[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.838 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik zie als ik naar speelfilms ga niet mijn .iso films staan. Maar als ik kijk in video en dan bestanden staan ze daar wel.
Hoe krijg ik de .iso bestanden met bijbehorende "hoesjes" wel te zien in speelfilms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Dnomaid schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:07:
Ik ben al een hele tijd XBMC gebruiker, heb het nog op mijn XBox gedraaid. Nu wilde ik recentelijk switchen van de klassieke XBMC databank, naar een centrale databank op mijn NAS, niet per sé voor multiple clients, eerder voor wanneer mijn client zou crashen. Tot hiertoe is het één grote teleurstelling: cover-art verschijnt niet, alles voelt een pak trager aan, episodes markeren als watched werkt niet.
Zoals elders al gezegd werd, wellicht zoek je eerder een backup-oplossing dan een gecentraliseerde database. Je Synology NAS moet je XBMC prima kunnen draaien, ikzelf draai ook een XBMC MySQL database op een Synology diskstation. Waarom het eventueel trager is? Tegen een lokale SSD kun je als netwerk sowieso niet op, maar een goed gigabit netwerk hoeft echt geen vertraging op te leveren. Ook een goede 100Mb connectie mag nauwelijks tijdsverlies geven.

Geen idee welke handleiding voor het aanmaken van de mysql database hebt gevolgd, maar normaliter doet XBMC het creeren van alle tabellen zelf. Misschien zijn bij jouw handleiding de indextabellen vergeten? Die dingen versnellen de toegang tot de database-records nogal, zeker bij de grotere mediacollecties. Het markeren van episodes als 'watched' moet altijd werken, anders zou je database een soort van read-only status hebben. Controleer nog eens alle database userrechten.

Dat je cover-art niet verschijnt kan deels verklaart worden door het feit dat XBMC voor elke thumb een hash met een volledig path naar de desbetreffende covert-art berekent. Oftewel, bestandsnamen voor lokale thumbs zijn anders dan die voor thumbs op een netwerkschijf, ook al betreft het hetzelfde covert-art plaatje/achtergrond/whatever. Je kunt met een volledige export en daarna import wel het meeste overzetten, maar waarden als 'watched', of bijvoorbeeld specifieke videosettings voor bepaalde films worden niet overgenomen.
Dnomaid schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:07:Voorts heb ik gewoon de guide vanop de XBMC wiki gebruikt om mijn DB aan te leggen. Heeft iemand hier nuttige tips, of een andere guide, of schakel ik beter terug naar de klassieke DB? Thanks!
Een 'klassieke' database bestaat niet echt. Standaard gebruikt XBMC een lokaal SQLite bestand ten opzichte van een externe MySQL database.
Dnomaid schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:07:Ik gebruik MediaElch om alle metadata binnen te halen. Mijn NAS is een Synology 413j.
Ik heb nooit echt een externe mediascraper nodig gehad. Alles komt gewoon via XBMC zelf binnen. Skins als AEON installeren ook meteen een fanart-scraper voor logo's, cleartart, etcetera. Daarna wordt alles met een volledige Bibliotheek export ook op de NAS gezet: nfo bestanden, clearart, fanart, backgrounds, thumbs, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

_Vincent_ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:30:
[...]

Ah, zo kun je het natuurlijk ook interpreteren. Ik zou niet weten waar je dat kunt laten scrapen. Je zou dan denk ik een audio-addon moeten gebruiken in plaats van een video-addon. Maar dan moet je ook een manier zien te vinden om de videobestanden in de audio library te krijgen. Daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Ik gebruik het inderdaad voor muziek-DVD's / muziek-Blu-ray's, vaak opnames van live concerten.
De maker van de scraper (mad-max) schrijft dit in zijn topic "after little modding of the "TheMovieDB.org" scraper, I have released a scraper to scan your Music-DVDs/BluRays to the music-video section." Dat is dus waar die scraper in ieder geval voor bedoeld is.
Je zou zelf clips (met informatie en fanart) kunnen toevoegen op TMDB, maar ik weet niet of dat geaccepteerd wordt door de moderators. En het is veel werk...
Toevallig kwam ik net de scraper TheAudioDB tegen van de gelijknamige site. Die werk(te) nog niet op Frodo toen ik de vorige keer keek, maar het is me daarmee gelukt om een paar videoclips te scrapen. Dat was eigenlijk het enige dat ik nodig heb, want op die manier kan ik zien welke velden in de tabel waarvoor gebruikt worden, aangezien documentatie daarover niet te vinden is. Nu kan ik de addon updaten met music video support. Hartelijk dank voor de moeite. :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
G.Scholtens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:46:
[...]

heb jij nog iets ingesteld dan in OE? Ik gebruik ook RC1.
Via welk commando kan ik hem dan starten? Heb het nu via diverse websites en tools getest, maar geen reactie van de machine.
Ik heb in OpenElec alleen ingesteld dat deze remote commando's moet toestaan via de web connectie.
Login: xbmc bijvoorbeeld met daarbij een wachtwoord.
Verder natuurlijk een IP adres over poort 80.
Op de iPad gebruik ik xbmcRemote en stel daar de gegevens in zoals IP poort 80 en het MAC adres van de HTPC, in mijn geval de Zbox AD10.
Daarna kan ik via de xbmcRemote app de Zbox wakker maken via de "aan/uit" knop rechts onder, als je daarop klikt komt er een tekst "wakeon lan" te staan, daarmee activeer je de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 13:43
G.Scholtens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:46:
[...]

heb jij nog iets ingesteld dan in OE? Ik gebruik ook RC1.
Via welk commando kan ik hem dan starten? Heb het nu via diverse websites en tools getest, maar geen reactie van de machine.
Sorry als ik wat bot over kom maar heb je er nu echt niks van begrepen? Heb je uberhaubt wel gezocht?

Zoals ik al eerder aangegeven heb/had hoef je in OE niks in te stellen, hooguit iets in de BIOS maar dat was bij mij zelfs niet nodig (Zotac AD02)
Zoek dan gewoon een WOL tooltje, zoals dit om te testen en klaar.

Edit:
En probeer het eerst eens intern voordat je vanaf een externe locatie gaat lopen proberen.

Edit2:
Weet niet of iemand het bestaan weet van het script AutoSubs voor XBMC maar ik heb hem wat aangepast met wat hulp hier en daar en je kunt nu via de GUI ignore words toevoegen waar op het script niet moet reageren als deze in het pad zitten, plus nog een icon en de nodige credits.
Op de todo list staat nog een auto reload van script als settings aangepast zijn, dus voor nu even stoppen en starten vanuit GUI

Het is een service wat wanneer er een film/serie gestart wordt welke nog geen subs heeft automatisch XBMC Subtitles voor je kicked om de nodige subs te downloaden.

Downloaden hier

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 16:47
schumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:35:
[...]

Edit2:
Weet niet of iemand het bestaan weet van het script AutoSubs voor XBMC maar ik heb hem wat aangepast met wat hulp hier en daar en je kunt nu via de GUI ignore words toevoegen waar op het script niet moet reageren als deze in het pad zitten, plus nog een icon en de nodige credits.
Op de todo list staat nog een auto reload van script als settings aangepast zijn, dus voor nu even stoppen en starten vanuit GUI

Het is een service wat wanneer er een film/serie gestart wordt welke nog geen subs heeft automatisch XBMC Subtitles voor je kicked om de nodige subs te downloaden.

Downloaden hier
Super! Thanx ga ik zo snel mogelijk testen want die ignore functie is echt een must _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
keepitfrosty schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Super! Thanx ga ik zo snel mogelijk testen want die ignore functie is echt een must _/-\o_
Mis de ignore optie niet, waar heb je die voor nodig dan?
Heb tot nu toe prima subtitles kunnen binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:00:
[...]

Mis de ignore optie niet, waar heb je die voor nodig dan?
Heb tot nu toe prima subtitles kunnen binnen halen.
In mijn geval bv als ik LiveTV kijk dan wil hij ook subs binnen halen dus heb ik in het verleden pvr laten toevoegen aan code. Maar zo heb ik ook een folder kids en concert videos, daar wil ik ook geen subs bij dus voeg ik de foldernamen kids en concerts aan ignore words toe en wordt daar niet op getriggerd.

