Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 107 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:30
Ik wil mijn eerste Sonos gaan aanschaffen, een Sonos One gen 2.
Deze wil ik binnen gebruiken, maar ook buiten.

We hebben buiten een overkapping, hier wil ik een stroompunt aanleggen en een beugel ophangen, zodat ik hem hoog aan de muur onder de overkapping kan ophangen.

Nu ben ik op zoek naar een beugel waar ik de Sonos One makkelijk, snel en zonder gereedschap aan kan ophangen.
Wanneer ik de Sonos One weer van de beugel haal wil ik hem ook binnen weer normaal plat kunnen neerzetten op bijvoorbeeld het aanrecht of de salontafel.
Ik wil hem niet permanent buiten laten hangen in verband met mogelijke diefstal.

Kunnen jullie mij hier in adviseren ?
Zelf kwam ik uit op de Flexson murbeugel.

https://www.plattetv.nl/i...onos-one-zwart-22469.html

[ Voor 5% gewijzigd door So_Surreal op 01-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
So_Surreal schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:17:
Ik wil mijn eerste Sonos gaan aanschaffen, een Sonos One gen 2.
Deze wil ik binnen gebruiken, maar ook buiten.

We hebben buiten een overkapping, hier wil ik een stroompunt aanleggen en een beugel ophangen, zodat ik hem hoog aan de muur onder de overkapping kan ophangen.

Nu ben ik op zoek naar een beugel waar ik de Sonos One makkelijk, snel en zonder gereedschap aan kan ophangen.
Wanneer ik de Sonos One weer van de beugel haal wil ik hem ook binnen weer normaal plat kunnen neerzetten op bijvoorbeeld het aanrecht of de salontafel.
Ik wil hem niet permanent buiten laten hangen in verband met mogelijke diefstal.

Kunnen jullie mij hier in adviseren ?
Zelf kwam ik uit op de Flexson murbeugel.

https://www.plattetv.nl/i...onos-one-zwart-22469.html
Is de Move dan niet een veel betere keuze?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Laatst online: 15-09 10:30
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Is de Move dan niet een veel betere keuze?
Die is twee keer zo duur, en ik zal hem vaker binnen dan buiten gebruiken.
En overal waar ik hem binnen zal gebruiker is een stopcontact beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
So_Surreal schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Die is twee keer zo duur, en ik zal hem vaker binnen dan buiten gebruiken.
En overal waar ik hem binnen zal gebruiker is een stopcontact beschikbaar.
Ik had hier ook een hele tijd een Play:3 maar nu ik de Move heb zou ik nooit meer terug gaan. Telkens dat gekut met een stekker en het opnieuw opstarten van die Play:3. De move trek je gewoon van z’n Dock, speelt verder en is ideaal. Klinkt ook veel beter dan de Play:1!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
Is er iemand met de combinatie van een Samsung eARC tv en de Sonos Arc? Op internet staan meerdere beschrijvingen van een probleem waarbij de Arc geen geluid produceert wanneer je in de samsung de eARC optie aanzet. Ik heb dat probleem ook en nog geen fix gevonden... Iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Misschien een rare en simpele vraag; ik heb de Beam + 2 rear speakers (symfonisk).
De rear speakers staan eigenlijk direct naast de bank, dus in de 0.6m of minder.

Maar als ik ‘zeg’ dat ze 3m of meer van mijn bank af staan. Komt er opeens veel meer geluid uit. Lijkt dit nou zo, of is dit bij jullie ook?

Ik vind de rear speakers echt lekker bij de tv/film, dus om het harder te hebben kan ik dan beter zeggen dat ze 3m of verder van mijn bank afstaan (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Babel10 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:21:
Misschien een rare en simpele vraag; ik heb de Beam + 2 rear speakers (symfonisk).
De rear speakers staan eigenlijk direct naast de bank, dus in de 0.6m of minder.

Maar als ik ‘zeg’ dat ze 3m of meer van mijn bank af staan. Komt er opeens veel meer geluid uit. Lijkt dit nou zo, of is dit bij jullie ook?

Ik vind de rear speakers echt lekker bij de tv/film, dus om het harder te hebben kan ik dan beter zeggen dat ze 3m of verder van mijn bank afstaan (?)
En waar in de app ‘zeg’ je dat dan? Ik heb die optie helemaal niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:02
frituurvetpet schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:55:
Is er iemand met de combinatie van een Samsung eARC tv en de Sonos Arc? Op internet staan meerdere beschrijvingen van een probleem waarbij de Arc geen geluid produceert wanneer je in de samsung de eARC optie aanzet. Ik heb dat probleem ook en nog geen fix gevonden... Iemand hier wel?
Uit welk jaar is je samsung? ik heb een 2020 model gehad tu7100. en deze had Earc en dat werkt prima.
Nu een Q60 met alleen arc en deze werkt prima met de interne apps en atmos

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Serena schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:55:
[...]

En waar in de app ‘zeg’ je dat dan? Ik heb die optie helemaal niet…
Bij Systeem - Kamer - Audio van Surroundspeakers - Balans van Surround speakers.

Je kan daarboven ook nog de TV op -15 tot +15 zetten. Ik heb ‘m meestal op +5, dat is al harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Babel10 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Bij Systeem - Kamer - Audio van Surroundspeakers - Balans van Surround speakers.

Je kan daarboven ook nog de TV op -15 tot +15 zetten. Ik heb ‘m meestal op +5, dat is al harder.
Ik heb Trueplay uitgevoerd, dan staat de balansoptie uit.
Het volume is een extra percentage.
In de woonkamer staat tv op +10 en muziek op +5.
Op de slaapkamer staat tv op +5.

[ Voor 36% gewijzigd door Serena op 02-07-2020 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Babel10 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Dat is alleen beschikbaar als je geen trueplay hebt uitgevoerd en voor Serena; ja dat is in meters, wat er onderstaat is volume percentage idd.

[Edit] Serena wijzigde terwijl ik antwoordde :)

[ Voor 6% gewijzigd door Damon op 02-07-2020 18:59 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Aha duidelijk. Maar verder niemand ervaring hiermee? Het lijkt me opzich wel logisch dat het geluid harder wordt als je zegt dat de rear speaker 3m ver staat, ipv 0,6m.

Nu kunnen mijn rear speakers dus toch nog harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
merlin1201 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:01:
[...]

