Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AcorN
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:01
Serena schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Dat lijkt me zéér onwaarschijnlijk en heb dat echt nog NERGENS gelezen. Het wordt zelfs aangeraden om 1 apparaat te bekabelen zodat SonosNET kan worden opgezet. Bij de meeste mensen is dat de soundbar.

@merlin1201 geeft niet aan waarmee hij Netflix kijkt, ik concludeer nu maar even dat het een app op de tv is.

Mogelijk wisselen van HDMI poort? Ik heb op mijn tv meerdere ARC poorten. Er zou zomaar een defectje op de printplaat kunnen zitten.
In de discord groep waar ik zit zijn al 3 mensen die problemen over LAN hebben gemeld. Problemen die niet via WLAN ontstaan.

Er zijn meerdere redenen waarom dit kan gebeuren, maar zonder verdere uitleg over de situatie is dat koffiedik kijken.

Overigens, meerdere ARC ports lijkt mij onwaarschijnlijk. Kost veel extra, elke poort moet een ARC/eARC TX krijgen en er kan er altijd maar 1 actief zijn. Technisch wellicht mogelijk....fabrikanten labelen echter gewoon de ARC poort.

Wellicht kan merlin wat toelichten nog?
Zijn het specifieke momenten of totaal willekeurig?
Is het altijd “zachter” geluid of echt helemaal geen geluid meer?

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:15
AcorN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:43:
[...]

Overigens, meerdere ARC ports lijkt mij onwaarschijnlijk. Kost veel extra, elke poort moet een ARC/eARC TX krijgen en er kan er altijd maar 1 actief zijn. Technisch wellicht mogelijk....fabrikanten labelen echter gewoon de ARC poort.
Ik heb 4 HDMI aansluitingen en die hebben allemaal ARC.
Ik zeg dat uiteraard niet zomaar…

• Serena
@merlin1201 Kun je iets meer info geven?

[Voor 88% gewijzigd door Serena op 25-06-2020 00:05]

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:14
Wat meer info betreft die hapering.
Gebeurt heel af en toe, 2 sec zacht geluid, en dit op Netflix interne app, maar ook gewoon tijdens een tv uitzending met ci module.
Gebeurt maar heel af en toe, misschien 1 x per avond en is niet te reproduceren.
Of het is toeval.
Arc is aangesloten als enigste op de tv, en bekabeld op het netwerk.
Samsung Qled 60 serie
Het is een typisch momentje wat bijna niet opvalt

[Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 25-06-2020 06:50]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• knny
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:36
AcorN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:09:
Voor de mensen die een Sonos Arc hebben gekocht, maar nog een oudere TV hebben die geen eARC ondersteunt en die toch Dolby Atmos (TrueHD) willen gebruiken heeft HDFury een nieuw product ontwikkeld.

ARCANA

Ze zitten momenteel in de ontwikkelfase en gaan volgende week in pre-order (prijs waarschijnlijk rond de 100$, daarna retail van 150$). Na 400 pre-orders gehaald te hebben levertijd van ± 2 maanden.
Je kunt je aanmelden voor pre-order via hun discord kanaal;
https://discord.com/invite/XWzPRRP
Nog wat meer info hier;
https://www.reddit.com/r/..._update_for_atmos_on_all/

Op deze manier kun je bijvoorbeeld via een Nvidia Shield, Apple TV 4K of een andere media streamer die Atmos ondersteunt toch gebruik maken van Atmos zonder dat je een nieuwe TV hoeft te kopen.
Op dit moment krijgt de ARCANA 1 video output erbij (na feedback via Discord). Wil je meerdere apparaten aansluiten, dan volstaan het een simpele HDMI switch er tussen te plaatsen.

[Afbeelding]
Er moet wel bij vermeld worden dat als je geluid vanuit je tv apps wilt gebruiken, dus in mijn geval Netflix op mijn LG of Ziggo er nog een aanvulling nodig is: shArc van thenaudio.

• Serena
knny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Er moet wel bij vermeld worden dat als je geluid vanuit je tv apps wilt gebruiken, dus in mijn geval Netflix op mijn LG of Ziggo er nog een aanvulling nodig is: shArc van thenaudio.
En dat maakt het dan zo duur dat je net zo goed een nieuwe tv kunt kopen.

• AcorN
knny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Klopt, hiervoor zijn meerdere opties, waarbij de SHARC van https://www.thenaudio.com relatief betaalbaar is. Wil je toch een HDMI splitter/matrix, dan zou je ook voor een Diva, Vertex2 of Maestro kunnen gaan van HDFury. Stuk duurder, maar dan heb je ook wat :9

Kijk je Netflix via Ziggo mediabox? Dan heb je de SHARC niet nodig. De SHARC is enkel voor tv apps of analoog/ci+ tv kijken.

• AcorN
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:05:
[...]

En dat maakt het dan zo duur dat je net zo goed een nieuwe tv kunt kopen.
Valt mee, voor ± € 250 euro kun jij geen volwaardig nieuwe TV kopen.
Als je enkel de ARCANA nodig hebt, ben je voor ± € 110 euro klaar. De SHARC kost ongeveer € 135.
Zat mensen hebben pas heel recentelijk (1-2 jaar geleden) een TV gekocht die geen eARC heeft. Kan me voorstellen dat die niet zitten te wachten om weer zo'n bedrag uit te geven.

Met deze oplossing ben je ook redelijk "vrij" in je volgende TV keuze, omdat je TV verder geen specifieke audio codecs hoeft te ondersteunen.

• AcorN
merlin1201 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:46:
Wat meer info betreft die hapering.
Gebeurt heel af en toe, 2 sec zacht geluid, en dit op Netflix interne app, maar ook gewoon tijdens een tv uitzending met ci module.
Gebeurt maar heel af en toe, misschien 1 x per avond en is niet te reproduceren.
Of het is toeval.
Arc is aangesloten als enigste op de tv, en bekabeld op het netwerk.
Samsung Qled 60 serie
Het is een typisch momentje wat bijna niet opvalt
Wat je kunt proberen is een diagnostics report sturen naar Sonos, zodat zij kunnen kijken of ze ergens zien waar dit fout gaat.
Hieronder hoe je een diagnostics kan versturen, doe dit binnen een paar minuten nadat het probleem zich voordoet.
https://support.sonos.com/s/article/141?language=nl_NL

Volgens op de Sonos community je probleem uitleggen, met vermelding van het diagnostics nummer.
Je kunt het proberen op de NL community, maar de Engelse community is een stuk groter;
NL: https://nl.community.sonos.com/stel-een-vraag-228987
EN: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999

• knny
AcorN schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Als je enkel de ARCANA nodig hebt, ben je voor ± € 110 euro klaar. De SHARC kost ongeveer € 135.
Zat mensen hebben pas heel recentelijk (1-2 jaar geleden) een TV gekocht die geen eARC heeft. Kan me voorstellen dat die niet zitten te wachten om weer zo'n bedrag uit te geven.

