Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 43 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:35
Burner13 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Makkelijker retourneren als er iets mis is denk ik.

In Polen is een aanbieder op ebay die ze verkoopt voor 640, maar dat prijsverschil vind ik het risico niet waard.
Vooral het risico van niet-leveren... amazon vertrouw ik nog wel, maar er zijn net als hier ook in het buitenland malafiede webshops...

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
burnedhardware schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:01:
[...]

Vooral het risico van niet-leveren... amazon vertrouw ik nog wel, maar er zijn net als hier ook in het buitenland malafiede webshops...
Ik zou het zelf niet doen maar je kunt betalen met PayPal en in geval van niet leveren je geld terug claimen.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:01
Burner13 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Helaas staat ie nu weer voor 799 bij mediamarkt. (Ter voorbereiding op de btw actie misschien?)
Ik zat vorige week ook al met 619 in mn hoofd. :F
Heeft niks met de BTW actie te maken. Sonos had zelf een kortigsactie de afgelopen tijd, dus van 799,- voor 749,- en van 229,- voor 199,- etc.

De BTW weg-ermee actie is wel degelijk erg voordelig op prijsvaste producten/merken als Sonos, Bose, Apple, Dyson etc. (voor in hoeverre de winkel deze merken mee laat doen).

[ Voor 19% gewijzigd door remzor op 07-01-2017 13:36 ]

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Beste Tweakers,

Ben mij momenteel een beetje op Sonos aan het orienteren voor mijn vader die op zoek is naar een nieuw setje.

Hij heeft een Sony flatscreen (met optical out) met daarbij een Apple TV (netflix) en een AC Ryan mediaspeler. De bedoelding is om de audio van alle 3 deze apparaten via een Sonos Playbar te laten verlopen.

Nu begrijp ik dat je alle apparaten gewoon rechtstreeks op je TV aan moet sluiten en je TV dan weer met een optical cable aan moet sluiten op de Sonos Playbar.

Nu wil hij ook graag nog de mogelijkheid hebben om Radio te luisteren. Ik begrijp dat je radio kan streamen via de Sonos app op een IPAD. Nu is mijn vraag of de TV dan ook aan moet staan, of dat die gewoon uit kan blijven. (aan vind hij hinderlijk) Moet de Sonos playbar hiervoor zijn opgenomen in je WIFI netwerk, kan dit wireless of moet dat via een Ethernetkabel? Hij zou eventueel radio kunnen streamen via de apple tv maar dan moet je TV weer aan staan. Zou graag wat tips ontvangen, veel dank vast!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:58
Playbar kan opgenomen worden in je WiFi netwerk. Ethernet kan ook, mits je natuurlijk daar een kabel hebt liggen. Je TV hoeft niet aan te staan om radio of muziek te spelen via de Playbar. Je stuurt deze gewoon aan via de Sonos app op je iPhone/iPad of andere mobiele telefoon/tablet of natuurlijk via de computer applicatie.

Spotify kan ook rechtstreeks afgespeeld worden middels Spotify Connect vanuit de Spotify app.

[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 07-01-2017 15:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Beste Rivanov, Helder! bedankt voor je uitleg! wij gaan dan over tot aanschaf.
Waarschijnlijk even wachten tot de BTW actie einde maand ;-)

• Wzeemans
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-05-2023
Sonos soundbar nu te verkrijgen voor 699:
http://maxict.nl/product/...Ic-M8iZY8fjUUsaAo048P8HAQ

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
san.okk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:06:
[...]

Ik vraag het mij af. De Play:5 werd pas na 5 jaar opgefrist. De huidige Playbar is sinds eind 2013 op de markt.

[...]

Ik hoop het ook. Ben ook aan het wachten. Hopelijk volgt er een witte versie. Ze wachten uiteraard zo lang mogelijk met aankondigen om de verkoop niet te stagneren.
Ben ook nog even aan het wachten. Had het toch nog eens aan de servicedesk gevraagd niet dat je er iets wijzer van wordt.

Helaas kunnen we geen details geven over de producten die we aan het ontwikkelen zijn of wanneer een eventueel nieuw product op de markt komt.

Op het moment dat een nieuw product uitkomt, zal Sonos dit groots weergeven op de website, in de nieuwsbrief en via verschillende media wegen.

Daarnaast kan ik u zeggen dat er bij de Sonos Support nog niks bekend is over een eventuele nieuwe PLAYBAR.

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04-2025
Ik zie deze nu staan op € 718.00 dus is weer snel wat duurder geworden.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-01 23:56
Ik heb geen idee of hier iets uit te halen is wat betreft vernieuwing van de playbar en soundbar, maar was gisteren in Harrods Londen, daar stond de sub en playbar in de aanbieding met bericht erbij ''2015'' model. (Wellicht werd hier bedoeld dat de sub zwart was?)

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Wellicht een gekke vraag. Ik heb mijn setup als surround dwars in mijn woonkamers staan. Dus surround 5's op de ene lange wand en bar op de andere lange wand. Zou het nou ook mogelijk zijn bijv de bar en 1 play 5 als stereo paar in te stellen? Dus als ik nu voor in de kamer zit in de keuken dat ik stereo over de lange kant van de kamer heb.

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 11:02
TerrorSource schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Ik heb me prijs alarm via HWI al ingesteld staan indien het ergens anders goedkoper wordt als 660. Amazon was laatst 622 per stuk alleen heb toen net gemist...
Prijs alarm aan via HWI......
Mag ik vragen, hoe en wat dat precies is?

Zit namelijk ook te kijken naar Sonos en dan om te beginnen een Playbar

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:12
Frid0 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Zit namelijk ook te kijken naar Sonos en dan om te beginnen een Playbar
https://nl.hardware.info/product/179319/sonos-playbar

Onderaan de prijzen heb je de Prijswekker.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
N0MAD schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:31:
Wellicht een gekke vraag. Ik heb mijn setup als surround dwars in mijn woonkamers staan. Dus surround 5's op de ene lange wand en bar op de andere lange wand. Zou het nou ook mogelijk zijn bijv de bar en 1 play 5 als stereo paar in te stellen? Dus als ik nu voor in de kamer zit in de keuken dat ik stereo over de lange kant van de kamer heb.
Nee.
Zie https://sonos.custhelp.co...and-placing-a-stereo-pair

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frid0 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:49:
[...]
Je kan dit ook instellen op tweakers. Je kan dan instellen wanneer een product onder een bepaalde prijs zakt, dat je daar een notificatie van wilt hebben. Bij bijvoorbeeld pricewatch: Sonos Playbar kan je op 'Willen' drukken en kan je deze vervolgens voorzien van een 'Prijsalert'.

