[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Oké ik heb nu mijn tiger II eindelijk! :) Welke upgrades raden jullie mij aan die ik als eerste nog zou moeten doen? Ik heb de beste engine en de radio heb ik ook al dankzij mijn tiger. Nu ben ik nog aan het twijfelen wat ik als volgende ga upgraden, de eerste gun of de betere tracks?

Ook vraag ik mij af wat ik mijn crew als extra skill ga leren, ik ken de tiger II nog niet zo goed, heb er juist mijn eerste battle mee gespeeld dus weet niet wat het meeste nut heeft? Ik overweeg om de camo skill te nemen, of is firefighter of repair van meer nu in de tiger II?

EDIT: Heb dus gewoon een volledig nieuwe crew gekocht zodat ik mijn tiger kon houden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door glennvho op 23-08-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
glennvho schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:09:
Oké ik heb nu mijn tiger II eindelijk! :) Welke upgrades raden jullie mij aan die ik als eerste nog zou moeten doen? Ik heb de beste engine en de radio heb ik ook al dankzij mijn tiger. Nu ben ik nog aan het twijfelen wat ik als volgende ga upgraden, de eerste gun of de betere tracks?

Ook vraag ik mij af wat ik mijn crew als extra skill ga leren, ik ken de tiger II nog niet zo goed, heb er juist mijn eerste battle mee gespeeld dus weet niet wat het meeste nut heeft? Ik overweeg om de camo skill te nemen, of is firefighter of repair van meer nu in de tiger II?
Over het algemeen heb je beste tracks nodig om betere gun/engine te kunnen installeren, weet niet hoe dit bij de tiger2 zit maar meestal heb je tracks nodig.
Als heavy zou ik zeggen repair skill eerst trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
tracks > turrent > korte 10.5 > lange 10.5 :) tracks heb je nodig volgens mij voor het extra gewicht.

en idd repairs eerst op je crew.

Gun Rammer, Vertical Stab en Crew Ventilation

[ Voor 29% gewijzigd door Ashrah op 23-08-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Wat ik bij al mijn crewleden die op 100% staan als eerst heb gekozen is de repair skill. Ik vind het zo vervelend om niets te kunnen terwijl je lekker artillery op je dak krijgt omdat je net niet achter een huis staat.

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Blue Boon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:14:
Wat ik bij al mijn crewleden die op 100% staan als eerst heb gekozen is de repair skill. Ik vind het zo vervelend om niets te kunnen terwijl je lekker artillery op je dak krijgt omdat je net niet achter een huis staat.
jij doet de heavy veronderstel ik? bij de duitse TD lijn heeft het weinig zin repair te doen tot en met de jagdpanther. Die zijn meestal oneshot door arty :) dan hebje bitterweinig aan repair.

Ik vind alleen firefighting nutteloos omdat je manuele goed genoeg werkt, als je snel op de toets kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb het al even zitten bekijken, en ik zou wel de korte 10.5 erop kunnen zetten zonder de betere tracks. Dus ben aan het denken om eerst toch de gun te nemen en dan pas de tracks... of neem ik toch beter eerst de tracks?

@ Blue Boon: daarvoor gebruik ik een repair kitje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

x-cessive schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Gun lijkt mij goeie optie, meer damage dus meer xp, gaat het allemaal wat sneller.
agree, ook mijn logica
glennvho schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:17:

en wat doe je als een artyshell je twee tracks afgooit? ééntje fixen en hard bidden :/

[ Voor 50% gewijzigd door Joindry op 23-08-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Ik heb het al even zitten bekijken, en ik zou wel de korte 10.5 erop kunnen zetten zonder de betere tracks. Dus ben aan het denken om eerst toch de gun te nemen en dan pas de tracks... of neem ik toch beter eerst de tracks?

Repairkitje werkt maar 1malig en als iemand je kannon kapot schiet is het wel handig dat deze weer snel werkt...
Gun lijkt mij goeie optie, meer damage dus meer xp, gaat het allemaal wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Repair kit altijd bewaren voor je gun of ammorack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Kaap schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

hangt ervan af of je repair skill hebt of niet, als ik zonder repair skill op een open plek wordt gedetracked en weet dat ik anders arty op m kop krijg dan gebruik ik de kit echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33

skoozie

SCSI

Kaap schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Als mijn ammorack geraakt is valt er weinig meer te repareren, heb dan meer aan een revival-potion

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:10
Q: Can you please tell us the average population on the different servers (peak simultaneous players a day)?

A: Peaks are as follows:
RU - 173k
EU - 41k
US - 17k
Behoorlijke verschillen zeg.
(geen wonder dat Vipeax het zo makkelijk heeft daar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Joindry schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:23:
[...]
en wat doe je als een artyshell je twee tracks afgooit? ééntje fixen en hard bidden :/
Dan gebruik ik mijn 2de repair kitje? :+

Nu neem ik in mijn tiger en löwe altijd 1 repair en 1 medical kit mee, vind ik goed genoeg voor de meeste battles. Maar kun je eigenlijk ook bijvoorbeeld 2 repairkitjes meenemen en die allebei na elkaar gebruiken mocht het nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

Behoorlijke verschillen zeg.
(geen wonder dat Vipeax het zo makkelijk heeft daar ;) )
Geen wonder dat ze de russische tanks niet willen nerfen...

Ik wist niet eens dat ze zoveel computers hadden in Rusland :P
En ik maar denken dat het boeremiekes zijn met een bolletjessjaal op hun kop.

[ Voor 19% gewijzigd door Joindry op 23-08-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Dan ben ik blij dat ik een russische arty speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
glennvho schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Nu neem ik in mijn tiger en löwe altijd 1 repair en 1 medical kit mee, vind ik goed genoeg voor de meeste battles. Maar kun je eigenlijk ook bijvoorbeeld 2 repairkitjes meenemen en die allebei na elkaar gebruiken mocht het nodig zijn?
Nee dat is niet mogelijk (twee dezelfde). Dus ik heb ook gewoon altijd fire extinghuiser, repair kit en med kit.
Bij sommige tanks van de russen kun je die "remove speed governor" overwegen voor tijdelijk wat extra snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

glennvho schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Nee, dat gaat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
(jarig!)
Joindry schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Geen wonder dat ze de russische tanks niet willen nerfen...

Ik wist niet eens dat ze zoveel computers hadden in Rusland :P
En ik maar denken dat het boeremiekes zijn met een bolletjessjaal op hun kop.
Ja, zo leer je wel waarom er bepaalde dingen zijn zoals ze zijn. 173k Russen -> Russische tanks moeten goed zijn. 3/4 van de devjes spelen arty -> arty moet goed zijn :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

redwing schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Ja, zo leer je wel waarom er bepaalde dingen zijn zoals ze zijn. 173k Russen -> Russische tanks moeten goed zijn. 3/4 van de devjes spelen arty -> arty moet goed zijn :+
Eigenlijk een echte democratie, waar de meerderheid hun zin krijgt :)
niet zoals hier waarin ze ons wijsmaken wat de meerderheid wil/zou moeten willen.

