Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 42 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:19
Is een tweet uit 2013. Je kunt ook met ideal betalen, en zie verder online geen negatieve reviews (of ik zoek niet goed)

Zijn dit echt oplichters? Lijkt me toch wel dat zo'n site na 3 jaar wel eens offline gehaald wordt.

Het blijft te mooi om waar te zijn, dus bestel er niets, maar ben toch nieuwsgierig :)

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-01 22:21
Ik ben van mening dat met ideal juist je geld weg is indien er niet geleverd word. Als ik echter met paypal betaal en er word niet geleverd krijg je keurig je geld terug. Heb ik al eens meegemaakt en netjes mijn centen terug.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:32

swv

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:27:
Zojuist mijn SONOS Play 1 in gebruik genomen. Damn, wat komt daar een super geluid uit. Verbaas me daar echt over... denk dat ik niks gewend ben... haha. Misschien toch maar een tweede Play 1 kopen dan... :P
Welkom bij de club van Sonosverslaafden. Dapper dat je je verhaal durft te doen. Wij weten allemaal hoe het voelt. Als je eenmaal een Sonos genomen hebt, wil je meer :|
Ryur schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:36:
[...]

Ik heb mijn Play 1 al 1,5 jaar denk ik. Had hem aangeschaft voor mijn studeerkamer/werkkamer (toen ik nog bij mijn ouders woonde).
Sinds begin deze maand woon ik op mijzelf en had op de planning staan te upgraden naar een Play 3, maar zelfs in de woonkamer is mijn Play 1 perfect! (ooit wel de upgrade, maar momenteel dus andere prio).

Het geluid van de Play 1 is gewoon super goed!
Als je krap bij kas zit (wat ik mij goed voor kan stellen als je starter bent), zou ik eerder een tweede Play:1 overwegen. nou ken ik jouw opstelling niet, maar een stereopaar vind ik zelf al een verbetering. Wil je toch op de Play:3 toer, overweeg dan om door te sparen voor de Play:5. Dat ding is dan wel duur, maar heeft echt fenomenaal geluid. Volgens mij gaan om en nabij 26 januari de BTW dagen van Mediamarkt weer van start. Afgelopen januari heb ik daarvan kunnen profiteren. Dus hopelijk voor jou doen ze volgende maand weer mee :)

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-01 20:06
DCNY schreef op maandag 26 december 2016 @ 07:18:
[...]

Is een tweet uit 2013. Je kunt ook met ideal betalen, en zie verder online geen negatieve reviews (of ik zoek niet goed)

Zijn dit echt oplichters? Lijkt me toch wel dat zo'n site na 3 jaar wel eens offline gehaald wordt.

Het blijft te mooi om waar te zijn, dus bestel er niets, maar ben toch nieuwsgierig :)
Met die gedachte liep ik ook rond, maar het kan gewoon niet de prijs is te laag
Ook kan je niks afhalen of onder rembours laten versturen alhoewel je met dat laatste ook een kat in de zak kan kopen.

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04-2025
Telefoon nummer is ook niet te bereiken, afgesloten toontje.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• DCNY
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:10:
[...]

Volgens mij gaan om en nabij 26 januari de BTW dagen van Mediamarkt weer van start. Afgelopen januari heb ik daarvan kunnen profiteren. Dus hopelijk voor jou doen ze volgende maand weer mee :)
Ik wacht ook op de btw-dagen, al zal de prijs van de play1 de dag ervoor wel terug gaan naar €229,-. Zo zijn ze dan ook wel weer..

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:32

swv

DCNY schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:39:
[...]

Ik wacht ook op de btw-dagen, al zal de prijs van de play1 de dag ervoor wel terug gaan naar €229,-. Zo zijn ze dan ook wel weer..
Vorig jaar was dat niet het geval. Ik heb toen het duopack voor de scherpe prijs van €328 meegekregen. Een losse Play:1 was volgens mij iets duurder toen.

• DCNY
sww89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:09:
[...]

Vorig jaar was dat niet het geval. Ik heb toen het duopack voor de scherpe prijs van €328 meegekregen. Een losse Play:1 was volgens mij iets duurder toen.
Interessant. Eens in de gaten houden tzt :)

Iemand ervaring met een play1 in de badkamer? Weet dat die vochtbestendig is, maar onze badkamer lijkt wel een stoombad als er iemand onder de douche staat. Kan een play1 dat ook aan? :)

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
DCNY schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:59:
[...]

Iemand ervaring met een play1 in de badkamer? Weet dat die vochtbestendig is, maar onze badkamer lijkt wel een stoombad als er iemand onder de douche staat. Kan een play1 dat ook aan? :)
Dat gaat hier al zo'n anderhalf jaar goed :)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• harryvos
DCNY schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:39:
[...]

Op amzon.de is sonos ook wel interessant de playbar kost daar 672 euro met de kortingcode welkom gaat daar nog 10 euro vanaf.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:22

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

[...]

Bij mij gaat dat ook prima. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:04
[...]

Even geheel off-topic: In elk Nederlands huis zit toch een afzuiging in de badkamer? Misschien moet je die wat harder zetten :+

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:39
[...]

Uit de handleiding:

"PLAY:1 is vochtbestendig en kan in uw badkamer worden gebruikt. PLAY:1 is echter niet
waterbestendig. Laat het apparaat daarom niet buiten staan wanneer het regent en zet het niet vlakbij
water."

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• harryvos
Aanbieding bij bcc nu de playbar 674 euro
Besteld ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen

[ Voor 39% gewijzigd door harryvos op 27-12-2016 10:55 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een top vijf vraag uit het topic dit. Er staan dan ook zeker honderdmiljoenmiljard ervaringen beschreven op de al bestaande pagina's. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MisterJRF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-01-2025
harryvos schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:55:
Aanbieding bij bcc nu de playbar 674 euro
Besteld ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen
Dat gaat je goed bevallen! Aan deze zijde ook een groot Sonos fan

Play 5 in de slaapkamer.
Play 1 in de badkamer.
Play 1 in het kantoor
Play 1 op de kleding/fitness zolder
Soundbar + 2x Play 1 als surround in de woonkamer.

Nu hard aan het sparen voor de Sub, maar 2 maanden geleden verhuisd, dus daar is de buffer toch wel aan opgeraakt.

Al met al blijft het geluid fantastisch! zijn er betere speakers verkrijgbaar? Ongetwijfeld, maar de combinatie van kwaliteit, uitstraling, gebruikersgemak en compatibiliteit, maakt mijn keuze toch iedere keer weer makkelijk.

