Ja een playbar prijsdaling lijkt me stug. Wel interessant dat ie in het wit komt. Ben vooral benieuwd of ie qua geluid zich ook kan meten met de playbar, gezien de prijs mag je dat verwachten. De enige ervaring die ik heb met soundplates is DHT-T110 van Denon en die is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Zijn er ervaringen van mensen met een sonos playbar, appletv 4, plex en dts bestanden. Ik snap dat de sonos geen native dts aankan maar kan het wel worden afgespeeld in dd5.1 oid? Mijn televisie is een samsung ue55d8000 (2011 model)
ik gok 99% dat die geen 5.1 via optisch doorgeeft.nielsie1337 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:22:
Zijn er ervaringen van mensen met een sonos playbar, appletv 4, plex en dts bestanden. Ik snap dat de sonos geen native dts aankan maar kan het wel worden afgespeeld in dd5.1 oid? Mijn televisie is een samsung ue55d8000 (2011 model)
PSN & XBL: Denkoyugo
Apple TV geeft ook geen 5.1 door zover ik weet.nielsie1337 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:22:
5.1 was idd een typefout. Het komt er op neer dat ik nog steeds fatsoenlijk geluid uit de playbar wil krijgen.Denko schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:44:
[...]
ik gok 99% dat die geen 5.1 via optisch doorgeeft.
Sonos Playbar maakt zelf 5.1 geluid van 2.0 input.nielsie1337 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:46:
[...]
5.1 was idd een typefout. Het komt er op neer dat ik nog steeds fatsoenlijk geluid uit de playbar wil krijgen.
Ja, dat zeker. Alleen reken op virtual 3d sound zeg maar. Beetje jammer, maar dat is al ruim besproken.nielsie1337 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:46:
[...]
5.1 was idd een typefout. Het komt er op neer dat ik nog steeds fatsoenlijk geluid uit de playbar wil krijgen.
Mijn volgende tv zal ik wel zorgen dat die 5.1 via optisch doorgeeft.
PSN & XBL: Denkoyugo
Sonos kan geen DTS5.1, dus moet je jouw plex server DTS laten transcoden naar een ander 5.1 formaat die Sonos wel ondersteunt. Voor de Apple TV 4 is dit geen probleem (die kan geen HD surround formats aan, echter zolang je transcode in plex is dat geen probleem).nielsie1337 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:22:
in jouw plex server dat niet trekt (zoals de meeste consumenten NAS), dan kijk je beter naar infuse, die decodeert DTS en kan het uitsturen in PCM, wat geen probleem mag zijn voor de Sonos (maar vermoedelijk zal stoppen bij 2.0).
Verwijderd
Ik heb in de btw actie een sonos sub gekocht, maar we zijn nu precies een maand verder en dat ding is nog steeds niet geleverd?!
Mediamarkt gebeld, vertelde dat sonos problemen heeft met leveren van de sonos sub (zwart), nu moet ik maar afwachten
En ik ben 1 van de 50 klanten die met hetzelfde probleem zit zei de dame van de klantenservice.
Het kan nog steeds weken duren
Mediamarkt gebeld, vertelde dat sonos problemen heeft met leveren van de sonos sub (zwart), nu moet ik maar afwachten
En ik ben 1 van de 50 klanten die met hetzelfde probleem zit zei de dame van de klantenservice.
vandaag weer in de BCC naar de playbar staan kijken. Het hele Sonos systeem vind in interessant. Maar de playbar oogt enorm lomp en best aanwezig. Dat vind ik zo jammer
Bij Hifiklubben duurde het ook erg lang. Sonos had/heeft leveringsproblemen met de sub.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:29:
Ik heb in de btw actie een sonos sub gekocht, maar we zijn nu precies een maand verder en dat ding is nog steeds niet geleverd?!
Mediamarkt gebeld, vertelde dat sonos problemen heeft met leveren van de sonos sub (zwart), nu moet ik maar afwachten![]()
Kan iemand hier bevestigen dat een Sonos ZP90 precies t zelfde is als een CONNECT? Maar dan re-branded?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De ZP90 is de CONNECT idd. De ZP80 is de oude versie.DennusB schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:04:
Kan iemand hier bevestigen dat een Sonos ZP90 precies t zelfde is als een CONNECT? Maar dan re-branded?
even een ervaring met de firma Vebos delen (nederlands bedrijf wat standaards,beugels en kabels verkoopt voor o.a Sonos speakers);
Ik wilde graag mijn 2 (verticale) standaards voor de Sonos Play:5 ruilen voor de horizontale, dit terwijl ik al behoorlijk over de zichtstermijn van 14 dagen zit.
Via WhatsApp zojuist contact gehad, er werden niet eens vragen gesteld, er werd direct geantwoord met ''we sturen U de nieuwe op en stuur de oude maar gewoon terug".
Op en top service / after sales!
(en nee, ik ken de eigenaar niet en heb er ook geen aandelen in ofzo)
Ik wilde graag mijn 2 (verticale) standaards voor de Sonos Play:5 ruilen voor de horizontale, dit terwijl ik al behoorlijk over de zichtstermijn van 14 dagen zit.
Via WhatsApp zojuist contact gehad, er werden niet eens vragen gesteld, er werd direct geantwoord met ''we sturen U de nieuwe op en stuur de oude maar gewoon terug".
Het is een collega/kennis van mij, geen aandelen, maar ik kan bovenstaande helemaal beamen. Voor beugels voor je sonos speakers, ga naar vebos.nlGeert1976 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:07:
even een ervaring met de firma Vebos delen (nederlands bedrijf wat standaards,beugels en kabels verkoopt voor o.a Sonos speakers);
Ik ben wel even benieuwd. Hoe sluiten jullie je sonos connect aan? Kiezen jullie voor de DAC uit de Sonos of die uit je versterker?
Ik heb een Denon AVR-X3200. Tot voor kort had ik mijn Sonos Connect optisch aangesloten, denkende dat optisch altijd beter is. Hierbij realiseerde ik me voor het gemak even niet dat je dan automatisch de DAC in je versterker gebruikt. Ik heb het nog niet getest, maar kan mij voorstellen dat de DAC in de Sonos vele malen beter is.
Hoe staan jullie hier in?
Ik heb een Denon AVR-X3200. Tot voor kort had ik mijn Sonos Connect optisch aangesloten, denkende dat optisch altijd beter is. Hierbij realiseerde ik me voor het gemak even niet dat je dan automatisch de DAC in je versterker gebruikt. Ik heb het nog niet getest, maar kan mij voorstellen dat de DAC in de Sonos vele malen beter is.
