[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het. Het is nou niet zo dat het uren werk is voordat het werkt. Bevalt het niet dan pak je een andere. Wat weerhoudt je er verder van om ze alle twee te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:07:
Probeer het. Het is nou niet zo dat het uren werk is voordat het werkt. Bevalt het niet dan pak je een andere. Wat weerhoudt je er verder van om ze alle twee te installeren?
Ja da's wel waar. Die laatste optie is wel een aardige gedachte waar ik niet direct aan had gedacht. Ik had stiekem gehoopt dat de final er zou zijn voordat ik de boel ga installeren, maar ja ook daarna zullen er nog fixes uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 10-01-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
hars73 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:03:
Ik heb de vraag hier al een keertje gesteld.. maar ik ben er voor mezelf nog niet echt uit. Misschien kan iemand me hier nog overtuigen.

Ik heb bijna m'n hardware bij mekaar, dus zal volgende week wel de boel gaan installeren (Windows machine, AMD FM1 platform).

De keuze waarover ik twijfel is of ik Eden of Frodo moet gaan installeren. Aangezien ik met de Frodo RC3 behoorlijk was problemen lees in het xbmc forum, twijfel ik of ik die wel moet gaan installeren.

Zeker aangezien ik hem niet als PVR ga gebruiken en ik nog ergens een Eden 11.0 inclusief een HD audio plugin heb staan. Ik zit ook niet echt te wachten op onstabiele software, aangezien m'n kids ook regelmatig XBMC zullen gebruiken en dan moet ie het gewoon doen.
Grofweg is de situatie momenteel:
Eden 11.0final: video minder (bv: geen hi10p support), audio prima maar wel soms wat lastiger in te stellen.
Frodo 12.0beta: video prima, geluid (=AudioEngine) kent nog steeds problemen met o.a. analoge audio (bv kraken bij starten/stoppen video). Vandaar dat XBMC Frodo final ook nog altijd niet gereleasd is...

Zelf blijf ik nog eventjes bij OpenELEC Eden. Vanwege de gecentraliseerde database die al tijden prima loopt, en ik de 'perks' van Frodo nog niet echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil mijn huidige XBMC-PC vervangen door iets kleiners, een nettopje of iets in die richting. Iets kleins. En niet te duur :P
Mijn XBMC-PC wordt dan gewoon een server/NAS (oid).

Weet iemand een site of ergens een lijst ofzo met veelgebruikte producten?
Of gewoon een suggestie van een goed en populair product (of SOC of CPU (Atom?)?
Het is dus echt puur voor XBMC.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-01-2013 07:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:43
anandus schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 07:00:
Ik wil mijn huidige XBMC-PC vervangen door iets kleiners, een nettopje of iets in die richting. Iets kleins. En niet te duur :P
Mijn XBMC-PC wordt dan gewoon een server/NAS (oid).

Weet iemand een site of ergens een lijst ofzo met veelgebruikte producten?
Of gewoon een suggestie van een goed en populair product (of SOC of CPU (Atom?)?
Het is dus echt puur voor XBMC.
Zotac

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 11-01-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:12
hars73 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:08:
[...]

Ja da's wel waar. Die laatste optie is wel een aardige gedachte waar ik niet direct aan had gedacht. Ik had stiekem gehoopt dat de final er zou zijn voordat ik de boel ga installeren, maar ja ook daarna zullen er nog fixes uitkomen.
Ik zeg, installeer de nieuwste RC. Zelf echt 0 problemen en ik verwacht dat de problemen waar je over leest ook echt bij een heel klein percentage voor komen. Mensen klagen alleen als het niet goed werkt, positieve posts zie je natuurlijk een stuk minder.

En je doet een beetje alsof het echt rocket science is, terwijl je beide versies met 15minuten gecheckt hebt qua playback :)

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-01-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

SidewalkSuper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:38:
[...]
Ik zeg, installeer de nieuwste RC. Zelf echt 0 problemen en ik verwacht dat de problemen waar je over leest ook echt bij een heel klein percentage voor komen. Mensen klagen alleen als het niet goed werkt, positieve posts zie je natuurlijk een stuk minder.

En je doet een beetje alsof het echt rocket science is, terwijl je beide versies met 15minuten gecheckt hebt qua playback :)
Ja ik ga ook eerst de nieuwste RC proberen. Het zal wel loslopen qua problemen en zoveel tijd kost het inderdaad in eerste instantie niet. En ondertussen heb ik nog m'n Xbox xmbc nog die ik kan gebruiken. Eerst nog even wachten op m'n ASRock moederbordje die binnen een paar dagen geleverd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:15
keepitfrosty schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:28:
[...]
De skin die "schumi2004" laatst poste xperience 1080p 2.0 is echt heel erg mooi en strak. Toch wel een van de mooiste tot nu toe en de reden waarom ik van aeon mq4 ben afgestapt.
Metro-style. Ziet er cool uit :)

Ik heb 'm er op gezet maar kun je die skin nog een beetje makkelijk aanpassen? Zo heb je onder TV-series een tv-guide knop waar ik verder niks mee doe en die ik zou willen vervangen.
SidewalkSuper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:38:
[...]
Ik heb Frodo deze week over Eden heen gezet en heb geen problemen met afspelen tot nu in ieder geval. Het enige waar ik tegen aan loop is dat ik Advanced Launcher niet aan de gang krijg. Als iemand nog een andere truc weet om een webbrowser vanuit XBMC op te starten hoor ik het graag :)

Iets anders: onder Mediaportal was ik gewend de standby-instellingen van Windows zelf uit te zetten en Mediaportal alles te laten regelen. Na een half uur ging de pc dan automatisch in standby. Hoe zit dat bij XBMC? Ik zie onder "energie-instellingen" de optie om een timer in te stellen maar aangezien ik daar "computer uitzetten" als standaard heb ingesteld gaat hij dan automatisch uit in plaats van standby? Dat is dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er is een aangepaste versie van die skin: Xperience1080+. Ik heb hem zelf nog niet getest, maar de maker belooft dat het de nieuweste versie van Xperience1080 is met extra custom opties, waaronder het aanpassen van de tiles. Zelf ga ik er dit weekend ook eens naar kijken, want hoewel het een supermooie skin is, kan je er echt te weinig aan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:05
Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:27:
Er is een aangepaste versie van die skin: Xperience1080+. Ik heb hem zelf nog niet getest, maar de maker belooft dat het de nieuweste versie van Xperience1080 is met extra custom opties, waaronder het aanpassen van de tiles. Zelf ga ik er dit weekend ook eens naar kijken, want hoewel het een supermooie skin is, kan je er echt te weinig aan instellen.
Bedoel je deze?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146690
Deze is inderdaad heel mooi maar welwater anders dan de standaard Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HoppyF schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:29:
[...]

Bedoel je deze?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146690
Deze is inderdaad heel mooi maar welwater anders dan de standaard Confluence.
Nee deze http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150116

Hoop eigenlijk dat 'Black of crni CU LRC Lyrics support in bakt, dan is ie voor mij af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schumi2004 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Hoop eigenlijk dat 'Black of crni CU LRC Lyrics support in bakt, dan is ie voor mij af ;)
Kun je in het kort aangeven waarom je de mod versie beter vindt dan de "gewone" 2.0 beta 3 Xperience?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HoppyF schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:54:
[...]

Kun je in het kort aangeven waarom je de mod versie beter vindt dan de "gewone" 2.0 beta 3 Xperience?
Om wat @Het Leoh-Paard zei ;)

Kort genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Beste,

Sinds enige tijd heb ik een xbmc mediaplayer bij mijn vader draaien. Alles werkte perfect tot vandaag. Elke keer als er een film wordt gestart, verschijnt het xbmc logo in een en komt vervolgens weer terug in het menu.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn zonder alles opnieuw te moeten installeren? Ik heb dit al eens eerder gehad namelijk :(

Zotac ZBox ID141
640 GB 2.5 inch HD
Xbmcbuntu 11.0

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48

Convoy

g44p

Possible schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:05:
Beste,

Sinds enige tijd heb ik een xbmc mediaplayer bij mijn vader draaien. Alles werkte perfect tot vandaag. Elke keer als er een film wordt gestart, verschijnt het xbmc logo in een en komt vervolgens weer terug in het menu.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn zonder alles opnieuw te moeten installeren? Ik heb dit al eens eerder gehad namelijk :(

Zotac ZBox ID141
640 GB 2.5 inch HD
Xbmcbuntu 11.0
Wat staat er in je xbmc log file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schumi2004 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:55:
[...]

