Hoe klinkt het laag van de sub?TerrorSource schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:36:
Heb vandaag me Sonos Playbar en SUB binnen gekregen(rest komt later) maar merk eigenlijk direct al dat Sonos niet 100% is wat ik had gehoopt. Had gehoopt ook direct AirPlay te kunnen gebruiken om zo YouTube geluid over de set te laten gaan maar helaas kan je alleen maar de radio zenders gebruiken die in de App zitten en TV geluid laten horen over de set.
Ik heb zelf de Sub samen met de Playbar en 2 Play 1's en ik vond de Sub aan het begin een beetje 'boomy'. Hij was te prominent aanwezig terwijl de bass in de EQ al was teruggeschroefd naar 30%. Daarnaast hoor je precies waar hij vandaan komt, iets wat bij sommige subwofers niet het geval is. Maar misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:05:
Hoe klinkt de sub van sonos?
Ik moet wel zeggen dat Trueplay een hoop heeft goed gemaakt. Het geluid klinkt veel voller en de Sub speelt nu mooier mee met de rest
Als je graag meer bass wil horen zou ik toch voor 2x Play 1 en een Sub gaan. Dat gaat natuurlijk lager dan 2 Play 5's zonder Sub. En als je Trueplay aanzet klinkt het al meteen een stuk minder 'boomy' en gecontroleerder.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:05:
Ik ben aan het dubben of twee keer een soos play 5, of 2 play's 1 met een sub.
Ik wil graag toch graag bass horen aangezien ik flinke speakers gewend ben.
Playbar klinkt geweldig, ook zonder sub. Films en muziek kijken/luisteren wordt gewoon een feestje. 😊
ben nu de meest ideale posities van mijn 2x Play:5 (2nd gen) aan het bepalen thuis... horizontaal of verticaal en ook waar in de woonkamer.
Maar man man man, die 2 in een stereopair is echt zwaar genieten. Ik had eerst de 5.1 opstelling (2x Play:1, Playbar en Sub), dit klinkt uiteraard al heerlijk, met name met de Sonos Sub erbij.
Maar bij deze 2x Play:5 (2nd gen) heb je echt geen Sonos Sub meer nodig, het laag/bass komt echt onwijs lekker mee.
Ik heb met name voor de 2x Play:5 gekozen omdat ik veel meer muziek luister ipv films/TV kijken. En dan is zo'n stereo pair Play: 5 (2nd gen) echt wel even wat lekkerder.
Gebruik nu naast de 2x Play:5 in stereo pair, de Playbar met de 2x Play:5 als surround speakers met films kijken, ik mis mijn Sonos Sub totaal niet meer.
de 2x Play:1 gaan het huis uit
(om een beetje de kosten van m'n nieuwe 2x Play:5 te beperken)
Maar man man man, die 2 in een stereopair is echt zwaar genieten. Ik had eerst de 5.1 opstelling (2x Play:1, Playbar en Sub), dit klinkt uiteraard al heerlijk, met name met de Sonos Sub erbij.
Maar bij deze 2x Play:5 (2nd gen) heb je echt geen Sonos Sub meer nodig, het laag/bass komt echt onwijs lekker mee.
Ik heb met name voor de 2x Play:5 gekozen omdat ik veel meer muziek luister ipv films/TV kijken. En dan is zo'n stereo pair Play: 5 (2nd gen) echt wel even wat lekkerder.
Gebruik nu naast de 2x Play:5 in stereo pair, de Playbar met de 2x Play:5 als surround speakers met films kijken, ik mis mijn Sonos Sub totaal niet meer.
de 2x Play:1 gaan het huis uit
[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 29-01-2017 14:46 ]
Verstandig @ Geert, mooie upgrade!
Ben ook wel in de markt voor een Sonos systeem, maar zit nog een beetje te dubben wat wijsheid is (en ik moet wel snel beslissen want na vandaag is de korting weg denk ik). Heb momenteel een Sony CT-790 soundbar die ik gebruik voor zowel muziek luisteren als films/series kijken op m'n tv.
An sich prima kwaliteit, maar ik wil toch met name voor m'n muziek wel wat betere kwaliteit (aangezien ik ook 90% van de tijd muziek op heb staan).
Ik twijfel nu een beetje tussen m'n Sony houden en 2x Sonos Play 5 kopen voor muziek of m'n Sony verkopen en de Sonos playbar kopen met 2x Sonos Play 1.
Ik neig een beetje naar het eerste, maar dat is puur omdat ik niet zo goed weet of de Sonos playbar een grote upgrade is t.o.v. m'n huidige soundbar.
Ben ook wel in de markt voor een Sonos systeem, maar zit nog een beetje te dubben wat wijsheid is (en ik moet wel snel beslissen want na vandaag is de korting weg denk ik). Heb momenteel een Sony CT-790 soundbar die ik gebruik voor zowel muziek luisteren als films/series kijken op m'n tv.
An sich prima kwaliteit, maar ik wil toch met name voor m'n muziek wel wat betere kwaliteit (aangezien ik ook 90% van de tijd muziek op heb staan).
Ik twijfel nu een beetje tussen m'n Sony houden en 2x Sonos Play 5 kopen voor muziek of m'n Sony verkopen en de Sonos playbar kopen met 2x Sonos Play 1.
Ik neig een beetje naar het eerste, maar dat is puur omdat ik niet zo goed weet of de Sonos playbar een grote upgrade is t.o.v. m'n huidige soundbar.
Als je tevreden bent met het geluid voor tv's / films dan lijkt mij dat 2x Play 5 voor muziek de beste keuze is. Met de playbar vang je natuurlijk 2 vliegen in 1 klap.Planespotter schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:00:
Ik heb nu zelf gekozen voor Play 5 ipv Playbar omdat de eerste een stuk nieuwer is (en overal de hemel in wordt geprezen). De playbar wil ik ook wel, maar vind het jammer dat ie geen Dts ondersteund (voor als je er 2x Play 1 bij neemt). Ik wacht dan liever op een nieuwe versie.
Terecht inderdaadPepper92 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:14:
[...]
Als je tevreden bent met het geluid voor tv's / films dan lijkt mij dat 2x Play 5 voor muziek de beste keuze is. Met de playbar vang je natuurlijk 2 vliegen in 1 klap.
Ik heb nu zelf gekozen voor Play 5 ipv Playbar omdat de eerste een stuk nieuwer is (en overal de hemel in wordt geprezen). De playbar wil ik ook wel, maar vind het jammer dat ie geen Dts ondersteund (voor als je er 2x Play 1 bij neemt). Ik wacht dan liever op een nieuwe versie.
Zojuist 2x de Play 5 besteld samen met 2 standaards. M'n lichaam mist nu een rib, maar het is het waard, denk ik
zeer wijs besluit!Planespotter schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:16:
[...]
Zojuist 2x de Play 5 besteld samen met 2 standaards. M'n lichaam mist nu een rib, maar het is het waard, denk ik
Zeker met de gedachte dat jij zo'n 90% muziek luistert. Geloof me, jij gaat genieten van je stereo pair Play:5
Zat net een live concert te luisteren op mijn stereo pair Play:5, werkelijk, vrijwel elk detail hoor je!
Daarna nog wat Techno opgezet....de bass in die nieuwe Play:5 mmm smullen
en nu zul je zien dat je Sonos -addict gaat worden. Trek maar vast wat extra ribben uit je lichaam!
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 29-01-2017 20:03 ]
Vraagje: hoe gebruik je je sub nu, als 5.1 met de play:5's? En als je de sub koppelt aan het play:5 stereopaar wordt het geluid dan nog beter, of komt er meer dan voldoende laag vanuit de play:5's?Geert1976 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:40:
ben nu de meest ideale posities van mijn 2x Play:5 (2nd gen) aan het bepalen thuis... horizontaal of verticaal en ook waar in de woonkamer.
de 2x Play:1 gaan het huis uit![]()
(om een beetje de kosten van m'n nieuwe 2x Play:5 te beperken)
Ik heb mijn Sonos Sub vorig jaar verkocht (ivm buren). Het was voor mij gewoonweg overkill, kon er niet maximaal van genieten.Wally2002 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:30:
[...]
