Heb gisteren mijn XBMC setups omgegooid naar een shared MySQL library op de synology NAS.
Kostte even wat tijd, en aangezien ik niet de juiste antwoorden kon vinden zal ik mijn resultaten hier even posten zodat ik hopelijk iemand tijd bespaar die met het zelfde gaat klooien.
Situatie:
Ik heb twee HTPC's (een simpele in de slaapkamer, en een snelle in de woonkamer) en een Nexus 7 met XBMC.
Deze wilde ik allemaal koppelen aan één gedeelde bibliotheek.
Sinds een weekje een synology 413 aangeschaft o.a. om de bibliotheek en bestanden te delen.
Er zijn veel instructies te vinden, het stelt op zich ook allemaal niet heel veel voor.
stappenplan was:
- backup maken van XBMC bibliotheek van de htpc in de woonkamer (deze is leading)
- mySQL en PHPadmin installeren op de NAS
- xbmc user toevoegen op de mysql database
- advanced XML aanmaken
Alles staat perfect uitgelegd in:
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries
Hierna XBMC starten. Dit zou een database moeten maken zodat je de boel daarna kunt importeren.
Ook dit werkte, echter zo traag als dikke ... het browsen door de XBMC menu's duurde 10 seconden per scherm.
Hierna ben ik ruim twee uur aan het klooien geweest om het te fixen.
Als je het weet is het iig vrij simpel, maar ik kon duidelijk topic vinden hier of op de xbmc forums.
De fix is het toevoegen van een my.cnf in de /etc/ map! (deze bestond standaard niet op mijn nas, voor windows is het my.ini geloof ik)
Kopier een van de config files in /usr/syno/mysql/share/mysql/ (ik nam "my-medium.cnf") naar de /etc/ map.
code:
1
| cp /usr/syno/mysql/share/mysql/my-medium.cnf /etc/my.cnf |
edit deze
Voeg de volgende regels toe na de regel "thread_stack = 128"
skip-name-resolve
skip-external-locking
- Herstart mysql met commando '/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart'
Nu is alles net zo snel als toen ik de database lokaal had staan! Zelfs via wifi op de tablet werkt dit top!