Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 108 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Hoe betrouwbaar zijn de levertijden op de website van Sonos? Ik heb nu al een aantal weken de Arc in bestelling staan bij iEar, maar die hebben de leverdatum inmiddels aangepast naar 29 juli. :'(

Ik wil een Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:48
Ik had mijn Arc op 12-6 besteld bij Sonos waarbij de Arc 'nabesteld' was en geleverd zou worden op 17-7.
Woensdag 8-7 kreeg ik opeens de mail dat hij verzonden was en 9-7 had ik hem in huis :D

Ik denk dat ze een ruime marge aanhouden (misschien nog i.v.m. Covid?) aangezien het allemaal uit China komt. Dus wie weet kan jouw Arc ook sneller in huis zijn.. (fingers crossed)
Yonix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:10:
Hoe betrouwbaar zijn de levertijden op de website van Sonos? Ik heb nu al een aantal weken de Arc in bestelling staan bij iEar, maar die hebben de leverdatum inmiddels aangepast naar 29 juli. :'(

Ik wil een Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:36
StephaN900 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 05:05:
[...]
Maar ik zal gaan kijken naar een andere oplossing. Ben wel dol op de sonos vanwege het formaat/looks en de kwaliteit van het geluid dat ze produceren.
Het ligt eraan of je nog verder wilt investeren in het ecosysteem of niet. Ik gebruik zelf een Beam als PC speaker icm met de optical out van m'n pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:41
Ik ben nog steeds erg blij met mijn BEAM :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mijn Arc aangemeld voor retour. Het geluid is gewoon niet goed. Al helemaal niet voor een soundbar van 900 euro. Er zijn problemen met de bass, hoge tonen zijn te schel en middentonen zijn vaak nagenoeg afwezig. (overigens niet alleen mijn mening, blijkt ook uit metingen van o.a. RTINGS),

Gisteren tijdens het kijken van een film halverwege de Arc uitgezet en verder gekeken via de tv speakers. Geen enkel moment de neiging gehad om de Arc weer aan te zetten. Ik denk dat dat genoeg zegt...

Jammer, heb gewacht om over te stappen op Sonos zodra er een opvolger kwam van de playbar, maar dat is dus uitgelopen op een grote teleurstelling...

[ Voor 6% gewijzigd door MP3-Junky op 13-07-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
heppe01 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:51:
Ik ben nog steeds erg blij met mijn BEAM :)
BEAM en sub (2) doen ook bij mijn TV van 9 jaar oud uitstekend hun werk.
Ook voor muziek van spotify en radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Laatst online: 17:41
Megupe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:58:
[...]

BEAM en sub (2) doen ook bij mijn TV van 9 jaar oud uitstekend hun werk.
Ook voor muziek van spotify en radio.
Heb de Sub er destijds ook bij gekocht wat een wereld van verschil als je het standaard geluid van de tv neemt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

Yonix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:10:

Ik wil een Arc.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'mijn Sonos-product is nog niet geleverd-topic'. Wanneer er behoefte is om over de vertraagde levering door te praten, dan kan dat in Shopping Forum.

Was dit je niet opgevallen toen je je reactie schreef? Staat er net boven...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
..Christiaan.. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'mijn Sonos-product is nog niet geleverd-topic'. Wanneer er behoefte is om over de vertraagde levering door te praten, dan kan dat in Shopping Forum.

Was dit je niet opgevallen toen je je reactie schreef? Staat er net boven...
Dat was mij opgevallen inderdaad. :)

Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen met de levertijden die Sonos aangeeft op haar website.

Maar bedankt voor de constructieve feedback. Duly noted. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
Zojuist mijn Arc met 2 One’s voorzien van Trueplay.

- met iPhone 11 ( schel en gewoon niet mooi)
- met iPhone se “1ste gen” ( stukken beter!)

Verwacht wel echt dat Sonos de “Bass” problemen op gaat lossen en wellicht dmv een update ook de balans in hoog en laag gaat aanpassen. Want leuk hoor dat het wel allemaal prima klinkt met een Sub erbij... dat geld heb ik zo even niet liggen, en weiger eigenlijk daaraan toe te moeten geven. Vond de investering van een Arc met 2x One al ruim voldoende...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
MP3-Junky schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:05:
Ik heb mijn Arc aangemeld voor retour. Het geluid is gewoon niet goed. Al helemaal niet voor een soundbar van 900 euro. Er zijn problemen met de bass, hoge tonen zijn te schel en middentonen zijn vaak nagenoeg afwezig. (overigens niet alleen mijn mening, blijkt ook uit metingen van o.a. RTINGS),

Gisteren tijdens het kijken van een film halverwege de Arc uitgezet en verder gekeken via de tv speakers. Geen enkel moment de neiging gehad om de Arc weer aan te zetten. Ik denk dat dat genoeg zegt...

Jammer, heb gewacht om over te stappen op Sonos zodra er een opvolger kwam van de playbar, maar dat is dus uitgelopen op een grote teleurstelling...
Ga je een andere ARC proberen? want ik kan me niet voorstellen dat dit met alle ARC's het geval is.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
merlin1201 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Ga je een andere ARC proberen? want ik kan me niet voorstellen dat dit met alle ARC's het geval is.
Nee, mede door de radio stilte vanuit Sonos ontrend deze problemen, heb ik voorlopig geen vertrouwen meer in Sonos.

Hier trouwens een nog review met dezelfde ervaring als ik: YouTube: Sonos ARC - Getting Ranty!

[ Voor 17% gewijzigd door MP3-Junky op 13-07-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
StephaN900 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 05:05:
[...]

Ja ik kan inderdaad wel apple music/spotify via de sonos app versturen, maar ik zou hem graag ook gebruiken voor alle andere audio vanaf mijn computer.

Maar ik zal gaan kijken naar een andere oplossing. Ben wel dol op de sonos vanwege het formaat/looks en de kwaliteit van het geluid dat ze produceren.
Je kan in de Sonos app of in de Sonos Windows Controller onder Favorieten, Muziekbibliotheek, (gedeelde) mappen op je PC (of NAS of mobiele telefoon) beschikbaar maken. Dan kun je via de Sonos app of controller de content van die mappen afspelen. Werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpZx6ixYfaeIp_LWZ5xcZCAlcvI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iZ3y4sFiCLVhYbXxhrKDle6b.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:49
Twee aanvullingen:
- niet op je iPhone; en
- maximaal 64k nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
MP3-Junky schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Nee, mede door de radio stilte vanuit Sonos ontrend deze problemen, heb ik voorlopig geen vertrouwen meer in Sonos.

