Komt omdat de ATV Atmos doorstuur als LPCM wat de Arc (nog) niet ondersteund.Geert1976 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:29:
ik krijg geen Dolby Atmos uit mijn Arc via de Apple TV 4K. Bijvoorbeeld bij gebruik van Netflix.
Gebruik ik de Netflix app op mijn LG oled tv dan krijg ik keurig netjes Dolby Atmos.
Meer Arc en Apple TV 4K die geen Dolby Atmos eruit krijgen?
Sonos Arc aangesloten op de ARC aansluiting van de LG tv. (Mijn LG tv heeft helaas geen eARC)
Ah, thanks. Hopelijk dan een update binnenkort hiervoor.loyske schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
Komt omdat de ATV Atmos doorstuur als LPCM wat de Arc (nog) niet ondersteund.
Ah, ik had geen idee dat de One (SL) de vernieuwde versie was hiervan. Thanks!Serena schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
Heel eerlijk, je koopt de hele dure Arc (Die overigens echt top is). Waarom ga je dan in hemelsnaam voor het oude model Play:1? Ga voor de One (SL), dan heb je tenminste een volledige set staan die het nieuwste van het nieuwste is.
En kun je ze niet op een speakerstandaard achter de bank zetten?
Technisch gezien kunnen ze natuurlijk op een speakerstandaard, maar dan ga ik tegen het probleem aanlopen van netvoeding, vandaar mijn vraag wat de ervaringen zijn met zulke speakers op "grotere afstanden".
Ik heb de One's zelf (nog) niet als surround speakers, maar volgens mij maakt Sonos het allemaal mooi werkend met Truplay. Ik heb zelfs opties gezien waarin je kan aangeven of ze binnen 60cm staan, tussen 60cm en 3 meter staan, of nog verder. Lijkt me dat je gewoon aan de muur kan bevestigenDyyon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:34:
[...]
Ah, ik had geen idee dat de One (SL) de vernieuwde versie was hiervan. Thanks!
Technisch gezien kunnen ze natuurlijk op een speakerstandaard, maar dan ga ik tegen het probleem aanlopen van netvoeding, vandaar mijn vraag wat de ervaringen zijn met zulke speakers op "grotere afstanden".
Top, dit is precies het antwoord wat ik zocht!Pete2620 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:14:
[...]
Ik heb de One's zelf (nog) niet als surround speakers, maar volgens mij maakt Sonos het allemaal mooi werkend met Truplay. Ik heb zelfs opties gezien waarin je kan aangeven of ze binnen 60cm staan, tussen 60cm en 3 meter staan, of nog verder. Lijkt me dat je gewoon aan de muur kan bevestigen
Ik heb de Ikea-boekenplankspeakers gekocht als surround, hier is een muurbeugel voor beschikbaar. Deze heb ik net iets boven de bank gehangen zodat de kabel, die achter de bank verdwijnt, bijna niet zichtbaar is.Dyyon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:34:
[...]
Ah, ik had geen idee dat de One (SL) de vernieuwde versie was hiervan. Thanks!
Werkt perfect.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Ik ben ook erg tevreden met de IKEA boekenplankspeakers, de enige reden om nog eens de SL's te halen zou zijn omdat die wel echt een stukje subtieler zijn qua grootte.
In hoeverre werkt de spraakaansturing van de Sonos one?
Beperkt het zich tot de bediening van de speaker zelf, of is het een verlengstuk van de microfoon op je telefoon?
Later dit jaar ga ik m'n keuken verbouwen en dan ga ik in de hoek bovenin een Sonos One speaker hangen.
Nu gebruik ik momenteel al met regelmaat Siri tijdens het koken; "zet timer op x minuten", "speel nummer x af" etc etc.
Daarnaast komt er Hue lampen te hangen dus die wil ik ook d.m.v. spraak aansturen.
Kan ik dit dadelijk dan ook tegen de Sonos One gaan roepen?
Idem in de badkamer, daar wil ik ook een Sonos one muziek afspelen, timer, lichten etc.
Ik kan zo alleen vinden dat het samenwerkt met Google assistent?
Beperkt het zich tot de bediening van de speaker zelf, of is het een verlengstuk van de microfoon op je telefoon?
Later dit jaar ga ik m'n keuken verbouwen en dan ga ik in de hoek bovenin een Sonos One speaker hangen.
Nu gebruik ik momenteel al met regelmaat Siri tijdens het koken; "zet timer op x minuten", "speel nummer x af" etc etc.
Daarnaast komt er Hue lampen te hangen dus die wil ik ook d.m.v. spraak aansturen.
Idem in de badkamer, daar wil ik ook een Sonos one muziek afspelen, timer, lichten etc.
PSN: Flix20-NL
Het is een of het ander. Of Trueplay of afstand kiezen. Het kan niet allebei.Pete2620 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:14:
[...]
Ik heb de One's zelf (nog) niet als surround speakers, maar volgens mij maakt Sonos het allemaal mooi werkend met Truplay. Ik heb zelfs opties gezien waarin je kan aangeven of ze binnen 60cm staan, tussen 60cm en 3 meter staan, of nog verder. Lijkt me dat je gewoon aan de muur kan bevestigen
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Yep, ik roep de hele tijd tegen mijn Sonos One in de keuken.Flix20 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:44:
In hoeverre werkt de spraakaansturing van de Sonos one?
Zet een timer van 10 minuten voor pasta… Etc.
Werkt prima.
Je Hue scenes stuur je aan door ‘Activeer <naam scène>’ te zeggen.
