Een kennis van mij heeft vorige week xbmc bij mij thuis gezien en nu kreeg ik natuurlijk de vraag om dat bij hem thuis ook even rap in te stellen. Gisteren dan maar eens binnen gesprongen en al meteen gezien dat zijn film en serie collectie verre van ordelijk was.
Al zijn films en series staan elk op een bijhorende HD. Mooi in mappen, maar benaming van map en bestanden is niet deftig of correct.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| => The fast & the Furious I
=> => the.fast.and.the.furious.1080p.releasegroup.extrainfo.mkv
=> => the.fast.and.the.furious.1080p.releasegroup.extrainfo.srt
=> The fast & the Furious II
=> => the.fast.and.the.furious.II.1080p.releasegroup.extrainfo.mkv
=> => the.fast.and.the.furious.II.1080p.releasegroup.extrainfo.srt
=> ....
voor series is het in deze aard :
=> game of thrones
=> => got.S01E01.720p.extrainfo.mkv
=> => got.S01E01.720p.srt
=> => got.S02E03.720p.mkv
=> => got.S02E03.720p.srt
=> => ... |
Ik had graag die collectie wat op orde gekregen alvorens ik ze probeer toe te voegen aan xbmc. En liefst van al volgens dezelfde logica zoals mijn bibliotheek is opgebouwd (maakt het eenvoudiger als ik in de toekomst nog eens moet helpen).
Maar aangezien ik nog van het type ben die telkens ik iets nieuws heb het manueel hernoem en verplaats. en dit hier over +500 films en +2000 afleveringen gaat is 1 per 1 manueel aflopen niet echt een optie.
Heb al eens in de wiki van xbmc zitten kijken naar de 3th party media library programma's, maar welke raden jullie mij aan om te gebruiken. Welke is het uitgebreidst of handigst?
Mijn bibliotheek is trouwens als volgt opgebouwd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| HD Movies
=> Back to the Future (1985)
=> => Back to the Future.mkv
=> => Back to the Future.nl.srt
=> Back to the Future Part II (1989)
=> => Back to the Future Part II.mkv
=> => Back to the Future Part II.nl.srt
=> ....
HD Series
=> Alphas
=> => Season 1
=> => => Alphas.S01E01.mkv
=> => => Alphas.S01E01.nl.srt
=> => => ...
=> => Season 2
=> => => Alphas.S02E01.mkv
=> => => Alphas.S02E01.nl.srt
=> => => ...
=> => Theme.mp3
=> => Tvshow.nfo
=> ... |
- jaartal van film in foldernaam zodat ik geen nfo files nodig heb
- .nl in srt bestanden zodat xbmc weet dat de externe srt nl is en deze automatisch kiest
- Theme in seriemap omdat het cool is

- Tvshow in seriemap met enkel een link in naar de nl infopagina op thetvdb.com
Hiermee krijg ik geen enkel fout bij het inlezen, maar ik sta natuurlijk open voor tips
Edit: ik heb trouwens ook gezien dat zijn afleveringen van alle soorten audio hebben. De ene aflevering is 720p met 384kpbs 5.1 AC-3 sound de andere is dan met 2.0 sound en dan weer eentje met 1509kbps 5.1 DTS.
Ook mogelijk om dit in lijstformaat te zien in een media library, of wordt dit 1 per 1 in mediainfo smijten?
Sry voor de wall-of-text
[
Voor 6% gewijzigd door
Stampertjen op 11-06-2014 13:30
]