Hier trouwens een nog review met dezelfde ervaring als ik: YouTube: Sonos ARC - Getting Ranty!
Ik zit hier ook heel erg in twijfel of alles terug gaat of niet. Ik krijg het geluid gewoon niet lekker ik heb het alleen de andere kant op (lage tonen).

Ik heb er een subwoofer bij, maar dat ding is niet onder controle te krijgen. Soms klinkt hij echt goed (strak en laag) maar dan ineens gaat hij naar een extreme stand en trilt hij als een gek en wil ik direct mijn telefoon pakken om het volume omlaag te zetten, vervolgens mis ik dan daarna weer die lage tonen, dus dan toch maar weer omhoog. De subwoofer werkt ook heel raar, het lijkt alsof steeds softwarematig de crossover wordt veranderd ofzo. Mijn andere subwoofer (SVS SB1000) die 200 euro goedkoper is, draait hier al 2 jaar super stabiel.

Ik weet dat die SVS wel beter is, maar het niet stabiel krijgen van de subwoofer is wel heel irritant. Je wil z'n ding gewoon op een vaste crossover kunnen zetten en niet dat hij allemaal gekke dingen uit gaat halen. Het is ook zo dat als je de sub zachter zet, dat de bas in de ARC direct ophoog gaat. Ook zit is echt heel irritant want de bas uit dat ding is best wel aanwezig en resoneert het als een gek.

Misschien denk ik te simpel, maar uit mijn ervaring is een subwoofer na het instellen, een redelijk dom apparaat wat nagenoeg altijd goed en strak mooi laag moet klinken. (Niet trillerig of een boomy achtige sound)

Mocht iemand tips hebben, dan houd ik me zeker aanbevolen. Ik hoor namelijk wel dat de Sonos sub op sommige momenten redelijk in de buurt komt van de SVS, maar hij doet gewoon rare dingen tijdens films en muziek waardoor ik steeds opnieuw de volumes aan het aanpassen ben.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik denk dat je het al wel weet. Bij twijfel retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Ik heb best tevreden over de arc, maar ben wel benieuwd of dat ligt aan mijn gehoor en eerdere ervaringen, of dat ik een ‘goede’ unit heb.

Mocht er iemand in Groningen wonen met een ‘slechte’ unit, idee om eens bij elkaar te gaan luisteren? Of zelfs arc even meenemen voor mij ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Hi iedereen,

Weet niet of het al gedeed is of dat dit mag.

Vandaag zie ik de Sonos Sub op amazon in de aanbieding.

https://www.amazon.es/ <-- Hier is de sonos sub vandaag net 520,- inclusief verzending.

Uitgerekend gisteren heb ik een tweedehands Sonos Sub gehaald op een paar KM hier vandaan.
Ben er mega tevreden mee, maar had liever een nieuwe gehad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Pepper92 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:59:
Ik heb best tevreden over de arc, maar ben wel benieuwd of dat ligt aan mijn gehoor en eerdere ervaringen, of dat ik een ‘goede’ unit heb.

Mocht er iemand in Groningen wonen met een ‘slechte’ unit, idee om eens bij elkaar te gaan luisteren? Of zelfs arc even meenemen voor mij ook geen probleem.
Ik heb geen idee waar je vandaan komt qua geluid?

Ik had hier al een 3.1 opstelling staan, dus kon het 1 op 1 vergelijken. Het is ook niet dat het heel slecht klinkt, maar met mijn huidige set klinkt het wel echt aanzienlijk beter. Ik kan me dus voorstellen dat als je geen andere referentie hebt, je het geluid goed (genoeg) vindt.

Ik kom echter veel tekort met de ARC. Midtones zijn niet of slecht aanwezig, en de subwoofer doet rare dingen. Daarnaast als er veel gebeurt in een film (actie) en er wordt gesproken. Dan valt de spraak helemaal weg. Het is echt geen kapotte ARC dat ik heb. Het is alleen dat ik het kan vergelijken met mijn huidige set, en dan merk je wat er allemaal wel niet ontbreekt aan de ARC + sub

Het had heel veel gescheeld, als je de center, links en rechts apart in kon stellen op de ARC.

Treble verhogen is namelijk over het algemeen niet de manier om spraak duidelijker te maken, dit doe je simpelweg door je center wat op te schroeven en eventueel een heel klein beetje wat hoge tonen toe te voegen enkel aan de center. Bij de ARC is het alles of niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Wachten... op 14-07-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Je moet je wel beseffen dat Sonos voor een groot deel software aanbiedt. Er kan dus met software nog veel worden aangepast. Die gok kan je nemen.

Is wel een dure gok en je hebt dan geen retourrecht meer toch? Geen idee hoe dat precies zit bij sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Zijn er tweakers die de Five hebben aangeschaft?
Ik overweeg deze aan te schaffen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:57:
Je moet je wel beseffen dat Sonos voor een groot deel software aanbiedt. Er kan dus met software nog veel worden aangepast. Die gok kan je nemen.

Is wel een dure gok en je hebt dan geen retourrecht meer toch? Geen idee hoe dat precies zit bij sonos
Je hebt gewoon 100 dagen recht om uit te proberen en anders geld terug.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
cypress3d schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Je hebt gewoon 100 dagen recht om uit te proberen en anders geld terug.
let wel ff op: die 100 dagen geld bij mij vanaf de besteldatum; niet de leverdatum. scheelde bij mij 1 maand (pre order)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:01
Een Sonos Beam in Duitsland aanschaffen heeft dat nog nadelen voor de functionaliteit?
Vermoed van niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 17-09 14:58
xares schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:10:
Een Sonos Beam in Duitsland aanschaffen heeft dat nog nadelen voor de functionaliteit?
Vermoed van niet?
Nee. Ik heb de playbar uit Duitsland besteld tijdje terug.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:57:

Dat besef ik me....ik koop hem alleen niet alleen voor de software, de Sonos one klinkt zo goed, dat mijn verwachtingen voor de ARC ook wel groot waren. Wellicht had ik teveel verwachtingen

Ik kan dus alleen maar zeggen dat je met losse speakers goedkoper en een heel stuk beter uit bent.