Uit welk jaar is je samsung? ik heb een 2020 model gehad tu7100. en deze had Earc en dat werkt prima.
Nu een Q60 met alleen arc en deze werkt prima met de interne apps en atmos
Ook een 2020 model, The Frame van dit jaar. Ik denk dat ik moet wachten op een software-update van samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Babel10 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:28:
Aha duidelijk. Maar verder niemand ervaring hiermee? Het lijkt me opzich wel logisch dat het geluid harder wordt als je zegt dat de rear speaker 3m ver staat, ipv 0,6m.

Het is jouw spul, dus doe ermee wat je wilt. Realiseer je wel dat je dan niet het geluidsbeeld krijgt dat de maker van de films bedoeld heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:55
frituurvetpet schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Ook een 2020 model, The Frame van dit jaar. Ik denk dat ik moet wachten op een software-update van samsung.
Ben jij James007117 op Samsung Community?
https://eu.community.sams...e-Frame-2019/td-p/1771516
Zo niet, dan is er nog iemand met The Frame 2020 en Sonos Arc, waarbij er geen geluid is wanneer eARC wordt aangezet op de TV.

Ikzelf heb The Frame 2019. Geen eARC, maar wel mooi Atmos geluid middels ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
Weet iemand hoe dat werkt met groepen en kamers in de Sonos S2 app? Volgens Sonos zelf moet dit kunnen nadat ik contact heb opgenomen, echter kom ik er nog niet uit. Wat is wil:
1. Bij films kijken: Arc + 2 Fives als achter speakers
2. Bij muziek luisteren: 2 Fives

Als muziek liefhebber wil ik muziek geluid (Spotify) alleen uit de 2 Fives (als stereo paar) en niet uit de Arc. Terwijl ik deze 2 Fives wel als achterspeakers wil gebruiken bij het kijken van films i.c.m. de Arc.

Hoe moet ik dit nu instellen? Onder systeeminstellingen zie ik Groepen grijs geselecteerd. Als ik daar op klik is die functie alleen beschikbaar met drie of meer kamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43
Babel10 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:28:

Kan, maar je kunt dus beter die slider gebruiken die eerder is genoemd (van - naar +). De balans is voor de ... de naam zegt het al: balans. Ofwel, als de linker speaker verder staat dan de rechterspeaker, of andersom. Volgens mij is dat niet het geval bij jou, maar wil je gewoon dat ze harder klinken. In dat geval kun je dus beter de slider gebruiken en de achterspeakers bij film (je kunt zelfs muziek apart selecteren) ergens in de + gooien, totdat jij het beter vindt.

Ik heb de surround speakers ook op +5, omdat ze nu een stuk verder staan dan mijn oude woning, en ik vind het mooier klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
midde036 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:30:
Weet iemand hoe dat werkt met groepen en kamers in de Sonos S2 app? Volgens Sonos zelf moet dit kunnen nadat ik contact heb opgenomen, echter kom ik er nog niet uit. Wat is wil:
1. Bij films kijken: Arc + 2 Fives als achter speakers
2. Bij muziek luisteren: 2 Fives

Als muziek liefhebber wil ik muziek geluid (Spotify) alleen uit de 2 Fives (als stereo paar) en niet uit de Arc. Terwijl ik deze 2 Fives wel als achterspeakers wil gebruiken bij het kijken van films i.c.m. de Arc.

Hoe moet ik dit nu instellen? Onder systeeminstellingen zie ik Groepen grijs geselecteerd. Als ik daar op klik is die functie alleen beschikbaar met drie of meer kamers.
Dat kan niet. Als ik het goed begrijp heb je nu 1 kamer met een ARC + 2 Fives als surround (!) speakers. Dus het is 1 set en 1 kamer. Je kunt niet tussen beide switchen in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
@midde036
Ik bedenk me net een workaround die je misschien wel OK vindt. Daarvoor moet je gebruiken van de surroundinstellingen, waar hierboven toevallig ook al over werd gesproken. Dus;

Sonos app > systeem > Woonkamer (of wat de naam ook is van de kamer met je ARC) > Audio van surroundspeakers

Je zou het volume van muziek op +15 kunnen zetten (dus slider helemaal naar rechts), dan zal je ARC maar matig mee doen als je muziek luistert.. maar volledig uit kan helaas niet. Ik zou het zo eens proberen, kijken of het bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midde036
The Inquisitor schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:02:
@midde036
Je zou het volume van muziek op +15 kunnen zetten (dus slider helemaal naar rechts), dan zal je ARC maar matig mee doen als je muziek luistert.. maar volledig uit kan helaas niet. Ik zou het zo eens proberen, kijken of het bevalt :)
Wow, ja dat werkt heel goed. Super tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@midde036 Of elke keer de Five’s loskoppelen en ze als stereoset samenvoegen bij muziek en weer toevoegen als surround bij films kijken. Maar dat is wel een karweitje. Op de Sonos-fora wordt veel gevraagd om presets hiervoor.

@frituurvetpet Hier wordt op het engelstalige forum van Sonos meer over geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Is de Sonos play:5 gen 3 al beschikbaar in Nederland? Op de site van de mediamarkt, zie ik alleen de oude kleurstelling. Op de site van Sonos zelf wordt hij pas verzonden vanaf 10 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens Sonos heet deze de “Five”. Zie https://www.mediamarkt.nl...nos-five-wit-1661507.html bij de MM. In wit wel uitverkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 03-07-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Rallye schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:56:
Volgens Sonos heet deze de “Five”. Zie https://www.mediamarkt.nl...nos-five-wit-1661507.html bij de MM. In wit wel uitverkocht.
Bedankt, dat verklaard waarom ik hem online niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Nieuwevolger schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Bedankt, dat verklaard waarom ik hem online niet kon vinden.
Bij de Bijenkorf is de zwarte én witte Five nog beschikbaar. Heb ik gisteren 2 witte van binnen gekregen. Komen vanuit magazijn in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
In hoeverre zou ik een sonos playbase met 1 sonos five kunnen combineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

