Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 113 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 14:39

HenkS

Da_king alias HenkS

hi
ik heb sinds een paar weken de Sonos Arc. erg blij mee, ben verrast met het goede geluid. Natuurlijk is het geen volwaardig Atmos/dolby etc, maar ik moet zeggen, het is gewoon echt goed geluid

Ik ben nu aan het nadenken om 2 rear speakers toe te voegen (geen sub) bas is goed genoeg.
Zijn er hier mensen die rear speakers hebben toegevoegd, en is dit het geld echt waard?
dan gaat het mij om echt volwaardiger surround geluid als doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:20
HenkS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:51:
hi
ik heb sinds een paar weken de Sonos Arc. erg blij mee, ben verrast met het goede geluid. Natuurlijk is het geen volwaardig Atmos/dolby etc, maar ik moet zeggen, het is gewoon echt goed geluid

Ik ben nu aan het nadenken om 2 rear speakers toe te voegen (geen sub) bas is goed genoeg.
Zijn er hier mensen die rear speakers hebben toegevoegd, en is dit het geld echt waard?
2 Play Ones zal zeker iets toevoegen, maar die SUB.... die wil je wel hoor als je het verschil hebt gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Cloud_VII schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

2 Play Ones zal zeker iets toevoegen, maar die SUB.... die wil je wel hoor als je het verschil hebt gehoord
Wat bedoel je nou? Twee Ones of twee Play:1. Een Play One bestaat namelijk niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:20
Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Wat bedoel je nou? Twee Ones of twee Play:1. Een Play One bestaat namelijk niet.
Inderdaad foutje, haha. Ik bedoel dan Ones, die Play:1 zijn ook prima, maar zou nu deze tijd dan toch voor Ones gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
HenkS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:51:
hi

Zowel de surround als de Sub voegen echt gigantisch veel toe.
De Ones (Die ik hiervoor dus aanraad) geven meer het gevoel er middenin te zitten, geluid komt nu ook echt van achteren/zijkant.

En de Sub. Als je die hebt gehoord zeg je zeker niet meer dat je nu genoeg bas hebt. Die maakt het gewoon echt AF.

Het is bij beiden een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
Daarnaast komt die vraag ongeveer om de pagina terug, dus ik zou zeggen: Lees even de adviezen en ervaringen van de afgelopen paar pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Zowel de surround als de Sub voegen echt gigantisch veel toe.
De Ones (Die ik hiervoor dus aanraad) geven meer het gevoel er middenin te zitten, geluid komt nu ook echt van achteren/zijkant.

En de Sub. Als je die hebt gehoord zeg je zeker niet meer dat je nu genoeg bas hebt. Die maakt het gewoon echt AF.

Het is bij beiden een wereld van verschil.
tnx voor de reactie!
Sub wacht ik toch even mee of doe ik niet. maar ik lees inderdaad wel meer dat de rears veel meer het surround geluid echt beter maken.
Punt bij ons is alleen, dat ik ze bijna 3 meter achter mij moet hangen (daar zit de achtermuur en stopcontact) ivm stroom ook geen andere opties. weet iemand of dit wat uitmaakt (3 meter is best ver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
HenkS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

tnx voor de reactie!
Sub wacht ik toch even mee of doe ik niet. maar ik lees inderdaad wel meer dat de rears veel meer het surround geluid echt beter maken.
Punt bij ons is alleen, dat ik ze bijna 3 meter achter mij moet hangen (daar zit de achtermuur en stopcontact) ivm stroom ook geen andere opties. weet iemand of dit wat uitmaakt (3 meter is best ver)
Je kunt het volume van de rear speakers aanpassen in de Sonos app.Daarnaast is er zelfs een vraag hoever je speakers staan, waaronder de optie "meer dan 3m". Of je gebruikt TruePlay.

Het komt in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
HenkS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

tnx voor de reactie!
Ik weet niet wat je voor een telefoon hebt. Je kunt sowieso instellen wat de afstand van je surrounds is. Zie bij meer mensen dat deze op 3 meter staan.
Als je echter een iPhone/iPad hebt kun je Trueplay uitvoeren. Dan wordt alles op elkaar afgestemd door het systeem zelf. Niet iedereen is er enthousiast over, maar ik heb door mijn hele huis met mijn iPad lopen wapperen. Alles klinkt hier perfect en bij films heb ik echt het gevoel er middenin te zitten. Vooral bij muziekfilms (Rocket Man, Bohemian Rhapsody) is het geluid dan echt waanzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Volgende week worden mijn ones voor surround ook geleverd.
De Arc en sub doen nu al een tijdje hun werk.
Zeer content van, die sub geeft echt goed gevoel/meerwaarde bij goede films/series.
Het was een zure appel (veel geld) maar ik ben toch blij.
Niet tegenstaande dat de arc op zich ook wel al zeer fantastisch is.
Nu hopen dat de ones ook nog een goede meerwaarde bieden aan de surround.
De ene staat op 1.5m van mij en de andere zal 5tal meter ver staan, dus ook benieuwd naar de trueplay/instelling daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

tnx all voor de waardevolle tips
ik heb ergens een oude ipad uit de kast getrokken om trueplay in te stellen ,dus fijn dat ik die nog had. verder geen iphone producten in huis dus!
@Gilles_DW benieuwd hoe jij het gaat ervaren met die (verschil) in afstanden! komt vast goed.

