Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 112 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
En anders koop je een portable router, sluit de One aan via kabel op die router, en je pc, laat de router aan je wifi hotspot van telefoon verbinden en voila het zou moeten werken.

Nu vraag ik me alleen af of je een portable router kan vinden die meerdere UTP poorten heeft én een WiFi signaal van je hotspot opvangt...

Anders Sonos op wifi koppelen aan de portable router, de router via UTP aan je laptop, je laptop via WiFi aan de hotspot (en daarmee dus de hotspot dus doorgeven aan de router).

Het werk waarschijnlijk allemaal niet plug and play, dus dan moet je net de goede hebben die dit ondersteund.

Makkelijkere oplossing staat hierboven: koop een Move of een BT speaker en je kunt doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kuwerti schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:14:
[...]

Shit. dat is echt jammer. ik had gehoopt mijn sonosje mee te nemen op vakantie (camping) en dan via mijn laptop music erop af te spelen. jammer dat het niet kan. Mocht iemand anders nog een idee hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :-)
Een goedkope USB-netwerkadapter voor je laptop halen en daar ook een hotspot mee maken?
Dan verbind je de laptop aan je telefoon om internet te verkrijgen, en je Sonos aan je laptop zodat die elkaar kunnen zien.
Verdient netwerktechnisch niet de schoonheidsprijs maar je moet wat.

Alternatief is van die reisaccesspoints die je kunt gebruiken om meerdere clients op één accesspoint aan te sluiten. Die laat je dan koppelen aan je telefoon hotspot en dan gaan Sonos en laptop aan het reis-AP zodat ze echt in hetzelfde netwerk hangen. Dat is wellicht een betrouwbaardere optie maar wel duurder denk ik.

Edit: zoiets dus.
pricewatch: TP-Link TL-WR802N

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 15-09-2020 08:46 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Gister mijn Sonos ARC mogen ontvangen ter vervanging van de Sonos Beam. Beiden zijn/werden aangevuld met 2x een Sonos One. Hoewel de stap natuurlijk niet zo groot is als van TV speakers naar de Sonos Beam, ben ik zeer tevreden met de ARC! De hoge tonen zijn een stuk helderder, de lage tonen hebben meer "punch" en het stereo effect is veel beter merkbaar.

Wij hebben alleen op dit moment problemen met het bekijken van series en films met regulier 5.1 geluid. Dan is alleen de achtergrond muziek hoorbaar en dialogen etc. lijken dan te worden weggefilterd. Eenzelfde probleem wordt hier besproken op Reddit met dezelfde TV als wij gebruiken (LG C9). Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:46
Nano2009 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:14:
Gister mijn Sonos ARC mogen ontvangen ter vervanging van de Sonos Beam. Beiden zijn/werden aangevuld met 2x een Sonos One. Hoewel de stap natuurlijk niet zo groot is als van TV speakers naar de Sonos Beam, ben ik zeer tevreden met de ARC! De hoge tonen zijn een stuk helderder, de lage tonen hebben meer "punch" en het stereo effect is veel beter merkbaar.

Wij hebben alleen op dit moment problemen met het bekijken van series en films met regulier 5.1 geluid. Dan is alleen de achtergrond muziek hoorbaar en dialogen etc. lijken dan te worden weggefilterd. Eenzelfde probleem wordt hier besproken op Reddit met dezelfde TV als wij gebruiken (LG C9). Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!
Gaat dan nog veel mooier worden! Deze link heeft mij geholpen om het voor elkaar te krijgen. Volgens mij is de bottom line dat je Dolby Atmos in de LG sound settings uit moet zetten, omdat het anders geen Atmos kan doorgeven.

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Je weet dat het werkt als je het dolby atmos logo ziet staan bij bijv Netflix Project Power. Ook zie je tijdens het afspelen Dolby Atmos staan in de Sonos app.

[ Voor 5% gewijzigd door ictnoob op 15-09-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
Vandaag bij de MediaMarkt in Heerlen twee Flexson tafelstandaardjes gescoord voor mijn Ones. Ik had er al twee, ziet allemaal net iets luxer uit. Ik weet of het is omdat het de laatste twee waren, maar ze waren maar €14,77 per stuk!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Vraagje,
Samsung TV met een ARC.
Als je op TV de output naar "tv" geluid switcht, dan springt hij na een paar seconden toch weer automatisch terug op de ARC. Als ik Anynet/CEC uitzet dan blijft het geluid wel op tv, maar zie je in die "instellingenmenubalk" van Samsung geen optie meer om de output naar Sonos HDMI terug te zetten.

Weet iemand wat de truc is om 'soms' gewoon TV-geluid en soms ARC-geluid te krijgen?

Edit: schijnbaar kan het iig door optical out voor arc te gebruiken. Is dat de enige optie?

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 16-09-2020 23:00 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:27:
@Dropj Geen idee waarom je je dure speaker niet zou willen gebruiken, maar dat het geluid automatisch naar de Arc gaat is standaard HDMI-CEC-functionaliteit. A feature, not a fault. De enige manieren om dit voor elkaar te krijgen zijn om de HDMI los te trekken, de Arc van de stroom te halen of HDMI-CEC tijdelijk uit te zetten in je TV.
@matthijst denk dat dit moet werken, maar waarom zou willen wissel naar tvgeluid?

edit....ik lees dat de cec al uit zet....

[ Voor 3% gewijzigd door ..Christiaan.. op 18-09-2020 07:35 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Iemand ervaring met een Asus Lyra Trio/Duo-configuratie icm Sonos?