Met deze oplossing ben je ook redelijk "vrij" in je volgende TV keuze, omdat je TV verder geen specifieke audio codecs hoeft te ondersteunen.
Heb jij al een EU site gevonden waar de Sharc te koop is? Amazon is 50 dollar shipping en tax

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 10:48
Vraagje mbt de Sonos Move. Deze is verbonden met WiFi en niet met SonosNet. Helpt deze nog wel met het opzetten van de verbinding? Aangezien ik mijn set Play 5 speakers ga verhuizen naar de 2e etage en de andere speakers allemaal op de begane grond staan. Als de Move geen Node is moet ik denk toch een extra boost plaatsen op de 1e etage.

• AcorN
knny schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Heb jij al een EU site gevonden waar de Sharc te koop is? Amazon is 50 dollar shipping en tax
Nee sorry, shipping/tax komt er inderdaad nog bij, is tientjes werk maar had ik er bij moeten zetten :)
De SHARC van Thenaudio is niet in EU te koop. Is een devshop van HDFury.

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:33
Cloud_VII schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:01:
Vraagje mbt de Sonos Move. Deze is verbonden met WiFi en niet met SonosNet. Helpt deze nog wel met het opzetten van de verbinding? Aangezien ik mijn set Play 5 speakers ga verhuizen naar de 2e etage en de andere speakers allemaal op de begane grond staan. Als de Move geen Node is moet ik denk toch een extra boost plaatsen op de 1e etage.
Nee, de mesh werkt alleen in SonosNet en de Move valt hier dus buiten.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Cloud_VII
Damon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Was er al bang voor, even kijken of het dan nog wilt werken, anders een boost ergens vandaan halen om als repeater in te zetten

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:47
AcorN schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Ook al is mijn tv 2 jaar oud, ik vind het echt zonde van mijn geld om 135 euro erin te stoppen.
Een TV van 2 jaar oud is al zo verouderd in TV land, dat ik liever een uitlopend model van vorig jaar op de kop tik voor een paar honderd euro, dan 100, of zelfs 250 in een huidige tv te stoppen.

Als een TV 1/2 jaar oud is en geen e-arc heeft, is het sowieso al geen high end model geweest.

Ik heb een Samsung uit modellijn 2019, nog onder de QLED range en zelfs die heeft het erin zitten...

Kostte iets van 800 euro voor 65"...
Ik zou er nooit €100 of meer extra instoppen.

[Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 25-06-2020 11:41]

Youtube: DashcamNL

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:05

Yonix

Gamertag: Yonix360

* Yonix krijgt, hoogstwaarschijnlijk, vanmiddag zijn Sonos Arc binnen. *O*

Zijn er nog tips m.b.t. het aansluiten? Ik heb nu een Sonos 5.1-setup (Playbar, 2x Play: 1 en SUB) en gebruik de S2-applicatie. De televisie is een LG OLED C9.

Intel i9-9900K | Asus Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (120GB/500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27 | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

• Damon
Yonix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:34:
* Yonix krijgt, hoogstwaarschijnlijk, vanmiddag zijn Sonos Arc binnen. *O*

Zijn er nog tips m.b.t. het aansluiten? Ik heb nu een Sonos 5.1-setup (Playbar, 2x Play: 1 en SUB) en gebruik de S2-applicatie. De televisie is een LG OLED C9.
Aannemend dat je hem ipv de playbar neerzet: ontkoppel eerst je Play:1's en sub als surrounds vanuit de Sonos app voordat je de Arc installeert.

• merlin1201
Iemand nog een film scène suggestie op netflix om mijn ARC te showen?
Waar het Atmos geluid in volle glorie is te horen?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
merlin1201 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:04:
Zou gewoon een paar toffe Atmos trailers downloaden : https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Mijn LinkedIn!

• AcorN
BlakHawk schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Ook al is mijn tv 2 jaar oud, ik vind het echt zonde van mijn geld om 135 euro erin te stoppen.
Een TV van 2 jaar oud is al zo verouderd in TV land, dat ik liever een uitlopend model van vorig jaar op de kop tik voor een paar honderd euro, dan 100, of zelfs 250 in een huidige tv te stoppen.

Als een TV 1/2 jaar oud is en geen e-arc heeft, is het sowieso al geen high end model geweest.

Ik heb een Samsung uit modellijn 2019, nog onder de QLED range en zelfs die heeft het erin zitten...

Kostte iets van 800 euro voor 65"...
Ik zou er nooit €100 of meer extra instoppen.
Snap ik hoor, ieder zijn eigen ding.
Maar dat extra geld dat je erin steekt, ben je ook alweer kwijt aan je eigen TV verkopen en een uitlopend model van vorig jaar aanschaffen.

Kan me goed voorstellen dat jij erg tevreden bent over de beeld kwaliteit van je Samsung en daarvoor geen nieuwe TV hoeft. Maar als je wel Dolby Atmos (TrueHD) wilt gebruiken op je Sonos Arc, is dit je enige optie zonder dat je direct een nieuwe TV hoeft. Je kunt dan nog jaren genieten van je huidige TV zonder dat je "verplicht" moet upgraden naar een model met eARC.

Ik meen trouwens dat van de 2019 Samsungs enkel de top QLED modellen eARC hebben, en dan via een firmware upgrade. Alle overige modellen hebben enkel ARC.
Vanaf 2020 is het wel een stuk gangbaarder geworden bij Samsung.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:47
AcorN schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Snap ik hoor, ieder zijn eigen ding.
Maar dat extra geld dat je erin steekt, ben je ook alweer kwijt aan je eigen TV verkopen en een uitlopend model van vorig jaar aanschaffen.

Kan me goed voorstellen dat jij erg tevreden bent over de beeld kwaliteit van je Samsung en daarvoor geen nieuwe TV hoeft. Maar als je wel Dolby Atmos (TrueHD) wilt gebruiken op je Sonos Arc, is dit je enige optie zonder dat je direct een nieuwe TV hoeft. Je kunt dan nog jaren genieten van je huidige TV zonder dat je "verplicht" moet upgraden naar een model met eARC.