Ik moet nog eens de atmos en DD+ bij iemand gaan testen. Ik krijg nu alleen DD uit de ARC, misschien dat dit de issue met het geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
ivootjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Ik heb geen idee waar je vandaan komt qua geluid?
Van een best aardige 3.0 opstelling (q acoustics 3020 en 3090 center). Na verhuizing past dat echter niet meer, dus ‘moest’ wel voor een bar gaan. En dat klinkt misschien wel beter voor films/series met name door de diepere bas dan de 3020 produceert, en wat minder voor muziek. Maar ik vraag me dus af of anderen teveel hadden verwacht of dat het echt per unit verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Pepper92 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Van een best aardige 3.0 opstelling (q acoustics 3020 en 3090 center). Na verhuizing past dat echter niet meer, dus ‘moest’ wel voor een bar gaan. En dat klinkt misschien wel beter voor films/series met name door de diepere bas dan de 3020 produceert, en wat minder voor muziek. Maar ik vraag me dus af of anderen teveel hadden verwacht of dat het echt per unit verschilt.
Wel heel apart, want ik heb ook 3020 en 3090 (weliswaar met een SVS subwoofer) maar dat klinkt toch echt zowel met muziek als met films echt veel beter dan de Sonos ARC + Sonos sub.

Maar ik snap het opzich wel als je geen subwoofer had dat je de ARC dan goed vindt klinken. Echter weet ik natuurlijk ook niet hoe jij je speakers had afgesteld, want ook dat kan een gigantisch verschil geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
edsandje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:18:
Zijn er tweakers die de Five hebben aangeschaft?
Ik overweeg deze aan te schaffen.
Ik heb mijn twee 'witte' Play:5's (gen 2) vorige week verruild voor twee witte Five's. Puur vanwege de kleur.
Qua geluid exact hetzelfde out of the box. Alleen verschilt het resultaat na Trueplay tuning. Dat heb ik op de Five's geprobeerd, maar uitgeschakeld. Was niet naar mijn zin. Bas en mids verdwenen, treble erg overdreven na het tunen. Maar dat ligt mogelijk aan de S2 software. De Play:5's waren met de S1 software getuned, en Trueplay had een positief effect.
Locatie van de speakers en de gebruikte telefoon (iPhone 8 ) zijn hetzelfde gebleven.

Ik begin te vermoeden dat het Trueplay protocol veranderd is omdat het resultaat lijkt op wat er met de ARC gebeurd volgens velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Masimo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Ik heb mijn twee 'witte' Play:5's (gen 2) vorige week verruild voor twee witte Five's. Puur vanwege de kleur.
Qua geluid exact hetzelfde out of the box. Alleen verschilt het resultaat na Trueplay tuning. Dat heb ik op de Five's geprobeerd, maar uitgeschakeld. Was niet naar mijn zin. Bas en mids verdwenen, treble erg overdreven na het tunen. Maar dat ligt mogelijk aan de S2 software. De Play:5's waren met de S1 software getuned, en Trueplay had een positief effect.
Locatie van de speakers en de gebruikte telefoon (iPhone 8 ) zijn hetzelfde gebleven.

Ik begin te vermoeden dat het Trueplay protocol veranderd is omdat het resultaat lijkt op wat er met de ARC gebeurd volgens velen.
Dank voor je reactie, ik heb nu 2 play:1 en de sub.
True play functie gebruik ik niet, heb geen apple producten dus dat is geen probleem voor mij.
Ik zou dus ook de gen 2 kunnen nemen maar de witte fives zijn mooier. Scheelt wel iets in prijs......

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
ivootjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Wel heel apart, want ik heb ook 3020 en 3090 (weliswaar met een SVS subwoofer) maar dat klinkt toch echt zowel met muziek als met films echt veel beter dan de Sonos ARC + Sonos sub.

Maar ik snap het opzich wel als je geen subwoofer had dat je de ARC dan goed vindt klinken. Echter weet ik natuurlijk ook niet hoe jij je speakers had afgesteld, want ook dat kan een gigantisch verschil geven.
Precies, door het lage komt de arc wat ‘ ‘overweldigender’ over. Heb nu ook rears waardoor je er meer middenin zit. Verder waren de 3020’s ook opgesteld in een stuk grotere woonkamer; zit nu veel dichter bij de tv. Mistte daar echt de lage frequenties. Zoals gezegd voor muziek is het heel wat anders. Heb het verder ook niet 1 op 1 kunnen vergelijken.

Toch wel spijtig hoor want was veel liever voor uitbreiding van die set gegaan, maar ga de 3020s en 3090 niet opstellen op dat stukje van 1m20 wat ik nu kan gebruiken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:59
Als ik de comments hierboven lees kan ik het best true play met een Android toestel installeren?
Ik krijg mijn Arc morgen binnen en heb alles van Apple. Dan maar een Android toestel lenen voor de installatie?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 23:18
Trueplay werkt enkel op iOS devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
edsandje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Dank voor je reactie, ik heb nu 2 play:1 en de sub.
True play functie gebruik ik niet, heb geen apple producten dus dat is geen probleem voor mij.
Ik zou dus ook de gen 2 kunnen nemen maar de witte fives zijn mooier. Scheelt wel iets in prijs......
Hier een tip als je bij ING bankiert. 15% korting, makkelijk verdient. Bijenkorf heeft de witte Five nog voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Pepper92 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Precies, door het lage komt de arc wat ‘ ‘overweldigender’ over. Heb nu ook rears waardoor je er meer middenin zit. Verder waren de 3020’s ook opgesteld in een stuk grotere woonkamer; zit nu veel dichter bij de tv. Mistte daar echt de lage frequenties. Zoals gezegd voor muziek is het heel wat anders. Heb het verder ook niet 1 op 1 kunnen vergelijken.

Toch wel spijtig hoor want was veel liever voor uitbreiding van die set gegaan, maar ga de 3020s en 3090 niet opstellen op dat stukje van 1m20 wat ik nu kan gebruiken 😅
Ja zonde wel opzich, maar ik snap je overweging ook wel hoor, geen versterker meer, geen kabels meer nodig, clean uiterlijk.