Huh? Als je wilt wat jij zegt moet je toch een CONNECT:AMP hebben? Alleen die kan versterken, de normale CONNECT kan dat niet?daanNL schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:34:
Ik ben wel even benieuwd. Hoe sluiten jullie je sonos connect aan? Kiezen jullie voor de DAC uit de Sonos of die uit je versterker?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
k heb mijn 2 verticale vloer staanders (via vebos.nl) voor mijn stereo paar Sonos Play:5 ingeruild voor de horizontale.
Ik vond ze op de verticale al heerlijk klinken, maar op de horizontale klinken ze in mijn ogen toch stukken lekkerder.
Compleet kamervullend (en ruimtelijk), in mijn geval mijn woonkamer + aangrenzende keuken.
Elke dag sta ik nog steeds versteld van het geluid uit deze set. Had laatst een kennis op bezoek, hij is geluidstechnicus, hij was zwaar onder de indruk van het geluidsbeeld.
still a very happy camper!
Ik vond ze op de verticale al heerlijk klinken, maar op de horizontale klinken ze in mijn ogen toch stukken lekkerder.
Compleet kamervullend (en ruimtelijk), in mijn geval mijn woonkamer + aangrenzende keuken.
Elke dag sta ik nog steeds versteld van het geluid uit deze set. Had laatst een kennis op bezoek, hij is geluidstechnicus, hij was zwaar onder de indruk van het geluidsbeeld.
still a very happy camper!
Ik heb zojuist een setje play1 en een sub besteld.
Ben benieuwd hoe dat gaat klinken hier.
Ik heb nu een iPod hifi speaker, die ook al behoorlijk goed klinkt.
Maar ik mis wat diepte in het laag (hoeveelheid is wel voldoende) en het stereogeluid.
Hopelijk gaat de Sonos sub een stukje dieper dan de Apple speaker.
Ik heb nu een iPod hifi speaker, die ook al behoorlijk goed klinkt.
Maar ik mis wat diepte in het laag (hoeveelheid is wel voldoende) en het stereogeluid.
Hopelijk gaat de Sonos sub een stukje dieper dan de Apple speaker.
Geloof mij, jij gaat zwaar genieten van je setje + Subsssensss schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:28:
Ik heb zojuist een setje play1 en een sub besteld.
Dinsdag ga ik mijn nieuwe huis betrekken
Ik heb voor die gelegenheid gekocht:
5 Play 5
5 Play 1
3 Play 3
Ik had nog een (oude) 5 en een 1. Totaal nu dus 15 speakers. Is er een manier om de speakers automatisch mee te laten gaan? Dus als ik vanuit huis naar de garage (werkkamer) loop, daar de muziek een gaat en VV?
5 Play 5
5 Play 1
3 Play 3
Ik had nog een (oude) 5 en een 1. Totaal nu dus 15 speakers. Is er een manier om de speakers automatisch mee te laten gaan? Dus als ik vanuit huis naar de garage (werkkamer) loop, daar de muziek een gaat en VV?
Weet je wel zeker dat je er genoeg hebt?PWM schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:43:
Dinsdag ga ik mijn nieuwe huis betrekkenIk heb voor die gelegenheid gekocht:
5 Play 5
5 Play 1
3 Play 3
Denk dat je dan wat domotica moet introduceren zodat je ze kunt groupen en ungroupen op basis van beweging in de ruimte. Zou met Homeseer wel moeten lukken.
Hmmmm, ik heb de Play1 speakertjes geïnstalleerd via de app, maar ik kan geen muziek afspelen via mijn IMac.
Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Het is dus de bedoeling dat ik de Sonos speakers als externe speakers gebruik op mijn iMac, dus niet gebonden aan een programma, maar systeemsgewijs.
Het is dus de bedoeling dat ik de Sonos speakers als externe speakers gebruik op mijn iMac, dus niet gebonden aan een programma, maar systeemsgewijs.
Dat gaat alleen werken via de Sonos Desktop applicatie en Spotify. Sonos is niet bedoeld als externe speaker maar als wireless streaming oplossing (afgezien van de Playbar)sssensss schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:02:
Hmmmm, ik heb de Play1 speakertjes geïnstalleerd via de app, maar ik kan geen muziek afspelen via mijn IMac.
[ Voor 3% gewijzigd door san.okk op 04-03-2017 17:02 ]
Of je moet een Sonos met line-ingang aanschaffen, bijvoorbeeld de Play:5.
Oké, dat is duidelijk.
Dan kan de set weer terug.
Hou ik mooi mijn iPod hifi speaker, wel zo gemakkelijk.
Dan kan de set weer terug.
Hou ik mooi mijn iPod hifi speaker, wel zo gemakkelijk.
Wellicht een beleefde man. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die geluidstechnicus is "zwaar onder de indruk" is van het geluidsbeeld van welke sonos set dan ook.Geert1976 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:34:
Even een crosstopicquote hoor. Ik citeer:JAHRASTAFARI schreef op zondag 5 maart 2017 @ 07:56:
[...]
Wellicht een beleefde man. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die geluidstechnicus is "zwaar onder de indruk" is van het geluidsbeeld van welke sonos set dan ook.
Wij - Geert, een zelfbenoemde technicus en ik - van een Play:5. Als iemand telkens wordt aangepraat dat Sonos maar matig geluid produceert voor z'n geld, bijv. door mensen met jouw instelling, en je krijgt dan de Play:5 (na Trueplay Tuning!) te horen in huiselijke setting, dan kan ik mij best indenken dat je toch positief verrast zal zijn van de kwaliteit. En dat is niet iets dat je even bij de Media Markt kan testen of ervaren.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:33:
Ik heb overigens sinds een week een Bluesound Powernode in huis. [...] Ik ben van mijn stoel gevallen. Wat een geluid.
Zwaar onder de indruk zal ongetwijfeld aangedikt zijn, maar ik denk niet dat jij ook letterlijk van je stoel was gevallen bij het aanhoren van jouw speeltje
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 05-03-2017 10:16 ]
ach, wellicht had deze beleefde geluidstechnicus het ietwat overdreven.JAHRASTAFARI schreef op zondag 5 maart 2017 @ 07:56:
[...]
Wellicht een beleefde man. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die geluidstechnicus is "zwaar onder de indruk" is van het geluidsbeeld van welke sonos set dan ook.
Maar ga maar eens Googlen op ''review stereo pair new Sonos Play:5", kom je toch echt wel gerenomeerde sites tegen die deze nieuwe Play:5 goed onder loep nemen.
En sommige (proffesionele) reviewers zijn meer dan lovend over het geluidsbeeld uit het stereo paar Play:5.
