[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.079.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je moederbord "power on from usb" ondersteund, zal dit werken.
via CIR ook, maar dit zit volgens mij alleen op asrock en een aantal intel borden.

Ik heb zelf een asrock FM2A85X-ITX met CIR module.
Werkt top, en i.c.m. ultra fast boot en windows 8 + ssd is de boel in minder dan 10 seconden opgestart en werkzaam in XBMC.

Mijn andere htpc heeft een FMA75-itx i.c.m. de usb IR receiver die in een epsilon kast zit, en ook deze kan "koud" van usb booten.
Niet helemaal geschikt voor dit topic maar goed ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Muncher schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Ik krijg de package niet geinstalleerd, XBMC geeft aan dat de .zip niet de juiste structuur heeft. Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Ik had dat eerst ook, heb hem vervolgens met Git wel werkend gekregen, heb daar ff een tutorialtje voor gegoogled, zal vanavond wel even een linkje gooien naar de betreffende tutorial.
Handmatig kan ook, in de appdata ergens moest je gewoon de inhoud van de zip gooien, dan pakt XBMC hem automatisch als je m ff opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb simpelweg de fix voor Frodo uit onderstaande link gepakt. En als zip geinstalleerd. Werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 16:59
HyperBart schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:48:
Hier een beginnende XBMC'er (geen IT-leek, geen zorgen ;) ). Heb thuis al jaren een ESXi-server, sinds kort een gevirtualiseerde NAS daarin enz...
Zelf ben ik net overgestapt van MediaPortal naar XBMC en vooraf heb ik een hoop zitten lezen, misschien heb ik wat antwoordjes voor je :)
Ik bots op dit moment wel tegen enkele vragen, problemen op:
[list=1]
• Kan je de watched status mass-editen? Zou wel fijn zijn, want ik ga nu ongeveer 4TB aan films en series importeren. Vooral voor series is dat wel heel leuk
Ja, dat is geen probleem. Per aflevering, seizoen of de hele serie. Ikzelf heb een account op trakt.tv gemaakt en met de trakt plugin wordt dat netjes gesynced. Voordeel: Als je de hele boel eens opnieuw gaat opzetten hoef je niet alles handmatig weer op 'watched' te zetten.
• Kan je snel en eenvoudig zien EN (!) editen (bij voorkeur ook mass-edit) welke films niet herkend worden door de scrapers van XBMC, ik zie nu niet snel welke films hij niet herkend heeft en welke wel... Vaak komt dit omdat in een folder zoals "Shrek.DVDRIP" er twee bestanden in staan: CD1.avi en CD2.avi bv.
Er is een addon voor: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=90258
Maar ik weet niet of die helemaal goed werkt onder de huidige versie.
Wat het best werkt (imo): Geef de map altijd de naam <FilmTitel> (<jaartal>), dus bv The Hunger Games (2012) en zet in de scraper de optie aan dat hij mapnamen moet gebruiken.
Voor films die uit 2 DVDs bestaan: zorg dat je bestandsnamen eindigen op .dvd1.iso en .dvd2.iso. XBMC zal deze dan stacken en als 1 film weergeven.
• Ik heb bij bv. Flashpoint dat binnen een seizoen meerdere episodes er dubbel of trippel instaan, hoe los je dat op? Ik slaag er niet in om duplicate entries te verwijderen terwijl ik toch echt die episode maar één keer heb...
Geen idee eigenlijk :(
• Hoe zorg ik er voor dat bij al mijn films en series de plot tevoorschijn komt?
[/list]
Dat is een optie in de settings ergens: Show plot for unwatched items
Ik draai thuis al een tijdje naar alle tevredenheid Sick Beard, ik heb Sick Beard nooit helemaal het inlezen van al mijn series toevertrouwd, en deed het meestal als volgt: ik liet 'm het dumpen naar een substobefound-irectory en deed na een tijdje, wanneer Subliminal de subtitles had gevonden, een manuele move naar een andere temp-folder. Dit maakte het "watched/not watched" mechanisme voor mij overbodig omdat alles wat in temp stond nog niet bekeken was, om de zoveel tijd ging ik er eens door en deed de move naar archief.
Kun je rustig aan SickBeard overlaten, dat werkt gewoon perfect en zolang je de renaming optie in SickBeard niet gebruikt (wat je niet zou moeten doen om makkelijker ondertitels te vinden) zal SickBeard sowieso alleen bestandsinfo lezen.
Ik ben lichtjes OCD dat ik alle series wil voorzien van op zijn minst NL-ondertitels en als het even kan EN en NL ondertitels. Al bij al lijkt XBMC me wat, maar ik moet nog wat wennen en heb er nog heel wat vragen over...
Daat is AutoSub een mooie oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26
ik heb een ion waar ik openelec op draai met vervolgens mijn database via mysql op de synology. evenals mijn films die ik met nfs van mijn synology haal.

daar ik ook een raspberry heb wil ik mijn thumbnails op mijn synology opslaan
hiervoor heb ik een stukje gevonden voor in de advanchedsettings.

maar voordat ik dat geplaatst heb heb ik nog een keer openelec opnieuw geinstalleerd op mijn usb stick.
dat mijn watched states en films bewaard bleven door mysql wist ik maar nu het gekke:
al mjn pictures lijken ook te bestaan. terwijl hij niet opnieuw gescraped heeft enz.

als ik in de database kijk zie ik video_73 en video_75 (geen idee welke hij nu pakt.
en in die database die ik voor plaatjes vaak verwijzingen naar online locaties.

hoe kan ik er nu voor zorgen dat zonder dat ik weer 4 uur aan het scrapen ben ik al mijn pics op de share heb. en zal dit daadwerkelijk sneller gaan bij het openen van mijn libary dan de online locaties? (neem aan van wel)

en voor de zekerheid ddsfanart schijnt op mijn ion sneller te zijn maar niet compatibel met de raspberry?

iemand die mijn vraagtekens kan wegnemen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Een wereld ging voor mij open toen ik erachter kwam dat de letter 'w' de watched status toggled. Kan je vast ook wel aan een ander knop hangen desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
remcoXP schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:13:
[knip]

hoe kan ik er nu voor zorgen dat zonder dat ik weer 4 uur aan het scrapen ben ik al mijn pics op de share heb. en zal dit daadwerkelijk sneller gaan bij het openen van mijn libary dan de online locaties. (neem aan van wel)

en voor de zekerheid ddsfanart schijnt op mijn ion sneller te zijn maar niet compatibel met de raspberry.

iemand die mijn vraagtekens kan wegnemen.
Ik heb je vraagtekens weggenomen :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26
LOL. maar nog niet echt:P
hardware-lover schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:50:
[...]

Ik heb je vraagtekens weggenomen :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Excuses, kon het niet laten. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Frixel schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:16:
[...]

Die wil ik nog weleens proberen maar kan die niet vinden.
Staat niet tussen de "programm addons" in xbmc zelf :?

Ook via google kan ik hem niet vinden :o
Downloaden via Github, installeren als een *.zip bestand en vervolgens staat ie keurig bij je programma's. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hebben mensen al ervaring met XBMC op android? Ik heb het sinds kort op mijn telefoon staan maar krijg het niet voor elkaar een SFTP-verbinding op te nemen in de library. De standaardverbindingen werken prima maar dat doet het natuurlijk alleen binnen mijn eigen netwerk. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
FabianNL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:36:
[...]

Downloaden via Github, installeren als een *.zip bestand en vervolgens staat ie keurig bij je programma's. Of mis ik iets?
Nee, dat heb ik bij schumi's script.autosubs geprobeerd maar dat werkt zo niet. GitHub gooit het allemaal een map dieper. Ik heb het uitgepakt, map ingegaan die ingepakt en dat was het.

Als ik het goed heb, hoort je addon zipje het volgende te bevatten:
/ - root
/<map van script - zoals services.autosubs>
/<map van script - zoals services.autosubs>/addon.xml
/<map van script - zoals services.autosubs>/icon.png
/<map van script - zoals services.autosubs>/en nog meer bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
serhat schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:59:
[...]

Nee, dat heb ik bij schumi's script.autosubs geprobeerd maar dat werkt zo niet. GitHub gooit het allemaal een map dieper. Ik heb het uitgepakt, map ingegaan die ingepakt en dat was het.

Als ik het goed heb, hoort je addon zipje het volgende te bevatten:
/ - root
/<map van script - zoals services.autosubs>
/<map van script - zoals services.autosubs>/addon.xml
/<map van script - zoals services.autosubs>/icon.png
/<map van script - zoals services.autosubs>/en nog meer bestanden
Dit is hoe ik het heb (werkend):
Map: C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.autosubs
Daarin staat:
addon.xml
changelog.txt
default.py
icon.png
LICENSE.txt
README.md

map Resources
Volgens mij zijn de onderstreepte bestanden niet nodig maar goed, it works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 10:06
TheRealRMike schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:34:
[...]

Daarin staat:
addon.xml
changelog.txt
default.py
icon.png
LICENSE.txt
README.md

map Resources
Resources is wel nodig ;)

https://github.com/amet/s...ervice.autosubs/resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb nu op 3 verschillende systemen het verschijnsel dat er geen ondertitels meer worden gezocht en gevonden. Ook niet als ik dit handmatig probeer uit te voeren, krijg het ondertitel-overzicht niet meer in beeld. Bij het afsluiten van XBMC blijft deze nu ook hangen (op alle drie de systemen). Heb niets veranderd aan de setup's en zag op het XBMC forum ook al enkele meldingen van het niet goed functioneren. Ik ga er vanuit dat het "probleem" binnen de addon zit want het zou wel heel erg toevallig zijn als dat niet zo zou zijn.

Edit: als ik de addon niet aanroep sluit XBMC wel goed af.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 20-02-2013 13:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
TheRealRMike schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:34:
[...]

Daarin staat:
addon.xml
changelog.txt
default.py
icon.png
LICENSE.txt
README.md

map Resources
Als je het handmatig op de server gaat zetten ja, als je het in zip vorm wilt installeren, dan moet je dat doen zoals ik erboven heb beschreven. Eenmaal geinstalleerd staat het inderdaad bij mij ook zoals jij dat zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:57:
Ik heb nu op 3 verschillende systemen het verschijnsel dat er geen ondertitels meer worden gezocht en gevonden. Ook niet als ik dit handmatig probeer uit te voeren, krijg het ondertitel-overzicht niet meer in beeld. Bij het afsluiten van XBMC blijft deze nu ook hangen (op alle drie de systemen). Heb niets veranderd aan de setup's en zag op het XBMC forum ook al enkele meldingen van het niet goed functioneren. Ik ga er vanuit dat het "probleem" binnen de addon zit want het zou wel heel erg toevallig zijn als dat niet zo zou zijn.

Edit: als ik de addon niet aanroep sluit XBMC wel goed af.
Welke versie draai je en is er "echt" niks veranderd aan alle setups? (update van 1 of andere vage addon of de betreffende addon zelf)
Neem aan dat je de addon al eens verwijderd en opnieuw installed hebt (wellicht dat dat niks uithaald), is nuttigs in debug logging erover?
Klinkt wel vreemd, heb vandaag en gisteren de addon zelf nog geregeld gebruikt zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 20-02-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik draai op alle systemen Frodo Final onder Windows 7. Ik zal eens wat met andere skin's proberen en de addon de- en weer installeren.

Edit: mag niet baten, andere skin, de- en weer installeren van de addon. Tekst komt in beeld dat eerste gesyncte ondertitel wordt gedownload en dat blijft tamelijk lang in beeld staan. Tekst verdwijnt na verloop van tijd maar zonder een ondertitel op te halen. Als ik een beroep heb gedaan op de addon loopt XBMC vast tijdens het afsluiten. Handmatig zoeken na ondertitels is niet meer mogelijk, waarschijnlijk omdat het script blijft hangen op het zoeken naar de eerste opdracht. Eens kijken of er wat uit de log files naar voren komt.

[ Voor 66% gewijzigd door hardware-lover op 20-02-2013 16:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb momenteel 2 XBMC systemen draaien, allebei versie 10.

De ene is een XBMC voor Windows en de ander een OpenELEC op een Zodac AD02.
Het begint me te storen dat bij deze versie iedere installatie zelf fan art en covers cached. Als ik een film 'handmatig' download (niet via CP) en er dus geen extra content bij de film aanwezig is, moeten beide installaties het scrapen.

Nu is dat in versie 11 opgelost, maar ik vind upgraden met XBMC zo eng.
'k Wil echt niet handmatig de 'watched'-status van de films herstellen bijvoorbeeld.
Is er ergens een guide in welke volgorde / hoe ik dat het beste kan doen?

Ze sharen een library op een Synology NAS.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:24
PromWarMachine schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:

Het begint me te storen dat bij deze versie iedere installatie zelf fan art en covers cached. Als ik een film 'handmatig' download (niet via CP) en er dus geen extra content bij de film aanwezig is, moeten beide installaties het scrapen.

'k Wil echt niet handmatig de 'watched'-status van de films herstellen bijvoorbeeld.

Ik maak zelf al enige tijd gebruik van Trakt (www.trakt.tv). Hiervoor is ook een addon aanwezig in XBMC.
Via Trakt wordt bij gehouden wat je gekeken hebt (en hoe vaak volgens mij). Nooit meer handmatig watched status hoeven aanpassen, is een geschenk uit de hemel.

Laat je niet afschrikken door de Facebook integratie, dat kan je gewoon uitzetten. Wie wil nou via Facebook delen wat hij/zij aan het kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
PromWarMachine schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:

Jij deelt je library dus m.b.v. MySQL?

Of je er echt wat aan hebt weet ik niet, maar ik wil toch even mijn upgrade ervaring delen...

Ikzelf heb ook recentelijk een upgrade van XBMC 11 naar 12 uitgevoerd en toen leek alles in eerste instantie goed te gaan, MySQL db was ook netjes geupgrade. Toen bleek echter dat nieuwe films, series en episodes niet meer aan de library werden toegevoegd. Ik heb het verder niet echt getroubleshoot.,,

Maar wat bij mij het geval bleek te zijn was dat ik de video sources op mijn main HTPC opnieuw moest laten scrapen (die sources stonden er nog wel, maar het type content stond niet meer ingesteld). XBMC ging vervolgens de library bijwerken/opbouwen en toen dacht ik dat ik alle watched status wel kwijt was, maar toen bleek de watched status van alle films, series en episodes ook gewoon hersteld.

Bij die actie kijkt ie dan schijnbaar nog wel in de db of die serie al bestaat en behoudt dan dat id wat daaraan gekoppeld was. Ik kan me toch herinneren dat dit in het verleden namelijk nog wel eens mis ging bij het opnieuw scrapen met onderliggend een MySQL library.

Enfin, voor de zekerheid zou je idd zoals bovengenoemd trakt.tv kunnen gebruiken, maar in principe is de upgrade naar XBMC 12 redelijk failsafe. En als je een backup van de userdata folder en MySQL library maakt, kun je altijd nog terug naar XBMC 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Zo, eindelijk heb ik mijn set-up zoals ik het wilde hebben.

Vanaf vandaag ben in in staat om naast al mijn films/series te bekijken ook nog in staat om Satelliet TV te kijken :)

Dit heb ik voor elkaar gekregen door een VU+ sat decoder als backend te gebruiken.
Ik ben er echt blij mee. Kan nu eindelijk Live TV kijken en opnemen.

Mooiste is dat ik vanuit XBMC een opname kan starten, en HTPC kan uitzetten zonder enig probleem.
Later kan ik de opnames gewoon vanuit XBMC weer benaderen.

En omdat ik de VU+ rechtstreeks naar mijn server laat opnemen zijn deze opnames ook te benaderen door elke PC, telefoon of tablet in huis :)

Hier een video van hoe het loopt:

[YouTube: http://youtu.be/4lseL5Sb1_M]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 20:20
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het installeren van XBMC subtitles via de add-on manager? Ik wil deze namelijk toevoegen maar zodra ik op installeren klik komt er kort downloaden in beeld maar daar blijft het vervolgens bij.. Iemand een suggestie hoe ik de add-on toch kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:01
Hitman666 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:42:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het installeren van XBMC subtitles via de add-on manager? Ik wil deze namelijk toevoegen maar zodra ik op installeren klik komt er kort downloaden in beeld maar daar blijft het vervolgens bij.. Iemand een suggestie hoe ik de add-on toch kan installeren?
Ik ben NET, echt NET hetzelfde nu aan het proberen en kom met hetzelfde probleem... Op een Raspberry Pi met OpenELEC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 20:20
HyperBart schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:57:
[...]

Ik ben NET, echt NET hetzelfde nu aan het proberen en kom met hetzelfde probleem... Op een Raspberry Pi met OpenELEC...
XBMC server plat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Lijkt me niet, had er al vaker last van en op mijn Windows XBMC werkte het wel. Jij ook op rPi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Probeer het zo eens http://mirrors.xbmc.org/addons/frodo/script.xbmc.subtitles/
Zo dus https://github.com/amet/script.xbmc.subtitles
Archive lijkt er niet te zijn in repo.

@hardware-lover
Mss verhelpt deze je probleem wel, lijkt vandaag te zijn geupdate (20-Feb-2013 18:20)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 20-02-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 15:28
Hoe kan je serie dvd door xmbc laten herkennen? Ik draai livecd eden xmbc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
joppe113 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:24:
Hoe kan je serie dvd door xmbc laten herkennen? Ik draai livecd eden xmbc.
De scraper instellen DVD volgorde te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
schumi2004 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:30:
[...]

De scraper instellen DVD volgorde te gebruiken.
Herkend hij dan losse afleveringen ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
joppe113 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:00:
[...]

Herkend hij dan losse afleveringen ook nog?
Hoe bedoel je?
Kan ook zijn dat ik je vraag verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Nou ik heb een hoop afleveringen via sickbeard verkregen die hij allemaal keurig herkend, maar ik heb long way down om maar wat te noemen in complete dvd . Die laat hij niet onder series zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:18:
[knip]

@hardware-lover
Mss verhelpt deze je probleem wel, lijkt vandaag te zijn geupdate (20-Feb-2013 18:20)
Klopt, ik zag het, "probleem" blijft bestaan.

Ik heb nu in de gaten waardoor het mis gaat, een oplossing heb ik niet direct. Als ik laat zoeken naar een ondertitel waarbij er blijkbaar helemaal niets gevonden wordt, dan gaat het mis. Ik kan daarna bij een andere film of serie geen ondertitels meer zoeken, niet automatisch of handmatig, script blijft dan blijkbaar hangen bij het zoeken naar die ene onvindbare ondertitel. Daarna loopt XBMC ook vast bij het afsluiten van XBMC. Als ik een zoekdracht start waarbij er wel ondertitels worden gevonden dan is er niets aan de hand. Er wordt over het algemeen altijd wel wat gevonden aan ondertitels hoewel deze zeker niet altijd bruikbaar hoeven te zijn. Mogelijk loop ik nu tegen iets aan wat vrijwel bijna nooit voorkomt want meestal is een ondertitel dezelfde dag al beschikbaar als er een nieuwe aflevering van een bepaalde serie beschikbaar is. Dit keer lijkt dat niet het geval te zijn.

Testing, one, two ...

• schumi2004
joppe113 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:37:
Nou ik heb een hoop afleveringen via sickbeard verkregen die hij allemaal keurig herkend, maar ik heb long way down om maar wat te noemen in complete dvd . Die laat hij niet onder series zien.
Ow je bedoeld dat je een complete seizoen dvd van een serie gedownload hebt?
Dan heb je denk ik pech en zul je ze moeten splitten in losse episodes.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Bij settings, add ons, xbmc repo, c, force update en vervolgens de addon installeren zoals gewend.

• cypher21
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:28:
[...]

Als het een iso is, kun je de iso ook "serie.naam.SE01E01E02E03E04.iso" noemen.
In dit geval zal XBMC deze wel prima zien, alleen alle vier de afleveringen zullen dan dezelfde dvd opstarten, maar goed

• Jelte
  • Niet online
[...]

Of je gebruikt de multiple episode naming van XBMC:
http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows

Dan komen de episodes los van elkaar in je library te staan, maar zullen ze wel allemaal dezelfde file (dvd-image in dit geval) openen.

• Gonadan

Gonadan

Waarom dat? Dat is nog nooit nodig geweest.

Wat ik altijd moest doen voor series op DVD en afleveringen:
- advancedsettings.xml voorzien van de bekende tv-show regexen
- files/folders eventueel hernoemen naar s01e01e02e03e04

Dan wijzen vier afleveringen in de library wel naar dezelfde ISO en zijn ze allemaal gelijk qua 'watched' markering maar je lijst is wel compleet.

edit:
spuit11, sneller typen :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DJvL
  • Laatst online: 10-06 20:50
Gonadan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:19:
Hebben mensen al ervaring met XBMC op android? Ik heb het sinds kort op mijn telefoon staan maar krijg het niet voor elkaar een SFTP-verbinding op te nemen in de library. De standaardverbindingen werken prima maar dat doet het natuurlijk alleen binnen mijn eigen netwerk. :P
Ik gebruik cifs manager voor android om mijn server te mounten met alle media (galaxy note II en galaxy tab p1000). Dan heb je wel een rom nodig die cifs modules bevat.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• Gonadan

Gonadan

DJvL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:46:
Ik gebruik cifs manager voor android om mijn server te mounten met alle media (galaxy note II en galaxy tab p1000). Dan heb je wel een rom nodig die cifs modules bevat.
SMB-ondersteuning zit gewoon in XBMC zelf, of share jij een deel van je telefoon via CIFS (de term SMB is bekender).

Het blijkt een bug in XBMC te zijn, ik heb een nightly moeten installeren om het te verhelpen helaas. Nu werkt het naar behoren, op zich wel lollig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• schumi2004
Jelte schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:26:
[...]
Of je gebruikt de multiple episode naming van XBMC:
http://wiki.xbmc.org/inde...ary/Naming_files/TV_shows

Dan komen de episodes los van elkaar in je library te staan, maar zullen ze wel allemaal dezelfde file (dvd-image in dit geval) openen.
Gonadan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:34:
[...]

Waarom dat? Dat is nog nooit nodig geweest.

Wat ik altijd moest doen voor series op DVD en afleveringen:
- advancedsettings.xml voorzien van de bekende tv-show regexen
- files/folders eventueel hernoemen naar s01e01e02e03e04

Dan wijzen vier afleveringen in de library wel naar dezelfde ISO en zijn ze allemaal gelijk qua 'watched' markering maar je lijst is wel compleet.

edit:
spuit11, sneller typen :+
Ja klopt maar ik doelde eigenlijk op het nadeel hiervan dat dan altijd de DVD image geopend word en je dus niet direct naar betreffende episode springt.

• DJvL
SMB-ondersteuning zit gewoon in XBMC zelf, of share jij een deel van je telefoon via CIFS (de term SMB is bekender).

Het blijkt een bug in XBMC te zijn, ik heb een nightly moeten installeren om het te verhelpen helaas. Nu werkt het naar behoren, op zich wel lollig.
Ik mount mijn (samba/SMB) shares van mijn server op mijn telefoon/tablet via cifs manager.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• cypher21
Ik gebruik XBMC i.c.m. mysql bibliotheek op mijn nexus 7 tablet.
Enig nadeel is dat deze veel iso's niet afspeelt. Heb nog geen tijd gehad om me daarin te verdiepen.

Divx/xvid/mkv e.d. gaan perfect

• DJvL
Ik heb het ook geprobeerd met mysql database. Het nadeel is dat ik dan in TV Shows/ movies geen banners etc meer zie.

[ Voor 3% gewijzigd door DJvL op 21-02-2013 11:18 ]

• Sleepie
DJvL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:18:
Ik heb het ook geprobeerd met mysql database. Het nadeel is dat ik dan in TV Shows/ movies geen banners etc meer zie.
Ik heb ook een mysql database draaien (op een virtueel Ubuntu servertje) en ik heb dit probleem ook.
Althans, af en toe zeg maar, dus ik weet niet zeker of het exact hetzelfde probleem is.

Bijvoorbeeld gisteren: 5 nieuwe afleveringen van verschillende series gevonden.
In mijn "Latest Episodes" op m'n homescreen (Aeon Nox skin) zie ik voor 3 van die afleveringen keurig een thumbnail, maar voor 2 zie ik niks.....
Zelfde voor Season covers, bij de meeste series klopt het prima, maar voor een paar shows weigert hij covers voor het laatste seizoen te laten zien (misschien bestaan die nog niet ofzo ?)

• DJvL
Ik heb eerst de pc in de slaapkamer omgezet naar mysql. Dit werkte uitstekend. Toen de laptop en daarbij zag ik bij geen enkele show meer een thumnail.

• Gonadan

Gonadan

schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:52:
Ja klopt maar ik doelde eigenlijk op het nadeel hiervan dat dan altijd de DVD image geopend word en je dus niet direct naar betreffende episode springt.
Ah zo. Dan kan je misschien de individuele VOB-bestanden hernoemen en anders de boel rippen en converteren.
DJvL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:07:
Ik mount mijn (samba/SMB) shares van mijn server op mijn telefoon/tablet via cifs manager.
Maar dat kan XBMC toch zelf? Of gebruik je die shares ook buiten XBMC om?
DJvL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:18:
Ik heb het ook geprobeerd met mysql database. Het nadeel is dat ik dan in TV Shows geen banners etc meer
zie.
Dat klopt. XBMC houdt bij in de database of de banners al opgehaald zijn. Als de ene client dat dus doet zal de andere ze niet meer ophalen en heb je ze niet. De oplossing is om ook de thumbnailcache te delen.

Bij mij is de thumbnailcache gewoon een SMB share met schrijfrechten op de server. Op de clients (zowel linux als windows) heb ik de map vervangen door een symbolic link (let op: géén snelkoppeling) naar die share. Dit werkt perfect, ik loop nu alleen nog tegen het probleem aan dat een van de linuxclients de cache niet kan schrijven. Maar dat is een rechtenissue waar ik nog te lui voor ben geweest. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DJvL
Maar dat kan XBMC toch zelf? Of gebruik je die shares ook buiten XBMC om?
Ik gebuik ook shares buiten xbmc om.
Dat klopt. XBMC houdt bij in de database of de banners al opgehaald zijn. Als de ene client dat dus doet zal de andere ze niet meer ophalen en heb je ze niet. De oplossing is om ook de thumbnailcache te delen.

Bij mij is de thumbnailcache gewoon een SMB share met schrijfrechten op de server. Op de clients (zowel linux als windows) heb ik de map vervangen door een symbolic link (let op: géén snelkoppeling) naar die share. Dit werkt perfect, ik loop nu alleen nog tegen het probleem aan dat een van de linuxclients de cache niet kan schrijven. Maar dat is een rechtenissue waar ik nog te lui voor ben geweest. :+
Ik had al een vermoeden dat het zoiets zou zijn. Ik zal binnenkort nog eens een poging wagen.

• Sleepie
Gonadan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:37:

Als ik op deze pagina kijk: http://wiki.xbmc.org/inde...Sync_thumbails_and_fanart zou dat juist in Frodo niet meer nodig moeten zijn.

Bovenaan die pagina:
OUTDATED:
Skip this step entirely if you are using XBMC v12 "Frodo". 
Frodo will automatically take care of thumbnail caching on each client for you and keep them in sync.

Of bedoel je nog iets anders dan daar beschreven staat misschien?

• cypher21
Ik heb geen last van die thumbnail issues.

Maar bij de upgrade naar frodo heb ik op één machine de database geexporteerd, vervolgens mysql tabellen gedropped, schone frodo installatie. In de advancedxml alleen de mysql databases gezet (thumbnail verwijzing weggehaald), en shares in de sources.xml.
Hierna op die machine de database geimporteerd, zorgen dat alles werkt, en daarna pas alle andere xbmc devices geupdate.
Werkt top op alle apparaten, alleen op android blijken er wat probleempjes met iso's en video_ts via netwerk te zijn geloof ik, maar dat is een ander issue

• DJvL
Nee, dat is precies wat ik bedoel. Maar ik zie nu ook nog iets anders. Het pad naar de media is op beide pc's verschillend.

Mijn laptop heeft de media via nfs gemount en mijn slaapkamerpc via smb. Ik denk dat daar iets niet goed gaat.

• Gonadan

Gonadan

Ja ik bedoel een nóg oudere methode. :P
Blijkbaar was dat al makkelijker gemaakt en nu helemaal overbodig, volgens mij heb ik thuis nog Eden maar pathsubstitution is al veel makkelijker dan werken met symlinks en gemounte shares.
DJvL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:55:
Nee, dat is precies wat ik bedoel. Maar ik zie nu ook nog iets anders. Het pad naar de media is op beide pc's verschillend.

Mijn laptop heeft de media via nfs gemount en mijn slaapkamerpc via smb. Ik denk dat daar iets niet goed gaat.
Dat gaat niet werken inderdaad, dan ziet hij het als verschillende locaties. Daarom heb ik op android ook nog niet de database gedeeld, die kan niet via de SBM-shares bij de spullen. Alleen als ik thuis ben.

Is hier al een oplossing voor? De alternatieve paden in een source zijn alleen lokaal toegestaan.

Edit: Waarschijnlijk is pathsubstitution hier ook nog wel een optie. Weer wat te doen vanavond. :+

[ Voor 64% gewijzigd door Gonadan op 21-02-2013 12:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sleepie
cypher21 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:55:
Ik heb geen last van die thumbnail issues.

Maar bij de upgrade naar frodo heb ik op één machine de database geexporteerd, vervolgens mysql tabellen gedropped, schone frodo installatie. In de advancedxml alleen de mysql databases gezet (thumbnail verwijzing weggehaald), en shares in de sources.xml.
Hierna op die machine de database geimporteerd, zorgen dat alles werkt, en daarna pas alle andere xbmc devices geupdate.
Werkt top op alle apparaten, alleen op android blijken er wat probleempjes met iso's en video_ts via netwerk te zijn geloof ik, maar dat is een ander issue
Dan zit mijn probleem waarschijnlijk in het feit dat ik (ondanks twee Frodo installaties) nog wel een path-substitution voor de Thumbnail folders in mijn advancedsettings.xml heb staan.
(Die link van hierboven zag ik ook nu pas, ik heb een andere guide gevolgd toen ik alles installeerde).

Ik zal vanavond die pathsubstitution er eens uithalen en kijken of/hoe het dan werkt.

• DJvL
Gonadan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:03:

Edit: Waarschijnlijk is pathsubstitution hier ook nog wel een optie. Weer wat te doen vanavond. :+
Is inderdaad een oplossing om nog eens te proberen. Ik gebruik xbmc toch alleen lokaal, aangezien ik op mijn woonkamerpc/mediacenter windows draai met mediaportal en argus tv.

• kibje
  • Laatst online: 06-05-2021
Hoe je met MySQL met path substitution dient om te gaan bij een upgrade naar Frodo staat prima uitgelegd op deze wiki pagina.

Lid van Team Kodi sinds 2013

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
kibje schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:25:
Hoe je met MySQL met path substitution dient om te gaan bij een upgrade naar Frodo staat prima uitgelegd op deze wiki pagina.
Hmmm, ik gebruik eigenlijk nog steeds symlinks om de thumbnails centraal te houden.

Maar de oplossing uit die wiki zoals dat tegenwoordig in Frodo gaat ziet er beter uit. Dan houdt ie op elke client lokaal een cache en synct deze vervolgens onderling. Zal XBMC wss net weer ff wat snappier van worden. Of iig sneller opstarten lijkt me.

• Gonadan

Gonadan

kibje schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:25:
Waar het mij om gaat is het volgende:
Thuis verbind ik met SBM, van buiten mijn netwerk is alleen SFTP mogelijk. De thumbnails zijn wel te regelen via Frodo, maar de paden van de library zullen op HTPC (SMB) verschillen met mijn telefoon (SFTP). Dus dan gaat hij dat niet snappen, misschien is ook dat op te lossen met path substitution.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DJvL
Of een Openvpn verbinding is misschien ook nog een optie. Mits je rom op je telefoon/tablet dit ondersteund.

[ Voor 30% gewijzigd door DJvL op 21-02-2013 12:42 ]

Anoniem: 321197

Ik heb een dell inspiron 1564 (intel I5 , hd 5400 amd). Ik draai hier XBMC 12.0 op met windows 7 x64

Bij het afspelen van video gaat het mis. Een zeer hoge framedrop en het hele programma stottert als een malle.

Het probleem zit niet in de kracht van CPU/GPU of netwerksnelheid. Het openen van dezelfde content met bijv. VLC, WMP gaat prima en vloeiend, zelfs dan wordt de CPU/GPU maar in kleine mate belast.

De Video-settings zijn alsvolgt;

Render method: auto-detect
Allow hardware acc (DXVA2): AAN (uit heeft geen effect)
Adjust display refresh rate to match Video: Off (andere standen heeft geen effect)

Hierbij een logfile: http://pastebin.com/jeCeVBsa

het openen van een video begint bij:
18:53:55 T:4780 NOTICE: DVDPlayer: Opening: smb://RUBEN-KAMER-PC/XBMC/Movies/argo/Argo.mkv

de enige error die ik kreeg was: CAESinkWASAPI::Initialize: WASAPI initialization failed.

Hierop heb ik de audiodriver van microsoft vervangen door de meest recente van Realtek. Dit heeft geen resultaat, ook het uitzetten van mijn geluidskaart in apparaatbeheer heeft geen resultaat

Iemand goede tips?

edit: videokaart drivers zijn ook up-to-date

• kibje
  • Laatst online: 06-05-2021
Ja, het is het meest voorkomende probleem met Frodo onder windows. Zie de FAQ op de wiki er ook voor.

Kern van het probleem: Je audio-instellingen zijn verkeerd. Je moet zorgen dat wat je bij audioinstellingen hebt ingesteld ook echt werkt / kan.

Welke instellingen heb je nu staan onder Audio in XBMC ? Maak anders even een screenshotje !

[ Voor 16% gewijzigd door kibje op 22-02-2013 09:07 ]

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:55
Ik heb ook wat stotter bij 1080p bij een Win7-installatie, maar vrij subtiel, niet echt heel erg storend.. ware het niet dat het in MediaPortal wel soepel draait (o.b.v. een AMD Llano A4). Dus het stoort me toch.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Ik zou denken dat het aan de gebruikte filters ligt (dat degene die MP gebruikt, in mijn geval LAV, toch beter zijn dan de ingebouwde van XBMC). Zou de DSplayer-versie van XBMC dan uitkomst bieden? (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=DSPlayer)

Of zou dit ook aan de audio-settings kunnen liggen (volgens mij staan ze goed)? Of andere ideeën?

Oja, en zou XBMCbuntu dit kunnen oplossen (dat de gebruikte techniek daar soepeler werkt dan die van de windows-versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 321197 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:21:
Ik heb een dell inspiron 1564 (intel I5 , hd 5400 amd). Ik draai hier XBMC 12.0 op met windows 7 x64

Bij het afspelen van video gaat het mis. Een zeer hoge framedrop en het hele programma stottert als een malle.

Het probleem zit niet in de kracht van CPU/GPU of netwerksnelheid. Het openen van dezelfde content met bijv. VLC, WMP gaat prima en vloeiend, zelfs dan wordt de CPU/GPU maar in kleine mate belast.

De Video-settings zijn alsvolgt;

Render method: auto-detect
Allow hardware acc (DXVA2): AAN (uit heeft geen effect)
Adjust display refresh rate to match Video: Off (andere standen heeft geen effect)

Hierbij een logfile: http://pastebin.com/jeCeVBsa

het openen van een video begint bij:
18:53:55 T:4780 NOTICE: DVDPlayer: Opening: smb://RUBEN-KAMER-PC/XBMC/Movies/argo/Argo.mkv

de enige error die ik kreeg was: CAESinkWASAPI::Initialize: WASAPI initialization failed.

Hierop heb ik de audiodriver van microsoft vervangen door de meest recente van Realtek. Dit heeft geen resultaat, ook het uitzetten van mijn geluidskaart in apparaatbeheer heeft geen resultaat

Iemand goede tips?

edit: videokaart drivers zijn ook up-to-date
Voor WASAPI MOET je de realtek drivers uninstalleren.

Zie: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911
part 3.

Dit zorgde bij mij ook voor veel problemen, aangezien ik het geluid alleen via HDMI gebruik heb ik die realtek drivers (en onboard audio) niet eens nodig, ik heb nu ook onboard audio in de bios uitgeschakeld en alle drivers verwijderd.
WASAPI werkt hier nu iig prima, bitstreaming audio is top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

dit wordt er dus over geschreven:

ATI/AMD - If using WASAPI do not use the Realtek HD Audio drivers as they do not work with the event driven mode XBMC uses for WASAPI so you MUST remove the Realtek drivers completely. The Realtek HD Audio drivers will however work with the Directsound mode.

- maar indien ik de realtek drivers verwijder wat moet ik dan gebruiken? de ati driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, de videokaart driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Niet specifiek een XBMC issue maar wel gerelateerd aan XBMC.
Ik probeer een repo voor mezelf op te zetten maar loop vast in het genereren van de addon.xml file met de benodigde addon informatie erin.
Heb al wat scripts gevonden maar deze doen niet wat ik verwacht had.

Iemand een tooltje/script die het makkelijk maakt een repo op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:36
Goedemiddag,

Op dit moment heb ik 3 mediaplayers in het bezit. 2 x een Raspberry Pi voor op de slaapkamer(s), en 1 Zotac voor in de woonkamer. Nu werkt dit allemaal prima, echter moet ik nu elke keer handmatig de databases bijwerken/verwijderen om zo ''up to date'' te zijn met de series/films die ik heb gezien.

Nu wil ik hier een Mysql database voor aanmaken. Het probleem is echter dat de Film / TV-series op een externe source staan opgeslagen (FTP). Ik bekijk / stream dus mijn films / tv-series via het internet d.m.v. FTP.

Is het dus mogelijk om alsnog een mysql database aan te maken of gaat dit niet werken?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Possible schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:58:
Goedemiddag,

Op dit moment heb ik 3 mediaplayers in het bezit. 2 x een Raspberry Pi voor op de slaapkamer(s), en 1 Zotac voor in de woonkamer. Nu werkt dit allemaal prima, echter moet ik nu elke keer handmatig de databases bijwerken/verwijderen om zo ''up to date'' te zijn met de series/films die ik heb gezien.

Nu wil ik hier een Mysql database voor aanmaken. Het probleem is echter dat de Film / TV-series op een externe source staan opgeslagen (FTP). Ik bekijk / stream dus mijn films / tv-series via het internet d.m.v. FTP.

Is het dus mogelijk om alsnog een mysql database aan te maken of gaat dit niet werken?
Dat kan zeker en is zelfs niet moeilijk. Het belangrijkste en makkelijkste is dat alle clients dezelfde paden en protocollen gebruiken. Dus gewoon een mysql database aanmaken. 1 Client de database opnieuw laten opzetten. Vervolgens alle andere clients laten gebruik maken van die ene mysql database.

Ik ben juist aan het uitzoeken hoe ik met mijn ipad met XBMC erop van buiten het netwerk nog steeds gebruik kan maken van de video's op mijn NAS. Een mogelijkheid is via open vpn op mijn synology. Een andere mogelijkheid zou zijn via pathsubstitution en dan over FTP. Iemand ervaring met een van deze scenario's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lt. Marx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:19:
[...]

Dat kan zeker en is zelfs niet moeilijk. Het belangrijkste en makkelijkste is dat alle clients dezelfde paden en protocollen gebruiken. Dus gewoon een mysql database aanmaken. 1 Client de database opnieuw laten opzetten. Vervolgens alle andere clients laten gebruik maken van die ene mysql database.

Ik ben juist aan het uitzoeken hoe ik met mijn ipad met XBMC erop van buiten het netwerk nog steeds gebruik kan maken van de video's op mijn NAS. Een mogelijkheid is via open vpn op mijn synology. Een andere mogelijkheid zou zijn via pathsubstitution en dan over FTP. Iemand ervaring met een van deze scenario's?
Ben ook wel benieuwd naar mogelijke oplossingen om extern de DB te kunnen benaderen en eventueel xvid's afgespeeld te krijgen (HD MKV's gaat mijn inziens niet lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb deze vraag ook gezet in het specifieke topic ([Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC) maar misschien weten mensen hier het ook:

Ik heb op een Raspbery OpenElec staan op een andere de laatste XBian.
Files staan op een Qnap NAS waar we via NFS bijkomen.

Bij de OpenElec is dat geen probleem, maar sinds bij de XBian wel. Waar ik bij de OpenElec gewoon bij Qnap -> Multimedia -> Movies/TV/Photo's kom, kom ik met XBian niet verder dan Multimedia (de map is vervolgens leeg). Op de Qnap heb ik beide (vaste) IP-adressen toegang gegeven tot de Multimedia mappen en ze mogen zowel lezen als schrijven.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 09:36
Lt. Marx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:19:
[...]

Kun je mij misschien op weg helpen hoe je dit aan kan pakken? Ik heb inmiddels een Mysql server op mijn Raspberry Pi geinstalleerd. Is dit voldoende zodat ik de advanced settings.xml van de resterende mediaplayers aanpas naar de database die ik op mijn 1e Raspberry Pi heb geinstalleerd?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Possible schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:59:
[...]

Kun je mij misschien op weg helpen hoe je dit aan kan pakken? Ik heb inmiddels een Mysql server op mijn Raspberry Pi geinstalleerd. Is dit voldoende zodat ik de advanced settings.xml van de resterende mediaplayers aanpas naar de database die ik op mijn 1e Raspberry Pi heb geinstalleerd?
Tuurlijk, het makkelijkste is om deze guide te volgen:
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries

Het makkelijkste is om 1 client nu te wijzen naar die database en vervolgens de database te vullen.

Daarna connect je de overige clients middels de advancedsettings.xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Misschien dat iemand een snelle oplossing weet.
Ik gebruikt sinds kort de PVR functie van XBMC frodo op een Asrock ION 330 op een Panasonic HD ready plasma.

Nou was ik zojuist een F1 race aan het kijken via Satelliet en deze wordt uitgezonden in 1080 50fps.
Audio is 5.1 (gebruik zelf HDMI)
Video signaal wordt via netwerk vanuit mijn Sat decodere naar XBMC gestreamt.

Tijden snelle bewegingen viel me op dat het beeld om de zo veel tijd schokt.

Zelfde heb ik als ik een 24fps Indy car race wil bekijken die in de USA opgenomen is (gedownload)
Als ik dit heb dan laat ik de Verversingsfreq scherm aanpassen aan video.

Alleen bij deze stream doet het niets.

Nou zag ik dat je ook Synchroniseer video met beeldschermfre heb (anders om dus).
Heb geen idee waar dit voor is?
Als ik dat aan zet dan krijg ik de mogelijkheid : Videosignaal (resample audio) , Videosiignaal (drop/dupe audio) , of audiosignaal.

Wat kan ik het beste instellen om een soepel beel te kunnen krijgen op mijn Plasma (geen 24fps functie aanwezig)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:02:
Misschien dat iemand een snelle oplossing weet.
Ik gebruikt sinds kort de PVR functie van XBMC frodo op een Asrock ION 330 op een Panasonic HD ready plasma.

Nou was ik zojuist een F1 race aan het kijken via Satelliet en deze wordt uitgezonden in 1080 50fps.
Audio is 5.1 (gebruik zelf HDMI)
Video signaal wordt via netwerk vanuit mijn Sat decodere naar XBMC gestreamt.

Tijden snelle bewegingen viel me op dat het beeld om de zo veel tijd schokt.

Zelfde heb ik als ik een 24fps Indy car race wil bekijken die in de USA opgenomen is (gedownload)
Als ik dit heb dan laat ik de Verversingsfreq scherm aanpassen aan video.

Alleen bij deze stream doet het niets.

Nou zag ik dat je ook Synchroniseer video met beeldschermfre heb (anders om dus).
Heb geen idee waar dit voor is?
Als ik dat aan zet dan krijg ik de mogelijkheid : Videosignaal (resample audio) , Videosiignaal (drop/dupe audio) , of audiosignaal.

Wat kan ik het beste instellen om een soepel beel te kunnen krijgen op mijn Plasma (geen 24fps functie aanwezig)
Tijdens playback video settings openen en deinterlace op auto zetten en meteen default for all doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dat heb ik al gedaan.Dit omdat ik anders strepen in beeld kreeg tijdens snelle bewegingen.
Dus dat is het jammer genoeg niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:49:
Dat heb ik al gedaan.Dit omdat ik anders strepen in beeld kreeg tijdens snelle bewegingen.
Dus dat is het jammer genoeg niet.
Mmmmm, waar draai je het op, AMD of Intel ?

Ik pas overigens helemaal niks aan de video settings behalve wat ik genoemd heb. Zie veel reacties over 24 fps enz waarbij ik het idee krijg dat men dit aangepast heeft, waarom vraag ik me dan af? Ik heb nooit issues met video playback behalve dan Live TV en dan doe ik dus wat ik eerder zei.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 23-02-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb nu (zogezegd in staging ;) ) mijn Raspberry Pi opgezet met OpenELEC en al mijn shares via SMB toegevoegd (misschien stap ik binnenkort over op NFS omdat dat performanter is, ligt aan de feedback die ik hier krijg).

In XBMC heb ik nu geconfigureerd dat hij bij het opstarten telkens moet scannen voor nieuwe content. Nu is mijn vraag aan jullie: doet hij dat incrementeel of gaat hij compleet al mijn files terug opnieuw af en loopt ie ze weer even na? Want dat duurt echt LANG op een RPi. Ik heb 'm gisteren in gang gezet en hij is nu nog altijd aan het snorren... Met een paar TB aan media vind ik dat prima, maar het grote nadeel is dat het hele navigeren door menu's en uberhaupt een filmpje/aflevering starten dan ook BAGGER-traag gaat.

Als hij telkens al mijn shares volledig terug gaat indexeren, dan stopt het voor mij denk ik, en stap ik liever over op een volwaardige x86 HTPC. Als het incrementeel is, dan kan ik er goed mee leven en laat ik eventueel met een cron-job 's morgens om 7h en in de namiddag om 16h een update lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:00

Wokschotel

Op 6 wielen

Hij gaat compleet alle files af. Waarom laat je hem niet gewoon 's nachts scannen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
HyperBart schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:03:
Als hij telkens al mijn shares volledig terug gaat indexeren, dan stopt het voor mij denk ik, en stap ik liever over op een volwaardige x86 HTPC. Als het incrementeel is, dan kan ik er goed mee leven en laat ik eventueel met een cron-job 's morgens om 7h en in de namiddag om 16h een update lopen...
Hij scant welliswaar iedere keer je files, maar hoeft alleen voor nieuwe content de XBMC library te updaten. Dus na de initiele scan zal het een heel stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 10:16
schumi2004 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:45:
[...]

Tijdens playback video settings openen en deinterlace op auto zetten en meteen default for all doen
Held! Dit heeft eindelijk mijn problemen met live tv opgelost! Perfect beeld nu! _/-\o_

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
ik heb SABnzbd-Suite geinstalleerd in XBMC (openelec, fusion build).
http://wiki.openelec.tv/i...SABnzbd-Suite#tab=SABnzbd

Ik probeer nu vanuit een andere computer op de poorten van sickbeard en couchpotato (bv http://192.168.1.105:8082) in te loggen, echter deze kan hij niet vinden. De poort van sabnzb (8081) kan ik wel gewoon bij.
Iemand anders hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

schumi2004 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:51:
[...]

Mmmmm, waar draai je het op, AMD of Intel ?

Ik pas overigens helemaal niks aan de video settings behalve wat ik genoemd heb. Zie veel reacties over 24 fps enz waarbij ik het idee krijg dat men dit aangepast heeft, waarom vraag ik me dan af? Ik heb nooit issues met video playback behalve dan Live TV en dan doe ik dus wat ik eerder zei.
Het is een UIntel ION systeem.

Wat 24fps betreft, ik merkte er ook weining aan tot ik Indy cars wedstrijden begon te downloaden.
Toenmerkte ik om de zoveel seconde een happering.Maar dat is op te lossen doot freq aan de TV aan te passen.
Enig vervelend daar aan is dat TV dan even op zwart gaat bij het starten van de video.

Wat mijn Live probleem betreft, heb nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Ga wel even verder met uitzoeken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

sverzijl schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:21:
[...]

Hij scant welliswaar iedere keer je files, maar hoeft alleen voor nieuwe content de XBMC library te updaten. Dus na de initiele scan zal het een heel stuk sneller gaan.
Inderdaad, en vooraf wordt er dan een zogenoemde 'fasthash' berekend en vergeleken met de opgeslagen waarde om te zien of de inhoud van je mappen is veranderd. Alleen als dit niet hetzelfde is zal hij de betreffende map gaan doorspitten op zoek naar nieuwe video's.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:52:
[...]

[...]

Klopt, maar kan je bestanden niet iets meegeven waardoor xmbc ze toch herkent? Bijvoorbeeld docu's e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
joppe113 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Klopt, maar kan je bestanden niet iets meegeven waardoor xmbc ze toch herkent? Bijvoorbeeld docu's e.d.?
Jawel met tags in Frodo of bedoel je iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ik draai eden live, maar bijvoorbeeld bij een concert bootleg zou ik toch graag zien dat hij hem in de lijst met films terug laat zien, net een mkv van een rolling stones concert gedownload maar word natuurlijk niet herkend.

Vroeg me of ik toch niet in die lijst kan laten verschijnen, bijvoorbeeld door een bestandje aan het mapje toe te voegen of iets dergelijks...
schumi2004 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:34:
[...]

Jawel met tags in Frodo of bedoel je iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
joppe113 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:53:
Ik draai eden live, maar bijvoorbeeld bij een concert bootleg zou ik toch graag zien dat hij hem in de lijst met films terug laat zien, net een mkv van een rolling stones concert gedownload maar word natuurlijk niet herkend.

Vroeg me of ik toch niet in die lijst kan laten verschijnen, bijvoorbeeld door een bestandje aan het mapje toe te voegen of iets dergelijks...

[...]
Een *.nfo bestandje http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files

Ik zelf gebuik MediaElch voor dit soort dingen http://www.mediaelch.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Kijk, dat bedoel ik! Super ga ik gelijk mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51
Hmm, vind er zo in het topic niet zoveel over, ben dit weekend even aan het klieren met een kaal XP SP3-systeempje, nu werkt XBMC 12 niet lekker met de Asus Xonar D2 heb ik begrepen (vastlopers soms, geluidsweergave is niet goed, zwaar overstuurd). Iemand daar toevallig ervaring mee ?

En anders: hoe kom je in vredesnaam weer aan versie 11 ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Carpento schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:19:
Hmm, vind er zo in het topic niet zoveel over, ben dit weekend even aan het klieren met een kaal XP SP3-systeempje, nu werkt XBMC 12 niet lekker met de Asus Xonar D2 heb ik begrepen (vastlopers soms, geluidsweergave is niet goed, zwaar overstuurd). Iemand daar toevallig ervaring mee ?

En anders: hoe kom je in vredesnaam weer aan versie 11 ? :p
Eden is hier http://mirrors.xbmc.org/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51
Thanks :) Een aantal mirrors hadden er geen zin in maar het is uiteindelijk toch gelukt :)

Eden doet het een stuk beter in mijn config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik merkte dit weekend een klein bugje in XBMC (denk ik), geen idee of meer mensen hier last van hebben.

Van een serie heb ik seizoen 1 helemaal gezien, bij het Seasons overzicht staat hij ook netjes als "Watched". Als ik nu een aflevering van seizoen 1 opnieuw bekijk, staat er in het Season overzicht opeens "New" ipv "Watched".

Mijn config is OpenElec (Frodo) met de Aeon Nox skin (en een centrale mysql database).
Meer mensen die hier 'last' van hebben of dit kunnen reproduceren (of een oplossing weten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psmaat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2022
Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb Xbmc op mijn "mediacenter" gezet daarop staat windows 7 prof.
Installeren van xmbc gaat verder allemaal prima maar zodra ik mijn films wil toevoegen slaat hij steeds vast met indexeren. :(
Dit probleem heb ik op mijn laptop en mijn pc ook.

Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Psmaat schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:28:
Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb Xbmc op mijn "mediacenter" gezet daarop staat windows 7 prof.
Installeren van xmbc gaat verder allemaal prima maar zodra ik mijn films wil toevoegen slaat hij steeds vast met indexeren. :(
Dit probleem heb ik op mijn laptop en mijn pc ook.

Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Wat zegt je log file?
(%APPDATA%\xbmc\xbmc.log)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psmaat
Sleepie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Wat zegt je log file?
(%APPDATA%\xbmc\xbmc.log)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
15:42:14 T:2668  NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
15:42:14 T:2668  NOTICE: Starting XBMC (12.0 Git:20130127-fb595f2), Platform: Windows Server 2012 64-bit, build 9200. Built on Jan 28 2013 (compiler 1600)
15:42:14 T:2668  NOTICE: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU    Q6600  @ 2.40GHz
15:42:14 T:2668  NOTICE: Desktop Resolution: 1366x768 32Bit at 32Hz
15:42:14 T:2668  NOTICE: Running with administrator rights
15:42:14 T:2668  NOTICE: Aero is enabled
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://xbmc/ is mapped to: C:\Program Files (x86)\XBMC
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://xbmcbin/ is mapped to: C:\Program Files (x86)\XBMC
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://masterprofile/ is mapped to: C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\XBMC\userdata
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://home/ is mapped to: C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\XBMC\
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://temp/ is mapped to: C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\XBMC\cache
15:42:14 T:2668  NOTICE: The executable running is: C:\Program Files (x86)\XBMC\XBMC.exe
15:42:14 T:2668  NOTICE: Local hostname: PaulaServer
15:42:14 T:2668  NOTICE: Log File is located: C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\XBMC\xbmc.log
15:42:14 T:2668  NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
15:42:14 T:2668  NOTICE: load settings...
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://profile/ is mapped to: special://masterprofile/
15:42:14 T:2668  NOTICE: loading special://masterprofile/guisettings.xml
15:42:14 T:2668   ERROR: special://masterprofile/guisettings.xml, Line 0
                                            Failed to open file
15:42:14 T:2668   ERROR: Unable to load special://masterprofile/guisettings.xml, creating new special://masterprofile/guisettings.xml with default values
15:42:14 T:2668  NOTICE: Getting hardware information now...
15:42:14 T:2668  NOTICE: Loading player core factory settings from special://xbmc/system/playercorefactory.xml.
15:42:14 T:2668  NOTICE: Loaded playercorefactory configuration
15:42:14 T:2668  NOTICE: Loading player core factory settings from special://masterprofile/playercorefactory.xml.
15:42:14 T:2668  NOTICE: special://masterprofile/playercorefactory.xml does not exist. Skipping.
15:42:14 T:2668  NOTICE: No settings file to load (special://xbmc/system/advancedsettings.xml)
15:42:14 T:2668  NOTICE: No settings file to load (special://masterprofile/advancedsettings.xml)
15:42:14 T:2668  NOTICE: Default DVD Player: dvdplayer
15:42:14 T:2668  NOTICE: Default Video Player: dvdplayer
15:42:14 T:2668  NOTICE: Default Audio Player: paplayer
15:42:14 T:2668  NOTICE: Disabled debug logging due to GUI setting. Level 0.
15:42:14 T:2668  NOTICE: Log level changed to 0
15:42:14 T:2668  NOTICE: Loading media sources from special://masterprofile/sources.xml
15:42:14 T:2668   ERROR: CAESinkWASAPI::Initialize: Could not retrieve the default WASAPI audio endpoint. - (null)
15:42:14 T:2668   ERROR: CAESinkWASAPI::Initialize: WASAPI initialization failed.
15:42:14 T:2208  NOTICE: Thread CSoftAE start, auto delete: false
15:42:16 T:2924  NOTICE: Thread XBMC Peripherals start, auto delete: false
15:42:16 T:696  NOTICE: Thread CRemoteControl start, auto delete: false
15:42:16 T:2668  NOTICE: Found screen: Dummy Monitor on RDPUDD Chained DD, adapter 0.
15:42:16 T:2668  NOTICE: Primary mode: 1366x768 @ 32.00 - Full Screen
15:42:16 T:2668  NOTICE: Additional mode: 1366x768 @ 32.00 - Full Screen
15:42:16 T:2668  NOTICE: Checking resolution 16
15:42:16 T:2668  NOTICE: Running database version Addons15
15:42:19 T:2668  NOTICE: initializing playlistplayer
15:42:19 T:2668  NOTICE: DONE initializing playlistplayer
15:42:20 T:2668  NOTICE: initialize done
15:42:20 T:2668  NOTICE: Running the application...
15:42:20 T:2948  NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true
15:42:20 T:2668  NOTICE: ES: Starting event server
15:42:20 T:2552  NOTICE: Thread CEventServer start, auto delete: false
15:42:20 T:2124  NOTICE: Thread CTCPServer start, auto delete: false
15:42:20 T:2552  NOTICE: ES: Starting UDP Event server on 0.0.0.0:9777
15:42:20 T:2552  NOTICE: UDP: Listening on port 9777
15:42:20 T:376  NOTICE: Thread CRssReader start, auto delete: false
15:42:20 T:2380  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:23 T:3060  NOTICE: Previous line repeats 1 times.
15:42:23 T:3060  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:27 T:2972  NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true
15:42:27 T:3004  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:29 T:2856  NOTICE: Previous line repeats 1 times.
15:42:29 T:2856  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:29 T:2672  NOTICE: Previous line repeats 1 times.
15:42:29 T:2672  NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true
15:42:30 T:3056  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:30 T:2456  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:30 T:2688  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:30 T:1544  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:31 T:316  NOTICE: Previous line repeats 3 times.
15:42:31 T:316  NOTICE: Thread Jobworker start, auto delete: true
15:42:31 T:96  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:31 T:1156  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:32 T:2788  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:32 T:3028  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:33 T:2312  NOTICE: Previous line repeats 1 times.
15:42:33 T:2312  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:33 T:2128  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
15:42:33 T:2284  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:56 T:2392  NOTICE: Previous line repeats 5 times.
15:42:56 T:2392  NOTICE: Thread CVideoInfoScanner start, auto delete: false
15:42:56 T:720  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
15:42:56 T:2392  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
15:42:59 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Death Race Inferno (2012) avchd\BDMV\.actors
15:43:01 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\From Hell (2001)\BDMV\.actors
15:43:03 T:2392   ERROR: ADDON::CScraper::GetVideoDetails: Invalid XML file (want <details>)
15:43:03 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Holding The (2011)\VIDEO_TS\.actors
15:43:05 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Low Cost (2011)\VIDEO_TS\.actors
15:43:06 T:2392 WARNING: No information found for item 'E:\Films 2\THE BABYMAKERS.2012\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO', it won't be added to the library.
15:43:07 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\The Cave\VIDEO_TS\.actors
15:43:08 T:2392 WARNING: CVideoInfoTag::GetDurationFromMinuteString <runtime> should be in minutes. Interpreting '101 min' as 101 minutes
15:43:08 T:2392 WARNING: Previous line repeats 1 times.
15:43:08 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\The Lucky One\.actors
15:43:10 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\X (2011)\VIDEO_TS\.actors
15:43:12 T:2392   ERROR: ADDON::CScraper::Run: Unable to parse web site
15:43:12 T:2392   ERROR: ADDON::CScraper::GetVideoDetails: Invalid XML file (want <details>)
15:43:12 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\6 Bullets (2012)\Bullets(2012)\Wizard72_6.Bullets.(2012)\DVD\VIDEO_TS\.actors
15:43:15 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\A Royal Affair (2012) 1080p\A Royal Affair (2012)\.actors
15:43:16 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Allegiance (2012)\.actors
15:43:17 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Boot Tracks (2012) x264 1080P DD 51 & DTS NL Subs Made By  ~ SRT ~\.actors
15:43:17 T:2392 WARNING: CVideoInfoTag::GetDurationFromMinuteString <runtime> should be in minutes. Interpreting '114 min' as 114 minutes
15:43:18 T:2392 WARNING: Previous line repeats 1 times.
15:43:18 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\City of angels -Repost\.actors
15:43:19 T:2392 WARNING: No information found for item 'E:\Films 2\Cleanskin (2012)\beg-00049\beg-00049.iso', it won't be added to the library.
15:43:19 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Cougar Hunting (2011)\.actors
15:43:22 T:2392   ERROR: Previous line repeats 1 times.
15:43:22 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Cougars Inc (2010)\[DVD5]CoIn[ENJOY]\COUGARS_INC\.actors
15:43:24 T:2392   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting E:\Films 2\Courageous (2011)\Courageous_2011\VIDEO_TS\.actors
15:43:43 T:2668  NOTICE: Storing total System Uptime
15:43:43 T:2668  NOTICE: Saving settings
15:43:43 T:2668  NOTICE: stop all
15:43:43 T:2668  NOTICE: ES: Stopping event server
15:43:43 T:2668  NOTICE: stopping zeroconf publishing
15:43:44 T:2552  NOTICE: ES: UDP Event server stopped
15:43:44 T:2668  NOTICE: stop sap announcement listener
15:43:44 T:2668  NOTICE: clean cached files!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gebruik alstublief de code tags:
code:
1
code hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psmaat
Jelte schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:05:
Gebruik alstublief de code tags:
code:
1
code hier
Heb hem aangepast :)

[ Voor 17% gewijzigd door Psmaat op 26-02-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 15:21
Ik heb sinds ik een nieuwe htpc heb last van zwarte balken boven en onder in beeld de van groote wisselen of zelfs verdwijnen/verschijnen.
Het gaat de hele video door, maar het schaalt de video niet, de balken gaan dus over de video heen waardoor je beeld mist. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar heb nog niks kunnen vinden om het op te lossen.

Naast het probleem met de zwarte balken heb ik ook dat in sommige videos het beeld soms heel erg "beweegt" Ik dacht dat dit 24P probleem zou zijn maar xbmc en de tv op 24p zetten verhelpt niks, en lijkt het beeld een beetje onnatuurlijk snel te gaan ofzo ( maar dat kan aan mij liggen )

Specs
Windows 7 Ultimate X64
XBMC Frodo
AMD A8-5500
Crucial Ballistix Tactical 1600mhz
Crucial v4 64GB ssd
ASRock FM2A75 Pro4-M

Aangesloten via HDMI op een Samsung 40ES6100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
XBMC scrapet mijn series niet meer... Meer mensen last van? Zelfs handmatig lukt niet (No info available).
Gebruikt TVDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SemperFidelis schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:19:
XBMC scrapet mijn series niet meer... Meer mensen last van? Zelfs handmatig lukt niet (No info available).
Gebruikt TVDB.
Ook niks in je debug logging ?
Pagina: 1 ... 79 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]