nog even betere deals af, in mei was hij nog te koop voor 155...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 23:22
Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo, en nu heb ik problemen met mijn Sonos systeem. Ik heb een arc & 2 keer de era 300.

Ik heb de arc gereset, het lukt echter niet om hem weer aan te sluiten via de sonos app. Als ik de app open zie ik de optie 'speaker of component toevoegen' als ik daarop klik gebeurt er echter niets... Iemand een idee wat er fout gaat? (Ik heb mijn router ook al gereset)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23

RnB

Cardwizard schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:53:
[...]

Volgens mij niet best, en ook terecht imho. ik heb die gekocht tijdens release en heel snel weer retour gestuurd. Koop een Sony voor nog minder dan die 299 euro en geniet van beter geluid en noise canceling!
Volgens mij was de software tijdens release ook weinig soeps.
De Ace is vanochtend geleverd en heb deze door de dag heen gebruikt.
Ik vind het wel een fijne koptelefoon, geluid en ANC is prima en de USP voor mij is de tv swap. _/-\o_ Ook zit ie fijn wanneer ik mijn bril op heb, dat heb ik met vrij weinig koptelefoons inclusief die van Sony.

• ASS-Ware
  • Laatst online: 14:22
Man man man wat is die S2 app slecht zeg.
Onoverzichtelijk, traag, geen werkende Sonos Radio, geregeld worden er stukken van Apple Music tracks overgeslagen, helemaal prut.
Ik heb de boel gedowngrade naar S1 en alles werkt weer als vanouds en lekker snel.
Jammer dat ik de namen van de playlists niet zie, dat is het enige nadeel.

• Jeuvie
ASS-Ware schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:04:
Man man man wat is die S2 app slecht zeg.
Onoverzichtelijk, traag, geen werkende Sonos Radio, geregeld worden er stukken van Apple Music tracks overgeslagen, helemaal prut.
Ik heb de boel gedowngrade naar S1 en alles werkt weer als vanouds en lekker snel.
Jammer dat ik de namen van de playlists niet zie, dat is het enige nadeel.
Gebruik jij een Android of een Apple toestel? Zelf gebruik ik een Apple toestel en gebruik de Sonic App, die is gratis.

• Rallye
@Cardwizard De Ace bevalt mij ook prima. TV Swap is een mooie feature, Software nooit last mee gehad.

@gaizka Juist de Arc zou goed met wisselen van wifi om kunnen gaan. Maandag eens met Sonos bellen?

@ASS-Ware De zaken die je noemt liggen niet aan de app - dat is alleen maar een afstandsbediening voor het systeem. Het systeem haalt Sonos radio en Apple Music op, dus daar gaat er iets mis. Welke devices heb je? Hoe is het systeem aangesloten?

De UI van de app valt mij mee. Er zitten wel gekke dingen in, zoals heet 1-tje als je niets gegroepeerd hebt. Voor mij zou het logischer zijn om die pas te zien als je 1 speaker gegroepeerd hebt…..

• ASS-Ware
Jeuvie schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:43:
[...]

Gebruik jij een Android of een Apple toestel? Zelf gebruik ik een Apple toestel en gebruik de Sonic App, die is gratis.
iPhone, maar ik zal eens naar die Sonic app kijken, dank je wel.

Edit: Ik kan geen Sonic app vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 22-11-2025 12:31 ]

• ASS-Ware
@ASS-Ware De zaken die je noemt liggen niet aan de app - dat is alleen maar een afstandsbediening voor het systeem.
Dat is niet helemaal waar, de speakers krijgen ook andere firmware.
Bij de downgrade naar S1 wordt ook de S1 firmware weer geïnstalleerd.
Het systeem haalt Sonos radio en Apple Music op, dus daar gaat er iets mis.
En met de S1 firmware niet?
Het spul draaide jaren stabiel.
Welke devices heb je? Hoe is het systeem aangesloten?
Een Connect, een aantal Play 1’s en een aantal One’s.
Alles op wifi.

