Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.043 views

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

EnigmaNL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:38:
Wat gaat er allemaal veranderen met die USSR patch dan? Ik heb gegoogeld maar kan vrij weinig concreets erover vinden!
Toch al veel bekend over. De Heavy tree wordt gesplitst in 2 trees, met aan de ene kant de "logge" tanks (van KV3(tier7) tot IS4(Tier X) en aan de andere kant de allrounders (van IS tot IS7). In de TS staan de nieuwe trees overigens ook

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:00
EnigmaNL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:38:
Wat gaat er allemaal veranderen met die USSR patch dan? Ik heb gegoogeld maar kan vrij weinig concreets erover vinden!
lees de OP bij Tree
voornamelijk het linkje en de New Tree plaatjes

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28

ZenTex

Doet maar wat.

Vae Victus schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:53:
Hier mijn profiel, wil medium usa gaan spelen. Hoe of wat weet ik nog niet precies. Ben pas begonnen en lees regelmatig mee.
Naar aanleiding van 26 potjes in de Cunningham wil je de US med tree gaan spelen? :+

Het spel veranderd toch aardig met het stijgen van de tiers. Grote kans dat je op je keuze terugkomt.
Overigens zit je niet aan 1 tree vast. Je kunt nadat je kapot bent geschoten in een battle gewoon de battle exitten en met een andere tank in je garage verder spelen (Veel beginners weten dit nog niet). Zo kun je makkelijk 2 trees tegelijkertijd volgen.

Zo doe ik de heavies in 1 USSR en 2 duitse trees, plus nog USSR meds en de duitse TD tree.
Gewoon, voor een beetje afwisseling.

Succes met je WoT carriere.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-03 09:15
Na lange tijd niet meer spelen, vandaag maar weer eens ingelogd :) meteen een vraagje.. T-34 met 57mm ziS-4 gun.. AP of HE rounds? (De non-gold AP vs HE dan)

[Voor 9% gewijzigd door Poekie McPurrr op 01-09-2011 19:27]

Le Meow

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Hangt er van af waarop je schiet. AP tegen meds en low tiers, HE vs heavies en hogere tiers tenzij van achteren.
Je bent amper tijd kwijt met wisselen van ammo vanwege de snelle reload, dus neem lekker veel van beide mee. :)

[Voor 1% gewijzigd door ZenTex op 01-09-2011 19:39. Reden: mis-spelling]

• Poekie McPurrr
bedankt ZenTex voor de snelle reactie :)

edit: ff wennen weer wel, had nog genoeg gold voor een weekje premium gelukkig. Nu ff focussen op welk type tank ik doorga, heb er 9: 3 arti (SU-8, Hummel en M37), 2 meds (T-34, PzKpw III), tsd 2 (SU-85, StuG III) en heavies (KV3, Lowe). Denk dat ik voorlopig ff focus op de russen :3

Heb ff gezocht, maar kon zo rap niks vinden anders dan "oh nee!!" op vlak van WoT naar x360/ps3 console brengen) .. zou dat nog gaan gebeuren?

[Voor 84% gewijzigd door Poekie McPurrr op 01-09-2011 21:02]

Le Meow

• Anoniem: 420503
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Yabada schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:09:
[...]

Ik denk dat die rushers geen flauw benul hebben dat arty tijd nodig heeft om accuraat te kunnen schieten op hun targets. Had ik ook, de eerste paar keren dat ik ging rushen en mijn arty teamgenoten voor mijn gevoel te weinig deden. Totdat ik zelf een paar potjes arty ging spelen.

Maar af en toe heb je scouts die aangeven waar ze gaan rushen en meestal zijn de arty teamgenoten wel zo slim om hun te assisteren. Oproep aan alle scouts; roepen waar je naartoe gaat en om support vragen!
Ik denk dat dat helemaal niet van belang is als je snoeihard door al je tanks heen rushed.
En die arty ? goede arty heeft hem meteen al, rest ziet hem na 5 minuten nog niet.

En goede communicatie is alles. Dat zijn mooie potjes. Maar dan is een KV nog een betere scout dan welke luchs, leo, M7 ook.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 01-09-2011 22:53]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:45
Anoniem: 420503 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat dat helemaal niet van belang is als je snoeihard door al je tanks heen rushed.
En die arty ? goede arty heeft hem meteen al, rest ziet hem na 5 minuten nog niet.

En goede communicatie is alles. Dat zijn mooie potjes. Maar dan is een KV nog een betere scout dan welke luchs, leo, M7 ook.
Een goede arty moet nog steeds een goede plek zoeken, draaien en zijn gun laten aimen oftewel de eerste minuut kun je met de meeste arties geen gericht schot maken. Als jij dus gelijk vanaf het begin gaat rushen kun je hooguit hopen dat je een arty hebt die niet teveel aan zichzelf denkt en die eerst gaat schieten en daarna als jij dood bent een plekkie gaat zoeken. Het beste is om gewoon te melden waar je gaat rushen en even wachten totdat de arty zegt dat ie klaar is.

Ik vraag me trouwens wel af of jij wel lol hebt in dit spel spelen ? Als ik jou zo hoor pak je een snelle tank, rush je overal doorheen totdat je dood bent en begin je met je volgende tank. Dan speel je toch compleet zonder taktiek of enig nadenken ? Ik zou me kapot vervelen binnen de kortste keren iig :)

[Voor 14% gewijzigd door redwing op 01-09-2011 23:10]

[removed]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

redwing schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:04:
[...]

Een goede arty moet nog steeds een goede plek zoeken, draaien en zijn gun laten aimen oftewel de eerste minuut kun je met de meeste arties geen gericht schot maken. Als jij dus gelijk vanaf het begin gaat rushen kun je hooguit hopen dat je een arty hebt die niet teveel aan zichzelf denkt en die eerst gaat schieten en daarna als jij dood bent een plekkie gaat zoeken. Het beste is om gewoon te melden waar je gaat rushen en even wachten totdat de arty zegt dat ie klaar is.

Ik vraag me trouwens wel af of jij wel lol hebt in dit spel spelen ? Als ik jou zo hoor pak je een snelle tank, rush je overal doorheen totdat je dood bent en begin je met je volgende tank. Dan speel je toch compleet zonder taktiek of enig nadenken ? Ik zou me kapot vervelen binnen de kortste keren iig :)
Dat zijn ook de potjes die meestal wat beter lopen.

Wat ik zelf ook wel vaker die is gewoon kijken waar de blokjes naartoe gaan op de minimap. Eventueel gecombineerd met in de directe view te kijken welke richting ze op gaan, dan kun je vaak al gokken waar ze willen staan. Als ze vervolgens niet meer bewegen weet je dat ze een plekkie hebben gevonden en kun je doorgassen.

Crizyz op Steam

• Poekie McPurrr
Mijn eerste prio als arti is om uit die startzone te geraken en dekking te zoeken voordat de tegenstander z'n scout er is. Heel fijn als eigen teamlid door de andere z'n linie rusht maar als arti ben je er weinig mee als je focussed op die rode symbooltjes als de tegenstander z'n scout naast je staat. Geef me als arti 10-20 sec om te verplaatsen en je mag gaan scouten. (liefst vooraf nog ff vragen of we klaar zijn maar goed..)

Le Meow

• Niet online
Yabada schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:09:
[...]

Ik denk dat die rushers geen flauw benul hebben
Denk dat sommigen liever 1 arty meenemen vaak, en geen rushers zijn, maar suiciders met een missie :P
Of slim, veel exp/gp pakken, zonder veel tijd te investeren. Met als bonus de arty pakken van een ander.
Ik ga echt niet wachten op jouw arty, of dat zijne in positie is. Ik kom binnenzeilen/KLAPPEN.