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 11:02
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Je kan dit ook instellen op tweakers. Je kan dan instellen wanneer een product onder een bepaalde prijs zakt, dat je daar een notificatie van wilt hebben. Bij bijvoorbeeld pricewatch: Sonos Playbar kan je op 'Willen' drukken en kan je deze vervolgens voorzien van een 'Prijsalert'.
Ow ok, bedankt!

Zit namelijk heel erg te twijfelen om voor Sonos, (5.1) te kiezen of voor 2 zuilspeakers met receiver (stereo) te gaan. Heb een Harman Kardon 5.1 set gehad met receiver, staat nu tk op Marktplaats.

En wil nu upgrade. Heb het "geluk" dat ik een vriendin zuilspeakers zeker niet lelijk vind.

Gister in een HIFI winkel geweest om een haakse HDMI kabel retour te brengen en toen tevens even kort voor sluitingstijd laten informeren over Sonos en geluisterd.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01 10:21
verwp01 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Ik zie deze nu staan op € 718.00 dus is weer snel wat duurder geworden.
Of kijken op amazon.co.uk?

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-01 20:06
Frid0 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Ow ok, bedankt!

Zit namelijk heel erg te twijfelen om voor Sonos, (5.1) te kiezen of voor 2 zuilspeakers met receiver (stereo) te gaan. Heb een Harman Kardon 5.1 set gehad met receiver, staat nu tk op Marktplaats.

En wil nu upgrade. Heb het "geluk" dat ik een vriendin zuilspeakers zeker niet lelijk vind.

Gister in een HIFI winkel geweest om een haakse HDMI kabel retour te brengen en toen tevens even kort voor sluitingstijd laten informeren over Sonos en geluisterd.
Ik had laatste dezelfde gedachte en had de sonos ook daadwerkelijk gekocht, het is echt waar ga je hem voor gebruiken voor muziek vond ik hem goed echter voor de rest komt het niet in de buurt van mijn receiver met harman kardon 5.1 geluid.

Maar is natuurlijk puur persoonlijk. (ik vond het die dure investering niet waard)

• makooy
Weet iemand hoe het zit met de garantie op de Sonos producten? Gaat de garantie pas in als je het product registreert bij Sonos?

• Rivanov
M'n Sonos collectie weer uitgebreidt. Een Play 1 gekocht voor op de slaapkamer. Heb nu een Connect in de woonkamer aan m'n AV receiver hangen. Play 5 op kantoor/studeerkamer en Play 1 op slaapkamer.

Nu nog een Play 1 erbij voor op zolder en dan ben ik klaar. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• makooy
Kan iemand bij even een zetje in de goede richting geven? Ik moet bij iemand een Play5 gen1, Connect en Bridge aansluiten maar heb tot op heden dat nog nooit gedaan.

De Bridge functies zitten toch ook in de Connect of niet? Als dat zo is hoef ik alleen de Connect + Play5 aan elkaar te koppelen en kan de Bridge er tussenuit gelaten worden.

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06-2025
TerrorSource schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:04:
Weet iemand hoe het zit met de garantie op de Sonos producten? Gaat de garantie pas in als je het product registreert bij Sonos?
Normaal gesproken gaat de garantie in op de datum van aankoop. Hierop zal Sonos zich dan ook beroepen.

• Rivanov
TerrorSource schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:19:
Kan iemand bij even een zetje in de goede richting geven? Ik moet bij iemand een Play5 gen1, Connect en Bridge aansluiten maar heb tot op heden dat nog nooit gedaan.

De Bridge functies zitten toch ook in de Connect of niet? Als dat zo is hoef ik alleen de Connect + Play5 aan elkaar te koppelen en kan de Bridge er tussenuit gelaten worden.
Bridge hoeft sowieso niet meer omdat je Sonos ook rechstreeks op het bestaande WiFi netwerk kunt aansluiten. Echter, wil je wel een Sonos mesh netwerk dan heb je óf de Bridge nodig, óf je sluit de Connect of Play 5 via Ethernet aan op het netwerk (één van de twee is voldoende). Mocht je die optie niet hebben omdat de Connect en Play 5 op een plek komen te staan waar geen ethernet ligt, dan dien je de Bridge rechtstreeks op de router aan te sluiten.

Maar zoals gezegd; de Bridge is niet meer persé nodig. Aansluiten op het bestaande WiFi kan dus ook.

• makooy
Rivanov schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Bridge hoeft sowieso niet meer omdat je Sonos ook rechstreeks op het bestaande WiFi netwerk kunt aansluiten. Echter, wil je wel een Sonos mesh netwerk dan heb je óf de Bridge nodig, óf je sluit de Connect of Play 5 via Ethernet aan op het netwerk (één van de twee is voldoende). Mocht je die optie niet hebben omdat de Connect en Play 5 op een plek komen te staan waar geen ethernet ligt, dan dien je de Bridge rechtstreeks op de router aan te sluiten.

Maar zoals gezegd; de Bridge is niet meer persé nodig. Aansluiten op het bestaande WiFi kan dus ook.
Heb bij kennis de connect aangesloten aan de tv via optische kabel maar het geluid gaat niet door naar de play5. Moet ik dan de Horizon box met optische kabel verbinden met de Connect om zo toch het geluid op de Play5 te krijgen?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
TerrorSource schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:01:
[...]

Heb bij kennis de connect aangesloten aan de tv via optische kabel maar het geluid gaat niet door naar de play5. Moet ik dan de Horizon box met optische kabel verbinden met de Connect om zo toch het geluid op de Play5 te krijgen?
Voor zover ik weet is de optische poort op de Connect alleen geschikt als Output. Alleen de tulp is audio-in.

• Rivanov
TerrorSource schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:01:
[...]

/rectificatie 16-01-'17: Je kunt een bron wel op een Connect aansluiten waarna je het geluid kunt afspelen over iedere Sonos speaker naar keuze.

De Connect sluit je aan op een bestaande HiFi systeem of receiver. De Connect gebruik je om van je bestaande audiosysteem een 'Sonos-systeem' te maken. Dus middels Optical of de tulp aansluitingen verbind je de Connect aan een HiFi systeem of receiver waardoor je 'Sonos muziek' door de speakers komen die aan de HiFi systeem / receiver hangt. Middels de analoge aansluitingen is het wel mogelijk om een TV aan te sluiten op de Connect om het geluid over je Sonos speakers te krijgen, maar niet via optical.
Wat jij dan nodig hebt is een Sonos Playbar. Die koppel je middels Optical aan een TV om daar het geluid van de TV over te laten spelen.

