Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 110 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
H4ldrz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:24:
Vraag:Ik wil mijn Sonos Arc graag onder een nieuwe tv zetten op het tv meubel. De TV wordt aan de muur bevestigd.
Ik kan de hoogte van de tv nog bepalen. Hoeveel ruimte is er minimaal nodig tussen de Arc en de TV? Wat is jullie ervaring daarmee?

Update:
De handleiding zegt het volgende:
Houd minimaal 102 mm ruimte tussen de bovenkant van Sonos Arc en de onderkant van uw tv (als u Arc onder de tv plaatst).

Dat lijkt wat overdreven. Dan zou mijn tv veel te hoog komen te hangen. Iemand ervaringen met minder afstand?
Het staat niet voor niets in de handleiding. En 10 cm is toch niet veel?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Iemand ervaring met de playbar gecombineerd met 2x Sonos One's? Momenteel heb ik enkel de playbar maar zou graag wat meer surround geluid hebben, dus zou ik twee one's kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
@H4ldrz Als de TV boven een meubel hangt en je legt de Arc op het meubel, maar niet direct onder de TV, maar iets naar voren, dan hoef je die 10cm niet aan te houden: dat is volgens mij alleen als hij prceis onder de TV hangt en de naar boven stralende speakers hebben dan “last” van de TV. Dat is niet zo als de TV niet boven de Arc hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
Vraagje voor de Arc-bezitters: waaraan merken jullie de toegevoegde waarde van Dolby Atmos?

Ik heb nog niet voluit kunnen testen en zo ook nog geen overvliegende helicopter mogen ervaren, maar het geluid lijkt veel ruimtelijker te zijn. Ruimtelijker dan bij Dobly (5.1) Surround.

En is de Surround-setup met Arc nu een 5.1.2-setup te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Yonix schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:31:
Vraagje voor de Arc-bezitters: waaraan merken jullie de toegevoegde waarde van Dolby Atmos?
Niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
@Jannesgesquiere
Iemand ervaring met de playbar gecombineerd met 2x Sonos One's? Momenteel heb ik enkel de playbar maar zou graag wat meer surround geluid hebben, dus zou ik twee one's kopen.
Ik zou er voor gaan, je gaat een veel betere surround ervaring krijgen. Let wel op welk type signaal er van je TV naar de Playbar gaat, want dat is erg belangrijk. Zie ook: https://support.sonos.com/s/article/1920?language=nl_NL Mijn setup is de Playbar met 2x Play:1 als surround speaker maar dat is goed vergelijkbaar met de One's als surround speaker. Ik ben zeer tevreden over het surround effect. Ik zit nog steeds af en toe achterom te kijken wat ik nu weer hoor, om dan te beseffen dat het bij het filmgeluid hoort. :) Ik heb de afstemming van speakers via Trueplay gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
JeppieW schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:27:
@Jannesgesquiere
[...]

Ik zou er voor gaan, je gaat een veel betere surround ervaring krijgen. Let wel op welk type signaal er van je TV naar de Playbar gaat, want dat is erg belangrijk. Zie ook: https://support.sonos.com/s/article/1920?language=nl_NL Mijn setup is de Playbar met 2x Play:1 als surround speaker maar dat is goed vergelijkbaar met de One's als surround speaker. Ik ben zeer tevreden over het surround effect. Ik zit nog steeds af en toe achterom te kijken wat ik nu weer hoor, om dan te beseffen dat het bij het filmgeluid hoort. :) Ik heb de afstemming van speakers via Trueplay gedaan.
Zal wel nog even wachten tot black friday, hopelijk dan een klein beetje korting. Heb net de LG GX65 gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:53
Yonix schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:31:

Ik heb nog niet voluit kunnen testen en zo ook nog geen overvliegende helicopter mogen ervaren, maar het geluid lijkt veel ruimtelijker te zijn. Ruimtelijker dan bij Dobly (5.1) Surround.

En is de Surround-setup met Arc nu een 5.1.2-setup te noemen?
Ik ervaar bij de dolby atmos titels de 'muur van geluid'. Geluid lijkt echt van alle kanten over me heen te komen en het voelt dan heel bizar dat er eigenlijk slechts 1 balkje ligt die dat kan veroorzaken. Dit is met een Arc + Sub systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
JeppieW schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:27:
@Jannesgesquiere
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan :) Heb dezelfde setup (naast nog wat Sonos speakers elders in huis) en ben er dik tevreden over

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Pete2620 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Ik ervaar bij de dolby atmos titels de 'muur van geluid'. Geluid lijkt echt van alle kanten over me heen te komen en het voelt dan heel bizar dat er eigenlijk slechts 1 balkje ligt die dat kan veroorzaken. Dit is met een Arc + Sub systeem.
Mag ik vragen hoe jij je Arc hebt staan / bevestigd en welke instellingen je gebruikt? Trueplay e.d.

Thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Quick guide voor plaatsing van de ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:53
Yonix schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Mag ik vragen hoe jij je Arc hebt staan / bevestigd en welke instellingen je gebruikt? Trueplay e.d.

Thanks! :)
Hij ligt voorop m'n tv meubel. Truplayed met ipad Air 2019. Eq op -2 / -2 en sub volume -3.

Meest recente film waarbij ik de 'muur' heel duidelijk merkte was frozen 2 op Disney :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:01
Iemand al aan het experimenteren geweest met de plaatsing zoals aangegeven in het filmpje?
Bij mij is de afstand wat groot (12 feet/ 3,5 meter) dus heb ik nu de ARC 2,5 cm gekanteld.
Ik zal morgen nog eens horen of ik dan wel het geluid van boven hoor komen.
Ik heb wel echt die muur van geluid ervaring, maar die terugkaatsing via het plafond dat kan ik nog niet zo horen, dus ben benieuwd... tis nu wat te laat om het volume flink open te draaien ;-)

Benieuwd naar jullie ervaringen, liefst met voorbeelden , trailers of films zodat het te reproduceren is.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Mark-NL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Je kan even op reddit kijken, waar de developer actief is of een bericht sturen.
Het adres is: sonosequencr at celltekk punt de
Hello,

sorry but this is not possible with SonoSequencr. You can only create or separate two speakers to a Stereopair but not change the surround speakers to a stereo pair. Changing the speaker configuration takes a long time at the Sonos side and SonoSequencr was built to make a queue of short running commands like setting a volume or make some groups. Just save time on things you do regularly... What you can do is change a few settings of your surround setup. You can easily switch the surround music playback mode from ambient to full for example or change the surround level or switch surround speakers on/off but probably this is not what you want...