Denk dat je een vergissing maakt met rush teams, soms snap je echt niet dat er 10 dood zijn in 2 minuten, wtf.
Of 1 of 2 die vol gaan om die andere hun arty te pakken. En ja het 'KLAP' effect na 2 minuten veel exp is een mooie bijkomstigheid. Ga ik nu verder met me IS3. IS3:

Ik zie dat in die 2 minuten dat ik tiep, mijn hele team zich te pletter heeft geklapt high tier. Victory in 3 minuten. Ugh, en maar 145 exp, want ik zat te lullen. Dus geen hit out. Die hele teams doen het zelfs.

Die strategie is niet zo dom :P

• Niet online
Poekie McPurrr schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:14:
Mijn eerste prio als arti is om uit die startzone te geraken en dekking te zoeken voordat de tegenstander z'n scout er is.
En dat is nou net waarom je meteen vol derop klapt, en die ander zijn arty pakt.

Je gaat die niet de kans geven, je rusht er als wat voor tank met speed vol op, en KLAP. 1 schot, en erna vol derin rammen. En erna ben je dood. Mooi. Volgende potje.

Zijn arty is plat.

• Poekie McPurrr
snap ik, maar mijn reply was meer op het wegblijven van arti support als scout z'n run doet. Als iemand zonodig meteen wil rushen om puntjes te pakken, dood te gaan etc.. leuk.. maar ik als arti heb er geen hol aan

Le Meow

• redwing
Anoniem: 420503 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:22:
[...]

En dat is nou net waarom je meteen vol derop klapt, en die ander zijn arty pakt.

Je gaat die niet de kans geven, je rusht er als wat voor tank met speed vol op, en KLAP. 1 schot, en erna vol derin rammen. En erna ben je dood. Mooi. Volgende potje.

Zijn arty is plat.
Schitterend, en 9/10 keer lukt het je niet om iets te killen en ben je gewoon dood zonder iets gedaan te hebben. Aangezien je geen minuutje kon wachten kan je eigen arty ook niets doen met je gespotte doelen.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat als je zo snel mogelijk wil levelen zonder lol te hebben dit de manier is :) Maar ga dan niet roepen dat het voor je team een goede taktiek is want dat is het niet. Rushes gaan af en toe goed, maar 3/4 van de keren wordt je gewoon ingemaakt.

Wat is je ingame naam trouwens ?

[removed]

• Poekie McPurrr
Da's nog nog wel meest frustrerende als arti, je ziet je scout al die vijanden spotten.. tegen dat je zelf in positie bent zijn al die targets alweer weg. Als tank spelende, fijn, daar zit de vijand.. oh wacht..tegen dat ik daar ben..
Wacht als scout gewoon 10-20 seconden en ga dan op je run ipv suicide te gaan en door te hoppen naar je andere tank.

Edit: ik ben trouwens zo'n speler die als ik dood ben niet direct doorhuppel naar andere tank maar potje uitzit en kijk hoe anderen het spelen

[Voor 17% gewijzigd door Poekie McPurrr op 01-09-2011 23:33]

Le Meow

• Niet online
redwing schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:04:
[...]

Een goede arty moet nog steeds een goede plek zoeken, draaien en zijn gun laten aimen oftewel de eerste minuut kun je met de meeste arties geen gericht schot maken
Goede arty pikt ze er zo uit. Als jij je run doet. En jij doet er altijd anderhalve minuut over.
Ik heb 2 doelen: snelle exp/gp: hun arty pakken. En ja dat kan ook met Lee's, PzIVs, etc. Je haalt fenomale exp/gp/TIJD getallen. En je bent er zo doorheen. Nou ja, tis wel wat werk. Intensief. Effe 5 minuten thee zetten op zo'n campmap is er niet bij. En je stript ze voor max alpha dam, gewicht/speed.

En daarom wordt het ook vervelender: ik moet nu gaan spelen. Maar je kent alle ins en outs trust me.

Je mag het een 'fout' in WoT noemen.

Een goede arty pakt als jij er 6 scout en 1 is de arty, als jij het niet doet, dan zie je 1 minuut erna, bam, arty van NME out. Dat zijn snelle mannen. Dat zijn andere situaties als halverwege de game.

Ik heb niks te maken met als 'onze' arty niet snel genoeg is. Heb alleen te maken met 'hopen dat zij langzaam zijn'.

Overigens:

_shot verhaal
_fire kan er ook uit
_exhaust crashte bij mij
_er kan meer uit.

Overigens:
_Zit fout in WoT bij low res is je spotting range lager dan high res.
Ook daar is een tweak voor.

Maar ben nog wat aan het tweaken.

• Niet online
Poekie McPurrr schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:31:
Da's nog nog wel meest frustrerende als arti, je ziet je scout al die vijanden spotten.. tegen dat je zelf in positie bent zijn al die targets alweer weg.
Dat dus. Goede Arty pakt ze. En gaat erna in retreat.

Verschil tussen snel en langzaam. Daarom pak ik jouw bv op een KLAPrun.

Draai het eens om ?

• redwing
Anoniem: 420503 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:45:
[...]

Goede arty pikt ze er zo uit. Als jij je run doet. En jij doet er altijd anderhalve minuut over.
Ik heb 2 doelen: snelle exp/gp: hun arty pakken. En ja dat kan ook met Lee's, PzIVs, etc. Je haalt fenomale exp/gp/TIJD getallen. En je bent er zo doorheen. Nou ja, tis wel wat werk. Intensief. Effe 5 minuten thee zetten op zo'n campmap is er niet bij. En je stript ze voor max alpha dam, gewicht/speed.
Echt goede arty zoekt toch echt eerst een schuilplaatsje voordat ze gaan schieten. Je kunt hooguit geluk hebben dat de tegenstander geen goede arty heeft (en dat is vaak ;) ) die ondanks dat ze gespot zijn toch stil blijven staan. Die kun je een minuut later gewoon neerknallen.
En daarom wordt het ook vervelender: ik moet nu gaan spelen. Maar je kent alle ins en outs trust me.

Je mag het een 'fout' in WoT noemen.
Waarom zou het een fout zijn ? Jij krijgt punten voor het spotten, omdat je er misschien nog eentje raakt/killed en omdat je arty er killed terwijl jij ze spot. Aangezien je dat allemaal binnen 2 minuten doet is de exp/minuut erg hoog. Leuk spelen is echter anders :)
Een goede arty pakt als jij er 6 scout en 1 is de arty, als jij het niet doet, dan zie je 1 minuut erna, bam, arty van NME out. Dat zijn snelle mannen. Dat zijn andere situaties als halverwege de game.
Zou je misschien op je zinnen willen letten ? Bovenstaande is nogal onduidelijk wat je nu bedoelt.
Ik heb niks te maken met als 'onze' arty niet snel genoeg is. Heb alleen te maken met 'hopen dat zij langzaam zijn'.
Oftewel je gaat alleen voor je eigen exp/minuut en niet voor je team. Begrijp me niet verkeerd, dat moet je helemaal zelf weten maar voor je team ben je compleet onzinnig bezig :) Als je voor je team gaat spelen roep je aan het begin waar je heen gaat en wacht je totdat de arty in positie is (half minuutje tot een minuut wachten)
Overigens:
_Zit fout in WoT bij low res is je spotting range lager dan high res.
View range moet je altijd op max zetten anders zie je inderdaad minder ver. Daar hoef je weinig voor te tweaken, dat is gewoon een instelling waar je van af moet blijven. Ik snap trouwens ook niet dat ze dat zo gemaakt hebben.
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:01:
[...]

Dat dus. Goede Arty pakt ze. En gaat erna in retreat.

Verschil tussen snel en langzaam. Daarom pak ik jouw bv op een KLAPrun.

Draai het eens om ?
Wat is je ingame naam, ik ben wel benieuwd naar je kills/potje :)

En waar jij het over hebt is geen goede arty, dat is een arty die zich maar weer eens opoffert om jouw werk nuttig te laten zijn. Daarna moet hij alsnog een plaats zoeken dus voor hem is het niet effectief wat je doet.