Het lijkt zo'n makkelijk systeem maar het is een pain in the ass hier om alles goed draaiende te krijgen, zeker met Sonos erbij. Elke keer dat ik denk 'ja nu klopt alles weer', gaat er wel weer wat mis.

In de Sonos-app lijken al mijn speakers in elk geval gevonden te worden, maar nu kan ik in de App dan weer geen nummers van Spotify en Pocketcast aanzetten. Via Airplay in de native apps lukt het dan weer wel.

Opnieuw authorizen van de accounts biedt ook geen soelaas (wordt simpelweg met een error afgedaan).

Het had me al zoveel moeite gekost om het überhaupt draaiende te krijgen maar ik zie niet echt een uitweg meer, maar ik wil ook niet makkelijk opgeven anders heb ik dat systeem voor jan met de korte achternaam aangeschaft :X

edit: en nu lijkt het wel weer te lukken, vraag is alleen weer voor hoe lang en waarom het de ene keer wel lukt en de andere keer weer niet :X

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 21-09-2020 17:37 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Top service van Sonos. Playbar van 5 jaar oud maakt een constante harde piep. Contact gehad met de support afdeling en ze gaan het exemplaar kosteloos vervangen!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Hallo,

Ik heb net de intrede genomen in mijn nieuwbouwwoning en na de aanschaf van een nieuwe LG 65inch B9 is het nu dringend tijd om de sonos installatie aan te schaffen.

Maar ik weet niet wat ik wil of best doe. Vandaar dat ik dus graag even beroep doe op jullie inbreng.

Het gaat over een ruimte van B4.75xL7.2, onderaan voeg ik een foto bij ter verduidelijking. De effectieve opstelling van de salon/tv is wel meer naar onder/rechts toe. Dus verder verwijderd van het raam.

De twee rode cirkels zijn mogelijke plaatsen om ‘ones’ te plaatsen op een vloerstandaard.

Waar twijfel ik dus aan.

Langs de ene kant wens ik graag een surround te creëren dus een beam/arc icm twee ones. Echter twijfel ik wat of dit wel interessant gaat zijn in deze ruimte aangezien ik pakweg op 1/1.5meter van de rechtse one ga zitten en pakweg 5/6 meter van de linkse one?
Ik heb de Beam en Arc al eens kort gaan beluisteren en ja uiteraard is de Arc wat helderder/bassy/allround iets beter dan de beam, maar is het prijsverschil het waard?
Toevoeging van de sub is inderdaad wel een immens verschil en hoor je duidelijk.
Maar het ligt hem dus wat meer financieel om de goede combinatie te maken.

Ideaal is een Arc,sub en twee ones, maar 2096 is voor mij teveel van het goede.

Of zou ik beter doen met andere combinaties zoals:

beam,sub, twee ones (1549)
arc, twee ones zonder sub omdat je met arc toch al wat bass hebt (1297)
arc, sub (dus zonder surround) (1698)
Andere inbrengen of ideeën zijn uiteraard welkom.

Alvast hartelijk bedankt,

Gilles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JsT1PmHt2If33fdiDAAPabA67c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IU7BcMPcWeKaS8i6tBhqbnXu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 10:53
Ik zou voor de Arc + Sub combinatie gaan.

De 'soundstage' van de Arc is veel groter en beter dan die van de bream, en zeker in een mooie open woonkamer zoals die van jou is dat een enorme plus. De sub is inderdaad ook een geweldige toevoeging.

Ik heb zelf ook de surrounds en ben er zeker blij mee, maar dat kan ook een leuke add-on voor later zijn. Kan prima 1-2 jaar later als kerstcadeau ofzo toegevoegd worden ;)

Met de Arc en de Sub heb je in principe al een geweldige home cinema set waar je erg blij mee zult zijn.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Je zou ook de aanschaf van de sub nog even uit kunnen stellen. Ik heb nu enkel de Arc + Symfonisk boekenplankspeakers, en ik ben oprecht onder de indruk van het geluid tot nu toe...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Gilles_DW schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:48:
Hallo,

Ik heb net de intrede genomen in mijn nieuwbouwwoning en na de aanschaf van een nieuwe LG 65inch B9 is het nu dringend tijd om de sonos installatie aan te schaffen.

Maar ik weet niet wat ik wil of best doe. Vandaar dat ik dus graag even beroep doe op jullie inbreng.

Het gaat over een ruimte van B4.75xL7.2, onderaan voeg ik een foto bij ter verduidelijking. De effectieve opstelling van de salon/tv is wel meer naar onder/rechts toe. Dus verder verwijderd van het raam.

De twee rode cirkels zijn mogelijke plaatsen om ‘ones’ te plaatsen op een vloerstandaard.

Waar twijfel ik dus aan.

Langs de ene kant wens ik graag een surround te creëren dus een beam/arc icm twee ones. Echter twijfel ik wat of dit wel interessant gaat zijn in deze ruimte aangezien ik pakweg op 1/1.5meter van de rechtse one ga zitten en pakweg 5/6 meter van de linkse one?
Ik heb de Beam en Arc al eens kort gaan beluisteren en ja uiteraard is de Arc wat helderder/bassy/allround iets beter dan de beam, maar is het prijsverschil het waard?
Toevoeging van de sub is inderdaad wel een immens verschil en hoor je duidelijk.
Maar het ligt hem dus wat meer financieel om de goede combinatie te maken.

Ideaal is een Arc,sub en twee ones, maar 2096 is voor mij teveel van het goede.

