Neuh, ik checkte het topic pas weer later en toen had je het zelf al gevonden.
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:13:
Neuh, ik checkte het topic pas weer later en toen had je het zelf al gevonden.
+1
Krijg soms niet eens een bedankje.
Wat de BBG betrefd, zou het handig zijn als de makers ook dit topic volgen e.a. zodat ze beter weten wat er speelt. Ik heb het idee dat linux configuraties niet echt worden meegenomen, niet geheel onbelangrijk in deze tijd van HTPC configs.
Wat de BBG betrefd, zou het handig zijn als de makers ook dit topic volgen e.a. zodat ze beter weten wat er speelt. Ik heb het idee dat linux configuraties niet echt worden meegenomen, niet geheel onbelangrijk in deze tijd van HTPC configs.
Verklaar je nader omtrent Linux configs?aegieles schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:14:
+1
Ik heb recentelijk namelijk Linux support mogen krijgen (weliswaar ander product maar wel gerelateerd aan XBMC) waarvan ik dacht , gebeurt dat nog in deze tijd. Ik voelde me een gewaardeerde klant iig.
Verwijderd
Snap ik wel. Is niet echt te doen om ieder topic af te lopen natuurlijk. Zou het eerder andersom doen. Laat je stem horen in die BBG topics. Je kan daar gewoon zelf je suggesties geven.aegieles schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:14:
+1
Hoe moet ik dat zeggen. Dat ze weer kiezen voor een AMD GPU in de BBG. Ik wist niet dat jij goede support heb gekregen van de makers van de BBG htpc.schumi2004 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:18:
[...]
Verklaar je nader omtrent Linux configs?
Ik heb recentelijk namelijk Linux support mogen krijgen (weliswaar ander product maar wel gerelateerd aan XBMC) waarvan ik dacht , gebeurt dat nog in deze tijd. Ik voelde me een gewaardeerde klant iig.
Nou ja niet zo zeer om het BGG AMD GPU maar wel omdat ik hardware draai op een AMD GPU. Ben het met je eens dat wat betreft Linux het vaak een onder geschoven kindje is (dat bedoel je denk?) en nu ik recentelijk veel in aanraking kom met Linux en toevallig support nodig had stond ik er echt van te kijken dat die fucking snel geleverd werd t.o.v. Windows.aegieles schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:27:
[...]
Hoe moet ik dat zeggen. Dat ze weer kiezen voor een AMD GPU in de BBG. Ik wist niet dat jij goede support heb gekregen van de makers van de BBG htpc.
Ik begin zelfs Linux leuker te vinden als Windows hehehe
Ja, ik heb eigenlijk ook een Windows achtergrond. Bij de BBG maken ze ook een prijsopgave, maar vergeten dat je ook een Windows licentie moet aanschaffen. Dit geld stop ik liever in mijn hardware of houd het in mijn zak. Ook brengt een OS als OpenELEC een aantal voordelen tov Windows, zoals kosten voor licentie, hdd en snellere boot tijden.
Sorry, was niet mijn bedoeling om zo over te komen.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:46:
[...]
[...]
Geen resultaat is ook een resultaat. Als mensen je proberen te helpen en je meld niet wat het resultaat was dan zijn ze minder snel geneigd om je verder te helpen.
Maar had al wel dit geprobeerd, default device stond op Speakers (Xonar DG Audio Device). Alleen kon ik dus in XBMC kiezen tussen DirectSound en Wasapi. En geen van beide werkte.
Nu met een optische kabel geprobeerd, en dan doet alles het wel gewoon. Audio en playback zonder problemen. Het enige probleem is dat die kabel te kort is
Blijft vaag maar goed, genoeg gedaan voor vanavond.
Als je OpenELEC benoemt dan hebben we het voornamelijk over een dedicated HTPC, wil men meer dan is OE geen optieaegieles schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:42:
Ja, ik heb eigenlijk ook een Windows achtergrond. Bij de BBG maken ze ook een prijsopgave, maar vergeten dat je ook een Windows licentie moet aanschaffen. Dit geld stop ik liever in mijn hardware of houd het in mijn zak. Ook brengt een OS als OpenELEC een aantal voordelen tov Windows, zoals kosten voor licentie, hdd en snellere boot tijden.
Ik draai overigens OE met webbrowser plugin en ik ben zo tevreden als het maar zijn kan. Het hele gezin kan er mee overweg. En met behulp van wat tweaks kan ik zelfs de kids ermee laten omgaan zonder dat er er ook maar iets gesloopt word!
Waar ik mezelf mateloos aan stoorde was die library update shizzle, dat heb ik opgeslost door in de nachtelijke uurtjes mijn box te laten updaten en weer te laten slapen. S'morgens aan, en alles up to date. Dat samen met een shared DB kan ik op elke device wat ik bezit naar de huidige DB kijken.
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 06-01-2013 01:48 ]
Ik heb vorige week voor het eerst OpenELEC geinstalleerd op een Atom D510 systeempje met een HD5450 x1 kaartje maar ik kreeg het geluid niet aan de praat. (via hdmi) Dit is dus wel een bekend probleem of begrijp ik bovenstaande discussie nu verkeerd?
@ beneden... ahhh lol. Het is al laat. Maar enig idee wat het kan zijn waarom er geen geluid uit komt?
@ beneden... ahhh lol. Het is al laat. Maar enig idee wat het kan zijn waarom er geen geluid uit komt?
[ Voor 19% gewijzigd door ocdaan op 06-01-2013 02:00 ]
Dat begrijp je inderdaad verkeerd. Er is inderdaad iemand met een probleem met een Xonos geluidskaart, maar die draait XBMC op Windows.
Ik bedoel een dedicated HTPC, ik noem het een HTPC al het andere noem ik een desktop, notebook of server.schumi2004 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:45:
[...]
Als je OpenELEC benoemt dan hebben we het voornamelijk over een dedicated HTPC, wil men meer dan is OE geen optie
Ik draai overigens OE met webbrowser plugin en ik ben zo tevreden als het maar zijn kan. Het hele gezin kan er mee overweg. En met behulp van wat tweaks kan ik zelfs de kids ermee laten omgaan zonder dat er er ook maar iets gesloopt word!
Waar ik mezelf mateloos aan stoorde was die library update shizzle, dat heb ik opgeslost door in de nachtelijke uurtjes mijn box te laten updaten en weer te laten slapen. S'morgens aan, en alles up to date. Dat samen met een shared DB kan ik op elke device wat ik bezit naar de huidige DB kijken.
library update shizzle zegt me niks, probeerde een search met google, maar kreeg inrelevante resultaten volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door aegieles op 06-01-2013 02:05 ]
Aeon Nox versie 4.05 incluus fix is vrijgegeven, die lijkt het prima te doen tot nu toe.hardware-lover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:38:
[...]
