Nafraq schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:48:
[...]
Ben ik niet volledig mee eens... Na wat ik tot nu toe heb meegemaakt:
1 Heavy met 1-2 Meds en/of 1-2 TD's en Arties die achterblijven met 1-2 Med/TDs of een heavy. TDs rijden aan zijkant van de Heavy en de Meds ietsjes ervoor.. zodra de Meds een heavy spotten doorgeven aan de arties en proberen aan het zicht te ontsnappen zodat die kunnen flanken terwijl de TDs en heavy de enemy onder vuur nemen.
T-34 en T-34-85 kunnen snel zijn als ze genoeg tijd en vaart hebben, maar hebben meestal toch wel wat tijd nodig voor die ook echt op gang komen (denk dat het wel bij meerdere Tier 5-6+ meds is ). om puur als scout te gebruiken vind ik BS..
Het zijn voornamelijk flankers in mijn ogen die een heavy geweldig kunnen aanvullen: met een team van 3-4 tanks waarvan 1 Heavy en met mogelijke backup van Arties kan je eigenlijk alles in no time aan.
Juist wat ik heb meegemaakt doet mijn mening vormen.
De meeste meds doen alsof ze snelle heavies zijn in mijn ervaring. Als ze niet achter de heavies blijven plakken rushen ze wel naar voren alsof ze heavies zijn om lekker schoten op de eeerste de beste heavy die ze tegenkomen te dingen om vervolgens genadeloos opgeblazen te worden.
In goede potjes flanken de meds, ondertussen de vijand spottend, om ze vervolgens in de flank te pakken terwijl ze met de heavies van het eigen team bezig zijn. Die beginnen pas te schieten als de flank manoeuvre voltooid is. Andere potjes gewonnen doordat een med lekker achter een obstakel zat en af en toe het puntje van z'n neus laten zien om de vijand te spotten terwijl hun heavies helemaal op de ene med gefocused zijn maar hem net niet kunnen raken. Zo zorgt die ene med voor spots en leidt de vijand ook nog eens af.
Een triggerhappy med zou voldoende achter het obstakel vandaam komen om zelf ook nog eens te schieten, met een grote kans dat hij daarbij het loodje legt.
Een med hoort imho pas te schieten als de tijd daarvoor rijp is, dwz als eerst de vijand gepot is en de med zo weinig mogelijk vijandelijk vuur kan verwachten.
Aan schieten komen de meds toch wel toe, maar dan voonamelijk tegen de vijandelijke meds die ze tegen gaan komen.
Mooi voorbeeld vindt ik toch wel die map met die beboste weg en die spoorlijn+heuvel in het oosten. (komarin?)
Als med ga ik altijd naar de hill, hun heavies in het dorp op ignore. De vijandelijke meds op de hill afmaken en eenmaal de hill in bezit de heavies in het dorp/bosjes spotten. Dan pas ga ik van opzij op de heavies schieten.
Wat ik vaak echter zie is dat ik daar de enige med ben omdat de andere meds via die lange weg gaan of via het dorp. Daar worden ze zonder uitzondering afgeslacht en moet ik de hill opgeven.
In de potjes waar we de hill hebben ingenomen heb ik 100% victories, de heavies in het dorp kunnen lekker opstomen en zo via de zij hun base pakken en de west flank helpen. Dat is het punt waar ik altijd het loodje leg omdat ik naar de westflank rush om daar te spotten om ze op de west flank te helpen en hun arties te spotten.
Nogmaals, voor de "slugfests" hebben we de heavies wel, en als heavy zijnde is het toch altijd mooi gratis XP als een med met mij een 1 op 1 wil. Gelijk een waardevolle scout minder voor de vijand.
Ik zeg ook niet dat een med niet mag schieten, maar dat hij dat niet moet doen als daarvan het resultaat is dat we binnen no time een med minder hebben, maar dat een med dat pas doet als de tijd er rijp voor is en hij z'n kans afwacht.
Let wel, ik heb het hier niet over een platoon T-54's, maar over de tier 5-6-7 meds, al dan niet dedicated.