Conclusie van vandaag, Rusland is meer democratisch dan België/Nederland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
redwing schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Ben pas maar weer begonnen in mijn sturmpanzer arty om zo mijn frustratie over arty beetje kwijt te raken maar miss is de russische arty dan wel beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51
Of toch even naar de battle statistics kijken waaruit je kunt halen dat de meeste tanks met een > 50% win ratio non-Russische tanks zijn (mede doordat iedere derp speler leest dat de Russiche tanks "OP" zijn en dus die gaan farmen en mega falen zoals 95% van de IS-4s slecht is) en dat stats gewijs het best aardig klopt en dat de nieuwe Duitse tanks het toch wel erg goed doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 23-08-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
x-cessive schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:24:
[...]Gun lijkt mij goeie optie, meer damage dus meer xp, gaat het allemaal wat sneller.
Hmm geen idee tbh, in de Beta heb ik met de 88/71 gespeeld totdat ik de 105/68 erop kon zetten beviel goed.

Korte 10.5 kan werken maar is op range wel veel minder nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Paprika schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:50:
Of toch even naar de battle statistics kijken waaruit je kunt halen dat de meeste tanks met een > 50% win ratio non-Russische tanks zijn (mede doordat iedere derp speler leest dat de Russiche tanks "OP" zijn en dus die gaan farmen en mega falen zoals 95% van de IS-4s slecht is) en dat stats gewijs het best aardig klopt en dat de nieuwe Duitse tanks het toch wel erg goed doen.
Klopt ook, 't is niet voor niets dat we hier de Russen OP vinden en de Russen hun tanks juist UP vinden :+ Uiteindelijk valt het best mee met de balans en kloppen naar mijn idee vooral de arties niet. De rest van de tanks zitten ook wel betere/slechtere tussen maar dat wisselt tussen de verschillende landen (b.v. de KV/KV-3, maar ook de T29)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
T29 is eigenlijk alleen echt goed tegen zijn eigen tier (7) en daar onder. Zodra er een tier 8 tank zoals een Tiger II ofzo het toneel betreed is de T29 echt niet meer bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

Repair kit moet je gebruiken voor de uiterste nood, zelf gebruik ik hem bijna uitsluitend voor een kapotte Gun of Ammorack en repairskill merk je zeker wel, een must op de heavies als je het mij vraagt.
skoozie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:34:
[...]

Als mijn ammorack geraakt is valt er weinig meer te repareren, heb dan meer aan een revival-potion
Het komt bij mij maar zelden voor dat mijn ammorack ontploft maar het is zo ongelooflijk irritant als je al een trage reload hebt en door een kapotte ammorack nog langer duurt voordat je kan vuren. Zeker close range kan het heel erg veel schelen.
Paprika schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:50:
Of toch even naar de battle statistics kijken waaruit je kunt halen dat de meeste tanks met een > 50% win ratio non-Russische tanks zijn (mede doordat iedere derp speler leest dat de Russiche tanks "OP" zijn en dus die gaan farmen en mega falen zoals 95% van de IS-4s slecht is).
Inderdaad, veel nieuwe spelers horen dat de russen zogenaamd OP zijn en falen vervolgens omdat ze gewoon niet kunnen spelen. Aangezien de devs naar win ratio's kijken halen al die noobs de stats van de russen omlaag 8)7

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:53
Weet iemand ook hoe het zit met de credit income?

Ik heb nu met de T25 AT dat ik bij elk potje zelfs de betere gewoon gelijk speel. (geen winst geen verlies)
En met de Tier 9 gun (ammo=€1000) haal ik zelfs 5k+ verlies. Zonder premium spelen is echt niet te doen vanaf tier 7...

Tier 3 tot 5 brengt tenminste nog zo'n 5k-15k winst per potje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Is die korte 10.5 voor de tiger II veel minder accuraat als de 88 gun? Ik speel liever als sniper en vind accuracy dus wel heel belangrijk. Bij de 88 schiet je echt bijna altijd perfect in het midden, gelijk op welke afstand. Tenminste zo was het toch in mijn tiger. :)

Kun je ergens ook de globale stats per tank zien (dan bedoel ik voor alle spelers samen)? Zou wel eens interessant kunnen zijn moest dit mogelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door glennvho op 23-08-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Melodic Metal schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:00:

Ik heb nu met de T25 AT dat ik bij elk potje zelfs de betere gewoon gelijk speel. (geen winst geen verlies)
En met de Tier 9 gun (ammo=€1000) haal ik zelfs 5k+ verlies. Zonder premium spelen is echt niet te doen vanaf tier 7...

Als non-premium speler wordt het idd lastiger winst te halen. Had hetzelfde op mijn KV-3, 122mm is ook 1K credits per schot, uiteindelijk de 107mm maar teruggezet. Die is stuk goedkoper en ook erg goed.
Uiteindelijk moet je wel winst kunnen maken maar het gaat niet zo hard, je zal dus wat tier 6/7 erbij moeten houden om geld binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Melodic Metal schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:00:

Met mijn T29 en T32 heavy tanks (gelijke credit factor) die dezelfde gun hebben wist ik zonder premium overall altijd wel een kleine plus te behalen. Ja sommige games maak je dik verlies terwijl in andere je weer 10-15k wint. Aangezien je ammo nu erg duur is moet je er voor zorgen dat elk schot telt en dus moet je de weakspots van tanks goed kennen. Verder hebben heavy tanks meer repair kosten dan een TD over het algemeen, dus in de T25 AT moet het prima mogelijk zijn om nog winst te maken zonder premium. Alleen je moet er niet veel van verwachten. Je T25 AT zal te weinig inkomen genereren om de T28 aanschaf te financieren.

Ik heb mijn tier 10 heavy ook zonder premium gehaald, je moet er gewoon wat credit farm tankjes naast hebben. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger Mulder op 23-08-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:53
Dat wordt dus gewoon weer een KV aanschaffen en een T34 etc. :)
KV had voor mij tot nu toe nog de beste credit income en de derp gun verveeld nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Melodic Metal schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:19:
Dat wordt dus gewoon weer een KV aanschaffen en een T34 etc. :)
KV had voor mij tot nu toe nog de beste credit income en de derp gun verveeld nooit :D
Voor de nieuwe tree change is het sowieso handig om KV en eventueel KV-3 te hebben, krijg je de KV-2 en T-150 gratis bij straks met 100% crew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Echter kan dat nog wel even duren net als de USA tree change maar inderdaad al wel handig om in je garage te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
psychoclown schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:22:
Echter kan dat nog wel even duren net als de USA tree change maar inderdaad al wel handig om in je garage te hebben ;)
Mee eens, maar als je ze toch een keer moet hebben dan kan dat maar beter nu:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:57:
T29 is eigenlijk alleen echt goed tegen zijn eigen tier (7) en daar onder. Zodra er een tier 8 tank zoals een Tiger II ofzo het toneel betreed is de T29 echt niet meer bijzonder.
Ik heb anders nooit problemen gehad met een Tiger II, en het lijkt me nogal logisch dat je hem met zijn eigen tier vergelijkt. Een KV is ook overpowered in zijn klasse alleen als je hem vergelijkt met een tier 6 is het ook maar een normaal tankje met weinig armor en een groot kanon.