Ik meen trouwens dat van de 2019 Samsungs enkel de top QLED modellen eARC hebben, en dan via een firmware upgrade. Alle overige modellen hebben enkel ARC.
Vanaf 2020 is het wel een stuk gangbaarder geworden bij Samsung.
Verrek, ik heb alleen arc!
65RU8000S

Youtube: DashcamNL

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-07 14:17
Dit is echt het lekkerst inderdaad. Althans, ik heb dan de AC3 gedownload omdat ik 'maar' een PlayBase heb, maar succes gegarandeerd als je het wilt showen.

iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• AcorN
merlin1201 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:04:
Zoals @DennusB al aangeeft, op die site vind je een heel aantal mooie trailers.
Ik weet niet of je een 2019 Q60 or 2020 Q60T hebt, maar ik zou de Nature's Fury aanbevelen.

Heb je de 2019 Q60 => hier een link voor ATMOS in Dolby Digital Plus https://we.tl/jxvi4Pgwz9
Heb je de 2020 Q60T => hier een link voor ATMOS in Dolby TrueHD https://we.tl/t-ILkyOtizIY

In je Sonos app kun je zien of ATMOS draait:

• AcorN
BlakHawk schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Verrek, ik heb alleen arc!
65RU8000S
Mooie TV! Heb zelf al 6 jaar nu een 55 inch, maar die voelt de laatste tijd toch wat "klein" aan... >:)
Zit op zo'n 4 meter van m'n tv, en tijdens gamen heb ik altijd het gevoel naar voren te moeten leunen om kleine details te kunnen zien.

Je TV kan overigens nog steeds Atmos naar de Sonos Arc sturen, maar dan verpakt in Dolby Digital Plus.
Weet overigens niet of je een Sonos Arc hebt, of dat je enkel reageerde op het topic :)

• merlin1201
Klopt ik had deze trailers al, bedoelde meer of iemand een film heeft gezien waar het atmos effect echt goed aanwezig was.

• Yonix

Yonix

Damon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Aannemend dat je hem ipv de playbar neerzet: ontkoppel eerst je Play:1's en sub als surrounds vanuit de Sonos app voordat je de Arc installeert.
Toch geen Sonos Arc. Wordt waarschijnlijk halverwege juli. :'(

Intel i9-9900K | Asus Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX (32GB) | Samsung 850 EVO (120GB/500GB) - 860 EVO/QVO (1TB/1TB) - 970 EVO (1TB) | Acer Predator X27 | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

• AcorN
merlin1201 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:01:
Klopt ik had deze trailers al, bedoelde meer of iemand een film heeft gezien waar het atmos effect echt goed aanwezig was.
Zelf nog geen ervaring (tv ondersteunt enkel DD5.1 :'( ) maar ik wat ik gehoord heb;
6 Underground (dan vooral de openingsscène)
Mad Max Fury Road (niet op Netflix)
DA 5 Bloods
Spider-Man Far From Home

Ben benieuwd naar je ervaring! :)

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Kan iemand zijn ervaring delen met de levertijd van de ARC indien direct besteld bij Sonos? Zag vorige week een aantal posts voorbij komen van Tweakers die hun ARC ruim voor de beloofde datum van 17 Juli hebben mogen ontvangen.

Heb afgelopen vrijdag een ARC, Sub Gen3 en 2 x One SL besteld. Zowel de ARC als de Sub zijn in backorder helaas.

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

• Serena
Voor de mensen die in Limburg wonen. Volgens de site heeft EP:Tummers ze nog steeds op voorraad.
Dankzij een tip hier heb ik de mijne daar ook gehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:43
Serena schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:10:
Voor de mensen die in Limburg wonen. Volgens de site heeft EP:Tummers ze nog steeds op voorraad.
Dankzij een tip hier heb ik de mijne daar ook gehaald.
I see what you did there! :9B

• frituurvetpet
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-07 08:24
Is het de ervaring van de meesten hier dat Sonos veel sneller de Arc levert dan 17 juli die wordt vermeld? Hoe snel hebben jullie hem gekregen?

• Pieter89
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09:31
frituurvetpet schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:04:
Is het de ervaring van de meesten hier dat Sonos veel sneller de Arc levert dan 17 juli die wordt vermeld? Hoe snel hebben jullie hem gekregen?
Ik heb de Sub + ARC op 15 juni besteld, maar nog niks gehoord.

M'n broer heeft de Sub + ARC op 12 juni besteld, en heeft de Sub inmiddels binnen. Nog geen nieuws over de ARC.

• midde036
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:43
frituurvetpet schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:04:
Ja, toen ik de Arc bestelde nog niet zo lang geleden, stond er ook levering 17 juli. Ik had dus ruim een maand moeten wachten, maar daarentegen werd de Arc al na enkele dagen geleverd. :)
Tevens heb ik 2 stuks Five besteld en die staat op levering eind juli. In de hoop dat die ook eerder geleverd gaan worden :O

• Yonix

Yonix

Dat schiet nu natuurlijk ook niet op aan de lopende band, met de helft minder aan personeel. :')

Ik wacht hier ook nog steeds op mijn Arc ...

• Cloud_VII
Damon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Heb dus nu mijn play:5 verhuist naar zolder. Die verbind dus niet met sonos net omdat de rest op de begane grond staat. Wat als ik nu een bridge er tussen zet? Deze draait dan wel niet op S2. Maar kan die wel sonos net nog extenden? Scheelt heel wat euro's

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:22
Schaf een Boost aan en zet die centraal neer. Dan knoop je alle speakers verspreid door het hele huis makkelijk aan elkaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damon
Cloud_VII schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Heb dus nu mijn play:5 verhuist naar zolder. Die verbind dus niet met sonos net omdat de rest op de begane grond staat. Wat als ik nu een bridge er tussen zet? Deze draait dan wel niet op S2. Maar kan die wel sonos net nog extenden? Scheelt heel wat euro's
Dit kan elk Sonosapparaat zijn (behalve dus de Move), maar ze moeten wel op dezelfde softwareversie draaien, een bridge op S1 gaat dus niet werken in een S2 systeem.