Probleem werd indirect veroorzaakt door de installatie van de skin. Er werden na installatie automatisch ook enkele scripts geïnstalleerd en daardoor werd de crash veroorzaakt. Zonder uit te zoeken welk script verantwoordelijk was heb ik dus zowel de skin als die laatst geïnstalleerde scripts verwijderd en daarna start XBMC weer op. U bent hartelijk bedankt.
Edit: Skin probleem, wordt aan gewerkt: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150880 nog even wachten met installeren dus.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150880
Testing, one, two ...
Welke versie van OpenELEC heb je in gebruik? In OE 2.0.0 moet je vaak de customwaarden nog zelf invullen met gerichte hardwarepoorten. In de OE Frodo editie zou dat toch aardig opgelost moeten zijn. Bezoek anders het IRC-chat kanaal van OpenELEC eens, daar kun je gerichte support krijgen.ocdaan schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:52:
Ik heb vorige week voor het eerst OpenELEC geinstalleerd op een Atom D510 systeempje met een HD5450 x1 kaartje maar ik kreeg het geluid niet aan de praat. (via hdmi) Dit is dus wel een bekend probleem of begrijp ik bovenstaande discussie nu verkeerd?
Aeon Nox versie 4.0.6 is onderweg!hardware-lover schreef op zondag 06 januari 2013 @ 02:34:
[...]
Aeon Nox versie 4.05 incluus fix is vrijgegeven, die lijkt het prima te doen tot nu toe.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150880
Okay. Ik kreeg 2.99.1 niet geinstalleerd, die gaf steeds een error melding tijdens install (direct). Ik weet zo niet meer welke het was maar er waren meer mensen die er last van hebben. Ik heb toen wel Generic_OSS.i386-2.95.5 geinstalleerd gekregen. Ik probeer het volgende week nog wel een keer. Als het dan nog niet lukt stel ik de vraag wel op de chat. Thanx.Klojum schreef op zondag 06 januari 2013 @ 08:07:
[...]
Welke versie van OpenELEC heb je in gebruik? In OE 2.0.0 moet je vaak de customwaarden nog zelf invullen met gerichte hardwarepoorten. In de OE Frodo editie zou dat toch aardig opgelost moeten zijn. Bezoek anders het IRC-chat kanaal van OpenELEC eens, daar kun je gerichte support krijgen.
sinds ik xbmc frodo rc2 of 3 geinstalleerd heb kan ik icm live tv alleen nog maar sommige skins draaien (terwijl mijn oude skins wel ondersteuning hadden maar gewoon een zwart scherm gaven)
als ik de oude skins via de repository probeer te downloaden geeft hij aan dat ze defect zijn..
en in de skin lijst staan nog maar 2/3 skins ipv de gebruikelijke 20 oid
zijn er meer mensen met dit probleem? ik draaide altijd Aeon MQ3 (4 werkt ook niet)
weet iemand nog leuke skins met pvr support? omdat ik de Confluence skin wel heer erg basic vind...
als ik de oude skins via de repository probeer te downloaden geeft hij aan dat ze defect zijn..
en in de skin lijst staan nog maar 2/3 skins ipv de gebruikelijke 20 oid
zijn er meer mensen met dit probleem? ik draaide altijd Aeon MQ3 (4 werkt ook niet)
weet iemand nog leuke skins met pvr support? omdat ik de Confluence skin wel heer erg basic vind...
Ik draai Linux Mint met mythtv en XBMC Frodo. XBMC wordt automatisch gestart bij het starten van de pc. Sinds Frodo (en dus de nieuwe audio engine) had ik vaak last van het probleem dat passthrough audio niet werkte (hij geeft aan Error - no devices found bij de instellingen) en soms veranderde ook de output geluidskaart ineens naar bijv. analoog. Je kon dan ook niet SP/DIF meer selecteren.
Het stomme was dat als je XBMC herstartte, je gewoon de boel weer op SP/DIF kon zetten en alles werkte
Wat blijkt: Het systeem start simpelweg te snel. XBMC komt al in de lucht voordat het audio gedeelte op de achtergrond volledig in de lucht is. Mythbuntu heeft het probleem ook: hier
XBMC laten starten met een "sleep 10" commando ervoor en alles werkt automatisch...
Het stomme was dat als je XBMC herstartte, je gewoon de boel weer op SP/DIF kon zetten en alles werkte

Wat blijkt: Het systeem start simpelweg te snel. XBMC komt al in de lucht voordat het audio gedeelte op de achtergrond volledig in de lucht is. Mythbuntu heeft het probleem ook: hier
XBMC laten starten met een "sleep 10" commando ervoor en alles werkt automatisch...
Hier stond een dode link.
Ik heb nu het meeste mooi draaien onder de laatste rc. Maar ik heb nu verschillende tv shows maar ik ontbreek nog subtitles. Ik heb nu xbmc subtitels geinstalleerd. Ik kan nu subtitels gaan selecteren ... Maar dit moet allemaal manueel gebeuren! Kan dit ook ergens automatisch gebeuren? Of moet je dit toch allemaal manueel doen?
Zover ik weet kan je dit niet in batch mode doen in XBMC. Maar wat je wel kunt doen is een programma zoals JBierSubDownloader (windows proggie) gebruiken.Sven_Vdb schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:50:
Ik heb nu het meeste mooi draaien onder de laatste rc. Maar ik heb nu verschillende tv shows maar ik ontbreek nog subtitles. Ik heb nu xbmc subtitels geinstalleerd. Ik kan nu subtitels gaan selecteren ... Maar dit moet allemaal manueel gebeuren! Kan dit ook ergens automatisch gebeuren? Of moet je dit toch allemaal manueel doen?
Subliminal is your friend.Sven_Vdb schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:50:
Handige tool, maar Sickbeard renamed de download bij mij waardoor de releasenaam verdwijnt. Het lijkt me dat Subliminal dan niet meer werkt?
Heb meteen maar even "Rename Episodes" uitgevinkt zodat ik Subliminal eens kan gaan testen
[ Voor 12% gewijzigd door EdwinB op 06-01-2013 13:16 ]
subliminal ontleed de bestandsnaam en zoekt daar de bijbehorende subtitles bij. Als er maar genoeg opties in de bestandsnaam staan zou hij er subs bij moeten vinden.EdwinB schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:15:
[...]
