Ik gebruik airplay regelmatig met 1 ipad en eigenlijk alleen voor video en geluid. Werkt vlekkeloos.
Ik wil ook niet dat die thumbnails op de Pi staan, die moet ie van de NAS halen maar ik begrijp dat dit niet meer kan. XBMC wil nu perse alle thumbnails op elk device hebben staan maar gaat ze wel syncen, vet onhandig toch?Jelte schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:20:
[...]
Wat misschien ook werkt is de thumbnails map op de Raspberry Pi leeg te gooien. Dan dwing je de XBMC op de Pi nieuwe thumbnails te maken.

edit: blijkbaar onthoud ie lokaal alleen de paden maar de media wel op de originele plaats nu ik wat forumtopics op xbmc.org lees, klinkt erg omslachtig nog steeds voor iets wat goed werkte.
edit2: even schoon begonnen met Xbian op de Pi en nu laat ie netjes de fanarts zien maar ik heb niet handmatig de map met files overgezet... volgens het stappenplan moet ik dit nu wel gaan doen maar snap niet waarom? Het werkt nu toch goed met laden vanaf de NAS? Ik begrijp er echt niks van hoe dit nu in elkaar steekt

[ Voor 35% gewijzigd door Cartman! op 31-01-2013 20:27 ]
Mooi zo. Goed om te horen.biomass schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:33:
@GroteBozeWolf
Net OpenElec voor AMD Fusion naar 3.0 RC 2 geupdate en UZG naar 3.3.3, voelt sneller aan (al went dat heel snel). Voor de rest geen gekke veranderingen gezien. Instellingen netjes behouden na deinstall install, de app en de addon werkten direct.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik draai nu met de Frodo Final onder Windows en gebruik de Neon skin die is aangepast zodat deze ook onder Frodo te gebruiken is. Ik draai een specifieke intro bij het opstarten van XBMC m.b.v. de Intro Addon welke door Neon wordt ondersteund. De intro wordt prima afgespeeld maar voordat deze wordt afgespeeld is heel even het Home scherm zichtbaar (1 à 2 seconden). Ik wil proberen om het geheel netjes te krijgen zodat eerst alleen de intro zichtbaar wordt en daarna pas het Home scherm. Kan ik ergens wat aanpassen of toevoegen aan een XML zodat het Home scherm helemaal nog niet zichtbaar wordt maar dat er vanuit XBMC start direct naar het intro geschakeld wordt, gevolgd door Home, als het intro is uitgespeeld?
Testing, one, two ...
Waren verschillende maar wat nu blijkt had ik niet de meeste recente commit van XBMC te pakken maar nog 1 net voor de finalkibje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:33:
[...]
Welke addons heb je last van ? Een aantal addons (zoals Spotimc) gebruiken binary componenten en dan is het niet vanzelfsprekend dat het werkt.

Als je NAS letterlijk zou nemen wellicht wel maar tegenwoordig is er zoveel mogelijk dat ik mijn tuner op mijn NAS heb aangesloten samen met de benodigde apps installed. (Heb een Synology en daar kun je kant en klare apps voor downloaden om TV werkend te krijgen (met de nodige randapparatuur, tuner, card reader)coendeurloo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:59:
[...]
Goed beginpunt inderdaad! Kan me voorstellen dat ik dus een externe nodig heb, aangezien die Asrock HTPC weinig uitbreidingsmogelijkheid heeft.
Jij hebt de tuner op je NAS, hoe gaat dat dan in zijn werk? De NAS is toch voor opslag?
Hoe dat dan verder in zijn werk gaat is gelijk aan het feit als dat je het op je host machine installed alleen geef ik nu mijn NAS IP op voor mijn LiveTV client ipv localhost.
Voordeel hiervan vind ik zelf dat ik nu met elke client die TVHeadend front end client heeft TV kan kijken, mobiel, tablet en dus via XBMC
[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 31-01-2013 23:36 ]
ik heb nooit files overgezet (behalve advancedsettings.xml) de rest regelt xbmc zelfCartman! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:25:
[...]
Ik wil ook niet dat die thumbnails op de Pi staan, die moet ie van de NAS halen maar ik begrijp dat dit niet meer kan. XBMC wil nu perse alle thumbnails op elk device hebben staan maar gaat ze wel syncen, vet onhandig toch?
edit: blijkbaar onthoud ie lokaal alleen de paden maar de media wel op de originele plaats nu ik wat forumtopics op xbmc.org lees, klinkt erg omslachtig nog steeds voor iets wat goed werkte.
edit2: even schoon begonnen met Xbian op de Pi en nu laat ie netjes de fanarts zien maar ik heb niet handmatig de map met files overgezet... volgens het stappenplan moet ik dit nu wel gaan doen maar snap niet waarom? Het werkt nu toch goed met laden vanaf de NAS? Ik begrijp er echt niks van hoe dit nu in elkaar steekt
Gisteravond de stap gewaagd en een SSD in mn Asrock gezet en daarop Frodo. Ook in mn slaapkamer de ATV2 geupdate en de mysql database op mn nas weer vers begonnen. Enige irritante is dat ik bij mn series alles weer opnieuw moet aanvinken, maar voor de rest perfect 
Alleen 1 probleempje/feature van Aeon Nox 4; wanneer ik in het hoofdscherm de widget aanzet waarbij je onder het hoofdmenu de laatste afleveringen ziet, moet ik 2 keer klikken wanneer ik een nieuw gedownloade serie wil kijken. 1 keer om te selecteren, dan flipt de afbeelding en krijg ik de info over die aflevering te zien en kan ik kiezen tussen "afspelen" of "terug".
Is deze widget op één of andere manier aan te passen zodat de serie of film direct start zodra ik hem selecteer?
En nog iets; ik had bij Nox altijd als achtergrond bij series dat ie de posters random liet zien. Deze widget kan ik niet echt terugvinden... iemand tips?
Alleen 1 probleempje/feature van Aeon Nox 4; wanneer ik in het hoofdscherm de widget aanzet waarbij je onder het hoofdmenu de laatste afleveringen ziet, moet ik 2 keer klikken wanneer ik een nieuw gedownloade serie wil kijken. 1 keer om te selecteren, dan flipt de afbeelding en krijg ik de info over die aflevering te zien en kan ik kiezen tussen "afspelen" of "terug".
Is deze widget op één of andere manier aan te passen zodat de serie of film direct start zodra ik hem selecteer?
En nog iets; ik had bij Nox altijd als achtergrond bij series dat ie de posters random liet zien. Deze widget kan ik niet echt terugvinden... iemand tips?
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Maar wel de path substitution uit je xml gehaald? Of kan het geen kwaad die te laten staan? En wat me nog niet duidelijk is... moet ik nu die thumbs allemaal op de NAS laten staan of haalt ie ze nu direct van internet ter cache? Het gaat om ~500MB aan thumbs, best zonde data zegmaarJelte schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:50:
[...]
ik heb nooit files overgezet (behalve advancedsettings.xml) de rest regelt xbmc zelf
Heb je het over Frodo?Cartman! schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:15:
[...]
Maar wel de path substitution uit je xml gehaald? Of kan het geen kwaad die te laten staan? En wat me nog niet duidelijk is... moet ik nu die thumbs allemaal op de NAS laten staan of haalt ie ze nu direct van internet ter cache? Het gaat om ~500MB aan thumbs, best zonde data zegmaar
Mij is destijds geadviseerd om niet pathsubstitution te gebruiken voor je thumbs in Frodo!
Toen ik van eden naar frodo ging heb ik een export (single file) van de bibliotheek gemaakt.
Toen alle mysql databases weggegooit, alle mediaspelers naar xbmc 12.x gezet en overal de pathsubstitution weggehaald in de XML. Op één mediaspeler de bibliotheek geimporteerd.
Hierna alle thumbs op laten halen, frodo slaat deze ook op in de mysql database (wat ik handig vind)
Mocht je vanwege snelheid dit niet willen dan staat op de wiki uitgelegd wat je moet doen.
Toen alle mysql databases weggegooit, alle mediaspelers naar xbmc 12.x gezet en overal de pathsubstitution weggehaald in de XML. Op één mediaspeler de bibliotheek geimporteerd.
Hierna alle thumbs op laten halen, frodo slaat deze ook op in de mysql database (wat ik handig vind)
Mocht je vanwege snelheid dit niet willen dan staat op de wiki uitgelegd wat je moet doen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ok, dan doe ik het nu goed inderdaad. Zal (als beide devices op frodo zitten) de xml aanpassen en de path substitution weghalen.cypher21 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:12:
Toen ik van eden naar frodo ging heb ik een export (single file) van de bibliotheek gemaakt.
Ben momenteel mijn HTPC uit het stof aan het halen, van MediaPortal ga ik waarschijnlijk overstappen naar XBMC (laatsgenoemde lijkt makkelijker voor de initiele setup en heeft de Sportsdevil addon - al werkt deze nog niet echt bij mij).
Het importeren van films en series is echt een eitje, echter loop ik wat te stoeien met de films waar de XBMC scraper geen raad mee weet. Missing Movie scanner addon brengt deze films in kaart, maar vervolgens kan ik ze niet toewijzen aan de library c.q. aangeven op welke termijn hij moet zoeken om de data te verzamelen. Het handmatig toevoegen van NFO bestanden lijkt de oplossing, maar klinkt nogal omslachtig, is er een plugin die ik nog kan gebruiken?