Enig wat ik nu aan het uitzoeken ben is script automatisch te reloaden bij settings changes.
keepitfrosty schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:38:
[...]

Wacht er maar even mee tot vanavond, heb een foutje ondekt.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Ik heb sinds kort dat het XOT-UZG script niet meer werkt, alle streams die ik wil starten stoppen binnen een seconde weer. Ze geven voor die hele korte tijd wel gewoon beeld. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Maverick schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:29:
Ik heb sinds kort dat het XOT-UZG script niet meer werkt, alle streams die ik wil starten stoppen binnen een seconde weer. Ze geven voor die hele korte tijd wel gewoon beeld. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Specs? Ik heb al een wat langere tijd hetzelfde (sinds ik geswitcht ben naar XBMCubuntu i.p.v. Windows 7), maar even snel debuggen leverde niks op, behalve dat hij inderdaad gestart wordt en daarna ermee stopt ook volgens de logging. Wordt er iig zo 1-2-3 niet wijzer van. Moet er nog een keer wat dieper in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
serhat schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:42:
[...]

Specs? Ik heb al een wat langere tijd hetzelfde (sinds ik geswitcht ben naar XBMCubuntu i.p.v. Windows 7), maar even snel debuggen leverde niks op, behalve dat hij inderdaad gestart wordt en daarna ermee stopt ook volgens de logging. Wordt er iig zo 1-2-3 niet wijzer van. Moet er nog een keer wat dieper in duiken.
Windows 7 hier. Heeft hiervoor altijd gewoon gewerkt. Rc3 overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Zeker een leuke en betaalbaar barebone. Ook mooi dat er geen fan aanwezig is.
Heb nu in de slaapkamer een Foxconn NT-A3500. Deze werkt op zich perfect alleen jammer dat de fan , vooral bij XBMC menu's goed hoorbaar is.

Vraag me alleen af hoe heet dit systeem wordt?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik de laaste RC van Frodo in combi met openelec met een shared database op mijn NAS. Hierbij heb ik ook een sources.xml toegepast om op elke XBMC instantie dezelfde shares te hebben.

Nu merk ik dat sommige films niet zijn geindexeerd en dat wilde ik in XBMC even oplossen door via de filebrowser in Video naar de betreffende films te gaan. En dan de filminformatie op te zoeken en de juiste film te kiezen. Helaas wordt die betreffende optie niet weergegeven omdat voor deze folder blijkbaar geen content is gekozen. Wanneer ik dit echter doe krijg ik de reeds geindexeerde films twee keer in mijn library. 1 keer vanaf de sources.xml en een keer omdat ik de content nog een keer apart in XBMC set.

Frappante is dat bij de TV-series dit geen enkel probleem opleverd. Daar kan ik gewoon via files serie informatie opzoeken bij een niet geindexeerde serie.

Hieronder mijn advancedsettings en sources.xml. Zelf heb ik nog niet kunnen achterhalen waarom het problemen oplevert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>HOST</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>******</pass>
    </videodatabase>
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>HOST</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>*****</pass>
    </musicdatabase>
    <pathsubstitution>
       <substitute>
          <from>special://profile/sources.xml</from>
          <to>smb://xbmc:******@HOST/XBMC/userdata/sources.xml</to>
       </substitute>  
<!--       <substitute>
<!--          <from>special://profile/mediasources.xml</from>
<!--          <to>smb://xbmc:*****@HOST/XBMC/userdata/mediasources.xml</to>
<!--       </substitute>-->
    </pathsubstitution>
</advancedsettings>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<sources>
  <music>
    <default>Music</default>
    <source>
      <name>Music</name>
      <path>smb://xbmc:*****@HOST/Music/</path>
    </source>
  </music>
  <video>
    <source>
      <name>Films</name>
      <path>smb://xbmc:******@HOST/Video/Films/</path>
    </source>
    <source>
      <name>Series</name>
      <path>smb://xbmc:*****@HOST/Video/Series/</path>
    </source>
  </video>
  <pictures>
    <source>
      <name>Pictures</name>
      <path>smb://xbmc:******@HOST/DnP/Pictures/</path>
    </source>
  </pictures>
<!--  <files>
<!--    <source>
<!--      <name>Fukushima>
<!--      <path>smb://xbmc:******@HOST/</path>
<!--    </source>
<!--  </files>
-->
</sources>

Zie ik iets over het hoofd? Hebben andere mensen met shared databse een soortgelijk probleem? wat is hun advancedsettings.xml en sources.xml?

[ Voor 0% gewijzigd door Jelte op 19-01-2013 14:30 . Reden: wachtwoord vergeten weg te halen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Aan het script zelf ligt het volgens mij niet. Hier op openelec 2.99.1 met Frodo RC3 werkt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Even een volledige uzg(plugin).log posten op pastebin.com, dan zal ik even kijken. Voor zover ik weet zou alles moeten werken. Heb je voorbeelden van welke afleveringen niet werken?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:47:
[...]

Even een volledige uzg(plugin).log posten op pastebin.com, dan zal ik even kijken. Voor zover ik weet zou alles moeten werken. Heb je voorbeelden van welke afleveringen niet werken?
http://pastebin.com/fbHuJuuX

Alle streams vertonen dit. Zowel uitzendiggemist.nl als rtlxl en sbsgemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:00
Opgelost:
De database werd helemaal niet vers aangemaakt, maar bleef over van een vorige poging. Het probleem zat in de verkeerde locatie van de advancedsettings.xml file bij een portable installatie.

Vandaag heb ik geprobeerd syncing via een MySQL server aan de praat te krijgen, maar om de een of andere reden werkt het niet goed.

Ik heb zowel Eden als Frodo RC3 geprobeerd op Windows 7.

Zowel al mijn files als de database staan op mijn Synology. De files worden benaderd door NFS shares. Ik heb de instructies van http://ozymandyaz.blogspo...-nas-as-mysql-server.html gevolgd. Ik gebruik een account xbmc account met alle permissions in MySQL.

Er wordt correct een MyVideos60 database aangemaakt. Deze database blijft echter leeg. Alle tabellen inclusief movie heeft 0 rows. Ik begrijp niet wat er aan de hand kan zijn. Het feit dat de MyVideos60 wordt aangemaakt toont aan dat XBMC advancedsettings.xml goed oppikt, kan communiceren met de Synology en voldoende permissies heeft om de database aan te maken. Waarom wordt er dan geen informatie in de database geschreven?

[ Voor 11% gewijzigd door EricEric752 op 19-01-2013 17:59 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Maverick schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:25:
[...]

http://pastebin.com/fbHuJuuX

Alle streams vertonen dit. Zowel uitzendiggemist.nl als rtlxl en sbsgemist
Het werkt hier allemaal en de logs zien er goed uit. Kan je nog eens een xbmc.log posten op pastebin.com?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:12:
[...]

Het werkt hier allemaal en de logs zien er goed uit. Kan je nog eens een xbmc.log posten op pastebin.com?
Uiteraard: http://pastebin.com/XPpzFNwZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Het is vervelend, maar ik heb geen idee wat er bij jou fout gaat. XOT lijkt het goed te doen, maar XBMC slikt de streams niet. Neem aan dat het een normale XBMC install is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Het staat een beetje los van Xbmc, maar ik denk dat er hier wel mensen zijn die er misschien iets over kunnen zeggen. Ik heb namelijk op ebay zo'n HP infrarood ontvanger gekocht om samen te gebruiken met mijn logitech harmony. Het probleem wat ik echter heb is dat toetsaanslagen van mijn harmony, maar ook van de originele HP afstandsbediening die erbij zat, soms dubbel worden uitgevoerd en soms moet ik vaker klikken voordat Xbmc reageert. (win7 x64)

Nou heb ik al uren gezocht op allerlei fora en al van alles tegengekomen. Het blijkt dat er verschillende uitvoeringen zijn van die HP ir ontvanger en dat de een beter is dan de ander. Ook zijn er nog een aantal andere modellen verkrijgbaar van Philips, Lenovo en Dell. Daarnaast zijn er volgens mij nog wel meer merken en types waaronder de originele Microsoft ontvanger die bijna niet meer te krijgen is.