Is het nu trouwens al bevestigd dat de IS-4 pas begin 2012 aangepast gaat worden ? En is er al wat bekend wanneer de T30/T34 aangepast gaan worden (vooral of dit voor/na de IS-4 is ?)

[ Voor 13% gewijzigd door redwing op 23-08-2011 16:35 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
redwing schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:34:
[...]

Ik heb anders nooit problemen gehad met een Tiger II, en het lijkt me nogal logisch dat je hem met zijn eigen tier vergelijkt. Een KV is ook overpowered in zijn klasse alleen als je hem vergelijkt met een tier 6 is het ook maar een normaal tankje met weinig armor en een groot kanon.

Is het nu trouwens al bevestigd dat de IS-4 pas begin 2012 aangepast gaat worden ? En is er al wat bekend wanneer de T30/T34 aangepast gaan worden (vooral of dit voor/na de IS-4 is ?)
De KV zal tier 6 tanks nog steeds consequent penetraten. Zelfs tier 7 nog.

De T29 daarintegen niet. Zoals bijvoorbeeld vs de Tiger II zal jij hem van voren alleen maar goed kunnen penetraten op zijn lower hull, de rest van het armor is gegarandeerd een bounce. Door terrain etc kun je niet altijd op de lower hull schieten en dan ben je al de lul. En als je tegen een goede speler speelt zal deze zijn front armor onder een angle zetten en dan zal je zelfs nog regelmatig bouncen op zijn lower hull.
De 105mm met 198mm penetration is in tier 7 wat overpowered omdat je dan zonder echt goed te aimen de meeste tanks kan penetraten, maar vs tier 8 en hoger is 198mm pen echt onder de maat.

http://overlord-wot.blogs...m24-chaffee.html#comments
Q: why overlord always skip the t34 - m103 questions?

A: There is a chance that M103 & T110 will be added by the end of this year. That's the most accurate timeline I can give.

August 11, 2011 5:14 PM
Q1:When will IS-4 be changed as tier X?
Q2:You said that Object 252(IS-6) will be tier 8 premium? It will come with IS-4 change or earlyer because it is a tier 8 premium now? O_O
Please answer :)

A1: Not soon, might even happen at the beginning of 2012.
A2: Approx the same time.

August 10, 2011 3:36 PM

[ Voor 19% gewijzigd door Rutger Mulder op 23-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Nee dat is niet mogelijk (twee dezelfde). Dus ik heb ook gewoon altijd fire extinghuiser, repair kit en med kit.
Bij sommige tanks van de russen kun je die "remove speed governor" overwegen voor tijdelijk wat extra snelheid.
En die remove speed governor is zoooo lekker. Ik heb pas een keer of drie gehad dat het schade deed aan mijn motor. Ik vind dat de beste consumable. Zelfs een T-43 veranderd in een racewagen (zal wel het placebo effect zijn, maar goed)
Gebruik voor al mijn tanks rep, med en fire extinghuiser. Het heeft mij heel vaak gered in benarde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

De KV zal tier 6 tanks nog steeds consequent penetraten. Zelfs tier 7 nog.

De T29 daarintegen niet. Zoals bijvoorbeeld vs de Tiger II zal jij hem van voren alleen maar goed kunnen penetraten op zijn lower hull, de rest van het armor is gegarandeerd een bounce. Door terrain etc kun je niet altijd op de lower hull schieten en dan ben je al de lul. En als je tegen een goede speler speelt zal deze zijn front armor onder een angle zetten en dan zal je zelfs nog regelmatig bouncen op zijn lower hull.
Ik heb ze allebei veel gespeeld, beide met zo'n 300 battles en een KV kan inderdaad schade doen aan de meeste tier 7's maar bij 1 tegenschot is ie dan ook dood. Een T29 zal een tier8/9 moeilijker beschadigen maar er zijn dan wel meer schoten nodig om hem kapot te krijgen (laat staan dat zijn turret regelmatig schoten bounced). Al met al kun je zowel met een KV als een T29 2 tiers hoger nog best wat betekenen.
Oftewel alles komt ergens Q1 volgend jaar (als we geluk hebben). Die uitspraken van -als je geluk hebt- komt er toch op neer dat we dat niet hebben en dat het later komt ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Trouwens net ook nog een code voor 2500 gold en een M3 Stuart premium tankje (normaal niet te koop) gewonnen op een website. Alleen werkt de code niet, denk dat het een US code is. Hoop dat de support hem ff manual op m'n account bij zet. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

En die remove speed governor is zoooo lekker. Ik heb pas een keer of drie gehad dat het schade deed aan mijn motor. Ik vind dat de beste consumable. Zelfs een T-43 veranderd in een racewagen (zal wel het placebo effect zijn, maar goed)
Gebruik voor al mijn tanks rep, med en fire extinghuiser. Het heeft mij heel vaak gered in benarde situaties.
Ik las trouwens laatst ook een post van iemand op de official forums dat de engine damage die je door die "consumable" (je verbruikt hem niet) op loopt niet to repair costs leiden na de battle. Dus als je met dat ding aan rond gereden hebt en de hele battle geen damage op loopt zal je repair bill nul zijn.

Eigenlijk een geheime boost voor de russen. De speed governor geeft +10% engine power terwijl een 100-Octane Gasoline maar 5% oplevert en ook nog eens verbruikt wordt. Als je wilt kan je ze ook beide gebruiken.

Enige nadeel is dat je dan je Fire Extinghuiser (meest logisch) zal moeten op offeren. Maar zo vaak vlieg je toch niet in de fik.

[ Voor 9% gewijzigd door Rutger Mulder op 23-08-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:28:
[...]

Ik heb ze allebei veel gespeeld, beide met zo'n 300 battles en een KV kan inderdaad schade doen aan de meeste tier 7's maar bij 1 tegenschot is ie dan ook dood. Een T29 zal een tier8/9 moeilijker beschadigen maar er zijn dan wel meer schoten nodig om hem kapot te krijgen (laat staan dat zijn turret regelmatig schoten bounced). Al met al kun je zowel met een KV als een T29 2 tiers hoger nog best wat betekenen.
In de beta tijd heb ik met veel plezier in de KV (met koffiepot en 107mm) rondgereden en geheel elite gemaakt. Dat zegt wel iets over de tank en hoe veelzijdig (gek genoeg) hij is. De grind naar de S-51 was zeer vermakelijk (127k xp in een tier 5 tank!)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 20:07 . Reden: het was zelfs meer xp! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

wontcachme

You catch me? No you wont

Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:31:
Ik las trouwens laatst ook een post van iemand op de official forums dat de engine damage die je door die "consumable" (je verbruikt hem niet) op loopt niet to repair costs leiden na de battle. Dus als je met dat ding aan rond gereden hebt en de hele battle geen damage op loopt zal je repair bill nul zijn.
Nope. Laatst een clanwar waar we allemaal wegreden en gelijk de governer aan deden. Twee seconden later deden hun quiten en dus 0,0 damage opgelopen/gedaan maar wel een repair van 6k credits.