Niet mogelijk dus. Bedankt!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
Pino112 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:06:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen ook een reclame voordat de TuneIn-radio start, maar dan gewoon in het Nederlands.

Wel vervelend, is echt jaaaaren zonder geweest. :(
nog een update. Ik kreeg het vorige week opeens steeds vaker.
Nu heb ik handmatig de icecast url van radio2 toegevoegd en tot nu toe nog geen reclame gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Na het zien van dit filmpje moet ik dus concluderen dat ik, gezien mijn setup, geen optimale Dolby Atmos-ervaring zal krijgen met de Sonos Arc.

Dit is mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmO0A7nmYXi06mramNmaLQJ_4iE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JvBO9VDiNxnfp90PeNdLeif.jpg?f=fotoalbum_medium

De Sonos Arc staat, volgens Pee, te laag en de luisterafstand tot de Arc is te groot.

Toch laat ik de situatie ongewijzigd, want ik heb a) weinig zin om heel de boel te moeten veranderen en b) toch het idee dat de toevoeging van de Arc (i.c.m. Trueplay-tuning) het geluidsbeeld in positieve zin heeft veranderd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
Yonix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Na het zien van dit filmpje moet ik dus concluderen dat ik, gezien mijn setup, geen optimale Dolby Atmos-ervaring zal krijgen met de Sonos Arc.

Dit is mijn situatie:
[Afbeelding]

De Sonos Arc staat, volgens Pee, te laag en de luisterafstand tot de Arc is te groot.

Toch laat ik de situatie ongewijzigd, want ik heb a) weinig zin om heel de boel te moeten veranderen en b) toch het idee dat de toevoeging van de Arc (i.c.m. Trueplay-tuning) het geluidsbeeld in positieve zin heeft veranderd. :)
Ik zit dus id in een soortgelijke situatie, want uiteindelijk is de ARC gemaakt voor de wat grotere TV, 65 inch en groter.
Ze zit dan ook niet op 2 meter vanaf die TV maar is tussen de 3 en 4 meter gebruikelijk, maar goed ik heb dus idd vandaag de proef op de som genomen en de ARC gekanteld op 1 inch (2,5 cm) en verschillende ATMOS trailers beluisterd.
Mogelijk dat mijn oren niet meer zo perfect werken maar ik hoor dus daadwerkelijk totaal geen verschil, op welke plaats ik ook ga zitten, klinkt allemaal hetzelfde, en het klinkt gewoon goed.
Echt geluid van boven is er nauwelijks maar het totaal geeft een mooi ruimtelijk geluid dus denk ik dat het daarmee gezegd is.
Tja en wat die knakker Peter Pee ook allemaal zegt, nou ik neem dat met een korreltje zout en lijkt me wel een beetje wijze praat maar of het echt klopt kan ik me niet voorstellen, want de praktijk is altijd anders.
Ik ben tot dusver zeer tevreden met mijn ARC en zeker het Atmos geluid geeft toch weer wat extra's tov het gewone DD 5.1 geluid.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het ervaren als je zijn opstelling gebruik, maar eerlijk? je soundbar op 1 meter hoogte, ongeveer max 2,5 meter afstand van de TV met 65 inch? soundbar op de rand van je meubel ?? ik zeg solliciteren in Kaatsheuvel, daar hebben ze een mooi bos waar ze hele mooi verhaaltjes vertellen, echt gebeurt, ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik heb ook lekker alles laten staan en liggen zoals het al was. Ben heel blij met mijn geluid nu, ondanks dat ik geen Atmos heb.
Vandaag wel weer een extra One aan het huis toegevoegd, benedenverdieping is nu helemaal voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuNcI5Uip2osDLKLjxUEhPJzcsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GJxZpAZmUVbu68RjRVx8VYxX.png?f=fotoalbum_large

Bij de Duitse Media Markt is deze gewoon € 30,- goedkoper dan in NL. Had bovendien van hen een bon van € 10,- gekregen voor mijn verjaardag, dus dat was het ritje wel waard. (Inclusief tanken aan de prijs van € 1,249)

[ Voor 27% gewijzigd door Serena op 03-08-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Yonix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Dit is mijn situatie:
[Afbeelding]

De reacties op Reddit zijn 👍🏼.
Verkoop het kind… Nee joh, adoptie is veel menselijker! 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een Sonos Boost in gebruik hebben? Is het toevoegen aan een bestaande setup makkelijk? Ik kan daar weinig over vinden.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30
DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:31:
Zijn er hier mensen die een Sonos Boost in gebruik hebben? Is het toevoegen aan een bestaande setup makkelijk? Ik kan daar weinig over vinden.
Ging bij mij probleemloos. Via app kiezen voor Boost toevoegen. Bestaande speakers worden dan automatisch overgezet naar Sonos' eigen meshnetwerk. Of het gelukt is kun je checken in het 'over mijn systeem' scherm. WM:0 geeft aan dat ze op het eigen Sonos netwerk zitten.

Overigens, een via ethernet aangesloten speaker zal ook een Sonos meshnetwerk opzetten. Boost is vooral handig als je dus geen ethernet in de buurt van de speakers hebt of speakers wil bedienen die buiten bereik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
merlin1201 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het ervaren als je zijn opstelling gebruik, maar eerlijk? je soundbar op 1 meter hoogte, ongeveer max 2,5 meter afstand van de TV met 65 inch?
De gedachte aan op 2,5 meter afstand zitten van een 65 inch TV doet al pijn aan mijn ogen en nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

Ging bij mij probleemloos. Via app kiezen voor Boost toevoegen. Bestaande speakers worden dan automatisch overgezet naar Sonos' eigen meshnetwerk. Of het gelukt is kun je checken in het 'over mijn systeem' scherm. WM:0 geeft aan dat ze op het eigen Sonos netwerk zitten.

