[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 00:48
Ik gebruik al een tijdje een silverstone HTPC case met de iMON software en de logitech harmony one+ remote.Ik heb dus in de iMON software XBMC ingesteld.Het werkt wel, maar regelmatig krijg ik vreemde acties van XBMC (niet reageren, verkeerde acties,...)Als ik dan XBMC sluit blijven de foutieve acties in windows 7(startknop openen, niet reageren, sommige applicaties openen,...)
Dit is alleen met de harmony, met mn draadloos toetsenbordje nooit problemen.
Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Just_A_User schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Begrijp ik hier nu uit dat het standaard tussen de normale opties van de skin zit, zonder dat je aparte dingen moet gaan installeren? De reden dat ik dat vraag is dat ik nauwelijks nog iets met repositories gedaan heb. Zeg maar; niks. Ik weet dus ook niet hoe ik een repository zou moeten toevoegen of wat dan ook.

Nu kan ik dat wel leren natuurlijk, maar als ik het 'gewoon' kan aanzetten in de skinopties dan is dat wel een stukje makkelijker :P
Gewoon via settings > uiterlijk > skin > extra add in installeren > Aeon Nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
<verkeerde topic> 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door schumi2004 op 07-02-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Bij deze een stukje ervaring met het LIVE kijken van TV via xbmc.

Frontend: xbmc frodo via OpenElec 3.0 RC2
Backend: dreambox met OpenPli (versie niet bij de hand, maar niet de meest recente)

Ik kon nergens vinden waar de VU+ software in te schakelen viel, maar bij het enablen van Live TV via het settings gedeelte werd ik automatisch op de hoogte gesteld dat ik ook een stukje software aan moest zetten.
Dit gedaan en het werkte gelijk. Ik heb, momenteel, geen hdd aangesloten dus het pauzeren/recorden heb ik nog niet kunnen testen.
Het tv kijken werkt allemaal prima. Het is, zoals reeds opgemerkt, wel even wennen aan de bediening van het geheel, maar dat is kwestie van tijd en zal in de toekomst alleen maar makkelijker gaan worden.

Enige wat me zo opviel is dat als het beeld niet fullscreen is ingesteld er een kleine hapering in het beeld optreed. Fullscreen werkt prima.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik kom er maar niet uit hoe ik de groene knop van de AB kan koppelen aan het opstarten van XBMC.
Ik hoop dat iemand er een tip voor heeft of ermee kan helpen.

Ik probeer deze handleiding te volgen.
Kort gezegs staat er dit:
1- Install Autohotkey.
2- Download this GSB_Script_AllinOne.ahk.
3- Now place your .ahk script in your Startup folder for all users like for example as shown here for windows 7 x64 %ALLUSERSPROFILE%\Start Menu\Programs\Startup\ .
4- Now just double click on the script file to activate it.
DONE! :-)
Nou dus NIET done :( want met het indrukken van de groene knop word xbmc niet opgestart.

Zie ik iets over het hoofd of is er wellicht nog een andere methode.
Ik gebruik trouwens de bij geleverde AB en remote van deze Zotax Zbox waar xbmc op geinstalleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
http://inchoatethoughts.c...ndows-media-center-remote

de oplossing onder deze link werkt ook zeker: http://adhocinnovations.com/downloads.php?cat=16

En bovenstaande werkt met een originele MCE afstandsbediening (en klonen daarvan).

[ Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 17:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ik loop al vast met stap 1 van deze handleiding:
1. Go to "C:\Windows\ehome"

Ik heb helemaal geen map C:\Windows\ehome :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:00
Ik gebruik Eventghost met een HP media center remote. Werkt echt heerlijk! Vooral omdat ik ook IPTV hebt. Gebruik alleen nog maar XBMC om dingen te kijken.

Samen met deze remote gaat het echt relaxed! :-). Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Xaero schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:51:
Ik gebruik Eventghost met een HP media center remote. Werkt echt heerlijk! Vooral omdat ik ook IPTV hebt. Gebruik alleen nog maar XBMC om dingen te kijken.

Samen met deze remote gaat het echt relaxed! :-). Aanrader!
Ik ben daar nu naar aan het kijken en nu start het programma zelf met d groene knop.
Hoe pas ik nu aan dat ie xbmc opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:50:
[...]

Ik loop al vast met stap 1 van deze handleiding:
1. Go to "C:\Windows\ehome"

Ik heb helemaal geen map C:\Windows\ehome :o
Draai jij wel met Windows dan? En zo ja, met welke versie?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 18:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
hardware-lover schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:42:
[...]

Draai jij wel met Windows dan? En zo ja, met welke versie?
Windows7 32bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik zie op youtube veel video's over XBMC en TV kijken via bv satelliet.
Nou loop ik met de gedachten om een dreambox (clone) of een VU+ decoder te nemen.

Omdat ik deze alleen voor F1 kijken ga gebruiken wil ik hem niet onder de TV zetten. Heb daar ook geen vrije HDMI ingang op mn TV voor.

Nou wil ik dus de decoder bij naast mijn server zetten en de TV signaal via eigen netwerk te streamen naar de HTPC met XBMC er op.

Denken jullie dat dit gaat werken?

En kan ik de decoder vanuit XBMC programeren zodat deze opneemt, en kan ik deze opnames daarna weer via XBMC oproepen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ook daar vind ik niet hoe ik nou een knop van de AB aan het "event" hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Windows 7 (home) standaard? Zonder Media Center ingebakken en dus zonder de directory \Windows\ehome?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
hardware-lover schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:21:
[...]

Windows 7 (home) standaard? Zonder Media Center ingebakken en dus zonder de directory \Windows\ehome?
Ja, inderdaad zonder media center windows 7 ultimate O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Wie gebruikt hier de experimentele XBMC release met hardware decoding voor Android geprobeerd? Draai deze nu op m'n htc one x en dit werkt perfect. Zowel 720p als 1080p speelt vloeiend. Deze release werkt op alle Android devices behalve die met AllWinner en Amlogic chips.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutske
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 10:52
Frixel schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:25:
Ik kom er maar niet uit hoe ik de groene knop van de AB kan koppelen aan het opstarten van XBMC.
Ik hoop dat iemand er een tip voor heeft of ermee kan helpen.

