Aansluitend op de discussie hierboven, ik twijfel nog een beetje tussen de Symfonisk boekenplankspeakers, of One SL's voor de surround, i.c.m. een Arc. Ik ben bang dat de Symfonisks nog een beetje "oomf" tekortkomen op het gebied van muziek. Heeft iemand ervaringen wat ik wat mee kan?
Ik heb de Symfonisks uiteindelijk op de slaapkamer gezet omdat ik ze veel te lomp vond in de woonkamer.HendrikN schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:38:
Aansluitend op de discussie hierboven, ik twijfel nog een beetje tussen de Symfonisk boekenplankspeakers, of One SL's voor de surround, i.c.m. een Arc. Ik ben bang dat de Symfonisks nog een beetje "oomf" tekortkomen op het gebied van muziek. Heeft iemand ervaringen wat ik wat mee kan?
Vind zelf ook de Ones mooier klinken, maar kan verbeelding zijn.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik ben serieus aan het kijken voor de arc, maar mijn Panasonic FZ800 heeft geen eARC helaas, zou het dan toch mogelijk zijn om een Atmos stream via bijvoorbeeld DD+ te krijgen ook als mijn tv geen Atmos ondersteund?
Of via PCM, want heb gebruik een Apple TV om alles af te spelen.
Anders wordt het wel een hele dure soundbar voor stereo weergave......
[ Voor 10% gewijzigd door ralphkeb op 23-07-2020 18:50 ]
Hier ook. Denkend aan 2 Sonos SL om buiten te gebruiken samen met HOme assistant en Google Home. Wil nog wel iets moois maken om af te dekken
Als je Panasonic DD+ ondersteund werkt dat wel, zeker van de ingebouwde apps.ralphkeb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:03:
Ik ben serieus aan het kijken voor de arc, maar mijn Panasonic FZ800 heeft geen eARC helaas, zou het dan toch mogelijk zijn om een Atmos stream via bijvoorbeeld DD+ te krijgen ook als mijn tv geen Atmos ondersteund?
PCM is volgens mij nu nog een probleem, Sonos werkt aan een update zodat de Arc overweg kan met LPCM.
De ones worden overal beter ervaren, dus dat is schijnbaar geen verbeeldingSerena schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:45:
[...]
Ik heb de Symfonisks uiteindelijk op de slaapkamer gezet omdat ik ze veel te lomp vond in de woonkamer.
Vind zelf ook de Ones mooier klinken, maar kan verbeelding zijn.
Let even op voor welk gebruik, de speakers beoordeeld.The Inquisitor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:00:
[...]
De ones worden overal beter ervaren, dus dat is schijnbaar geen verbeelding
Ik heb ook enkele ones door het huis staan voor muziek op verschillende kamers. Maar voor surround geluid/effecten vond ik het verschil tussen de one en de symphonisk te verwaarlozen en het prijsverschil niet waard.
Dan voor mij geen arc, Apple TV stuurt alleen LPCM uit en die gaat echt niet weg, jammer.loyske schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:10:
[...]
Als je Panasonic DD+ ondersteund werkt dat wel, zeker van de ingebouwde apps.
PCM is volgens mij nu nog een probleem, Sonos werkt aan een update zodat de Arc overweg kan met LPCM.
Tsjah, te verwaarlozen is nog steeds niet identiek, en daarnaast gebruiken de meeste mensen de kamer met de home cinema ook alle speakers voor het afspelen van muziek.Joost79 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:39:
[...]
Let even op voor welk gebruik, de speakers beoordeeld.
Ik heb ook enkele ones door het huis staan voor muziek op verschillende kamers. Maar voor surround geluid/effecten vond ik het verschil tussen de one en de symphonisk te verwaarlozen en het prijsverschil niet waard.
het is persoonlijk of het het prijsverschil waard is, voor surround mogelijk niet
https://www.hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/ralphkeb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:31:
[...]
Dan voor mij geen arc, Apple TV stuurt alleen LPCM uit en die gaat echt niet weg, jammer.
Of je kijkt het even aan. Sonos heeft beloofd dat LPCM-ondersteuning er komt.
Heeft iemand ervaring met het bestellen van de Sonos Arc (Zwart) via Sonos zelf?
Ik ben benieuwd of de aangegeven verzenddatum op de site betrouwbaar is.
Bij overige (online) winkels ook nog altijd geen voorraad, dus is het voor de snelheid van levering aan te raden om deze rechtstreeks bij Sonos te bestellen?
Dat er zoveel meer vraag is dan ze schijnbaar aan kunnen
Ik ben benieuwd of de aangegeven verzenddatum op de site betrouwbaar is.
Bij overige (online) winkels ook nog altijd geen voorraad, dus is het voor de snelheid van levering aan te raden om deze rechtstreeks bij Sonos te bestellen?
Dat er zoveel meer vraag is dan ze schijnbaar aan kunnen
Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313
Kijk dat is positief, dankjewel.HendrikN schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:42:
@cadamink
Mijn zwarte Arc kwam 2 dagen voor de beloofde datum.
Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313
Joost79 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:32:
Idd. wel surrounds bij de beam neerzetten, dat maakt echt het "film-gevoel" af.
Ik heb zelf de symphonisk als surround hangen, er is geen hoorbaar verschil met play 1. Maar inclusief de ophangbeugel scheelt het wel weer een paar euro.
Bedankt voor de tips, dan gaan we daar eerst naar kijken. We zitten alleen tegen een muur aan, dus de boxjes zouden dan eerder boven ons komen te hangen, is dat een probleem? Geen idee, nooit eerder boxjes opgehangen.The Inquisitor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:01:
Wederom eens met bovenstaande reacties: voeg eerst surround toe, daar ga je enorm veel verbetering uithalen. Als je dan nog lage tonen mist kun je voor een sub gaan, en als je meer bereik/volume/atmos/etc wil, dan kun je altijd nog upgraden naar een ARC.