Overigens, een via ethernet aangesloten speaker zal ook een Sonos meshnetwerk opzetten. Boost is vooral handig als je dus geen ethernet in de buurt van de speakers hebt of speakers wil bedienen die buiten bereik staan.
Hoe bevalt de Boost jou? Ik heb wel 1 of 2 speakers die ik aan UTP kan hangen, maar ik blijf vervelende issues hebben met Spotify die nummers skipt en Sonos Radio welke ik 3/4x moet starten voor hij daadwerkelijk gaat spelen. Hoor regelmatig issues met Unifi & Sonos, dus ik dacht dat een Boost dan wel zou kunnen helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Hoe bevalt de Boost jou? Ik heb wel 1 of 2 speakers die ik aan UTP kan hangen, maar ik blijf vervelende issues hebben met Spotify die nummers skipt en Sonos Radio welke ik 3/4x moet starten voor hij daadwerkelijk gaat spelen. Hoor regelmatig issues met Unifi & Sonos, dus ik dacht dat een Boost dan wel zou kunnen helpen!
was voor mij echt set-and-forget. Ik had wat drop issues in combinatie met een (cheape) router/access point van de provider zelf en een volle ether met de nodige andere netwerken. Dit was voor mij de makkelijkste en goedkoopste oplossing, maar moet er wel bijzeggen dat ik de Boost met behoorlijke korting kon kopen, als ik de listprice zou moeten betalen had ik het wellicht anders opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik herinner mij ook geen problemen met het installeren van de Boost. Ik had eerst mijn Beam bedraad aangesloten (en had dus al Sonosnet) maar er trad wat interference op als zich personen of objecten tussen de Beam en de One in de keuken bevonden. De Boost zit precies tussen de Beam en de One is. Boost bevalt prima. Ik heb hem redelijk goedkoop kunnen bestellen (aanbieding).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
Ben ook tevreden gebruiker van de Boost. Voor 7 tientjes van een mede-Tweaker overgenomen.
Je reguliere wifi-netwerk wordt daarmee geheel van het Sonos-verkeer ontlast. Je moet wel een ander wifi-kanaal gebruiken voor SonosNet (keuze uit 1, 6 of 11).

In eerste instantie bleef mijn R7800 accesspoint nog als primary node in SonosNet zichtbaar. Dat zie je in de Network Matrix via http://SpeakerIP:1400/support/review.
Ik heb vervolgens de Boost tot Root Bridge van het SonosNet gepromoveerd. Werkt sindsdien feilloos..

Hoe maak je de Boost de root bridge? (Bron)

- Ga naar http://BoostIP:1400/advconfig
- Zet Priority op Enabled en klik op Submit
- Start de Boost opnieuw op.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 04-08-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39
Zie de Topic Warning.

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 08-08-2020 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
@DennusB ik kwam nog een interessante blogpost tegen over de Boost met heel veel technische achtergrondinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Heb zelf toentertijd een aangesloten, ingesteld en niet meer naar omgekeken. Werkt voor mij redelijk voor de Symfonisk die ik in de keuken heb hangen. Eerst haperde die constant, nu gaat ie voor Spotify goed. Als ik TV stream (via de Beam) hapert ie nog geregeld.

M.b.t. skippen van Spotify, dat probleem herken ik ook (heb ook een Ubiquiti mesh). Radio heb ik alleen bij Radio Record/Record Trap (Russische radiozenders) moeite. Slam doet ie zonder problemen (zijn de enige 3 zenders die wij luisteren).

Wat @Masimo zegt ga ik nog eens proberen, want dat heb ik niet staan. Misschien lost dat dan ook problemen met mijn Symfonisk in de keuken op.

Had mijn Beam verder ook via ethernet verbonden, maar nu niet meer. Weet iemand in hoeverre het problemen geeft voor SonosNET als ik de Beam weer terug erin hang? Werkt het dan ook een beetje als mesh netwerk?

Edit: De blogpost geeft me het antwoord al ;) 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Modbreak:Zie de Topic Warning, dit is geen levertijden topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Toch wel nette service van Sonos, gisteren een Boost besteld omdat ik klaar was met die WiFi issues die het Sonos systeem had. Toen kwam ik er vanochtend opeens achter dat ik m'n Bridge kon "Trade-uppen" en 30% op een Boost zou krijgen.... dus mailtje gestuurd : en die 30% storten ze nu alsnog terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nou Boost binnen hier, probleem bestaat nog steeds. Ik zit echt met m’n handen in t haar ondertussen. Heel m’n huis vol Sonos en constant problemen, al maanden. Ik had de hoop dat de boost het zou fixen, maar ook niet. Kan ik m’n hele Sonos setup eens resetten? Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Heb je de speakers van de UTP losgekoppeld?

Heb je geprobeerd de Boost als root bridge in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Masimo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:55:
Heb je de speakers van de UTP losgekoppeld?

Heb je geprobeerd de Boost als root bridge in te stellen?
Boost is de enige die aan UTP hangt. Dat van die Root bridge moet ik ff opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Masimo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:07:
....

Hoe maak je de Boost de root bridge? (Bron)

- Ga naar http://BoostIP:1400/advconfig
- Zet Priority op Enabled en klik op Submit
- Start de Boost opnieuw op.
Check ook de netwerk matrix om te kijken hoe het er met de signaalsterktes en/of storingen voor staat.

http://SpeakerIP:1400/support/review

[ Voor 15% gewijzigd door Masimo op 11-08-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Masimo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Check ook de netwerk matrix om te kijken hoe het er met de signaalsterktes en/of storingen voor staat.

http://SpeakerIP:1400/support/review
Volgens die matrix is alles rood en kut. Terwijl m'n Unifi Wifi als een trein gaat en m'n hele verbinding dicht trekt. Het lijkt dus echt aan Sonos te liggen.
Kan ik een hard reset van m'n hele setup doen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
DennusB schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:04:
[...]

Volgens die matrix is alles rood en kut. Terwijl m'n Unifi Wifi als een trein gaat en m'n hele verbinding dicht trekt. Het lijkt dus echt aan Sonos te liggen.
Kan ik een hard reset van m'n hele setup doen of zo?
Als alles in het rood staat betekent dat dat het OFDM Ani level te hoog is oftewel het systeem heeft erg veel last van interferentie: https://freetime.mikeconnelly.com/archives/6050

Eerste check: Staan SonosNet en je Unifi WiFi niet op hetzelfde of een overlappend kanaal (scheid ze met minimaal 5 kanalen ertussen ivm overlap) en staan draadloze apparaten niet te dicht op elkaar

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Damon schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

Als alles in het rood staat betekent dat dat het OFDM Ani level te hoog is oftewel het systeem heeft erg veel last van interferentie: https://freetime.mikeconnelly.com/archives/6050

Eerste check: Staan SonosNet en je Unifi WiFi niet op hetzelfde of een overlappend kanaal (scheid ze met minimaal 5 kanalen ertussen ivm overlap) en staan draadloze apparaten niet te dicht op elkaar
SonosNet stond net op kanaal 1, Unifi stond op kanaal 6. Alle SonosNet kanalen geprobeerd overigens.