Ik probeer deze handleiding te volgen.
Kort gezegs staat er dit:
1- Install Autohotkey.
2- Download this GSB_Script_AllinOne.ahk.
3- Now place your .ahk script in your Startup folder for all users like for example as shown here for windows 7 x64 %ALLUSERSPROFILE%\Start Menu\Programs\Startup\ .
4- Now just double click on the script file to activate it.
DONE! :-)
Nou dus NIET done :( want met het indrukken van de groene knop word xbmc niet opgestart.

Zie ik iets over het hoofd of is er wellicht nog een andere methode.
Ik gebruik trouwens de bij geleverde AB en remote van deze Zotax Zbox waar xbmc op geinstalleerd staat.
Windows XBMC Launcher - All in One Tool for Change Shell, Autostart XBMC, Set Focus and more werkt bij mij goed i.c.m. remote die bij Asrock VisionX zit. Installeren was peuleschil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:54:
[...]
Ja, inderdaad zonder media center windows 7 ultimate O-)
Bijna elke Windows 7 versie heeft die eHome directory, enkel de starter en "N" versies niet als ik het juist heb. Dan gaat de eHome oplossing waarnaar ik gelinkt heb ook niet op verwacht ik, maar er worden al alternatieven aangebracht zag ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
buutske schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:02:
[...]

Windows XBMC Launcher - All in One Tool for Change Shell, Autostart XBMC, Set Focus and more werkt bij mij goed i.c.m. remote die bij Asrock VisionX zit. Installeren was peuleschil .
he thanks man dat ziet er duidelijk uit maar weer kan ik nergens vindenhoe ik nou xbmc kan laten starten dmv de groene knop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Die had ik ook geprobeerd maar daar moet je in apparaatbeheer de
Microsoft eHome Infrared Transceiver
hebben staan en ik heb daar een ander apparaat staan.
Dan moet je weer van alles gaan doen waar ik geen snars van begrijp.

Het moet toch zo moeilijk niet zijn om een knop aan een AB toe te wijzen??
Verder werkt de AB in xbmc wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

seninha schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:52:
Ik zie op youtube veel video's over XBMC en TV kijken via bv satelliet.
Nou loop ik met de gedachten om een dreambox (clone) of een VU+ decoder te nemen.

Omdat ik deze alleen voor F1 kijken ga gebruiken wil ik hem niet onder de TV zetten. Heb daar ook geen vrije HDMI ingang op mn TV voor.

Nou wil ik dus de decoder bij naast mijn server zetten en de TV signaal via eigen netwerk te streamen naar de HTPC met XBMC er op.

Denken jullie dat dit gaat werken?

En kan ik de decoder vanuit XBMC programeren zodat deze opneemt, en kan ik deze opnames daarna weer via XBMC oproepen?
Waarom dan niet gewoon een pci kaartje?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:14:
[...]
Die had ik ook geprobeerd maar daar moet je in apparaatbeheer de
Microsoft eHome Infrared Transceiver
hebben staan en ik heb daar een ander apparaat staan.
Dan moet je weer van alles gaan doen waar ik geen snars van begrijp.

Het moet toch zo moeilijk niet zijn om een knop aan een AB toe te wijzen??
Verder werkt de AB in xbmc wel goed.
Tja? Volgens de handleiding van je ID84 is de meegeleverde afstandsbediening MCE compatibel maar de ellende met de niet werkende groene knop komt voort uit het feit dat je een Windows 7 versie in gebruik hebt zonder het WMC gedeelte en dus zonder de eHome software om de groene knop standaard al te kunnen gebruiken.

Note: Some remote control functions listed above are only available with
the relative hardware equipments. If the hardware equipments you adopt are
not compatible with the system, you are unable to use these functions. This
product is designed to meet MCE standards
.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heeft XBMC zelf daar geen oplossing voor dan ?? Bij MediaPortal hebben ze iets verzonnen wat de MCE service killt en zelf de "Green Button" afvangt als je hem indrukt incl. een kleine tray icon waarmee je het kan in of uitschakelen : Misschien is er zoiets voor XBMC ?? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Kan iemand mij vertellen of dat er een instelling te wijzigen is waardoor ik GEEN screenshot meer kan zien van mijn films of albumarts van mijn muziek?

Ik gebruik XBMC op Win7...

En even een andere off topic - vraag: Hoe krijg ik de informatie uit mijn mp3-bestanden / albummap weg waarvan XBMC de albumart weergeeft?

Thanks!

Voor de MP3's heb ik het voor elkaar (ID3Tag verwijderen doet wonderen!), nu alleen de video's nog... Voor zowel muziek als video heb ik het nu voor elkaar, alleen hoe kan ik nu verkeerde .tbn bestanden op een video ongedaan maken?

Voorbeeld: Ik heb van de Bourne Identity een andere cover gevonden en wil nu de bestaande afbeelding onder de .tbn wijzigen naar de nieuwe afbeelding met dezelfde bestandsnaam (en uiteraard nog steeds gelijk aan de film). Windows replaced het bestand dan netjes, alleen pakt XBMC dit dan niet (die laat de oude afbeelding die onder de .tbn stond nog steeds zien). Iemand een suggestie?

[ Voor 52% gewijzigd door renskoenraadt op 08-02-2013 01:44 . Reden: Half way there ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
nero355 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:15:
Heeft XBMC zelf daar geen oplossing voor dan ?? Bij MediaPortal hebben ze iets verzonnen wat de MCE service killt en zelf de "Green Button" afvangt als je hem indrukt incl. een kleine tray icon waarmee je het kan in of uitschakelen : Misschien is er zoiets voor XBMC ?? :)
Zoiets lijkt me wel een goede oplossing maar ik geloof niet dat dat er is voor xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:48:
[...]
Zoiets lijkt me wel een goede oplossing maar ik geloof niet dat dat er is voor xbmc.
Jawel, die is er wel. Ik dacht dat dit inmiddels wel duidelijk was. Er is zelfs een eshell.exe (dat start normaal gesproken WMC op) die is aangepast naar XBMC zodat daardoor de groene knop voor XBMC start gebruikt kan worden. Je moet dan echter wel een Windows versie hebben die WMC ingebakken heeft. Jij hebt dat blijkbaar niet en dan gaat dat hele verhaal niet op en moet je op zoek naar een ander alternatief.