@Nieuwevolger Met welk doel?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik wil de play 5 ten eerst aanschaffen om radio/muziek af te spelen, maar ik ben ook benieuwd of het wat toevoegt bij het kijken van films, als ik hem achter mij plaats. Terwijl de playbase dan voor mij staat onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Tja; het voegt altijd wat toe: extra geluid, maar of je daar zo blij mee moet zijn dat het uit 1 speaker komt? Staat ie recht achter je? En de afstand tussen playbase en play5? Ik heb een Arc met 2x play1 voor surround en afstand tussen arc en play1 is 5 meter.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
..Christiaan.. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:48:
Tja; het voegt altijd wat toe: extra geluid, maar of je daar zo blij mee moet zijn dat het uit 1 speaker komt? Staat ie recht achter je? En de afstand tussen playbase en play5? Ik heb een Arc met 2x play1 voor surround en afstand tussen arc en play1 is 5 meter.
Ik zou hem er recht tegen over kunnen plaatsen, dan zit er 4,8m tussen. In iedergeval bedankt voor je inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

En toch vraag ik mij af of het wat toevoegd dat je voor en achter hetzelfde geluid hebt. Volgens mij klinkt dat voor geen meter...2x play1 als surround is goedkoper en mooier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hmm, snap ik, maar ik schaf de sonos five in eerste instantie aan voor de muziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
Nieuwevolger schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:07:
Hmm, snap ik, maar ik schaf de sonos five in eerste instantie aan voor de muziek.
Je kan 1 play five niet als surround gebruiken want daar heb je er 2 voor nodig. Dus als je 1 speaker wilt combinen in de zelfde groep als je soundbar, dan heb je het probleem dat het geluid niet synchroon loopt. Dus lekker muziek luisteren uit je five (en soundbar kan wel )en films kijken via je soundbar. In de toekomst dan gewoon nog een five erbij kopen (voor stereo) en laten we hopen dat sonos het dan ook eens mogelijk maakt om makkelijk te kunnen switchen van surround bnaar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een thorens platenspeler, een symhonisk speaker van IKEA (by SONOS) , een Vivanco Pre-amp en een Connect van SONOS. Tot nu zijn we er niet in geslaagd muziek via de connect te streamen naar de Symhonisk. Iemand hiervoor een tip?
In principe zou dit moeten kunnen is mij vertelt. Is het wel mogelijk met de genoemde apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:58:
Ik heb een thorens platenspeler, een symhonisk speaker van IKEA (by SONOS) , een Vivanco Pre-amp en een Connect van SONOS. Tot nu zijn we er niet in geslaagd muziek via de connect te streamen naar de Symhonisk. Iemand hiervoor een tip?
In principe zou dit moeten kunnen is mij vertelt. Is het wel mogelijk met de genoemde apparatuur?
Misschien lukt het met deze uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Verwijderd En “zijn we er niet in geslaagd” geeft weinig handvatten voor hulp. Wat heb je al geprobeerd? Waar gaat het dan mis? Werk je met de S1 of de S2-app, of beide? Dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 16-09 08:26
Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:58:
Ik vind dit een fascinerende optie. Zelf (nog) niet geprobeerd. Ben nog naar een Platenspeler aan het kijken, een met USB is dan wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Jasper1975 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Ik vind dit een fascinerende optie. Zelf (nog) niet geprobeerd. Ben nog naar een Platenspeler aan het kijken, een met USB is dan wel interessant.
Die oplossing werkt prima! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:47
JeroenGans schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Die oplossing werkt prima! ;)
Welke USB-geluidskaart gebruik je, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Creditcard is zojuist belast voor de Sonos Arc, dus denk dat ie ook zo verzonden gaat worden :)

Verder geinige Raspberry Pi oplossingen de laatste tijd. Toch eens overwegen om zelf ook te gaan knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08 16:27
Pepper92 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:51:
Creditcard is zojuist belast voor de Sonos Arc, dus denk dat ie ook zo verzonden gaat worden :)
Zou mooi zijn! Wanneer heb je de order geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
HendrikN schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Welke USB-geluidskaart gebruik je, als ik vragen mag?
Ik heb de platenspeler met USB poort rechtstreeks aan de PI hangen.
Heb dus geen ervaringen met een externe geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 16-09 08:26
JeroenGans schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Ik heb de platenspeler met USB poort rechtstreeks aan de PI hangen.
Heb dus geen ervaringen met een externe geluidskaart.
Heb je een Pro-ject toevallig? Daar zit ik aan te denken. twijfel nog een beetje. Weet je of dit ook werkt met de Nieuwe S2 app van Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickfolkerts
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09-2020
@Pepper92 Precies het zelfde bij mij. Alleen nog geen T&T code ontvangen...

#Besteld op 15 Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Pete2620 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Zou mooi zijn! Wanneer heb je de order geplaatst?
17 juni.
Hoop dat ik geen last heb van het bass-probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 21:03
En het treble, high pitch probleem (13 pagina's and counting): https://en.community.sono...rc-metallic-sound-6843110

Ik heb overigens ook de Arc en ik moet zeggen dat de playbar wel wat voller en minder schel klinkt in het middengebied.

[ Voor 29% gewijzigd door Anteros op 07-07-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickfolkerts
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09-2020
@Pete2620 Wanneer heb jij de ARC besteld. Veel plezier ermee alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
Rickfolkerts schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:19:
@Pete2620 Wanneer heb jij de ARC besteld. Veel plezier ermee alvast !
15 juni!

Geen sonos ervaring en wel de posts gelezen over de metallic sounds / scherpe stemmen. Hopelijk geen last van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Modbreak:Via deze weg even aandacht vragen voor de Topic Warning. Levertijden vallen daar ook onder. Posts als "Ik heb hem ook besteld" voegen ook niet veel toe. Thnx!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anteros schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:26:
En het treble, high pitch probleem (13 pagina's and counting): https://en.community.sono...rc-metallic-sound-6843110

Ik heb overigens ook de Arc en ik moet zeggen dat de playbar wel wat voller en minder schel klinkt in het middengebied.
Ik volg dit topic op Sonos ook al een tijdje, heb er zelf ook last van met mijn Arc. Het meest frustrerende is nog wel dat er totaal geen reactie van Sonos komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
MP3-Junky schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:44:
[...]