@below: FIRST :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:31:Ik las trouwens laatst ook een post van iemand op de official forums dat de engine damage die je door die "consumable" (je verbruikt hem niet) op loopt niet to repair costs leiden na de battle. Dus als je met dat ding aan rond gereden hebt en de hele battle geen damage op loopt zal je repair bill nul zijn.

Eigenlijk een geheime boost voor de russen. De speed governor geeft +10% engine power terwijl een 100-Octane Gasoline maar 5% oplevert en ook nog eens verbruikt wordt. Als je wilt kan je ze ook beide gebruiken.

Enige nadeel is dat je dan je Fire Extinghuiser (meest logisch) zal moeten op offeren. Maar zo vaak vlieg je toch niet in de fik.
Uhm de speed governor geeft wel degelijk engine damage, onze IS-7's in de clanwar hadden bij een game waarbij de hostiles zichzelf meteen opbliezen aan het begin (dus zonder schot gelost te hebben) per stuk toch 3.6k repairs na het aanzetten van de speed governor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Joindry schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

jij doet de heavy veronderstel ik? bij de duitse TD lijn heeft het weinig zin repair te doen tot en met de jagdpanther. Die zijn meestal oneshot door arty :) dan hebje bitterweinig aan repair.

Ik vind alleen firefighting nutteloos omdat je manuele goed genoeg werkt, als je snel op de toets kan duwen.
Ik speel mediums, en dus heeft camouflage weinig zin. Voor mijn TD lijn ga ik wel beginnen met camouflage, maar die zitten nog op 90%.

Ik heb trouwens nog nooit consumables gebruikt, maar als ik jullie verhalen zo hoor moet ik daar toch maar eens aan gaan beginnen.

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Op mijn T-54 heb ik 100% repair en 68% camo. Camo is nuttig om het stealthy te maken tijdens het scouten. Je kan verder, dieper in vijandelijk territorium penetreren zonder gespot te worden, terwijl onze arties een feestje aan het bouwen zijn. Het gebeurt regelmatig dat heavies op 150 m afstand meermaals door mij geraakt worden, nog altijd niet door hebben dat ik daar zonder struiken aan het rijden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Blue Boon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Ik speel mediums, en dus heeft camouflage weinig zin. Voor mijn TD lijn ga ik wel beginnen met camouflage, maar die zitten nog op 90%.

Ik heb trouwens nog nooit consumables gebruikt, maar als ik jullie verhalen zo hoor moet ik daar toch maar eens aan gaan beginnen.
Mediums hebben vaak nog best goede camouflage, dus camo skill heeft zeker wel zin. Maar Repair is belangrijker omdat je nooit lang still wilt staan met kapotte tracks.

Verder gewoon die 3000 credits consumables meenemen. Je kan altijd nog zelf beslissen of je ze gebruikt of niet. Soms als je tank bijna dood is of als je toch bijna zeker weet dat je zo gekilled wordt gebruik je ze gewoon niet. Maar soms kunnen ze ook je leven redden. Bijvoorbeeld als je tracks er af liggen en je weet dat arty oid op je zal gaan schieten is z'n instant track repair wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tracks repair ik niet. Repair en healing gebruik ik als mijn gun niet meer accuraat kan schieten, als het herladen idioot lang duurt of als de tank plotseling merkbaar trager dan een Maus gaat.

Brandblussen doe ik als het survivable is, niet als een Löwe helemaal klaar staat om mij met het volgende schot volledig af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik maakte ook nooit gebruik van die consumables omdat ik het niet nodig vond maar sinds enkele dagen heb ik ze toch op al mijn meestgebruikte tanks gezet, en moet zeggen het heeft mij inderdaad al enkele keren het leven gered. Zeker op de lowe is het handig om een repair kitje in voorraad te hebben voor als je detracked raakt (wat vrij snel gebeurt jammer genoeg :( ), soms kan het echt het verschil maken van snel weg te kunnen komen. Maar zoals hierboven al enkele keren gezegd moet je zelf goed weten wanneer het nuttig kan zijn om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Na heel veel tobben heb ik de Jagdtiger gekocht, moet zeggen dat ik hem enig zins wel tof vind, maar aan de andere kant bounced hij toch minder dan hij zou moeten. En hij is erg traag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Mja JT is gebouwd op een Tiger II hull, dus die heeft ook dezelfde weakspots daar (lower front hull).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Rutger Mulder schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:54:
Mja JT is gebouwd op een Tiger II hull, dus die heeft ook dezelfde weakspots daar (lower front hull).
Mja moet er toch even flink aan wennen, ga binnenkort maar weer flink verder met mijn Ferdi en dan kijken ofk daar ook nog een ton op kan krijgen aan XP. En dan ruil ik de Ferdi om voor de nieuwe Jagdpanzer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Net met men JagdPz4 Steel Wall en Billotte's Medal gehaald met nog 5HP over terwijl ik ver van hoog geranked was in de match.

Moet wel zeggen dat de guns van de JagdPz4 om te huilen zijn. Word bijna continu ingedeeld met KV-3's IS-x, Tigers etc en kan nauwelijks iets doen (3-8% max on hit) naast de eindeloze reeks van "that bounced..." :/

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

-AzErTy- schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 01:07:
Net met men JagdPz4 Steel Wall en Billotte's Medal gehaald met nog 5HP over terwijl ik ver van hoog geranked was in de match.

Moet wel zeggen dat de guns van de JagdPz4 om te huilen zijn. Word bijna continu ingedeeld met KV-3's IS-x, Tigers etc en kan nauwelijks iets doen (3-8% max on hit) naast de eindeloze reeks van "that bounced..." :/
Je weet dat zowel de JPZ4 en KV-3 beide T6 zijn? ook wordt een TD vaker bij hogere tiers gezet, meestal is dat wel fijn omdat je dan meer xp kan krijgen en je door je hoge pen/dmg je toch nog meestal goed mee kan komen. ik vind het ook nooit vervelend om met mn T7 TD te platoonen met T8, maar ik heb dan wel de beste gun op mn SU-152.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Je bent TD dus de matchmaker telt je als hoger. Jpanzer 4 is tier 6 en dan wordt je als tier 7 ingeschaald. IS, IS-3, Tiger en Tiger 2 zijn dus gewoon gebruikelijke tegenstanders.

Maar goed, mijn mening blijft dat tank destroyers niet in dit spel thuishoren vanwege het doodsimpele feit dat de game mechanics een te grote restrictie op deze class leggen, denk hierbij aan viewrange, spottingrange en map grootte, waardoor TD's gewoon totaal niet goed uit de verf komen.

Resultaat is dat heel veel spelers van een koude kermis thuiskomen nadat ze dachten de snipert uit te gaan hangen en tanks te gaan destroyen. Vervolgens krijgen ze het deksel nog eens op de neus als ze erachter komen dat hun geliefde TD door heel veel serieuze clan wars clans om alle bovenstaande redenen thuisgelaten worden. Die T30/E-100/Maus/IS-7 heeft dan wel minder alpha damage maar hij is niet hulpeloos als er opeens een tank tegen zijn zijkant aanstaat, kan wat klappen hebben en kan ingezet worden daar waar andere tanks uitgevallen zijn. Flexibiliteit wint het dus van alpha damage.