Handige tool, maar Sickbeard renamed de download bij mij waardoor de releasenaam verdwijnt. Het lijkt me dat Subliminal dan niet meer werkt?
Heb meteen maar even "Rename Episodes" uitgevinkt zodat ik Subliminal eens kan gaan testen
Verwijderd
Mag ik jullie voor meer info over die sub progjes doorverwijzen naar dit topic.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
Bij mij worden de series gerenamed door Sickbeard in bijvoorbeeld het volgende: "Family.Guy.-.S10E01.-.Lottery.Fever" Hierna kan Subliminal toch niet meer de juiste ondertitels vinden. Hoe kan ik dit voorkomen ? Is er een mogelijkheid om iets van een releasename in de bestandsnaam te behouden en toch nog de series mooi in XBMC weer te geven ?r3v0ss schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:33:
[...]
subliminal ontleed de bestandsnaam en zoekt daar de bijbehorende subtitles bij. Als er maar genoeg opties in de bestandsnaam staan zou hij er subs bij moeten vinden.
Juist de nodige opties om precies de goede ondertitel binnen te halen worden dus weggehaald door de standaardinstellingen van SickBeard. Een aflevering wordt bijvoorbeeld opgeslagen als "Dexter - 7x12 - Surprise, Motherfucker.mkv".r3v0ss schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:33:
[...]
subliminal ontleed de bestandsnaam en zoekt daar de bijbehorende subtitles bij. Als er maar genoeg opties in de bestandsnaam staan zou hij er subs bij moeten vinden.
@Sontax: Kijk in SickBeard maar eens onder Config --> Post Processing en dan bij het stuk Naming. Je hebt erg veel mogelijkheden en het is even testen of XBMC er goed mee omgaat denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door EdwinB op 06-01-2013 13:43 ]
Verwijderd
Je kan in SB er gewoon voor kiezen om de bestandsnaam te houden of hem zo samen te stellen dat de benodigde info behouden blijft.
Waarom renamen jullie alles? Ik rename helemaal niks, daardoor kan subliminal zowel de series als de films doorzoeken. Xbmc gaat ook netjes met de originele bestandsnaam om. Ik snap dus niet waarom ik überhaupt iets zo renamen?
Verwijderd
Ieder zijn ding he. Ik irriteer mij mateloos aan al die releasegroup namen ook al zie ik ze niet altijd. Een stukje uniformiteit vind ik belangrijk.
Ik heb dat net andersom.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:46:
Ieder zijn ding he. Ik irriteer mij mateloos aan al die releasegroup namen ook al zie ik ze niet altijd. Een stukje uniformiteit vind ik belangrijk.
Mja ik hernoem vaak de mappen wel dat ik weet wat erin staat, maar opruimen enzo doe ik niet, XBMC die hernoemd alles toch best wel goed.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Iemand enig idee hoe ik Utorrent werkende krijg onder OpenElec?
Heb de addon gedownload en is nu ook netjes geinstalleerd. Via config mijn ip en poort nummer ingevuld. Maar kan nog niet bij de webinterface.
Als ik via google zoek staat dat ik via instellingen / geavanceerd de webgui moet inschakelen, maar dan moet ik wel ergens Utorrent openen en dat lukt dus nog niet via OpenElec.
Heb de addon gedownload en is nu ook netjes geinstalleerd. Via config mijn ip en poort nummer ingevuld. Maar kan nog niet bij de webinterface.
Als ik via google zoek staat dat ik via instellingen / geavanceerd de webgui moet inschakelen, maar dan moet ik wel ergens Utorrent openen en dat lukt dus nog niet via OpenElec.
Het doel van uTorrent in XBMC is enkel om uTorrent vanuit XBMC te kunnen bedienen. uTorrent draait namelijk niet onder Linux, dus je kunt er alleen uTorrent op een (andere) Windows PC mee bedienen. Daarom zou ik eens naar Transmission voor Linux kijken. Die heeft ook een mooie web interface, en daar zijn ook XBMC add-ons voor.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb misschien een rare vraag, ik heb een humax decoder met harddisk. Ik kan de opgenomen uitzendingen daar af halen. Ik sla ze dan op op een externe hardeschijf.
Als ik die als bron toevoeg in xbmc dan vind xbmc niet automatisch fanart e.d. erbij. Dat zou ik toch wel handig vinden. Is daar iets voor te bedenken?
Als ik die als bron toevoeg in xbmc dan vind xbmc niet automatisch fanart e.d. erbij. Dat zou ik toch wel handig vinden. Is daar iets voor te bedenken?
Ook hierbij kom ik niet op de webinterface. Heb als poort 8085 ingesteld, deze is ook open gezet op de router. Als host heb ik localhost, kan deze misschien nog aanpassen naar het ip adres maar inprinciepe CP en Sickbeard staan ook allemaal als localhost ingesteld.--MeAngry-- schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:47:
Het doel van uTorrent in XBMC is enkel om uTorrent vanuit XBMC te kunnen bedienen. uTorrent draait namelijk niet onder Linux, dus je kunt er alleen uTorrent op een (andere) Windows PC mee bedienen. Daarom zou ik eens naar Transmission voor Linux kijken. Die heeft ook een mooie web interface, en daar zijn ook XBMC add-ons voor.
Hear hear!
Ik kan het niet uitstaan dat films ineens "Lord of the Rings - The Two Towers" heten ipv de originele releasenaam
Is vooral een verschrikking om dan subs te krijgen idd.
Hoe moet XBMC weten wat jij opgenomen hebt? Zul je toch iets aan info moeten toevoegen zodat de scrapers iets kunnen vinden.engelbertus schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:55:
Ik heb misschien een rare vraag, ik heb een humax decoder met harddisk. Ik kan de opgenomen uitzendingen daar af halen. Ik sla ze dan op op een externe hardeschijf.
Heb ik iets gemist en is de IMBd updater er niet meer voor XBMC??
Dat klopt. De opnames hebben keurig de naam zoals ze ook in de progrzmmagids staan. Vaan het journaal of programmas die door de zender zijn gemaakt kan ik me voorstellen dat een scraper er niks van kan maken, maar van films, zou een scraper toch iets moeten kunnen maken lijkt mij? Ik zou ook nidt weten wat ik daar aan moet toevoegen qua informatie om er voor te zorgen dat een scraper er iets mee kan...aegieles schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:20:
[...]
Hoe moet XBMC weten wat jij opgenomen hebt? Zul je toch iets aan info moeten toevoegen zodat de scrapers iets kunnen vinden.