Het importeren van films en series is echt een eitje, echter loop ik wat te stoeien met de films waar de XBMC scraper geen raad mee weet. Missing Movie scanner addon brengt deze films in kaart, maar vervolgens kan ik ze niet toewijzen aan de library c.q. aangeven op welke termijn hij moet zoeken om de data te verzamelen. Het handmatig toevoegen van NFO bestanden lijkt de oplossing, maar klinkt nogal omslachtig, is er een plugin die ik nog kan gebruiken?
Probeer eens Universal Scraper. Die kan geloof ik meerdere bronnen aanspreken in zulke gevallen.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Voor mij is het nieuw dat de intro addon wordt ondersteund, en dat is geen goed tekenhardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:49:
Ik draai nu met de Frodo Final onder Windows en gebruik de Neon skin die is aangepast zodat deze ook onder Frodo te gebruiken is. Ik draai een specifieke intro bij het opstarten van XBMC m.b.v. de Intro Addon welke door Neon wordt ondersteund. De intro wordt prima afgespeeld maar voordat deze wordt afgespeeld is heel even het Home scherm zichtbaar (1 à 2 seconden). Ik wil proberen om het geheel netjes te krijgen zodat eerst alleen de intro zichtbaar wordt en daarna pas het Home scherm. Kan ik ergens wat aanpassen of toevoegen aan een XML zodat het Home scherm helemaal nog niet zichtbaar wordt maar dat er vanuit XBMC start direct naar het intro geschakeld wordt, gevolgd door Home, als het intro is uitgespeeld?
Ik heb nl niets aangepast om de intro addon te laten werken met Neon onder Frodo, dus kan me goed voorstellen dat het niet zo goed werkt als je verwacht.
Kun je me linken naar de addon die je gebruikt en er wat meer over vertellen dan kijk ik wel of ik het netjes werkend kan krijgen.
Lid van Team Kodi sinds 2013
Dat zou in de skin aangepast moeten worden, niet zo lastig als je kunt skinnen. Dit zou ik vragen in de Nox development thread.Vince22 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:41:
Wanneer ik in het hoofdscherm de widget aanzet waarbij je onder het hoofdmenu de laatste afleveringen ziet, moet ik 2 keer klikken wanneer ik een nieuw gedownloade serie wil kijken. 1 keer om te selecteren, dan flipt de afbeelding en krijg ik de info over die aflevering te zien en kan ik kiezen tussen "afspelen" of "terug".
De plugin voor random items is deprecated (en werkt ook echt niet onder Frodo). Er is een nieuwe plugin (service.skin.widgets) die dezelfde functionaliteit biedt (zowel recent en random items) maar de calls die hiernaar worden gemaakt zijn behoorlijk anders. Dit houdt in dat overal in de skin elke call naar script.randomitems moet worden veranderd naar de juiste call naar service.skin.widgets. DIt is niet lastig maar wel wat werk.Vince22 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:41:
Ik zou eens even nagaan of Nox nog actief developed wordt en anders mij een keer lief aankijken, al heb ik het op dit moment nogal druk.
Dat is een design keuze, zodat de navigatie met dubbele widgets goed verloopt. Is een permanente verandering, dus blijft voorlopig zo. Wil je het aanpassen, dan zul je in de xml codes moeten duiken.Vince22 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:41:
Gisteravond de stap gewaagd en een SSD in mn Asrock gezet en daarop Frodo. Ook in mn slaapkamer de ATV2 geupdate en de mysql database op mn nas weer vers begonnen. Enige irritante is dat ik bij mn series alles weer opnieuw moet aanvinken, maar voor de rest perfect
Ik weet niet wqat je precies bedoelt met de achtergrond, dat zul je iets duidelijker moeten uitleggen.
De ondersteuning voor de Intro Movie Addon zat al in de oude skin dus die zal wel zijn meegenomen naar jou Frodo versie. De instelling om deze intro aan te zetten zit al in je skin gebakken, onder Skin > instellingen > algemeen > "Enable startup video". Binnen de Intro Movie Addon (indien geïnstalleerd) kan dan eventueel verwezen worden naar een extern af te spelen bestand. Je skin ondersteund de Intro Video optie dus eigenlijk al prima, maar het zou nog net wat netter kunnen. Het is niet de bedoeling dat je die ondersteuning gaat verwijderen met je migratie naar Frodokibje schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:12:
[...]
Voor mij is het nieuw dat de intro addon wordt ondersteund, en dat is geen goed teken
Ik heb nl niets aangepast om de intro addon te laten werken met Neon onder Frodo, dus kan me goed voorstellen dat het niet zo goed werkt als je verwacht.
Kun je me linken naar de addon die je gebruikt en er wat meer over vertellen dan kijk ik wel of ik het netjes werkend kan krijgen.
Je kunt bijvoorbeeld zoiets als hieronder weergeven bij de start i.p.v. het standaard XBMC opstart-scherm.
[YouTube: http://youtu.be/rCMuGwTZeu4]
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2013 22:31 ]
Testing, one, two ...
De intro movie addon is nog nooit bijgewerkt voor Frodo., hij is ook niet installable vanuit de passion-xbmc repository waar hij in staat omdat de addon.xml niet is bijgewerkt.
Het is dus goed mogelijk dat de issue daar in zit, maar ik zal van het weekend eens een kijkje nemen of ik het beter krijg. Moet ik hem even met de hand installeren, als dat gaat (sommige plugins overleven wel een upgrade vanuit Eden maar zijn niet installeerbaar vanuit Frodo)
Het is dus goed mogelijk dat de issue daar in zit, maar ik zal van het weekend eens een kijkje nemen of ik het beter krijg. Moet ik hem even met de hand installeren, als dat gaat (sommige plugins overleven wel een upgrade vanuit Eden maar zijn niet installeerbaar vanuit Frodo)
[ Voor 43% gewijzigd door kibje op 02-02-2013 01:55 ]
Zou best kunnen dat ik hem onder Frodo als zip heb geïnstalleerd maar als dat zo was dan lukte dat probleemloos met (script.xbmc.intro.movie-1.0.2.zip). Zoals al eerder aangegeven werkt het eigenlijk vrijwel zoals het moet, zonder enige storing, enkel het Home screen komt even in beeld, dat is alles. Het zou best zo kunnen zijn dat dit bij Eden ook al was maar dat is giswerk. Het script zou voor de start van het home scherm aangeroepen moeten worden, dan zou het "probleem" al verholpen zijn denk ik. Ik kan er zo ook wel mee leven hoor maar ik zet graag de puntjes op de "i' als dat enigszins mogelijk is, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Testing, one, two ...
Gisterenavond XBMCubuntu geinstalleerd ter vervanging van Ubuntu 12.04 + Eden: geweldig, precies wat ik zocht, bedankt voor de tip
Direct even Aeon Nox geprobeerd, veel mooier dan Confluence! Meteen ook op de raspberry pi geprobeerd en liep vrij vloeiend tot mn verbazing maar als ik een video wil spelen hoor ik wel geluid maar blijft gewoon de skin in beeld met zwarte achtergrond...
Ik heb het forum al doorgenomen maar krijg geen thumbnails op mijn HTPC.
Situatie is als volgt:
XMBC Frodo op laptop (Windows 7 Ultimate);
XMBC Frodo op HTPC (Windows 7 Ultimate);
MySQL op mijn Synology;
Op de laptop de database music en video geëxporteerd (allebei als one file).
Op zowel laptop als HTPC dezelfde advancedsettings.xml en sources.xml gezet. Vervolgens op laptop de databases music en video geïmporteerd. Gezamelijke database voor video en music draait op MySQL. Die zijn ook keurig aangemaakt op MySQL.
Ik krijg echter de thumbnails van mijn series en films niet op mijn HTPC.
Wat heb ik al gedaan:
- thumbnail folder op HTPC verwijderd en XMBC opnieuw gestart: geen resultaat;
- de advancedsettings.xml file van de HTPC verwijderd, XBMC opgestart, vervolgens afgesloten en daarna de advancedsetting.xml file weer teruggezet en XBMC weer gestart: geen resultaat.
Ik zie volgens mij iets kleins over het hoofd. Ik ben op mijn laptop mijn musice database aan het bijwerken en dan zie ik de thumnails wel op mijn HTPC verschijnen. Op de HTPC ook net video bibliotheek laten vernieuwen en hij heeft een paar nieuwe afleveringen van series opgepikt met thumbnails. Alleen voor de "oudere" films en series dus niet. In de advanced.xml heb ik niet path substitution opgenomen omdat dit sinds Frodo niet meer nodig is.
Iemand enig idee?
Situatie is als volgt:
MySQL op mijn Synology;
Op zowel laptop als HTPC dezelfde advancedsettings.xml en sources.xml gezet. Vervolgens op laptop de databases music en video geïmporteerd. Gezamelijke database voor video en music draait op MySQL. Die zijn ook keurig aangemaakt op MySQL.
Wat heb ik al gedaan:
- de advancedsettings.xml file van de HTPC verwijderd, XBMC opgestart, vervolgens afgesloten en daarna de advancedsetting.xml file weer teruggezet en XBMC weer gestart: geen resultaat.
Ik zie volgens mij iets kleins over het hoofd. Ik ben op mijn laptop mijn musice database aan het bijwerken en dan zie ik de thumnails wel op mijn HTPC verschijnen. Op de HTPC ook net video bibliotheek laten vernieuwen en hij heeft een paar nieuwe afleveringen van series opgepikt met thumbnails. Alleen voor de "oudere" films en series dus niet. In de advanced.xml heb ik niet path substitution opgenomen omdat dit sinds Frodo niet meer nodig is.