• harryvos
Helaas de sonos playbar terug gebracht na een paar uur stoeien.
Voor muziek echt geweldig als luidsprekers tv vond ik het niet geweldig.
Moest mijn samsung tv sowieso op pcm zetten wilde ik geuid uit de soundbar krijgen.

Ook kreeg ik mijn samsung smart remote niet werkende (welke mijn vrouw altijd gebruikt.)via een omweg toch werkende gekregen alleen kon ik toen weer niet zappen met mijn zgemma h2h decoder.

Wel jammer omdat ik ook groot fan ben van sonos, play1 en 3, Misschien dat ik later alsnog voor de bose sountouch 300 ga.

• Gonadan

Gonadan

Harmony kopen en een knappe TV. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• harryvos
Gonadan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:26:
Harmony kopen en een knappe TV. :P
Harmony one en de samsung ue48js8500 heb ik moet toch voldoende zijn.
Voordeel van de smart remote is dat ik hiermee ook alles bedien. (Onkyo 509 en de zgemma h2h)

• MisterJRF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-01-2025
Jammer om te horen dat het tegenvalt!

Afstandsbediening is een raar verhaal, ik gebruik ook een Samsung smart remote en dat was na 1x instellen meteen gepiept. ik wissel wel van output source op de remote "tv"voor de kanalen en "dvd" voor het Sonos volume.

Succes met het zoeken naar een alternatief!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:22
Vraagje aan de Playbar gebruikers :)

Ik zit er ook naar te kijken alleen is er geen mogelijkheid om hem direct voor de tv te leggen dus ik wil hem op de grond neerleggen.

Zeg maar dezelfde situatie als hieronder. Dus de Playbar op de grond onder de lades.

Zou dit kunnen? Wat ik las is dat het misschien geluidstechnisch geen goede plek is.
We zitten niet direct op de TV. Meter of 3-4 is het wel denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/f6/f4/ae/f6f4ae18958a0b17036972040360bee9.jpg

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Gonadan

Gonadan

Zou ik nooit doen. Is je kast te smal? Hang hem anders erboven aan de muur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• makooy
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:02:
Zou ik nooit doen. Is je kast te smal? Hang hem anders erboven aan de muur.
Waarom zou je het nooit doen?

Vrouwlief vindt de playbar een groot lomp ding om voor de tv neer te zetten vandaar dat ik naar andere plek kijk.
Hij kan niet aan de muur opgehangen worden omdat de tv-meubel schuin voor een hoek staat.

• Gonadan

Gonadan

Positie te laag, slechte akoestiek. Je creëert een soort selectief versterkend effect omdat hij feitelijk in een hoek ligt.

Plus het ziet er dan evengoed gewoon niet uit.
Vrouwlief vindt de playbar een groot lomp ding om voor de tv neer te zetten vandaar dat ik naar andere plek kijk.
Hij kan niet aan de muur opgehangen worden omdat de tv-meubel schuin voor een hoek staat.
Misschien moet vrouwlief dan even kijken hoe lomp een 5.1 set met vloerstaanders is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• makooy
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:17:
[...]

Positie te laag, slechte akoestiek. Je creëert een soort selectief versterkend effect omdat hij feitelijk in een hoek ligt.

Plus het ziet er dan evengoed gewoon niet uit.

[...]

Misschien moet vrouwlief dan even kijken hoe lomp een 5.1 set met vloerstaanders is. :P
Heb je dat wel eens zo direct tegen een vrouw gezegd? |:( hahaha

We hebben nu een Samsung HT-E5500 setje met alle kabels netjes weggewerkt in plinten dus overgaan naar losse boxen die per stuk in het stopcontact moeten is al een probleemje want dat krijg je nooit zo netjes weggewerkt als hoe we het nu hebben.

• Gonadan

Gonadan

TerrorSource schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:33:
Heb je dat wel eens zo direct tegen een vrouw gezegd? |:( hahaha
Jep, jaren in geïnvesteerd. Vanaf het moment dat we samen gingen wonen verteld dat we mooie vloerstaanders gingen krijgen zodra we een huis met voldoende ruimte zouden betrekken. Dus een jaar of zes lang de meest lompe B&W sets aangewezen. Uiteindelijk een 5.1 met staanders zo hoog als het dressoir gekocht. Die vond ze mee vallen vanwege het referentiekader wat ik had voorbereid. _O-
We hebben nu een Samsung HT-E5500 setje met alle kabels netjes weggewerkt in plinten dus overgaan naar losse boxen die per stuk in het stopcontact moeten is al een probleemje want dat krijg je nooit zo netjes weggewerkt als hoe we het nu hebben.
Tja met zo'n startpunt wordt winst behalen erg lastig inderdaad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Een vraag betreffende de Sonos Boost. Geeft deze een betere dekking dan een Sonos play:3 speaker welke direct bedraad is aangesloten?

In mijn situatie heb ik 4x een play:3 speaker, maar ik ervaar problemen met de verbinding. Ik heb 1 speaker direct bekabeld op mijn router aangesloten. Ook geven alle speakers aan verbonden te zijn met het Sonosnet (MW0).

Via de Sonos tool kan ik ook de Sonos verbindingsmatrix inzien en deze is ook niet altijd groen. Veelal oranje en soms zijn verbindingen zelfs rood.

Zal er door het plaatsen van een boost verbetering in de verbindingen via Sonosnet komen? De 4 speakers staan allemaal in de woonkamer en keuken van ca. 25m2.

Ik hoor graag jullie reacties.

Alvast bedankt!!

Martin Mookhoek.

• makooy
MMookhoek schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:00:
Een vraag betreffende de Sonos Boost. Geeft deze een betere dekking dan een Sonos play:3 speaker welke direct bedraad is aangesloten?

In mijn situatie heb ik 4x een play:3 speaker, maar ik ervaar problemen met de verbinding. Ik heb 1 speaker direct bekabeld op mijn router aangesloten. Ook geven alle speakers aan verbonden te zijn met het Sonosnet (MW0).

Via de Sonos tool kan ik ook de Sonos verbindingsmatrix inzien en deze is ook niet altijd groen. Veelal oranje en soms zijn verbindingen zelfs rood.

Zal er door het plaatsen van een boost verbetering in de verbindingen via Sonosnet komen? De 4 speakers staan allemaal in de woonkamer en keuken van ca. 25m2.

Alvast bedankt!!

Martin Mookhoek.
25m2 is zeg maar 5m bij 5m als woonkamer. Als je vanuit wifi oogpunt kijkt zou dit perfect moeten werken, zowel op 2.4ghz als 5ghz.

Lijkt mij dat er iets anders moet zijn maar qua afstand zou je het makkelijk moeten redden...

• Gonadan

Gonadan

MMookhoek schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:00:

Alvast bedankt!!