Implementeer liever niets dan half denk ik persoonlijk dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34

Ow SO TRUE. StugIII dan nog liever!

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Met de Jgdpz IV moet je het echt hebben van je cammo. Je bent heel zwak tov van andere T6-T7, maar je gun is niet zó slecht. Maar de zijkanten van tanks raken geeft natuurlijk veel beter kansen op damage. Ik speelde er heel graag mee.
Maar idd front van een IS-3 penetreren is niet echt te doen. Zoals ik zeg je cammo gebruiken en weten wanneer je je gewoon moet terugtrekken zonder gespot te worden. enige wat ik dan nog vaak deed was HE shells spammen van achteruit een groepje, loop beschadigen, turret vastzetten, gunners killen. Niet de meeste XP, wel ongelofelijk handig voor de rest van het team.

@kaap, als er één ding irritant is als TD in dit spel is het idd wel klemgereden worden door een medium in de zij en dan niet eens kunnen draaien. Dan denk ik toch ook weer even, wat een rotspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Joindry schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:20:
@kaap, als er één ding irritant is als TD in dit spel is het idd wel klemgereden worden door een medium in de zij en dan niet eens kunnen draaien. Dan denk ik toch ook weer even, wat een rotspel.
Als medium bestuurder vind ik dat toch een van de leukste momenten. Om met je kleine medium een tier 9 TD vast te zetten en gewoon lekker shells in zijn zijkant te prikken. Maar daar staat tegenover dat ze soms met 1 schot 80% HP afsnoepen terwijl ze onzichtbaar blijven.

De achterkant opzoeken en constant meedraaien is trouwens ook een leuk alternatief :Y)

Maar ik heb een haat-liefde relatie met TD's en arty. Het ene moment frustreer ik de vijand door bovenstaand te doen, het andere moment probeer ik vijanden te spotten zodat de TD's kunnen snipen en de arty death-from-above kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Joindry schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:20:
Toen ik mijn T-54 nog had/speelde ging ik sommige potjes echt express achter de TD's aan. Niet engagen ofzo en gewoon opeens naast hem staan, public message "hello TD" zeggen en hem proberen eerst in de brand te zetten en af te maken.

Zo sneu voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Appel schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:28:
[...]

Als medium bestuurder vind ik dat toch een van de leukste momenten. Om met je kleine medium een tier 9 TD vast te zetten en gewoon lekker shells in zijn zijkant te prikken. Maar daar staat tegenover dat ze soms met 1 schot 80% HP afsnoepen terwijl ze onzichtbaar blijven.

De achterkant opzoeken en constant meedraaien is trouwens ook een leuk alternatief :Y)

Maar ik heb een haat-liefde relatie met TD's en arty. Het ene moment frustreer ik de vijand door bovenstaand te doen, het andere moment probeer ik vijanden te spotten zodat de TD's kunnen snipen en de arty death-from-above kan spelen.
Probeer als ik een TD vind die mij niet opblaast mijn voorkant tegen zijn achterkant te zetten en dan : "R R cruiscontrol vol open)" en blijven prikken met die proppenschieter

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Kaap schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

Toen ik mijn T-54 nog had/speelde ging ik sommige potjes echt express achter de TD's aan. Niet engagen ofzo en gewoon opeens naast hem staan, public message "hello TD" zeggen en hem proberen eerst in de brand te zetten en af te maken.

Zo sneu voor ze...
Dus dat was jij :(
pestkop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepmans
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 19:31
-AzErTy- schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 01:07:Moet wel zeggen dat de guns van de JagdPz4 om te huilen zijn. Word bijna continu ingedeeld met KV-3's IS-x, Tigers etc en kan nauwelijks iets doen (3-8% max on hit) naast de eindeloze reeks van "that bounced..." :/
Ben anders wel te spreken over het verschil in extra dmg wat de beste gun van de JagdPz4 geeft, tegen een nauwelijks merkbaar inleveren van accuracy. Gisteren voor het eerste deze gun geprobeerd en gelijk een goede pot die 33K opleverde. Stond qua tier ongeveer halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Klepmans schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:38:
[...]

Ben anders wel te spreken over het verschil in extra dmg wat de beste gun van de JagdPz4 geeft, tegen een nauwelijks merkbaar inleveren van accuracy. Gisteren voor het eerste deze gun geprobeerd en gelijk een goede pot die 33K opleverde. Stond qua tier ongeveer halverwege.
Speel ook al een tijdje de jagdpz4 en het is beste lekkere TD. Beste gun geeft best wel wat damage, zwak punt is zijn armor maar daarentegen is hij wel weer lekker snel. Dus als je top tier bent kan je na beetje campen wel lekker mee om het potje af te maken:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

TD's zijn ontstaan door tanks zodanig ver te upgunnen, dat de turret eraf moest. Het was dus noodoplossing totdat de turrets voldoende ruim werden om de grotere guns erin te plaatsen.

"Destroyen" is eerder "Panzer III's en IV's konden niet door de T-34's schieten en om dat probleem op te lossen werden StuG's met 7,5 cm L/48 ingezet." of "De 76 mm gun van de T-34 was niet genoeg en de 85 mm gun van een SU-85 kan meer". Maar deze TD's kunnen achterhaald worden als de Panzer IV's plotseling 7,5 cm L/48 gun dragen en de T-34-85 kwam uit.

TD's zijn prachtig als je op 300 tot 400 m afstand zit te snipen. Dichter dan 300 m wordt je gespot en verder dan 400 m zakt in de accuratie in elkaar. Je bent van de spotters afhankelijk. Je team moet weten vanwaar de vuursteun komt zodat ze niet jouw line-of-sight naar de vijand blokkeert. Ze moeten niet achter gebouwen/rotsen hun afzonderlijk gevecht uitvechten zonder gebruik van vuursteun te maken.

TD's hebben teveel afhankelijkheden en zijn te gespecialiseerd zodat ze niet universeel inzetbaar zijn, vandaar dat die dingen in snelbewegende clanwars niet ingezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
rapture schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:05:
TD's hebben teveel afhankelijkheden en zijn te gespecialiseerd zodat ze niet universeel inzetbaar zijn, vandaar dat die dingen in snelbewegende clanwars niet ingezet worden.
Maar je kunt wel verwachten dat wanneer clans een hoger niveau weten te behalen je juist weer meer specialistische tanks zult zien waarom heen de clan een specifieke strategie heeft ontwikkeld. Juist om zich te onderscheiden qua krachten van de eenheidsworst. Helaas zijn er voor TD's dan wel eerst T10 TD's nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

ZenTex

Doet maar wat.

Dan nog hebben TD's te weinig pluspunten om de overduidelijke minpunten te compenseren.