Om wat @Het Leoh-Paard zei ;)

Kort genoeg? :P
Ja, kort genoeg! ;)
Het is dus gewoon installeren die skin en kijken of die goed bevalt.
Een skin is toch iets wat met persoonlijke smaak te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17:48

Convoy

g44p

schumi2004 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Leuk maar beetje te veel ala xbox360 dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Convoy schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:30:
[...]

Heb je een punt (xbox is overigens totaal niet mijn ding) .
Zit nu zelf op de Skin Ace maar ben terecht gekomen op skin Revolve (wat notabene in 2011 als mockup bedacht is) terecht gekomen en moet zeggen dit is wel erg vernieuwend , hou er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een verse installatie gedaan van zowel de HTPC als XBMC Frodo RC3.

Videokaart is een ATI Radeon HD 5700 series. Deze geeft ook het HD geluid door.

Twee opvallende punten:

- HD audio werkt niet zodra de uitvoer op ''Directsound'' staat (geen audiosignaal, schokkend beeld). Als de audio op ''WASAPI'' draait het wel.

- Het automatisch aanpassen van de verversingsfrequentie werkt niet naar behoren. De TV schakelt netjes over, echter het beeld is erg schokkerig. Dit werkte onder Eden wel.

Iemand van hier dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
Ik kan mijn library niet meer update om de één of andere reden. Er staan nu 5 films in en verder komt hij niet. Het zou kunnen dat het aan het netwerk ligt maar ik kan wel naar smb share toe gaan en dan de films selecteren. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Het is een Apple tv 2 met versie 11 Eden, vandaag nog een apt-get update gedaan dus recentste versie zou er toch op moeten staan.

Voor het eerst dat ik gebruik maak van een log dus veel kan ik er nog niet uithalen maar hopenlijk helpt het iemand hier. http://pastebin.com/ev3Pq9N

Edit: Opgelost. Apple tv 2 opnieuw geinstaleerd met xbmc. Bleek nog steeds met hetzelfde probleem te zitten. Waarschijnlijk iets met de imdb scraper aan de hand. Nu universal scraper gebruikt en nu vind hij alle films weer.

[ Voor 17% gewijzigd door walletje-w op 12-01-2013 12:41 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zijn er LiveTV gebruikers die hun database gegevens voor TV ook remote gezet hebben ipv local ?

Zou het enig voordeel hebben dit te doen vraag ik me af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou ik heb vandaag mn hardware in elkaar gezet, win7 geïnstalleerd en daarna Frodo RC3 erop.
En na wat instellingen gewijzigd te hebben lijken de basisformaten van zowel video als audio het goed te doen.

Ondertussen de skin 'Transparency' geïnstalleerd en vind die wel prettig werken. Ik zou alleen niet een tekstlijstje met de videonamen willen zien als door de video's scroll, maar ik zou eigenlijk door de thumbnails heen willen scrollen. Ik weet niet of dat kan en heb al bij de instellingen gekeken maar kon het niet vinden.

EDIT: inmiddels gevonden door het menu links in het scherm tevoorschijn te halen en de view te veranderen

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 12-01-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:52:
Zijn er LiveTV gebruikers die hun database gegevens voor TV ook remote gezet hebben ipv local ?

Zou het enig voordeel hebben dit te doen vraag ik me af ?
Voor voorlopig krijg ik het het hele kreng met een Anysee dvb-t niet eens aan de praat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
sinds ik naar laatste frodo ben gegaan heb ik er last van dat xbmc vasthangt.
Meerdere die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
dekilo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:06:
Geupgrade vanuit Eden toevallig? Had ik in het verleden namelijk wel, toen deed XBMC heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 15:53
Sinds de upgrade naar de laatste "beta" van Openelec scant bij mij de library af en toe.

Soms voegt hij de nieuwe series / films toe, en soms ook niet. Heel verwarrend. Tevens kan ik de progress bar niet terug krijgen. Dus je weet helaas nooit wat hij doet.

Iemand dit al tegen gekomen? Ik kan er nog geen fix voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
dekilo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:06:
Bij OpenELEC wordt geadviseerd, wanneer je van versie Eden 2.0 naar Frodo 3.0 wilt gaan, je .xbmc directory te verplaatsen. Na de update zou je de userdata folder weer kunnen terugkopieren...

De hickups bij zo'n upgrade zijn helaas niet van de lucht. Ik ga ervan uit dat hetzelfde bij 'het grote' XBMC kan gebeuren, als hebben zij dit punt niet echt aangestipt. Dan maar een volledig nieuwe installatie, en is er meteen een en ander opgeschoond in je thumbs cache-directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
ThinkPadd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:16:
Zijn er ook mensen die zelf wat om de database van XBMC heen hebben gemaakt? Heb hier thuis de XBMC database centraal op MySQL draaien, en leek mij wel handig om een webpagina te maken zodat ik (en de rest van de familie) een overzicht heb van alle films.

Natuurlijk heb je dat in XBMC al zitten, maar een lightweight webpaginaatje is wel handig natuurlijk. Alle informatie staat immers al in de database :)
Ik heb een simplistisch script in elkaar geflanst om een tekstueel overzicht te krijgen van de inhoud van mijn XBMC database. Dus geen overbodige zaken als fanart or logo's, gewoon alleen tekst. Dan draait het op de mobiele telefoon tenminste ook nog soepel.

Voor de liefhebbers: dit totaalscriptje draait hier vanaf een Synology-NAS. maar moet in principe ook op andere setups draaien. Ieder voor zich moet wel uiteraard eventjes de login/password aanpassen aan de eigen situatie. De sorteervolgorde van de diverse afleveringen van een TV show gaat nog niet feilloos. Dan kan aan mijn queries liggen, maar evengoed aan de (in mijn ogen) ondoordachte, lees: amateuristische, opzet van de XBMC database die nog altijd niet op orde is.

Bij deze het script: http://pastebin.com/1xrC0zJA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik begin hier inmiddels een beetje kriebelig van te worden. Heeft een tijd vrij aardig gewerkt (buiten de weer app die gewoonweg niet wilt werken), maar nu krijg ik een foutmelding van de simple downloader app (standaard iets?), youtube app start niet meer op, zelfde met de Vimeo app, android remote app hangt regelmatig met scrollen, noem maar op....

Dat met de Youtube app, zijn hier meer mensen bekend mee?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Klojum schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:02:
[...]

Ik heb een simplistisch script in elkaar geflanst om een tekstueel overzicht te krijgen van de inhoud van mijn XBMC database. Dus geen overbodige zaken als fanart or logo's, gewoon alleen tekst. Dan draait het op de mobiele telefoon tenminste ook nog soepel.

Voor de liefhebbers: dit totaalscriptje draait hier vanaf een Synology-NAS. maar moet in principe ook op andere setups draaien. Ieder voor zich moet wel uiteraard eventjes de login/password aanpassen aan de eigen situatie. De sorteervolgorde van de diverse afleveringen van een TV show gaat nog niet feilloos. Dan kan aan mijn queries liggen, maar evengoed aan de (in mijn ogen) ondoordachte, lees: amateuristische, opzet van de XBMC database die nog altijd niet op orde is.

Bedankt voor het script! _/-\o_
Zal hem eens bekijken als ik mijn xbmc icm mysql heb ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Oja, ter info: het script is ontwikkeld en getest op XBMC Eden 11.0 (=video60.db). Aangezien de database opzet van Frodo nog wat verder ondoorzichtig is geworden, wil ik eerst de final release van XBMC 12 afwachten (want dat kan nog even duren) voor ik daar een soortgelijk script op ga bouwen.

PS: het bovenvermelde PHP-script is ongeveer t/m 12 februari actief op Pastebin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Klojum schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:56:
[...]

Bij OpenELEC wordt geadviseerd, wanneer je van versie Eden 2.0 naar Frodo 3.0 wilt gaan, je .xbmc directory te verplaatsen. Na de update zou je de userdata folder weer kunnen terugkopieren...

De hickups bij zo'n upgrade zijn helaas niet van de lucht. Ik ga ervan uit dat hetzelfde bij 'het grote' XBMC kan gebeuren, als hebben zij dit punt niet echt aangestipt. Dan maar een volledig nieuwe installatie, en is er meteen een en ander opgeschoond in je thumbs cache-directory.
ik ben idd van eden naar frodo gegaan, probleem doet zich alleen voor als ik XBMC wil afsluiten dan hangt hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Ik ben ook bezig om de addon XBMC File Cleaner te updaten voor Frodo en daarbij ook Music Videos te ondersteunen, maar ik krijg het niet voor elkaar om ze te scrapen. Ik kan op de wiki nauwelijks info vinden over naamgeving en dergelijke. Kan iemand me vertellen hoe ik ze herkend krijg, zodat ik de addon kan verbeteren?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Ik vind hem wel mooi maar uiteindelijk toch te weinig aanpasbaar. Al die tegels heb ik ook niet nodig: buiten tv-series, films, overige dvd's, YouTube, tv gemist, foto's , pvr en een link naar mijn browser gebruik ik verder niet zoveel. Nu zit ik op een witte Aeon Nox: wel logger en minder vlot qua bediening maar wel volledig in te stekken.