Vraagje: hoe gebruik je je sub nu, als 5.1 met de play:5's? En als je de sub koppelt aan het play:5 stereopaar wordt het geluid dan nog beter, of komt er meer dan voldoende laag vanuit de play:5's?
Ik woon in een oud huizenblok met links,rechts en boven andere buren
Ik kan je wel vertellen dat je met een stereo pair Play:5 (2e gen) écht geen Sub nodig hebt.
Meer dan voldoende laag, je kan dit ook nog uiteraard naar hartelust instellen in de Sonos app.
en je hebt de Play5's dus ook als surround speakers?Geert1976 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:19:
[...]
Ik heb mijn Sonos Sub vorig jaar verkocht (ivm buren). Het was voor mij gewoonweg overkill, kon er niet maximaal van genieten.
Ik woon in een oud huizenblok met links,rechts en boven andere buren
Ik kan je wel vertellen dat je met een stereo pair Play:5 (2e gen) écht geen Sub nodig hebt.
Meer dan voldoende laag, je kan dit ook nog uiteraard naar hartelust instellen in de Sonos app.
Werkt dat goed? Lees vaak over 'overkill', en dat de Play1's beter zijn voor surround.
Ik wil denk ik ook die setup.
2 x Play5's voor muziek, en de Playbar erbij voor film/surround.
Je moet dan wel elke keer loskoppelen geloof ik?
Als je meer film/TV kijkt, zou ik 2x Play:1 doen. Is daar zeer geschikt voor.iDirk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:00:
[...]
en je hebt de Play5's dus ook als surround speakers?
Werkt dat goed? Lees vaak over 'overkill', en dat de Play1's beter zijn voor surround.
Ik wil denk ik ook die setup.
2 x Play5's voor muziek, en de Playbar erbij voor film/surround.
Je moet dan wel elke keer loskoppelen geloof ik?
Ik luister voornamelijk muziek, dan is zo'n stereo pair Play:5 zwaar genieten, veel beter dan de Play: in stereo pair
Ik gebruik de 2x Play:5 ook als surround met mijn Playbar met films
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 30-01-2017 13:50 ]
Ik heb sinds kort een Sonos Play:5 in bezit, nu lees ik in diverse reviews dat de Accelerometer in de Sonos Play:5 er voor zorgt dat het geluid in Mono modus springt wanneer de speaker verticaal staat. Ergens best logisch aangezien stereo boven en onder een beetje vreemd is.
Door ruimte gebrek staat mijn Single Play:5 woonkamer speaker momenteel dus verticaal. Is dit te omzeilen, of scheelt dit in de praktijk (indien niet gepaired) eigenlijk niks?
Door ruimte gebrek staat mijn Single Play:5 woonkamer speaker momenteel dus verticaal. Is dit te omzeilen, of scheelt dit in de praktijk (indien niet gepaired) eigenlijk niks?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Inderdaad : https://sonos.custhelp.co...940.2119532702.1477416428
Ik wist overigens niet dat dit ook voor de play3 het geval was, ik zal eens kijken of ik mijn play3 90 graden kan draaien aan de beugel. ;-(
Ik wist overigens niet dat dit ook voor de play3 het geval was, ik zal eens kijken of ik mijn play3 90 graden kan draaien aan de beugel. ;-(
intentionally left blank
Maar jij hebt toch een tweede paar Play:5 als surround? (dus totaal 4x een play:5 in huis)?Geert1976 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Als je meer film/TV kijkt, zou ik 2x Play:1 doen. Is daar zeer geschikt voor.
Ik luister voornamelijk muziek, dan is zo'n stereo pair Play:5 zwaar genieten, veel beter dan de Play: in stereo pair
Ik gebruik de 2x Play:5 ook als surround met mijn Playbar met films
Want elke keer ontkoppelen en weer koppelen met de playbar is erg bewerkelijk en je bent ook de Trueplay tuning kwijt.
Sonos 5.1 klinkt echt geweldig, ook met het 2.0 stereo tv geluid wat hij zelf omzet
Enige wat ik nu heb is dat als ik via de afstandsbediening van me set-up-box de set-up box aanzet dat me tv niet meer automatisch aangaat omdat de Playbar het IR-signaal overneemt.
Enige wat ik nu heb is dat als ik via de afstandsbediening van me set-up-box de set-up box aanzet dat me tv niet meer automatisch aangaat omdat de Playbar het IR-signaal overneemt.
Als je de Play 5's gewoon in de 5.0 opstelling (Playbar + 2x Play 5) laat staan hoef je ze niet elke keer te ontkoppelen. Je kunt in de Sonos app instellen dat de Play 5's volledig meespelen met de Playbar. Dan wordt het dus als het ware een stereopaar wanneer je muziek luistert. Als je dan weer terugschakelt naar TV, worden het weer gewoon de surround speakers.Wally2002 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Maar jij hebt toch een tweede paar Play:5 als surround? (dus totaal 4x een play:5 in huis)?
Want elke keer ontkoppelen en weer koppelen met de playbar is erg bewerkelijk en je bent ook de Trueplay tuning kwijt.
Zelf heb ik de Playbar, Sub en 2 Play 1 in de woonkamer staan. Toen eigenlijk niet bij nagedacht dat ik ook 2 Play 5 kon nemen in plaats van een Sub en 2 Play 1's. Ondanks dat er hier redelijk veel muziek aan staat mis ik tot nu toe geen krachtigere speakers. Maar misschien verandert dat als ik de Play 5's een keer in deze opstelling heb gehoord.
2.0 blijft 2.0. Dat blijft kut klinken als hij het "omzet" naar 5.1...TerrorSource schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:00:
Sonos 5.1 klinkt echt geweldig, ook met het 2.0 stereo tv geluid wat hij zelf omzet![]()
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb even gezocht op het Sonos-forum hoe de achterluidsprekers precies benaderd worden.jordiv30 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:09:
[...]
Als je de Play 5's gewoon in de 5.0 opstelling (Playbar + 2x Play 5) laat staan hoef je ze niet elke keer te ontkoppelen. Je kunt in de Sonos app instellen dat de Play 5's volledig meespelen met de Playbar. Dan wordt het dus als het ware een stereopaar wanneer je muziek luistert. Als je dan weer terugschakelt naar TV, worden het weer gewoon de surround speakers.
Zelf heb ik de Playbar, Sub en 2 Play 1 in de woonkamer staan. Toen eigenlijk niet bij nagedacht dat ik ook 2 Play 5 kon nemen in plaats van een Sub en 2 Play 1's. Ondanks dat er hier redelijk veel muziek aan staat mis ik tot nu toe geen krachtigere speakers. Maar misschien verandert dat als ik de Play 5's een keer in deze opstelling heb gehoord.
Als de surrounds op 'volledige' weergave ingesteld staan zullen ze, bij het luisteren naar een muziekbron, als stereopaar meedoen (de Playbar laat dan ook het stereosignaal horen).
Zodra je weer naar de TV input gaat zullen de rears weer het surround-kanaal laten horen (of een upmix van het 2.0 signaal).
Echter daarmee heb je bij het luisteren naar muziek wel een ander klankbeeld dan alleen de 2x Play:5 als stereopaar, omdat de Playbar altijd mee doet.
Er is geen optie om de Playbar, bij het luisteren van muziek, uit te zetten.
Vandaar dat ik toch benieuwd ben of Geert1976 dit heeft omzeild door een tweede paar Play:5's.
Ik kijk nauwelijks films momenteel. Heb mijn 2x Play:5 pas net, wel een minpuntje ja...steeds dat ontkoppelen van m'n Playbar/pairen/Trueplay naderhand.Wally2002 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Maar jij hebt toch een tweede paar Play:5 als surround? (dus totaal 4x een play:5 in huis)?
