[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 21:44
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:05:
Neen, ging over season/episode vermelding (weergave) van listitem.label.
Wij vragen als skinner listitem.label op en xbmc bepaald de inhoud van het label.
Lees je eigen posts nog eens:
Effe voor de duidelijkheid, skinners hebben geen invloed op de weergave van de list items. We roepen een lijst op en xbmc handeld dat af, net zoals de sorteer button doet.
Nee dat kunnen we niet, we kunnen alleen bepalen wat voor list we gebruiken bv. Wrap of gewoon maar episode en season kunnen we niet los opvragen. Wat we opvragen is listitem.label de inhoud van het label word door xbmc bepaald.
ListItem.Episode ?
En de inhoud kan je dan ook nog eens aanpassen door string functies in $INFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk he lezen, en dan nog begrijpen ook.
En hoe kom je in hemelsnaam op listitem.episode.
Nergens vermeld namelijk.
Misschien moet ik voor je alle posts quoten voor je zodat je weet waarover het ging.
Nogmaals we kunnen van allerlei info/label wat dan ook opvragen maar hebben geen invloed op de inhoud(weergave) van de info / label.
Maar jongens zoek het maar lekker uit.

Edit:
Moet zelf ook eens goed lezen...
Excuses, kunt idd verschillende info labels gebruiken (title/episode/season)

Listitem.label = afl.nr + naam (dit kunnen we niet aanpassen als skinner)

Nogmaals excuses heb een zeer zware werkweek achter de rug.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb de volgende setup:
Frodo RC3
Windows 8 AMD a10 5800k
8 GB ram
ATI radeon HD 7760D

Logfile: http://pastebin.com/abJ8iwvK

Als ik nu een video afspeel, dan schokt het beeld enorm. Ik had dit bij een andere pc ook en dat lag, volgens de logfile en het XBMC forum, aan de audio settings.
Ik heb nu ook wederom deze sticky gevolg: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911, maar heeft tot nu toe niet geholpen.

Als ik deze setting zet in XBMC: Videos-settings-playback, adjust display refresh rate to match video - on start/stop
Speelt ie wel goed af.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Waarom zou je die setting niet aan willen hebben? Je probeert waarschijnlijk 24fps video af te spelen terwijl je scherm op 60fps staat. 24 past niet in 60 en dus gaat het schokken.

Edit: ja dus
14:17:24 T:1532 NOTICE: Desktop Resolution: 1920x1080 32Bit at 60Hz
14:18:56 T:1532 DEBUG: CVideoDatabase::GetMovieId (M:\A Thousand Words\A.Thousand.Words.2012.1080p.MKV.AC3.DTS.HQ.Eng.NL.Subs.NLU002.mkv), query = select idMovie from movie where idFile=15
14:18:56 T:1952 NOTICE: fps: 23.976024, pwidth: 1920, pheight: 800, dwidth: 1920, dheight: 800

[ Voor 53% gewijzigd door Dannisi op 26-01-2013 10:55 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
denniskrol schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:53:
Waarom zou je die setting niet aan willen hebben? Je probeert waarschijnlijk 24fps video af te spelen terwijl je scherm op 60fps staat. 24 past niet in 60 en dus gaat het schokken.

Edit: ja dus

[...]

[...]
Als ik die instelling neem, en wil dan het menu oproepen om subs te downloaden dan valt het onderste stuk van het beeld, dus het stuk waar je aan kan zien hoelang de film nog duurt.

Is dat nog te verhelpen?

En welke instelling is dan de juiste at start/stop of always?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:03
Pannenkoek14 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:39:
[...]

Als ik die instelling neem, en wil dan het menu oproepen om subs te downloaden dan valt het onderste stuk van het beeld, dus het stuk waar je aan kan zien hoelang de film nog duurt.

Is dat nog te verhelpen?
Niet alleen het menu valt weg: je mist onderaan een deel van de video. De oplossing is simpelweg calibreren terwijl de video afspeelt. Dit doe je via het OSD menu: http://wiki.xbmc.org/inde...ayback#OSD_video_settings
En welke instelling is dan de juiste at start/stop of always?
Start-stop: de refresh rate wordt alleen aangepast bij het starten en stoppen van een video. Ook als er tijdens het afspelen wordt geschakeld tussen full-screen en het menu (waarbij de video verkleint blijft doorspelen).
Always: de refresh rate wordt ook aangepast wanneer wordt geschakeld tussen full-screen en menu.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pannenkoek14 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:39:
[...]

Is dat nog te verhelpen?
[knip]
Je draait met Windows dus.....

Je dient elke refreshrate (verversingsfrequentie) die je TV ondersteund (24p, 50hz, 60hz) binnen je videokaart-instellingen op het bureaublad te selecteren en daarbij per resolutie het beeldscherm passend maken. Mocht die resolutie en refreshrate er niet tussen staan dan kun je deze meestal handmatig toevoegen en testen of deze ook werkt. Nadat je bij elke refreshrate je bureaublad-grootte passend hebt gemaakt wordt dit ook overgenomen door XBMC. Je hoeft daarna niets meer aan te passen binnen XBMC.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 26-01-2013 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik had ook een lange week achter de rug, tussendoor ben ik dan nog bezig geweest om Neon werkend (1) en foutloos (2) te krijgen.
Er zijn sinds Eden al heel erg veel listitems beschikbaar, je kunt er als skinner dus voor kiezen om een standaard listitem te pakken, of om de weergave zelf op te bouwen.
Listitems vind je hier: http://wiki.xbmc.org/inde..._III:_List_of_Info_Labels
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:38:
Lees nog eens, we kunnen de inhoud van een label niet bepalen !

Heb ook over je skin gekeken om wat bugs te melden maar liep na een paar minuten al zo hoog op dat ik de zin en tijd verloor. We hebben een http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Skinning_Manual
Jammer dat je zin en tijd verloor. Vooral het verliezen van tijd baart me zorgen, als dat vaker voorkomt is er wellicht iets aan de hand ;)

Mocht je deze week wat uitgeruster zijn dan zou ik het zeker op prijs stellen als je eens zou willen kijken.
Er is ondertussen heel veel gefixt dat nog niet in de Passion-XBMC repository staat, en je kunt wellicht het beste de zip van mijn github repo downloaden dan. Ik ben echt op zoek naar kritische mensen die de kleine issues ook kunnen aangeven.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb bij je Neon, de achtergronden aangepast naar mijn smaak, en daarbij ook diverse instellingen aangepast, ik wil dit niet keer op keer opnieuw blijven doen. Ik kan dus beter voor een upgrade vanuit reposity gaan dan de bijgewerkte github gebruiken, en dus beter wachten op een aangeboden update, kibje?

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 26-01-2013 20:30 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:15:
[...]

