Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.041 views

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:51
Netjes!,
ik kreeg zelf net de 3e battle niet voor elkaar, ik had 2 13s klaar en de hele zondag gespeeld maar geen confederate :'(

erutangiS

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik speel sinds kort weer WoT, moest helemaal opnieuw beginnen omdat ik eerder tijdens de beta speelde. Het lijkt erop alsof je veel minder experience krijgt dan eerder in de beta. Ben nu bij de Pz. IV maar wat een traag rotding is dat zeg :( De gun die erop zit stelt ook niks voor.. Dat wordt een hele ergerlijke grind naar de volgende tier...

Iemand tips om dit wat minder vervelend te maken? De matchmaking zit me ook steeds tegen :(

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 14:43

Plato112

Da is toch nie normaal!

EnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:06:
Ik speel sinds kort weer WoT, moest helemaal opnieuw beginnen omdat ik eerder tijdens de beta speelde. Het lijkt erop alsof je veel minder experience krijgt dan eerder in de beta. Ben nu bij de Pz. IV maar wat een traag rotding is dat zeg :( De gun die erop zit stelt ook niks voor.. Dat wordt een hele ergerlijke grind naar de volgende tier...

Iemand tips om dit wat minder vervelend te maken? De matchmaking zit me ook steeds tegen :(
Ik vind de de Pz4 juist een heerlijke snipe tank met de beste gun en de grind naar de volgende tier vond ik dan ook geen probleem. Ik heb de Pz4 ook nog steeds in m'n garage staan om af en toe eens uit te laten.

Speed limits are like herpes.

• EnigmaNL
Welke gun heb jij erop zitten dan? Met de standaard gun heb ik superveel bounces :(

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 14:43

Plato112

Da is toch nie normaal!

7,5см KwK 42 L/70
Dat is gewoon de beste gun voor op die tank. In game ziet ie eruit als een lange lans voorop de tank.
Maar de grinds worden nog veel, veel langer kan ik je vertellen, daar is het grinden van een tier 5 naar een tier 6 echt niks bij.

Edit: Trouwens zijn bijna alle stockguns niks waard.

[Voor 9% gewijzigd door Plato112 op 29-08-2011 22:20]

Speed limits are like herpes.

Anoniem: 218650

Plato112 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:20:
7,5см KwK 42 L/70
Dat is gewoon de beste gun voor op die tank. In game ziet ie eruit als een lange lans voorop de tank.
Maar de grinds worden nog veel, veel langer kan ik je vertellen, daar is het grinden van een tier 5 naar een tier 6 echt niks bij.

Behalve de 152mm derp op de SU/ISU-152 :D

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 03:47
Nog mensen op zoek naar clanleden ?:P

Heb op het moment Tiger II , Panther, vk3601H en een leopard..

Ben een beetje klaar met de random battles omdat er weinig wordt samengewerkt ..

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-03 20:59
Nog mensen op zoek naar clanleden ?:P

Heb op het moment Tiger II , Panther, vk3601H en een leopard..

Ben een beetje klaar met de random battles omdat er weinig wordt samengewerkt ..
Je kan altijd GOT2 joinen
op www.gatheringoftanks.nl

heerlijke clan :)

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

GOT (Gathering of Tanks) staat momenteel 33ste op de lijst van meeste provinces en tevens 33ste op gold inkomen / dag :)
all killer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:53:
Grappig spelletje alleen de matchmaking mag wel wat beter. Ik heb ooit de keuze gemaakt om een light tank te nemen, wat volgensmij de domste keuze ooit geweest is, maar goed. Nu kom ik steeds in potjes terecht waar mijn tank gewoon geen partij is, een duitse Pzkpfw38t. Niks anders dan: we just ding them, we didnt even scratch them! Terwijl de tegenstander even rustig uit de bosjes komt rollen, poef en dood. Meer mensen die hier last van hebben?
Een light tank is dan ook niet bedoeld om te killen, maar om te scouten.

[Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 30-08-2011 09:09]

"Oooh Jeroen!"

• Red Griffin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 19:11
Plato112 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:20:
7,5см KwK 42 L/70

Sluit ik mij bij aan. We noemen hem hier de 'mug'. :)

Dat de pzIV traag is valt wel mee, maar het is wel vervelend dat als je nu via de nA komt dat je nog niet de beste motor hebt geresearched. Die had je in vorige patch versies wel met de pzIII.

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02-2021
Zou de PzIV nou ook niet echt vlot willen noemen, zelfs niet met de beste engine. Topsnelheid van 47 km/h ongeveer, maar heuvel op is echt vervelend (13 km/h ofzo)

Anoniem: 420887

Iets wordt IMO "grinden" wanneer het niet echt leuk is. Ik heb sinds kort mijn M3 Lee vaarwel gezegd. Dat was grinden! Zowiezo geen makkelijke tank en 80% van de tijd tegen hogere tiers waar je niets tegen kunt beginnen. Daar wegen de potjes waar je wel een beetje kunt spelen nauwlijks tegen op. Ik merk dat ik in mijn Sherman ook erg vaak bottom tier ben, maar ik heb wel het gevoel dat ik iets meer kan. Het zal zéker met mijn stijl te maken hebben, maar ik ben blij met Mijn Sherman, want zo blijft het toch leuk :-)

• A-Tray
  • Laatst online: 22-03 15:45
De M3 Lee grind was voor mij een verschrikking, mede daardoor doe ik nog steeds niets liever dan M3 Lee's die ik bij de tegenstander zie slopen. Met mijn SU-14 verspil ik er zonder een traan te laten een HE van 1120 credits aan, for the fun of it.

Met mijn M4-E3A2 (opvolger van de M4 Sherman) vind ik het heerlijk om 1 op 1 met een M3 te staan, en er dan rondjes omheen te rijden. Dat was vreselijk in mijn eigen M3, dat een miniem tankje je afschiet terwijl je met je full-options M3 he-le-maal niets kunt doen...

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 18:14
:(

Ik probeer nu met de M3 Lee de M4 en de T1 vrij te spelen. Ik begrijp waar jullie het over hebben, wat een rot ding zeg.

• Streepje
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

heb zelf nooit echt problemen met de M3 gehad maar vond het ook geen leuke tank om mee te spelen. Ik peelde met de M3 gewoon als een TD en dan ging het meestal wel prima

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Voggels
Ik ben tijdens m'n M3 grind vergeten ook de T1 HVY te doen, zo blij was ik dat ik er uit kon.. Nu wel spijt van, wil er niet terug in om die lijn voor de toekomst open te zetten..

• bdevogt
  • Laatst online: 24-03 20:59
Voggels schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:31:
Ik ben tijdens m'n M3 grind vergeten ook de T1 HVY te doen, zo blij was ik dat ik er uit kon.. Nu wel spijt van, wil er niet terug in om die lijn voor de toekomst open te zetten..
Andere optie " Free XP"

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 23:23
De M3 moet je echt spelen als TD, op zich kun je er dan best aardig mee vooruit al is het wel een van de slechtere tanks in zijn tiet. De M4 daarentegen is (zeker met de HE gun) een tank waarmee je alles en iedereen kunt beschadigen.

[removed]

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:56

ZenTex

Doet maar wat.

redwing schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:57:
een van de slechtere tanks in zijn tiet.
*Gniffel* :+

De M3 is idd meer een TD (zonder de voordelen), maar tegen hogere tiers, wat (te) vaak voorkomt, leg je het snel af...

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 08:34
Anoniem: 420887 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:21:
De M3 is idd meer een TD (zonder de voordelen), maar tegen hogere tiers, wat (te) vaak voorkomt, leg je het snel af...
welke voordelen hebben de T4 TD's ??

het past er prima tusen als TD

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

De camo bonus...