Ik zou dus beginnen met de surround
Geen idee of ik het hier of juist in het Google Home topic moet vragen, aangezien het betrekking heeft op mijn Sonos speaker maar even hier.
Graag zou ik het geluidsniveau variabel willen hebben. Dus:
- Als Google antwoord (bijv. bij het aanzetten van de lampen) het geluidsniveau altijd op (bijv.) 30%
- Ik gebruik vaak de timer voor het koken, dat geluid altijd op (bijv.) 70%
- Geluidsniveau bij muziek luisteren op het niveau waar ik het op in stel.
Nu "schreeuwt" Google soms het antwoord terug als de muziek wat harder staat en soms hoor ik de timer voor het koken niet omdat het geluid nog zachtjes stond.
Kortom, is zoiets in te stellen?
Graag zou ik het geluidsniveau variabel willen hebben. Dus:
- Als Google antwoord (bijv. bij het aanzetten van de lampen) het geluidsniveau altijd op (bijv.) 30%
- Ik gebruik vaak de timer voor het koken, dat geluid altijd op (bijv.) 70%
- Geluidsniveau bij muziek luisteren op het niveau waar ik het op in stel.
Nu "schreeuwt" Google soms het antwoord terug als de muziek wat harder staat en soms hoor ik de timer voor het koken niet omdat het geluid nog zachtjes stond.
Kortom, is zoiets in te stellen?
Mwah, niet zozeer. Voor de purist zal het wel een probleem zijn, en het is niet geheel zoals de filmmaker heeft bedoeld, maar naar mijn mening zul je prima gaan genieten. Zolang ze maar een soort van achter je staan en links en rechts gescheiden zijn, dan ga je een goed effect merkenAlwayshappyz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:55:
[...]
[...]
Bedankt voor de tips, dan gaan we daar eerst naar kijken. We zitten alleen tegen een muur aan, dus de boxjes zouden dan eerder boven ons komen te hangen, is dat een probleem? Geen idee, nooit eerder boxjes opgehangen.
Dankjewel!The Inquisitor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:27:
[...]
Mwah, niet zozeer. Voor de purist zal het wel een probleem zijn, en het is niet geheel zoals de filmmaker heeft bedoeld, maar naar mijn mening zul je prima gaan genieten. Zolang ze maar een soort van achter je staan en links en rechts gescheiden zijn, dan ga je een goed effect merken
Liever zoveel mogelijk achter je. Als je toch hoog moeten dan naar beneden richten, wat misschien met de One SL beter gaat dan met de Symfonisk. Vervolgens een Trueplay doen.
En beluisteren mét en zónder Trueplay. Het is niet altijd een verbetering!
ALS vraagsteller überhaupt een iOS apparaat heeft natuurlijk. Anders valt er al niets te trueplayen…Masimo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:35:
Ik heb nog steeds regelmatig dat m’n Sonos systeem niet in 1x een Spotify liedje of radio stream wil afspelen. Speelt al maanden nu. Iemand nog tips?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Eén van de speakers met een UTP-kabel aansluiten of een Boost installeren.DennusB schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:40:
Ik heb nog steeds regelmatig dat m’n Sonos systeem niet in 1x een Spotify liedje of radio stream wil afspelen. Speelt al maanden nu. Iemand nog tips?
[ Voor 64% gewijzigd door Masimo op 25-07-2020 10:59 ]
Dat kan ik beamen, vind het TruePlay echt waardeloos.Masimo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:35:
Heb 11 Sonos-speakers in huis en bij allemaal was het geluid na een TruePlay-calibratie veel te schel.
Uiteindelijk zelf zelf de treble en bass ingesteld en het klinkt nu allemaal als een zonnetje
Aansluiten met kabel al geprobeerd, helaas lost dat het niet op. Die Boost is misschien nog het overwegen waard, maar wel weer een duur geintje xDMasimo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Eén van de speakers met een UTP-kabel aansluiten of een Boost installeren.
Naar mijn mening, is er zeker iets veranderd in Trueplay sind de invoering van de S2 software.Wootism schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:04:
[...]
Dat kan ik beamen, vind het TruePlay echt waardeloos.
Heb 11 Sonos-speakers in huis en bij allemaal was het geluid na een TruePlay-calibratie veel te schel.
Uiteindelijk zelf zelf de treble en bass ingesteld en het klinkt nu allemaal als een zonnetje
Ik had eerder twee Play:5's die met S1 ingesteld waren, en die klonken beter na Trueplay. Nu met de Five's op S2 is Trueplay waardeloos.
Ik vind ook dat wanneer je Trueplay aan hebt staan de boel helemaal de mist in gaat. Zeker als je muziek luisterd. Met Games en films valt het nog wel mee maar met Trueplay komen de stemmen en hoge tonen echt teveel naar voren. Mijn Arc klinkt dan echt veel te schel. Ik heb nu Trueplay ingesteld met een oude iPhone SE en iPhone 11 maar perfect is het zeker niet. Ik heb het maar uitgezet voor nu. Sonos lijkt de problemen niet te erkennen dus een fix zit er voorlopig nog niet in denk ik.Masimo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:28:
[...]
Naar mijn mening, is er zeker iets veranderd in Trueplay sind de invoering van de S2 software.
Ik had eerder twee Play:5's die met S1 ingesteld waren, en die klonken beter na Trueplay. Nu met de Five's op S2 is Trueplay waardeloos.
Ik heb de arc voornamelijk voor Games en films/series, toch hoop ik wel dat ze wel met een fix gaan komen. Zeker als je je bedenkt dat je een vermogen eraan uitgeeft...
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ik weet niet of jullie al teruggelezen hebben, maar Trueplay met een nieuw iOS apparaat is vaak de oorzaak. Ligt aan de microfoon.
Heb alles nu gedaan middels een oude iPad Pro en het klinkt vele malen warmer.