Hopelijk komt Sonos met een eenvoudigere oplossing in de nabije toekomst
Ik heb overigens 2x Play:5 en niet 4. Duur grapje anders
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 30-01-2017 21:24 ]
Ik zou de sub niet meer willen missen. De buren horen haast niets (nieuwbouw)Geert1976 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:19:
[...]
Zijn ze doof?san.okk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:27:
[...]
Ik zou de sub niet meer willen missen. De buren horen haast niets (nieuwbouw)
De buitenmuren hebben een spouw, dat scheelt enorm. Ik hou natuurlijk wel rekening met ze. Zeker als de Play:5 nog is mee gaat dreunen. Wat een heerlijk gelijk komt daar uit.
Door deze zin en met name het woordje 'naast' dacht ik dat je twee paar (dus 4 Play:5) hadGeert1976 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:40:
Maar kies je bewust voor het luisteren naar alleen de Play:5's in stereo, zonder de Playbar?
Zelf heb ik nu 5.0 met Play:1's als rear, voor TV/film is dat echt top, maar omdat ik veel muziek luister overweeg ik een upgrade naar play:5's, daarnaast is de Playbar gezien de beperkte lengte niet in staat om een vol stereobeeld te creeren, daarvoor zouden dan de Play:5's moeten dienen.
ik vind de stereo pair Play:5 zonder Playbar tijdens muziek luisteren in mijn huidige woonkamer/luisterposities veel beter klinken.Wally2002 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:47:
[...]
Door deze zin en met name het woordje 'naast' dacht ik dat je twee paar (dus 4 Play:5) had
Maar kies je bewust voor het luisteren naar alleen de Play:5's in stereo, zonder de Playbar?
Zelf heb ik nu 5.0 met Play:1's als rear, voor TV/film is dat echt top, maar omdat ik veel muziek luister overweeg ik een upgrade naar play:5's, daarnaast is de Playbar gezien de beperkte lengte niet in staat om een vol stereobeeld te creeren, daarvoor zouden dan de Play:5's moeten dienen.
ik heb hiervoor exact jouw opstelling gehad, inderdaad fantastisch voor films kijken!
Ook twee 5's als surround en dat klinkt werkelijk fantastisch. Ook met muziek heeft sonos dat goed geregeld enige is dat je je tv niet als muziek bron moet hebben met een kodi of ps4 ofzo.
hoe bedoel je dit?N0MAD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 06:14:
...... enige is dat je je tv niet als muziek bron moet hebben met een kodi of ps4 ofzo.
Heb je de Playbar liggen of hangen? sinds ik de Playbar heb hangen klinkt deze een stuk beter. Ik gebruik de Flexson tv-beugel.Wally2002 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:47:
[...]
Ik was ff aan het kijken voor staanders voor mijn nieuwe 2x Play:5, die van Flexson zijn gemiddeld zo'n €150 (!!!!) per stuk bij de diverse webshops....geloof dat er echt een steekje los zit bij Firma FlexsonJasper1975 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Heb je de Playbar liggen of hangen? sinds ik de Playbar heb hangen klinkt deze een stuk beter. Ik gebruik de Flexson tv-beugel.
Hier ligt hij, ophangen is geen optie.Jasper1975 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Heb je de Playbar liggen of hangen? sinds ik de Playbar heb hangen klinkt deze een stuk beter. Ik gebruik de Flexson tv-beugel.
De luidsprekers zitten inwendig onder een hoek van 45 graden, en in de playbar zit een sensor die weet hoe de playbar georiënteerd is en dus het linker en rechter kanaal kan omwisselen. In beide gevallen zijn de inwendige luidsprekers dus hetzelfde georiënteerd, en zou het geluidsbeeld vergelijkbaar moeten zijn.
Kijk even op vebos.nl; die zijn niet de duurste!Geert1976 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:
[...]
Ik was ff aan het kijken voor staanders voor mijn nieuwe 2x Play:5, die van Flexson zijn gemiddeld zo'n €150 (!!!!) per stuk bij de diverse webshops....geloof dat er echt een steekje los zit bij Firma Flexson![]()
![]()
Heb die wel aangeschaftGeert1976 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:
[...]
Ik was ff aan het kijken voor staanders voor mijn nieuwe 2x Play:5, die van Flexson zijn gemiddeld zo'n €150 (!!!!) per stuk bij de diverse webshops....geloof dat er echt een steekje los zit bij Firma Flexson![]()
![]()
Wel veel geld, maar dan krijg je wel een hele mooie setup ervoor terug
Heb de boel vandaag alleen niet mogen ontvangen omdat ze bij Plasma-Discounter een verkeerd huisnummer hebben ingevuld op de pakketten
[ Voor 13% gewijzigd door London op 31-01-2017 22:50 ]
Heb jij goede ervaringen met de producten van Vebos? Met name de standaard?Sbakker1982 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:34:
[...]
Kijk even op vebos.nl; die zijn niet de duurste!
De prijs is inderdaad wat beter te behappen dan Flexson.
Thanks, gelijk 2 besteld, bol.com biedt deze ook aan en had nog wat cadeaubonnen!Sbakker1982 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:34:
[...]
Kijk even op vebos.nl; die zijn niet de duurste!
Dank voor de tip
Ik heb eerst van een collega een play5 geleend om te horen hoe dat zou klinken. Was daarna meteen verkocht en heb er zelf eentje gehaald. Toen met die btw dagen bij MM maar meteen mijn 2e gekocht en als stereo paar gezet. Precies zoals geert1976 zegt man man wat een geluid, geen vervorming als ie vol staat en wat een verschil met maar 1 play5. Lijkt ook wel of ie harder gaat
. Ik heb ze trouwens allebei Horizontaal staan (voor mijn gevoel lekkerder geluid)
Nu wil ik ook een playbar gaan halen, echter een ding snap ik iets niet. Als ik de play5's koppel als surround speakers dan kan ik ze niet meer als stereo paar gebruiken zonder dat mijn playbar mee doet (hopelijk veranderd sonos dit binnenkort) maar wat is er mis om de play5's als stereo mee te laten bleren met de playbar? Word het geluid dan niet helemaal kamer vullend en daardoor nog beter?
Geert1976 jij zegt dat je liever de 5's alleen zonder playbar gebruikt voor muziek, heb je daar een reden voor? Zorgt die soundbar voor slechter geluid als totaal?
Ik hoop dat Sonos binnekort een gen2 soundbar uitbrengt met hdmi aansluiting
Nu wil ik ook een playbar gaan halen, echter een ding snap ik iets niet. Als ik de play5's koppel als surround speakers dan kan ik ze niet meer als stereo paar gebruiken zonder dat mijn playbar mee doet (hopelijk veranderd sonos dit binnenkort) maar wat is er mis om de play5's als stereo mee te laten bleren met de playbar? Word het geluid dan niet helemaal kamer vullend en daardoor nog beter?
Geert1976 jij zegt dat je liever de 5's alleen zonder playbar gebruikt voor muziek, heb je daar een reden voor? Zorgt die soundbar voor slechter geluid als totaal?
[ Voor 3% gewijzigd door Mistymo op 01-02-2017 00:10 ]
Het is een oud collega van me, dus ik weet dat hij service en kwaliteit levert!Wally2002 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Heb jij goede ervaringen met de producten van Vebos? Met name de standaard?
De prijs is inderdaad wat beter te behappen dan Flexson.
Je hebt binnen je Sonos systeem een muziek en een tv/surround setting. Ik heb bij het afspelen van muziek ingesteld dat mijn play 5's vollop mee moeten draaien, bij surround maar op zeg eens 60%. Dus als ik bijv muziek luister via mijn RPi 3met Kodi dan ziet de Sonos dat als TV input en speelt in de surround setting.
Duidelijker voor je?