• Tweakert2020
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 03-07 09:02
midde036 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Ja, toen ik de Arc bestelde nog niet zo lang geleden, stond er ook levering 17 juli. Ik had dus ruim een maand moeten wachten, maar daarentegen werd de Arc al na enkele dagen geleverd. :)
Tevens heb ik 2 stuks Five besteld en die staat op levering eind juli. In de hoop dat die ook eerder geleverd gaan worden :O
Heb jij ook de Sub of ga je voor alleen de 2x Five?

• Cloud_VII
Damon schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Dit kan elk Sonosapparaat zijn (behalve dus de Move), maar ze moeten wel op dezelfde softwareversie draaien, een bridge op S1 gaat dus niet werken in een S2 systeem.
Helaas. Al moet ik zeggen dat het prima werkt op Wi-Fi. Ze staan daar 1m van het AP af. Dus laat het denk maar zo. Met de Play:1 op Sonos net had ik op die plek heel af en toe nog wel eens een drop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• midde036
Tweakert2020 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:19:
[...]

Heb jij ook de Sub of ga je voor alleen de 2x Five?
Nee, er komen al goede bassen uit de Arc. Maar neemt niet weg dat ik ooit de Sub nog aanschaf. 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:35
@midde036 doen. Krijg je zeker geen spijt van.

LG OLED 55E8, Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloud_VII
midde036 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Nee, er komen al goede bassen uit de Arc. Maar neemt niet weg dat ik ooit de Sub nog aanschaf. 8)
De SUB is kippenvel. Kost wat. Heb je ook wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AcorN
@..Christiaan.. @Cloud_VII jullie hebben beide de Arc + Sub?

Ik zit te twijfelen, heb nu een weekje de Arc (eerste Sonos product ooit)...en zit al over de volgende stap te denken. Ik dacht aan eerst 2x One SL voor surround, maar meerdere mensen adviseerde toch eerst de Sub te nemen zodat de Arc nog mooier midden geluid produceert.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud_VII
AcorN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:00:

Ik zit te twijfelen, heb nu een weekje de Arc (eerste Sonos product ooit)...en zit al over de volgende stap te denken. Ik dacht aan eerst 2x One SL voor surround, maar meerdere mensen adviseerde toch eerst de Sub te nemen zodat de Arc nog mooier midden geluid produceert.

Ik heb een playbase + Sub. Surround komt misschien ooit nog. Maar ben al super tevreden met deze set

Acties:
  • 0Henk 'm!

• midde036
Ik weet niet of je een 2019 Q60 or 2020 Q60T hebt, maar ik zou de Nature's Fury aanbevelen.

Heb je de 2019 Q60 => hier een link voor ATMOS in Dolby Digital Plus https://we.tl/jxvi4Pgwz9
Heb je de 2020 Q60T => hier een link voor ATMOS in Dolby TrueHD https://we.tl/t-ILkyOtizIY

In je Sonos app kun je zien of ATMOS draait:
Is het verschil tussen DD+ en TrueHD erg groot met de Sonos Arc? Ik heb met mijn Samsung Frame uit 2019 alleen ARC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ..Christiaan..
AcorN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:00:

Ik wilde eerst surround. De sub heb ik daarna aangeschaft. Twijfelde eerst over het nut ervan, maar nu ik hoor hoeveel mooier alles klinkt ben ik blij dat ik het gedaan heb. 't is maar net wat je wil. Ondersteuning voor de Arc = sub. Voor surround = one sl.
Ik woon in Zwolle. Voel je vrij om beide opties te beluisteren 😉

[Voor 4% gewijzigd door ..Christiaan.. op 28-06-2020 08:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakert2020
midde036 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:52:
[...]

De bas uit de five schijnt ook wel erg goed te zitten zonder sub.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakert2020
Cloud_VII schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:56:
[...]

De SUB is kippenvel. Kost wat. Heb je ook wat
Jij hebt hem in combo met de One's en niet de Five als ik het goed lees?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-07 13:39
Het ligt denk ik ook wel aan het soort muziek wat je doorgaans luistert. Ik heb zelf een Playbar + 2 Play:5 Gen 2 + Sub (Kamer = +- 40 m2) en dat vind ik zelf een erg fijne combinatie voor Hardstyle, Techno, Tech- en Deep House.

Ik heb echter (nog) geen Arc, dus kan niet beoordelen of een Sub dan net zoveel toevoegt als hij dat bij een Playbar naar mijn mening wel doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:03
midde036 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:21:
[...]

Is het verschil tussen DD+ en TrueHD erg groot met de Sonos Arc? Ik heb met mijn Samsung Frame uit 2019 alleen ARC.
Of je zoiets zou horen is zeer persoonlijk. TrueHD wordt overigens met name gebruikt voor Blu-rays. Streaming gebruikt DD+. Als je alleen zou streamen heb je dus niet veel aan eARC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcorN
Rallye schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Of je zoiets zou horen is zeer persoonlijk. TrueHD wordt overigens met name gebruikt voor Blu-rays. Streaming gebruikt DD+. Als je alleen zou streamen heb je dus niet veel aan eARC.
Precies, is net zoiets als van 4K naar 8K gaan terwijl je ver van je scherm zit. Je moet heel erg je best doen om het verschil te zien.
Bij DD+ vd TrueHD is het lossy vs lossless, dus het is altijd “beter”. Maar of een “ongetraind” oor dit zal horen....

Zelf ben ik aan het kijken voor een tweedehands Sub gen2, verschil tov de gen3 is vrij beperkt. Is de prijs niet te verantwoorden voor mijzelf. Als iemand nog eentje in de verkoop heeft... :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloud_VII
Tweakert2020 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Jij hebt hem in combo met de One's en niet de Five als ik het goed lees?
Alleen de playbase en sub. Setje play 5 staat in andere kamer aka mancave

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een vraag. Ik heb sinds gisteren de Sonos ARC en deze via HDMI (ARC) aangesloten op mijn Samsung 65KS9500. Echter lijkt mijn tv niet aan Dolby Digial Plus pass-through te doen :-( waardoor ik dus geen Atmos heb.

Nu ben ik op zoek naar een HDMI audio splitter die aan 1 kant HDMI 'in' heeft en 2 HDMI 'out's. 1 'out' voor naar mijn TV en 1 'out' voor mijn Sonos ARC. Het probleem is, zover ik weet, dat de 2e 'out' ARC moet ondersteunen zodat de Sonos hier de audio van kan oppikken.

Wie ook wie weet een apparaat wat dit kan? Ik zit er namelijk (nog) niet op te wachten om een nieuwe TV te kopen.