Iemand enig idee?
Even je Textures13.db (image database) deleten (of reamen), dan zou hij ze opnieuw moeten gaan ophalen.JackBozzz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:03:
Ik heb het forum al doorgenomen maar krijg geen thumbnails op mijn HTPC.
Situatie is als volgt:
MySQL op mijn Synology;
Wat heb ik al gedaan:
Iemand enig idee?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Geprobeerd maar dit hielp ook nietGroteBozewolf schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:40:
[...]
Even je Textures13.db (image database) deleten (of reamen), dan zou hij ze opnieuw moeten gaan ophalen.

De informatie is wel aanwezig want als ik op filminfo kijk kan ik daarna wel de fanart e.d. kiezen. Het wordt alleen niet geladen.
Misschien gebruikt je skin een setting voor je fanart, waar een andere folder is ingesteld. Kijk eens in je guisettings.xml in je userdata folder.
Ook daar niets kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt. Misschien dan toch maar de map thumnails kopieëren naar mijn HTPC.Jelte schreef op zondag 03 februari 2013 @ 00:21:
Misschien gebruikt je skin een setting voor je fanart, waar een andere folder is ingesteld. Kijk eens in je guisettings.xml in je userdata folder.
Iemand die mij opweg kan helpen met file stacking in XBMC (Frodo)?
Ik heb een beetje de wiki en forum af lopen struinen maar krijg het hier maar niet werkend.
Ik heb een folder met verschillende files/afleveringen hierin.
Die zijn genoemd 1.<episode.name> - part#.ext
Ik gebruik part aangezien deze ook in de default regex zit.
Ik heb vervolgens een nfo, fanart en thumbnail gemaakt welke allemaal movie.ext (nfo,jpg,tbn) heten maar als ik ze scrap gebeurt er niks. Iemand een idee?
Moeten de info files de naam van de eerste file hebben mss?
Edit:
Heb de info files hernoemd naar de eerste file uit de stack, komt vervolgens in library maar als ik hem speel speelt ie alleen die eerste file
Edit2:
Mmmm had het kunnen weten achteraf, scheelt als alle files wel dezelfde naam hebben en dan pas -part# in de naam krijgen
Ik heb een beetje de wiki en forum af lopen struinen maar krijg het hier maar niet werkend.
Ik heb een folder met verschillende files/afleveringen hierin.
Die zijn genoemd 1.<episode.name> - part#.ext
Ik gebruik part aangezien deze ook in de default regex zit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <advancedsettings> <moviestacking> <!-- <cd/dvd/part/pt/disk/disc/d> <0-N> --> <regexp>(.*?)([ _.-]*(?:cd|dvd|p(?:ar)?t|dis[ck]|d)[ _.-]*[0-9]+)(.*?)(\.[^.]+)$</regexp> <!-- <cd/dvd/part/pt/disk/disc/d> <a-d> --> <regexp>(.*?)([ _.-]*(?:cd|dvd|p(?:ar)?t|dis[ck]|d)[ _.-]*[a-d])(.*?)(\.[^.]+)$</regexp> <!-- movienamea-xvid.avi, movienameb-xvid.avi --> <regexp>(.*?)([ ._-]*[a-d])(.*?)(\.[^.]+)$</regexp> </moviestacking> </advancedsettings> |
Ik heb vervolgens een nfo, fanart en thumbnail gemaakt welke allemaal movie.ext (nfo,jpg,tbn) heten maar als ik ze scrap gebeurt er niks. Iemand een idee?
Moeten de info files de naam van de eerste file hebben mss?
Edit:
Heb de info files hernoemd naar de eerste file uit de stack, komt vervolgens in library maar als ik hem speel speelt ie alleen die eerste file
Edit2:
Mmmm had het kunnen weten achteraf, scheelt als alle files wel dezelfde naam hebben en dan pas -part# in de naam krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 03-02-2013 14:11 ]
Bedankt voor je antwoord, duidelijk.Big_Noid schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:43:
[...]
Dat is een design keuze, zodat de navigatie met dubbele widgets goed verloopt. Is een permanente verandering, dus blijft voorlopig zo. Wil je het aanpassen, dan zul je in de xml codes moeten duiken.
Ik weet niet wqat je precies bedoelt met de achtergrond, dat zul je iets duidelijker moeten uitleggen.
Met de achtergronden bedoel ik dat ik de optie mis dat je de fan-art posters van alle series in het hoofdscherm random als achtergrond als ziet wanneer je door het hoofdmenu gaat en series geselecteerd hebt.
Zoiets als de achtergrond optie "aanbevolen films" zeg maar.
Hopelijk is het nu duidelijker.
Kibje, bedankt voor je duidelijke antwoord. Het is van mij niet van levensbelang dat dit er in komt of in zou moeten hoor, ik zou het alleen wel mooi vinden.
En dat het extra scherm een design iets is heeft Noid nu ook duidelijk gemaakt
[/quote]
[quote]
En dat het extra scherm een design iets is heeft Noid nu ook duidelijk gemaakt
[/quote]
[quote]
kibje schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:17:
[...]
Dat zou in de skin aangepast moeten worden, niet zo lastig als je kunt skinnen. Dit zou ik vragen in de Nox development thread.
[...]
De plugin voor random items is deprecated (en werkt ook echt niet onder Frodo). Er is een nieuwe plugin (service.skin.widgets) die dezelfde functionaliteit biedt (zowel recent en random items) maar de calls die hiernaar worden gemaakt zijn behoorlijk anders. Dit houdt in dat overal in de skin elke call naar script.randomitems moet worden veranderd naar de juiste call naar service.skin.widgets. DIt is niet lastig maar wel wat werk.
Ik zou eens even nagaan of Nox nog actief developed wordt en anders mij een keer lief aankijken, al heb ik het op dit moment nogal druk.
Iemand hier ervaring met Sportsdevil en met name de Sopcast streams? Ik krijg er geen een aan de gang onder Windows 7 i.c.m. XBMC Frodo
Hoi allemaal,
Ik wil jullie even wijzen op http://www.superrepo.org/. Om mijzelf te quoten "SuperRepo.org is worlds largest XBMC addon repository containing over 850 addons!". Deze repository heb ik opgezet met nieuwe middelen (aka een self build repository generator) dus deze post kan als spam gezien worden. In dat geval: prullenbakken en vergeten ;-)
Waarom ik het toch maar post heeft twee redenen:
- Ik wil graag feedback voordat ik de repository introduceer op het forum van XBMC. Uit mijn ervaring is gebleken dat mensen het liefst in hun moedertaal ergens op losbranden en waar kan je voor techtalk beter zijn dan op Tweakers.net?
-
Ik wil jullie even wijzen op http://www.superrepo.org/. Om mijzelf te quoten "SuperRepo.org is worlds largest XBMC addon repository containing over 850 addons!". Deze repository heb ik opgezet met nieuwe middelen (aka een self build repository generator) dus deze post kan als spam gezien worden. In dat geval: prullenbakken en vergeten ;-)
Waarom ik het toch maar post heeft twee redenen:
- Ik wil graag feedback voordat ik de repository introduceer op het forum van XBMC. Uit mijn ervaring is gebleken dat mensen het liefst in hun moedertaal ergens op losbranden en waar kan je voor techtalk beter zijn dan op Tweakers.net?
-
Misschien lukt het wel als je SuperRepo.org gebruikt.Volgens de index staat 1.0.2 er in. SuperRepo kan namelijk zelf addons 'patchen'. Nogmaals: het is allemaal nog vers dus ik hoor graag of het lukt.kibje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:48:
De intro movie addon is nog nooit bijgewerkt voor Frodo., hij is ook niet installable vanuit de passion-xbmc repository waar hij in staat omdat de addon.xml niet is bijgewerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door BartOtten op 04-02-2013 07:20 ]
@BartOtten: Is het de bedoeling dat helemaal links onder op de voorpagina de jQuery automatisch doorgaat naar de volgende? Dat gebeurt namelijk niet vanzelf, ik moet er nu op klikken. Mocht het wel van zelf gaan dan mag het wel iets sneller (ik ga er geen 5 minuten naar zitten staren in ieder geval).
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik denk dat ik die ruimte hard nodig ga hebben, aangezien het project steeds groter wordt (nu al bijna een addon store). Tnx voor de notitie thoughsypie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:29:
@BartOtten: Is het de bedoeling dat helemaal links onder op de voorpagina de jQuery automatisch doorgaat naar de volgende? Dat gebeurt namelijk niet vanzelf, ik moet er nu op klikken. Mocht het wel van zelf gaan dan mag het wel iets sneller (ik ga er geen 5 minuten naar zitten staren in ieder geval).
[ Voor 9% gewijzigd door BartOtten op 04-02-2013 08:07 ]
Ten eerste is intro movie een script (geschreven in python) waarin waarschijnlijk wat calls moeten veranderen. Hij extend niet de xbmc.gui die je aanpast.BartOtten schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:18:
Misschien lukt het wel als je SuperRepo.org gebruikt.Volgens de index staat 1.0.2 er in. SuperRepo kan namelijk zelf addons 'patchen'. Nogmaals: het is allemaal nog vers dus ik hoor graag of het lukt.
Ten tweede, en neem dit op de goeie manier op:Ik kan je garanderen dat dit je een boel gezeik gaat opleveren met de skinners.
Slechts de xbmc.gui requirement updaten van een skin zonder alle veranderde calls aan te passen zorgt namelijk voor een skin die wel te installeren is, maar allerlei functionele bugs vertoont.