Wat voor merken en types zijn er hier bij mensen in gebruik? En wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had hetzelfde probleem tot ik in de Logitech-software mijn Harmony als een afstandsbediening voor een Plex Mediacenter instelde ipv een of andere HTPC.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Het is vervelend, maar ik heb geen idee wat er bij jou fout gaat. XOT lijkt het goed te doen, maar XBMC slikt de streams niet. Neem aan dat het een normale XBMC install is?
Ik heb ook precies hetzelfde.. zal ook even de logs online zetten voor het geval dat.
uzgPlugin.log
xbmc.log

Speelt ook een seconde of 2 prima af en daarna stopt hij ermee alsof stream is afgelopen. Misschien dat je hier wijzer van wordt, al ben ik bang dat er ook weinig aan te doen valt.

[ Voor 15% gewijzigd door serhat op 20-01-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Ja, niets echt iets bijzonders mee gedaan ook. Kan ik op een bepaalde manier de addon gewoon helemaal verwijderen en opnieuw installeren? (ik heb het idee dat als ik dat via xbmc zelf doe dat er dan stiekum een hoop bewaard wordt omdat hij settings enzo gewoon bijft houden) Dan kan ik eens kijken of dat het oplost.

Zal ook eens kijken of ik een addon heb die iets met streams doet, wellicht dat daar ergens iets mis loopt. Media van het lokale netwerk speelt gewoon goed af. (eens kijken of andere stream addons wel werken ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Borromini schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:07:
Ik had hetzelfde probleem tot ik in de Logitech-software mijn Harmony als een afstandsbediening voor een Plex Mediacenter instelde ipv een of andere HTPC.
Nou de originele HP afstandsbediening die erbij zat heeft er ook wel een beetje last van, al is het in mindere mate. Dus ik denk dat het niet perse harmony gerelateerd is, maar eerder een issue in win7 of (en dat geloof ik eerder) hardware gerelateerd, dus de ir receiver. Ik zie de led op de receiver wel knipperen bij een toetsdruk op de afstandsbediening, maar op de een of andere manier komt ie zo af en toe niet aan in Windows. Heb getest in notepad en het drukken op de cijfertoetsen.

Ik heb me al rot gezocht naar een originele Microsoft mce ir ontvanger, maar die zijn niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
serhat schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Ik heb ook precies hetzelfde.. zal ook even de logs online zetten voor het geval dat.
uzgPlugin.log
xbmc.log

Speelt ook een seconde of 2 prima af en daarna stopt hij ermee alsof stream is afgelopen. Misschien dat je hier wijzer van wordt, al ben ik bang dat er ook weinig aan te doen valt.
In jouw logfiles staan helemaal geen afspeel acties. Kan je het nog een keertje proberen en daarna gelijk de logs afsaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Maverick schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:09:
[...]

Ja, niets echt iets bijzonders mee gedaan ook. Kan ik op een bepaalde manier de addon gewoon helemaal verwijderen en opnieuw installeren? (ik heb het idee dat als ik dat via xbmc zelf doe dat er dan stiekum een hoop bewaard wordt omdat hij settings enzo gewoon bijft houden) Dan kan ik eens kijken of dat het oplost.

Zal ook eens kijken of ik een addon heb die iets met streams doet, wellicht dat daar ergens iets mis loopt. Media van het lokale netwerk speelt gewoon goed af. (eens kijken of andere stream addons wel werken ook)
Je kunt gewoon alle net.rieter.xot folders (op de net.rieter.xot.repository na natuurlijk) deleten en je /addons/libraries/ en dan XBMC herstarten en XOT-Uzg.v3 opnieuw vanuit de repository installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
GroteBozewolf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:02:
[...]

In jouw logfiles staan helemaal geen afspeel acties. Kan je het nog een keertje proberen en daarna gelijk de logs afsaven?
Ik heb het net even opnieuw geprobeerd maar krijg hetzelfde.
In de uzgPlugin.log zie ik niks veranderen na het initialiseren. In de xbmc.log wel. Datum/tijd kloppen wel.. De bestanden zijn de laatste versies.
Mijn stappenplan:
- Debug in XBMC settings aanzetten.
- XBMC opnieuw starten voor het geval dat.
- Direct naar je addon, 2 filmpjes geprobeerd, eentje van uitzendinggemist en een andere van veronica.
- Sluit XBMC netjes af zodat hij mits nodig alle (log) buffers netjes weg kan schrijven.

In de xbmc.log zie ik de afspeelacties prima (snippet):
http://pastebin.com/NwXeVKeG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
serhat schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:57:
[...]

Ik heb het net even opnieuw geprobeerd maar krijg hetzelfde.
In de uzgPlugin.log zie ik niks veranderen na het initialiseren. In de xbmc.log wel. Datum/tijd kloppen wel.. De bestanden zijn de laatste versies.
Mijn stappenplan:
- Debug in XBMC settings aanzetten.
- XBMC opnieuw starten voor het geval dat.
- Direct naar je addon, 2 filmpjes geprobeerd, eentje van uitzendinggemist en een andere van veronica.
- Sluit XBMC netjes af zodat hij mits nodig alle (log) buffers netjes weg kan schrijven.

In de xbmc.log zie ik de afspeelacties prima (snippet):
http://pastebin.com/NwXeVKeG
En heb je hier ook de uzg(plugin).log van, want daar zou veel meer info in moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
GroteBozewolf schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:15:
[...]

En heb je hier ook de uzg(plugin).log van, want daar zou veel meer info in moeten staan?
Huh, ik heb het probleem gevonden denk ik.
Reden dat ik uzgPlugin.log niet gepost heb was omdat jij eerder al aangaf dat er niks in stond,.. nu was het hetzelfde.. alleen het initialiseren zat erin. Voor de grap even in de uzgPlugin.old.log gekeken. Deze bevat wel de echte logregels.. compleet. Het lijkt net alsof hij eenmaal klaar is met unloaden hij even de plugin weer in laadt? Zie datum bij beide logregels. XBMC stond bewust uit. Verschil tussen beide logs is ook 1 seconde, wat te snel is voor mij om opnieuw XBMC te starten.

Anyway hierbij beide logs:
uzgPlugin.log
uzgPlugin.old.log

[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 20-01-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
serhat schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Huh, ik heb het probleem gevonden denk ik.
Reden dat ik uzgPlugin.log niet gepost heb was omdat jij eerder al aangaf dat er niks in stond,.. nu was het hetzelfde.. alleen het initialiseren zat erin. Voor de grap even in de uzgPlugin.old.log gekeken. Deze bevat wel de echte logregels.. compleet. Het lijkt net alsof hij eenmaal klaar is met unloaden hij even de plugin weer in laadt? Zie datum bij beide logregels. XBMC stond bewust uit. Verschil tussen beide logs is ook 1 seconde, wat te snel is voor mij om opnieuw XBMC te starten.

Anyway hierbij beide logs:
uzgPlugin.log
uzgPlugin.old.log
Ik kan jouw streams gewoon afspelen op zowel Frodo als Eden builds. XOT-Uzg.v3 lijkt de streams gewoon te kunnen vinden en geeft ze daar aan XBMC. En die stopt er mee? Ik neem aan dat je vanuit NL probeert te streamen?

Jouw XBMC is van trouwens 24 maart 2012. Ondanks dat dit waarschijnlijk de stable Eden is, zou ik het toch ook eens met de Frodo RC3 proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
NL inderdaad. Streams beginnen ook prima, hij kan er dus inderdaad ook bij. Maar nadat het popupje weg is van 'opening stream' stopt hij er ook weer mee.