Ik volg dit topic op Sonos ook al een tijdje, heb er zelf ook last van met mijn Arc. Het meest frustrerende is nog wel dat er totaal geen reactie van Sonos komt....
Volgens mij een tijdje geleden al eens ter sprake gebracht. Er is een wezenlijk verschil in geluid als je Trueplay met een nieuwe of oude iPhone/iPad hebt uitgevoerd.
In eerste instantie met de iPhone XS Max gedaan, klonk ‘blikkerig’. Opnieuw gedaan met een 1e gen iPad Pro, nu een mooi vol geluid. Heeft blijkbaar iets met de microfoons in de iPhone/iPad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Volgens mij een tijdje geleden al eens ter sprake gebracht. Er is een wezenlijk verschil in geluid als je Trueplay met een nieuwe of oude iPhone/iPad hebt uitgevoerd.
In eerste instantie met de iPhone XS Max gedaan, klonk ‘blikkerig’. Opnieuw gedaan met een 1e gen iPad Pro, nu een mooi vol geluid. Heeft blijkbaar iets met de microfoons in de iPhone/iPad te maken.
ja en nee, het klopt dat het met een nieuwe iphone en trueplay nog veel erger wordt. Maar treulplay ook met een oude iphone (in mijn geval een 7) en zelfs met trueplay uitgeschakeld geeft de Arc een nogal schel/"bright" geluid af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik vraag me überhaupt hoe Trueplay werkt. Ik snap natuurlijk wel de essentie, het creeren van een vlakkere frequentiecurve in de ruimte waar je luistert, maar dat is dan ook alles.

Vier maanden geleden kocht ik een setje Play:5's (Gen 2) voor in de woonkamer. Gekoppeld als stereopaar. Trueplay uitgevoerd met toen nog de S1 app op mijn iPhone 7. Mooi resultaat, geluid werd er inderdaad beter op. Nog ietsje aangepast met de EQ, en tevreden.

Inmiddels heb ik sinds vorige week twee Five's hier staan als vervangers van de Play:5's. Met slechts klein verlies verkocht overigens. De Five's geven hetzelfde geluid out of the box als de Play:5's.
Enfin, ook weer Trueplay uitgevoerd, nu dus met de S2 app op dezelfde iPhone 7.
Resultaat is niet om aan te horen. Erg schel geluid, bassen én midrange verdwenen. Niet goed te krijgen met de EQ. Trueplay uitgeschakeld en terug naar fatsoenlijk geluid.

Dus is er mijns inziens meer aan de hand. De ruimte is niks veranderd en de Five's staan op dezelfde plek als voorheen de Play:5's. Mijn verdacht gaat uit naar de nieuwe software (de app of speaker firmware) of naar de microfoons van de nieuwe generatie speakers.

Ik zou in plaats van Trueplay liever sound (of DSP) presets hebben i.c.m. een uitgebreidere EQ met op zijn minst de midrange erbij. Dan kan je het geluid beter naar eigen smaak instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 08-07-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb sinds de S2 app vaker een ‘plop’ in mijn linker rear One. Als de tv even op pauze staat hoor ik ineens een kraak/plop, kan het niet echt omschrijven.
Het is ook niet een eenmalig iets, echt al tientallen keren gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
Net even de ARC getest, holy shit wat een ding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 08:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Pete2620 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:14:
Net even de ARC getest, holy shit wat een ding!
Hier ook geïnstalleerd. Geen gekke bas geluiden of schelle tonen. Ging vrij vlekkeloos. Ook even getest met wat Dolby Vision met Dolby Atmos filmpjes. Echt gaaf. Heb surroundopstelling met Ones en een sub. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
Hier ook de Arc geïnstalleerd inclusief 2 ones. Topgeluid en ik heb het bass probleem nog niet ondervonden. Moet m nog tunen, maar de rears hangen nog niet op de goede plek.

Tot nu toe dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
Masimo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:48:
Ik vraag me überhaupt hoe Trueplay werkt. Ik snap natuurlijk wel de essentie, het creeren van een vlakkere frequentiecurve in de ruimte waar je luistert, maar dat is dan ook alles.

Vier maanden geleden kocht ik een setje Play:5's (Gen 2) voor in de woonkamer. Gekoppeld als stereopaar. Trueplay uitgevoerd met toen nog de S1 app op mijn iPhone 7. Mooi resultaat, geluid werd er inderdaad beter op. Nog ietsje aangepast met de EQ, en tevreden.

Inmiddels heb ik sinds vorige week twee Five's hier staan als vervangers van de Play:5's. Met slechts klein verlies verkocht overigens. De Five's geven hetzelfde geluid out of the box als de Play:5's.
Enfin, ook weer Trueplay uitgevoerd, nu dus met de S2 app op dezelfde iPhone 7.
Resultaat is niet om aan te horen. Erg schel geluid, bassen én midrange verdwenen. Niet goed te krijgen met de EQ. Trueplay uitgeschakeld en terug naar fatsoenlijk geluid.

Dus is er mijns inziens meer aan de hand. De ruimte is niks veranderd en de Five's staan op dezelfde plek als voorheen de Play:5's. Mijn verdacht gaat uit naar de nieuwe software (de app of speaker firmware) of naar de microfoons van de nieuwe generatie speakers.

Ik zou in plaats van Trueplay liever sound (of DSP) presets hebben i.c.m. een uitgebreidere EQ met op zijn minst de midrange erbij. Dan kan je het geluid beter naar eigen smaak instellen.
Ik moet Trueplay nog doen, maar na al die berichten denk ik dat ik het zo laat en Trueplay dus niet ga doen. Ik vind de Arc en 2x Fives al erg goed klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
midde036 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Ik moet Trueplay nog doen, maar na al die berichten denk ik dat ik het zo laat en Trueplay dus niet ga doen. Ik vind de Arc en 2x Fives al erg goed klinken.
Je kan het allicht proberen, met de Fives althans. Je hebt altijd de optie om het resultaat van de Trueplay tuning uit te schakelen. Ik durf echter niet te zeggen of dat ook voor de ARC geldt.

Ik ga zelf eens wat experimenteren. Ik ga m'n Fives eens op een andere plek en in andere ruimtes zetten, om ze vervolgens te "Trueplayen". Eens kijken of de resultaten daadwerkelijk verschillen.

Wat me trouwens nog opviel. Aan het einde van de Trueplay cyclus, spelen de speaker een soort van afsluitende track af. Heeft iets weg van het eind van de Dolby Digital demo in de bioscoop. Je hoort dan zo'n diep rommelende, maar erg zuivere, wegfadende sound. Ik dacht toen "WoW' dat belooft wat. Helaas pindakaas, de speakers klonken dit keer voor geen meter na het tunen ondanks de goed klinkende eind-tune. Dat leidt me tot de conclusie dat het er zeker in zit, maar hoe krijg je het eruit?