Martin Mookhoek.
Ik zou het eerst zoeken in een ander kanaal of zelfs helemaal geen sonosnet gebruiken. Kijken of dat verschil maakt.

Wat zijn precies de klachten die je ondervindt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01 14:13
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:08:
[...]

Ik zou het eerst zoeken in een ander kanaal of zelfs helemaal geen sonosnet gebruiken. Kijken of daar verschil maakt.

Wat zijn precies de klachten die je ondervindt?
Dat is ook mijn advies, in het begin had ik ook wat problemen doordat het WiFi kanaal de stoorzender was.
Sonos netwerk gaat redelijk ver, waardoor het voor jou zeker geen probleem mag geven.

• Yamahaa
Als je zou besluiten de boost of bridge te gaan gebruiken (wat trouwens zeker mijn advies zou zijn) zorg dan dat dat het enige onderdeel is wat bedraad aangesloten is. Maw of boost of bridge of speler. Niet beide.

Als je me pb stuurt kan je ook een bridge komen ophalen en testen....

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:04
Yamahaa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:58:
Maw of boost of bridge of speler. Niet beide.
Hoe dat zo ? Gewoon even benieuwd hoe dat zit :)

• Gonadan

Gonadan

wat trouwens zeker mijn advies zou zijn
Waarom dat? Buiten dat je er één te koop hebt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je zou besluiten de boost of bridge te gaan gebruiken (wat trouwens zeker mijn advies zou zijn) zorg dan dat dat het enige onderdeel is wat bedraad aangesloten is. Maw of boost of bridge of speler. Niet beide.

Als je me pb stuurt kan je ook een bridge komen ophalen en testen....
Die tip kende ik nog niet. Zat me laatst namelijk weer dood te ergeren aan het wegvallen van de muziek op nota bene de bedraad aangesloten speakers 8)7 Dacht dat dit kwam, omdat de speaker die eerst was ingeschakeld om te spelen, maar liefst 3 meter van mijn Boost afstaat en dat is (uiteraard) te ver om een stabiele verbinding tot stand te brengen voor het afspelen van een simpel muziekstreampje.

Maar wat zit daarachter? Zal het beter gaan als ik wat speakers van de kabel afhaal?

• Gonadan

Gonadan

Normaal gesproken zou dat met een knappe netwerk architectuur niet uit moeten maken, maar misschien gaat die Sonos dan twijfelen over de route?

Ik zou bijna denken dat ze jou gewoon bewust dwars zitten, zoveel ellende als je er mee hebt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
1) Als eerste wil ik melden dat ik niks te koop heb. Dan zou ik dat wel zeggen. Het idee was dat als iemand in de buurt zou wonen hij/zij kan testen en als het werkt kan ik iemand wellicht blij maken. Ik heb er nog wel 1
over (en misschien werkt het trouwens ook niet bij een betreffende opstelling)...,..vandaar testen.

2) Met twee of meer bedrade "spelers" rechtstreeks naar je router kan je verkeer genereren wat niet de bedoeling is over je netwerk. Een zogenaamd netwerkstorm hoewel Sonos daartegen bescherm is KAN het wel ongewenst (storend) verkeer opleveren waardoor je stream aan gort gaat. Deze opnieuw opbouwen tussen deze ellende kan problemen geven. Je netwerkspelers zijn immers geen supercomputers.

3) Een bridge of boost heeft maar 2 taken en dat is als netwerkserver dienen en het meshnetwerk opzetten. Verder hoeft die processor niks te doen. Is daarmee over het algemaan stabieler in die taak dan een speler (die moet nog veel meer doen) is mijn ervaring.

In grotere ruimtes en meerdere spelers moet je je eigen wifi netwerk niet met deze info en verwerking daarvan opzadelen. Hoe goed je netwerk ook is. Er moet tegenwoordig heel veel (divers) verkeer door je modem afgehandeld worden en dat ook nog met diverse (soms verouderde) protocollen en voorrangsregels.

Hoe dan ook zonder heel technisch te worden is mijn advies om (als je problemen ondervind) een bridge of boost aan te schaffen. Of in iedergeval te te testen. Naast kanaal veranderingen en een goed werkend (wifi) netwerk. En dat is niet om iets te verkopen..ik verkoop niks maar heb zo al veel mensen :) geholpen. Werkt alles goed rechtstreeks via je wifi? Niks aan doen dan (andersom ook niet trouwens ;)

Greetz

Peter

[ Voor 8% gewijzigd door Yamahaa op 29-12-2016 00:55 ]

• Schoefse
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-02-2025
harryvos schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:37:
[...]

Link wegehaald wil niet dat iemand straks gaat bestellen ( website lijkt me onbetrouwbaar!!!?)

Laat je ff weten of het aan komt :) :+
Ik wil niet iemand zijn topic stelen maar zie dit http://opgelicht.avrotros...chuwt-voor-digitalspotnl/

• harryvos
Zo zie maar dat weer word bewezen als het te mooi is om waar te zijn is dit ook zo 😉

• Mo_34
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-07-2025
Waaaauw wat een geluid van Sonos.

Ik had eerst een Playbar aangeschaft met de 55KS8000 van Samsung, was echt een prachtig geluid.
Nu sinds een week een witte Sub erbij gedaan.....1 woord geweldig!!
Ik denk alleen dat de buurman er een beetje last van gaat krijgen O-)

Weet iemand of je nu wel een 5.1 systeem krijgt met 2 play 1 speakers erbij?

• makooy
Mo_34 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:16:
Waaaauw wat een geluid van Sonos.

Ik had eerst een Playbar aangeschaft met de 55KS8000 van Samsung, was echt een prachtig geluid.
Nu sinds een week een witte Sub erbij gedaan.....1 woord geweldig!!
Ik denk alleen dat de buurman er een beetje last van gaat krijgen O-)

Weet iemand of je nu wel een 5.1 systeem krijgt met 2 play 1 speakers erbij?
Vraag is al wat vaker beantwoord ;)
Playbar = 3.0
+ SUB = 3.1
+ 2x Play1 = 5.1

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou vandaag helaas niet zo tevreden over Sonos :P

Kreeg m'n alarm gewoon niet uit, pause, stop, clear playlist, split pairs, delete room.... Stroom eraf helpt... Normaal krijg je iets niet aan de praat maar in dit geval wilde het gewoon niet ophouden..
Schijnt sinds vandaag ineens zomaar wonderbaarlijk een bug in de alarms te zitten, staat me niet bij dat ik in de afgelopen 2-3 weken nog een update heb gedaan.... ALLE alarms verwijderen en ze stoppen met spelen... Man man... ja ik denk nog niet zo helder om 6:15... Dat alarm kreeg ik gelukkig stil... maar die om 7:00 echt niet..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• commentator
  • Laatst online: 13:04
hoster heeft die website nu ook op suspended gezet

• Simon Shipperd
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een playbar te kopen. Ik ben al in het bezit van 2 Play:1 speakers en ben hier zéér tevreden over. Ik zou willen beginnen met 5.0 met een Sonos systeem aangezien ik niet de ruimte heb om een volwaardig home cinema systeem te zetten. Nu zit ik nog met enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie kunnen helpen :)

1. Voor de mensen die een playbar hebben, is er een groot verschil qua kwaliteit van geluid als je de Playbar recht zet tegenover plat legt?