Ik gebruik XBMCUbuntu. Deze ziet op het moment geen updates van XBMC. Waarschijnlijk pas als hij stable is. Daar wacht ik nog wel even op. Zal niet meer lang duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
serhat schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:25:
NL inderdaad. Streams beginnen ook prima, hij kan er dus inderdaad ook bij. Maar nadat het popupje weg is van 'opening stream' stopt hij er ook weer mee.

Ik gebruik XBMCUbuntu. Deze ziet op het moment geen updates van XBMC. Waarschijnlijk pas als hij stable is. Daar wacht ik nog wel even op. Zal niet meer lang duren denk ik.
Ik ga XBMCbuntu eens even op een VM zetten. Laat het je weten.

EDIT: heb net dezelfde versie van XBMCbuntu draaiend gehad en daar werkt alles toch zonder problemen op. Heb je nog zaken geupdate ana je XBMCbuntu? RTMP updates of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door GroteBozewolf op 20-01-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Nee, juist bewust alles zo gelaten zoals het is. Alles qua updates binnen via apt-get update/upgrade/dist-upgrade mits nodig.

Verder een handjevol dingen handmatig gecompiled vanuit git, zoals nzbget/Couchpotato/Sickbeard, maar niks wat met RTMP te maken heeft. Verder gebruik ik 'The trailers' en 'TED talks'. Die werken wel zonder problemen, echter kan ik mij wel voorstellen dat die gewoon een mp4/mov bestand streamen via HTTP.

Dit zijn RTMP-specifieke packages die geinstalleerd zijn.

root@HTPC:~# dpkg -l | grep -i rtmp
ii  librtmp0                           2.4~20110711.gitc28f1bab-1ubuntu0~ppa1~oneiric1  toolkit for RTMP streams (shared library)
ii  rtmpdump                           2.4~20110711.gitc28f1bab-1ubuntu0~ppa1~oneiric1  small dumper for media content streamed over the RTMP protocol
root@HTPC:~#

Als ik rtmpdump gebruik om een RTMP stream te dumpen, zie ik wel dat hij netjes alles download. Ik heb net even gekeken, librtmp0 staat ook als dependency bij XBMC binnen XBMCubuntu, dus zowel rtmpdump als XBMC gebruiken beide dezelfde library ervoor.

root@HTPC:~# rtmpdump -r "rtmp://pssbsfs.fplive.net/pssbsfs/bc/videos/585049245001/585049245001_2080102322001_veronica-americanpickers-S01E08-130108002518112881-bg-288.mp4" > test.mp4
RTMPDump v2.4
(c) 2010 Andrej Stepanchuk, Howard Chu, The Flvstreamer Team; license: GPL
WARNING: You haven't specified an output file (-o filename), using stdout
Connecting ...
INFO: Connected...
Starting download at: 0.000 kB
INFO: Metadata:
INFO:   duration              2634.56
INFO:   moovPosition          184.00
INFO:   width                 480.00
INFO:   height                268.00
INFO:   videocodecid          avc1
INFO:   audiocodecid          mp4a
INFO:   avcprofile            77.00
INFO:   avclevel              40.00
INFO:   aacaot                2.00
INFO:   videoframerate        25.00
INFO:   audiosamplerate       48000.00
INFO:   audiochannels         2.00
INFO: trackinfo:
INFO:   length                65861000.00
INFO:   timescale             25000.00
INFO:   language              eng
INFO: sampledescription:
INFO:   sampletype            avc1
INFO:   length                126458880.00
INFO:   timescale             48000.00
INFO:   language              eng
INFO: sampledescription:
INFO:   sampletype            mp4a
67336.115 kB / 2634.54 sec (99.9%)
Download complete
root@HTPC:~#

Wel grappig dat de mp4 die gedownload wordt via RTMP blijkbaar stiekem een flash filmpje is. :+
root@HTPC:~# file test.mp4
test.mp4: Macromedia Flash Video

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 20-01-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
ThinkPadd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:16:
Zijn er ook mensen die zelf wat om de database van XBMC heen hebben gemaakt? Heb hier thuis de XBMC database centraal op MySQL draaien, en leek mij wel handig om een webpagina te maken zodat ik (en de rest van de familie) een overzicht heb van alle films.

Natuurlijk heb je dat in XBMC al zitten, maar een lightweight webpaginaatje is wel handig natuurlijk. Alle informatie staat immers al in de database :)
Ik heb een update van mijn XBMC-listing PHP tooltje gereed. De sortering van TV-seizoenen moet nu wel kloppen. Ook is er nu een keuze-item voor filmsets bijgekomen.

Het script is alhier op te halen. Ik hoor graag of het script voldoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Klojum schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:26:
[...]

Ik heb een update van mijn XBMC-listing PHP tooltje gereed. De sortering van TV-seizoenen moet nu wel kloppen. Ook is er nu een keuze-item voor filmsets bijgekomen.

Het script is alhier op te halen. Ik hoor graag of het script voldoet. :)
Heb je ook een variant voor Frodo? Want ik ben wel geïnteresserd.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:13
Gistermiddag (rond 17:00) aflevering gezien van Smart Life met Bas Muijs.

En toevallig zag ik op de achtergrond een TV aanstaan met XBMC erop :P

Hier op 08:55 :P

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 21-01-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

Is het mogelijk om de recently added, title, genres, years en actors buttons te verwijderen/verbergen?

Win 7 met V12 laatste versie

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

NoTimeRemains schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:07:
Is het mogelijk om de recently added, title, genres, years en actors buttons te verwijderen/verbergen?

Win 7 met V12 laatste versie
Met MQ4 kan dat prima. Zo heb ik onder movies alleen recently added en files staan. De rest niet (is niet nodig vind ik)
Of dat ook in Confluence kan weet ik niet. Is te lang geleden dat ik die skin gebruikt heb.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

DarkSide schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Met MQ4 kan dat prima. Zo heb ik onder movies alleen recently added en files staan. De rest niet (is niet nodig vind ik)
Of dat ook in Confluence kan weet ik niet. Is te lang geleden dat ik die skin gebruikt heb.
dat is dus afhankelijk v d skin

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aen Nox heeft daar ook prima opties voor en zit in de standaard repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

NoTimeRemains schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:12:
[...]

dat is dus afhankelijk v d skin
Yep. Dat is het mooie van XBMC de verschillende skins die bij jouw smaak en wensen passen.
De een wat meer te personaliseren dan de andere. En de een draait weer wat smoother dan de ander.
Zelf altijd wel een fan geweest van Aeon. En nu Aeon nox en MQ.
Maar ook experiance 1080 vind ik leuk

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:10
Ikzelf draai de Xperience1080+ versie van Github. Moet zeggen: deze is errug fijn! Werkt snel en ziet er ook nog eens geweldig mooi uit. In het begin is ie even wennen, maar na een tijdje wil je neit meer zonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 14:12
Vraagje mbt dual audio.

Op dit moment loopt mijn beeld / geluid van mijn htpc naar mijn tv.
Nu heb ik op mijn htpc ook een optical uitgang, deze kan ik op mijn versterker aansluiten.

Maar nu heb ik het vermoeden dat ik dan geluid via hdmi en optical heb. Is het zo in te stellen dat zodra mijn versterker aangaat dat hij dan puur het geluid via optical oppakt en niet meer via hdmi. Anders heb je vaak zo'n echo in het geluid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
DutchNutcase schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:37:
[...]
Heb je ook een variant voor Frodo? Want ik ben wel geïnteresserd.
Nog niet. XBMC Frodo is nog steeds geen 'final', dus wie weet wat er nog zal veranderen. De database is wat gewijzigd, dus een 2-in-1 (Eden/Frodo) script zal het wel niet worden. Bij deze schermen v/d lijstjes: 1 2 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe versie van skin (mod) MiniMeedia 1.2.3 geupload.

Veel zaken zijn er verbeterd en toegevoegd zoals artwork downloader, cdart dowloader integratie met alle bijhorende art in views maar voornamelijk in info screen.