Of gewoon, Hey Google, zet de schemerlamp aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 26-08-2020 14:23 ]
Daarom zijn ze hier naar boven verhuisd. Ze zijn zo lomp groot. Eigenlijk gewoonweg lelijk.HendrikN schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:47:
Ik ben ook erg tevreden met de IKEA boekenplankspeakers, de enige reden om nog eens de SL's te halen zou zijn omdat die wel echt een stukje subtieler zijn qua grootte.
Nu heb ik beneden Ones staan en dat ziet STUKKEN beter uit.
[ Voor 198% gewijzigd door Serena op 26-08-2020 14:24 ]
Mijn woonkamer in combinatie met keuken is zo goed als hetzelfde. De Arc maakt geluid genoeg voor deze opstelling. enige wat ik merkte is dat de speakers aan de zijkant iets minder hoort doordat je er geen muren hebt staan maar valt niet echt op. Ik zeg doen!skinnieh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:11:
Aloha,
Ik ben van plan om de Sonor Arc + Gen3 Sub + 2x One SL's te gaan kopen, maar ik twijfel nog over een paar dingen:
Mijn woonkamer layout is dus niet optimaal, omdat de woonkamer en keuken samen een L-shape ruimte vormen.. niet een optimale vierkante of rechthoekige ruimte dus.
[Afbeelding]
Blauw = de bank en tevens de MLP
Paars = TV meubel waar de ARC geplaatst zal worden onder de TV
Rood = om aan te geven wat een perfecte ARC kamer zou zijn (is dus geen muur)
Nu voor mijn vraag: komt de ARC wel tot zijn recht in mijn woonkamer, waar de linker side-firing speaker direct naar de keuken staat te blazen?
Tevens nog een bonus vraag: Het gaat mij niet lukken om de standaard 12cm clearance te houden tussen TV + ARC. Ruimte tussen bovenkant meubel en onderkant TV = 15cm (en dan minus 8.7cm voor de ARC) en de 65" LG C9 OLED komt bij mij 8.5cm van de muur. Naar mijn idee ga ik volledig de up-firing speakers blokkeren? Aan de andere kant, die 12cm clearance vanuit Sonos is natuurlijk omdat er mensen zijn met hele "dikke" televisies?
Alvast bedankt!
Volgens mij is dit gefixt in 12.05 (nieuwe update is beschikbaar). Altans, ik las verschillende dingen op internet dat het bij sommige mensen werkteGeert1976 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:28:
[...]
Ah, thanks. Hopelijk dan een update binnenkort hiervoor.
Hebben andere mensen daar ook last momenteel is het spammen in de app voor nieuwe apparatuur wel erg vaak.
Meerdere keren per dag pop-ups voor de S2 apparatuur.
Ik krijg nog hekel aan sonos! Nu adviseer ik het al lang niet meer aan andere mensen, dit helpt zeker niet.
Ik krijg nog hekel aan sonos! Nu adviseer ik het al lang niet meer aan andere mensen, dit helpt zeker niet.
[ Voor 17% gewijzigd door leonbong op 27-08-2020 08:50 ]
0,0 last van. Heb je (commerciële) meldingen al uitgezet?leonbong schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:48:
Hebben andere mensen daar ook last momenteel is het spammen in de app voor nieuwe apparatuur wel erg vaak.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik krijg geen meldingen, heb je de instellingen van je profiel al eens nagelopen en alles uitgezet rondom meldingen?leonbong schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:48:
Waar las je dat dan? Volgens mij zit in de laatste update nog geen support voor LPCM!?Flexiilex schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:06:
[...]
Volgens mij is dit gefixt in 12.05 (nieuwe update is beschikbaar). Altans, ik las verschillende dingen op internet dat het bij sommige mensen werkte
Zoals idd al gezegd. Je moet op de website even op je profiel inloggen. Daar kun je die onzin allemaal uitzetten.leonbong schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:48:
Had er een paar maanden geleden ook last van. Vinkje uitzetten was de oplossing.
nee, dit is niet echt discussiewaardig
[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 27-08-2020 20:39 ]
hier stond een onnodige reactie
[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 27-08-2020 20:40 ]
Aantal mensen op reddit en sonos forum maar aantal gaven aan dat het bij hun nog niet werkteloyske schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:00:
[...]
Waar las je dat dan? Volgens mij zit in de laatste update nog geen support voor LPCM!?
Welke tv’s gebruiken jullie probleemloos samen met de Arc en ontvangen Dolby Atmos over de speakers?
Veel LG’s gaan prima met de Arc begrijp ik, maar hoe zit dat met Sony en Samsung bijvoorbeeld?
Veel LG’s gaan prima met de Arc begrijp ik, maar hoe zit dat met Sony en Samsung bijvoorbeeld?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
LG 55C9MillZ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:26:
Welke tv’s gebruiken jullie probleemloos samen met de Arc en ontvangen Dolby Atmos over de speakers?
Xbox Live: Miesjh NL
Sony AG9 en X83 werken perfect ermee 😀 👍MillZ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:26:
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
LG 55C8 werkt perfect. Alleen last met de interne Netflix app (niet bij afspelen met Atmos) dat het geluid om de zoveel seconden een (milli)seconde wegvalt.MillZ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:26:
[ Voor 50% gewijzigd door Smirnoff op 01-09-2020 07:58 ]
Met samsung Q67 geen problemen
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Bij een aantal webshops is de sub gen 2 flink gedaald in prijs. Twijfel om nu toe te slaan of te wachten tot BF en dan voor de sub gen 3 te gaan. pricewatch: Sonos Sub Wit
Technisch verschillen ze niet veel van elkaar dat is mij duidelijk maar ja... twijfel twijfel.
Technisch verschillen ze niet veel van elkaar dat is mij duidelijk maar ja... twijfel twijfel.