Ja via Programma addons, stoor me wel mateloos aan de hoeveelheid popups Trakt geeft. Er zwerft op XBMC forum ook een Python script welke de watched status kan backuppen en restoren.
Nog maar even hierop terugkomen. Maar ik kan Traktr niet opstarten via programma addons, hij staat er niet tussen. Is alleen te vinden via services in de addons. Hij scrobbled wel en de rating dialog komt naar voren na een film, maar opstarten om te kunnen syncen gaat dus niet.
Wat zie ik over het hoofd? Ik heb 'm geïnstalleerd via de Traktr repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55
Exocet schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Nog maar even hierop terugkomen. Maar ik kan Traktr niet opstarten via programma addons, hij staat er niet tussen. Is alleen te vinden via services in de addons. Hij scrobbled wel en de rating dialog komt naar voren na een film, maar opstarten om te kunnen syncen gaat dus niet.
Wat zie ik over het hoofd? Ik heb 'm geïnstalleerd via de Traktr repository.
Volgens mij staat ie bij programma's en anders video addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Had ik idd even kunnen vermelden.

Hierbij:

[...]

external locking:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/external-locking.html

Die tweede is niet per se nodig, de eerste wel, ik draai geen DNS, dat is ook niet goed ingesteld (wat dus de problemen veroorzaakt), en alles wat de database aanspreekt gaat direct via het IP.

Ik heb ook een aardige bibliotheek, vond daarna nog een ander topic via xbmc forums en heb hierna ook nog de volgende dingen gedaan:

[...]

deze stappen zijn voor een mysql database op een NAS e.d. nagenoeg het zelfde
Hmm afgelopen dagen wat geprobeerd om de database sneller te maken, maar jou aanwijzingen hebben helaas niet geholpen.

De extra commando's in my.cnf hebben geen invloed. Daarnaast stond in mijn my_medium.cnf geen "thread_stack = 128". Zou je jou my.cnf kunnen delen (minus de servernaam/wachtwoord etc natuurlijk.

In mijn mysql zijn helaas geen databases xbmc_music / xbmc_video. Het zijn Mymusic30 tot MyMusic32 en MyVideo72, 74 en 75. Daarnaast leveren de commando's uit je mail alleen foutmeldingen van niet bestaande tabellen etc. Natuurlijk wel wat geprobeerd aan te passen, maar helaas zonder resultaat.

Mijn vraag is dan ook, welke XBMC draai je? Ik zit op Frodo, waar standaard deze databases worden aangemaakt. Daarnaast gebruik ik een Synology DS411 als NAS.

Kun je me het topic delen waar je de commando's hebt gevonden? Misschien vind ik daar meer duidelijkheid.

edit: XBMC wiki zegt dat de my.cnf zaken voor eden werken. Frodo wordt niet benoemd. http://wiki.xbmc.org/inde...tes#MySQL_speed-up_tweaks

Goed, ik zag dat XBMC nog steeds de servernaam gebruikte bij het scannen. Kortom MySQL MyMusic databases weggegooid en opnieuw laten aanmaken door XBMC. Tot nu toe gaat hij als een speer.
;
Kortom: Frodo en database op een ander apparaat IP-gebruiken in alle verwijzingen naar de database server!

Zie onder: Jelte in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 28-01-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nice!
MySQL is idd een stuk sneller via IP met die "tweaks"

Ik draai ook frodo rc3 op al mijn apparaten btw.
Van het weekend een zooi nieuwe dingen aan de muziek bibliotheek toegevoegd, en deze blijft tot dusver ook snel!

Ja, die indexes e.d. moeten aangepast worden naar het frodo database formaat, ik kon ze zo snel niet meer vinden na mijn aanpassingen, vandaar dat ik deze in het eden formaat had geplakt..

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm ik had wat te vroeg gejuigd. Na het scannen van de volledige database is het geheel weer trager geworden. Misschien wel wat sneller dan met de hostname, maar nog steeds te traag om goed mee te werken. Het gaat om een database met circa 11.000 nummers en ruim 300 artiesten, met circa 1200 albums Dat valt toch wel mee?.

Dus dat wordt weer verder zoeken en dingetjes proberen. Jammer dat XBMC toch blijkbaar moeite heeft met een shared database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hmm,
Ik heb een vergelijkbare muziek bibliotheek. Alleen met veel meer artiesten (meerendeel verzamelalbums) en het is hier vrij rap.
Niet zo snel als de video bibliotheek, maar het is niet veel langzamer dan toen ik alles lokaal draaide.

Heb je die indexen op de tabellen gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Onder de strepen van mijn voorlaatste post staat nog wat uitleg. Die MySQL commando's werken bij mij helaas niet. Hij geeft regelmatig aan dat indexen etc niet bestaan. Ik heb wat zitten klooien, maar kon helaas geen goed commando vinden dat werkte.

Heb je het topic voor me waar je die commando's hebt gevonden?

Hieronder wat ik ingevuld heb en wat de foutmeldingen zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
In MySQL command tool:
use [s]xbmc_music[/s] MyMusic32;
CREATE INDEX idAlbum_idx ON song(idAlbum);
- Gaat goed :)
CREATE INDEX idArtist_idx ON song(idArtist);
- #1072 - Key column 'idArtist' doesn't exist in table
CREATE INDEX idArtist_idx ON album(idArtist);
CREATE INDEX idArtist_idx ON exartistsong(idArtist);
- #1146 - Table 'MyMusic32.exartistsong' doesn't exist
CREATE INDEX idArtist_idx ON exartistalbum(idArtist);
- #1146 - Table 'MyMusic32.exartistalbum' doesn't exist
ALTER TABLE MyMysic32.song ADD INDEX idx_idArtist(idArtist);
ALTER TABLE xbmc_music.song ADD INDEX idx_idGenre(idGenre);
- #1072 - Key column 'idGenre' doesn't exist in table
ALTER TABLE xbmc_music.song ADD INDEX idx_idAlbum(idAlbum);
- Gaat goed :)

Hij heeft dus voral problemen met idArtist. Naar welk veld wordt er geprobeerd te verwijzen?

[ Voor 61% gewijzigd door Jelte op 28-01-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
http://forum.xbmc.org/sho...6501&pid=728612#pid728612

Dat is wel voor eden, maar na wat aanpassinkjes werkte dat prima op mijn frodo database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zou je kunnen kijken wat je hebt aangepast? Want ik ben helaas geen held in MySQL commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
No problem. Zal vanavond ff kijken als ik thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Is directsound echt veel slechter dan wasapi? (Aldus de tutorial in de link hier ergens boven)
Ik draai zelf xbmc vanaf mijn pc --> avr over hdmi. Heb in xbmc directsound (hdmi) gekozen. Met wasapi werkt het niet goed, kennelijk omdat ik de realtek drivers heb geinstalleerd. Heb niet zo'n zin om die te deinstalleren omdat ik nu vanuit windows ook 5.0 geluid (pcm) kan doen, zonder de realtek drivers verstuurd ie maar 2 kanalen pcm in windows. (Ondanks dat er wel 8 channels "available" zijn)

edit: Eindelijk goed werkende, realtek drivers helemaal verwijderd. (overal waar ik ze tegenkwam, ze blijven soms best hangen in het systeem blijkt...)
Vervolgens alles dus op AMD drivers gezet en daarna pc herstarten. (erg belangrijke stap ook...)
Dan kan ik alles op wasapi zetten en het werkt ook nog. :) Had in het verleden dat veel bitstreaming formaten wel werkte maar dingen als pcm niet. Nu doet alles het.