Ook PVR toegevoegd maar heb zelf geen frontend, kan 2 xml files niet inzien en geen playercontrols.
Heb zelf Digitenne en wat ik tot nu toe gelezen heb zou dat moeten lukken ...met linux. Maar ik gebruik windows voor skinnen in in de toekomst een Ouya voor gebruik. Kan wel wat advies gebruiken voor een setup.
Liefst zo min mogelijk kosten, geef geen bal om TV(zie Digitenne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 07:49
Ik draai de laatste frodo built van openelec en dat werkt vrij goed. Echter heb ik hier een hardeschijf aan hangen die ik graag zou benaderen via mijn xbox 360. (met freestyledash)
Hier wordt echter gevraagd om een remote name, share name, user name en password. Windows ziet openelec gewoon als OPENELEC binnen het netwerkcentrum en vandaar kan ik via de map media navigeren naar de aangesloten hardeschijf. Helaas wil het op mijn xbox nog niet werken. Bij remote name heb ik OPENELEC ingevoerd en bij share de map media. Is er iets wat ik verkeerd doe? Of gebruikt openelec ook een username/password als de xbox openelec probeert te benaderen? Op de pc werd hier in ider geval niet om gevraagd.

Mijn excuses als het erg offtopic gaat, maar ik kon geen betere plek vinden om dit te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
zynex schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:44:
Ik draai de laatste frodo built van openelec en dat werkt vrij goed. Echter heb ik hier een hardeschijf aan hangen die ik graag zou benaderen via mijn xbox 360. (met freestyledash)
Hier wordt echter gevraagd om een remote name, share name, user name en password. Windows ziet openelec gewoon als OPENELEC binnen het netwerkcentrum en vandaar kan ik via de map media navigeren naar de aangesloten hardeschijf. Helaas wil het op mijn xbox nog niet werken. Bij remote name heb ik OPENELEC ingevoerd en bij share de map media. Is er iets wat ik verkeerd doe? Of gebruikt openelec ook een username/password als de xbox openelec probeert te benaderen? Op de pc werd hier in ider geval niet om gevraagd.

Mijn excuses als het erg offtopic gaat, maar ik kon geen betere plek vinden om dit te vragen.
Symlink maken in OE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Laatst online: 06-05-2021
Hoi Gotters !

Ik zoek mensen die XBMC Frodo gebruiken en mijn aanpassingen aan Neon willen testen.

Ik ben zelf altijd heel blij geweest met de Neon skin, maar hij heeft nogal wat issues onder Frodo.
Ik ben enige tijd bezig geweest de benodigde veranderingen door te voeren in de reeds meer dan een jaar niet meer aangepaste skin. Ondertussen ben ik op het punt aangekomen waarbij ik testers nodig heb om de skin te testen.

Als jullie de skin een keer zouden willen uitproberen dan hoor ik heel graag jullie ervaringen in deze thread op het XBMC forum:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990

[ Voor 7% gewijzigd door kibje op 22-01-2013 16:55 ]

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om series tussen je movies te zetten ipv in een aparte tv shows categorie?
En dat je dan 1 pictogram hebt van de serie en als je daarop klikt een lijst met episodes?
Ik krijg 't namelijk niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:57
G.Scholtens schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:45:
Vraagje mbt dual audio.

Op dit moment loopt mijn beeld / geluid van mijn htpc naar mijn tv.
Nu heb ik op mijn htpc ook een optical uitgang, deze kan ik op mijn versterker aansluiten.

Maar nu heb ik het vermoeden dat ik dan geluid via hdmi en optical heb. Is het zo in te stellen dat zodra mijn versterker aangaat dat hij dan puur het geluid via optical oppakt en niet meer via hdmi. Anders heb je vaak zo'n echo in het geluid zitten.
Nee hij geeft geen geluid naar beiden tegelijk. In XBMC bij de audioinstellingen moet je kiezen, Hdmi of je surroundsysteem. Dit kan je eenmalig doen als je altijd je versterker gebruikt of redelijk snel wisselen via het audio menu tijdens afspelen. Maar het ligt ook nog aan de instellingen van (als je dat tenminste hebt) Windows, die overrulen XBmC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is hier de favoriete scraper voor tv shows? Vind bij TVDB best wel lelijk dat ie 1x1, 1x2, 1x3 etc voor de episodes zet, ipv alleen netjes de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens de sorteer button geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Als ik ze op naam sorteer dan verdwijnt dat 1x01, 1x02 gebeuren maar dan staan ze dan niet op de goede volgorde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kibje schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:53:
Hoi Gotters !

Ik zoek mensen die XBMC Frodo gebruiken en mijn aanpassingen aan Neon willen testen.

Ik ben zelf altijd heel blij geweest met de Neon skin, maar hij heeft nogal wat issues onder Frodo.
Ik ben enige tijd bezig geweest de benodigde veranderingen door te voeren in de reeds meer dan een jaar niet meer aangepaste skin. Ondertussen ben ik op het punt aangekomen waarbij ik testers nodig heb om de skin te testen.

Als jullie de skin een keer zouden willen uitproberen dan hoor ik heel graag jullie ervaringen in deze thread op het XBMC forum:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990
Een van de skins waarvan ik het jammer vond dat deze niet voor Frodo beschikbaar was. Nu wel dus en ik heb deze inmiddels geïnstalleerd, ging probleemloos. Uw inspanning wordt sowieso gewaardeerd.
Eens kijken of mijn omgeving deze als standaard wil accepteren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:46:
En wat is hier de favoriete scraper voor tv shows? Vind bij TVDB best wel lelijk dat ie 1x1, 1x2, 1x3 etc voor de episodes zet, ipv alleen netjes de naam.
Dat ligt dan niet aan TVDB maar aan je eigen naamgeving. Hoe ziet een serie er bij jou uit? En je gebruikt de library mode neem ik aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/Untitled_zps2a31a1ff.jpg

Volgens de info die ik op google tegenkwam moest ik 't volgens SxxExx ordenen (daarvoor pakte die em ook niet en werd 't The Seventh Brother).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak daar eens S01E0x van ipv S00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat S00 was een foutje, verandert helaas niets aan de situatie. :-( Het is geen ramp ofzo, maar ik vind 't gewoon vreemd aangezien je XBMC juist gebruikt voor de presentatie, vandaar dat ik 't er uiteraard ook liever uit zou hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/Untitled_zps575da815.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat je enige serie waar het mee gebeurt? Nogmaals de vraag of je library mode gebruikt trouwens.

Ergens zit er iets niet goed. Kan serie afhankelijk zijn natuurlijk.

Zie nu je screenshot. Is dat je probleem? Dacht dat ie alleen maar s01e01 liet zien. Pffff Heb je al eens een andere view geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prison Break heeft hetzelfde probleem. Wat bedoel je met de library mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik gebruik Openelec 2.0 icm NZBSabSuite al een paar maanden (vrijwel) probleemloos.
Maar sinds een paar dagen:
1. sickbeard start niet goed op (een 500 internal server error) na een paar poginen kwam de pagina wel, maar was ik alles kwijt van series en log stond vol met errors
2. Sabnzb download wel maar komt met allerlei fouten en laat het afgeronde bestand niet zien in history (?) maar pakt het bestand wel uit, en zet het in de directory
3. Het opnieuw indexeren van de library werkt niet, (vindt geen films)
4. Het opschonen van library werkt niet (verwijderd geen films die er niet meer zijn)
5. Updaten van plugins werkt niet, schone installatie van bijv. subtitle XBMC plugin doet het ook niet.

verder geen problemen met internet enzo, want weer-app doet het en downloaden ook.

Wat is er aan de hand? en wat is wijsheid

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 23-01-2013 08:31 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:57:
Dat S00 was een foutje, verandert helaas niets aan de situatie. :-( Het is geen ramp ofzo, maar ik vind 't gewoon vreemd aangezien je XBMC juist gebruikt voor de presentatie, vandaar dat ik 't er uiteraard ook liever uit zou hebben.

[afbeelding]
Band of Brothers is een 'tv serie' niet een film. Zet hem anders even onder je tvseries. Hij staat nu in je movies als ik je screenshot zo zie (ik zie een X:\ movies).
Bij voorkeur zou je ook nog de hoofdmap kunnen renamen naar "Band of Brothers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 14:12
@Crazy-Mazy dat is skin-afhankelijk voor zo ver ik weet.