Maar wellicht zitten deze er allemaal compleet naast en zouden ze contact op moeten nemen, jij hebt immers het stereo paar Play:5 uitvoerig getest.....toch? Vanwaar anders je stelling.
Ik geef dit antwoord puur om het feit dat jouw stelling compleet, niet onderbouwde, lucht is...meer gewoonweg niet.
Nee hoor, op mijn Sonos Connect zit een analoge audio-out. Hierdoor wordt dan dus de DAC van de Sonos gebruikt en komt het analoog binnen op mijn receiver (waarmee de DAC van de receiver omzeilt wordt).DennusB schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Huh? Als je wilt wat jij zegt moet je toch een CONNECT:AMP hebben? Alleen die kan versterken, de normale CONNECT kan dat niet?
Ik zit mezelf al weken op te vreten ik kan er niet meer tegen.
Wat moet ik nu als rears aanschaffen? Play 1s play 3s of play 5s (Als dat kan) geld is niet het probleem voor elke overtreffende trap spaar ik langer. We hebben een zeer ruime kamer met open keuken.
Wat moet ik nu als rears aanschaffen? Play 1s play 3s of play 5s (Als dat kan) geld is niet het probleem voor elke overtreffende trap spaar ik langer. We hebben een zeer ruime kamer met open keuken.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Is het vooral voor home-theatre dan voldoen de play:1's zeer zeker voor de surround-effecten.NeHoX schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:37:
Als je (serieus) muziek wilt luisteren dan zou ik voor de Play:5 (2e generatie) gaan.
Play 1 is prima hoor. Je kan voor muziek ook de Play 1 "volledig" laten meespelen in plaats van "sfeervol", dat scheelt voor muziek al een hoop. Voor films kan je evt "Loudness" aanzetten en met de EQ spelen.NeHoX schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:37:
En weer 2 verschillende antwoorden. Het gaat met name om muziek. Af en toe een film. 2x play 5 als rears niet overkill?
Denk ook niet dat ik wil gaan spelen met instellingen zoals de EQ of Loudness. Het wordt 2x een play 3 die ik op ga hangen denk ik.
Denk ook niet dat ik wil gaan spelen met instellingen zoals de EQ of Loudness. Het wordt 2x een play 3 die ik op ga hangen denk ik.
[ Voor 36% gewijzigd door NeHoX op 05-03-2017 22:43 ]
Play 5 zeker geen overkill. De True play functie in de app maakt EQ etc best wel overbodig, mooi resultaat.NeHoX schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:17:
En weer 2 verschillende antwoorden. Het gaat met name om muziek. Af en toe een film. 2x play 5 als rears niet overkill?
Dat wordt nog even sparen dan. Maar heb ik er graag voor over.N0MAD schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:56:
[...]
Play 5 zeker geen overkill. De True play functie in de app maakt EQ etc best wel overbodig, mooi resultaat.
Dat gaat dus goed samen met de bar en sub? Nu nog mn vriendin zeggen dat 2 van dat formaat speakers echt nodig zijn haha
Met de bar prima inderdaad. Gewoon je vriendin meenemen naar een zaak waar ze alles hebben. De bar aanzetten en daarna de 3 en de 5 eens laten spelen. De 5 heeft duidelijk een geluid dat beter bij de bar past dan de 3, die is veel minder vol namelijk (voor ons logisch...NeHoX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:24:
[...]
Dat wordt nog even sparen dan. Maar heb ik er graag voor over.
Dat gaat dus goed samen met de bar en sub? Nu nog mn vriendin zeggen dat 2 van dat formaat speakers echt nodig zijn haha
De PLAYBASE is te bestellen. Ik kreeg een mail vanuit Sonos om 'm te pre-orderen (799). Als je hem besteld word die verzonden op 4 april.
Ik zit er over te denken om de Playbase aan te schaffen als aanvulling op mijn tv. Voor het kijken van films heb ik een reguliere 5.1 opstelling.
Gaat deze combinatie werken of leidt dit tot conflictsituaties?
Gaat deze combinatie werken of leidt dit tot conflictsituaties?
Was het niet zo dat de 5 niet werkte als rears, maar enkel 1 en 3?N0MAD schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:31:
[...]
Met de bar prima inderdaad. Gewoon je vriendin meenemen naar een zaak waar ze alles hebben. De bar aanzetten en daarna de 3 en de 5 eens laten spelen. De 5 heeft duidelijk een geluid dat beter bij de bar past dan de 3, die is veel minder vol namelijk (voor ons logisch...). Geheid dat ze zegt: Je hebt gelijk..
Dat geldt alleen voor de 1e generatie Play:5'sennekke schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:11:
[...]
Was het niet zo dat de 5 niet werkte als rears, maar enkel 1 en 3?
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
is jullie verwachting ook dat de playbase beter gaat klinken dan de playbar? Er is toch meer ruimte en een subwoofer toegevoegd tov de playbar... ik denk dus met name dat de bassweergave een stuk beter is.
Ik verwacht niet al te veel hoorbaar kwaliteitsverschil. Het verschil is 1 tweeter (2 om 3) naast de 6 midrange en een woofer. Beide hebben dezelfde functies en connecties en zullen allebei de sub nodig hebben voor de beste film resultaten en beide kosten €799. Vind de Playbase persoonlijk de minste nuttige toevoeging van Sonos. een keuze maken tussen de twee zit hem denk ik meer in de manier van plaatsing en praktische dingen dan geluidskwaliteit.jringel77 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:43:
is jullie verwachting ook dat de playbase beter gaat klinken dan de playbar? Er is toch meer ruimte en een subwoofer toegevoegd tov de playbar... ik denk dus met name dat de bassweergave een stuk beter is.
Verschil is zelfs alleen de woofer.Jinge schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:10:
[...]
Ik verwacht niet al te veel hoorbaar kwaliteitsverschil. Het verschil is 1 tweeter (2 om 3) naast de 6 midrange en een woofer. Beide hebben dezelfde functies en connecties en zullen allebei de sub nodig hebben voor de beste film resultaten en beide kosten €799. Vind de Playbase persoonlijk de minste nuttige toevoeging van Sonos. een keuze maken tussen de twee zit hem denk ik meer in de manier van plaatsing en praktische dingen dan geluidskwaliteit.
intentionally left blank
maar het verschil is juist de woofer, ipv een tweeter extra. IK ben wel met je eens dat de sub nodig hebt voor beste resultaat. Ik denk echter zonder sub de playbase net wat meer bass heeft doordat deze wel een ingebouwde sub heeft en de playbar niet.Jinge schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:10:
[...]