[ Voor 44% gewijzigd door Masimo op 08-07-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:19
Weet iemand welke films/apps je kunt kijken/gebruiken op de Nvidia shield on Dolby Atmos te luisteren. Ik wilde even het een en ander testen, maar we kijken alles via de Nvidia shield.
Ik zie alleen nergens in de Sonos app staan of hij Dolby digital of atmos afspeelt.

Zou hij DD overigens ook aan moeten geven als hij dit afspeelt?

De reden is dat ik nog totaal niet tevreden ben met het geluid, maar aangezien iedereen zo positief is over de Sonos arc, kan het bijna niet anders zijn dat het nog niet klopt hier qua settings.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

ivootjuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:54:
Weet iemand welke films/apps je kunt kijken/gebruiken op de Nvidia shield on Dolby Atmos te luisteren. Ik wilde even het een en ander testen, maar we kijken alles via de Nvidia shield.
Ik zie alleen nergens in de Sonos app staan of hij Dolby digital of atmos afspeelt.

Zou hij DD overigens ook aan moeten geven als hij dit afspeelt?

De reden is dat ik nog totaal niet tevreden ben met het geluid, maar aangezien iedereen zo positief is over de Sonos arc, kan het bijna niet anders zijn dat het nog niet klopt hier qua settings.
https://www.dolby.com/abo...ide/dolby-atmos-trailers/

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Vind zelf de Amaze (Lossless-ATMOS) erg gaaf klinken.

[ Voor 6% gewijzigd door Miesjh op 09-07-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Maar er zijn geen films die ik via Amazon prime of Netflix kan kijken met Dolby atmos op de Nvidia shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

ivootjuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Maar er zijn geen films die ik via Amazon prime of Netflix kan kijken met Dolby atmos op de Nvidia shield?
https://www.highdefdigest...r-andor-dolby-atmos/42751

6 Underground trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Dat gaat het al makkelijker maken in het vinden. Ik zie alleen geen Dolby atmos staan in de app. Ik mag toch wel hopen dat de Netflix app op de Shield atmos passthrough ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ok hoop echt dat iemand mij kan helpen, ik blijf maar stereo 2.0 geluid krijgen uit de Sonos ARC + sub (onder mijn systeem in de Sonos app)

Hoe krijg ik nou Dolby surround werkend?
Ik heb in mijn sony tv met ARC de instelling op auto1 gezet (dat lijkt op audio passthrough) en in de Nvidia shield de settings op auto en op handmatig geprobeerd. De app blijft maar zeggen dat hij stereo 2.0 ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
ivootjuh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:20:
Ok hoop echt dat iemand mij kan helpen, ik blijf maar stereo 2.0 geluid krijgen uit de Sonos ARC + sub (onder mijn systeem in de Sonos app)

Hoe krijg ik nou Dolby surround werkend?
Ik heb in mijn sony tv met ARC de instelling op auto1 gezet (dat lijkt op audio passthrough) en in de Nvidia shield de settings op auto en op handmatig geprobeerd. De app blijft maar zeggen dat hij stereo 2.0 ontvangt!
Welk model Sony tv heb je?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Earzz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Welk model Sony tv heb je?
De:
https://www.sony.nl/elect...d-55x8508c/specifications

Als ik overigens een film afspeel via de Netflix app op de tv zelf, dan krijg ik wel Dolby digital. Via de Netflix app op de Shield krijg ik dus stereo 2.0 en ook op de prime app etc.

Ik krijg het trouwens allemaal niet te zien bij "now playing" in de Sonos app, ik moet echt naar "settings" en dan "over mijn systeem" om te zien wat de status is. Ook zoiets raars!

Ik heb alles negelopen op de shield, en ervoor gezorgd dat de audio op auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ik denk dat je TV het signaal niet doorgeeft, waarschijnlijk zet hij het gewoon om in 2.0 PCM.
TV apps doen het dat wel gewoon, dit is dus gewoon een passthrough probleem.
Zelf heb ik nog een Panasonic plasma uit 2011 en die heeft hetzelfde probleem, daarom heb ik zelf nog geen Arc gekocht.
Je kan voorkomen om een andere tv te kopen door middel van een HDFury Arcana, ik ga met de tijd gewoon een andere tv aanschaffen aangezien ik de Arcana veel te duur vind en het gewoon niet zo’n “charmante” oplossing vind vanwege de extra kabels.

[ Voor 14% gewijzigd door Earzz op 10-07-2020 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Earzz schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 05:52:
Ik denk dat je TV het signaal niet doorgeeft, waarschijnlijk zet hij het gewoon om in 2.0 PCM.
TV apps doen het dat wel gewoon, dit is dus gewoon een passthrough probleem.
Zelf heb ik nog een Panasonic plasma uit 2011 en die heeft hetzelfde probleem, daarom heb ik zelf nog geen Arc gekocht.
Je kan voorkomen om een andere tv te kopen door middel van een HDFury Arcana, ik ga met de tijd gewoon een andere tv aanschaffen aangezien ik de Arcana veel te duur vind en het gewoon niet zo’n “charmante” oplossing vind vanwege de extra kabels.
Maar ik praat hier over een tv van nog geen 5 jaar oud..... Die moet toch op z'n minst wel Dolby digital door kunnen sturen? Er is tenslotte ook een auto1 auto2 en PCM optie in de settings.

Er wordt overal wel vermeld dat als je tv ARC heeft dat het bijna zeker wel moet werken. Zelfs met optical zou Dolby digital wel moeten werken toch? Wat is anders überhaupt het nut geweest van ARC op deze tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Hier een lijstje van Neflix titels. Áls Atmos doorgegeven word, zie je dat 100% in je app staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
..Christiaan.. schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:20:
Hier een lijstje van Neflix titels. Áls Atmos doorgegeven word, zie je dat 100% in je app staan.