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-01-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 05-09 14:15
Dat vermoed ik ook. Ik heb ook eens gehad dat er 1x01, 1x02 etc... stond maar nadat ik met skins had geëxperimenteerd en uiteindelijk een andere met andere layout had gekozen was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik denk nog steeds dat hij niet in library mode zit. Ik ken de skin verder niet maar links bovenin staat video's en geen tvseries oid.

Wat verder verontrustend is is dat men niet even de tijd neemt om zelf even te zoeken in de wiki van XBMC maar domweg iedere vraag maar hier neer plempt zonder zelf even onderzoek te hebben gedaan.

http://wiki.xbmc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik tegelijkertijd zit te googlen hoe ik m'n nas aan de praat krijg, hoe ik chrome weer werkend krijg, hoe ik de telefoon van m'n opa instel, hoe ik mn tv moet calibreren, m'n ma moet helpen met airplay aan de praat krijgen.. Als je een hele dag gewerkt hebt, je ene avond thuis kwijt ben aan 't internet en er nogsteeds niet uitkomt dan grijp je wel eens gefrustreerd naar de makkelijk weg in de hoop dat iemand je zo 't antwoord kan geven.

Ik laat XBMC wel voor wat 't is. Overigens is dit v12 Frodo en zowel bij movies als tv shows laat ie linksboven 'videos -' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vervelend maar wij zijn geen vraagbaak. Er word toch echt van je verwacht dat je zelf inzet toont.

Mocht je je inderdaad zo erg storen aan de nummering, en alle opties zoals een andere view hebt geprobeerd, dan raad ik je aan om een ander stukje gratis software te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die nummering hebben de meesten niet in beeld dus dat lijkt me geen reden om een ander pakket te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij ook niet maar blijkbaar vind hij het te moeilijk om te lezen, zoeken, proberen en er zo achter te komen hoe hij dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen heeft de tijd om lekker een avond te googlen ciris. Uiteraard had ik de vraag hier niet gesteld zonder zelf opzoek te gaan maar ik ben al bezig geweest om de naamgeving uberhaubt werkende te krijgen en zoals je ziet was dat na 0:00 dan gaat dat niet altijd even soepel meer.

Maargoed ik vind 't mooi geweest zo. Iig nog bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:01:
Omdat ik tegelijkertijd zit te googlen hoe ik m'n nas aan de praat krijg, hoe ik chrome weer werkend krijg, hoe ik de telefoon van m'n opa instel, hoe ik mn tv moet calibreren, m'n ma moet helpen met airplay aan de praat krijgen.. Als je een hele dag gewerkt hebt, je ene avond thuis kwijt ben aan 't internet en er nogsteeds niet uitkomt dan grijp je wel eens gefrustreerd naar de makkelijk weg in de hoop dat iemand je zo 't antwoord kan geven.

Ik laat XBMC wel voor wat 't is. Overigens is dit v12 Frodo en zowel bij movies als tv shows laat ie linksboven 'videos -' zien.
Krijg je van mij de tip om het één voor één te doen en dan in een keer goed. Als tweede tip wil ik je nog meegeven om de benaming van de series zoals je deze binnen haalt in eerste instantie laat voor wat ze zijn en de directory zo te noemen zoals de serie origineel heet. De weergave van de aflevering binnen XBMC is skin en view afhankelijk. Dus bij de ene view zal S01E01 wel zichtbaar zijn en bij een andere zou daar zomaar eens aflevering 1 kunnen staan. Dit bij dezelfde skin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mijn ervaring is dat zowel Mediaportal als XBMC met meerdere benamingen kunnen omgaan. Maar S01E0x moet gewoon werken. En als je een aflevering "Band of Brothers S01E0x ......" noemt en in de map "Band of Brothers\Season 1" of "Band of Brothers\Seizoen 1" stopt kan er volgens mij weinig mis gaan.

Wellicht is Crazy-Mazy vergeten de mappen met series aan de library toe te wijzen. Want volgens mij hoort er inderdaad "tvseries" boven te staan en niet "video's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dus al een aantal keren heb geroepen. Maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er maar even een capture van gemaakt:
YouTube: XBMC 2013 01 23 13 44 22 757
Volgens mij zit ik toch echt goed.

En hardware-lover, was 't maar zo dat alles dan ook bleef werken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak nu toch eens een andere view!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

View maakt geen verschil, Sort wel.
Alleen als ik op naam sorteer laat ie 't weg maar dan staat 't uiteraard in de vekeerde volgorde.

Ik laat 't trouwens wel even voor wat 't is voordat dit topic alleen nog maar over de naamgeving gaat. Volgende week probeer ik even een andere skin en dan laat ik 't wel even weten als 't dan wel werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor jou even gecheckt. En na meerdere het gevraagd te hebben, hebben nu dan ook eindelijk antwoord dat het ook zo is bij een andere view.
Daar was ik inmiddels zelf ook achter. Pak een andere skin zoals bijv. Aeon Nox die standaard in de repository zit en dan heb je het ding waar jij je aan irriteert niet. Dat zal bij andere skins waarschijnlijk ook zo zijn.

Als jij nu gewoon direct antwoord op onze vragen had gegeven dan waren we al voor de middag klaar geweest.
Ik neem aan dat je weet hoe je een andere skin instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had daar inderdaad duidelijker in moeten zijn mijn excuses, ik haalde view en skin door elkaar. Ik ben Aeon Nox en Black Row nu aan 't installeren/proberen!

Edit:
Aeon Nox heeft 't niet en 't is nog een mooie skin ook dus daar ga ik mee verder.
Bedankt voor de hulp allemaal. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Pinin schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:26:
Ik gebruik Openelec 2.0 icm NZBSabSuite al een paar maanden (vrijwel) probleemloos.
Maar sinds een paar dagen:
1. sickbeard start niet goed op (een 500 internal server error) na een paar poginen kwam de pagina wel, maar was ik alles kwijt van series en log stond vol met errors
2. Sabnzb download wel maar komt met allerlei fouten en laat het afgeronde bestand niet zien in history (?) maar pakt het bestand wel uit, en zet het in de directory
3. Het opnieuw indexeren van de library werkt niet, (vindt geen films)
4. Het opschonen van library werkt niet (verwijderd geen films die er niet meer zijn)
5. Updaten van plugins werkt niet, schone installatie van bijv. subtitle XBMC plugin doet het ook niet.

verder geen problemen met internet enzo, want weer-app doet het en downloaden ook.

Wat is er aan de hand? en wat is wijsheid
Iemand een idee? Natuurlijk kan ik een nieuwe installatie erop zetten, maar heeft dat wel zin en mijn htpc zit nogal ingebouwd dus als het niet hoeft....
Ik vind het vreemd dat op verschillende punten niks meer werkt. Als jullie iets van een log bestand nodig hebben zal ik dat proberen te vinden, maar het is zowel adonns die vreemd doen, maar ook de library en daar zie ik geen verband in.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:32:
Ik had daar inderdaad duidelijker in moeten zijn mijn excuses, ik haalde view en skin door elkaar. Ik ben Aeon Nox en Black Row nu aan 't installeren/proberen!