[ Voor 29% gewijzigd door warcow op 28-01-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die hier de meeste recente nightlies draait van in dit geval even OpenELEC?

Krijg veel foutmeldingen met addons die het ineens niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
warcow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:40:
Is directsound echt veel slechter dan wasapi? (Aldus de tutorial in de link hier ergens boven)
Ik draai zelf xbmc vanaf mijn pc --> avr over hdmi. Heb in xbmc directsound (hdmi) gekozen. Met wasapi werkt het niet goed, kennelijk omdat ik de realtek drivers heb geinstalleerd. Heb niet zo'n zin om die te deinstalleren omdat ik nu vanuit windows ook 5.0 geluid (pcm) kan doen, zonder de realtek drivers verstuurd ie maar 2 kanalen pcm in windows. (Ondanks dat er wel 8 channels "available" zijn)
Ik zou de drivers toch maar de-installeren.

Met WASAPI loopt alles hier veel vloeiender, en het geluid is stukken beter.
Merk dit vooral met muziek, en TrueHD of DTSMA audio.
Een ongecomprimeerde bluray wilde hier nog wel eens stotteren met directsound, geen enkele hapering via wasapi. Scheelt natuurlijk een hoop dat de pc niet hoeft te decoderen (wat met directsound wel gebeurd!)

Scheelde dat ik de htpc toch opnieuw ging installeren met windows 8, en heb toen de onboard audio uitgeschakeld in de bios. Nu alles via wasapi zonder die realtek drivers!

edit: zie dat je het inmiddels al voor elkaar hebt :D

btw, voor Win8 en Win7 gebruikers die XBMC direct opstarten: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798
Ik had wat probleempjes om direct XBMC te starten met Windows 8, dit programma is top!
Nu met windows 8 vanuit cold boot in 12 seconden XBMC kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een mysql-database draaien op mijn fileserver, waar een Win7-htpc en een Raspberry Pi met OpenElec hun info vandaan halen. Beide draaien de RC3 van Frodo. Nu las ik dat je precies dezelfde versies moet gebruiken met een gedeelde database. Maar als straks een RC4 of de final komt, moet ik dan wachten tot OpenElec die ook heeft zodat beide machines dezelfde versie hebben, of gaat upgraden binnen een major versie (als Frodo) wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Volgens mij gebruik ik op mijn iPad een andere versie van Frodo dan via Openelec op mijn Zbox. En het lijkt geen enkel verschil te maken. De database structuur achter Frodo wijzigt ook niet meer bij een RC (lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De databaseversie is duidelijk zichtbaar in MySQL. Bij elke upgrade van de database krijgt ze een ander nummer (bv. xbmc_video60).

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat tussen release candidates en finals nog een database bump plaatsvindt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Borromini schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:12:
De databaseversie is duidelijk zichtbaar in MySQL. Bij elke upgrade van de database krijgt ze een ander nummer (bv. xbmc_video60).

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat tussen release candidates en finals nog een database bump plaatsvindt.
Ik heb het zelfde issue en hou een lijstje bij van de database versies per XBMC release.

http://www.rieter.net/pages/XBMC:Database_Versions

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
En we hebben een Final version ;)
https://github.com/xbmc/x...4bc9297373f5f0138a1e01a9f

Vanavond maar eens testen, kijken of de addons nu wel blijven werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat is snel, geloof dat ze drie dagen geleden github pas gesloten hadden.

Ik wacht wel ff tot de download pagina van XBMC is bijgewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En terecht, behalve de snelheid van de database heb ik geen enkel probleem met Frodo RC's gehad. Ben benieuwd hoe snel Openelec het heeft geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@betse,
Ik keek gisteren nog ff naar de indexes, maar die commando's die ik stuurde kun je gewoon uitvoeren op de mymusic_32 tabel.

Ik heb ze er ook even afgehaald, om te kijken of ik verschil merkte, maar het verschil was niet echt merkbaar, die my.cnf wijzigingen gaven hier het grootste verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb openelec 2 op een usb stick staan waarvan hij boot. geen probleem.
Nu gaat de htpc binnenkort naar openelec 3, is de snelheid/kwaliteit van usb stick van groot belang of is het enige verschil dat het booten 5 seconde langer duurt.
Nu zit er een no-name chaepo 4GB

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:46:
@betse,
Ik keek gisteren nog ff naar de indexes, maar die commando's die ik stuurde kun je gewoon uitvoeren op de mymusic_32 tabel.

Ik heb ze er ook even afgehaald, om te kijken of ik verschil merkte, maar het verschil was niet echt merkbaar, die my.cnf wijzigingen gaven hier het grootste verschil
Dan moet ik eens gaan kijken naar de my.cnf. Zou je de jouwe kunnen posten? Want ik mis de "thread_stack = 128" regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:53:
Ik heb openelec 2 op een usb stick staan waarvan hij boot. geen probleem.
Nu gaat de htpc binnenkort naar openelec 3, is de snelheid/kwaliteit van usb stick van groot belang of is het enige verschil dat het booten 5 seconde langer duurt.
Nu zit er een no-name chaepo 4GB
Ik denk dat het weinig verschil maakt. Dus gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jelte schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:21:
[...]
Dan moet ik eens gaan kijken naar de my.cnf. Zou je de jouwe kunnen posten? Want ik mis de "thread_stack = 128" regel.
Kan er nu niet bij.
Maar het is vrij simpel.
De my.cnf is ingedeeld in secties.

Die twee regels die ik eerder postte moet je toevoegen aan de [mysqld] sectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Jelte schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:22:
[...]
Ik denk dat het weinig verschil maakt. Dus gewoon proberen :)
Tja, maar ik zal
1. een andere USB moeten bestellen/kopen en
2. ff proberen gaat niet zo snel omdat je nooit precies weet bij welke functies het verschil zou gaan maken, en iemand die dit al getest/ervaren heeft kan mogelijk een goed antwoord geven

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Kan er nu niet bij.
Maar het is vrij simpel.
De my.cnf is ingedeeld in secties.

Die twee regels die ik eerder postte moet je toevoegen aan de [mysqld] sectie
Hmm dan heeft het geen invloed. Jammer. Ik ga nog maar eens kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:41:
[...]

Tja, maar ik zal
1. een andere USB moeten bestellen/kopen en
2. ff proberen gaat niet zo snel omdat je nooit precies weet bij welke functies het verschil zou gaan maken, en iemand die dit al getest/ervaren heeft kan mogelijk een goed antwoord geven
Je hebt niet nog ergens een simpele USB liggen? Zo groot hoeft hij niet te zijn, 2gb is al meer dan voldoende. Of je leent hem van iemand.