2. De playbar ondersteund geen audioformaten behalve DTS, is het daarom mogelijk om eventueel een externe decoder voor andere formaten te gebruiken?

3. Indien het antwoord op vraag 2 "neen" is, hoe wordt het surround dan gevormd als hij via de tv enkel stereo doorkrijgt? Aangezien veel films die ik heb geen DTS track hebben.

4. Is het mogelijk om van de speakers meerdere groepen te maken? Ik woon nog thuis dus alles bevind zich op 1 kamer, maar als ik gewoon wat youtube kijk via mijn htpc is 5.1 wat te gek en zou ik enkel de Playbar willen gebruiken. Is het dus mogelijk om bijvoorbeeld het volgende te doen:

- 1 groep met de playbar en play:1 om films te kijken
- 1 groep met enkel de playbar als ik reguliere tv of youtube kijk
- 1 groep met enkel de play:1 speakers als ik aan m'n bureau zit om wat muziek te luisteren

5. Hoe zit het met delay met de draadloze speakers? Ik zou helemaal gek worden als die een miliseconde voor of achterlopen op het beeld. En ik heb niet veel zin om dit continu manueel aan te passen.

Alvast bedankt voor enige hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Simon Shipperd op 30-12-2016 12:28 ]

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Heren,

Ik zit met een dilemma die jullie waarschijnlijk al hebben meegemaakt. Ik heb eerder dit jaar 3x Play:1 gekocht en deze als volgt geplaatst in mijn woning

- 2x Play:1 in woonkamer (stereo paar)
- 1x Play:1 in keuken

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2i6ckdj.jpg

Nu wil ik echter gaan uitbreiden en zit ik erover te denken of ik op dezelfde voet (Play:1) doorga of voor de upgrade weg ga namelijk naar de Play:3.
De goedkoopste optie is uiteraard uitbreiden met de Play:1 maar ik wil toch de Play:3 optie de revue laten passeren.

Na wat leeswerk echter las ik in meerder reviews dat het combineren van Play:1 en Play:3's geen goede keuze is omdat je verschil in geluid hoort. En laat dit nu precies mijn probleem zijn als ik voor de uitbreiding ga.....
Ik heb dus jullie hulp nodig met de opties die ik heb bedacht. Laten we beginnen met de makkelijkste optie.

Optie 1:
Uitbreiden Play:1 serie wat de veilige keus en 1 bijplaatsen onder trap naar de volgende setup:
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/24g8yyp.jpg

Echter als ik naar een Play:3 optie ga kijken om ik op de volgende opties uit:

Optie 2:
- Woonkamer laten staan (Stereo Paar)
- Keuken vervangen van Play:1 naar Play:3
- Play:1 plaatsen op nieuwe plek onder trap
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/dpjlvk.jpg

Optie 3:
- Woonkamer PLay:1's vervangen voor Play:3's
- Keuken PLay:1 intact laten
- 1 Play:1 onder trap plaatsen.
- 1 Play:1 vrij om ergens anders in huis te plaatsen
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/rihqwp.jpg

Optie 4:
- Woonkamer PLay:1's laten staan (Stereo paar)
- Keuken Play:1 vervangen voor Play:3
- Trap nieuwe Play:3 plaatsen
- 1 Play:1 over om ergens anders te plaatsen in huis

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2ldelc4.jpg

Vragen over:

- Is het slim om Play:1 / PLay:3 te combineren in dezelfde open ruimte? Woonkamer/open keuken
- Alle opties hebben zo hun voor en nadelen (vooral prijstechnisch :P) maar ik ben benieuwd of een play:3 echt een upgrade is ten op zichtte van de play:1.

Iemand hier ervaring mee of advies voor mij?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44
Heb 3 Play 1's en een Play 5 (v1) in de woonkamer.
Verschil is dat de Play 5 meer bas heeft, maar dat hoor je niet als je alles tegelijk aan hebt.
Neem aan dat dat met de 3 niet anders zal zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:17
Simon Shipperd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:24:
2. De playbar ondersteund geen audioformaten behalve DTS, is het daarom mogelijk om eventueel een externe decoder voor andere formaten te gebruiken?
De Playbar ondersteund juist GEEN DTS. Alleen DD. Dat is nou juist het gemis volgens velen.

• makooy
remzor schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:13:
[...]

De Playbar ondersteund juist GEEN DTS. Alleen DD. Dat is nou juist het gemis volgens velen.
Heb hetzelfde probleem, films op de NAS hebben juist vaak DTS...

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik heb alleen een playbar en zet m'n tv altijd op PCM out als er een dts track bij zit. Maakt me niet zoveel uit.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09-2025
Irminsul schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:16:
Ik heb alleen een playbar en zet m'n tv altijd op PCM out als er een dts track bij zit. Maakt me niet zoveel uit.
Maar is het geluid dan wel mooi bij een film?

Ik wilde voor de Playbar gaan, maar gebruik dat ding uiteindelijk alleen voor films en series. Zou zonde zijn als het geluid tegenvalt omdat DTS niet ondersteund wordt.

• Mglashouwer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Heren,

Hopelijk dat jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen:
Ik heb sinds vorige week mijn hometheater vervangen door Sonos: Playbar + Sub + 2 Play:1's
Geluid is fantastisch! (vooral muziek en tv), maar ik zit nog met een aantal "maaren":

Raspberry Pi: direct aangesloten op de tv via HDMI (Samsung D8000) en via de tv via optical naar de playbar. DTS wordt niet ondersteund dat weet ik. In Kodi kun je wel het DTS signaal laten transcoderen naar Dolby Digital 2.0. Niet heel erg fantastisch geluid, maar het werkt. Dolby Digital films pakt de tv wel op en deze komen ook naar de Sonos (in de App zichtbaar als Dolby Digital 5.1). Dus dat werkt allemaal prima.

TV: Afhankelijk van het televisie signaal/zender wordt er overgeschakeld van stereo naar Dolby Digital 5.1. Dit pakt de Sonos wederom goed op. Tevens via apps zoals Netflix werkt dit prima.