Even samengevat;

1: Standalone speakers die je verbind met je WiFi netwerk (of Sonos Mesh netwerk middels Bridge of rechtstreeks ethernet in de speaker)
- Play: 1
- Play: 3
- Play: 5

2: Je bestaande HiFi systeem of receiver met speakers, Sonos geschikt maken / opnemen in je Sonos netwerk:
- Connect

3: Losse speaker zuilen rechtstreeks met Sonos gebruiken zonder tussenkomst van stereotoren of receiver:
- Connect: Amp

4: Geluidsbar voor je TV of losse te gebruiken als losse speaker:
- Playbar

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 16-01-2017 08:19 ]

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08-2025
Rivanov schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Daar is de Connect niet voor bedoeld. De Connect sluit je aan op een bestaande HiFi systeem of receiver. De Connect gebruik je om van je bestaande audiosysteem een 'Sonos-systeem' te maken. Dus middels Optical of de tulp aansluitingen verbind je de Connect aan een HiFi systeem of receiver waardoor je 'Sonos muziek' door de speakers komen die aan de HiFi systeem / receiver hangt.
Wat jij nodig hebt is een Sonos Playbar. Die koppel je aan een TV om daar het geluid van de TV over te laten spelen.

Wat jij nu doet.. TV aan Connect en dan geluid over Play 5 gaat nooit en te nimmer werken... dan snap je nog niet helemaal goed hoe Sonos werkt. ;-)

Even samengevat;

1: Standalone speakers die je verbind met je WiFi netwerk (of Sonos Mesh netwerk middels Bridge of rechtstreeks ethernet in de speaker)
- Play: 1
- Play: 3
- Play: 5

2: Je bestaande HiFi systeem of receiver met speakers, Sonos geschikt maken / opnemen in je Sonos netwerk:
- Connect

3: Losse speaker zuilen rechtstreeks met Sonos gebruiken zonder tussenkomst van stereotoren of receiver:
- Connect: Amp

4: Geluidsbar voor je TV of losse speaker:
- Playbar

Lees je anders even in op de website van Sonos. Dan zie je exact alle toepassingen.
TV kan gewoon rechtstreeks op de Connect worden aangesloten, maar dan wel op de analoge RCA-in aansluiting met tulp stekkers. Dan kun je het geluid van de TV op elke Sonos speaker(dus ook Play 5) krijgen :) Daar heb je niet persé een play bar voor nodig.

• Rivanov
Dr. Theopolis schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:58:
[...]

TV kan gewoon rechtstreeks op de Connect worden aangesloten, maar dan wel op de analoge RCA-in aansluiting met tulp stekkers. Dan kun je het geluid van de TV op elke Sonos speaker(dus ook Play 5) krijgen :) Daar heb niet persé een play bar voor nodig.
No shit. Serious? Oh dat wist ik dus niet. Mijn excuses! :)

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Hoeveel last hebben Playbar eigenaren van dat DTS en DD+ niet wordt ondersteund? Ik wil een soundbar aanschaffen en ben Sonos fan :-) dus heb de Playbar op het oog.

Maar als regelmatig er geen geluid is en je ergens settings in moet duiken om handmatig naar stereo terug te schakelen dan gaat de WAF snel achteruit. Ik kijk met name Netflix via Chromecast.

Er is veel geklaag te lezen over het ontbreken van DTS; maar nog veel veel meer positieve reviews over de Playbar, dus veel mensen zijn tevreden en lijken er geen last van te hebben. Is er makkelijk om dit probleem heen te werken als je het niet erg vind dat het dan maar stereo is?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:26
Ik kijk regelmatig een Dts film via de Apple TV icm sonos. Maar hier geen problemen mee. Op de een of andere manier zet de Apple tv het om zodat ik gewoon geluid heb.

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik heb er op mijn Panasonic tv nog nooit last van gehad, niet op SmartTV en ook niet op de Chromecast. (Netflix, YouTube etc.)

• Wally2002
  • Nu online
ocmer schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:52:
Hoeveel last hebben Playbar eigenaren van dat DTS en DD+ niet wordt ondersteund? Ik wil een soundbar aanschaffen en ben Sonos fan :-) dus heb de Playbar op het oog.

Maar als regelmatig er geen geluid is en je ergens settings in moet duiken om handmatig naar stereo terug te schakelen dan gaat de WAF snel achteruit. Ik kijk met name Netflix via Chromecast.

Er is veel geklaag te lezen over het ontbreken van DTS; maar nog veel veel meer positieve reviews over de Playbar, dus veel mensen zijn tevreden en lijken er geen last van te hebben. Is er makkelijk om dit probleem heen te werken als je het niet erg vind dat het dan maar stereo is?
Of er makkelijk omheen te werken is hangt vooral van de betreffende apparatuur af die je gebruikt.

Bij het aansluiten op de tv zullen de meeste TV's sowieso een digitaal signaal kunnen leveren dat de Playbar ondersteund (Dolby Digital en stereo/PCM audio format).
Het is dus vooral de vraag hoe jouw tv met het geluid omgaat, dat via de verschillende bronnen binnenkomt. Bij een pass-through modus (in tv-menu ook wel 'bitstream' genoemd) zou er een niet ondersteund signaal bij de Playbar terecht kunnen komen. Hiervoor zul je in de settings van de tv moeten duiken.
Volgens mij kunnen de meeste TV's DTS decoderen en in DD of stereo doorzetten maar check dat voor jouw tv om zeker te weten.

Overigens het mijn 5 jaar oude Philips TV geen pass-through, en wordt er voor de externe bronnen stereo geluid op de digital out gezet. De zenders worden wel met DD doorgezet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Rivanov schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:21:
No shit. Serious? Oh dat wist ik dus niet. Mijn excuses! :)
Misschien je andere post nog even aanpassen? Die staat nu wel heel stellig onzin te verkondigen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rivanov
Gonadan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Misschien je andere post nog even aanpassen? Die staat nu wel heel stellig onzin te verkondigen. :P
Heb het maar even aangepast inderdaad.. was iets te enthousiast. ;)

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 16:36
ocmer schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:52:

Hier geen last van gehad, heb hem nu 2 jaar.