En mij pak je met zo'n run niet aangezien ik in mijn arty wel zorg dat ik zo sta dat ik jou eerst kan raken en daarna om een hoekje kan gaan staan zodat als je me wil pakken ik je een 2e keer kan raken waarbij je dood bent :)

[Voor 14% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 00:08]

[removed]

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 22:09

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik doe mijn best,maar ik begrijp hieruit dat jij die andere 14 in je team niet zo nodig hebt. Fijn,zo iemand erbij. Je speelt dus eigenlijk met 14, want jij rusht naar de overkant en bent dood voordat iemand anders iets heeft kunnen doen. Met (heel) veel geluk heb je een arty gespot en geraakt. Meer wordt het niet.

De arty in jouw team heeft niets aan jou, maar daar doe je het niet voor.....toch ?

Overigens begrijp ik ook dat je het eigenlijk als werk ziet; vind je het spel niet zo leuk of zo ? Waarom speel je het ?

[Voor 9% gewijzigd door garathane op 02-09-2011 00:11]

• redwing
garathane schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:06:
[...]
De arty in jouw team heeft niets aan jou, maar daar doe je het niet voor.....toch ?
Klopt helemaal, hij speelt alleen voor zijn eigen exp en af en toe met wat geluk killed ie nog een tegenstander ook alhoewel dat 9/10 keer niet zal lukken.

Jadiela, dubbelposten is trouwens niet gewenst op GoT, als je nog iets extra te melden hebt na je 1e reply kun je die editen met wat je extra wilt melden.
Edit: ik ben trouwens zo'n speler die als ik dood ben niet direct doorhuppel naar andere tank maar potje uitzit en kijk hoe anderen het spelen
Ik eigenlijk alleen als ik zie dat het een close-potje wordt. Dan wil ik nog wel eens blijven hangen en proberen te helpen met aanwijzingen.

[Voor 45% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 00:11]

[removed]

• Niet online
garathane schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:06:
[...]

Ik doe mijn best,maar ik begrijp hieruit dat jij die andere 14 in je team niet zo nodig hebt. Fijn,zo iemand erbij. Je speelt dus eigenlijk met 14, want jij rusht naar de overkant en bent dood voordat iemand anders iets heeft kunnen doen. Met (heel) veel geluk heb je een arty gespot en geraakt. Meer wordt het niet.

Dat is correct. Ik spot er 4 tot 9, pak helft van de keren ongeveer een arty mee. Dat. En nu ?
Man, rest komt na 10 minuten niet tot een arty. Zigzaggen wel he.

Ga ik met een Pz III/IV al die rondjes 10 minuten verprutsen als ik ook in 2 minuten de hele bende er 0 of 1 of 2 mee kan nemen ? nope. Als ik er 1 meeneem is het altijd een M41 ofzo.

Super strategie toch ? Ook voor het team ?

En nu ?

• Niet online
redwing schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:09:
[...]

Klopt helemaal, hij speelt alleen voor zijn eigen exp en af en toe met wat geluk killed ie nog een tegenstander ook alhoewel dat 9/10 keer niet zal lukken.
[...]
Compleet correct. Ratio is ongeveer 1 op 2. Bijna alles is dan wel arty kills.

De rest van echte tanks speel ik wel, dus zal op pakweg 800 arty kills zitten oid. Ja gaat snel. In no time.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 00:15]

• redwing
Ben jij dood, heb je niets toegevoegd en kan je team met 14 man verder ?

Lees jij trouwens wel eens replies of wat je zelf typt ??
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:14:
[...]

Compleet correct. Ratio is ongeveer 1 op 2. Bijna alles is dan wel arty kills.
Ingame naam aub ? 1 op 2 geloof ik nl. niet zo in en zo wel vraag ik me af welke tier jij speelt :)

[Voor 36% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 00:16]

[removed]

• Niet online
redwing schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:15:
[...]

Ben jij dood, heb je niets toegevoegd en kan je team met 14 man verder ?

Laatste is 'victory 329 exp Pz III/IV'

Victory!
Battle: Mines Thursday, September 01, 2011 11:51:43 PM
Vehicle: PzKpfw III/IV
Experience received: 329
Credits received: 12,286

Snap je nu me punt ? Ik ga weer verder met volgende voor 2 minuten.

NEXT.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 00:17]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Precies waar Jadiela over schrijft erger ik me kapot aan. Meds voor wie spelen bijzaak is en die snel even wat magere punten willen pakken voordat ze in de volgende tank hoppen.

Het potje begint en WHAM daar gan 4 scouts recht op de tegenstander af, aangezien de vijandelijke heavies nog amper van de start zone weg zijn rijden die scouts dus recht in het vijandelijke vuur, dan is het inderdaad KLAP KLAP KLAP KLAP, weg zijn je scouts, en daarmee is het klappen gedaan want de arties zijn nog niet in positie, en met een beetje mazzel zijn er 3 tot 4 vijandelijke tanks gescout die niamand kan raken.

Als de vijandelijke meds goed spelen is het even later KLAP KLAP, daar gaan je vijandelijke heavies zonder dat ze iets gespot hebben omdat ze mooi gescout zijn door de vijandelijke meds.

Dus KLAP, weer een loss. NEXT!

Echt waar, de meeste meds hebben geen idee hoeveel invloed ze op de uitkomst van een battle kunnen hebben mits goed gespeeld.

Overgigens vermoedt ik dat je 0 potjes met artie gespeeld hebt, Jadiela.

• redwing
[...]
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:16:
[...]

Laatste is 'victory 329 exp Pz III/IV'

Victory!
Battle: Mines Thursday, September 01, 2011 11:51:43 PM
Experience received: 329
Credits received: 12,286

Snap je nu me punt ? Ik ga weer verder met volgende voor 2 minuten.

NEXT.
Ik denk dat dat mijn vraag wel beantwoord. Beetje onzinnige discussie zo als je toch niet leest en alleen hetzelfde verhaal herhaalt.

Maar laatste poging, voor jezelf om te levelen is dit inderdaad heel leuk maar snap nu eens dat dit voor je team compleet onzinnig is. Ik snap trouwens ook niet echt wat de lol van zo spelen is, beetje rucksichtloss vooruit rijden, beetje zigzaggen, boem en volgende tank.

[removed]

• Niet online
Ik snap niet waarom dit zo ver gaat eigenlijk.

Ik ben niet zomaar een rusher, wel in dit soort tanks ja. Idd.
Dan ga ik ook vol voor een strategie die me in minste tijd zoveel mogelijk oplevert.

Ik pak veel meer arties dan welk member dan ook. En als bonus klap ik dus vaak helft van de arties eruit van andere team, en ben meteen dood, next. En ja ik klap EXP op alle tiers. Doorknallen.

Ik snap de frustratie.

Maar je kan het ook omdraaien. Denk er eens over na. Anders moet je als team tegen 2 of 3 arties de hele 15 minuten. En ik vlam er doorheen, niet mijn schuld. Dan moet je bij VG zijn, of vooral de rest van het vijandelijke team.

PS, Redwing, auto niet herkent ?

Ik moet dit eigenlijk niet eens spelen, nu ik het toch doe, ga ik me IS4 halen,

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 00:29]

• redwing
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:26:
Ik snap niet waarom dit zo ver gaat eigenlijk.

Ik ben niet zomaar een rusher, wel in dit soort tanks ja. Idd.
Dan ga ik ook vol voor een strategie die me in minste tijd zoveel mogelijk oplevert.
Omdat dit alleen voor jezelf leuk is :) Het is veel beter om ff een half minuutje te wachten voordat je gaat rijden.
PS, Redwing, auto niet herkent ?
Hehe, postje gemist maar gezien de posting stijl had ik al zo'n vermoeden :) Vandaar ook de vraag naar de ingame naam voor de zekerheid :+

Maarre deze discussie hadden we al ooit gehad en het is inderdaad een snelle manier om aan exp te komen. Voor je team is het gewoon onzinnig, daar kun je het lang over hebben maar zo is het nu eenmaal. Even wachten en dan gaan of voorzichtig spotten voor de heavy tanks uit is veel beter (voor je team dan he :) )

Blijkt trouwens ook wel uit je stats van die tankjes, b.v. :
PzKpfw III/IV 198 battles 83 wins (oftewel 42% wins) of :
A-20 122 battles 44 wins (36%)

[Voor 30% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 00:36]

[removed]

• Niet online
Jij snapt hem, alles doorklappen in 2 minuten, en nog 42% wins.
Dat is dan een 70% tijdwinst op de weg naar hogere tiers.