Hiervoor werkte overigens enkel met Mediaportal en ik zie zowel plussen als minnen. Voordeel is dat de codecs out of the box werken. En ik vind XBMC ook wat vlotter opstarten, ook video 's van mijn server beginnen sneller te spelen. Tot nu is alles ook lekker stabiel.

Mediaportal is weer wat makkelijker te finetunen wat mij betreft, ook qua skins. Het meest irritante wat ik tot nu toe bij XBMC ervaar is de beperkte fanart. Het vergt wat meer oplettendheid en met name bij de muziek krijg ik alles maar niet compleet. Ja, ik weet dat Auf der Maur geen grote naam is maar een thumbnail voor the Raconteurs is toch niet teveel gevraagd. Heeft iemand nog tips op dit punt? Kan ik het zelf aanvullen?

Edit:
Ook de met remote (Windows MCE recome icm Harmony) had ik wat problemen overigens. In de MCE plugin moest ik een aanpassing doen om o.a. de play-knop naar behoren te laten werken. En het wat voeten in de aarde om rood, groen en blauw en geel te laten werken. XBMC blijkt die te zien als o.a. LiveTV knop.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 14-01-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb dit weekend dus XBMC op m'n nieuwe Win7 machine geinstalleerd en draait als een trein. Ik gebruik nu de skin Transparency!

Ziet er strak uit vind ik en ik gebruik de mogelijkheid om eigen menu entries toe te voegen aan het standaard menu. Zeker voor de bediening voor de kids is dat erg makkelijk zodat ze direct vanuit het hoofdmenu bij hun kinderfilms kunnen komen.

Zijn er eventueel nog alternatieve skins die ik eens kan vergelijken die in ieder geval ook zelf definieerbare menu's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb geen ervaring met een xbox360, dus die associatie heb ik niet.

Wat ik wel weet is dat het een fijne rustige skin is zonder al te veel opsmuk, maar met leuke features (tv-tunes is grappig) en een duidelijke en simpele interface. En lekker snel.
Hiervoor had ik Aeon nox en hoewel het een interface is met heel veel mogelijkheden, vind ik hem achteraf toch wat te druk. Hoewel Xperience1080+ zeker wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Klojum schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:02:
[...]

Nice, bedankt! Zal eens kijken of ik er wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
hars73 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:28:
Zijn er eventueel nog alternatieve skins die ik eens kan vergelijken die in ieder geval ook zelf definieerbare menu's hebben?
Aeon MQ 4 is ook een fijne skin waarbij je veel zelf kan aanpassen (incl het de homescreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Tweety1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:26:
[...]

Aeon MQ 4 is ook een fijne skin waarbij je veel zelf kan aanpassen (incl het de homescreen)
Ik heb even gekeken en die ziet er inderdaad ook goed uit. Ik ben echter zelf niet zo'n fan van een horizontaal menu. Zeker als je zelf meerdere menu entries toevoegt zie je maar een paar entries in beeld en weet je niet welke kant je op moet scrollen omdat je de rest van het menu niet ziet. Bij een verticaal menu zie je juist wel het grootste gedeelte, zo niet alle menu entries.
Is het in Aeon MQ4 mogelijk om een verticaal menu te gebruiken net als in Transparency? Volgens mij niet he?

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 14-01-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
hars73 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:40:
[...]

Ik heb even gekeken en die ziet er inderdaad ook goed uit. Ik ben echter zelf niet zo'n fan van een horizontaal menu. Zeker als je zelf meerdere menu entries toevoegt zie je maar een paar entries in beeld en weet je niet welke kant je op moet scrollen omdat je de rest van het menu niet ziet. Bij een verticaal menu zie je juist wel het grootste gedeelte, zo niet alle menu entries.
Is het in Aeon MQ4 mogelijk om een verticaal menu te gebruiken net als in Transparency? Volgens mij niet he?
Weet ik eigenlijk niet. Niet naar gekeken, maar als je dit forum ff doorloopt, vind je het antwoord vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:05
Ik gebruik zelf ook Aeon mq4, ik kan als tip geven gewoon weinig menu items te gebruiken. Zet er alleen in wat je gebruikt. Dingen als weather kan ik wel op mijn telefoon zien en afbeeldingen gebruik ik toch nooit op dat ding.
Wat ook leuk is, is de slideshow screensaver (die weer werkt sinds rc 3) en dan alle video art te gebruiken als afbeeldingen. Zo krijg ik een mooie slideshow van alle films en series die ik heb. Veel mooier dan alleen de dim screensaver en hiermee voorkom ik inbranden van mijn plasma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

warcow schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:54:
Ik gebruik zelf ook Aeon mq4, ik kan als tip geven gewoon weinig menu items te gebruiken. Zet er alleen in wat je gebruikt. Dingen als weather kan ik wel op mijn telefoon zien en afbeeldingen gebruik ik toch nooit op dat ding.
Wat ook leuk is, is de slideshow screensaver (die weer werkt sinds rc 3) en dan alle video art te gebruiken als afbeeldingen. Zo krijg ik een mooie slideshow van alle films en series die ik heb. Veel mooier dan alleen de dim screensaver en hiermee voorkom ik inbranden van mijn plasma. :)
Ik ga hem in ieder geval eens proberen, al heb ik het gevoel dat ik bij Transparency! blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Heeft Aeon MQ4 ook een lichter thema met grijs en/of wittinten of evt. wat lichter blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
D-e-n schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:02:
Heeft Aeon MQ4 ook een lichter thema met grijs en/of wittinten of evt. wat lichter blauw?
Kun je zelf instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 03-09 17:10
Gebruikt iemand van jullie ook een afstandsbediening voor XBMC? Ik wil er 1 gaan kopen op ebay o.i.d. maar weet niet helemaal welke nou beter/slechter zijn. Iemand een goede ervaring met een afstandsbediening? Of een slechte?:-)

Waar moet ik op letten? Kwam bijv een HP MCE afstandsbediening tegen die me wel beviel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 22:49

mvds

Totally awesome!

Logitech Harmony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mja dat is gelijk een dure:+. Zat naar voordelige opties te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
http://www.konigelectroni...o/remote-controls/1117306
of anders even op ebay of dx.com kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:06
pricewatch: Logitech Harmony 300i

26.90 inclusief verzenden. ik weet niet wat jou standaard van duur is? Gebruik hem zelf ook en moet zeggen is het dubbel en dwars waard.

EDIT: ik zag het stuk IR ontvanger waarschijnlijk over het hoofd, maar goed, 7 euro: http://www.mytrendyphone....a-usb-adapter-55561p.html

[ Voor 38% gewijzigd door muppet99 op 14-01-2013 15:04 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Ja maar daar krijg je geen ontvanger bij en die zijn moeilijk los te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 13:04
of je kijkt op ebay, besteld zo een IR onvanger vanuit china, wacht een week en je bent goedkoop uit, plus je kan de zender plaatsen waar je wilt (gaat via USB kabel en dus niet rechtstreeks op een USB poort). zelf heb ik er ook één in combi met een Harmony one en werkt super moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon m'n muis, doet 't prima, een paar kleine script aanpassingen:
middleclick (scrollwheel) = heel scherm/venster
scroll up geluid harder, scrolldown geluid zachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:15
Ik heb laatst deze besteld, werkt prima :)

http://dx.com/p/mini-wire...uch-pad-mouse-black-91506

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Deze lijkt me wel wat, maar is uitverkocht en de prijs staat me niet aan:

http://dx.com/p/genuine-l...sb-receiver-2-x-aa-111740

De N5901 is beter verkrijgbaar en heeft een aangenamere prijs, maar had ook eens gelezen dat die een stuk minder was dan bovenstaande.

Gebruik nu een Harmony 700 icm met ontvanger en soms ook Yatse op me android mobiel, dat werkt eiegenlijk prima.

[ Voor 25% gewijzigd door aegieles op 14-01-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
zelf gebruik ik deze als KB:
http://www.iogear.com/product/GKM561RW4/

werkt zalig moet ik zeggen. niette groot, lekker muis bediening en makkelijk uit te zetten zodat er niet zomaar iemand een toets indrukt of de kat er over heen loopt en daardoor mijn film ineens stopt :P.