Memento mori

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-01 20:38
Vraagje, ik wil graag een Play:1 in de badkamer, echter als wij het licht in de badkamer uit doen gaat ook de stroom eraf van het stopkontakt waar de Play:1 zou komen, maw kan dat kwaad of met de Play:1 zich gewoon automatisch weer aan oo het netwerk?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-01 23:39
Dr. Theopolis schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:58:
[...]

TV kan gewoon rechtstreeks op de Connect worden aangesloten, maar dan wel op de analoge RCA-in aansluiting met tulp stekkers. Dan kun je het geluid van de TV op elke Sonos speaker(dus ook Play 5) krijgen :) Daar heb je niet persé een play bar voor nodig.
Als je de connect op je bestaande versterker kunt aansluiten, kan je dan alle apparaten die via hdmi aan versterker zijn aangesloten via sonos speakers afspelen?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
miles schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:51:
Als je de connect op je bestaande versterker kunt aansluiten, kan je dan alle apparaten die via hdmi aan versterker zijn aangesloten via sonos speakers afspelen?
Alle inputs die jouw receiver naar zijn line out kan sturen die je aan de connect gekoppeld hebt kan je dan afspelen. Welke dat zijn hangt van de receiver af, niet van de Connect. Die heeft slechts een line in waar hij naar luistert.
golfgti5 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:27:
Vraagje, ik wil graag een Play:1 in de badkamer, echter als wij het licht in de badkamer uit doen gaat ook de stroom eraf van het stopkontakt waar de Play:1 zou komen, maw kan dat kwaad of met de Play:1 zich gewoon automatisch weer aan oo het netwerk?
Hij start vanzelf op en verbindt weer met het netwerk. Het kan echter wel even duren voordat hij ook daadwerkelijk beschikbaar is in de app om wat af te spelen. Het is namelijk wel software die moet booten en verbinden.

Persoonlijk zou ik dat wel vervelend vinden en een manier gaan zoeken om het stopcontact permanent van stroom te voorzien. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Gonadan op 18-01-2017 21:01 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01 12:07
Ik heb een probleempje met mijn Sonos systeem:

Ik wou laatst de sub aanzetten voor een film. En ging daarvoor naar instellingen kamer en toen zag ik I.p.v mij groep speakers " ?+?+?+? " staan en kon dus ook niet verder de instellingen in.

Nu lukt het me niet meer om de sub en play 1's aan de playbar toe te voegen. Zonet een factory reset gedaan van de sub gedaan en dat werkt ook niet.

Iemand enig advies?

Bij voorbaat dank!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:33
Ben je verbonden met bridge of wifi? In beide gevalen zou ik modem opnieuw opstarten en vlak daarna alle spelers 20 seconden vd stroom halen en daarna opnieuw opstarten.

Ingeval van bridge ook deze herstarten. Horen we van je? Succes

Als laatste daarna bij geen succes het kanaal in de instellingen vd app veranderen.

• makooy
Als ik een 5.1 opstelling maak met Sonos Playbar + SUB + 2x Play1, hoe zit het dan met TV-kijken? TV-zenders/programma's hebben toch alleen 2.0 geluid? Maakt Sonos hier zelf 5.1 geluid van?

• Wally2002
  • Nu online
Bij een surround setup (5.0/5.1) zal Sonos zelf het 2.0 (stereo)signaal omzetten naar een 'soort van' surround-signaal, oftewel de achterluidsprekers doen dan wel mee, maar het is niet vergelijkbaar met een daadwerkelijke 5.1 DD input.

Of je met TV-kijken 2.0 of 5.1 output krijgt hangt af van de zender (er zijn genoeg uitzendingen met 5.1) maar ook van de mogelijkheden van de tv. Via een interne tuner geven de meeste merken wel 5.1 digital output, maar als je met settopboxen of andere bronnen gaat werken kan het best zijn dat de tv er alsnog 2.0 van maakt. Zie ook mijn vorige post hierover.

• makooy
Wally2002 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:58:
Bij een surround setup (5.0/5.1) zal Sonos zelf het 2.0 (stereo)signaal omzetten naar een 'soort van' surround-signaal, oftewel de achterluidsprekers doen dan wel mee, maar het is niet vergelijkbaar met een daadwerkelijke 5.1 DD input.

Of je met TV-kijken 2.0 of 5.1 output krijgt hangt af van de zender (er zijn genoeg uitzendingen met 5.1) maar ook van de mogelijkheden van de tv. Via een interne tuner geven de meeste merken wel 5.1 digital output, maar als je met settopboxen of andere bronnen gaat werken kan het best zijn dat de tv er alsnog 2.0 van maakt. Zie ook mijn vorige post hierover.
Bedankt voor je uitleg!

Is 2x Play1 als achter speakers goed genoeg of is 2x Play3 aan te raden vanwege dat ze wat krachtiger zijn?

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-01 16:46
Mijn ervaring is dat een set Play:1 speakers als surroundspeakers meer dan voldoende is. Ik denk dat die meer in balans zijn met de Playbar dan Play:3 speakers of zelfs Play:5's.

Vwb Dolby 5.1: bijna alle zenders zenden uit in Dolby 5.1 (behalve formule 1 op Ziggo sport viel me op). Wel is het inderdaad van belang dat je tv (of settopbox) het 5.1 signaal ook daadwerkelijk door kan geven aan de Playbar. Mijn vorige Philips tv (uit 2012) deed dit niet en de huidige Samsung (UE40H6240A) doet dit wel.

• Wally2002
  • Nu online
Play:1 is inderdaad meer dan voldoende voor inzet als surroundspeakers.

Systeemtechnisch worden de surround speakers gekoppeld aan de Playbar en worden ze rechtstreeks aangestuurd door de Playbar (via een separate 5 GHz verbinding). Sonos heeft hiervoor gekozen om vertraging in het surround geluid te voorkomen. Dit heeft wel een (mogelijk) nadeel: je kunt de surroundspeakers niet als een apart stereopaar configureren zolang ze gekoppeld zijn aan de Playbar. Het is dus het een of het ander. Via de software kun je wel steeds ontkoppelen en weer koppelen aan de Playbar maar dan ben je wel steeds je Trueplay tuning kwijt (die voor de Playbar vaak een significante verbetering van het geluid geeft).

Mocht je TV geen DD 5.1 output geven maar heb je wel meerdere bronnen met 5.1-geluid dan zijn er mogelijkheden met een separaat apparaat die van een HDMI-input het geluid kan strippen en dit via optisch out, al dan niet geconverteerd naar DD 5.1, weer kan doorgeven aan de Playbar.