Probeer het eens met een iPhone 7 of zo, is echt een wereld van verschil.
Heb alles nu gedaan middels een oude iPad Pro en het klinkt vele malen warmer.
Probeer het eens met een iPhone 7 of zo, is echt een wereld van verschil.
Klopt dat speelt ook nog een rol.
Maar er is volgens mij meer veranderd. Waar het eerder goed werkte met 2 Play:5's i.c.m. iPhone 8 en S1 app, is het resultaat met 2 Five's, dezelfde iPhone 8 en de S2 app erg teleurstellend, zeg maar bagger eigenlijk. Zoals eerder gezegd: bassen en mids weg, treble erg schel. Bas (+9) en treble (-6) krijg ik na Trueplay nog wel redelijk ingeregeld met de EQ, maar aan het middengebied valt niks meer te regelen.
Maar er is volgens mij meer veranderd. Waar het eerder goed werkte met 2 Play:5's i.c.m. iPhone 8 en S1 app, is het resultaat met 2 Five's, dezelfde iPhone 8 en de S2 app erg teleurstellend, zeg maar bagger eigenlijk. Zoals eerder gezegd: bassen en mids weg, treble erg schel. Bas (+9) en treble (-6) krijg ik na Trueplay nog wel redelijk ingeregeld met de EQ, maar aan het middengebied valt niks meer te regelen.
[ Voor 33% gewijzigd door Masimo op 25-07-2020 22:09 ]
Ik zit met het volgende. Ik heb in de huiskamer een Play5 2nd gen (wifi) en op zolder een paar Ones (wifi).
Ik heb op zolder de mogelijkheid 1 One via UTP aan te sluiten. Nu weet ik dat Sonos dan een eigen netwerk maakt. Als ik daarvoor kies, is het dan mogelijk de Play5 gewoon via wifi te laten werken of worden dan alle spelers omgezet?
Bereik van zolder naar huiskamer is niet super namelijk.
Ik heb op zolder de mogelijkheid 1 One via UTP aan te sluiten. Nu weet ik dat Sonos dan een eigen netwerk maakt. Als ik daarvoor kies, is het dan mogelijk de Play5 gewoon via wifi te laten werken of worden dan alle spelers omgezet?
Zodra er één speaker bekabeld, of als er een Boost toegevoegd, wordt dan komt SonosNet in de lucht en zullen alle speakers daarmee verbinden.
Je zou een extra speaker tussen woonkamer en zolder moeten plaatsen als de verbinding te slecht is.
Je zou een extra speaker tussen woonkamer en zolder moeten plaatsen als de verbinding te slecht is.
[ Voor 26% gewijzigd door Masimo op 26-07-2020 10:02 ]
Wat @Masimo ook al zegt. Misschien een idee om een Boost om de eerste verdieping te plaatsen?FastForwardNL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:32:
Ik zit met het volgende. Ik heb in de huiskamer een Play5 2nd gen (wifi) en op zolder een paar Ones (wifi).
Wifi valt weg zodra je 1 speaker bekabelt.
Ik ben al een tijdje aan het testen met Dolby Atmos trailers. https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Daar heb ik de trailers Escape. Core, Chameleon, Pufferfish, Leviathan gedownload waarbij het me opviel dat in een aantal trailers bv, in Chameleon dat daar 2 verschillende video track's in zitten(1080p en 4K) en 4 audio track's.(2xAC3 trueHD 7.1 en Dolby Digital plus Atmos.
De meeste trailers spelen namelijk niet af op mijn Samsung Qled 2019 en dat was toch wel wat vreemd.
Ik gebruikte Plex om deze content naar mijn samsung te streamen.
Overigens rechtstreeks vanaf een USB stick gaf hetzelfde resultaat en speelde er slechts 1 trailer moeiteloos af, en dat was de de enigste trailer waar slechts 1 video track in zat.
Ik heb met MKV toolnix de 1080p track eruit gehaald en is de m2ts omgezet naar MKV.
Nu werken ineens alle trailers perfect.
Ik heb nu ook door dat TrueHD 7.1 ATMOS Lossless is en dat Dolby Digital Plus Atmos Lossy is, dacht omdat het eerst niet werkte dat ook ook de laatste Lossless was.
Daar heb ik de trailers Escape. Core, Chameleon, Pufferfish, Leviathan gedownload waarbij het me opviel dat in een aantal trailers bv, in Chameleon dat daar 2 verschillende video track's in zitten(1080p en 4K) en 4 audio track's.(2xAC3 trueHD 7.1 en Dolby Digital plus Atmos.
De meeste trailers spelen namelijk niet af op mijn Samsung Qled 2019 en dat was toch wel wat vreemd.
Overigens rechtstreeks vanaf een USB stick gaf hetzelfde resultaat en speelde er slechts 1 trailer moeiteloos af, en dat was de de enigste trailer waar slechts 1 video track in zat.
Ik heb met MKV toolnix de 1080p track eruit gehaald en is de m2ts omgezet naar MKV.
Ik heb nu ook door dat TrueHD 7.1 ATMOS Lossless is en dat Dolby Digital Plus Atmos Lossy is, dacht omdat het eerst niet werkte dat ook ook de laatste Lossless was.
[ Voor 8% gewijzigd door merlin1201 op 26-07-2020 13:27 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Heeft dit met Sonos te maken?merlin1201 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:22:
Ik ben al een tijdje aan het testen met Dolby Atmos trailers.
......
omdat het eerst niet werkte dat ook ook de laatste Lossless was.
Foute topic gekozen?
Tja, beide eigelijk want dit gaat om de connectie Samsung en de ARC, zelfs PlexMasimo schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Heeft dit met Sonos te maken?
Foute topic gekozen?
Ok, duidelijk. Excuses!merlin1201 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:05:
[...]