Echt een aanrader, maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Nog iemand last met de subtitles downloader? Na het klikken op het icoontje gebeurd er niets, waar er tevoren een menuutje kwam met de mogelijke ondertitels.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik gebruik als remote deze
pricewatch: Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE

Het is een RF remote, zodat ik mijn HTPC in een kast kon stoppen. Nadeel voor XBMC was dat ie niet volledig out-of-the-box werkte. Ik ben nu overgestapt naar Openelec waarbij de remote wel volledig werkt.

werkt perfect. Uit standby halen kan gewoon met de remote, en een RF remote is gewoon veel makkelijker dan een IR remote vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
Mad_Cow schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:56:
Ik gebruik als remote deze
pricewatch: Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE

Het is een RF remote, zodat ik mijn HTPC in een kast kon stoppen. Nadeel voor XBMC was dat ie niet volledig out-of-the-box werkte. Ik ben nu overgestapt naar Openelec waarbij de remote wel volledig werkt.

werkt perfect. Uit standby halen kan gewoon met de remote, en een RF remote is gewoon veel makkelijker dan een IR remote vindt ik.
is maar wat je het fijnste vind natuurlijk. Zelf heb ik dat probleem niet echt, gezien het feit ik een HP IR ontvanger gebruik, die heeft er 2 meter USB kabel aan hangen, dus kan mijn ontvanger gewoon bij mijn tv neerzeten terwijl mijn htpc ergens verborgen in een kast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Inleiding

Ik ben al lange tijd een groot fan van XBMC en heb vanaf de Camelot versie alle versies meegedaan. Omdat ik veel tips en tricks vanuit dit topic heb meegekregen wil ik graag iets teruggeven door een beschrijving van mijn huidige setup te geven inclusief een stap voor stap handleiding hoe deze setup na te bootsen is. Waarschijnlijk maak ik er nog een keer een blog over, maar voorlopig is dit even het maximum door tijdgebrek.

De belangrijkste XBMC instantie draait zoals verwacht mag worden uiteraard in de huiskamer op de TV. Hier heb ik een zelfbouw HTPC met Ubuntu Minimal in een HDD-loze configuratie, omdat dit zorgt voor een geluidsreductie. De HTPC is gebaseerd op het AMD Brazos platform en draait vanaf NFS van mijn server. Dit alles heb ik aan een Philips full HD TV geknoopt.

De tweede instantie van XBMC draait op de Android tablet van mijn vriendin. Hier draait net als op de HTPC Frodo RC3 op. Verder heb ik op mijn server een VM draaien waarin een headless XBMC server draait met de webinterface. Deze drie zijn aan elkaar geknoopt met een MySQL database, zodat ik alles overal kan kijken en de headless server gebruikt kan worden om de database up-to-date te houden als headphones/couchpotato/sickbeard iets nieuws gedownload hebben.

Gebruikte Hardware/Benodigdheden

Als eerste geef ik een korte beschrijving van de gebruikte hardware. De HTPC:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI E350DM-E33€ 73,63€ 73,63
1MS-Tech MC-1200€ 91,30€ 91,30
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 16,-€ 32,-
1Philips 40PFL5606H€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 196,93

De server hardware is niet zo van belang en dit gaat denk ik een beetje te ver om hier uiteen te zetten, maar de server draait op Debian Wheezy. En de tablet is een doodgewoon no-name ding met Android 4.2. Verder heb je op de server wel een aantal andere dingen nodig:
  • nfs server
  • tftp server
  • dhcp server
Verder is het aan te raden alle clients bedraad aan te sluiten op een Gbps netwerk.

Diskless Ubuntu Boot

Ik ga er vanuit dat je ingelogd bent als root. Ben je dit niet doe dit dan of gebruik sudo.
Client Installatie
Als eerste is het handig om op een harde schijf of in een VM eerst Ubuntu Minimal te installeren. Deze installatie wordt later verplaatst naar de NFS server. Ik ben zelf begonnen met Ubuntu 12.04 Minimal en heb deze later geüpgrade naar 12.10, maar je kunt natuurlijk ook gelijk beginnen met Ubuntu 12.10 Minimal.
Server Setup
Mochten de benodigde daemons nog niet geïnstalleerd zijn, doe dat dan als eerste met:
aptitude install dhcp3-server tftpd-hpa syslinux nfs-kernel-server initramfs-tools

Vervolgens moet de dhcp server zo geconfigureerd worden dat deze een PXE image aanbied via de tftpboot server. Voeg daarvoor het volgende toe aan /etc/dhcp/dhcpd.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
allow booting;
allow bootp;

subnet x.x.x.0 netmask 255.255.255.0 {
  range x.x.x.10 x.x.x.192;
  option domain-name-servers x.x.x.x, x.x.x.x;
  option routers x.x.x.254;
  option broadcast-address x.x.x.255;

filename "/pxelinux.0";
}

Herstart de dhcp server met:
service isc-dhcp-server restart

Vervolgens moet de tftp server geconfigureerd worden. Pas daarvoor /etc/default/tftpd-hpa aan naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
# /etc/default/tftpd-hpa

TFTP_USERNAME="tftp"
#TFTP_DIRECTORY="/srv/tftp"
TFTP_ADDRESS="0.0.0.0:69"
TFTP_OPTIONS="--secure -l -s /mnt/tftpboot"
RUN_DAEMON="yes"

Maak je tftpboot/pxelinux.cfg directory aan:
mkdir -p /mnt/tftpboot/pxelinux.cfg

Kopieer pxelinux.0 naar deze directory:
cp /usr/lib/syslinux/pxelinux.0 /mnt/tftpboot/

Maak het bestand /mnt/tftpboot/pxelinux.cfg/default aan met als inhoud:
code:
1
2
LABEL linux
DEFAULT vmlinuz-3.5.0-21-generic root=/dev/nfs initrd=initrd.img-3.5.0-21-generic nfsroot=10.0.0.4:/mnt/images/xbmc,rw ip=dhcp rw quiet

Houd er daarbij rekening dat de kernelversie, nfs server IP en locatie kunnen verschillen in jouw situatie.

Start de tftp server met:
service tftpd-hpa start

Verander de permissies naar rwxrwxrwx met:
chmod -R 777 /mnt/tftpboot/

Maak hierna ook de nfs root directory aan op de server met:
mkdir -p /mnt/images/xbmc

En voeg deze toe aan /etc/exports:
code:
1
/mnt/images/xbmc 10.0.0.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,async,insecure,no_subtree_check)

Als je vervolgens de nfs server herstart ben je klaar met de server:
service nfs-kernel-server reload
Client Setup
Installeer eerst nfs-common op de client:
aptitude install nfs-common

Kopieer vervolgens je kernel naar je home directory:
cp vmlinuz-3.5.0-21-generic ~/

Vervolgens gaan we aan initrd aanmaken waarmee je vanaf NFS kunt booten. Als eerste moeten we hiervoor /etc/initramfs-tools/initramfs.conf aanpassen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#
# MODULES: [ most | netboot | dep | list ]
#
# most - Add most filesystem and all harddrive drivers.
#
# dep - Try and guess which modules to load.
#
# netboot - Add the base modules, network modules, but skip block devices.
#
# list - Only include modules from the 'additional modules' list
#

MODULES=netboot

#
# BOOT: [ local | nfs ]
#
# local - Boot off of local media (harddrive, USB stick).
#
# nfs - Boot using an NFS drive as the root of the drive.
#

BOOT=nfs

Voeg vervolgens ook nog je netwerk driver to aan /mnt/archive/images/running/xbmc/etc/initramfs-tools/modules:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
# List of modules that you want to include in your initramfs.
# They will be loaded at boot time in the order below.
#
# Syntax:  module_name [args ...]
#
# You must run update-initramfs(8) to effect this change.
#
# Examples:
#
# raid1
# sd_mod
r8169

Maak vervolgens je initrd image aan met:
mkinitramfs -o ~/initrd.img-2.6.20-16-generic

Vervolgens kun je het client os kopiëren naar de server:
mount -t nfs -onolock 10.0.0.4:/mnt/images/xbmc /mnt
cp -ax /. /mnt/.
cp -ax /dev/. /mnt/dev/.