• Piet Krediet
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:17
Op Amazon op het moment de zwarte Sonos ARC voor €787,33

https://www.amazon.nl/Son...arc&qid=1593418591&sr=8-1

• HendrikN
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:41
Dat heeft niet lang geduurd dan, want hij is alweer weg

• AcorN
Anteros schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
Ik heb een vraag. Ik heb sinds gisteren de Sonos ARC en deze via HDMI (ARC) aangesloten op mijn Samsung 65KS9500. Echter lijkt mijn tv niet aan Dolby Digial Plus pass-through te doen :-( waardoor ik dus geen Atmos heb.

Nu ben ik op zoek naar een HDMI audio splitter die aan 1 kant HDMI 'in' heeft en 2 HDMI 'out's. 1 'out' voor naar mijn TV en 1 'out' voor mijn Sonos ARC. Het probleem is, zover ik weet, dat de 2e 'out' ARC moet ondersteunen zodat de Sonos hier de audio van kan oppikken.

Wie ook wie weet een apparaat wat dit kan? Ik zit er namelijk (nog) niet op te wachten om een nieuwe TV te kopen.
@Anteros Volgens mij moet jou KS9500 wel degelijk Dolby Digital Plus ondersteunen. Op de website van Samsung staat dit namelijk;

Het kan wel zo zijn dat je in de instellingen van je TV de passthrough op Dolby Digital moet zetten, HIER de handleiding om dit in te stellen.

Ik plaatste laatst ook een apparaatje welke momenteel ontwikkeld wordt, en die dit probleem aanpakt.
Het gaat om de ARCANA van HDFury, HIER een link naar mijn post.
Binnen nu en 2 dagen gaat de pre-order waarschijnlijk open, daarna duurt het nog ± 2 maanden voordat hij uit productie is, je zult dus nog even geduld moeten hebben.
Dit is ook het enige apparaat wat zal doen wat jij wilt, omdat de Sonos Arc alleen audio kan afspelen als de source een ARC/eARC TV is. In het discord kanaal staan momenteel ook 5 diagrammen die aansluit mogelijkheden laten zien.

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:52
@AcorN Dank je! Hij ondersteunt wel Dolby Digital Plus maar alleen om te decoderen (i.e. om te luisteren via de TV). In pass-through lijkt dit niet te werken (Hij staat op bit-stream en dolby digital is geselecteerd. Mijn NVidia Shield:Neflix laat niks horen omdat deze alleen DD+ doorstuurt terwijl mijn Ziggo next:Netflix wel werkt (maar dan alleen DD)).

Ik zal ook eens kijken naar dat kastje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcorN
Anteros schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:35:
@AcorN Dank je! Hij ondersteunt wel Dolby Digital Plus maar alleen om te decoderen (i.e. om te luisteren via de TV). In pass-through lijkt dit niet te werken (Hij staat op bit-stream en dolby digital is geselecteerd. Mijn NVidia Shield:Neflix laat niks horen omdat deze alleen DD+ doorstuurt terwijl mijn Ziggo next:Netflix wel werkt (maar dan alleen DD)).

Ik zal ook eens kijken naar dat kastje.
Je hebt helemaal gelijk, ik zie dat er zelfs een change.org petitie is gestart in 2016 over dit probleem.
https://www.change.org/p/...-for-2016-samsung-suhd-tv

Wat betreft de HDFury Arcana, deze is ontworpen om dit probleem tegen te gaan. Het is zelfs een oplossing voor mensen die wel een eARC TV hebben (LG C9 bijv.) en dus "in principe" dit apparaat niet nodig hebben omdat hun TV al DD+ of TrueHD doorstuurt. Echter melden gebruikers van deze TV lip sync problemen met de Sonos Arc. Doordat de audio niet meer door de TV doorgegeven hoeft te worden, verdwijnen deze problemen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Review van RTINGS is online: https://www.rtings.com/soundbar/reviews/sonos/arc

Krijgt een 6,5 ;( (wel getest met de oude firmware)

Ze stellen dat de beam een betere keuze is (vanwege het "Bass probleem")

Nu heb ik afgelopen weekend een Beam geleend om te vergelijken met mijn Arc. A/B testen gedaan; de ARC is imho op alle fronten een stuk beter, behalve op de midrange, hier is de beam wat "voller".

Ik snap niet dat de Beam zulke goede beoordelingen krijgt, mij viel hij erg tegen. Het lijkt alsof de Beam te hard zijn best doet om zich groter voor te doen dan hij is, als je begrijpt wat ik bedoel. Komt wellicht omdat ik "verwend" ben door de Arc.

[Voor 9% gewijzigd door MP3-Junky op 29-06-2020 15:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19:24
Ik ben opzoek naar een Sonos Connect, voor mijn moeder zodat ze Spotify Connect en Sonos Radio kan gebruiken met haar bestaande installatie.
Ze heeft al een Play1 staan in huis, vandaar de keuze voor een Sonos Connect.

Iemand enig idee waar ik een Gen2 aan kan herkennen in vergelijking met een Gen1?

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:37
MP3-Junky schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:08:
Review van RTINGS is online: https://www.rtings.com/soundbar/reviews/sonos/arc

Krijgt een 6,5 ;( (wel getest met de oude firmware)

Ze stellen dat de beam een betere keuze is (vanwege het "Bass probleem")

Nu heb ik afgelopen weekend een Beam geleend om te vergelijken met mijn Arc. A/B testen gedaan; de ARC is imho op alle fronten een stuk beter, behalve op de midrange, hier is de beam wat "voller".

Ik snap niet dat de Beam zulke goede beoordelingen krijgt, mij viel hij erg tegen. Het lijkt alsof de Beam te hard zijn best doet om zich groter voor te doen dan hij is, als je begrijpt wat ik bedoel. Komt wellicht omdat ik "verwend" ben door de Arc.
Vergelijken is natuurlijk sowieso heel lastig, maar een groot deel zal vooral in de prijs zitten. Wat ik persoonlijk gek vind is dat ze deze vergelijken met een beam want zoals ik al zeg deze zit in een compleet andere prijs categorie. Een betere afspiegeling zou de Playbase of Playbar zijn.

Ik ben nogsteeds aan het twijfelen om de Playbar te gaan vervangen voor een ARC, maar om eerlijk te zijn ben ik nog niet overtuigd. Ik heb een 20% kortingscode gekregen van Sonos omdat mijn vorige bestelling een keer te lang duurde en ik kan de Playbar nog wel redelijk goed verkopen, maar ik zie nog niet de meerwaarde. Deze lees ik dus ook niet uit dit soort reviews, mijn kortingsbon verloopt op 7-07 dus moet wel binnenkort beslissen maar ik denk dat ik deze laat gaan.