Tja, beide eigelijk want dit gaat om de connectie Samsung en de ARC, zelfs Plex
Intussen een beam en 2, symphony van Ikea aangeschaft, werkt fantastisch.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik bij TV geluid de Ikea speakers de ene keer als stereo wil laten meedraaien met de beam en de andere keer als surround.
Dat is vrij omslachtig, speakers loskoppelen in de app en opnieuw toevoegen is de enige manier voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik bij TV geluid de Ikea speakers de ene keer als stereo wil laten meedraaien met de beam en de andere keer als surround.
Dat is vrij omslachtig, speakers loskoppelen in de app en opnieuw toevoegen is de enige manier voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Dat is inderdaad de enige manier. Ik ben nieuwsgierig waarom je dat wil.
Er is idd geen andere manier. Maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen?Ora et Labora schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:19:
Intussen een beam en 2, symphony van Ikea aangeschaft, werkt fantastisch.
Als je de surrounds zo instelt dat ze met muziek volledig meespelen?
Omdat je muziek in stereo wil?Melvin.P schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:21:
Dat is inderdaad de enige manier. Ik ben nieuwsgierig waarom je dat wil.
@Melvin.P en @Serena en @maartend
Omdat m'n vrouw of ik wel eens tot zeer laat werken en de beam een meter of 5 verder staat, de Ikea speakers direct achter ons, en zo toch even tv kunnen kijken wat ook goed te verstaan is zonder dat de slapende gezinsleden hier last van hebben.
Omdat m'n vrouw of ik wel eens tot zeer laat werken en de beam een meter of 5 verder staat, de Ikea speakers direct achter ons, en zo toch even tv kunnen kijken wat ook goed te verstaan is zonder dat de slapende gezinsleden hier last van hebben.
Oh, maar dat kan sowieso niet. Je kan alleen maar soundbars voor je tv gebruiken. Of je moet al airplayen vanaf je Apple TV.Ora et Labora schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:57:
@Melvin.P en @Serena en @maartend
Ik bedoel soundbar + speakers tegelijk in stereo. Deze kunnen dan vrij zachtjes staan omdat de speakers vlakbij staan itt de beam. Voor praatprogramma's zijn de surround nutteloos, in stereo met de beam juist handig in mijn geval.Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:20:
[...]
Oh, maar dat kan sowieso niet. Je kan alleen maar soundbars voor je tv gebruiken. Of je moet al airplayen vanaf je Apple TV.
Maar een snelle optie om te schakelen tussen surround en stereo met dezelfde speakers, is er helaas niet verwacht ik.
Daar moet Sonos, naar mijn mening, toch snel met iets komen. Het kan niet zo moeilijk zijn om bepaalde groepen (evt. i.c.m. een bepaalde bron) als favoriet op te slaan.Ora et Labora schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:06:
[...]
Ik bedoel soundbar + speakers tegelijk in stereo. Deze kunnen dan vrij zachtjes staan omdat de speakers vlakbij staan itt de beam. Voor praatprogramma's zijn de surround nutteloos, in stereo met de beam juist handig in mijn geval.
Maar een snelle optie om te schakelen tussen surround en stereo met dezelfde speakers, is er helaas niet verwacht ik.
Dat vindt ik nog steeds het grootste gemis na de overstap van Yamaha Musiccast naar Sonos.
Tja. Het is wel een redelijke verbouwing van de aansturing van de speakers van slave van de Beam via dedicated 5Ghz naar stereopaar (volgens mij geen 5Ghz) met één van de surrounds als master en de ander als slave.
Met dat loskoppelen verlies je bovendien je Trueplay.
Hier wordt overigens al sinds jaren naar gevraagd. Ik zou mijn adem niet inhouden tijdens het wachten als ik jou was.......
Met dat loskoppelen verlies je bovendien je Trueplay.
Hier wordt overigens al sinds jaren naar gevraagd. Ik zou mijn adem niet inhouden tijdens het wachten als ik jou was.......
[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 27-07-2020 22:29 ]
Het verliest daarmee ook vooral gebruikersgemak. Hoeveel mensen zitten te wachten op een groepeerknop of een bepaalde instelling-knop die aangeeft dat surround speakers stereo worden in plaats van... wat ze zijn... surround speakers.
Je kunt het volume van de surround aanpassen (verhogen), dan zal de Beam minder hard hoeven. Als de bron stereo is zul je er vast niet heel veel van merken bij praatprogramma's, aangezien er weinig surround valt te fabriceren.
Je kunt het volume van de surround aanpassen (verhogen), dan zal de Beam minder hard hoeven. Als de bron stereo is zul je er vast niet heel veel van merken bij praatprogramma's, aangezien er weinig surround valt te fabriceren.
Overigens lijkt me ook het effect vrij vreemd als je de TV op afstand hebt staan en het geluid van nabij achter komt.....
En inderdaad, mensen raken nu al in de war van alle mogelijkheden in de Sonos-app, dus in de standaard app meer zaken toevoegen lijkt me niet handig. Sonos Pro-app anyone?
En inderdaad, mensen raken nu al in de war van alle mogelijkheden in de Sonos-app, dus in de standaard app meer zaken toevoegen lijkt me niet handig. Sonos Pro-app anyone?
Deed ik eerder best wel vaak met een 5.1 receiver.Rallye schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:
Overigens lijkt me ook het effect vrij vreemd als je de TV op afstand hebt staan en het geluid van nabij achter komt.....
Standaard 5.1 geluid en soms in de avond 5-channel stereo.
Een oplossing in deze zou zijn een 3e speaker, bijvoorbeeld een Move, te kopen en deze te gebruiken.
Ik ook (maar voor muziek) toen ik een receiver had, maar een receiver is voor veel mensen al te moeilijk - niet denigrerend bedoeld, maar zelfs een Port aansluiten gaat sommigen boven de pet. Sonos, en dus “wij Tweakers” heeft/hebben hiermee te dealen.