Mijn ervaring is dat het snelheidsverschil tussen 2.0 en 3.0 niet veel uitmaakt. Ik vermoed dat het SD-kaartje of USB stick niet heel veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Jelte schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:46:
[...]
Je hebt niet nog ergens een simpele USB liggen? Zo groot hoeft hij niet te zijn, 2gb is al meer dan voldoende. Of je leent hem van iemand.

Mijn ervaring is dat het snelheidsverschil tussen 2.0 en 3.0 niet veel uitmaakt. Ik vermoed dat het SD-kaartje of USB stick niet heel veel uitmaakt.
Je begrijpt mij denk niet helemaal goed (of ik heb het verkeerd verwoord ;) )
Mijn HTPC ondersteund alleen usb2.0
Er zit NU een gewone eenvoudige 4GB usb stick in mijn HTPC waarvan ik boot (write= 2.61 MB/Sec read = 6.44 MB/Sec)
Maar er bestaan snellere stickies, en die heb ik niet en kan ik ook niet lenen.
En omdat ik binnenkort overstap van openelec 2 naar 3 is het het overwegen waard om een snelle stick te kopen, maar als dat niet of nauwelijks winst is ga ik geen 7,- uitgeven

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
hardware-lover schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:49:
Ik heb bij je Neon, de achtergronden aangepast naar mijn smaak, en daarbij ook diverse instellingen aangepast, ik wil dit niet keer op keer opnieuw blijven doen. Ik kan dus beter voor een upgrade vanuit reposity gaan dan de bijgewerkte github gebruiken, en dus beter wachten op een aangeboden update, kibje?
Versie 2.5.7 van Neon staat vanaf vandaag in de Passion-XBMC repository en je systeem zou hem automatisch moeten updaten.

Er zijn enkele grote functionele veranderingen doorgevoerd (zo werkt de random items functie nu weer), maar nu resten nog een flink aantal kleine usability issues (scheve uitlijning, twee keer moeten drukken om uit vakjes te ontsnappen, een optie in de settings voor 'Large Recent Items' die niets doet, etc) waar mijn lichte vorm van OCD niet goed tegen kan.

Meer info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
serhat schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:18:
In de vorige skin die ik gebruikte stond er juist direct in het overzicht 'x unwatched' wat ik heel handig vind. Ik loop wel vaker achter qua series. Is dit misschien een optie ergens die ik heb gemist of zit dit er niet in? Even voor het geval dat ik er overheen heb gekeken. Dank.
Heb je in de skin settings aangezet dat je een watched overlay wil zien ?
Je krijgt dan vinkjes te zien die aangeven welke afleveringen, seizoenen en series je al bekeken hebt.

Als je echt het aantal wil zien moet je even een screenshot maken van de functionaliteit en in welke view je die zou willen hebben - ik kan wel kijken of ik je kan laten weten met welke aanpassing je dat regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kibje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:33:
[...]
Versie 2.5.7 van Neon staat vanaf vandaag in de Passion-XBMC repository en je systeem zou hem automatisch moeten updaten.

Er zijn enkele grote functionele veranderingen doorgevoerd (zo werkt de random items functie nu weer), maar nu resten nog een flink aantal kleine usability issues (scheve uitlijning, twee keer moeten drukken om uit vakjes te ontsnappen, een optie in de settings voor 'Large Recent Items' die niets doet, etc) waar mijn lichte vorm van OCD niet goed tegen kan.

Meer info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990
Heb het gezien, updaten ging niet geheel vlekkeloos maar ik zal mijn opmerkingen en ervaringen delen in je XBMC topic. Dat lijkt mij de aangewezen plaats.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:56

FutureCow

(C) FutureCow

Frodo is uitgebracht! (site ligt wel een beetje plat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
http://mirrors.xbmc.org/releases/

Die werkt momenteel wel goed, ook net de final binnen gehaald. Zo maar even testen, goed excuus om weer een paar afleveringen van battlestar galactica te zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Da's wel heel toevallig. Heb een paar uur geleden RC3 nog binnengehaald. Op naar de Final dan maar ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 12:59
Kan je via de console met een upgrade ook Frodo installeren?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Zijn er ook fanatieke AirPlay gebruikers hier?

Ik zou m'n BoxeeBox graag vervangen door een Zotac met XBMC, oa. vanwege de brakke AirPlay support.
Zo kan ik na een filmpje gestreamed te hebben het afsluitmenu niet meer openen en eerst muziek streamen en dan een filmpje of vice versa werkt helemaal al niet (reboot required). Iemand enig idee of dit goed werkt in XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik gebruik regelmatig airplay en nog geen problemen mee gehad.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Pkunk schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:19:
Kan je via de console met een upgrade ook Frodo installeren?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Als ik tijd kan vinden ga ik het er maar gewoon op wagen dit weekend dan :p

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Heeft iemand al thumbails/fanarts van films in de XBMC Commander app op IOS? Ik krijg ze niet en heb het vermoeden dat het aan de app ligt. De informatie over de films staat er wel in en in XBMC zelf die ik overal thumbails bij staan maar in de app dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes........ Met deze upgrade gaat Windows Media Center er definitief uit. Wordt een druk weekend.... voor vele XBMC-rs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:53
Possible schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:24:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Als je van Eden of Dharma komt , was er voor de RCs een procedure te volgen waarbij je instellingen wist en backups maakt. Dat hoeft nu volgens de FAQ niet meer. Backups van de userdata worden aangeraden.
Als de site (wiki en forum) vanmiddag 'een beetje plat' lag, dan ligt hij nu zeker plat. D'r is geen doorkomen aan.... Anyway, als je wilt upgraden: doe het na het lezen van de procedure op de wiki.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_v12_(Frodo)_FAQ

[ Voor 22% gewijzigd door biomass op 29-01-2013 22:29 . Reden: url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Liggen ze onder een aanval ofzo? Het forum en wiki liggen echt al uren plat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Bedolven onder de aandacht lijkt me waarschijnlijker. Ik kwam er bijvoorbeeld van de week achter dat de slideshow screensaver verhuist is naar ronie.googlecode.com (omdat ik het toen voor het eerst gebruikte :) ). Mensen die de RCs hebben overgeslagen zullen misschien 'schrikken' waar de screensaver gebleven is en willen zich inlezen op een drukbezochte site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Gisteravond een tijd bezig geweest om m'n Win7 machine zo in te richten dat bij het uitzetten via m'n Harmony, de pc in hibernate gaat. Voordeel daarvan vind ik dat ik hem via de Harmony ook weer gewoon aan kan zetten.

Grootste probleem zat hem uiteindelijk in het feit dat ik de pc wel aan kon zetten via m'n Harmony, maar dat de Harmony daarna niet meer reageerde. Nazoeken op internet leverde op dat het vaker voorkomt dat een USB apparaat niet meer actief is nadat de pc uit sleep of hibernate komt. Ik heb geloof ik alle reg-aanpassingen en energie-apparaatbeheer instellingen en truuks uitgeprobeerd, maar niks hielp.

Uiteindelijk iets gevonden genaamd Devcon.exe van Microsoft. Hiermee kun je via de commandprompt allerlei apparaten uit en weer aanzetten. Het restarten van m'n USB hub was voldoende om de afstandbediening weer actief te krijgen (alsof je de USB plug er even uit en weer in doet). Dit commando vervolgens in de taakplanner van Windows en het werkte. Enige nadeel is dat als XBMC gestart is, het een seconde of 5 duurt voordat de USB weer opnieuw geactiveerd is.

Ik heb dit gebruikt om erachter te komen wat ik moest doen: http://blog.chaucery.com/...-after-resuming-from.html

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 30-01-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Vond Eden met Aeon Nox erg traag worden met opstarten, en had daarom al in gedachten om met de upgrade naar Frodo meteen een nieuwe skin te gaan gebruiken.

Van het weekend RC3 op m'n systeem gezet, kreeg automatisch een nieuwere Aeon Nox versie binnen en tot mijn grote verbazing was het hele systeem gewoon snel met opstarten. Echt super gewoon hoeveel perfomance ik gewonnen heb :). Kan nu gewoon bij m'n vertrouwde skin blijven.

Dit weekend maar weer updaten naar de final maar ben tot nu toe zeer positief over Frodo.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30

Zjemm

...

Heb gister Frodo maar eens op mijn galexy nexus (android) geinstalleerd... werkt verrassend goed allemaal, alhoewel het wel een beetje priegelen is met je vingers om sommige buttons te kunnen gebruiken :)

films en ondertitelling afspelen (streamen vanaf NAS) gaat erg goed behalve met MKV bestanden. Daar krijgt de telefoon het erg moeilijk mee en stottert aan alle kanten.

Blijkbaar is er nog geen hardware acceleratie voor deze android telefoon...jammer maar misschien komt dat nog!?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb de Final Frodo voor OpenELEC geprobeerd maar blijf vervelende errors houden met diverse addons, vreemd aangezien ze op een Windows Installatie het wel doen.

Iemand dit ook opgevallen met OpenELEC en de meest recente nightlies? (zelf compile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

kibber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:36:
Heeft iemand al thumbails/fanarts van films in de XBMC Commander app op IOS? Ik krijg ze niet en heb het vermoeden dat het aan de app ligt. De informatie over de films staat er wel in en in XBMC zelf die ik overal thumbails bij staan maar in de app dus niet..
Ik gebruikte eerst ook Commander, maar na een tip ben ik over gestapt naar de XBMC Constellation app. Vele malen beter.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Ik deel mijn library van Eden (11) via MySQL met anderen apparaten, als ik nu Frodo (12) installeer werkt alles dan nog naar behoren?
Installeerde gister even Frodo op mijn MacBook en ik kwam erachter dat alle geluiden van de menu's niet van mijn MacBook afkwamen maar vanaf mijn TV afkwamen dus de Windows 7 bak waar alles op staat.

Waar MySQL op draait is mijn Windows 7 Pro x64 bak met alle films, series, enzovoort.
Andere apparaten is mijn Macbook Pro, Ubuntu 2x, Windows 7 Pro 2x, iPad 2, iPhone 4 2x, Galaxy S1, S1 Plus en S2

Alle apparaten draaien nu op XBMC 11 Eden behalve de MacBook

[ Voor 27% gewijzigd door RoyalMess op 30-01-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je moet alle apparaten updaten,
Je MySQL database wordt automatisch geupdate wanneer er één apparaat met frodo gebruik van maakt.

Ik heb gisteren alle apparaten die gebruik maken van mijn mysql database geupdate naar frodo (kwam wel van RC3 af, maar goed) alles werkt top hier!

[ Voor 36% gewijzigd door cypher21 op 30-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

kibber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:36:
Ik gebruik hem ook, en ik vind hem érg fijn werken. Je kunt het beste eerst controleren of je skin de banner.jpg en poster.jpg bestanden gebruikt in plaats van de door XBMC aangemaakte thumbnails. Aeon Nox doet dat wel, maar dat heeft tot gevolg dat er geen thumbnails worden opgeslagen door XBMC en ook niet te zien zijn in de app.

Als dat niet het geval is, probeer dan eens te kijken of je met de hand een thumbnail kan kiezen in de show settings. Als je hier enkel de opties Local Thumb en Browse ziet, dan moet je eerst een show refresh doen om de banners / posters van TheTVDB te kunnen downloaden (XMBC weet namelijk niet welke er te downloaden zijn in dat geval). Daarna moet je als het goed is wél een thumbnail kunnen kiezen en zou hij gewoon in je app moeten verschijnen, eventueel na het opschonen van de cache in je app.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de nieuwe Live TV/PVR functie in XBMC?

Hoe zou die Live TV in praktijk samen met XBMC werken, moet je dan een tuner in je HTPC bouwen? Ik heb zelf bijvoorbeeld een Asrock HTPC, mijn digitale tv gaat weer via een aparte Samsung decoder, met zo'n DVB-C kaartje erin.

Het lijkt mij persoonlijk geweldig, hoe minder apparaten, hoe beter, wellicht heeft iemand een praktijkvoorbeeld :)

[ Voor 26% gewijzigd door coendeurloo op 30-01-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.3.3 online gezet. Deze update bevat een groot aantal changes die de performance van de add-on een stuk verbeteren. Vooral op de ATV2 en de Raspberry Pi is het er enorm op vooruit gegaan (zeker 3x zo snel). Daarnaast zijn er weer de usual fixes voor de verschillende kanalen, waaronder het vervangen van de NET5, SBS6 en Veronica kanalen door de nieuwe content via www.kijk.nl.

Hier het volledige overzicht:

Changelog v3.3.3 - 2012-01-30

Framework related
  • Fixed: Finally got the bug in the logger that messed up multi-line log messages
  • Added: Trace log level
  • Updated: Log levels of all messages in channels
  • Updated: UriHandler method redirect like Logger
  • Fixed: stopwatch messages were not logged under the caller's name.
  • Added: Resume support for video items
  • Changed: Some refactoring of the plugin and mediaitem code
  • Added: Playlist type to mediaitem (cannot use setResolvedUrl)
  • Changed: load channels from XML instead of Python classes to improve speed (10x as fast)
  • Changed: don't resolve chars in channelinfo when not displaying (saves 200 ms)
  • Changed: replaced os.path.realpath with os.path.abspath and saved 200ms on ATV2.
  • Changed: slightly improved the jsonhelper performance
  • Changed: use cPickle instead of pickle (much faster)
  • Changed: do not use pre-compiled regexes, as they take too much performance on slower systems.
  • Changed: replaced the urllib.(un)quote_plus as it was slow
  • Changed: temporarily store the instance.getMembers method to improve performance
  • Changed: performance improved by adding as Hash to the mediaitems and using a set() for removing duplicates
  • Changed: performance improved by re-using pickled items
  • Added: bulk loading of XBMC List Items, should increase speed on slow systems
  • Fixed: HTML Entity Helper now handles Hex values
  • Changed: Made Logger independent of XBMC
  • Fixed: Channelimporter always missed the first channelupdate
Skin related
  • Added: Refresh plugin list from context menu
  • Updated: loglevel can be set from the settings. Defaults to info
Channel related
  • Added: Kijk.nl (SBS6, NET5 and Veronica) channel (Issue 409)
  • Removed: Old SBS6, NET5 and Veronica channels.
  • Fixed: UR Play (Issue 408)
  • Fixed: new RTL5 and 8 icons
  • Fixed: NOS could not resolve streams
  • Fixed: NOS mobile does not read the root item
  • Updated: SVT.se SWF URL
  • Fixed: TV5 failed because of missing descriptions
  • Fixed: NOS Mobile video's could not yet be available. Check this.
  • Changed: apparently XBMC can now handle avc1.77.30 codecs and we can use them in SVT.se

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
coendeurloo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:34:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de nieuwe Live TV/PVR functie in XBMC?

Hoe zou die Live TV in praktijk samen met XBMC werken, moet je dan een tuner in je HTPC bouwen? Ik heb zelf bijvoorbeeld een Asrock HTPC, mijn digitale tv gaat weer via een aparte Samsung decoder, met zo'n DVB-C kaartje erin.

Het lijkt mij persoonlijk geweldig, hoe minder apparaten, hoe beter, wellicht heeft iemand een praktijkvoorbeeld :)
Ja, en gebruik het dagelijks naar volle tevredenheid.
Je moet inderdaad een tuner hebben en die zet je dan in je HTPC of zoals ik gedaan heb op BV een NAS.
Dit is wel een mooi topic om te beginnen \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil een complete reinstall doen van XBMC op m'n Asrock ION 330HT en twijfel aan een paar dingen:

- Ubuntu of Debian? Ik irriteer me enorm aan Unity maar vraag me af of XBMC ook makkelijk installeert op Debian en ik die ook automatisch kan laten starten zoals in Ubuntu (startup programs)
- Als ik het OS heb geinstalleerd, moet ik de installatie van XBMC dan via launchpad doen of via git? M'n gevoel zegt git omdat het makkelijker is met updaten (als in: met git heb ik meer ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44
Debian is volgens mij (weet ik niet zeker trouwens..) outdated met packages e.d. ten opzichte van Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:14:
Ik wil een complete reinstall doen van XBMC op m'n Asrock ION 330HT en twijfel aan een paar dingen:

- Ubuntu of Debian? Ik irriteer me enorm aan Unity maar vraag me af of XBMC ook makkelijk installeert op Debian en ik die ook automatisch kan laten starten zoals in Ubuntu (startup programs)
- Als ik het OS heb geinstalleerd, moet ik de installatie van XBMC dan via launchpad doen of via git? M'n gevoel zegt git omdat het makkelijker is met updaten (als in: met git heb ik meer ervaring)
Waarom niet XBMCbuntu? Dan heb je een dedicated XBMC stand-alone systeem. Dat werkt vaak veel soepeler ook.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:17:
[...]

Waarom niet XBMCbuntu? Dan heb je een dedicated XBMC stand-alone systeem. Dat werkt vaak veel soepeler ook.
Goede vraag... mn ervaring met xbmc is wel dat ik nog een hoop zit te klooien met het werkend krijgen van 24P/audio over spdif en zulk soort zaken. Ik vind het dan wel handig dat ik even firefox kan openen op dat ding, kan dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Inmiddels ook de overstap naar 12.0 Frodo gemaakt, eerste indruk is positief. Werkt al een stuk soepeler als 11.0 of 12.0 RC3. Ben wel tevreden. Update voor de Android Remote app werkt ook prima. Weer app werkt ook weer (alleen de weerserver van Maastricht is dood lijkt wel).

Enige is dat mijn 'oude' plugins ook bij de nieuwe versie (en vanaf 12.0 RC3) vastlopen... Dat is wel irritant.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joopieboy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:19:
Inmiddels ook de overstap naar 12.0 Frodo gemaakt, eerste indruk is positief. Werkt al een stuk soepeler als 11.0 of 12.0 RC3. Ben wel tevreden. Update voor de Android Remote app werkt ook prima. Weer app werkt ook weer (alleen de weerserver van Maastricht is dood lijkt wel).

Enige is dat mijn 'oude' plugins ook bij de nieuwe versie (en vanaf 12.0 RC3) vastlopen... Dat is wel irritant.
Dat heb ik ook, niet allemaal maar wel veel.
Weet de foutcode niet uit mijn hoofd maar gaat om 1 of andere module die niet gevonden kan worden.
Wilde zo weer proberen met nieuwe build, zal error melding zo ff plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 30-01-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een of andere download plugin volgens mij, kwam het tegen met mijn zoektocht daarnaar. En ik kwam ook net een foutmelding tegen in XBMC, reageerde alleen zelf wat laat helaas. Maar daar zijn wel veel plugins mee gekoppeld dus dat is dan weer even jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joopieboy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:22:
Een of andere download plugin, kwam het tegen met mijn zoektocht daarnaar. En ik kwam ook net een foutmelding tegen in XBMC, reageerde alleen zelf wat laat helaas. Maar daar zijn wel veel plugins mee gekoppeld dus dat is dan weer even jammer.
Simple downloader addon bedoel je die?
Ik had niet eens gezocht maar was gewoon terug gegaan naar vorige build.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 30-01-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die dus idd. :) Als ik mij niet vergis geeft die problemen met de plugins. Instellingen en alles kan ik instellen per plugin, alleen het starten/openen ervan geeft troubles. Als daar nu een oplossing voor zou kunnen komen. :)

Probleem bij mij is dat vorige builds ook al moeite hadden, vanaf 12.0 RC3 (vorige RC's niet geprobeerd) en op het laatst met 11.0 had ik die problemen dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 30-01-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joopieboy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:23:
Ja die dus idd. :) Als ik mij niet vergis geeft die problemen met de plugins. Instellingen en alles kan ik instellen per plugin, alleen het starten/openen ervan geeft troubles. Als daar nu een oplossing voor zou kunnen komen. :)

Probleem bij mij is dat vorige builds ook al moeite hadden, vanaf 12.0 RC3 (vorige RC's niet geprobeerd) en op het laatst met 11.0 had ik die problemen dus.
Inderdaad mis mijn Ambilight o.a.
Dit is de melding die ik bij elke plugin krijg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: waiting for python thread 3 (/storage/.xbmc/addons/script.xbmc.boblight/default.py) to stop
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: python thread 3 (/storage/.xbmc/addons/script.xbmc.boblight/default.py) destructed
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: waiting for python thread 4 (/storage/.xbmc/addons/service.skin.widgets/default.py) to stop
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: python thread 4 (/storage/.xbmc/addons/service.skin.widgets/default.py) destructed
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: waiting for python thread 7 (/storage/.xbmc/addons/script.traktr/service.py) to stop
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: python thread 7 (/storage/.xbmc/addons/script.traktr/service.py) destructed
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: waiting for python thread 9 (/storage/.xbmc/addons/script.common.plugin.cache/default.py) to stop
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: python thread 9 (/storage/.xbmc/addons/script.common.plugin.cache/default.py) destructed
21:27:37 T:140394729813760   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <type 'exceptions.ImportError'>
                                            Error Contents: No module named _socket
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.xbmc/addons/weather.wunderground/default.py", line 19, in <module>
                                                import os, sys, socket, unicodedata, urllib2, time, base64
                                              File "./Lib/socket.py", line 47, in <module>
                                            ImportError: No module named _socket
                                            -->End of Python script error report<--
21:27:37 T:140394729813760    INFO: Python script stopped
21:27:37 T:140394729813760   DEBUG: Thread XBPyThread 140394729813760 terminating
21:27:37 T:140395080374080   DEBUG: waiting for python thread 10 (/storage/.xbmc/addons/weather.wunderground/default.py) to stop

Gaat om die socket module

Volgens mij is het rijtje erboven de getroffen plugins ook, voor mij dan.

Edit:
Kan er ook maar bar weinig over vinden op xbmc forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
@GroteBozeWolf
Net OpenElec voor AMD Fusion naar 3.0 RC 2 geupdate en UZG naar 3.3.3, voelt sneller aan (al went dat heel snel). Voor de rest geen gekke veranderingen gezien. Instellingen netjes behouden na deinstall install, de app en de addon werkten direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Cartman! schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:18:
[...]

Goede vraag... mn ervaring met xbmc is wel dat ik nog een hoop zit te klooien met het werkend krijgen van 24P/audio over spdif en zulk soort zaken. Ik vind het dan wel handig dat ik even firefox kan openen op dat ding, kan dat gewoon?
XBMCbuntu is eigenlijk gewoon Lubuntu met XBMC geïnstalleerd (en de nodige tweaks). Het idee is dat je dan niet meer hoeft te klooien om het werkend te krijgen. Je kan ook gewoon Firefox installeren als je dat wilt.
Tenzij je per se een compleet desktop pakket wil of echt een minimale installatie zou ik gewoon XBMCbuntu erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Xaero schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:15:
Debian is volgens mij (weet ik niet zeker trouwens..) outdated met packages e.d. ten opzichte van Ubuntu.
Dat ligt er maar net aan welke tak je draait : Stable/Unstable/enz...

Ubuntu is vaak een Debian Unstable release, maar goed genoeg om dagelijks gebruikt te worden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
schumi2004 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:03:
Heb de Final Frodo voor OpenELEC geprobeerd maar blijf vervelende errors houden met diverse addons, vreemd aangezien ze op een Windows Installatie het wel doen.

Iemand dit ook opgevallen met OpenELEC en de meest recente nightlies? (zelf compile)
Welke addons heb je last van ? Een aantal addons (zoals Spotimc) gebruiken binary componenten en dan is het niet vanzelfsprekend dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Gisteren de definitieve Frodo over m'n RC3 gezet. Merk verder geen verschil, maar ik vind het goed.

Verder maar eens even wat skins geprobeerd en blijven steken bij de 'Xperience1080 patch' skin. Weet toevallig iemand waarom die 'patch' in de naam zit? Is dat dezelfde als 'Xperience1080+' die ik hier al een keer voorbij zag komen?

Vind het een erg fijne skin. Het is even wennen, maar zeker met een normale afstandsbediening is deze skin ideaal te bedienen. Ook het zelf kunnen toekennen van favorieten of addons aan de tiles is erg functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:26
Wie van jullie gebruikt XBMC ook frequent om muziek mee af te spelen? En op welke manier ga je met playlistst en de bibliotheek om?

Waar ik zelf mee zit is de wens tot het hebben van twee bibliotheken. De muziek van mijn vriendin en van mezelf door elkaar komt niet helemaal praktisch over en ik kan me voorstellen dat dat met meer gezinsleden helemaal irritant is.

Ik heb wel eens gelezen dat het werken met profielen binnen XBMC dan the way to is maar dat lijkt me ook wat omslachtig.

Ps
Ik heb ook nog twee Squeezeboxen maar muziek spelen via XBMC zou een goede aanvulling kunnen zijn, zeker in combinatie met bediening via een mobieltje waardoor de tv niet aan hoeft.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 31-01-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

D-e-n schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:48:

Ps
Ik heb ook nog twee Squeezeboxen maar muziek spelen via XBMC zou een goede aanvulling kunnen zijn, zeker in combinatie met bediening via een mobieltje waardoor de tv niet aan hoeft.
Ik heb sinds kort mijn Squeezebox en Popcornhour verkocht en een XBMC mediacenter opgestart. Voor films etc. vind ik het totnutoe een topper.

Voor audio zijn mijn ervaringen totnutoe minder gelukkig dus ik kan je hier ook niet in helpen.

- Ik heb een DVD-speler in de media center. Als ik er audio CD's in stop, speelt hij die met geen mogelijkheid af.
- bibliotheek is niet handig als tags ontbreken. Bij de Squeezebox was het veel makkelijker om door de mappen te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
D-e-n schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:48:
Wie van jullie gebruikt XBMC ook frequent om muziek mee af te spelen? En op welke manier ga je met playlistst en de bibliotheek om?

Waar ik zelf mee zit is de wens tot het hebben van twee bibliotheken. De muziek van mijn vriendin en van mezelf door elkaar komt niet helemaal praktisch over en ik kan me voorstellen dat dat met meer gezinsleden helemaal irritant is.

Ik heb wel eens gelezen dat het werken met profielen binnen XBMC dan the way to is maar dat lijkt me ook wat omslachtig.

Ps
Het is even wat werk om alle profielen in te stellen, maar het werkt wel top.

ik heb op de nas in alle film en muziek shares twee mappen. Een voor de kids, en een voor de volwassenen.

En twee profielen waarbij de gene voor de volwassenen met wachtwoord is beveiligd. Wil niet dat de kids ineens een of andere bloederige film kijken :P
Daarnaast hoef ik die K3 troep niet in mijn bibliotheek te zien :*)

Kijk even op de XBMC wiki, staat erg goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:12:
[...]

Ik heb sinds kort mijn Squeezebox en Popcornhour verkocht en een XBMC mediacenter opgestart. Voor films etc. vind ik het totnutoe een topper.

Voor audio zijn mijn ervaringen totnutoe minder gelukkig dus ik kan je hier ook niet in helpen.

- Ik heb een DVD-speler in de media center. Als ik er audio CD's in stop, speelt hij die met geen mogelijkheid af.
- bibliotheek is niet handig als tags ontbreken. Bij de Squeezebox was het veel makkelijker om door de mappen te bladeren.
Je kan in XBMC ook gewoon door de folders bladeren. Even de library uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:26
cypher21 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:26:
[...]
Het is even wat werk om alle profielen in te stellen, maar het werkt wel top.
Hoe bedoel je dat? Moet je alles twee keer instellen dan of kun je het ene profiel uit het andere kopiëren?

Tnx.
Jelte schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:38:
[...]
Je kan in XBMC ook gewoon door de folders bladeren. Even de library uitzetten.
Dat weet ik maar dan mis ik toch wel de fanart.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 31-01-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
D-e-n schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Hoe bedoel je dat? Moet je alles twee keer instellen dan of kun je het ene profiel uit het andere kopiëren?

Tnx.

[...]

Dat weet ik maar dan mis ik toch wel de fanart.
zie
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
Iemand enig idee hoe je in XBMC (12.0 RC3, Windows 7) de Video library kan resetten? Hij is de laatste wat buggy, ook de scrapper werkt totaal niet (oude video's worden nooit verwijderd).

[ Voor 7% gewijzigd door JerX op 31-01-2013 09:49 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JerX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:49:
Iemand enig idee hoe je in XBMC (12.0 RC3, Windows 7) de Video library kan resetten? Hij is de laatste wat buggy, ook de scrapper werkt totaal niet (oude video's worden nooit verwijderd).
Hoe bedoel je restten?
Je kan hem "leeg" maken door de DB file te verwijderen als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
JerX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:49:
En om oude video's te verwijderen (ik neem aan dat je ze hebt verwijderd op de harde schijf) moet de database opruimen (clean database). Standaard doe hij dat niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
Jelte schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:24:
[...]
En om oude video's te verwijderen (ik neem aan dat je ze hebt verwijderd op de harde schijf) moet de database opruimen (clean database). Standaard doe hij dat niet zelf.
Aha.. ik las het net in de XBMC wiki, thanks :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Snippo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:19:
[...]

XBMCbuntu is eigenlijk gewoon Lubuntu met XBMC geïnstalleerd (en de nodige tweaks). Het idee is dat je dan niet meer hoeft te klooien om het werkend te krijgen. Je kan ook gewoon Firefox installeren als je dat wilt.
Tenzij je per se een compleet desktop pakket wil of echt een minimale installatie zou ik gewoon XBMCbuntu erop zetten.
Klinkt goed maar kan ik dan gewoon gebruik maken van aptitude bijv? Een uitgeklede desktop is prima...ideaal denk ik eigenlijk. Zo te zien ben ik dan meteen van Unity af :)

Ahja, nog n vraagje los van bovenstaand:
Ik heb een raspberry pi met Xbian en dat draait top, ik heb in de advancedsettings.xml de mysql gegevens ingevoerd van de NAS en de library doet t uitstekend behalve dat de path-substitution bij frodo is komen te vervallen en de afbeeldingen dus niet worden weergegeven. Eden die beneden draait op de Asrock Ion doet het overigens ook nog gewoon (wel met afbeeldingen). Hoe krijg ik de frodo op de raspberry pi nu zover dat ie de afbeeldingen van de NAS haalt en ze deze delen? Ook de watch-state van boven en beneden worden nog niet gesynct viel me op.

[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 31-01-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

XBMC wiki heeft migratie-instructies voor Frodo.

Staan er al een paar maanden op trouwens :).

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 31-01-2013 10:54 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:54:
XBMC wiki heeft migratie-instructies voor Frodo.

Staan er al een paar maanden op trouwens :).
In die wiki stond echter dat mijn installatie van Eden zou breken als er 1 device op Frodo zou gaan maar Eden werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klopt, er wordt namelijk een nieuwe database aangemaakt.

Dus de wijziging die je nu op Eden doet, wordt op de frodo machine niet meer meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:29:
Klopt, er wordt namelijk een nieuwe database aangemaakt.

Dus de wijziging die je nu op Eden doet, wordt op de frodo machine niet meer meegenomen.
Ahh, dat werd me niet helemaal duidelijk uit de wiki maar dat zal aan mij liggen, ik begreep dat ie de bestaande library zou upgraden als in overschrijven ipv. een nieuwe te maken. Dank! :)

Heb ff gekeken en inderdaad, heb nu 4 databases (2 voor video, 2 voor muziek) :) Vanavond XBMCubuntu maar eens proberen dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 31-01-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

XBMC maakt een nieuwe database aan, maar verwijdert de oude niet. Als je content centraal gedeeld wordt zouden alle gebruikte databases ook moeten worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Cartman! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:44:
Klinkt goed maar kan ik dan gewoon gebruik maken van aptitude bijv? Een uitgeklede desktop is prima...ideaal denk ik eigenlijk. Zo te zien ben ik dan meteen van Unity af :)
Yep, dan doe je gewoon een aptitude safe-upgrade om je xbmc te updaten.
Ik heb een raspberry pi met Xbian en dat draait top, ik heb in de advancedsettings.xml de mysql gegevens ingevoerd van de NAS en de library doet t uitstekend behalve dat de path-substitution bij frodo is komen te vervallen en de afbeeldingen dus niet worden weergegeven. Eden die beneden draait op de Asrock Ion doet het overigens ook nog gewoon (wel met afbeeldingen). Hoe krijg ik de frodo op de raspberry pi nu zover dat ie de afbeeldingen van de NAS haalt en ze deze delen? Ook de watch-state van boven en beneden worden nog niet gesynct viel me op.
Je hebt twee seperate databases in gebruik op dit moment ;)
Lees even de laatste paar posts hierboven want daar vraagt iemand anders precies hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door kibje op 31-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

Wat misschien ook werkt is de thumbnails map op de Raspberry Pi leeg te gooien. Dan dwing je de XBMC op de Pi nieuwe thumbnails te maken.

Werkte bij mij ooit bij het niet tonen van plaatjes in XBMC op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
schumi2004 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Ja, en gebruik het dagelijks naar volle tevredenheid.
Je moet inderdaad een tuner hebben en die zet je dan in je HTPC of zoals ik gedaan heb op BV een NAS.
Dit is wel een mooi topic om te beginnen \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Goed beginpunt inderdaad! Kan me voorstellen dat ik dus een externe nodig heb, aangezien die Asrock HTPC weinig uitbreidingsmogelijkheid heeft.

Jij hebt de tuner op je NAS, hoe gaat dat dan in zijn werk? De NAS is toch voor opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Pkunk schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:21:
Ik gebruik regelmatig airplay en nog geen problemen mee gehad.
Zowel audio als video en achter elkaar in dezelfde XMBC sessie?
Met één of meerrdere iOS devices?
Pagina: 1 ... 75 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]