Dus je bent ongeveer 8% belangrijk :P voor 193x13 minuten. Nou succes.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 00:37]

• redwing
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:35:
Jij snapt hem, alles doorklappen in 2 minuten, en nog 42% wins.
Dat is dan een 70% tijdwinst op de weg naar hogere tiers.
Oftewel 8% van die battles zijn verloren omdat jij rushed :) Anders zou er nl. ongeveer 50% uitkomen.
Dus ja, veel tijdswinst naar hogere tiers voor jou. Voor de rest van je team zorg je er alleen maar voor dat ze minder winnen en dus minder snel levelen.

Maarre ik ben pitten :)

[Voor 3% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 00:41]

[removed]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Zelfs een zeer matige speler (lees: slecht) haalt niet minder dan 45% wins, kun je nagaan hoe goed die strategie voor je teamgenoten is en hoe frustrerend, omdat zij wel hun best doen om het potje te winnen.
Laat staan hoe effectief jouw strategie wel niet is. Arties die jouw gespotte targets wegKLAPpen? Jij die de helft van hun arties uitschakelt? Vast.

• garathane

garathane

Ik zou ook eigenlijk de ingame name wel willen weten; altijd handig als je met zo iemand in het team zit. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Probeer je in het Guiness Book of Records te komen (meeste gespeelde battles in MMORPG spel in kortste tijd) ?
Ik probeer de motivatie te begrijpen,maar dat lukt nog niet. Je speelt een spelletje toch voor je PLEZIER, of zie ik dat verkeerd ?

• redwing
Als je trouwens deze link gebruikt en dan uit je dossier_cache folder (voor XP -> application data ->Wargaming.net-Worldoftanks) de .dat file inlaad kun je precies zien wat je gemiddelde exp is, je gemiddelde speeltijd met een tank en wat je er mee hebt gekilled.

[removed]

• Niet online
Ja maar vind jij dat 2000 minuten belangrijker is dan dat ik met die ene tank al, ff het snel doe ?

Of met een paar dat doe ?

Zegt dat iets over mij ? Klop maar aan wij WG. Ik kom echt niet weg met bv een IS3 hoor.
En dat dat frustrerend is snap ik.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 00:53]

• garathane

garathane

Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:51:
Ja maar vind jij dat 2000 minuten belangrijker is dan dat ik met die ene tank al, ff het snel doe ?

Of met een paar dat doe ?

Zegt dat iets over mij ? Klop maar aan wij WG. Ik kom echt niet weg met bv een IS3 hoor.
En dat dat frustrerend is snap ik.
Ik snap hier helemaal NIETS van. Kan je het iets duidelijker opschrijven ? Wie is WG ? Weg met een IS3 ? Je hebt het over rushen met een lichte tank...Wat zou frusterend moeten zijn ?

Overigens,ik begrijp nog steeds niet waarom jij dit spel nou speelt.....

• Niet online
Snap nog steeds niet dat meeste die gewoon premium zijn zich zo druk maken erover. :P

Panzermaur Walcheren:

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 01:17]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 16:27
Schijnbaar zit er nog een tankje bij de 6.7 patch (vers van de test server)

Een Chinese T54 met minder hp, armor en pks etc. Hij is dan wel maar tier 8 dus hij moet ook wel zwakker zijn dan de T54 (stock). Maar ik vind 10.000 gold wel erg veel gold voor z'n tankje, dan mag ie wel erg goed credits gaan verdienen.

[Voor 40% gewijzigd door Rutger Mulder op 02-09-2011 01:23]

• Niet online
Ja die zit waarschijnlijk alleen op Chinese servert.

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 02-09-2011 02:41]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 11:59
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 01:17:
Ja die zit waarschijnlijk alleen op Chinese servert.
Die er dus niet is.

En even een vraag, die al vaker door anderen gesteld is, heb je een linkje naar je WoT-profiel?

[Voor 20% gewijzigd door User op 02-09-2011 07:48]

• redwing
Anoniem: 420503 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 01:09:
Snap nog steeds niet dat meeste die gewoon premium zijn zich zo druk maken erover. :P
Och, dat komt omdat rushen gewoon een selfish speelstijl is in een spel dat draait om teamplay :)

Maarre volgende week weer eens tijd om een potje te spelen ? (dit weekend ben ik weg)

[Voor 12% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 08:47]

[removed]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:18
test server is up :D

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Jadiela geeft toch aan dat hij zeker wel met tactiek en kunde speelt, alleen niet met lighttanks. Sommige zouden het anders aanpakken, maar ieder zijn speelstijl, toch?
test server is up :D
Klopt gisteravond heb ik al een aantal battles gespeeld. Ik heb meteen die chineese medium tank T-59 gekocht. (Netals de helft van alle testers) En ik moet zeggen dat ik hem heerlijk vind spelen. Zijn gun is niet al te gevaarlijk maar door een behoorlijke (draai)snelheid kan je O zo makkelijk die Tier5 light tanks van de map knallen.
Ik heb er nu een rammer, vent, en stabalizer inliggen met een 100% crew.

All that matters has no mass

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-03 17:34
Nu ben ik in de war. In de komende patch zou de IS-4 toch naar tier 10 gaan? Of moet dat gewoon nog toegevoegd worden aan de test server?

Maar vanmorgen wel een leuk momentje in mijn bijna-stock IS-4 tegen een IS-7. Ik weet 'm aan de rechter zij net achter de turret te raken. In de brand. Hij mist.
Mijn volgende schot is aan de linker kant weer net onder de turret, meneer vliegt nogmaals in de brand. Hij beschadigd mijn track met een schot.

Het volgende schot was door zijn onder plaat. Exit IS-7 :D

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-03 17:29
Waarom dat bashen op Jadiela?
Met mijn T28 was dat exact dezelfde tactiek.
Zo hard mogelijk naar de overkant, het liefst een paar spots, en hem parkeren in een arty.
Hierdoor uiteindelijk naar de volgende tank kunnen gaan, en toch speelplezier houden.
(want de frustratie met sommige tanks is gewoon iets te hoog om er lange potjes mee te maken)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Appel
hexta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:13:
Waarom dat bashen op Jadiela?
Zo hard mogelijk naar de overkant, het liefst een paar spots, en hem parkeren in een arty.
Hierdoor uiteindelijk naar de volgende tank kunnen gaan, en toch speelplezier houden.
(want de frustratie met sommige tanks is gewoon iets te hoog om er lange potjes mee te maken)
Het synoniem voor die tactiek is een suicide run. En je helpt er niemand mee als je binnen de eerste minuut van de battle dood bent.

En ik weet waar ik het over heb, ik ben de M3 Lee aan het grinden.

• hexta
Appel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:15:
[...]

Het synoniem voor die tactiek is een suicide run. En je helpt er niemand mee als je binnen de eerste minuut van de battle dood bent.

En ik weet waar ik het over heb, ik ben de M3 Lee aan het grinden.
Ik speel niet om anderen te helpen. Ik speel dit spel voor mezelf (in random battles uiteraard)
Overigens kan dat niet eens met de M3 lee, die is daar veel te log voor :P

[Voor 8% gewijzigd door hexta op 02-09-2011 10:19]

• monstertje.xyz
  • Laatst online: 27-03 15:06
hexta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:18:
[...]