Kopieer hierna op de server de kernel en initrd naar de tftpboot directory en pas de permissies aan:
cp /mnt/images/xbmc/root/{vmlinuz,initrd.img}-3.5.0-21-generic /mnt/tftpboot/
chmod 777 /mnt/tftpboot/*

Pas als laatste op de server /mnt/images/xbmc/etc/fstab aan naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
proc            /proc           proc    nodev,noexec,nosuid 0       0
# / was on /dev/sda1 during installation
#UUID=b38c11c0-4f4b-460f-acc6-93dde00e3adc /               ext4    errors=remount-ro 0       1
/dev/nfs        /               nfs     defaults        1       1
none            /tmp            tmpfs   defaults        0       0
none            /var/run        tmpfs   defaults        0       0
none            /var/lock       tmpfs   defaults        0       0
none            /var/tmp        tmpfs   defaults        0       0

Nu kun je de client uitzetten, de HDD eruit halen en rebooten.

ps. Ik weet dat er meer manieren zijn om dit te doen, maar dit is de manier die ik heb gebruikt.

XBMC HTPC

Installeer na een reboot de volgende packages met:
sudo apt-get install ssh python-software-properties software-properties-common udisks upower xorg alsa-utils mesa-utils git-core librtmp0 lirc libmad0 lightdm lightdm-gtk-greeter lm-sensors libmpeg2-4 unzip
sudo adduser xbmc video
sudo adduser xbmc audio

Installeer hierna de AMD Catalyst drivers. Ik heb de 12.11 beta variant van de AMD site gehaald. Dit kun je doen met:
wget http://www2.ati.com/drivers/beta/amd-driver-installer-catalyst-12.11-beta11-x86.x86_64.zip
unzip amd-driver-installer-catalyst-12.11-beta11-x86.x86_64.zip
bash amd-driver-installer-catalyst-12.11-beta11-x86.x86_64.run --buildpkg
sudo dpkg -i fglrx*.deb
sudo aticonfig --initial -f
sudo aticonfig --sync-vsync=on
sudo aticonfig --set-pcs-u32=MCIL,HWUVD_H264Level51Support,1
sudo aticonfig --set-pcs-val=MCIL,DigitalHDTVDefaultUnderscan,0

Voeg vervolgens de ppa van wsnipex toe en installeer xbmc met XvBA ondersteuning:
sudo add-apt-repository ppa:wsnipex/xbmc-xvba
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbmc xbmc-bin

Om xbmc vervolgens automatisch te starten moet je /etc/lightdm/lightdm.conf aanpassen naar:
code:
1
2
3
4
5
[SeatDefaults]
autologin-user=xbmc
autologin-user-timeout=0
user-session=XBMC
greeter-session=lightdm-gtk-greeter

En /usr/share/xsessions/XBMC.desktop moet je aanpassen naar:
code:
1
2
3
4
5
6
[Desktop Entry]
Name=XBMC
Comment=This session will start XBMC Media Center
Exec=xbmc-standalone
TryExec=xbmc-standalone
Type=Application

Voeg in /etc/security/limits.conf aan het einde de volgende regel toe:
code:
1
xbmc             -       nice            -1

En maak het bestand /etc/polkit-1/localauthority/50-local.d/custom-actions.pkla aan met daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
[Actions for xbmc user]
Identity=unix-user:xbmc
Action=org.freedesktop.upower.*;org.freedesktop.consolekit.system.*;org.freedesk&#8203;&#8203;top.udisks.*
ResultAny=yes
ResultInactive=yes
ResultActive=yes

Om alles wat soepeler te laten lopen moet je vervolgens een advancedsettings.xml aanmaken met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<advancedsettings>
   <loglevel hide="false">0</loglevel>
  <gui>    
    <algorithmdirtyregions>3</algorithmdirtyregions>
    <visualizedirtyregions>false</visualizedirtyregions>
    <nofliptimeout>1000</nofliptimeout>
  </gui>    
  <cputempcommand>sensors|sed -ne "s/temp1: \+[-+]\([0-9]\+\).*/\1 C/p"</cputempcommand>
  <gputempcommand>/usr/bin/aticonfig --od-gettemperature | grep Temperature | cut -f 2 -d "-" | cut -f 1 -d "." | sed -e "s, ,," | sed 's/$/ C/'</gputempcommand>
</advancedsettings>

Een reboot verder zou xbmc vrolijk op je scherm tevoorschijn moeten komen.

XBMC Headless Server

De headless xbmc server word vanaf source gebouwd op een Debian Wheezy VM. Als eerste moeten we een key installeren om ubuntu ppas te kunnen gebruiken voor oracle java:
apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 4631BBEA

Voeg vervolgens onderaan /etc/apt/sources.list toe:
code:
1
2
deb http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu precise main
deb-src http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu precise main

Voeg ook de keys toe voor deze ppa:
gpg --keyserver pgpkeys.mit.edu --recv-key  c2518248eea14886
gpg -a --export c2518248eea14886 | apt-key add -

En installeer alles wat nodig is om xbmc te compileren:
aptitude update
aptitude install git-core build-essential gawk pmount libtool nasm yasm \
automake cmake gperf zip unzip bison libsdl-dev libsdl-image1.2-dev \
libsdl-gfx1.2-dev libsdl-mixer1.2-dev libfribidi-dev liblzo2-dev libfreetype6-dev \
libsqlite3-dev libogg-dev libasound2-dev python-sqlite libglew-dev libcurl3 \
libcurl4-gnutls-dev libxrandr-dev libxrender-dev libmad0-dev libogg-dev \
libvorbisenc2 libsmbclient-dev libmysqlclient-dev libpcre3-dev libdbus-1-dev \
libhal-dev libhal-storage-dev libjasper-dev libfontconfig-dev libbz2-dev \
libboost-dev libenca-dev libxt-dev libxmu-dev libpng-dev libjpeg-dev \
libpulse-dev mesa-utils libcdio-dev libsamplerate-dev libmpeg3-dev libflac-dev \
libiso9660-dev libass-dev libssl-dev fp-compiler gdc libmpeg2-4-dev \
libmicrohttpd-dev libmodplug-dev libssh-dev gettext cvs python-dev libyajl-dev \
libboost-thread-dev libplist-dev libusb-dev libudev-dev libtinyxml-dev libcap-dev \
autopoint libltdl-dev swig libgtk2.0-bin doxygen oracle-java7-installer

Vervolgens installeer je een nieuwe versie van taglib:
wget https://github.com/downloads/taglib/taglib/taglib-1.8.tar.gz
tar xzf taglib-1.8.tar.gz
cd taglib-1.8
cmake -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr/local -DCMAKE_RELEASE_TYPE=Release .
make
make install
rm /usr/local/lib/libtag*.a

Download de xbmc source:
git clone git://github.com/xbmc/xbmc.git

En download een paar extra bestanden voor de server:
cd /root/xbmc/xbmc
wget http://excyle.nl/xbmc-server/xbmc-server.cpp
wget http://excyle.nl/xbmc-server/make_xbmc-server

Bouw nu de shared library:
cd /root/xbmc
./bootstrap
./configure --enable-shared-lib --disable-debug --disable-vdpau \
--disable-vaapi --disable-crystalhd --disable-vdadecoder \
--disable-vtbdecoder --disable-openmax --disable-joystick --disable-xrandr \
--disable-rsxs --disable-projectm --disable-rtmp --disable-airplay \
--disable-airtunes --disable-dvdcss --disable-optical-drive \
--disable-libbluray --disable-libusb --disable-libcec --disable-libmp3lame \
--disable-libcap
make
make install

En link de shared library naar /usr/local/lib:
ln -s /usr/local/lib/xbmc/libxbmc.so /usr/local/lib/
ldconfig

Bouw vervolgens xbmc-server:
cd /root/xmbc/xbmc
make -f make_xbmc-server
cp xbmc-server /usr/local/lib/xbmc/xbmc-server.bin
ln -s /usr/local/lib/xbmc/xbmc-server.bin /usr/local/bin/

Als je de xbmc-server wilt starten bij het booten maak dan /etc/init.d/xbmc-server aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          xbmc
# Required-Start:    $all
# Required-Stop:     $all
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts instance of XBMC
# Description:       starts instance of XBMC using start-stop-daemon and xinit
### END INIT INFO

DAEMON=/usr/local/bin/xbmc-server.bin
DAEMON_OPTS=" --no-test --nolirc"

# script name
NAME=xbmc-server

# app name
DESC=XBMC

# user
RUN_AS=xbmc

# Path of the PID file
PID_FILE=/var/run/xbmc.pid

set -e

case "$1" in
  start)
        echo "Starting $DESC"
        start-stop-daemon --start -c $RUN_AS --background --pidfile $PID_FILE  --make-pidfile --exec $DAEMON -- $DAEMON_OPTS
        ;;

stop)
        echo "Stopping $DESC"
        start-stop-daemon --stop --pidfile $PID_FILE
        ;;

restart|force-reload)
        echo "Restarting $DESC"
        start-stop-daemon --stop --pidfile $PID_FILE
        sleep 5
        start-stop-daemon --start -c $RUN_AS --background --pidfile $PID_FILE  --make-pidfile --exec $DAEMON -- $DAEMON_OPTS
        ;;

