Zoals hier boven ook al gezegd is, je moet je gewoon bewust worden van je eigen acties. Je kan het echt duizend keer beter jezelf goed aanleren, ook al duurt dat lang, dan het met walk toggle dit probleem proberen op te lossen. Je zal te vaak in situaties komen te zitten waar je had kunnen overleven als je niet aan 't walken was. Het wordt steeds lastiger om dit soort fouten af te leren hoe langer je ze maakt.
Vooral met het peaken van corners moet je gewoon NOOIT walken, een snelle strafe (maar niet zo lang dat je al weer voetstappen maakt), kijken of er iemand is en hop, gelijk weer walken. In CSGO is er een groot peakersadvantage, maak hier zelf gebruik van en anticipeer erop dat anderen het gebruiken.
Het klinkt stom, maar vraag je zelf tijdens het spelen gewoon eens een paar keer (hardop) af: hoe beweeg ik hier en waarom doe ik dat zo? Dit is een verdacht simpel maar effectieve manier om bepaalde punten van je speelstijl te verbeteren.
Dat doe ik ook regelmatig als ik weer eens dom dood ga en om mn speelstijl te verbeteren, bijvoorbeeld:
-Hoe peak ik deze corner en waarom?
-Waar zit ik met mijn crosshair en waarom?
-Kunnen er op dit punt en op dit moment vijanden in de buurt zitten, zoja hoeveel?
-Waarom gooi ik deze granaat/flash/smoke hier en nu?
Als je de vragen niet goed kan beantwoorden doe je dus iets niet goed en weet je direct wat je moet doen om te verbeteren.