Vandaag verwacht ik 2 stuks One SL voor surround i.c.m. mijn Arc.
Dit wilde ik:
De Fives staan al ingesteld als aparte kamer voor muziek, klinkt fantastisch.
De Arc ben ik ook behoorlijk tevreden over, klinkt geweldig.
Dit wilde ik:
- Voor films: Arc + 2x Fives (surround)
- Voor muziek: alleen de 2 Fives (stereo)
De Fives staan al ingesteld als aparte kamer voor muziek, klinkt fantastisch.
De Arc ben ik ook behoorlijk tevreden over, klinkt geweldig.
Ja die is er wel.... voor een Apple device kan je de app Sonoseqencr gebruiken. Middels een widget kan je je speakers zo instellen als je wilt.Ora et Labora schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:06:
[...]
Update van de app en software van de speakers beschikbaar!
Helaas nog geen release notes beschikbaar…
Edit: De achtergrond van de Sonos app kleurt nu licht mee met de album art.
Helaas nog geen release notes beschikbaar…
Edit: De achtergrond van de Sonos app kleurt nu licht mee met de album art.
[ Voor 56% gewijzigd door Serena op 28-07-2020 17:14 ]
Sure dat je ones ook direct kan switchen tussen surround en losstaande stereo's?Mark-NL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:51:
[...]
Ja die is er wel.... voor een Apple device kan je de app Sonoseqencr gebruiken. Middels een widget kan je je speakers zo instellen als je wilt.
Dan kan ik overwegen een iPad oid aan te schaffen.
Ik heb hier hetzelfde ondervonden met die trailers. Zou je de MKV's, die je hebt omgezet, in een Wetransfer willen zetten? Zou super zijn.merlin1201 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:22:
Ik ben al een tijdje aan het testen met Dolby Atmos trailers. https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Zojuist gebeld met iEar. Er zou vandaag hoogstwaarschijnlijk een lading Arc's binnenkomen ... Niet dus!
Eerstvolgende levering staat nu gepland op 07-08 en ook die datum is niet 100% zeker.
Heb het apparaat nu al enige tijd in bestelling staan en het lijkt erop dat Sonos de populariteit zwaar heeft onderschat of dat het hier enkel ging om een 'paper launch'. Jammer.
Heb het apparaat nu al enige tijd in bestelling staan en het lijkt erop dat Sonos de populariteit zwaar heeft onderschat of dat het hier enkel ging om een 'paper launch'. Jammer.
Onlangs twee Symfonisk speakers gekocht om het geluid in de woonkamer te versterken, een Sonos Beam was eerder al aangeschaft. Tevreden over het geluid en het is een mooie vooruitgang qua sound als ik een film kijk of aan het gamen ben. Wel ben ik nog een beetje aan het twijfelen over de positie van de twee Symfonisk speakers. Ik wil ze bevestigen op de muur waar mijn tv tegenaan staat, onder de tv staat de Beam. De muur is zo'n 4 meter breed.
Is het qua geluid beter om ze dicht tegen de tv te positioneren of juist meer in de hoek van de kamer? Een surround systeem zal er op korte termijn niet komen. Voor de beeldvorming, de woonkamer is zo'n 28 vierkante meter.
Is het qua geluid beter om ze dicht tegen de tv te positioneren of juist meer in de hoek van de kamer? Een surround systeem zal er op korte termijn niet komen. Voor de beeldvorming, de woonkamer is zo'n 28 vierkante meter.
Je moet ze juist achter/naast je hangen! Naast de Beam hebben ze weinig tot geen effect…Blaauw87 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:36:
Onlangs twee Symfonisk speakers gekocht om het geluid in de woonkamer te versterken, een Sonos Beam was eerder al aangeschaft. Tevreden over het geluid en het is een mooie vooruitgang qua sound als ik een film kijk of aan het gamen ben. Wel ben ik nog een beetje aan het twijfelen over de positie van de twee Symfonisk speakers. Ik wil ze bevestigen op de muur waar mijn tv tegenaan staat, onder de tv staat de Beam. De muur is zo'n 4 meter breed.
Als je ze daadwerkelijk aan je Beam koppelt zijn het je surround speakers.
Sonos levert wekelijks. Alleen kleine aantallen. Wij hebben er de afgelopen week 3 binnen gehad en krijgen er zoals het er nu naar uitziet morgen of overmorgen 2. Wit kunnen we inmiddels uit voorraad leveren. Zwart is nog wat lastiger ;-)Yonix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:26:
Zojuist gebeld met iEar. Er zou vandaag hoogstwaarschijnlijk een lading Arc's binnenkomen ... Niet dus!Eerstvolgende levering staat nu gepland op 07-08 en ook die datum is niet 100% zeker.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekenbakkertje op 29-07-2020 11:56 ]
Heb momenteel de Sonos Beam en 2 Sonos one boxen achter me staan. De surround hoor ik wel weinig precies of alles wat stiller staat.
Ik zou nu wel de Sonos Subwoofer erbij kunnen kopen voor 250 euro.
Zal dit echt het geluid veel beter maken? Ik kan me dat moeilijk voorstellen dat een woofer geluid beter maakt.
Alvast bedankt
Zal dit echt het geluid veel beter maken? Ik kan me dat moeilijk voorstellen dat een woofer geluid beter maakt.
Alvast bedankt
€ 250,- voor een Sonos subwoofer? Mag ik vragen waar?sturtiebe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:17:
Heb momenteel de Sonos Beam en 2 Sonos one boxen achter me staan. De surround hoor ik wel weinig precies of alles wat stiller staat.
Alvast bedankt
In de instellingen kun je het geluid van je surrounds wat harder zetten, ik heb dat voor tv zelfs op +10 staan.sturtiebe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:17:
Alvast bedankt
De sub geeft er echt wel meer ‘dreun’ en ‘diepte’ aan.