Mag ik alleen vragen hoe groot je ruimte nu is dan?
Ik heb namelijk een zithoek van 3 meter breed en 2.5 meter diep (ook echt niet groot) maar daar komen mijn speakers echt super goed tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:06
Vandaag viel me ineens op dat er geen geluid uit 1 van m'n 3 Symfonisk speakers (1x stereopaar in 1 kamer en 1 lamp speaker in 'n andere kamer) kwam. Kijk ik in de Sonos app, blijkt de groep verdwenen. De knop "Groepen" is uitgegrijsd en als ik er op tik zie onderstaande melding. Wat is dit nou weer? Verplicht Sonos je om in minimaal 3 kamers speakers te hebben? WTF!?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q_AlCYYND0pLbiemWBYjKWp3Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kIGpl6SyvPvQx6WeVH7ShuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:36
Polydeukes schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:31:
Wat is dit nou weer? Verplicht Sonos je om in minimaal 3 kamers speakers te hebben? WTF!?
Voor een systeem dat maar uit 2 kamers bestaat, brengt deze feature toch ook nauwelijks voordelen ten opzichte van handmatig groeperen?

Het is vooralsnog niet meer dan een soort "macro" die in het groepen menu automatisch de juiste kamers selecteert, het worden geen zelfstandige streaming targets. Bij twee kamers dus evenveel handelingen om de andere kamer bij te groeperen als het selecteren van een voorgedefinieerde groep.

Zolang Sonos deze feature niet gebruikt om rechtstreeks naar een voorgedefinieerde groep te kunnen streamen of alarmen in zo'n groep af te spelen, mis je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Sjoop1985 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Voor een systeem dat maar uit 2 kamers bestaat, brengt deze feature toch ook nauwelijks voordelen ten opzichte van handmatig groeperen?

Het is vooralsnog niet meer dan een soort "macro" die in het groepen menu automatisch de juiste kamers selecteert, het worden geen zelfstandige streaming targets. Bij twee kamers dus evenveel handelingen om de andere kamer bij te groeperen als het selecteren van een voorgedefinieerde groep.

Zolang Sonos deze feature niet gebruikt om rechtstreeks naar een voorgedefinieerde groep te kunnen streamen of alarmen in zo'n groep af te spelen, mis je niks.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Handmatig groeperen van kamers kan nl ook niet (meer). Als ik kijk op de site van Sonos ziet mijn app er ook anders uit en ontbreken er iconen om te groeperen. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:59
Polydeukes schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:55:
[...]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Handmatig groeperen van kamers kan nl ook niet (meer). Als ik kijk op de site van Sonos ziet mijn app er ook anders uit en ontbreken er iconen om te groeperen. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt niets uit.
Tuurlijk wel, je kunt toch gewoon de kamers aanvinken waar je mee wil groeperen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7DN0i2wW8I19HmTv0RVWl7yRu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/po9YLNedqC5MPmB9wnVgKELf.png?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Serena schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Tuurlijk wel, je kunt toch gewoon de kamers aanvinken waar je mee wil groeperen?

[Afbeelding]
Ik kijk er vast enorm overheen, maar hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Polydeukes schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:27:
[...]
Ik kijk er vast enorm overheen, maar hoe kom ik daar?
Op dit knopje klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY2r5DIuWafDwTAHmU5vvOM7NNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoRT9MqKaQpbgSjaBgLfYu34.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
De Android app ziet er sowieso anders uit en dat knopje heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Polydeukes schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:43:
[...]

De Android app ziet er sowieso anders uit en dat knopje heb ik niet.
Uh, nee???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmE6g1HW_7tAD-pyzCS9RGS4cas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyuZXB7gVgMUsZV5kJkbLfVX.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in Android heb ik dat knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Serena schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Uh, nee???

[Afbeelding]

Ook in Android heb ik dat knopje.
Aaaaah... Check. Gevonden 7(8)7
Dank *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
No offense, maar vind het stiekem altijd wel mooi als mensen heel lomp en hard inkomen en dan blijken niet goed te kijken of niet echt hebben gezocht of er geen oplossing voor hun probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik had eigenlijk gehoopt op 'presets' in de nieuwe versie, dus dat je willekeurige kombinaties van kamers en bronnen kan opslaan.
Dat vind ik wel een gemis t.o.v. bijvoorbeeld Yamaha Musiccast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou zelf graag 'sound profiles' kunnen aanmaken. 1 voor volledig geluid, 1 voor 'nog even tv kijken terwijl iemand anders al ligt te slapen'. Ik zet nu handigmatig de bass en sub een stuk lager, maar dat kan handiger.

Ik kijk 's avonds vaak nog wat youtube channels, maar veel hebben van die kneiterharde intro's met diepe bass

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 15-07-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
ivootjuh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Ja zonde wel opzich, maar ik snap je overweging ook wel hoor, geen versterker meer, geen kabels meer nodig, clean uiterlijk.

Mag ik alleen vragen hoe groot je ruimte nu is dan?
Ik heb namelijk een zithoek van 3 meter breed en 2.5 meter diep (ook echt niet groot) maar daar komen mijn speakers echt super goed tot zijn recht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOgJXwMyFCcfQLfgyEvYVEu7FDE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/99lih42okwWp6iPI9apDkATF.jpg?f=user_large

Langwerpige woonkamer van 3,5 bij 8 meter om en nabij, waarbij dus 3,5x3 ongeveer voor zithoek. Wand waar ik dan tegenaankijk heeft 1m20 en 2m20 van links een deur, tv moet daar dus links van. Enige manier om de losse set daar te plaatsen is letterlijk alle 3 direct onder de tv. Als die deur er niet had gezeten was ik zeker niet voor een soundboard gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Als we toch een wensenlijst gaan maken, dan ook soundpresets (flat, rock, movie, dance, ....) en een uitgebreidere equalizer (op zijn minst 5 kanaals). En, what the heck, DSP presets (living room, concert hall, indoors, outdoors, spatial, ....).
Gaat er helaas niet van komen, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

418O2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:53:
Ik zou zelf graag 'sound profiles' kunnen aanmaken. 1 voor volledig geluid, 1 voor 'nog even tv kijken terwijl iemand anders al ligt te slapen'. Ik zet nu handigmatig de bass en sub een stuk lager, maar dat kan handiger.

Ik kijk 's avonds vaak nog wat youtube channels, maar veel hebben van die kneiterharde intro's met diepe bass
Ik gebruik dan het 'maantje'. 1 tik en bijna alle bas weg. Werkt heerlijk.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
..Christiaan.. schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Ik gebruik dan het 'maantje'. 1 tik en bijna alle bas weg. Werkt heerlijk.
Ja die ken ik, maar dan is het geluid wel heeeel schel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:23
Eergisteren mijn Sonos ARC binnengekregen. Behoorlijk onder de indruk van het geluid.
Truplay met oude Ipad Air gedaan. Heb er wel voor surround 2 One SL bij staan.