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
Ik ben sinds donderdag de eigenaar van een Arc Ultra, Sub 4 en 2x Era 100. Ik was eigenlijk vanaf het begin af aan behoorlijk teleurgesteld. Ten opzichte van mijn Samsung Q700A met twee rearspeakers vond ik het maar weinig verbluffend, zeker met muziek. Qua series met Atmos vond ik het meevallen. Na veel lezen op internet kwam ik op Reddit tegen dat de geavanceerde Trueplay niet altijd voor een goede balans zorgt. Na de snelle Trueplay en wat geschuif met de Sub, ben ik inmiddels veel meer tevreden. Echt verbluft ben ik nog steeds niet echt, maar lees ook veel dat je eraan moet wennen.

• Exactor it
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:38:
[...]

Dat is niet helemaal waar, de speakers krijgen ook andere firmware.
Bij de downgrade naar S1 wordt ook de S1 firmware weer geïnstalleerd.

[...]

En met de S1 firmware niet?
Het spul draaide jaren stabiel.

[...]

Een Connect, een aantal Play 1’s en een aantal One’s.
Alles op wifi.
Ik heb eerder hier wat geroepen over de S2 app en alle gedoe dat ik had (traag inladen, skippende apps, meldingen Dat er geen systeem was gevonden). Het was opgelost toen ik mijn wifi netwerk een naam gaf zonder leestekens. Wellicht heb jij ook iets in je wifi dat de boel saboteert. Volgens mij is de S2 app nogal gevoelig voor dingen, in ieder geval meer dan de S1 app. Want toen ik die gebruikte had ik nul problemen in de oude situatie.

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-12 19:25
disbehave schreef op donderdag 20 november 2025 @ 06:39:

Ik was net in de markt voor een Arc Ultra, ter vervanging van mijn beam gen 2, maar ik kan die precies nergens vinden op amazon.de, toevallig een linkje :+ ?

• zacht
  • Niet online
Vandaag veel haperingen tijdens het afspelen. Dezelfde stations via TuneIn werken vlekkeloos.

• disbehave
  • Niet online
PrettigGestoord schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:21:
[...]

Ik was net in de markt voor een Arc Ultra, ter vervanging van mijn beam gen 2, maar ik kan die precies nergens vinden op amazon.de, toevallig een linkje :+ ?
Niet langer beschikbaar :(

Je kan af en toe checken of ie weer beschikbaar komt: https://www.amazon.de/dp/B0DJ9H1K74?th=1. Of hou Pepper in de gaten, daar is nu zelfs een fysieke aanbieding voor 649 (mocht dat in de buurt zijn) :)

• ASS-Ware
Exactor it schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:39:
[...]

Ik heb eerder hier wat geroepen over de S2 app en alle gedoe dat ik had (traag inladen, skippende apps, meldingen Dat er geen systeem was gevonden). Het was opgelost toen ik mijn wifi netwerk een naam gaf zonder leestekens. Wellicht heb jij ook iets in je wifi dat de boel saboteert. Volgens mij is de S2 app nogal gevoelig voor dingen, in ieder geval meer dan de S1 app. Want toen ik die gebruikte had ik nul problemen in de oude situatie.
Als iPhones, iPads, laptops en tal van IOT apparatuur nergens last van heeft, Sonos apparatuur met de S1 firmware nergens last van heeft en met de S2 firmware wel, dan ligt het aan mijn Wifi (settings) en niet aan de S2 firmware?

• Exactor it
  • Nu online
ASS-Ware schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:54:
[...]

Als iPhones, iPads, laptops en tal van IOT apparatuur nergens last van heeft, Sonos apparatuur met de S1 firmware nergens last van heeft en met de S2 firmware wel, dan ligt het aan mijn Wifi (settings) en niet aan de S2 firmware?
Was bij mij ook zo dat alles werkte behalve Sonos S2 app. Maar kijk maar hoe je reageert op mensen die willen helpen en of je er iets mee doet. Je kunt ook blijven tieren, onvriendelijk doen en de S1 app blijven gebruiken.

• ASS-Ware
Exactor it schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:11:
[...]