In de grind naar de hogere tiers hebben ze betere camo values en een betere gun. Daartegenover staat dat ze hoger worden ingeschaald en vanwege het gemis van een turret niet echt breed inzetbaar zijn.
In de hoogste tiers vallen de camo en gun voordelen gewoon weg, dan blijft er weinig meer over. Er is gewoon niets wat een tank met koepel niet kan dat een TD wel kan. Misschien ooit in defensive battles al high tier TD's wat betere camo values krijgen.
T10 TD's? Is er ooit toegezegd dat die er evt ooit komen?

Af en toe lees ik trouwens in arty threads als tegenargument dat TD's unfair zijn vanwege hun camo en sterke gun. Dat vindt ik nou weer het domste argument dat er bestaat. Nooit problemen gehad met TD's.
Ja, in tier 3 battles met een hetzer die nauwelijks te penetraten is. goede camo heeft en die moeilijk klem te rijden is. Maar na 20 battles is dat probleem weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Klepmans schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:38:
[...]

Ik ben na wat testen terug overgeschakeld op de 75mm L70. De betere ROF en accuracy (vooral over heel lange afstand) icbm met net iets betere penetratie doen het hem voor mij. Bovendien is de ammo voor de 75mm echt dirt en dirt cheap 109 en 98 voor HE vs 252 credits.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
TDs worden helemaal niet hoger ingeschaald. Voor de TDs en Mediums ligt de max tier waar ze tegen kunnen komen één tier lager dan voor een heavy uit dezelfde tier.

Verder is de camo van TDs prima, ook in de hoge tiers.

Het enige probleem van TDs is dat ze redelijk statisch zijn en hun camo verliezen als ze gaan rond rijden. Tanks met turrets zijn gewoon flexibeler en worden daarom door de clans gekozen. En omdat een tier 10 heavy gewoon meer hp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Klopt niet Rutger, volgens Overlord worden TD's ingeschaald als Level +1 en Arty als Level +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Ashrah schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:49:
Klopt niet Rutger, volgens Overlord worden TD's ingeschaald als Level +1 en Arty als Level +2
Volgens de matchmaking tabel klopt wat Rutger zegt, maar in battles heb ik wel het idee dat TD's hoger worden ingeschaald. Welke nu echt waar is weet ik zo ook niet :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Dus dat verklaard waarom ik maar 5-10% damage doe met mijn SU-26 als ik de wat lagere guns gebruik. Wat overigens nu wel anders is sinds ik de 122 mm Howitzer mod. 1930 erop heb gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
In the battles of the top levels (level 10 with participation of HT10) can end up the following tanks
LT4
MT6+
HT6+
TD5+
SPG5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:29
Toch kan ik met een tier 8 SPG in een match komen waarbij de hoogste tank tier 9 is. Het is niet zo dat hij áltijd als tier 10 wordt ingeschaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
'k Heb het even gecheckt, maar er is dus inderdaad geen enkele TD5 gun die door een HT10 armor heen komt. En dan blijven ze volhouden dat matchmaking in orde is. :X
Toch kan ik met een tier 8 SPG in een match komen waarbij de hoogste tank tier 9 is. Het is niet zo dat hij áltijd als tier 10 wordt ingeschaald.
Eh, jij bent dan de tier 10 (8+2) en de rest is lager. Kan gebeuren.

[ Voor 42% gewijzigd door MSalters op 24-08-2011 14:30 ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Ook als de tegenpartij geen tier 8 SPG heeft? Het gebeurt best wel eens dat ik de enige tier 8 SPG ben en dat ik tegenover een tier 7+6 arty sta bijvoorbeeld.
Dan zou ons team een tier 10 hebben (8+2) en de tegenpartij niet hoger dan tier 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
MSalters schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:29:
'k Heb het even gecheckt, maar er is dus inderdaad geen enkele TD5 gun die door een HT10 armor heen komt. En dan blijven ze volhouden dat matchmaking in orde is. :X

[...]

Eh, jij bent dan de tier 10 (8+2) en de rest is lager. Kan gebeuren.
Maar dan heb je front armor gechecked? Neem aan dat een TD tier 5 wel gewoon een H1 tier 10 op de flank of de achterkant kan penetraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Waar komt die lijst vandaan ? Ik kan de matchmaking table van 6.6 niet vinden, maar volgens die van 6.5 is het volgens mij :
LT 4
SPG 4+
HT 5+
TD 6+
MT 6+
Maar het probleem met deze lijstjes is dat die alleen aangeven wat tegen elkaar kan spelen, niet hoe de matchmaking de balans bepaald. Als die b.v. de voorkeur geeft voor een lagere TD met hogere andere tanks dan zie je dit niet in zo'n chart terug.
MSalters schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:29:
Volgens de tabel die ik hier voor mijn neus heb (6.5) kan een TD5 maximaal een HT8 tegen komen. Ik neem aan dat ze het niet al te veel hebben aangepast bij de laatste patch.

[ Voor 29% gewijzigd door redwing op 24-08-2011 14:38 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
redwing schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:35:
[...]
Maar het probleem met deze lijstjes is dat die alleen aangeven wat tegen elkaar kan spelen, niet hoe de matchmaking de balans bepaald. Als die b.v. de voorkeur geeft voor een lagere TD met hogere andere tanks dan zie je dit niet in zo'n chart terug.
Matchmaking is vaak nog wel een probleem. Ga ik met mijn tankje de queue in, krijgt mijn team 1 HT, andere team 4! Dat potjes wonnen we puur omdat we zoveel TD's hadden. Ik hoef er niet aan te denken wat er zou gebeuren als we die niet hadden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door ItMeAedri op 24-08-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Zhalix schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:37:
[...]
Matchmaking is vaak nog wel een probleem. Ga ik met mijn tankje de queue in, krijgt mijn team 1 HT, andere team 4! Dat potjes wonnen we puur omdat we zoveel TD's hadden. Ik hoef er niet aan te denken wat er zou gebeuren als we die niet hadden. :P
Ik zeg ook niet dat matchmaking klopt, in tegendeel er klopt geen ene bal van ;)

Zo had ik laatst in Westfield een potje waarbij de tegenstander 6 hoge tier mediums had en ik als panther II de enige aan onze kant. Aangezien daar de mediums + heavies + arties op aparte plekken spawnen en zij slim genoeg om gelijk door het midden te rushen konden ze daar mij + alle arties zonder problemen neer knallen (heavies kunnen met geen mogelijkheid op tijd daar beneden zijn). Dan kan het wel zijn dat het wat punten aantal klopt, maar dat zijn potjes die je gewoon niet kunt winnen. Net als dat het in verschillende andere mappen andersom het geval zou zijn geweest (dus dat die 5 extra heavies die wij hadden zonder problemen hadden gewonnen)

Maar het enige dat ik wil zeggen is dat die matchmaking tabel heel weinig zegt over hoe de echte matchmaking wordt gedaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Matchmaking doet af en toe ook aan practical jokes volgens mij. Heb al eens een potje gehad waarbij er in ons team 4 tanks geen TD waren, andere team had 4 TD. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

crizyz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:47:
Matchmaking doet af en toe ook aan practical jokes volgens mij. Heb al eens een potje gehad waarbij er in ons team 4 tanks geen TD waren, andere team had 4 TD. 8)7
hoevaak zie je niet in team A 4 lowes in team B 4x een ander type tank.
Mix ze dan, is mijn idee...