I looked around the ol’ Internet for a solution to this problem. Turns out, the behavior of that “Start” or “Green” button on the media center remote is to cause a special key combination to be pressed. This key combination is bound to launching “C:\Windows\ehome\ehshell.exe.” The quickest workaround to the problem is to change ehshell.exe to something that launches XBMC. I then saw some people had written some batch files that launched XBMC. They then used a batch-to-exe converter to make it an executable and replaced ehshell.exe. That was great, but it still had a weakness. If, for some reason, XBMC was taken out of the foreground, it wouldn’t come back. Bummer. So I fixed it!

I wrote a little application to launch XBMC. It does a few things. First, it will check if XBMC is already running. If it is, it will bring it to the foreground for you. If it isn’t running, it will launch it. It will first try using the install location in the registry to find where to launch XBMC from. If it can’t find that, it will try the default location of the XBMC.exe file (both 32-bit and 64-bit versions).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

fynrd1 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:03:
[...]

Waarom dan niet gewoon een pci kaartje?
Omdat ik een Asrock ION 330 als HTPC gebruik.En deze heeft geen mogelijkheid om een PCI kaart in te steken.
En aangezien ik Sky F1 wil ontvangen ( en dat gaat normaal niet ;) hier in nederland) heb ik een Decoder nodig zoals een dreambox of VU+.

Ik heb op youtube al een paar videos gezien waar ze een Dreambox aansturen met XBMC, neem dan aan dat dit via eigen netwerk gaat. Dus in feite stream je het beeld.
Heb op dit moment een Futubox account welke ook HD metariaal streamt via het internet, dus volgens mij moet HD via eigen 100mbit netwerk ook geen probleem zijn.

Hier Futubox op mijn XBMC systeem.

[YouTube: http://youtu.be/ZzMLtQDgjzs]

Weet wel dat XBMC al adons heeft om een signaal van een decoder te ontvangen en zenders/opnames te regelen.
Heb alleen nog geen idee hoe je een decoder moet instellen dat deze de mogelijkheid geeft om te streamen naar XBMC.

[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 08-02-2013 09:07 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
XBMC op de iPad gezet en ziet er geweldig uit ook weer :) Thuis speelt alles als een zonnetje af vanaf de NAS van smb-shares uit de mysql library. Als ik op mn werk inlog op VPN verwacht ik dat dit precies zo werkt als thuis (met de rest van de apps op de iPad is dit ook zo) maar nu kan XBMC wel de library laden maar de thumbnails laden niet en ook video's kan ie niet vinden (vraagt ie of ik die wil verwijderen uit de library). Hoe kan ik uitzoeken waarom XBMC de video's niet kan vinden over VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 16-09 10:52
seninha schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:06:
[...]

Omdat ik een Asrock ION 330 als HTPC gebruik.En deze heeft geen mogelijkheid om een PCI kaart in te steken.
En aangezien ik Sky F1 wil ontvangen ( en dat gaat normaal niet ;) hier in nederland) heb ik een Decoder nodig zoals een dreambox of VU+.

Ik heb op youtube al een paar videos gezien waar ze een Dreambox aansturen met XBMC, neem dan aan dat dit via eigen netwerk gaat. Dus in feite stream je het beeld.
Heb op dit moment een Futubox account welke ook HD metariaal streamt via het internet, dus volgens mij moet HD via eigen 100mbit netwerk ook geen probleem zijn.

[video]

Weet wel dat XBMC al adons heeft om een signaal van een decoder te ontvangen en zenders/opnames te regelen.
Heb alleen nog geen idee hoe je een decoder moet instellen dat deze de mogelijkheid geeft om te streamen naar XBMC.
Hmmz dat Futubox is erg interessant. Ik zoek ook naar een alternatief om F1 te kijken. Hoe is kwaliteit van Futubox en zijn de streams stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dat hangt van de stream die je gebruikt. In de video zie je de HTTP stream, en die werkt bij goed.
Je heb ook andere streams (STRM en nog een andere) maar die gaven problemen.

Jammer genoeg heeft Futubox geen SkyF1 stream dus die valt af.

Daarom ben ik aan het kijken voor een Sat Decoder.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Hmmz ok, ik zag namelijk wel Sky Sport HD 1 & 2 tussen de kanalen staan.

Ik heb zelf geen SAT dus ben ook een beetje aan het kijken om een tvkaart en dan zo via 'kanalen' sport 1 ontvangen via xbmc. Of een DM kopen. Maar mijn voorkeur gaat eigenlijk toch naar de engelse streams dit omdat de verslaggeving vele malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dat is mij idee ook. Wil daarom een Dreambox of een VU+ Duo kopen en deze dan vanuit XBMC bedienen via de TV PVR functie die nu standaard in Frodo zit.

Wil alleen nog zeker weten dat dit gaat lukken.

Bedoeling is om via XBMC live TV signaal te bekijken die door de decoderd wordt ontvangen, maar ook opnemens die door deze gemaakt zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Op zich moet dat geen probleem opleveren, ik heb dat ooit eens geprobeerd met een oude DM van mij geprobeerd. Maar ik heb zelf geen ervaring daarmee met Frodo.

Ik ben zelf eigenlijk meer geïntresseerd in een interne tv-kaart in combinatie met een card-reader en dan de met de juiste software verbinding laten maken. Maar heb zelf nog geen idee voor welke combinatie ik moet gaan. Wil wel hardware aankopen wat zonder al teveel poespas meteen werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dus als ik jou begrijp moet ik de decoder (dreambox of VU+, beiden met Enigma2) kunnen bedienen vanuit XBMC?

Ik heb even een schets gemaakt hoe ik het wil hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/SATXBCM_zps91cb4f8f.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Nu had ik al een probleem om xbmc te starten met de "groene knop" van de AB !
Ik heb nu een andere versie van windows geinstalleerd met wel MCE erop dus ik hoop dat probleem straks opgelost te hebben.

Nu loop ik tegen het probleem op dat de Zotac Zbox ID84 na het inslaap moeten gaan direct weer opstart.
Nu ben ik er achter dat hij waarschijnlijk word meteen weer word wakker gemaakt door de IR ontvanger die in de usb zit. Als ik die eruit haal blijft ie namelijk wel slapen.