Wellicht hebben jullie nog argumenten om mij toch over te halen, want zo lastig is dat niet aangezien ik mezelf als early adopter beschouw >:).

• MP3-Junky
  • Niet online
Marnix1988 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Wellicht hebben jullie nog argumenten om mij toch over te halen, want zo lastig is dat niet aangezien ik mezelf als early adopter beschouw >:).
Gewoon proberen en vergelijken, bij Sonos.nl 100 dagen gratis retour

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
svenvg93 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:32:
Ik ben opzoek naar een Sonos Connect, voor mijn moeder zodat ze Spotify Connect en Sonos Radio kan gebruiken met haar bestaande installatie.
Ze heeft al een Play1 staan in huis, vandaar de keuze voor een Sonos Connect.

Iemand enig idee waar ik een Gen2 aan kan herkennen in vergelijking met een Gen1?
Als het goed is begint het serienummer met een jaartal. Na 2015 zit je goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• merlin1201
Die film op Netflix 6 Underground is idd mooi om je ARC mee te testen.
Je moet het verschil eens horen als je een random scene pakt, en in Netflix wissel tussen origineel en Atmos geluid.
Het verschil is werkelijk enorm en zoals ik al eerder vermoedde word er ook veel meer geluid gestuurd naar de rear speakers maar ook zijn er andere bas partijen die de sub nu laat horen.
Naar mijn idee is het Atmos spoor toch veel meer dan enkel de toevoeging van wat plafond geluid.
Het is wel een stuk minder zonder sub en rears dat wel..

• knny
Hdfury Arcana zojuist besteld! Pagina is live. Met password via Discord kanaal.

https://www.hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Password via https://discord.com/invite/XWzPRRP

[Voor 22% gewijzigd door knny op 30-06-2020 07:43]

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
knny schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:28:

Password via https://discord.com/invite/XWzPRRP
Ik weet niet of Arcana voor mij een oplossing is, mijn situatie is als volgt:

LG 65C9 (eARC) en Sonos Arc, werkt uitstekend met zowel lossy als lossless Atmos.
Echter, heb ik een AppleTV4k, Nvidia Shield TV, PS4 Pro, Nintendo Switch, 4k Blu-ray speler en een Ziggo Next kastje. 6 devices, en slechts 4 HDMI poorten op mijn TV (waarvan één wordt weggesnoept door m'n Arc).

Normaliter maak ik dan gebruik van een HDMI splitter, en hang daar m'n consoles/streamers aan.
Met de Arc gaat dat niet zomaar omdat ik dan m'n lossless audio verlies.

Als ik een Arcana tussen m'n devices en splitter hang, krijg ik dan lossless audio van al deze devices. En geven de HDMI poorten op de TV dan ook nog netjes hun signaal door naar de Arc, of ben ik dan gebonden aan m'n devices aangesloten op m'n splitter?

Moeilijk uitleggen, maar wellicht kan iemand mij hier antwoord op geven.

• Cloud_VII
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:51:
[...]

LG 65C9 (eARC) en Sonos Arc, werkt uitstekend met zowel lossy als lossless Atmos.
Echter, heb ik een AppleTV4k, Nvidia Shield TV, PS4 Pro, Nintendo Switch, 4k Blu-ray speler en een Ziggo Next kastje. 6 devices, en slechts 4 HDMI poorten op mijn TV (waarvan één wordt weggesnoept door m'n Arc).

Normaliter maak ik dan gebruik van een HDMI splitter, en hang daar m'n consoles/streamers aan.

Als ik een Arcana tussen m'n devices en splitter hang, krijg ik dan lossless audio van al deze devices. En geven de HDMI poorten op de TV dan ook nog netjes hun signaal door naar de Arc, of ben ik dan gebonden aan m'n devices aangesloten op m'n splitter?

Dit is voor mij ook een groot nadeel van de Arc. Ik hoop dat er ooit een gen2 komt met 4 extra HDMI poorten. Alles op je Arc aansluiten en 1 kabel naar TV

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:10
Heb het idee dat sinds de nieuwe Sonos app en het updaten van mijn Beam het apparaat steeds vergeet waar het “was” met Spotify.

Als ik hem op de beam pauzeer en de volgende dag weer verder probeer te laten gaan dan krijg ik enkel een rood lampje tot ik via de app Spotify kies met een album.

Meer mensen hier last van sinds de S2 upgrade?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcorN
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Hoi @Rck010
De Arcana kan ik dit geval inderdaad een goede oplossing zijn. Als je deze gaat gebruiken, heb je ook geen splitter meer nodig (maar een switch).
Hieronder een mooie visuele weergave hoe je je devices dan aan zult moeten sluiten.

In dit geval, zou jij al je devices op de switch moeten aansluiten. Er gaat dan alleen nog een kabel van Arcana (video out) naar TV (maakt niet uit welke HDMI poort). Op dit moment is dit nog de enige mogelijkheid.

Wellicht als het wachtwoord straks van de pre-order site gaat en er 800+ pre-orders komen, gaan ze de optie inbouwen om ook TV APPS + TV geluid over de Arcana te laten lopen (via ARC). Hieronder hoe de aansluiting dan loopt. Je zult dan de HDMI op de ARC poort moeten aansluiten.

Ik weet niet of jij er last van hebt, maar van meerdere LG C9 gebruikers heb ik al gehoord dat zij vrij veel last hebben van lip sync problemen. Dat zal hiermee ook verholpen zijn.
Een switch is niet zo gecompliceerd als een splitter/matrix, en zijn vrij goed te verkrijgen via Amazon.

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik heb gisteren 2 Sonos One's gehaald als uitbreiding op mijn Arc. Als surround met films werkt dit goed, maar bij het luisteren naar muziek zit er een (kleine) vertraging tussen de Arc en de One's wat zorgt voor een "echo-effect" in mij woonkamer. Zeer irritant.

ik dacht dat Sonos dit wel op orde had, helaas niet dus...

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
MP3-Junky schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:12:
Ik heb gisteren 2 Sonos One's gehaald als uitbreiding op mijn Arc. Als surround met films werkt dit goed, maar bij het luisteren naar muziek zit er een (kleine) vertraging tussen de Arc en de One's wat zorgt voor een "echo-effect" in mij woonkamer. Zeer irritant.