Ja de Wifi gear staat wel een beetje dicht op elkaar. Kan dat echt het probleem veroorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
En verder heeft Unifi bepaalde instellingen nodig om met de Sonos STP communicatie om te kunnen gaan. Check de Unifi-community. Anders gaat alles plat door STP-loops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
DennusB schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

SonosNet stond net op kanaal 1, Unifi stond op kanaal 6. Alle SonosNet kanalen geprobeerd overigens.

Ja de Wifi gear staat wel een beetje dicht op elkaar. Kan dat echt het probleem veroorzaken ?
Ja dat kan zeker, dat kan je zien aan de Noise Floor in de Matrix, als die teveel schommelt heb je wss apparaten te dicht op elkaar staan, maar kan ook veroorzaakt worden door DECT-apparaten vrij dichtbij of een oudere magnetron bijvoorbeeld die je aanzet,

Check in de Matrix ook de in en outbound signalen tussen de verschillende apparaten (alleen de gekleurden zijn actieve mesh verbindingen) die cijfers moeten minimaal 25 aangeven, lager is een te lage RSSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Het is nog gekker ... ik heb net een reset gedaan van m'n hele Sonos app. Om schoon te beginnen. Alle spelers uitgezet behalve m'n Connect. Connect aangesloten via UTP en opnieuw ingesteld, Spotify toegevoegd... guess what : Zelfde problemen..... @Damon @Masimo

RSTP heb ik aangepast naar STP op m'n Unifi switches inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Dan heeft het ook niks met de wifi te maken. Als je bedraad al slechte performance hebt, is er iets anders mis.
En als je de Boost in je netwerk opneemt, zou de Connect idealiter ook niet bedraad hoeven.

Ik zou in jouw geval de hele toestand factory resetten en dan vanaf scratch opnieuw opzetten.
Dus beginnen met de Boost en die instellen. Vervolgens de rest draadloos toevoegen.
Of minimaal 1 speaker draadloos instellen, dan de Boost, dan de rest.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 11-08-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Dat dat dus niks met wifi te maken heeft ben ik met je eens, maar het probleem zal eerder verder in het netwerk liggen en zal met een factory reset niet verholpen zijn, dit haalt alleen maar de persoonlijke, niet-netwerkgerelateerde, informatie uit het apparaat. De netwerkinstellingen zijn DHCP en STP gerelateerd, zijn dynamisch en zeker met een herstart al ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik ben aan het denken om een Sonos Move aan te kopen - mijn eerste Sonos apparaat. Hetgeen wat ik wel jammer vind is dat het blijkbaar niet mogelijk is om zowel op mijn Windows pc als op de Move dezelfde output te krijgen (= Spotify). Indien ik een Mac had zou het mogelijk zijn geweest via Airplay, toch?

Zijn er Tweakers die hier een goede hack voor hebben gevonden?

• Rallye
Die hack weet ik niet, maar gaat bij Airplay vanaf een Mac het geluid van de Mac niet uit?

Edit: en hoe zit het dan met de 70ms vertraging voor het bufferen?

[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 13-08-2020 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
filenox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:57:
Ik ben aan het denken om een Sonos Move aan te kopen - mijn eerste Sonos apparaat. Hetgeen wat ik wel jammer vind is dat het blijkbaar niet mogelijk is om zowel op mijn Windows pc als op de Move dezelfde output te krijgen (= Spotify). Indien ik een Mac had zou het mogelijk zijn geweest via Airplay, toch?

Zijn er Tweakers die hier een goede hack voor hebben gevonden?
Ik denk dat de app AirFoil voor jou de oplossing is.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Serena schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat de app AirFoil voor jou de oplossing is.
Airfoil is leuk, maar zit behoorlijke delay in helaas en werkt in ieder geval bij mij niet altijd even goed.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:54
Ik worstel met de afweging voor een Gen 2 of Gen 3 sub (ter aanvulling op mijn Arc en 2 Sonos SL's)

Gen 2 gaat inmiddels voor 600 tot 650 euro van de hand, waarmee ik toch mooi minimaal 150 euro in de zak kan houden.
Qua audio-performance vooralsnog identiek aan elkaar, dus daar hoef ik het ook niet voor te laten

Echter... noem het FOMO of iets dergelijks, maar er knaagt toch het idee dat dit geen handige keuze is. Ik wil uiteraard voorkomen dat binnen een aantal jaar mijn Gen 2 niet meer ondersteund wordt, en ik wederom de portemonnee mag trekken. Tegelijk heb ik het idee dat ik mij onnodig druk maak :)

Wat zijn jullie gedachten hierbij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
@MBarendse Sonos heeft (denk ik) wel geleerd van de storm die er is opgestoken toen ze voorstelde om apparaten te bricken. Dat zullen ze niet snel weer verzinnen.

In de huidige situatie is er nog steeds sprake van ondersteuning van de "oude" apparatuur, alleen worden er geen nieuwe features meer aan toegevoegd. Ik kan niet voor jou beslissen hoe belangrijk het is dat je steeds maar nieuwe features erbij krijgt bij bestaande apparaten, maar ik vind het niet zo heel erg spannend. Ik heb mijn spullen gekocht op wat ze konden toen ik ze wilde hebben, niet op wat ze misschien in de toekomst zouden kunnen. Die 2e generatie sub blijft gewoon werken hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:54
Thanks,

JeppieW's analyse in combinatie met een scherpe aanbieding bij Fonq heeft mij inmiddels over de streep getrokken. De witte uitvoering gaat daar nu voor 599, daarbovenop nog een 5% kortingscode en voor 570 ben ik klaar. als het goed is vanavond al in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sonos heeft beloofde devices tot (zeker) vijf jaar na uit produktie gaan te ondersteunen. De Gen2 Sub krijgt/heeft (dus) nog gewoon S2 en evt. nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:16
Vandaag mijn Arc binnengehad en aangesloten op mijn LG CX TV (E-ARC, hdmi 2). Het koste wat aanpassingen om Atmos aan de gang te krijgen. Daarna mijn bestaande Ones als surround ingesteld (was een stereo pair). Dit ging heel lastig, je zou verwachten dat dit proces soepel zou verlopen. Ik moest beide devices herstarten om dit mogelijk te maken.
Ik moet zeggen dat de toevoeging van de Ones als surround speakers de Arc heel veel goed doet.