Ik speel niet om anderen te helpen. Ik speel dit spel voor mezelf (in random battles uiteraard)
Dat zal, ik merk alleen wel als je dat soort tactics gebruikt met een hogere tier dan kost het je meer credits dan het je opbrengt.

Verder als je goed speelt met een team is het allemaal binnen 3 a 4 minuten over en heb je een dikke credit bonus + exp bonus en geen repair cost... ik rij een Tiger 2... ik heb liever een medium die mee rijd en mijn targets flanked... daarvoor wil ik best wat shells bouncen ;)

[Voor 26% gewijzigd door monstertje.xyz op 02-09-2011 10:23]

• hexta
monstertje.xyz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:22:
Dat zal, ik merk alleen wel als je dat soort tactics gebruikt met een hogere tier dan kost het je meer credits dan het je opbrengt.

Verder als je goed speelt met een team is het allemaal binnen 3 a 4 minuten over en heb je een dikke credit bonus + exp bonus en geen repair cost... ik rij een Tiger 2... ik heb liever een medium die mee rijd en mijn targets flanked... daarvoor wil ik best wat shells bouncen ;)
Met een hoge tier ja, maar niemand doet dat met een hoge tier..

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:18
Die made in china tank vind ik niet snel genoeg, maar op zich wel leuk om te spelen. alles gaat 10x en had in een potje 7600 exp = 760 exp
430.000 credits = 43.000 credit
4500 repair + ammo (niet veel geschoten en had niet veel schade)

Leuke moneymaker

• monstertje.xyz
hexta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:24:
[...]

Met een hoge tier ja, maar niemand doet dat met een hoge tier..
Het blijven random battles. ook dan speel ik in teamverband en niet alleen voor mezelf. samenwerken is meer plezier in dit spel...

Grinden is zo saai....

• Appel
hexta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:18:
[...]

Zo lang je er plezier in hebt moet je daar vooral mee door gaan. Maar heb je er ooit aan gedacht dat als je moeite in een potje stopt dat je veel meer experience haalt? En dus sneller van je tank af bent.

Want van wat ik begrijp is de T-28 een hele leuke tank om te spelen, hij doet flink wat damage voor in zijn tier.

Maar mij schiet wel een topic van het WoT forum naar binnen.
You Can Help Stop The Spread Of P.U.T.T.S

Yes P.U.T.T.S "Premature Upper Tank Tier Syndrome" is a disease that can strike any WoT player but usually hits the newcomers mostly, P.U.T.T.S is caused by the players mad rush through the tank tiers to get to a upper tier tank only to find that he/she cannot afford to run it or has learned the needed skills through the lower tanks to handle it. Yes it's sad to see when the stricken player becomes so upset because they did not take the time to learn the lower tiers and appreciate how the tanks work then they fly right up to a superheavy and get owned badly because they thought that upper tier means "invincible". P.U.T.T.S is the first stage of this which can eventually lead to greifing and then TKing. You can tell if someone has P.U.T.T.S because they have a bloated attitude and ego thinking that they are General Patton himself barking orders all over the battlefield and rushing repeatedly headlong into certain death then sit in their now burning hulks blaming all the other players for their loss. Luckly there is hope for these arm chair Generals.

How do you cure P.U.T.T.S?

Simple, Take time to learn about each tank on your path up the tree, Get knowledge from senior players and ask for help. Practice good sportsmanship and be helpful to your team mates. Communicate to your arty and other teams to see what the basic plan is. Never run away and leave your team mates to get mauled or sit there and watch. In short, Work smarter not harder.

Remember the 3 basic rules: We plan together, We fight together, We win or die together.

After all, No one likes to play with someone who acts like a putts......

• hexta
Met mijn 2800 potjes gespeeld heb ik best ervaring dacht ik zo.
En sommige tanks zijn gewoon echt niet mijn ding. Die wil ik zsm overslaan, en niet elke keer die frustratie.
En meer moeite = meer frustratie, dus dat is de afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.

• monstertje.xyz
hexta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:29:
Met mijn 2800 potjes gespeeld heb ik best ervaring dacht ik zo.
En sommige tanks zijn gewoon echt niet mijn ding. Die wil ik zsm overslaan, en niet elke keer die frustratie.
En meer moeite = meer frustratie, dus dat is de afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.
P.U.T.T.S

2800 potjes zegt helemaal niks.. omdat je dat met een volle garage aan tier 1 en 2 tanks zo voor elkaar hebt.
2800 battles (zonder verkleinwoordje) zegt meer omdat je dan wel de tijd neemt om te winnen.

Tanks die moeite kosten(alle tier 8+ tanks) moet je dus gewoon spelen bovendien. het wordt een stuk makkelijker wanneer je weet hoe je je moeilijke tank moet besturen...

en makkelijk = leuk

• User
Imo kan je beter naar je totale speeltijd kijken.

Mijn teller staat op 175+ uur met 2500 potjes dacht ik.

• hexta
monstertje.xyz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:45:
[...]

P.U.T.T.S

2800 potjes zegt helemaal niks.. omdat je dat met een volle garage aan tier 1 en 2 tanks zo voor elkaar hebt.
2800 battles (zonder verkleinwoordje) zegt meer omdat je dan wel de tijd neemt om te winnen.

Tanks die moeite kosten(alle tier 8+ tanks) moet je dus gewoon spelen bovendien. het wordt een stuk makkelijker wanneer je weet hoe je je moeilijke tank moet besturen...

en makkelijk = leuk
Volgens mij heb jij geen flauw idee over welke tanks ik het heb. :')
User.tmp schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:46:
Imo kan je beter naar je totale speeltijd kijken.

Mijn teller staat op 175+ uur met 2500 potjes dacht ik.
waar kan je dat zien?

[Voor 16% gewijzigd door hexta op 02-09-2011 10:52]

Anoniem: 420887

Persoonlijk vind ik het ook een uitdaging om te proberen een tank die ik lastig vind toch (enigzins) onder de knie te krijgen. Ik merk ook dat mijn stats langzaam maar zeker beginnen te verbeteren. :) Welliswaar van slecht naar gemiddeld, maar toch. ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Dus omdat ik tier 1-5 standaard oversla en van tier 6 naar 10 grind met sloten free exp zou ik een minder ervaren player zijn?

Wat een bullshit die putts :X De schrijver van dat PUTTS artikel heeft overigens wel 2 premium tanks in zijn garage staan, M6A2 en de Lowe, waarvoor heeft hij die dan nodig als hij zo de tijd neemt om elke tank inside-out te leren kennen :+

[Voor 39% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-09-2011 11:00]

"Oooh Jeroen!"

• hexta
Kaap schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:53:
Dus omdat ik tier 1-5 standaard oversla en van tier 6 naar 10 grind met sloten free exp zou ik een minder ervaren player zijn?

Wat een bullshit die putts :X
Hij denkt dat ik dat met tier 8 tanks doe. :')

• monstertje.xyz
hexta schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:54:
[...]

Hij denkt dat ik dat met tier 8 tanks doe. :')
nee jij zegt sommige dus dat kan net zo goed een tiger 2 zijn bijvoorbeeld.
Maar in iedergeval als je een paar tiers overslaat omdat je al ervaren bent is een ander verhaal..

maar iemand die een t29 overslaat om vervolgens met een t32 helemaal verrot geschoten te worden is niet verstandig bezig. :)

• hexta
monstertje.xyz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:42:
[...]

nee jij zegt sommige dus dat kan net zo goed een tiger 2 zijn bijvoorbeeld.
Maar in iedergeval als je een paar tiers overslaat omdat je al ervaren bent is een ander verhaal..

maar iemand die een t29 overslaat om vervolgens met een t32 helemaal verrot geschoten te worden is niet verstandig bezig. :)
tot tier 4/5 is het niet rendabel om gewoon te suiciden, maar dat leek mij logisch.

• redwing
Appel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:25:
[...]