• skoozie
Daar heb je een punt, maar wel heeft de M3 15% meer HP.
ik verdedig hem niet, maar op papier ziet hij er niet heel veel anders uit als de TDs.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-03 19:45
Ik had daarjuist gewoon een waanzinnig goed idee! Aangezien iedereen (ik ook) zo tegen artie is, waarom maken de dev's het spel gewoon niet zodat je altijd dubbele xp krijgt als je wordt gekilled door een artie. Dan zouden mensen er toch minder problemen van maken als ze eens gekilled worden door een artie denk ik. :)

• Yabada
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 10:16
glennvho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:30:
Ik had daarjuist gewoon een waanzinnig goed idee! Aangezien iedereen (ik ook) zo tegen artie is, waarom maken de dev's het spel gewoon niet zodat je altijd dubbele xp krijgt als je wordt gekilled door een artie. Dan zouden mensen er toch minder problemen van maken als ze eens gekilled worden door een artie denk ik. :)
Dat zou een lekkere xp maker zijn. Halverwege een spel, als je genoeg enemys tanks hebt gekilled, in de arty suicide line gaat staan. ;)

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 16:27
skoozie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:23:
[...]

Daar heb je een punt, maar wel heeft de M3 15% meer HP.
ik verdedig hem niet, maar op papier ziet hij er niet heel veel anders uit als de TDs.
Die camo bonus maakt een wereld van verschil. Een M3 kan niet close range vechten tegen een normale tank net zoals de TDs. Maar de M3 met zijn hoge hull zie je al van mijlen ver staan terwijl een TD bijna niet te spotten is. Hij heeft zelfs moeite om goede cover te vinden door zijn hoogte.
Verder hebben de TDs betere guns met meer damage en penetration. Ook zijn de TDs een stuk sneller qua snelheid en draaien. De su-85b is wat dat aan gaat echt een monster, 130 penetration met 160 damage, goede rate of fire plus de camo en view range!

Enige voordeel dat de M3 heeft is dat zijn armor soms nog een schot wil bouncen. Maar het is echt een wereld van verschil. Als je de tank zelf had gespeeld zou je het wel weten.

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

glennvho schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:30:
Makkelijk misbruik van te maken.

Ik blijf bij mijn oude idee. Artie range verkleinen zodat de artie niet de hele map kan bestrijken. Maakt het nog wat strategischer ook, welke flank ga je dekken? Worden de risico's voor arties ook gelijk wat groter en blijft de artie niet meer als laatste over. Snelle scouts/medium worden belangrijker omdat ze makkelijker de artie kunnen bereiken.

Maar voorlopig word artie niet aangepast. WG denkt nog steeds "binnenkort" de tracers te kunnen fixen en ziet het artie probleem niet eens.
Volgens WG's zijn potjes met teveel arties " zeldzaam".

[Voor 27% gewijzigd door ZenTex op 30-08-2011 16:00]

• Rutger Mulder
Overlord kwam tijdens die dubbel credit event voor tier 5 arty op 25 augustus terwijl hij in zijn object 212 speelde ook 'te veel' arties tegen in de teams en heeft het doorgespeeld naar zijn collega's. Dus wie weet...

• redwing
Tja, waar het hart vol van is he .... :+
Rutger Mulder schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:37:
Overlord kwam tijdens die dubbel credit event voor tier 5 arty op 25 augustus terwijl hij in zijn object 212 speelde ook 'te veel' arties tegen in de teams en heeft het doorgespeeld naar zijn collega's. Dus wie weet...
Arty ? waren err toen meer arties ??? :+ Als ze toen het probleem niet hadden gezien zouden ze het nooit zien. Ik heb toen bewust de dag ervoor een hummel gekocht om lekker mee te kunnen doen. Dat zijn gewoon van die dagen dat je niet in je gewone tankje wilt kruipen.

[Voor 63% gewijzigd door redwing op 30-08-2011 17:10]

[removed]

• Appel
Ik moet vaker klagen over de M3 Lee merk ik wel...
Victory!
Battle: Ruinberg Tuesday, August 30, 2011 18:05:34
Vehicle: M3 Lee
Experience received: 2,958 (doubled for the first victory each day)
Credits received: 25,621
Battle Achievements: Sharpshooter, Top Gun, Master Gunner, Sniper
http://dl.dropbox.com/u/14584776/WOT/shot_005.jpg
http://dl.dropbox.com/u/14584776/WOT/shot_006.jpg
http://dl.dropbox.com/u/14584776/WOT/shot_007.jpg

• Rutger Mulder
Zeker goed team gehad want een M3 Lee zuigt echt hard vs een KV. Meeste shot bouncen gewoon en jij moest nog wel tegen vier KV's. En die enemy moet wel heel erg slecht gespeeld hebben wil je met 4 KV's in je team verliezen, helemaal met z'n stads map waar je weinig last van arty hebt. Buiten die KV's was het enemy team ook wel erg undergunned als je die andere tanks ziet.

• monstertje.xyz
  • Laatst online: 24-03 08:53
Rutger Mulder schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:27:
Zeker goed team gehad want een M3 Lee zuigt echt hard vs een KV. Meeste shot bouncen gewoon en jij moest nog wel tegen vier KV's. En die enemy moet wel heel erg slecht gespeeld hebben wil je met 4 KV's in je team verliezen, helemaal met z'n stads map waar je weinig last van arty hebt. Buiten die KV's was het enemy team ook wel erg undergunned als je die andere tanks ziet.
KV's hebben helaas bijna alle armor vlakken gewoon 90 graden, en zijn dus vrij makkelijk neer te knallen. daarnaast hebben ze ook niet erg veel turning speed en kun je ze redelijk flanken... m3 is veel sneller dan turret + body KoffieVot

<3

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Beetje KV legt een M3 Lee op 300 m met 1 schot neer.

• redwing
rapture schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:13:
Beetje KV legt een M3 Lee op 300 m met 1 schot neer.
Een beetje M3 Lee schiet van die afstand deukjes in een KV ;) Maarre als de KV de 152 of de 107mm heeft hoeft ie die M3 maar 1 of 2 keer te raken. Andersom moet de M3 met de beste gun de KV minimaal een keer of 5 goed raken.

[removed]

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:19
jullie hebben het over de camo bonus. welke stat moet ik dat onder vinden want ik zie het zo niet bij stats staan ?

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

B-BRAIN schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:35:
jullie hebben het over de camo bonus. welke stat moet ik dat onder vinden want ik zie het zo niet bij stats staan ?
Verborgen stat helaas.

Over KV's gesproken, iemand een verklaring waarom ik met de Tiger I en II steevast bounce op een KV als ik van achter op de koffiepot turret schiet? (op dat luikje).
Zou niet moeten kunnen met 200/225 penetration.

(en dan recht van achter op korte afstand nog wel.)

[Voor 32% gewijzigd door ZenTex op 30-08-2011 23:40]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

skoozie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

welke voordelen hebben de T4 TD's ??
[afbeelding]

het past er prima tusen als TD
Ik wist wel dat ze daar bij WG niet altijd uitblinken in Engels woordgebruik. Maar standart valt me toch echt nu pas op. :p

@ M3 Lee discussie, tsjah, je hebt nou eenmaal van die tankjes... Van m'n 38nA word ik ook niet echt vrolijk, terwijl ik toch zo onbevooroordeeld mogelijk probeerde te zijn na wat ik erover las. Je moet maar zo denken, door die tankjes ga je de anderen weer beter waarderen. :)

Crizyz op Steam

• skoozie
crizyz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 03:08:
[...]