Ik ben overtuigd, nu alleen mijn vriendin nog overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:19
Vraagje: ik heb een Sonos Beam en gebruik Google Assistant. Nooit problemen. Nu ineens is de stem van Google Assistant veel te zacht. De muziek staat wel gewoon luid. Google benaderd op Twitter en die verwezen me door naar Sonos. Daarvan heb ik nog geen antwoord.. Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 12:58
DCNY schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:09:
Vraagje: ik heb een Sonos Beam en gebruik Google Assistant. Nooit problemen. Nu ineens is de stem van Google Assistant veel te zacht. De muziek staat wel gewoon luid. Google benaderd op Twitter en die verwezen me door naar Sonos. Daarvan heb ik nog geen antwoord.. Iemand hier een idee?
Ik had dat deze week ook met Alexa, plots enorm stil, bijna onhoorbaar. Na wat Googelen gevonden dat je het aan Alexa moet vragen om haar volume luider te zetten, dus iets van "Alexa, set your volume to 2". Misschien dat Google Assistant ook zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:19
AlbanVE schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Ik had dat deze week ook met Alexa, plots enorm stil, bijna onhoorbaar. Na wat Googelen gevonden dat je het aan Alexa moet vragen om haar volume luider te zetten, dus iets van "Alexa, set your volume to 2". Misschien dat Google Assistant ook zo werkt?
Thanks, maar nee zo slim is Google niet. Dan gaat alles mee omhoog. Stem wordt luider, maar de muziek is dan veel te hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zitten er hiet Tweakers welke zijn overgestapt van een receiver met losse speakers naar een Sonos ARC setup? Ben benieuwd hoe dat is bevallen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DennusB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:55:
Zitten er hiet Tweakers welke zijn overgestapt van een receiver met losse speakers naar een Sonos ARC setup? Ben benieuwd hoe dat is bevallen :)
Vorig jaar zo overgestapt naar een Beam met rears en Sub.
Dit jaar Beam voor Arc vervangen.
Waanzinnig!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Ja, hier. Ik ben van een 5.1 setup (een Sony receiver zonder geweldige speakers) overgestapt naar een Arc + Symfonisks als rears. Geen seconde spijt gehad, behalve als ik weer eens een DTS-film moet transcoden 😅

Los van dat, gebruiksgemak van Sonos is superieur en qua geluid ben ik er enorm op vooruit gegaan. De subwoofer mis ik (nog) niet, de Arc doet al behoorlijk mee.

[ Voor 5% gewijzigd door HendrikN op 13-10-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

HendrikN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Geen seconde spijt gehad, behalve als ik weer eens een DTS-film moet transcoden 😅
Dat is echt het enige grote nadeel van Sonos. Zeker als je films pindakaast. Bij veel hoge kwaliteit films zit alleen een dts stream.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
@..Christiaan.. op mijn plex-nuc heb ik https://github.com/JakeWharton/mkvdts2ac3 staan, meestal is ‘ie binnen 10 minuten wel klaar met transcoden :)

Helaas nog geen oplossing voor TrueHD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
Mijn samsung tv met Plex app decode in realtime DTS naar DTS, dus geen problemen.
Ook True HD wordt netjes omgezet in DD

[ Voor 19% gewijzigd door merlin1201 op 14-10-2020 16:36 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Net toch ook maar een witte Sonos Arc besteld, nu nog even wachten tot ze hem verzenden! 23 Oktober is de verwachting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Ja ben van mix van hifi spullen (KEF zuilen, sub, versterker, DAC en Logitech Touch overgestapt naar Sonos. Begonnen met Beam en sub. Nu de Beam vervangen door de Arc.

Om met minpunten te beginnen, stereo beeld is minder en high res audio kan ik niet direct koppelen (met high res audio player). Heb Tidal account test lopen met DD5.1 geluid als hoogste haalbare op de Arc.

Pluspunten, de eenvoud van bedienen. Geen kabel wirwar. Verrassend goed geluid en mooie integratie van sub. Als je achterspeakers toevoegt kan je ook netjes integreren om een echte 5.1 set up te creëren die overtuigend klinkt. Ik raad de sub aan omdat de Arc (en ook de beam) hoorbaar beter klinken omdat die dan zelf minder laag uitsturen. Komt midden en hoog ten goede. Ik mis mijn vorige setup totaal niet. Heb zelfs mijn high res player en koptelefoon niet meer gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Je hoort het @DennusB, dat wordt weer een goede toevoeging aan je Sonos arsenaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Een crosspost omdat hier meer sonoskenners zitten.
nero355 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Post dan eens een werkende config "op de nieuwe manier" want ik ben er wel een beetje klaar mee! :+

[...]

[...]

Ik heb zoiets werkende d.m.v. https://www.pimusicbox.com/ op een aparte Pi en dat werkt best wel goed afhankelijk van de stream die je erin klopt! :)

Het geheel is gebaseerd op Mopidy en een WebGUI waarmee je dus Mopidy bestuurt.
Er zijn ook apps en normale applicaties voor beschikbaar zoals Cantata die ik weer i.c.m. het originele mpd gebruikt op de laptop :*)

Kortom : Ga er eens mee testen en kijk of het wat voor je kan betekenen!
Ik gebruik domoticz en een stereo paar Sonos one om een bedtijd muziek af te spelen.