Was bij mij ook zo dat alles werkte behalve Sonos S2 app. Maar kijk maar hoe je reageert op mensen die willen helpen en of je er iets mee doet. Je kunt ook blijven tieren, onvriendelijk doen en de S1 app blijven gebruiken.
Dus als er wat mankeert aan de S2 firmware, dan mag ik daar niet over klagen?
Okay, noted.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
ASS-Ware schreef op zondag 23 november 2025 @ 02:24:
[...]

Dus als er wat mankeert aan de S2 firmware, dan mag ik daar niet over klagen?
Okay, noted.
Selectief lezen is helaas iets wat vaker voorkomt. Mensen proberen je hier serieus te helpen met de problemen die je ervaart met de S2-firmware en geven allerlei tips om het toch goed werkend te krijgen. In plaats van daarop in te gaan, blijft het nu vooral hangen bij de opmerking dat je “niet mag klagen”.

In een ideale wereld zou firmware natuurlijk foutloos zijn, maar in de praktijk komt het nu eenmaal voor dat er bugs ontstaan.

Natuurlijk mag je aangeven dat iets niet werkt, maar op dit forum levert dat op zichzelf weinig op, hier lezen geen Sonos-engineers mee. Het zorgt vooral voor frustratie bij de Tweakers die wel proberen mee te denken. Het is daarom handiger om de aangedragen suggesties te proberen of verder uit te zoeken wat er misgaat, in plaats van vast te blijven zitten in frustratie.

Maar als jouw voorkeur uiteindelijk is om terug te gaan naar S1 en je daar tevreden mee bent, dan is dat natuurlijk ook prima. Dan hoeft niemand verder tijd te steken in het zoeken naar oplossingen voor de S2-problemen die je ervaart.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ben een beetje op het hellend vlak der ellende geraakt, herkennen jullie dat? :D

Van de week was ik op zolder bezig (iets wat weer veel vaker gaat gebeuren) en ik miste daar toch wel de Play 1 die mijn dochter onderhand voor haar slaapkamer geconfisqueerd heeft.
Dus ik eens kijken of ik dat gat kan opvullen, bijvoorbeeld door de Play 1 terug te halen en mijn dochter een ERA 100 te geven of zo.

Maar dan kom je op het punt dat ik 'moet' upgraden naar S2 want alles draait nog op S1 want ik heb daar nooit voordeel van gezien. Onderhand is de app echter daadwerkelijk flink wat stappen verder en lijkt het best wel te lonen om op S2 te zitten. Dus toch maar overwegen?

Echter komt mijn Connect (gen 1) dan helemaal buitenspel te staan, maar die gebruik ik toch al bijna niet meer omdat mijn nieuwe receiver ook Spotify Connect kan en ik toch al verschillende apps door moet om de woonkamer (receiver met serieuze speakerset) aan de muziek te krijgen en de S1 is niet héél lekker qua bladeren door Spotify of bibliotheek. Plus de Connect kan de lossless stream niet aan.

Geen punt zou je zeggen, maar dan herontdek ik de Port en die kan met mijn receiver helemaal integreren waardoor het systeem zich gaat gedragen als een Sonos speaker. Hij kan dan receiver inschakelen en bedienen, én ook de lossless stream aan.

Het begon met muziek op zolder willen wat ik prima kan regelen door zelfs een tweedehands Play 1 te halen, maar nu ik dit allemaal weet wil ik eigenlijk wel een extra speaker voor op zolder én een Port. Dit giert aardig uit de klauwen zo. :D

Maar eens goed inlezen of ik niets over het hoofd zie qua integraties tussen Play 1 en S2 en domotica en zo, maar dan vrees ik dat ik voor de bijl ga.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ASS-Ware
Gonadan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:30:
Ben een beetje op het hellend vlak der ellende geraakt, herkennen jullie dat? :D

Van de week was ik op zolder bezig (iets wat weer veel vaker gaat gebeuren) en ik miste daar toch wel de Play 1 die mijn dochter onderhand voor haar slaapkamer geconfisqueerd heeft.
Dus ik eens kijken of ik dat gat kan opvullen, bijvoorbeeld door de Play 1 terug te halen en mijn dochter een ERA 100 te geven of zo.

Maar dan kom je op het punt dat ik 'moet' upgraden naar S2 want alles draait nog op S1 want ik heb daar nooit voordeel van gezien. Onderhand is de app echter daadwerkelijk flink wat stappen verder en lijkt het best wel te lonen om op S2 te zitten. Dus toch maar overwegen?

Echter komt mijn Connect (gen 1) dan helemaal buitenspel te staan, maar die gebruik ik toch al bijna niet meer omdat mijn nieuwe receiver ook Spotify Connect kan en ik toch al verschillende apps door moet om de woonkamer (receiver met serieuze speakerset) aan de muziek te krijgen en de S1 is niet héél lekker qua bladeren door Spotify of bibliotheek. Plus de Connect kan de lossless stream niet aan.

Geen punt zou je zeggen, maar dan herontdek ik de Port en die kan met mijn receiver helemaal integreren waardoor het systeem zich gaat gedragen als een Sonos speaker. Hij kan dan receiver inschakelen en bedienen, én ook de lossless stream aan.

Het begon met muziek op zolder willen wat ik prima kan regelen door zelfs een tweedehands Play 1 te halen, maar nu ik dit allemaal weet wil ik eigenlijk wel een extra speaker voor op zolder én een Port. Dit giert aardig uit de klauwen zo. :D

Maar eens goed inlezen of ik niets over het hoofd zie qua integraties tussen Play 1 en S2 en domotica en zo, maar dan vrees ik dat ik voor de bijl ga.
Je kan S2 proberen, downgraden kan altijd nog, is simpel te doen.
In mijn geval was S2 niet fijn, het hele gezin klaagde steen en been, dus ik ben teruggegaan, maar ik neem aan dat de meesten op S2 weinig klachten hebben.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ASS-Ware schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:47:
[...]

Je kan S2 proberen, downgraden kan altijd nog, is simpel te doen.
In mijn geval was S2 niet fijn, het hele gezin klaagde steen en been, dus ik ben teruggegaan, maar ik neem aan dat de meesten op S2 weinig klachten hebben.
Heb je het dan over de firmware of de app waar de klachten over waren? De S2 app bestaat namelijk niet meer en is vervangen door de Sonos app. De S2 app was toentertijd voor mij ook de reden om niet te willen upgraden, maar de huidige Sonos app ziet er toch wel een stuk beter uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:50
Ik moet zeggen dat ik eigelijk helemaal geen problemen en vertraging in volume meer hebt. Overschakelen tuner en spotify is nog wel wat te traag maar werkt verder wel prima.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• ASS-Ware
Gonadan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:31:
[...]

Heb je het dan over de firmware of de app waar de klachten over waren? De S2 app bestaat namelijk niet meer en is vervangen door de Sonos app. De S2 app was toentertijd voor mij ook de reden om niet te willen upgraden, maar de huidige Sonos app ziet er toch wel een stuk beter uit.
Zoals ik eerder aangaf in dit topic is het beiden.
Wij vinden de app niet handig.
Klein dingetje bijvoorbeeld is dat de volgorde van de speakers steeds verandert en als je geregeld speakers combineert, dan ben je steeds aan het zoeken.
Muziek speelde nooit lekker af, er werden geregeld delen van tracks geskipped.
De Sonos Radio dienst kreeg ik niet geactiveerd.
Daarom ben ik teruggegaan naar S1 en alles werkt weer perfect.
Het enige lastige aan S1 is dat de namen van de Apple Music playlists niet meer worden weergegeven.
Maar ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die hier last van heeft.

• Tha_Flash
  • Laatst online: 18:30
Huidige opstelling is : Beam (gen1) + sub mini + 2x Ikea symfonisk lampen als rears.
Zou een Arc (Ultra) veel toevoegen ?

Bijna 2027

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ASS-Ware schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:54:
[...]