Zo lang je er plezier in hebt moet je daar vooral mee door gaan. Maar heb je er ooit aan gedacht dat als je moeite in een potje stopt dat je veel meer experience haalt? En dus sneller van je tank af bent.
Hier ben ik het toch niet mee eens, als je binnen 1 minuut 300 exp haalt of binnen 5 minuten 1k exp is die 1e toch echt minder speeltijd. Rushen is dus zeker voor de lagere tiers en de mediums een snelle manier om je volgende tankje te grinden. Voor je stats is het natuurlijk wel slecht maar als je daar niets om geeft is er weinig problemen mee.
Hij is mijn broertje dus dan mag dat he :D
Sowieso ben ik het er mee eens dat het een goede taktiek voor je zelf is, het is alleen wel heel erg selfish play :) Je team heeft er veel meer aan dat je op een normale manier spot.
Het linkje dat ik gisteravond poste.

[Voor 5% gewijzigd door redwing op 02-09-2011 12:13]

[removed]

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 21:57
Zijn de 6.7 patch notes al helemaal uit? (kan niet op WOT kijken op het werk)
Anoniem: 420503 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:49:
[...]

Dat is zeker wel van belang want ook al heb je zogenaamd 'goede' communicatie ("ik rush naar A4.. go") dan kan het nog steeds zo zijn dat de arty zijn shell nog niet heeft geladen. Goede arty of niet, je kan niet schieten als je in een (re)load zit.
Poekie McPurrr schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:24:
snap ik, maar mijn reply was meer op het wegblijven van arti support als scout z'n run doet. Als iemand zonodig meteen wil rushen om puntjes te pakken, dood te gaan etc.. leuk.. maar ik als arti heb er geen hol aan
Leuk voor jou dat je zo'n lol beleeft aan 'klappen' maar die avg exp/tijd is van mij waarschijnlijk een stuk hoger door gewoon net uit te spelen en veel damage te doen.
Dat doe ik zelden, enkel wanneer het echt spannend is of het toch bijna afgelopen is.
Sowieso ben ik bijna de helft van de tijd nog levend dus dan zit ik hem automatisch uit ;)
Anoniem: 420503 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:45:
[...]
Lol.. ok wacht even..
1. je wilt zogenaamd veel exp/tijd
2. je wilt er snel vanaf zijn
3. je gaat naat high tier omdat?

Punt wat ik probeer te maken is, als jij jezelf in hoge tier HEAVY nog steeds probeer neer te klappen kan ik je net zo goed oneshotten met mijn tier 10's. De reden: de arty heeft er geen profijt van, de normale tanks enigszins maar je mist meteen een hoge(re) tier HEAVY tank die je speelt als tier 2 :S
[...]

Ingame naam aub ? 1 op 2 geloof ik nl. niet zo in en zo wel vraag ik me af welke tier jij speelt :)
Ben ik wel erg benieuwd naar maar een onderbuik gevoel zegt me dat hij 'yodelihiti' heet.

Patchnotes:
Added new German light tank tier 5: VK2801;
Added new Soviet light tanks: T-50 (tier 4) and Т-50-2 (tier 5);
Added new American tanks: light tank M24 Chafee (tier 5) and medium tank Sherman Jumbo (M4A3E2) (tier 6);
Added Chinese premium medium tank Type 59 (tier 8);
Added new map Fishing Bay;
Fixed bugs with tanks: T92, PzV Panther, PzV PzIV, Pz38 NA, T-54;
Fixed bugs with maps: Steppes, Westfield, Lakeville, Siegfried Line;
Slightly increased the suspension capacity of Maus;
Changed certain spots in models of damaging of Е-50 and Е-75 tanks: above-track rack, thickness of range-finding device cap;
Rebalanced parameters of American SPGs and several SPGs of other tank trees.

[Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 02-09-2011 12:33]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• x-cessive
Dus nog niet de de USSR tree change voor de KV en de KV-3, jammer!
oosterhofjf schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:24:
Die made in china tank vind ik niet snel genoeg, maar op zich wel leuk om te spelen. alles gaat 10x en had in een potje 7600 exp = 760 exp
430.000 credits = 43.000 credit
4500 repair + ammo (niet veel geschoten en had niet veel schade)

Leuke moneymaker
Is dat in de testserver of blijft dit ook in de normale server straks?

[Voor 77% gewijzigd door x-cessive op 02-09-2011 13:07]

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

in de test server krijg je 10x meer exp en credits dan op een normale server.

All that matters has no mass

• x-cessive
Blue Boon schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:13:
in de test server krijg je 10x meer exp en credits dan op een normale server.
Zonde dat dat niet gebeurd op de normale server;)
Maar dan blijft het alsnog een leuke tank, 40K credits is erg netjes.

• Rutger Mulder
Rushen doe ik alleen met mijn tier 3 light tanks. Als je tegen lage tier tanks speelt kan dat gewoon prima en dan kan je ook nog veel kills maken en spotten.
Ook wel leuk is als ik met mijn M22 locust in platoon met twee van mijn clan mates in een E75 of arty mee ga. Dan mooi ff wachten tot iedereen in positie is en dan lekker een scout run doen. Is mijn team gelijk van de enemy arty af en is de kans op een win gelijk een stuk groter. En de matchmaker gaat het team toch wel compenseren voor mijn lage tier tank. Als ik een beetje goede scout run doe en veel spot verdien ik zo 1000 exp en 40k credits bij die hoge tiers.

Andere tanks speel ik altijd helemaal uit en maak ik elite. Ik vind het juist leuk om lagere tier tanks te spelen als afwisseling op de hoge tiers.
x-cessive schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:40:
Dus nog niet de de USSR tree change voor de KV en de KV-3, jammer!

[...]

Is dat in de testserver of blijft dit ook in de normale server straks?
De russen en american heavy update komt pas eind dit jaar of Q1 volgend jaar.

En die test server is tijdelijk en daar behoud je niks van. Wel is de test server nu open voor iedereen die voor 1 september geregisteerd was met zijn account, dus niet alleen de beta tester groep.

• User
psychoclown schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:25:
Ben ik wel erg benieuwd naar maar een onderbuik gevoel zegt me dat hij 'yodelihiti' heet.
Wow...

Die gast is wel ERG slecht.
Games Played: 5 175
Destroyed: 2 262
Spotted: 5 864
Hit Ratio: 46%

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48
Hmm, als ik dat vergelijk met mijn eigen stats:

Games Played: 1032
Destroyed: 932
Spotted: 300
Hit Ratio: 47%

Dan vraag ik me af hoe anderen mij zien... Ik speel veel arty, maar grind ook door de medium US tree heen, nu met een M4A3E4 Sherman.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-03 10:41
Hoe kom je op de test server?

• wontcachme

wontcachme

Mijn globale stats
Games Played: 3 883
Destroyed: 3 670
Spotted: 6 216
Hit Ratio: 71%

Op de IS7, IS4 heb ik een hitratio van 87% en de A32 iets van 55% :P. De Patton zit ik nu op 82%. Dat was eerst 86%, maar door de vervanging van de Pershing en bijbehorende "rijdend schieten bug" mis ik nu veel meer.
even op de WoT site kijken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Dat is dan toch "ik spot mijn oneshot" :+

Al ben ik zelf niet veel beter dan yodelihiti als ik mijn statistieken verhoudingsgewijs naast die van yodelihiti leg:
Games Played: 5 175
Destroyed: 2 262
Spotted: 5 864
Hit Ratio: 46%
Mijn:
Games Played: 1 018
Destroyed: 663
Spotted: 981
Hit Ratio:46%
:-(

Een verschil mag ik mezelf gerust mee stellen. Ik ga niet prat op dat ik zo'n geweldige scout zou zijn en aan mijn win/los-percentage (yodelihiti:46/52 crizyz:50/47)te zien ben ik toch net iets meer hulp voor mijn team.