Overigens: zelf heb ik voor mijn TV (Philips) een digital coaxial naar optical apparaatje moeten kopen (10 euro via Amazon) omdat mijn tv geen optical out heeft.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:01
Wally2002 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:49:
Play:1 is inderdaad meer dan voldoende voor inzet als surroundspeakers.

Systeemtechnisch worden de surround speakers gekoppeld aan de Playbar en worden ze rechtstreeks aangestuurd door de Playbar (via een separate 5 GHz verbinding). Sonos heeft hiervoor gekozen om vertraging in het surround geluid te voorkomen. Dit heeft wel een (mogelijk) nadeel: je kunt de surroundspeakers niet als een apart stereopaar configureren zolang ze gekoppeld zijn aan de Playbar. Het is dus het een of het ander.
Kan ik wel muziek blijven afspelen indien ik 2 play 1-speakers aan een playbar koppel? (Dus dat de muziek over de play 1's en playbar klinkt?)

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:23
Ja, dat kan. In de Sonos app kan je instellen dat je bij het luisteren van muziek, de surround speakers volledig mee laat spelen.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje aan Mac OS gebruikers;

als je het volume van je Sonos speakers wil aanpassen moet je de Sonos Controller app op de voorgrond hebben om telkens het volume aan te passen, heeft iemand shortcuts werkend met Sonos?
Of is dat simpelweg niet mogelijk met Mac OS?

• Getverdemme
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11-2025
Geert1976 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:02:
vraagje aan Mac OS gebruikers;

als je het volume van je Sonos speakers wil aanpassen moet je de Sonos Controller app op de voorgrond hebben om telkens het volume aan te passen, heeft iemand shortcuts werkend met Sonos?
Of is dat simpelweg niet mogelijk met Mac OS?
Je kan gebruik maken van de SONOS Minicontroller? Deze blijft ook op de voorgrond staan maar is een stuk kleiner en kan je ook bijna alles op bedienen. Alt cmd 2. Dan komt deze in beeld. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de macbook toetsen het volume aan te passen.

• _Bailey_
  • Niet online
Getverdemme schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Je kan gebruik maken van de SONOS Minicontroller? Deze blijft ook op de voorgrond staan maar is een stuk kleiner en kan je ook bijna alles op bedienen. Alt cmd 2. Dan komt deze in beeld. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de macbook toetsen het volume aan te passen.
Ja t ging mij voornamelijk om volume aan te passen maar had al vermoeden dat dat niet mogelijk was.
Bedankt voor je andere tip!

• makooy
Hoe stel ik het volgende in binnen het Sonos netwerk/App:

Ziggo Horizon > Sonos Connect > Sonos Play 3

De Ziggo Horizon box verbinden met 2x tulp aan de Sonos Connect maar hoe krijg ik dan het geluid over de Play 3 afgespeeld?

• Lentje
  • Laatst online: 09-01 13:05
TerrorSource schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:01:
Hoe stel ik het volgende in binnen het Sonos netwerk/App:

Ziggo Horizon > Sonos Connect > Sonos Play 3

De Ziggo Horizon box verbinden met 2x tulp aan de Sonos Connect maar hoe krijg ik dan het geluid over de Play 3 afgespeeld?
Je kan via de Sonos app de Sonos connect als input kiezen waarna je het op de Play 3 en eventuele andere speakers kan afspelen. Let er wel op dat je een kleine vertraging hebt door het draadloos afspelen. Het kan dus zijn dat de Play 3 en het beeld op de TV niet synchroon lopen.

• jordiv30
  • Laatst online: 28-10-2025
Jammer genoeg werkt DD 5.1 nog niet op de NPO bij KPN. Toch wel jammer dat ik Wie is de Mol in stereo moet kijken. ;)

• mvandriel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-01 12:55
Ik ben van plan Sonos aan te schaffen
Playbar met 2x play:1 voor surround op tv en daarnaast 2x play:5 of play:3 voor afspelen van muziek (ik neem aan dat je hier 2 aparte groepen kunt aanmaken). Is dit mogelijk en een logisch idee? :)

• makooy
mvandriel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:30:
Playbar met 2x play:1 voor surround op tv en daarnaast 2x play:5 of play:3 voor afspelen van muziek (ik neem aan dat je hier 2 aparte groepen kunt aanmaken). Is dit mogelijk en een logisch idee? :)
Als je Surround maakt met Playbar+2x Play1's kan je die Play 1's niet voor iets anders gebruiken.
Je kan wel het volgende maken zover ik weet:

Room1: Playbar, 2x Play1
Room2: Playbar, 2x Play1, 2x Play3
Room3: 2x Play 3.

• Giel1
  • Laatst online: 07-01 10:54
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een Sonos-set te kopen en aangezien morgen bij MediaMarkt de BTW-actie begint moet het er nu maar eens van komen. Ik heb nog wel een paar vragen.

Is de Playbar alleen voldoende voor bij de TV? Ik geloof best dat het met een grotere set-up mooier klinkt, maar op dit moment wil ik eigenlijk beginnen met een wat kleinere.

Voor mijn eetkamer (die ongeveer 35m2 is) wil ik twee Play 1-boxen kopen. Is dit een goede keuze of kan het ook af met eenmaal de Play 3?

Voor mijn keuken (ongeveer 15m2) wil ik één Play 1 kopen, die is gesynchroniseerd met de Play 1-boxen uit de eetkamer. Is dit aan te raden?

Verder kom ik er niet helemaal uit of het in deze setup (Playbar voor TV, 3x Play 1 voor keuken/eetkamer) nodig is een Boost aan te schaffen. Is dat in dit geval noodzakelijk? Wil de Play 1-boxen natuurlijk wel allemaal zonder netwerkkabel kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor de hulp!

• makooy
Giel1 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:33:
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een Sonos-set te kopen en aangezien morgen bij MediaMarkt de BTW-actie begint moet het er nu maar eens van komen. Ik heb nog wel een paar vragen.

Is de Playbar alleen voldoende voor bij de TV? Ik geloof best dat het met een grotere set-up mooier klinkt, maar op dit moment wil ik eigenlijk beginnen met een wat kleinere.

Voor mijn eetkamer (die ongeveer 35m2 is) wil ik twee Play 1-boxen kopen. Is dit een goede keuze of kan het ook af met eenmaal de Play 3?

Voor mijn keuken (ongeveer 15m2) wil ik één Play 1 kopen, die is gesynchroniseerd met de Play 1-boxen uit de eetkamer. Is dit aan te raden?

Verder kom ik er niet helemaal uit of het in deze setup (Playbar voor TV, 3x Play 1 voor keuken/eetkamer) nodig is een Boost aan te schaffen. Is dat in dit geval noodzakelijk? Wil de Play 1-boxen natuurlijk wel allemaal zonder netwerkkabel kunnen gebruiken.

Boost is niet nodig als je wifi signaal goed genoeg is.
Eetkamer zou ik zelf wel gaan nadenken over een Play3, al is 2x play1 wel meer ruimte-vullend maar zijn wel wat minder "krachtig" als een Play3.

Keuken Play1 kan je gewoon in een "Room" gooien samen met de eetkamer Play1/3's, zou geen probleem moeten zijn.

Zelf ga ik meteen 5.1 kopen morgen alleen is nergens de zwarte Sub goed op voorraad.

[ Voor 3% gewijzigd door makooy op 25-01-2017 10:40 ]

• Fuwor
Giel1 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:33:

De Boost is niet nodig, als je één van de speakers (in jou situatie Playbar of Play:1) met ethernet aansluit bereik je hetzelfde.

Qua setup denk ik dat je nu al best prima zit voor dagelijks muziek luisteren, maar voor feestjes bijv kom je misschien iets te kort met de Play:1's.
Je kan prima de woonkamer en keuken in 1 groep zetten, maar je kan ook gewoon makkelijk switchen tussen alleen afspelen in de woonkamer en alleen in de keuken.

Veel plezier alvast met Sonos! :)

• Giel1
  • Laatst online: 07-01 10:54
Oké, thanks voor de snelle feedback! Ben echt benieuwd hoe het straks allemaal gaat klinken haha.

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
mvandriel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:30:
Neem aan dat je dat ook in twee verschillende ruimtes gaat doen? Anders kun je die 1's wel weg laten en gewoon 5's neerzetten. Prima ruimte vulling namelijk.

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Xbox One S i.c.m. Sonos? Ik vraag me af wat de Xbox One S doet met films die alléén DTS HD geluid hebben. Maakt de Xbox One S hier Dolby Digital geluid van, zodat Sonos het wel als 5.1 kan uitzenden?

• Getverdemme
Ik ben vanavond al bij de media markt geweest voor de BTW actie maar de SONOS SUB is in geen enkel media markt filiaal te krijgen in de zwarte kleur, helaas. Wel kunnen reserveren met de BTW actie prijs en wordt dan geleverd als deze binnen is. Ze hadden alleen geen idee wanneer en of deze uberhaupt nog binnen gaat komen. Voor zover ze wisten waren ze niet bezig met een nieuwe lijn (waar ik bang voor ben aangezien de SUB steeds overal uitverkocht is) maar ik kan deze nu altijd nog annuleren of retouren mocht dat blijken.

• _Bailey_
  • Niet online
zo, via de Media Markt BTW weg ermee-dagen, een (2nd gen.) Play:5 besteld: €436
mooie toevoeging voor mijn huidige Playbar en 2x Play:1 :) :)

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

fulgore

goud

Via smarthome supplies een playbar gekocht voor €659 😀

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-01 23:00
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:55:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Xbox One S i.c.m. Sonos? Ik vraag me af wat de Xbox One S doet met films die alléén DTS HD geluid hebben. Maakt de Xbox One S hier Dolby Digital geluid van, zodat Sonos het wel als 5.1 kan uitzenden?
Ik heb geen Xbox One S, maar wel een gewone Xbox One. Als je de Sonos PlayBar via de optische uitgang op je Xbox One aan sluit maakt de Xbox hier inderdaad Dolby Digital geluid van. Ik ga ervan uit dat het bij de S versie ook zo werkt.

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
witterholt schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Ik heb geen Xbox One S, maar wel een gewone Xbox One. Als je de Sonos PlayBar via de optische uitgang op je Xbox One aan sluit maakt de Xbox hier inderdaad Dolby Digital geluid van. Ik ga ervan uit dat het bij de S versie ook zo werkt.
Aha, dat is mooi nieuws. Dus dan heb je áltijd surround sound bij zulke films? :)

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-01 23:00
XBWillem schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Aha, dat is mooi nieuws. Dus dan heb je áltijd surround sound bij zulke films? :)
Yep. Zo heb ik bijvoorbeeld de PlayBar, Sub en twee Play 1's gekoppeld aan mijn Xbox One in 5.1 opstelling geconfigureerd.

Zie ook: http://support.xbox.com/n.../configure-audio-settings

[ Voor 12% gewijzigd door witterholt op 26-01-2017 11:01 ]

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-01 15:53
Geert1976 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 04:38:
zo, via de Media Markt BTW weg ermee-dagen, een (2nd gen.) Play:5 besteld: €436
mooie toevoeging voor mijn huidige Playbar en 2x Play:1 :) :)
Ik kom toch op € 579,00
BTW, weg ermee!-€ 100,51
Inclusief 21% btw€ 83,04
Totaalbedrag€ 478,49

• _Bailey_
  • Niet online
ringlord_oc schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Ik kom toch op € 579,00
BTW, weg ermee!-€ 100,51
Inclusief 21% btw€ 83,04
Totaalbedrag€ 478,49
De witte versie was € 529 (nu geheel uitverkocht), na btw eraf €436

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-01 15:53
Bedankt.

PS heeft er iemand ervaring met deze webshop : http://direct-electro.be/...=product/category&path=68

• _Bailey_
  • Niet online
edit op mijn eerdere post: de witte (2nd gen) Play 5 was eerder vandaag totaal uitverkocht bij de webshop van MediaMarkt. Zojuist weer toegevoegd in hun webshop.

dus € 436 na BTW-weg-ermee :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2017 14:40 ]

• Fuwor
Beetje offtopic maar ik zou daar niet bestellen, prijs voor een Play:1 is meer iets van if it seems too good to be true, it probably is. Daarnaast proberen ze op de 'Wie zijn wij' pagina wel heel erg wanhopig om betrouwbaar over te komen, alle alarmbellen gaan rinkelen als ik die website zie. :+

• _Bailey_
  • Niet online
Fuwor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Beetje offtopic maar ik zou daar niet bestellen, prijs voor een Play:1 is meer iets van if it seems too good to be true, it probably is. Daarnaast proberen ze op de 'Wie zijn wij' pagina wel heel erg wanhopig om betrouwbaar over te komen, alle alarmbellen gaan rinkelen als ik die website zie. :+
Heb inside info: deze toko is eigendom van ene D. Trump uit de VS

• Getverdemme
Net een zwarte sonos sub 2.0 gekocht op plasma discounter.nl, morgen in huis met BTW deal voor €660

• _Bailey_
  • Niet online
Getverdemme schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:43:
Net een zwarte sonos sub 2.0 gekocht op plasma discounter.nl, morgen in huis met BTW deal voor €660
Sonos Sub 2.0?

heb je een link? want voor zover ik weet bestaat er nog geen 2e generatie Sonos Sub _/-\o_ :P

• Fuwor
Geert1976 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:37:
[...]