*)
        N=/etc/init.d/$NAME
        echo "Usage: $N {start|stop|restart|force-reload}" >&2
        exit 1
        ;;

esac
exit 0

En voeg deze toe als start-up script:
chmod +x /etc/init.d/xbmc-server
update-rc.d xbmc defaults

Om deze goed te laten werken volgens mijn opmerkingen heb ik de .xbmc directory van mijn HTPC gekopieerd naar de server install en de advancedsettings.xml aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<advancedsettings>
    <loglevel hide="false">0</loglevel>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>xxxx</host>
        <port>3306</port>
        <user>xxxx</user>
        <pass>xxxx</pass>
    </videodatabase>
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>xxxx</host>
        <port>3306</port>
        <user>xxxx</user>
        <pass>xxxx</pass>
    </musicdatabase>
    <videolibrary>
        <backgroundupdate>true</backgroundupdate>
    </videolibrary>
    <musiclibrary>
        <backgroundupdate>true</backgroundupdate>
    </musiclibrary>
</advancedsettings>

Resterende Vragen/To-Do List

1. Heeft iemand een aanrader voor een goede touchscreen skin voor Frodo? Confluence werkt, maar ik denk dat het beter kan.
  2. Ik wil nog een mooie PXE bootsplash hebben, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik deze in moet bouwen. Het is gewoon veel mooier om een bootsplash te zien dan om naar lopende regels tekst te kijken.
  3. Ik wil nog een module bouwen om mijn MC-1200 remote beter te kunnen gebruiken volgens deze guide.

Bronnen

Disclaimer

Als je al deze stappen uitvoert kan ik niet garanderen dat alles zo werkt, zoals bij mij. Gebruik deze handleiding vooral als aanwijzing en blijf nadenken wat je aan het doen bent. En zoek zo nodig extra documentatie op het internet.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 04-09 14:12
Ik heb nu Openelec op mijn machine staan (rc1 frodo), nu wil ik graag deze machine instellen met wake on lan. Zodat ik bijvoorbeeld op mijn latop als ik niet thuis ben alsnog films kan kijken, machine wil ik niet altijd aan hebben. Hoe kan ik dit het beste doen.

In mijn bios is wake on lan ingesteld, ook kan ik mijn machine al via het wan adres benaderen. de wake on lan addon is ook gedownload . Deze moet ik nog even instellen, met mac en ip adres. Maar wat moet ik nog meer doen?

Kan nog niet echt een goeie handleiding vinden, en op de laptop zal ook iets van software moeten komen, maar welke? Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:55:
Ik heb nu Openelec op mijn machine staan (rc1 frodo), nu wil ik graag deze machine instellen met wake on lan. Zodat ik bijvoorbeeld op mijn latop als ik niet thuis ben alsnog films kan kijken, machine wil ik niet altijd aan hebben. Hoe kan ik dit het beste doen.

In mijn bios is wake on lan ingesteld, ook kan ik mijn machine al via het wan adres benaderen. de wake on lan addon is ook gedownload . Deze moet ik nog even instellen, met mac en ip adres. Maar wat moet ik nog meer doen?

Kan nog niet echt een goeie handleiding vinden, en op de laptop zal ook iets van software moeten komen, maar welke? Ik hoor graag van jullie.
Bij mijn weten is de WOL addon dus niet om de machine waarop ie draait in te stellen maar om andere wakker te schudden. (heb je vast al gelezen?)
Wat WOL betreft , doe eens een Google op magic packet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Bij mijn weten is de WOL addon dus niet om de machine waarop ie draait in te stellen maar om andere wakker te schudden. (heb je vast al gelezen?)
Zal die magic packet eens bekijken. Dacht dat die add-on bedoelt was, maar zal me eens verder verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb Frodo RC2 draaien met de standaard confluence skin. Heb deze over de Eden install gezet. Heb alleen het probleem dat bij de "recent added tvseries" niet alle plaatjes binnen worden gehaald. Waar komen deze plaatjes vandaan? Het lijkt overigens bij de ene serie wel te werken en bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

aegieles schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:14:
Deze lijkt me wel wat, maar is uitverkocht en de prijs staat me niet aan:

http://dx.com/p/genuine-l...sb-receiver-2-x-aa-111740

De N5901 is beter verkrijgbaar en heeft een aangenamere prijs, maar had ook eens gelezen dat die een stuk minder was dan bovenstaande.

Gebruik nu een Harmony 700 icm met ontvanger en soms ook Yatse op me android mobiel, dat werkt eiegenlijk prima.
Ik heb de N5901 en zie niet in wat er mis mee zou zijn. Ding doet wat hij beloofd, kan best goed tegen van de bank vallen en de trackbal werkt ook naar behoren.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Afhankelijk van de serie-file creation date/time of ie in de recently added komt. Als jij een serie downloadt uit een ver verleden en die heeft eenzelfde creation date/time dan zal ie nooit in je recently added komen.
Tenzij je die functie omzet in je advancedsettings.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:44:
Afhankelijk van de serie-file creation date/time of ie in de recently added komt. Als jij een serie downloadt uit een ver verleden en die heeft eenzelfde creation date/time dan zal ie nooit in je recently added komen.
Tenzij je die functie omzet in je advancedsettings.xml
Nee klopt, dat gaat wel goed, maar bijv de nieuwste Californication wordt wel weergegeven in recent series, maar zonder plaatje, dus alleen tekst. De nieuwste HIMYM wordt incl plaatje weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah zo, dat kan eigenlijk alleen te maken hebben met een bug in de skin, of dat de scraper het plaatje niet heeft kunnen ophalen (source die ff down was ofzo) op het moment van scrapen.
Althans, dat zijn denk ik de enige 2 mogelijkheden.

Voeg hem nog eens opnieuw toe, door de episode te verwijderen en opnieuw te scannen.

[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-01-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mooi gedaan!

Voor je vragen:
1) Eigenlijk maar twee;
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128494
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=84175

2) Boot splash; aangezien je toch al een initrd maakt, kan je dan niet ook plymouth daarin meenemen? Plymouth is de huidige boot-splash en support ervoor gooi je in je initrd.

3) Remotes zijn niet mijn ding ... Laat ik aan andere over ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
T-8one schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:34:
[...]

Ik heb de N5901 en zie niet in wat er mis mee zou zijn. Ding doet wat hij beloofd, kan best goed tegen van de bank vallen en de trackbal werkt ook naar behoren.
Oke is ook niet mijn ervaring, want bezit beide niet, maar dit had ik ooit vernomen van iemand anders op GoT. Kan natuurlijk zijn dat hij pech had en gewoon een slecht exemplaar heeft ontvangen.
Vind wel de N5902 er iets strakker uit zien, maar dit rechtvaardigd niet het grote prijsverschil naar mijn mening en zal dan toch voor de N5901 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Iemand die mij nog meer kan vertellen hoe ik een OpenElec machine kan opstarten via WOL?
Wil voornamelijk weten hoe ik de nodige software op OpenElec kan krijgen en instellen. ROuter configureren dat lukt mij wel.

Heb al gezocht op Xbmc.org en OpenElec forum maar nergens een how to te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Iemand die mij nog meer kan vertellen hoe ik een OpenElec machine kan opstarten via WOL?
Wil voornamelijk weten hoe ik de nodige software op OpenElec kan krijgen en instellen. ROuter configureren dat lukt mij wel.

Wat voor software denk je nodig te hebben dan? Of je systeem ondersteund het (netwerk kaart/bios) of hij ondersteund het niet. Niks geen software voor nodig, bij OpenELEC heb je ook niks extra's nodig alleen zorgen dat het juiste pakketje aankomt op je systeem welke je wakker wil schoppen.

Doe het hier elke dag om mijn Library bij te werken als iedereen nog op 1 oor ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:45
Als ik mijn "htpc" uit de slaapstand of sluimerstand haal dan krijg ik via hdmi geen beeld op mijn tv. Alleen als ik hem gewoon opstart komt het signaal binnen. De htpc is een oude laptop met een hd4570 en ik heb geen zin om de laptop altijd open te klappen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Wat voor software denk je nodig te hebben dan? Of je systeem ondersteund het (netwerk kaart/bios) of hij ondersteund het niet. Niks geen software voor nodig, bij OpenELEC heb je ook niks extra's nodig alleen zorgen dat het juiste pakketje aankomt op je systeem welke je wakker wil schoppen.