Dat zou niet moeten. Heb je trueplay gebruikt? Hoe speel je muziek af?

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloud_VII
AcorN schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Hoi @Rck010
De Arcana kan ik dit geval inderdaad een goede oplossing zijn. Als je deze gaat gebruiken, heb je ook geen splitter meer nodig (maar een switch).
Hieronder een mooie visuele weergave hoe je je devices dan aan zult moeten sluiten.
[Afbeelding]

In dit geval, zou jij al je devices op de switch moeten aansluiten. Er gaat dan alleen nog een kabel van Arcana (video out) naar TV (maakt niet uit welke HDMI poort). Op dit moment is dit nog de enige mogelijkheid.

Wellicht als het wachtwoord straks van de pre-order site gaat en er 800+ pre-orders komen, gaan ze de optie inbouwen om ook TV APPS + TV geluid over de Arcana te laten lopen (via ARC). Hieronder hoe de aansluiting dan loopt. Je zult dan de HDMI op de ARC poort moeten aansluiten.
[Afbeelding]

Ik weet niet of jij er last van hebt, maar van meerdere LG C9 gebruikers heb ik al gehoord dat zij vrij veel last hebben van lip sync problemen. Dat zal hiermee ook verholpen zijn.
Een switch is niet zo gecompliceerd als een splitter/matrix, en zijn vrij goed te verkrijgen via Amazon.
Je moet dan wel een switch hebben die Dolby TrueHD en Atmos ondersteund neem ik aan

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:53
net ook (de nieuwe) sub en 2 one's besteld (1 voor in de keuken, 1 voor onder de overkapping). Ben vooral benieuwd hoe de sonos sub zich verhoudt tot mijn Yamaha Sub. Door het plaatsen van een meubel moeten we had ik geen mogelijkheid om een bedrade sub aan te houden, waardoor ik nu toch wel echt een goede reden had om over te stappen op de draadloze sonos sub

• MP3-Junky
  • Niet online
Catch22 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Dat zou niet moeten. Heb je trueplay gebruikt? Hoe speel je muziek af?
Ja trueplay gebruikt, muziek via spotify app en ook via de sonos app

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-07 16:28

Hoe zijn de One's ingesteld voor muziek weergave? Sfeervol of Volledig?
Misschien dat je bij Sfeervol dit ervaart als een echo?

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Dit zou wel top zijn, ik heb een PS4 en ATV maar ik wil wil de PS4 op zijn eigen HDMI houden zodat de HDMI voor ATV gewoon de Pro2 settings en alle beeldverbeteraars uit staan maar voor de PS4 heb ik wel de Game preset aan staan en de helderheid hoger, voor games hoeft het allemaal niet zo gekalibreerd maar mag het lekker van het scherm knallen.

Als je beide apparaten via een HDMI switch voor de Arcana moet zetten dan moet je de settings van je TV de hele tijd aanpassen. Als de PS4 -> TV -> Arc route terug kan dan hoeft de Arcana alleen direct achter de ATV te hangen om zo het geluid goed bij de Sonos af te leveren.

Maar: de Sonos Arc kan nog geen LPCM ontvangen via eARC dus ik ga pas iets aanschaffen als beide apparaten doen wat ze beloven. Geen apparaten kopen op specs die vaag beloofd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcorN
Cloud_VII schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Je moet dan wel een switch hebben die Dolby TrueHD en Atmos ondersteund neem ik aan
Uiteraard, heel groot aanbod op Amazon, dus goed even naar de reviews kijken!

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
[...]

Hoi @Rck010
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Excuses, ik bedoelde ook een switch, geen splitter.

Ik had dat plaatje al gezien inderdaad, maar vraag me af of de overige HDMI poorten op m'n TV dan ook nog lossless ondersteunen, of alleen de devices die op de switch aangesloten zijn.

Ik heb met mijn C9 en Arc geen last van lipsync problemen, dat had ik wel met m'n vorige Sonos Beam.

• MP3-Junky
  • Niet online
loyske schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Hoe zijn de One's ingesteld voor muziek weergave? Sfeervol of Volledig?
Misschien dat je bij Sfeervol dit ervaart als een echo?
Allebei geprobeerd, op Volledig hoor je de echo (want geluid staat harder) het ergst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcorN
Rck010 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Excuses, ik bedoelde ook een switch, geen splitter.

Ik had dat plaatje al gezien inderdaad, maar vraag me af of de overige HDMI poorten op m'n TV dan ook nog lossless ondersteunen, of alleen de devices die op de switch aangesloten zijn.

Ik heb met mijn C9 en Arc geen last van lipsync problemen, dat had ik wel met m'n vorige Sonos Beam.
Als die functie (van mijn tweede plaatje) inderdaad gaat lukken, dan zou dit gewoon moeten werken. Afhankelijk van of LG het audio format ondersteund, zal de TV dan lossless audio doorsturen.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-07 20:06

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Met mijn Beam en 2 Symfonisks heb ik dit ook gehad. Groep ontbinden en opnieuw aan de groep toevoegen en TruePlay toepassen was voor mij toen de oplossing (na 2x).
Niet ideaal maar het was in ieder geval bij mij op te lossen. Maar ik had de echo ook met geluid van de TV.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• ruudbosch83
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03-07 08:28
Zou graag de Arc, twee ONE SL's en de sub willen bestellen als set bij Sonos maar helaas niet op voorraad. Het lijkt erop dat ik daardoor ook geen bestelling kan plaatsen zolang er geen voorraad is. Klopt dat ook of zie ik iets over het hoofd?

Xbox: EvilBIG

• AcorN
ruudbosch83 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:34:
Zou graag de Arc, twee ONE SL's en de sub willen bestellen als set bij Sonos maar helaas niet op voorraad. Het lijkt erop dat ik daardoor ook geen bestelling kan plaatsen zolang er geen voorraad is. Klopt dat ook of zie ik iets over het hoofd?
Vreemd, als set inderdaad niet te bestellen. Als je ze allemaal los besteld, lukt het wel.
De Sub en One SL zijn op voorraad, bij de Arc staat;
Nabesteld – verwachte verzending op 17 Juli 2020.

• frituurvetpet
Ik bezocht de coolbluewebsite voor iets anders en omdat ik eerder de Arc had gezocht daar stond ie bij mijn gesuggereerde producten, met de toevoeging 'morgen in huis'. Blijkbaar net één binnengekomen oid want ik kon hem bestellen en heb bevestiging binnen gekregen (fingers crossed dat het geen fout betreft).

Wellicht komen er mondjesmaat enkele Arcs beschikbaar? Gegeven dat men hier ook af en toe door Sonos zelf eentje geleverd krijgt ondanks vermelde verzenddatum van 17 juli?

• ruudbosch83
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03-07 08:28
Ja wit is sowieso lastig leverbaar ook de ONE SL zie ik. Maar ik zou graag een bestelling plaatsen zodat ik weet dat ze me leveren als er voorraad is. Nu grijp je misschien straks weer mis als veel mensen op de nieuwe voorraad zitten te wachten...

Xbox: EvilBIG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcorN
frituurvetpet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:56:
Ik bezocht de coolbluewebsite voor iets anders en omdat ik eerder de Arc had gezocht daar stond ie bij mijn gesuggereerde producten, met de toevoeging 'morgen in huis'. Blijkbaar net één binnengekomen oid want ik kon hem bestellen en heb bevestiging binnen gekregen (fingers crossed dat het geen fout betreft).

Wellicht komen er mondjesmaat enkele Arcs beschikbaar? Gegeven dat men hier ook af en toe door Sonos zelf eentje geleverd krijgt ondanks vermelde verzenddatum van 17 juli?
Ik had hetzelfde :) nergens meer te krijgen, als bij Coolblue keek bij de "in de samenstelling" stond overal Tijdelijk uitverkocht, echter ineens stond er bij de Sonos Arc zwart "Nog 1 op voorraad, bestel snel". Dus ik gedaan en volgende dag stond hij onder m'n TV :9

Trouwens....als je in de buurt van Rotterdam woont, ééntje op voorraad bij Coolblue!
https://www.coolblue.nl/product/861926/sonos-arc-zwart.html

• frituurvetpet
AcorN schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Ik had hetzelfde :) nergens meer te krijgen, als bij Coolblue keek bij de "in de samenstelling" stond overal Tijdelijk uitverkocht, echter ineens stond er bij de Sonos Arc zwart "Nog 1 op voorraad, bestel snel". Dus ik gedaan en volgende dag stond hij onder m'n TV :9

Trouwens....als je in de buurt van Rotterdam woont, ééntje op voorraad bij Coolblue!
https://www.coolblue.nl/product/861926/sonos-arc-zwart.html
Oeh nice. Dan ga ik er stiekem van uit dat de mijne ook komt :9~

• knny
[quote]knny schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:28:

Pagina is zojuist live gegaan voor iedereen!

• Serena
Hebben jullie dat ook? Ik kijk iets via Apple TV, pauzeer om de een of andere reden een tijdje, ik kijk weer verder en de Arc staat op mute.
Iedere keer… Had ik met de Beam niet.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Apart dat er zo weinig over de playbase gemeld wordt.

Ik heb direct na het uitkomen zo'n ding gekocht en onder de TV gehangen. Al jaren prima geluid, voldoende bas en nog geen enkel probleem gehad. En toch lees ik vrijwel nooit iets over het apparaat, zelfs niet als het discontinued is.

De twee play1's als achterspeakers maken trouwens de balans van geluid in de hele ruimte aardig af. Waar ik de stoel ook neerzet, altijd het gevoel dat muziek van beide kanten komt ipv uit 1 hoek, waardoor de muziek substantieel ' voller' klinkt. Prima setup en ik verlang niet eens naar meer. De sub een beetje, maar de playbase doet het al voldoende goed, videoland-reclame klinkt altijd lekker spannend

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:03
Een PlayBase gehangen?

• midde036
Verrassing van Sonos, mijn bestelling (deel2) komt morgen i.p.v. eind juli. De witte Arc kreeg ik al heel veel eerder, nu dus ook 2 stuks Five, kleur wit. Spannend :)

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19:24
Serena schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:01:
Hebben jullie dat ook? Ik kijk iets via Apple TV, pauzeer om de een of andere reden een tijdje, ik kijk weer verder en de Arc staat op mute.
Iedere keer… Had ik met de Beam niet.
Ik heb wel dat als ik iets pauzeer en verder kijk met de Apple Tv de eerste 1/2 seconden zonder geluid is. Maar dat is met een playbar.

• Serena
svenvg93 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Ik heb wel dat als ik iets pauzeer en verder kijk met de Apple Tv de eerste 1/2 seconden zonder geluid is. Maar dat is met een playbar.
Klopt dat heb ik ook.
Maar als ik langer dan een minuut of zo pauzeer is het geluid gemutet.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:22
midde036 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:20:
Verrassing van Sonos, mijn bestelling (deel2) komt morgen i.p.v. eind juli. De witte Arc kreeg ik al heel veel eerder, nu dus ook 2 stuks Five, kleur wit. Spannend :)
Hier ook 2 witte Five's morgen geleverd, terwijl de verwachting eind Juli was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloud_VII
Voor de Arc gebruikers. Hoe klinkt muziek tegenover de Playbar/Playbase?

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-07 14:15
Sonos heeft ook weer refurbished in de eigen shop. Snel nog even een paar Play:1's besteld om een paar kamers van een enkele 1 naar een stereopaar te upgraden.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• ..Christiaan..
Cloud_VII schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:33:
Ik heb mijn playbar verkocht voor ik de Arc had, dus exact vergelijken is niet mogelijk. Gisteren Breaking Bad verder gekeken met alleen de Arc aan en de rest niet, maar ik heb wel het idee (jaja, 't is maar wat je wil horen) dat het geluid voller en meer kamervullend is. Breaking Bad is niet in Atmos dus qua vergelijk komt het wel in de buurt van de Playbar. Maar nogmaals; een playbar of arc komt het best tot zijn recht in een opstelling met in elk geval de sub erbij. 2x play1 of 5 maakt het alleen nog maar completer.

• ja3
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Cloud_VII schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:33:
Ik gebruik de Arc (en vroeger de Playbar) in combinatie met Sub + Play:1 en ik vind de geluidskwaliteit (los van de extra features) niet beter maar zeker ook niet minder. Het enige wat ik merk is dat de balk wat breder is en dat het geluid dus ook wat breder naar buiten komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• merlin1201
Zoals ik al eerder zei, pak de film 6 Underground op Netflix en schakel in Netflix eens tussen origineel engels en Atmos, dan hoor je een wereld van verschil zowel uit de soundbar maar ook de sub's en de rears klinken anders.

Pagina: 1 ... 105 106 107 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True