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn remote werkend om het volume aan te passen. Dit is heel irritant. Ik had verwacht dat dit direct zou werken. Ik heb onder andere dit gedaan, maar zonder succes.
Heeft iemand anders een Arc in combinatie met een LG Cx tv en wel de remote werkend? Ik zou graag horen hoe dit in te stellen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Even een vraagje voor hen met een Arc en volledige surround-setup: hoe hebben jullie de tv-, muziek- en sub-levels staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Yonix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:09:
Even een vraagje voor hen met een Arc en volledige surround-setup: hoe hebben jullie de tv-, muziek- en sub-levels staan?
Jij hebt niks aan mijn instellingen aangezien ik 100% zeker een andere inrichting en woonkamer heb.

Maar dit zijn mijn instellingen.

Surround TV +10
Muziek afspelen Volledig
Sub 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:03

Brx

Ik zit met een vraag. Ik ben momenteel in het bezit van een Playbase en wil waarschijnlijk een Sub hieraan toevoegen. Ik weet dat de Sub de lage frequenties bij de Playbase zal overnemen en het midden en hoog meer tot zijn recht zullen komen. Is het ook zo dat de Playbase qua volume dan ook harder kan?

Heeft iemand deze opstelling of hier ervaring mee met het koppelen van een Sub aan een andere opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:04
Brx schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:49:
Ik zit met een vraag. Ik ben momenteel in het bezit van een Playbase en wil waarschijnlijk een Sub hieraan toevoegen. Ik weet dat de Sub de lage frequenties bij de Playbase zal overnemen en het midden en hoog meer tot zijn recht zullen komen. Is het ook zo dat de Playbase qua volume dan ook harder kan?

Heeft iemand deze opstelling of hier ervaring mee met het koppelen van een Sub aan een andere opstelling?
De lage frequenties vallen inderdaad weg van de Playbase, deze worden overgenomen door de SUB.
Dit merk je bij de ARC ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Yonix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:09:
Ik heb ook alles standaard staan.
sub 0
muziek volledig
alle sliders in het midden.
maar idd dat is voor iedereen mogelijk anders, ik heb true play gedaan en verder niets meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Sportsshooter Bij een Arc zou het volume van de TV via HDMI-CEC moeten gaan. Je hoeft dan dus geen remote in te stellen voor de Arc (in tegenstelling tot vroeger bij de Playbar). Volume voor muziek loopt altijd via de app (of Google Assistent/Alexa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
Ik ben me aan het inlezen over een nieuwe audio setup naast de PS5 en nieuwe TV aan het eind van dit jaar.

Nu is mijn interesse gevallen op een Sonos Amp icm vloerstaande speakers (Q Acoustics 3050i) voor een goed stereo beeld met muziek. Voor films en games zou ik dan twee Sonos One's draadloos gebruiken als surrounds. The Sonos Amp heeft een phantom centre dat vrij goed lijkt te werken dus dat scheelt weer een extra speaker. Ik kijk en luister vooral via streaming diensten als Spotify/Netflix/Amazon Prime/etc.

Echter merk ik dat de Sonos Amp geen ondersteuning heeft voor eARC en dus ook geen LPCM doet. Alleen DD5.1 wordt ondersteund. Nu voelt dat voor zo'n dure en nieuwe aanschaf toch een beetje verkeerd aan... De nieuwe Sonos ARC doet dit namelijk wel.

Iemand ervaringen met de Sonos Amp in combinatie met bijvoorbeeld een PS4 in een setup zoals beschreven? Of misschien kan iemand mij uitleggen wat voor problemen/nadelen ik kan verwachten met het missen van eARC/LPCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
@SgtCaffran Het hangt er een beetje van af wat te precies kijkt. Voor muziek maakt het sowieso niet uit. Netflix, Disney+ etc. ondersteunen tegenwoordig DD+, dus dat zal je missen, maar het verschil met DD is denk ik beperkt: beide 5.1 en met jou opstelling krijg je sowieso geen Atmos. Als je van plan bent blurays te gaan kijken is het verschil waarschijnlijker groter (dolby trueHD), maar alleen als je tv dat ook als passthrough kan doorgeven (dat is nog een zeldzaamheid). Bovendien gebruiken veel blurays DTS, wat Sonos ook niet ondersteunt. Verder schijnt de Nintendo Switch alleen PCM door te geven, waardoor je met een Switch beperkt blijft tot 2.1 geluid. De PS5 zal dat probleem waarschijnlijk niet hebben. Zoek ook even op of je tv over HDMI überhaupt DD kan doorgeven, of alles terugdraait naar 2.1.

Op wat voor manier luister je muziek? De gemiddelde receiver ondersteunt tegenwoordig Apple AirPlay 2 en Spotify Connect, wat de ‘winst’ van een Sonos systeem buiten minder kabels beperkter maakt. Ik heb nu een arc, maar vooral omdat twee losse speakers niet meer passen. Draadloze rears zijn wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
@Pepper92 Bedankt voor het inzicht. Ik kijk op dit moment naar een LG OLED, die kan in ieder geval LPCM doorgeven volgens mij en daarmee omzeil je dus de beperkte ondersteuning van Sonos op codex gebied. Of ik het nodig heb is inderdaad een tweede...

De reden dat ik gecharmeerd ben van de Sonos Amp is het phantom centre kanaal en het kleine ontwerp. De meeste receivers van Yamaha, Denon en Onkyo die ik zie met streaming functies zijn nog steeds de traditionele lompe modellen. Ik wil graag e.e.a. wat compacter aanpakken. De Sonos amp biedt een kleine form factor, heeft geen echte centre nodig en ondersteund draadloze rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
Rallye schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:28:
@Sportsshooter Bij een Arc zou het volume van de TV via HDMI-CEC moeten gaan. Je hoeft dan dus geen remote in te stellen voor de Arc (in tegenstelling tot vroeger bij de Playbar). Volume voor muziek loopt altijd via de app (of Google Assistent/Alexa).
Thanks. Dit staat ingeschakeld maar toch werkt de volume control niet.
Wat ik ook vreemd vind is dat ik vanuit de Sonos S2 app de 'TV-installatie' niet kan afronden.
Ik krijg steeds de melding 'Audio-uitgang niet ingeschakeld'. Als ik dit daarna wil testen krijg ik de melding 'Audio-uitgang niet aangesloten'.
Vreemd want de Arc geeft gewoon geluid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QscEyoD5SqbKUv7esa5VMaZ-83g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KP3rTyPVFCUmaTrLu8BTL2G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Sportsshooter op 16-08-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik heb m'n Sonos Arc gemonteerd en mis toch wel een beetje het echte 'surround' geluid. Nu wil ik twee One SLs ophangen, maar ik kan ze eigenlijk alleen aan het plafond hangen. Heeft iemand tips voor degelijke en betaalbare plafondbeugels voor de One SL? Ik zag de Flexson ceiling mount, maar voor 140 euro bouw ik het liever zelf.