Ik kan geen schel geluid of kapotte bas horen. Atmos hoogte kanaal is subtiel aanwezig.
Muziek vind ik prima klinken via de ARC zowel sfeervol als volledig met rear speakers.

Met de korting die ik kreeg (20%) en wat extra "korting" door 2 extra ARC's te verkopen is het wel waar voor z'n geld.. De adviesprijs is wel echt aan de hoge kant. Zo geweldig is het niet voor 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:42
DaveGold schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:11:
...

Met de korting die ik kreeg (20%) en wat extra "korting" door 2 extra ARC's te verkopen is het wel waar voor z'n geld.. De adviesprijs is wel echt aan de hoge kant. Zo geweldig is het niet voor 900 euro
Hoe komt iedereen toch steeds aan die kortingen? Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die full-price heeft betaald :+

Geen wonder dat het zo slecht gaat met Sonos :o

[ Voor 5% gewijzigd door HendrikN op 16-07-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
HendrikN schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Hoe komt iedereen toch steeds aan die kortingen? Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die full-price heeft betaald :+

Geen wonder dat het zo slecht gaat met Sonos :o
Alle zorgmedewerkers kunnen een kortingscode opvragen bij Sonos met bewijs van dienstverband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DaveGold schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:11:
Eergisteren mijn Sonos ARC binnengekregen. Behoorlijk onder de indruk van het geluid.
Truplay met oude Ipad Air gedaan. Heb er wel voor surround 2 One SL bij staan.

Ik kan geen schel geluid of kapotte bas horen. Atmos hoogte kanaal is subtiel aanwezig.
Muziek vind ik prima klinken via de ARC zowel sfeervol als volledig met rear speakers.

Je korting klopt alleen niet helemaal. De korting liep tot 2500 euro. Met 3 ARC's kom ik op 2700 euro, dus 200 euro waar je dan geen korting over krijgt. Ik heb andere spullen gekocht zodat ik nagenoeg op de 2500 euro uitkwam, dan benut je de volledige korting.

Slechts een detail, maar voordat mensen denken dat je een hele reeks ARC kan kopen en verkopen klopt dus niet. Dit geeft je geen verder voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
Ik heb 3 arcs besteld en nog 2 ones al.. korting is 20 procent over max 2500 dus 500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
DaveGold schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Alle zorgmedewerkers kunnen een kortingscode opvragen bij Sonos met bewijs van dienstverband
Is dat nog steeds? En waar kan je de code opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Voor aanbod van producten is er https://tweakers.net/aanbod/

@koendt Volgens mij is de actie voorbij, maar je zou ze natuurlijk even kunnen mailen!

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 16-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Beste tweakers
Ik heb de Samsung KS7000, de Shield en de verse Arc met 2 One’s.
De tv is ingesteld op PCM en alles zit rechtstreeks op de Tv aangesloten.
Als ik Atmos content stream van de Shield krijg ik geen Atmos geluid. ( Denk ik) omdat ik het logo niet in de S2 app zie.
Geluid klinkt overigens top, maar ik zie graag de bevestiging in de app.
Iemand tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveGold
MillZ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:30:
Beste tweakers
Als ik Atmos content stream van de Shield krijg ik geen Atmos geluid. ( Denk ik) omdat ik het logo niet in de S2 app zie.
Iemand tips!
Ik krijg het atmos logo alleen op de IOS app te zien en niet op mijn android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
sharkzor schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:31:
gisteren geupgrade naar S2. Zet de vrouw vanochtend een radio zender aan zoals altijd, krijgt ze eerst een amerikaanse reclame. WTF??
Ik heb sinds een paar dagen ook een reclame voordat de TuneIn-radio start, maar dan gewoon in het Nederlands.

Wel vervelend, is echt jaaaaren zonder geweest. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Beste tweakers
Iemand tips!
De instelling op je tv moet zowieso niet op PCM staan, want dan stuurt je tv het ontvangen audio signaal altijd uit als stereo 2.0.

Ik ben niet bekend met Samsung, maar voor audio passthrough moet er een andere instelling gekozen worden.

Daarnaast vrees ik er ook voor dat Atmos niet via externe bronnen wordt ondersteund op de ARC. Sterker nog, van wat ik heb gelezen her en der wordt het Atmos signaal altijd gecomprimeerd naar 2.0 als het signaal eerst via de tv loopt.

Om volledig van Atmos te kunnen genieten zijn er 2 mogelijkheden:

- gebruik de interne apps van je tv om video af te spelen.

- maak gebruik van een device welke de audio en video splits. De audio stream gaat dan uncompressed direct naar de ARC, en videosignaal gewoon naar de tv.

https://www.hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

DaveGold schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 00:02:
[...]

Ik krijg het atmos logo alleen op de IOS app te zien en niet op mijn android app.
Ik krijg 'm gewoon te zien hoor op m'n android app...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:03
koendt schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
[...]

Is dat nog steeds? En waar kan je de code opvragen?
Vandaag gebeld en de actie is er nog steeds, net de mail binnen om gegevens op te sturen!

Edit 10:54 Heb de code inmiddels al binnen!

[ Voor 9% gewijzigd door Wiz_Kid op 17-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
paul-s83 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:22:
[...]

Daarnaast vrees ik er ook voor dat Atmos niet via externe bronnen wordt ondersteund op de ARC. Sterker nog, van wat ik heb gelezen her en der wordt het Atmos signaal altijd gecomprimeerd naar 2.0 als het signaal eerst via de tv loopt.
Dat hangt van je TV af, niet de Arc, die speelt wat het ontvangt

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

418O2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:53:

Dat zit er toch allang in voor TV?
Zou toch nog even je app checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wootism schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Dat zit er toch allang in voor TV?
Zou toch nog even je app checken ;)
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik zou graag makkelijk willen switchen tussen Sub +1/Bass +1 naar Sub -3/Bass -3.

Hoe heet het wat jij bedoelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
Beste tweakers
Iemand tips!
Voor zover ik heb kunnen vinden kan de KS7000 geen Dolby Digital + afleveren, alleen dolby digital. Zet het signaal dus op dolby en het resultaat is ‘gewone’ 5.1. PCM wordt momenteel niet door Sonos ondersteund, maar dat is wel toegezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
[...]

De instelling op je tv moet zowieso niet op PCM staan, want dan stuurt je tv het ontvangen audio signaal altijd uit als stereo 2.0.

Ik ben niet bekend met Samsung, maar voor audio passthrough moet er een andere instelling gekozen worden.