Dit werkt:
http://0.0.0.0:5005/bedroom%20speaker/tunein/play/6702
Dit niet:
http://0.0.0.0:5005/bedroom%20speaker/stream.player.arrow.nl
http://0.0.0.0:5005/bedro...ay/stream.player.arrow.nl

Iemand nog ideeën om de reclame van tunein te omzeilen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
icecreamfarmer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:27:
Een crosspost omdat hier meer sonoskenners zitten.

[...]

Ik gebruik domoticz en een stereo paar Sonos one om een bedtijd muziek af te spelen.

Dit werkt:
http://0.0.0.0:5005/bedroom%20speaker/tunein/play/6702
Dit niet:
http://0.0.0.0:5005/bedroom%20speaker/stream.player.arrow.nl

Iemand nog ideeën om de reclame van tunein te omzeilen?
YT Music Premium of Spotify Premium gebruiken om muziek te luisteren ipv een radio dienst, dan heb je helemaal geen reclames meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Of een podcast van je eigen keuze.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

swhnld schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

YT Music Premium of Spotify Premium gebruiken om muziek te luisteren ipv een radio dienst, dan heb je helemaal geen reclames meer.
Dat snap ik, ik heb al Spotify en Tidal maar ik luister graag naar die radiozender als ik ga slapen.
En eerst werden er door TuneIn nog niet zo irritant veel ads geinjecteerd als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
icecreamfarmer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:30:
[...]
Dat snap ik, ik heb al Spotify en Tidal maar ik luister graag naar die radiozender als ik ga slapen.
En eerst werden er door TuneIn nog niet zo irritant veel ads geinjecteerd als nu.
Dan stop je met TuneIn. Luister via Juke. Of voeg het station handmatig toe:
https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20
Sinds gisteravond doet Sonos 'funky' wanneer ik muziek af wil spelen via Spotify. Zo worden nummers overgeslagen of krijg ik de melding 'Verbinding met Spotify verbroken. Bestand niet gevonden' o.i.d.

Dit heb ik niet alleen wanneer ik muziek af wil spelen in de huiskamer (Sonos 5.1 - 1x ARC, 2x Play: 1 en 1x SUB), maar ook als ik muziek af wil spelen via de Play: 1 in de studeerkamer.

De ARC is met een ethernetkabel verbonden met het netwerk. Ik heb alle apparaten(incl. modem en router) al een keer ontkoppeld en ook Spotify verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Sonos. Echter, dit alles mocht niet baten.

Voor gisteravond was er niets aan de hand en werkte alles naar behoren; het probleem was er opeens.

Update: Sonos Radio doet het zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 17-10-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Yonix schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:33:
Sinds gisteravond doet Sonos 'funky' wanneer ik muziek af wil spelen via Spotify. Zo worden nummers overgeslagen of krijg ik de melding 'Verbinding met Spotify verbroken. Bestand niet gevonden' o.i.d.

Dit heb ik niet alleen wanneer ik muziek af wil spelen in de huiskamer (Sonos 5.1 - 1x ARC, 2x Play: 1 en 1x SUB), maar ook als ik muziek af wil spelen via de Play: 1 in de studeerkamer.

De ARC is met een ethernetkabel verbonden met het netwerk. Ik heb alle apparaten(incl. modem en router) al een keer ontkoppeld en ook Spotify verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Sonos. Echter, dit alles mocht niet baten.

Voor gisteravond was er niets aan de hand en werkte alles naar behoren; het probleem was er opeens.

En als je Spotify op je telefoon/laptop afspeelt, dan hetzelfde probleem? Om uit te sluiten dat Spotify een probleem heeft.
Verder, is je firmware up to date van je Sonos systeem? En zit je op S1 of S2 ? Bij ons op S2 hebben we geen problemen met de gratis Spotify in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag hier een zelfde probleem lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Hier ook problemen met spotify sinds gisteravond. Kan geen verbinding maken, app crasht.

iPhone 11 Pro Max icm Sonos play bar.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 21:30
Jep, hier hetzelfde, spotify bedienen werkt momenteel erg 'clunky'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Is inmiddels bekend bij Sonos: https://status.sonos.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
RHF schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Ja ben van mix van hifi spullen (KEF zuilen, sub, versterker, DAC en Logitech Touch overgestapt naar Sonos. Begonnen met Beam en sub. Nu de Beam vervangen door de Arc.

Om met minpunten te beginnen, stereo beeld is minder en high res audio kan ik niet direct koppelen (met high res audio player). Heb Tidal account test lopen met DD5.1 geluid als hoogste haalbare op de Arc.