Dat de skins nog geen dependancy op xbmc.gui 4.0.0 hebben is met reden: omdat ze nog niet zijn bijgewerkt met alle veranderde calls.
Als mensen ze toch kunnen installeren dan gaan ze vragen op het forum waarom het niet werkt, en dan komen de skinners er na een tijd achter dat jij hun skin aanpast en distribueert zonder overleg.
Ik ben er zelf niet blij mee dat je Neon ergens vandaan hebt gehaald en zelf op deze veel te simpele manier aanpast, en kan je echt afraden om dit te doen - of zet er in ieder geval HEEL duidelijk bij dat je niets hebt getest en dat alles stuk is. Er staan best wel veel skins in die lijst waar al Frodo beta's voor bestaan, die beter werken dan de Eden versie met aangepaste xbmc.gui dependency.
EDIT: De zip die je aanbiedt is niet zelf gepatched maar mijn aangeopaste Frodo versie, gelukkig. Je patchlijst noemt Neon wel, maar dat is wellicht nog ouder dan ?
Ten derde:
Leuk initiatief, als ik het goed begrijp scrape je de andere repositories op veranderingen ?
Ik vind de installatieprocedure omslachtig, waarom niet gewoon een zipje met rechtstreeks de repo downloaden en installeren ? Moet dat een zipje zijn met een virtual dir als source ?
[ Voor 23% gewijzigd door kibje op 04-02-2013 08:47 ]
Allereerst bedankt voor je feedback. Uitgebreide posts hou ik wel van 
Voor dat SuperRepo 'officieel online' gaat, staat inderdaad overleg gepland met de addon developers dmv een post op het XBMC forum. Aangezien de sourcelijst en de blacklist via de Wiki aangepast kunnen worden, staat het iedereen vrij om zijn/haar addon van de lijst te schrappen.
De developers die ik tot nu toe gesproken heb zijn enthousiast en de gebruikers ook. Daarbij heb ik nog geen feedback gekregen over niet werkende skins dus ik neem aan dat het wel meevalt. Op de pagina met hoe SuperRepo te installeren staat ook nog een waarschuwing maar "dat alles stuk is." lijkt mee te vallen
Ik ben me dus bewust van de risico's en juist daarom hier een post. Mensen die er verstand van hebben kunnen even meekijken over mijn schouder en, zoals je hebt gedaan, feedback leveren
ps. Heb het ook al voorgelegd bij NedScott en sraue van XBMC. Hoewel ik dus met heet water loop, doe ik dat wel redelijk voorzichtig
edit: zie nu dat mijn zin wat ongelukkig was. Die override was niet bedoelt voor python nee, meer een algemene notitie dat de repo addons kan bevatten die 'officieel' niet op Frodo kunnen draaien. Vooral handig voor oude skins die wel werken maar niet meer onderhouden worden (Raspberry Pi gebruikers zijn erg blij met oude (lichte) skins). XRG let in bepaalde mate ook op te ernstige 'missers': http://addons.superrepo.org/Frodo/output_broken.html & http://addons.superrepo.org/Frodo/output_missingdeps.html
Blijkbaar is dat afdoende gebeurd want de addon staat niet in de override list en wordt dus zonder aanpassing opgenomen voor Frodo (kan atm niet testen, zal dat vanavond even doen). Iemand uit de source lijst levert dus een Frodo editie.Ten eerste is intro movie een script (geschreven in python) waarin waarschijnlijk wat calls moeten veranderen.
Op dit moment is de override lijst enorm om de simpele reden dat de skins getest moeten worden. Uiteindelijk is het de bedoeling dat skins eerst grondig getest zijn voor ze in override verschijnen. Maar het is een beetje een kip-ei verhaal: zonder addons geen testers, zonder testers geen addons.Ten tweede, en neem dit op de goeie manier op:Ik kan je garanderen dat dit je een boel gezeik gaat opleveren met de skinners....Ik zou daar zelf absoluut niet geamuseerd van zijn, en kan je echt afraden om dit te doen - of zet er in ieder geval HEEL duidelijk bij dat je niets hebt getest en dat alles stuk is.
Voor dat SuperRepo 'officieel online' gaat, staat inderdaad overleg gepland met de addon developers dmv een post op het XBMC forum. Aangezien de sourcelijst en de blacklist via de Wiki aangepast kunnen worden, staat het iedereen vrij om zijn/haar addon van de lijst te schrappen.
De developers die ik tot nu toe gesproken heb zijn enthousiast en de gebruikers ook. Daarbij heb ik nog geen feedback gekregen over niet werkende skins dus ik neem aan dat het wel meevalt. Op de pagina met hoe SuperRepo te installeren staat ook nog een waarschuwing maar "dat alles stuk is." lijkt mee te vallen
Ik ben me dus bewust van de risico's en juist daarom hier een post. Mensen die er verstand van hebben kunnen even meekijken over mijn schouder en, zoals je hebt gedaan, feedback leveren
ps. Heb het ook al voorgelegd bij NedScott en sraue van XBMC. Hoewel ik dus met heet water loop, doe ik dat wel redelijk voorzichtig
edit: zie nu dat mijn zin wat ongelukkig was. Die override was niet bedoelt voor python nee, meer een algemene notitie dat de repo addons kan bevatten die 'officieel' niet op Frodo kunnen draaien. Vooral handig voor oude skins die wel werken maar niet meer onderhouden worden (Raspberry Pi gebruikers zijn erg blij met oude (lichte) skins). XRG let in bepaalde mate ook op te ernstige 'missers': http://addons.superrepo.org/Frodo/output_broken.html & http://addons.superrepo.org/Frodo/output_missingdeps.html
[ Voor 12% gewijzigd door BartOtten op 04-02-2013 08:54 ]
Ik ookBartOtten schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:48:
Allereerst bedankt voor je feedback. Uitgebreide posts hou ik wel van
Duidelijk, alleen zou ik wel even zorgen dat de override lijst aangepast wordt. Het lijkt namelijk alsof je Neon op dit moment hebt ge-override wat helemaal niet nodig is. (De oude versie had een dependancy op script.randomitems dus die kon je niet op deze manier overriden (ik zie ook dat je die skins blacklist), de nieuwe versie heeft gewoon een dependancy op xbmc.gui 4.0.0 en hoeft niet overridden te worden)BartOtten schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:48:
Op dit moment is de override lijst enorm om de simpele reden dat de skins getest moeten worden. Uiteindelijk is het de bedoeling dat skins eerst grondig getest zijn voor ze in override verschijnen. Maar het is een beetje een kip-ei verhaal: zonder addons geen testers, zonder testers geen addons.
Ik was daarom in eerste instantie een beetje gepikeerd, tot ik door de packages bladerde en zag dat je gewoon de Frodo branch van Passion-XBMC.org pakt. (oftewel gewoon https://github.com/stoli/skin.neon maar dan met de verkeerde skinname gepackaged)
Misschien nuttige informatie: Passion-XBMC.org is ook een automatisch build systeem van svn en git, maar het is bijzonder lastig om de admins of devs te pakken te krijgen. Ze builden volgens mij in sommige gevallen nog de verkeerde branches van development omgevingen. Mocht je een skin op twee plekken kunnen krijgen, dan zou ik eerder zelf packagen dan Passion-XBMC kopieren
[ Voor 23% gewijzigd door kibje op 04-02-2013 09:16 ]
Dan gebeurd er simpelweg dus nietskibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:11:
[...]
Ik ook
[...]
Duidelijk, alleen zou ik wel even zorgen dat de override lijst aangepast wordt. Het lijkt namelijk alsof je Neon op dit moment hebt ge-override wat helemaal niet nodig is. (De oude versie had een dependancy op script.randomitems dus die kon je niet op deze manier overriden (ik zie ook dat je die skins blacklist), de nieuwe versie heeft gewoon een dependancy op xbmc.gui 4.0.0 en hoeft niet overridden te worden)
Another blessing[08:53] <NedScott> yeah, seems neat
[08:53] <NedScott> I can't imagine we'd have any issue with it
[08:59] <NedScott> heck, I think because of the crap ******** has pulled, that in itself might make some team members want your site more
Gedaan, en de lijst ook meteen even op alfabet gezet.BartOtten schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:14:
Dan gebeurd er simpelweg dus nietsVan mij mag je hem uit de lijst halen :P[...]
Ziet er goed uit, als de Team-XBMC developers het er al mee eens zijn dan durf ik al niets meer te zeggen
Wat stond er op de puntjes ?
Oh trouwens, ik had mijn vorige post nog aangepast toen je al reageerde net
@kibje volgens mij kan het ook met een zip, tenminste die zi ik net staan (repo install)
Maar wat anders, jij bent handig met skinning toch?
Toevallig ook met addons code?
Zit met een klein probleempje waar ik maar niet uit kom.
Maar wat anders, jij bent handig met skinning toch?
Toevallig ook met addons code?
Zit met een klein probleempje waar ik maar niet uit kom.
Ik dacht wel met een simpelle addon mijn python skills een beetje te kunnen uitbreiden en had het voornemen om de hardcoded ignore words hier op regel 40 https://github.com/schumi...72ea4e02aa3738182f9#L3R40kibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:26:
schumi, roept u maar
Hangt er nogal vanaf wat je aan het doen bent
Om te kunnen bouwen naar een regel zoals op 41 https://github.com/schumi...72ea4e02aa3738182f9#L3R41
Was na wat vraagstellingen en lezen er achter gekomen dat het met tuples moet.