Om volledig van Atmos te kunnen genieten zijn er 2 mogelijkheden:

- gebruik de interne apps van je tv om video af te spelen.

- maak gebruik van een device welke de audio en video splits. De audio stream gaat dan uncompressed direct naar de ARC, en videosignaal gewoon naar de tv.

https://www.hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/
Je PCM verhaal klopt, maar over externe bronnen niet.

Hier even heel simpel uitgelegd:
Heeft je tv ARC maar is hij van voor 2016, dan is de kans groot dat dolby passthrough niet wordt ondersteund en krijg je alleen 2.0 geluid (wat overigens echt niet mooi klinkt op de ARC)

Heb je een tv van 2016 tot 2018 met ARC, dan is de kans groot(er) dat dolby passthrough wordt ondersteund, maar nog steeds geen zekerheid.

Heb je een tv vanaf 2019, dan is de kans bijna 99%. dat er dolby passthrough wordt ondersteund.

---------------

Het is erg jammer dat tv fabrikanten zo laks zijn met update e.d. mijn tv uit 2016 (Sony kd55x8505) zou makkelijk passthrough moeten kunnen doen. Het is dan ook een hele domme functie, want de tv hoeft letterlijk niks te doen, alleen domweg een signaal doorlaten (wat de HDMI ARC poort kan doen) zie het als een switch, een super dom apparaat wat letterlijk alleen een signaal doorlaat.

Let op klaagzone!
Maar wat doen tv fabrikanten? Steeds meer onzinnige functies toevoegen, zodat je 'smart' tv nog slechter werkt. Ik wou dat een fabrikant een keer de ballen had om echt weer eens een tv te maken. Geen smart functies, maar gewoon alles aanwezig voor randapparatuur en goede HDR support e.d. geen 10 seconden wachttijd met opstarten opdat het een halve pc is geworden met veel te slechte support en processor. Mijn android tv op mijn tv is echt om te huilen.... Prop er of iets van een Nvidia shield in, of doe gewoon geen smart functies en besteed het geld aan een mooie slanke tv die alles ondersteund.

Als die fabrikant een keer komt, dan heeft hij er direct een vaste klant bij, en ik ben dan niet de enige vaste klant denk ik.
Klaagzone vrijgegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

418O2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik zou graag makkelijk willen switchen tussen Sub +1/Bass +1 naar Sub -3/Bass -3.

Hoe heet het wat jij bedoelt?
Letterlijk ‘night mode’
Gebruik het als ik aan het gamen ben ‘s avonds en m’n vriendin al slaapt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVjDkOO_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wootism schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Letterlijk ‘night mode’
Gebruik het als ik aan het gamen ben ‘s avonds en m’n vriendin al slaapt.

[Afbeelding]
Ja, die hadden we al besproken, dan wordt het me allemaal weer net even te schel.

Ik zou het sowieso wel handig vinden als je iets van profielen had. Ik als ik normaal tv kijk dan hoef ik niet dat de sub mee loopt te beuken. Als ik even muziek aanzet of een film kijk weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

418O2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Ja, die hadden we al besproken, dan wordt het me allemaal weer net even te schel.

Ik zou het sowieso wel handig vinden als je iets van profielen had. Ik als ik normaal tv kijk dan hoef ik niet dat de sub mee loopt te beuken. Als ik even muziek aanzet of een film kijk weer wel.
Ah dat is me dan ontgaan.
Wel vreemd, bij mij werkt hij namelijk perfect. De sub wordt ontzien en de mids wordt iets steviger.
Geen top geluid, maar ook geen mopperende vriendin. En dat laatste is natuurlijk goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
ivootjuh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Je PCM verhaal klopt, maar over externe bronnen niet.

Hier even heel simpel uitgelegd:
Heeft je tv ARC maar is hij van voor 2016, dan is de kans groot dat dolby passthrough niet wordt ondersteund en krijg je alleen 2.0 geluid (wat overigens echt niet mooi klinkt op de ARC)

Heb je een tv van 2016 tot 2018 met ARC, dan is de kans groot(er) dat dolby passthrough wordt ondersteund, maar nog steeds geen zekerheid.

Heb je een tv vanaf 2019, dan is de kans bijna 99%. dat er dolby passthrough wordt ondersteund.

---------------

Het is erg jammer dat tv fabrikanten zo laks zijn met update e.d. mijn tv uit 2016 (Sony kd55x8505) zou makkelijk passthrough moeten kunnen doen. Het is dan ook een hele domme functie, want de tv hoeft letterlijk niks te doen, alleen domweg een signaal doorlaten (wat de HDMI ARC poort kan doen) zie het als een switch, een super dom apparaat wat letterlijk alleen een signaal doorlaat.

Let op klaagzone!
Maar wat doen tv fabrikanten? Steeds meer onzinnige functies toevoegen, zodat je 'smart' tv nog slechter werkt. Ik wou dat een fabrikant een keer de ballen had om echt weer eens een tv te maken. Geen smart functies, maar gewoon alles aanwezig voor randapparatuur en goede HDR support e.d. geen 10 seconden wachttijd met opstarten opdat het een halve pc is geworden met veel te slechte support en processor. Mijn android tv op mijn tv is echt om te huilen.... Prop er of iets van een Nvidia shield in, of doe gewoon geen smart functies en besteed het geld aan een mooie slanke tv die alles ondersteund.

Als die fabrikant een keer komt, dan heeft hij er direct een vaste klant bij, en ik ben dan niet de enige vaste klant denk ik.
Klaagzone vrijgegeven
Heb zelf een sony KD55XE9005 uit 2017 en die ondersteund wel dolby digital plus output. Echter alleen via de ingebouwde tv apps. Bij afspelen van een dolby atmos video via usb via de ingebouwde Android Video app zie ik netjes het Atmos logo in de Sonos app verschijnen.

Speel ik dezelfde video af via de ATV 4k, dan wordt dit doorgestuurd als stereo 2.0

Het probleem is dat er in de handshake tussen ARC, tv en externe speler (apple tv 4k, nvidia shield etc.) niet goed bepaald wordt welke audioformaten er ondersteund worden, waardoor de tv automatisch in de standaard stereo passthrough schiet.

En dit zal eigenlijk gelden voor de meeste fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De ATV zit als ik het goed begrepen heb op multichannel PCM,en de Arc ondersteunt dit nog niet (is wel aangekondigd). Dus krijg je stereo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
418O2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Je kan de app Sonosquencr https://apps.apple.com/nl/app/sonosequencr/id967043604 daarvoor gebruiken. Is voor iOS. Geen idee of die er voor Android ook is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP__vKBTS4LRbomiFx0L5aKTDTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10vcCcv8qCLyzy9i8ioSqICi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
[...]