Dank je, maar ik heb ondertussen dus al heel wat af gespeeld, maar alles blijft op stereo 2.0 staan in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Als je Netflix op je Sony tv hebt dan durf ik je te garanderen dat je wel een niet stereo signaal naar je Arc krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Earzz schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:22:
Als je Netflix op je Sony tv hebt dan durf ik je te garanderen dat je wel een niet stereo signaal naar je Arc krijgt.
Klopt, dat had ik eerder al vermeld.... Prime en Netflix op de tv zelf werken wel gewoon.

Echter hebben veel mensen een ps4, apple tv, Nvidia shield, blueray etc. Dit zou dan allemaal niet werken?

Als dat zo is dan gaat alles weer terug naar Sonos ben ik bang, maar kan het me nauwelijks voorstellen dat het niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@ivootjuh Wat werkt en wat niet verschilt per TV. Bij mijn Samsung UE46D8000 (uit 2011) moest ik om surround te krijgen voor de Mede8er een edid faker tussenschakelen en voor de PS4 een extractor/embedder (om het geluidssignaal van de optische uitgang in te mixen op de HDMI). Bij mijn huidige QE65Q90 zijn beide apparaatjes niet nodig en werkt het “out of the box”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 15:21
ivootjuh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Klopt, dat had ik eerder al vermeld.... Prime en Netflix op de tv zelf werken wel gewoon.

Echter hebben veel mensen een ps4, apple tv, Nvidia shield, blueray etc. Dit zou dan allemaal niet werken?

Als dat zo is dan gaat alles weer terug naar Sonos ben ik bang, maar kan het me nauwelijks voorstellen dat het niet werkt!
Hier lukt het ook niet met een Apple TV 4k en NUC met Kodi op een Samsung UE46F6640 uit 2013. Heb sterk het idee dat via HDMI geen Dolby Digital Passthrough werkt op deze TV. Dus alleen Stereo 2.0.
Volgens mij werkt Dolby Digital wel op de SPDIF-uitgang van de TV, maar daar heb ik geen zin in.
De Netflix app op de TV geeft dan wel weer Dolby Digital 5.1 door naar de Sonos Arc.

Dus nieuwe TV gaat er wel komen over niet al te lange tijd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door loyske op 10-07-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Rallye schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:
@ivootjuh Wat werkt en wat niet verschilt per TV. Bij mijn Samsung UE46D8000 (uit 2011) moest ik om surround te krijgen voor de Mede8er een edid faker tussenschakelen en voor de PS4 een extractor/embedder (om het geluidssignaal van de optische uitgang in te mixen op de HDMI). Bij mijn huidige QE65Q90 zijn beide apparaatjes niet nodig en werkt het “out of the box”.
Maar waar haal je deze info vandaan?

Tot nu toe heb ik nou niet echt een premium gevoel bij sonos.... Hun kunnen dus alleen maar controleren of het signaal goed is, maar het aansluiten van randapparatuur e.d. zoals de Nvidia shield, daar kunnnen ze niks over zeggen (heb ze net aan de telefoon gehad). Ze kunnen ook niks zeggen over compatibiliteit m.b.t. tvs etc. Of wat je nog meer kunt doen.

Ik heb net ook nog geprobeerd om de Shield aan te sluiten met de optical kabel, maar nog steeds krijg ik 2.0

Ik heb net ook nog een keer gekeken op de versterker door de Shield daar weer op aan te sluiten. Hij geeft dan netjes DD+ aan als signaal, dus het wordt goed verstuurd naar de tv. En ik weet dat de tv het door kan sturen, aangezien de apps op de tv zelf wel werken.

Als dit spul echt alleen maar werkt met recente tv's om Dolby digital te krijgen, dan ben ik er wel klaar mee. Ik vertik het om me te verplichten een nieuwe tv te kopen ......ik hoop oprecht dat iemand DE oplossing heeft zodat op z'n minst dolby surround werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 21:03
@ivootjuh Het is geen garantie dat als je TV wel werkt met DD via de apps, dat deze dan ook DD door kan sturen van een HDMI naar de ARC uitgang. Samsung heeft dit na veel geklaag uiteindelijk mogelijk gemaakt voor mijn TV (65KS9500), maar eerst werkte dat dus ook niet (alleen stereo).

Soms is het mogelijk dat de TV wel via SPDIF DD door kan geven van een HDMI-ingang maar dat moet je dan wel expliciet aangeven in de TV (althans bij die van mij).

Sonos heeft idd een domme keuze gemaakt door maar 1 HDMI ARC ingang te maken, maar in jouw geval kan je beter klagen bij de TV fabrikanten. Hier kan Sonos weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Anteros schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:18:
@ivootjuh Het is geen garantie dat als je TV wel werkt met DD via de apps, dat deze dan ook DD door kan sturen van een HDMI naar de ARC uitgang. Samsung heeft dit na veel geklaag uiteindelijk mogelijk gemaakt voor mijn TV (65KS9500), maar eerst werkte dat dus ook niet (alleen stereo).

Soms is het mogelijk dat de TV wel via SPDIF DD door kan geven van een HDMI-ingang maar dat moet je dan wel expliciet aangeven in de TV (althans bij die van mij).

Sonos heeft idd een domme keuze gemaakt door maar 1 HDMI ARC ingang te maken, maar in jouw geval kan je beter klagen bij de TV fabrikanten. Hier kan Sonos weinig aan doen.
Ook net optical geprobeerd, maar nergens een optie buiten de auto1 auto2 en PCM opties. Om iets anders door te geven.

Al is optie "auto1" eigenlijk gewoon wat hij moet doen, maar dat werkt dus niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@loyske Is bij de Apple TV niet het probleem dat die Atmos doorstuurt in PCM, waar Sonos (nog - het is wel aangekondigd) niet mee kan omgaan?

@ivootjuh De maatregelen om op mijn oude TV toch surround te krijgen had ik van het engelstalige Sonos-forum.

Sonos kiest voor eenvoud: aansluiten van één kabel en alles werkt. En in de meeste gevallen is dat ook zo. Daarmee maakt Sonos zichzelf (en de kopers van de devices) echter wel kwetsbaar voor de gemakeerde wijze waarop veel fabrikanten HDMI-ARC, eARC en HDMI-CEC implementeren. Juist de meer veeleisende klant loopt hiertegen aan. Al is dus mijn ervaring dat een nieuwere TV beter werkt dan een oudere.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 15:21
Rallye schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:04:
@loyske Is bij de Apple TV niet het probleem dat die Atmos doorstuurt in PCM, waar Sonos (nog - het is wel aangekondigd) niet mee kan omgaan?
Zou goed kunnen ja!
Gebruik ook een NUC met Kodi, met wat instellingen gespeeld, maar ook met deze lukt het niet. Dus ik ga ervan uit dat de TV geen Dolby Digital Passthrough heeft via HDMI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pete2620
Vanavond frozen 2 en planet earth gekeken op m'n C9 + ARC: beiden dolby atmos en hier komt de ARC echt tot z'n recht! Echt waanzinnig die soundstage! Echt een muur van geluid en het lijkt overal vandaan te komen <3!