Doe het hier elke dag om mijn Library bij te werken als iedereen nog op 1 oor ligt.
In mijn bios heb ik wol aan aangezet.
Maar hoe kan ik nu vanaf mijn latop dan mijn htpc aanzetten als die uitstaat?
Moet openelec dan niks ingesteld hebben hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
G.Scholtens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik zie op diverse plaatsen handleidingen staan om een headless XBMC te compilen, maar helaas alleen geschikt voor Linux. Is er toevallig iemand in geslaagd om een "xbmc-server" binary te maken voor Windows?

Ik zou namelijk graag een klein, licht tooltje hebben op mijn WHS 2011 machine dat de XBMC library (mysql) op commando bijwerkt. Mijn htpc staat niet altijd aan en mijn Apple TV doet er eindeloos lang over via wifi, dus die gebruik ik liever niet. Beste oplossing lijkt me XBMC op de server zetten en via EventGhost een triggertje sturen om te updaten. Heb ik geprobeerd, maar XBMC heeft bepaalde videokaart-eisen waar mijn server niet aan voldoet. En ik zou natuurlijk het liefst geen GUI draaien, zonde van de resources :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:06:
[...]

Van Openelec weet ik weinig, maar ik heb het laatst in Windows zelf ook ingesteld voor mijn HTPC. Openelec zou nog gemakkelijker moeten zijn.
Zorg dat het goed in je BIOS staat. Ook bij Boot devices! Heb nu als 1.LAN 2.HDD 3.CD-ROM bv.
Anders even zoeken specifiek voor jouw moederbord, want daar zit nogal wat verschil in.
En zorg dat je netwerkkaart stroom heeft, anders kan die niet het pakketje ontvangen.

En handige site om te testen of het werkt is trouwens http://wakeonlan.me/. Om uit te sluiten dat het aan de software ligt op de laptop/smartphone waarmee je de HTPC wil wakker maken.

Overigens neem ik dat jouw HTPC niet via Wifi is verbonden, maar met bedraad internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Nieuwe update van me greasemonkey script:
// 16-01-2013
// Big Update:
// - Play 2shared, mediafire, speedyshare, 180upload, sharebees, movreel to xbmc
// - Better youtube integration
// - Better status message
// - Renamed script to Play2XBMC

http://userscripts.org/scripts/show/155569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:51
rb338 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:58:
Ik zie op diverse plaatsen handleidingen staan om een headless XBMC te compilen, maar helaas alleen geschikt voor Linux. Is er toevallig iemand in geslaagd om een "xbmc-server" binary te maken voor Windows?

Ik zou namelijk graag een klein, licht tooltje hebben op mijn WHS 2011 machine dat de XBMC library (mysql) op commando bijwerkt. Mijn htpc staat niet altijd aan en mijn Apple TV doet er eindeloos lang over via wifi, dus die gebruik ik liever niet. Beste oplossing lijkt me XBMC op de server zetten en via EventGhost een triggertje sturen om te updaten. Heb ik geprobeerd, maar XBMC heeft bepaalde videokaart-eisen waar mijn server niet aan voldoet. En ik zou natuurlijk het liefst geen GUI draaien, zonde van de resources :)
Volgens mij is dat (nog) niet mogelijk, dat --enable-shared-lib is volgens mij linux-only.
Misschien is een linux VM een optie?
AppleTV lijkt mij een prima alternatief; de duur valt toch wel mee voor een incrementele update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
aegieles schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:07:
[...]
Oke is ook niet mijn ervaring, want bezit beide niet, maar dit had ik ooit vernomen van iemand anders op GoT. Kan natuurlijk zijn dat hij pech had en gewoon een slecht exemplaar heeft ontvangen.
Vind wel de N5902 er iets strakker uit zien, maar dit rechtvaardigd niet het grote prijsverschil naar mijn mening en zal dan toch voor de N5901 gaan.
Vergelijking tussen beide.

IMPORTANT UPDATE 01/02/12 - The USB dongle does infact work on a Mac or a PS3. I stupidly trusted the manufacturer's info on the box and believed that this was a Windows only device.....but surprisingly when I plugged it into the PS3, it worked straight away and even the PS key is mapped to the Windows key. The Mac works equally well. So I apologise for the incorrect info in the video, when the Rii keyboard arrives, I'll be sure to include more information about this undocumented feature in that video, together with a demonstration.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2013 16:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

j1nx schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:31:
[...]

Mooi gedaan!

Voor je vragen:

[...]
1) Thanks. Ik heb re-Touched geïnstalleerd en dat werkt behoorlijk goed.

2) Thanks. Ik ga er binnenkort eens wat extra tijd insteken.

3) Dit gaat wel lukken. De link die ik daar geef, geeft een vrij goede beschrijving. Zoals je kunt zien in mijn beschrijving ben ik niet bang voor de CLI.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
G.Scholtens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Ik start hier mijn Zbox AD10 met de laatste OpenElec prima op met WOL.
Dit werkt ook met mijn iPad met de RemoteXbmc app.
Geen verdere instellingen in de BIOS nodig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
HoppyF schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:38:
[...]

Ik start hier mijn Zbox AD10 met de laatste OpenElec prima op met WOL.
Dit werkt ook met mijn iPad met de RemoteXbmc app.
Geen verdere instellingen in de BIOS nodig hier.
heb jij nog iets ingesteld dan in OE? Ik gebruik ook RC1.
Via welk commando kan ik hem dan starten? Heb het nu via diverse websites en tools getest, maar geen reactie van de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Bij deze een korte XOT-Uzg.v3 update. We hebben inmiddels een goede interne BETA versie klaar die we gaan vrijgegeven zodra de XBMC Frodo final uit is.

Deze update bevat o.a. een aantal verbeteringen voor de plugin variant:
  • Een hoop verbeteringen om de performance op de ATV2 en de Raspberry Pi een stuk te verbeteren (zeg maar 2-3x zo snel).
  • Resume streams voor de kanalen die het ondersteunen.
  • Items worden nu als 'watched' gemarkeerd
En nu maar hopen op een snelle final van XBMC Frodo.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Ik draai Eden op W7. Omdat ik mijn muis als Ab gebruik heb ik voor m'n muis een paar scriptjes gemaakt/aangepast (venster <=>fullscreen met middleclick, scrollen is volume up/down bij afspelen films).

Nu zit ik dus ook aan Android XBMC te denken , maar dan zijn die scripjes zeker niets meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
RudolfR schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is dat (nog) niet mogelijk, dat --enable-shared-lib is volgens mij linux-only.
Misschien is een linux VM een optie?
AppleTV lijkt mij een prima alternatief; de duur valt toch wel mee voor een incrementele update?
Ik denk dat een VM nog wat zwaarder aan mijn NASje gaat trekken dan XBMC :) Maar heb er wel aan gedacht. Sterker nog, ik ben heel stiekem aan 't overwegen om de hele NAS om te gooien van WHS 2011 naar een Linux distro.

Op het XBMC forum wordt aangeraden om simpelweg XBMC geminimaliseerd te starten en eventueel de dirty regions op maximaal gooien (artifacts op een headless server :O). Maar ik kan me herinneren dat XBMC helemaal niet opstart als je geen geschikte videohardware hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
GroteBozewolf schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:53:
Bij deze een korte XOT-Uzg.v3 update. We hebben inmiddels een goede interne BETA versie klaar die we gaan vrijgegeven zodra de XBMC Frodo final uit is.

Deze update bevat o.a. een aantal verbeteringen voor de plugin variant:
  • Een hoop verbeteringen om de performance op de ATV2 en de Raspberry Pi een stuk te verbeteren (zeg maar 2-3x zo snel).
  • Resume streams voor de kanalen die het ondersteunen.
  • Items worden nu als 'watched' gemarkeerd
En nu maar hopen op een snelle final van XBMC Frodo.
Ben benieuwd. Tot nu toe vond ik XOT-Uzg behoorlijk onbuikbaar op de Pi, vanwege de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand een addon waar in je een folder kunt selecteren en er dan een nieuw veld verschijnt waar je mogelijk een tweede folder kunt selecteren enz?