Pluspunten, de eenvoud van bedienen. Geen kabel wirwar. Verrassend goed geluid en mooie integratie van sub. Als je achterspeakers toevoegt kan je ook netjes integreren om een echte 5.1 set up te creëren die overtuigend klinkt. Ik raad de sub aan omdat de Arc (en ook de beam) hoorbaar beter klinken omdat die dan zelf minder laag uitsturen. Komt midden en hoog ten goede. Ik mis mijn vorige setup totaal niet. Heb zelfs mijn high res player en koptelefoon niet meer gebruikt :)
Ik kom van een Yamaha receiver met Boze acoustimas 10, Daarna alles vervangen door een playbar met 2 one's en later de sub toegevoegd.
Geweldig mooi geluid, niet alleen mooier dan bose maar vooral het gemak dat er geen receiver meer tussen staat.
Muziek klinkt mooier en de sub geeft een beter geluid omdat bose gewoon overdrijft met zijn bas, maar vooral de LFE is gewoon slecht van bose.
Sinds kort de playbar vervangen voor de ARC, en ondanks dat ik het geluid dat van bovenaf zou moeten komen niet echt hoor is het wel zo dat ik nu veel meer surround geluiden waarneem als voorheen.
Je hoort gewoon veel meer detail in linker, rechter en de surround speakers aan de zijkant als voorheen.
Het totaal beeld is dan ook met gewone al 5.1 echt een behoorlijke upgrade waarbij de Atmos ook wel toevoegen maar niet zoveel als beweerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:10

Idem hier sinds gisteren, heb het al wel eerder meegemaakt begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Smirnoff schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Idem hier sinds gisteren, heb het al wel eerder meegemaakt begin dit jaar.
Lees even terug. Er is een storing…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
We gaan van een heel smal TV meubel met een BEAM (+2x5 +SUB) naar een breed TV meubel... waar een ARC op past...

A. Ga ik een vervanging van BEAM->ARC geblinddoekt merken?
B. Wachten op Black Friday of zijn te verwachten kortingen te verwaarlozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
catchingfire schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:25:

B. Wachten op Black Friday of zijn te verwachten kortingen te verwaarlozen?
Dat kan niemand je vertellen, maar aangezien je (neem ik aan) geen haast hebt, en Black Friday al volgende maand is, zal ik altijd adviseren om te wachten.

De kans is echter aanwezig dat er geen korting komt op de ARC, in voorgaande jaren zag je ook dat nieuwe producten niet in de kortingen vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Voor mensen die nog een Arc zoeken : De witte is weer op voorraad op sonos.nl en de zwarte kan je weer een back-order voor plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Mijn vrouw heeft gewonnen. De geweldige Kef speakers en het stokoude tv-meubel uit het beeldbuistijdperk gaan plaats maken voor een Sonos Arc soundbar, sub en One achterluidsprekers. De sub en de twee Ones staan nu al in de woonkamer en vormen nu een groep met een PlayBase op de keukenkasten, dus daarmee heb ik al een tijdje kunnen experimenteren. Maar de Arc heb ik nog niet besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWpRkGPaFy6586qZl4Yt1QrgSM0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9kTHdx7IAS7uj6bRnCkTDJE.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY5ByBHqsofTERxN8ggeHv2Yt_s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kmrsx8PkGKHDBI2I6nrAcLi.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu wil ik de tv met een muurbeugel aan de achterwand hangen, zodat het tv-meubel alvast weg kan. Praktisch puntje: ik weet niet wat de aanbevolen verticale afstand is tussen de onderkant van de tv en de bovenkant van de Arc, die eveneens aan de wand komt te hangen. Op enige moment zal er een maatwerk wandmeubel komen, waarschijnlijk in een lichte kleur. Dat meubel moet dan netjes onder de Arc passen.

1. Heeft iemand een suggestie voor de afstand tussen onderkant tv en bovenkant Arc?
2. Welke kleur soundbar zouden jullie kiezen, zwart of wit?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomatoman op 20-10-2020 21:29 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
@Tomatoman Zwart, zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
@Tomatoman afstand staat in de handleiding;

https://www.sonos.com/sup...ser-guide%2Farc%2Farc.htm

102 mm minimaal

[ Voor 6% gewijzigd door OkeOkeOke op 20-10-2020 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48
Ja, hier overgestapt van 2x Q-Acoustics 3020, Canton center en rears uit de CD serie, Mordaunt-Short sub, Marantz NR1608 naar een Sonos Arc. Geluid is echt meer dan prima, de echte overweldigende 'punch' van een sub is er niet, maar voor lekker op volume een filmpje en/of muziek kijken is het echt beter dan ik had verwacht.