Wat ik als antwoord gekregen had was het volgende:
Dus ik dat op regel 41 erin gezet en het leek te werken echter maar voor 1 waarde uit die lijst, namelijk de eerste.If ignore is a tuple of value names:
if all(Path.find(v) <= -1 for v in ignore):
This has the advantage to stop as soon as the first condition is false. Just like your hard-coded example.
Wat ik dus probeerde was de hardcoded words op regel 40 te vervangen met een gui configuratie veld.
Ik dacht dat doe ik wel ff met wat lezen hier en daar en uit testen maar het lijkt niet te willen werken zoals ik gedacht had.
Snap je het nog?
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 04-02-2013 09:40 ]
Nice, die GIT-repo had ik nog nietkibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:11:
Ik was daarom in eerste instantie een beetje gepikeerd, tot ik door de packages bladerde en zag dat je gewoon de Frodo branch van Passion-XBMC.org pakt. (oftewel gewoon https://github.com/stoli/skin.neon maar dan met de verkeerde skinname gepackaged)
Die 'verkeerde' naam komt inderdaad uit Passion, die er SVN aan toevoegt. Zal vanavond de officiele versie even testen en ik ga er vanuit dat die SVN van Passion dan op de blacklist belandt. De 'gepatchte' addons van Superrepo hebben een normaal addon-id maar wel (XRG) achter de naam gevoegd in XBMC. Mocht de patch niet nodig zijn dan update de addon gewoon netjes naar een ongepatchte versie (iets wat Passion niet kan omdat het een seperate addon is) en verwijnt (XRG) uit de naam
De SVN packages (dus incl svn in de naam) zijn op zichzelf staande addons. Die zullen als het goed is snel op de blacklist komen omdat alle addons nu omgebouwd worden voor Frodo. Voor de 'normale addons' geldt: de hoogste addon wint. En dan zoek je je dus stuk naar een bug om er achter te komen dat Navi-X van 3.74 naar 3.7.6 is gegaanMisschien nuttige informatie: Passion-XBMC.org is ook een automatisch build systeem van svn en git, maar het is bijzonder lastig om de admins of devs te pakken te krijgen. Ze builden volgens mij in sommige gevallen nog de verkeerde branches van development omgevingen. Mocht je een skin op twee plekken kunnen krijgen, dan zou ik eerder zelf packagen dan Passion-XBMC kopieren
schumi,
ignore_words is volgens mij bij jou geen tuple maar een enkele string.
probeer hem eens hard in te stellen in de regel waar je hem nu uit de skin haalt (regel 21 in je py):
ignore_words = ('http', 'pvr');
probeer hem eens hard in te stellen in de regel waar je hem nu uit de skin haalt (regel 21 in je py):
Het irritante is zelfs dat Passion-XBMC die skin nu packaged uit GIT en dan hernoemt naar skin.neon.SVN ...BartOtten schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:49:
De SVN packages (dus incl svn in de naam) zijn op zichzelf staande addons. Die zullen als het goed is snel op de blacklist komen omdat alle addons nu omgebouwd worden voor Frodo. Voor de 'normale addons' geldt: de hoogste addon wint. En dan zoek je je dus stuk naar een bug om er achter te komen dat Navi-X van 3.74 naar 3.7.6 is gegaan
Wat die nummering van Navi-X betreft, het staat wat duidelijker vermeld in de wiki sinds enige tijd dat addons zich aan die major.minor.build nummering moeten houden - dat zal er wel mee te maken hebben.
Zal het eens proberen, zag ook dat ik wellicht vergeten ben de variable v te definieren.kibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:50:
schumi,
Moet ff een video test file fixen ook voor testen, kan niet bij mijn sources vanaf hier.
Kom er op terug, ik probeer nog even wat.
Ik denk echt dat het grootste probleem is dat je geen tuple gebruikt terwijl ze je aangaven dat dat moet.
Ik zou even wat print statements toevoegen om te debuggen wat er gebeurt.
Als python een tuple verwacht maar je biedt een comma-seperated string aan dan zou hij wel eens kunnen triggeren op het eerste deel van de string, omdat een comma seperated string kan worden opgevat als een array van strings
probeer als mijn eerste poging werkte eens
ignore_words = tuple(__settings__.getSetting("ignore_words").split(,))
dat split je comma-seperated string in een tuple van strings
Als python een tuple verwacht maar je biedt een comma-seperated string aan dan zou hij wel eens kunnen triggeren op het eerste deel van de string, omdat een comma seperated string kan worden opgevat als een array van strings
[ Voor 15% gewijzigd door kibje op 04-02-2013 10:10 ]
Ha, kibje, direct ook een vraagje over je neon skin.
Ik ben sinds afgelopen weekend over op Frodo en heb direct ook jouw Neon skin geinstalleerd. Tot nu toe werkt het vrij goed. Ik heb ingesteld staan dat hij fanart van een serie als achtergrond moet gebruiken.
Een ding wat mij opviel is dat ik soms fanart in de achtergrond zie van een andere serie terwijl ik aan het browsen ben door een andere.
Na wat stappen ben ik erachter gekomen waar het door komt. Ik heb blijkbaar series die geen fanart hebben, die missen. I.p.v. niks te laten zien of een placeholder gebruikt hij van de laatste serie waar hij het wel van heeft kunnen laden.
Als ik bijvoorbeeld net door Fringe browse (waar wel fanart zit) en ik ga eruit en kies nu voor Friends (zonder fanart), zal hij als ik eenmaal een seizoen heb gekozen en episodes zie Fringe nog als fanart gebruiken.
Mijn voorkeur zou ernaar uitgaan om niks te laten zien of een placeholder, of eigenlijk zelfs de serie fanart. Als ik door de seizoenen heen browse zie ik wel fanart namelijk. Ik weet niet hoe jij hierover denkt.
Iig, bvd voor je antwoord.
Verder vind ik het een vrij verfrissende skin. Ik gebruikte al een lange tijd refocus BIG (realaska theme). Ik vind hem mooi. Enige wat ik minder vond was het geluid als je naar beneden en naar boven 'browsed'. Die heb ik dan ook handmatig vervangen door wat minder heftige geluiden wat prima werkt.
Ik ben sinds afgelopen weekend over op Frodo en heb direct ook jouw Neon skin geinstalleerd. Tot nu toe werkt het vrij goed. Ik heb ingesteld staan dat hij fanart van een serie als achtergrond moet gebruiken.
Een ding wat mij opviel is dat ik soms fanart in de achtergrond zie van een andere serie terwijl ik aan het browsen ben door een andere.
Na wat stappen ben ik erachter gekomen waar het door komt. Ik heb blijkbaar series die geen fanart hebben, die missen. I.p.v. niks te laten zien of een placeholder gebruikt hij van de laatste serie waar hij het wel van heeft kunnen laden.
Als ik bijvoorbeeld net door Fringe browse (waar wel fanart zit) en ik ga eruit en kies nu voor Friends (zonder fanart), zal hij als ik eenmaal een seizoen heb gekozen en episodes zie Fringe nog als fanart gebruiken.
Mijn voorkeur zou ernaar uitgaan om niks te laten zien of een placeholder, of eigenlijk zelfs de serie fanart. Als ik door de seizoenen heen browse zie ik wel fanart namelijk. Ik weet niet hoe jij hierover denkt.
Iig, bvd voor je antwoord.
Verder vind ik het een vrij verfrissende skin. Ik gebruikte al een lange tijd refocus BIG (realaska theme). Ik vind hem mooi. Enige wat ik minder vond was het geluid als je naar beneden en naar boven 'browsed'. Die heb ik dan ook handmatig vervangen door wat minder heftige geluiden wat prima werkt.
Even een snelle opmerking: ik heb de skin niet ontworpen, maar ben hem wel aan het porten naar Frodo.serhat schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:36:
Ha, kibje, direct ook een vraagje over je neon skin.
Ik ben sinds afgelopen weekend over op Frodo en heb direct ook jouw Neon skin geinstalleerd.
Mooi om te horen!serhat schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:36:
Tot nu toe werkt het vrij goed.
Dat is sowieso niet de bedoeling.serhat schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:36:
Ik heb ingesteld staan dat hij fanart van een serie als achtergrond moet gebruiken.
Ik ben het helemaal met je eens maar om dit te kunnen oplossen moet ik wel even op onderzoek gaan.serhat schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:36:
Het is voor mij belangrijk om een aantal dingen te weten:
- Maak je gebruik van losse fanart bestanden in je dirs (fanart.jpg, season.tbn etc) ? De werking hiervan is namelijk veranderd onder Frodo en het kan zijn dat je ze dus nog niet in je database hebt. Hier is een andere setting voor nodig i.c.m. artwork downloader.
- Ik neem even aan dat je 2.5.7 uit de Passion-XBMC repo draait, klopt dat ?
- Meest belangrijke vraag: welke views heb je ingesteld voor je series? Dat zijn dus de view voor het hoofdoverview van de serie, de view voor de seizoenen, de view voor de afleveringen. Dan kan ik in eerste instantie wat gerichter zoeken.
Dank je, al heb ik hem niet ontworpen. Ik heb zelf de geluidjes altijd uit staan in elke skin.serhat schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:36:Verder vind ik het een vrij verfrissende skin. Ik gebruikte al een lange tijd refocus BIG (realaska theme). Ik vind hem mooi. Enige wat ik minder vond was het geluid als je naar beneden en naar boven 'browsed'. Die heb ik dan ook handmatig vervangen door wat minder heftige geluiden wat prima werkt.