Of zou ik beter doen met andere combinaties zoals:

beam,sub, twee ones (1549)
arc, twee ones zonder sub omdat je met arc toch al wat bass hebt (1297)
arc, sub (dus zonder surround) (1698)
Andere inbrengen of ideeën zijn uiteraard welkom.

Alvast hartelijk bedankt,

Gilles

[Afbeelding]
ARC+sub. Ones zijn later relatief goedkoop bij te halen, sub is grotere drempel om in 1 keer te pakken en maakt groot verschil doordat de arc vrij komt van de bas functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
En met de nieuwe firmware (12.0.5) en software (12.0.6) zijn de bas problemen van de Arc opgelost.
Vriend Peter Pee heeft er uiteraard een video aan gewijd.

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
dit is meer iets voor het shopping forum....

[ Voor 76% gewijzigd door teacher op 24-09-2020 19:28 ]

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 24-09-2020 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wanneer zou Sonos door hebben dat ik niet ga upgraden naar de v2 app omdat ik niet ondersteund spul heb? En dat mij vragen om te checken of het kan dus _geen_ zin heeft? }:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
swhnld schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:31:
[...]

ARC+sub. Ones zijn later relatief goedkoop bij te halen, sub is grotere drempel om in 1 keer te pakken en maakt groot verschil doordat de arc vrij komt van de bas functie.
Maakt de sub zo'n gigantisch verschil? Heb nu de gewone playbar en ik vind de bass wel nog behoorlijk goed als ik de volume open zet... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ShaYan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:30:
[...]

Maakt de sub zo'n gigantisch verschil? Heb nu de gewone playbar en ik vind de bass wel nog behoorlijk goed als ik de volume open zet... 8)7
Ik heb dat bij de Beam al.

• swhnld
ShaYan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:30:
[...]

Ja, niet alleen is de bas beter van de sub, maar de playbar gaat iets anders functioneren doordat die de bas functie er niet meer bij hoeft te doen dus meer capaciteit voor het hogere register.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Ik zou altijd eerst voor surround speakers gaan en dan pas de sub. Uiteraard voegt de sub veel toe, maar de surroundspeakers maken het plaatje veel meer compleet, en laten films en series écht een grotere beleving geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
The Inquisitor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 06:43:
Ik zou altijd eerst voor surround speakers gaan en dan pas de sub. Uiteraard voegt de sub veel toe, maar de surroundspeakers maken het plaatje veel meer compleet, en laten films en series écht een grotere beleving geven.
Ben ik ook van plan. Binnenkort 2x one SL's icm de playbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
ShaYan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:32:
[...]

Ben ik ook van plan. Binnenkort 2x one SL's icm de playbar :)
Weet je zeker dat je voor de Playbar gaat? Die is toch veel te oud? Ik zou dat zeker nog eens overwegen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Serena schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:48:
[...]

Weet je zeker dat je voor de Playbar gaat? Die is toch veel te oud? Ik zou dat zeker nog eens overwegen…
Playbar is wel oud, maar geluidstechnisch nog steeds superieur boven de andere geluidsbalken, daarom zit die ook nog steeds in het assortiment, anders was die wel geschrapt nu ook de arc, beam en plate er zijn. Mijn Playbar werkt ook gewoon met Sonos S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Idem, wel in combinatie met 2x Ikea boekenplank als surround.
Ik vind de sub nog wat te prijzig om aan te schaffen maar ik weet natuurlijk niet wat ik mis.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
swhnld schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:15:
[...]

Playbar is wel oud, maar geluidstechnisch nog steeds superieur boven de andere geluidsbalken, daarom zit die ook nog steeds in het assortiment, anders was die wel geschrapt nu ook de arc, beam en plate er zijn. Mijn Playbar werkt ook gewoon met Sonos S2.
Zal zeker prima klinken, maar denk niet dat die superieur is aan de Arc hoor. Die klinkt toch wel echt lumineus.
Ik zou persoonlijk nooit een apparaat kopen dat al zo oud is. Wie weet hoe lang deze nog maar ondersteund zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Serena schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:27:
[...]

Zal zeker prima klinken, maar denk niet dat die superieur is aan de Arc hoor. Die klinkt toch wel echt lumineus.
Ik zou persoonlijk nooit een apparaat kopen dat al zo oud is. Wie weet hoe lang deze nog maar ondersteund zal worden.
Eens. Het is een prima apparaat, maar nu er nieuwere alternatieven zijn zou ik daar voor gaan.

@swhnld wat noem jij "geschrapt"? Want het is een feit dat Sonos is gestopt met de verkoop (en productie ?) ervan. Dat er nog een voorraad bij resellers ligt maakt dat niet minder waar.

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/home-theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:07
Masimo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:27:
En met de nieuwe firmware (12.0.5) en software (12.0.6) zijn de bas problemen van de Arc opgelost.
Vriend Peter Pee heeft er uiteraard een video aan gewijd.
Dat is idd goed nieuws en een bewijs dat sonos het bas probleem heeft gefixt.
Zelf merkte ik geen bas problemen omdat ik een sub gebruikt.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
The Inquisitor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:41:
[...]

Eens. Het is een prima apparaat, maar nu er nieuwere alternatieven zijn zou ik daar voor gaan.

@swhnld wat noem jij "geschrapt"? Want het is een feit dat Sonos is gestopt met de verkoop (en productie ?) ervan. Dat er nog een voorraad bij resellers ligt maakt dat niet minder waar.