Voor € 250,- heb je echt een mega koopje.
Doen, je mist een heel stuk laag en een subwoofer voegt dat toe. Dat maakt je geluidsbeeld dus weldegelijk "beter" (completer)sturtiebe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:17:
Alvast bedankt
Ik heb een PlayBar + Sub (Gen 1) + 2 Play1s als rears en met Sub klinkt het alles veel voller. Voor 250 EUR een Sub is een koopje, ik vraag mij af of dat wel klopt..?sturtiebe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:17:
Alvast bedankt
Inderdaad wel erg goedkoop, toevallig bij Used Products?-Muncky- schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:26:
[...]
Ik heb een PlayBar + Sub (Gen 1) + 2 Play1s als rears en met Sub klinkt het alles veel voller. Voor 250 EUR een Sub is een koopje, ik vraag mij af of dat wel klopt..?
Ik wilde het in eerste instantie niet zeggen. Maar je vraagt je af of het wel eerlijk is voor die prijs.-Muncky- schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:26:
[...]
Ik heb een PlayBar + Sub (Gen 1) + 2 Play1s als rears en met Sub klinkt het alles veel voller. Voor 250 EUR een Sub is een koopje, ik vraag mij af of dat wel klopt..?
Ik werk in Mediamarkt en ze doen toonzaalmodel weg onder de collega's. En hoogste bod is 250 euro.
Dus tv +10 en muziek dan?
Een sub is zeker een toegevoegde waarde aan je set.
Draai zelf met de Arc, twee One SL's en de sub.
€250,- voor een Sub, die kans moet je zeker niet laten liggen. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
Draai zelf met de Arc, twee One SL's en de sub.
€250,- voor een Sub, die kans moet je zeker niet laten liggen. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
Muziek heb ik volledig staan en gewoon op 0. Had die op +5 staan en vandaag teruggezet naar 0. Klinkt het iets gelijkmatiger in de woonkamer nu ik een Arc heb.sturtiebe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:10:
Ik werk in Mediamarkt en ze doen toonzaalmodel weg onder de collega's. En hoogste bod is 250 euro.
EN KOOP DIE SUB!!!
Prima, PB gestuurd, mochten er meer zijn, stuur ff je mail per PB dan mail ik ze naar je.midde036 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:49:
[...]
Ik heb hier hetzelfde ondervonden met die trailers. Zou je de MKV's, die je hebt omgezet, in een Wetransfer willen zetten? Zou super zijn.
Ga je dan nog genoeg muziek er door horen? Het is vooral muziek dat ik luider wil horenSerena schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:22:
[...]
Muziek heb ik volledig staan en gewoon op 0. Had die op +5 staan en vandaag teruggezet naar 0. Klinkt het iets gelijkmatiger in de woonkamer nu ik een Arc heb.
EN KOOP DIE SUB!!!
Als je hem goed afstelt wel jasturtiebe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:53:
[...]
Ga je dan nog genoeg muziek er door horen? Het is vooral muziek dat ik luider wil horen
Hoe stel jij hem in? Ook tv op +10?418O2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:54:
[...]
Als je hem goed afstelt wel jaDe sub voegt echt veel toe (als je muziek luistert met bass natuurlijk). Ook bij films is het top
@sturtiebe Ik denk dat de afstelling van je rears heel erg afhankelijk van de grootte en inrichting van je woonkamer is.
Ik heb niet alleen in de woonkamer speakers, maar ook in de keuken en op de gang. Omdat die allemaal in 1 groep zitten hoef ik de rears dus niet harder te zetten, alles speelt overal op hetzelfde volume.
En de sub voegt echt heel veel toe, zoals ik al zei, het diepe komt veel beter tot zijn recht. Bovendien ontlast hij dan de soundbar van de diepe tonen waardoor deze meer aandacht kan schenken aan de overige tonen en alles dus net iets strakker klinkt.
Ik vind het het echt een wezenlijk verschil.
Ik heb niet alleen in de woonkamer speakers, maar ook in de keuken en op de gang. Omdat die allemaal in 1 groep zitten hoef ik de rears dus niet harder te zetten, alles speelt overal op hetzelfde volume.
En de sub voegt echt heel veel toe, zoals ik al zei, het diepe komt veel beter tot zijn recht. Bovendien ontlast hij dan de soundbar van de diepe tonen waardoor deze meer aandacht kan schenken aan de overige tonen en alles dus net iets strakker klinkt.
Ik vind het het echt een wezenlijk verschil.
Check, dan is het wel even puzzelen naar een mooie plek op de muur ergens anders in de woonkamer.Serena schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:49:
[...]
Je moet ze juist achter/naast je hangen! Naast de Beam hebben ze weinig tot geen effect…
Als je ze daadwerkelijk aan je Beam koppelt zijn het je surround speakers.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nsq0WWfXGGTOLSkYm2ijH5a0.png?f=user_large)
Mijn eerste suggestie was dus naast de tv, zie witte pijlen. Met jouw suggestie zou ik ze dus beter achterin de kamer kunnen plaatsen, zie rode pijlen? Qua beeldvorming, wij zitten over het algemeen recht voor de tv, of beiden languit op de hoekbank in de hoek linksonder
Ik zou hem aan die muur tussen de ramen (?) plaatsen en aan de overzijde daarvan, gericht op de bank
Ja, precies dit. Symfonisks zijn helaas niet echt geschikt om op een standaard te plaatsen, dus je bent echt aangewezen op de muur. Maar Trueplay zorgt dan wel voor een goede geluidsverdeling…418O2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:57:
Ik zou hem aan die muur tussen de ramen (?) plaatsen en aan de overzijde daarvan, gericht op de bank
Het op de bank richten van Symfonisks kan volgens mij overigens niet met de beugel van IKEA, zie https://www.ikea.com/nl/n...ast-speaker-wit-10460930/ Dat wordt dus huisvlijt of een standaard, zie bijvoorbeeld hier: https://vebos.nl/catalogsearch/result/?cat=0&q=Symfonisk
Belachelijk, wat een geld. Bovendien vind ik het niet echt uitzien als ik eerlijk ben. Dat is een van de redenen dat mijn Symfonisks nu op de slaapkamer staan en ik beneden Ones neer heb gezet. Kleiner, mooier en bovendien ook een beter geluid.Rallye schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:19:
Het op de bank richten van Symfonisks kan volgens mij overigens niet met de beugel van IKEA, zie https://www.ikea.com/nl/n...ast-speaker-wit-10460930/ Dat wordt dus huisvlijt of een standaard, zie bijvoorbeeld hier: https://vebos.nl/catalogsearch/result/?cat=0&q=Symfonisk
Heb achteraf een beetje spijt van de aankoop de Symfonisks als ik eerlijk ben.