Als je het opgenomen bestand in een map zet met als naam de filmtitel en jaartal zal die toch echt gevonden moeten worden dmv de scraper.
Wat heeft een scraper dan minimaal nodig?
De naam van de bestanden is gewoon de naam van de film.
The bounty hunter
Patriot games
The green hornet
The long kiss goodnight
Als voorbeeld van de namen...
De naam van de bestanden is gewoon de naam van de film.
The bounty hunter
Patriot games
The green hornet
The long kiss goodnight
Als voorbeeld van de namen...
Voor films gebruik ik de moviemeter scaper. De bestanden zet ik in een map.
De map naam moet overeenkomen met de titel + jaartal zoals die op Moviemeter te vinden is.
Bijv: The Bounty Hunter (2010). Hoe de bestanden dan heten in de map maakt dan niet uit, volgens mij doet de moviemeter scraper niets met bestandsnamen.
De map naam moet overeenkomen met de titel + jaartal zoals die op Moviemeter te vinden is.
Bijv: The Bounty Hunter (2010). Hoe de bestanden dan heten in de map maakt dan niet uit, volgens mij doet de moviemeter scraper niets met bestandsnamen.
[ Voor 99% gewijzigd door aegieles op 06-01-2013 18:27 ]
Dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat gewoon kopieren genoeg zou zijn. Nu moet ik eerst zelf zlles opzoeken om de goede naam te achterhalen, een mapje maken, kopieren, etc. Helaas.. dan maar gewoon op bestandsnaam de film afspelen hoor....
Een correcte bestandsnaam is genoeg, gewoon de Universal Movie Scraper gebruiken.
Je moet wel de settings van de scraper correct instellen tijdens het aanmaken van de source.
Je moet wel de settings van de scraper correct instellen tijdens het aanmaken van de source.
[ Voor 36% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-01-2013 19:40 ]
Kun je met de Universal Movie Scraper ook Nederlands talige filmbeschrijving ophalen?
Zo lang de source waarvan je scrapet dat heeft. Bijv TMDB heeft voor veel films een NL plot, maar niet voor alle. Dan zal hij terugvallen op een Engels plot.
Oke dan wil ik dat Universal Movie Scraper, moviemeter.nl gebruikt. Kan dat ook?
Installeer en bekijk het eens zou ik zeggen, zoveel moeite is dat niet.aegieles schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:11:
Oke dan wil ik dat Universal Movie Scraper, moviemeter.nl gebruikt. Kan dat ook?
Ik heb 2 profiles. Een "Master user" en een "Kids".
In de master user keymap dir heb ik keyboard.xml staan met:
<snip>
Binnen beide profielen werken alle gemapte knoppen, behalve de LoadProfile entries.
Kan iemand een reden bedenken waarom die niet werken? Want ik zie het ff niet meer. Overal waar ik zoek en lees staat duidelijk dat het zo moet, dus volgens mij zou het wel moeten kloppen.
/edit
Overigens gewoon Confluence. Frodo RC3 op een Raspberry met Raspbmc.
/edit 2
Never mind, of je mapped de boel goed op je Harmony.
In de master user keymap dir heb ik keyboard.xml staan met:
<snip>
Binnen beide profielen werken alle gemapte knoppen, behalve de LoadProfile entries.
Kan iemand een reden bedenken waarom die niet werken? Want ik zie het ff niet meer. Overal waar ik zoek en lees staat duidelijk dat het zo moet, dus volgens mij zou het wel moeten kloppen.
/edit
Overigens gewoon Confluence. Frodo RC3 op een Raspberry met Raspbmc.
/edit 2
Never mind, of je mapped de boel goed op je Harmony.

[ Voor 60% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2013 21:32 ]
Het enige wat ik bij films altijd doe is alle releaseinfo na de titel en het jaartal wissen. Films neem ik alleen met ingebrande subs. Series hou ik na schade en schande precies zoals ze binnenkomen via SB.r3v0ss schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:43:
Waarom renamen jullie alles? Ik rename helemaal niks, daardoor kan subliminal zowel de series als de films doorzoeken. Xbmc gaat ook netjes met de originele bestandsnaam om. Ik snap dus niet waarom ik überhaupt iets zo renamen?
Ingebrande subs?!? Nee, dank je. Die gaan er kwalitatief nooit op vooruit.Dennisdn schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:58:
[...]
Het enige wat ik bij films altijd doe is alle releaseinfo na de titel en het jaartal wissen. Films neem ik alleen met ingebrande subs. Series hou ik na schade en schande precies zoals ze binnenkomen via SB.
En films waar 20+ ondertitels bij meegeleverd worden (en Nederlands niet de default ondertitel is) gaan toch eventjes door de MKVToolnix molen, want zoveel rommel hoef ik ook weer niet. Een beetje film is met 5-10 minuten alweer klaar, dus dat valt ook wel mee.
Verwijderd
Het is weer even geleden maar heb weer zin gekregen in skinnen.
Die zin is grotendeels gekomen doordat ik eindelijk eens een nieuwe pc heb met fatsoenlijk scherm, maar ook ben ik aan het wachten op een ouya zodat ik eindelijk eens mijn xbox de deur uit kan gaan gooien.
Voor diegene die graag een skin zien met zo min mogelijk lagen en kunnen aanpassen naar hun wens zie hier.
Mod MiniMeedia
Gebruik wel een recente Frodo Build en zorg dat je bib op orde is(tv shows-banner)
TVshow-logo.png en album-clearart.png worden ook ondersteund en meer....
Die zin is grotendeels gekomen doordat ik eindelijk eens een nieuwe pc heb met fatsoenlijk scherm, maar ook ben ik aan het wachten op een ouya zodat ik eindelijk eens mijn xbox de deur uit kan gaan gooien.
Voor diegene die graag een skin zien met zo min mogelijk lagen en kunnen aanpassen naar hun wens zie hier.
Mod MiniMeedia
Gebruik wel een recente Frodo Build en zorg dat je bib op orde is(tv shows-banner)
Zijn er meer mensen hier die problemen hebben met het afspelen van 1080p mkv files op een Zotac AD04.
Ik zie het namelijk vooral bij het afspelen van de credits. Het beeld geeft dan een hikje van 1 a 2 seconden.
Ik draai op Windows 7 met XBMC Frodo RC3. Ik heb alle drivers al geupdate naar de laatste versies maar dit mocht niet baten. Als ik dezelfde mkv file probeer te streamen via UPNP van mijn Samsung tv gaat dit wel goed dus het moet gerelateerd zijn aan XBMC.