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/home-theater
Verhip, dat nieuws had ik gemist de afgelopen maanden.
Arc ziet er inderdaad erg compleet uit en klinkt als de oplossing als je alleen een geluidsbalk wil neerleggen, eventueel met de sub erbij. Uiteraard mist die wel wat woofers links en rechts, maar dat is op te vangen door 2 ones (of Fives?) erbij te zetten. Dan blijft het een budget kwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaYan
Serena schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:48:
[...]

Ik heb de playbar al een jaar of 5. Dan lijkt mij de aankoop van 2 one SL's een betere upgrade dan de nieuwe arc, niet? Zou graag beetje per beetje mijn systeem upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
ShaYan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:48:
[...]

Ik heb de playbar al een jaar of 5. Dan lijkt mij de aankoop van 2 one SL's een betere upgrade dan de nieuwe arc, niet? Zou graag beetje per beetje mijn systeem upgraden.
Dat verandert de zaak, je hebt hem al. De Ones geven meer een ruimtelijk geluid met Dolby, de Sub voegt echt dat gevoel van midden in een film zitten toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
ShaYan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:48:
[...]

klopt, dan zou ik inderdaad gaan voor rearspeakers. Het is goedkoper en je gaat er meer baat bij hebben dan de playbar inruilen voor een ARC.

De meningen over eerst rear of eerst sub zijn verdeeld. Ik zou voor rears gaan, het voegt erg veel toe naar mijn mening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gilles_DW
Uiteindelijk toch direct voor de full deal gegaan van arc/sub/2xone.
Mede door wat korting en goede deal voor totaal 1870.
Sub lang over getwijfeld of het wel nodig was maar door die korting nu maar niet laten liggen en indien nodig stuur ik die wel terug.

Bedankt voor het advies alvast.
Ik kan al niet wachten om het te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat zouden jullie doen? 2x Sonos One SL of 1x Sonos Five?

Het betreft de woonkamer :).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kamerplant schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:27:

2x one. Maar waarvoor ga je het gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
kamerplant schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:27:

De five natuurlijk, maar wat ga je ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:29:
[...]

2x one. Maar waarvoor ga je het gebruiken?
swhnld schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:34:
[...]

De five natuurlijk, maar wat ga je ermee doen?
Muziek luisteren, wat anders? :D

[ Voor 101% gewijzigd door kamerplant op 25-09-2020 21:53 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
kamerplant schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:52:
[...]

[...]

Muziek luisteren, wat anders? :D
Aansluiten op een beam/arc/playbars/playbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:54:
[...]

Aansluiten op een beam/arc/playbars/playbase
Oh natuurlijk, omdat je het ook voor TV kunt gebruiken. Ik heb geen TV, dus ik daar totaal niet aan gedacht :).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
kamerplant schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:19:
[...]

Oh natuurlijk, omdat je het ook voor TV kunt gebruiken. Ik heb geen TV, dus ik daar totaal niet aan gedacht :).
Dan zeker de 5!

Maar serieus, de 5 heeft meer opties, al kun je met 2 ones wel een leuke stereo setup maken, denk ik toch dat de 5 handiger is in het gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door swhnld op 25-09-2020 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 21:23
Vandaag de nieuwste update geïnstalleerd (12.1). Nieuwere Sonos hardware ondersteunt eindelijk 5ghz WiFi.

https://support.sonos.com/s/article/3521?language=en_US

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
kdhoe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:28:
Vandaag de nieuwste update geïnstalleerd (12.1). Nieuwere Sonos hardware ondersteunt eindelijk 5ghz WiFi.

Mooi. Beter laat dan nooit.

Nu heb ik zelf alleen alles al bekabeld, maar toch fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Zou Sonos eindelijk eens naar de wensen van hun klanten beginnen te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
The Inquisitor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:13:
[...]

Mooi. Beter laat dan nooit.

Nu heb ik zelf alleen alles al bekabeld, maar toch fijn.
Alles? Ik alleen de Arc, de andere 9 zitten gewoon op SonosNet. Anders moet je wel extreem veel kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Masimo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:19:
Zou Sonos eindelijk eens naar de wensen van hun klanten beginnen te luisteren?
Er zijn goede redenen waarom dit eerder niet werd ondersteund (en ook nu nog voor problemen kan zorgen), ten eerste hebben de oudste producten (nu verwezen naar de S1 versie) helemaal geen 5Ghz WiFi-kaart, en ten tweede leunt de techniek om gegroepeerd synchroon te kunnen afspelen grotendeels op het direct onderling kunnen communiceren van de spelers zonder tussenkomst van de router of de rootbridge (in het geval van een bekabeld sonos product), iets wat niet mogelijk is als apparaten op andere wifi-kanalen opereren laat staan een andere frequentie.

Als je nu dus producten hebt die op verschillende wifi-kanalen/frequenties werken, heb je dus kans dat gegroepeerd spelen meer problemen zal geven (afhankelijk van de kwaliteit van je wifi- en netwerkverbindingen).

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:14
Sinds een paar dagen heb ik de HDfury arcana binnen en heb nu op mijn “oude” Samsung TV via de ziggo next dolby digital plus en Atmos via de Xbox one( Atmos enabled).Ik moet zeggen .... het klinkt allemaal een stuk beter nu.Voller vooral. Maar ik ben niet direct blown away door de Atmos experience van de Arc. Had er iets meer van verwacht. Kan mogelijk liggen aan de source ( Netflix & demo’s) op de Xbox one of de akoestische eigenschappen van de woonkamer.

Maar al met al klinkt het dus wel echt een pak beter en de arcana maakt het film kijken dan ook een stuk aangenamer.