Sonos Sub 2.0?

heb je een link? want voor zover ik weet bestaat er nog geen 2e generatie Sonos Sub _/-\o_ :P
De versie met de zwarte binnenrand i.p.v. zilveren rand. >:)

• _Bailey_
  • Niet online
Fuwor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:41:
[...]

De versie met de zwarte binnenrand i.p.v. zilveren rand. >:)
ah, maar is dat niet gewoon de witte variant op de huidige Sonos Sub (dus 1e gen.)?

• Fuwor
Geert1976 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:43:
[...]

ah, maar is dat niet gewoon de witte variant op de huidige Sonos Sub (dus 1e gen.)?
Nee;

Nieuwste versie
Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/sits_pod40/dw/image/v2/ABCG_PRD/on/demandware.static/-/Sites-sonos-master/default/dwbb349e80/images/sub/sub-front.png?sw=400&sh=400&sm=fit

Oudere versie
Afbeeldingslocatie: http://pisces.bbystatic.com//image2/BestBuy_US/images/products/5577/5577119_sa.jpg;maxHeight=500;maxWidth=500

Alleen de ring is van kleur veranderd en het logo is iets kleiner/andere kleur. Verder is 'ie intern hetzelfde.

• makooy
Fuwor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Nee;

Nieuwste versie
[afbeelding]

Oudere versie
[afbeelding]

Alleen de ring is van kleur veranderd en het logo is iets kleiner/andere kleur. Verder is 'ie intern hetzelfde.
De oude versie was toch de Matt Black? Nu is het Glossy Black

• _Bailey_
  • Niet online
Fuwor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Nee;

Nieuwste versie
[afbeelding]

Oudere versie
[afbeelding]

oke, maar dat is dus alleen het uiterlijk, intern is er niets veranderd in de Sub

• Fuwor
TerrorSource schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:51:
[...]

De oude versie was toch de Matt Black? Nu is het Glossy Black
Voor zover ik weet is het altijd al glossy black geweest, er is in 2013 tijdelijk een matte Sub geweest, maar deze is al snel weer uit de verkoop gehaald in 2014.
De versie die je dus een paar maanden geleden kon kopen met grijze ring en die je nu koopt zijn allebei glossy.

• makooy
Fuwor schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:00:
[...]

Voor zover ik weet is het altijd al glossy black geweest, er is in 2013 tijdelijk een matte Sub geweest, maar deze is al snel weer uit de verkoop gehaald in 2014.
De versie die je dus een paar maanden geleden kon kopen met grijze ring en die je nu koopt zijn allebei glossy.
Dan hoop ik dat ik de donker-grijze ring krijg en niet de zilvere :P

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Bij het afspelen van een Spotify-playlist met 500+ nummers via de Sonos-app geeft bij mij het probleem dat als ik onderaan een lijst een nummer aantip om af te spelen, het nummer daaronder wordt afgespeeld. Super irritant. Dit is bij mij al een lange tijd zo, ook na diverse updates van de app.

Bij korte playlists werkt het dan weer wel prima.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01 13:32
SONOS Play 5 is bij de Mediamarkt niet goedkoper dan bij een BOL.COM op het moment.
Leuk zo'n 21% btw weg ermee actie maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
Hoezo?
Heeft er dus voor gezorgd dat BOL ook z'n prijzen heeft verlaagd.

[ Voor 3% gewijzigd door Damon op 27-01-2017 12:34 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• _Bailey_
  • Niet online
kevertje1977 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:25:
SONOS Play 5 is bij de Mediamarkt niet goedkoper dan bij een BOL.COM op het moment.
Leuk zo'n 21% btw weg ermee actie maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.
heb 2x de witte Play:5 via Mediamarkt.... per stuk € 436 na de BTW-weg-ermee actie. Die ga jij never nooit nie ;) elders goedkoper vinden momenteel! (en ook niet in de nabije toekomst schat ik zo in)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01 13:32
Geert1976 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:17:
[...]

heb 2x de witte Play:5 via Mediamarkt.... per stuk € 436 na de BTW-weg-ermee actie. Die ga jij never nooit nie ;) elders goedkoper vinden momenteel! (en ook niet in de nabije toekomst schat ik zo in)
Helaas niet te vinden online :(

• _Bailey_
  • Niet online
kevertje1977 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Helaas niet te vinden online :(
Jawel hoor, alleen je bent ietwat aan de late kant... wellicht nog bij je lokale MM te krijgen. Verder, MM zet paar keer per dag die witte Play:5 weer in de webshop, aan jou om het in de gaten te houden.
Je moet er wel iets voor over hebben ;)
Ik heb ong € 200 bespaard op de gewone retailprijs (voor 2x Play:5 dus)

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 27-01-2017 15:14 ]

• Lentje
Heb ook een Playbar, Play 5 en White Sub gekocht bij de MM. Helaas de Playbar nog niet binnen. Maar lekker geluidje komt eruit hoor! Heb mijn Airport express aan de line-in van de Play 5 gehangen met Autoplay aan. Werkt erg soepel!

• _Bailey_
  • Niet online
Lentje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:00:
Heb mijn Airport express aan de line-in van de Play 5 gehangen met Autoplay aan. Werkt erg soepel!
line-in en Autoplay....kun je nader uitleggen wat je hiermee zoal kan bereiken? Tnx

• makooy
Heb vandaag me Sonos Playbar en SUB binnen gekregen(rest komt later) maar merk eigenlijk direct al dat Sonos niet 100% is wat ik had gehoopt. Had gehoopt ook direct AirPlay te kunnen gebruiken om zo YouTube geluid over de set te laten gaan maar helaas kan je alleen maar de radio zenders gebruiken die in de App zitten en TV geluid laten horen over de set.