Met playbar ervaar ik het als een beter kamer vullend geluid, de playbar doet gewoon in stereo mee. Daarnaast geeft de playbar exact dezelfde geluids kwaliteit als de 5's. Dus als je er midden in staat heb je twee stereo boxen voor je en twee stereo boxen (in 1 playbar) achter je.Mistymo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:07:
Ik heb eerst van een collega een play5 geleend om te horen hoe dat zou klinken. Was daarna meteen verkocht en heb er zelf eentje gehaald. Toen met die btw dagen bij MM maar meteen mijn 2e gekocht en als stereo paar gezet. Precies zoals geert1976 zegt man man wat een geluid, geen vervorming als ie vol staat en wat een verschil met maar 1 play5. Lijkt ook wel of ie harder gaat. Ik heb ze trouwens allebei Horizontaal staan (voor mijn gevoel lekkerder geluid)
HDMI vindt ik vooralsnog geen gemis indien je tv fatsoenlijke passtrough doet. Als ze met HDMI een uitgebreidere dolby ondersteuning implementeren zou ik idd ook overstappen
Ik zou het liefst wel een Playbar met meerdere HDMI aansluitingen willen juist vanwege Dolby Digital. Mijn Philips TV kan 5.1 prima doorgeven, maar dit doet hij tot nu toe alleen maar bij het KPN kastje. Als ik een film afspeel via de Apple TV of de blu-ray speler blijft hij het in stereo doorgeven, wat ik ook verander aan de instellingen. Ik hoop dat dit met HDMI wordt opgelost.
Daarnaast is de Playbar alweer van 2013 en geen DTS ondersteuning is iets wat eigenlijk niet meer mag in deze prijsklasse. Wat mij betreft tijd voor een opvolger met HDMI en DTS.
Daarnaast is de Playbar alweer van 2013 en geen DTS ondersteuning is iets wat eigenlijk niet meer mag in deze prijsklasse. Wat mij betreft tijd voor een opvolger met HDMI en DTS.
Dat dacht ik dus ook, maar waarom zijn er dan zoveel mensen die anders beweren? Die liever alleen de 5's in stereo gebruiken voor muziek zonder de playbar en dus steeds moeten ontkoppelen vanuit de app.N0MAD schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:12:
[...]
Met playbar ervaar ik het als een beter kamer vullend geluid, de playbar doet gewoon in stereo mee. Daarnaast geeft de playbar exact dezelfde geluids kwaliteit als de 5's. Dus als je er midden in staat heb je twee stereo boxen voor je en twee stereo boxen (in 1 playbar) achter je.
in mijn woonsituatie/woonkamer en daarin dus mijn 2x Play:5 (2nd gen) en de Playbar, vind ik het geluid veel beter klinken dan met de Playbar.Mistymo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:07:
De Playbar vind ik persoonlijk niet echt geschikt voor muziek luisteren (uiteraard wel in een sweet spot in een 5.1 opstelling of icm met een Sub), is natuurlijk ook niet het idee van Sonos achter de Playbar, deze is echt voor TV bedoelt.
Maar zoals vaak met Sonos speakers, is echt afhankelijk voor ruimte(s) waarin de speakers staan. Indeling van bijv je woonkamer etc etc
Ik zit zeg maar als het ware in een 'sweet spot' tussen mijn 2x Play:5. Dus vanuit mijn stoel aan de eettafel/werktafel zit ik een driehoek met de Sonos speakers. Zet ik er de Playbar bij, wordt het geluid enorm onzuiver
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 01-02-2017 10:10 ]
ah zo, ja....uiteraard, ik ben bekend met de settings in Muziek en TV. Ik luister muziek via Spotify. Jij hebt, denk ik, je eigen muziek via je RP.N0MAD schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:05:
[...]
Je hebt binnen je Sonos systeem een muziek en een tv/surround setting. Ik heb bij het afspelen van muziek ingesteld dat mijn play 5's vollop mee moeten draaien, bij surround maar op zeg eens 60%. Dus als ik bijv muziek luister via mijn RPi 3met Kodi dan ziet de Sonos dat als TV input en speelt in de surround setting.
Duidelijker voor je?
Ik heb zelf het idee dat hij beter klinkt hangend, maar dat kan ook mijn gevoel zijn.Wally2002 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:53:
In beide gevallen zijn de inwendige luidsprekers dus hetzelfde georiënteerd, en zou het geluidsbeeld vergelijkbaar moeten zijn.
nou, service en kwaliteit.....niet echtSbakker1982 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 06:46:
[...]
Het is een oud collega van me, dus ik weet dat hij service en kwaliteit levert!
site geeft zeer duidelijk aan dat mijn bestelde staanders op voorraad zijn, blijkt dus een levertijd van ruim een week op te zitten (nadat ik dus al even €200 had betaald)
[ Voor 37% gewijzigd door _Bailey_ op 01-02-2017 13:39 ]
Ik wil een playbar, maar mijn tv heeft geen optische uitgang.. Mn Playstation 4 wel. Kan ik m hier ook op aansluiten? Begrijp dan uiteraard dat ik bij tv kijken dan geen surround heb.
Wil ook graag spotify streamen naar mn 2 play 1speakers en de soundbar. Is dit mogelijk?
Wil ook graag spotify streamen naar mn 2 play 1speakers en de soundbar. Is dit mogelijk?
Spotify kan zeker, zowel vanuit de koppeling in de Sonos App als vanuit de Spotify App zelf.
Als je een digitale decoder hebt, dqan heeft deze vast ook een optische uitgang, je zou dan kunnen kiezen voor een optische switch, ik gebruik deze:
https://www.marmitek.com/...witchers/connect-ts41.php
Hier sluit je dan de decoder en PS/4 op aan.
Als je een digitale decoder hebt, dqan heeft deze vast ook een optische uitgang, je zou dan kunnen kiezen voor een optische switch, ik gebruik deze:
https://www.marmitek.com/...witchers/connect-ts41.php
Hier sluit je dan de decoder en PS/4 op aan.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Als je tv een coaxiale digital uitgang heeft kun je er voor 10 euro een klein kastje tussenzetten die coaxial omzet naar optical.DCNY schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:47:
Ik wil een playbar, maar mijn tv heeft geen optische uitgang.. Mn Playstation 4 wel. Kan ik m hier ook op aansluiten? Begrijp dan uiteraard dat ik bij tv kijken dan geen surround heb
Ik ga hem dit doorgeven!Geert1976 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:37:
[...]
nou, service en kwaliteit.....niet echt
site geeft zeer duidelijk aan dat mijn bestelde staanders op voorraad zijn, blijkt dus een levertijd van ruim een week op te zitten (nadat ik dus al even €200 had betaald)
![]()
Zie ik bij steeds meer bedrijven. Aangeven dat het op voorraad is en dan na bestelling aangeven dat dit niet zo is. Daarom bestel ik zo vaak mogelijk bij bekendere sites zoals coolblue / amazon etc. En anders betaal ik achteraf.Geert1976 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:37:
[...]
nou, service en kwaliteit.....niet echt
![]()
Thanks voor het doorgeven, deze gaat op mn blacklist
Ik begreep dat je het nu gaat bestellen als het weer op voorraad is :-)Geert1976 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:10:
[...]
hij heeft het zelf inmiddels op de site aangepast
Verwijderd
Weet iemand hoe ik eigen muziek (die ik handmatig heb toegevoegd op Spotify) kan afspelen op mijn twee Sonos Play 1's? Ik krijg dat maar niet voor elkaar. Ik kan het vanaf mijn PC wel afspelen op de speakers van mijn PC, maar kan dus niet de Sonos Speakers selecteren binnen Spotify. Ook via de Sonos-app lukt me dit niet terwijl hij ook lokaal op mijn mobiele telefoon staat (en dus ook in Spotify onder Local Files). Heeft dit te maken met licensing etc? En hoe kan ik dit omzeilen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 11:09 ]
Net even geprobeerd , als ik lokale bestanden selecteer in de Spotify desktop app kan ik al mijn Sonos speakers selecteren bij Spotify connect. Ik heb alleen geen Play1 , maar dat mag niet uitmaken.Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:08:
Weet iemand hoe ik eigen muziek (die ik handmatig heb toegevoegd op Spotify) kan afspelen op mijn twee Sonos Play 1's? Ik krijg dat maar niet voor elkaar. Ik kan het vanaf mijn PC wel afspelen op de speakers van mijn PC, maar kan dus niet de Sonos Speakers selecteren binnen Spotify. Ook via de Sonos-app lukt me dit niet terwijl hij ook lokaal op mijn mobiele telefoon staat (en dus ook in Spotify onder Local Files). Heeft dit te maken met licensing etc? En hoe kan ik dit omzeilen?
intentionally left blank
Verwijderd
Ik krijg dit te zien:pjeterinfo schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Net even geprobeerd , als ik lokale bestanden selecteer in de Spotify desktop app kan ik al mijn Sonos speakers selecteren bij Spotify connect. Ik heb alleen geen Play1 , maar dat mag niet uitmaken.