Het is ook een verademing qua cable spaghetti, blij dat ik daar vanaf ben.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mocht er iemand hier toevallig een zwarte Arc hebben en deze willen ruilen voor een witte... stuur me dan even een DM! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DennusB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:03:
Mocht er iemand hier toevallig een zwarte Arc hebben en deze willen ruilen voor een witte... stuur me dan even een DM! :P
Spijt van je keuze? Ik vond het al apart dat je voor een witte had gekozen. Ik kan er niks aan doen, in deze vind ik de witte ergens 'goedkoop' uitzien, vind het raar bij een soundbar. Daarentegen heb ik op een witte kast wel een witte One staan, die vind ik dan weer niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Spijt van je keuze? Ik vond het al apart dat je voor een witte had gekozen. Ik kan er niks aan doen, in deze vind ik de witte ergens 'goedkoop' uitzien, vind het raar bij een soundbar. Daarentegen heb ik op een witte kast wel een witte One staan, die vind ik dan weer niet lelijk.
Weet ik nog niet zeker, hij komt zo pas binnen, maar twijfelen of wit hier in het interieur staat (kast is donkergrijs). Misschien valt t wel mee hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DennusB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Weet ik nog niet zeker, hij komt zo pas binnen, maar twijfelen of wit hier in het interieur staat (kast is donkergrijs). Misschien valt t wel mee hoor :)
Ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Ik heb een witte Beam op een witte kast. Met een zwarte TV zou het anders wel heel zwart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:57:
Ik heb een witte Beam op een witte kast. Met een zwarte TV zou het anders wel heel zwart worden.
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik heb een industrieel interieur, dus ook donker hout.
De witte kast die ik noemde is serieus de meterkast in de gang. Daar staat een One bovenop, geeft ook muziek op gang/overloop, zo heb je een mooie ‘overloop’ van muziek als je door het huis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Tomatoman

Fulltime prutser

d:)b Dank je wel, daar had ik nog niet gezocht. Hoewel 102 mm klinkt alsof die afstand super nauwkeurig bepaald is, valt het wel weer meer als je bedenkt dat dat gelijk is aan 4 inch.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Even jullie advies nodig, zouden jullie de witte Arc laten staan of hem ruilen voor een zwarte in deze setup ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApTb6u28YzflOp5YN57XQW2ZPIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGBaPOMUeTKyQ1OfXE3cq8Br.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Zwart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
In jouw geval zou inderdaad zwart nemen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwFKsbW4IqfvYf1BBaRhw3wAoy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZt2o5YIbP1v9llwgNaOlHDq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik houd het bij wit.....

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 21-10-2020 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou de witte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wel fijn die 100 dagen return policy, net alvast een zwarte Arc in back-order gezet, als die er is stuur ik de witte gewoon terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

DennusB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:22:
Even jullie advies nodig, zouden jullie de witte Arc laten staan of hem ruilen voor een zwarte in deze setup ?[Afbeelding]
De zwarte. En ook de Hue Bridge uit het zicht leggen ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Canis Lupus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
De zwarte. En ook de Hue Bridge uit het zicht leggen ;)
Ja of ff zwart-spuiten. En volgende maand komt m'n witte PS5 binnen, maar ff een cover voor zoeken 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Haha. Ik heb inderdaad zo’n sticker om mijn Connect zitten......die staat in het donkere deel van de kast.

https://www.flexson.nl/product/sonos-connect-zwart/

Hier voor de gein de hele set up (de PS4 die normaal ook onderin staat is even naar boven ivm herfstvakantie):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSOg-B1A0S0APFlbftUkmAXRzv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crtpwO2AL4E7hrnVTkn9Q8GK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 104% gewijzigd door Rallye op 22-10-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Ik zou ook idd een zwarte nemen.
Zelf heb ik wel een witte sub en witte play one's want tegen de muur vind ik wit mooier, tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyyon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:36
Zie de Topic Warning. Dit is niet het topic voor dit soort vragen.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 23-10-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Daar gaan we weer ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HJb2c9qrWF0MgDrDvFSjVN7StE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/VhMY2igHzsvvK8QPT0tinDdX.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan plaastsen (kon via zoeken niet veel vinden), maar zijn er gebruikers die de SONOS APP werkend hebben via een VLAN?

Oftewel je mobiele apparaten (telefoon/tablet/pc) leeft in een ander VLAN dan waar de Sonos speakers mee connecten.

Indien ja, mag ik vragen wat je voor netwerk hardware gebruikt en wat je firewall regels zijn?

Thanks

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Sinds gisteren zijn hier alle Sonos play 1 offline en niet meer online te krijgen via de S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Nu online
init6 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Sinds gisteren zijn hier alle Sonos play 1 offline en niet meer online te krijgen via de S1.
Nergens last van... 2x Play 1 en 1x Play 5 (1st gen) die gewoon werken en alles afspreken, ook van online bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
LaborGardens schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Nergens last van... 2x Play 1 en 1x Play 5 (1st gen) die gewoon werken en alles afspreken, ook van online bronnen
Heb je auto update aan staan op de play 1's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Nu online
init6 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Heb je auto update aan staan op de play 1's?
Nope. Op geen enkel apparaat dat ik heb staat automatische update aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
LaborGardens schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Nope. Op geen enkel apparaat dat ik heb staat automatische update aan.
Kan het zijn dat een update nodig is om bijvoorbeeld een verlopen certificaat probleem op te lossen? Zowel aan cliënt als apparaat kant? Welke versies staan er op, en wat is de huidige?

Zou overigens kijken of je via een PC browser er bij kan, zelfs als dat niet lukt heb je kans meer te zien in de communicatie waarom het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik gebruik de Beam en 2 Ikea speakers.
Het tv-geluid staat zelden hard bij mij, de Google Assistant is daarom slecht te verstaan.
Als de assistant aan het praten is, bijvoorbeeld nieuws, kan ik het volume wel verhogen maar het tv-geluid is dan weer veel te hard als Google klaar is.
Ik kan nog geen oplossing vinden, iemand hier al eens mee bezig geweest?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Nu online
swhnld schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Kan het zijn dat een update nodig is om bijvoorbeeld een verlopen certificaat probleem op te lossen? Zowel aan cliënt als apparaat kant? Welke versies staan er op, en wat is de huidige?