Buiten dat, de afstandsbedieningen die Ikea verkoopt zijn dan wel weer top. Heb er 4 door het huis verdeeld ophangen. Eentje in de gang, kan ik bij het weggaan met 1 druk op de knop alle speakers uitzetten.
Tja, maar @Blaauw87 heeft die Symfonisks al en moet ze nu goed plaatsen....
Ik heb vorige week donderdag oa een ARC besteld via Sonos site. Maandag werden de meeste spullen geleverd en de ARC gisteren. Op moment van bestellen stond die bij mijn ook op leveren vanaf 7aug.Yonix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:26:
Zojuist gebeld met iEar. Er zou vandaag hoogstwaarschijnlijk een lading Arc's binnenkomen ... Niet dus!Eerstvolgende levering staat nu gepland op 07-08 en ook die datum is niet 100% zeker.
De beam heb ik een paar dagen in de woonkamer gehad, was wel aardig. Net de komst van de ARC is de beam naar slaapkamer, daar komt die beam echt goed tot zijn recht.
En trueplay is echt een drama, iemand die daar een tip voor heeft?
@koendt Het geven van tips is makkelijker als je aangeeft waarom jij vindt dat Trueplay “echt een drama” is. Dat is namelijk niet mijn ervaring......
@koendt Same here, ik heb nog geen enkele keer het idee gehad dat ik er met TruePlay op vooruit ga. Hoge tonen blijven er bij mij constant bovenuit komen, wat voor mij persoonlijk een veel te onrustig geluidsbeeld geeft. In nummers met veel drums krijgen bijvoorbeeld de high hats veel te veel aandacht, als je snapt wat ik bedoel.
Ik begreep dat veel mensen betere ervaringen hebben met oudere iPhones, dus daar ga ik het binnenkort eens mee proberen.
Ik begreep dat veel mensen betere ervaringen hebben met oudere iPhones, dus daar ga ik het binnenkort eens mee proberen.
[ Voor 14% gewijzigd door HendrikN op 30-07-2020 09:00 ]
Ik heb inderdaad (ooit) een Trueplay gedaan met mijn toenmalige iPhone 6.
Ik heb ze nu meer naar achteren verplaatst, het is niet mogelijk om ze op dezelfde 'hoogte' te plaatsen ten opzichte van de muur tussen de twee ramen. Daar zit aan de andere kant namelijk een inbouwkoelkast en oven zonder een extra stopcontact. Die speaker heb ik dan maar iets dieper in de kamer geplaatst, zal eens op zoek gaan naar een Iphone om het via Trueplay beter te configureren qua geluid.418O2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:57:
Bedankt voor de hulp in ieder geval, het is nu even zoeken naar de juiste plek zodat het ook nog een beetje mooi geplaatst kan worden
Eigenlijk precies wat @HendrikN ook aangeeft. Het lijkt het geluid ook nog eens te vervormen.Rallye schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:44:
@koendt Het geven van tips is makkelijker als je aangeeft waarom jij vindt dat Trueplay “echt een drama” is. Dat is namelijk niet mijn ervaring......
Ik heb trueplay ingesteld met iPad Air 2 volgens de instructies eerst gaan zitten met iPad microfoon op oorhoogte en daarna door de kamer gelopen terwijl ik mijn iPad naar boven en beneden aan het bewegen was.
Met welk device heb jij het ingesteld @Rallye ? En welke opstelling? En ook instructies gedaan zoals ze aangegeven hebben of een alternatieve werkwijze gevolgd?
Ik had Beam met 2x ones. Nu Dan arc met 2x ones.
Ein-de-lijk! Dankzij een Tweaker via V&A binnen 24u op 'de kop kunnen tikken'. Hoppakee! 
:strip_exif()/f/image/JUOKNLb2nvBPDUb6cjcKW6VO.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Tx5Pv09q6CIODLqHqEFIYYFK.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nog wel even een vraagje: ik heb mijn LG C9 nu zo ingesteld dat HDMI ARC op 'Passthrough' staat en eARC staat aan. Als ik HDMI ARC op 'Automatisch' laat staan, dan heb ik last van audio lag op mijn Xbox One X. Met 'Passthrough' nergens last van.
Klein verschil: als ik 'Automatish' selecteer, dan toont de S2-app in de systeeminstellingen 'Dolby Atmos (DD+)' en bij de optie 'Passthrough' wordt 'Dolby Atmos' getoond. Zit daar een verschil in en kan het kwaad?
Heb net de 'Amaze' demo gespeeld via de Dolby-app op mijn Xbox One X en dat was toch best indrukwekkend!
:strip_exif()/f/image/JUOKNLb2nvBPDUb6cjcKW6VO.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Tx5Pv09q6CIODLqHqEFIYYFK.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nog wel even een vraagje: ik heb mijn LG C9 nu zo ingesteld dat HDMI ARC op 'Passthrough' staat en eARC staat aan. Als ik HDMI ARC op 'Automatisch' laat staan, dan heb ik last van audio lag op mijn Xbox One X. Met 'Passthrough' nergens last van.