'Bedroom' zijn mijn Sonos-speakers
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 12:05 ]
En als je een nummer uit Spotify selecteert ? Zijn dan de Bedroom speakers wel beschikbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door pjeterinfo op 04-02-2017 12:08 ]
intentionally left blank
Heb m'n Play:5 stereoset ook binnen
Wát een geluid zeg, heerlijk!
Heb alleen wel m'n bass gelijk flink omlaag moeten zetten, anders ga ik klagende buren krijgen denk ik
Een sub is absoluut niet nodig als je 2x Play:5 hebt staan, wat mij betreft.
Heb alleen wel m'n bass gelijk flink omlaag moeten zetten, anders ga ik klagende buren krijgen denk ik
Join the club!Planespotter schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:17:
Heb m'n Play:5 stereoset ook binnenWát een geluid zeg, heerlijk!
Heb alleen wel m'n bass gelijk flink omlaag moeten zetten, anders ga ik klagende buren krijgen denk ikEen sub is absoluut niet nodig als je 2x Play:5 hebt staan, wat mij betreft.
Lekker he!? Ik mis mijn oude Sonos Sub ook totaal niet met mijn stereo paar Play:5's.
Heb ook de bass wat lager gezet.
Vooral met live concerten via Spotify hoor ik echt werkelijk elk detail loepzuiver.
Geniet van je Play 5's!
Ik weet nog dat ik Trueplay aan het tunen was op mijn Play:5's, en nadat dat klaar was kwam die tune op het einde met die diepe zware boing (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
). Was echt een kippenvel wow wauw momentje. Toen wist ik meteen dat ik niet van mijn 14 dagen retourrecht gebruik wilde maken: ik was verkocht
Jup, dat was een stiekem kippevel momentje hiersww89 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:19:
Ik weet nog dat ik Trueplay aan het tunen was op mijn Play:5's, en nadat dat klaar was kwam die tune op het einde met die diepe zware boing
Heb jij ze in portrait of horizontaal staan?
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 04-02-2017 14:22 ]
Horizontaal.Geert1976 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:20:
[...]
Jup, dat was een stiekem kippevel momentje hier![]()
Heb jij ze in portrait of horizontaal staan?
Ok
Ik nu het stereo paar aan het testen in portrait, uiteraard beide speakers met het Sonos logo naar binnen.
Krijg je een mooier strakker stereobeeld. Ik zit vaak in the sweet spot van het Play 5 stereo paar. Klinkt net ff beter dan horizontaal.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 04-02-2017 18:44 ]
Is het beter om ze met het logo naar binnen te hebben?Geert1976 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:47:
[...]
Ok
Ik nu het stereo paar aan het testen in portrait, uiteraard beide speakers met het Sonos logo naar binnen.
Krijg je een mooier strakker stereobeeld. Ik zit vaak in the sweet spot van het Play 5 stereo paar. Klinkt net ff beter dan horizontaal.
Kan zelf geen gebruik maken van TruePlay trouwens, heb geen iOS devices
ja, met het logo naar binnen. Dit omdat dan de tweeters in de Play 5's naar binnen wijzen wat weer voor een scherper stereobeeld zorgt. Maar je plaatst de Play:5 dus ALLEEN maar in een stereo paar, nooit een single Play:5, deze gaat altijd horizontaal.Planespotter schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:00:
[...]
Is het beter om ze met het logo naar binnen te hebben?
Kan zelf geen gebruik maken van TruePlay trouwens, heb geen iOS devices
Je wil de tweeters naar buiten laten wijzen voor een breder stereo beeld, je speaker staat dan horizontaal (in het geval van een single Play:5)
Moet er wel bij zeggen dat het 1 en ander ook wel zeer afhankelijk is van de luisterruimte waarin het stereo paar staat, in welke opstelling van elkaar en bijvoorbeeld wat voor meubilair er zoal in de nabijheid van speakers staan als ook de ruimte tussen de speakers en muren.
Leen ff een iPhone van een buurman/vrouw/vriend/vriendin/neefje/nichtje/collega!
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 04-02-2017 19:18 ]
voor de grap eens Devil Inside van INXS over je stereo pair Play:5 laten spelen....en dan zwaar genieten van de gitaren in dat nummer...ppfffffPlanespotter schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:17:
Heb m'n Play:5 stereoset ook binnenWát een geluid zeg, heerlijk!
Heb alleen wel m'n bass gelijk flink omlaag moeten zetten, anders ga ik klagende buren krijgen denk ikEen sub is absoluut niet nodig als je 2x Play:5 hebt staan, wat mij betreft.
Verwijderd
Ik heb nog steeds te maken met dit probleemVerwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:08:
Dit gaat helaas niet werken. De Spotify integratie met Sonos werkt via het Internet. De nummers moeten dus ook in de cloud bekend zijn.Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:57:
[...]
Ik heb nog steeds te maken met dit probleemWeet iemand hier een oplossing voor?
Het afspelen van lokale nummers kan door een Netwerkshare bekend te maken in de Sonos controller. Hier staat hoe dat moet: https://sonos.custhelp.co...ng-a-nas-drive-with-sonos
Ik heb in de woonkamer een playbar onder de tv en aan de muur achter de bank 2 play 3's in de hoeken hangen. Prima opstelling voor surround set bij de tv. De achterspeakers klinken dan ook echt als ondersteunende speakers (zouden wel iets harder mogen, moet nog even in de instellingen graven, ze staan nl 3 meter van de bank af)
Volgens mij, als ik het goed hoor, schakelt het systeem bij muziek via bij. Spotify (dus niet tv) over op een normaal systeem waarbij de play 3's en de soundbar allemaal als soort gelijkwaardige speakers beschouwd worden
Klopt dat, herkend het systeem zelf of de play 3's als surround ondersteuning voor tv of als volwaardige speakers voor andere muziek moeten functioneren?
Ik dacht eigenlijk dat ik 2 groepen zou moeten maken, een voor woonkamer-tv en 1 voor woonkamer-muziek.
Volgens mij, als ik het goed hoor, schakelt het systeem bij muziek via bij. Spotify (dus niet tv) over op een normaal systeem waarbij de play 3's en de soundbar allemaal als soort gelijkwaardige speakers beschouwd worden
Klopt dat, herkend het systeem zelf of de play 3's als surround ondersteuning voor tv of als volwaardige speakers voor andere muziek moeten functioneren?
Ik dacht eigenlijk dat ik 2 groepen zou moeten maken, een voor woonkamer-tv en 1 voor woonkamer-muziek.
Zo'n simpel systeem, en dan nog niet even de moeite nemen om in de instellingen te kijkenQuentin schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:12:
Ik heb in de woonkamer een playbar onder de tv en aan de muur achter de bank 2 play 3's in de hoeken hangen. Prima opstelling voor surround set bij de tv. De achterspeakers klinken dan ook echt als ondersteunende speakers (zouden wel iets harder mogen, moet nog even in de instellingen graven, ze staan nl 3 meter van de bank af)
Je kunt instellen hoe hard de surroundluidsprekers meedoen, maar je kunt ook evt. Trueplay uitvoeren.
Als je muziek afspeelt, gebeurt dat inderdaad standaard op de Playbar en de Play:3's. Je kunt instellen of de speakers volwaardig meespelen of meer aanvullend meespelen. Ook kun je hier weer apart instellen hoe hard de Play:3's meedoen ten opzichte van de Playbar.