Overdag veel muziek geluisterd en ook dit klinkt echt fantastisch. Ik snap dat sommigen hem misschien wat aan de 'felle' kant vinden, maar ik vind het zeker niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Over dat “felle” gesproken: Ik heb gisteren halverwege tv kijken de Arc uitgezet. Ik ben verbijsterd wat een rust dit gaf voor mijn oren. Uit mijn zeer matige tv speakers komen de stemmen prettiger naar voren dan uit de “schelle” arc.

Wacht nog even op een eventuele fix vanuit Sonos (al heb ik daar momenteel weinig vertrouwen in gezien de radio stilte vanuit Sonos.) anders gaat hij retour.

Helaas ik heb er erg naar de Arc uitgekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door MP3-Junky op 11-07-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik vraag me wel af of het om een bepaalde serie gaat of dat alle ARC's dat probleem hebben.
Ik ervaar namelijk totaal geen problemen qua geluid en het klinkt allemaal veel beter dan de playbar.
Overigens heb ik genoeg vertrouwen in Sonos dat zij met een fix komen, of in het ergste geval met een omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
Ja ik heb ook 0 klachten. Ik vraag me af of er hetzelfde bedoelen met 'fel' en 'schel': ik heb nooit dat het niet om aan te horen is, alleen dat sommige hoge tonen in muziek soms wat 'over emphasized' zijn, maar dit is heel minimaal en maakt het zeker niet slecht en doet me al helemaal niet overwegen om hem terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14
mitchel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:38:
Kan iemand mij advies geven. In de meter kast heb ik de ziggo router en in onze woonkamer een Ziggo WiFi booster die 2.4ghz en 5ghz heeft. Nu zitten 2 Sonos ones en de Sonos arc op de 2,4ghz in de woonkamer. Wil ik muziek naar de Sonos streamen dan gaat het redelijk als het via de 2.4ghz WiFi gaat. Echter als ik in de slaapkamer op de WiFi zit of mijn mobiel maakt in de woonkamer verbinding met de slaapkamer WiFi dan kan ik niet verbinden met de Sonos app. Switchen naar de 2.4ghz WiFi werkt meestal ook niet. De enige oplossing lijkt de router te resetten en de telefoon of iPad gelijk met 2.4ghz te verbinden. Nu is mijn vraag of ik een aanpassing kan doen in Sonos of in mijn netwerk zodat ik ook gewoon in de slaapkamer Of van het 5ghz WiFi mijn Sonos apparatuur in de woonkamer kan besturen.
Heb je inmiddels een oplossing hiervoor ontdekt?
Zit met precies hetzelfde probleem.
Ook de Google Home Hub verliest zijn verbinding met Sonos omdat ze na een nachtje (vaak) niet meer te benaderen zijn.
Overigens stuurt Ziggo een nieuw accespoint op maar ik weet niet of dat de oplossing biedt.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
MP3-Junky schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:27:
Over dat “felle” gesproken: Ik heb gisteren halverwege tv kijken de Arc uitgezet. Ik ben verbijsterd wat een rust dit gaf voor mijn oren. Uit mijn zeer matige tv speakers komen de stemmen prettiger naar voren dan uit de “schelle” arc.

Wacht nog even op een eventuele fix vanuit Sonos (al heb ik daar momenteel weinig vertrouwen in gezien de radio stilte vanuit Sonos.) anders gaat hij retour.

Helaas ik heb er erg naar de Arc uitgekeken.
Met of zonder Trueplay? Dat schijnt nogal een (negatief) effect te hebben. Trueplay accentueert de hoge tonen enorm bij de ARC.
Hier een interessant filmpje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MillZ schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Ook de Google Home Hub verliest zijn verbinding met Sonos omdat ze na een nachtje (vaak) niet meer te benaderen zijn.
Overigens stuurt Ziggo een nieuw accespoint op maar ik weet niet of dat de oplossing biedt.
Ik heb het opgelost door een utp kabel in de arc te stoppen. De arc heeft hierdoor een eigen Sonos netwerk opgezet en alle Sonos one speakers zijn daar ook mee verbonden. Ik heb alle accespoints dezelfde ssid naam en wachtwoord gegeven. Ook geen onderscheid in naam voor de 2.4 en 5ghz netwerken en nu werkt alles perfect. Ik kan ook van kamer naar kamer lopen met mijn mobiel op WiFi zonder van netwerk te hoeven switchen. En door bovenstaande kan ik ook de Sonos speakers vanuit andere kamers besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Weet iemand of het mogelijk is om de SONOS Sub aan meerdere zones toe te voegen? Ik heb een subwoofer die in dezelfde kamer staat, maar wil hem gebruiken voor zowel de ARC als de Sonos one die ik heb staan

Als ik dus tv kijk via de ARC dat dan de subwoofer meedoet, en als ik muziek luister via de Sonos one, dat de subwoofer deze dan overneemt.

Is die mogelijkheid er, want ik kan nergens een optie vinden in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Masimo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Met of zonder Trueplay? Dat schijnt nogal een (negatief) effect te hebben. Trueplay accentueert de hoge tonen enorm bij de ARC.
Hier een interessant filmpje
Zelfs met trueplay uit heb ik er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Pete2620 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:32:
Ja ik heb ook 0 klachten. Ik vraag me af of er hetzelfde bedoelen met 'fel' en 'schel': ik heb nooit dat het niet om aan te horen is, alleen dat sommige hoge tonen in muziek soms wat 'over emphasized' zijn, maar dit is heel minimaal en maakt het zeker niet slecht en doet me al helemaal niet overwegen om hem terug te brengen.
Tja mogelijk zijn mijn oren niet zo fine tuned, eigelijk zou iemand bij wie het niet goed klinkt eens moeten luisteren naar mijn systeem om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
rtings noemt het ook in hun review
The stereo frequency response of the Sonos Arc soundbar is mediocre. It lacks bass, and because of its overemphasized treble, it sounds bright and a bit piercing. Unfortunately, you can only tweak the volume of the bass and treble ranges as you don't have access to a proper EQ. Also, note that we tested this soundbar after calibrating it using the room correction feature.
Overigens denk ik dat de akoestiek van de ruimte ook een grote rol speelt. En verklaart waarom sommige er meer last van hebben dan anderen. En ook je gehoor natuurlijk.