Ik verwacht niet al te veel hoorbaar kwaliteitsverschil. Het verschil is 1 tweeter (2 om 3) naast de 6 midrange en een woofer. Beide hebben dezelfde functies en connecties en zullen allebei de sub nodig hebben voor de beste film resultaten en beide kosten €799. Vind de Playbase persoonlijk de minste nuttige toevoeging van Sonos. een keuze maken tussen de twee zit hem denk ik meer in de manier van plaatsing en praktische dingen dan geluidskwaliteit.
Heb de PLAYBASE gereserveerd. In het wit. Ben benieuwd. Hij komt ter aanvulling op een set play 1's en de sub allemaal in het wit. De play5g2 gebruik ii dan alleen voor muziek of hij verhuist richting de zolder
[ Voor 64% gewijzigd door san.okk op 09-03-2017 17:08 ]
Dit weekend bijna een bose soundtouch 10 (open keuken) en 300 gekocht vooral vanwege de hdmi aansluitingen 4k passtrough, DTS etc.
De twijfel sloeg toch toe en heb gewacht met de koop om toch nog wat beter research te doen.
Ik lees ontzettend veel lovende berichten over Sonos, maar lopen ze niet ontzettend achter op de concurrentie? Of is er een goede reden dat er alleen audio over optisch wordt aangeboden?
Ben heel benieuwd of er mensen zijn die nu bijv Bose of een ander merk zouden verkiezen boven Sonos (snap dat ik in een Sonos topic zit)
De twijfel sloeg toch toe en heb gewacht met de koop om toch nog wat beter research te doen.
Ik lees ontzettend veel lovende berichten over Sonos, maar lopen ze niet ontzettend achter op de concurrentie? Of is er een goede reden dat er alleen audio over optisch wordt aangeboden?
Ben heel benieuwd of er mensen zijn die nu bijv Bose of een ander merk zouden verkiezen boven Sonos (snap dat ik in een Sonos topic zit)
Zelf vind ik het een gemiste kans dat er alleen een optische aansluiting zit aangezien niet alle TV's 5.1 over optisch doorgeven(zoals mijn TV dus). Dan maakt de Playbar van 2.0 > 5.1 wat toch echt iets minder goed klinkt als dat de bron5.1 > tv5.1 > sonos5.1 is.hantheman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:00:
Dit weekend bijna een bose soundtouch 10 (open keuken) en 300 gekocht vooral vanwege de hdmi aansluitingen 4k passtrough, DTS etc.
Het gemak en de bediening, daarvoor kies je eigenlijk Sonos. App is ideaal en behoeft geen uitleg, zelfde geldt voor aansluiten extra Play product.
Heeft iemand een oplossing voor het lip-sync probleem met de nieuw play 5 die als stereo paar aan de tv hangt?
Ik denk dat je dit niet kan voorkomen. Er zit volgens mij een conversieslag in die de Line in omzet naar wirelessJinge schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:22:
Heeft iemand een oplossing voor het lip-sync probleem met de nieuw play 5 die als stereo paar aan de tv hangt?
oplossing is een Playbar of Playbase
[ Voor 5% gewijzigd door san.okk op 14-03-2017 13:44 ]
Inderdaad, en vergeet het gemaak niet waarmee de vrouw des huizes verschillende Sonos producten in het huis koppelt tot 1 ruimte om dan met de app spotify op te startenTerrorSource schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:37:
[...]
Zelf vind ik het een gemiste kans dat er alleen een optische aansluiting zit aangezien niet alle TV's 5.1 over optisch doorgeven(zoals mijn TV dus). Dan maakt de Playbar van 2.0 > 5.1 wat toch echt iets minder goed klinkt als dat de bron5.1 > tv5.1 > sonos5.1 is.
Het gemak en de bediening, daarvoor kies je eigenlijk Sonos. App is ideaal en behoeft geen uitleg, zelfde geldt voor aansluiten extra Play product.
Knoop doorgehakt en begonnen met een play 1 in de keuken 
Ik las toch teveel negatieve berichten rondom de bose.
Super blij nu al met dat ene boxje volgende wordt de playbar of playbase.
(Denk de base vanwege het design)
Ik las toch teveel negatieve berichten rondom de bose.
Super blij nu al met dat ene boxje volgende wordt de playbar of playbase.
(Denk de base vanwege het design)
Hier staat sinds kort een Playbar, Sub en 2 x Play:1 bij de LG OLED (65B6) staan als 5.1 set, klinkt vooral bij films echt geweldig!
Echter een probleem, als ik de TV 's ochtends aanzet, schakelt de Playbar niet automatisch in o.i.d. Ik hoor dus geen TV geluid voor een tijdje. Als ik via de Sonos controller bijv. TuneIn radio aanzet, krijg ik dan ook een melding in de trend van 'Speler niet beschikbaar'.
De TV instellingen staan volgens mij goed:
- Geluidsuitgang: Audio-out (optisch/HDMI ARC)
- Digitaal geluid: Auto
- SIMPLINK (HDMI CEC): Uit
- DTV audio-instelling: Automatisch
In de Sonos app staat 'Automatisch afspelen tv' aan.
Iemand hier eerder problemen mee gehad? Of heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Echter een probleem, als ik de TV 's ochtends aanzet, schakelt de Playbar niet automatisch in o.i.d. Ik hoor dus geen TV geluid voor een tijdje. Als ik via de Sonos controller bijv. TuneIn radio aanzet, krijg ik dan ook een melding in de trend van 'Speler niet beschikbaar'.
De TV instellingen staan volgens mij goed:
- Geluidsuitgang: Audio-out (optisch/HDMI ARC)
- Digitaal geluid: Auto
- SIMPLINK (HDMI CEC): Uit
- DTV audio-instelling: Automatisch
In de Sonos app staat 'Automatisch afspelen tv' aan.
Iemand hier eerder problemen mee gehad? Of heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Dat is wel vreemd want hier gaat de playbar gelijk met de tv aan dus zit er ergens iets niet helemaal lekker.
Wat voor tv heb je?
Heb ik ook nog een vraagje tav radio op mijn sonos playbar.
Laatste tijd heb ik dat er regelmatig wat geluid wegvalt op radio 3 en dat is dan 1 sec, maar gaat het gewoon verder.
Momenteel is het weer over maar het is wel vreemd en kan ook aan de stream liggen.
Mijn internetverbinding is zingt 150 mb/s dus dat zit wel goed.
Laatst had ik ook dat de play 1's ineens aan gingen, ik dacht dat ze aanstonden maar schijnbaar nieten gingen ze haperend aan.. alsof de wifi niet lekker contact maakte.