Ik had ze al op volwaardig staan want sfeervol was vanaf de bank niet te horen...
Als ik trueplay doe, is dat dan voor de muziek instelling (alles gelijkwaardig) of voor de surround opstelling (play 3 als ondersteuning)?
Ik denk voor beiden. De eerste stap wordt namelijk uitgevoerd vanaf de plek waar je normaliter zit als je tv kijkt en in stap 2 moet je rondlopen in de kamer, al zwaaiend met je iPhone (of iPad).
Het nut van een Sub gekoppeld aan een stereopaar Play:5 (2nd gen) wordt inGeert1976 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:24:
[...]
Join the club!
Lekker he!? Ik mis mijn oude Sonos Sub ook totaal niet met mijn stereo paar Play:5's.
Heb ook de bass wat lager gezet.
Vooral met live concerten via Spotify hoor ik echt werkelijk elk detail loepzuiver.
Geniet van je Play 5's!
dit draadje op het Sonos community forum ook besproken.
Door een Sonos-medewerker wordt hier bevestigd dat het toevoegen van de Sub een 'zekere hoeveelheid' van het vermogen van de Play:5's ontlast waardoor deze meer midden en hoog kunnen bedienen.
De vraag is vervolgens of het ook merkbaar voor de luisteraar is, en dan komt het vooral aan op persoonlijke smaak maar ook op de vorm en afmetingen van de kamer, instellingen en muziekkeuze.
- iemand merkte niet zozeer verbetering in het midden en hoog maar vooral verbetering in het laag op (de sub gaat lager dan de play:5's) en ook een meer 'immersive' geluid (het laag van alleen de Play:5's is makkelijk te lokaliseren, maar met een Sub erbij niet). Vooral het uitzetten van de Loudness en iets boven gemiddeld zetten van het niveau van de Sub gaf een positief resultaat. Met Loudness aan was de Sub amper merkbaar.
- Iemand anders waarschuwt voor het verliezen van het stereo-effect van het laag, doordat dat naar een mono-speaker wordt verschoven (de Sub). Dit hangt mede van de opstelling van de Play:5's af en de afstand tot de sub. De meeste personen die de sub met de Play:5's hebben geprobeerd lijken hier geen last van te hebben.
- Het effect lijkt het best merkbaar te zijn bij hogere volumes.
- maar de rode draad is uiteindelijk toch dat de luisteraar bepaald of iets goed is (en het geld waard is) of niet, en je dus het beste eerst kan proberen.
Ik heb zelf geen Play 5, maar ik ben wel van mening dat de Sub in sommige situaties zeker wat toevoegt. Neem als voorbeeld een stereopaar Play 1 of een stereopaar Play 3. Als je hier een Sub aan toevoegt lijken de hoge tonen inderdaad veel voller te klinken. Als ik nu de Sub bij de Playbar en 2 Play 1's uit zet, klinkt het meteen een stuk minder.Wally2002 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:30:
[...]
Het nut van een Sub gekoppeld aan een stereopaar Play:5 (2nd gen) wordt in
Door een Sonos-medewerker wordt hier bevestigd dat het toevoegen van de Sub een 'zekere hoeveelheid' van het vermogen van de Play:5's ontlast waardoor deze meer midden en hoog kunnen bedienen.
De vraag is vervolgens of het ook merkbaar voor de luisteraar is, en dan komt het vooral aan op persoonlijke smaak maar ook op de vorm en afmetingen van de kamer, instellingen en muziekkeuze.
- iemand merkte niet zozeer verbetering in het midden en hoog maar vooral verbetering in het laag op (de sub gaat lager dan de play:5's) en ook een meer 'immersive' geluid (het laag van alleen de Play:5's is makkelijk te lokaliseren, maar met een Sub erbij niet). Vooral het uitzetten van de Loudness en iets boven gemiddeld zetten van het niveau van de Sub gaf een positief resultaat. Met Loudness aan was de Sub amper merkbaar.
- Iemand anders waarschuwt voor het verliezen van het stereo-effect van het laag, doordat dat naar een mono-speaker wordt verschoven (de Sub). Dit hangt mede van de opstelling van de Play:5's af en de afstand tot de sub. De meeste personen die de sub met de Play:5's hebben geprobeerd lijken hier geen last van te hebben.
- maar de rode draad is uiteindelijk toch dat de luisteraar bepaald of iets goed is (en het geld waard is) of niet, en je dus het beste eerst kan proberen.
Maar het heeft denk ik ook te maken met wat je gewend bent. Ik vond een stereopaar Play 1 ook al goed klinken zonder Sub, en met Sub merk je wel een beetje verschil, maar het lijkt mee te vallen. Zet je de Sub echter weer uit, dan klinkt het meteen een stuk minder.
In het door mij aangehaalde draadje wordt dit ook genoemd, bij het toevoegen van een sub aan een stereopaar Play:1 of Play:3 is het effect groter dan bij het toevoegen aan Play:5's.jordiv30 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:04:
[...]
Ik heb zelf geen Play 5, maar ik ben wel van mening dat de Sub in sommige situaties zeker wat toevoegt. Neem als voorbeeld een stereopaar Play 1 of een stereopaar Play 3. Als je hier een Sub aan toevoegt lijken de hoge tonen inderdaad veel voller te klinken. Als ik nu de Sub bij de Playbar en 2 Play 1's uit zet, klinkt het meteen een stuk minder.
Maar het heeft denk ik ook te maken met wat je gewend bent. Ik vond een stereopaar Play 1 ook al goed klinken zonder Sub, en met Sub merk je wel een beetje verschil, maar het lijkt mee te vallen. Zet je de Sub echter weer uit, dan klinkt het meteen een stuk minder.
mooie info....thanks! ik ga het draadje eens bestuderenWally2002 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:30:
[...]
Het nut van een Sub gekoppeld aan een stereopaar Play:5 (2nd gen) wordt in
Net voor het nieuwe huis een extra stopcontact geregeld voor de keuken. Nu twijfel ik tussen de play 3 of 5. Keuken is 25m2, een play 5 is toch geen overkill?
Een play 3 lijkt me ruim voldoende.Wackmack schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:35:
Net voor het nieuwe huis een extra stopcontact geregeld voor de keuken. Nu twijfel ik tussen de play 3 of 5. Keuken is 25m2, een play 5 is toch geen overkill?
Ik weet niet hoe belachelijk hard je de muziek gaat zetten, maar is een 1 ook niet zat voor 25m2?Wackmack schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:35:
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Play:3 is meer dan voldoende voor een keuken van 25m2. Eet je ook in de keuken, of is het puur koken en dan in woonkamer eten?Wackmack schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:35:
Mocht je nou en koken en eten in de keuken (geen idee van jouw specifieke woonsituatie) dan zit je dus ook gezellig nog te tafelen in de keuken, in dit geval is 2x Play:1 ook zeer fijn. In plaats van 1x Play:5 zou ik echt kiezen voor 2x Play:1 en dan hou je nog geld over ook
Voor het mooie stereo geluidsbeeld dus de 2x Play:1
edit: geen idee of je ook een tuin hebt met je nieuwe huis... trek je in de lente/zomer 1 van je Play:1's mee richting tuin, heb je daar ook gelijk muziek. En terwijl je richting keuken loopt heb je daar ook weer muziek
[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 12-02-2017 21:15 ]
Het wordt een woonkeuken. Dus gaan er ook vaak zitten met vrienden. Zal nooit heel hard luisteren. Goed tip van 2 x play 1 alleen ik heb maar 1 mooie plek. Ga voor de play 3.Geert1976 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:09:
[...]
Play:3 is meer dan voldoende voor een keuken van 25m2. Eet je ook in de keuken, of is het puur koken en dan in woonkamer eten?