[ Voor 4% gewijzigd door skoozie op 24-08-2011 14:59 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

skoozie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

hoevaak zie je niet in team A 4 lowes in team B 4x een ander type tank.
Mix ze dan, is mijn idee...
:Y

4 loewes vs vier KT's

Ik zou het toch ook graag eens zien, de complete matchmaking-vergelijking
x-cessive schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

Maar dan heb je front armor gechecked? Neem aan dat een TD tier 5 wel gewoon een H1 tier 10 op de flank of de achterkant kan penetraten.
Een StugIII kan een maus in ieder geval niks doen. niet langs achter, niet langszij. En al zeker niet van op afstand.

[ Voor 30% gewijzigd door Joindry op 24-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Joindry schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:59:
[...]
Een StugIII kan een maus in ieder geval niks doen. niet langs achter, niet langszij. En al zeker niet van op afstand.
Dan praat je ook over de meest zwaar bepantserde tier 10 die er is. Mijn IS-7 dingt daar nog wel eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Och, ik wordt nooit zo bang van Lowe's...

In mijn ervaring zijn het vaak toch ook wel onervaren spelers die voor wat gold ineens een zware tank willen rijden zonder er voor te grinden, dat blijkt wel uit het gebrek aan skills over het algemeen.

Lowe noobs is een kreet die vaak langskomt tijdens matches! (Ik roep dat soort onzin niet natuurlijk :) )

Even heel iets anders:

Er zit zoveel verschil in de accuratesse van mijn arty in verschillende potjes dat het geen toeval meer kan zijn.
Sommige matches schiet je zo vaak buiten de circle dat je van frustratie in je bureau gaat bijten.
Andere matches ben je ineens Reaper en heb je het gevoel dat je echt "God's Finger" bent...
You... die! Next one... die!

Is dat jullie ook wel eens opgevallen?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
A-Tray schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:10:

Er zit zoveel verschil in de accuratesse van mijn arty in verschillende potjes dat het geen toeval meer kan zijn.
Sommige matches schiet je zo vaak buiten de circle dat je van frustratie in je bureau gaat bijten.
Andere matches ben je ineens Reaper en heb je het gevoel dat je echt "God's Finger" bent...

Haha sow true met arty. Soms met mijn hummel, bam, raak, reload, bam, raak, reload etc. Soms, bam, mis, bam, mis, bam, mis. bam, that was close, ARGH. Maar ja is randmness oid?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Even heel iets anders:

.... so true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

[...]
Met mijn SU-5 had ik er ok erg last van dat je het ene potje alleen maar "That was close" hoorde, en het volgende potje was je topgun.

Wel heb ik gemerkt dat afstand veel scheelt. Hoe dichterbij je schiet hoe kleiner je circle en hoemeer je daardoor raakt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Och, ik wordt nooit zo bang van Lowe's...

In mijn ervaring zijn het vaak toch ook wel onervaren spelers die voor wat gold ineens een zware tank willen rijden zonder er voor te grinden, dat blijkt wel uit het gebrek aan skills over het algemeen.

Lowe noobs is een kreet die vaak langskomt tijdens matches! (Ik roep dat soort onzin niet natuurlijk :) )
Moet zeggen dat ik vind dat dat best meevalt, veelal zijn mensen in Löwes, hoge tier spelers die snel wat credits willen binnenhalen. Een goed gespeelde Löwe is echt wel gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Kaap schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Dan praat je ook over de meest zwaar bepantserde tier 10 die er is. Mijn IS-7 dingt daar nog wel eens op.
En al helemaal wanneer je niet helemaal uitgericht bent nog. Dan ding je echt vaak. En er doorheen komen is helemaal beroerd wanneer de Maus bestuurder een beetje schuin staat. Dan is het onderhand onmogelijk. Geen idee hoe het met premium ammo is (maus schieten die schuin staat), maar met normale ammo schakel ik snel over op HE.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Löwe ach de ene keer wel de andere keer niet voor mij is het de zilvermachine. Dat gaat behoorlijk snel en ik wilde mij niet specialiseren dus heb verscheidene verschillende tanks. Waarschijnlijk had ik wel 1 of 2 T9 en 110 tanks kunnen hebben als ik dat had gewild. Nu heb ik behalve de Löwe een stuk 8 misschien wel 9 T5 t/m T7 tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
wontcachme schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:28:
[...]

En al helemaal wanneer je niet helemaal uitgericht bent nog. Dan ding je echt vaak. En er doorheen komen is helemaal beroerd wanneer de Maus bestuurder een beetje schuin staat. Dan is het onderhand onmogelijk. Geen idee hoe het met premium ammo is (maus schieten die schuin staat), maar met normale ammo schakel ik snel over op HE.
Als ze schuin gaan staan maakt het niet uit of ik met mijn premium shells ga schieten of met mijn luchtbuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:28:
Löwe ach de ene keer wel de andere keer niet voor mij is het de zilvermachine. Dat gaat behoorlijk snel en ik wilde mij niet specialiseren dus heb verscheidene verschillende tanks. Waarschijnlijk had ik wel 1 of 2 T9 en 110 tanks kunnen hebben als ik dat had gewild. Nu heb ik behalve de Löwe een stuk 8 misschien wel 9 T5 t/m T7 tanks
Deed ik eerst ook, tot ik besloot Clan Wars te willen spelen. Nu probeer ik me te focussen op één tree elke keer. Eerst de USA Mediums gedaan, daarna de Russische Heavies en nu de Amerikaanse Heavies. Ik probeer ook een beetje te kijken naar de WoT plannen qua trees. Zo heb ik eerst de russen gedaan omdat de IS4 T10 zou worden. Door die nu al te behalen heb ik straks 2 T10 tanks voor de grind van één. De Amerikanen nu omdat de T30 en T34 veranderen gaan ooit (T34 wordt premium (zoals de Lowe), T30 wordt T9 TD en de T30 zal vervangen worden door een andere T10 tank in de heavy tree). Dus straks heb ik gelijk weer een cashcow, een hoge TD en T10 tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Op het officiële forum hebben de devs enkele vragen beantwoord van spelers, hier de link naar het topic, er staan echt enkele interessante vragen tussen vind ik.

Deze vind ik wel leuk:
- Any updates on larger maps (much larger) and 30v30 battles?

Active work over larger maps is in progress. 30v30 battle modes will be added concurrently with the maps implementation.
Ik vraag mij toch af hoe dit zal spelen en of de performance nog een beetje goed zal zijn op die grote mappen, lijkt mij niet zolang er geen multicore ondersteuning is.

Ook deze is leuk om weten:
- If the physics do come in will we take some fall damage from heights like in other shooter games?

Yes, the tank will be damaged.
Denk niet dat een echte tank en crew het zou overleven moest hij "vallen" van een hoogte. :+
Daarom lijken die physics mij ook maar weinig, zeker als je naar de filmpjes kijkt die al op youtube zijn verschenen.