Sonos setup:
Arcana
Sub
2x play 1 als surround.

Zijn er meer mensen met Arcana ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door netvista op 30-09-2020 00:26 ]

• The Inquisitor
Serena schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:52:
[...]

Alles? Ik alleen de Arc, de andere 9 zitten gewoon op SonosNet. Anders moet je wel extreem veel kabels trekken.
Haha, nee alleen de base. Maar door sonosNet gaat ze in principe allemaal “over de kabel”. Ik verbind ze in ieder geval niet meer aan WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 18-09 20:29
kdhoe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:28:

geld dit ook voor de sonos one gen1? krijg deze niet op 5ghz.
In het changelog staat bij de one geen gen1 of 2 vermeld namelijk.

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
TheMystery schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:40:
[...]

One, One SL, Five, and Sub (Gen 3) can now connect to 5GHz and 802.11a/n WiFi networks.

Ik mis ook Beam en Arc in dit lijstje, zou het voor deze al gelden?

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

The Inquisitor schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:33:
[...]

Haha, nee alleen de base. Maar door sonosNet gaat ze in principe allemaal “over de kabel”. Ik verbind ze in ieder geval niet meer aan WiFi.
Kabel is in veel gevallen beter. Ik heb de Arc bekabeld en de sub en one's klinken altijd netjes gegroepeerd en ook met films kijken geen last.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
..Christiaan.. schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:15:
[...]

Kabel is in veel gevallen beter. Ik heb de Arc bekabeld en de sub en one's klinken altijd netjes gegroepeerd en ook met films kijken geen last.
Idem hier, maar dan de Playbar bekabeld. Is er een goede verbindng naar Sonos apparatuur, en laat de rest over aan Sonos zonder mogelijke vertraging op bekabeld netwerk, Sonos is immers gemaakt om onderling draadloos te communiceren.

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
netvista schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
Sinds een paar dagen heb ik de HDfury arcana binnen en heb nu op mijn “oude” Samsung TV via de ziggo next dolby digital plus en Atmos via de Xbox one( Atmos enabled).Ik moet zeggen .... het klinkt allemaal een stuk beter nu.Voller vooral. Maar ik ben niet direct blown away door de Atmos experience van de Arc. Had er iets meer van verwacht. Kan mogelijk liggen aan de source ( Netflix & demo’s) op de Xbox one of de akoestische eigenschappen van de woonkamer.

Maar al met al klinkt het dus wel echt een pak beter en de arcana maakt het film kijken dan ook een stuk aangenamer.

Sonos setup:
Arcana
Sub
2x play 1 als surround.

Zijn er meer mensen met Arcana ervaringen?
Hier ook de Arcana binnen maar helaas lukt het mij niet om Atmos uit mijn Shield (2017) te krijgen. Hoogste wat ik haal is Dolby Digital 5.1 plus... Iemand suggesties hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles_DW
..Christiaan.. schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:15:
[...]

Begrijp ik het goed dat als je de Arc bekabeld dat die eigenlijk met de sub en ones over een eigen netwerk gaan werken of werk je dan toch nog steeds over je eigen wifi signaal?
Of wat is de meerwaarde om de arc te bekabelen?

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 21:23
TheMystery schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:40:
[...]

Heb enkel gen2 Sonos Ones. Diegene die het dichts bij de AP staan gaan bij mij op 5Ghz. Ook gebruiken ze allen nu wifi N (ook op 2.4G) ipv B/G. Enkel mijn SUB gen2 blijft op B/G.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gilles_DW schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:04:
[...]

Begrijp ik het goed dat als je de Arc bekabeld dat die eigenlijk met de sub en ones over een eigen netwerk gaan werken of werk je dan toch nog steeds over je eigen wifi signaal?
Een bekabelde Sonos zet inderdaad zijn eigen Sonosnet netwerk op.

• Gilles_DW
Ernemmer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:07:
[...]

Mijn sub zou ik ook nog kunnen koppelen maar de twee ones heb ik zeker geen mogelijk.
Wel goed idee (y)

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Gilles_DW schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:04:
[...]
Ernemmer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:07:
[...]

Wanneer je één Sonos bekabelt zal die inderdaad een eigen mesh opzetten waarbinnen de Sonos units met elkaar communiceren.

Arc, Sub en Ones, is echter nog een ander, apart verhaal. Units die samen een surround setup vormen, communiceren met elkaar via een dedicated 5 Ghz tunnel, waarbij de "hoofdunit" (Arc, Beam, Playbar/Base, Amp) de coordinator is.

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Ik ben opzoek naar de Sonos Arc, maar hij is blijkbaar super slecht leverbaar. Weert iemand waardoor dit komt? En worden ze uberhaupt nog wel bij gemaakt?

Zelfs de website van Sonos zelf zegt 'geen voorraad'..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Knetterhard schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:35:
Ik ben opzoek naar de Sonos Arc, maar hij is blijkbaar super slecht leverbaar. Weert iemand waardoor dit komt? En worden ze uberhaupt nog wel bij gemaakt?

Zelfs de website van Sonos zelf zegt 'geen voorraad'..
Staan best wel wat nieuwe in V&A volgens mij :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

DennusB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:35:
[...]

Staan best wel wat nieuwe in V&A volgens mij :)
Ik had ze gezien inderdaad, echter overal ±80km verder op.. Da's mij iets te ver ;-).

• werra11
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-08 15:35
Hi allemaal,
Ik heb in mijn huis een Beam + One staan die samen in 1 groep zitten zodat ze dezelfde muziek afspelen. Ik heb op de Beam de Google Assistent geactiveerd die dus beide speakers aanstuurt.

Helaas heb ik nogal wat probleempjes de afgelopen 1-2 weken. Als ik google vraag muziek af te spelen krijg ik 50% van de tijd te horen "Sorry dat kan ik hier niet doen, je kunt me vragen dit op 1 van je andere apparaten af te spelen". Of als ik het volume wil aanpassen hoor ik ook 50% van de tijd "Er is een onbekende fout opgetreden, probeer het later opnieuw."

Heb de google assistent al eens volledig verwijderd uit het sonos-systeem en weer opnieuw toegevoegd, werkte prima voor paar uurtjes maar toen weer terug bij af.

Iemand suggesties hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zelf heb ik de Google assistent uitgezet, deed het vaker niet dan wel of interpreteerde commando's verkeerd: "Ok Google, stel volume in op 10%, ok, ik stel het volume in op 100%" 🙈😭

• suzuki1200
  • Laatst online: 29-08-2023
Knetterhard schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:37:
[...]

Ik had ze gezien inderdaad, echter overal ±80km verder op.. Da's mij iets te ver ;-).
Ik heb de arc vorige week besteld via de sonos-site. Twee dagen later stond hij bij me thuis. Lijkt ondertussen wel terug mee te vallen dus.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ik heb zaterdag ochtend ook een arc besteld, en die staat nu nog steeds in backorder. Volgens de website zou hij 9 oktober verzonden worden.

Nu kwam ik er gisteren achter dat vanaf morgen 6 maanden gratis disney+ bij bestellingen van de arc zit. Ik heb die nu dus niet mogen ontvangen omdat ik vroeger besteld heb. Heb dus maar eens de sales gemaild en gevraagd of die aanbieding alsnog mogelijk is. Zo niet bestel ik hem in oktober nog een keer, en dan gaat de eerdere bestelling terug op het moment dat de andere aankomt 8)7

• DennusB
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:26:
Ik heb zaterdag ochtend ook een arc besteld, en die staat nu nog steeds in backorder. Volgens de website zou hij 9 oktober verzonden worden.

Nu kwam ik er gisteren achter dat vanaf morgen 6 maanden gratis disney+ bij bestellingen van de arc zit. Ik heb die nu dus niet mogen ontvangen omdat ik vroeger besteld heb. Heb dus maar eens de sales gemaild en gevraagd of die aanbieding alsnog mogelijk is. Zo niet bestel ik hem in oktober nog een keer, en dan gaat de eerdere bestelling terug op het moment dat de andere aankomt 8)7
Dat lossen ze wel netjes op bij Sonos, had ik toen ook met een kortingsactie :)

• werra11
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-08 15:35
Segafreak83 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:28:
Zelf heb ik de Google assistent uitgezet, deed het vaker niet dan wel of interpreteerde commando's verkeerd: "Ok Google, stel volume in op 10%, ok, ik stel het volume in op 100%" 🙈😭
Heb dit gelukkig niet. Verstaat me eigenlijk altijd gewoon goed. Voert alleen vervolgens dus sommige commando's niet uit omdat er ergens iets niet klopt.

• Gilles_DW
Ik heb de Arc en Sub reeds ontvangen en geïnstalleerd.
In eerste instantie kreeg ik nog geen dolby atmos te zien in netflix maar dat is nu wel gelukt.(dolby vision atmos staat er nu)
Echter zie ik in de sonos app wel gewoon 'tv' staan en ik heb toch al eerder gezien dat daar ook iets zou moeten komen te staan van dolby atmos of dergelijke?
Iemand die raad heeft?

• Serena
Gilles_DW schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:11:
[...]

Mijn sub zou ik ook nog kunnen koppelen maar de twee ones heb ik zeker geen mogelijk.
Wel goed idee (y)
Je hoeft er maar eentje te bekabelen, de rest wordt dan vanzelf opgenomen in SonosNet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
DennusB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:40:
[...]

Dat lossen ze wel netjes op bij Sonos, had ik toen ook met een kortingsactie :)
Inderdaad, ze worden er een stuk minder blij van als mensen een arc (geopend) retour sturen en een nieuwe bestellen. Dat retourproces is ook niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarceldeV
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-10-2020
Hoe kan ik de Arc + Sub + One's bij Sonos bestellen? Er staat niet voorraad. Ik lees hier dat sommigen afgelopen weekend wel hebben kunnen bestellen maar toen kreeg ik die optie ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb laatst een simpele KEF MUO gekocht voor in de slaapkamer. Heb daar een oude telefoon liggen met muziek die ik ooit van mijn cd's naar mp3 heb geript.

Ik ben nu een half jaartje verder en eigenlijk niet helemaal te spreken over het geluid. Voor een portable speaker prima, maar totaal niet te vergelijken met de stereo 2x Play 1's die we beneden in de keuken hebben. Nu heb ik daa gewoon Tunein radio + Spotify...maar boven wil ik puur van die telefoon kunnen streamen. Mijn ervaringen met direct streamen op Sonos zijn niet al te best.

Op welke manier is het gewoon een kwestie van Sonos aan en op play op mijn telefoon drukken en de playlist begint meteen af te spelen? Geen gezoek, gerommel en gedoe met verloren playlists etc? Of moet ik bij Sonos echt vooral accepteren dat het beter werkt met de diensten die Sonos zelf ondersteund (zoals Spotify)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
@GustavSan Ik neem aan dat je gebruik maakt van Android? Aangezien streamen vanaf iPhone niet langer meer ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 17:35

GforceNL

Out of memory....