Zou overigens kijken of je via een PC browser er bij kan, zelfs als dat niet lukt heb je kans meer te zien in de communicatie waarom het fout gaat.
Bij mij werkt alles hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Heb een factory reset gedaan, daarna de Sonos aangesloten op de kabel en toen pas was er weer verbinding mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Op GoT geen V&A, daar is https://tweakers.net/aanbod/ voor.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 29-10-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hier werkt sinds gisteren Spotify niet meer via alexa. Heb een paartje one's.

De skill aan en uitzetten deed niets. Alexa blijft ook amazon music pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
Even een vraagje:

Ik wil een Sonos Beam kopen wil deze dan plaatsen in een nog te maken Cinewall.
Zie: Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/9413960a-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/ec8064068075935ddb4fbaa421ebb625e765321d.jpg

Ik zag dat de Sonos Beam luidsprekers aan de zijkanten heeft zie:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/W46FATqgoZTS3UlB3pugrUYnwWA=/0x0:2040x1360/1200x0/filters:focal(0x0:2040x1360):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/11450567/vpavic_180524_2614_0185.jpg

Toch wil ik de soundbar zo strak mogelijk inbouwen of zeggen jullie dat kun je beter niet doen en hou wat ruimte over aan de zijkanten en hoeveel cm zou dat dan moeten zijn?

Iemand die enig advies kan geven?

Alvast bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45
MAdD schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:43:
Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan plaastsen (kon via zoeken niet veel vinden), maar zijn er gebruikers die de SONOS APP werkend hebben via een VLAN?

Oftewel je mobiele apparaten (telefoon/tablet/pc) leeft in een ander VLAN dan waar de Sonos speakers mee connecten.

Indien ja, mag ik vragen wat je voor netwerk hardware gebruikt en wat je firewall regels zijn?

Thanks
Ik heb om die reden juist alle mobiele devices in dezelfde vlan geplaatst als de sonos.
Als je de sonos een vast ip-adres zou geven en rules aanmaakt die het andere vlan toegang geeft tot dat ipadres zou het wellicht in een ander vlan kunnen, ik zou dit wel even kunnen testen.

Edit
Net getest: werkt prima.
Ik heb een groep aangemaakt met ip-adressen van de Sonos apparaten en via een rule de vlan toegang gegeven aan die groep.
Ik heb overigens alles van Ubiquiti.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 31-10-2020 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@henkyyyyyyy Een nadeel van het gebruik van een soundbar, in vergelijking met een receiver en losse speakers, is een gebrek aan ruimtelijkheid. De Beam probeert dit op te lossen door ook naar de zijkant geluid uit te stralen. Inbouwen van de Beam beperkt dit weer - één van de redenen waarom ik mijn Beam op de kast heb staan (zie hierboven: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64315684).
Kortom: ik zou het niet doen.

Zie ook https://en.community.sono...ment-for-best-5-1-6822835

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 31-10-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Rallye schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:30:
@henkyyyyyyy Een nadeel van het gebruik van een soundbar, in vergelijking met een receiver en losse speakers, is een gebrek aan ruimtelijkheid. De Beam probeert dit op te lossen door ook naar de zijkant geluid uit te stralen. Inbouwen van de Beam beperkt dit weer - één van de redenen waarom ik mijn Beam op de kast heb staan (zie hierboven: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64315684).
Kortom: ik zou het niet doen.

Zie ook https://en.community.sono...ment-for-best-5-1-6822835
Dank je wel. Duidelijk!

Wel jammer had mijn zinnen op de beam gezet met 2 One' s naast de bank.
Dan moet ik iets anders gaan verzinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heb je gedacht aan de oplossing die op het Sonos-forum gegeven wordt (Amp, wellicht met inbouwspeakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Rallye schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:47:
Heb je gedacht aan de oplossing die op het Sonos-forum gegeven wordt (Amp, wellicht met inbouwspeakers)?
Ja dat had ik idd gelezen.
Daar zit ik nu naar te kijken. Dank je!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
rinkel schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Ik heb om die reden juist alle mobiele devices in dezelfde vlan geplaatst als de sonos.
Als je de sonos een vast ip-adres zou geven en rules aanmaakt die het andere vlan toegang geeft tot dat ipadres zou het wellicht in een ander vlan kunnen, ik zou dit wel even kunnen testen.

Edit
Net getest: werkt prima.
Ik heb een groep aangemaakt met ip-adressen van de Sonos apparaten en via een rule de vlan toegang gegeven aan die groep.
Ik heb overigens alles van Ubiquiti.
Mag ik dan vragen wat je firewall rules zijn?
Ik kan ook een any/any aanmaken, maar dat is zoiets als de inbreker de sleutels geven van een kluis....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
henkyyyyyyy schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
Toch wil ik de soundbar zo strak mogelijk inbouwen of zeggen jullie dat kun je beter niet doen en hou wat ruimte over aan de zijkanten en hoeveel cm zou dat dan moeten zijn?