[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 04-09-2020 07:37 ]
Soms staan ze ook refurb in de Sonos webshop voor nog minder, maar wel met 2 jaar garantie vanuit Sonos.Miki schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:27:
Bij een aantal webshops is de sub gen 2 flink gedaald in prijs. Twijfel om nu toe te slaan of te wachten tot BF en dan voor de sub gen 3 te gaan. pricewatch: Sonos Sub Wit
Ik heb een nieuwe Beam gekocht maar heb het zeer sterke vermoeden dat de ethernetpoort helemaal niets doet. Ik heb wel vaker ervaren dat ik Sonos eerst draadloos moet installeren en daarna naar bedraad moet overzetten, maar het lukt nu echt niet. Ik blijf de melding krijgen dat ik een kabel moet aansluiten. Als ik de Beam rechtstreeks op een switch aansluit, gaat daarop niet eens een link-lampje branden. Zie ik iets over het hoofd?
Klinkt als een defect inderdaad. Nieuw gekocht of tweedehands? Eventueel aanspraak maken op garantie of contact opnemen met Sonos klantenservice. Eventueel andere UTP kabel getest/de UTP kabel in een ander apparaat getest om er 100% zeker van te zijn dat daar het probleem 'm niet in zit?Melvin.P schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:25:
Ik heb een nieuwe Beam gekocht maar heb het zeer sterke vermoeden dat de ethernetpoort helemaal niets doet. Ik heb wel vaker ervaren dat ik Sonos eerst draadloos moet installeren en daarna naar bedraad moet overzetten, maar het lukt nu echt niet. Ik blijf de melding krijgen dat ik een kabel moet aansluiten. Als ik de Beam rechtstreeks op een switch aansluit, gaat daarop niet eens een link-lampje branden. Zie ik iets over het hoofd?
Mijn reviews al gezien?
Meerdere kabels getest. En specifieker: ons netwerk is ‘semi-prof’ met patchpanel en vaste bedrading. Dat geeft wel kans op vergissingen. Om dat uit te sluiten heb ik even een kleine switch naast de Beam gezet, met een korte kabel. Geen link.
Nou is het wel zo, dat die kleine switch een beetje vreemd deed toen ik hem middels PoE aansloot op de core switch. Hij ging namelijk wel aan maar gaf geen activiteit op dezelfde poort.
Om alles uit te sluiten zal ik die kleine switch straks eens van zelfstandige voeding voorzien, om te zien of ze dan wel willen praten.
Nog meer context. Ik heb helaas achteraf geleerd dat ik geen CCA maar koper had moeten trekken. Vervanging gaat snel gebeuren maar tot nu toe had ik nog geen problemen. Zou dus wel een heel toevallige samenloop van omstandigheden zijn als dit nu allemaal met eventuele kabelbreuk en/of tekort aan PoE-support te maken heeft.
Nou is het wel zo, dat die kleine switch een beetje vreemd deed toen ik hem middels PoE aansloot op de core switch. Hij ging namelijk wel aan maar gaf geen activiteit op dezelfde poort.
Om alles uit te sluiten zal ik die kleine switch straks eens van zelfstandige voeding voorzien, om te zien of ze dan wel willen praten.
Nog meer context. Ik heb helaas achteraf geleerd dat ik geen CCA maar koper had moeten trekken. Vervanging gaat snel gebeuren maar tot nu toe had ik nog geen problemen. Zou dus wel een heel toevallige samenloop van omstandigheden zijn als dit nu allemaal met eventuele kabelbreuk en/of tekort aan PoE-support te maken heeft.
Je kunt het ook nog 'de andere kant op' testen: zet op de plaats van de Beam een ander apparaat (laptop oid). Dan weet je meteen of het aan de Beam ligt.Melvin.P schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:07:
Meerdere kabels getest. En specifieker: ons netwerk is ‘semi-prof’ met patchpanel en vaste bedrading. Dat geeft wel kans op vergissingen. Om dat uit te sluiten heb ik even een kleine switch naast de Beam gezet, met een korte kabel. Geen link.
Dat zal ik inderdaad ook doen.
Ik hoopte eigenlijk, dat iemand met een heel logisch maar voor mij onbekend verhaal zou komen, wat verklaart waarom de ethernetpoort uitgeschakeld zou zijn. Hoewel ik mij dat eigenlijk niet voorstellen kan.
Ik hoopte eigenlijk, dat iemand met een heel logisch maar voor mij onbekend verhaal zou komen, wat verklaart waarom de ethernetpoort uitgeschakeld zou zijn. Hoewel ik mij dat eigenlijk niet voorstellen kan.
Nou, het zal een opstapeling van toevalligheden en vergissingen geweest zijn. In elk geval vanmorgen vroeg, ben ik te voorzichtig geweest met de netwerkkabel, want die zat er niet goed in. Dat kan niet de oorzaak van alles zijn, maar ik ben gerust. :-)
Hier gisterenavond ook gebruik van gemaakt. Wordt m'n eerste Sonos product. De sub (2nd Gen of 3rd Gen) kopen we wel met een mooie deal rond Black Friday.tv94 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:57:
[...]
Had van men zoon (student) een code gekregen even nagevraagd, was van Unidays kreeg je 15% korting op het hele assortiment en kun je meermaals gebruiken.
Heb de Sonos Arc gekocht in 't wit via de Sonos website met 15% studentenkorting.
[ Voor 15% gewijzigd door Draicon op 07-09-2020 21:19 ]
Hoe zijn de ervaringen inmiddels met de ARC bij jullie betreft die bass geluiden en het metaalachtige geluid ?
ik hoor er weinig meer over momenteel of is dit inmiddels verholpen.
Zelf ervaar ik deze geluiden niet.
De speaker heet Arc, mogelijk als referentie naar HDMI-ARC.