Meer mensen er last van dat icm een game console (zowel xbox one als PS4) er een delay op het geluid zit? Ik lees op het Sonos forum en op Reddit heel veel klachten, maar nergens een oplossing.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb is om alle setting naar stereo te zetten, want dan is er geen delay.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Robbiedobbie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:26:

Vanochtend kreeg ik reactie en heb ik zelfs al de actie code voor disney+ mogen ontvangen :) Tot nu toe heel tevreden over de sales/support afdeling. Heel snel (Eerste mail was binnen 2 minuten) antwoord ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:55:
Meer mensen er last van dat icm een game console (zowel xbox one als PS4) er een delay op het geluid zit? Ik lees op het Sonos forum en op Reddit heel veel klachten, maar nergens een oplossing.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb is om alle setting naar stereo te zetten, want dan is er geen delay.
Welk Sonos device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 17:35

GforceNL

Out of memory....

@DennusB Play bar icm sub en 2x Sonos 1. Ik lees dat de problemen echter ook bij de Beam voorkomen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb 2 'systemen', huiskamer en kantoor, beide hebben een sonos one sl in stereo. Vanmorgen deed van mn kantoorsysteem mn rechter one sl het niet, wit/rood knipperend lampje. Ik doe stekker eruit en erin, zit er een update aan te komen. Update geinstalleerd, ook op de app op de telefoon en op de imac, en nu valt constant de verbinding met kantoor weg. Alles werkte tot vanmorgen perfect, nu alleen maar problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:51
deBennie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:44:
Ik heb 2 'systemen', huiskamer en kantoor, beide hebben een sonos one sl in stereo. Vanmorgen deed van mn kantoorsysteem mn rechter one sl het niet, wit/rood knipperend lampje. Ik doe stekker eruit en erin, zit er een update aan te komen. Update geinstalleerd, ook op de app op de telefoon en op de imac, en nu valt constant de verbinding met kantoor weg. Alles werkte tot vanmorgen perfect, nu alleen maar problemen
Aiii, rood/wit knipperen doet je Sonos ook als hij een update aan het installeren is. Als je auto-updaten aan hebt staan, kan het zomaar zijn dat je de installatie af hebt gebroken en daar nu ellende van hebt. Kan je eens kijken of al je devices op dezelfde software draaien? Settings, System, About My System, Sonos System Info, Version. Build zou overal hetzelfde moeten zijn.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
MGSNK schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Aiii, rood/wit knipperen doet je Sonos ook als hij een update aan het installeren is. Als je auto-updaten aan hebt staan, kan het zomaar zijn dat je de installatie af hebt gebroken en daar nu ellende van hebt. Kan je eens kijken of al je devices op dezelfde software draaien? Settings, System, About My System, Sonos System Info, Version. Build zou overal hetzelfde moeten zijn.
Naja, misschien moest alles even indalen, maar inmiddels werkt t allemaal weer prima! Heel apart dit.
Alle devices hebben dezelfde software/build etcetc.

We kunnen dus weer verder, thx voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

deBennie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:44:
Ik had dit geintje om 2:45 vannacht. Staat een Play:1 naast ons bed die opeens begon te knipperen. Na lang prutsen dat hele takkeding uit het stopcontact getrokken. Kan dat (vooral knipperen) niet altijd gewoon uit? Super irritant om daar wakker van te worden...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Statuslampje en automatische updates uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
The Inquisitor schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:28:
@GustavSan Ik neem aan dat je gebruik maakt van Android? Aangezien streamen vanaf iPhone niet langer meer ondersteund wordt
Yes. Android.

Interessant. Wist ik niet. Dus als ik mijn cd (en lp) collectie naar mp3/flac geripped heb, kan ik het met Sonos verder wel schudden als streaming van lokale data niet meer mogelijk is (stel dit gebeurt ook bij Android).

Blijft er dan alleen nog maar een (betaalde) dienst over?

Maargoed. In dit specifieke geval gaat het om een stereo setje Play:1's die ik via een dedicated Android telefoon wil aansturen. Gewoon een paar vaste playlists. Ik heb hier geen interesse in Spotify of een andere betaalde dienst en hoef ook niet muziek obv mijn mood oid te horen. Wil gewoon 1x op de knop drukken en direct een vaste lijst afspelen. Lokale streaming kan dus met Android. Via de Sonos app zelf of via een andere app?

[ Voor 28% gewijzigd door GustavSan op 02-10-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Was hier een hele tirade aan het schrijven dat ik m'n Sonos systeem niet meer kon vinden in de Spotify app en ik dus via de Sonos app moest luistern, maar na het updaten van m'n iOS moest ik gewoon even op het knopje toestemming drukken dus false alarm, nothing to see here

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
GustavSan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Yes. Android.

Interessant. Wist ik niet. Dus als ik mijn cd (en lp) collectie naar mp3/flac geripped heb, kan ik het met Sonos verder wel schudden als streaming van lokale data niet meer mogelijk is (stel dit gebeurt ook bij Android).

Maargoed. In dit specifieke geval gaat het om een stereo setje Play:1's die ik via een dedicated Android telefoon wil aansturen. Gewoon een paar vaste playlists. Ik heb hier geen interesse in Spotify of een andere betaalde dienst en hoef ook niet muziek obv mijn mood oid te horen. Wil gewoon 1x op de knop drukken en direct een vaste lijst afspelen. Lokale streaming kan dus met Android. Via de Sonos app zelf of via een andere app?
Ik denk niet dat het gauw gaat verdwijnen, met iOS heeft het te maken met... goh,.. iOS en de manier van streamen. Nu is het meer AirPlay2 gericht. De technische details weet ik verder niet.