Heb je suggesties geprobeerd met de volgende resultaten.kibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:01:
Ik denk echt dat het grootste probleem is dat je geen tuple gebruikt terwijl ze je aangaven dat dat moet.
ignore_words = ('http', 'pvr')
geeft een foutmelding, invalid syntax
draai ik de wijzigingen terug en maak ik de config gelijk aan 'http', 'pvr' (of wat dan ook) dan werkt het niet.
Heb nu wel een idee waar ik het probleem zoeken moet want de tuple formule werkt iig, nu zorgen dat die waarde ook daadwerkelijk als tuple aangeboden wordt.
Iemand een idee wanneer de Frodo final van OpenELEC uit komt? Mijn huidige OE frodo build begint de laatste tijd steeds meer kuren te krijgen maar ik heb geen zin om eerst naar de RC2 te gaan en daarna weer naar de final.
Misschien dat ik explicieter had moeten zijn. Ik had inderdaad gelezen dat jij het hebt geport naar Frodo. Mijn excuses. Ik zal vanavond thuis even naar de instellingen kijken. Wordt vervolgd.kibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:14:
[...]
Even een snelle opmerking: ik heb de skin niet ontworpen, maar ben hem wel aan het porten naar Frodo.
Zelf compilenmantisnl schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:15:
Iemand een idee wanneer de Frodo final van OpenELEC uit komt? Mijn huidige OE frodo build begint de laatste tijd steeds meer kuren te krijgen maar ik heb geen zin om eerst naar de RC2 te gaan en daarna weer naar de final.
Mijn verwachting is ergens deze week of volgende week aangezien Frodo final al in code opgenomen is.
Als je naar de commits kijkt nu lijkt het alsof ze aan het fine tunen zijn.
Edit:
@kibje
Thanks voor je hulp. Je hebt me in de juiste richting geschopt, het werkt
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 04-02-2013 12:41 ]
Misschien iemand een idee hoe dit op te lossen.
Ik maak gebruik van een Logitech Harmony. Bij XBMC eden kon in tijdens een film op OK drukken om het formaat te wijzigen (full screen, 4:3 enz enz).
Als ik nu in Frodo tijdens een film op OK druk, dan krijg ik de Info balk te zien met geluid, ondertitel enz.
Blijkbaar hebben ze de keymap aangepast.Iemand een idee hoe ik dit als vanouds kan krijgen?
Ik maak gebruik van een Logitech Harmony. Bij XBMC eden kon in tijdens een film op OK drukken om het formaat te wijzigen (full screen, 4:3 enz enz).
Als ik nu in Frodo tijdens een film op OK druk, dan krijg ik de Info balk te zien met geluid, ondertitel enz.
Blijkbaar hebben ze de keymap aangepast.Iemand een idee hoe ik dit als vanouds kan krijgen?
De keymap aanpassen (voor dat onderdeel) zoals je hem in Eden had en deze in je user profile zetten.seninha schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:18:
Dat is het probleem. Ik heb geen Eden meer en heb het daar nooit aangepast.
Remote werkte out of the box als ik het aangaf.
Dan heb je nu een kleine uitdaging. Het lijkt complex maar valt allemaal wel mee, wat je wel moet doen is even lezen hoe en wat m.b.t. keymaps in XBMCseninha schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:40:
Dat is het probleem. Ik heb geen Eden meer en heb het daar nooit aangepast.
Dit is de originele file van Eden https://github.com/xbmc/x...system/keymaps/remote.xml
Dit die van Frodo https://github.com/xbmc/x...system/keymaps/remote.xml
Zoek de verschillen
Dan even dit lezen hoe je eigen modificatie op deze keymap te maken.
http://wiki.xbmc.org/inde...OW-TO:Modify_keyboard.xml
Dit klinkt mij in de oren alsof je de tv aanstuurt, waarbij in de Logitech Harmony de knop OK is toegewezen aan de tv ratio. Maar ik kan het ook mis hebbenseninha schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:18:
Anders is deze pagina wel interessant: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap
En is AspectRatio het commando wat je zoekt
Heeft iemand ervaring met live TV op XBMC frodo (final) onder windows in combinatie met een van de glasvezel providers? In Doetinchem zijn ze in bepaalde wijken bezig met glasvezel en ik vraag me af of er een manier is om iptv streams of dvb-c streams te gebruiken om via de xbmc frontend tv te kijken. Ben nieuwsgierig of het kan en zo ja, welke provider ik dan het beste kan kiezen? Heb proberen de zoekfunctie te gebruiken maar verder dan een topic over iptv op je htpc kom ik niet.
Kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven.
Het simpele antwoord is:Takkiedroid1970 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:21:
Heeft iemand ervaring met live TV op XBMC frodo (final) onder windows in combinatie met een van de glasvezel providers? In Doetinchem zijn ze in bepaalde wijken bezig met glasvezel en ik vraag me af of er een manier is om iptv streams of dvb-c streams te gebruiken om via de xbmc frontend tv te kijken. Ben nieuwsgierig of het kan en zo ja, welke provider ik dan het beste kan kiezen? Heb proberen de zoekfunctie te gebruiken maar verder dan een topic over iptv op je htpc kom ik niet.
- dat doe je met de PVR ondersteuning die vanuit XBMC als frontend bedienbaar is. Belangrijk is dat je dus op zoek bent naar hoe je PVR werkend krijgt met een PVR backend (je hebt keuze uit een aantal die XBMC ondersteund); je moet dus zoeken op <jouwaanbieder> <een PVR backend> in google. (Bijvoorbeeld "Ziggo tvheadend".)
Je zult zien dat het met veel / de meeste IPTV aanbieders in Nederland helaas niet mogelijk is vanwege complexe versleuteling etc. Met een aantal kan het wel, de threads / forums die je op deze manier vind kunnen je er meer over duidelijkmaken.,
[ Voor 6% gewijzigd door kibje op 04-02-2013 20:35 ]
Mooi !schumi2004 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:33:@kibje
Thanks voor je hulp. Je hebt me in de juiste richting geschopt, het werkt
De tweede optie was een gokje van me, ik wist niet zeker of het op die manier de settings naar een tuple zou forceren, omdat ik niet zeker wist welk formaat het nu had. Het was me wel duidelijk dat het nu geen tuple was vandaar de eerste testoptie.
Bij nader inzien denk ik dat de split wellicht al een tuple zal opleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door kibje op 04-02-2013 20:34 ]
Inderdaad, alleen de split was al voldoende. Ik heb er iig van geleerdkibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:32:
[...]
Mooi !
De tweede optie was een gokje van me, ik wist niet zeker of het op die manier de settings naar een tuple zou forceren, omdat ik niet zeker wist welk formaat het nu had. Het was me wel duidelijk dat het nu geen tuple was vandaar de eerste testoptie.
Bij nader inzien denk ik dat de split wellicht al een tuple zal opleveren.
Zou heel goed kunnen dat de bestandsnamen wat dat betreft gemixt zijn. Ik heb ze vooral met Eden gebruikt en later het een en ander bij laten werken door de download artwork knoppen te gebruiken in je skin (bij settings).kibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:14:
[...]
- Maak je gebruik van losse fanart bestanden in je dirs (fanart.jpg, season.tbn etc) ? De werking hiervan is namelijk veranderd onder Frodo en het kan zijn dat je ze dus nog niet in je database hebt. Hier is een andere setting voor nodig i.c.m. artwork downloader.
Even ter voorbeeld Fringe (waar fanart werk) en Friends (waar het niet werkt) erbij gehaald. In de Fringe map zie ik in de root een extrafanart map met extra fanarts. Verder is in de root te vinden: banner.jpg, clearart.jpg, fanart.jpg, folder.jpg, landschape.jpg, logo.jpg, season0*.tbn. In de season* mappen kan ik geen images terugvinden.
Bij Friends: Alleen fanart.jpg, folder.jpg en de season*.tbn bestanden.
Ja, ik heb je instructies gevolgd. In XBMC staat 2.5.7.xxxxxxx en als titel Neon (GIT).kibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:14:
[...]
- Ik neem even aan dat je 2.5.7 uit de Passion-XBMC repo draait, klopt dat ?
- Seizoenen: Logo Fanartkibje schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:14:
[...]
- Meest belangrijke vraag: welke views heb je ingesteld voor je series? Dat zijn dus de view voor het hoofdoverview van de serie, de view voor de seizoenen, de view voor de afleveringen. Dan kan ik in eerste instantie wat gerichter zoeken.
- Episodes: Media View
Ik heb net even geprobeerd.. het lukt mij niet elke keer meer lijkt het.. als het voorkomt blijft hij het wel een tijdje doen, maar als ik een paar keer heen en weer ga tussen de series.. gaat het na een tijdje mis.
Ik hoop dat je het ook kan reproduceren, anders wordt een oplossing vinden ervoor moeilijk.

Ik heb een ipad 2 draaiende op iOS 5.1.1 met jailbreak. Vorige week had ik via Cydia mijn xbmc Eden een upgrade gegeven naar de nieuwe Frode versie. Installatie is goed gegaan en had verder geen tweaks of addons voor xbmc Eden geinstalleerd.
Met de 1e keer opstarten kom ik niet voorbij het intro scherm "First run help"
Ik kan met geen mogelijkheid op de OK knop drukken...iemand een idee?
(heb reeds op Google gezocht en in dit topic, maar het lijkt wel of ik de enige ben...)