Ook nooit last van gehadmerlin1201 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:36:
Hoe zijn de ervaringen inmiddels met de ARC bij jullie betreft die bass geluiden en het metaalachtige geluid ?
Huh? Ik luister via Sonos Radio naar Sky Radio, wordt dat ineens onderbroken door een zachte reclame van TuneIn. Nu al een paar keer binnen een half uur. Is dat nieuw?
En belangrijker… Hoe zet ik dat uit??!!
Naar Sky Radio luisteren via Tune-in ipv via Sonos radio? Of via Juke?Serena schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:54:
Huh? Ik luister via Sonos Radio naar Sky Radio, wordt dat ineens onderbroken door een zachte reclame van TuneIn. Nu al een paar keer binnen een half uur. Is dat nieuw?
TuneIn geeft juist die reclame.swhnld schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:02:
[...]
Naar Sky Radio luisteren via Tune-in ipv via Sonos radio? Of via Juke?
Heb nu Juke toegevoegd. Thanks voor de tip, ga ik nu dus proberen.
Ok, ik zag vanochtend in de app (Sonos v2) ook Sonos Radio staan waar ik mij voor kon aanmelden, vandaar dat ik dacht dat jij die dienst gebruikte. Heb die dienst zelf nog niet gebruikt.Serena schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:11:
[...]
TuneIn geeft juist die reclame.
Heb nu Juke toegevoegd. Thanks voor de tip, ga ik nu dus proberen.
https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio
Die gebruik ik ook, maar Sonos Radio maakt gebruik van TuneIn. Zie je ook in de afbeelding als je streamt.swhnld schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:15:
[...]
Ok, ik zag vanochtend in de app (Sonos v2) ook Sonos Radio staan waar ik mij voor kon aanmelden, vandaar dat ik dacht dat jij die dienst gebruikte. Heb die dienst zelf nog niet gebruikt.
https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio
Reclame hoorde ik nu voor het eerst, draai normaal geen Sky Radio. Misschien dat het per zender verschilt.
Nu dus Juke aangezet, eens even testen.
Edit: En nu, 20 minuutjes later nog steeds geen irritante reclame. Dus dank voor de tip!
[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 07-09-2020 10:36 ]
Onplezierige verrassing dat Google met Play Music gaat stoppen. Tenminste, op zich gebruikte ik het amper, behalve voor het beschikbaar maken van mijn eigen muziekcollectie.
Migratie naar YouTube Music is een optie, maar dat speelt niet op Sonos zonder Premium. En daar zit ik al helemaal niet op te wachten... Toch maar eens kijken of ik mijn NAS op een of andere manier kan connecten.
Migratie naar YouTube Music is een optie, maar dat speelt niet op Sonos zonder Premium. En daar zit ik al helemaal niet op te wachten... Toch maar eens kijken of ik mijn NAS op een of andere manier kan connecten.
Plex werkt primaMikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:25:
Onplezierige verrassing dat Google met Play Music gaat stoppen. Tenminste, op zich gebruikte ik het amper, behalve voor het beschikbaar maken van mijn eigen muziekcollectie.
I hide at work because good employees are hard to find.
Vandaag krijg ik mijn Sonos Arc binnen!:)
Kort vraagje: mijn LG Oled is verbonden met het 5ghz netwerk en wil de de Sonos Arc laten verbinden op het 2ghz netwerk omdat ik op mijn telefoon ook altijd zit op het 2Ghz netwerk. Is dit aan te raden of de Arc liever verbinden op het 5ghz omdat deze veel sneller is?
Dank alvast!
Kort vraagje: mijn LG Oled is verbonden met het 5ghz netwerk en wil de de Sonos Arc laten verbinden op het 2ghz netwerk omdat ik op mijn telefoon ook altijd zit op het 2Ghz netwerk. Is dit aan te raden of de Arc liever verbinden op het 5ghz omdat deze veel sneller is?
Dank alvast!
Behalve de Move is er geen Sonos die op 5Ghz kan. De Arc ook niet. Je hebt dus geen keuze. Let op: die 2,4Ghz moet b/g/n zijn, niet “n only” anders kan Sonos er ook niets mee (dan geeft hij de “wrong password” fout).
@MikeyMan Vergeet niet SMB V1 aan te zetten als je niet voor Plex gaat.
@MikeyMan Vergeet niet SMB V1 aan te zetten als je niet voor Plex gaat.
Het eerste wat ik met Sonos deed was mijn NAS eraan koppelen. Zit standaard al ingebouwd.MikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:25:
Inmiddels ook voor elkaar. Bleek dat smb1 uit stond op m'n Synology. Daar mogen ze nog wel een stap in maken zeg.Kalentum schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:47:
[...]
Het eerste wat ik met Sonos deed was mijn NAS eraan koppelen. Zit standaard al ingebouwd.
Ik hoop dat in de S2 software binnenkort een nieuwere SMB-versie komt. En tevens dat dat het einde van de 64k limit inhoudt.......
Dat heeft vziw minder met de controller software te maken dan met de hardware op de apparaten die gelimiteerd is.Rallye schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:40:
Ik hoop dat in de S2 software binnenkort een nieuwere SMB-versie komt. En tevens dat dat het einde van de 64k limit inhoudt.......
Ik zou hem bekabeld aansluiten, dan bouwt hij gewoon zelf SONOSnet op, veel stabieler. Dus als je een ethernetkabeltje kunt trekken geniet dat echt wel de voorkeur.Dropj schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:50:
Vandaag krijg ik mijn Sonos Arc binnen!:)
Dank alvast!
Staat dat niet uit in verband met de nodige security issues met SMB1. Het is technologie van 30 jaar oud.MikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:48:
[...]