Ik wist wel dat ze daar bij WG niet altijd uitblinken in Engels woordgebruik. Maar standart valt me toch echt nu pas op. :p
Had het ook al gezien,
plaatjes genomen van: http://www.wotdb.info/

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Appel
Rutger Mulder schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:27:
Ik stond lekker in cover en die KV reed door open terrein. Ik kon 'm 2x raken (30%) voordat zijn turret richting mij stond. Het 3e schot landde net toen hij de trekker overhaalde, dus hij miste. Toen had ie nog een paar procent over en killde ik 'm.

Hij had ook nog niet de grote theepot erop, dus wellicht was het gewoon een noob :P

• redwing
Appel schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 07:54:
[...]
Hij had ook nog niet de grote theepot erop, dus wellicht was het gewoon een noob :P
iig had ie er dan niet de 107mm of de 152mm op zitten zodat ie een stuk minder gevaarlijk is (nu is dat natuurlijk erg relatief als je in een M3 rijd ;) ). Mij is het in ruim 100 potjes niet gelukt om een KV neer te halen, ik houd het liever bij PZ IIIs e.d. :+

[removed]

Mijn grootste bezwaar tegen de M3 is niet eens zozeer de tank zelf, maar de matchmaking. Zolang je maar niet onderaan de lijst staat met alleen maar tanks die één of meer tiers hoger zijn, is hij leuk speelbaar. Helaas weet je te vaak van tevoren al dat er helemaal 0,0 voor je te halen valt. Dat probleem (het feit dat je 80/90% onderaan staat) met de matchmaking geldt voor alle tier 4 tanks, maar in de Lee voelt dat extra vervelend.

Ik heb overigens mijn hoogste aantal kills in een Lee gehaald, maar toen stond ik ook bovenaan ;-)

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 21:56

Vae Victus

Awesome God

Gisterenavond ook een profiel aangemaakt en het spel geïnstalleerd. Meteen een paar potjes gedaan. Moet zeggend dat ik het erg leuk vind maar nog wel een hoop moet uitvinden.

Nog beginners tips?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Wees niet bang om terug te trekken wanneer je wordt overlopen. Beter tegenhouden wat langer dan eraan gaan.

En voor potjes met meer dan 3 arty aan beide zijde: zoek een steen en blijf schuilen :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Nafraq
  • Laatst online: 14-05-2019
Heb nu de T-34-85 en wow die speelt heerlijk zelfs met de standaard uitrusting speelt ie veel makkelijker en beter dan de T-34.

Met de T-34 stond ik bijna altijd onderaan de lijst met een enkele keer dat ik ergens in het midden stond.
Met de T-34-85 sta ik zo goed als altijd in het midden en een enkele keer in de top 4 van de lijst.
Hij is iets langzamer dan de T-34 maar de Pen. en armour maken veel goed.

Begin nou trouwens ook goed door te krijgen hoe ze gespeeld moeten worden:
Het zijn ideale wingmans voor Heavies. Je rijd met ze mee en meestal iets voor ze uit om te spotten en daarnaast te flanken terwijl de heavies meestal de aandacht trekt / coverfire geeft.
Heb nu 80% van de potjes gewonnen tegenover 45-50% (kan ook lucky door indeling zijn).

• Appel
Nafraq schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:10:
Heb nu de T-34-85 en wow die speelt heerlijk zelfs met de standaard uitrusting speelt ie veel makkelijker en beter dan de T-34.

Met de T-34 stond ik bijna altijd onderaan de lijst met een enkele keer dat ik ergens in het midden stond.
Met de T-34-85 sta ik zo goed als altijd in het midden en een enkele keer in de top 4 van de lijst.

Het zijn ideale wingmans voor Heavies. Je rijd met ze mee en meestal iets voor ze uit om te spotten en daarnaast te flanken terwijl de heavies meestal de aandacht trekt / coverfire geeft.
Heb nu 80% van de potjes gewonnen tegenover 45-50% (kan ook lucky door indeling zijn).
Dan staat jou nog een leuke verrassing te wachten zodra je de 100mm er op zet. Dan zie je heavies zelfs terug rijden omdat je shells toch wel erg pijn doen.

Die gun zit namelijk ook op de T-43 (Tier 7), T-44 (Tier 8 ) en T-54 (Tier 9 Stock)
Zou graag zien dat er meer mensen die het licht zien zoals jij doet Nafraq want er rijden teveel mediums rond (in hoge tiers) die geen flauw benul hebben hoe ze eigenlijk moeten spelen.. :)

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 31-08-2011 11:22]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

inderdaad hoe vaak ik wel niet alle mediums een andere kant op zie racen en vervolgens ongenadig hard worden neergeschoten door de enemy dat is echt ongelofelijk, vervolgens gaan al die mensen lopen huilen op de rest van het team omdat die het wel tactisch proberen te spelen en dan gaat het ze niet snel genoeg

• Nafraq
Zo was ik eerst ook..
Maar na een potje met erg gezellige en goed werkend team verband met de T-34 werd het ineens duidelijk.
Ik bleef gewoon in het begin bij een heavy team mate hangen om wat te lullen en te fratsen. maar begon al snel serieus te worden en terwijl wij commando's of High priorities doorgaven aan arties, bestookten we en holden we de enemy en toen ging alles razend goed en snel.. 1 loss (Heavy die wou dat meds als scouts zouden dienen en hij liever achterbleef ergens op een bergje om vervolgens genadeloos door enemy arties bestookt te worden).

Maar nu het eindelijk duidelijk is, kan ik niet wachten tot de volgende potjes. hoewel de rest van het team ook gigantisch belangrijk is heb ik in ieder geval mijn plekje gevonden en blijf ook heerlijk in de Medium Tanks rijden.

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Nafraq schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:10:

Ik speel zelf ook met deze tank serie, en de T-34 vind ik voor zijn tier al een super tank. Een kanon dat per 2 seconde een schot kan lossen, en ook nog een redelijke penetratie heeft (damage valt dan wel wat tegen).

Maar zoals jij ook al zei, die T-34-85 is echt een juweeltje. Ik merk alleen niet zoveel verschil als jij kwa armor. Het lijkt zelfs alsof de T-34-85 minder armor heeft, maar misschien komt dat omdat je ook tegen hogere tiers speelt.

Waar ik me als medium tank aan erger zijn de heavy's die stil blijven staan als jij om de hoek aan het scouten bent of een TD hebt klem gereden. }:O

All that matters has no mass

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Jammer dat ik die T34-85 nooit geprobeerd heb.
Heb dat tankje al lang geleden unlocked, maar m'n garage was vol en ik wou me op de duitse heavies en TD's gaan focussen.

Vond de T34 ook al een heerlijk tankje met dat machinegeweer. In duels vs andere gelijkwaardige tier mediums kon je daarmee vernietigend uithalen.

Het is gewoon leuk om af en toe wat actiever te spelen met een med vs de voorzichtige speelstijl van de heavies, vooral als de mediums het af laten weten en braaf 100m achter de heavies blijven wat nog veel te vaak gebeurd.

• EnigmaNL
psychoclown schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:21:
Zou graag zien dat er meer mensen die het licht zien zoals jij doet Nafraq want er rijden teveel mediums rond (in hoge tiers) die geen flauw benul hebben hoe ze eigenlijk moeten spelen.. :)
Dat heb je altijd. Er zijn genoeg mensen die denken datje met een heavy niets meer doet dan in een bosje gaan staan snipen. Of light tanks die alles doen behalve scouten :)

Heel veel heavy spelers denken dat ze niet hoeven te bewegen omdat ze zo traag zijn. Ze vergeten voor het gemak even dat heavies juist de doorslag zijn in een succesvol potje en dat het de bedoeling is dat zij vooruit rollend de vijand overdonderen terwijl de mediums de zwakkere targets afhandelen.