Iemand die enig advies kan geven?
Waarom maak je het gat voor de soundbar niet even breed als de tv en haard? Dan zit je tenminste niet vast aan een beam, mocht je ooit nog iets anders willen, of je naar een Arc wilt overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:09:
[...]

Waarom maak je het gat voor de soundbar niet even breed als de tv en haard? Dan zit je tenminste niet vast aan een beam, mocht je ooit nog iets anders willen, of je naar een Arc wilt overstappen.
Tv wordt 1,50 breed. (65 inch )
Haard wordt iets breder 1,65

Misschien hem dan op 115 zetten idd. die andere optie met die amp wordt wel prijzig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:09:
[...]

Een Arc moet je NIET in de muur monteren. Die heeft speakers aan de bovenzijde. Anders gaat je helemaal Atmos idee verloren.
Ik zou sowieso de soundbar niet inbouwen, ook de Beam niet. Aan de zijkanten vervalt dan ook het effect compleet.

[ Voor 11% gewijzigd door Serena op 02-11-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
MAdD schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:05:
[...]

Mag ik dan vragen wat je firewall rules zijn?
Ik kan ook een any/any aanmaken, maar dat is zoiets als de inbreker de sleutels geven van een kluis....
Natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0_N50ZzcJ-60Y4l_HXFFXhcVNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y8NHZmfYxDVs2X46s5V8zXnx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Dank Rinkel, dit is helaas de "inbreker" de sleutel van de kluis geven ;)
Alles naar de Sonos staat open (dit wil ik juist dicht hebben, zodat alleen de juiste sloten openstaan en niet de kluisdeur)

in ieder geval bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAdD schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:54:
[...]

Alles naar de Sonos staat open (dit wil ik juist dicht hebben, zodat alleen de juiste sloten openstaan en niet de kluisdeur)

Je kan nog een poort groep aan maken voor een de Sonos poorten. Dan heb je alleen de poorten die nodig zijn naar alleen de sonos devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
MAdD schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb zelf niet zo'n moeite met die poorten openzetten naar Sonos. Het is geen NAS oid.

Maar dan doe je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyBXgUKDfDS4l0T7mqCVs-gGn-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y79DSGgcxKUoxtlFMOZek4AH.png?f=user_large

Edit
Zelf even getest, maar dit werkt dus niet. Misschien ben ik een poort vergeten. Dat is best een flinke lijst namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 02-11-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik ben nog een totale beginner op gebied van draadloze speakers, heeft iemand een tip waarmee te beginnen.

ik zoek een speaker om draadloos te gebruiken voor geluid van een windows laptop maar die ook geschikt is om via de smartphone muziek of radio te streamen.
Ik wil dan wel dat wanneer je de laptop aanzet het geluid van windows automatisch draadloos via de speaker loopt en je niet telkens eerst een knopje of app hoeft aan te zetten.

Nou vond ik de SONOS FIVE, wel mooi met name omdat je die later kunt uitbreiden met een 2e speaker en een sub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thijs B schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:29:
ik ben nog een totale beginner op gebied van draadloze speakers, heeft iemand een tip waarmee te beginnen.

ik zoek een speaker om draadloos te gebruiken voor geluid van een windows laptop maar die ook geschikt is om via de smartphone muziek of radio te streamen.
Ik wil dan wel dat wanneer je de laptop aanzet het geluid van windows automatisch draadloos via de speaker loopt en je niet telkens eerst een knopje of app hoeft aan te zetten.

Nou vond ik de SONOS FIVE, wel mooi met name omdat je die later kunt uitbreiden met een 2e speaker en een sub.
Sonos is echt niet gemaakt als PC-speaker achtige solution, daar zijn ze dan ook erg slecht in (latency op je analoge input enz). Ik zou dan een andere oplossing zoeken eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 11:14
Nog mensen problemen met Plex in de Sonos app?

Tot gisteren geen problemen. Maar sinds vandaag worden sommige nummers wel afgespeeld, andere overgeslaan. Bij het openen van een Plex afspeellijst komt soms de melding "Unable to contact the Plex Media Server...", enkele seconden daarna krijg ik toch verbinding.

Er is niets veranderd aan het netwerk, port forwarding staat goed. Plex werkt perfect lokaal op de smartphone (zowel lokaal als remote). Dan maar de Sonos app geherinstalleerd, Plex herkoppeld, maar niets helpt.

Het lijkt op het eerste zicht een NAT loopback probleem te zijn, maar het lijkt me sterk dat mijn router dat opeens niet meer zou ondersteunen (Orange België). Als ik mijn public IP:32400 ingeef, kan ik de server ook perfect bereiken, dus NAT loopback lijkt wel te werken.

Iemand die nog iets anders kan bedenken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
No Comment schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:55:

Tot gisteren geen problemen. Maar sinds vandaag worden sommige nummers wel afgespeeld, andere overgeslaan. Bij het openen van een Plex afspeellijst komt soms de melding "Unable to contact the Plex Media Server...", enkele seconden daarna krijg ik toch verbinding.