• Lentje
Geert1976 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:18:
[...]

line-in en Autoplay....kun je nader uitleggen wat je hiermee zoal kan bereiken? Tnx
Zeker. Als bijvoorbeeld Spotify of Radio op de Sonos speelt. Dan zorgt Autoplay op de Line-in er automatisch voor dat als je bijvoorbeeld met je PC iets begint af te spelen via Airplay de Sonos automatisch van Spotify/Radio switcht naar Line-in. Hoef je dus niet de Sonos app voor te openen.
TerrorSource schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:36:
Heb vandaag me Sonos Playbar en SUB binnen gekregen(rest komt later) maar merk eigenlijk direct al dat Sonos niet 100% is wat ik had gehoopt. Had gehoopt ook direct AirPlay te kunnen gebruiken om zo YouTube geluid over de set te laten gaan maar helaas kan je alleen maar de radio zenders gebruiken die in de App zitten en TV geluid laten horen over de set.
Dan heb je niet echt je research gedaan. Groot manco dat Sonos standaard geen Airplay ondersteunt inderdaad. Je zou een Airport Express aan een Play 5 kunnen hangen zoals ik. Zodat je wel kan Airplay'en. Andere optie is een optical switch zodat je een Airport Express en je TV aan je Playbar kan koppelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Lentje op 27-01-2017 16:42 ]

• makooy
Lentje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Zeker. Als bijvoorbeeld Spotify of Radio op de Sonos speelt. Dan zorgt Autoplay op de Line-in er automatisch voor dat als je bijvoorbeeld met je PC iets begint af te spelen via Airplay de Sonos automatisch van Spotify/Radio switcht naar Line-in. Hoef je dus niet de Sonos app voor te openen.

[...]

Dan heb je niet echt je research gedaan. Groot manco dat Sonos standaard geen Airplay ondersteunt inderdaad. Je zou een Airport Express aan een Play 5 kunnen hangen zoals ik. Zodat je wel kan Airplay'en. Andere optie is een optical switch zodat je een Airport Express en je TV aan je Playbar kan koppelen.
Ik heb geen Play5 en geen Airport Express maar wel een andere oplossing gevonden :)
AppeTV3 > HDMI > TV > SPDIF out > Sonos Playbar
Moet je wel de tv van kanaal wisselen zodat die bij de Apple TV uit komt maar dat is niet anders als voorheen.

Edit: Met me Synology NAS is het wel ideaal zeg! _/-\o_

• unreal0
  • Laatst online: 06-01 11:21
Een YouTube video afspelen zonder beeld is naar mijn weten sowieso onmogelijk, mijn Apple TV 3 weigerde ook altijd YouTube via AirPlay af te spelen via de optische uitgang als mijn tv uit staat. Dit is ook de reden dat Sonos geen YouTube ondersteund, het is lastig alleen het geluid zonder het beeld af te spelen en daarnaast loopt YouTube zonder beeld reclame inkomsten mis. Voor Sonos heb je min of meer een Spotify account of dergelijk nodig, zodat je gewoon alles kunt streamen.

[ Voor 29% gewijzigd door unreal0 op 27-01-2017 20:40 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Zo dan...
Wat klinken 2x Play:5 (2nd gen.) in stereo pair subliem! Echt zwaar genieten :) :)

Mijn 2x Play:1 (incl staanders) staan in de verkoop hier bij V&A

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2017 10:51 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-01 12:10
Had gehoopt ook direct AirPlay te kunnen gebruiken om zo YouTube geluid over de set te laten gaan maar helaas kan je alleen maar de radio zenders gebruiken die in de App zitten en TV geluid laten horen over de set.
Tja ik weet niet waar je het gekocht hebt, maar het is eigenlijk overal wel makkelijk te vinden dat dit écht een WiFi player is...
Bevalt het geluid van de playbar verder wel?
Geert1976 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:44:
Zo dan...
Wat klinken 2x Play:5 (2nd gen.) in stereo pair subliem! Echt zwaar genieten :) :)

Mijn 2x Play:1 (incl staanders) gaan in de verkoop
Ik ben nu aan het genieten van een enkele play:5 :P over een tijdje zou ik wel eens bij iemand willen luisteren hoe ze in stereo klinken. Maar voor nu is dit al goed genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door Pepper92 op 28-01-2017 10:50 ]

Verwijderd

Ik ben aan het dubben of twee keer een soos play 5, of 2 play's 1 met een sub.
Ik wil graag toch graag bass horen aangezien ik flinke speakers gewend ben.

Hoe klinkt de sub van sonos?

p.s ik zie nergens op de website wattages staan.

• makooy
Pepper92 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Tja ik weet niet waar je het gekocht hebt, maar het is eigenlijk overal wel makkelijk te vinden dat dit écht een WiFi player is...
Bevalt het geluid van de playbar verder wel?

[...]

Ik ben nu aan het genieten van een enkele play:5 :P over een tijdje zou ik wel eens bij iemand willen luisteren hoe ze in stereo klinken. Maar voor nu is dit al goed genoeg.
Maakt toch niet uit waar ik het gekocht heb. Ga het toch niet terug brengen. Is een blijvertje hoor :9
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:05:
Ik ben aan het dubben of twee keer een soos play 5, of 2 play's 1 met een sub.
Ik wil graag toch graag bass horen aangezien ik flinke speakers gewend ben.

Hoe klinkt de sub van sonos?

p.s ik zie nergens op de website wattages staan.
Sub is hard, ook met standaard instellingen.
Heb sinds gisteren Playbar + Sub + 2x Play 1 in surround en komt een geweldig geluid uit. Sub dreunt echt lekker mee ;)

• Jimijames75
  • Laatst online: 09-01 12:07
Heb zelf de app sonostube om een youtubefilmpje op je telefoon te bekijken en het geluid via sonos te laten lopen.Jammergenoeg is de app nog wat beperkt qua functionaliteit maar wie weet komt dat nog in de toekomst.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
unreal0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:37:
[...]

Een YouTube video afspelen zonder beeld is naar mijn weten sowieso onmogelijk, mijn Apple TV 3 weigerde ook altijd YouTube via AirPlay af te spelen via de optische uitgang als mijn tv uit staat. Dit is ook de reden dat Sonos geen YouTube ondersteund, het is lastig alleen het geluid zonder het beeld af te spelen en daarnaast loopt YouTube zonder beeld reclame inkomsten mis. Voor Sonos heb je min of meer een Spotify account of dergelijk nodig, zodat je gewoon alles kunt streamen.
Download sonostube en je kunt youtube filmpjes over je sonos set beluisteren!
Pagina: 1 ... 43 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.