[Voor 23% gewijzigd door EnigmaNL op 31-08-2011 13:22]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

EnigmaNL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:21:
[...]
Heel veel heavy spelers denken dat ze niet hoeven te bewegen omdat ze zo traag zijn. Ze vergeten voor het gemak even dat heavies juist de doorslag zijn in een succesvol potje en dat het de bedoeling is dat zij vooruit rollend de vijand overdonderen terwijl de mediums de zwakkere targets afhandelen.
...Om vervolgens afgeslacht te worden door onzichtbare verdedigers en arty.

Zoiets heeft pas een kans als de omgeving goed gescout is en de " overdonderende" heavies weet wat ze te wachten staan, en is afhankelijk van terrein en evt obstakels plus de hoeveelheid arties die de tegenstander heeft.

Soms kun je met een goede rush inderdaad de vijand overdonderen, maar een blinde rush zonder scout einigd meestal in een slachtpartij. Voor de rushers welteverstaan.

• Nafraq
Blue Boon schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Ik speel zelf ook met deze tank serie, en de T-34 vind ik voor zijn tier al een super tank. Een kanon dat per 2 seconde een schot kan lossen, en ook nog een redelijke penetratie heeft (damage valt dan wel wat tegen).

Maar zoals jij ook al zei, die T-34-85 is echt een juweeltje. Ik merk alleen niet zoveel verschil als jij kwa armor. Het lijkt zelfs alsof de T-34-85 minder armor heeft, maar misschien komt dat omdat je ook tegen hogere tiers speelt.

Waar ik me als medium tank aan erger zijn de heavy's die stil blijven staan als jij om de hoek aan het scouten bent of een TD hebt klem gereden. }:O
Ja tegen hogere tiers voelt ie zwakker aan (omdat die meer schade doen). Maar ikzelf zit meestal in dezelfde tiers als met de T-34 en dan presteert the T-34-85 velen malen beter (ik had letterlijk altijd pech met de T-34 indeling).
De RoF van de 57mm Zis is echt geweldig maar omdat ik altijd bij de laagste tiers van de lijst zat, kreeg ik er maar weing door de armor van de meeste heavies (en Meds front) heen.

En de Heavies ja.. ik heb ook weleens gehad dat ze om een hoek stonden of vlak acter je en dan jou een zet geven om kapot geschoten te worden zodat ze zelf een schot konden vuren terwijl de enemy herlaad.

Maar meestal wacht ik even bij de start en kijk welke heavy het eenzaamst rijdt en rij met hem mee.. Als hij bij een hoekje stopt sprint ik meestal naar de overkant om in de tussentijd mogelijke doelwitten in het steegje aan te wijzen.
Als ik merk dat de heavy of terug rijdt of kalm achter het steegje blijft hangen omdat hij te bang is voor een deukje en liever wil dat jij alle klappen voor hem opvangt, rij ik meestal langs de enemy los een schot en rij weg naar een andere heavy die mijn hulp wel kan gebruiken.

Maar meestal zijn de heavies erg dankbaar en merk je dat snel ook. Heb regelmatig gehad dat een Heavy zijn tank net voor de van mij gooit om een schot op te vangen zodat ik snel langs kan sprinten en flanken...

• redwing
ZenTex schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:30:
[...]
...Om vervolgens afgeslacht te worden door onzichtbare verdedigers en arty.

Zoiets heeft pas een kans als de omgeving goed gescout is en de " overdonderende" heavies weet wat ze te wachten staan, en is afhankelijk van terrein en evt obstakels plus de hoeveelheid arties die de tegenstander heeft.
En niet te vergeten dat dit afhankelijk is van welke heavy je hebt. Ik rijd nu zelf in een T34 en met die moet je echt niet vooraan gaan rijden. Dat heb ik aan het begin wel een paar keer geprobeert maar dat leer je heel snel af :+

[removed]

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Ik raak de laatste tijd vrij gefrustreerd door tanks die gewoon spontaan verdwijnen. Vanmorgen zat ik in battle met me T95 in de map Cliff. Ik stond die lange weg te defenden en spot een E-75 en een löwe, Ik begin te schieten op de E-75 want die kwam naar me toe rijden en die was dichter bij. Ik heb 2 schoten gelost en de E-75 verdwijnt ineens terwijl hij op een open stuk rijd vervolgens spot ik de löwe die 250meter verder staat nog wel gewoon dus ben ik daar op gaan schieten , en plots staat er een E-75 is me zijkant te schieten op een afstand van 30 meter en word ik dus kapot geschoten door van alles en nog wat wat niet eens te zien is op de map

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Idem met een tiger. Zelfs medium vreten je op.
En natuurlijk ook afhankelijk van tier.

Ergo: Rushen is erg riskant in een random battle. Laat dus maar gewoon de mediums scouten terwijl de heavies en arties de gespotte targets opblazen. Sowieso is schieten voor de mediums bijzaak, al kan een goede flank aktie door meds flink wat schade aanrichten.

• EnigmaNL
Schieten voor mediums bijzaak? Echt niet... Voor lights bedoel je. Met mediums kun je heel makkelijk heel wat tanks uitschakelen.

Scouten is natuurlijk heel belangrijk, voor je eigen heavies en arty is het onmisbaar.

Het hangt allemaal samen, ik vind het alleen jammer dat het grootste deel van de heavies gespeeld worden als veredelde TD's.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:21
IlIlIlIlIl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:30:
Ik raak de laatste tijd vrij gefrustreerd door tanks die gewoon spontaan verdwijnen. Vanmorgen zat ik in battle met me T95 in de map Cliff. Ik stond die lange weg te defenden en spot een E-75 en een löwe, Ik begin te schieten op de E-75 want die kwam naar me toe rijden en die was dichter bij. Ik heb 2 schoten gelost en de E-75 verdwijnt ineens terwijl hij op een open stuk rijd vervolgens spot ik de löwe die 250meter verder staat nog wel gewoon dus ben ik daar op gaan schieten , en plots staat er een E-75 is me zijkant te schieten op een afstand van 30 meter en word ik dus kapot geschoten door van alles en nog wat wat niet eens te zien is op de map
Of je leert ervan en je verandert van positie wanneer je ziet dat een tank naar je toekomt. ;) Jij besloot om de E75 te negeren, wat jou downfall is geweest. Ik snap dat het vervelend is en lastig in te schatten waar hij verschijnt, maar je kan vaak beter het zekere voor onzekere nemen en herplaatsen. :)

• patrickos85
EnigmaNL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:41:
Schieten voor mediums bijzaak? Echt niet... Voor lights bedoel je. Met mediums kun je heel makkelijk heel wat tanks uitschakelen.

Scouten is natuurlijk heel belangrijk, voor je eigen heavies en arty is het onmisbaar.

Het hangt allemaal samen, ik vind het alleen jammer dat het grootste deel van de heavies gespeeld worden als veredelde TD's.
Enige heavies die recht hebben om als TD te spelen zijn tier 9/10 USA tanks. :P

• EnigmaNL
patrickos85 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Of je leert ervan en je verandert van positie wanneer je ziet dat een tank naar je toekomt. ;) Jij besloot om de E75 te negeren, wat jou downfall is geweest. Ik snap dat het vervelend is en lastig in te schatten waar hij verschijnt, maar je kan vaak beter het zekere voor onzekere nemen en herplaatsen. :)
Ik denk dat hij eerder commentaar geeft op het spotting systeem wat nogal vreemd is in World of Tanks. Soms als een tank je tegemoet komt rijden in een open veld kan hij alsnog verdwijnen, wat natuurlijk compleet onmogelijk zou moeten zijn.

• Nafraq
ZenTex schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:31:
Idem met een tiger. Zelfs medium vreten je op.
En natuurlijk ook afhankelijk van tier.

Ergo: Rushen is erg riskant in een random battle. Laat dus maar gewoon de mediums scouten terwijl de heavies en arties de gespotte targets opblazen. Sowieso is schieten voor de mediums bijzaak, al kan een goede flank aktie door meds flink wat schade aanrichten.
Ben ik niet volledig mee eens... Na wat ik tot nu toe heb meegemaakt:
1 Heavy met 1-2 Meds en/of 1-2 TD's en Arties die achterblijven met 1-2 Med/TDs of een heavy. TDs rijden aan zijkant van de Heavy en de Meds ietsjes ervoor.. zodra de Meds een heavy spotten doorgeven aan de arties en proberen aan het zicht te ontsnappen zodat die kunnen flanken terwijl de TDs en heavy de enemy onder vuur nemen.

T-34 en T-34-85 kunnen snel zijn als ze genoeg tijd en vaart hebben, maar hebben meestal toch wel wat tijd nodig voor die ook echt op gang komen (denk dat het wel bij meerdere Tier 5-6+ meds is ). om puur als scout te gebruiken vind ik BS..
Het zijn voornamelijk flankers in mijn ogen die een heavy geweldig kunnen aanvullen: met een team van 3-4 tanks waarvan 1 Heavy en met mogelijke backup van Arties kan je eigenlijk alles in no time aan.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

EnigmaNL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat hij eerder commentaar geeft op het spotting systeem wat nogal vreemd is in World of Tanks. Soms als een tank je tegemoet komt rijden in een open veld kan hij alsnog verdwijnen, wat natuurlijk compleet onmogelijk zou moeten zijn.
Dat probeerde ik inderdaad te zeggen. Als een tank verdwijnt kan ik natuurlijk wegrijden maar met een T95 gaat dat niet zo heel best en vervolgens hoort een tank niet 100 meter voor je te verdwijnen om daarna op 30 meter weer tevoorschijn te komen

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 11:56
Ik had gisteren een hele mooie actie met mijn SU-26, komt iemand naar de artillery gerushed, weet een van de artillery neer te schieten. Ik rijd als een gek op hem af, rijd net langs hem, weet net op tijd mijn turret te draaien en boem! :D BT-7 was neer!

... maar kort daarna ging ik ook plat, z'n vriendjes kwamen kort daarna :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• patrickos85
IlIlIlIlIl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:02:
[...]

Dat probeerde ik inderdaad te zeggen. Als een tank verdwijnt kan ik natuurlijk wegrijden maar met een T95 gaat dat niet zo heel best en vervolgens hoort een tank niet 100 meter voor je te verdwijnen om daarna op 30 meter weer tevoorschijn te komen
Het spotting systeem is niet het beste nee, maar dan alsnog zal je er wel rekening mee moeten houden totdat het (ooit eens) verbeterd wordt.

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nafraq schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:48:
[...]

Ben ik niet volledig mee eens... Na wat ik tot nu toe heb meegemaakt:
1 Heavy met 1-2 Meds en/of 1-2 TD's en Arties die achterblijven met 1-2 Med/TDs of een heavy. TDs rijden aan zijkant van de Heavy en de Meds ietsjes ervoor.. zodra de Meds een heavy spotten doorgeven aan de arties en proberen aan het zicht te ontsnappen zodat die kunnen flanken terwijl de TDs en heavy de enemy onder vuur nemen.

T-34 en T-34-85 kunnen snel zijn als ze genoeg tijd en vaart hebben, maar hebben meestal toch wel wat tijd nodig voor die ook echt op gang komen (denk dat het wel bij meerdere Tier 5-6+ meds is ). om puur als scout te gebruiken vind ik BS..
Het zijn voornamelijk flankers in mijn ogen die een heavy geweldig kunnen aanvullen: met een team van 3-4 tanks waarvan 1 Heavy en met mogelijke backup van Arties kan je eigenlijk alles in no time aan.
Juist wat ik heb meegemaakt doet mijn mening vormen.

De meeste meds doen alsof ze snelle heavies zijn in mijn ervaring. Als ze niet achter de heavies blijven plakken rushen ze wel naar voren alsof ze heavies zijn om lekker schoten op de eeerste de beste heavy die ze tegenkomen te dingen om vervolgens genadeloos opgeblazen te worden.

In goede potjes flanken de meds, ondertussen de vijand spottend, om ze vervolgens in de flank te pakken terwijl ze met de heavies van het eigen team bezig zijn. Die beginnen pas te schieten als de flank manoeuvre voltooid is. Andere potjes gewonnen doordat een med lekker achter een obstakel zat en af en toe het puntje van z'n neus laten zien om de vijand te spotten terwijl hun heavies helemaal op de ene med gefocused zijn maar hem net niet kunnen raken. Zo zorgt die ene med voor spots en leidt de vijand ook nog eens af.
Een triggerhappy med zou voldoende achter het obstakel vandaam komen om zelf ook nog eens te schieten, met een grote kans dat hij daarbij het loodje legt.
Een med hoort imho pas te schieten als de tijd daarvoor rijp is, dwz als eerst de vijand gepot is en de med zo weinig mogelijk vijandelijk vuur kan verwachten.
Aan schieten komen de meds toch wel toe, maar dan voonamelijk tegen de vijandelijke meds die ze tegen gaan komen.

Mooi voorbeeld vindt ik toch wel die map met die beboste weg en die spoorlijn+heuvel in het oosten. (komarin?)

Als med ga ik altijd naar de hill, hun heavies in het dorp op ignore. De vijandelijke meds op de hill afmaken en eenmaal de hill in bezit de heavies in het dorp/bosjes spotten. Dan pas ga ik van opzij op de heavies schieten.
Wat ik vaak echter zie is dat ik daar de enige med ben omdat de andere meds via die lange weg gaan of via het dorp. Daar worden ze zonder uitzondering afgeslacht en moet ik de hill opgeven.
In de potjes waar we de hill hebben ingenomen heb ik 100% victories, de heavies in het dorp kunnen lekker opstomen en zo via de zij hun base pakken en de west flank helpen. Dat is het punt waar ik altijd het loodje leg omdat ik naar de westflank rush om daar te spotten om ze op de west flank te helpen en hun arties te spotten.

Nogmaals, voor de "slugfests" hebben we de heavies wel, en als heavy zijnde is het toch altijd mooi gratis XP als een med met mij een 1 op 1 wil. Gelijk een waardevolle scout minder voor de vijand.
Ik zeg ook niet dat een med niet mag schieten, maar dat hij dat niet moet doen als daarvan het resultaat is dat we binnen no time een med minder hebben, maar dat een med dat pas doet als de tijd er rijp voor is en hij z'n kans afwacht.

Let wel, ik heb het hier niet over een platoon T-54's, maar over de tier 5-6-7 meds, al dan niet dedicated.

• Nafraq
ahhh :)
met die stelling ben ik het wel met je eens.
hoewel ik wel moet zeggen dat ik daar ook sinds kort ben achtergekomen ik was altijd een van de 2..1.. GO!.
en racen om te kijken wat je kan spotten en knallen.. omdat ook al als ik eventjes in de bosjes bleef, altijd te snel eraan ging.

maar nu als wingman is het ten eerste veel leuker ten tweede echt veel beter voor het team.
daarom dat ik bij een van de heavies blijf je hebt toch altijd wel minimaal 1-2 med rushers..

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

Ik heb nu twee meds waar ik in rijd. Een T-34(-85) en een VK3601. Voor de Russische variant is het zeker waar om deze tactiek te gebruiken. Echter is een VK3601 een verkapte heavy in mijn ogen. Zeker vergeleken bij andere meds van zijn tier. Hij is net te langzaam om snel te spotten en weer te verdwijnen, maar heeft een behoorlijk armor.

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Een VK3601 is dan ook geen dedicated med, dwz niet in de med tree maar in de heavy tree. Hetzelfde geld voor de PzIV die eigenlijk precies zo speelt ls een VK. Dat zijn in mijn ogen perfecte anti-med meds, vooral met die bouncy turrets. Prima snipers, snelheid is OK, totdat je moet draaien, dan sta je stil.
Niet echt te vergelijken met de meds in de med tree van dezelfde tiers die allemaal snel en wendbaar zijn maar qua armour stukken minder.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-03 16:53

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik hoop echt! Dat ze de Jagdtiger eens gaan fixen. Om de seconde word je getracked. En je kan door een loltraktor dood gemaakt worden omdat je gehele frontal armor bestaat uit weakspots. En dit moet dan de meest gevreesde TD zijn. Eerder een lachertje! :F

Edit:

Nu join ik een potje en weet nu waarom de Jagdtiger zo slecht is: :+

Hij heeft niet eens een hull! Verklaart een hoop! :+

[Voor 52% gewijzigd door Nemean op 31-08-2011 17:19]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mee eens Nemean.

Als ik in een Ferdi een Jagdtiger in een 1 vs 1weet uit te schakelen (3 keer meegemaakt, 3 keer gewonnen)omdat elk schot van mij schade doet, maar hij soms op me dingt dan is er iets goed mis.
Zelfs in de Tiger I weet ik de Jagdtiger meestal makkelijk te penetreren.
Vandaar dus dat ik niet verder gegaan ben vanaf de Ferdi.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nafraq schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:28:
ahhh :)
met die stelling ben ik het wel met je eens.
hoewel ik wel moet zeggen dat ik daar ook sinds kort ben achtergekomen ik was altijd een van de 2..1.. GO!.
en racen om te kijken wat je kan spotten en knallen.. omdat ook al als ik eventjes in de bosjes bleef, altijd te snel eraan ging.
Ik ben als T-44/T-54 speler eens met ZenTex omschrijving van de medium rol.

Ik speel in random battles op bepaalde mappen als spotter die achter een heuveltje aanstormende vijanden spot voor onze arties, TD's en heavies. I spot, you shoot. Als TD verwacht ik uiteraard dat iemand anders alles spot en niet achter een obstakel zit te solo'en tegen een hoop vijanden. Je trekt de vijanden tot voorbij het obstakel zodat de halve team erop kan knallen. Als heavy wil ik weten wat er aan de overkant is, voordat ik in een val rij.

Tegen een hoop arties kan een meer suicidiale rush nuttig zijn. Met mijn T-54 rushde ik in Westfield met 5 dikke arties bij de vijand en bypass hun 2 mediums. Typte snel in de chat dat ik al onze arties opeis, zag hun kleinste arty (GW Tiger) en gooide een shell erop. Ik ging naar het dorpje in het noorden/rechterbovenhoek, zag plotseling 4 dikke arties die ondertussen allemaal op mij aan het richten zijn en ik gooide nog een shell. Werd gepakt en plotseling kwamen onze arty shells ook aan om hun arties kapot te maken. Het potje was verloren omdat wij niemand links en center hadden. Arty rape voor niks gedaan. Voor meer dan 3 dikke arties de dood injagen, is een dode medium wel waard.
maar nu als wingman is het ten eerste veel leuker ten tweede echt veel beter voor het team.
daarom dat ik bij een van de heavies blijf je hebt toch altijd wel minimaal 1-2 med rushers.
Als wingman had ik mediums ook gebruikt. T-34-85 en T-43 waren niet mobiel genoeg voor de rushes zodat ik als een duckling achter een sterkere tank aanliep en op gepaste moment een tegenstander flankte.

Er zijn momenten dat ik...
  • niet agressief genoeg doorpush, dan had de tegenstander niet de tijd om zich te groeperen en ik kon verder doorbeuken.
  • niet op tijd een flank opgaf en terugtrok.
  • te optimistisch rush en ineens in een solo versus dikke wolfpack situatie beland.
  • ...
Ik leer altijd wel wat bij, de tegenstanders staan ook niet stil met hun tactieken.

• EnigmaNL
Ik heb nu de Pz. IV helemaal geupgrade met de laatste 7,5cm gun (die hele lange) maar ik ben er nog steeds geen fan van (om het maar zacht uit te drukken). De gun is wel redelijk, wel traag met herladen maar doet wel goede damage. Maar het pantser van deze tank is uiterst teleurstellend, je kunt gewoon door vrijwel iedereen ge-oneshot worden, het enige sterke pantser op deze tank is de gigantische koepel, daar bouncen nog wel eens wat shells vanaf maar voor de rest is het net papier.

• Anoniem: 420503
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Echte truuc is alles M3 Lee, 3, 3/4, 2, zelf IV, alles unloaden, M7 weetikveel, Alles zo snel mogelijk maken. Unlocken, en erna alle zware dingen eraf. Vol rechtdoor vierkant, 2 x schieten en te pletter klappen. Ben je ook zo van je Lee grind af. Stelt niks voor. Geen tijd aan verprutsen. Nu kijken of ik M4A2E8 dinges snel kan krijgen. Veel TDs zijn ook low level snel. Allemaal kapot laten klappen voor max exp/tijd. Ben je der zo doorheen.

Spelen is zonde van je tijd. En langzaam voor je exp/tijd.

Alles als een gek naar voren raggen als scout, en 300 xp tot 400 xp halen met een win, defeat jd, jammer dan, haal je soms 40 potjes per uur. Soms ben je na 1 minuut al stuk. Soms heb je pech, moet je 18 seconden wachten. En soms duurt je potje 2 minuten, dat is klote.
Met premium haal je meer exp. En dan haal je eigenlijk altijd 10K gp elk potje met bv een M7, III/IV, etc. in 2 minuten medium.

Stats boeien geen bal, alles te pletter klappen, en dan kom je de muur wel tegen ergens zo halverwege. IS4 gaat me dus niet meer lukken. IS ging nog wel elite. Alles onder 5 ofzo is ook elite op arty na, dat rag je allemaal non stop los.

Raar dat ik die strategie nergens zie. Tis ZAAI. Maar SNEL.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 01-09-2011 01:48]

• Anoniem: 420503
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
EnigmaNL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:27:
Ik heb nu de Pz. IV helemaal geupgrade met de laatste 7,5cm gun (die hele lange) maar ik ben er nog steeds geen fan van (om het maar zacht uit te drukken). De gun is wel redelijk, wel traag met herladen maar doet wel goede damage. Maar het pantser van deze tank is uiterst teleurstellend, je kunt gewoon door vrijwel iedereen ge-oneshot worden, het enige sterke pantser op deze tank is de gigantische koepel, daar bouncen nog wel eens wat shells vanaf maar voor de rest is het net papier.
Daar ga je mee snipen of je gooit alles eraf, en gaat voor lichtste outfit met max engine, en dan klap je hem vanaf eerste sec in spel, als scout vierkant rechtdoor, ENTER, en enter als je een doel ziet. 2 schoten, en een crash, 1 of 2 kills, vaak 0, 26 exp of 400 exp, baf, 2 minuten. NEXT. Doorklappen met volgende. Dan pak je 3 van die tanks, en in een paar uur vlam je zo om en om door die tanks heen. KLA{P, Next.

Duh. Je kan ook 13 minuten spelen. En dan eindigen met 187 exp met een scheitteam, of 500 exp, dan was het nog langzamer, dan dat je er 3 in 6 minuten te pletter scout. Kan rustig met mediums. Non premium. Ja dat kan rustig met PzIVs, Lee's, etc, etc.

Tis maar een tip.

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Of je speelt voor de lol en niet van de grind en neemt de tijd om de tank met alle sterke en zwakke punten goed te leren kennen om ze het team te helpen potjes te winnen.
Juist de PzIV is een goede tank voor z'n tier en heb er menig KV mee om zeep geholpen. (speel als een US heavy, die 2e turret is geniaal.)

Alleen de A-20 heb ik zo gespeeld, want de tiers waarin hij terecht komt word die toch ge-2-shot door van alles, dat tankje kun je gewoon niet voorzichtig spelen.
rapture schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:21:
[...]
Ik ben als T-44/T-54 speler eens met ZenTex omschrijving van de medium rol.
Mooi. :)

Mijn ideeen over hoe de medium (doorgaans) het beste ingezet kan worden komt niet eens zozeer van mijn ervaring met meds af, maar zijn hoofdzakelijk mijn observaties van meds in de potjes waarin ik heb gespeeld, zowel teamgenoten als vijandelijke meds. (zoals die ene med die onze gehele flank op komarin spotte zonder dat we hem konden raken en waarop hun heavies een turkey shoot hadden.)
Vaak zie je (vooral op beruchte camp-maps) dat een goed gespeelde met de doorslag kan geven in een battle. Iets wat volgens mij weinig med-players beseffen.

De hogere tier meds kunnen dan wel wat heavies kunnen (andere heavies uitschakelen) maar andersom kunnen heavies niet de med rol van scout/flanker overnemen, althans, lang niet zo goed als een med dat kan.

Ik probeer er altijd het meeste voor mijn team uit te slepen, hoe slecht de lineup ook is.

Ik speel graag als dedicated scout met mijn leopard. Ik speel hem niet perfect en er is aan mijn spelen nog een hoop te verbeteren, maar soms (steeds vaker ;) ) lukt het en dan geeft het een enorme kick te merken dat je met de zwakste tank op het veld invloed hebt op de uitslag van een battle :)
Als je dan jezelf zo 'dood klapt' mag ik toch hopen dat je eerst wacht tot arty klaar staat en een shell geladen heeft? Er zijn nog steeds teveel mensen die suicide rushen om te spotten maar totaal geen benul hebben of hun arty wel klaar is.

Reactie op Jadiela trouwens.

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 01-09-2011 11:33]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Of mensen die niet door hebben dat een T57 niet tot de overkant van de kaart komt XD

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Gaat het je om de reis of om het bereiken van 'de bestemming'? Ik kies duidelijk voor het eerste.

Gisteren na 1200 potjes mijn eerste Mauskill gemaakt. Met mijn SU-152 HE lopen spammen. 8% per schot eraf.

• Yabada
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 10:16
psychoclown schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:31:
Als je dan jezelf zo 'dood klapt' mag ik toch hopen dat je eerst wacht tot arty klaar staat en een shell geladen heeft? Er zijn nog steeds teveel mensen die suicide rushen om te spotten maar totaal geen benul hebben of hun arty wel klaar is.

Reactie op Jadiela trouwens.
Ik denk dat die rushers geen flauw benul hebben dat arty tijd nodig heeft om accuraat te kunnen schieten op hun targets. Had ik ook, de eerste paar keren dat ik ging rushen en mijn arty teamgenoten voor mijn gevoel te weinig deden. Totdat ik zelf een paar potjes arty ging spelen.

Maar af en toe heb je scouts die aangeven waar ze gaan rushen en meestal zijn de arty teamgenoten wel zo slim om hun te assisteren. Oproep aan alle scouts; roepen waar je naartoe gaat en om support vragen!

• Voggels
Heb altijd erg veel plezier gehad om de PzIV als Sniper te spelen. Maar zodra een flank valt en er komen 2 tanks op je af ben je redelijk snel kaput.

KV zijn helemaal geen probleem, knal je gewoon in 4 shots af.

• skoozie
Ik ben gewend aan de KV, KV-3. vind het lastig met een PZ4 afstand te bewaren waar zijn accuracy ten goede komt. meestal duik ik met de PZ4 een stad in om om een hoek te schieten, waar bv de KV zeer in het voordeel is. Met de snelle lights wachte ik meestal tot arty inpositie was, vervolgens vragen of ze klaar waren zodat jij kon scouten richting: ping, ping. als je reactie kreeg wist je dat je dekking had en dat zij wisten waar ze ongeveer al gericht moesten zijn. de T-34 probeerde ik zo ook te rijden, maar volgende keer met een medium maar eens de "Wingman tactiek" gebruiken. klinkt al een stuk beter als solo naar een punt rushen om hopeloos verrot geschoten te worden.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Voggels
OMFG.. Net een potje in m'n KV op El Halluf.. Totaal 9 kills, en net nadat ik de laatste pop schiet de arty mij dood..
Tegenstander had alleen die arty nog :(
997 exp voor een loss..

PzIV Sniper tactiek: Op dezelfde hoogte als de Heavies meerijden, die laten incasseren en vanachter de Heavy je shells in de tegenstander pompen. Wel goed mee blijven rijden, de view range is niet super..

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 09:23

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Lector schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:36:
[...]Gaat het je om de reis of om het bereiken van 'de bestemming'? Ik kies duidelijk voor het eerste.
Hangt ook af of je voor de endgame gaat. Ik kies voor de bestemming omdat ik dan access tot endgame heb. Met free experience skip ik bij voorkeur de eerste 5 tiers in een tree.

"Oooh Jeroen!"

• Aarge
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-07-2022
Welke low tier (denk aan 2-3) SPG heeft een shoot-range om van de ene kant naar de andere kant te schieten? Is Wespe een goeie SPG om mee te beginnen?

Speel op dit moment de SU-85B met stock gun. Heeft het nut om die te behouden wanneer ik kan overstappen naar de SU-85?

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
Aarge schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:02:
Welke low tier (denk aan 2-3) SPG heeft een shoot-range om van de ene kant naar de andere kant te schieten? Is Wespe een goeie SPG om mee te beginnen?
De SU-26 is mijn favoriete low-tier SPG. Prima range, hoge firerate en bovenal een turret! Enige SPG waar ik meermalen top gun mee heb weten te halen. En als low tier in een battle haal ik zeer regelmatig Confederate.
Aarge schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:02:
Speel op dit moment de SU-85B met stock gun. Heeft het nut om die te behouden wanneer ik kan overstappen naar de SU-85?
SU-85 overtreft de SU-85B in alles. Al je per se een tier IV TD wil behouden kies dan voor de Hetzer.

• Aarge
Lector schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:08:
[...]

De SU-26 is mijn favoriete low-tier SPG. Prima range, hoge firerate en bovenal een turret! Enige SPG waar ik meermalen top gun mee heb weten te halen. En als low tier in een battle haal ik zeer regelmatig Confederate.

[...]

SU-85 overtreft de SU-85B in alles. Al je per se een tier IV TD wil behouden kies dan voor de Hetzer.
Zelf heb ik gespeeld met de T57 en moet telkens naar voren rijden omdat de shoot-range niet zo ver is. Wil eentje hebben waarbij ik vanuit startpositie al kan schieten naar het andere kant van de map.

Op dit moment de volgende tanks in de garage: KV, KV-3, SU-85B, Hetzer en Stug III. Heb geen premium dus, de garage box is vol. (tot na de USSR patch :))

Of zal ik vanuit KV de S-51 nemen?

• A-Tray
  • Laatst online: 22-03 15:45
De Su-26 is een heerlijke tank, ik grind nu (met plezier) in een SU-14 schoolbus, maar heb de SU-26 gehouden puur omdat het zo'n leuke tank is om mee te spelen. Top Gun, Sharpshooter, Confederate, Reaper, deze komen allemaal regelmatig voorbij met deze tank.

De turret is heerlijk, aimtime is laag en rate of fire is hoog.

Ik ben fan van dat tankje _/-\o_

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• skoozie
Aarge schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:28:
[...]

Zelf heb ik gespeeld met de T57 en moet telkens naar voren rijden omdat de shoot-range niet zo ver is. Wil eentje hebben waarbij ik vanuit startpositie al kan schieten naar het andere kant van de map.

Op dit moment de volgende tanks in de garage: KV, KV-3, SU-85B, Hetzer en Stug III. Heb geen premium dus, de garage box is vol. (tot na de USSR patch :))

Of zal ik vanuit KV de S-51 nemen?
Weet niet hoeveel XP je op je KV hebt, de S-51 kost 127K XP. ik ben daar zelf ook voor bezig. Wat wil je met arty doen? kijken hoe het speelt of echt om te houden en mee te blijven spelen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Anoniem: 420503 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:39:

Spelen is zonde van je tijd. En langzaam voor je exp/tijd.
8)7
Als je het echt zo zonde van je tijd vind kun je het beter helemaal niet spelen he. En als je het niks vind om lage tiers te spelen (wat ik niet echt uit je verhaal kan halen) kun je beter zoals kaap een premium tankje kopen en vervolgens met free xp door de lage tiers heen grinden.

Gisteren had ik een Churchill in mijn team die niet leek te beseffen dat je je voorkant naar de enemy moet houden (in een ambush nog wel!).

Zijn profiel opgezocht: qwerty1925 Dat verklaart een hoop. :/

Als ik dat zie, snap ik wel waar sommigen dat vandaan halen, dat anti-premium tanks gevoel...

Crizyz op Steam

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 21:57
crizyz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:47:
[...]

Gisteren had ik een Churchill in mijn team die niet leek te beseffen dat je je voorkant naar de enemy moet houden (in een ambush nog wel!).
Dat zijn niet alleen premium spelers hoor, zie vaak genoeg als ik soms nog even blijf meekijken dat spelers rustig met hun kont naar de vijand gericht staan te schieten.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 21:56

Vae Victus

Awesome God

Hier mijn profiel, wil medium usa gaan spelen. Hoe of wat weet ik nog niet precies. Ben pas begonnen en lees regelmatig mee.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Aarge
skoozie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:33:
[...]

Weet niet hoeveel XP je op je KV hebt, de S-51 kost 127K XP. ik ben daar zelf ook voor bezig. Wat wil je met arty doen? kijken hoe het speelt of echt om te houden en mee te blijven spelen?
Uiteindelijk wil ik een heavy, med, TD en arty in mijn garage, dan kan ik af en toe wisselen van speelstijl.
S-51 lijkt een eindeloos traject vanaf de KV, maar dat geldt ook wanneer je vanuit SU-8 naar SU-14 wilt gaan.

• Voggels
Ben zelf ook op weg om met de KV de S-51 te unlocken. Nog maar 110k exp te gaan XD

Verder:
KV-3 voor de USSR update (KV ook),
VK3601H (heerlijk tankje, bezig met camo skill naar 100%,
VK3001P (minimaal 15k exp nodig voordat ie acceptabel is, bezig met engines, dan repair naar 100%)
T-34 (meh, rustig aan met de dailes gaan voor de T-34-85, wel erg leuke RoF)
Sherman E8 (beste gun, heerlijk, bezig met 2e engine)
StugIII (gaat heel binnenkort naar de JgdPnzIV)

• skoozie
Aarge schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:56:
[...]

Uiteindelijk wil ik een heavy, med, TD en arty in mijn garage, dan kan ik af en toe wisselen van speelstijl.
S-51 lijkt een eindeloos traject vanaf de KV, maar dat geldt ook wanneer je vanuit SU-8 naar SU-14 wilt gaan.
In dat geval zou ik rustig de daily's doen met de KV en rustig aan voor de S-51 sparen. de KV is een leuke tank met de 107mm erop. soms de 152mm mounten voor de lol, of als met hogere tiers in een platoon zit. Mijn KV-3 is nu elite maar ben aan het sparen voor 80K XP extra zodat ik strax na de tree change de T8 kan researchen.

Zelf was ik aan de USR TD lijn begonnen maar vind de heavies toch leuker spelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

x-cessive schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:49:
[...]

Dat zijn niet alleen premium spelers hoor, zie vaak genoeg als ik soms nog even blijf meekijken dat spelers rustig met hun kont naar de vijand gericht staan te schieten.
Op tier V nog? :o

Alhoewel, als deze persoon al bijna 200 battles heeft gevochten zou die dat toch ook wel moeten weten lijkt me...

Crizyz op Steam

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 21:57
crizyz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:06:
[...]

Op tier V nog? :o

Alhoewel, als deze persoon al bijna 200 battles heeft gevochten zou die dat toch ook wel moeten weten lijkt me...
Ja hoor, rustig op tier 5. Vaak meds die gewoon stom staan en wanneer de vijand hun flankt totaal niet de moeite doen om dan goed te gaan staan maar gewoon blijven campen en schieten.

Nog maar 12K xp voor de Jagdpanther, kan niet wachten tot ik m heb. Al denk ik dat het in het begin even doorbijten is. Stock zijn de meeste tanks vrij bagger.
Ben idd ook aan het sparen op mijn KV-3 voor de KV-4 na de tree change.

[Voor 21% gewijzigd door x-cessive op 01-09-2011 14:09]

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

als ik nu op de developers blog kijk, zie ik staan dat de USSR treechange eraan komt. Maar weet iemand ook bij welke update deze gaat gebeuren? is dat al bij 0.6.7 of wordt het een latere update. Ik heb nu namelijk een KV, maar nog geen KV-3. Als dit bij 0.6.7 gaat veranderen mag ik namelijk wel vaart achter mijn KV-3 zetten.

• Aarge
Blue Boon schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:55:
als ik nu op de developers blog kijk, zie ik staan dat de USSR treechange eraan komt. Maar weet iemand ook bij welke update deze gaat gebeuren? is dat al bij 0.6.7 of wordt het een latere update. Ik heb nu namelijk een KV, maar nog geen KV-3. Als dit bij 0.6.7 gaat veranderen mag ik namelijk wel vaart achter mijn KV-3 zetten.
Bij 6.7:
New map Fishing Bay will be added;
New top light tanks of tier 4-5 will be added: Т-50, Т-50-2, VK2801, M24 Chaffee;
Tier 6 American tank M4A3E2 will be added.

Dus, de USSR treechange zit er nog niet in. Je hebt nog tijd. Ikzelf heb ook het KV-traject doorlopen richting de KV-3. Heb alleen veel geluk vanwege de 1 dag gratis premium actie van een aantal weken geleden. Anders had ik niet zo snel de benodigde credits ge-grind.

• EnigmaNL
Wat gaat er allemaal veranderen met die USSR patch dan? Ik heb gegoogeld maar kan vrij weinig concreets erover vinden!
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee