Zelf ben ik net overgestapt van MediaPortal naar XBMC en vooraf heb ik een hoop zitten lezen, misschien heb ik wat antwoordjes voor je

Ik bots op dit moment wel tegen enkele vragen, problemen op:
[list=1]
• Kan je de watched status mass-editen? Zou wel fijn zijn, want ik ga nu ongeveer 4TB aan films en series importeren. Vooral voor series is dat wel heel leuk
Ja, dat is geen probleem. Per aflevering, seizoen of de hele serie. Ikzelf heb een account op trakt.tv gemaakt en met de trakt plugin wordt dat netjes gesynced. Voordeel: Als je de hele boel eens opnieuw gaat opzetten hoef je niet alles handmatig weer op 'watched' te zetten.
• Kan je snel en eenvoudig zien EN (!) editen (bij voorkeur ook mass-edit) welke films niet herkend worden door de scrapers van XBMC, ik zie nu niet snel welke films hij niet herkend heeft en welke wel... Vaak komt dit omdat in een folder zoals "Shrek.DVDRIP" er twee bestanden in staan: CD1.avi en CD2.avi bv.
Er is een addon voor:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=90258
Maar ik weet niet of die helemaal goed werkt onder de huidige versie.
Wat het best werkt (imo): Geef de map altijd de naam <FilmTitel> (<jaartal>), dus bv The Hunger Games (2012) en zet in de scraper de optie aan dat hij mapnamen moet gebruiken.
Voor films die uit 2 DVDs bestaan: zorg dat je bestandsnamen eindigen op .dvd1.iso en .dvd2.iso. XBMC zal deze dan
stacken en als 1 film weergeven.
• Ik heb bij bv. Flashpoint dat binnen een seizoen meerdere episodes er dubbel of trippel instaan, hoe los je dat op? Ik slaag er niet in om duplicate entries te verwijderen terwijl ik toch echt die episode maar één keer heb...
Geen idee eigenlijk

• Hoe zorg ik er voor dat bij al mijn films en series de plot tevoorschijn komt?
[/list]
Dat is een optie in de settings ergens: Show plot for unwatched items
Ik draai thuis al een tijdje naar alle tevredenheid Sick Beard, ik heb Sick Beard nooit helemaal het inlezen van al mijn series toevertrouwd, en deed het meestal als volgt: ik liet 'm het dumpen naar een substobefound-irectory en deed na een tijdje, wanneer Subliminal de subtitles had gevonden, een manuele move naar een andere temp-folder. Dit maakte het "watched/not watched" mechanisme voor mij overbodig omdat alles wat in temp stond nog niet bekeken was, om de zoveel tijd ging ik er eens door en deed de move naar archief.
Kun je rustig aan SickBeard overlaten, dat werkt gewoon perfect en zolang je de renaming optie in SickBeard niet gebruikt (wat je niet zou moeten doen om makkelijker ondertitels te vinden) zal SickBeard sowieso alleen bestandsinfo
lezen.
Ik ben lichtjes OCD dat ik alle series wil voorzien van op zijn minst NL-ondertitels en als het even kan EN en NL ondertitels. Al bij al lijkt XBMC me wat, maar ik moet nog wat wennen en heb er nog heel wat vragen over...
Daat is
AutoSub een mooie oplossing voor