Inmiddels ook voor elkaar. Bleek dat smb1 uit stond op m'n Synology. Daar mogen ze nog wel een stap in maken zeg.
Ja, ik zou het ook graag anders zien, maar met het verscheiden van Play Music is dit volgens mij de enige optie toch?Wally2002 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:31:
[...]
Staat dat niet uit in verband met de nodige security issues met SMB1. Het is technologie van 30 jaar oud.
Ja en nee. SMBv1 is antiek en kwetsbaar.Wally2002 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:31:
[...]
Staat dat niet uit in verband met de nodige security issues met SMB1. Het is technologie van 30 jaar oud.
Echter heeft Microsoft en Samba dat wel beide gepatcht.
Sonos is verder ook geen Windows en dan gaan vele noemers al niet op. Sonos werkt als SMB client, niet als SMB server.
De doelgroep voor SMB gebruik is klein en het schijnt dat de oudere S1 apparatuur het niet aankan om hoger te gaan.
Als het uberhaupt prioriteit heeft bij Sonos, die zien ook liever dat je via een streaming service werkt.
Ik heb nu de Sonos arc aangesloten en mijn vriendin vindt het een gruwelijk lelijk ding + het geluid van de tv vindt ze beter klinken.. ik daarentegen geniet er gewoon lekker van!:)
Ik wil wel dat het voor haar makkelijk is om van de Arc naar de tv speakers te wisselen. Echter als ik bij instellingen sound out tv speakers instel, springt het geluid voortdurend naar de Arc en krijg het niet voor elkaar. Voor nu de stekker eruit getrokken.
Meer mensen dit probleem? Misschien ligt het aan de instellingen van de arc?
Ik wil wel dat het voor haar makkelijk is om van de Arc naar de tv speakers te wisselen. Echter als ik bij instellingen sound out tv speakers instel, springt het geluid voortdurend naar de Arc en krijg het niet voor elkaar. Voor nu de stekker eruit getrokken.
Ik heb zelf de zwarte en ben ook niet helemaal lyrisch over het ontwerp. Best een log ding zo op je kast, de Beam lag altijd 'achter' de tv, geluid ging er gewoon onderdoor, dus je zag er eigenlijk niets van.Dropj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:52:
Ik heb nu de Sonos arc aangesloten en mijn vriendin vindt het een gruwelijk lelijk ding + het geluid van de tv vindt ze beter klinken.. ik daarentegen geniet er gewoon lekker van!:)
De witte Arc daarentegen is inderdaad waanzinnig lelijk...

@Dropj Geen idee waarom je je dure speaker niet zou willen gebruiken, maar dat het geluid automatisch naar de Arc gaat is standaard HDMI-CEC-functionaliteit. A feature, not a fault. De enige manieren om dit voor elkaar te krijgen zijn om de HDMI los te trekken, de Arc van de stroom te halen of HDMI-CEC tijdelijk uit te zetten in je TV.
Grappig, die discussie over mooi of lelijk. Mijn Beam ligt voor de TV. Geen last van: hij is nodig en dus ligt hij daar. Mooi of lelijk is geen onderwerp.
Grappig, die discussie over mooi of lelijk. Mijn Beam ligt voor de TV. Geen last van: hij is nodig en dus ligt hij daar. Mooi of lelijk is geen onderwerp.
Is ook het geval als je een bluetooth-headphone probeert te koppelen. Heel eventjes lukt het, maar springt daarna weer terug naar de Sonos. Heel irritant. Wat hierboven wordt gezegd klopt, of was in elk geval wat ik ook alleen maar heb gevonden op internet.Dropj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:52:
Gek dat dit eigenlijk niet op te lossen is in de software (van de TV).
[ Voor 9% gewijzigd door LuNaTiC op 08-09-2020 16:42 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Mijn vriendin vindt het geluid wat uit de tv speakers fijner dan het geluid wat uit de arc komt.. ik ga de discussie niet eens aan want ondanks dat ze het heel lelijk vindt mag die wel blijven staan haha.Rallye schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:27:
@Dropj Geen idee waarom je je dure speaker niet zou willen gebruiken, maar dat het geluid automatisch naar de Arc gaat is standaard HDMI-CEC-functionaliteit. A feature, not a fault. De enige manieren om dit voor elkaar te krijgen zijn om de HDMI los te trekken, de Arc van de stroom te halen of HDMI-CEC tijdelijk uit te zetten in je TV.
Maar dit kan ik dus alleen uitzetten als dus de HDMI kabel eruit trek of HDMI cec uit te zetten. Dat laatste ga ik zo even uitproberen en haar even aanleren.
Tof dat Sonos kennelijk vaker eerder levert dan wat ze communiceren qua datum op de website. Zou vanaf de 11e m'n Arc krijgen, maar hij komt morgen binnen. Altijd leuk om positief verrast te worden.
Edit 9 september 2020: hij is binnen! Geïnstalleerd en straks even van gaan genieten.
Edit 9 september 2020: hij is binnen! Geïnstalleerd en straks even van gaan genieten.
[ Voor 18% gewijzigd door Draicon op 09-09-2020 21:00 ]
Hier liep ik toevallig ook tegenaan vandaag. Ik werk thuis; vrouw is vrij en die wilde AC: Odyssey spelen en haar bt headset wilde niet connecten met tv. Arc uit was enige manier. Dus kon ik ook geen radio aanzetten tijdens mijn werk.... Wel raar dat je dit niet kunt instellen. Gelukkig hebben mijn kids een bedrade headset die ze in de controller pluggen. Dan kan ik wel radio luisteren.LuNaTiC schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:44:
[...]