XBox One: direct aangesloten op de tv via HDMI (Samsung D8000) en via de tv via optical naar de playbar. Hier zit het probleem: Op de Xbox in de setup staat op "Surround Sound". Als ik de instelling aantal kanalen aanpas van Stereo naar 5.1 dan zegt de Xbox dat mijn audio ontvanger dit niet ondersteund. Mijn TV zegt dat dit een PCM signaal is en mijn Sonos zegt dat het stereo is.

Hier ben ik het dus een beetje kwijt geraakt: waarom werkt het wel voor de Raspberry Pi maar niet voor de Xbox? Wordt er door Sonos of de TV alleen maar een Dolby Digital 2.0 (2 kanalen) ondersteund en wordt dit software matig weer omgezet naar 5.1?

Rara hoe kan dit? Mis ik iets?

Gr.

Michael

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
GustavSan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:55:
[...]

Maar is het geluid dan wel mooi bij een film?

Ik wilde voor de Playbar gaan, maar gebruik dat ding uiteindelijk alleen voor films en series. Zou zonde zijn als het geluid tegenvalt omdat DTS niet ondersteund wordt.
Het is iets minder ruimtelijk, vergelijkbaar bij gewone tv (ook een stereo signaal). Niet minder helder ofzo.

• verwp01
Gisteren onze Playbar en 2 x Play 1 ontvangen en direct aangesloten.
Wow wat een geluid.
Wij hebben de Playbar dus bij de Samsung smart tv staan en 1 Play 1 in de keuken en de andere op de badkamer.
Heel makkelijk aan te sluiten en een prima geluid.
Wij vonden de prijs wat aan de hoge kant maar alles bij elkaar een super investering gedaan.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Mglashouwer schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:15:
Heren,

Hopelijk dat jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen:
Ik heb sinds vorige week mijn hometheater vervangen door Sonos: Playbar + Sub + 2 Play:1's
Geluid is fantastisch! (vooral muziek en tv), maar ik zit nog met een aantal "maaren":

Raspberry Pi: direct aangesloten op de tv via HDMI (Samsung D8000) en via de tv via optical naar de playbar. DTS wordt niet ondersteund dat weet ik. In Kodi kun je wel het DTS signaal laten transcoderen naar Dolby Digital 2.0. Niet heel erg fantastisch geluid, maar het werkt. Dolby Digital films pakt de tv wel

XBox One: direct aangesloten op de tv via HDMI (Samsung D8000) en via de tv via optical naar de playbar. Hier zit het probleem: Op de Xbox in de setup staat op "Surround Sound". Als ik de instelling aantal kanalen aanpas van Stereo naar 5.1 dan zegt de Xbox dat mijn audio ontvanger dit niet ondersteund. Mijn TV zegt dat dit een PCM signaal is en mijn Sonos zegt dat het stereo is.

Hier ben ik het dus een beetje kwijt geraakt: waarom werkt het wel voor de Raspberry Pi maar niet voor de Xbox? Wordt er door Sonos of de TV alleen maar een Dolby Digital 2.0 (2 kanalen) ondersteund en wordt dit software matig weer omgezet naar 5.1?

Rara hoe kan dit? Mis ik iets?

Gr.

Michael
Probeer de sonos eens rechtstreeks op de xbox. Zoals ik je verhaal lees geeft de xbox aan dat de tv het probleem is.

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-01 21:39
Sinds ik de Sonos Play 1 gehoord heb bij mijn schoonouders begin ik wel overtuigd te geraken. Zeker nu Spotify rechtstreeks van de app ondersteund wordt.
Ik lees dat er een wekkerfunctie op is, maar ik word graag wakker met Studio Brussel. Kan dat ingesteld worden met Sonos?

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01 11:09
Dalike schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:49:
Sinds ik de Sonos Play 1 gehoord heb bij mijn schoonouders begin ik wel overtuigd te geraken. Zeker nu Spotify rechtstreeks van de app ondersteund wordt.
Ik lees dat er een wekkerfunctie op is, maar ik word graag wakker met Studio Brussel. Kan dat ingesteld worden met Sonos?
Bij Sonos kan je via de TuneIn app alle (digitale) radiozenders luisteren (en als wekker instellen) die aangeboden worden.Op dit moment lijkt TuneIn een aantal publieke omroepen echter niet meer te ondersteunen.

https://www.fwdmagazine.b...-afspelen-via-sonos-en-co

Het kan zijn dat dit binnenkort weer opgelost is. Er wordt ook een workaround aangeboden, maar ik weet niet of dat zal werken in combinatie met de wekkerfunctie.

Nieuwe bron zegt dat het inmiddels al is opgelost:

https://radio1.be/radio-1-tijdelijk-niet-beschikbaar-tunein

[ Voor 7% gewijzigd door Haydenen op 02-01-2017 17:39 ]

• yorroy
Voor de geïnteresseerden die in de grensstreek wonen:
Bij de Mediamarkt Nordhorn Duitsland zijn de Play 1 voor 147 euro verkrijgbaar

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 02-01-2017 18:02 ]

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dalike schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:49:
Studio brussel word aangeboden bij de radio app. Succes en zou er zeker 2 nemen voor een mooi stereo geluid.
yorroy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:59:
Voor de geïnteresseerden die in de grensstreek wonen:
Bij de Mediamarkt Nordhorn Duitsland zijn de Play 1 voor 147 euro verkrijgbaar
Dat is een zeer nette prijs. Helaas geen tijd om heen en weer te rijden..

[ Voor 24% gewijzigd door san.okk op 02-01-2017 18:51 ]

• makooy
Sonos Playbar & SUB bij Amazon.de in de aanbieding:

Sonos SUB: 612.60
https://www.amazon.de/gp/product/B01J373EQW/

Sonos Playbar: 612.61
https://www.amazon.de/gp/product/B00BEHTKWC/

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-01 21:39

• Gonadan

Gonadan

Yamahaa schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:20:
1) Als eerste wil ik melden dat ik niks te koop heb. Dan zou ik dat wel zeggen. Het idee was dat als iemand in de buurt zou wonen hij/zij kan testen en als het werkt kan ik iemand wellicht blij maken. Ik heb er nog wel 1
over (en misschien werkt het trouwens ook niet bij een betreffende opstelling)...,..vandaar testen.
Het was maar een vraag hoor, ik wil niets insinueren. Ik vroeg het mij af omdat ik altijd terughoudend ben met het aanraden van extra aankopen tot ik zeker weet dat het helpt. :)
2) Met twee of meer bedrade "spelers" rechtstreeks naar je router kan je verkeer genereren wat niet de bedoeling is over je netwerk. Een zogenaamd netwerkstorm hoewel Sonos daartegen bescherm is KAN het wel ongewenst (storend) verkeer opleveren waardoor je stream aan gort gaat. Deze opnieuw opbouwen tussen deze ellende kan problemen geven. Je netwerkspelers zijn immers geen supercomputers.
Dat een aanvullende Sonos direct voor een broadcast storm zou zorgen lijkt mij heel erg sterk. Dan zou je al op het randje moeten zitten met een immens thuisnetwerk. Ik zie dat niet echt als risico.
3) Een bridge of boost heeft maar 2 taken en dat is als netwerkserver dienen en het meshnetwerk opzetten. Verder hoeft die processor niks te doen. Is daarmee over het algemaan stabieler in die taak dan een speler (die moet nog veel meer doen) is mijn ervaring.

In grotere ruimtes en meerdere spelers moet je je eigen wifi netwerk niet met deze info en verwerking daarvan opzadelen. Hoe goed je netwerk ook is. Er moet tegenwoordig heel veel (divers) verkeer door je modem afgehandeld worden en dat ook nog met diverse (soms verouderde) protocollen en voorrangsregels.
Daar kan ik mij nog wel in vinden, al zou de speler dat gewoon aan moeten kunnen. Toch kan je net een keer pech hebben en dat een gewone speler het net niet redt en een boost wel.

En inderdaad gebruik maken van Sonosnet, alles op je eigen wifi is in mijn ogen meer een noodoplossing. Zo'n lijn is veel te makkelijk te overbelasten door een willekeurige gebruiker in je netwerk.
Hoe dan ook zonder heel technisch te worden is mijn advies om (als je problemen ondervind) een bridge of boost aan te schaffen. Of in iedergeval te te testen. Naast kanaal veranderingen en een goed werkend (wifi) netwerk. En dat is niet om iets te verkopen..ik verkoop niks maar heb zo al veel mensen :) geholpen. Werkt alles goed rechtstreeks via je wifi? Niks aan doen dan (andersom ook niet trouwens ;)
P'cies. Gewoon proberen. Bijkomend voordeel is ook weer dat we de Wet Aankoop op Afstand hebben. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
TerrorSource schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:06:
Sonos Playbar & SUB bij Amazon.de in de aanbieding:

Sonos SUB: 612.60
https://www.amazon.de/gp/product/B01J373EQW/

Sonos Playbar: 612.61
https://www.amazon.de/gp/product/B00BEHTKWC/
Kans dat er gezien de CES opvolgers aangekondigd gaan worden?

Ik zit al een tijdje rond te kijken naar de Playbar, maar dat deze toch al een tijd op de markt is laat me twijfelen of het op dit moment een slimme investering is...

• makooy
new_guy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Ik zit al een tijdje rond te kijken naar de Playbar, maar dat deze toch al een tijd op de markt is laat me twijfelen of het op dit moment een slimme investering is...
Dan zou ik verwachten dat in NL toch ook wel minimaal 1 bedrijf de prijzen laat zakken maar alleen Amazon.DE is in prijs gezakt zover ik in NL/BE/DE kan vinden...

• yorroy
Het zou me niet verbazen als Sonos een nieuw product lang geheim weet te houden. Volgen mij was de Play 5 gen 2 ook pas heel laat bekend.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:13
Saturn.de
Sonos play 1 voor €158,82
Sonos play 3 voor €239,43
Sonos Play 5 voor €402,49
Sonos Sub + Play beide €570,55

Serieus wel een ritje waard richting de grens hoor mocht je op zoek zijn naar een Sonos systeem.

Voorraad is zeer beperkt helaas!
Je moet helemaal tot aan je winkelmandje doorklikken om deze prijzen te zien.

[ Voor 97% gewijzigd door BekSide op 03-01-2017 10:59 ]

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 13:56
Sinds gisteren een Play 1 Wit in huis.
Heerlijk geluid !

A yawn is a silent scream for coffee.

• makooy
BekSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:08:
Saturn.de

Serieus wel een ritje waard richting de grens hoor mocht je op zoek zijn naar een Sonos systeem.
Op de website van saturn.de kan ik dit niet vinden. Welk filiaal was dit?

• BekSide
TerrorSource schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Op de website van saturn.de kan ik dit niet vinden. Welk filiaal was dit?
Je moet ze in je winkelmandje leggen, dan naar je winkelmandje daar wordt de prijs verrekend.
Er is momenteel wel weinig voorraad, maar in Kleve kan je geloof ik nog alles bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door BekSide op 03-01-2017 10:58 ]

• makooy
BekSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:52:
[...]

Je moet ze in je winkelmandje leggen, dan naar je winkelmandje daar wordt de prijs verrekend.
Er is momenteel wel weinig voorraad, maar in Kleve kan je geloof ik nog alles bestellen.
Online is alles al uitverkocht en ze dichtstbijzijnde winkel is 1,5 uur rijden voor mij...

• BekSide
TerrorSource schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Online is alles al uitverkocht en ze dichtstbijzijnde winkel is 1,5 uur rijden voor mij...
Ja ze gaan erg hard.... en het zou me ook niet verbazen als ze de voorraad tijdelijk even hebben aangepast vanwege deze prijzen....

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 14:48
TerrorSource schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Ik zou het wel weten.. Hop, die auto in!

Ik ben zelf naar Turnhout (Belgie) gereden voor mijn Playbar & SUB. Scheelde toch een dikke €300 met de BTW actie toen. Daar rij ik graag voor op en neer!

• makooy
Sahi_NL schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:02:
[...]

Ik zou het wel weten.. Hop, die auto in!

Ik ben zelf naar Turnhout (Belgie) gereden voor mijn Playbar & SUB. Scheelde toch een dikke €300 met de BTW actie toen. Daar rij ik graag voor op en neer!
Alles lijkt uitverkocht in alle saturn winkels in DE...

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 16:36
TerrorSource schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:47:
[...]

Alles lijkt uitverkocht in alle saturn winkels in DE...
Je kan niet eens bestellen en afhalen...

Memento mori

• verwp01
Gesamtsumme inkl. Gebühren, Steuern € 163,81
Dat is wat ik in mijn mandje nu zie.
Net aangeklikt.

• makooy
Bob-B190 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Je kan niet eens bestellen en afhalen...
Dat kan normaal gesproken wel. Ook als buitenlander :)

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 16:36
TerrorSource schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Dat kan normaal gesproken wel. Ook als buitenlander :)
I know, had gehoopt dat ik hem in Kleve op zou kunnen halen zodra deze weer beschikbaar is, maar ze hebben het goed dichtgetimmerd...

Memento mori

• makooy
Bob-B190 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:55:
[...]