(voor de duidelijkheid, dit zouden dus de twee rear speakers worden)

[ Voor 9% gewijzigd door Jeoh op 16-08-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Sportsshooter Simplink is LG-speak voor HDMI-CEC. Het lijkt er toch op dat dit niet aan staat op je TV - vandaar de het volume het niet doet. Of het staat wel aan maar de Arc registreert dit niet. Dus Simplink aanzetten of even toggelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
Rallye schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:59:
@Sportsshooter Simplink is LG-speak voor HDMI-CEC. Het lijkt er toch op dat dit niet aan staat op je TV - vandaar de het volume het niet doet. Of het staat wel aan maar de Arc registreert dit niet. Dus Simplink aanzetten of even toggelen?
Thanks voor de reactie.
Dit heb ik al gedaan zonder resultaat. Simplink (HDMI-CEC) staat ingeschakeld (ook getoggelt). Helaas werkt het dan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
@Sportsshooter Heb je de HDMI-poort met Audio Return Channel (ARC) te pakken? Bij de LG OLED's is dat vaak HDMI2 geloof ik.

Edit: Een paar posts hierboven zeg je volgens mij al van wel :+

[ Voor 31% gewijzigd door HendrikN op 16-08-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
HendrikN schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:47:
@Sportsshooter Heb je de HDMI-poort met Audio Return Channel (ARC) te pakken? Bij de LG OLED's is dat vaak HDMI2 geloof ik.

Edit: Een paar posts hierboven zeg je volgens mij al van wel :+
Yes, ik gebruik de E-ARC aansluiting. Zojuist nog eens alle hdmi kabels opnieuw aangesloten. Helaas met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En wat gebeurt er als je eARC uitzet? Gewoon ARC, zeg maar? Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
Rallye schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:54:
En wat gebeurt er als je eARC uitzet? Gewoon ARC, zeg maar? Kan dat?
Yes dat kan. Maar dan werkt de remote nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Sportsshooter schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Yes dat kan. Maar dan werkt de remote nog steeds niet.
Ik vond hier iets.
Schakel in de TV de optie "Auto Power Sync" (geen idee hoe dat in het Nederlandse menu zal heten) eens uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:21
Gisteren een Sonos Beam gekocht en deze geïnstalleerd samen met twee Play:1, welke ik al had.

Nu heb ik de neiging om alles bedraad aan te sluiten als het in de buurt van mijn TV staat. Dus een Ethernet kabel in de Beam en Spotify etc. doen het fantastisch.

Daarna heb ik mijn Play:1 speakers toegevoegd. Draadloos, want ik mis nog een ethernet poort op die locaties. In de app registreerde alles perfect. Maar.... ik kreeg maar geen geluid uit mijn Play:1's. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar mooi niet dat ik daar surround geluid uit kreeg of dat er full stereo geluid uit kwam. Ik dacht dat het misschien kwam omdat de source niet goed was, of dat mjin LG tv te oud was etc etc. Het stomme was, als ik het volume omhoog zette op een Play 1, dan registreerde dat wel op de Beam en ging het volume harder, dus die dingen waren wel in communicatie met elkaar, maar geen piepje, geen geluidje kwam uit de Play:1.

Vanochtend toen iedereen naar school en werk was, toch nog even gaan klooien, omdat het me niet lekker zet. Weer van alles geprobeerd, maar ik kreeg het niet goed werkend. Ik heb de subs verwijderd en weer toegevoegd. Dat werkt allemaal uitstekend.

Uiteindelijk zag ik bij de Beam dat ik daar het Wifi gedisabled had, want (zo ging waarschijnlijk mijn beperkte denk vermogen), er was geen reden om de Wifi aan te zetten. Zodra ik Wifi enabled had werkte alles optimaal en perfect.

Wat ik mij dan wel afvraag is, waarom er nergens een support artikel is dat zegt dat je nooit, nooit, nooit wifi uit mag zetten als je surround sound wilt doen. En vooral bij installatie zou je toch een opmerking verwachten: "Hey dude, Ik weet niet wat jij wil, je kan die twee subs wel toevoegen en dat lijkt allemaal te werken, maar zolang jij niet "wifi enable" aanvinkt, gebeurd er niets! Ik dacht dat de Play:1's gewoon via mijn huiswifi konden werken, maar je bent dus verplicht om Sonosnet te gebruiken.

Maar goed, misschien help ik iemand door dit hier te posten.

[ Voor 11% gewijzigd door Raindeer op 17-08-2020 10:49 . Reden: Nog iets beter uitgelegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
Masimo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:11:
[...]

Ik vond hier iets.
Schakel in de TV de optie "Auto Power Sync" (geen idee hoe dat in het Nederlandse menu zal heten) eens uit.
Bedankt voor het meedenken!
Helaas vind ik deze optie niet terug. Ik denk dat deze optie bij 'oudere' LG tv's beschikbaar was, niet op de CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Raindeer De surrounds worden aangestuurd via een 5Ghz-verbinding met de soundbar. Dat is omdat de verbinding erg snel moet zijn. Dan kun je vinden dat Sonos moet waarschuwen dat je de wifi van de soundbar niet uit moet zetten, maar als er nergens staat dat je hem wel uit moet zetten, is die mededeling in principe overbodig - en dus voor sommigen verwarrend. Ik kan me dus goed voorstellen dat Sonos dit niet vermeldt bij de set up.

Je bent overigens niet de enige die hier tegenaan loopt. Op de Sonos-fora zijn er, naast jouw surround-probleem, ook veel die zich niet realiseren dat ze als ze de “wifi” uitzetten, ook Sonosnet niet meer werkt. Een melding hierover bij het uitzetten van de wifi zou dus best handig zijn. Iets van “wilt echt de wifi uitzetten, want dan doen ook uw surrounds/Sonosnet het niet meer”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:21
Rallye schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:36:
@Raindeer De surrounds worden aangestuurd via een 5Ghz-verbinding met de soundbar. Dat is omdat de verbinding erg snel moet zijn. Dan kun je vinden dat Sonos moet waarschuwen dat je de wifi van de soundbar niet uit moet zetten, maar als er nergens staat dat je hem wel uit moet zetten, is die mededeling in principe overbodig - en dus voor sommigen verwarrend. Ik kan me dus goed voorstellen dat Sonos dit niet vermeldt bij de set up.