Begin er steeds meer aan te denken dat Sonos dit express gedaan heeft om het Atmos en surround effect beter te laten werken. Hoge tonen weerkaatsen beter op muren en plafonds. Dat kan dan betekenen dat Sonos het niet gaat aanpassen 😡

[ Voor 32% gewijzigd door MP3-Junky op 11-07-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Maar heb jij dan ook last van die bas die klinkt als een kapotte woofer?
Of is dat een geheel ander probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Dat is een ander probleem. Ik denk dat ik er af en toe wel last van heb, maar het “schelle” geluid heb ik altijd last van.

Overigens hebben beide problemen een eigen inmiddels allebei een erg lang topic Op het Engelstalige forum van Sonos. Beide topics worden overigens al een tijdje doodgezwegen door Sonos. Dat laatste is iets wat me of het meest irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier nog een sonos play: 3 liggen die ik eigenlijk niet gebruik. Nu dacht ik wellicht leuk om als pc speaker te gebruiken voor mijn macbook.

Echter na wat research gedaan te hebben kan ik concluderen dat die alleen kan dmv de betaalde app audio cast en daar zit een behoorlijke delay in tussen wat zich op de mac afspeelt en wat uit de speakers komt.

Klopt dit of is er nog een andere manier waarop ik deze speaker als speaker voor mijn pc/mac kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 20:56
De Sonos app is gratis, dus ik neem aan dat je een (betaalde) oplossing bedoelt die je PC audio over internet streamt, inderdaad met de nodige vertraging.

Voor de Play:3 is het antwoord eigenlijk "nee". Deze speakers zijn nooit gebouwd om rechtstreekse input van andere bronnen dan het internet te ontvangen. Het is ook een model zonder Airplay dus die optie is er ook niet.

Als je verder geen Sonos hebt en dit je enige beoogde use-case is, zou ik hem gewoon op Marktplaats zetten.
MP3-Junky schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:08:
Overigens hebben beide problemen een eigen inmiddels allebei een erg lang topic Op het Engelstalige forum van Sonos. Beide topics worden overigens al een tijdje doodgezwegen door Sonos. Dat laatste is iets wat me of het meest irriteert.
Toen recentelijk aangekondigd werd dat Sonos een gedeelte van zijn staff ging ontslaan, zijn ook een aantal mensen van het forum verdwenen, waarvan aangenomen wordt dat ze ook ontslagen zijn (bijvoorbeeld "Ryan S", die altijd vrij zinvolle reacties kon/mocht geven). De community lijkt nu understaffed en de mensen die er zijn, zijn minder ervaren in zowel Sonos algemeen als het managen van de community, als ik hun posts zo lees. Ik denk dat dat meespeelt in hoe responsive ze zijn in dit soort topics waar hun reacties het hardst nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Kan hier iemand iets meer vertellen over of er grote hoor verschillen zijn tussen dolby digital en Dolby digital Plus?

Ik heb hier inmiddels een Sonos ARC en sub staan, maar ben nog niet helemaal verkocht t.o.v. mijn ouders 3.1 systeem mijn eigen systeem kan wel DD+ afspelen maar de ARC niet omdat ik een wat oudere tv heb.

Het geluid is redelijk te noemen, maar toch mis ik iets. Het laag is niet zo straks en mooi vlak als wat ik gewend ben met mijn svs SB1000. Kan DD+ hier nog verschil in brengen, of maakt dit voor het laat niks uit? Ik vergelijk nu namelijk DD+ met mijn oude systeem t.o.v. Dolby Digital met de Sonos ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
DD+ zou je Atmos kunnen brengen. Ik kan mij niet voorstellen dat het iets doet voor het lage tonengebied, zeker als je dat “vlakker” zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Rallye schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:55:
DD+ zou je Atmos kunnen brengen. Ik kan mij niet voorstellen dat het iets doet voor het lage tonengebied, zeker als je dat “vlakker” zou willen.
Ja het is heel jammer dat ik het dus niet om en om kan testen met mijn huidige set, omdat ik dus geen tv heb die DD+ of atmos door kan sturen. Ik vergelijk nu dus DD op de ARC met sub t.o.v. DD+ op mijn normale set.

Ik wil nog een uitgebreider stuk schrijven, maar kort gezegd klinkt mijn 3.1 setup met q acoustics 3020s als front, 3090c als center en. SVS sb1000 subwoofer echt wel een heel stuk beter, zelfs mijn vriendin is meer te spreken over onze bestaande set die dus minder heeft gekost.

Ik twijfel dus alleen of het DD+ meer kan brengen, zodat het meer de mijn huidige set kan komen en dus nog het overwegen waard is om de Sonos te houden ....anders ben ik toch bang dat ik alles retour ga sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14
MillZ schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Met de nieuwe WiFi booster van ziggo zijn de problemen opgelost. Blijkbaar een brakke router.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjoop1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:10:
De Sonos app is gratis, dus ik neem aan dat je een (betaalde) oplossing bedoelt die je PC audio over internet streamt, inderdaad met de nodige vertraging.

Voor de Play:3 is het antwoord eigenlijk "nee". Deze speakers zijn nooit gebouwd om rechtstreekse input van andere bronnen dan het internet te ontvangen. Het is ook een model zonder Airplay dus die optie is er ook niet.

Als je verder geen Sonos hebt en dit je enige beoogde use-case is, zou ik hem gewoon op Marktplaats zetten.
Ja ik kan inderdaad wel apple music/spotify via de sonos app versturen, maar ik zou hem graag ook gebruiken voor alle andere audio vanaf mijn computer.

Maar ik zal gaan kijken naar een andere oplossing. Ben wel dol op de sonos vanwege het formaat/looks en de kwaliteit van het geluid dat ze produceren.
Pagina: 1 ... 107 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.