Ook dat is ineens weer verdwenen, kortom zo nu en dan haperingen die onverklaarbaar zijn waarbij het wisselen van kanaal soms helpt maar ook dan ineens toch weer de kop opsteekt.
Wie ervaar dit ook zo nu en dan?
Wat voor tv heb je?
Heb ik ook nog een vraagje tav radio op mijn sonos playbar.
Laatste tijd heb ik dat er regelmatig wat geluid wegvalt op radio 3 en dat is dan 1 sec, maar gaat het gewoon verder.
Momenteel is het weer over maar het is wel vreemd en kan ook aan de stream liggen.
Mijn internetverbinding is zingt 150 mb/s dus dat zit wel goed.
Laatst had ik ook dat de play 1's ineens aan gingen, ik dacht dat ze aanstonden maar schijnbaar nieten gingen ze haperend aan.. alsof de wifi niet lekker contact maakte.
Ook dat is ineens weer verdwenen, kortom zo nu en dan haperingen die onverklaarbaar zijn waarbij het wisselen van kanaal soms helpt maar ook dan ineens toch weer de kop opsteekt.
Wie ervaar dit ook zo nu en dan?
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Hebben jullie ook last van een haperende volume bediening vanuit de spotify app. Hij reageert wel maar het volume veranderen loopt niet soepel maar met vertraging en niet geleidelijk.
ja ben ook niet zo tevreden over de spotify app. Qua lijstjes is die wel uitgebreider maar als je afzonderlijk volume wil regelen dan werkt dat niet.ipje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:14:
Hebben jullie ook last van een haperende volume bediening vanuit de spotify app. Hij reageert wel maar het volume veranderen loopt niet soepel maar met vertraging en niet geleidelijk.
Dit is ook de grootste ergenis bij mij. Vaak pakt hij bij mij eerst het volume van het apparaat zelf (het belvolume dus) en na een seconde of 10 pas de Sonos. Dit is overigens ook zo bij mijn Chromecast Audio, dus het ligt echt aan de Spotify app.ipje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:14:
Nu we het toch over Spotify hebben: er is laatst een update geweest van de Spotify app waardoor het afgespeelde liedje ook op je home screen wordt weergegeven (iOS). Hier ben ik erg blij mee omdat ik niet elke keer mijn iPad hoef te ontgrendelen voor het volgende liedje. Hopelijk pakken ze er volume dan ook aan.
Oplossing is toch heel simpel, gewoon de Sonos app ipv de Spotify app gebruiken?jordiv30 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:59:
[...]
Dit is ook de grootste ergenis bij mij. Vaak pakt hij bij mij eerst het volume van het apparaat zelf (het belvolume dus) en na een seconde of 10 pas de Sonos. Dit is overigens ook zo bij mijn Chromecast Audio, dus het ligt echt aan de Spotify app.
Volgens mij bedoel je de Sonos update van een tijdje terug, Spotify bediening vanaf het vergendelscherm kan al tijden.Nu we het toch over Spotify hebben: er is laatst een update geweest van de Spotify app waardoor het afgespeelde liedje ook op je home screen wordt weergegeven (iOS). Hier ben ik erg blij mee omdat ik niet elke keer mijn iPad hoef te ontgrendelen voor het volgende liedje. Hopelijk pakken ze er volume dan ook aan.
Hellow!
Ik heb nu 2 Play5 Gen2, die playbase lijkt mij een goede aanvulling. Kan ik de volledige setup dan gebruiken, voor TV geluid? Want dit kan nu niet.
Alvast bedankt.
Ik heb nu 2 Play5 Gen2, die playbase lijkt mij een goede aanvulling. Kan ik de volledige setup dan gebruiken, voor TV geluid? Want dit kan nu niet.
Alvast bedankt.
Dat is juist het ideeMetalG schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:02:
Hellow!
Alvast bedankt.
Elect a clown, expect a circus.
Ja! Sinds iets van een week geloof ik. Daarvoor verliep het soepel. Heb er overigens alleen last van op galaxy s6; op een IPad gaat het nog steeds vlekkeloos. Is dus waarschijnlijk gewoon een bug die hopelijk binnenkort opgelost wordt.ipje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:14:
[ Voor 6% gewijzigd door Pepper92 op 20-03-2017 19:09 ]
Als je Spotify afspeelt via je iPhone luidspreker, koptelefoon of Bluetooth apparaat staat de bediening altijd op het vergrendelscherm, dit is inderdaad al een tijdje zo. Maar voorheen was die bediening er niet als je Spotify Connect apparaten gebruikte. Dit is laatst toegevoegd door een update.unreal0 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:39:
[...]
Volgens mij bedoel je de Sonos update van een tijdje terug, Spotify bediening vanaf het vergendelscherm kan al tijden.
Inderdaad een oplossing die het volume probleem verhelpt, maar over het algemeen vind ik Spotify veel beter om muziek af te spelen (vooral nieuwe muziek ontdekken) dan de Sonos app. Dan maar voor lief nemen dat ik het volume niet te vaak aan moet passenunreal0 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:39:
[...]
Oplossing is toch heel simpel, gewoon de Sonos app ipv de Spotify app gebruiken?
De knoop doorgehakt en de playbase besteld, ik ben erg benieuwd naar het geluid icm mijn LG OLED B6.
Ik heb gelezen dat de bass een stukje beter is dan bij de bar, eens uitvinden of ik kan l even zonder dedicated sub
Ik heb gelezen dat de bass een stukje beter is dan bij de bar, eens uitvinden of ik kan l even zonder dedicated sub
Ter info, Sonos versie 7.2 is uit:
https://en.community.sono...-72-now-available-6768056
https://en.community.sono...-72-now-available-6768056
Ah, ik heb de update sinds vanochtend. Veel handiger in gebruik nu idd.jordiv30 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Als je Spotify afspeelt via je iPhone luidspreker, koptelefoon of Bluetooth apparaat staat de bediening altijd op het vergrendelscherm, dit is inderdaad al een tijdje zo. Maar voorheen was die bediening er niet als je Spotify Connect apparaten gebruikte. Dit is laatst toegevoegd door een update.
Nieuwe sonos update brengt weinig nieuws, ondersteuning voor Playbase toegevoegd. Het is nu mogelijk de knoppen op de speakers zelf uit te schakelen, maar dat zal ik zelf niet gebruiken.
Gisteravond een Play:1 gekocht ter vervanging van mijn NAD 705 en Studio de Schop speakers. Mijn vriendin vond de grote speakers niet mooi en wilde er al een tijdje vanaf. We zijn laatst verhuisd en bij ons (nieuwe) minimalistische interieur ben ik maar meegegaan in haar wens. Zij kijkt toch liever tv.