Je bent overigens niet de enige die hier tegenaan loopt. Op de Sonos-fora zijn er, naast jouw surround-probleem, ook veel die zich niet realiseren dat ze als ze de “wifi” uitzetten, ook Sonosnet niet meer werkt. Een melding hierover bij het uitzetten van de wifi zou dus best handig zijn. Iets van “wilt echt de wifi uitzetten, want dan doen ook uw surrounds/Sonosnet het niet meer”.
Jouw suggestie is ook goed. Het is in ieder geval nu niet helemaal logisch. Het zou in ieder geval beter kunnen. Nu het werkt, werkt het ook goed en plezierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Een vraag die past in de categorieën komkommertijd, eens iets anders, en lekker boeiend.

Ik koppelde onze witte Sonos Beam even los. Viel me op dat rechtsachter een lijntje/langwerpige vlek in de bekleding zit. Net alsof het eens vochtig geweest is, maar zou niet weten waarvan.

Het zou echter ook door lichtval kunnen komen, doordat er op die plek iets afwijkend achter de bekleding zit.

Ben nu toch nieuwsgierig of andere eigenaren dit ook zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFEFUSO6KeB5f9LjQGvyxZH-CNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQUYQzgZFFx12QQISDK3BKXm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Melvin.P op 17-08-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Ik loop echt te klunzen met het koppelen van de google assistent. Krijg het niet voor elkaar. Uiteindelijk krijg ik de arc zichtbaar in de home app maar assistent niet werkend. Bij het installeren kom ik zover dat hij overschakelt naar de assistent app maar daar vindt hij de speaker niet. Iemand een tip? Heb de koppeling tussen sonos al meermaals verwijdert en weer geactiveerd.

Met de playbar en twee ones wel werkend gehad en nu na een tijdje het willen instellen op de arc lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Heeft iemand hier hetzelfde probleem als mij; ik heb mijn volledige CD collectie geript naar Google Play Music, maar dat stopt en word Youtube Music, dus alles overzetten, dat heb ik gedaan.
Alleen nu kan ik via de Sonos app YTM mijn eigen collectie niet meer luisteren omdat het systeem aangeeft dat ik een abonnement op YTM nodig heb????

Via GPM ging dat altijd perfect!

Voor ik alles overgezet hebt gaven ze aan dat YTM hetzelfde kan als GPM......

https://support.google.co...sic/thread/54388393?hl=en

[ Voor 6% gewijzigd door Kapot op 18-08-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Kapot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:19:
Heeft iemand hier hetzelfde probleem als mij; ik heb mijn volledige CD collectie geript naar Google Play Music, maar dat stopt en word Youtube Music, dus alles overzetten, dat heb ik gedaan.
Alleen nu kan ik via de Sonos app YTM mijn eigen collectie niet meer luisteren omdat het systeem aangeeft dat ik een abonnement op YTM nodig heb????

Deze volg ik want ik heb hetzelfde probleem.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
De issue met de LG CX remote in combinatie met Sonos Arc is opgelost door de Sonos chat klantenservice.
Ze zagen welke andere devices aangesloten waren. Schijnbaar gaf mijn Mibox een issue met HDMI-CEC zodat ik de Sonos tv-installatie niet volledig kon afronden.
Ik heb de Mibox afgekoppeld en de Sonos installatie afgerond. Daarna de Mibox weer aangesloten. De LG remote werkt nu prima icm de Arc. Het was ook niet nodig een verbinding op te zetten voor een universele afstandsbediening.
Nu helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-08 15:59
Aloha,

Ik ben van plan om de Sonor Arc + Gen3 Sub + 2x One SL's te gaan kopen, maar ik twijfel nog over een paar dingen:

Mijn woonkamer layout is dus niet optimaal, omdat de woonkamer en keuken samen een L-shape ruimte vormen.. niet een optimale vierkante of rechthoekige ruimte dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6g3nATAZ9d3jLiyDDuVgCXiJda4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/juwFciIOdJ43vw2HKb9nHbuw.png?f=user_large

Blauw = de bank en tevens de MLP
Paars = TV meubel waar de ARC geplaatst zal worden onder de TV
Rood = om aan te geven wat een perfecte ARC kamer zou zijn (is dus geen muur)

Nu voor mijn vraag: komt de ARC wel tot zijn recht in mijn woonkamer, waar de linker side-firing speaker direct naar de keuken staat te blazen?

Tevens nog een bonus vraag: Het gaat mij niet lukken om de standaard 12cm clearance te houden tussen TV + ARC. Ruimte tussen bovenkant meubel en onderkant TV = 15cm (en dan minus 8.7cm voor de ARC) en de 65" LG C9 OLED komt bij mij 8.5cm van de muur. Naar mijn idee ga ik volledig de up-firing speakers blokkeren? Aan de andere kant, die 12cm clearance vanuit Sonos is natuurlijk omdat er mensen zijn met hele "dikke" televisies?

Alvast bedankt!

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Kapot @icecreamfarmer Dit is een Google-probleem. Google moet Youtube free op Sonos openzetten op dezelfde wijze als GPM free.

@skinnieh Ga je je Arc ophangen of een paar cm voor de TV op het kastje leggen? Dan heb je toch niets te maken met die clearance? De speaker naar links kan wellicht worden “getraind” met Trueplay.

[ Voor 47% gewijzigd door Rallye op 18-08-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
Kapot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:19:

Ik heb hetzelfde probleem. Maar dan met MP3 collectie. Cd's heb ik gewoon op mijn nas staan en dan als server opgegeven in sonos app. Maar mp3s wil ik scheiden van die collectie. Heb het nu in plex staan en ben bezig met het opnieuw maken van mijn playlists. Echter is plex niet helemaal geweldig. Soms verlies ik ineens artiest tags of song tags in plex. Hopelijk wordt het binnen YouTube music net zoals bij Google play music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
@Rallye
Rallye schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:52:
@skinnieh Ga je je Arc ophangen of een paar cm voor de TV op het kastje leggen? Dan heb je toch niets te maken met die clearance? De speaker naar links kan wellicht worden “getraind” met Trueplay.
Ik zal 'm moeten ophangen, want het TV meubel is wel breed genoeg, maar het oppervlak is niet overal even hoog. Design meubelen ftw... Ik ga uitzoeken of mijn TV nog wat meer omhoog kan, al is 't maar een paar cm.

Mbt de linker side-firing speaker als deze de keuken in schiet ipv reflectie via een muur, heb ik dan nog wel de ervaring dat er van links voor geluid komt in een film?

Thx.