Is ook het geval als je een bluetooth-headphone probeert te koppelen. Heel eventjes lukt het, maar springt daarna weer terug naar de Sonos. Heel irritant. Wat hierboven wordt gezegd klopt, of was in elk geval wat ik ook alleen maar heb gevonden op internet.
Gek dat dit eigenlijk niet op te lossen is in de software (van de TV).
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Je dient HDMI CEC uit te schakelen bij de instellingen van de tv. Dat werkt bij mij tenminste maar de tv schakelt HDMI CEC regelmatig weer vanzelf aan...Christiaan.. schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:27:
[...]
Hier liep ik toevallig ook tegenaan vandaag. Ik werk thuis; vrouw is vrij en die wilde AC: Odyssey spelen en haar bt headset wilde niet connecten met tv. Arc uit was enige manier. Dus kon ik ook geen radio aanzetten tijdens mijn werk.... Wel raar dat je dit niet kunt instellen. Gelukkig hebben mijn kids een bedrade headset die ze in de controller pluggen. Dan kan ik wel radio luisteren.
Mijn huidige setup voor de tv is een playbar + 2 play:1's. Tevens nog 2 play 1 en een ikea ergens anders in het huis.
Nu ga ik volgend jaar verhuizen(nieuwbouw) en zit ik te twijfelen, ik luister veel muziek via de set (staat eigenlijk altijd aan als tv uit staat) Als ik een tv kijk staat de SONOS uit ik gebruik hem eigenlijk nooit bij tv/film/serie kijken.
Zou het dan niet mooier zijn voor het geluid voor muziek om ipv de playbar bv 2 keer de play 5 te nemen?
grote woonkamer 5.7X6.5m.
TV 65"Frame hierbij wil ik eigenlijk een tv stand nemen waardoor ik mijn playbar ook niet kwijt kan,
Nu ga ik volgend jaar verhuizen(nieuwbouw) en zit ik te twijfelen, ik luister veel muziek via de set (staat eigenlijk altijd aan als tv uit staat) Als ik een tv kijk staat de SONOS uit ik gebruik hem eigenlijk nooit bij tv/film/serie kijken.
Zou het dan niet mooier zijn voor het geluid voor muziek om ipv de playbar bv 2 keer de play 5 te nemen?
grote woonkamer 5.7X6.5m.
TV 65"Frame hierbij wil ik eigenlijk een tv stand nemen waardoor ik mijn playbar ook niet kwijt kan,
Als het je voornamelijk om muziek gaat zijn twee Five’s natuurlijk mooi. Qua stereobeeld waarschijnlijk mooier dan een soundbar.
Vraag voor mij is waarom je een dure speakerset niet gebruikt bij TV-kijken. Wat is voor jou het nadeel van de Sonos bij TV kijken? Bij mij staat de Beam (en vroeger mijn Marantz sets) echt altijd aan. Geluid is veel beter dan van de Tv-speakers......
Vraag voor mij is waarom je een dure speakerset niet gebruikt bij TV-kijken. Wat is voor jou het nadeel van de Sonos bij TV kijken? Bij mij staat de Beam (en vroeger mijn Marantz sets) echt altijd aan. Geluid is veel beter dan van de Tv-speakers......
Of je koppelt de Sonos niet via HDMI maar via de optische aansluiting, dan kun je dit wel vrij makkelijk in de TV regelen.Dropj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:31:
[...]
Mijn vriendin vindt het geluid wat uit de tv speakers fijner dan het geluid wat uit de arc komt.. ik ga de discussie niet eens aan want ondanks dat ze het heel lelijk vindt mag die wel blijven staan haha.
Maar dit kan ik dus alleen uitzetten als dus de HDMI kabel eruit trek of HDMI cec uit te zetten. Dat laatste ga ik zo even uitproberen en haar even aanleren.
Met Logitech Harmony bijvoorbeeld is volgens mij een knop in te stellen om het geluid via de TV-speakers of via de optische uitgang te laten afspelen.
Juist bij de Arc verlies je dan wel Atmos. Bovendien moet je dan je afstandsbediening koppelen met de soundbar (geen HDMI-CEC meer) en die op één of andere manier als de Arc uit staat de Tv weer laten bedienen.
Sommige mensen bevalt een Logitech voor de bediening. Mij niet: ik heb grote problemen met de vast volgorde die toen ik de Logitech probeerde werd voorgeschreven voor de stappen om mijn toenmalige Marantz aan te zetten. Voor mij werkt HDMI-CEC het beste.
Sommige mensen bevalt een Logitech voor de bediening. Mij niet: ik heb grote problemen met de vast volgorde die toen ik de Logitech probeerde werd voorgeschreven voor de stappen om mijn toenmalige Marantz aan te zetten. Voor mij werkt HDMI-CEC het beste.
@U2psv
Mijn eerste reactie is dat 2x play:5 een betere stereoweergave kan geven (afhankelijk van de positionering). Denk dat het beste advies is om t.z.t. als je verhuisd bent een play five paar op proef te nemen (zichttermijn) en gewoon te testen.
Edit: de quote gemist, sorry @Rallye @Ora et Labora
Mijn eerste reactie is dat 2x play:5 een betere stereoweergave kan geven (afhankelijk van de positionering). Denk dat het beste advies is om t.z.t. als je verhuisd bent een play five paar op proef te nemen (zichttermijn) en gewoon te testen.
Edit: de quote gemist, sorry @Rallye @Ora et Labora
[ Voor 38% gewijzigd door Wally2002 op 11-09-2020 13:30 ]
Ik reageerde op @Dropj zoals in de quote te zien is en niet op @U2psvWally2002 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:15:
@Rallye @Ora et Labora
de vraagsteller @U2psv heeft een playbar dus het hele verhaal over HDMI-CEC en Atmos is niet relevant.