Mocht je nou en koken en eten in de keuken (geen idee van jouw specifieke woonsituatie) dan zit je dus ook gezellig nog te tafelen in de keuken, in dit geval is 2x Play:1 ook zeer fijn. In plaats van 1x Play:5 zou ik echt kiezen voor 2x Play:1 en dan hou je nog geld over ook
Voor het mooie stereo geluidsbeeld dus de 2x Play:1
Voor de woonkamer heb ik nog geen keus gemaakt. 2 x de play 5 kan of een soundbar, lastig! Eerst maar is verhuizen en dan komt het wel.
heb sinds kort 2x de Play:5 (2nd gen.).Wackmack schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Voor de woonkamer heb ik nog geen keus gemaakt. 2 x de play 5 kan of een soundbar, lastig! Eerst maar is verhuizen en dan komt het wel.
Ook al heb ik niet eens een erg grote woonkamer, het is echt smullen, zo'n stereo paar Play:5. Ik had hiervoor 2x Play:1 (ook in een stereo paar).
Met het stereo paar Play:5 hoor je werkelijk elk fijn detail in de muziek. Details die ik met het stereo paar Play:1 absoluut niet hoorde.
Sonos kan zeer verslavend werken!
veel plezier in ieder geval in je nieuwe huis met je Sonos speaker(s)!
Waarom kiezen tussen die twee? De Playbar is in mijn ogen onmisbaar als je Sonos (ook) voor tv-geluid wilt gaan gebruiken. En dat wordt alleen maar leuker met twee rear speakers, waarbij je bijvoorbeeld inderdaad voor 2x de Play:5 zou kunnen kiezen als je veel muziek luistert.Wackmack schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Playbar + 2x Play5 is over-over-kill. Playbar+2x play1 is voor kleine/middel-grote huiskamers genoeg, waar Playbar+ 2x Play3 voor grote huiskamers wordt aangeraden.tinustilburg schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:25:
[...]
Waarom kiezen tussen die twee? De Playbar is in mijn ogen onmisbaar als je Sonos (ook) voor tv-geluid wilt gaan gebruiken. En dat wordt alleen maar leuker met twee rear speakers, waarbij je bijvoorbeeld inderdaad voor 2x de Play:5 zou kunnen kiezen als je veel muziek luistert.
Mwa, dat ligt wat mij betreft wat genuanceerder. Zelf heb ik een Playbar en twee 1's en dat is voor een gemiddelde gebruiker (waartoe ik mezelf ook reken) inderdaad prima. Maar ik kan me voorstellen dat, als je een groot muziekliefhebber bent of een wat grotere huiskamer hebt (onze zal iets van 35 m2 zijn), je misschien wat 'body' mist met deze setup.TerrorSource schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:32:
[...]
Playbar + 2x Play5 is over-over-kill. Playbar+2x play1 is voor kleine/middel-grote huiskamers genoeg, waar Playbar+ 2x Play3 voor grote huiskamers wordt aangeraden.
Maar puur als rears zijn Play:1's in mijn ogen inderdaad prima.
denk dat jullie zeer belangrijk punt over het hoofd zien: wat is de luisterpositie ten op zichte van de speaker(s).
Je kunt nog zo veel Play 1-tjes in je woonkamer duwen, maar als je luisterpositie (bijv de leestafel waar je graag aan zit) ergens in een hoekje van de woonkamer is, hebben al die speakers ook niet echt nut.
Mijn eettafel staan in de vrijwel ideale positie van mijn luisterpositie (eettafel waar ik aan werk/lees/internet/eet) stereo paar Play:5 (2nd gen). ik vorm met het stereo paar als het waren een driehoek.
Ik had eerst mijn Playbar + het stereopaar in 1 kamer geselecteerd, klinkt voor geen meter, want Playbar staat bij de TV die weer heel dichtbij 1 Play 5 staat.
Ik luister dus muziek puur op mijn stereo paar Play:5, kijk ik film/tv, dan uiteraard de Playbar.
bottom line: elke luisterpositie / positionering van de speaker(s) is zo ongeloofelijk persoonlijk, ook kijkend naar meubilair, vloer, wanden etc etc....is bij een ieder (totaal) anders
Je kunt nog zo veel Play 1-tjes in je woonkamer duwen, maar als je luisterpositie (bijv de leestafel waar je graag aan zit) ergens in een hoekje van de woonkamer is, hebben al die speakers ook niet echt nut.
Mijn eettafel staan in de vrijwel ideale positie van mijn luisterpositie (eettafel waar ik aan werk/lees/internet/eet) stereo paar Play:5 (2nd gen). ik vorm met het stereo paar als het waren een driehoek.
Ik had eerst mijn Playbar + het stereopaar in 1 kamer geselecteerd, klinkt voor geen meter, want Playbar staat bij de TV die weer heel dichtbij 1 Play 5 staat.
Ik luister dus muziek puur op mijn stereo paar Play:5, kijk ik film/tv, dan uiteraard de Playbar.
bottom line: elke luisterpositie / positionering van de speaker(s) is zo ongeloofelijk persoonlijk, ook kijkend naar meubilair, vloer, wanden etc etc....is bij een ieder (totaal) anders
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 13-02-2017 14:23 ]
Rears komen er sowieso niet meer of ze moeten draadloze stroom op de korte termijn introduceren.
Voor de keuken komt er sowieso een play 3 of 5. Voor de woonkamer is Sonos nog niet zeker. Net heb ik weer geluisterd naar een set van Dynaudio Xeo 3, dat is toch wel een klasse hoger.
Voor de keuken komt er sowieso een play 3 of 5. Voor de woonkamer is Sonos nog niet zeker. Net heb ik weer geluisterd naar een set van Dynaudio Xeo 3, dat is toch wel een klasse hoger.
grote kans dat Sonos binnenkort (een) nieuw(e) product(en) gaat aankondigen, ze hebben bij de (Amerikaanse) FCC een nieuwe listing aangemeld, onder de naam: ZPS11.
Zeer benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk!
In onderstaand artikel wordt gesproken over een PlayBase (in het zwart en in het wit).
http://zatznotfunny.com/2...s-playbase-nears-release/
Tevens wordt het product ook al in de pre order aangeboden bij PH Photo. Redelijk groot en bekende Amerikaanse webshop, zie onderstaand:
https://www.bhphotovideo....pedValue=&Top+Nav-Search=
Binnenkort meer!?!?
Zeer benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk!
In onderstaand artikel wordt gesproken over een PlayBase (in het zwart en in het wit).
http://zatznotfunny.com/2...s-playbase-nears-release/
Tevens wordt het product ook al in de pre order aangeboden bij PH Photo. Redelijk groot en bekende Amerikaanse webshop, zie onderstaand:
https://www.bhphotovideo....pedValue=&Top+Nav-Search=
Binnenkort meer!?!?
[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 18-02-2017 18:38 ]
Een Sub vraagje.. ik ben behoorlijk tevreden met mijn playbar en 2xplay1 opstelling maar omdat het toch jeukt ben ik in de winkel gaan luisteren naar een vergelijkbare opstelling maar dan met subwoofer.
Dan valt op dat zodra de sub aan gaat dat dit idd een flink verschil maakt, maar....
Ik vind de opstelling in de winkel heel anders klinken dan thuis.. logisch maar toch, in de winkel veel minder bas als bij mij thuis en ook ff de EQ gecheckt.
Wat gebeurt er als je een subwoofer toevoeg, gaan alle lage tonen naar de subwoofer? maw gaan er geen lage tonen meer naar de playbar en de play 1's ? of worden er lage tonen toegevoegd.
Dat laatste hoop ik want ik wil niet dat de lage tonen verdwijnen uit de overige speakers want dat is nu net het verschil met mijn voorlaatste bose accousimas 10 systeem waarbij de melkpakjes enkel hoge tonen speelden.
Maakt niets uit zou je zeggen, maar toch, als voorbeeld een zware helikopter die van achter overvlieg geeft een prachtige lage sound uit die play 1's veel mooier en dieper dan de bose melkpakjes..
Dan valt op dat zodra de sub aan gaat dat dit idd een flink verschil maakt, maar....
Ik vind de opstelling in de winkel heel anders klinken dan thuis.. logisch maar toch, in de winkel veel minder bas als bij mij thuis en ook ff de EQ gecheckt.