Edit:
Aeon Nox heeft 't niet en 't is nog een mooie skin ook dus daar ga ik mee verder.
Bedankt voor de hulp allemaal. :)
Effe voor de duidelijkheid, skinners hebben geen invloed op de weergave van de list items. We roepen een lijst op en xbmc handeld dat af, net zoals de sorteer button doet.
zie:
http://wiki.xbmc.org/inde...ing_Manual#MyVideoNav.xml

<control type="button" id="3"> betekent dus dat ie moet sorteren dan is het gedaan voor de skinner.
Xbmc doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Effe voor de duidelijkheid, skinners hebben geen invloed op de weergave van de list items. We roepen een lijst op en xbmc handeld dat af, net zoals de sorteer button doet.
zie:

<control type="button" id="3"> betekent dus dat ie moet sorteren dan is het gedaan voor de skinner.
Xbmc doet de rest.
Maar de skin heeft toch wel invloed op hoe ie de data precies moet weergeven? Waarbij er waarschijnlijk simpel gekozen kan worden uit episode naam, episode nummber, bestandsnaam, enz.... En dat is waar het nier "mis gaat". Een andere skin heeft het blijkbaar ook opgelost, mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gisteravond mijn muziekvideo's apart gezet, gemarkeerd als muziekvideo en proberen te scrapen met de TheConcertDB.org plugin, die volgens mij uiteindelijk gebruik maakt van TheMovieDB gegevens.
Een gedeelte wordt gevonden en dus in de bibliotheek geplaatst (sommigen zonder naam, dat is dan wel jammer, maar is handmatig wel aan te passen), maar ook wordt een gedeelte niet gevonden. Kloppen dan mijn volgende aannames?

- Niet gevonden video's worden niet in de bibliotheek geplaatst? Via normale bestandstoegang zijn ze natuurlijk nog wel te vinden en af te spelen.
- De beste oplossing is om ze zelf alsnog in TheMovieDB te plaatsen, zodat ze daarna wel gevonden kunnen worden door de scraper?

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 24-01-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:22
hars73 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:08:
Gisteravond mijn muziekvideo's apart gezet, gemarkeerd als muziekvideo en proberen te scrapen met de TheConcertDB.org plugin, die volgens mij uiteindelijk gebruik maakt van TheMovieDB gegevens.
Een gedeelte wordt gevonden en dus in de bibliotheek geplaatst, maar ook wordt een gedeelte niet gevonden. Kloppen dan mijn volgende aannames?

- Niet gevonden video's worden niet in de bibliotheek geplaatst? Via normale bestandstoegang zijn ze natuurlijk nog wel te vinden en af te spelen.
- De beste oplossing is om ze zelf alsnog in TheMovieDB te plaatsen, zodat ze daarna wel gevonden kunnen worden door de scraper?
Twee keer bingo :)
Daarnaast help je met het plaatsen in TheMovieDB ook weer andere gebruikers, win-win situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

FabianNL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:10:
[...]
Twee keer bingo :)
Daarnaast help je met het plaatsen in TheMovieDB ook weer andere gebruikers, win-win situatie!
Duidelijk. Dan moet ik daar maar eens even een accountje aanmaken en binnenkort eens wat gaan toevoegen. Ben nog een beetje nieuw in het 'bibliotheek' gedeelte van XBMC. Op m'n oude Xbox gebruikte ik altijd gewoon de bestandsstructuur met een eigen bitmapje per film.

En de fanart die ik binnen m'n Transparency! skin zie, zal die ook van TheMovieDB komen, want dan zal ik die ook eens proberen te maken en toe te voegen.

Ander issue wat ik gister met m'n fanart had. Ik zal in bibliotheekmode en bij sommige films kreeg ik fanart van andere films. En dat kwam volgens mij nadat ik een keer de optie 'more fanart' geprobeerd had bij een bepaalde film (dus context menu starten op een film, dan kiezen voor 'more fanart' ). Die heeft blijkbaar meer fanart opgehaald want ik zag hem even scrapen, maar het niet bij de goeie film geplaatst???

[ Voor 28% gewijzigd door hars73 op 24-01-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:26:
[...]

Maar de skin heeft toch wel invloed op hoe ie de data precies moet weergeven? Waarbij er waarschijnlijk simpel gekozen kan worden uit episode naam, episode nummber, bestandsnaam, enz.... En dat is waar het nier "mis gaat". Een andere skin heeft het blijkbaar ook opgelost, mooi zo!
Nee dat kunnen we niet, we kunnen alleen bepalen wat voor list we gebruiken bv. Wrap of gewoon maar episode en season kunnen we niet los opvragen. Wat we opvragen is listitem.label de inhoud van het label word door xbmc bepaald.

Edit.
Er zijn wel omwegen te vinden, maar dat is dan weer vaak een dirty hack. Deze bevorderen niet de snelheid van een skin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een gedeelte wordt gevonden en dus in de bibliotheek geplaatst (sommigen zonder naam, dat is dan wel jammer, maar is handmatig wel aan te passen), ...
Dat de naam niet wordt weergegeven kan worden opgelost door te zorgen dat het op TheMovieDB.org staat als 'artist: title'. Let op de dubbele punt. Dan wordt het wel goed weergegeven in XBMC.
Mocht het item al bestaan op TheMovieDB, maar bijvoorbeeld als 'artist - title' maak dan een alternative title aan, met dubbele punt.
Klopt.
Klopt, je kunt dan bijvoorbeeld zelf ook fanart toevoegen. Zelf vertaal ik het ook altijd even in het Nederlands, als alleen de Engelse versie beschikbaar is. Vind ik mooier in XBMC.
En let er dus op dat je het toevoegt als 'artist: title'

Overigens, als je meerdere muziekvideo's hebt van dezelfde artiest, dan wordt in Eden dezelfde fanart gebruikt voor alle video's van deze artiest. Ook staat deze fanart dan bij de artiest in je muziekbibliotheek.
Zelf heb ik me rot gezocht, maar ben er uiteindelijk achter gekomen wat er 'fout' ging.
In Frodo is dit overigens opgelost, even getest met XBMCbuntu LiveCD.

[ Voor 13% gewijzigd door _Vincent_ op 24-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Een gedeelte wordt gevonden en dus in de bibliotheek geplaatst (sommigen zonder naam, dat is dan wel jammer, maar is handmatig wel aan te passen), maar ook wordt een gedeelte niet gevonden. Kloppen dan mijn volgende aannames?

Ik bleef "mijn" Ed Sheeran iTunes versie ook steeds missen in het Muziek-Video overzicht, dus heb ik deze ook maar toegevoegd aan Themoviedb. Wel zo prettig dat deze nu ook visueel zichtbaar wordt via het muziek-video overzicht zonder daarvoor extra te hoeven browsen. Het is wel wat werk maar de moeite waard.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Is er een mogelijkheid om in plaats van de ingebouwde muziekplayer een bediening van itunes te maken. Dus dat ik (liefst via het netwerk, dus naar een andere PC) de aldaar draaiende iTunes kan bedienen (volgende, vorige etc) via XBMC?
Het gaat om een windows netwerk, maar wil via het netwerk naar airplay devices afspelen.
Ik heb uitgebreid gezocht maar kennelijk is dit niet zo makkelijk te vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Camiel op 24-01-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
zie:

Xbmc doet de rest.
Dit is pertinent onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Een van de skins waarvan ik het jammer vond dat deze niet voor Frodo beschikbaar was. Nu wel dus en ik heb deze inmiddels geïnstalleerd, ging probleemloos. Uw inspanning wordt sowieso gewaardeerd.
Eens kijken of mijn omgeving deze als standaard wil accepteren ;)
Ondertussen kan de Neon skin geïnstalleerd worden via de passion-xbmc repository en kan de skin zichzelf dus ook updaten.
Binnenkort (morgen waarschijnlijk) komt komt er weer een flinke update aan - het is even wachten tot mijn aanpassingen geaccepteerd worden door de skin eigenaar.
Meer info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990

[ Voor 15% gewijzigd door kibje op 24-01-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
kibje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:51:
[...]

Ondertussen kan de Neon skin geïnstalleerd worden via de passion-xbmc repository en kan de skin zichzelf dus ook updaten.
Binnenkort (morgen waarschijnlijk) komt komt er weer een flinke update aan - het is even wachten tot mijn aanpassingen geaccepteerd worden door de skin eigenaar.
Meer info: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152990
Door je bericht van gisteren ben ik getriggerd om de normale Neon skin te proberen. Ziet er best geinig uit. Als ik later op Frodo zit zou ik jouw versie wil willen uitproberen.