Hij zal er toch in moeten blojven om de pc met de AB uit de slaap te halen.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
Ik heb gister ook geupdate van eden naar frodo. Helaas was dit geen succes. Ik heb een nvidea Ion moederbord en heb dus nu geen geluid meer.
Deze 2 meldeningen zijn denk ik de boosdoener,

ERROR: CAESinkOSS::EnumerateDevicesEx - Failed to open mixer: /dev/mixer
00:18:03 T:139980425164544 INFO: CAESinkALSA - ALSA: pcm_hw.c:1293:(snd_pcm_hw_open) open '/dev/snd/pcmC0D1p' failed (-16): Device or resource busy
INFO: CAESinkALSA - Unable to open device "iec958:CARD=nvidea,DEV=0" for playback

iemand een idee of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je je audio devices al een keer opnieuw geselecteerd? Waarschijnlijk hebben deze een andere naam gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Frank-NL schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:45:
Heb je je audio devices al een keer opnieuw geselecteerd? Waarschijnlijk hebben deze een andere naam gekregen.
Jah heb eigenlijk alles al geprobeerd.. Ik had het in Eden altijd met pulseaudio aan het werk.

Heb gewoon het zelfde probleem als hier gemeld: http://forum.xbmc.org/sho...57&pid=1273792#pid1273792
I was on Frodo RC2, and tried the nightly last night. I found that running in fullscreen mode would cause the issue more often (90% failure). It seems that Frodo locks up the iec958 output but never sends anything.

speaker-test -D iec958 -c 2 will show device or resource busy during the issue. I then need to hard kill xbmc.bin (kill -9) and after that the speaker-test works perfectly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

[video]

Dat is heel makkelijk, het is puur je dreambox als locatie opgeven in xbmc. Ik heb dat hier thuis ook, maar het streamen werkt veel lekkerder via de webinterface+vlc dan xbmc. Ik heb frodo nog niet geprobeerd, misschien dat het daarin beter werkt? Ik zou trouwens voor een vu+ gaan en ten alle tijden geen dbclone

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
[...]

Even inbreken, heb jij met je ion330 geen geluidsproblemen? nog wat speciaals gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Helemaal niets. Ik gebruik HDMI geluid naar de TV het meest, maar heb van de week ook de versterker gebruikt en dat werkte ook zonder probleem.
Heb verder niets ingesteld.XBMC heeft alles goed gezet bij mij.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier nog een ION330 user, clean install gedaan van XBMCbuntu, geluid op spdif gezet en draaien als n trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ha, bedank alle voor de hulp en suggesties maar ik heb het voor elkaar dat xbmc nu start met de "groene knop".

Nu heb ik alleen nog het probleem dat als de pc in de slaapstand gaat hij direct weer wakker word gemaakt.
Ik dacht eerst dat het de draadloze toetsenbord en/of muis was maar dat is toch niet het geval.

Er is dus iets dat hem meteen weer wakker maakt, wat zou dat kunnen zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Frixel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:20:
Ha, bedank alle voor de hulp en suggesties maar ik heb het voor elkaar dat xbmc nu start met de "groene knop".

Nu heb ik alleen nog het probleem dat als de pc in de slaapstand gaat hij direct weer wakker word gemaakt.
Ik dacht eerst dat het de draadloze toetsenbord en/of muis was maar dat is toch niet het geval.

Als er een IR ontvanger op zit: LED lampen kunnen daar signaal op geven.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
kibje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:24:
[...]

Als er een IR ontvanger op zit: LED lampen kunnen daar signaal op geven.
al het licht is uit, zit in een woonkamer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Frixel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:27:
[...]

al het licht is uit, zit in een woonkamer :9
Was een suggestie, geen definitief antwoord.
Dit hoort hier sowieso niet thuis maar je zou eens kunnen kijken naar:
- WOL pakketten
- andere afstandsbedieningen,
- andere infraroodbronnen,
- Windows event logs,
- ervaringen van mensen met zelfde hardware / moederbord

ga het eerst eens troubleshooten: gebeurt het ook zonder netwerkkabel, zonder toetsenboerd, zonder ir-ontvanger ? Wat staat er in de logs ?

[ Voor 48% gewijzigd door kibje op 08-02-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Treedt het ook op als bijvoorbeeld de netwerkkabel eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Frixel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:20:

Vaak zijn het de instellingen van de netwerkkaart. Je moet instellen dat die je pc niet uit slaapstand mag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
kibje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Was een suggestie, geen definitief antwoord.
Dit hoort hier sowieso niet thuis maar je zou eens kunnen kijken naar:
- WOL pakketten
- andere afstandsbedieningen,
- andere infraroodbronnen,
- Windows event logs,
- ervaringen van mensen met zelfde hardware / moederbord

ga het eerst eens troubleshooten: gebeurt het ook zonder netwerkkabel, zonder toetsenboerd, zonder ir-ontvanger ? Wat staat er in de logs ?
Dat heb ik dus gedaan, vandaar mijn vraag hier.

draadloos toesenbord en muis uit de pc gehaald.
geen netwerk kabel
wifi verbinding uit gezet

Dat ik het hier plaats? Ik wil gaag dat de PC waar xbmc op draait uitgaat/slapen gaat als deze na een x aantal minuten niet meer gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
http://jack.ukleja.com/fi...-wake-from-sleep-problem/

Je zou kunnen beginnen met de info uit de powercfg tool?

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2013 16:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Het probleem dat ie steeds direct weer uit de slaapstand word gehaald word veroorzaakt als ik een usb apparaat in een "blauwe" usb poort steek.
Is dat een speciale?

in apparaat beheer staat bij alle USB HID apparaten in de tab energie beheer de functie:
dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen uitgevinkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Frixel op 08-02-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Die "blauwe" is een USB 3.0 poort. Een snellere versie dan de zwarte 2.0 poort.

In principe is daar niets anders aan dan de "oude" USB poorten.

Edit: Snel je bericht aanpassen ;)
Kun je in je BIOS kijken of er ergens een Wake on mouse o.i.d. aan staat? Het kan zijn dat bij het insteken van een USB appraat het als "HID" (Human Interface Device" herkend word en daarom uit hybernate komt.

Gebeurt het met elk apparaat dat je in de 3.0 poort steekt of is het een specifiek apparaat?

[ Voor 79% gewijzigd door rally op 08-02-2013 17:27 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
rally schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:24:
Die "blauwe" is een USB 3.0 poort. Een snellere versie dan de zwarte 2.0 poort.
Dat betekend dus dat die USB3 hem steeds wakker maakt als je daar iets op aansluit?
vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Ik kan zo snel niet vinden welke config je gebruikt.

Heb je al gekeken of er een BIOS update beschikbaar is? Wellicht dat dit een bug is.
Kan ook een USB driver bug zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
rally schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:28:
Ik kan zo snel niet vinden welke config je gebruikt.

Heb je al gekeken of er een BIOS update beschikbaar is? Wellicht dat dit een bug is.
Kan ook een USB driver bug zijn
Ik gebruik windows7 32 bit.

Ik heb tevens de nieuwste bios update.
ZBOX ID84/ ID84-PLUS BIOS and update utility
Description:
Version 2K120723 .Initial mass production release

kan ik eventueel USB 3 port een usb2 van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Nee, je kunt een USB 3 poort niet veranderen.

Je zou wel kunnen kijken als je er een USB Hub achter zet of het probleem dan verholpen is (bijv. met een USB 2.0 hub). Overigens is USB 3.0 voornamelijk interessant bij bestandsoverdracht, dus bijv. voor een portable harddisk. Toetsenbord, muis, usb stick etc halen amper de USB 2.0 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Het apparaat heeft 4 usb poorten. 2x usb2 en dus 2x usb3.
Ik heb een usb muis een usb keyboard en een usb IR ontvanger.
Ik zal dus een blauwe poort moeten gebruiken. (als ik geen hub gebruik maar die heb ik ff niet) met als gevolg dat slaapstand niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Cartman! schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:16:
Hier nog een ION330 user, clean install gedaan van XBMCbuntu, geluid op spdif gezet en draaien als n trein.
Nou hier helaas niet, heb het nu volgens mij wel gefixt. Ik heb eerst de guisettings.xml weg gegooit uit .xbmc/userdata daarna zag ik dat hij de hdmi als default terug zette.
Ik heb toen een .asoundrc in me homedir gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
pcm.!default {
  type plug
  slave {
     pcm "iec958"
   }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:03
Weet iemand toevallig hoe je het beste handmatig de subtitle service addic7ed kunt toevoegen aan de subtitle addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Henkske schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:12:
Weet iemand toevallig hoe je het beste handmatig de subtitle service addic7ed kunt toevoegen aan de subtitle addon?
Niet, er is geen manier om dat werkend te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door kibje op 09-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb sinds de overstap naar Frodo een klein probleempje met de audio. XBMC draait op mijn Windows 7 desktop-pc en die wordt ook gebruikt voor andere dingen. Zo hangt er een Logitech G15 aan met macrotoetsen. Omdat ik een speakersetje en een headset gebruik bij deze PC, en ik frequent wissel tussen beide apparaten, heb ik twee kleine scriptjes geschreven om te wisselen van standaard audioapparaat. Met Eden kon ik deze scripts gebruiken om naadloos te wisselen (tijdens video playback) tussen beide apparaten, maar sinds de AudioEngine van Frodo het werk overneemt lukt me dat niet meer.
Volgens de handleiding en wiki is AudioEngine min of meer een laag tussen XBMC en je audiodrivers, wat voor mij betekent dat ik dus nu door de menu's van XBMC heen moet om van apparaat te wisselen. Daarbij maakt het niet uit welke het standaard afspeelapparaat is. Nu heb ik 4 keuzes in XBMC: WASAPI Speakers, WASAPI Headset, DirectSound Speakers en DirectSound Headset. Is er een manier om hier de keuze "Default Windows Audio Device" aan toe te voegen, of dit effect op een andere manier te bereiken?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik heb een vraagje (als MP gebruiker die XBMC aan t testen is) over Fanart.

ArtworkDownloader en ArtworkOrganizer (zodat ik fanart als background in m'n homescreen kan gebruiken) werken op zich prima.

Maar ik heb de volgende vragen hierover:
- Beide plugins zijn niet geautomatiseerd of te automatiseren begrijp ik? Om extra fanart te downloaden moet ik beide addons handmatig starten?

- Op zich nog niet zo'n probleem, maar als ik dat doe, dan gaat ArtworkDownloader elke keer voor mn hele library alle fanart opnieuw downloaden? Vervolgens moet ik ook alle fanart weer naar de centrale directory kopieren met ArtworkOrganizer?

Dat betekent dus dat elke keer als ik een film of serie aan mn library toevoeg, dat ik handmatig _alle_ fanart opnieuw moet gaan downloaden en organizen? Het lijkt me sterk dat dit niet beter/gemakkerlijker kan, ik zou alleen niet weten hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De Skin xperience1080+ zorgt ervoor dat na elke library scan artwork downloader wordt opgestart. En volgens mij doet hij dan ook alleen de nieuwe. Misschien idee om daar even af te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:03
kibje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:15:
[...]

Niet, er is geen manier om dat werkend te krijgen.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Gisteravond heb ik XBMC gestopt op mijn HTPC (XBMCbuntu) en de Linux omgeving opgestart.
Dit omdat ik een 12uurs race welke in Australie werd gereden te kunnen bekijken via een Livestream.

Heb hiervoor gewoon Chrome browser gebruikt.
Dit ging perfect, alleen PC ging om de 10 minuten in slaapstand.

Heb gelijk naar een oplossing gezocht en gevonden.Moest hiervoor in xorg.conf iets toevoegen.
Heb daarom een copie hiervan gemaakt en aangepast. Alleen ik kan met geen mogelijkheid de originel bestand vervangen voor die van mij.
Elke keer weer de melding " denied"

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik xorg.conf kan vervangen voor een aangepaste?
Heb al geprobeerd in te loggen met als root maar he geen idee welke wachtwoord ik moet gebruiken.

Tijdens installatie heb ik xbmc / xbmc als inlog en wachtwoordt gebruikt maar die geeft een foutmelding als ik bij root invul.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:17

tomk94

Developer

Ik heb een paar weken geleden de XBMC op mijn mac, waar ik af en toe iets op kijk als ik geen zin heb om naar de tv+openelec te lopen, geupdate van eden naar frodo.

Nu zijn alleen de volume knoppen gekoppeld aan XBMC ipv aan mijn OS wanneer ik XBMC gebruik. Is het mogelijk dit terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
seninha schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:38:
Gisteravond heb ik XBMC gestopt op mijn HTPC (XBMCbuntu) en de Linux omgeving opgestart.
Dit omdat ik een 12uurs race welke in Australie werd gereden te kunnen bekijken via een Livestream.

Heb hiervoor gewoon Chrome browser gebruikt.
Dit ging perfect, alleen PC ging om de 10 minuten in slaapstand.

Heb gelijk naar een oplossing gezocht en gevonden.Moest hiervoor in xorg.conf iets toevoegen.
Heb daarom een copie hiervan gemaakt en aangepast. Alleen ik kan met geen mogelijkheid de originel bestand vervangen voor die van mij.
Elke keer weer de melding " denied"

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik xorg.conf kan vervangen voor een aangepaste?
Heb al geprobeerd in te loggen met als root maar he geen idee welke wachtwoord ik moet gebruiken.

Tijdens installatie heb ik xbmc / xbmc als inlog en wachtwoordt gebruikt maar die geeft een foutmelding als ik bij root invul.
Je moet sudo gebruiken
sudo bash
<wachtwoord van je XBMC user invullen>

je zou daarna root moeten zijn en kan je alles doen.

Voorbeeld (ik draai ook xbmcubuntu alleen heb ik user htpc genoemd)
htpc@HTPC:~$ sudo bash
[sudo] password for htpc:
root@HTPC:~#

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 10-02-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bedankt serhat.
Maar betekend dit dat ik het kopieeren op zich ook via een terminal moet doen?
Of kan het bestand gewoon verplaatsen worden?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
zolang de applicatie waarmee je plaatst als root draait zou het kunnen, maar dat zal vast niet het geval zijn.. via de terminal zou ik het doen..
Als je zegt van ik wil gewoon als root kunnen inloggen, kan je ook even een wachtwoord instellen ervoor. Deze is standaard heel random onder ubuntu en afgeleiden waardoor je er niet direct gebruik van kan maken.

sudo bash
<wachtwoord van xbmc>
passwd

Hij zal direct om een wachtwoord vragen, dit zal het wachtwoord zijn die je voor de root gebruiker wilt instellen. Als je dit eenmaal hebt gedaan kan je voortaan de bestanden bijvoorbeeld via winscp heen en weer slepen tussen pc's (voor het gemak).

Persoonlijk zou ik gewoon de terminal gebruiken.. je Xorg configuratie pas je gelukkig niet vaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OK, nou staat de originele bestand in /etc/x11/
en de copie heb ik nu tijdelijk in /etc gezet.

Klopt dit als comando: cp /etc/xorg.conf /etc/x11/

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:05
Wat ik vooral miste was een plugin voor XBMC die het mogelijk maakt om gewoon direct iets wat ik op het web vind af te spelen in XBMC.

Bij deze dus, de eerste versie van "Send to XBMC" voor Mozilla Firefox:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/send-to-xbmc/

Wat kan het?
- YouTube videos direct op XBMC afspelen via een knop op de youtube pagina
- Links naar mp3/mp4/youtube/pls/mkv bestanden direct naar XBMC sturen om af te spelen via het rechtsklik menu

Afbeeldingslocatie: https://addons.cdn.mozilla.net/img/uploads/previews/full/89/89728.png?modified=1360532530
Afbeeldingslocatie: https://addons.cdn.mozilla.net/img/uploads/previews/full/89/89732.png?modified=1360532530

Hoop dat er nog meer mensen zijn die dit handig vinden, feedback hoor ik graag, ben je tevreden laat dan een review achter op de mozilla addons repo zodat de reviewers weten dat er interesse is en het een Full Review kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Gtoniser schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:07:
Wat ik vooral miste was een plugin voor XBMC die het mogelijk maakt om gewoon direct iets wat ik op het web vind af te spelen in XBMC.
Deze plugin bestond al heel lang voor Chrome, en heeft dezelfde naam.
Zorgt dit niet voor verwarring ?

Afbeeldingslocatie: http://up.kibje.com/20130211/sendtoxbmc.png
De chrome plugin kan ook items toevoegen aan een playlist (+) of meteen afspelen (Send to XBMC) en heeft ondersteuning voor meerdere xbmc installaties (als je je laptop op twee plekken gebruikt bv)

[ Voor 27% gewijzigd door kibje op 11-02-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
seninha schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:20:
OK, nou staat de originele bestand in /etc/x11/
en de copie heb ik nu tijdelijk in /etc gezet.

Klopt dit als comando: cp /etc/xorg.conf /etc/x11/
Commando zou moeten zijn:
cp <bronbestand> <doelbestand>

Als ik je goed snap zou je commando wel moeten werken.

Ik zou nog wel een backup maken:
cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.old

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kibje schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:30:
[...]

Deze plugin bestond al heel lang voor Chrome, en heeft dezelfde naam.
Zorgt dit niet voor verwarring ?

[afbeelding]
De chrome plugin kan ook items toevoegen aan een playlist (+) of meteen afspelen (Send to XBMC) en heeft ondersteuning voor meerdere xbmc installaties (als je je laptop op twee plekken gebruikt bv)
Niet iedereen wil browsen met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
@kibje
Ik kan de chrome plugin anders nergens vinden. Kan aan mij liggen natuurlijk. Er is een plugin met de naam send2xbmc in de Chrome web store, maar uit de reviews op te maken werkt die niet.
"Play to XBMC" kan ik wel vinden en die lijkt iets soortgelijks te doen.

Desalniettemin, niet iedereen gebruikt Chrome en het kan dus nu ook met Firefox. Ik zie deze plugins ook geen rechtsklik menu hebben, wat voor mij eigenlijk het belangrijkste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Ik dacht dat de plugins hetzelfde heetten maar dat is niet zo zie ik nu. Alleen het knopje geeft " Send to XBMC" weer, maar de Chrome plugin zelf heet "Playlist to XBMC" en ondersteund sinds versie 1.1.5 ook XBMC 12.

Geen verwarring dus, want ze hebben een andere naam
.
Verder mooi dat er nu ook een plugin beschikbaar is voor de Firefox-liefhebbers!
Heb je hem al op het XBMC forum gepost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Jelte schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:17:
[...]
Ja dat was echt de reden waarom ik reageerde. Constructief bezig.

[ Voor 50% gewijzigd door kibje op 11-02-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:17:
[...]
Iets als dit is er ook voor Opera. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Is trouwens de buienradar script dood verklaard? Problemen met RTL? Aangezien de Navi x prima werkt, maar nergens is een buienradar scraper te vinden. Ook de alle verwijzingen naar de oude versie zijn off-line.
Heeft iemand anders ervaring met het maken van een eigen scraper? Voor bijvoorbeeld buienradar of 9gag. Als het niet te moeilijk is, wil ik die weinig ervaring heeft met scripting, wel een poging wagen met wat hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56

OMX2000

By any means necessary...

FF een snelle vraag over XBMC Frodo op Windows 8. Mijn audio device setting blijft steeds terugspringen van WASAP:HDMI naar DirectSound na het booten. Is er een manier om audio device vast te zetten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ik gebruik moviemeter als scraper.(lekker nederlands voor de kids)
Maar als die niks vind is xbmc dan zoin te stellen dat die dan bijv. in een andere database gaat zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 17:29
ik zit nu al de hele tijd te prutsen. Ik wil die verdomde 'recently added' widget voor tv series en films op mn startscherm hebben in Aeon Nox, maar ik krijg 't maar niet voor elkaar. Ik zit te zoeken, en ik vind wel dingen waar je dan moet zijn, en volgens mij zit ik ook goed, maar ze worden niet getoond.

Iemand suggesties? :?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Just_A_User schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:25:
ik zit nu al de hele tijd te prutsen. Ik wil die verdomde 'recently added' widget voor tv series en films op mn startscherm hebben in Aeon Nox, maar ik krijg 't maar niet voor elkaar. Ik zit te zoeken, en ik vind wel dingen waar je dan moet zijn, en volgens mij zit ik ook goed, maar ze worden niet getoond.

Iemand suggesties? :?
Heb je service.skin.widgets geinstalleerd ? Ik weet dat dat een prerequirement is, want Neon heeft die ook nodig ervoor.

(Ik ga er even vanuit dat je Frodo gebruikt en Aeon Nox 4, want dat zei je niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trakt versie 2.0 is uit. Nu met zo te lezen dezelfde functionaliteiten als Traktr. Vanavond maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Na vele uren met mp3 tagger bezig te zijn om al mijn muziek te voorzien van correcte tags sta ik eindelijk op het punt om alles toe te voegen in XBMC :) Enigste dat ik nu nog aan het bekijken ben is wat de beste mappenstructuur is.

Momenteel heb ik het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Music
 > Songs
    >> Artist
         >>>Title.mp3
 > CD's
   >> Artist
        >>> Album
               >>>> 01 - Title.mp3
 > Compilations
    >> Album
         >>> 01 - Title.mp3
 > Livesets
    >> Artist - Title.mp3

Kan ik dit perfect zo behouden of is het aan te raden om zoveel mogelijk van artiesten samen te zetten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Music
 > Artist
    >> Title.mp3
    >> Album
         >>> 01 - Title.mp3
    >> Livesets
         >>> Title.mp3
 > Compilations
    >> Album
         >>> 01 - Title.mp3

Zorgt dit niet voor problemen dat ik aparte mp3's in de basis map van de artiest heb staan? en geen idee of compilations dan niet voor moeilijkheden zal zorgen

[ Voor 9% gewijzigd door Stampertjen op 13-02-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Tito129 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:20:
[...]

Even inbreken, heb jij met je ion330 geen geluidsproblemen? nog wat speciaals gedaan?
Ik had slechts een klein dingetje. Ik had Ubuntu minimal geïnstalleerd en dit script van Bram77 om XBMC met wat tweaks te installeren. Het script waarschuwt op een bepaald moment om de kanalen die je nodig hebt te unmuten voordat alsamixer op je scherm verschijnt. De master output was muted dus die zet ik op 100 en de rest (front, center, surround, lfe) zag er prima uit, dus ik dacht daarmee alle gedaan te hebben. Vervolgens in XBMC zelf alles op HDMI ingesteld en... geen geluid :( Na veel vloeken en zoeken via ssh nog een keer alsamixer opgestart en maar domweg alle kanalen ge-unmute en op 100 gezet. Wat bleek: een van de SPDIF-kanalen bleek geluid over HDMI te regelen. Geen geklooi dus met obscure asound-bestandjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Frixel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:32:
Ik gebruik moviemeter als scraper.(lekker nederlands voor de kids)
Maar als die niks vind is xbmc dan zoin te stellen dat die dan bijv. in een andere database gaat zoeken?
Of kan je er maar één tegelijk gebruiken. Wellicht is er ook een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 17:29
kibje schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:02:
[...]

Heb je service.skin.widgets geinstalleerd ? Ik weet dat dat een prerequirement is, want Neon heeft die ook nodig ervoor.

(Ik ga er even vanuit dat je Frodo gebruikt en Aeon Nox 4, want dat zei je niet)
Je aannames zijn correct. Ik gebruik Frodo RC 2 icm Aeon Nox 4 inderdaad.

Nee, ik heb die widgets niet geinstalleerd. Ik was namelijk niet op de hoogte van het feit dat dat noodzaak is. Ik heb ook geen idee waar ik die betreffende widget kan vinden. Ik zie wel tig widget, maar niks met een naam die daar op lijkt (maar ook niet goed gekeken).

Ik ging er van uit dat de correcte werking daarvan zat opgesloten in XBMC, en niet zo zeer in de skin. Dit omdat andere skins die recently added standaard aan hebben staan, vandaar dat ik dacht dat het alleen een optie is die ik aan moest zetten/configureren.

Bedankt voor de tip, ik ga er dit weekend naar kijken.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:30
Gisteren heb ik xbmc voor android geinstalleerd op mijn asus transformer pad tf300t.

De bedoeling was om films te streamen vanaf mijn pogoplug biz. Het browsen door de films op de pogoplug gaat heel snel en vloeiend.
Maar zogauw ik een film probeer af te spelen dan gaat het mis, xmbc freezes en ik kan helemaal niets meer doen... Dit probleem komt ook voor indien ik foto's wil bekijken.

Op internet lees ik dat dit vaker voorkomt, echter heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
Koen g schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:28:
Gisteren heb ik xbmc voor android geinstalleerd op mijn asus transformer pad tf300t.
Welke versie van XBMC voor Android heb je gebruikt ?
Er zwerven nogal wat versies rond, met allemaal erg verschillende niveaus van hardwareversnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16-09 20:18
Dit is een beetje offtopic, maar ik denk dat er hier genoeg mensen in het topic zitten die mijn situatie kennen.
Binnenkort ga ik verhuizen, en ik wilde eens zien wat ik nu precies kan doen aan het tv kijken in huis. Ik wil idealiter een box hebben die mijn tv signaal ontvangt en deze doorstuurt naar xbmc waarmee ik dan op alle tv's met een android sticky met xbmc en op tablets enzo gewoon dit signaal kan bekijken.
Nu geloof ik dat dit mogelijk is met bepaalde apparatuur. Zijn er mensen die dit zo doen? Of kunnen jullie me wijzen op sites waar ik me in kan lezen over dit soort setups?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampertjen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:38:
Na vele uren met mp3 tagger bezig te zijn om al mijn muziek te voorzien van correcte tags sta ik eindelijk op het punt om alles toe te voegen in XBMC :) Enigste dat ik nu nog aan het bekijken ben is wat de beste mappenstructuur is.

Momenteel heb ik het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Music
 > Songs
    >> Artist
         >>>Title.mp3
 > CD's
   >> Artist
        >>> Album
               >>>> 01 - Title.mp3
 > Compilations
    >> Album
         >>> 01 - Title.mp3
 > Livesets
    >> Artist - Title.mp3

Kan ik dit perfect zo behouden of is het aan te raden om zoveel mogelijk van artiesten samen te zetten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Music
 > Artist
    >> Title.mp3
    >> Album
         >>> 01 - Title.mp3
    >> Livesets
         >>> Title.mp3
 > Compilations
    >> Album
         >>> 01 - Title.mp3

Zorgt dit niet voor problemen dat ik aparte mp3's in de basis map van de artiest heb staan? en geen idee of compilations dan niet voor moeilijkheden zal zorgen
Probeer beide zou ik zeggen. Ik vind en vond het altijd een hel om muziek toe te voegen in XBMC dus daar gebruik ik de libraryfunctie niet meer voor. Ik ben nu aan het testen met Headphones en hoe die de structuur standaard maakt en hoe XBMC daar mee omgaat.

Aarzel in ieder geval niet om je bevindingen hier te melden want ik ben erg benieuwd of het werkt ja of nee. En post dan meteen je instellingen van mp3 tagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Kanjers van XBMC 8)
Ik ben al dagen bezig om knoppen toe te wijzen aan mijn MCE remote.
Ik heb nu zoveel erover gelezen (wiki, forum) dat ik er niet meer uit kom.
Ook geprobeerd met de addon die in xbmc zit maar ik kom er niet uit. Komt ook omdat alle sites die ik erover lees in het engels zijn. Gezien mijn leeftijd(ga ik niet verklappen) is dat zeker niet mijn beste kant.

Weet iemand of er ook een goede nederlandse site is waar ik kan vinden hoe ik mijn MCE remote kan aanpassen.?
Zo wil ik bijv. aan de gele knop de optie toewijzen om door de verschillende ondertitels te kiezen.

Radeloos word ik ervan 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:55:
Kanjers van XBMC 8)
Ik ben al dagen bezig om knoppen toe te wijzen aan mijn MCE remote.
Ik heb nu zoveel erover gelezen (wiki, forum) dat ik er niet meer uit kom.
Ook geprobeerd met de addon die in xbmc zit maar ik kom er niet uit. Komt ook omdat alle sites die ik erover lees in het engels zijn. Gezien mijn leeftijd(ga ik niet verklappen) is dat zeker niet mijn beste kant.

Weet iemand of er ook een goede nederlandse site is waar ik kan vinden hoe ik mijn MCE remote kan aanpassen.?
Zo wil ik bijv. aan de gele knop de optie toewijzen om door de verschillende ondertitels te kiezen.

Radeloos word ik ervan 8)7 8)7 8)7
Ik zou even door dit topic zoeken op keymap.xml, de dan overgebleven 5 pagina's moeten je dan wel op weg helpen denk ik.

Edit:
Als voorbeeld op je gele knop.
Dit is de originele file voor Frodo, als het een remote betreft https://github.com/xbmc/x...system/keymaps/remote.xml

Yellow is daar meerdere keren terug te vinden globaal <global> en volledig scherm bij video <fullscreenvideo>

Neem aan dat je hem alleen tijdens fullscreen aangepast wilt hebben dus maak je een eigen keymap.xml aan in je userdata > keymaps folder met deze inhoud

code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
<remote>
<FullscreenVideo>
<yellow>NextSubtitle</yellow>
</FullscreenVideo>
</remote>
</keymap>

Dit overruled de standaard keymap dan en is geel tijdens fullscreen de next sub button geworden.

[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:07:
[...]

Ik zou even door dit topic zoeken op keymap.xml, de dan overgebleven 5 pagina's moeten je dan wel op weg helpen denk ik.
Ja, ik kan daar wel weer al die losse stukjes over opzoeken mar iedereen verteld het weer anders of het is weer ergens anders oor.
Alleen al het keymap.xml bestand. wie wat en welke moet je nou hebben.En als je er dan 1 hebt staat alles er dubbel in >:)
Ga toch nog weer ff in dit topic zoeken op keymap.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:11:
[...]

Ja, ik kan daar wel weer al die losse stukjes over opzoeken mar iedereen verteld het weer anders of het is weer ergens anders oor.
Alleen al het keymap.xml bestand. wie wat en welke moet je nou hebben.En als je er dan 1 hebt staat alles er dubbel in >:)
Ga toch nog weer ff in dit topic zoeken op keymap.xml
Zie boven, was nog aan het editen.
Kan je er iets mee?

Edit:
Wat je ook kunt doen is een kopie maken van het origineel, deze in je userdata folder zetten en aanpassen wat je veranderd wilt hebben zoals ik hier gedaan heb http://pastebin.com/REMZVMbu

In beide gevallen even xbmc een reboot om keymap te laden.

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2013 19:21 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]