Wat gebeurt er als je een subwoofer toevoeg, gaan alle lage tonen naar de subwoofer? maw gaan er geen lage tonen meer naar de playbar en de play 1's ? of worden er lage tonen toegevoegd.
Dat laatste hoop ik want ik wil niet dat de lage tonen verdwijnen uit de overige speakers want dat is nu net het verschil met mijn voorlaatste bose accousimas 10 systeem waarbij de melkpakjes enkel hoge tonen speelden.
Maakt niets uit zou je zeggen, maar toch, als voorbeeld een zware helikopter die van achter overvlieg geeft een prachtige lage sound uit die play 1's veel mooier en dieper dan de bose melkpakjes..
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Je vermoeden dat de subwoofer al het laag van de overige speakers overneemt klopt. Een playbar alleen doet het hele spectrum, voeg je een sub toe zal de playbar alleen het mid en hoog gaan doen. Persoonlijk vind ik de playbar een stuk beter in balans in een opstelling met sub. Je kunt in de instellingen in de app natuurlijk altijd de mate waarin je surround speakers en sub meespelen aanpassen. Wat de surround speakers betreft kun je zelf instellingen voor muziek en TV los regelen. Dus dan zou je bijvoorbeeld kunnen instellen dat je surround speakers bij TV gebruik nadrukkelijker aanwezig zijn dan wanneer je naar muziek luistert. Als je een audio zaak binnenloopt zullen ze je vast de verschillende mogelijkheden daarvoor kunnen laten horen.
Ik heb een sub toegevoegd aan een connect amp en deze laatste laat gewoon (indien ingesteld) het originele spectrum door en voegt de sub alleen toe. Dat is normaliter ook wat een sub doet. Tenzij je er zelf voor kiest om dit aan te passen. Hoe een playbar zich gaat gedragen weet ik niet daar ik er geen heb....maar het lijkt me dat als je niets aan die instellingen gaat veranderen dat deze niet aangepast gaat worden.
Bij de amp is het wel zo dat trueplay en de kantelfrequentie van de sub invloed heeft op de output van de amp....maar je kan hoog laag en loudness nog regelen....ik typ dit om aan te geven dat een sub niet perse het lage gebied overneemt....
Bij de amp is het wel zo dat trueplay en de kantelfrequentie van de sub invloed heeft op de output van de amp....maar je kan hoog laag en loudness nog regelen....ik typ dit om aan te geven dat een sub niet perse het lage gebied overneemt....
@Yamahaa Klopt bij een Connect Amp werkt het anders. Als je een willekeurige subwoofer op de sub out van de connect amp aansluit krijg je standaard een 80hz crossover. De connect amp stuurt dan alles van 80hz en lager naar de subwoofer en alles boven de 80hz naar je speakers. Een eigenschap waar mensen met speakers die zelf al lager kunnen dan 80hz niet erg blij van worden. Als je met de Sub van Sonos zelf gaat werken kan je hier nog omheen werken. Dan heb je namelijk meer keuzevrijheid en kun je de crossover van 50hz tot en met 110hz instellen. Als je hem dan op laten we zeggen 60hz instelt omdat je speakers tot daar gaan gebruik je dus nog steeds alles wat je speakers aankunnen en doet de Sub van Sonos de rest.
In het geval van merlin1201 ben je volledig overgeleverd aan de automatische EQ van Sonos en zal de Sub gewoon het laag voor z'n rekening gaan nemen.
In het geval van merlin1201 ben je volledig overgeleverd aan de automatische EQ van Sonos en zal de Sub gewoon het laag voor z'n rekening gaan nemen.
Ok in iedergeval is mijn vermoeden juist.. maar lijkt het in de winkel wel dat als de sub even uitgezet word dat alle lage tonen verdwijnen uit de play 1's en de Playbar want het klinkt dan echt nergens naar.
Mijn vermoeden is dan ook dat zodra de sub aangesloten is, aan of uit, de lage tonen weg zijn en het in de showroom een nog groter verschil geeft dan dat het daadwerkelijk is als er geen sub is aangesloten.
Ik ben namelijk onder de indruk van de lage tonen van de play 1's en wil deze niet missen in de achtergrond, want hoewel men zeg dat LFE en lage tonen niet uitmaakt uit welke richting ze komen ervaar ik zeker een groot verschil.
Mijn vermoeden is dan ook dat zodra de sub aangesloten is, aan of uit, de lage tonen weg zijn en het in de showroom een nog groter verschil geeft dan dat het daadwerkelijk is als er geen sub is aangesloten.
Ik ben namelijk onder de indruk van de lage tonen van de play 1's en wil deze niet missen in de achtergrond, want hoewel men zeg dat LFE en lage tonen niet uitmaakt uit welke richting ze komen ervaar ik zeker een groot verschil.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Moet zeggen dat ik die ervaring nooit heb gehad. Maar op zich kan je er vrij simpel achter komen of dat zo is. Gewoon eerst naar de playbar + play 1's luisteren in een configuratie waar er wel een Sub verbonden is (maar uit). Vervolgens het zelfde luisteren maar dan de Sub volledig loskoppelen. Als je vermoeden klopt zou je in situatie 1 dus de 'melkpakjes' ervaring hebben en in situatie 2 zouden de playbar en play 1's weer op volle toeren moeten draaien.
Maar zoals gezegd, persoonlijk heb ik dat nooit gehoord. Aangezien de automatische EQ van Sonos constant reageert op de situatie detecteert ie simpelweg of je de Sub aan of uit hebt staan in de app en aan de hand daarvan regelt het systeem de rest van je speakers. En het verschil bij de Sonos surround opstelling met of zonder Sub is ook gewoon enorm. Ik vind Sonos sowieso vrij plat klinken zonder de Sub. Als je daar bijvoorbeeld de recent uitgekomen Pulse bar van Bluesound tegenover zet is het allemaal wel erg karig. Maar goed, daar zit dan wel weer een ander prijskaartje aan natuurlijk.
Maar zoals gezegd, persoonlijk heb ik dat nooit gehoord. Aangezien de automatische EQ van Sonos constant reageert op de situatie detecteert ie simpelweg of je de Sub aan of uit hebt staan in de app en aan de hand daarvan regelt het systeem de rest van je speakers. En het verschil bij de Sonos surround opstelling met of zonder Sub is ook gewoon enorm. Ik vind Sonos sowieso vrij plat klinken zonder de Sub. Als je daar bijvoorbeeld de recent uitgekomen Pulse bar van Bluesound tegenover zet is het allemaal wel erg karig. Maar goed, daar zit dan wel weer een ander prijskaartje aan natuurlijk.
Voor iedereen die binnenkort een ''playbar'' wil aanschaffen:
http://www.iculture.nl/nieuws/sonos-playbase-afbeeldingen/
Misschien nog even wachten voor de prijsdaling, of om de ''playbase'' te kiezen.
*EDIT* Dju, dacht echt een scoop te hebben voor jullie he, helaas was hij hierboven al aangekondigd.
Misschien nog even wachten voor de prijsdaling, of om de ''playbase'' te kiezen.
*EDIT* Dju, dacht echt een scoop te hebben voor jullie he, helaas was hij hierboven al aangekondigd.
[ Voor 20% gewijzigd door BekSide op 21-02-2017 11:02 ]
lees eens een paar posts boven je!BekSide schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:39:
Voor iedereen die binnenkort een ''playbar'' wil aanschaffen:
Eindelijk.. Ik stond tijdens de BTW dagen nog bij de Playbar pallet.. Blij dat ik hem toen niet gekocht heb. Mooi dat die in het wit komt.
Waarom zou de Playbar nu in prijs gaan dalen? Is een ander product.
Ik ga toch op termijn voor de Playbar. De Playbase komt onder je tv te staan, maar die wil ik ook binnenkort aan de muur gaan hangen.. Dan is het mooier als er een playbar onder hangt
Precies het is meer voor mensen die hun tv niet opgehangen hebben.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.