Zoals ik eerder aangaf in dit topic is het beiden.
Wij vinden de app niet handig.
Klein dingetje bijvoorbeeld is dat de volgorde van de speakers steeds verandert en als je geregeld speakers combineert, dan ben je steeds aan het zoeken.
Muziek speelde nooit lekker af, er werden geregeld delen van tracks geskipped.
De Sonos Radio dienst kreeg ik niet geactiveerd.
Daarom ben ik teruggegaan naar S1 en alles werkt weer perfect.
Het enige lastige aan S1 is dat de namen van de Apple Music playlists niet meer worden weergegeven.
Maar ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die hier last van heeft.
Jouw historie had ik niet paraat. Ik lees hier vaak wel mee maar onthoud niet wat iedereen precies meegemaakt heeft. Nu heb ik jouw posts er even bij gezocht en het klinkt als een warrig verhaal waar lastig een conclusie uit te trekken is. Hoe dan ook was jij niet tevreden en aan gezien je zo te zien gewoon kunt up- en downgraden met een Play 1 lijkt het mij wijs om het van het weekend gewoon eens rustig te proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13

OMX2000

By any means necessary...

Mijn Arc valt nu steeds iedere 5-9 minuten uit. Ding hangt aan een LG G1, en is via ethernet aangesloten.

Nooit issues mee gehad. Online tips als stroom eraf, hdmi loskoppelen al geprobeerd.

Ik denk dat de volgende stap is om een support ticket te maken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nou, het is gelukt hoor. Avondje prutsen maar dan heb je toch één hele Play 1 van je S1 systeem naar een S2 systeem met de Sonos app weten te krijgen en daadwerkelijk draadloos werken. Als alles verder net zo soepel gaat belooft dat nog wat. :')

Sonos zou de Connect uit het systeem gooien en dan kon ik de rest zonder wijzigingen adopteren, niet dus. Ik hield alleen de Connect over en de rest was weg. Eentje heb ik middels fabrieksinstellingen over weten te hevelen, maar dat kon alleen bedraad want anders ging de update mis. En als hij bedraad is kan je de wifi niet instellen dus blijft hij bedraad. Maar als je hem eerst bedraad doet en updatet, en daarna weer fabrieksreset kan je wel wifi doen. Maar alleen als je de 5 Ghz uit zet anders vind 'ie het niet leuk. En de app af en toe killen anders krijg je opties die er wel moeten zijn gewoon nog niet in beeld. Enfin, als je het eenmaal een keer gedaan hebt is die tweede vast makkelijker.

De app is na wat wennen eigenlijk wel een stuk fijner. Ziet er mooier uit, reageert snel, beter zoeken, denk ook beter bedienen. Al met al zal het vast de moeite waard zijn, maar kan niet zeggen dat het vanzelf gaat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Toevoeging op bovenstaand. Vannacht zijn de resterende speakers uit het S1 systeem verdwenen en stond de statuslamp aan. Ik vermoed dat de upgrade gisteren dus gewoon niet gedaan was of niet volledig, en dat het met de nachtelijke update alsnog helemaal gedaan is

Nu was het namelijk niet nodig om de speaker eerst bedraad aan te sluiten (heb er eentje getest), je kon meteen aan de slag en hij vroeg niet meer om te updaten. Wel moest ik de wifi weer even omschakelen naar alleen 2.4 anders ging het verbinden met het netwerk nog mis. Maar daarna soepel en vlekkeloos. Ik ga er maar vanuit dat het puur aan de update lag en misschien heb ik dat zelf wel misgeklikt, dat durf ik niet te zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rallye
Het handigste is om de devices die je niet wilt/kunt upgraden even stroomloos te maken.

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:13
OMX2000 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:51:
Mijn Arc valt nu steeds iedere 5-9 minuten uit. Ding hangt aan een LG G1, en is via ethernet aangesloten.

Nooit issues mee gehad. Online tips als stroom eraf, hdmi loskoppelen al geprobeerd.

Ik denk dat de volgende stap is om een support ticket te maken.
Valt die echt uit-uit of valt het signaal weg en daarna komt het weer terug? Mocht het signaal wegvallen, gebruik je de meegeleverde hdmi kabel? Ik had het zelfde probleem met atmos content. Toen ik de kabel verving met een 2.1 kabel was alles opgelost
Pagina: 1 ... 200 201 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.