Kan je de tv dan ook omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:22:
De ATV zit als ik het goed begrepen heb op multichannel PCM,en de Arc ondersteunt dit nog niet (is wel aangekondigd). Dus krijg je stereo.
Ik krijg gewoon Dolby uit mijn ATV hoor…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
@Serena Ja, DD gaat wel goed, maar Atmos zou via PCM gaan.

@MillZ @paul-s83 Zo heb ik het begrepen: als je TV eARC heeft zou hij Atmos uncompressed door moeten geven aan de Arc. Gewone HDMI-ARC kan geen uncompressed Atmos doorgeven.

De Arc verwacht een (e)ARC-signaal, dus hij kan niets met een gewoon HDMI-signaal van een bluray-speler of zo. Er is wel een ontwikkelaar bezig om een apparaat te ontwikkelen dat een gewoon HDMI-signaal omzet naar een HDMI-(e)ARC-signaal. Omzeilen gaat dus niet.

Edit: zie https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

[ Voor 37% gewijzigd door Rallye op 19-07-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Ik krijg gewoon Dolby uit mijn ATV hoor…
Ik ook, mits ik de audio settings van Auto wijzig naar Dolby digital 5.1, zodat de ATV altijd geforceerd een DD 5.1 signaal uitstuurt, ipv afhankelijk te zijn wat deze aan ondersteunde formaten via EDID doorkrijgt.

Voor de liefhebbers, hier wat aanvullende info waarom wij met deze ellende zitten. Sonos werkt aan een oplossing maar die wordt pas over enkele maanden uitgerold..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paul-s83 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Ik ook, mits ik de audio settings van Auto wijzig naar Dolby digital 5.1, zodat de ATV altijd geforceerd een DD 5.1 signaal uitstuurt, ipv afhankelijk te zijn wat deze aan ondersteunde formaten via EDID doorkrijgt.

Voor de liefhebbers, hier wat aanvullende info waarom wij met deze ellende zitten. Sonos werkt aan een oplossing maar die wordt pas over enkele maanden uitgerold..
Hier staat audiostructuur gewoon op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Laatst online: 15-09 09:16
Weet iemand of het mogelijk is om kortingscodes toe te passen op Black Friday aanbiedingen? Dus bijv de kortingscode voor Zorgmedewerkers nu aanvragen maar pas gebruiken op Black friday?
De korting voor studenten geld bijvoorbeeld al even, was het mogelijk die te gebruiken op de BF aanbiedingen in 2019?

[ Voor 24% gewijzigd door Laros88 op 21-07-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Laros88 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:08:
Weet iemand of het mogelijk is om kortingscodes toe te passen op Black Friday aanbiedingen? Dus bijv de kortingscode voor Zorgmedewerkers nu aanvragen maar pas gebruiken op Black friday?
De korting voor studenten geld bijvoorbeeld al even, was het mogelijk die te gebruiken op de BF aanbiedingen in 2019?
Korting op korting kan echt nagenoeg nooit (nee dus).

Zie mijn vorige MBR betreffende goederen te koop aanbieden.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 21-07-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@ivootjuh je wil een code aanvragen en die aan iemand geven in ruil voor de helft van de korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Laatste keer: geen V&A op het forum.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 21-07-2020 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16:05
Dus je wil tweedehands goederen verkopen? Daar is de V&A voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
eenvoudige vraag voor de kenners/gebruikers in dit forum... is de aanschaf van een Sonos playbar nieuw of 2e hands nog verstandig gezien de leeftijd vh apparaat en de wetenschap dat er een opvolger uit is?

Ik ben geen audio purist die veel geld wil investeren en met een vrouw erbij en jong kind spreekt vooral het gebruiksgemak (radio en spotify gebruik) met de lagere prijs kijkende op V&A en/of marktplaats.

De playbar lijkt me meest geschikt voor de woonkamer van rond de 30-35m2 i.p.v. een beam?

Tips/ervaringen zijn welkom. zelf ook rustig dit topic eens verder lezen naar goede info

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@yonexfreak het is erg persoonlijk. Ik ben zelf van Playbar over naar Arc en natuurlijk merk je dat er verbeteringen zijn, hoewel er ook veel klachten over zijn. Een Playbar op marktplaats kan zeker nog jaren mee hoor. Ik was eerst ook benauwd toen het nieuws kwam dat Sonos apparaten na een x aantal jaar onbruikbaar maakt door niet meer te updaten. Gelukkig valt dit allemaal mee. Een Beam kan ook een goede optie zijn. Het blijft persoonlijk. Kan een stap zijn naar een leuke surround set met 2x een play1 achter je of zo. Gewoon in stapjes doen. ´t Is allemaal duur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Dank voor je reactie.
Vind zelf 300-400€ (via V&A of marktplaats) een mooi bedrag om mee te beginnen, prettiger dan dan ~900€voor de arc ..
De 1e gedachte om te gaan voor een Playbar i.p.v. de Beam is dat ik me afvraag of een Beam een ruime woonkamer goed kan vullen. Zou alleen zuur zijn als de Playbar binnenkort niet meer ondersteunt wordt

Maar ook hier is denk eerst zelf beiden beluisteren een goed advies aan mezelf gericht :)

[ Voor 9% gewijzigd door yonexfreak op 23-07-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sonos zegt ondersteuning tot tot minstens vijf jaar na uit productie gaan van het model - hun track record is beter. De Playbar is pas uit productie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@yonexfreak is zoeken maar een beam met 2 one s/sl niet een optie? Zijn tweedehands ook goed te vinden, heb je netto een beter geluid en hoeft niet heel veel meer te kosten. Heb je wel actuele hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
@Catch22 alles is een optie :)
Primaire gedachte is nu keuze Playbar (stap 1) om voor de woonkamer goed geluid (radio) te hebben en later een Sonos One erbij voor in de keuken. De keuze Playbar t.o.v. de Beam is vooral een aanname/verwachting dat die de ruime woonkamer voorziet van goed geluid. Wellicht dat mensen met een beam en ruime woonkamer (+30m2) hier ervaringen/gedachten bij hebben of dit ook toereikend is.