Maar dat heeft er misschien mee te maken dat als ik als absolute low tier vaak rond de heavies blijf hangen. Om op die manier af en toe een snelle kiekeboe vanachter dekking te doen of snel een rondje draaien om de enemys voor de heavies te spotten (vuurbaar, niet de eerste spot). Helaas krijg je hier alleen verdomd weinig punten voor. Aangezien je dan vaak niet de eerste bent die spot en je alleen extra xp krijgt als je voor arty spot en niet voor andere tanks voor zover ik weet.
Veel anders kun je als absolute low tier vaak ook niet doen. Damage kun je niet doen, tenzij je net toevallig de enemy low tier treft, en vooruit scouten schiet ook niet echt op aangezien je door een willekeurige enemy in 1 schot meestal dood bent.

Een heel enkele keer probeer ik dan ook nog wel eens een suicide rush te doen, maar dat hangt ook van de kaart en het aantal artys af.

Ben ik dan echt zo slecht? ;(

Edit: overigens zegt een hit ratio ook niet zoveel vind ik, als snelbewegende light/med schiet ik liever met een kleine kans op een hit dan helemaal niet. Ook met HE schiet ik nog wel eens op 'last known positions' met als gevolg dat je ook lekker veel mist. Al is het maar om de enemy te laten denken dat ie vol in zicht staat. :P

[Voor 10% gewijzigd door crizyz op 02-09-2011 14:17]

Crizyz op Steam

• Rutger Mulder
Je zal als scout toch echt vooop moeten rijden zodat jij als eerste spot en kan delen in de exp/dmg die andere voor je doen. Echte scout tanks leven helaas vaak niet lang, maar je kan er prima exp/credits mee verdienen als je maar lang genoeg in leven blijft dat je team wat damage kan uit delen en altijd ff wachten tot de arty klaar staat en ze laten weten waar je heen gaat zodat ze kunnen helpen.

• hexta
ik vind het allemaal niet super veelzeggend.
Je zou denken, als scout met heel veel misses heb je heel veel spots, maar als je dan ook een heavy hebt, haal je daar juist geen spots meer mee.
Je kan beter kijken per tank volgens mij.
Anders zal het toch altijd een gemiddelde van leuke en vervelende tanks zijn, en tanks waar je snel mee bent gestopt tellen toch echt mee.

• Cyborg3201
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:22
Doe ik het nog redeljk goed

Overall Results

Games Played: 2265
Victories: 1239 (55%)
Defeats: 973 (43%)
Battles Survived:793 (35%)

Battle Performance

Destroyed: 2608
Hit Ratio: 62%

en heb niet eens 1 tier 9
wel een ferdi , IS en een tiger 1

ben halverwege de tiger II
hopelijk schiet die tanks wel aan flarde ,
tiger 1 gun is slap , maar schiet wel snel

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Rutger Mulder schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:22:
Je zal als scout toch echt vooop moeten rijden zodat jij als eerste spot en kan delen in de exp/dmg die andere voor je doen. Echte scout tanks leven helaas vaak niet lang, maar je kan er prima exp/credits mee verdienen als je maar lang genoeg in leven blijft dat je team wat damage kan uit delen en altijd ff wachten tot de arty klaar staat en ze laten weten waar je heen gaat zodat ze kunnen helpen.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Meestal rijd ik inderdaad voorop, maar ik heb ook wel eens dat ik vanachter de zwaardere tanks af en toe naar voren schiet om vervolgens weer terug te trekken. En dit dan natuurlijk herhalen. Op die manier probeer ik dan een iets permanentere viewrange-extender te zijn ipv een meestal eenmalige. Dit wil nog wel eens werken omdat die heavies meestal meer oog voor elkaar hebben als ze eenmaal in gevecht zijn dan zo'n lastig snelbewegend lichtere tank die toch niks tegen ze uit kan halen.
Of om een gebouwtje heenrijden om te zorgen dat een enemy bijna niet uit zicht kan verdwijnen. Dan kun je toch meer toegevoegde waarde hebben denk ik dan als je alleen maar voorop loopt te rijden (hoe minder arty hoe eerder ik zo speel). En aangezien je bijna altijd wel mensen hebt die per se in hun eentje vooruit willen stormen is er meestal wel al enig inzicht in wat je tegen gaat komen. Dat is ook een belangrijke taak van een scout, om op die manier op aanvallen te kunnen anticiperen en de heavies op die manier de goede kant op te loodsen.

Zoals je nu misschien wel hebt begrepen hangt veel er ook vanaf wat ik denk dat het beste werkt icm met mijn teamgenoten. Als er daarvan niemand als een gek vooruit gast zal ik al een stuk eerder geneigd zijn om een stuk voor de heavies uit te rijden zodat ze weten wat er verderop is, ook als dit me waarschijnlijk m'n tank kost.

[Voor 10% gewijzigd door crizyz op 02-09-2011 14:59]

Crizyz op Steam

• Rutger Mulder
Probleem is dat de meeste heavies een gelijk of zelfs veel betere view range hebben dan jou scout tankje en je ze dus weinig zal helpen. Dus wil je spotten moet je ervoor rijden. Het mooie dan is dat alle heavies/TDs mooi op jou spots kunnen knallen terwijl de vijand nog niks ziet. En hun willen jou zo snel mogelijk afmaken en schieten dus niet op de rest van je team. En bij de hoge tiers werkt dat prima want hun reload tijden zijn lang, dus als ze missen kun jij mooi nog wat langer door rijden en spotten. En als jij niet als een gek naar voren scheurt, maar op gepaste afstand voor je main attack force blijft hangen knallen zij wel alles voor jou af terwijl jij lekker de vijand bezig houdt en gek maakt.

Ik doe alleen "suicide runs" als er veel arty in beide teams zit, want dan is het op offeren van één light tanks de dood van meerdere arties wel waard. :9

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dan zijn heuveltjes ook erg leuk. Net even met je commander hatch boven het heuveltje uitsteken, seconde is genoeg. Jij heb de vijanden gespot en kans op een hit is minimaal. Truucje paar seconden later herhalen. Gefrusteerde tegenstanders, want de shells vliegen ze om de oren enze kunnen je niet raken, terwijl ze weten dat die shells jouw schuld zijn. En reken maar dat een stuk of 5 kanonslopen jouw tankje zitten te volgen totdat je net een stukje teveel van je tankje laat zien. :9

Anoniem: 218650

Ben nu bezig met de Panther te grinden naar de Panther II. Je wil niet weten wat dat doet met je stats. Wat een drama van een tier 7 medium is dat zeg. Zelfs met de top gun (75/L100) is het niet best.
Voor een medium heeft de Panther een lage mobiliteit (trage acceleratie en draaicirkel) en de accuracy van de topgun laat ook veel te wensen over, laat staan de damage output.

Drama. Rage quit.

• Poekie McPurrr
psychoclown schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:25:

Leuk voor jou dat je zo'n lol beleeft aan 'klappen' maar die avg exp/tijd is van mij waarschijnlijk een stuk hoger door gewoon net uit te spelen en veel damage te doen.
Bedoelde ik ook met m'n heb ik niks aan als arti. Fijn als iemand direct na start rushed naar vijand om te spotten.. nutteloos als ik als arti nog niet eens in positie ben om te vuren op de gespotte vijand.

Le Meow

• x-cessive
Hoera voor mijzelf! 1000-ste potje net achter de rug.
Beste potje ever, 9 kills met mijn jagdpz4 (whitmans medal).
Echt super! Jagdpanther, here I come, nog maar 4k xp.

[Voor 14% gewijzigd door x-cessive op 02-09-2011 23:12]

• Niet online
Mooie KLAP net.

Victory!
Battle: Malinovka Friday,
September 02, 2011 9:37:56 PM
Experience
received: 620
Credits received:
21,037

Battle Achievements: Kay's
Medal II Class, Scout

Vijandelijke arties zaten nog terug te rijden en knutselen. (standaard fout).
Onze arties gingen er meteen vol op na aanlichten.

100e met een speciaal en support randje.

