Gisteren een Sonos Beam gekocht en deze geïnstalleerd samen met twee Play:1, welke ik al had.
Nu heb ik de neiging om alles bedraad aan te sluiten als het in de buurt van mijn TV staat. Dus een Ethernet kabel in de Beam en Spotify etc. doen het fantastisch.
Daarna heb ik mijn Play:1 speakers toegevoegd. Draadloos, want ik mis nog een ethernet poort op die locaties. In de app registreerde alles perfect. Maar.... ik kreeg maar geen geluid uit mijn Play:1's. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar mooi niet dat ik daar surround geluid uit kreeg of dat er full stereo geluid uit kwam. Ik dacht dat het misschien kwam omdat de source niet goed was, of dat mjin LG tv te oud was etc etc. Het stomme was, als ik het volume omhoog zette op een Play 1, dan registreerde dat wel op de Beam en ging het volume harder, dus die dingen waren wel in communicatie met elkaar, maar geen piepje, geen geluidje kwam uit de Play:1.
Vanochtend toen iedereen naar school en werk was, toch nog even gaan klooien, omdat het me niet lekker zet. Weer van alles geprobeerd, maar ik kreeg het niet goed werkend. Ik heb de subs verwijderd en weer toegevoegd. Dat werkt allemaal uitstekend.
Uiteindelijk zag ik bij de Beam dat ik daar het Wifi gedisabled had, want (zo ging waarschijnlijk mijn beperkte denk vermogen), er was geen reden om de Wifi aan te zetten. Zodra ik Wifi enabled had werkte alles optimaal en perfect.
Wat ik mij dan wel afvraag is, waarom er nergens een support artikel is dat zegt dat je nooit, nooit, nooit wifi uit mag zetten als je surround sound wilt doen. En vooral bij installatie zou je toch een opmerking verwachten: "Hey dude, Ik weet niet wat jij wil, je kan die twee subs wel toevoegen en dat lijkt allemaal te werken, maar zolang jij niet "wifi enable" aanvinkt, gebeurd er niets! Ik dacht dat de Play:1's gewoon via mijn huiswifi konden werken, maar je bent dus verplicht om Sonosnet te gebruiken.
Maar goed, misschien help ik iemand door dit hier te posten.
[
Voor 11% gewijzigd door
Raindeer op 17-08-2020 10:49
. Reden: Nog iets beter uitgelegd. ]