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
@skinnieh Heel eerlijk gezegd denk ik dat je niet teveel moet tillen aan het surround-effect dat die sidefiring-speakers veroorzaken. Door de lengte van de Arc zelf is het al behoorlijk gescheiden, ik denk dat het toegevoegde effect minimaal is. Bij ons staan er bijvoorbeeld plantjes direct naast de soundbar, ik heb er geen explosie minder om ervaren :+

[ Voor 18% gewijzigd door HendrikN op 19-08-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
@HendrikN Ik ben snel overtuigd :) bedankt! nu nog even nadenken over de hoogte vd sound bar.

SKiNNiEH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Wellicht een vreemde vraag maar volgende week komt mijn LG oled gx binnen en als het goed is ook de Sonos arc.

Is de HDMI kabel van de Sonos arc goed genoeg of raden jullie een andere kabel aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dropj schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:18:
Wellicht een vreemde vraag maar volgende week komt mijn LG oled gx binnen en als het goed is ook de Sonos arc.

Is de HDMI kabel van de Sonos arc goed genoeg of raden jullie een andere kabel aan?
Die is goed genoeg.

• Rallye
Er gaat alleen geluid overheen, dus zijn de eisen niet hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:59
Melvin.P schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:35:
Een vraag die past in de categorieën komkommertijd, eens iets anders, en lekker boeiend.

Ik koppelde onze witte Sonos Beam even los. Viel me op dat rechtsachter een lijntje/langwerpige vlek in de bekleding zit. Net alsof het eens vochtig geweest is, maar zou niet weten waarvan.

Het zou echter ook door lichtval kunnen komen, doordat er op die plek iets afwijkend achter de bekleding zit.

Ben nu toch nieuwsgierig of andere eigenaren dit ook zien.

[Afbeelding]
Ja heb ik ook hier. Oppassen ook met schoonmaken doordat er “support” op die plekken zitten is het ook een “hobbel” als je voelt of afstoft waardoor dat die plek mogelijk ook met vuil opvangt ( naast de licht inval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
na weken/maanden twijfelen e.d nu toch de knoop doorgehakt; bij Coolblue de zwarte Arc besteld en morgen bezorgd.

Zeer benieuwd hoe deze gaat klinken icm mijn 2x Play:1 en Sonos Sub.

Mijn Sonos Beam kan mooi een fijn 2e leven bij een ander baasje gaan hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Geert1976 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:12:
na weken/maanden twijfelen e.d nu toch de knoop doorgehakt; bij Coolblue de zwarte Arc besteld en morgen bezorgd.

Ik heb de Beam op de slaapkamer gezet… Prima tweede leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:03
Geert1976 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:12:

Bijvoorbeeld bij mij, ik heb interesse 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Laatst online: 22-05 21:01
Play One voor surround opstelling.

Hoi, wat is jullie ervaring ivm positie voor de play 1 als rear speakers?
De bank staat vlak tegen de muur.

Kan je de Play1 helemaal bovenaan de muur monteren ? 2,5m hoog met flexon beugels, beetje neerwaarts gekanteld ?
Of ga je dan weinig of geen effect hebben van deze rear-speakers ?
En moeten ze dan toch op +/- 1m hoogte net achter de bank op vloer-staanders, of tegen de wand komen te hangen ?

Iemand die hier ervaring mee heeft ?

=> is voornamelijk voor "het zicht"....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tijdje geleden gaf ik hier dat ik vaker plopjes had op een van de Ones die in surround stond. En ik had nog een probleempje dat het geluid op mute stond als iets op de Apple TV langere tijd op pauze stond.
Met de laatste update zijn alle problemen verleden tijd! Maakte me vooral druk over die plop/tik. Was best hard.
En het muten. Hij mute nu ook, maar springt na 2 seconden weer netjes aan.
Ik ben blij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
grindal81 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:44:

Kan je de Play1 helemaal bovenaan de muur monteren ? 2,5m hoog met flexon beugels, beetje neerwaarts gekanteld ?
En moeten ze dan toch op +/- 1m hoogte net achter de bank op vloer-staanders, of tegen de wand komen te hangen ?

Ik heb beide Ones gewoon naast de bank staan, links staat op armhoogte, rechts op oorhoogte. Trueplay trekt dat allemaal netjes recht. Voor mijn gevoel komt het geluid gewoon van achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
grindal81 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:44:

zoals @Serena ook al aangeeft; ik heb mijn 2x Play:1's als rears naast de bank. Allebei op een speaker standaard en dus op oorhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21
Geen ervaring mee, maar ik denk dat je er prima mee wegkomt als je de speakers hoger monteert. Het geluid komt dan immers alsnog van achteren, dat is het belangrijkste (je kunt ze bijv. niet voor, naast de tv, monteren...althans kan dus wel, maar dat gaat geen mooi geluid geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyyon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:36
Hi,

Ik ben van plan om een Arc + een setje Play 1's te kopen voor een surround setting.
Echter twijfel ik nog over de Play 1's omdat ik niet weet waar ik ze precies kwijt moet.

De bank komt middenin de woonkamer waardoor het mogelijk wordt om hierachter nog Play 1's te bevestigen, wellicht aan de muur of op een kast.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XRzuvAr0V_Krp-28Hvdo68kA7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L4sAHaqgqitv6cJXPZ2clNUt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Dyyon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:48:
Hi,

Ik ben van plan om een Arc + een setje Play 1's te kopen voor een surround setting.
Echter twijfel ik nog over de Play 1's omdat ik niet weet waar ik ze precies kwijt moet.

De bank komt middenin de woonkamer waardoor het mogelijk wordt om hierachter nog Play 1's te bevestigen, wellicht aan de muur of op een kast.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

[Afbeelding]
Heel eerlijk, je koopt de hele dure Arc (Die overigens echt top is). Waarom ga je dan in hemelsnaam voor het oude model Play:1? Ga voor de One (SL), dan heb je tenminste een volledige set staan die het nieuwste van het nieuwste is.
En kun je ze niet op een speakerstandaard achter de bank zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik krijg geen Dolby Atmos uit mijn Arc via de Apple TV 4K. Bijvoorbeeld bij gebruik van Netflix.
Gebruik ik de Netflix app op mijn LG oled tv dan krijg ik keurig netjes Dolby Atmos.

Meer Arc en Apple TV 4K die geen Dolby Atmos eruit krijgen?

Sonos Arc aangesloten op de ARC aansluiting van de LG tv. (Mijn LG tv heeft helaas geen eARC)
Pagina: 1 ... 110 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.