Volgens mij vraagt hij naar ervaringen met 2x Play:5 om vooral naar muziek te luisteren ipv de playbar en 2x play:1.
Merkte vooral bij gewoon tv kijken (voetbal/praatprogramma's) dat ik het niet mooi vond en mijn vrouw vond het irritant(dat de zijspeakers ook meedoen). Bij films/series mis ik het niet echt, misschien omdat ik de meeste films sowieso bij pathe kijk met abbo(nu even minder natuurlijk)Rallye schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:48:
Als het je voornamelijk om muziek gaat zijn twee Five’s natuurlijk mooi. Qua stereobeeld waarschijnlijk mooier dan een soundbar.
Dus mis het nu ook niet, Dus daarom mijn afweging om te gaan voor play 5's.
Ook denk ik zonder playbar aan de muur het mooier oogt
hou wel van leegte
:strip_exif()/f/image/CeOhGUffhdKuInsN8hmkXn4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou dan een sub erbij halen en 2 Ones of Fives naast/achter je zetten voor echte surround.U2psv schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:31:
[...]
Merkte vooral bij gewoon tv kijken (voetbal/praatprogramma's) dat ik het niet mooi vond en mijn vrouw vond het irritant(dat de zijspeakers ook meedoen). Bij films/series mis ik het niet echt, misschien omdat ik de meeste films sowieso bij pathe kijk met abbo(nu even minder natuurlijk)
Dus mis het nu ook niet, Dus daarom mijn afweging om te gaan voor play 5's.
Ook denk ik zonder playbar aan de muur het mooier oogt
hou wel van leegte
[Afbeelding]
LOL, hij legt net uit dat hij surround irritant vindt.swhnld schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:06:
[...]
Ik zou dan een sub erbij halen en 2 Ones of Fives naast/achter je zetten voor echte surround.

Ja, maar wel bioscoop abonnement heeft wat een en al surround is. En wel bedenken om 1 playbar met 2 fives te vervangen waardoor geluid van meerdere kanten komt (stereo).Serena schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:27:
[...]
LOL, hij legt net uit dat hij surround irritant vindt.
Mijn mening, goede opstelling maken en dan kun je per situatie kiezen hoe je het wil hebben. Film met surround, radio stereo, etc.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:38 ]
Tja. Ieder zijn smaak. Als surround irriteert vraag ik mij af of de instellingen goed staan (Trueplay gedaan) want die zou je in principe niet bewust moeten horen. Zeker als je films kijkt bevalt surround mij prima. Jij lijkt beter af te zijn met aparte speakers.
Ik vind het idd ook apart, want muziek uit de playbar, met 2 surround speakers en een sub geven werkelijk waar een mooi stukje geluid, daar kunnen menig een puntje aan zuigen, maar het is idd zo dat smaak verschilt.
Maar een goede surround afstelling is een must, maar bedenk ook dat een lege ruimte veel geluid zal weerkaatsen waardoor het misschien wel vreemd zal klinken.
Maar een goede surround afstelling is een must, maar bedenk ook dat een lege ruimte veel geluid zal weerkaatsen waardoor het misschien wel vreemd zal klinken.
Trueplay gedaan, misschien komt het door de locatie vd play:1 die hangen vlakbij de bank waardoor die te nadrukkelijker aanwezig zijn, heb ze ook al ingesteld op de kortste afstand, deze kan ik momenteel niet verplaatsen aangezien de kabels in de muur zijn verwerkt. Denk de beste optie zoals eerder verteld is de play5 in bruikleen nemen en dan testen. Wil wel weer alles weggewerkt hebben, dus voor het stuiven.Rallye schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:38:
Tja. Ieder zijn smaak. Als surround irriteert vraag ik mij af of de instellingen goed staan (Trueplay gedaan) want die zou je in principe niet bewust moeten horen. Zeker als je films kijkt bevalt surround mij prima. Jij lijkt beter af te zijn met aparte speakers.
De sub heb ik nog niet misschien toch ook naar kijken.merlin1201 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:55:
Ik vind het idd ook apart, want muziek uit de playbar, met 2 surround speakers en een sub
Te veel mogelijkheden

Ja maar muziek moet wel weer kamervullend zijn dus niet v 1 kant komen, maar dat is in het nieuwe huis kwestie van goed bepalen waar alles komt te staan.Serena schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:27:
[...]
LOL, hij legt net uit dat hij surround irritant vindt.
Deze middag shoppen met de vriendin, en uit verveling even de Mediamarkt (in Luik) ingestapt toen zij in de H&M zat.
Tot mijn verbazing stond daar de Play:5 te koop voor 347 EUR.
Ondanks dat het toestel onlangs vervangen is door de FIVE is dit toch een goede prijs, zelfs tweedehands vind je het niet aan deze prijs. Dus een goede tip voor wie geïnteresseerd is in dergelijk toestel: in de grote electronica-zaken kijken of er nog oude stock is waarvan men afwil, en een mooie korting scoren.
Tot mijn verbazing stond daar de Play:5 te koop voor 347 EUR.
Ondanks dat het toestel onlangs vervangen is door de FIVE is dit toch een goede prijs, zelfs tweedehands vind je het niet aan deze prijs. Dus een goede tip voor wie geïnteresseerd is in dergelijk toestel: in de grote electronica-zaken kijken of er nog oude stock is waarvan men afwil, en een mooie korting scoren.
Positie Arc.... Zetten jullie 'm rechtop of schuin. Rechtop staat hij best wankel bij mij. 1 tikje en hij valt om naar voren. Schuin lijkt iets stabieler.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Allebei niet, gewoon op de voetjes, zoals het bedoeld is...Christiaan.. schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:45:
Positie Arc.... Zetten jullie 'm rechtop of schuin. Rechtop staat hij best wankel bij mij. 1 tikje en hij valt om naar voren. Schuin lijkt iets stabieler.