Klein verschil: als ik 'Automatish' selecteer, dan toont de S2-app in de systeeminstellingen 'Dolby Atmos (DD+)' en bij de optie 'Passthrough' wordt 'Dolby Atmos' getoond. Zit daar een verschil in en kan het kwaad?
Heb net de 'Amaze' demo gespeeld via de Dolby-app op mijn Xbox One X en dat was toch best indrukwekkend!
Ik krijg sinds de laatste update van m'n Sonos Move ineens reclame te horen bij het inschakelen van een TuneIn stream. Dus maar overgeschakeld naar Sonos Radio. Daar krijg ik geen ads te horen. Vooralsnog
[ Voor 4% gewijzigd door Heisenbug op 30-07-2020 20:08 ]
Je kan even op reddit kijken, waar de developer actief is of een bericht sturen.Ora et Labora schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Sure dat je ones ook direct kan switchen tussen surround en losstaande stereo's?
Dan kan ik overwegen een iPad oid aan te schaffen.
Het adres is: sonosequencr at celltekk punt de
@koendt
Ik heb in de woonkamer een Beam met een Sub en twee One’s.Rallye schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:01:
Ik heb inderdaad (ooit) een Trueplay gedaan met mijn toenmalige iPhone 6.
In 'Auto' stand converteert de LG C9 meeste audio naar DD+ (+Atmos) wat de delay veroorzaakt. In Passthrough stand zet hij het 1-op-1 door. Weet alleen niet zeker of de C9 ook DTS naar DD+ kan converteren, wat interessant kan zijn met de ARC. Maar anders altijd op Passthrough laten staan.Yonix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:41:
Ein-de-lijk! Dankzij een Tweaker via V&A binnen 24u op 'de kop kunnen tikken'. Hoppakee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraagje: Hoe hebben jullie je Arc geplaatst? Ik lees op Reddit dat hij, bij voorkeur, zo ver mogelijk naar voren moet worden geplaatst (indien de speaker op een meubel staat). Echter, dan liggen de kabels in het zicht en dat vind ik niet mooi.
Heb ook ergens een review gezien idd waarin de reviewer aangaf een significant verschil te horen en het beter was hem verder naar voren te plaatsen. Ik zou zeggen test het uit en kijk of je het de moeite waard vindt.Yonix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:02:
Vraagje: Hoe hebben jullie je Arc geplaatst? Ik lees op Reddit dat hij, bij voorkeur, zo ver mogelijk naar voren moet worden geplaatst (indien de speaker op een meubel staat). Echter, dan liggen de kabels in het zicht en dat vind ik niet mooi.
Ik zal morgen eens kijken. Maar goed, waar ik ook even rekening mee moet houden is dat ik hier een dreumes van 1,5 jaar oud heb rondlopen die, net als zijn vader, dol is op gadgets (en daar graag met zijn handen aanzit).Pete2620 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:19:
[...]
Heb ook ergens een review gezien idd waarin de reviewer aangaf een significant verschil te horen en het beter was hem verder naar voren te plaatsen. Ik zou zeggen test het uit en kijk of je het de moeite waard vindt.
Ik heb hem idd aan de voorzijde van het meubel liggen, heb mijn tv namelijk gewoon op zijn pootjes staan.Yonix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:02:
De kabels heb ik met kleine tiewrapjes bij elkaar gebonden, zodat het nog maar 1 streepje is dat er loopt. Als je op de bank zit zie je dat helemaal niet.
Ik kan gewoonweg NIET naar hem luisteren. Sowieso vanwege het slechte accent, maar hij praat zoooo laaaangzaaaaaam…Masimo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:38:
De meningen verschillen. Op het YouTube kanaal van Peter Pee (what's in a name) zegt ie dat plaatsing zo kort mogelijk bij de achterwand het beste resultaat geeft.
Maakt trouwens mooie reviews over Sonos, deze meneer.
Je kan snelheid verhogen van video, helpt enorm. Accent vind ik mega mee vallen, heb gewerkt met mensen die erger waren en tussen elk woord uuuuh zeiden...Serena schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:43:
[...]
Ik kan gewoonweg NIET naar hem luisteren. Sowieso vanwege het slechte accent, maar hij praat zoooo laaaangzaaaaaam…
Thanks!Masimo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:38:
De meningen verschillen. Op het YouTube kanaal van Peter Pee (what's in a name) zegt ie dat plaatsing zo kort mogelijk bij de achterwand het beste resultaat geeft.
Maakt trouwens mooie reviews over Sonos, deze meneer.
Vraag:Ik wil mijn Sonos Arc graag onder een nieuwe tv zetten op het tv meubel. De TV wordt aan de muur bevestigd.
Ik kan de hoogte van de tv nog bepalen. Hoeveel ruimte is er minimaal nodig tussen de Arc en de TV? Wat is jullie ervaring daarmee?
Update:
De handleiding zegt het volgende:
Houd minimaal 102 mm ruimte tussen de bovenkant van Sonos Arc en de onderkant van uw tv (als u Arc onder de tv plaatst).
Dat lijkt wat overdreven. Dan zou mijn tv veel te hoog komen te hangen. Iemand ervaringen met minder afstand?
Ik kan de hoogte van de tv nog bepalen. Hoeveel ruimte is er minimaal nodig tussen de Arc en de TV? Wat is jullie ervaring daarmee?
Update:
De handleiding zegt het volgende:
Houd minimaal 102 mm ruimte tussen de bovenkant van Sonos Arc en de onderkant van uw tv (als u Arc onder de tv plaatst).
Dat lijkt wat overdreven. Dan zou mijn tv veel te hoog komen te hangen. Iemand ervaringen met minder afstand?
[ Voor 51% gewijzigd door H4ldrz op 01-08-2020 18:02 ]
Gaston
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.