Er is niets veranderd aan het netwerk, port forwarding staat goed. Plex werkt perfect lokaal op de smartphone (zowel lokaal als remote). Dan maar de Sonos app geherinstalleerd, Plex herkoppeld, maar niets helpt.

Het lijkt op het eerste zicht een NAT loopback probleem te zijn, maar het lijkt me sterk dat mijn router dat opeens niet meer zou ondersteunen (Orange België). Als ik mijn public IP:32400 ingeef, kan ik de server ook perfect bereiken, dus NAT loopback lijkt wel te werken.

Ik had ook problemen gisteravond. Ik moest opnieuw inloggen op Plex account en vervolgens was het niet mogelijk om verbinding te maken met de bibliotheek. Uiteindelijk mee opgehouden maar ik zal het vandaag nog een keer testen.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04
Graag jullie hulp bij een probleem wat ik sinds enkele weken ervaar.

Ik heb wifi via een netgear WAC510 lopen. Dit AP staat op 20-30cm van mijn Beam. Ik heb verder een Sub die daar weer 1 m naast staat.
Dit werkte voorheen prima. Ik heb beide apparaten naar S2 geupdated destijds.
Echter sinds kort kan de sub niet meer draadloos verbinden met mijn beam (of viceversa). Uit de beam komt gewoon geluid en deze kan ik ook bedienen.
In de app staat er ook bij systeem: "woonkamer (+?) " waar voorheen +sub zou staan. Bij systeemeigenschappen geeft hij alleen de eigenschappen (ip etc) van de beam weer.
Als ik de beam of de sub via kabel aansluit op een netgear GS105E dan functioneert alles weer prima. Echter heb ik het liever niet bekabeld.

Overleg met sonos via de chat(bijna 1,5 uur met mij in de weer geweest) bood geen verder soelaas (na alles een keer gereset te hebben) dan maar bekabeld aansluiten.

Heeft iemand een suggestie hoe ik het alsnog draadloos kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Megupe schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:58:
Graag jullie hulp bij een probleem wat ik sinds enkele weken ervaar.

Ik heb wifi via een netgear WAC510 lopen. Dit AP staat op 20-30cm van mijn Beam. Ik heb verder een Sub die daar weer 1 m naast staat.
Dit werkte voorheen prima. Ik heb beide apparaten naar S2 geupdated destijds.
Echter sinds kort kan de sub niet meer draadloos verbinden met mijn beam (of viceversa). Uit de beam komt gewoon geluid en deze kan ik ook bedienen.
In de app staat er ook bij systeem: "woonkamer (+?) " waar voorheen +sub zou staan. Bij systeemeigenschappen geeft hij alleen de eigenschappen (ip etc) van de beam weer.
Als ik de beam of de sub via kabel aansluit op een netgear GS105E dan functioneert alles weer prima. Echter heb ik het liever niet bekabeld.

Overleg met sonos via de chat(bijna 1,5 uur met mij in de weer geweest) bood geen verder soelaas (na alles een keer gereset te hebben) dan maar bekabeld aansluiten.

Heeft iemand een suggestie hoe ik het alsnog draadloos kan laten werken?
Heb dit ook één keer gehad waarbij de beam niet gevonden werd. Heb toen het hele systeem verwijderd dus ook de andere speakers zonder problemen), en alles opnieuw geïnstalleerd via de set-up.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04
Zeehond schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:26:
[...]

Heb dit ook één keer gehad waarbij de beam niet gevonden werd. Heb toen het hele systeem verwijderd dus ook de andere speakers zonder problemen), en alles opnieuw geïnstalleerd via de set-up.
Dat is zeker nog een overweging waard inderdaad. Was daad dan gewoon draadloze installatie?
En wat bedoel je met set-up?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Megupe schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:27:
[...]

Dat is zeker nog een overweging waard inderdaad. Was daad dan gewoon draadloze installatie?
En wat bedoel je met set-up?
Draadloos ja. Ik bedoelde eigenlijk dus gewoon de set-up doorlopen alsof je het apparaat nieuw gekocht hebt en wilt gaan installeren.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
No Comment schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:55:

Ik zag de update melding van Plex op de frontpagina van Tweakers. Vanmiddag even geïnstalleerd. De Sonos werkt inmiddels weer met Plex. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 11:14
Klopt, Plex werkt terug stabiel.

Lag wel niet aan de update van de server, want die had ik gisteren al geïnstalleerd. Ik denk dat de authenticatie tussen Sonos en Plex gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Sinds een week of 8 merk ik als ik TV kijk dat het geluidsnivo niet stabiel is. Af en toe gaat het geluid wat zachter en lijkt het ook doffer te worden. Om ook weer terug te keren naar het oude nivo.

Mijn setup: TV is een Sony XG9505 met de Sonos Playbar via optische kabel aangesloten. Verder nog 2 Play:1's als surround speakers. Alles draait op de S2 app.

Komt dit iemand bekend voor en zo ja, zijn er oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Heb je niet night mode oid aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:20:
Heb je niet night mode oid aan staan?
Eh, ik kan de Night mode even niet vinden maar normaal gesproken staat die uit. Trueplay staat overigens wel aan.
Pagina: 1 ... 113 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.