Ik zie het namelijk vooral bij het afspelen van de credits. Het beeld geeft dan een hikje van 1 a 2 seconden.
Ik draai op Windows 7 met XBMC Frodo RC3. Ik heb alle drivers al geupdate naar de laatste versies maar dit mocht niet baten. Als ik dezelfde mkv file probeer te streamen via UPNP van mijn Samsung tv gaat dit wel goed dus het moet gerelateerd zijn aan XBMC.
PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs
Heb je niet een paar screenshots toevallig ?Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:23:
Het is weer even geleden maar heb weer zin gekregen in skinnen.
Mod MiniMeedia
Verwijderd
Skin is 17 MB download en kijk....
Maar hier zijn wat sceen shots
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=60231
Deze zijn inmiddels al ruim 2 jaar oud, is het een en ander veranderd, ga geen nieuwe meer maken besteed tijd liever aan skinnen. Geloof me gewoon downloaden krijg je de beste indruk.
Edit: hier meer screenshots
Deze zijn inmiddels al ruim 2 jaar oud, is het een en ander veranderd, ga geen nieuwe meer maken besteed tijd liever aan skinnen. Geloof me gewoon downloaden krijg je de beste indruk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 22:21 ]
Ingebrande subs? Ik dacht dat die tijd toch wel echt achterwege was inmiddels, de horror!!
Losse subs kan ik tenminste nog verwijderen als de vertaling echt ruk is, of kleine irritante foutjes snel zelf ff aanpassen (incl resyncen waar nodig)
Losse subs kan ik tenminste nog verwijderen als de vertaling echt ruk is, of kleine irritante foutjes snel zelf ff aanpassen (incl resyncen waar nodig)
Heb hem geprobeerd maar ik houd persoonlijk niet van een verticale menu-structuur en ik zie nergens dat ik dat aan zou kunnen passen dus de mod is er weer af. Toch vriendelijk bedankt voor het delen.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:07:
Skin is 17 MB download en kijk....
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ok je kunt niet alles hebbenHeb hem geprobeerd maar ik houd persoonlijk niet van een verticale menu-structuur en ik zie nergens dat ik dat aan zou kunnen passen dus de mod is er weer af. Toch vriendelijk bedankt voor het delen.
Vind het meest belangrijke dat het functioneel is en zo min mogelijk klikken nodig heb om ergens te geraken en dat het op meerdere manieren mogelijk is. zoals met extra algemeen links submenu en het options menu.
Ram door heel wat menus en windows heen als ik aan het skinnen ben, ook die van andere skins maar met de mijne geraak ik toch het snelst op de locatie waar ik wil zijn.
Ik ken in mijn eigen huis ook beter de weg dan een vreemde (mag ik hopen) dus dat lijkt me idd wel logisch.
Testing, one, two ...
Lol ik dacht precies hetzelfde. Vaak ook nog weer een encode van een encode en kwalitatief dus gewoon bagger.SidewalkSuper schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:30:
Ingebrande subs? Ik dacht dat die tijd toch wel echt achterwege was inmiddels, de horror!!
[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 07-01-2013 11:22 ]
Bij films nooit last van ingebrande subs. Heb het als ik me goed herinner welgeteld 1x gehad dat het een slechte sub was. Leek op een Google translate vertaling. Voor de rest altijd prima subs van voornamelijk Tokke, Suurtje en Heksje.Klojum schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:12:
[...]
Ingebrande subs?!? Nee, dank je. Die gaan er kwalitatief nooit op vooruit.
En films waar 20+ ondertitels bij meegeleverd worden (en Nederlands niet de default ondertitel is) gaan toch eventjes door de MKVToolnix molen, want zoveel rommel hoef ik ook weer niet. Een beetje film is met 5-10 minuten alweer klaar, dus dat valt ook wel mee.
Bij series is het dus een heel ander geval. Dan is de releasenaam belangrijk als ze niet van dvd maar tv zijn geknipt. Anders blijf je syncen.
Verwijderd
ingebrande subs zijn meestal ook wel uit te zetten. Ik download per week zo'n 14 afleveringen van evenveel series en zoek dan meteen de subs (engels) erbij. (podnapisi) per aflevering ongeveer 2 minuten werk. Laatst kwam ik inderdaad subs tegen die gewoon helemaal nergens op sloegen. Een zinnetje klopte redelijk en de volgende leek wel uit een compleet andere film te komen.Dennisdn schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:57:
[...]
Bij films nooit last van ingebrande subs. Heb het als ik me goed herinner welgeteld 1x gehad dat het een slechte sub was. Leek op een Google translate vertaling. Voor de rest altijd prima subs van voornamelijk Tokke, Suurtje en Heksje.
Bij series is het dus een heel ander geval. Dan is de releasenaam belangrijk als ze niet van dvd maar tv zijn geknipt. Anders blijf je syncen.
Het nadeel van mijn methode is dat je idd elke sub op downloadnaam moet zoeken (ik download dus ook voornamelijk op basis van continuiteit van de aflevering- en subsleverancier). Het probleem is veelal namelijk de synchoniteit.
Maar omdat de .srt's alleen meteen worden ingeladen als ze dezelfde naam hebben als de film ik toch alles hernoemen. Daarmee is de structuur voor alle series, afleveringen en ondertitels meteen ook dezelfde, staat wel zo netjes.
Ik heb overigens wel eens die add-on geprobeerd, maar ik kreeg zoveel verschillende mogelijk passende ondertitels dat het plezier van het kijken toch wel erg vertraagd op gang kwam. Zeker als je eerst een paar niet juiste kiest......
Voor films zoek ik daarom juist naar ingebakken subs die lopen vrijwel zeker synchroon omdat ze meegeript zijn.
Nee, want dan zijn ze niet ingebrand. Dat wil namelijk zeggen dat ze in de video gebakken zitten, en niet in een container erbij als apart spoor.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:41:
[...]
ingebrande subs zijn meestal ook wel uit te zetten.
Ik heb niet zo lang geleden de Bierdopje sectie van de subtitles addon sterk verbeterd.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:41:
[...]
ingebrande subs zijn meestal ook wel uit te zetten. Ik download per week zo'n 14 afleveringen van evenveel series en zoek dan meteen de subs (engels) erbij. (podnapisi) per aflevering ongeveer 2 minuten werk. Laatst kwam ik inderdaad subs tegen die gewoon helemaal nergens op sloegen. Een zinnetje klopte redelijk en de volgende leek wel uit een compleet andere film te komen.
Het nadeel van mijn methode is dat je idd elke sub op downloadnaam moet zoeken (ik download dus ook voornamelijk op basis van continuiteit van de aflevering- en subsleverancier). Het probleem is veelal namelijk de synchoniteit.