Of er later dan nog 2 losse One's bijkomen voor stereo/surround is dan altijd nog een mogelijkheid, maar niet de instap. Ik begrijp dat mensen vaker beginnen met 1 Sonos om dit later uit te breiden vw gebruiksgemak en geluidservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
yonexfreak schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:50:
@Catch22 alles is een optie :)
Primaire gedachte is nu keuze Playbar (stap 1) om voor de woonkamer goed geluid (radio) te hebben en later een Sonos One erbij voor in de keuken. De keuze Playbar t.o.v. de Beam is vooral een aanname/verwachting dat die de ruime woonkamer voorziet van goed geluid. Wellicht dat mensen met een beam en ruime woonkamer (+30m2) hier ervaringen/gedachten bij hebben of dit ook toereikend is.

Of er later dan nog 2 losse One's bijkomen voor stereo/surround is dan altijd nog een mogelijkheid, maar niet de instap. Ik begrijp dat mensen vaker beginnen met 1 Sonos om dit later uit te breiden vw gebruiksgemak en geluidservaring.
Ik heb een woonkamer van +- 30m2 met een open keuken / kookeiland die aangrenzend hieraan is. Beam + Sub heb ik vanaf zithoek / TV en Sonos five vanuit de keuken. Ik heb (nog) nooit gehad dat ik power/volume mistte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
PlayBar gaat nog jaren mee, zeker omdat het in de upgrade-ronde zat naar S2. Dus daar hoef je je niet perse zorgen om te maken nog. Als je nu pas met Sonos begint dan snap ik dat de ARC een tikkeltje te duur is, dus ik zou inderdaad voor PlayBar of Beam gaan, met de afwezig dat playbar oud is maar meer volume levert, terwijl de beam nieuwer is maar wat kleiner.

Ik zou overigens voor een leuke prijs surround speakers erbij zoeken, je gaat daar nog blijer van worden dan een grotere soundbar. Dus de optie van @418O2 is een goede, want een Beam + 2x play1/one is beter dan 1x playbar als je het mij vraagt.

Voor 129 euro kun je bij Sonos een play:1 bestellen (refurb) dus dat kost je 258 voor een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Goed om te lezen. De optie 1 Beam en 2 losse One's is zo te lezen goed om erbij te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Of nog iets goedkoper, een beam met twee Symfonisk plankspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Wij gaan eind van het jaar verhuizen. Gebruiken nu een Beam in onze woonkamer. Erg tevreden met het geluid. In ons volgende huis hebben we meer ruimte, dus we gaan een van de slaapkamers gebruiken als TV kamer. Kamer is 4 bij 3 meter. Niet heel groot dus (groot genoeg voor onze wensen). We zijn niet bepaald audio kenners (vinden een mooi beeld belangrijker - we hebben een LG C9), maar lezen op veel plekken dat een Arc wel echt beter is door oa Atmos ondersteuning. Anderen zeggen weer dat een Sub een enorme toevoeging is. We zouden ook 2x een play1 neer kunnen zetten, maar de bank komt tegen de muur te staan, dus dan zouden ze opgehangen moeten worden. Wat is nou echt de grootste upgrade, of is het uberhaupt onnodig om meer in te zetten naast de Beam? Kamer is vrij klein, dus wellicht is de Beam alleen al goed genoeg? We kijken veel films (vanaf schijfjes - blu-ray en 4k vooral - netflix, Disney +, etc) en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Alwayshappyz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:53:
Wij gaan eind van het jaar verhuizen. Gebruiken nu een Beam in onze woonkamer. Erg tevreden met het geluid. In ons volgende huis hebben we meer ruimte, dus we gaan een van de slaapkamers gebruiken als TV kamer. Kamer is 4 bij 3 meter. Niet heel groot dus (groot genoeg voor onze wensen). We zijn niet bepaald audio kenners (vinden een mooi beeld belangrijker - we hebben een LG C9), maar lezen op veel plekken dat een Arc wel echt beter is door oa Atmos ondersteuning. Anderen zeggen weer dat een Sub een enorme toevoeging is. We zouden ook 2x een play1 neer kunnen zetten, maar de bank komt tegen de muur te staan, dus dan zouden ze opgehangen moeten worden. Wat is nou echt de grootste upgrade, of is het uberhaupt onnodig om meer in te zetten naast de Beam? Kamer is vrij klein, dus wellicht is de Beam alleen al goed genoeg? We kijken veel films (vanaf schijfjes - blu-ray en 4k vooral - netflix, Disney +, etc) en series.
Ik zou sowieso voor de surrounds gaan. De sub maakt het af, maar de rears geven al een veel ruimtelijker gevoel…
Maar serieus? Een TV kamer? Zit je dan überhaupt nog wel in de gewone woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Serena schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Ik zou sowieso voor de surrounds gaan. De sub maakt het af, maar de rears geven al een veel ruimtelijker gevoel…
Maar serieus? Een TV kamer? Zit je dan überhaupt nog wel in de gewone woonkamer?
Bedankt voor de tip d:)b

Ook beneden komt er een tv te staan (onze oude), dus ook daar zullen we nog regelmatig zitten. Eten altijd bij de TV, dus dat blijven we beneden doen. Die TV willen we gebruiken voor simpele series. TV boven dan voor het wat meer ''echte werk'' zeg maar. Ook voor gamen.

Normaliter zouden we er geen slaapkamer voor gebruiken en alles aansluiten in de woonkamer (zoals hier), maar we hebben een kat. Een kat die kabels geweldig vind en die onze vorige tv ook wat beschadigd heeft (wat krassen op het scherm - gelukkig niet zichtbaar bij het kijken). Daarom hebben we in ons huidige appartement een kap over onze TV heen staan als we er niet bij zijn. Ziet er foei lelijk uit, dus dat willen we gewoon niet meer doen. Onze oude TV is dus al beschadigd, dus die durven we wel in de woonkamer neer te zetten. Nieuwe TV houden we graag onbeschadigd :P Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Idd. wel surrounds bij de beam neerzetten, dat maakt echt het "film-gevoel" af.

Ik heb zelf de symphonisk als surround hangen, er is geen hoorbaar verschil met play 1. Maar inclusief de ophangbeugel scheelt het wel weer een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Wederom eens met bovenstaande reacties: voeg eerst surround toe, daar ga je enorm veel verbetering uithalen. Als je dan nog lage tonen mist kun je voor een sub gaan, en als je meer bereik/volume/atmos/etc wil, dan kun je altijd nog upgraden naar een ARC.

Ik zou dus beginnen met de surround :)
Pagina: 1 ... 108 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.