I know, had gehoopt dat ik hem in Kleve op zou kunnen halen zodra deze weer beschikbaar is, maar ze hebben het goed dichtgetimmerd...
Er is niks dichtgetimmerd. Er is gewoon geen voorraad meer volgens de website, zowel online als in de winkels.

Kan je anders naar de winkel bellen? Zelf heb ik die mogelijkheid momenteel niet.

[ Voor 10% gewijzigd door makooy op 03-01-2017 12:16 ]

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
new_guy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Wat me wel opvalt is dat de SUB al een tijdje bij veel winkels in NL niet of slecht leverbaar is, sommige webshops geven 14 februari als 'weer beschikbaar'. De Playbar begint (lijkt?) nu ook bij sommige winkels minder goed verkrijgbaar te worden.
Zou kunnen wijzen op een nieuw product in de pijplijn, of natuurlijk gewoon op leverproblemen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LNrF57G.png

• makooy
Fuwor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Wat me wel opvalt is dat de SUB al een tijdje bij veel winkels in NL niet of slecht leverbaar is, sommige webshops geven 14 februari als 'weer beschikbaar'. De Playbar begint (lijkt?) nu ook bij sommige winkels minder goed verkrijgbaar te worden.
Zou kunnen wijzen op een nieuw product in de pijplijn, of natuurlijk gewoon op leverproblemen.

[afbeelding]
Vooral bij die SUB valt het op... Maar van de SUB hebben ze toch vrij recentelijk die witte in de markt gebracht?
Blijf het sowieso raar vinden dat ze geen wit-grijze Playbar hebben... Niet dat wit voor mij is maar goed, de mensen die alles in het wit willen hebben...

• san.okk
  • Niet online
Fuwor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:09:
[...]

[afbeelding]
afgelopen week nog een witte sub gekocht bij PlatteTV in Utrecht.

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik krijg het idee dat Sonos dit jaar nog een nieuwe playbar gaat uitbrengen omdat de huidige uit 2014 komt en qua design niet matcht met de mooie sub.

• Sallin
  • Niet online
doak schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:26:
Ik krijg het idee dat Sonos dit jaar nog een nieuwe playbar gaat uitbrengen omdat de huidige uit 2014 komt en qua design niet matcht met de mooie sub.
Ik hoop het, dan heb ik niet voor niets mijn aanschaf uitgesteld :). Ik snap de logica van de releases bij Sonos niet echt .

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48
De Play:1 staat helemaal niet meer op de website van Saturn. Jammer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• san.okk
  • Niet online
doak schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:26:
Ik vraag het mij af. De Play:5 werd pas na 5 jaar opgefrist. De huidige Playbar is sinds eind 2013 op de markt.
Sallin schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:15:
[...]

Ik hoop het, dan heb ik niet voor niets mijn aanschaf uitgesteld :). Ik snap de logica van de releases bij Sonos niet echt .
Ik hoop het ook. Ben ook aan het wachten. Hopelijk volgt er een witte versie. Ze wachten uiteraard zo lang mogelijk met aankondigen om de verkoop niet te stagneren.

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00
Ben onverwachts gevraagd om muziek te verzorgen tijdens een feestje, nu is de ruimte niet heel groot dus zit te denken om een play:5 te gebruiken. Daarom de volgende vragen:
1. Als ik de smartphone gebruik als wifi hotspot en de sonos via dit netwerk aansluit. Kan ik dan met dezelfde telefoon de spotify app gebruiken om de sonos te bedienen?
2. Ontstaat er niet excessief veel data verbruik want volgens mij kun je met de spotify app niet het dataverbruik regelen als hij via connect is verbonden.

Hoop dat iemand ervaring heeft of tips kan geven.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je de Play:5 vooraf instelt om zijn line-ingang automatisch af te spelen, dan sluit je je telefoon gewoon aan op die ingang en heb je geen netwerkverbinding nodig voor de Play:5.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Yamahaa
Of de setup werkt? Ik zou het uitproberen. Maar ik heb al regelmatig wat muziek op feestjes gedraaid en mijn advies is om de muziek altijd offline beschikbaar te hebben. Niets is zo suf dat je muziek niet beschikbaar is en er dus niks is.

Als je je muziek ook offline hebt kan je ook een modem neer zetten en al je spelers daar aan koppelen hoef je geen internet te hebben en app en muziekserver (bv pc) gebruiken. Thuis even alles instellen en koppelen daar uitpakken stroom er op en klaar.

Maar jou idee zou kunnen werken maar persoonlijk houd ik niet van die afhankelijkheid van internet tijdens een feestje...je zal altijd zien......en je MBs...streamen is snel 3-5 mb per nummer toch.....

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Damon schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:43:
Als je de Play:5 vooraf instelt om zijn line-ingang automatisch af te spelen, dan sluit je je telefoon gewoon aan op die ingang en heb je geen netwerkverbinding nodig voor de Play:5.
De kwaliteit van muziek via line-in op de play:5 is echter om te huilen tov streamen via sonos app. Dus als je kan streamen zou ik het via de sonos app doen.

Komt wel de vraag in mij op dat als je via de Spotify app je offline nummers laat afspelen, streamt dat nog steeds via Sonos-net?

Heb zelf op 2 feestjes mijn sonos gebruikt, waarbij ik bij 1 heel slecht internet had en dus de line-in gebruikte, het verschil in kwaliteit en tevens het volume is echt een wereld van verschil!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:17
Ik wil mijn Sonos (2x Play 3) kunnen bedienen vanaf mijn Spotify app op mijn Android telefoon. Ik heb meegedaan in het Beta programma en toen deed dit het prima.

Maar nu ziet de Spotify app mijn Sonos niet meer. Hij staat niet aangegeven onder 'Apparaten beschikbaar'. Ook niet op mijn PC en ook niet op andere Android telefoons.

Ik heb al van alles geprobeerd: opnieuw Spotify autoriseren, de Sonos controller opnieuw installeren, en de stappen gevolgd op https://sonos-nl.custhelp.../detail/a_id/4153?=kb4197

Een heel enkele keer ziet ie hem opeens wel, en werkt het even goed, maar daarna opeens niet meer.
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan proberen?

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 22:17
JWPVDW schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:12:
Ik wil mijn Sonos (2x Play 3) kunnen bedienen vanaf mijn Spotify app op mijn Android telefoon. Ik heb meegedaan in het Beta programma en toen deed dit het prima.

Maar nu ziet de Spotify app mijn Sonos niet meer. Hij staat niet aangegeven onder 'Apparaten beschikbaar'. Ook niet op mijn PC en ook niet op andere Android telefoons.