[ Voor 26% gewijzigd door glennvho op 24-08-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
glennvho schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:57:
Op het officiële forum hebben de devs enkele vragen beantwoord van spelers, hier de link naar het topic, er staan echt enkele interessante vragen tussen vind ik.
FF gekeken, maar staat niet veel bijzonders tussen.
- If my tank is parked in the woods and there are several trees between myself and the enemy am I getting a cammo bonus? Or do I have to be parked in a bush (physically touching it)?

A cammo bonus is given only for parking in a bush
Naar mijn weten is het juist beter om achter de bush te gaan staan en geven trees tussen jou en de enemy altijd een bonus en/of ze blocken de visibility checks. Vreemd dit antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Rutger Mulder schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:15:
[...]

Naar mijn weten is het juist beter om achter de bush te gaan staan en geven trees tussen jou en de enemy altijd een bonus en/of ze blocken de visibility checks. Vreemd dit antwoord.
Ja, je hebt toch gewoon die line of sights die ze gebruiken. Als er dan een bos tussen jouw en de vijand zit ziet ie je niet (of iig krijg je camo bonus) en als je schiet zijn alle bossen binnen 15m om je heen hun camo-waarde kwijt. Maar misschien bedoelt ie dat een tree geen camo-bonus geeft en een bush wel of zo ?
- When will you balance the number of arties in battle?

We do not plan SPG limitations in random battles at the moment. It’s a rare case that there are many arties on each side.
Bij deze vraag ik me trouwens af wat hun definitie van rare is of anders wat hun als many zien.....

[ Voor 19% gewijzigd door redwing op 24-08-2011 16:27 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
redwing schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:23:
[...]

Ja, je hebt toch gewoon die line of sights die ze gebruiken. Als er dan een bos tussen jouw en de vijand zit ziet ie je niet (of iig krijg je camo bonus) en als je schiet zijn alle bossen binnen 15m om je heen hun camo-waarde kwijt. Maar misschien bedoelt ie dat een tree geen camo-bonus geeft en een bush wel of zo ?
Nee want trees geven zeker wel een camo bonus (alleen waar er bladeren zijn dacht ik). Wie weet bedoelt hij wel dat er een verschil is tussen camo bonus en objecten die de visibility checks blokkeren (stenen, huisjes etc)?
Dus de trees op te grote afstand geven dan geen bonus aan je camo, maar blocken de checks bijvoorbeeld als je achter 2 of meer bomen zit.
You invisibility behind the bush is X + Y. Y is an invisibility increment of the bush. Bushes 15 m around you doesn't affect the enemies invisibility.
Dit is wat een dev mij ooit heeft verteld. (X is je eigen camo)
Klinkt mij veel logischer in de oren. Dus met veel bomen tussen jou en de vijand krijg je veel +Y aan camo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Naar mijn idee geven bomen 0,00000000000000 camo. Ten eerste zijn de bladeren meestal hoog, tenzij het naaldbomen betreft en ten tweede worden bomen bij mij altijd transparant als ik in de bladeren wil gaan staan.

En verder schuil ik wel eens achter bomen en dat helpt dan totaal niet.

En zo moet je volgens mij ook hun antwoord interpreteren. Bomen leveren geen camo op. Bosjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Je moet ook niet achter de boomstam gaan zitten dat levert idd geen camo op. Maar als je bijvoorbeeld op een helling achter de kruin van de boom (die wat lager op de heuvel staat) gaat staan krijg je weldegelijk extra camo. Naald bomen zijn makkelijker achter te verstoppen.
Starting from 5:30 AM UTC, August 25, and till 5:00 AM UTC, August 26, the profit gained from Hummel, SU-8 and M41 SPGs will be doubled.

Starting from 5:30 AM UTC, August 25, and till 5:00 AM UTC, August 29, the following oppties will be available:

•Renaming a tanker will cost 10 gold only;
•Buy Valentine, Matilda, PzKpfw B2 740 (f), M4A2E4 and Ram-II premium tanks at half-price;
•Prices for Т-34, SU-76, KV-1S, PzKpfw III/IV, PzKpfw IV, PzKpfw VI Tiger, M7, M4A3E8 Sherman and T1 Heavy reduced by half!

http://game.worldoftanks....ws/battle-dnieper-special
Mooi morgen ff wat credits farmen. Heb nog altijd mijn M41 in de garage staan voor credits en nog 10k exp te gaan voor elite. Mooi een reden om weer ff arty te spelen.

Dat gaat een hel worden voor de SPG haters morgen haha. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Helaas heb ik er niks aan.
Jammer dat de E-100 niet voor de helft van de credits te koop is morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

dat wordt morgen inderdaad een dagje met me M41 spelen :+

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Baal er toch wel van dat je zo weinig aan de Jagdtiger hebt. Het is best een beest, kan redelijk wat klappen vangen maar zodra ze te dichtbij zitten ben je de sjaak. Kon bij de Ferdi nog wel wat klapjes uitdelen.
Had in totaal in 58potjes 50k verlies aan credits :+

Ach maar weer lekker gaan grinden met mijn KV om wat credits te winnen. ^^ En natuurlijk met de premium tank die ik van Rgras heb ontvangen. Ook een redelijke money makertje, gemiddeld zo'n 15k per potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Donderpoes schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:52:
Naar mijn idee geven bomen 0,00000000000000 camo. Ten eerste zijn de bladeren meestal hoog, tenzij het naaldbomen betreft en ten tweede worden bomen bij mij altijd transparant als ik in de bladeren wil gaan staan.

En verder schuil ik wel eens achter bomen en dat helpt dan totaal niet.

En zo moet je volgens mij ook hun antwoord interpreteren. Bomen leveren geen camo op. Bosjes wel.
Dat die bladeren transparant zijn is zodat jij wel 'buiten het bosje kan kijken'. Het idee hierachter lijkt me dat als jij je in de bosjes verstopt, enemies jou niet zo makkelijk kunnen zien, maar jij hen wel. Dit is in het echt ook het idee van je verdekt opstellen.

Verder kan het naar mijn idee ook wel eens nut hebben om een boompje omver te rijden, vooral als die dan naast een struikje neervalt. Hiermee creëer je zelf een groter struikje (dus camo bonus voor een grotere hoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

crizyz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:37:
[...]

Dat die bladeren transparant zijn is zodat jij wel 'buiten het bosje kan kijken'. Het idee hierachter lijkt me dat als jij je in de bosjes verstopt, enemies jou niet zo makkelijk kunnen zien, maar jij hen wel. Dit is in het echt ook het idee van je verdekt opstellen.

Verder kan het naar mijn idee ook wel eens nut hebben om een boompje omver te rijden, vooral als die dan naast een struikje neervalt. Hiermee creëer je zelf een groter struikje (dus camo bonus voor een grotere hoek).
Bomen geven toch geen bonus camo? Al helemaal niet wanneer ze om vielen / omgevallen waren. Voor zo ver ik begreep.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.