• Niet online
x-cessive schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:12:
Hoera voor mijzelf! 1000-ste potje net achter de rug.
Beste potje ever, 9 kills met mijn jagdpz4 (whitmans medal).
Echt super! Jagdpanther, here I come, nog maar 4k xp.
Gratz, PS ben er weg van voor tijdje, ga me IS4 halen, laat dit weer aan de rest over :P

• Niet online
Al ben ik zelf niet veel beter dan yodelihiti als ik mijn statistieken verhoudingsgewijs naast die van yodelihiti leg:
Stats zeggen geen ene klap.

Zeggen helemaal niks over een speler. Daarom zijn alle topstats in dit spel ook 20 games gasten.
Je maakt 20 accounts aan desnoods. Tot je nr 1 bent in iets met je kennis en vaardigheden.

In een ander spel stond ik wel eens op totale playroll nr 1-11 in de top 100.000. Zo gedaan.

Zegt geen ene klap.

Lief dat je aan me denkt :P

En in dit spel zit er nog de geldfactor. Dat maakt het nog niks zeggender.

Speel ik alleen T29 en convert EXP dan hoef je al die lagere tiers in no time niet te doen. Is geen wiskunde.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 420503 op 03-09-2011 00:18]

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Na veel zweet en tranen, heb ik eindelijk mijn nieuwe JT gun unlocked:

Was een leuk potje. Ons team ging als een razende dood en we stonden al gauw achter met 2 om 8. Uit eindelijk was ik samen met Niftec (maat van me - SPG) als een gek samen gaan werken. En al gauw hadden we samen 9 kills bij elkaar gekregen.

5 Kills waarvan:
SU-100, Lowe, King Tiger, Panther, T-43

6 Damaged:
IS, Panther 2, Jagdtiger, E-75, King Tiger, King Tiger

Detected:
0

Achievements:
Sniper, Confederate

Was in ieder geval het beste potje wat ik ooit gehad heb in een JagdTiger. :+

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

vandaag eindelijk de 120mm geunlocked voor me T34, Dan is die tank ineens een stuk leuker om mee te spelen :) nu nog even 245k xp voor de T30 :(

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Anoniem: 155467

Ik sta bijna op het punt om te moeten kiezen voor Panther of VK3002DB. Heb op dit moment de VK3001H. Dat vierkante ding met een oversized turret. Knalt lekker weg als je eenmaal door de verdediging heen bent gerusht. Maar alles wat mij raakt doet ook damage, geen enkele bounce. De Panther schijnt een (slappe) sniper te zijn en de DB een opgevoerde H met sloped armor. Heeft iemand advies over welke te nemen? Ik wou eerst de E-50 kant op gaan, maar heb geen zin om zinloos te grinden in een Panther. Met de DB kan ik nog steeds kiezen of ik heavy (E-100) of Medium (E-50) neem.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:21
IlIlIlIlIl schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:41:
vandaag eindelijk de 120mm geunlocked voor me T34, Dan is die tank ineens een stuk leuker om mee te spelen :) nu nog even 245k xp voor de T30 :(
Grats! Je hebt nog zat tijd voor de T30, maak je daar geen zorgen om ;)

Geniet voor nu nog maar van de T34 120mm en hoe snel die kan schieten. Denk eraan dat voor elk schot een is4 doet, jij er 2 kan doen. :)

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

patrickos85 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:31:
[...]

Grats! Je hebt nog zat tijd voor de T30, maak je daar geen zorgen om ;)

Geniet voor nu nog maar van de T34 120mm en hoe snel die kan schieten. Denk eraan dat voor elk schot een is4 doet, jij er 2 kan doen. :)
Ja het is nu echt een beest van een tank en een lekker korte reload tijd van net geen 10 seconden is echt super nice. T30 komt inderdaad wel ik zag/hoorde ergens dat de USA tech tree change waarschijnlijk pas in Q1 komt van volgend jaar

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• User
Anoniem: 420503 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:03:
Daarom zijn alle topstats in dit spel ook 20 games gasten.
Ohja?

[Voor 5% gewijzigd door User op 03-09-2011 20:36]

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Had gister een heel leuk potje.

Ik speelde op de map Sandriver, en ik was de enige die een beetje de arty aan het verdedigen was.
Al gauw zag ik een SU-14 dood gaan en daar door wist ik dat er iets in de buurt moest zitten of hij werd gegokt. Dus ik ging rond me kijken en zag een T-54 rijden. Op dat moment zag ik ook achter me tanks onze basis in rijden. Al gauw kon ik de T-54 uitschakelen en ben ik in no-time om gedraaid om de mensen te ondersteunen binnen de basis. Jammer genoeg ging elke tank van ons in enkele seconden dood.

Ik begon direct te schieten, one-shot Lowe, one-shot T40, one-shot KV-3. Op dat moment zat ik op 4 kills en was ik samen met een VK4502P nog levend om een GW Tiger, een Grille en een T95 uit te schakelen. Ik ben via de rotsen naar de enemy base gereden en spotte al gauw de Grille en schoot hem met 1 schot dood. Vervolgens werd onze VK4502P gedood door de GW Tiger en was het ik tegen nog 2. Ik bleef een beetje rotsen plakken tot de GW Tiger zichtbaar was, en ook die kreeg 1 schot en was het einde.

Nu was het nog de T95 waar ik tegen op moest. Ik weet uit ervaring dat een JT nog al wat proberen kan hebben met de frontal armor dus uit voorzorg had ik maar HE geequiped om er zeker er van te zijn hem damage te doen. Ik zag hem zichtbaar, ben wat om gaan draaien vervolgens op hem af gereden. We schoten bijna tegelijkertijd, hij doodde mij, ik doodde hem. :+ Uit eindelijk is het een draw geworden wat best spijtig was! Maar eerste keer dat ik dat mee maak!

Draw: All tanks destroyed! :+

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:19
damn die a-20 is me een rot tank om te gamen voor de t-34.
Geen goede gun en enigste wat je er mee kunt doen is scouten.
B-BRAIN schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:10:
En een draaicirkel van een vrachtwagen, verliest alle snelheid met een bocht.
Nee ik vond het ook geen pretje om die te moeten spelen :)

Overigens net mijn E-50 in de garage gezet, enkel nog de 10,5 erop en hij is 'klaar' :)
Vind nu al wel een lekker tankje!

• wontcachme

wontcachme

Heb nu de KV13 elite met alleen nog de laatste gun te gaan (nog 7k xp). Heb nu de 122mm mini derp gun erop zitten. Maar waar die zoveel schade zou moeten doen schiet ik zelfs een T-28 niet in één keer af. Meestal maar rond de 110xp per schot bij alle soorten tanks :(. Hopelijk straks de 85mm die wat meer voldoet aan de brawlstijl.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

Scouten is ook een rol dat je kan aanleren. Ik heb ondertussen 128+ k XP teveel op mijn elite A-20 door dailies te doen. Veel medium tanks die een te zwakke gun hebben kan je als spotter misbruiken.

[Voor 36% gewijzigd door rapture op 04-09-2011 15:58]

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dus ik ben niet de enige die een grafhekel had aan die tank?
Probeerde nog enigzins nuttig te zijn voor m'n team door ermee te scouten, maar zelfs daarvoor is 'ie ongeschikt. Wel snel maar bij lange na geen Leopard.
Maar om tegen andere tanks te gaan vechten is gewoon geen optie.

Gelukkig maakt die T-34 een hoop goed. :)

• hexta
Ik zat net met iemand van WG in het potje.
Als je hem afschoot en een printscreen maakte kreeg je 250 gold.
Helaas zat hij in mijn team. :(

Vrijdag heb ik een courier neergeschoten, was blackbeard net te snel af zo bleek een seconde later :P

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik ben sinds twee dagen eindelijk kaar met de Pz. IV en zit nu op de VK3601 en die bevalt me tot nu toe heel erg goed. Redelijk gepantserd en ik wordt niet meer ge-oneshot door KV's enzo. Binnekort de Tiger I maar eens proberen :D
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee