[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.079.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Dus als ik het goed begrijp.
Als je wat aangepast wilt hebben moet je een nieuwe keymap.xml maken en die plaatsen in C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps?

de keymap.xml in C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps
word dan niet meer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:30
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:25:
Dus als ik het goed begrijp.
Als je wat aangepast wilt hebben moet je een nieuwe keymap.xml maken en die plaatsen in C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps?

de keymap.xml in C:\Program Files (x86)\XBMC\system\keymaps
word dan niet meer gebruikt?
Bijna goed, hij wordt niet gebruikt voor de keys die je aangeeft in je eigen keymap. Dus die gele key in je eigen userdata folder voor fullscreen wordt gebruikt ipv van de systeem keymap, de rest die je niet aangepast heb komen dus uit systeem keymap.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:19
kibje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:09:
[...]

Welke versie van XBMC voor Android heb je gebruikt ?
Er zwerven nogal wat versies rond, met allemaal erg verschillende niveaus van hardwareversnelling.
Ik heb XBMC V12.0 ''Frodo'' gebruikt, deze heb ik gewoon van de site van XBMC gedownload.
De android versie is overigens 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Bijna goed, hij wordt niet gebruikt voor de keys die je aangeeft in je eigen keymap. Dus die gele key in je eigen userdata folder voor fullscreen wordt gebruikt ipv van de systeem keymap, de rest die je niet aangepast heb komen dus uit systeem keymap.
Dus alleen aanpassingen die niet in de standaard keymap.xml zitten maak je een aparte keymap.xml aan in
C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keymap.xml

Ik heb dan nu zoals je aangeeft in C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\ een bestand (met notepad++ gemaakt genaamd keymap.xml
En daar staat alleen in:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<blue>XBMC.RunScript(script.xbmc.subtitles)</blue>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

maar die doet niets met de gele knop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:45:
[...]

Dus alleen aanpassingen die niet in de standaard keymap.xml zitten maak je een aparte keymap.xml aan in
C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\keymap.xml

Ik heb dan nu zoals je aangeeft in C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\ een bestand (met notepad++ gemaakt genaamd keymap.xml
En daar staat alleen in:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

maar die doet niets met de gele knop :'(
Juistem, jouw blauw overruled de systeem keymap blauw in fullscreen mode. (rest blijft ongewijzigd)

Ik zou bij die subtitles plugin ook auto search next provider en auto download synched aanvinken, scheelt je weer wat klikken en wat mss ook handig is is deze plugin, geen srt beschikbaar dan wordt automatisch XBMC subtitles gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Juistem, jouw blauw overruled de systeem keymap blauw in fullscreen mode. (rest blijft ongewijzigd)

Ik zou bij die subtitles plugin ook auto search next provider en auto download synched aanvinken, scheelt je weer wat klikken en wat mss ook handig is is deze plugin, geen srt beschikbaar dan wordt automatisch XBMC subtitles gestart.
HOWW. niet zo snel.

Waarschijnlijk las je er over heen maar het werkt niet.
Op welke kleur ik ook druk, geen reactie. Er zou toch hetzelfde meten gebeuren als de toetsknop op je toetsenbord met de t ?
Dat er rechts onderin een klein popupje komt met welke ondertiteling je selecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:56:
[...]

HOWW. niet zo snel.

Waarschijnlijk las je er over heen maar het werkt niet.
Op welke kleur ik ook druk, geen reactie. Er zou toch hetzelfde meten gebeuren als de toetsknop op je toetsenbord met de t ?
Dat er rechts onderin een klein popupje komt met welke ondertiteling je selecteerd?
8)7 |:( Stom van me, <remote> vergeten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<keymap>
<remote>
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
</remote>
</keymap>

En nu?

Pas ik ook ff mijn vorige posts aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:01:
[...]

8)7 |:( Stom van me, <remote> vergeten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<keymap>
<remote>
<FullscreenVideo>
<remote>
</remote>
</FullscreenVideo>
</remote>
</keymap>

En nu?

Pas ik ook ff mijn vorige posts aan.
Nee hoor er gebeurt niets :'( :'(

Edit: Misschien ten overvloede hoor maar het gaat om het selecteren van subs die ingebakken zitten in de film.
Dus geen addon starten oid.

[ Voor 14% gewijzigd door Frixel op 13-02-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:03:
[...]

Nee hoor er gebeurt niets :'( :'(
Je probeert het toch wel met een MCE remote?

Wat zegt logging van xbmc, debug even aanzetten.
Laad hij de keymap tijdens opstarten, na elke aanpassing even xbmc herstarten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:08:
[...]

Je probeert het toch wel met een MCE remote?

Wat zegt logging van xbmc, debug even aanzetten.
Laad hij de keymap tijdens opstarten, na elke aanpassing even xbmc herstarten ook.
Ja zeker het is een MCE Remote.
kan ik die log hier posten, hoe?

[ Voor 4% gewijzigd door Frixel op 13-02-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

fynrd1 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Dat is heel makkelijk, het is puur je dreambox als locatie opgeven in xbmc. Ik heb dat hier thuis ook, maar het streamen werkt veel lekkerder via de webinterface+vlc dan xbmc. Ik heb frodo nog niet geprobeerd, misschien dat het daarin beter werkt? Ik zou trouwens voor een vu+ gaan en ten alle tijden geen dbclone
Ik heb gister mijn VU+ Solo binnen gekregen. Nou is het zo dat ik nog GEEN schotel heb staan dus kan nog niets ontvangen.
Maar omdat ik deze dit weekend ga plaatsen wil ik alvast alles gereed hebben.

Daarom openpli er op gezet, ontvanger is nu gewoon te zien in mijn netwerk omgeving.
Daarna mn Asrock met XBCM 12 opgestart. VU/Enigam 2 add on geinstalleerd, IP van de VU opgegeven plus wachtwoord.
Dan TV functie aangezet.

Maar steeds weer krijg ik de zelfde melding: VU/enigma2 verbinding verbroken.
En als ik in het hoofdmenu op televisie druk dan krijg ik : Geen PVR add on geinstalleerd.

Om zeker te weten of dit niet aan de XBMC versie lag heb ik XBMC gedownload en op mijn Windows PC geinstalleerd.
Daar krijg ik zelfde melding mee.

Nou vraag ik me af of dit komt omdat ik dus geen schotel en dus geen zenders kan ontvangen.
Of zou het ergens anders aan kunnen liggen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vaag probleem.. ik heb films en tv series op mn NAS staan, database in mysql op de NAS en alle drie de apparaten spelen probleemloos alles af, so far so good. Library update update netjes mn gedownloade tv series maar een hele berg films wil ie niet herkennen. Nu dacht ik om de scraper even aan te passen, ik kan echter met geen mogelijkheid vinden waar ik die scraper kan instellen :? Ik dacht dat ik moest gaan naar Videos -> Files, dan staat er een map Movies en een map TV Shows maar deze zijn beiden leeg. Waar vind ik de 2 bronnen die ik via mysql heb ingesteld zodat ik de scraper kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:12:
[...]

Ja zeker het is een MCE Remote.
kan ik die log hier posten, hoe?
pastebin.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
snap ik niet, hoe doe ik dat? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 22:32

The Executer

Lekker belangrijk!

Open de log in kladblok, Ctrl + A en ga naar http://www.pastebin.com. Plemp hier je tekst neer, vul de eventuele relevante velden in en druk op Submit. Klaar is Kees Frixel

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
The Executer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:04:
Open de log in kladblok, Ctrl + A en ga naar http://www.pastebin.com. Plemp hier je tekst neer, vul de eventuele relevante velden in en druk op Submit. Klaar is Kees Frixel
Excuus hoor maar ik ben hier niet zo bekend mee..
Gedaan wat je zei maar hoe krijg ik het nou hier?

Gewoon de link hier plaatsen?
Hoor wel als het niet goed is :+

[ Voor 11% gewijzigd door Frixel op 13-02-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Frixel
Je deed XBMC toch bedienen ook met een MCE afstandsbediening?

Als ik dit zie zou ik bijna denken van niet namelijk

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/keyboard.xml
22:04:05 T:2184   ERROR: Window Translator: Can't find window remote
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/remote.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://profile/keymaps/keyboard.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://profile/keymaps/remote.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://xbmc/system/IRSSmap.xml
22:04:05 T:2184    INFO: * Adding remote mapping for device 'Microsoft MCE'
22:04:05 T:2184    INFO: * Adding remote mapping for device 'Abstract'
22:04:05 T:2184   DEBUG: CButtonTranslator::Load - no userdata IRSSmap.xml found, skipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Toch wel, zit in de usb poort een mce receiver.
Anders deed play, pause en stop het toch ook niet?
Het is deze
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-d18CW4snxXY/URwMvXcU3CI/AAAAAAAAEA0/UUbWJ--n_ps/s572/13-2-2013%252021-17-04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:53
Exocet schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:22:
Trakt versie 2.0 is uit. Nu met zo te lezen dezelfde functionaliteiten als Traktr. Vanavond maar even testen.
Iemand anders problemen hiermee?

Ik heb XBMC (Windows versie) nieuw geinstalleerd, Aeon Nox skin en ik probeer nu mn watched episodes te syncen met trakt.
Probleem is, hij doet er telkens zo'n 150 en dan hangt hij vast. XBMC werkt nog wel, maar zodra ik XBMC wil afsluiten, gaat dat ook mis en kan ik niks anders doen dan "Close Program".

Erg vervelend, aangezien ik nog zo'n 4000 episodes moet syncen :S

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:12
Disclamer: dit is mijn eerste ervaring met XBMC.

Ik draai sinds afgelopen zondag XBMC 12.0 op mijn Raspberry Pi (RaspBMC). Mijn huidige skin is Confluence. Ik heb XBMC Subtitles geinstalleerd om ondertiteling te downloaden. Ik zou echter graag willen dat XBMC Subtitles automatisch de eerst beschikbare subs downloads in de taal die ik heb ingesteld. Ik heb dit geconfigureerd in XBMC Subtitles. Als ik echter een film/serie start, dan moet ik eerst via OSD naar Subtitles gaan. Dan pas start XBMC Subtitles op en geeft hij de mogelijk downloads.

Ik neem aan dat ik iets verkeerd heb geconfigged, maar ik kan het niet vinden. Iemand enig idee?

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Muncher schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:51:

Ik draai sinds afgelopen zondag XBMC 12.0 op mijn Raspberry Pi (RaspBMC). Mijn huidige skin is Confluence. Ik heb XBMC Subtitles geinstalleerd om ondertiteling te downloaden. Ik zou echter graag willen dat XBMC Subtitles automatisch de eerst beschikbare subs downloads in de taal die ik heb ingesteld. Ik heb dit geconfigureerd in XBMC Subtitles. Als ik echter een film/serie start, dan moet ik eerst via OSD naar Subtitles gaan. Dan pas start XBMC Subtitles op en geeft hij de mogelijk downloads.

Ik neem aan dat ik iets verkeerd heb geconfigged, maar ik kan het niet vinden. Iemand enig idee?
Bij mij is dit ook het geval, dacht dat het niet anders was. Als het wel kan, dan wil ik het ook wel graag horen!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:55
Muncher schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:51:

Volgens mij (correct me if im wrong) moet je altijd nog de add on opstarten voor de ondertitels maar als je bestandsnamen van de series de release groep en kwaliteit bevatten dan kan de add on wel bepalen welke ondertitel sync loopt en die automatisch grabben. Als je de bestanden renamed achteraf dan kan de add on dit niet meer bepalen en moet je zelf kiezen.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Frixel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:00:
Toch wel, zit in de usb poort een mce receiver.
Anders deed play, pause en stop het toch ook niet?
Het is deze
[afbeelding]
Ah dat is dezelfde remote die ik gebruik. Daarvoor was het wel nodig om een aantal zaken aan te passen in XBMC.

Ik heb een custom Lircmap.xml en remote.xml. Zal ze vanavond wel even posten. Als het goed is moeten dan de kleuren knopjes werken alleen doen ze waarschijnlijk niet wat je wil. Maar dan kun je zelf de acties aanpassen in remote.xml.

• Jelte
  • Niet online
keepitfrosty schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:58:
[...]

Volgens mij (correct me if im wrong) moet je altijd nog de add on opstarten voor de ondertitels maar als je bestandsnamen van de series de release groep en kwaliteit bevatten dan kan de add on wel bepalen welke ondertitel sync loopt en die automatisch grabben. Als je de bestanden renamed achteraf dan kan de add on dit niet meer bepalen en moet je zelf kiezen.
Schumi2004 heeft ergens in de laatste paar pagina's een linkje gepost naar een addon die automatisch ondertitels download als ze niet al beschikbaar zijn.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 22:32

The Executer

Lekker belangrijk!

Eventueel kun je nog een sneltoets instellen voor het downloaden van ondertiteling. Ik heb bij mijzelf de u of i ingesteld, kan het nu even niet nakijken. 1 druk op de knop en XBMC download de ondertiteling.

Oplossing staat wel in het topic genoemd. Indien je het niet kan vinden wil ik wel even zoeken voor je.

[ Voor 30% gewijzigd door The Executer op 14-02-2013 10:02 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Frixel
Jelte schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:01:
[...]
Ah dat is dezelfde remote die ik gebruik. Daarvoor was het wel nodig om een aantal zaken aan te passen in XBMC.

Ik heb een custom Lircmap.xml en remote.xml. Zal ze vanavond wel even posten. Als het goed is moeten dan de kleuren knopjes werken alleen doen ze waarschijnlijk niet wat je wil. Maar dan kun je zelf de acties aanpassen in remote.xml.
Oké, dat zou top zijn man. Wat een zoektocht om het voor elkaar te krijgen met xbmc zeg :P
En die twee .xml bestandjes gooi ik dan in de map:
C:\Users\pipo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps :?

• keepitfrosty
Jelte schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:01:
[...]
Schumi2004 heeft ergens in de laatste paar pagina's een linkje gepost naar een addon die automatisch ondertitels download als ze niet al beschikbaar zijn.
Ja klopt maar dat is dacht ik geen add on die in xbmc zelf draait maar buitenom op je pc (wat natuurlijk ook je pc kan zijn waar xbmc op draait) of NAS. Maar die zal het inderdaad gewoon binnen harken. De vraag ging over de xbmc subtitle addon zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 14-02-2013 10:26 ]

• Jelte
  • Niet online
Dan moet de addon in XBMC gewoon elke keer gestart worden ja. Maar dat kan eenvoudig door een knop op je afstandsbediening die functie te geven :)

• Muncher
keepitfrosty schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:58:
[...]

Ik hernoem de bestanden niet.
The Executer schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:01:
Eventueel kun je nog een sneltoets instellen voor het downloaden van ondertiteling. Ik heb bij mijzelf de u of i ingesteld, kan het nu even niet nakijken. 1 druk op de knop en XBMC download de ondertiteling.

Oplossing staat wel in het topic genoemd. Indien je het niet kan vinden wil ik wel even zoeken voor je.
De link die genoemd word, werkt niet meer (https://github.com/schumi2004/script.autosubs). Daarnaast wil ik het vanuit XBMC regelen, liever geen los programma wat de boel nogmaals doorzoekt.
Jelte schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:17:
Dan moet de addon in XBMC gewoon elke keer gestart worden ja. Maar dat kan eenvoudig door een knop op je afstandsbediening die functie te geven :)
Mijn afstandsbediening werkt niet met XBMC, dus ik ben aangewezen op mijn iPhone/iPad met XBMC Commander. Daar zit wel een subtitle optie in, maar dan gaat de applicatie alsnog handmatig zoeken. De bedoeling is dat het automatisch gaat vanuit XBMC :)

• keepitfrosty
Muncher schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:31:
[...]

Ik hernoem de bestanden niet.
Dan kan je in de subtitle addon aangeven bij instellingen om de eerste ondertitel die sync is te downloaden. Wel moet je dan nog even met een knop op je afstandbediening zo zetten dat je met die knop de addon aanroept.

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 14-02-2013 11:52 ]

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 11:55
( Raspberry Pi ) ik wil mijn link naar iptv toevoegen in xbmc zodat ik het op tv kan kijken.
de link ziet er ongeveer zo uit : http://blabla:blabla@8.41.60.190:1361
hoe doe ik dit? op google wordt ik er niet wijzer op.

• TheRealRMike
Hier werkt ie gewoon?

In ieder geval bedankt weer voor dit extraatje! Vanmiddag even in de XBMC gooien!

• Muncher
TheRealRMike schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:16:
[...]

Hier werkt ie gewoon?

In ieder geval bedankt weer voor dit extraatje! Vanmiddag even in de XBMC gooien!
Hij werkt nu hier ook weer, vreemd.

Misschien moet ik dit inderdaad even proberen. Kan je aangeven hoe ik dit installeer?

• Jelte
  • Niet online
Ik vermoed zip downloaden en in XBMC bij de addons zoeken naar installeren van een zip-bestand.

• TheRealRMike
Jelte schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:24:
Ik vermoed zip downloaden en in XBMC bij de addons zoeken naar installeren van een zip-bestand.
Daar ga ik ook vanuit en dat is wat ik vanavond ook van plan was te gaan doen.

• Muncher
TheRealRMike schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:49:
[...]

Daar ga ik ook vanuit en dat is wat ik vanavond ook van plan was te gaan doen.
Het was me even ontgaan dat je vanaf github ook als .zip kan downloaden 8)7

Zal hem vanavond/morgen ook even testen.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 17:33
Maverick schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:34:
Dit is een beetje offtopic, maar ik denk dat er hier genoeg mensen in het topic zitten die mijn situatie kennen.
Binnenkort ga ik verhuizen, en ik wilde eens zien wat ik nu precies kan doen aan het tv kijken in huis. Ik wil idealiter een box hebben die mijn tv signaal ontvangt en deze doorstuurt naar xbmc waarmee ik dan op alle tv's met een android sticky met xbmc en op tablets enzo gewoon dit signaal kan bekijken.
Nu geloof ik dat dit mogelijk is met bepaalde apparatuur. Zijn er mensen die dit zo doen? Of kunnen jullie me wijzen op sites waar ik me in kan lezen over dit soort setups?
Je kan eens kijken naar DVBlink of iets van TVheadend. Heb zelf de eerste draaien en nu de XBMC client in een VMware (Win7) uitgetest en dat werkt fijn. Wil binnenkort zo'n android boxje aan gaan schaffen waar ik Linux op kan zetten om het kastje alleen voor XBMC te gebruiken. Of het werkt weet ik nog niet, maar ik verwacht niet al te veel problemen.

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:25:
@Frixel
Je deed XBMC toch bedienen ook met een MCE afstandsbediening?

Als ik dit zie zou ik bijna denken van niet namelijk

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/keyboard.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/remote.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://profile/keymaps/keyboard.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://profile/keymaps/remote.xml
22:04:05 T:2184    INFO: Loading special://xbmc/system/IRSSmap.xml
22:04:05 T:2184    INFO: * Adding remote mapping for device 'Microsoft MCE'
22:04:05 T:2184    INFO: * Adding remote mapping for device 'Abstract'
22:04:05 T:2184   DEBUG: CButtonTranslator::Load - no userdata IRSSmap.xml found, skipping
Ik kom er nu achter als ik bij apparaatbeheer kijk dat er geen e-home microsoft driver oid bij staat.
Zou het dan toch geen MCE remote zijn?
Op de site van zotac staat van wel. :o

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Frixel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Ik kom er nu achter als ik bij apparaatbeheer kijk dat er geen e-home microsoft driver oid bij staat.
Zou het dan toch geen MCE remote zijn?
Op de site van zotac staat van wel. :o
Daar was je een week geleden toch ook al achtergekomen? Als je nu nog steeds dezelfde afstandsbediening gebruikt veranderd een nieuwe installatie van Windows daar weinig aan. Stuurprogramma blijft stuurprogramma.

Testing, one, two ...

• Frixel
hardware-lover schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:32:
[...]

Daar was je een week geleden toch ook al achtergekomen? Als je nu nog steeds dezelfde afstandsbediening gebruikt veranderd een nieuwe installatie van Windows daar weinig aan. Stuurprogramma blijft stuurprogramma.
Ik had toen problemen met de groene knop om xbmc startend te krijgen. Dat kwam toen omdat ik het bestand ehome niet had omdat ik een windows versie zonder Media Center had.
Inmiddels heb ik een nieuwe instal gedaan MET Media Center en een ehome directorie. Nu start XBMC wel met de groene knop dus dat pobleem is opgelost.

Nu loop ik tegen het feit aan dat ik andere knoppen niet kan mappen. Gelukkig zij hier wat mensen die me willen helpen. Al is het maar mij op het juiste spoor zetten. We zij tenslotte niet allemaal een wizzkid en begrijpen alles in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Maverick schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:34:
Dit is een beetje offtopic, maar ik denk dat er hier genoeg mensen in het topic zitten die mijn situatie kennen.
Binnenkort ga ik verhuizen, en ik wilde eens zien wat ik nu precies kan doen aan het tv kijken in huis. Ik wil idealiter een box hebben die mijn tv signaal ontvangt en deze doorstuurt naar xbmc waarmee ik dan op alle tv's met een android sticky met xbmc en op tablets enzo gewoon dit signaal kan bekijken.
Nu geloof ik dat dit mogelijk is met bepaalde apparatuur. Zijn er mensen die dit zo doen? Of kunnen jullie me wijzen op sites waar ik me in kan lezen over dit soort setups?
Weet niet wat je gaat gebruiken als source (kabel of SAT) maar je zou een Linux decoder kunnen nemen (Dreambox of VU+ )
Deze zou je dan centraal ergens kunnen zetten, en dan via XBMC's nieuwe TV functie kunnen bedienen.

Dit is iets waar ik zelf op dit moment mee bezig ben. Heb daarvoor een VU+ SAT decoder in huis gehaald.
Krijg het zelf nog niet aan de praat, (VU2/Enigma client verbinding wordt verbroken) maar denk dat het komt omdat ik nog geen schotel aan heb gehangen.

Mocht ik het wel aan de praat krijgen zal ik er op terug komen.

[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 15-02-2013 09:55 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat is de beste keuze voor een HTPC'tje dat out of the box Openelec kan draaien? Ik zat te denken aan een Zotax, maar welke van de modellen is daarvoor het meest geschikt? Storage gebeurt op een NAS dus een harde schijf is niet nodig.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wokschotel schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:
Wat is de beste keuze voor een HTPC'tje dat out of the box Openelec kan draaien? Ik zat te denken aan een Zotax, maar welke van de modellen is daarvoor het meest geschikt? Storage gebeurt op een NAS dus een harde schijf is niet nodig.
Het is Zotac. En ik zou in het Zotac topic gaan kijken. De meningen daarover zijn namelijk nogal verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb wat probleempjes met de XOT-Uzg.v3.3.3 ik krijg daar lang niet alle streams te zien. Het gaat iig om de streams van SBS, Net5, Veronica en de Nick Jr streams. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben en wat zou ik kunnen om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 19:51
Frixel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:
[...]

Ik had toen problemen met de groene knop om xbmc startend te krijgen. Dat kwam toen omdat ik het bestand ehome niet had omdat ik een windows versie zonder Media Center had.
Inmiddels heb ik een nieuwe instal gedaan MET Media Center en een ehome directorie. Nu start XBMC wel met de groene knop dus dat pobleem is opgelost.

Nu loop ik tegen het feit aan dat ik andere knoppen niet kan mappen. Gelukkig zij hier wat mensen die me willen helpen. Al is het maar mij op het juiste spoor zetten. We zij tenslotte niet allemaal een wizzkid en begrijpen alles in 1x.
Ik zou eens op het XBMC forum naar event ghost zoeken. Daar heb ik lange tijd mee gewerkt.
Ik denk namelijk dat je afstandsbediening wel MCE is, maar niet RC6 (dat is de versie van de afstandsbediening, soort van). RC4? heeft minder mogelijkheden dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 18-06 22:26
Ik probeer een apparaat toe te voegen in de software van mijn Harmony One maar ik kan nergens wat vinden wat erop lijkt. Weet iemand waar ik dit kan vinden binnen de software van de Harmony One?

Edit: Inmiddels gevonden bij Media Center PC -> Microsoft

[ Voor 13% gewijzigd door Count_B op 15-02-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Wokschotel schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10:
Er staat ergens op dit topic een link naar een mooi fanless systeem waar er alleen geheugen nog in moet.
Openelec zou je dan op een SD kunnen installeren.
Was volgens mij €99 .

Kan het alleen niet snel vinden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:06
Sinds de update naar Frodo heb ik geen mooie achtergrond meer in het startscherm, maar een (saaie) blauwe achtergrond. (Confluence skin)

Dus geen bioscoopstoelen meer zoals op dit plaatje:
http://hometheatersalsa.c...nfluence_horizontal_1.jpg

Maar deze achtergrond, op alle schermen (Video, Music, System, enz)
http://i39.tinypic.com/xp0h9w.png

Heb ergens gelezen dat ze er gewoon uit zijn gehaald. Klopt dat? Dat zou ik erg jammer vinden.
Kan ik die oude achtergronden op een of andere manier terug krijgen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
bramv82 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:08:
Sinds de update naar Frodo heb ik geen mooie achtergrond meer in het startscherm, maar een (saaie) blauwe achtergrond. (Confluence skin)

Heb ergens gelezen dat ze er gewoon uit zijn gehaald. Klopt dat? Dat zou ik erg jammer vinden.
Je kunt wel handmatig een afbeelding instellen als achtergrond, dus als je die betreffende afbeelding vind, kan je hem gewoon weer instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:44
Hoe heb je daar de laatste episodes in het startscherm gekregen? Zijn dat bijv. episodes uit een bepaalde map of van een bepaalde addon? Ben benieuwd!
bramv82 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:
[...]

Ga je me nu verwijten dat ik niet zou willen helpen? Heb je mijn reacties gezien n.a.v. al je vragen n.a.v. het niet kunnen starten middels de groene knop en dat ik je duidelijk heb gemaakt dat je een verkeerde versie van Windows gebruikte? Ik zeg je dat hardware niet wijzigt door het opnieuw installeren van Windows. Je IR (infrarood) ontvanger wordt daarna nog steeds met hetzelfde stuurprogramma tot leven gebracht en zal hij dus nog steeds als precies hetzelfde apparaat gezien worden. Het was geen eHome ontvanger en zal ook geen eHome ontvanger worden. Dat wilde ik je duidelijk maken en dat de boodschap niet direct overkwam was me een week geleden ook al duidelijk geworden maar toen gaf ik toch ook niet direct op? Dus graag een beetje genuanceerder reageren en je niet direct aangevallen voelen. We proberen elkaar hier over het algemeen alleen maar te helpen maar je moet er zelf ook wat tegenover willen stellen. Een klein beetje inspanning om een ander zijn reactie te willen begrijpen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:48

skoozie

SCSI

Smobbo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:08:
[...]

Ik zou eens op het XBMC forum naar event ghost zoeken. Daar heb ik lange tijd mee gewerkt.
Ik denk namelijk dat je afstandsbediening wel MCE is, maar niet RC6 (dat is de versie van de afstandsbediening, soort van). RC4? heeft minder mogelijkheden dacht ik
Mijn Harmony heb ik ingesteld doormiddel van: http://www.eventghost.org/
ik zag niet hoe ik het makkelijk in XBMC kon doen.
voordeel is dat je meerdere programma's kan ondersteunen hiermee.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:56:
[...]

Ga je me nu verwijten dat ik niet zou willen helpen? Heb je mijn reacties gezien n.a.v. al je vragen n.a.v. het niet kunnen starten middels de groene knop en dat ik je duidelijk heb gemaakt dat je een verkeerde versie van Windows gebruikte? Ik zeg je dat hardware niet wijzigt door het opnieuw installeren van Windows. Je IR (infrarood) ontvanger wordt daarna nog steeds met hetzelfde stuurprogramma tot leven gebracht en zal hij dus nog steeds als precies hetzelfde apparaat gezien worden. Het was geen eHome ontvanger en zal ook geen eHome ontvanger worden. Dat wilde ik je duidelijk maken en dat de boodschap niet direct overkwam was me een week geleden ook al duidelijk geworden maar toen gaf ik toch ook niet direct op? Dus graag een beetje genuanceerder reageren en je niet direct aangevallen voelen. We proberen elkaar hier over het algemeen alleen maar te helpen maar je moet er zelf ook wat tegenover willen stellen. Een klein beetje inspanning om een ander zijn reactie te willen begrijpen.
Ik will zeker niet aanvallend overkomen, zeker niet! Excuus als het wel zo over kwam.
Ik ben denk ik enigzins in verwarring gebracht ben omdat ik dat ehome bestand (wat voor MCE remotes is, toch?) moest aanpassen om de groene knop werkend te krijgen.
Daarom ging ik er steeds vanuit dat ik een MCE remote had. Je mag toch enigzins begrijpen dat het voor een nOOb erg lastig in te stellen is. Maar ik wil het wel graag maar heb er hulp bij nodig.

Zoals ik nu de reacties interpreteer zal ik eens naar eventghost kijken en wacht ik ook nog op Betse die het in dit bericht Jelte in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"
erover had dat die dezelfde AB heeft en wat aanpassingen moest doen. Die zou die nog even posten maar nog niets van vernomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Owhja, was natuurlijk wat tussengekomen.

Als je deze Lircmap.xml in je userdata folder zet. En deze remote.xml in je userdata/keymaps folder zet. Daarna XBMC opnieuw opstart. Zou je dezelfde functionaliteit moeten hebben als ik.

De Lircmap.xml zorgt ervoor dat 3 knoppen die bij mij niet standaard werden herkent, aan Lirc worden toegevoegd.

Probeer dit eens, en test het met de kleurenknoppen. Die staan in het global stukje:
code:
1
2
3
4
<red>XBMC.ActivateWindow(Home)</red>
<green>XBMC.ActivateWindow(Videos,MovieTitles,return)</green>
<yellow>XBMC.ActivateWindow(Videos,TVShowTitles,return)</yellow>
<blue>XBMC.ActivateWindow(MusicLibrary,Artists,return)</blue>

En zorgen dus achtereenvolgens voor dat je in Home, Movies, TV-series en Music/Artists terecht komt.

Als je wil dat ze wat anders doen. Gewoon het gedeelte tussen <red> </red> aanpassen naar de actie die jij wilt. Alle acties staan op de XBMC wiki genoemd: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap

Ik heb ook nog wat zaken aangepast in <FullscreenVideo>. Zodat ik met de keypad ondertitels kan downloaden, syncen etc.

Mocht je wat verandert hebben en het lijkt niet te werken. Zet debug modus van XBMC aan. Herstart en kijk het logbestand. Daarin kun je vinden dat XBMC remote.xml inlaad en waarom dat eventueel niet lukt. Als XBMC een syntax fout vind negeert hij het bestand en doet dus helemaal niets.

Succes en probeer er wat van te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 17:12
Ben weer afgehaakt bij XBMCbuntu (Frodo). Kreeg hem uiteindelijk geinstalleerd naast Windows 7 (120 dpi, naast windows 7, partitities (ext2, swap): kostte paar uur al met al), maar vervolgens heb ik nog altijd geen geluid op de Ubuntu desktop (om te internetten). In XBMC zelf had ik, nu redelijk gemakkelijk, wel geluid. Heb vanalles geprobeerd met asound.conf, maar voordat ik door had hoe je dat in XBMC geftp-ed kreeg was ik opnieuw uren verder (sftp, root acces) en uiteindelijk op de Ubuntu desktop geen geluid voor elkaar gekregen. Bovendien bleef ik bij opstarten steeds "checking disk" te zien (paar minuten), alsof er iets fout was met de disk. Ook startte hij eerst op in de Ubuntu desktop, niet, wat ik wilde, XBMC. Blu-ray discs speelt hij nog altijd niet (wel de geripte iso's, hoofdfilm only). Kortom, toch zeker een werkdag al met al gekloot om er achter te komen dat het nog altijd niet zo handig systeem is. Jammer: het beeld van de mkv's is nog altijd heel mooi (mooier dan welk andere player/systeem dan ook). Ben weer terug bij Splash player in Windows. Komt in de buurt, maar wel allemaal veel eenvoudiger. Naar mijn idee, was XBMC vroeger veel eenvoudiger (ik ben nog van de Xbox Xbmc tijd) en is het door allerlei extraatjes alleen maar complexer geworden. Jammer! (moest ik even kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Jelte schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:16:
Owhja, was natuurlijk wat tussengekomen.

Als je deze Lircmap.xml in je userdata folder zet. En deze remote.xml in je userdata/addon folder zet. Daarna XBMC opnieuw opstart. Zou je dezelfde functionaliteit moeten hebben als ik.

De Lircmap.xml zorgt ervoor dat 3 knoppen die bij mij niet standaard werden herkent, aan Lirc worden toegevoegd.

Probeer dit eens, en test het met de kleurenknoppen. Die staan in het global stukje:
code:
1
2
3
4
<red>XBMC.ActivateWindow(Home)</red>
<green>XBMC.ActivateWindow(Videos,MovieTitles,return)</green>
<yellow>XBMC.ActivateWindow(Videos,TVShowTitles,return)</yellow>
<blue>XBMC.ActivateWindow(MusicLibrary,Artists,return)</blue>

En zorgen dus achtereenvolgens voor dat je in Home, Movies, TV-series en Music/Artists terecht komt.

Als je wil dat ze wat anders doen. Gewoon het gedeelte tussen <red> </red> aanpassen naar de actie die jij wilt. Alle acties staan op de XBMC wiki genoemd: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keymap

Ik heb ook nog wat zaken aangepast in <FullscreenVideo>. Zodat ik met de keypad ondertitels kan downloaden, syncen etc.

Mocht je wat verandert hebben en het lijkt niet te werken. Zet debug modus van XBMC aan. Herstart en kijk het logbestand. Daarin kun je vinden dat XBMC remote.xml inlaad en waarom dat eventueel niet lukt. Als XBMC een syntax fout vind negeert hij het bestand en doet dus helemaal niets.

Succes en probeer er wat van te leren!
Volgens mij precies zo gedaan als je omschrijft maar zonder succes.
De Lircmap.xml in de userdata map gezet en de remote.xml ook in de usermap gezet maar dan in de map addon_data.
Een map zoals je zegt alleen addon heb ik niet.

Toen xbmc gestart maar geen reactie met de gekleurde knoppen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:22:
[...]

Volgens mij precies zo gedaan als je omschrijft maar zonder succes.
De Lircmap.xml in de userdata map gezet en de remote.xml ook in de usermap gezet maar dan in de map addon_data.
Een map zoals je zegt alleen addon heb ik niet.

Toen xbmc gestart maar geen reactie met de gekleurde knoppen. :?
Hij bedoelt userdata/keymaps folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:49:
[...]

Hij bedoelt userdata/keymaps folder.
Ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Om precies te zijn hier de Lircmap.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps
En hier de remote.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\addon_data

En toch doet ie het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:11:
[...]

Ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Om precies te zijn hier de Lircmap.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps
En hier de remote.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\addon_data

En toch doet ie het niet :(
Das ook niet goed, toch niet helemaal goed gelezen ;)

C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Lircmap.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\remote.xml

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 15-02-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik ben bezig met een UBuntuXMBC installatie, eens kijken of het aan mensen wensen voldoet. Maar is er ook een mogelijkheid om een webbrowser te gebruiken. Dat ik dus ook vanuit de bank kan internetten met UbuntuXBMC. Ik heb nu versie 12 draaien.

Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik dit zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:13:
[...]

Das ook niet goed, toch niet helemaal goed gelezen ;)

C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Lircmap.xml
C:\Users\xxxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\remote.xml
Huuh :? Betse schrijft toch
Als je deze Lircmap.xml in je userdata folder zet. En deze remote.xml in je userdata/addon folder zet

Lircmap heb ik dus zowiezo verkeerd staan, moet dus niet in de Keymap?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Huuh :? Betse schrijft toch
Als je deze Lircmap.xml in je userdata folder zet. En deze remote.xml in je userdata/addon folder zet

Lircmap heb ik dus zowiezo verkeerd staan, moet dus niet in de Keymap?.
Nee niet in keymap maar daarom zei ik al dat ie waarschijnlijk bedoelde userdata/keymaps voor remote.xml ;)

Maar als je even googled op keymap.xml of remote.xml xbmc dan was je er zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Oke, nu heb ik het zo en ook dat is zonder resultaat.
Wat gaat er nou toch fout bij mij??
C:\Users\xxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Lircmap.xml (Lircmap met hoofdletter heb ik elders in dit topic gelezen ;) )
C:\Users\xxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\remote.xml

[ Voor 13% gewijzigd door Frixel op 15-02-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:09:
Oke, nu heb ik het zo en ook dat is zonder resultaat.
Wat gaat er nou toch fout bij mij??
C:\Users\xxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\Lircmap.xml (Lircmap met hoofdletter heb ik elders in dit topic gelezen ;) )
C:\Users\xxxx\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\remote.xml
Wat zie je in de (debug) log?

Je zou kunnen proberen de remote.xml te hernoemen naar keymap.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm ik heb het vermoeden dat ik het niet helemaal goed geïnterpreteerd heb. Je gebruikt de remote in een Windows omgeving. Ik gebruik openelec op mijn Zotac AD10, waar die afstandsbediening bij zit. Je zal zelf even na moeten gaan wat elke knop voor reactie geeft. In Openelec heb ik dat met evtest gedaan. Daarna heb ik die reacties in remote.xml aan de acties gelinked die ik wil.

En aangezien dit tweakers is, lijkt het me goed dat je zelf even op zoek gaat naar de juiste manier. De wiki van xbmc en het forum geeft voldoende informatie voor een tweaker. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:06
henkjobse schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:55:
Hoe heb je daar de laatste episodes in het startscherm gekregen? Zijn dat bijv. episodes uit een bepaalde map of van een bepaalde addon? Ben benieuwd!

[...]
Het zijn gewoon plaatjes die ik gegoogled heb, dus geen eigen afbeeldingen :-)
Wat ik wel weet is dat het tonen van onlangs toegevoegde films aangezet kan worden in de skin settings.
Je kunt wel handmatig een afbeelding instellen als achtergrond, dus als je die betreffende afbeelding vind, kan je hem gewoon weer instellen
Als ik een eigen afbeelding instel in XBMC krijg ik op elk scherm dezelfde achtergrond. Ik wil juist bij films een bioscoop achtergrond, bij muziek een muziek achtergrond enz. :(

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:20:
[...]

Wat zie je in de (debug) log?

Je zou kunnen proberen de remote.xml te hernoemen naar keymap.xml
Ik zie in de eerste 15 regls geen fouten denk ik.
Ik heb `m maar weer ff hier neergezet.

remote.xml aangepast naar keymap.xml maar helaas }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Je remote.xml wordt ook pas in regel 297 ingelezen:

code:
1
2
3
4
5
21:59:22 T:7908    INFO: Loading special://xbmc/system/keymaps/remote.xml
21:59:22 T:7908    INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/remote.xml
21:59:22 T:7908   ERROR: Window Translator: Can't find window remote
21:59:22 T:7908    INFO: Loading special://profile/keymaps/remote.xml

Maar zoals ik al zei. De instellingen die ik heb gebruikt werken voor Openelec. Voor Windows zul je blijkbaar zelf even op onderzoek moeten gaan. Probeer Showkey.exe eens op je windows pc. Als het goed is zie je dan wat voor signalen je binnenkrijgt. En met die signalen moet je verder werken in remote.xml.

En nu hoop ik dat je volgende keer wat eigen onderzoek gedaan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
eelcootjuh schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:21:
Ik ben bezig met een UBuntuXMBC installatie, eens kijken of het aan mensen wensen voldoet. Maar is er ook een mogelijkheid om een webbrowser te gebruiken. Dat ik dus ook vanuit de bank kan internetten met UbuntuXBMC. Ik heb nu versie 12 draaien.

Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik dit zou kunnen vinden.
Ik heb zelf ook XBMCbuntu draaien.

In je inlog scherm (kan je komen als je XBMC uit zet) zie je onder de gebruikersnaam een dropdown.

Hier heb je 3 opties: OpenBox, XBMC en XBMCbuntu.,

XBMC is zowel je zou denken XBMC.
XBMCbuntu is een volledige window manager. Dit is een Linux desktop waar je alles kan doen.
Openbox daarentegen is een leeg scherm waar je heel snel een browser/terminal kan starten.

Als je openbox kiest en inlogt zie je een vrij leeg scherm. Gebruik de rechtermuisknop. Nu zie je opeens 'terminal emulator en 'web browser' staan. Kies Web browser en Chrome zal fullscreen worden opgestart. Via rechtermuisknop -> Exit kan je er weer uit om weer terug te keren naar het inlogscherm waar je weer bijv. XBMC kan starten.

Let wel op, in sommige skins kan je niet XBMC afsluiten maar alleen rebooten en de HTPC afsluiten. Dit komt omdat sommige skins detecteren dat XBMC in 'standalone' modus draait. Daar zijn workarounds voor mits je daar tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Phoolie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:20:
Ik heb wat probleempjes met de XOT-Uzg.v3.3.3 ik krijg daar lang niet alle streams te zien. Het gaat iig om de streams van SBS, Net5, Veronica en de Nick Jr streams. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben en wat zou ik kunnen om dit te verhelpen?
Probeer het nog eens en post even een volledige debug log (aanzetten via de xot instellingen) op pastebin.com, dan zal ik ff kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:20

OMX2000

By any means necessary...

Iemand anders ook last ervan dat YouTube filmpjes niet meer afspelen. Heb op Windows en OSX met Frodo geprobeerd. Addon is bijgewerkt

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Jelte schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:09:
Je remote.xml wordt ook pas in regel 297 ingelezen:

code:
1
2
3
4
5
21:59:22 T:7908    INFO: Loading special://xbmc/system/keymaps/remote.xml
21:59:22 T:7908    INFO: Loading special://masterprofile/keymaps/remote.xml
21:59:22 T:7908    INFO: Loading special://profile/keymaps/remote.xml

Maar zoals ik al zei. De instellingen die ik heb gebruikt werken voor Openelec. Voor Windows zul je blijkbaar zelf even op onderzoek moeten gaan. Probeer Showkey.exe eens op je windows pc. Als het goed is zie je dan wat voor signalen je binnenkrijgt. En met die signalen moet je verder werken in remote.xml.

En nu hoop ik dat je volgende keer wat eigen onderzoek gedaan hebt. :)
Ik geef het op. 8)7
Nu weer een paar uur (buiten de twee weken dat ik er al mee bezig ben) bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. O+
Ik ga denk ik maar een "echte" MCE remote kopen misschien ben ik dan van alle ellende af.
Bedankt iig voor alle hulp _/-\o_ inzet en tijd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
OMX2000 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:06:
Iemand anders ook last ervan dat YouTube filmpjes niet meer afspelen. Heb op Windows en OSX met Frodo geprobeerd. Addon is bijgewerkt
Ah dat zal het wel zijn. Gisteren een filmpje van youtube via browser naar XBMC gestuurd. Normaal krijg ik dan de vraag in welk kwaliteit ik het wil zien, echter was het lijstje leeg en kreeg het filmpje niet opgestart.

Waarschijnlijk moet de plugin weer eens geüpdate worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:20

OMX2000

By any means necessary...

serhat schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:08:
[...]

Ah dat zal het wel zijn. Gisteren een filmpje van youtube via browser naar XBMC gestuurd. Normaal krijg ik dan de vraag in welk kwaliteit ik het wil zien, echter was het lijstje leeg en kreeg het filmpje niet opgestart.

Waarschijnlijk moet de plugin weer eens geüpdate worden denk ik.
Er is een fix en die zal ook wel in de volgende versie opgenomen worden. Als je niet kunt wachten kun je hier vinden hoe je het kunt oplossen: http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1335597#pid1335597

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09
Ik heb een irritant probleemje met mijn XBMC (gister voor het eerst geinstaleerd als XBMCbuntu).

Als ik mijn externe HD of USB stick aansluit om vanaf daar al mijn films/muziek/etc te kopieren naar de interne hardeschijf, krijg ik steeds de error "unable to transfer file one or more files", of het scherm wordt even zwart en XBMC is dan terug in het hoofdscherm.

Ik kan alle bestanden/partities wel gewoon zien, zowel van de externe schijf als van de interne schijf.

Wat ik al geprobeerd heb
- een bestand via ftp aan het kopieren, dat gaat zonder problemen
- een bestand (film) direct afspelen vanaf de externe schijf, dat werkt ook
- een add-on instaleren (.zip) vanaf de externe schijf, dat werkt.

Verder heb ik onder system--> file lists "allow file renaming and deletion" ook aangezet.

Iemand tips/ideeen? Ben ik gewoon ergens iets vergeten aan te vinken voordat ik bestanden mag kopieëren?

edit: het blijkt dat ik niet de goede permissies had. Na veel gekloot en vele pogingen tot een goede mount is het uiteindelijk gelukt door het 777 command in de terminal te gebruiken en daardoor folder/partitie permissions om te zetten naar "Anyone".

[ Voor 12% gewijzigd door Basekid op 16-02-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:36
bramv82 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:46:
[...]

Het zijn gewoon plaatjes die ik gegoogled heb, dus geen eigen afbeeldingen :-)
Wat ik wel weet is dat het tonen van onlangs toegevoegde films aangezet kan worden in de skin settings.

[...]

Als ik een eigen afbeelding instel in XBMC krijg ik op elk scherm dezelfde achtergrond. Ik wil juist bij films een bioscoop achtergrond, bij muziek een muziek achtergrond enz. :(
Gaat helaas niet, heb dit al gelezen in het xbmc forum. Ik vond de standaard eden confluence skin ook erg mooi, maar omdat frodo op zoveel platformen draait, waaronder minder krachtige hebben ze ervoor gekozen om confluence minder recourcevretend te maken (dus geen apparte achtergronden per menudeel meer).
Ik zou als ik jou was naar een nieuwe skin kijken, dat is juist een van de sterke punten van xbmc, er zijn zoveel skins.
Hier is een modded confluence skin. Die lijkt erg veel op de "oude" cofluence skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:36
OMX2000 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:06:
Jep, heb ik ook sinds ongeveer 2 dagen, maar dan op w7. Zegt bij elke video: video url not found.

Edit: Zoals OMX2000 al zei, is er een fix beschikbaar of je moet wachten tot de volgende update.

[ Voor 14% gewijzigd door Zawaponga op 16-02-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:36
Frixel schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:47:
[...]

Ik geef het op. 8)7
Nu weer een paar uur (buiten de twee weken dat ik er al mee bezig ben) bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. O+
Ik ga denk ik maar een "echte" MCE remote kopen misschien ben ik dan van alle ellende af.
Bedankt iig voor alle hulp _/-\o_ inzet en tijd ;w
Heb deze addon al eens eerder aangehaald, maar kan nooit kwaad.
Probeer het daar eens mee. Addon is wat simpel en alles behalve uitgebreid, maar heeft mij ook een paar keer geholpen toen ik er echt niet meer uitkwam met de keymaps.xml bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Allemaal leuk en aardig die 'fix', ik heb hem net geïnstalleerd vanuit de zip file, maar ik krijg nog steeds een fout in script.... |:(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:10:
[...]

Allemaal leuk en aardig die 'fix', ik heb hem net geïnstalleerd vanuit de zip file, maar ik krijg nog steeds een fout in script.... |:(
Hier hetzelfde, nog steeds geen youtube en dus ook geen trailers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 15:21

Convoy

g44p

Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:10:
[...]

For some reason, to get it to work, the plugin requires that you re-login by modifying you username twice:

1. change the username it to something wrong,
2. (try to) login (with wrong username)
3. change the username back
3. login (with correct username)

Just trying to login again will not work, you actually have to get a failed login to get it to "reset".

After this age restricted videos will play when logged in without issue, at least on my Eden setup.

Please see: http://code.google.com/p/youtubexbmc/issues/detail?id=80

Heb hem hierna weer keurig werkend gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Bedankt voor het posten van de Youtube fix's...hoef ik daarvoor niet weer het topic op XBMC door te spitten.

Is ook altijd wat met die pleuris Youtube plugin (of pleuris Google die constant loopt te klooien)...

[ Voor 13% gewijzigd door AmonTobin op 17-02-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bedankt voor het meedenken maar dat verhielp het probleem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
FabianNL schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:02:
[...]

Heb deze addon al eens eerder aangehaald, maar kan nooit kwaad.
Probeer het daar eens mee. Addon is wat simpel en alles behalve uitgebreid, maar heeft mij ook een paar keer geholpen toen ik er echt niet meer uitkwam met de keymaps.xml bestanden...
Die wil ik nog weleens proberen maar kan die niet vinden.
Staat niet tussen de "programm addons" in xbmc zelf :?

Ook via google kan ik hem niet vinden :o

[ Voor 3% gewijzigd door Frixel op 17-02-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je moet naar app data in je user directory kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Als ik een Blu-ray folder (met daarin de stream) wil openen dan lukt dat niet. Kan XBMC dit wel afspelen of moet ik een externe player gebruiken? Ik weet dat dit wel moet voor full 3d films maar dacht dat met normale Blu-rays dit wel mogelijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
[...]

Hier werkt ie gewoon?

Heb de branche gedownload als .zip vanaf github, XBMC pakt em niet omdat hij aangeeft dat het .zip bestand niet de juiste structuur heeft. Heb je een tip hoe ik deze wel kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Count_B schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:16:
Als ik een Blu-ray folder (met daarin de stream) wil openen dan lukt dat niet. Kan XBMC dit wel afspelen of moet ik een externe player gebruiken? Ik weet dat dit wel moet voor full 3d films maar dacht dat met normale Blu-rays dit wel mogelijk was...
Dat gaat hier meestal wel goed, er wordt gevraagd om de hoofdfilm af te spelen of om het menu (indien aanwezig) te starten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Ik heb 2 factor auth aanstaan van google, heb ergens gelezen dat het dan compleet onmogelijk is om in te loggen? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Nee hoor, de YouTube plugin kan prima overweg met 2-step-verification. Ik gebruik het al tijden. Je krijgt na de eerste keer inloggen in XBMC een dialpad te zien waar je die code in moet vullen, en daarna kan je gewoon video's kijken.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
GroteBozewolf schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:03:
[...]

Probeer het nog eens en post even een volledige debug log (aanzetten via de xot instellingen) op pastebin.com, dan zal ik ff kijken.
Zoals gevraagd:
http://pastebin.com/chDgt3fT

Misschien nog handig om te weten dat het een recent geïnstalleerde versie van XBMC 12 is, waar ik alleen een pvr addon heb aangezet en de dvblink cliënt heb geïnstalleerd. Bij Veronica (en andere kijk.nl zenders) krijg ik totaal geen playlist te zien, bij Nick jr bij sommige programma's wel, maar daar starten de uitzendingen niet op.

Mocht je nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
[...]

Hier werkt ie gewoon?

Ik krijg de package niet geinstalleerd, XBMC geeft aan dat de .zip niet de juiste structuur heeft. Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:10

H3llSiNG

Meh.

Ik zoek een oplossing voor mijn main menu, ik heb nu bij films en TV-shows een slideshow lopen die hij laad vanuit een mapje waar ik wat Fan-art in heb staan (multi-image). Wat ik nu dus zoek is een add-on die fan-art van bijv. themoviedb en thetvdb laad en dus niet telkens hetzelfde voorbij komt. Bestaat er zoiets?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
artwork downloader is een goede. Die zorgt voor extrafanart.

http://wiki.xbmc.org/inde...Add-on:Artwork_Downloader

[ Voor 77% gewijzigd door Jelte op 18-02-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hier een beginnende XBMC'er (geen IT-leek, geen zorgen ;) ). Heb thuis al jaren een ESXi-server, sinds kort een gevirtualiseerde NAS daarin enz...

Ik heb al enkele jaren een Eminent EM7080, maar het is gewoon: "tijd voor wat nieuws". Een paar versies terug heb ik eens gestoeid met XBMC, maar vond het toen niet volwassen genoeg en het draagvlak op PC's voor de TV ontbrak wat. Nu met HDMI, kleine formfactor PC's of volwaardige HTPC's is dat allemaal wel wat veranderd.

Op dit moment, bij wijze van POC draai ik XBMC Frodo (=v12) op mijn bedrijfslaptop, pittige HP EliteBook 8740w met 8GB RAM en een stevige i7. Dat even ter achtergrondschets.

Op termijn moet het de bedoeling zijn om of XBMC te draaien op mijn Raspberry PI OF het te draaien op een volwaardige HTPC.

Ik bots op dit moment wel tegen enkele vragen, problemen op:
  1. Kan je de watched status mass-editen? Zou wel fijn zijn, want ik ga nu ongeveer 4TB aan films en series importeren. Vooral voor series is dat wel heel leuk
  2. Kan je snel en eenvoudig zien EN (!) editen (bij voorkeur ook mass-edit) welke films niet herkend worden door de scrapers van XBMC, ik zie nu niet snel welke films hij niet herkend heeft en welke wel... Vaak komt dit omdat in een folder zoals "Shrek.DVDRIP" er twee bestanden in staan: CD1.avi en CD2.avi bv.
  3. Ik heb bij bv. Flashpoint dat binnen een seizoen meerdere episodes er dubbel of trippel instaan, hoe los je dat op? Ik slaag er niet in om duplicate entries te verwijderen terwijl ik toch echt die episode maar één keer heb...
  4. Hoe zorg ik er voor dat bij al mijn films en series de plot tevoorschijn komt?
Ik draai thuis al een tijdje naar alle tevredenheid Sick Beard, ik heb Sick Beard nooit helemaal het inlezen van al mijn series toevertrouwd, en deed het meestal als volgt: ik liet 'm het dumpen naar een substobefound-irectory en deed na een tijdje, wanneer Subliminal de subtitles had gevonden, een manuele move naar een andere temp-folder. Dit maakte het "watched/not watched" mechanisme voor mij overbodig omdat alles wat in temp stond nog niet bekeken was, om de zoveel tijd ging ik er eens door en deed de move naar archief.

Ik ben lichtjes OCD dat ik alle series wil voorzien van op zijn minst NL-ondertitels en als het even kan EN en NL ondertitels. Al bij al lijkt XBMC me wat, maar ik moet nog wat wennen en heb er nog heel wat vragen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:53
1. Je kunt in de library een enkele ep, een seizoen, of een hele serie in een keer op watched of unwatched zetten.
2. Volgens mij kun je je filmscraper zo configureren dat ook de mapnaam wordt meegenomen. (Misschien is er nog wel een webinterface die dit toegankelijker maakt...)
3. Via settings kun je je library ook opschonen, dat zou kunnen helpen.
4. Andere view van de skin selecteren misschien?

Sickbeard en Sab downloaden hier de aflveringen en ze gaan direct naar het archief. Auto-sub zoekt naar Engelse en Nederlandse ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik heb een Streacom FC5 evo met IRRC receiver maar als ik mijn HTPC aan wil zetten met de remote dan gebeurd er niks. Ik heb een Asus F2A85-M LE moederbord en op de site van Streacom staat het volgende: "Requires power to USB when off, see motherboard specification for support of this feature."

Weet iemand of mijn moederbord dit ondersteund? De remote werkt verder overigens prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09
Count_B schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:08:
Ik heb een Streacom FC5 evo met IRRC receiver maar als ik mijn HTPC aan wil zetten met de remote dan gebeurd er niks. Ik heb een Asus F2A85-M LE moederbord en op de site van Streacom staat het volgende: "Requires power to USB when off, see motherboard specification for support of this feature."

Weet iemand of mijn moederbord dit ondersteund? De remote werkt verder overigens prima!
Volgensmij moet je dan de feature "USB Charger+" op je mobo hebben. Zoals dit moederbord heeft:

http://www.asus.com/Motherboard/F2A85V_PRO/

"3X Faster Charging for All Smart Devices
With a dedicated onboard controller, quick-charge all your smart devices such as iProducts. smartphones, tablets and more, all up to 3X faster, even when the PC is powered off, in sleep or hibernation modes"

Ik kan dat bij de jouwe niet terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Dan zal ik inderdaad wel pech hebben en alleen nog maar slaapstand moeten gaan gebruiken aangezien Wake On Lan ook niet werkt als deze helemaal uit staat.
Pagina: 1 ... 78 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]