Wil proberen een aantal addons uit te breiden met wat extra functionaliteit maar loop een beetje vast op het laatste onderdeeltje ervan :(
Zoek eigenlijk een voorbeeldje.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 10:47
Ik ben al een hele tijd XBMC gebruiker, heb het nog op mijn XBox gedraaid. Nu wilde ik recentelijk switchen van de klassieke XBMC databank, naar een centrale databank op mijn NAS, niet per sé voor multiple clients, eerder voor wanneer mijn client zou crashen. Tot hiertoe is het één grote teleurstelling: cover-art verschijnt niet, alles voelt een pak trager aan, episodes markeren als watched werkt niet.

Verdere info:
Ik gebruik MediaElch om alle metadata binnen te halen. Mijn NAS is een Synology 413j.

Voorts heb ik gewoon de guide vanop de XBMC wiki gebruikt om mijn DB aan te leggen. Heeft iemand hier nuttige tips, of een andere guide, of schakel ik beter terug naar de klassieke DB? Thanks!

Edit: ik gebruik de laatste stable versie van Eden, op Windows, standaard gebruik ik Aeon als skin, maar ik test op mijn gewone pc met Confluence (standaard skin).

[ Voor 10% gewijzigd door Dnomaid op 17-01-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik wil graag music videos in XBMC laden, maar ik loop tegen problemen aan. Daarom twee vragen:
1. Welk formaat wordt gehanteerd qua naamgeving om correct te kunnen parsen?
2. Welke scraper heb ik nodig? Last.fm pakt hem niet.

Op de wiki en het xbmc forum is bedroevend weinig te vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anthirian schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:08:
Ik wil graag music videos in XBMC laden, maar ik loop tegen problemen aan. Daarom twee vragen:

Kijk eens in de beschikbare addons en probeer ze eens zou ik zeggen, je bent natuurlijk ook afhankelijk of deze opgenomen zijn de verschillende DB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 18:04

Tijntje

Hello?!

Ik gebruik XBMC Frodo RC3 i.c.m. Aeon Nox 4.0 op Windows.
Het default font wat deze skin gebruikt is de MC360.ttf echter heeft deze niet alle unicode characters.
Ik heb al geprobeerd de MC360.ttf te verwisselen met de Arial Unicode font. Dit zorgt er echter voor dat de uitlijning niet meer klopt.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tijntje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:40:
Ik gebruik XBMC Frodo RC3 i.c.m. Aeon Nox 4.0 op Windows.
Het default font wat deze skin gebruikt is de MC360.ttf echter heeft deze niet alle unicode characters.
Ik heb al geprobeerd de MC360.ttf te verwisselen met de Arial Unicode font. Dit zorgt er echter voor dat de uitlijning niet meer klopt.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
Probeer het eens in het Aeon NOX forum topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 18:04

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:52:
[...]

Probeer het eens in het Aeon NOX forum topic ;)
Heb ik al gedaan echter krijg ik geen reactie. :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Andere fonts proberen? De ene font valt wat groter uit dan de ander met dezelfde ptsize.. je met er eentje vinden die ongeveer hetzelfde heeft denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

schumi2004 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Kijk eens in de beschikbare addons en probeer ze eens zou ik zeggen, je bent natuurlijk ook afhankelijk of deze opgenomen zijn de verschillende DB's.
Klopt, ik had gelezen dat last.fm de grootste database zou hebben, maar het voorgeschreven formaat "artiest - titel" werkt niet. Meer dan last.fm staat er bij mij op Frodo trouwens helemaal niet tussen, vandaar de vraag. Misschien zijn er scrapers die buiten de official repo vallen?

Ik wil ze uiteindelijk niet zelf gebruiken, maar ik ben de addon XBMC File Cleaner aan het updaten voor Frodo en daarbij ook tegelijk ondersteuning voor music videos inbouwen. Voor ik die uit de DB kan halen moeten ze dus eerst gescrapet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Anthirian schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:08:

Je kan TheConcertDB gebruiken, zie topic: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=112150. Die maakt gebruik van http://www.themoviedb.org/. Missende informatie kun je dus eventueel zelf daar toevoegen.

Ik gebruik deze scraper ook, samen met de Concerts knop in de Horizontal Confluence Modded skin.

Scrapen gaat goed, je moet alleen even kijken of het juist op TMDB staat in deze vorm: "artist: title". Dan wordt het wel gevonden door de scraper.
Ik krijg alleen de fanart niet altijd zoals ik het wil. Moet ik nog eens uitzoeken wat daar fout gaat. Ik krijg wel fanart, maar niet degene die ik wil (zelf heb geupload naar TMDB). Na Frodo Final install wil ik dat eens gaan uitzoeken. Heb zelf de XBMC gui wat aangepast, dus misschien dat daar iets mis is gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door _Vincent_ op 17-01-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dnomaid schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:07:
Ik ben al een hele tijd XBMC gebruiker, heb het nog op mijn XBox gedraaid. Nu wilde ik recentelijk switchen van de klassieke XBMC databank, naar een centrale databank op mijn NAS, niet per sé voor multiple clients, eerder voor wanneer mijn client zou crashen. Tot hiertoe is het één grote teleurstelling: cover-art verschijnt niet, alles voelt een pak trager aan, episodes markeren als watched werkt niet.

Verdere info:
Ik gebruik MediaElch om alle metadata binnen te halen. Mijn NAS is een Synology 413j.

Voorts heb ik gewoon de guide vanop de XBMC wiki gebruikt om mijn DB aan te leggen. Heeft iemand hier nuttige tips, of een andere guide, of schakel ik beter terug naar de klassieke DB? Thanks!

Edit: ik gebruik de laatste stable versie van Eden, op Windows, standaard gebruik ik Aeon als skin, maar ik test op mijn gewone pc met Confluence (standaard skin).
Als ik jou was zou ik snel de laatste RC van Frodo installaren en het geheel opnieuw instellen. In Frodo is het delen van je database een stuk eenvoudiger geworden. En zeker het delen van je cover-art.

Maar als ik je zo hoor wil je alleen je database backuppen voor het geval er wat mis gaat met je mediaspeler. Dan zou ik iets als rsync ofzo gaan gebruiken om simpelweg elke keer je database even naar je NAS schrijven. Want het gebruik van een gedeelde database geeft altijd wat vertraging. Vooral bij muziek heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

_Vincent_ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:53:
[...]

Je kan TheConcertDB gebruiken, zie topic: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=112150. Die maakt gebruik van http://www.themoviedb.org/. Missende informatie kun je dus eventueel zelf daar toevoegen.

Ik gebruik deze scraper ook, samen met de Concerts knop in de Horizontal Confluence Modded skin.

Scrapen gaat goed, je moet alleen even kijken of het juist op TMDB staat in deze vorm: "artist: title". Dan wordt het wel gevonden door de scraper.
Ik krijg alleen de fanart niet altijd zoals ik het wil. Moet ik nog eens uitzoeken wat daar fout gaat. Ik krijg wel fanart, maar niet degene die ik wil (zelf heb geupload naar TMDB). Na Frodo Final install wil ik dat eens gaan uitzoeken. Heb zelf de XBMC gui wat aangepast, dus misschien dat daar iets mis is gegaan.
Bedankt, dat moet me een heel eind op weg kunnen helpen. Achteraf denk ik dat ik de term music videos in XMBC verkeerd interpreteer. Ik was in de veronderstelling dat het om videoclips ging, dus bv. de clip van Gorillaz - Clint Eastwood, maar jouw antwoord lijkt aan te geven dat het geen videoclips zijn maar concerten. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Anthirian schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:40:
Bedankt, dat moet me een heel eind op weg kunnen helpen. Achteraf denk ik dat ik de term music videos in XMBC verkeerd interpreteer. Ik was in de veronderstelling dat het om videoclips ging, dus bv. de clip van Gorillaz - Clint Eastwood, maar jouw antwoord lijkt aan te geven dat het geen videoclips zijn maar concerten. Klopt dat?
Ah, zo kun je het natuurlijk ook interpreteren. Ik zou niet weten waar je dat kunt laten scrapen. Je zou dan denk ik een audio-addon moeten gebruiken in plaats van een video-addon. Maar dan moet je ook een manier zien te vinden om de videobestanden in de audio library te krijgen. Daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Ik gebruik het inderdaad voor muziek-DVD's / muziek-Blu-ray's, vaak opnames van live concerten.
De maker van de scraper (mad-max) schrijft dit in zijn topic "after little modding of the "TheMovieDB.org" scraper, I have released a scraper to scan your Music-DVDs/BluRays to the music-video section." Dat is dus waar die scraper in ieder geval voor bedoeld is.
Je zou zelf clips (met informatie en fanart) kunnen toevoegen op TMDB, maar ik weet niet of dat geaccepteerd wordt door de moderators. En het is veel werk...
Pagina: 1 ... 73 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]