Geluid is goed vind ik, zeker voor één speaker met het formaat van een pak suiker. Niet zo helder als mijn vorige setup maar zeker goed genoeg
Waarschijnlijk binnenkort nog een tweede aanschaffen. Even afwachten of het écht nodig is.
Geluid is goed vind ik, zeker voor één speaker met het formaat van een pak suiker. Niet zo helder als mijn vorige setup maar zeker goed genoeg
Waarschijnlijk binnenkort nog een tweede aanschaffen. Even afwachten of het écht nodig is.
If it aint fixed, it's broken.
Ja hoor, dat is écht nodig... en nog een, en nog een, totdat alle kamers er (minstens) een hebben... :-)Tjebakka schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:28:
Gisteravond een Play:1 gekocht ter vervanging van mijn NAD 705 en Studio de Schop speakers. Mijn vriendin vond de grote speakers niet mooi en wilde er al een tijdje vanaf. We zijn laatst verhuisd en bij ons (nieuwe) minimalistische interieur ben ik maar meegegaan in haar wens. Zij kijkt toch liever tv.
Succes met je nieuwe verslaving!
TuneIn storing:
https://en.community.sono...32317-6768307/index1.html
https://en.community.sono...32317-6768307/index1.html
[ Voor 6% gewijzigd door Damon op 23-03-2017 14:45 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist mijn Sonos Play 5 teruggebracht, na één maand al, onherstelbaar stuk. Wifikaart kapot. Maar ook in de korte periode dat hij het wel deed, was ik zeer ontevreden. Ik vind t pretentieuze troep. Met een paar degelijke boxjes aan een laptop (of welk mobiel apparaat ook) heb je veel meer mogelijkheden, met meer stabiliteit. Dan kan je bijvoorbeeld wel naar Youtube luisteren. Dan werkt de volume normalisatie optie in de Spotify app wel. Ik heb gelukkig van MM mijn geld terug gekregen en ik hoef geen Sonos spullen meer in huis. Zeer teleurstellend.
Dit lijkt mij gewoon een simpel gevalletje van reparatie/vervanging onder garantie. Kun je ook aangeven waarom je het 'pretentieuze troep' vindt? Het lijkt nu vooral een beetje op een ongefundeerde rant richting Sonos. Dat je niet naar YoutTube kon luisteren, had je vooraf bijvoorbeeld makkelijk kunnen vinden. Daar zit ook een gedachte achter. Als dat je doel was, had je beter direct kunnen kiezen voor een andere oplossing.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:01:
Ik heb zojuist mijn Sonos Play 5 teruggebracht, na één maand al, onherstelbaar stuk. Wifikaart kapot. Maar ook in de korte periode dat hij het wel deed, was ik zeer ontevreden. Ik vind t pretentieuze troep. Met een paar degelijke boxjes aan een laptop (of welk mobiel apparaat ook) heb je veel meer mogelijkheden, met meer stabiliteit. Dan kan je bijvoorbeeld wel naar Youtube luisteren. Dan werkt de volume normalisatie optie in de Spotify app wel. Ik heb gelukkig van MM mijn geld terug gekregen en ik hoef geen Sonos spullen meer in huis. Zeer teleurstellend.
Ik heb sinds kort een Play:1 en ben juist erg tevreden. Ik twijfel nu nog of ik er een tweede naast zet voor stereo geluid. Is dat echt zo'n aanrader? Het geluid dat uit 1 speaker kwam viel mij al ontzettend mee!
Ik kan het je alleen maar aanraden om een extra speaker erbij te kopenVeeGee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:12:
Ik heb sinds kort een Play:1 en ben juist erg tevreden. Ik twijfel nu nog of ik er een tweede naast zet voor stereo geluid. Is dat echt zo'n aanrader? Het geluid dat uit 1 speaker kwam viel mij al ontzettend mee!
Verwijderd
Ik had voor ik de Play5 aanschafte een paar degelijke boxjes aan mijn laptop hangen. Maar ik wilde mijn laptop 'terug', dus moest zijn functie als music box vervangen worden. Daarvoor kocht ik de Play5. Als ik 500+ euries uitgeef, verwacht ik ergens een verbetering van wat ik had. Die was er niet. Er waren vooral minder mogelijkheden (jij noemt youtube, maar ik vond het gebrek aan volume normalisatie veel erger), dus ik was een beetje teleurgesteld. En als het apparaat na een maand stuk gaat, dan ben ik niet meer een beetje teleurgesteld. Precies welk deel vond jij ongefundeerd in dit verhaal?VeeGee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:12:
[...]
Dit lijkt mij gewoon een simpel gevalletje van reparatie/vervanging onder garantie. Kun je ook aangeven waarom je het 'pretentieuze troep' vindt? Het lijkt nu vooral een beetje op een ongefundeerde rant richting Sonos. Dat je niet naar YoutTube kon luisteren, had je vooraf bijvoorbeeld makkelijk kunnen vinden. Daar zit ook een gedachte achter. Als dat je doel was, had je beter direct kunnen kiezen voor een andere oplossing.
De Play5 zou ik ook niet aanraden voor wat jij wilt en ik vraag me dan ook af hoe je daarop uit bent gekomen. Gebruikte je de line-in op de play5? Ik merk dat met de line-in de muziek ook gewoon een stuk slechter klinkt dan je via het sonos-net zou krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:40:
[...]
Ik had voor ik de Play5 aanschafte een paar degelijke boxjes aan mijn laptop hangen. Maar ik wilde mijn laptop 'terug', dus moest zijn functie als music box vervangen worden. Daarvoor kocht ik de Play5. Als ik 500+ euries uitgeef, verwacht ik ergens een verbetering van wat ik had. Die was er niet. Er waren vooral minder mogelijkheden (jij noemt youtube, maar ik vond het gebrek aan volume normalisatie veel erger), dus ik was een beetje teleurgesteld. En als het apparaat na een maand stuk gaat, dan ben ik niet meer een beetje teleurgesteld. Precies welk deel vond jij ongefundeerd in dit verhaal?
ps. Heb je overigens hier nou echt een account voor aangemaakt op tweakers om te klagen?
En dan nog 1, en nog 1, etc...Slasher schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:18:
[...]
Ik kan het je alleen maar aanraden om een extra speaker erbij te kopen
Meer Sonos is altijd meer beterVeeGee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:12:
[...]
Dit lijkt mij gewoon een simpel gevalletje van reparatie/vervanging onder garantie. Kun je ook aangeven waarom je het 'pretentieuze troep' vindt? Het lijkt nu vooral een beetje op een ongefundeerde rant richting Sonos. Dat je niet naar YoutTube kon luisteren, had je vooraf bijvoorbeeld makkelijk kunnen vinden. Daar zit ook een gedachte achter. Als dat je doel was, had je beter direct kunnen kiezen voor een andere oplossing.
Ik zou het gewoon doen, en als je het te weinig toegevoegde waarde vindt hebben kun je 'm vast ergens anders kwijt. Ze kunnen zelfs in de badkamer! En in het ergste geval kun je 'm ook nog terugsturen, maar dat zou ik niet zo snel doen
Verwijderd
Ik streamde gewoon, maar de audiokwaliteit was niet het probleem. Maar hoezo de play5 niet? Dat vind ik een verrassend standpunt. Ik wil gewoon muziek luisteren, echt niets bijzonders. Achteraf vind ik zelf de Play5 een slechte keuze en ben ik blij dat ik van het apparaat af ben. Had alleen datzefde standpunt niet van jou verwacht. En idd, ik ben dermate teleurgesteld in Sonos dat ik mijn verhaal hier kwijt wilde. Ik had al wel eerder meegelezen op zoek naar info over de problemen waar ik tegen aan liep.Xecuter NL schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:47:
[...]
De Play5 zou ik ook niet aanraden voor wat jij wilt en ik vraag me dan ook af hoe je daarop uit bent gekomen. Gebruikte je de line-in op de play5? Ik merk dat met de line-in de muziek ook gewoon een stuk slechter klinkt dan je via het sonos-net zou krijgen.
ps. Heb je overigens hier nou echt een account voor aangemaakt op tweakers om te klagen?
Ik heb naast de SUB en Playbar nu 2 Play:1's gekocht voor surround, en deze ben ik van plan door middel van muurbeugels vast te maken in de bovenhoeken van mijn woonkamer.
Nu kan ik ze gewoon rechtsop plaatsen, maar ze kunnen in de beugel ook 'op zijn kop' worden vastgemaakt, waardoor de bedieningsknoppen aan de onderkant zitten en deze dus nog steeds bruikbaar zijn. Daarnaast ziet het er natuurlijk een stuk fraaier uit dan de onderkant van de Play:1. Maar weet iemand of het op zijn kop ophangen van de speaker negatieve gevolgen heeft op bijvoorbeeld de geluidskwaliteit?
Heb ze nu tijdelijk op de bank staan en moet zeggen dat het zo een super surround opstelling is. Het geluid is erg mooi en het surround vanaf DD5.1 vanuit Netflix van de tv klinkt uitstekend!
Nu kan ik ze gewoon rechtsop plaatsen, maar ze kunnen in de beugel ook 'op zijn kop' worden vastgemaakt, waardoor de bedieningsknoppen aan de onderkant zitten en deze dus nog steeds bruikbaar zijn. Daarnaast ziet het er natuurlijk een stuk fraaier uit dan de onderkant van de Play:1. Maar weet iemand of het op zijn kop ophangen van de speaker negatieve gevolgen heeft op bijvoorbeeld de geluidskwaliteit?
Heb ze nu tijdelijk op de bank staan en moet zeggen dat het zo een super surround opstelling is. Het geluid is erg mooi en het surround vanaf DD5.1 vanuit Netflix van de tv klinkt uitstekend!
Klopt, ben erg benieuwd naar de reviews van de playbase
Ik wil graag een sonos aanschaffen maar twijfel tussen deze opties
- 1x play 3
- 2x play 1
Voornamelijk zal internet radio geluisterd worden met muziek.
Kunnen jullie me verder helpen?
- 1x play 3
- 2x play 1
Hangt af van de ruimte waar je het inzet. Twee keer play1 geeft meer flexibiliteit. Ik heb voor mijn woonkamer (lang en smal) 2x een Play3.GrasshopperNL schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:31:
- 1x play 3
- 2x play 1
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ik zou zelf zeker voor 2 x de play 1 gaan.GrasshopperNL schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:31:
- 1x play 3
- 2x play 1
Ik ben zelf begonnen met een play 1 en heb als tweede een play 3 gekocht en de meerwaarde daarvan vond ik minimaal. Ik koop dus geen play 3's meer, ik vind de play 1 prima klinken en er strakker uitzien
Ik voorspel je dat je één play 1 ook wel prima vindt en dat die tweede al snel op een andere plek zal staan
Bedankt voor de reacties! Ik heb een duo pack play 1 besteld en komt als het goed is vandaag binnen.
Zeker 2x play 1 ik vind de play 3 helemaal niet zo veel beter klinken als de play 1.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Verwijderd
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Sonos Playbar en een Sonos Play 1 speaker. Ik heb mijn Samsung TV aangesloten op de Playbar. Na een aantal dagen met het systeem gespeeld te hebben blijf ik het geluid van de playbar te scherp vinden. Bij het journaal valt het vooral op als er veel afwisseling is in stemgeluid dat de ene stem redelijk goed klinkt maar de andere stem enorm schel klinkt en er soms zelfs woorden licht kraken. Het gaat met name om de uitspraak van de "S" die scherp is. Ik heb alle mogelijke instellingen van het tv geluid geprobeerd maar zonder succes. Deze instellingen hebben geen effect op de playbar.
Ik heb in het forum al het een en ander gelezen en zie dat meer mensen dit als een probleem ervaren. De oplossing die gegeven wordt is het TV geluid op Dolby DIgital 5.1 zetten maar deze functie zit helaas niet op mijn TV. Ook zou TruePlay kunnen helpen maar ik ben helaas niet in het bezit van Apple apparatuur. Vooralsnog klinkt de muziek via Spotify wel goed.
Kan iemand mij aangeven of hier verder nog iets aan gedaan kan worden?
Een andere punt dat ik heb is dat als ik de Playbar en de Play 1 in een groep zet en TV aan heb staan, mijn afstandsbediening alleen reageert op de Playbar. Dus als de tv aan staat en het geluid gaat naar de Playbar en de Play 1 en ik wil de tv zachter zetten met mij afstandsbediening, dan gaat alleen de playbar zachter. Het geluid van Play 1 gaat dan niet mee. Is dat normaal?
Ik heb in het forum al het een en ander gelezen en zie dat meer mensen dit als een probleem ervaren. De oplossing die gegeven wordt is het TV geluid op Dolby DIgital 5.1 zetten maar deze functie zit helaas niet op mijn TV. Ook zou TruePlay kunnen helpen maar ik ben helaas niet in het bezit van Apple apparatuur. Vooralsnog klinkt de muziek via Spotify wel goed.
Kan iemand mij aangeven of hier verder nog iets aan gedaan kan worden?
Een andere punt dat ik heb is dat als ik de Playbar en de Play 1 in een groep zet en TV aan heb staan, mijn afstandsbediening alleen reageert op de Playbar. Dus als de tv aan staat en het geluid gaat naar de Playbar en de Play 1 en ik wil de tv zachter zetten met mij afstandsbediening, dan gaat alleen de playbar zachter. Het geluid van Play 1 gaat dan niet mee. Is dat normaal?
Dat is inderdaad normaal. De Play:1 wordt gezien als een aparte kamer en dan is het raar als je met de tv afstandbediening daar het geluid ook zachter zet. Stel: De play:1 staat in de badkamer en daar luister je mee naar DWDD, dan is het irritant als de persoon beneden het geluid van de badkamer ook zachter zet.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:19:
Dus als de tv aan staat en het geluid gaat naar de Playbar en de Play 1 en ik wil de tv zachter zetten met mij afstandsbediening, dan gaat alleen de playbar zachter. Het geluid van Play 1 gaat dan niet mee. Is dat normaal?
Met de Sonos app (of een 'smartremote' als bijvoorbeeld SPIN) is dit wel op te lossen.
Als je de TV hebt aanstaan kun je in de App bij "Info over mijn Sonos-systeem" zien welk signaal de Playbar binnenkrijgt, Stereo, DD5.1 of DD2.0.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:19:
Ik herken jouw probleem van het geluid niet en TruePlay kan zeker helpen, wellicht kan je een iPhone of iPad lenen om de TruePlay uit te voeren?
Ik heb de Playbase sinds gisteren in huis (VS). Eerste indrukken, mooi apparaat, geluid in surround met 2x Play1 (zonder sub) is goed. Het is wat ik verwacht had. Ik ben nog niet weggeblazen, maar wel tevreden met het resultaat.
Setup van de afstandsbediening vergde wat moeite omdat ik een LG TV heb met "magic remote". De oplossing vond ik uiteindelijk hier: https://en.community.sono...ith-lg-magic-remote-37555.
Setup van de afstandsbediening vergde wat moeite omdat ik een LG TV heb met "magic remote". De oplossing vond ik uiteindelijk hier: https://en.community.sono...ith-lg-magic-remote-37555.
This too shall pass
Dat is vroeg vijf dagen voor de release 
Ik heb hem ook staan en best onder de indruk van het ruimtelijk effect wat hij in zijn eentje kan geven (SUB en surrounds uitgeschakeld). Dit is goed te horen met "Everything in it's right place" van Radiohead.
Verder ben ik er blij mee omdat ik hiervoor een Playbar voor m'n TV had staan, de Playbase staat er nu mooi onder!
Ik heb hem ook staan en best onder de indruk van het ruimtelijk effect wat hij in zijn eentje kan geven (SUB en surrounds uitgeschakeld). Dit is goed te horen met "Everything in it's right place" van Radiohead.
Verder ben ik er blij mee omdat ik hiervoor een Playbar voor m'n TV had staan, de Playbase staat er nu mooi onder!
Ik heb hem ook staan en kom van een Playbar, persoonlijk misschien maar ik vind het geluid echt wel een verbetering.
Alleen jammer dat ik een gat achter de Playbar in mijn meubel heb, ik twijfel of ik de Playbase daarom houd.
Alleen jammer dat ik een gat achter de Playbar in mijn meubel heb, ik twijfel of ik de Playbase daarom houd.
[ Voor 32% gewijzigd door pjeterinfo op 31-03-2017 16:02 ]
intentionally left blank
Preorder en overnight shipmentDamon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:43:
Dat is vroeg vijf dagen voor de release
Ik ben er ook zeker blij mee.
This too shall pass
Ik ben benieuwd vandaag ook meldig gehad dat de playbase is verzonden en komt waarschijnlijk morgen binnen.
@Sallin heb je de remote nu ingesteld als H/K? ik heb ook een LG magic remote.
@Sallin heb je de remote nu ingesteld als H/K? ik heb ook een LG magic remote.
Nee als Philips, en dan remote 3.
This too shall pass
Vandaag de playbase binnen gekregen, ik ben er bijzonder blij mee.
Prachtig apparaat om te zien en het geluid klinkt goed.
Hiervoor een Harman Kardon 5.1 die naar zolder is verhuist. grappige was dat de remote eigenlijk gelijk werkte op mijn LG OLED B6 wellicht omdat ik deze had ingesteld voor de H/K
Ben benieuwd hoe lang ik het kan weerstaan om 2 Play 1's in surround neer te zetten
Ik heb nu een enkele in de keuken staan.
Prachtig apparaat om te zien en het geluid klinkt goed.
Hiervoor een Harman Kardon 5.1 die naar zolder is verhuist. grappige was dat de remote eigenlijk gelijk werkte op mijn LG OLED B6 wellicht omdat ik deze had ingesteld voor de H/K
Ben benieuwd hoe lang ik het kan weerstaan om 2 Play 1's in surround neer te zetten
Ben ik meteen benieuwd of jij ook zo'n LG tv hebt met 2 pootjes aan de zijkant. Zo ja, past de Playbase onder de TV en tussen de pootjes in? Of heb je hem aan de muur hangen?Sallin schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:07:
...
Foto van de Playbase?
Ben wel benieuwd naar "echte" foto's
Ben wel benieuwd naar "echte" foto's
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb hetzelfde (maar dan een Philips TV), ben erg benieuwd hoe het lijkt als je TV op pootjes die aan de zijkant zitten staat.jaspernts schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:49:
[...]
Ben ik meteen benieuwd of jij ook zo'n LG tv hebt met 2 pootjes aan de zijkant. Zo ja, past de Playbase onder de TV en tussen de pootjes in? Of heb je hem aan de muur hangen?
Persoonlijk denk ik dat een Playbar dan toch een stukje mooier lijkt...
Niet lang denk ikhantheman schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:38:
Ben benieuwd hoe lang ik het kan weerstaan om 2 Play 1's in surround neer te zettenIk heb nu een enkele in de keuken staan.
Het toevoegen van 2 Play:1's (ik heb dan een Playbar ipv een Playbase) was echt mijn beste aankoop ooit. Geeft een heel ruimtelijk effect en bij nagenoeg alle zenders is tegenwoordig Dolby Digital beschikbaar dus dat is ook fijn.
Had eerst een Sub, maar heb die weer snel verkocht omdat ik die nogal vond dreunen en om de buren te vriend te houden (jaren dertig huisje).
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.