Ik heb al van alles geprobeerd: opnieuw Spotify autoriseren, de Sonos controller opnieuw installeren, en de stappen gevolgd op https://sonos-nl.custhelp.../detail/a_id/4153?=kb4197

Een heel enkele keer ziet ie hem opeens wel, en werkt het even goed, maar daarna opeens niet meer.
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan proberen?
Even voor de zekerheid, je telefoon is dan wel verbonden met hetzelfde (wifi)netwerk als je Sonos? Switched je telefoon misschien niet van Wifipunt? Of slechtbereik van Wifi?

Overigens reageert sonossupport vrij snel op twitter, wellicht kan je hun via die manier (snel) bereiken indien niet al gebeurt.

Succes

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 22:17
BekSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:08:
Saturn.de
Sonos play 1 voor €158,82

Voorraad is zeer beperkt helaas!
Je moet helemaal tot aan je winkelmandje doorklikken om deze prijzen te zien.
Jammer, maar niet meer op de saturn site te vinden, mooie prijzen.

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:17
doncalitri schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Even voor de zekerheid, je telefoon is dan wel verbonden met hetzelfde (wifi)netwerk als je Sonos? Switched je telefoon misschien niet van Wifipunt? Of slechtbereik van Wifi?

Overigens reageert sonossupport vrij snel op twitter, wellicht kan je hun via die manier (snel) bereiken indien niet al gebeurt.

Succes
Hey bedankt voor het meedenken! Ik heb toch maar gebeld met Sonos. Had daar geen hoge verwachtingen van, maar wat een goeie service! Gelijk een deskundig iemand aan de lijn.

Hij heeft met me meegekeken in de router-instellingen, en de DNS server op 8.8.8.8 gezet (van Google) en de UPnP op 'enabled' (stond op disabled). Daarmee is het opgelost! Hopelijk blijft het nu zo..

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
doncalitri schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Jammer, maar niet meer op de saturn site te vinden, mooie prijzen.
Ja dat vind ik ook tamelijk jammer. Even wachten op de btw actie van mediamarkt eind deze maand (verwacht ik) Dan zou de playbar 660 euro moeten zijn als ik het goed heb. :)

• makooy
Burner13 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:25:
[...]

Ja dat vind ik ook tamelijk jammer. Even wachten op de btw actie van mediamarkt eind deze maand (verwacht ik) Dan zou de playbar 660 euro moeten zijn als ik het goed heb. :)
Bij de 21% btw-weg-ermee hanteren ze de adviesprijzen zover ik terug heb kunnen vinden hier op Tweakers.
749 / 1,21 = 619,57
Als ze echt de adviesprijs van Sonos zelf aanhouden wordt het:
799 / 1,21 = 660,33

Als ze 619 zijn wordt het wel interessant :9

• Burner13
TerrorSource schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Bij de 21% btw-weg-ermee hanteren ze de adviesprijzen zover ik terug heb kunnen vinden hier op Tweakers.
749 / 1,21 = 619,57
799 / 1,21 = 660,33

Helaas staat ie nu weer voor 799 bij mediamarkt. (Ter voorbereiding op de btw actie misschien?)
Ik zat vorige week ook al met 619 in mn hoofd. :F

• makooy
Burner13 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Helaas staat ie nu weer voor 799 bij mediamarkt. (Ter voorbereiding op de btw actie misschien?)
Ik zat vorige week ook al met 619 in mn hoofd. :F
Ik heb me prijs alarm via HWI al ingesteld staan indien het ergens anders goedkoper wordt als 660. Amazon was laatst 622 per stuk alleen heb toen net gemist...

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
TerrorSource schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:41:
[...]

749 / 1,21 = 619,57
799 / 1,21 = 660,33

Je krijgt trouwens niet echt 21% korting maar 21% korting over de prijs exclusief BTW. Effectief dus 17,36% korting ipv 21%.

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36
TerrorSource schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Ik heb me prijs alarm via HWI al ingesteld staan indien het ergens anders goedkoper wordt als 660. Amazon was laatst 622 per stuk alleen heb toen net gemist...
Ik had de mazzel om de bar bij amazon.de voor 622 te kopen (stond als 612, maar duitse btw is anders.)

Ik wacht op de btw actie bij de mediamarkt voor wat play1 speakers, maar zag dat ze de prijzen hebben verhoogd van 199 naar 229. Bij mediamarkt.be zijn ze 199...

Kortom, de btw actie is amper een actie, de play1 komt dan op ong 190... ik hou amazon.de voorlopig in de gaten.

Lang leve de pricewatch ;)

• makooy
Fuwor schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Je krijgt trouwens niet echt 21% korting maar 21% korting over de prijs exclusief BTW. Effectief dus 17,36% korting ipv 21%.
Je zegt 2 verschillende dingen hé
Media Markt betaalt de BTW voor je. wat uitkomt op inderdaad 17,36% maar dit gaat wel van de originele prijs af.
799 = 660 dus.
burnedhardware schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Ik had de mazzel om de bar bij amazon.de voor 622 te kopen (stond als 612, maar duitse btw is anders.)

Ik wacht op de btw actie bij de mediamarkt voor wat play1 speakers, maar zag dat ze de prijzen hebben verhoogd van 199 naar 229. Bij mediamarkt.be zijn ze 199...

Kortom, de btw actie is amper een actie, de play1 komt dan op ong 190... ik hou amazon.de voorlopig in de gaten.

Lang leve de pricewatch ;)
Prijzen bij Amazon van Sonos producten verschillen echt met de dag, niet te geloven... in NL blijf je maar de hoofdprijs betalen... :X

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-01 14:38

Denko

|{ing Øf ßlitz

TerrorSource schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:49:

Prijzen bij Amazon van Sonos producten verschillen echt met de dag, niet te geloven... in NL blijf je maar de hoofdprijs betalen... :X
Zit ook een beetje te wachten op een nieuw model van de soundbar, maar ondertussen wel de duitse sites in de gaten houden. Ik vraag me wel vaker af waarom mensen nog in NL iets kopen. Verschillen zijn echt enorm met het buitenland. (niet alleen sonos overigens)

PSN & XBL: Denkoyugo

• Burner13
Denko schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Zit ook een beetje te wachten op een nieuw model van de soundbar, maar ondertussen wel de duitse sites in de gaten houden. Ik vraag me wel vaker af waarom mensen nog in NL iets kopen. Verschillen zijn echt enorm met het buitenland. (niet alleen sonos overigens)
Makkelijker retourneren als er iets mis is denk ik.

In Polen is een aanbieder op ebay die ze verkoopt voor 640, maar dat prijsverschil vind ik het risico niet waard.
Pagina: 1 ... 42 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.