Met de 1e keer opstarten kom ik niet voorbij het intro scherm "First run help"
(heb reeds op Google gezocht en in dit topic, maar het lijkt wel of ik de enige ben...)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Het lijkt alsof je de confluence skin is ingesteld. Bij Frodo krijg je op de iPad een touch skin meegeleverd die een stuk makkelijker werkt. Misschien is het slim om even een verse installatie te doen van xbmc?
Zover reikt mijn Linux kennis helaas nog nietZelf compilen
Via IPTV is het tegenwoordig bijna niet meer mogelijk omdat KPN bijna overal de streams heeft versleuteld. Met DVB-C lukt het wel, echter moet jouw glasvezelprovider dit wel faciliteren. Je zal dit dus van te voren even na moeten vragen. Als je een coax aansluiting op je modem hebt zitten moet het lukken. Je kunt het via windows met een backend en frontend draaiend krijgen. Als backend kun je bijv. Argus gebruiken. Je kunt er voor kiezen om de backend op een aparte pc/server te draaien maar je kunt de backend ook op dezelfde PC als XBMC draaien. Via DVB-C heb je digitaal beeld in SD kwaliteit, Nederland 1,2 en 3 zijn HD en je hebt TV gids informatie.Heeft iemand ervaring met live TV op XBMC frodo (final) onder windows in combinatie met een van de glasvezel providers? In Doetinchem zijn ze in bepaalde wijken bezig met glasvezel en ik vraag me af of er een manier is om iptv streams of dvb-c streams te gebruiken om via de xbmc frontend tv te kijken. Ben nieuwsgierig of het kan en zo ja, welke provider ik dan het beste kan kiezen? Heb proberen de zoekfunctie te gebruiken maar verder dan een topic over iptv op je htpc kom ik niet.
Heb afgelopen zaterdag wat ontbrekende posters/banners/fanarts op thetvdb.com toegevoegd maar hoe krijg ik XBMC nu zo ver dat ie deze gaat ophalen? Nu rekt ie de banner uit tot een poster en dat is erg lelijk natuurlijk. Als ik kies voor 'Get art" en kies voor 'Poster' dan zegt ie niks te kunnen vinden terwijl dit wel op thetvdb.com staat. De skin die ik heb is Aeon Nox 4 op Frodo. Vergeet ik iets?
Aeon Nox 4 gebruik ik ook. Om die te kunnen downloaden moet je eerst een show refresh doen en de data van TheTVDB halen. Daarna kun je via de show info thumbs selecteren voor alle formaten, en op die manier selecteer je een voor een het gewenste artwork. Zoals je het nu doet maak je vermoed ik gebruik van artwork downloader die naadloos met Aeon Nox integreert. Dat downloadt het artwork wel en de skin kan er ook mee overweg, maar de plaatjes worden niet expliciet als thumbs gemarkeerd. Dat betekent dat bv. mobiele apps die alleen thumbs weergeven, ze niet kunnen vinden.
[ Voor 38% gewijzigd door Anthirian op 05-02-2013 12:22 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Zou je iets willen testen voor me:serhat schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:07:
[...]Ik heb net even geprobeerd.. het lukt mij niet elke keer meer lijkt het.. als het voorkomt blijft hij het wel een tijdje doen, maar als ik een paar keer heen en weer ga tussen de series.. gaat het na een tijdje mis.
Ik hoop dat je het ook kan reproduceren, anders wordt een oplossing vinden ervoor moeilijk.
In de instellingen van Artwork Downloader de optie "use local files" aanzetten.
Vervolgens ArtWork Downloader met de hand opstarten (program addons geloof ik) en een volledige scan laten uitvoeren. (Kan heel lang duren). Hij zou dan al je lokale artwork in de database van Frodo moeten zetten.
Ik vermoed dat je wel een lokaal plaatje hebt maar dat Frodo hem nog niet in zijn database heeft staan.
Het het even gedaan. Ga even kijken of het nog voor komt. Lijkt vrij willekeurig, maar als het eenmaal gebeurt, kan ik het wel reproduceren. I'll keep you updated. Thanks iig!
He jongens, kan ik nog ergens een download vinden van de xbmc eden versie voor mac? Heb wat probleempjes met frodo waar ik terug af wil. 
edit: hiero http://packages.pulse-eight.net
edit: hiero http://packages.pulse-eight.net
[ Voor 14% gewijzigd door blubbers op 05-02-2013 18:34 ]
even een vraag,ik heb vandaag mijn ipad gejailbreakt xbmc erop gezet en met cyberduck repsitory-1.googlecode.anarchintos-projects in xbmc gezet
ga ik nu naar add ons installeren mbv zipbestand en klik op deze repo lukt het me daarna niet om op ok te klikken deze staat uitgeschakeld weet iemand de oplossing hiervoor
ga ik nu naar add ons installeren mbv zipbestand en klik op deze repo lukt het me daarna niet om op ok te klikken deze staat uitgeschakeld weet iemand de oplossing hiervoor
Ik las dat iOS6+ geen hardware acceleratie ondersteunt... dan heeft t weinig zin om XBMC te installeren lijkt me. Wat is jouw ervaring daarmee? Ik heb namelijk een iPad 4 en irriteer me sowieso aan iOS in het algemeen, een goede XBMC erop zou me zeker over de streep kunnen trekken om deze te jailbreaken.
ik draai openelec laatste build en heb sinds vanavond geprobeerd meerdere profielen te maken met meerdere databases.
ik gebruik een synology nas (nfs sources) met daarop een mysql db voor de films
ik heb een tweede profile gemaakt en ingesteld op separate sources enz. toch zag ik direct de bibliotheken van de master. deze heb ik verwijderd uit het profiel en een nieuwe toegevoegd.
tot nu toe gaat het goed. echter als ik weer switch naar de master dan gaat hij met het de scraper van mijn tweede profile gewoon de source van dat profile scannen en aan zijn libary toevoegen.
hoe krijg ik het voor elkaar mijn:
1 master te hebben met eigen tv en films
en een 2de profile met een eigen film libary zonder dat ze het van elkaar zien en scrapen?
ik gebruik een synology nas (nfs sources) met daarop een mysql db voor de films
ik heb een tweede profile gemaakt en ingesteld op separate sources enz. toch zag ik direct de bibliotheken van de master. deze heb ik verwijderd uit het profiel en een nieuwe toegevoegd.
tot nu toe gaat het goed. echter als ik weer switch naar de master dan gaat hij met het de scraper van mijn tweede profile gewoon de source van dat profile scannen en aan zijn libary toevoegen.
hoe krijg ik het voor elkaar mijn:
1 master te hebben met eigen tv en films
en een 2de profile met een eigen film libary zonder dat ze het van elkaar zien en scrapen?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik zie hier iedereen SQL databases aanmaken maar in Frodo is het ook mogelijk je libraries te sharen met UPnP, waarom gebruikt men niet gewoon die optie? Lijkt mij veel gemakkelijker
Omdat je dan altijd je centrale XBMC machine aan moet laten staan. En dat je volgens mij dan op je andere XBMC device de library functie met artwork etc. moet missen.
http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP
En hopelijk komt er ooit een mogelijkheid om je database op een NAS automatisch te updaten.
En hopelijk komt er ooit een mogelijkheid om je database op een NAS automatisch te updaten.
[ Voor 35% gewijzigd door Jelte op 06-02-2013 11:45 ]
Zie zelf ook niet echt de voordelen van UPnP in eerlijk gezegd maar kan ook aan mij liggen.Jelte schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:42:
Omdat je dan altijd je centrale XBMC machine aan moet laten staan. En dat je volgens mij dan op je andere XBMC device de library functie met artwork etc. moet missen.
Library updaten via NAS zou helemaal geweldig zijn maar lijkt er voorlopig niet in te zitten, er was wel iemand op xbmc forum die een poging gedaan had maar zie er niks meer van terug.
Nee hoor. TV wordt op dat moment niet aangestuurt maar gewoon XBMC.Jelte schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:44:
[...]
Dit klinkt mij in de oren alsof je de tv aanstuurt, waarbij in de Logitech Harmony de knop OK is toegewezen aan de tv ratio. Maar ik kan het ook mis hebben
Anders is deze pagina wel interessant: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap
En is AspectRatio het commando wat je zoekt
Dat was al jaren zo, alleen sinds Frodo dus niet meer.
Maar ga gewoon doen wat Shumi2004 aangaf.Kijken of dat helpt.
Ik heb anders gewoon hw acceleratie op mijn iPhone. Waar las je dat?Cartman! schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:12:
Ik las dat iOS6+ geen hardware acceleratie ondersteunt... dan heeft t weinig zin om XBMC te installeren lijkt me. Wat is jouw ervaring daarmee? Ik heb namelijk een iPad 4 en irriteer me sowieso aan iOS in het algemeen, een goede XBMC erop zou me zeker over de streep kunnen trekken om deze te jailbreaken.
Test het eens uit zou ik zeggen
XBMC is heerlijk!
Is er een manier om met de Universal Movie Scraper ervoor te zorgen dat hij alle castmembers van de IMDb scrapet? Hij pakt nu standaard alleen de bovenste vijftien ofzo, en bij sommige films staan de hoofdrolspelers er dan niet bij.
De IMDb-scraper doet het helaas niet meer (die had een optie 'All cast'). Ook maakt het niet uit of ik in de UMS kies voor 'IMDb' of 'IMDbFull'. Ik draai Frodo onder Win7.
De IMDb-scraper doet het helaas niet meer (die had een optie 'All cast'). Ook maakt het niet uit of ik in de UMS kies voor 'IMDb' of 'IMDbFull'. Ik draai Frodo onder Win7.
Ik vermoed dat je dan het script moet aanpassen.Het Leoh-Paard schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:46:
Is er een manier om met de Universal Movie Scraper ervoor te zorgen dat hij alle castmembers van de IMDb scrapet? Hij pakt nu standaard alleen de bovenste vijftien ofzo, en bij sommige films staan de hoofdrolspelers er dan niet bij.
Wil er wel eens een blik op werpen sinds ik nu toch bezig ben me verder te verdiepen in Python
Edit:
Moet je niet IMDbFull kiezen als source ?
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2013 15:04 ]
Dat stond hier: http://wiki.xbmc.org/inde...on_iPad/iPhone/iPod_touch maar dat artikel is blijkbaar aangepast...SidewalkSuper schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:33:
[...]
Ik heb anders gewoon hw acceleratie op mijn iPhone. Waar las je dat?
XBMC is heerlijk!
edit: speelt alles nu gewoon af via ffmpeg (de player van XBMC)? Dus 1080P MKV/MP4 met X264, DTS, AC3, incl. subtitles enzo?
[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 06-02-2013 15:15 ]
Moet die jailbreak actief blijven om xbmc te kunnen draaien op IOS? of kan je na de installatie van xbmc op IOS je jailbreak weer ongedaan maken?SidewalkSuper schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:33:
[...]
Ik heb anders gewoon hw acceleratie op mijn iPhone. Waar las je dat?
XBMC is heerlijk!
het enige wat ik mis is xbmc op mijn ipad namelijk...andere players die alles afspelen op IOS zijn er gewoon niet
Ik heb een vraag over een bepaalde skin. Ik kan nu even niet op de naam komen en ben niet in de gelegenheid om te zoeken, maar het is de bekende skin met artwork alsof je in een bioscoopzaal bent, rode gordijnen, dat soort dingen.
Op zich vind ik dat een mooie skin. echter, ik vind die animatie van "5...4...3...2...1" uitermate vervelend. Nu heb ik in de settings wel eea gezien van het uitzetten van animaties, maar daar zat deze betreffende animatie niet bij.
Ik hoef die animatie niet elke keer te zien, dus het liefst zou ik hem uitzetten. Voorziet XBMC (Frodo RC 2) dan wel de skin daar in of heb ik gewoon pech?
Eigenlijk is de enige reden dat ik dit vraag omdat ik die betreffende skin wil gebruiken, omdat hij laat zien wat er recent nieuw is toegevoegd aan de database. Overall gezien vind ik de Aeon skin veel mooier, maar die heeft voor zover ik kon zien niet de mogelijkheid om nieuw toegevoegde data te laten zien, of wel?
indien dit laatste wel mogelijk is, dan zou ik dat heel graag weten, want dan ga ik liever daar voor dan de countdown-animatie in die andere skin uit te zetten
Op zich vind ik dat een mooie skin. echter, ik vind die animatie van "5...4...3...2...1" uitermate vervelend. Nu heb ik in de settings wel eea gezien van het uitzetten van animaties, maar daar zat deze betreffende animatie niet bij.
Ik hoef die animatie niet elke keer te zien, dus het liefst zou ik hem uitzetten. Voorziet XBMC (Frodo RC 2) dan wel de skin daar in of heb ik gewoon pech?
Eigenlijk is de enige reden dat ik dit vraag omdat ik die betreffende skin wil gebruiken, omdat hij laat zien wat er recent nieuw is toegevoegd aan de database. Overall gezien vind ik de Aeon skin veel mooier, maar die heeft voor zover ik kon zien niet de mogelijkheid om nieuw toegevoegde data te laten zien, of wel?
indien dit laatste wel mogelijk is, dan zou ik dat heel graag weten, want dan ga ik liever daar voor dan de countdown-animatie in die andere skin uit te zetten
[ Voor 27% gewijzigd door Just_A_User op 06-02-2013 16:05 ]
Och ja, je moet toch wat he.
Die moet actief blijven. Maar dat heeft, wat mij betreft, geen nadelen. Alleen maar voordelen.Zjemm schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:23:
[...]
Moet die jailbreak actief blijven om xbmc te kunnen draaien op IOS? of kan je na de installatie van xbmc op IOS je jailbreak weer ongedaan maken?
het enige wat ik mis is xbmc op mijn ipad namelijk...andere players die alles afspelen op IOS zijn er gewoon niet
Volgens mij bedoel je black row. Die heb ik laatst uitgeprobeerd en naar mijn mening heeft die animatie niet echt een toegevoegde waarde. De skin was ook niet echt snel, daarom heb ik nu Transparency!. Ben erg tevreden met deze uitgebreide skin en raad jou ook aan deze te gebruiken.Just_A_User schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:03:
Ik heb een vraag over een bepaalde skin. Ik kan nu even niet op de naam komen en ben niet in de gelegenheid om te zoeken, maar het is de bekende skin met artwork alsof je in een bioscoopzaal bent, rode gordijnen, dat soort dingen.
Het is inderdaad zoals hardware-lover aangeeft back row en niet black row

[ Voor 3% gewijzigd door Zawaponga op 06-02-2013 16:57 ]
`Zawaponga schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:19:
[...]
Volgens mij bedoel je black row. Die heb ik laatst uitgeprobeerd en naar mijn mening heeft die animatie niet echt een toegevoegde waarde. De skin was ook niet echt snel, daarom heb ik nu Transparency!. Ben erg tevreden met deze uitgebreide skin en raad jou ook aan deze te gebruiken.
Exact! die bedoel ik, dank je. Nee, die animatie heeft geen toegevoegde waarde nee, vandaar dat ik 'm ook weg wil hebben.
Dat, óf is er een mogelijkheid voor het laten zien/toevoegen van 'recent toegevoegd' in de Aeon Nox skin? Die skin heeft er in het homescreen wel plek voor, maar of die optie er ook in zit...? Iemand..?
Transparancy heb ik ook geinstalleerd, maar ik merk toch dat ik die niet prettig vindt, want ik gebruik 'm niet. Ik vind eigenlijk Confluence ook wel fijn, maar vindt Aeon toch net wat mooier/fijner.
Aeon Nox kan idd recent toegevoegd laten zien (en ook nog andere zaken) in het Home scherm. De andere skin heet trouwens Back row, geen Black row.
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2013 16:45 ]
Testing, one, two ...
Dat is leuk om te horen. In tegenstelling tot verscheidene andere skins staat dit blijkbaar niet standaard aan. Ik ben nog een XBMC noob, dus het kan zijn dat ik een setting daarvoor gemist heb. Kun je me ook vertellen waar ik dit kan activeren of moet ik dan een add-on ofzo installeren?hardware-lover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:44:
Aeon Nox kan idd recent toegevoegd laten zien (en ook nog andere zaken) in het Home scherm. De andere skin heet trouwens Back row, geen Black row.
Je moet service.skin.widgets hebben (te downloaden in de repository van XBMC) en dan kan je via edit menu de widget toevoegen. Recent movies, shows, music etc.
Zie ook: YouTube: Aeon Nox 4.0 for XBMC Frodo Preview Trailer
Zie ook: YouTube: Aeon Nox 4.0 for XBMC Frodo Preview Trailer
@Frank-NL, die edit opties en toevoegmogelijkheden zitten standaard toch al in Nox 4.xx ingebakken?
Testing, one, two ...
Heb ook Aeon Nox 4 draaien nu op de Asrock Ion, wat een prachtige skin
Helaas wil ie op de raspberry pi nog niet, alles is vloeiend maar als ik een video start loopt ie vast

Skin widgets zal inmiddels wel een dependency zijn ja. Dan merk je niet meer dat dat achter de schermen de widget functionaliteit die inderdaad standaard in Nox zit vult met content.hardware-lover schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:43:
@Frank-NL, die edit opties en toevoegmogelijkheden zitten standaard toch al in Nox 4.xx ingebakken?
Dit was in de aanloop naar de release een van de meest voorkomende problemen met de GIT versies, dus vandaar dat ik het zo uitleg
De skin zelf doet het dus prima, alleen zodra ie moet gaan afspelen doet ie t niet. Ik draai nu Xbian die nog op Frodo RC1 zit, ga deze week een update naar de final uitvoeren, wellicht doet ie t dan wel.Borromini schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:14:
Aeon Nox vreet RAM (en processorkracht voor de effecten). Lijkt mij geen goed idee op een RPi.
Begrijp ik hier nu uit dat het standaard tussen de normale opties van de skin zit, zonder dat je aparte dingen moet gaan installeren? De reden dat ik dat vraag is dat ik nauwelijks nog iets met repositories gedaan heb. Zeg maar; niks. Ik weet dus ook niet hoe ik een repository zou moeten toevoegen of wat dan ook.Frank-NL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:48:
[...]
Skin widgets zal inmiddels wel een dependency zijn ja. Dan merk je niet meer dat dat achter de schermen de widget functionaliteit die inderdaad standaard in Nox zit vult met content.
Dit was in de aanloop naar de release een van de meest voorkomende problemen met de GIT versies, dus vandaar dat ik het zo uitleg
Nu kan ik dat wel leren natuurlijk, maar als ik het 'gewoon' kan aanzetten in de skinopties dan is dat wel een stukje makkelijker
Frequently asked questions about Nox 4
[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2013 23:00 ]
Testing, one, two ...
Zo al twee behoorlijk heftige crashes gehad vandaag en gisteren op XBMC 12.0 (Frodo) en Aeon Nox. Alle effecten aan, Thuisgroep shares erin etc. Met de beta geen last van gehad.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]