Maar omdat de .srt's alleen meteen worden ingeladen als ze dezelfde naam hebben als de film ik toch alles hernoemen. Daarmee is de structuur voor alle series, afleveringen en ondertitels meteen ook dezelfde, staat wel zo netjes.
Ik heb overigens wel eens die add-on geprobeerd, maar ik kreeg zoveel verschillende mogelijk passende ondertitels dat het plezier van het kijken toch wel erg vertraagd op gang kwam. Zeker als je eerst een paar niet juiste kiest......
Voor films zoek ik daarom juist naar ingebakken subs die lopen vrijwel zeker synchroon omdat ze meegeript zijn.
Als je de bestandnamen intact laat, dan laat die zien in hoeverre de ondertitel bij de aflevering "past" (zie het aantal sterren).
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Geeft de onboard audiochip (Via VT1708S) ook zeer matig geluid? Het lijkt erop dat de front aansluiting beter geluid geeft onder XBMC dan onder de rearaansluiting. Overigens doet die van mij zo rond de 30 / 30 voor 1080p.... onder windows 7 - VLC - lukt het niet om hem vloeiend te laten lopen... Toch een beetje vreemd...melcon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:33:
Nog even terugkomende op Asus C60M1-I (Fusion C-60), dit werkt echt perfect i.c.m. openelec.
Cpu belasting bij 1080p full hd ligt op een reusachtige 15 / 15 %
Trekt het makkelijk dus
[ Voor 8% gewijzigd door pvanmegen op 08-01-2013 22:48 ]
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Iemand enig idee hoe ik mijn mc-1200 (ms-tech) remote kan instellen voor openelec?
Wil vanuit xbmc mijn htpc ook uit kunnen zetten door middel van de remote. De rest van de buttons werken wel goed.
Wil vanuit xbmc mijn htpc ook uit kunnen zetten door middel van de remote. De rest van de buttons werken wel goed.
Ik weet niet of het voldoet, maar heb onderstaande link wel voor je van een ander forum..(in duits helaas)G.Scholtens schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:12:
Iemand enig idee hoe ik mijn mc-1200 (ms-tech) remote kan instellen voor openelec?
Wellicht zit hier wel een juist config onder voor de AAN/UIT knop?
http://www.vdr-portal.de/...57-ac01-in-mc-1200-rev-c/
Heb zelf hiernaar ook al eens gezocht (kwam alleen openelec tegen, dus met google moet het te vinden zijn), heb dezelfde kast, echter met een Win7 installatie.
Tot op heden nog geen bestand gevonden voor mc-1200 en XBMC/Win7. Voor de gekleurde remote knoppen heb ik nog geen remapping, deze starten WMC op in plaats van functies in XBMC. Helaas
Dus als iemand nog een keyboard.xml heeft voor de mc-1200 (ms-tech) ik hou me aanbevolen!
Zodra je de IR hardwarematig aansluit aan de aan/uit pin op het moederbord, moet dit zonder problemen werken. Dan is het namelijk puur hardware matig, en ben je onafhankelijk van het OS of software welke geïnstalleerd staat. Op deze manier heb ik het in ieder geval opgelost.G.Scholtens schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:12:
/edit: plaatje afkomstig uit deze review.
[ Voor 14% gewijzigd door FabianNL op 09-01-2013 11:17 ]
Dit heb ik ook, en werkte prima onder windows 7. Echter heb ik nu ubuntu geinstalleerd met xbmc (versie van xbmc zelf) en hier reageert de uitknop niet.FabianNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:13:
[...]
Zodra je de IR hardwarematig aansluit aan de aan/uit pin op het moederbord, moet dit zonder problemen werken. Dan is het namelijk puur hardware matig, en ben je onafhankelijk van het OS of software welke geïnstalleerd staat. Op deze manier heb ik het in ieder geval opgelost.
Dus ik ben oko wel benieuwd of mensen hier al een oplossing voor hebben.
Ubuntu niet geprobeerd, alleen Windows en OpenElec. Werkt het drukken op de fysieke aan/uit knop wel? Dit zou namelijk hetzelfde resultaat moeten geven.ColTju schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:15:
[...]
Dit heb ik ook, en werkte prima onder windows 7. Echter heb ik nu ubuntu geinstalleerd met xbmc (versie van xbmc zelf) en hier reageert de uitknop niet.
Dus ik ben oko wel benieuwd of mensen hier al een oplossing voor hebben.
Het aan zetten gaat prima met de power knop, alleen het uitzetten dus niet.FabianNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:18:
[...]
Ubuntu niet geprobeerd, alleen Windows en OpenElec. Werkt het drukken op de fysieke aan/uit knop wel? Dit zou namelijk hetzelfde resultaat moeten geven.
Mijn os is dus OpenElec.
Heeft hier iemand goede ervaring met de laatste XBMC en een VU+ Satbox?
maw doen de EPG, Live-TV en opnemen het?
maw doen de EPG, Live-TV en opnemen het?
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Heb sinds een week een vaag probleem in Frodo, nou ja vaag, wel vreemd.
Ik krijg tegenwoordig allemaal russiche fanrt/covers bij mijn films (akthans het lijkt op russisch) terwijl er niks aan de scrapper (Universal) veranderd is.
Iemand ook wel eens zoiets gehad?
Ik krijg tegenwoordig allemaal russiche fanrt/covers bij mijn films (akthans het lijkt op russisch) terwijl er niks aan de scrapper (Universal) veranderd is.
Iemand ook wel eens zoiets gehad?
Dat heb ik inmiddels ook (Zbox, openelec 2.99.1 Frodo RC1). Uitzetten via ab/power knop zorgt wel voor het afsluiten van XBMC, maar niet voor het afsluiten van de box zelf. SSH blijft beschikbaar en het "power off" command werkt ook (powerknop aantal seconden inhouden werkt natuurlijk ook). Erg irritant.G.Scholtens schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:18:
[...]
Het aan zetten gaat prima met de power knop, alleen het uitzetten dus niet.
Mijn os is dus OpenElec.
Huh?Jelte schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:55:
[...]
Dat heb ik inmiddels ook (Zbox, openelec 2.99.1 Frodo RC1). Uitzetten via ab/power knop zorgt wel voor het afsluiten van XBMC, maar niet voor het afsluiten van de box zelf. SSH blijft beschikbaar en het "power off" command werkt ook (powerknop aantal seconden inhouden werkt natuurlijk ook). Erg irritant.