Ik mis tot nu toe een ding, misschien heb jij daar wel een tip over. Als ik naar de tv-shows ga laat hij per tv-show zien dat er x aflevering beschikbaar zijn. Als je eenmaal een hebt geselecteerd zie je links wel 'x watched - x unwatched'. In de vorige skin die ik gebruikte stond er juist direct in het overzicht 'x unwatched' wat ik heel handig vind. Ik loop wel vaker achter qua series. Is dit misschien een optie ergens die ik heb gemist of zit dit er niet in? Even voor het geval dat ik er overheen heb gekeken. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede toelichting met bron.

Lees nog eens, we kunnen de inhoud van een label niet bepalen !

Heb ook over je skin gekeken om wat bugs te melden maar liep na een paar minuten al zo hoog op dat ik de zin en tijd verloor. We hebben een http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Skinning_Manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb gisteren mijn XBMC setups omgegooid naar een shared MySQL library op de synology NAS.
Kostte even wat tijd, en aangezien ik niet de juiste antwoorden kon vinden zal ik mijn resultaten hier even posten zodat ik hopelijk iemand tijd bespaar die met het zelfde gaat klooien.

Situatie:
Ik heb twee HTPC's (een simpele in de slaapkamer, en een snelle in de woonkamer) en een Nexus 7 met XBMC.
Deze wilde ik allemaal koppelen aan één gedeelde bibliotheek.
Sinds een weekje een synology 413 aangeschaft o.a. om de bibliotheek en bestanden te delen.

Er zijn veel instructies te vinden, het stelt op zich ook allemaal niet heel veel voor.
stappenplan was:
- backup maken van XBMC bibliotheek van de htpc in de woonkamer (deze is leading)
- mySQL en PHPadmin installeren op de NAS
- xbmc user toevoegen op de mysql database
- advanced XML aanmaken

Alles staat perfect uitgelegd in: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

Hierna XBMC starten. Dit zou een database moeten maken zodat je de boel daarna kunt importeren.

Ook dit werkte, echter zo traag als dikke ... het browsen door de XBMC menu's duurde 10 seconden per scherm.
Hierna ben ik ruim twee uur aan het klooien geweest om het te fixen.

Als je het weet is het iig vrij simpel, maar ik kon duidelijk topic vinden hier of op de xbmc forums.

De fix is het toevoegen van een my.cnf in de /etc/ map! (deze bestond standaard niet op mijn nas, voor windows is het my.ini geloof ik)

Kopier een van de config files in /usr/syno/mysql/share/mysql/ (ik nam "my-medium.cnf") naar de /etc/ map.
code:
1
cp /usr/syno/mysql/share/mysql/my-medium.cnf /etc/my.cnf

edit deze
code:
1
vi /etc/my.cnf

Voeg de volgende regels toe na de regel "thread_stack = 128"
skip-name-resolve
skip-external-locking

- Herstart mysql met commando '/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart'

Nu is alles net zo snel als toen ik de database lokaal had staan! Zelfs via wifi op de tablet werkt dit top!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:38:
[...]

Goede toelichting met bron.

Lees nog eens, we kunnen de inhoud van een label niet bepalen !

Heb ook over je skin gekeken om wat bugs te melden maar liep na een paar minuten al zo hoog op dat ik de zin en tijd verloor. We hebben een http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Skinning_Manual
Je kan toch wel perfect de inhoud van een viewtype list bepalen? Daar ging het hier toch om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, ging over season/episode vermelding (weergave) van listitem.label.
Wij vragen als skinner listitem.label op en xbmc bepaald de inhoud van het label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:44:
Heb gisteren mijn XBMC setups omgegooid naar een shared MySQL library op de synology NAS.
Kostte even wat tijd, en aangezien ik niet de juiste antwoorden kon vinden zal ik mijn resultaten hier even posten zodat ik hopelijk iemand tijd bespaar die met het zelfde gaat klooien.

Situatie:
Ik heb twee HTPC's (een simpele in de slaapkamer, en een snelle in de woonkamer) en een Nexus 7 met XBMC.
Deze wilde ik allemaal koppelen aan één gedeelde bibliotheek.
Sinds een weekje een synology 413 aangeschaft o.a. om de bibliotheek en bestanden te delen.

Er zijn veel instructies te vinden, het stelt op zich ook allemaal niet heel veel voor.
stappenplan was:
- backup maken van XBMC bibliotheek van de htpc in de woonkamer (deze is leading)
- mySQL en PHPadmin installeren op de NAS
- xbmc user toevoegen op de mysql database
- advanced XML aanmaken

Alles staat perfect uitgelegd in: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

Hierna XBMC starten. Dit zou een database moeten maken zodat je de boel daarna kunt importeren.

Ook dit werkte, echter zo traag als dikke ... het browsen door de XBMC menu's duurde 10 seconden per scherm.
Hierna ben ik ruim twee uur aan het klooien geweest om het te fixen.

Als je het weet is het iig vrij simpel, maar ik kon duidelijk topic vinden hier of op de xbmc forums.

De fix is het toevoegen van een my.cnf in de /etc/ map! (deze bestond standaard niet op mijn nas, voor windows is het my.ini geloof ik)

Kopier een van de config files in /usr/syno/mysql/share/mysql/ (ik nam "my-medium.cnf") naar de /etc/ map.
code:
1
cp /usr/syno/mysql/share/mysql/my-medium.cnf /etc/my.cnf

edit deze
code:
1
vi /etc/my.cnf

Voeg de volgende regels toe na de regel "thread_stack = 128"
skip-name-resolve
skip-external-locking

- Herstart mysql met commando '/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart'

Nu is alles net zo snel als toen ik de database lokaal had staan! Zelfs via wifi op de tablet werkt dit top!
Interessant! Ik heb ook problemen met de snelheid van (vooral) de muziekdatabase. Maar wat doe je eigenlijk door die zaken toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jelte schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:15:
[...]
Interessant! Ik heb ook problemen met de snelheid van (vooral) de muziekdatabase. Maar wat doe je eigenlijk door die zaken toe te voegen?
Had ik idd even kunnen vermelden.

Hierbij:
To disable DNS host name lookups, start the server with the --skip-name-resolve option. In this case, the server uses only IP addresses and not host names to match connecting hosts to rows in the MySQL grant tables. Only accounts specified in those tables using IP addresses can be used.
external locking:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/external-locking.html

Die tweede is niet per se nodig, de eerste wel, ik draai geen DNS, dat is ook niet goed ingesteld (wat dus de problemen veroorzaakt), en alles wat de database aanspreekt gaat direct via het IP.

Ik heb ook een aardige bibliotheek, vond daarna nog een ander topic via xbmc forums en heb hierna ook nog de volgende dingen gedaan:
Summary of XBMC MySQL database optimisations
These will make your MySQL installations perform noticeably quicker (especially with large music libraries!)

(Assumes a Windows MySQL installation, with user xbmc, databases call xbmc_music and xbmc_video)

In advancedsettings.xml:
Use the IP address and NOT the hostname of your MySQL server

In my.ini:
(add to mysqld section)
skip-name-resolve

At dos cmd:
mysqlcheck -op -u xbmc xbmc_video
mysqlcheck -op -u xbmc xbmc_music

In MySQL command tool:
use xbmc_music;
CREATE INDEX idAlbum_idx ON song(idAlbum);
CREATE INDEX idArtist_idx ON song(idArtist);
CREATE INDEX idArtist_idx ON album(idArtist);
CREATE INDEX idArtist_idx ON exartistsong(idArtist);
CREATE INDEX idArtist_idx ON exartistalbum(idArtist);
ALTER TABLE xbmc_music.song ADD INDEX idx_idArtist(idArtist);
ALTER TABLE xbmc_music.song ADD INDEX idx_idGenre(idGenre);
ALTER TABLE xbmc_music.song ADD INDEX idx_idAlbum(idAlbum);

use xbmc_video;
ALTER TABLE movie ADD INDEX idMovie(idMovie);
ALTER TABLE movie ADD INDEX idFile(idFile);
deze stappen zijn voor een mysql database op een NAS e.d. nagenoeg het zelfde

[ Voor 42% gewijzigd door cypher21 op 25-01-2013 13:39 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1 ... 74 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]