Is het mij toch gelukt om de arc wederom een tijd verkeerd neer te zetten. 😂Serena schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:50:
[...]
Allebei niet, gewoon op de voetjes, zoals het bedoeld is.
Hallo allemaal,
ik heb mijn laptop verbonden met internet mbv een hotspot op mijn telefoon. Nu wil ik het geluid van mijn laptop (bijv. spotify) afspelen op mijn Sonos One (Met een tcp-kabel tussen laptop en sonos one) ik krijg dit echter niet voor elkaar.
De sonos-App op mijn laptop zegt dat hij geen sonos kan vinden. "sorry can't connect to sonos'
moet ik iets speciaals doen voor een directe connectie tussen laptop en sonos??
ik heb mijn laptop verbonden met internet mbv een hotspot op mijn telefoon. Nu wil ik het geluid van mijn laptop (bijv. spotify) afspelen op mijn Sonos One (Met een tcp-kabel tussen laptop en sonos one) ik krijg dit echter niet voor elkaar.
De sonos-App op mijn laptop zegt dat hij geen sonos kan vinden. "sorry can't connect to sonos'
Volgens mij kan dat helemaal niet. Volgens mij kun je alleen direct een laptop koppelen via een analoge audio ingang, dat alleen wordt ondersteund bij een Play 5, Connect of Connect AMP.kuwerti schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:06:
Hallo allemaal,
Sonos moet ook aan internet gekoppeld zijn. Binnen de Sonos app kun je dan je Spotify account koppelen en daar vanuit de muziek spelen.kuwerti schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:06:
Hallo allemaal,
@kuwerti Vanaf je laptop afspelen op de Sonos One kan via AirPlay, als je laptop AirPlay ondersteund. Die directe kabel verbinding gaat niet werken. Zie verder: https://support.sonos.com/s/article/1230?language=en_US
[ Voor 3% gewijzigd door JeppieW op 14-09-2020 16:29 . Reden: Verkeerde referentie naar OP ]
Dank voor je antwoord, maar is AirPlay niet apple related?. Ik heb wel een goede laptop ( Dell XPS15 9500) met windows, maar dat AirPlay wordt dan wel lastig denk ik?JeppieW schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:27:
@kuwerti Vanaf je laptop afspelen op de Sonos One kan via AirPlay, als je laptop AirPlay ondersteund. Die directe kabel verbinding gaat niet werken. Zie verder: https://support.sonos.com/s/article/1230?language=en_US
Ja, dat klopt. Overigens, voor het afspelen van Spotify op zich hoef je geen AirPlay te hebben, dan geeft @swhnld al het juiste antwoord: Als je laptop gekoppeld is aan internet EN aan hetzelfde draadloze netwerk als waar de Sonos One aan gekoppeld is dan kan je via de Sonos app (of zelf via de Spotify app) die op je laptop staan Spotify afspelen.kuwerti schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:32:
Dank voor je antwoord, maar is AirPlay niet apple related?. Ik heb wel een goede laptop ( Dell XPS15 9500) met windows, maar dat AirPlay wordt dan wel lastig denk ik?
Als je laptop alleen maar via een hotspot op je telefoon naar internet kan dan wordt het ingewikkeld, want dan heb je geen verbinding met je Sonos box maken. Dan kan je beter via je telefoon muziek van Spotify op je Sonos boxen spelen.
In alle gevallen hebben de Sonos boxen een internetverbinding nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door JeppieW op 14-09-2020 16:53 . Reden: Kloten met Quoten ]
Shit. dat is echt jammer. ik had gehoopt mijn sonosje mee te nemen op vakantie (camping) en dan via mijn laptop music erop af te spelen. jammer dat het niet kan. Mocht iemand anders nog een idee hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :-)JeppieW schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:51:
[...]
Ja, dat klopt. Overigens, voor het afspelen van Spotify op zich hoef je geen AirPlay te hebben, dan geeft @swhnld al het juiste antwoord: Als je laptop gekoppeld is aan internet EN aan hetzelfde draadloze netwerk als waar de Sonos One aan gekoppeld is dan kan je via de Sonos app (of zelf via de Spotify app) die op je laptop staan Spotify afspelen.
Als je laptop alleen maar via een hotspot op je telefoon naar internet kan dan wordt het ingewikkeld, want dan heb je geen verbinding met je Sonos box maken. Dan kan je beter via je telefoon muziek van Spotify op je Sonos boxen spelen.
In alle gevallen hebben de Sonos boxen een internetverbinding nodig.
Helemaal geblundertkuwerti schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:14:
[...]
Shit. dat is echt jammer. ik had gehoopt mijn sonosje mee te nemen op vakantie (camping) en dan via mijn laptop music erop af te spelen. jammer dat het niet kan. Mocht iemand anders nog een idee hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :-)
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 14-09-2020 20:37 ]
op een sonos one zit geen audio-ingangmaartend schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:53:
[...]
Wat iedereen al zegt ; een audiokabeltje. Dingen kosten niks, is 3.5mm naar 3.5mm
Nee, dan moet ik hem dus ook niet.kuwerti schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:52:
[...]
op een sonos one zit geen audio-ingangalleen een 220v en netwerkaansluiting
Thnx
Als je per se een Sonos speaker wilt gebruiken dan ben je met een Sonos Move geholpen.
(Goedkoper) alternatief zijn draagbare bluetooth speakers. Volop keuze in alle prijsklassen.
(Goedkoper) alternatief zijn draagbare bluetooth speakers. Volop keuze in alle prijsklassen.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.