Snap het even niet. Dus als je XBMC uizet via de remote dan blijft je box actief (ssh en de hele toeters en bellen?) en wordt eigenlijk alleen XBMC afgesloten?
Geen slaapstand of iets dergelijks?
Hier gaat mijn box (AD02 met welke versie dan ook Eden, Frodo nightlies of stables) netjes in slaapstand of volledig uit, heeft hij altijd gedaan en is nooit anders geweest. Wel de laatste bios installed?
Mss een keer een herinstallatie overwegen want wat ik uit verleden wel meegemaakt heb (vooral met OE Eden was dat erg, Frodo tot op heden nog nooit) was dat je hele systeem over z'n nek ging van al dat ge-up en downgrade. Met soort gelijke kuren als gevolg.
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 09-01-2013 14:03 ]
Me userscript is weer geupdated...
http://userscripts.org/scripts/show/155569
// Changes 09-01-2013
// Iframe fix
// Added custom urls
// -> Custom urls must be playable on xbmc, so it needs an direct link to the file.
// -> If people are interested i can make an script that combines this YT script, with other download sites (movreel for example...)
// Changes 09-01-2013
// Iframe fix
// Added custom urls
// -> Custom urls must be playable on xbmc, so it needs an direct link to the file.
// -> If people are interested i can make an script that combines this YT script, with other download sites (movreel for example...)
Ik heb al eens eerder wat met XBMC Eden gespeeld (onder Windows 7) en wil er nu echt gebruik van gaan maken. Onder andere vanwege de PVR-ondersteuning heb gisteren Frodo geïnstalleerd, over de bestaande Eden-installatie heen.
Op wat problemen met music artwork na loopt dat soepel maar dit is nog met de bestaande (Confluence) skin. Deze vind ik zelf niet echt mooi dus ben ik op zoek naar een andere. Heeft iemand tips voor een skin die met de laatste Frodo release soepel loopt? Grof gezegd heb ik twee (uiterste) voorkeuren qua skin: aan de ene kant hou ik van veel fanart maar aan de andere kant vind ik eenvoudige skins (zoals de klassieke Windows Mediacenter) ook mooi.
Op wat problemen met music artwork na loopt dat soepel maar dit is nog met de bestaande (Confluence) skin. Deze vind ik zelf niet echt mooi dus ben ik op zoek naar een andere. Heeft iemand tips voor een skin die met de laatste Frodo release soepel loopt? Grof gezegd heb ik twee (uiterste) voorkeuren qua skin: aan de ene kant hou ik van veel fanart maar aan de andere kant vind ik eenvoudige skins (zoals de klassieke Windows Mediacenter) ook mooi.
Zijn er ook mensen die zelf wat om de database van XBMC heen hebben gemaakt? Heb hier thuis de XBMC database centraal op MySQL draaien, en leek mij wel handig om een webpagina te maken zodat ik (en de rest van de familie) een overzicht heb van alle films.
Natuurlijk heb je dat in XBMC al zitten, maar een lightweight webpaginaatje is wel handig natuurlijk. Alle informatie staat immers al in de database
Natuurlijk heb je dat in XBMC al zitten, maar een lightweight webpaginaatje is wel handig natuurlijk. Alle informatie staat immers al in de database
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2013 14:23 ]
De skin die "schumi2004" laatst poste xperience 1080p 2.0 is echt heel erg mooi en strak. Toch wel een van de mooiste tot nu toe en de reden waarom ik van aeon mq4 ben afgestapt.D-e-n schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:08:
Ik heb al eens eerder wat met XBMC Eden gespeeld (onder Windows 7) en wil er nu echt gebruik van gaan maken. Onder andere vanwege de PVR-ondersteuning heb gisteren Frodo geïnstalleerd, over de bestaande Eden-installatie heen.
XBMC heeft een webserver waarop je dat kunt zien. (Of bedoel je die?)ThinkPadd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:16:
Zijn er ook mensen die zelf wat om de database van XBMC heen hebben gemaakt? Heb hier thuis de XBMC database centraal op MySQL draaien, en leek mij wel handig om een webpagina te maken zodat ik (en de rest van de familie) een overzicht heb van alle films.
Anders zou ik naar 'Maraschino' kijken.
Of het ooit echt lightweight wordt weet ik niet, je hebt altijd een xbmc-client nodig als backend (die kan immers de database uitlezen).
De makers van maraschino waren volgens mij niet van plan om dat zelf te gaan implementeren; en dat lijkt me ook wijs, want die structuur is aan verandering onderhevig.
Dit zou ik ook wel graag willen hebben, maar moet eerst XBMC icm met MySQL configuren. Als iemand al een script heeft houd ik me aanbevolen. Zo niet dan ga ik tegen die tijd zelf wat in elkaar knutselen.ThinkPadd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:16:
dat werkt in mijn geval wel, dan sluit hij netjes af... maar met de ab werkt het dus nietFabianNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:18:
[...]
Ubuntu niet geprobeerd, alleen Windows en OpenElec. Werkt het drukken op de fysieke aan/uit knop wel? Dit zou namelijk hetzelfde resultaat moeten geven.
Hopelijk ontvang ik volgende week mijn Raspberry Pi. Ik zit nu even wat dingen te lezen over het overclocken (de turbo mode). Dit word volgens mij ondersteund door RaspBMC, maar ik kan er niet achterkomen of OpenELEC dit ook ondersteund. Heeft iemand zijn Pi draaiend gekregen in turbo mode met OpenELEC?
nieuwe xbmc install (frodo)..
In de oude install had'k 2 sources toegevoegd (movies & tvshows) en kreeg ik enkel die in die centrale balk te zien in plaats van de standaard "videos" die daar staat.
Nu heb'k echter al alle settings doorzocht en ik vind niet meer hoe ik die videos daar weg krijg. Google wijst naar settings > skin maar hier vind ik geen optie om deze videos te verbergen.
Wie oh wie weet waar deze optie is verstopt in frodo?
Een 2e vraagje.. wat was die windows software alweer die gans mijn xbmc library ging scannen/scrapen en zelf erg complete .fno's ging aanmaken? (ja, foutje met m'n boot disk dus alles weg)
In de oude install had'k 2 sources toegevoegd (movies & tvshows) en kreeg ik enkel die in die centrale balk te zien in plaats van de standaard "videos" die daar staat.
Nu heb'k echter al alle settings doorzocht en ik vind niet meer hoe ik die videos daar weg krijg. Google wijst naar settings > skin maar hier vind ik geen optie om deze videos te verbergen.