Hoe dan ook, ik kan het niet voor je testen omdat ik alleen iOS devices heb, maar je kunt een playlist aanzetten via de Sonos app op dat betreffende toestel en dan pauzeren. Als je dan op de Sonos play knop drukt zou de playlist weer hervat moeten worden. Ik weet alleen niet of er een bepaalde time-out in zit die de verbinding na een tijdje er uitgooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Momenteel heb ik een Beam onder mijn TV (LG C8) en twee Sonos One’s (2nd gen) als surround achter de bank. Ik heb destijds bewust gekozen voor de Beam vanwege de prijs en (de aanname) dat een Arc wellicht niet voldoende tot zijn recht zou komen in de ruimte / overkill zou zijn.

We gaan als het goed is over iets meer dan een jaar verhuizen van ons huidige appartement naar een nieuwbouw woning waar de woonruimte groter is. Nu gebruiken we alleen in de woonkamer Sonos, dit wil ik in het nieuwe huis gaan uitbreiden en gebruiken zoals het bedoeld is, als multi-room speakers :P

Ik speel met de gedachte om in het nieuwe huis alsnog een Arc te nemen voor in de woonkamer, de Beam in de slaapkamer te gebruiken (heeft nu alleen crappy geluid van de TV) en de One’s in de werkkamer te gaan gebruiken.

Zou de Arc (dus zonder extra sub of One’s) me in de woonkamer dan een op zijn minst gelijke ervaring / geluidskwaliteit kunnen geven? Het zou me ook het wegwerken van kabels voor de One’s kunnen besparen.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@k7of9 De Arc is zeker een meerwaarde tov een Beam, maar voor surround zou ik echt wel de 2 Ones blijven gebruiken. Kijk je alleen tv en is het vervanging van je ingebouwde tv speakers of kijk je ook films/series en wil je een betere geluidservaring? In dat laatste geval zou ik de Ones er zeker bij houden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
GustavSan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Yes. Android.

Al eens naar plex gekeken? Prima manier om je verzameling muziek naar Sonos te delen/streamen en toch lokaal op te slaan. https://support.sonos.com/s/article/3405?language=nl_NL

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:23
Tassadar32 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Al eens naar plex gekeken? Prima manier om je verzameling muziek naar Sonos te delen/streamen en toch lokaal op te slaan. https://support.sonos.com/s/article/3405?language=nl_NL
Jazeker! Plex is geweldig :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-09 16:53
tcviper schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Jazeker! Plex is geweldig :)
Het werkt inderdaad. Echter, PLEX doet wel op eigen houtje aanpassingen.

Voorbeeld:
Rogers Waters heeft Amused To Death een paar jaar geleden uitgebracht als Remaster. Echter, deze versie is ook opnieuw gemixt. PLEX laat mij nu voor beide albums dezelfde coverart zien en ook aan de tracktitels kan ik niets herkennen. In de metadata heb ik duidelijk [Remaster] neergezet, maar helaas, PLEX is eigenwijs. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Tassadar32 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Nou moe, wist helemaal niet dat dit via Plex kon :).

Ik heb hier idd de Plex media server draaien voor mijn Mi Box S....maar ik ga even rommelen met mijn Sonos en Plex. Thanks!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Is er een manier hoe ik het DTS probleem kan omzeilen? Heb veel oude series/films met DTS geluid op een server staan maar daar heb ik geen geluid bij met mijn Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dimmak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:57:
Is er een manier hoe ik het DTS probleem kan omzeilen? Heb veel oude series/films met DTS geluid op een server staan maar daar heb ik geen geluid bij met mijn Beam.
Via wat speel je het af? De meeste mediaplayers hebben wel de optie om het geluid realtime om te zetten naar DD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
DennusB schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Via wat speel je het af? De meeste mediaplayers hebben wel de optie om het geluid realtime om te zetten naar DD!
Ik gebruik Jellyfin om het via een app af te spelen op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier een HDFury in gebruik met de Arc? En dan toevallig ook met een HDMI Switch er tussen? Ik ben benieuwd of er iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde HDMI switch in combinatie met de Arc en de HDFury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
DennusB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:15:
Iemand hier een HDFury in gebruik met de Arc? En dan toevallig ook met een HDMI Switch er tussen? Ik ben benieuwd of er iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde HDMI switch in combinatie met de Arc en de HDFury
werkt bij mij 100% :) (hdfury)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mastadont schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

werkt bij mij 100% :) (hdfury)
Welke HDMI Switch heb je ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
DennusB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

Welke HDMI Switch heb je ? :)
De arcana:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb je een linkje naar je specifieke product? Want zover ik het kan zien heeft de Arcana maar 1 HDMI in... dus dan kan je lastig switchen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 14:43
GforceNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:16:
@DennusB Play bar icm sub en 2x Sonos 1. Ik lees dat de problemen echter ook bij de Beam voorkomen.
Ik heb het ook met een Playbase. Enige oplossing is inderdaad geluid van je console als Stereo te laten doorsturen.

Ik weet helaas niet meer precies wat het specifieke issue was.

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:16
BIG NEWS voor oud Google Play Music gebruikers
Je uploaded muziek kan nu met een gratis YouTube music account afgespeeld worden op Sonos
Merkte het zojuist op, dit kon laatst nog niet. Heel erg blij mee!
Pagina: 1 ... 112 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.