Een 2e vraagje.. wat was die windows software alweer die gans mijn xbmc library ging scannen/scrapen en zelf erg complete .fno's ging aanmaken? (ja, foutje met m'n boot disk dus alles weg)
[ Voor 17% gewijzigd door witchdoc op 09-01-2013 22:34 ]
Settings->Appearance->Skin->Settings->Home window options->Hide Videoswitchdoc schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:28:
nieuwe xbmc install (frodo)..
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Binnen 2 weken krijg ik dus mijn nieuwe 3D tv binnen & werk al een tijd met XBMC. Kom ik er dus achter dat XBMC losstaand nog geen 3D ondersteunt. Ik zou dus graag het volgende willen doen:
Wanneer ik op het menu "Disc Afspelen" zit en The Avengers 3D.iso gekoppeld heb via Daemon Tools. Dat wanneer ik dus ALLEEN bij "Disc Afspelen" power dvd zich opent? Is dat mogelijk of worden alle films meteen via power dvd geopend?
Ik draai op XBMC Frodo RC3.
Computer (gtx 550 ti) ->HDMI-> Onkyo 609(3D) ->HDMI-> Panasonic 50GT50(3D)
Al rond gekeken maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden?
Wanneer ik op het menu "Disc Afspelen" zit en The Avengers 3D.iso gekoppeld heb via Daemon Tools. Dat wanneer ik dus ALLEEN bij "Disc Afspelen" power dvd zich opent? Is dat mogelijk of worden alle films meteen via power dvd geopend?
Verwijderd
Vraag het eens hier.Muncher schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:35:
Hopelijk ontvang ik volgende week mijn Raspberry Pi. Ik zit nu even wat dingen te lezen over het overclocken (de turbo mode). Dit word volgens mij ondersteund door RaspBMC, maar ik kan er niet achterkomen of OpenELEC dit ook ondersteund. Heeft iemand zijn Pi draaiend gekregen in turbo mode met OpenELEC?
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Dat topic had ik even gemist. Ga het daar vragen, thanks!Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:
[...]
Vraag het eens hier.
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Ik denk dat je Ember Media Manager bedoeltwitchdoc schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:28:
XBMC Wiki "external player" en op het forum van XBMC kan je kant en klare voorbeelden van dat xml bestand vinden voor PowerDVD. Kan volgens mij idd per type bron, bijv iso (waarom gebruik je Daemon Tools?? XBMC kan gewoon iso afspelen. En Daemon vind ik persoonlijk de Acrobat Reader onder de mounting apps, maar das mijn mening, ImDisk is simpeler, gratis en meer opties)Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:07:
Binnen 2 weken krijg ik dus mijn nieuwe 3D tv binnen & werk al een tijd met XBMC. Kom ik er dus achter dat XBMC losstaand nog geen 3D ondersteunt. Ik zou dus graag het volgende willen doen:
[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 10-01-2013 09:42 ]
Zou je dit ook kunnen maken/aanpassen voor de T.net videos?Brantje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:06:
Me userscript is weer geupdated...
// Changes 09-01-2013
// Iframe fix
// Added custom urls
Bij mij precies hetzelfde.ColTju schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:06:
[...]
dat werkt in mijn geval wel, dan sluit hij netjes af... maar met de ab werkt het dus niet
Dus mocht iemand nog de mc-1200 remote goed werkende hebben binnen openelec dan horen we het graag.
Is ie nu wel hardware matig goed aangesloten, of niet? Anders, laatste suggestie, kan je altijd nog kijken of ie überhaupt het signaal wel detecteert en dan instellen als 'shutdown' in XBMC. Zelf vind ik dit het makkelijkst via deze addon, dan hoef je niet te gaan rommelen in XML bestandjes. Je kan het natuurlijk ook gewoon via keyboard/keymappings/remote.xml doen.G.Scholtens schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:17:
[...]
Bij mij precies hetzelfde.
Dus mocht iemand nog de mc-1200 remote goed werkende hebben binnen openelec dan horen we het graag.
PS. Addon in nogal simpel en alles behalve uitgewerkt, maar doet z'n ding.
Ik heb wel het draadje hardwarematig ook afgesloten :-D, dus dat is het niet. Als ik er aan toe kom zal ik die addon eens proberen.FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:24:
[...]
Is ie nu wel hardware matig goed aangesloten, of niet? Anders, laatste suggestie, kan je altijd nog kijken of ie überhaupt het signaal wel detecteert en dan instellen als 'shutdown' in XBMC. Zelf vind ik dit het makkelijkst via deze addon, dan hoef je niet te gaan rommelen in XML bestandjes. Je kan het natuurlijk ook gewoon via keyboard/keymappings/remote.xml doen.
PS. Addon in nogal simpel en alles behalve uitgewerkt, maar doet z'n ding.
Zal hem ook testen van het weekend. @ ColTju mocht je het eerder getest hebben dan hoor ik ook graag van je hoe en watColTju schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Ik heb wel het draadje hardwarematig ook afgesloten :-D, dus dat is het niet. Als ik er aan toe kom zal ik die addon eens proberen.
Ik heb de vraag hier al een keertje gesteld.. maar ik ben er voor mezelf nog niet echt uit. Misschien kan iemand me hier nog overtuigen.
Ik heb bijna m'n hardware bij mekaar, dus zal volgende week wel de boel gaan installeren (Windows machine, AMD FM1 platform).
De keuze waarover ik twijfel is of ik Eden of Frodo moet gaan installeren. Aangezien ik met de Frodo RC3 behoorlijk was problemen lees in het xbmc forum, twijfel ik of ik die wel moet gaan installeren.
Zeker aangezien ik hem niet als PVR ga gebruiken en ik nog ergens een Eden 11.0 inclusief een HD audio plugin heb staan. Ik zit ook niet echt te wachten op onstabiele software, aangezien m'n kids ook regelmatig XBMC zullen gebruiken en dan moet ie het gewoon doen.
Ik heb bijna m'n hardware bij mekaar, dus zal volgende week wel de boel gaan installeren (Windows machine, AMD FM1 platform).
De keuze waarover ik twijfel is of ik Eden of Frodo moet gaan installeren. Aangezien ik met de Frodo RC3 behoorlijk was problemen lees in het xbmc forum, twijfel ik of ik die wel moet gaan installeren.
Zeker aangezien ik hem niet als PVR ga gebruiken en ik nog ergens een Eden 11.0 inclusief een HD audio plugin heb staan. Ik zit ook niet echt te wachten op onstabiele software, aangezien m'n kids ook regelmatig XBMC zullen gebruiken en dan moet ie het gewoon doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]